4.
Na temelju članka 3. i članka 6. stavka 2.
Zakona o zakupu i prodaji poslovnog prostora (»Narodne novine« broj 91/ 96,
124/97, 174/04 i 38/09), članka 35. stavka 2. i članka 391. Zakona o vlasništvu
i drugim stvarnim pravima (»Narodne novine« broj 91/96, 68/98, 137/99, 22/00,
73/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08 i 38/09) te članka 31. Statuta Grada
Vrbovskog (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 27/09 i 31/09 -
ispr.) Gradsko vijeće Grada Vrbovskog, na sjednici održanoj 4. veljače 2010.
godine, donijelo je
ODLUKU
o zakupu poslovnog prostora u vlasništvu
Grada Vrbovskog
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuje zasnivanje i
prestanak zakupa poslovnog prostora, te međusobna prava i obveze zakupodavca i
zakupnika poslovnog prostora u vlasništvu Grada Vrbovskog, kao i poslovnog
prostora na kojem Grad Vrbovsko ima pravo raspolaganja i korištenja.
Ovom se Odlukom utvrđuju uvjeti, način i
tijelo ovlašteno za provođenje javnog natječaja za davanje u zakup poslovnog
prostora iz stavka 1. ovog članka.
Poslovnim prostorom iz stavka 1. ovog članka
neposredno gospodari i upravlja gradonačelnik Grada Vrbovskog.
Članak
2.
Poslovnim prostorom u smislu Zakona o zakupu
poslovnog prostora smatraju se poslovna zgrada, poslovna prostorija, garaža i
garažno mjesto.
Poslovnom zgradom smatra se zgrada
namijenjena obavljanju poslovne djelatnosti ako se pretežitim dijelom i koristi
u tu svrhu.
Poslovnom prostorijom smatraju se jedna ili
više prostorija u poslovnoj ili stambenoj zgradi namijenjenih obavljanju
poslovne djelatnosti koje, u pravilu, čine građevinsku cjelinu i imaju zaseban
glavni ulaz.
Garaža je prostor za smještaj vozila.
Garažno mjesto je prostor za smještaj vozila
u garaži.
Članak
3.
U upravljanju, raspolaganju i korištenju
poslovnim prostorom gradonačelnik Grada Vrbovskog (dalje: gradonačelnik):
- utvrđuje veličinu parametra »a« za
određivanje visine zakupnine za svaku godinu,
- odlučuje o davanju poslovnog prostora u
zakup;
- odlučuje o namjeni poslovnog prostora;
- donosi Odluku o raspisivanju natječaja za
davanje u zakup poslovnog prostora;
- donosi Odluku o najpovoljnijem ponuditelju;
- daje suglasnost za davanje poslovnog
prostora u podzakup;
- odobrava adaptaciju poslovnog prostora;
- odlučuje o povratu uloženih sredstava
zakupnika u poslovni prostor;
- odlučuje o zajedničkom ulaganju sredstava
zakupodavca i zakupnika u poslovni prostor;
- odlučuje o prestanku zakupa poslovnog
prostora;
- odobrava sklapanje novog Ugovora o zakupu
sa sadašnjim zakupnikom poslovnog prostora nakon isteka Ugovora o zakupu,
sukladno odredbama Zakona i ove Odluke;
- imenuje Povjerenstvo za utvrđivanje stanja
prostora i neophodnosti izvođenja radova;
- imenuje Povjerenstvo za provođenje javnog
natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora;
- obavlja i druge poslove koji proizlaze iz
Zakona i ove Odluke.
Članak
4.
Stručne i administrativne poslove za
gradonačelnika, kao i ostale poslove vezane za upravljanje poslovnim prostorima
obavlja nadležni Odsjek unutar Jedinstvenog upravnog odjela Grada Vrbovskog
(dalje: Odsjek).
II. DJELATNOST U POSLOVNOM PROSTORU
Članak
5.
Namjenu poslovnog prostora radi obavljanja
određene djelatnosti utvrđuje gradonačelnik na prijedlog Odsjeka.
Članak
6.
U naselju Vrbovsko poslovni prostori mogu se
davati u zakup za obavljanje: ugostiteljske, trgovačke, turističke, servisne
djelatnosti i djelatnosti obrta koji su neposredno vezani za prodaju svojih
usluga kupcima, za uredske prostore te za skladišta i radionice proizvodnog
značaja (tihi obrt).
Članak
7.
U Domovima kulture u svim naseljima na
području Grada Vrbovskog prostori se mogu davati u zakup za obavljanje
ugostiteljske i trgovačke, sportske i rekreacijske djelatnosti te za uredske
prostore.
Članak
8.
Odluku o promjeni vrste djelatnosti i
proširenju djelatnosti u poslovnom prostoru, kao i Odluku o dopuni asortimana u
poslovnom prostoru namijenjenom za obavljanje djelatnosti trgovine donosi
gradonačelnik.
Odobrenje iz stavka 1. ovog članka može se
dati samo pod uvjetom da je zakupnik ugovorenu djelatnost u poslovnom prostoru
obavljao najmanje 6 mjeseci prije podnošenja zahtjeva za promjenu ili
proširenje djelatnosti, odnosno dopunu asortimana i da uredno ispunjava sve
ugovorne obveze u pogledu plaćanja zakupnine i ostalih troškova, u kojem
slučaju će se sačiniti dodatak Ugovora o zakupu i promijeniti visina zakupnine
na način da će se za cijeli prostor utvrditi zakupnina prema djelatnosti koja
ima veću osnovnu zakupninu.
III. RADNJE KOJE PRETHODE ZASNIVANJU ZAKUPA
Članak
9.
