8.
Na temelju članka 53. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 - vjerodostojno tumačenje), članka 18. st.
2 Odluke o ustrojstvu Općinske uprave Općine Kostrena (»Službene novine« broj
23/02) i članka 42. Statuta Općine Kostrena (»Službene novine« broj 22/01, 5/02
i 20/02), Općinsko poglavarstvo, na sjednici održanoj 23.ožujka 2004.godine
donijelo je
PRAVILNIK
o unutarnjem redu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom o unutarnjem redu utvrđuje se unutarnje ustrojstvo Općinske
uprave Općine Kostrena, radna mjesta, opis poslova pojedinog radnog mjesta,
stručni i drugi uvjeti za raspored na radno mjesto, broj službenika i
namještenika, te druga pitanja sukladno zakonom i Odluci o ustrojstvu Općinske
uprave Općine Kostrena (»Službene novine« broj 23/02) (u nastavku: Odluka).
Članak 2.
Općinsku upravu Općine Kostrena, sukladno Odluci, čini Jedinstveni upravi
odjel (u nastavku: Odjel) čiji je djelokrug rada određen zakonom i Odlukom, i u
kojem su ustrojene službe:
- proračun i financije
- komunalni sustav
- prostorno i urbanističko planiranje, zaštitu i unapređenje prirodnog
okoliša, upravljanje imovinom
- društvene djelatnosti, protupožarna i civilna zaštita
- ured općine i opća uprava.
II. RUKOVOĐENJE ODJELOM
Članak 3.
Radom Odjela rukovodi pročelnik.
Pročelnika bira i imenuje Općinsko poglavarstvo na temelju provedenog javnog
natječaja, na četiri godine.
PROČELNIK JEDINSTVENOG UPRAVNOG ODJELA
- uvjeti:- VII/1 stupanj stručne spreme pravnog smjera
- 5 godina radnog iskustva na poslovima u upravnim tijelima
- položen državni stručni ispit
- broj izvršitelja: 1
- opis poslova:
- rukovodi radom odjela,
- organizira rad, daje upute službenicima i namještenicima za obavljanje
poslova,
- koordinira rad službi,
- brine o stručnom osposobljavanju i usavršavanju službenika i namještenika,
- izrađuje plan i program rada odjela,
- provodi odluke Općinskog vijeća i Općinskog poglavarstva,
- vrši nadzor nad provođenjem odluka čije je provođenje u nadležnosti
poslova pojedine službe,
- prati pravne propise, a naročito propise iz oblasti rada i nadležnosti
Odjela,
- predlaže donošenje akata iz nadležnosti Općinskog poglavarstva,
- odgovara za pravodobnost i zakonitosti rada Odjela,
- obavlja i druge poslove po nalogu općinskog načelnika i predsjednika
općinskog vijeća.
III. UNUTRAŠNJE USTROJSTVO
Članak 4.
U Odjelu su ustrojena, po službama, slijedeća radna mjesta:
A) SLUŽBA ZA PRORAČUN I FINANCIJE
1.) VODITELJ SLUŽBE
- uvjeti:- VII/1 stupanj stručne spreme ekonomskog smjera
- 5 godina radnog iskustva na istim ili sličnim poslovima
- položen državni stručni ispit
- broj izvršitelja: 1
- opis poslova:
- izrađuje prijedlog proračuna, izmjena i dopuna proračuna, godišnjeg
obračuna proračuna i prateće dokumente,
- izrađuje račune prihoda i izdataka, konsolidacijsku bilancu i druge
dokumente i izvještaje vezane uz proračun,
- izrađuje mjesečna i tromjesečna izvješća o financijskom poslovanju,
- brine o prilivu sredstava u proračun i o plaćanju dospjelih obveza,
- priprema naloge za transfer sredstava za proračunske korisnike,
- prati propise iz oblasti financijskog poslovanja,
- organizira rad službe i osigurava pravovremeno i uredno obavljanje poslova
službe, te suradnju s ostalim službama Odjela,
- obavlja druge poslove po nalogu općinskog načelnika i pročelnika
