74.
Na temelju stavka 1. članka 14. Zakona o
proračunu (»Narodne novine« RH broj 87/08) i članka 21. i 86. Statuta Grada
Novi Vinodolski (»Službene novine primorsko-goranske županije« broj 28/09 i
30/09 - ispr.) Gradsko vijeće Grada Novi Vinodolski, na 8. sjednici održanoj
dana 17. prosinca 2009. godine donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Novi Vinodolski
za 2010. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura Proračuna
Grada Novi Vinodolski za 2010. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun) njegovo
izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva, upravljanje financijskom i
nefinancijskom imovinom, prava i obveze proračunskih korisnika, ovlasti
Gradonačelnika u izvršavanju Proračuna, te druga pitanja u izvršavanju
Proračuna.
Članak
2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog
dijela te planova razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda i Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od
poreznih i neporeznih prihoda te ostalih prihoda kojima se financiraju rashodi
utvrđeni za financiranje javnih potreba na razini Grada na temelju zakonskih i
drugih propisa.
U Računu financiranja iskazuju se primici od
financijske imovine i primljeni krediti i zajmovi te izdaci za financijsku
imovinu i otplatu zajmova i kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne
programe za tekuću proračunsku godinu.
Planovi razvojnih programa su razvojni
programi proračunskih korisnika.
Plan razvojnih programa iskazuje planirane
rashode Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i
donacije u slijedeće tri godine, a usklađuje se svake godine.
Članak
3.
Ako se tijekom godine usvoje zakoni i drugi
propisi ili programi na osnovi kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva
će se osigurati u Proračunu za slijedeću proračunsku godinu u skladu s
trogodišnjim fiskalnim projekcijama i mogućnostima.
Članak
4.
U tijeku rasprave o prijedlogu Proračuna
podneseni se amandmani, kojima se predlaže povećanje proračunskih rashoda i
izdataka iznad iznosa utvrđenih prijedlogom Proračuna mogu prihvatiti pod
uvjetom da se istodobno predloži smanjenje drugih rashoda i izdataka, ali ne na
teret proračunske zalihe ili dodatnog zaduživanja.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
5.
Za izvršavanje proračuna odgovoran je
Gradonačelnik.
Ako se u tijeku proračunske godine dođe do
neusklađenosti planiranih prihoda i rashoda Proračuna predložiti će se izmjene
i dopune proračuna, kojima se ponovno uravnotežuju prihodi i rashodi Proračuna.
Članak
6.
Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima, koje
dospijeva u slijedećim godinama mora se kao obveza uključiti u godinu u kojoj
obveza dospijeva.
Članak
7.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na
temelju prethodne suglasnosti Gradonačelnika.
Članak
8.
Gradonačelnik odobrava preraspodjelu
sredstava na proračunskim stavkama kod proračunskih korisnika ili između
proračunskih korisnika najviše do 5% rashoda i izdataka na stavci koja se
umanjuje.
Članak
9.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od
35.000,00 kn i koristit će se za zakonski utvrđene namjene. O korištenju
sredstava proračunske zalihe odlučuje Gradonačelnik.
Članak
10.
Rukovoditelj upravnog tijela jest
naredbodavatelj za sve isplate na teret proračunskih sredstava za koje je to
upravno tijelo određeno nositeljem sredstava, odnosno ukoliko su u proračunu
planirana sredstva.
Zaključivanje pisanog ugovora obvezno je u
sljedećim slučajevima:
. za sredstva u Proračunu koja se izvršavaju
kao subvencije, donacije i pomoći, osim sredstva dodijeljena kao nagrade,
. za projekte i aktivnosti koje izvršavaju
ustanove - proračunski korisnici iznad zakonskog standarda,
. za sve nabave roba, usluga i izvođenja
radova, čija je vrijednost bez PDV-a 70.000,00 kn i više,
. za autorske honorare, osobne usluge, usluge
agencija studentskog servisa.
Rukovoditelji upravnih tijela potpisuju
ugovore iz stavka 2. točke 1. i 2. do iznosa od 80.000,00 kn bez PDV-a.
Gradonačelnik potpisuje ugovore iz stavka 2.
točke 1., 2. u vrijednosti od 80.000,00 kn bez PDV-a i više , te ugovore iz
točke 3. i 4.
Ukoliko krajnji korisnik odnosno radovi i
usluge nisu utvrđeni samim Proračunom, sredstva za subvencije, donacije i
pomoći po pojedinom korisniku kao i sredstva za plaćanje radova i usluga, a u
iznosu do 30.000,00 kn raspoređuju se temeljem odluke, odnosno narudžbenice
nadležnog rukovoditelja odjela.
Rukovoditelji upravnih tijela su obvezni
izvijestiti Gradonačelnika o izvršenim rasporedima iz stavka 1. ovog članka.
Za korisnika odnosno radove i usluge iz
stavka 5., a iznad 30.000,00 odluku donosi odnosno narudžbenicu potpisuje
Gradonačelnik.
Članak
11.
Sredstva za pokroviteljstva raspoređuju
Gradsko vijeće i gradonačelnik.
Gradonačelnik donosi odluke o raspoređivanju
sredstava iz stavke - tekuće donacije u ukupnom iznosu od 100.000,00 kn.
Članak12.
Preuzimanje obveza na teret Proračuna tekuće
godine odobrava Gradonačelnik, a preuzimanje obveza na teret Proračuna naredne
godine odobrava Gradsko vijeće.
Članak
13.