Prije donošenja Odluke o raspisivanju javnog natječaja
nadležni Odsjek zapisnički utvrđuje stanje i opremljenost poslovnog prostora.
Zapisnikom iz stavka 1. ovog članka utvrđuje
se opća opremljenost prostora (stanje podova, zidova i stropova, vanjske i
unutarnje stolarije, postojanje i stanje sanitarnog čvora, vodovodne i elektro
instalacije), primjerenost postojećeg stanja uređenja prostora planiranim
namjenama, kao i potreba ulaganja u preuređenje istog.
Članak
10.
Ako bi radi osposobljavanja prostora za
obavljanje utvrđene djelatnosti bilo potrebno zadrijeti u zajedničke dijelove
nekretnine, dozvoljava se, sukladno propisu kojim se uređuju međuvlasnički
odnosi, izvršiti popravke i zamjenu elemenata u zajedničkim dijelovima i
uređajima u zgradi ako se isti odnose na postavljanje vodova za svjetlo, plin,
energiju, vodu, telefon i slične uređaje, pod uvjetom da su dotrajali odnosno
nisu prikladni za uporabu.
Članak
11.
Radi utvrđivanja stanja prostora i
neophodnosti izvođenja radova iz članka 10. ove Odluke, gradonačelnik po
potrebi imenuje Povjerenstvo.
Povjerenstvo iz stavka 1. ovog članka sastoji
se od predsjednika i dva člana koji se biraju iz reda djelatnika u Odsjeku, na
vrijeme od 4 (četiri) godine.
Članak
12.
Kada Povjerenstvo iz članka 11. ove Odluke
utvrdi potrebu za ulaganje u poslovni prostor, odnosno izvođenje pojedinih
radova u istom Gradonačelnik će posebnim zaključkom naložiti izvođenje
potrebnih radova.
Izuzetno od odredbe prethodnog stavka,
Gradonačelnik može kada to ocijeni opravdanim, posebnim zaključkom utvrditi
potrebu izvođenja i drugih radova, osim onih koje je predložilo Povjerenstvo,
radi osposobljavanja prostora za obavljanje utvrđene djelatnosti.
Članak
13.
Radovi utvrđeni člankom 12. ove Odluke izvode
se na teret proračunskih sredstava Grada Vrbovskog ako nisu obuhvaćeni rizicima
utvrđenim ugovorom o osiguranju (npr. požar, lom i puknuće cijevi i sl.) kojeg
s osiguravateljem sklapa upravitelj zgrade u kojoj se prostor nalazi.
IV. ZASNIVANJE ZAKUPA
Članak
14.
Poslovni prostor daje se u zakup putem javnog
natječaja.
Iznimno od odredbe iz stavka 1. ovog članka,
sadašnjem zakupniku poslovnog prostora koji u potpunosti izvršava obveze iz
Ugovora o zakupu, najkasnije 60 dana prije isteka roka na koji je Ugovor
sklopljen, ponudit će se sklapanje novog Ugovora o zakupu sukladno dosadašnjem
Ugovoru o zakupu, odnosno sukladno odredbama Odluke o zakupu poslovnog prostora
koja je na snazi u trenutku isteka Ugovora.
Ako sadašnji zakupnik ne prihvati ponudu iz
stavka 2. ovog članka u roku od 30 dana, raspisati će se natječaj za davanje u
zakup poslovnog prostora u kojem će početni
iznos zakupnine biti onaj
koji je ponuđen zakupniku iz stavka 2. ovog članka.
a) javni natječaj
Članak
15.
Javni natječaj iz članka 14. stavka 1. ove
Odluke provodi Povjerenstvo kojeg imenuje Gradsko vijeće na vrijeme od 4
(četiri) godine (za svoj mandat).
Povjerenstvo se sastoji od pet članova od
kojih je predsjednik Povjerenstva zaposlenik gradske uprave, a četiri člana su
članovi Gradskog vijeća.
Članak
16.
Javni natječaj iz članka 14. stavka 1. ove
Odluke objavljuje se u dnevnom tisku i na web stranici Grada Vrbovskog.
Objava javnog natječaja u dnevnom tisku
objavljuje se u skraćenom obliku uz obveznu uputu o načinu dostupnosti punog
teksta natječaja.
