1.
Na temelju odredbe članaka 12. i 15. Zakona o
turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (»Narodne novine« broj
152/08), Skupština Turističke zajednice Općine Punat, uz prethodnu suglasnost Ministarstva
turizma (Klasa: 334-03/09-03/186, Ur. broj: 529-05-09- 03 od 29. prosinca 2009.
godine), na sjednici održanoj dana 10. veljače 2010. godine, donijela je
STATUT
TURISTIČKE ZAJEDNICE OPĆINE PUNAT
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Turistička zajednica Općine Punat (u daljnjem
tekstu: Zajednica) je pravna osoba čije su članice pravne i fizičke osobe u
djelatnostima ugostiteljstva i turizma te pravne i fizičke osobe neposredno
povezane s tim djelatnostima na području Općine Punat.
Članak
2.
Zajednica se smatra osnovanom danom stupanja
na snagu ovog Statuta, a svojstvo pravne osobe stječe danom upisa u Upisnik
turističkih zajednica Ministarstva turizma.
Prava i obveze Zajednice utvrđene su Zakonom
o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (u daljnjem tekstu:
Zakon) i ovim Statutom.
Članak
3.
Turistička zajednica Općine Punat je pravni
slijednik Turističke zajednice Općine Punat upisane u Upisnik Turističkih
zajednica Ministarstva turizma, list broj 41 stranica A, upisni broj 34 (KLASA:
334-03/94-03/45, UR. BROJ: 529-02/94-0002) od 14. rujna 1994. godine.
Članak
4.
Naziv Zajednice je »TURISTIČKA ZAJEDNICA
OPĆINE PUNAT«.
Skraćeni naziv Zajednice je: »TZO Punat«.
Sjedište Zajednice je u Puntu, na adresi Pod
topol 2.
Članak
5.
Zajednica ima pečat okruglog oblika, promjera
35 mm, s tekstom »TURISTIČKA ZAJEDNICA OPĆINE PUNAT«, znakom i s rednim brojem.
Štambilj Zajednice je četvrtastog oblika,
dimenzija 40x20 mm, a sadrži sjedište Zajednice te prostor za upisivanje
evidencijskog broja i datum primitka pismena.
Štambilj se koristi za svakodnevno poslovanje
Zajednice.
O broju pečata i štambilja, načinu korištenja
te osobama koje su odgovorne za njihovo čuvanje odlučuje direktor Turističkog
ureda.
Članak
6.
Zajednica ima znak.
Znak se sastoji od slijedećih elemenata: lik
anđela koji u desnoj ruci drži mač, u lijevoj vagu, opkoračivši dvije obale
između kojih je jedrenjak.
Oblik i način korištenja znaka određuje
posebnom odlukom Turističko vijeće.
Članak
7.
Zajednicom upravljaju njezini članovi i
njihova se prava utvrđuju prema visini udjela članova u prihodima Zajednice i
njihovom značaju za ukupni razvoj turizma.
Članak
8.
Za obavljanje stručnih i administrativnih
poslova vezanih za zadaće Zajednice, Zajednica ima Turistički ured.
Članak
9.
Zajednica može osnovati turistička društva
kao svoje podružnice polazeći od načela racionalnosti za područja turističkih
mjesta.
Turističko društvo je ustrojstvena jedinica
Zajednice, koja obavlja dio djelatnosti Zajednice u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.
Članak
10.
Rad Zajednice je javan.
Javnost rada osigurava se i ostvaruje na
način propisan ovim Statutom.
Članak
11.
Djelovanje Zajednice temelji se na načelu
opće korisnosti.
Zajednica ne smije obavljati gospodarske
djelatnosti.
Iznimno, sukladno Zakonu Zajednica može:
- upravljati javnom turističkom
infrastrukturom danom na upravljanje od strane jedinice lokalne, odnosno
područne (regionalne) samouprave,
- organizirati manifestacije i priredbe,
- objavljivati komercijalne oglase na svojim
promotivnim materijalima,
- prodavati suvenire, turističke karte i
vodiče, osim vlastitog promotivnog materijala,
- posredovati u rezervaciji privatnog
smještaja ako u turističkom mjestu za koje je osnovana Zajednica ne postoji
registrirana turistička agencija,
- obavljati druge poslove i zadaće od javnog
interesa u funkciji razvoja turizma i destinacije koji nisu u suprotnosti s
ovim Zakonom i drugim propisima.
Zajednica ne smije imati ulog u temeljenom
kapitalu trgovačkog društva.
II. ZADAĆE ZAJEDNICE
Članak
12.
Zajednica je osnovana radi unapređivanja
općih uvjeta boravka turista, promocije turističkog proizvoda područja
Zajednice te razvijanja svijesti o važnosti i gospodarskim, društvenim i drugim
učincima turizma, očuvanja i unapređenja svih elemenata turističkog proizvoda,
a osobito zaštite okoliša.
Zajednica ima sljedeće zadaće:
- promoviranje turističkog odredišta na
razini Općine Punat samostalno i putem udruženog oglašavanja,
- upravljanje javnom turističkom infrastrukturom
danom na upravljanje od strane Općine Punat,
- sudjelovanje u definiranju ciljeva i
politike razvoja turizma na nivou Općine Punat,
- sudjelovanje u stvaranju uvjeta za efikasnu
koordinaciju javnog i privatnog sektora,
- poticanje optimalizacije i uravnoteženje
ekonomskih i društvenih koristi i koristi za okoliš,
- izrada strateških i razvojnih planova
turizma na nivou Općine Punat,
- poticanje i sudjelovanje u uređenju Općine
Punat u cilju unapređenja uvjeta boravka turista, osim izgradnje komunalne
infrastrukture,
- redovito, a najmanje svaka 4 mjeseca,
prikupljanje i ažuriranje podataka o turističkoj ponudi, smještajnim i
ugostiteljskim kapacitetima (kulturnim, sportskim i drugim manifestacijama)
radnom vremenu zdravstvenih ustanova, banaka, pošte, trgovina i sl. i drugih
informacija potrebnih za boravak i putovanje turista,
- izdavanje turističkih promotivnih
materijala,
- obavljanje informativnih poslova u svezi s
turističkom ponudom,
- poticanje i organiziranje kulturnih,
zabavnih, umjetničkih, sportskih i drugih manifestacija koje pridonose
obogaćivanju turističke ponude,
- koordinacija djelovanja svih subjekata koji
su neposredno ili posredno uključeni u turistički promet radi zajedničkog
dogovaranja, utvrđivanja i provedbe politike razvoja turizma i obogaćivanja
turističke ponude,
- poticanje, organiziranje i provođenje
akcija u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog okružja
i zaštite čovjekova okoliša, te prirodne i kulturne baštine,
- poticanje, unapređivanje i promicanje
specifičnih prirodnih i društvenih vrijednosti koje Općinu Punat čine
turistički prepoznatljivom i stvaranje uvjeta za njihovo gospodarsko
korištenje,
- vođenje jedinstvenog popisa turista za
područje Općine Punat, poglavito radi kontrole naplate boravišne pristojbe i
stručne obrade podataka,
- dnevno prikupljanje, tjedna i mjesečna
obrada podataka o turističkom prometu na području Općine Punat,
- provjera i prikupljanje podataka o prijavi
i odjavi boravka turista u cilju suradnje s nadležnim inspekcijskim tijelima u
nadzoru nad obračunom, naplatom i uplatom boravišne pristojbe, te prijavom i
odjavom turista,
- poticanje i sudjelovanje u aktivnostima
obrazovanja stanovništva o zaštiti okoliša, očuvanju i unapređenju prirodnih i
društvenih vrijednosti prostora u cilju razvijanja svijesti stanovništva o
važnosti i učincima turizma, te svojih članova, odnosno njihovih zaposlenika u
cilju podizanja kvalitete usluga,
- organizacija provođenje i nadzor svih
radnji promocije turističkog proizvoda Općine Punat sukladno smjernicama
Skupštine, godišnjem programu rada i financijskom planu Zajednice,
- ustrojavanje jedinstvenoga turističkoga
informacijskog sustava, sustava prijave i odjave turista i statističke obrade,
- obavljanje i drugih poslova propisanih ovim
Zakonom ili drugim propisom.
