58.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu.
(»Narodne novine« broj 87/08) i članka 29. Statuta Grada Cresa (»Službene
novine PGŽ« broj 29/09), Gradsko vijeće Grada Cresa, na sjednici održanoj dana
16. prosinca 2009. godine donosi
ODLUKU
O IZVRŠAVANJU PRORAČUNA GRADA CRESA ZA 2010. GODINU
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i
primitaka, te rashoda i izdataka Proračuna Grada Cresa za 2010. godinu (u
daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, upravljanje imovinom, opseg
zaduživanja i jamstva, prava i obveze proračunskih korisnika te druga pitanja u
svezi izvršavanja proračuna.
Članak
2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog
dijela. Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i rashoda te Račun financiranja.
Posebni dio proračuna sadrži detaljan rapored rashoda i izdataka raspoređenih u
tekuće i razvojne programe, razvrstane po ekonomskoj i funkcijskoj
klasifikaciji.
U Općem dijelu proračuna iskazani su prihodi
po izvorima i vrstama, te rashodi po vrstama i osnovnim namjenama. U Računu
financiranja iskazuju se izdaci za otplatu zajma. Sastavni dio posebnog dijela
Proračuna su razvojni programi za razdoblje 2010.-2012. godine. Razvojni
programi obuhvaćaju nefinancijsku imovinu, kapitalne pomoći te investicije.
Razvojne programe je potrebno uskladiti svake godine prilikom donošenja
proračuna.
Članak
3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika
osiguravaju se u Upravnom odjelu Grada Cresa. Stvarna naplata prihoda nije
ograničena procjenom prihoda i primitaka u Proračunu.
Iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u
Proračunu, osim plaćanja kamata i glavnice po zaduženju, smatraju se
maksimalnim svotama za isplatu.
Uplaćene, a manje planirane ili neplanirane
pomoći mogu se izvršavati po aktivnostima i /ili po projektima za koje su
namijenjene iznad iznosa utvrđenih u Proračunu, a do visine uplaćenih, odnosno
prenesenih sredstava.
Članak
4.
Nakon donošenja Proračuna, Upravni odjel
Grada Cresa dužan je izvjestiti proračunske korisnike o odobrenim sredstvima.
Krajnji korisnici, za koje su sredstva planirana u Posebnom dijelu Proračuna
dužni su uskladiti svoje financijske planove s odobrenim sredstvima.
Vlastiti prihodi i ostali prihodi
proračunskih korisnika, proračunski korisnici nisu dužni uplaćivati na žiro
račun proračuna već ih proračunski korisnici koriste prema financijskim
planovima koje je odobrilo Gradsko vijeće.
Članak
5.
Slobodna novčana sredstva Proračuna, mogu se
oročavati ili plasirati putem pozajmica, poštujući načela sigurnosti,
likvidnosti i isplativosti ulaganja.
Grad Cres može se zadužiti u toku proračunske
godine i dati jamstva u skladu s Odlukom Gradskog vijeća te zakonskim odredbama
koje se odnose na zaduživanje jedinica lokalne samouprave.
Članak
6.
Proračun se izvršava u skladu s raspoloživim
sredstvima i dospjelim obvezama.
Proračunski korisnici i tijela jedinice
lokalne samouprave odgovorni su za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda i
primitaka, za njihovu uplatu u proračun i iza izvršavanje svih rashoda i
izdataka u skladu s namjenama.
Naredbodavatelj za izvršavanje proračuna je
gradonačelnik.
Članak
7.
U 2010. godini, na snazi je jamstvo dano
Vodovodu i čistoći Cres-Mali Lošinj Odlukom o davanju jamstva Vodovodu i
čistoći Cres-Mali Lošinj d.o.o. za kredit kod Hrvatske banke za obnovu i
razvitak u iznosu od 512.348,17 eura u protuvrijednosti u kunama, (»Službene
novine PGŽ« br. 7/98) koju je Gradsko vijeće donijelo na sjednici održanoj dana
30. ožujka 1998. godine. Odlukom je dozvoljen upis hipoteke na zgrade u
vlasništvu Grada Cresa u periodu korištenja kredita. Upis hipoteke odnosi se na
sljedeće zgrade:
- č.zgrade 191/2 zgrada upisana u z.k.ul.br.
673 k.o. Cres.
- č.zgrade 682/8 zgrada upisana u z.k.ul.br.
134 k.o. Cres.
Članak
8.
Ako prihodi koji pripadaju Proračunu budu
pogrešno uplaćeni ili naplaćeni u svoti većoj od propisane, pogrešno ili više
naplaćena svota vratit će se uplatiteljima na teret tih prihoda.
Rješenje o povratu sredstava donosi Upravni
odjel.
Članak
9.
Korisnicima Proračuna ne osiguravaju se
sredstva za amortizaciju zgrada i odgovarajuće opreme u 2010. godini.
Članak
10.
Ako tijekom godine dođe do znatnijih
neusklađenosti planiranih prihoda i rashoda Proračuna, njegovo uravnoteženje
odnosno preraspodjela sredstava između proračunskih korisnika, riješit će
izmjenama i dopunama proračuna koje će se predložiti Gradskom vijeću.
Članak
11.
Za neplanirane izdatke koristit će se
sredstva proračunske zalihe Proračuna.
Korištenje sredstava iz stavka 1. ovog članka
odobrava gradonačelnik, s tim da je dužan izvjestiti Gradsko vijeće o
korištenju proračunskih zaliha iz stavka 1. ovog članka.
Članak
12.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a primjenjuje se od 1.
siječnja 2010. godine.
Klasa: 400-01/09-01/36
Ur. broj: 2213/02-01-01-09-7
Cres, 16. prosinca 2009.
GRAD
CRES
GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Marčelo Damijanjević, v.r.