2.) STRUČNI SURADNIK ZA FINANCIJE
- uvjeti:- VII/1 ili VI/1 stupanj stručne spreme ekonomskog smjera
- 1 godina radnog iskustva u struci
- položen državni stručni ispit
- broj izvršitelja: 1
- opis poslova:
- prati priliv sredstava u proračunu i izvršavanje dospjelih obveza,
- sudjeluje u izradi prijedloga dokumenata iz oblasti financija,
- objedinjuje podatke i vrši pripremu za izradu rješenja o komunalnoj
naknadi, prati naplatu komunalne naknade i naplatu ostalih prihoda,
- priprema postupak prisilne naplate prihoda,
- vrši poslove kontiranja,
- obračunava plaće i druge naknade,
- izrađuje izlazne financijske dokumente,
- obavlja i druge poslove iz djelokruga službe po nalogu voditelja službe i
pročelnika
3.) RAČUNOVODSTVENI REFERENT
- uvjeti:- IV/1 stupanj stručne spreme ekonomskog ili upravnog smjera
- 1 godina radnog iskustva u struci
- položen državni stručni ispit
- broj izvršitelja: 1
- opis poslova:
- unosi i vodi podatke o uplatama prihoda i plaćanju obveza (knjiženje),
- vodi knjigu ulaznih računa,
- priprema naloge za plaćanje,
- prati i kontrolira izvode žiro računa,
- vodi knjigu imovine,
- vodi blagajnu i piše blagajničko izvješće,
- vrši druge poslove po nalogu voditelja službe i pročelnika
B) SLUŽBA ZA KOMUNALNI SUSTAV
1.) VODITELJ SLUŽBE
- uvjeti:- VII/1 ili VI/1 građevinskog smjera
- 5 godina radog iskustva na istim ili sličnim poslovima
- položen državni stručni ispit
- broj izvršitelja: 1
- opis poslova:
- priprema prijedloge akata iz područja komunalnog gospodarstva,
- izrađuje prijedloge planova i programa obavljanja komunalnih poslova,
- vrši nadzor nad izvršenjem planova i programa,
- izrađuje pojedinačne akte koji se odnose na prava ili obveze, a vezano uz
komunalno gospodarstvo,
- priprema ugovore o obavljanju poslova komunalnog gospodarstva, nadzire
izvršavanje ugovorenih obveza,
- organizira rad službe i osigurava pravovremeno i uredno obavljanje poslova
službe, te suradnju s ostalim službama Odjela
- prati propise iz oblasti komunalnog gospodarstva,
- priprema prijedloge akata, planova i programa iz područja gospodarstva, te
nadzire njihovo izvršenje,
- predlaže informatizaciju i interni ustroj informatizacije,
- održava informatičku opremu i uređaje, računalne programe i operativne
sustave,
- brine o arhiviranju podataka i baza, te predlaže način zaštite i
arhiviranja istih,
- organizira i vodi evidenciju postupaka javne nabave,
- vrši druge poslove po nalogu općinskog načelnika i pročelnika
2.) SAMOSTALNI REFERENT ZA KOMUNALNE POSLOVE
- uvjeti:- VII/1 ili VI/1, građevinskog smjera
- 3 godine radnog iskustva
- položen državni stručni ispit
- broj izvršitelja: 1
- opis poslova:
- prati provođenje akata iz oblasti komunalnog sustava,
- izrađuje pojedinačne akte iz oblasti komunalnog sustava,
- izrađuje planove i programe rada po pojedinim poslovima komunalnog
gospodarstva te izvještaje o realizaciji planova i programa,
- nadzire izvođenje radova na izgradnji objekata i uređaja komunalne
infrastrukture,
- nadzire izvođenje radova na objektima u vlasništvu općine,
- prikuplja, obrađuje i pohranjuje podatke o postojećoj i relevantnoj
dokumentaciji o prostoru,
- sudjeluje u pripremi prijedloga prostornih planova te nadzire njihovu
izradu,
- sudjeluje u organiziranju i provođenju javnih rasprava u izradi izvješća u