Zajednica sudjeluje u provedbi programa i
akcijama Turističke zajednice otoka Krka i Turističke zajednice
Primorsko-goranske županije od zajedničkog interesa za sve subjekte u turizmu s
područja otoka i županije.
Zajednica može na temelju posebne odluke
Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, biti član međunarodnih
turističkih organizacija.
III. ČLANOVI ZAJEDNICE, NJIHOVA PRAVA, OBVEZE
I ODGOVORNOSTI
Članak
13.
Zajednica ima obvezatne i počasne članove.
Osim članova iz stavka 1. ovog članka može
imati i dragovoljne članove.
1. Obvezatni članovi
Članak
14.
Obvezatni članovi Zajednice su sve domaće
pravne i fizičke osobe koje na području Zajednice imaju svoje sjedište ili podružnice,
pogon, i sl. (u daljnjem tekstu: poslovna jedinica), a koje ostvaruju prihod
pružanjem ugostiteljskih ili drugih turističkih usluga, ili obavljaju
djelatnosti neposredno povezane s turizmom.
Odredbe stavka 1. ovog članka primjenjuju se
i na podružnice, predstavništva i sl. stranih fizičkih i pravnih osoba, koje
imaju sjedište na području Općine Punat.
Pravne i fizičke osobe iz stavka 1. i 2. ovog
članka postaju obvezatni članovi Zajednice danom osnivanja Zajednice ili danom
početka obavljanja djelatnosti pravne i fizičke osobe na području Zajednice.
Članak
15.
Obvezatno članstvo u Zajednici prestaje:
prestankom rada Zajednice, prestankom pravne ili smrću fizičke osobe te
djelomičnim ili potpunim gubitkom poslovne sposobnosti fizičke osobe,
prestankom poslovne jedinice, promjenom sjedišta, prestankom ostvarivanja
prihoda pružanjem ugostiteljskih ili drugih turističkih usluga ili obavljanjem
s turizmom neposredno povezanih djelatnosti.
Na prestanak obvezatnog članstva u Zajednici
ne utječe privremena obustava djelatnosti kao ni sezonsko obavljanje
djelatnosti.
2. Počasni članovi
Članak
16.
Skupština na prijedlog Turističkog vijeća
može imenovati domaće i strane fizičke osobe počasnim članom Zajednice ako su
one posebno zaslužne za razvoj i promicanje turizma na području Zajednice.
Počasni članovi mogu sudjelovati u radu
sjednica Skupštine bez prava odlučivanja i ne mogu biti birani u tijela
Zajednice.
3. Dragovoljni članovi
Članak
17.
Skupština može donijeti odluku o učlanjenju
pravnih i fizičkih osoba koje nisu obvezatni članovi Zajednice kao dragovoljnih
članova u Zajednicu na njihov zahtjev.
Dragovoljno članstvo u Zajednici prestaje
istupanjem, neplaćanjem članarine duže od tri mjeseca ili isključenjem. Odluku
o isključenju dragovoljnog člana donijet će Skupština ukoliko se taj član ne
pridržava odredaba ovoga Statuta, odluka i drugih akata tijela Zajednice ili
ako svojim radom nanosi štetu Zajednici.
4. Prava, obveze i odgovornosti članova
Zajednice
Članak
18.
Članovi Zajednice (obvezatni i dragovoljni)
imaju prava, obveze i odgovornosti da:
- oni ili njihovi predstavnici biraju i budu
birani u tijela Zajednice,
- upravljaju poslovima Zajednice i sudjeluju
u njenom radu,
- daju inicijative koje imaju za cilj jačanje
ili promicanje turizma na području Zajednice,
- daju prijedloge i primjedbe na rad tijela
Zajednica,
- predlažu razmatranje pitanja iz djelokruga
Zajednice radi zauzimanja stavova i daju prijedloge za njihovo rješavanje,
- usmjeravaju i usklađuju svoje međusobne
odnose u zajedničke interese radi postizanja ciljeva Zajednice u skladu sa
Zakonom i ovim Statutom,
- predlažu sudjelovanje Zajednice u raznim
akcijama u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog
okružja i zaštite čovjekovog okoliša na području Zajednice,
- predlažu pomaganje razvoju turizma i u
mjestima na području Zajednice koja nisu turistički razvijena,
- razmjenjuju u Zajednici informacije,
obavljaju konzultacije i organiziraju sastanke,
- putem Zajednice ostvaruju suradnju s
nadležnim tijelima lokalne samouprave i rade na pitanjima rješavanja poremećaja
u turizmu i većih problema u ostvarivanju gospodarskih interesa u djelatnostima
ugostiteljstva i turizma i s tim djelatnostima neposredno povezanih
djelatnosti,
- daju inicijative za donošenje mjera i
propisa iz područja turizma,
- koriste stručnu pomoć Zajednice u pitanjima
iz djelokruga Zajednice,
- predlažu izmjene i dopune Statuta i drugih
općih akata Zajednice,
- budu obaviješteni o radu Zajednice i njenih
tijela i o materijalno-financijskom poslovanju Zajednice,
- sudjeluju u radu Zajednice i
manifestacijama koje ona organizira,
- provode odluke i zaključke što ih donesu
tijela Zajednice u Turističkoj zajednici Primorsko-goranske županije,
- razvijaju međusobnu odgovornost za
provođenje zadataka Zajednice,
- daju podatke i izviješća potrebna za
izvršavanje zadaća Zajednice,
- pridržavaju se odredbi Statuta, odluka,
zaključaka i drugih akata tijela Zajednice.