Javni natječaj obvezno sadrži:
1. lokaciju, namjenu i površinu poslovnog
prostora;
2. početni iznos mjesečne zakupnine u kunama
po m2;
3. vrijeme na koje se poslovni prostor daje u
zakup;
4. rok za podnošenje pisanih prijava za
sudjelovanje u javnom natječaju;
5. odredbu o obvezi uplate garantnog pologa, kojeg
mora položiti svaki sudionik u javnom natječaju, u visini mjesečnog iznosa
početne zakupnine, s naznakom da izabrani ponuđač gubi pravo na povrat pologa u
slučaju da ne zaključi Ugovor o zakupu ili prilikom zaključenja ugovora ne
pruži instrumente osiguranja propisane natječajem. Po zaključenju ugovora o
zakupu, garantni polog izabranog ponuđača se zadržava i uračunava u zakupninu,
dok se ostalim sudionicima natječaja garantni polog vraća;
6. datum, mjesto i vrijeme javnog otvaranja
ponuda;
7. vrijeme u kojem se može pogledati poslovni
prostor i izvršiti uvid u Zapisnik sa utvrđenim elementima kvalitete i
opremljenosti poslovnog prostora;
8. datum početka obavljanja djelatnosti u
prostoru;
9. odredbu da natjecatelj koji dobije
poslovni prostor u zakup mora, prije sklapanja Ugovora o zakupu, dostaviti
ovjerenu bianco zadužnicu kao instrument osiguranja plaćanja ugovorene
zakupnine i drugih potraživanja Grada koja proizlaze iz Ugovora o zakupu, a
koji će se naplatiti u slučaju da zakupnik u tijeku trajanja ugovornog odnosa
ili po isteku Ugovora o zakupu ne podmiri dospjelu zakupninu i ostale troškove;
10. odredbu o obvezi dostave osnovnih
podataka o ponuđaču (prebivalište, državljanstvo za fizičke osobe i podatke o
upisu u upisnik nadležnog registra za pravne osobe), te dokaz da ponuđač
ispunjava uvjete za obavljanje djelatnosti koja je određena kao namjena
poslovnog prostora, a osobe koje po članku 58. Zakona o pravima hrvatskih
branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji (»Narodne novine« broj
174/04, 92/05, 02/07 i 107/07) imaju pravo zaključenja ugovora pod uvjetima
najpovoljnije ponude iz natječaja trebaju dostaviti dokaze kojima dokazuju to
pravo;
11. odredbu da je punomoćnik natjecatelja dužan
najkasnije do održavanja javnog natječaja (otvaranja ponuda) dostaviti punomoć
za zastupanje (za fizičke osobe ovjerenu kod javnog bilježnika, a za pravne
osobe punomoć potpisanu od zakonskog zastupnika i pečaćenu pečatom pravne
osobe), ako natjecatelj nije u mogućnosti osobno prisustvovati javnom
natječaju;
12. odredbu o obvezi ponuđača da dade pisanu
izjavu kojom prihvaća opće uvjete zakupa propisane Odlukom o zakupu poslovnog
prostora na području Grada Vrbovskog, te da je upoznat sa stanjem i opremljenošću
prostora koji se daje u zakup;
13. odredbu o obvezi ponuđača da dade pisanu
izjavu kojom, ukoliko prostor nije uređen za obavljanje utvrđene djelatnosti
(što se utvrđuje Zapisnikom o stanju i opremljenosti poslovnog prostora iz
članka 9. stavka 1. ove Odluke ili nalazom sudskog vještaka) prihvaća prostor
urediti o svom trošku i pristaje da sudski vještak izračuna vrijednost
izvršenih radova za stavljanje prostora u funkciju prema utvrđenoj namjeni, a
vrijednost kojih će se uračunati u zakupninu najduže tijekom trajanja ugovora o
zakupu;
14. odredbu da je najpovoljniji ponuditelj
dužan najkasnije u roku od 15 dana od primitka Odluke o davanju u zakup
poslovnog prostora ili do roka određenog u Odluci gradonačelnika sklopiti
Ugovor o zakupu i preuzeti poslovni prostor. Ukoliko najpovoljniji ponuditelj
ne postupi po navedenom bez opravdanog razloga, smatrat će se da je odustao od
sklapanja Ugovora o zakupu, te će se Odluka o dodjeli poslovnog prostora
staviti van snage, a ako takav postoji, kao najpovoljniji odabrati slijedeći po
povoljnosti, dok će se natječaj za predmetni poslovni prostor ponoviti ako
takvog nema;
15. odredbu da na javnom natječaju ne može
sudjelovati pravna ili fizička osoba koja je već stekla pravo zakupa za
poslovni prostor koji je predmet natječaja, ali nije sklopila Ugovor o zakupu
ili je isti sklopila pa otkazala;
16. odredbu da se uvjeti natječaja za
obavljanje obrtničke ili samostalne profesionalne djelatnosti odnose i na
članove obitelji smrtno stradalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata,
članove obitelji zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog
rata, HRVI iz Domovinskog rata, dragovoljca iz Domovinskog rata, ostale
branitelje iz Domovinskog rata koji su proveli u obrani suvereniteta Republike
Hrvatske najmanje 12 mjeseci, pod uvjetom da nisu korisnici mirovine ostvarene
po Zakonu o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih
obitelji (»Narodne novine« broj 174/04, 92/ 05, 02/07 i 107/07), te da pravo
prvenstva mogu ostvariti samo jednokratno;
17. odredbu da kod provođenja javnog
natječaja za garažu, na javnom natječaju prednost imaju osobe s invaliditetom;
18. odredbu da na javnom natječaju za zakup
garaže prednost ima pravna ili fizička osoba koja u zgradi ili neposredno u
blizini zgrade u kojoj se garaža nalazi, koristi stan ili poslovni prostor;
19. odredbu da se Ugovor o zakupu sklapa kao
ovršna isprava sukladno odredbi članka 23. stavka 2. Zakona o zakupu i prodaji
poslovnog prostora, a na trošak zakupnika;
20. odredbu da u javnom natječaju ne može
sudjelovati natjecatelj koji po bilo kojoj osnovi na dan zaključenja natječaja
ima dospjelih, a nepodmirenih dugovanja prema Gradu Vrbovskom, kao ni zakupnik
poslovnog prostora koji ne ispunjava obveze iz ugovora o zakupu ili ih neuredno
ispunjava;
21. druge posebne uvjete za sudjelovanje u
javnom natječaju koje utvrđuje gradonačelnik.
Članak
17.
Natječaj za davanje u zakup poslovnog
prostora provodi se na temelju pisanih ponuda predanih putem pošte ili osobno u
pisarnicu Grada Vrbovskog.
Rok za podnošenje pisanih ponuda je 15 dana
od dana objave natječaja u dnevnom tisku.
Članak
18.