postupku donošenja prostornih planova,
- prati stanje u prostoru Općine Kostrena te usklađenost zahvata s važećom
planskom i građevinskom dokumentacijom,
- vrši druge poslove po nalogu voditelja službe i pročelnika
3.) KOMUNALNI REDAR
- uvjeti:- IV stupanj stručne spreme građevinskog ili tehničkog smjera
- 2 godine radnog iskustva u struci
- položen državni stručni ispit
- broj izvršitelja: 1
- opis poslova:
- nadzire provođenje odluka i drugih akata iz oblasti komunalnog
gospodarstva, a naročito komunalnog reda,
- obavlja nadzor nad radom ugostiteljskih, trgovačkih i drugih objekata u
dijelu koji se odnosi na komunalni red,
- donosi rješenja iz oblasti komunalnog reda,
- izriče mandatne globe i predlaže pokretanje prekršajnog postupka,
- nadzire rad poslovnih subjekata koji za račun Općine Kostrena (temeljem
ugovora) obavljaju poslove komunalne djelatnosti,
- obilazi teren te na temelju uočenog stanja predlaže donošenje određenih
odluka ili poduzimanje potrebnih radnji u cilju unapređenja kvalitete
stanovanja i života u Općini Kostrena,
- sudjeluje u izradi akata iz svog djelokruga rada,
- vodi zapisnike radnog tijela Općinskog poglavarstva iz oblasti zaštite okoliša,
- obavlja i druge poslove po nalogu voditelja službe i pročelnika
4.) DOMAR - VOZAČ
- uvjeti:- SSS ili KV tehničke struke
- položen vozački ispit B kategorije
- 3 godine radnog iskustva
- broj izvršitelja: 1
- opis poslova:
- obavlja poslove redovnog održavanja i manjih popravaka poslovnih prostora
uprave,
- dostavlja materijale za sjednice općinskog poglavarstva i vijeća, obavlja
prijevoz za službene potrebe, skrbi o redovnom održavanju službenog voznog
parka,
- obavlja druge poslove po nalogu voditelja službe, pročelnika i načelnika
C) SLUŽBA ZA PROSTORNO I URBANISTIČKO PLANIRANJE, ZAŠTITU I UNAPREĐENJE
PRIRODNOG OKOLIŠA I UPRAVLJANJE IMOVINOM
1.) VODITELJ SLUŽBE
- uvjeti:- VII/1 - pravnog, građevinskog ili arhitektonskog smjera
- 5 godina radnog iskustva u struci
- položen državni stručni ispit
- broj izvršitelja: 1
- opis poslova:
- priprema prijedloga akata iz područja rada službe,
- organizira i provodi javne rasprave i druge skupove vezano uz donošenje
prostornih planova,
- daje prijedloge u cilju provođenja zaštite i unapređenja prirodnog
okoliša, ekološkog postupanja i brige o okolišu,
- organizira rad službe i osigurava pravovremeno i uredno obavljanje
poslova, te surađuje s ostalim službama Odjela,
- prati propise iz djelokruga rada službe,
- daje prijedloge u cilju poboljšanja gospodarenja imovinom Općine,
- skrbi o zaštiti mora i pomorskog dobra i provodi poslove vezane uz
pomorsko dobro,
- vrši druge poslove po nalogu općinskog načelnika i pročelnika
2.) SAMOSTALNI REFERENT ZA IMOVINSKO- PRAVNE POSLOVE
- uvjeti:- VII/1 pravnog smjera
- 1 godina radnog iskustva u struci
- položen državni stručni ispit
- broj izvršitelja: 1
- opis poslova:
- vodi evidenciju imovine - nekretnina u vlasništvu Općine Kostrena,
- predlaže mjere za unapređenje gospodarenja imovinom,
- ishoduje kopije katastarskih i zemljišno-knjižnih izvadaka,
- zastupa Općinu Kostrena u postupcima koji se vode vezano uz status nekretnina
u vlasništvu Općine Kostrena u javnim knjigama (javne isprave),
- predlaže provođenje postupaka javnih natječaja za prodaju nekretnina u
vlasništvu Općine Kostrena te provodi postupke javnih natječaja,