IV. TIJELA ZAJEDNICE
Članak
19.
Tijela Zajednice su: Skupština, Turističko
vijeće, Nadzorni odbor i predsjednik Zajednice.
1. Skupština
Članak
20.
Skupština je najviše tijelo upravljanja u
Zajednici.
Skupštinu čine 20 predstavnika fizičkih i
pravnih osoba članova Zajednice grupiranih po skupinama (u daljnjem tekstu: članovi
Skupštine), kako slijedi:
1. Hoteli,
2. Marine,
3. Kampovi,
4. Iznajmljivači, odmarališta, turističke
agencije, pansioni,
5. Samostalni ugostitelji, trgovine, ostale
uslužne djelatnosti.
Broj predstavnika svake skupine u Skupštini određuje
se razmjerno visini udjela skupine u prihodu Zajednice, a pojedinu skupinu
predstavljaju članovi s najvećim udjelom unutar skupina.
Kao udio u prihodu Zajednice iz stavka 3.
ovoga članka, računaju se članarina i 25% boravišne pristojbe koje je taj član
uplatio Zajednici u godini koja prethodi godini u kojoj se provode izbori za
Skupštinu.
Jedan član, odnosno skupina članova jedne
djelatnosti mogu imati maksimalno 40% predstavnika u Skupštini.
Ako tijekom mandata dođe do promjene udjela u
prihodima za više od 10%, broj predstavnika članova Skupštine iznova će se
utvrditi prema stavku 3. ovog članka.
Promjenu iz stavka 6. ovog članka utvrđuje
Skupština istodobno s donošenjem godišnjeg financijskog izvješća.
Članak
21.
Skupština:
- donosi Statut Zajednice,
- donosi Poslovnik o radu Skupštine,
- donosi odluku o osnivanju, ustroju te
pravima i dužnostima Turističkog društva,
- odlučuje o izboru i razrješenju članova
Turističkog vijeća i Nadzornog odbora, koje prema odredbama Zakona bira
Skupština,
- donosi godišnji program rada i godišnji
financijski plan, kao i godišnje financijsko izvješće Zajednice i Turističkog
društva,
- odlučuje o zahtjevu za dragovoljno
članstvo,
- donosi odluku o osnivanju i ustroju
Turističkog ureda,
- odlukom o osnivanju Turističkog ureda može
ustrojiti Turističko-informativni centar kao užu organizacijsku jedinicu
Turističkog ureda,
- utvrđuje visinu članarine dragovoljnih
članova Zajednice,
- bira predstavnike Zajednice u Skupštinu
Turističke zajednice Primorsko-goranske županije,
- bira predstavnike Zajednice u Skupštinu i
Nadzorni odbor Turističke zajednice otoka Krka,
- donosi Pravilnik o radu Skupštine,
- daje nadležnim tijelima inicijative za
donošenje zakona i drugih propisa,
- razmatra pitanja koja proizlaze iz zadaća
Zajednice te predlaže mjere i poduzima radnje za njihovo izvršavanje i
rješavanje,
- donosi odluku o izvješćima koja podnose
Turističko vijeće i Nadzorni odbor.
Članak
22.
Mandat članova Skupštine traje četiri godine.
Članu Skupštine može prestati mandat i prije
isteka vremena na koje je izabran:
- opozivom od strane člana Zajednice čiji je
predstavnik,
- prestankom rada člana Zajednice, čiji je
predstavnik,
- na osobni zahtjev.
Skupština može predložiti članu Zajednice da
opozove svog predstavnika ako svoju dužnost ne obavlja u skladu sa zadaćama
Zajednice ili je uopće ne obavlja.
Novoizabranom članu Skupštine mandat traje do
isteka vremena na koji je bio izabran član Skupštine kojem je prestao mandat na
jedan od načina utvrđen u stavku 2. ovog članka.
Članak
23.
Izbore za Skupštinu raspisuje Turističko
vijeće najkasnije 60 dana prije isteka mandata Skupštine.
Članak
24.
Skupština odlučuje na sjednicama.
Sjednica Skupštine održava se najmanje dva
puta godišnje.
Izvanredna sjednica saziva se u slučaju:
- izbora članova Turističkog vijeća ili
Nadzornog odbora ako se njihov broj smanji za više od 1/4,
- na zahtjev Nadzornog odbora, Turističkog
vijeća i najmanje 1/5 članova Skupštine.
Podnosilac zahtjeva za sazivanje sjednice
dužan je predložiti dnevni red Skupštine.
Ako u slučaju iz stavka 3. ovog članka
predsjednik Zajednice ne sazove Skupštinu, Skupštinu mogu sazvati Turističko
vijeće, Nadzorni odbor ili 20% članova Skupštine.
Članak
25.
Članovi Skupštine, ne mogu putem punomoći
ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu Skupštine.
Skupština pravovaljano odlučuje ako je na
sjednici prisutno više od polovice ukupnog broja članova Skupštine.
Skupština donosi odluke većinom glasova
prisutnih članova Skupštine, ako za pojedino pitanje ovim Statutom nije
drugačije određeno.
Način sazivanja i vođenja sjednica Skupštine
i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Skupštine uređuje se Poslovnikom.
2. Turističko vijeće
Članak
26.
Turističko vijeće izvršno je tijelo Skupštine
i odgovorno je Skupštini.
Članak
27.
Turističko vijeće:
- provodi odluke i zaključke Skupštine,
- predlaže Skupštini godišnji program rada i
financijski plan Zajednice i Turističkog društva, te godišnje financijsko
izvješće,
- podnosi Skupštini izvješće o svom radu
najmanje jednom godišnje,
- upravlja imovinom Zajednice sukladno Zakonu
i Statutu Zajednice, te sukladno programu rada i financijskom planu,
- donosi opće akte za stručnu službu
Zajednice,
- imenuje i razrješava direktora Turističkog
ureda i voditelje Turističkih društava na temelju javnog natječaja,
- utvrđuje granice ovlasti za zastupanje
Zajednice i raspolaganje financijskim sredstvima Zajednice,
- daje ovlaštenje za zastupanje Zajednice u
slučaju spriječenosti direktora,
- zahtijeva i razmatra izvješće direktora o
njegovom radu i radu Turističkog ureda, te obvezno donosi odluku o prihvaćanju
ili neprihvaćanju navedenog izvješća,
- donosi poslovnik o svom radu,
- odlučuje o korištenju sredstava za
izgradnju, adaptaciju i nabavu poslovnog prostora u skladu s financijskim
planom,
- utvrđuje prijedlog Statuta,
- priprema prijedloge i daje mišljenja o
pitanjima o kojima odlučuje Skupština,
- predlaže Skupštini odluku o osnivanju i
ustroju Turističkog ureda te ustrojavanje Turističko-informativnog centra kao
uže organizacijske jedinice Turističkog ureda,
- potiče suradnju s drugim turističkim
zajednicama i drugim pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno ili posredno
uključene u turistički promet,
- obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom i
Statutom Zajednice.