Pisana prijava za sudjelovanje u javnom
natječaju mora sadržavati:
- zahtjev u kojem mora biti navedeno ime i
prezime natjecatelja i njegovo prebivalište (za fizičku osobu), odnosno tvrtka
s adresom sjedišta (za pravnu osobu), te naziv banke i broj računa radi povrata
garantnog pologa;
- visinu ponuđene zakupnine;
- dokaz da je natjecatelj uplatio garantni
polog;
- presliku osobne iskaznice ukoliko je
natjecatelj fizička osoba;
- izvornik ili ovjerenu presliku Izvatka iz
obrtnog registra ne starijeg od 15 (petnaest) dana od objave natječaja iz kojih
mora biti vidljivo da je osoba registrirana za djelatnost za koju se javni
natječaj provodi;
- izvornik ili ovjerena preslika rješenja o
upisu u sudski registar ili Izvatke iz sudskog registra ne starije od 15
(petnaest) dana od objave natječaja iz kojih mora biti vidljivo da je pravna
osoba registrirana za djelatnost za koju se javni natječaj provodi te ime i
prezime osobe ovlaštene za zastupanje;
- izvornik ili ovjerenu presliku rješenja o
registraciji udruge ili političke stranke izdanog od nadležnog tijela, ako je
natjecatelj udruga ili politička stranka;
- potvrdu Porezne uprave o podmirenim poreznim
obvezama i doprinosima za mirovinsko i zdravstveno osiguranje;
- uvjerenje o nekažnjavanju izdano od
nadležnog suda;
- izvornik ili ovjerena preslika
dokumentacije kojom se dokazuje svojstvo osobe iz članka 16. točke 16. ove
Odluke;
- pisanu izjavu ponuditelja o prihvaćanju
općih uvjeta zakupa propisanih Odlukom o zakupu poslovnog prostora, te izjavu
da je upoznat sa stanjem i opremljenošću prostora koji se daje u zakup;
- pisanu izjavu ponuditelja da prihvaća,
ukoliko prostor nije uređen za obavljanje utvrđene djelatnosti, prostor urediti
o vlastitom trošku te da pristaje da sudski vještak utvrdi vrijednost ulaganja
u prostor koja će se uračunati u cijenu zakupnine najduže tijekom trajanja
zakupa.
Prijava iz stavka 1. ovog članka podnosi se
do određenog roka utvrđenog u tekstu objave javnog natječaja, u zatvorenoj
omotnici na adresu Grad Vrbovsko, Goranska 1, s naznakom »NE OTVARATI - PRIJAVA
NA JAVNI NATJEČAJ ZA ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA«.
Dokaze i isprave iz stavka 1. ovog članka
Povjerenstvo zadržava do okončanja postupka, a potom izvornike istih vraća
natjecateljima ukoliko to isti zatraže, a preslike zadržava, dok se izvornici
dokaza i isprava najpovoljnijeg natjecatelja trajno zadržavaju.
Članak
19.
Javno otvaranje ponuda obavlja Povjerenstvo i
to najkasnije osam dana od proteka roka za podnošenje ponuda.
Prije otvaranja ponuda Povjerenstvo utvrđuje
da li je akt o raspisivanju javnog natječaja propisno objavljen, te upoznaje
natjecatelje o eventualnim izmjenama vezanim za podatke o poslovnom prostoru,
te s uvjetima i načinom provođenja javnog natječaja.
Prije otvaranja ponuda u zapisnik se unose
podatci svih prisutnih natjecatelja, odnosno utvrđuje njihov identitet. Ako
Povjerenstvo utvrdi da netko od prisutnih natjecatelja ili punomoćnika nije dokazao
svoj identitet, isključit će ga s javnog otvaranja ponuda. Povjerenstvo
utvrđuje da li natjecatelji ispunjavaju uvjete iz akta o raspisivanju javnog
natječaja za pristup javnom natječaju, te nakon što se zapisnički utvrdi koji
natjecatelji ispunjavaju uvjete, predsjedavajući Povjerenstva započinje s
provođenjem javnog natječaja.
Nakon unošenja podataka o natjecateljima u
zapisnik otvaranje ponuda započinje, i više niti jedna osoba ne može
sudjelovati u javnom natječaju.
Članak
20.
Ukoliko na natječaju sudjeluje i udovolje
uvjetima postignutim na natječaju više osoba, koji temeljem članka 17. točke
16. ove Odluke ostvaruju pravo prvenstva, prvenstveni red između tih osoba
utvrđuje se na način da se pravo zakupa ostvaruje sljedećim redom:
- članovi obitelji smrtno stradalog hrvatskog
branitelja iz Domovinskog rata,
- članovi obitelji zatočenog ili nestalog
hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata,
- HRVI iz Domovinskog rata,
- dragovoljci iz Domovinskog rata,
- ostali hrvatski branitelji iz Domovinskog
rata koji su proveli u obrani suvereniteta Republike Hrvatske najmanje 12
mjeseci.
Ako se ni prema odredbi iz stavka 1. ovog
članka ne može utvrditi red prvenstva, osobe koje ostvaruju red prvenstva
moraju između sebe nastaviti iznositi ponude.
Članak
21.
Povjerenstvo konstatira ukupan broj
primljenih ponuda, te pristupa otvaranju istih i to redoslijedom prema danu i
satu primitka.
Članak
22.
O provođenju postupka javnog natječaja vodi
se Zapisnik koji sadrži:
- datum i vrijeme provođenja javnog
natječaja;
- imena članova Povjerenstva;
- podatke o poslovnom prostoru;
- podatke o ponuditeljima prisutnima na
otvaranju ponuda;
- osnovni podatke o svakom ponuđaču;
- namjenu prostora;
- popis priloga ponudi;
- visinu ponuđene mjesečne zakupnine.