- sastavlja ugovore koji se tiču prometa nekretnina (prodaje, zamjene,
zakup),
- ishoduje lokacijske i građevinske dozvole za općinu Kostrena kao
investitora,
- obavlja i druge poslove po nalogu općinskog načelnika i pročelnika,
- obavlja i druge poslove po nalogu voditelja službe i pročelnika
D) SLUŽBA ZA DRUŠTVENE DJELATNOSTI, PROTUPOŽARNU I CIVILNU ZAŠTITU
1.) VODITELJ SLUŽBE
- uvjeti:- VII/1 pravnog ili odgovarajućeg društvenog smjera
- 5 godina radnog iskustva u struci
- položen državni stručni ispit
- broj izvršitelja: 1
- opis poslova:
- priprema prijedloga akata iz područja rada službe,
- izrađuje pojedinačne akte iz domene socijalne i dodatne zdravstvene skrbi,
- organizira sastanke i rad radnih tijela (socijalno vijeće) općinskog
poglavarstva,
- dogovara i usklađuje rad s osobama koje pružaju usluge u domeni
zdravstvene skrbi iz socijalne skrbi i organizaciju rada tih osoba,
- izdaje naloge za plaćanje a vezano uz prava na socijalnu i zdravstvenu
skrb,
- vodi brigu o zaštiti potrošača,
- organizira rad službe radi pravovremenog i urednog obavljanje poslova
službe te suradnju s ostalim službama Odjela,
- prati propise iz djelokruga rada službe,
- obavlja i druge poslove po nalogu općinskog načelnika i pročelnika
2.) SAMOSTALNI REFERENT ZA DRUŠTVENE DJELATNOSTI
- uvjeti:- VII/1 društvenog smjera
- 1 godina radnog iskustva
- položen državni stručni ispit
- broj izvršitelja: 1
- opis poslova:
- izrađuje planove iz oblasti predškolskog odgoja, školstva, kulture,
- nadzire provođenje programa i planova te trošenja proračunskih sredstava
od strane korisnika,
- prati rad ustanova iz područja javnih potreba, a kojih je općina osnivač,
- surađuje s udrugama te prati njihov rad i ostvarivanje programa javnih
potreba,
- sudjeluje u organizaciji sustava zaštite od požara te koordinira u
poslovima izrade i ažuriranje planova zaštite od požara i civilne zaštite,
- surađuje s dobrovoljnim vatrogasnim društvom, nadzire njihov rad i
trošenje proračunskih sredstava,
- sudjeluje u organizaciji odvijanja kulturnih manifestacija pod
pokroviteljstvom Općine,
- surađuje s Turističkom zajednicom u cilju promicanja turističkih
mogućnosti Kostrene,
- obavlja i druge poslove po nalogu voditelja službe i pročelnika
3.) STRUČNI REFERENT
- uvjeti:- IV/1 stupanj stručne spreme
- 3 godine radnog iskustva
- položen državni stručni ispit
- broj izvršitelja: 1
- opis poslova:
- prati potrebe i izrađuje planove iz oblasti sporta i tehničke kulture,
- nadzire provođenje programa i planova te trošenje proračunskih sredstava
od strane korisnika sportskih udruga,
- obavlja poslove tajnika ili administrativne poslove za potrebe sportskih
udruga,
- organizira odvijanje sportskih manifestacija čiji je pokrovitelj Općina,
- obavlja i druge poslove po nalogu voditelja službe i pročelnika,
E) URED OPĆINE I OPĆA UPRAVA
1.) VODITELJ SLUŽBE
- uvjeti:- VII/1 stupanj stručne spreme pravnog smjera
- 5 godina radnog iskustva na istim ili sličnim poslovima
- položen državni stručni ispit
- broj izvršitelja: 1
- opis poslova:
- priprema materijale i izrađuje prijedloge akata za sjednice općinskog
poglavarstva i općinskog vijeća,
- sudjeluje s voditeljima drugih službi u izradi prijedloga akata za potrebe
općinskog vijeća i općinskog poglavarstva u slučajevima iz djelokruga poslova
drugih službi