Članak
28.
Turističko vijeće ima predsjednika i osam
članova koje bira Skupština iz redova članova Zajednice, vodeći računa o
zastupljenosti djelatnosti u turizmu.
Predsjednik Zajednice je predsjednik
Turističkog vijeća.
Članak
29.
Mandat članova Turističkog vijeća traje
četiri godine.
Članu Turističkog vijeća može prestati mandat
i prije isteka vremena na koji je izabran:
- razrješenjem od strane Skupštine,
- na osobni zahtjev.
Član Turističkog vijeća može se opozvati ako
ne obavlja svoje dužnosti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom, ili ako ne
provodi odluke Skupštine i Turističkog vijeća.
Na mjesto člana Turističkog vijeća kojem je
mandat prestao na temelju prethodnog stavka, Skupština bira odnosno delegira
novog člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran član kojemu je ta
funkcija prestala na jedan od načina iz stavka 2. ovog članka.
Članak
30.
Turističko vijeće radi na sjednicama.
Predsjednik Zajednice saziva i predsjeda
sjednici Turističkog vijeća.
U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti
predsjednika Zajednice, sjednicu Turističkog vijeća saziva i predsjedava
zamjenik kojeg odredi predsjednik Zajednice i koji za svoj rad odgovara
predsjedniku Zajednice.
Članak
31.
Turističko vijeće može pravovaljano
odlučivati ukoliko sjednici prisustvuje više od polovice članova Turističkog
vijeća.
Turističko vijeće odlučuje većinom glasova
prisutnih članova.
Članak
32.
Turističko vijeće odluke donosi u pravilu javnim
glasovanjem.
Turističko vijeće može odlučiti da se o
određenom pitanju odlučuje tajnim glasovanjem.
Način sazivanja i vođenja sjednice
Turističkog vijeća i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Turističkog
vijeća uređuje se Poslovnikom.
3. Nadzorni odbor
Članak
33.
Nadzorni odbor je nadzorno tijelo Zajednice.
Nadzorni odbor ima 5 članova, a čine ga 4
člana koje bira Skupština iz redova svih članova Zajednice i 1 član kojeg
delegira Turističko vijeće Turističke zajednice Primorsko-goranske županije.
Članom Nadzornog odbora ne može biti član
drugih tijela iste Zajednice.
Nadzorni odbor iz redova svojih članova bira
predsjednika i zamjenika predsjednika.
Članak
34.
Nadzorni odbor nadzire najmanje dva puta
godišnje:
- vođenje poslova Zajednice,
- materijalno i financijsko poslovanje i
raspolaganje sredstvima Zajednice i Turističkog društva,
- izvršenje i provedbu programa rada i
financijskog plana Zajednice.
O obavljenom nadzoru Nadzorni odbor najmanje
dva puta godišnje podnosi pisano izvješće Turističkom vijeću i Skupštini, te
Turističkom vijeću Turističke zajednice Primorsko-goranske županije.
U izvješću iz stavka 2. ovoga članka Nadzorni
odbor dužan je posebno navesti: djeluje li Zajednica u skladu sa zakonima i
aktima Zajednice te odlukama Skupštine i Turističkog vijeća, jesu li godišnja i
druga financijska izvješća sastavljena u skladu sa stanjem u poslovnim knjigama
Zajednice i pokazuju li ispravno stanje, ocjenu o poslovanju i vođenju poslova,
da li se program rada i financijski plan izvršavaju i provode i u kojoj mjeri,
te mišljenje i savjete o mogućnosti poboljšanja njihove provedbe.
Članak
35.
Sjednicu Nadzornog odbora saziva i rukovodi
njenim radom predsjednik, a u slučaju odsutnosti zamjenik predsjednika.
Nadzorni odbor radi u punom sastavu.
Nadzorni odbor može pravovaljano odlučivati
ako sjednici prisustvuje većina članova odbora, a odluke donosi većinom glasova
ukupnog broja članova.
Način sazivanja i vođenja sjednice Nadzornog
odbora i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Nadzornog odbora uređuje
se Poslovnikom.
Poslovnik iz stavka 4. ovog članka donosi
Nadzorni odbor.
Članak
36.
Mandat članova Nadzornog odbora traje četiri
godine.
Članu Nadzornog odbora može prestati mandat i
prije isteka vremena na koji je izabran:
- ako je opozvan od strane tijela koje ga je
izabralo, odnosno imenovalo,
- ili na osobni zahtjev.
Član Nadzornog odbora može se opozvati ako
svoju dužnost u Nadzornom odboru ne obavlja u skladu sa Statutom i aktima
tijela Zajednice.
Na mjesto člana Nadzornog odbora kojem je
mandat prestao na temelju prethodnog stavka Skupština bira novog člana na
vrijeme do isteka mandata na koji je izabran član kojemu je na način iz stavka
2. ovog članka prestao mandat.
4. Predsjednik Zajednice
Članak
37.
Zajednica ima predsjednika Zajednice koji
predstavlja Zajednicu.
Dužnost predsjednika Zajednice obnaša
općinski načelnik koji je ujedno i predsjednik Skupštine i predsjednik
Turističkog vijeća.
Članak
38.
Predsjednik Zajednice:
- predstavlja Zajednicu,
- saziva i presjeda sjednicama Skupštine,
- saziva i presjeda sjednicama Turističkog
vijeća,
- predlaže, organizira, koordinira i
usklađuje rad i aktivnosti Zajednice u skladu sa Zakonom, ovim Statutom i
programom rada Zajednice,
- brine se o zakonitom i pravodobnom
izvršavanju zadaća Zajednice,
- pokreće i brine se o suradnji Zajednice s
drugim turističkim zajednicama i drugim tijelima sa zajedničkim interesom,
- brine se o pripremi sjednica Skupštine i
Turističkog vijeća,
- potpisuje odluke i druge akte koje donosi
Skupština i Turističko vijeće,
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima
Skupštine i Turističkog vijeća.