Zakašnjele ili nepotpune ponude se ne
razmatraju.
U znak prihvaćanja sadržaja Zapisnika iz
stavka 1. ovog članka, odnosno provedenih radnji svi prisutni natjecatelji i
članovi Povjerenstva ga potpisuju.
Nakon završetka javnog otvaranja ponuda
zainteresiranim se natjecateljima, na njihov zahtjev uručuje preslika Zapisnika
iz stavka 1. ovog članka.
Povjerenstvo potom utvrđuje listu ponuđača
koji ispunjavaju uvjete natječaja, te cjelokupnu dokumentaciju prosljeđuje na
razmatranje gradonačelniku.
b) odabir najpovoljnije ponude
Članak
23.
Odluku o odabiru najpovoljnije ponude,
temeljem Zapisnika i prijedloga Povjerenstva sa otvaranja ponuda, donosi
gradonačelnik.
Najpovoljnijom ponudom smatrat će se ona
ponuda koja uz ispunjenje uvjeta iz natječaja sadrži i najviši iznos zakupnine.
U slučaju da su dva ili više ponuđača
ponudili jednak iznos mjesečne zakupnine, a ispunjavaju uvjete iz natječaja,
najpovoljnija ponuda odredit će se izvlačenjem.
Članak
24.
Odluka gradonačelnika o odabiru najpovoljnije
ponude dostavlja se svim ponuđačima u roku od 8 (osam) dana od dana donošenja
iste.
U Odluci o odabiru najpovoljnije ponude mora
se navesti i iznos zakupnine kojeg je najpovoljniji ponuđač ponudio.
Ukoliko natjecatelj koji je sudjelovao u
javnom natječaju, a čija ponuda nije izabrana kao najpovoljnija, smatra da je
poslovni prostor dan u zakup fizičkoj ili pravnoj osobi koja ne ispunjava
uvjete ili ako smatra da postupak javnog natječaja nije pravilno proveden, ima
pravo u roku od 8 (osam) dana od dana primitka Odluke iz stavka 1. ovog članka
uložiti prigovor gradonačelniku koji je dužan po istom postupiti i donijeti
Odluku u roku od 8 (osam) dana od dana primitka prigovora.
Odluka po prigovoru mora biti obrazložena i u
pismenom otpravku dostavljena podnositelju prigovora.
Članak
25.
Osobe iz članka 58. Zakona o pravima
hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji (»Narodne
novine« broj 174/04, 92/05, 02/07 i 107/07) koje su sudjelovale i udovoljile
uvjetima natječaja dužne su u roku od 8 dana od dana primitka Odluke o odabiru
najpovoljnije ponude izjasniti žele li koristiti pravo prvenstva sklapanja
Ugovora o zakupu pod uvjetima najpovoljnije ponude.
Smatra se da je izjašnjenje dano u roku ako
je stiglo prije isteka roka na adresu Grada Vrbovskog. Kada je izjašnjenje
upućeno poštom preporučeno, dan predaje pošti smatra se danom predaje Gradu
Vrbovskom.
Potpis izjave mora biti ovjeren od strane
javnog bilježnika.
Ukoliko se natjecatelji ne izjasne u roku iz
stavka 1. ovog članka smatrat će se da ne žele koristiti pravo prvenstva na
zaključenje Ugovora o zakupu.
Članak
26.
Na osnovi Odluke o odabiru najpovoljnije
ponude i izjašnjenja osoba iz članka 25. ove Odluke, gradonačelnik donosi
Odluku o tome sa kojim natjecateljem će se zaključiti Ugovor o zakupu.
Odluka iz stavka 1. ovog članka mora obvezno
sadržavati:
- adresu, površinu i namjenu poslovnog
prostora;
- ime i adresu prebivališta najpovoljnijeg
natjecatelja (za fizičku osobu), te tvrtku i sjedište natjecatelja (za pravnu
osobu);
- ugovorenu mjesečnu zakupninu izraženu u
kunama po m2 ;
- iznos uplaćenog garantnog pologa;
- rok početka plaćanja zakupnine i početka
obavljanja djelatnosti;
- datum i sat primopredaje poslovnog
prostora.
Članak
27.
Garantni polog koji je uplatio ponuđač
izabran za zaključenje Ugovora uračunava se u zakupninu, a ostalim ponuđačima
se garantni polog vraća najkasnije 8 (osam) dana nakon donošenja Odluke o
odabiru ponuđača s kojim će se zaključiti Ugovor o zakupu.
Iznimno od prethodnog stavka, ukoliko ponuđač
izabran za zaključenje Ugovora o zakupu na samom natječaju ili u kasnijem
periodu odustane od zaključenja Ugovora o zakupu ili u razdoblju od 3 (tri)
mjeseca od zaključenja Ugovora raskine Ugovor o zakupu, odnosno ako prilikom
zaključenja Ugovora ne pruži instrumente osiguranja propisane natječajem, gubi
pravo na povrat garantnog pologa.
Članak
28.
Natječaj za dodjelu poslovnog prostora u
zakup ponovit će se u slučaju ako se ne izvrši izbor, te u slučaju iz članka
27. stavka 2. ove Odluke.
c) davanje poslovnog prostora u podzakup
Članak
29.