- izrađuje usvojene akte općinskog vijeća, nadzire pravovremenu dostavu
akata na objavu i nadzor
- izrađuje akte za potrebe općinskog načelnika
- nadzire protokolarne poslove za potrebe općinskog načelnika, općinskog
poglavarstva i općinskog vijeća
- obavlja kadrovske i opće poslove za potrebe odjela i zaposlenih
- izrađuje provedbene i pojedinačne akte na temelju usvojenih akata
općinskog poglavarstva i općinskog vijeća, a u okviru djelokruga rada službe
- organizira obavljanje tehničkih poslova za potrebe rada Ureda
- organizira rad službe i osigurava pravovremeno i uredno obavljanje poslova
službe, te suradnju s ostalim službama odjela
- prati pravne propise, posebice one koji se odnose na područje samouprave i
uprave
- obavlja i druge poslove po nalogu općinskog načelnika i pročelnika
2.) ADMINISTRATIVNI REFERENT
- uvjeti:- IV/1 stručne spreme, upravnog ili drugog odgovarajućeg smjera
- 3 godina radnog iskustva u struci, poznavanje rada na računalu
- položen državni stručni ispit
- broj izvršitelja: 1
- opis poslova:
- sudjeluje u pripremi sjednica općinskog poglavarstva,
- vodi i izrađuje zapisnik sa sjednica općinskog poglavarstva,
- izrađuje pismene otpravke akata općinskog poglavarstva,
- vodi poslove arhive, skrbi o arhivskom materijalu i surađuje s Državnim
arhivom vezano uz arhivsku građu,
- predlaže pravila klasifikacije i urudžbiranja predmeta,
- vodi registar odluka općinskog poglavarstva i općinskog vijeća,
- vodi poslove pisarnice,
- obavlja i druge poslove po nalogu voditelja službe i pročelnika
3.) ADMINISTRATIVNI TAJNIK
- uvjeti:- IV/1 stručne spreme upravnog ili odgovarajućeg smjera
- 3 godine radnog iskustva u struci, poznavanje rada na računalu
- položen državni stručni ispit
- broj izvršitelja: 1
- opis poslova:
- vrši protokolarne poslove za potrebe općinskog načelnika, općinskog
poglavarstva,
- prima stranke i usmjerava ih nadležnim osobama,
- vodi telefonsku centralu,
- obavlja uredske i tehničke poslove za potrebe općinskog poglavarstva i
Odjela,
- prima i otprema poštu,
- sudjeluje u obavljanju poslova pisarnice,
- obavlja i druge poslove po nalogu voditelja službe i pročelnika
4.) ADMINISTRATIVNI TAJNIK OPĆINSKOG VIJEĆA
- uvjeti:- IV/1 stupanj stručne spreme
- 3 godine radnog iskustva, poznavanje rada na računalu
- položen državni stručni ispit
- broj izvršitelja: 1
- opis poslova:
- organizira sjednice općinskog vijeća i priprema materijale za sjednice,
- vodi i izrađuje zapisnike sa sjednica općinskog vijeća,
- izrađuje pismene otpravke akata usvojenih na općinskom vijeću,
- dostavlja akte na nadzor i objavu,
- vodi i izrađuje zapisnike radnih tijela općinskog vijeća,
- vodi zapisnike javnih rasprava u postupku donošenja prostornih planova i
drugih javnih rasprava uz djelokrug rada općinskih tijela,
- obavlja ostale poslove po nalogu voditelja službe i pročelnika
Članak 5.
Osim uvjeta iz članka 4. Pravilnika, za pojedina radna mjesta moraju biti
ispunjeni posebni uvjeti, ako su oni propisani, kao obvezni, posebnim zakonom.
Članak 6.
Službenici i namještenici za svoj rad odgovorni su pročelniku odjela.
Službenici i namještenici dužni su međusobno surađivati u radu, čuvati
službenu i drugu poslovnu tajnu.
Članak 7.
Pročelnik može pisanim ovlaštenjem ovlastiti službenika da u okviru svojih
poslova samostalno rješava i potpisuje akte.