Članak
39.
U slučaju odsutnosti, ili spriječenosti
predsjednika Zajednice, sjednici Skupštine predsjeda zamjenik predsjednika
Zajednice kojeg odredi predsjednik Zajednice i koji za svoj rad odgovara
predsjedniku Zajednice.
5. Radna tijela
Članak
40.
Skupština i Turističko vijeće mogu osnovati
stalna ili privremena radna ili savjetodavna tijela (radne skupine, savjet, povjerenstvo
i sl.) radi razmatranja određenog pitanja, davanja mišljenja i prijedloga o
značajnim pitanjima iz njihovog djelokruga.
Skupština i Turističko vijeće odlukom o
osnivanju tijela iz prethodnog stavka utvrđuju sastav, djelokrug rada i druga
pitanja vezana za rad toga tijela.
V. PREDSTAVLJANJE I ZASTUPANJE ZAJEDNICE
Članak
41.
Zajednicu predstavlja predsjednik Zajednice.
Direktor Turističkog ureda zastupa Zajednicu.
Direktor Turističkog ureda može dati pisanu
punomoć drugoj osobi za zastupanje Zajednice.
Ukoliko se opća punomoć daje osobi koja nije
zaposlena u Zajednici, za davanje ove punomoći potrebna je suglasnost
Turističkog vijeća.
Punomoć iz stavka 4. ovog članka daje se
sukladno odredbama zakona kojim se uređuju obvezni odnosi.
VI. TURISTIČKO DRUŠTVO
Članak
42.
Za područje jednog ili više turističkih
mjesta s područja Zajednice, Skupština, poštujući načelo racionalnosti, može
osnovati Turističko društvo.
Članak
43.
Turističko društvo kao ustrojstvena jedinica
Zajednice može obavljati slijedeće poslove Zajednice:
- vođenje popisa turista za područja
turističkog mjesta odnosno Turističkog društva,
- dnevno prikupljanje, tjednu, mjesečnu
obradu podataka o turističkom prometu za područje turističkog mjesta odnosno
Turističkog društva,
- informiranje turista o turističkim
potrebama kao i o kulturnim zbivanjima i znamenitostima mjesta,
- organizacija, provođenje svih radnji
promocije turističkog proizvoda mjesta sukladno godišnjem planu i programu
Turističkog društva,
- poticanje i organiziranje akcija u cilju
očuvanja turističkog prostora i zaštite čovjekova okoliša na području mjesta,
- i ostale poslove utvrđene odlukom o
osnivanju Turističkog društva.
U odluci o osnivanju Turističkog društva
određuje se predmet poslovanja Turističkog društva.
Članak
44.
Turističko društvo nema svojstvo pravne
osobe.
Prava i obveze koje proisteku iz poslovanja
Turističkog društva jesu prava i obveze Zajednice.
Članak
45.
Turističko društvo nosi naziv »Turističko
društvo«, a može mu se dodati i naziv turističkog mjesta.
Turističko društvo posluje pod svojim punim
nazivom i uz naznaku svoga sjedišta i naziva i sjedišta Zajednice.
Ovisno o turističkim potrebama mjesta
Turističko društvo može poslovati tijekom cijele godine ili sezonski.
Članak
46.
Turističko društvo osniva se odlukom
Skupštine, koja sadrži osobito:
- naziv i sjedište Zajednice,
- naziv i sjedište Turističkog društva,
- predmet poslovanja Turističkog društva,
- način poslovanja (sezonski ili cijelu
godinu).
Odluka o osnivanju Turističkog društva mora
biti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.
Članak
47.
Stručne poslove u Turističkom društvu vodi i
organizira voditelj Turističkog društva (u daljnjem tekstu: voditelj).
Voditelj poslove obavlja profesionalno i u okviru
prava i dužnosti određenih odlukom o osnivanju Turističkog društva i ovim
Statutom, te u okviru ovlaštenja Turističkog vijeća.
Na pravni status voditelja, uvjete za
stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njegovim radom odgovarajuće se
primjenjuju opći propisi o radu.
Voditelj odgovara za svoj rad i rad
Turističkog društva Turističkom vijeću i direktoru Turističkog ureda.
Članak
48.
Turističko društvo upisuje se u Upisnik.
Zajednica je dužna prijavu za upis
Turističkog društva u Upisnik podnijeti Ministarstvu turizma u roku od 15 dana
od dana osnivanja Turističkog društva.
Članak
49.
Turističko društvo prestaje s radom:
- odlukom Skupštine o prestanku rada
Turističkog društva,
- prestankom rada Zajednice.
VII. TURISTIČKI URED
Članak
50.
Radi obavljanja stručnih i administrativnih
poslova Zajednice osniva se Turistički ured.
Sjedište Turističkog ureda je u sjedištu
Zajednice.
Članak
51.
Odluku o osnivanju i ustroju Turističkog
ureda donosi Skupština.
Djelokrug, unutarnje ustrojstvo, organizaciju
i sistematizaciju radnih mjesta Turističkog ureda utvrđuje Turističko vijeće
aktom o ustrojstvu i sistematizaciji.
Ustrojstvo Turističkog ureda treba odgovarati
potrebama i zahtjevima članova Zajednice i mogućnosti za stručno, kvalitetno,
pravovremeno i odgovorno izvršavanje zadaća Zajednice.
Članak
52.
Turistički ured obavlja osobito ove poslove:
- provodi zadatke utvrđene programom rada
Zajednice,
- obavlja stručne i administrativne poslove u
svezi pripremanja sjednica tijela Zajednice,
- obavlja stručne i administrativne poslove u
svezi s izradom i izvršavanjem akata tijela Zajednice,
- obavlja pravne, financijske i
knjigovodstvene poslove, kadrovske i opće poslove, vodi evidencije i
statističke podatke utvrđene propisima i aktima Zajednice,
- izrađuje analize, informacije i druge
materijale za potrebe tijela Zajednice,
- daje tijelima Zajednice kao i drugim
zainteresiranim stručna mišljenja o pitanjima iz djelokruga Zajednice,
- obavlja i druge poslove koje mu odrede
tijela Zajednice.
Članak
53.
Na radne odnose zaposlenih u Turističkom
uredu, uvjete za stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njihovim radom
primjenjuju se opći propisi o radu.
Zaposleni u Turističkom uredu moraju
ispunjavati i posebne uvjete koje propisuje ministar turizma.
Direktor Turističkog ureda i radnici na
stručnim poslovima na izvršenju zadaća Zajednice koji u trenutku sklapanja
ugovora o radu nemaju položen stručni ispit za rad u turističkom uredu (u
daljnjem tekstu: stručni ispit), moraju isti položiti u roku od jedne godine od
dana stupanja na rad.