Gradonačelnik može odobriti stupanje u prava
i obveze dosadašnjeg zakupnika slijedećim osobama:
1. supružniku (bračnom ili izvanbračnom
drugu) ili djeci (usvojenicima i pastorcima) zakupnika, ako zakupnik umre, pod
uvjetom da nastave obrt za ugovorenu djelatnost;
2. supružniku ili djeci (usvojenicima i
pastorcima) zakupnika, ako zakupnik umre, pod uvjetom da poslovni prostor -
garažu - nastavi koristiti za ugovorenu djelatnost i da ima trajno boravište na
adresi dosadašnjeg zakupnika;
3. pravnoj osobi koja nastane promjenom
pravnog položaja dosadašnjeg zakupnika pod uvjetom da dostavi dokaz o pravnom
sljedništvu (rješenje nadležnog Trgovačkog suda).
Članak
30.
Zakupnik nema pravo poslovni prostor ili dio
poslovnog prostora dati u podzakup bez izričitog pismenog odobrenja
gradonačelnika.
Gradonačelnik može odobriti davanje dijela
ili cjelokupnog poslovnog prostora u podzakup, i to u pismenom obliku posebnim
zaključkom, u sljedećim slučajevima, odnosno osobama:
- dio prostora u poslovnim prostorima u
kojima se obavlja zdravstvena ili obrazovna djelatnost;
- dio prostora u poslovnim prostorima većim
od 50 m2 namijenjenim za
uredsku djelatnost;
- supružniku, djeci (usvojenicima ili
pastorcima), te zaposlenicima koji su najmanje 5 godina bili zaposleni kod
zakupnika, ako sa zakupnikom obavljaju zajednički obrt;
- bankama za postavu bankomata, uz obvezu
zakupnika da za površinu poslovnog prostora koji se daje u podzakup prihvati
povećanje ugovorene zakupnine za 3 (tri) puta;
- u drugim slučajevima kada je to u interesu
Grada.
Poslovni prostor koji je dan u zakup temeljem
Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih
obitelji (»Narodne novine« broj 174/04, 92/05, 02/ 07 i 107/07) ne može se dati
u podzakup.
Članak
31.
Podzakup poslovnog prostora odobrit će se
isključivo pod uvjetom da su prethodno podmirene sve obveze iz Ugovora o
zakupu.
Zakupnik jamči zakupodavcu da će podzakupac poslovni
prostor upotrebljavati prema uvjetima iz Ugovora o zakupu.
Podzakup prestaje kada prestaje i zakup.
V. UGOVOR O ZAKUPU
Članak
32.
Zakup poslovnog prostora zasniva se Ugovorom
o zakupu koji se sklapa u pisanom obliku.
Ugovor o zakupu sklopljen protivno odredbi iz
stavka 1. ovog članka ništav je.
Ugovor o zakupu potpisuje gradonačelnik ili
osoba koju gradonačelnik pismeno ovlasti.
Članak
33.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora zaključuje
se na određeno vrijeme u trajanju od najmanje 5 godina do najduže 10 godina.
Gradonačelnik određuje trajanje zakupa u
Odluci o raspisivanju natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora.
Iznimno, Ugovor o zakupu može se zaključiti
na određeno vrijeme, kraće ili duže od vremena propisanog u stavku 1. ovog
članka, ako je poslovni prostor predmet naknade prema posebnom zakonu.
Članak
34.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora mora
sadržavati:
1. naznaku ugovornih strana;
2. podatke po poslovnom prostoru (površinu i
detaljan opis poslovnog prostora sa elementima kvalitete i opremljenosti
utvrđenih zapisnikom prilikom objavljivanja natječaja);
3. djelatnost koja će se obavljati u
poslovnom prostoru;
4. odredbe o korištenju zajedničkih uređaja i
prostorija u zgradi, te zajedničkih usluga u zgradi i rok njihova plaćanja;
5. rok predaje poslovnog prostora zakupniku;
6. rok do kojeg je zakupnik dužan početi
obavljati djelatnost, naročito u slučaju kada se u zakup daje prostor koji nije
uređen za obavljanje utvrđene djelatnosti;
7. vrijeme na koje je Ugovor o zakupu
zaključen;
8. iznos zakupnine, način i rok plaćanja, te
instrumente osiguranja plaćanja i uvjete njihova korištenja;
9. odredbu o obvezi zakupnika da plaća
komunalnu naknadu i druge troškove vezane za redovito korištenje poslovnog
prostora,
10. odredbu o obvezi zakupnika da u
ugovorenom roku uredi poslovni prostor prema uvjetima iz natječaja;
11. odredbu da zakupnik u zakup uzima prostor
u viđenom stanju, te da ga je dužan urediti i privesti utvrđenoj namjeni o
vlastitom trošku, i da pristaje da sudski vještak izračuna vrijednost potrebnih
radova za stavljanje prostora u funkciju a prema utvrđenoj namjeni;
12. odredbe o zabrani davanja poslovnog
prostora u podzakup ili na korištenje nekim drugim pravnim osobama, osim u
slučajevima predviđenim ovom odlukom;
13. odredbu kojom zakupnik izričito pristaje
na povećanje zakupnine koje će uslijediti tijekom trajanja zakupa prema Odluci
gradonačelnika, kao i da je zakupnik suglasan da se za povećanje zakupnine neće
sačinjavati dodatak Ugovora o zakupu;
14. odredbu da zakupnik ne može vršiti
preinake poslovnog prostora bez prethodne pismene suglasnosti zakupodavca;
15. odredbe o prestanku Ugovora, posebno o
otkazu i otkaznim rokovima;
16. odredbu da se Ugovor o zakupu sklapa kao
ovršna isprava u smislu Zakona o javnom bilježništvu;
17. odredbu da se po sklapanju Ugovora o
zakupu, sastavlja Zapisnik o primopredaji poslovnog prostora s potpisom
ugovornih strana;
18. mjesto i datum zaključenja ugovora te
popis ugovornih strana.