Ovlaštenjem iz stavka 1. ovog članka određuju se poslovi i akti koje
službenik može samostalno potpisivati. Ovlaštenje se može povući u svako doba.
Članak 8.
Službenici i namještenici primaju se u službu putem natječaja koji se
objavljuje u dnevnom tisku. Rok za podnošenje prijava na natječaj ne smije biti
kraći od 8 ni duži od 15 dana.
Molbe pristigle na natječaj razmatra Natječajna komisija koja se sastoji od
3 člana koje imenuje pročelnik.
Rješenje o prijamu u službu i rješenje o rasporedu donosi pročelnik Odjela.
Članak 9.
U službu može biti primljena osoba koja nema položen stručni ispit pod
uvjetom da isti polože u zakonskom roku koji se računa od dana rasporeda u
službu.
Članak 10.
Probni rad za sve osobe koje se primaju u službu na neodređeno vrijeme traje
3 (tri) mjeseca.
Tijekom probnog rada obavlja se provjera stručnih i drugih radnih
sposobnosti od strane voditelja službe, a ako se radi o voditelju službe onda
od strane pročelnika.
Ako osoba ne zadovoljava na probnom radu, otkazuje se služba.
Članak 11.
Službenika se može premjestiti na drugo radno mjesto unutar Odjela, a radi
potreba obavljanja poslova u Odjelu, pod uvjetom da se radi o istoj skupini
poslova i da su uvjeti tog radnog mjesta isti kao i uvjeti radnog mjesta na
kojem je bio raspoređen u trenutku premještanja.
Službenika se može uz njegov pristanak, premjestiti na radno mjesto u Odjelu
za koje ispunjava uvjete, bez obzira na vrstu poslova koje je obavljao do
premještaja.
VJEŽBENICI
Članak 12.
Radi stjecanja radnog iskustva i osposobljavanje za samostalni rad u
zanimanju za koje se školovao, u službu se može primiti vježbenik.
Vježbenik se prima na određeno vrijeme, ovisno o stupnju stručne spreme i
to: IV stupanj stručne spreme - 12 mjeseci, VI stupanj stručne spreme - 14
mjeseci, VII stupanj stručne spreme - 16 mjeseci.
Odluku o primanju vježbenika donosi Općinsko poglavarstvo na prijedlog
pročelnika, a sukladno usvojenom planu Odjela.
PLAĆA
Članak 13.
Službenici i namještenici za svoj rad primaju plaću koju čini umnožak
koeficijenta složenosti poslova radnog mjesta na koje je službenik odnosno
namještenik raspoređen i osnovice za izračun plaće, uvećanu za 0,5% za svaku
navršenu godinu radnog staža.
Koeficijenti složenosti poslova i osnovica za izračun plaće utvrđuju se
aktom općinskog poglavarstva.
Članak 14.
Za vrijeme trajanja vježbeničkog staža, vježbenik ima pravo na plaću u
iznosu od 850laće radnog mjesta najnižeg koeficijenta za istu stručnu spremu.
RADNO VRIJEME
Članak 15.
Radno vrijeme Odjela određuje se aktom Općinskog poglavarstva.
U slučaju da službenik ili namještenik, zbog potreba posla, radi duže od
utvrđenog radnog vremena, ostvaruje pravo na preraspodjelu radnog vremena uz
suglasnost pročelnika.
ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 16.
Službenici i namještenici zaposleni u Odjelu rasporedit će se na radna
mjesta utvrđena ovim Pravilnikom, a ovisno o svojoj stručnoj spremi i poslovima
koje su do sada obavljali.
Službenici koji nemaju položen stručni ispit dužni su ga položiti u
zakonskom roku koji se računa od dana rasporeda na odgovarajuće radno mjesto.
Članak 17.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja, a objavit će se u »Službenim
novinama« Primorsko-goranske županije.
Klasa: 022-05/04-01/2
Ur. broj: 2170-07-02-04-170
Kostrena, 23.ožujka 2004.
OPĆINSKO POGLAVARSTVO OPĆINE KOSTRENA
Predsjednik
Miroslav Uljan, v.r.