Osobi iz prethodnog stavka ovoga članka, koja
ne položi stručni ispit, prestaje radni odnos po isteku posljednjeg dana roka
za polaganje stručnog ispita.
Položeni stručni ispit ne moraju imati osobe
koje imaju odgovarajuću stručnu spremu i najmanje 10 godina radnog staža na
poslovima u turizmu u toj stručnoj spremi.
Članak
54.
Turistički ured ima direktora.
Direktora Turističkog ureda na temelju javnog
natječaja imenuje Turističko vijeće.
Direktor kumulativno mora ispunjavati:
- posebne uvjete propisane pravilnikom kojeg
propisuje ministar turizma,
- uvjet da mu pravomoćnom sudskom presudom
ili rješenjem o prekršaju nije izrečena mjera sigurnosti ili zaštitna mjera
zabrane obavljanja poslova iz područja turizma, dok ta mjera traje.
Članak
55.
Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi
ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj će se ponoviti.
Do imenovanja direktora Turističkog ureda
Zajednicu zastupa predsjednik Zajednice.
Članak
56.
Direktora Turističkog ureda, u slučaju
odsutnosti ili spriječenosti, koja traje više od 10 radnih dana (osim u vremenu
korištenja godišnjeg odmora), zamjenjuje osoba koju odredi Turističko vijeće.
Članak
57.
Direktor Turističkog ureda organizira i
rukovodi radom i poslovanjem Turističkog ureda, te je u granicama utvrđenih
ovlasti odgovoran za poslovanje Zajednice.
Direktor je za svoj rad odgovoran Turističkom
vijeću i predsjedniku Zajednice.
Direktor Turističkog ureda i drugi radnici
zaposleni u Turističkom uredu ne mogu biti predsjednicima niti članovima
skupštine, turističkog vijeća i nadzornog odbora niti jedne turističke
zajednice.
Direktoru Turističkog ureda nije dopušteno
obavljanje ugostiteljske i turističke djelatnosti na području za koje je
osnovana Zajednica.
Direktor Turističkog ureda ne smije donositi
odluke, odnosno sudjelovati u donošenju odluka koje utječu na financijski ili
drugi interes njegovog bračnog ili izvanbračnog druga, djeteta ili roditelja.
Direktor Turističkog ureda ne smije biti član
upravnog, nadzornog tijela trgovačkog društva ili druge pravne osobe koja je
član Zajednice.
Direktor Turističkog ureda:
- zastupa Zajednicu i poduzima sve pravne
radnje u ime i za račun Zajednice,
- zastupa Zajednicu u svim postupcima pred
sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima te pravnim osobama s javnim
ovlastima,
- organizira i rukovodi radom i poslovanjem
Turističkog ureda,
- provodi odluke Turističkog vijeća i drugih
tijela Zajednice,
- u granicama utvrđenih ovlasti odgovoran je za
poslovanje Zajednice i zakonitost rada Turističkog ureda,
- za svoj rad odgovara Turističkom vijeću i
predsjedniku Zajednice,
- odgovoran je za namjensko korištenje
sredstava koja se vode u Zajednici,
- usklađuje materijalne i druge uvjete rada
Turističkog ureda i brine da poslovi i zadaci budu na vrijeme i kvalitetno
obavljeni, u skladu s odlukama i zaključcima tijela Zajednice te programom rada
i financijskim planom,
- odlučuje o svim pitanjima glede radnih
odnosa radnika Turističkog ureda,
- upozorava radnike Turističkog ureda i
tijela Zajednice na zakonitosti njihovih odluka,
- odlučuje o službenom putovanju radnika
Zajednice, korištenju osobnih vozila u službene svrhe te o korištenju sredstava
reprezentacije,
- odlučuje o povjeravanju pojedinih stručnih
poslova trećim osobama ako ocijeni da je potrebno i svrsishodno, a u cilju
izvršenja zadataka Zajednice,
- potpisuje poslovnu dokumentaciju Zajednice,
- priprema, zajedno s predsjednikom
Zajednice, sjednice Turističkog vijeća i Skupštine,
- podnosi Turističkom vijeću izvješće o svom
radu i o radu Turističkog ureda, najmanje jednom godišnje, te predlaže mjere za
unapređenje organizacije rada Turističkog ureda,
- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom,
aktima Zajednice i odlukama tijela Zajednice.
Članak
58.
Direktor Turističkog ureda može biti
razriješen:
- na osobni zahtjev,
- ako zbog neizvršavanja ili nemarnog vršenja
svoje dužnosti Zajednica nije mogla izvršiti svoje zadatke ili je izvršavanje
tih zadataka bilo otežano,
- ako je uslijed nezakonitog, nesavjesnog ili
nepravilnog rada ili zbog prekoračenja ovlaštenja nastala ili mogla nastati
šteta,
- ako bez osnovanog razloga ne izvrši ili
odbije izvršiti odluke tijela Zajednice ili postupa protivno tim odlukama,
- ako ne podnese Turističkom vijeću izvješće
o svom radu i o radu Turističkog ureda,
- ako Turističko vijeće ne prihvati izvješće
o radu direktora Turističkog ureda.
Prijedlog za pokretanje postupka za
razrješenje direktora Turističkog ureda mogu podnijeti predsjednik Zajednice,
Skupština, Turističko vijeće ili Nadzorni odbor u slučaju iz stavka 1. točke
1., 2., 3., 4., 5. i 6. ovog članka.
Prije donošenja odluke o razrješenju
direktoru Turističkog ureda se mora dati mogućnost da se izjasni o razlozima za
razrješenje.
Odluku o razrješenju direktora Turističkog
ureda donosi Turističko vijeće glasovanjem.
U slučaju razrješenja direktora Turističkog
ureda, Zajednicu do izbora direktora zastupa predsjednik Zajednice.
VIII. TURISTIČKO-INFORMATIVNI CENTAR
Članak
59.
Radi prikupljanja, obrade i rasparčavanja
informacija o radu Zajednice, Skupština može odlukom o osnivanju Turističkog
ureda ustrojiti Turističko-informativni centar - TIC (u daljnjem tekstu: TIC)
kao užu organizacijsku jedinicu Turističkog ureda.
TIC nema svojstvo pravne osobe.
Članak
60.