Sve isplate proračunskih sredstava planiranih
u vidu donacije za provođenje programskih projekata vršit će se po zaključenom
ugovoru sa korisnikom donacije, a na temelju priloženog ugovora zaključenog
između korisnika donacije i izvođača radova, odnosno isporučitelja usluga, te
ispostavljenih računa, odnosno situacija, isporučitelja ili izvođača korisniku
donacije.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u
Proračun u skladu sa Zakonom i drugim propisima neovisno o visini prihoda
planiranih u Proračunu.
Članak
14.
Prihodi koje ostvaruju tijela gradske uprave
obavljanjem vlastite djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna.
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu
vlastitih prihoda i primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u
skladu s namjenama.
Vlastiti prihodi proračunskih korisnika ne
uplaćuju se u Proračun.
Članak
15.
Proračunskim korisnicima ne osiguravaju se
sredstva za amortizaciju zgrada i opreme za 2009. godinu.
III. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I
NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak
16.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Gradonačelnik.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka
mogu se polagati u poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti i likvidnosti.
Odluku o izboru banke donosi Gradonačelnik.
Članak
17.
U slučaju da prestane javni interes za
vlasništvo dionica ili udjela u kapitalu pravnih osoba Gradsko vijeće na
prijedlog Gradonačelnika može odlučiti da se dionice odnosno udjeli u kapitalu
prodaju ako to nije u suprotnosti s posebnim zakonom. Ostvarena sredstva od
prodaje udjela i uloga u kapitalu koristi se samo za otplatu duga u Računu
financiranja ili za nabavku nefinancijske i financijske imovine, ukoliko se
spomenuta sredstva ostvare u iznosu većem od potrebnog za otplatu duga.
Članak
18.
Gradonačelnik može u cijelosti ili djelomično
otpisati dug ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili u
nesrazmjeru s visinom potraživanja.
Članak
19.
Za stjecanje imovine bez naknade potrebna je
prethodna suglasnost Gradonačelnika ukoliko bi takvo stjecanje prouzročilo veće
troškove za Proračun Grada.
Članak
20.
Nefinancijska dugotrajna imovina mora se
osigurati ako postoji zakonska obveza ili o drugim okolnostima odlučuje sam
korisnik poštujući načela učinkovitosti i ekonomičnosti raspolaganja
proračunskim sredstvima, jer se u protivnom nadoknada za štetu nastala na
neosiguranoj nefinancijskoj imovini isplaćuje iz Proračuna.
IV. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak
21.
Grad se može zaduživati uzimanjem kredita ili
izdavanjem vrijednosnih papira i to za investicije koje potvrdi Gradsko vijeće,
uz prethodnu suglasnost Vlade.
Ukupna godišnja obveza Grada može iznositi
najviše do 20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u kojoj se
zadužuje, a u iznos ukupne godišnje obveze uključena su i dana jamstva kao i
neplaćene obveze iz prethodnih godina.
Članak
22.
Pravna osoba u većinskom vlasništvu Grada kao
i ustanova čiji je osnivač Grad smije se zaduživati uz suglasnost
Gradonačelnika.
Gradonačelnik također može davati jamstva
pravnoj osobi u većinskom vlasništvu Grada kao i ustanovi čiji je osnivač.
V. PRAVA I OBVEZE PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak
23.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za
planiranje i izvršavanje dijela Proračuna (razdjela). Odgovoran je za
zakonitost, svrhovitost, učinkovitost i za ekonomično raspolaganje proračunskim
sredstvima. Također je odgovoran za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za
plaćanje te za izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava.
Čelnik proračunskog korisnika može određena prava unutarnjim propisima u skladu
sa zakonom prenijeti na druge osobe.
Članak
24.
Financijski kontrolor proračunskog korisnika
odgovoran je za zakonito izvršavanje naloga nalogodavca.
Računopolagač proračunskog korisnika
odgovoran je za zakonito i svrhovito trošenje javnog novca za namjene utvrđene
Proračunom i financijskim planom.
Članak
25.
Izvanproračunski korisnici dostavljaju
polugodišnje izvještaje o izvršenju svog financijskog plana Upravnom odjelu za
financije do 30. srpnja 2010. godine koji zajedno sa polugodišnjim izvještajem
Proračuna čine konsolidirani financijski izvještaj.
Upravi odjel za financije polugodišnjim
izvještaj o izvršenju proračuna dostavlja Gradonačelniku do 5. rujna 2010., a
Gradonačelnik polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna upućuje na usvajanje
Gradskom vijeću do 15. rujna 2010. godine.
Članak
26.
Izvanproračunski korisnici dostavljaju
godišnje izvještaje o izvršenju svog financijskog plana Upravnom odjelu za
financije do 31. ožujka 2011. godine. Nadležna upravna tijela Grada dostavljaju
konsolidirane godišnje financijske izvještaje Upravnom odjelu za financije do
10. ožujka 2011. godine. Godišnji financijski planovi proračunskih korisnika
konsolidirani na razini upravnog tijela i nacrt godišnjeg izvještaja o
izvršenju Proračuna dostavlja Upravni odjel za financije Gradonačelniku do 1.
svibnja 2011. godine. Prijedlog godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna
dostavlja se Gradskom vijeću na usvajanje do 1. lipnja 2011. godine.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
27.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«, a stupa na snagu od 1. siječnja 2010.
godine.
Klasa: 400-06/09-01/12
Ur. broj: 2107/02-01-09-1
Novi Vinodolski, 17. prosinca 2009.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA NOVI VINODOLSKI
Predsjednik
Gradskog vijeća
Neven Pavelić, v.r.