Članak
35.
Zakupnik je dužan Ugovor o zakupu potpisati u
roku od 15 dana od dana kada je pismeno pozvan na zaključenje ugovora o zakupu.
Ukoliko zakupnik u roku iz stavka 1. ovog
članka ne potpiše Ugovor o zakupu, smatrat će se da je odustao od zaključenja
Ugovora.
Smatra se da je zakupnik odustao od
zaključenja Ugovora i ukoliko do vremena za potpis Ugovora ne pruži sredstva
osiguranja na koja se obvezao svojom ponudom.
Zakupnik snosi troškove ovjere ugovora,
ishođenja i ovjere instrumenata osiguranja.
Članak
36.
Prilikom primopredaje poslovnog prostora
ugovorne strane sastavljaju Zapisnik o primopredaji u koji se unose podaci o
poslovnom prostoru (lokacija, površina, namjena, stanje prostora iz Zapisnika o
utvrđivanju stanja prostora i neophodnosti izvođenja radova ili iz nalaza
sudskog vještaka, broj i stanje brojila vode i električne energije, broj
ključeva poslovnog prostora i ostalo).
Članak
37.
U slučaju otkaza Ugovora o zakupu od strane
zakupodavca, gradonačelnik može odobriti sklapanje nagodbe ukoliko zakupnik
prije pokretanja ili u tijeku ovršnog ili parničnog postupka ispuni slijedeće
uvjete:
- u slučaju neplaćanja zakupnine, podmiri
cjelokupno dugovanje zakupnine, kamata i ostalih troškova;
- u slučaju nekorištenja prostora, započne s
korištenjem prostora;
- u slučaju davanja prostora drugome na korištenje
ili u podzakup bez suglasnosti zakupodavca, isprazni prostor od bespravnog
korisnika.
Osim ispunjavanja uvjeta iz prethodnog stavka
zakupnik mora prihvatiti povećanje visine zakupnine za 20 % u odnosu na
ugovorenu zakupninu.
VI. ODREĐIVANJE ZAKUPNINE
Članak
38.
Početna zakupnina za poslovni prostor
određuje se prema sljedećim kriterijima:
- kvadratnom metru korisne površine poslovnog
prostora (kp),
- položajnoj zoni, u kojoj se poslovni
prostor nalazi, izraženoj u koeficijentima,
- vrsti djelatnosti koja će se obavljati u
poslovnom prostoru, izraženoj u koeficijentima (kd).
Za određivanje zona u kojoj se prostor nalazi
primjenjuju se granice zona utvrđenih važećom Odlukom o komunalnoj naknadi.
Članak
39.
Tablica za utvrđivanje zakupnine po djelatnostima
i zonama
*tablica se nalazi na dnu stranice*
Članak
40.
Mjesečna zakupnina za poslovni prostor
obračunava se umnoškom korisne površine poslovnog prostora (kp), koeficijenta
djelatnosti po zonama (kd) i vrijednosti veličine »a« (mjesečna zakupnina = kp
x kd x a ).
Zakupnina za otvoreni prostor utvrđuje se u
visini od 50% zakupnine zatvorenog prostora.
Članak
41.
Visina zakupnine poslovnog prostora utvrđuje
se u postupku provođenja natječaja na način da zakupnina ne može biti niža od
osnovne zakupnine utvrđene stavkom 2. ovog članka.
Zakupnina za poslovni prostor određuje se po
1 m2 korisne površine
poslovnog prostora, a prema zoni u kojoj se poslovni prostor nalazi i
djelatnosti koja se u poslovnom prostoru obavlja.
Za poslovni prostor u kojem se obavlja više
djelatnosti zakupnina se određuje po korisnoj površini za svaku djelatnost
posebno.
Zakupnina za poslovni prostor utvrđuje se
prema Tabeli za utvrđivanje zakupnine iz članka 40. koja je sastavni dio ove
Odluke.
Članak
42.
Korisna površina je površina poslovnog prostora
koja se dobije mjerenjem između zidova prostorija poslovnog prostora
uključujući ulazno-izlazni prostor, sanitarni čvor, površinu izloga i galerije.
U korisnu površinu ulaze i terase ukoliko
nisu na javno prometnim površinama, za koje se visina zakupnine obračunava u
visini od 50% od cijene zatvorenog poslovnog prostora po m2, osim za terase restorana kod kojih se visina
zakupnine obračunava u visini od 25% od cijene zatvorenog poslovnog prostora.
Članak
43.
Mjesečna zakupnina za poslovni prostor obračunava
se umnoškom korisne površine poslovnog prostora i jedinične zakupnine utvrđene
Odlukom gradonačelnika.
Vrijednost veličine »a« za poslovni prostor
utvrđuje gradonačelnik za svaku kalendarsku godinu.
Odluka o veličini parametra »a« objavljuje se
u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Članak
44.
Zakupnik je dužan plaćati ugovorenu mjesečnu
zakupninu najkasnije do 15-tog u mjesecu za mjesec za koji se plaća.
VII. PRAVA I OBVEZE UGOVORNIH STRANA
Članak
45.
Zakupnik je dužan poslovni prostor koristiti
samo u svrhu i način određen ugovorom o zakupu.
Zakupnik smije privremeno prestati s
obavljanjem djelatnosti u poslovnom prostoru u slučaju godišnjeg odmora i
uređenja prostora koje je prethodno pismeno odobrio zakupodavac.
U slučaju iz stavka 2. ovog članka obveza
plaćanja zakupnine i ostalih troškova ne prestaje.