Zadaće TIC-a su:
- prikupljanje, obrada i raspačavanje
informacija u cilju poticanja i promidžbe turizma na području Zajednice,
- prikupljanje informacija o turističkim
potrebama i drugim pojavama u zemlji i inozemstvu od značaja za turizam
Zajednice,
- vođenje jedinstvenog popisa turista za
područje Općine Punat, poglavito radi kontrole naplate boravišne pristojbe i
stručne obrade podataka,
- dnevno prikupljanje, tjedna i mjesečna
obrada podataka o turističkom prometu na području Općine Punat,
- provjera i prikupljanje podataka o prijavi
i odjavi boravka turista u cilju suradnje s nadležnim inspekcijskim tijelima u
nadzoru nad obračunom, naplatom i uplatom boravišne pristojbe, te prijavom i
odjavom turista,
- informiranje turista o znamenitostima i
privlačnostima turističkog okružja, spomenicima kulture i dr.,
- promocija turističkog proizvoda s područja
Zajednice,
- davanje ostalih potrebnih turističkih
informacija,
- suradnja s tuzemnim i inozemnim
informativnim organizacijama,
- obavljanje i ostalih poslova utvrđenih
Zakonom, Statutom i drugim općim aktima tijela Zajednice.
TIC radi izvršavanja zadataka iz stavka 1.
ovog članka može izdavati biltene ili druge periodične publikacije.
Članak
61.
Poslove TIC-a vodi i organizira voditelj
TIC-a koji za svoj rad i rad TIC-a odgovara Turističkom vijeću i direktoru
Turističkog ureda.
Na pravni status voditelja TIC-a, uvjete za
stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njegovim radom odgovarajuće se primjenjuju
opći propisi o radu.
Članak
62.
Unutarnja organizacija i ostala pitanja u
svezi rada TIC- a uredit će se općim aktom kojim se ova pitanja uređuju za
Turistički ured.
IX. ODGOVORNOSTI ZA OBAVLJANJE DUŽNOSTI U
ZAJEDNICI
Članak
63.
Svaki član tijela Zajednice osobno je
odgovoran za savjesno obavljanje svojih dužnosti.
Svaki član tijela Zajednice odgovoran je za
svoj rad tijelu koje ga je izabralo, a članovi Skupštine odgovorni su članu
Zajednice kojeg predstavljaju.
Direktor Turističkog ureda je odgovoran za
zakonito, savjesno i stručno obavljanje dužnosti i zadataka koje mu je utvrdilo
tijelo koje ga je izabralo ili imenovalo.
Predsjednik Zajednice osobno je odgovoran za
zakonito i savjesno obavljanje svojih dužnosti.
X. GOSPODARENJE U ZAJEDNICI
Članak
64.
Zajednica nastupa u pravnom prometu
samostalno - u svoje ime i za svoj račun.
Za obveze u pravnom prometu Zajednica
odgovara cjelokupnom svojom imovinom.
Članak
65.
Financijsko-materijalno poslovanje Zajednice vodi
se po propisima koji uređuju računovodstvo neprofitnih organizacija.
Članak
66.
Za svaku poslovnu godinu Zajednica utvrđuje
program rada i financijski plan.
Članak
67.
Prijedlog programa rada i prijedlog
financijskog plana Zajednice za slijedeću godinu utvrđuje Turističko vijeće i
podnosi ga Skupštini, do 31. listopada tekuće godine.
Članak
68.
Godišnji program rada i godišnji financijski
plan Zajednice sadrže pojedinačno utvrđene planirane zadatke i potrebna
financijska sredstva za njihovo izvršenje.
Prijedlog programa rada i financijskog plana
Zajednica obavezno dostavlja na razmatranje članovima Skupštine 8 dana prije
održavanja sjednice na kojoj se donosi.
Godišnji program rada i financijski plan
Zajednica je dužna dostaviti Turističkoj zajednici Primorsko-goranske županije.
Članak
69.
Tijekom godine Zajednica može mijenjati i
dopunjavati svoj program rada i godišnji financijski plan.
Ako tijekom godine dođe do odstupanja od
programa rada i financijskog plana u obujmu većem od 5%, Zajednica je dužna donijeti
izmjene, odnosno dopune programa rada i financijskog plana.
Izmjene iz stavka 1. i 2. ovog članka
obavljaju se po postupku koji je propisan za donošenje programa rada i
financijskog plana Zajednice.
Članak
70.
Za izvršenje programa rada i godišnjeg
financijskog plana odgovorno je Turističko vijeće.
Naredbodavac za izvršenje financijskog plana
je direktor Turističkog ureda.
Članak
71.
Prijedlog godišnjeg financijskog izvješća
(završni račun) za prethodnu godinu Turističko vijeće podnosi Skupštini i Nadzornom
odboru do kraja veljače tekuće godine.
Skupština dužna je svake godine do kraja
ožujka tekuće godine donijeti godišnje financijsko izvješće za prethodnu
godinu.
Godišnje financijsko izvješće za prethodnu
godinu Zajednica je dužna dostaviti Turističkoj zajednici Primorsko-goranske
županije.
Godišnje financijsko izvješće obvezno
sadržava podatke o izvršenju programom rada pojedinačno utvrđenih zadataka,
izdacima njihovog izvršenja, izdacima za poslovanje Turističkog ureda i rad
tijela Zajednice, ostvarenju prihoda po izvorima, financijskom rezultatu
poslovanja, usporedbu financijskog plana i njegovog ostvarenja s obrazloženjem
odstupanja, analizu i ocjenu izvršenja programa, te procjenu učinka aktivnosti
na razvoj turizma.
Prijedlog godišnjeg financijskog izvješća
mora se staviti na uvid članovima Zajednice 8 dana prije razmatranja na
Skupštini.
Članak
72.
Prihodi Zajednice su:
1. boravišna pristojba, u skladu s posebnim
Zakonom,
2. članarina, u skladu s posebnim Zakonom,
3. prihodi iz proračuna jedinice lokalne
samouprave i područne (regionalne) samouprave i državnog proračuna,
4. dragovoljni prilozi, darovi i
sufinanciranje projekata,
5. prihodi od imovine u vlasništvu,
6. prihodi od obavljanja gospodarske
djelatnosti sukladno članku 10. stavku 3. Zakona.
Pored prihoda iz stavka 1. ovog članka,
poslovanje ili pojedine aktivnosti Zajednice mogu se financirati i dodatnim
sredstvima koja osiguravaju njihovi članovi te zainteresirane pravne i fizičke
osobe.
Zajednica se može na temelju posebne odluke
Turističkog vijeća, financijski zaduživati u cilju realizacije programa rada i
financijskog plana, ali ukupna vrijednost zaduženja ne smije prelaziti 50%
prihoda predviđenih financijskim planom.
Članak
73.