Ugovor o zakupu raskinut će se ako zakupnik
podmiruje zakupninu, a prestane s obavljanjem djelatnosti duže od 3 (tri)
mjeseca, osim u slučaju iz stavka 2. ovog članka.
Članak
46.
Zakupodavac je dužan predati poslovni prostor
zakupniku u roku utvrđenom ugovorom o zakupu.
Ako ugovorom o zakupu nije utvrđeno u kakvom
je stanju zakupodavac dužan zakupniku predati poslovni prostor, poslovni
prostor mora biti u stanju prikladnom za obavljanje djelatnosti utvrđene
Ugovorom o zakupu.
Članak
47.
Zakupnik ne smije početi koristiti poslovni
prostor prije zaključenja Ugovora o zakupu i potpisivanja Zapisnika o
primopredaji poslovnog prostora.
Članak
48.
Ako za vrijeme trajanja zakupa nastane
potreba da se na poslovnom prostoru, radi održavanja u stanju u kojem ga je
zakupodavac dužan održavati izvrše popravci koji padaju na teret zakupodavca,
zakupnik je dužan bez odgađanja o tome pisano obavijestiti zakupodavca i
odrediti mu pisani rok.
Ako zakupodavac u primjerenom roku ne izvrši
popravke koje je dužan izvršiti, zakupnik ima pravo na teret zakupodavca sam
izvršiti popravke ili raskinuti ugovor o zakupu.
Ako je zakupnik sam izvršio popravke, a nije
prethodno pisano obavijestio zakupodavca o potrebi popravka i ostavio mu za to
primjeren rok, odgovara zakupodavcu za štetu
koju ovaj trpi zbog
propuštanja, osim u slučaju hitnih popravaka.
Članak
49.
Zakupnik je dužan snositi troškove tekućeg održavanja
poslovnog prostora, kao i o svom trošku izvršiti popravke oštećenja koja je sam
prouzročio ili su ih prouzročile osobe koje se koriste zakupnikovim poslovnim
prostorom.
Pod tekućim održavanjem smatra se čišćenje,
soboslikarski radovi, sitniji popravci na instalacijama i slično.
Članak
50.
Zakupnik je dužan plaćati naknadu za troškove
korištenja zajedničkih uređaja i obavljanja zajedničkih usluga u visini koja se
utvrđuje međuvlasničkim ugovorom između vlasnika posebnih dijelova zgrada,
odnosno u visini koju odredi gradonačelnik za zgrade koje su u vlasništvu Grada
Vrbovskog u cijelosti.
Članak
51.
Zakupnik ne smije bez izričite pisane
suglasnosti zakupodavca činiti preinake poslovnog prostora kojima se bitno
mijenja konstrukcija, raspored, površina, namjena ili vanjski izgled poslovnog
prostora, s time da se međusobni odnosi uređuju posebnim ugovorom.
Zakupodavac je dužan u roku od 30 dana od
prijema obavijesti o namjeri izvođenja radova pisanim putem dati suglasnost ili
istu uskratiti.
Zakupodavac posebnim zaključkom
gradonačelnika određuje opravdanost preinaka, odnosno koji se radovi, odnosno
preinake poslovnog prostora smiju izvršiti.
Troškove radova za izvršene preinake odobrene
posebnim zaključkom gradonačelnika iz prethodnog stavka snosi zakupnik, bez
mogućnosti njihove nadoknade.
VIII. PRESTANAK ZAKUPA
Članak
52.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora prestaje
na način popisan Zakonom, ovom Odlukom i Ugovorom o zakupu.
Članak
53.
Zakupodavac može otkazati Ugovor o zakupu
poslovnog prostora u svako doba, bez obzira na ugovorene ili zakonske odredbe o
trajanju zakupa ako:
1. zakupnik i poslije pisane opomene
zakupodavca koristi poslovni prostor protivno ugovoru ili mu nanosi znatniju
štetu koristeći ga bez dužne pažnje;
2. u roku od 15 (petnaest) dana od primitka
opomene zakopodavca, zakupnik ne plati dospjelu zakupninu ili troškove za dva
uzastopna mjeseca ili tri mjeseca u bilo kojem razdoblju tekuće godine;
3. bez odobrenja zakupodavca vrši preinake
poslovnog prostora;
4. bez odobrenja zakupodavca izda dio ili
cijeli poslovni prostor drugome u podzakup protivno ugovoru i ovoj Odluci;
5. tijekom trajanja zakupa zakupodavac
odlukom odredi da se poslovni prostor može koristiti samo za obavljanje druge
djelatnosti od one za koju je izdan u zakup.
Članak
54.
Nakon prestanka Ugovora o zakupu zakupnik je
dužan predati zakupodavcu poslovni prostor u roku od 8 (osam) dana od dana
prestanka Ugovora o zakupu, u stanju u kojem ga je primio s tim da uređaje koje
je ugradio u poslovni prostor može odnijeti ako se time ne oštećuje poslovni
prostor.
Prilikom predaje ispražnjenog poslovnog
prostora sastavlja se Zapisnik o stanju u kojem se nalazi poslovni prostor u
vrijeme predaje.
IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
55.
Ugovori o zakupu sklopljeni prije stupanja na
snagu ove Odluke ostaju na snazi do isteka roka na koji su sklopljeni.
Članak
56.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje
vrijediti Odluka o zakupu poslovnog prostora u vlasništvu Grada Vrbovskog
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 36/08).
Članak
57.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 372-03/10-01-6
Ur. broj: 2193-01-02/10-01
Vrbovsko, 4. veljače 2010.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA VRBOVSKOG
Predsjednik
Gradskog
vijeća
Dražen
Mufić, dipl. ing., v. r.