Za djelovanje Turističkog društva koristi se
najmanje 50% prihoda iz članka 72. stavka 1. ovog Statuta, na području za koje
je Turističko društvo osnovano, preostalih nakon raspodjele sredstava ostalim
korisnicima (Hrvatskoj turističkoj zajednici, Turističkoj zajednici Primorsko-goranske
županije, Općini Punat).
Sredstva iz stavka 1. ovog članka posebno se
iskazuju u financijskom planu Zajednice.
Turističko društvo obvezno je sredstva kojima
raspolaže sukladno ovom Zakonu koristiti namjenski u skladu s utvrđenim
godišnjim programom rada i financijskim planom.
Turističko društvo predlaže Turističkom
vijeću godišnji program rada i financijski plan, koji su sastavni dio godišnjeg
programa rada i financijskog plana Zajednice.
Članak
74.
Domaće i strane pravne i fizičke osobe plaćaju
članarinu Zajednici u skladu s posebnim zakonom.
Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju
članarinu Zajednici u visini koju posebnom odlukom utvrdi Skupština.
Članak
75.
U financijskom planu Zajednice može se
izdvojiti dio prihoda kao neraspoređena sredstva (tekuća rezerva), koji se
koristi tijekom godine za nepredviđene i nedovoljno predviđene poslove i
zadatke koji se financiraju iz financijskog plana Zajednice.
Sredstvima tekuće rezerve raspolaže
Turističko vijeće.
Članak
76.
Višak prihoda nad rashodima Zajednice koristi
se u svrhu promicanja i unapređenja turističkog područja Zajednice.
Članak
77.
Turističko vijeće upravlja imovinom Zajednice
s pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika.
Za nabavu i otuđenje nekretnina Turističko
vijeće mora zatražiti prethodnu suglasnost Skupštine, koja o tome odlučuje
većinom glasova svih predstavnika u Skupštini.
XI. JAVNOST RADA ZAJEDNICE
Članak
78.
Javnost rada Zajednice osigurava se i
ostvaruje dostavom pisanih materijala i putem sjednica tijela Zajednice za
članove Zajednice, putem TIC-a, objavom na oglasnoj ploči i/ili web stranicama
Zajednice, odnosno putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi prikladni
način.
Članak
79.
Predsjednik Zajednice odlučuje o redovitom,
potpunom, po sadržaju i obliku pristupačnom informiranju javnosti o radu
Zajednice.
XII. POSLOVNA TAJNA
Članak
80.
Poslovnu tajnu Zajednice čine isprave i
podaci čije bi odavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju Zajednice i
štetilo interesima i poslovnom ugledu Zajednice.
Predsjednik Zajednice određuje koje su
isprave i podaci poslovna tajna, kao i ostala pitanja u svezi s poslovnom
tajnom.
Poslovnu tajnu dužni su čuvati svi članovi i
zaposleni u Zajednici, koji na bilo koji način saznaju za ispravu ili podatak
koji je utvrđen kao poslovna tajna.
Povreda odredaba ovog Statuta koja se odnosi
na poslovnu tajnu teža je povreda radne dužnosti.
XIII. ZAŠTITA PRIRODE I ČOVJEKOVA OKOLIŠA
Članak
81.
Zajednica obavlja poslove i ispunjava svoju
zadaću na način koji osigurava zaštitu prirode i poboljšava kvalitetu čovjekova
okoliša sukladno propisima u Republici Hrvatskoj.
Posebnu brigu Zajednica vodi o zaštiti i
čuvanju kulturnih dobara.
XIV. STATUTI I DRUGI OPĆI AKTI
Članak
82.
Zajednica ima Statut i druge opće akte
(poslovnici, pravilnici i odluke).
Opći akti Zajednice moraju biti u suglasnosti
s odredbama Statuta.
Statut mora biti u suglasnosti sa zakonom i
drugim propisima.
U slučaju nesuglasnosti općih akata sa
Statutom primjenjivat će se odgovarajuće odredbe Statuta.
Ocjenu suglasnosti općih akata sa Statutom
daje Skupština.
Kada utvrdi da opći akti nije u suglasnosti
sa Statutom, Skupština svojom odlukom ukida ili poništava taj akt odnosno
njegove pojedine odredbe.
Članak
83.
Statut donosi Skupština, uz prethodnu
suglasnost Ministarstva turizma, dvotrećinskom većinom svih predstavnika u
Skupštini.
Poslovnik o radu Skupštine donosi Skupština
na svojoj prvoj sjednici većinom glasova.
Ostale opće akte donosi Turističko vijeće na
prijedlog predsjednika Zajednice ili na osobnu inicijativu.
Članak
84.
Opći akti Turističkog vijeća su:
- ustrojstvu, organizaciji i sistematizaciji
radnih mjesta Turističkog ureda,
- radnim odnosima, disciplinskoj i
materijalnoj odgovornosti zaposlenih,
- obračunu i isplati plaća, naknada plaća i
ostalih primanja radnika,
- drugi akti utvrđeni Statutom i odlukom
Turističkog vijeća.
Članak
85.
Izmjene i dopune Statuta donose se u postupku
i na način određen za donošenje Statuta.
Prijedlog za izmjene i dopune Statuta može podnijeti
Turističko vijeće ili najmanje petina članova Skupštine.
Prijedlog izmjena i dopuna Statuta dostavlja
se članovima Skupštine radi davanja primjedbi i prijedloga. Primjedbe i
prijedlozi dostavljaju se Turističkom vijeću u roku od 8 dana od primitka.
Turističko vijeće utvrđuje prijedlog izmjena
i dopuna Statuta i upućuje ga Skupštini na usvajanje.
Članak
86.
Statut Zajednice objavljuje se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«.
Opći akti Zajednice oglašavaju se na oglasnoj
ploči (web stranicama) Zajednice, a opći akti Turističkog ureda na oglasnoj
ploči Zajednice i podjelom radnicima Turističkog ureda.
Opći akti Zajednice stupaju na snagu danom
objavljivanja.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
87.
Zajednica je dužna uskladiti svoj ustroj i
druge opće akte s odredbama Zakona i Statuta u roku od 30 dana od dana stupanja
na snagu Statuta.
Članak
88.
Do usklađenja općih akata primjenjuju se
postojeći akti Zajednice.
Do konstituiranja novih tijela Zajednice u
skladu s ovim Statutom, dosadašnja tijela Zajednice nastavljaju s radom.
Članak
89.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Turističke zajednica Općine Punat upisan u Upisnik Turističkih
zajednica Ministarstva turizma, list broj 41, stranica A, upisni broj 34
(KLASA: 334-03/94-03/45, UR. BROJ: 529-02/94-0002) od 14. rujna 1994. godine.
Članak
90.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Predsjednik
Turističke zajednice Općine Punat
Mladen Juranić, v.r.