3.
Na temelju članka 11. Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o načinu plaćanja
komunalnih usluga (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 56/09),
Skupština Društva GKTD »Murvica« d.o.o. Crikvenica utvrdila je pročišćeni tekst Odluke o načinu plaćanja
komunalnih usluga (u daljnjem tekstu: Odluka).
Pročišćeni tekst Odluke obuhvaća Uputstvo o
načinu plaćanja komunalnih usluga (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 15/99), Ispravak Uputstva o načinu plaćanja komunalnih usluga
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 17/00), Izmjene i dopune
Uputstva o načinu plaćanja komunalnih usluga (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 3/01, Izmjene i dopune Uputstva o načinu
plaćanja komunalnih usluga (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
29/ 03), Izmjene i dopune Uputstva o načinu plaćanja komunalnih usluga
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 12/05), te Izmjene i dopune
Uputstva o načinu plaćanja komunalnih usluga (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 7/07), Izmjene i dopune Uputstva o načinu
plaćanja komunalnih usluga (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
14/07.), Izmjene i dopune Odluke o načinu plaćanja komunalnih usluga (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 06/ 08), Odluke o dopuni Odluke o
načinu plaćanja komunalnih usluga (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 26/08) te Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o načinu plaćanja
komunalnih usluga (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 56/09) u
kojima je naznačeno vrijeme njihova stupanja na snagu.
Klasa: 363-01/09-01/589
Ur. broj: 2107/01-10-09-2
Crikvenica, 22. prosinca 2009. godine
Predsjednik
Skupštine Društva GKTD »Murvica« d.o.o.
Crikvenica
Damir Rukavina, v.r.
ODLUKA
o načinu plaćanja komunalnih usluga
(Pročišćeni tekst)
OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom utvrđuje se način plaćanja
komunalnih usluga:
- skupljanja i odvoza komunalnog otpada
- odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda.
Članak
2.
Obračun komunalne usluge plaća se
isporučitelju usluge (GKTD »Murvica« d.o.o.) na način utvrđen ovom Odlukom, a
prema važećem cjeniku koji utvrđuje Uprava uz suglasnost Skupštine Društva.
Obračun odvoza otpada sastoji se iz dva
dijela. Prvi dio čini iznos fiksne naknade za pokriće troškova održavanja
sustava, utvrđuje se na osnovi zadužene veličine posude i plaća ga svaki
obveznik iz članka 3. stavak 1. ove Odluke u mjesecu koji se obračunava,
neovisno o pražnjenju posude i sastavni je dio prihoda isporučitelja usluge.
Drugi, varijabilni dio obračunava se na osnovu evidentiranog broja pražnjenja
posude.
Članak
3.
Obveznik plaćanja cijene komunalne usluge je
vlasnik nekretnine ili korisnik kada je to vlasnik ugovorom prenio na korisnika
i o tome obavijestio komunalno društvo.
Obveznici iz st. 1 ovog članka plaćaju
isporučitelju uslugu odvoza otpada sukladno čl. 2. st. 2. ove Odluke ako se
njihova nekretnina nalazi na području Grada Crikvenice gdje je organiziran
odvoz komunalnog otpada.
Članak
4.
Na području Grada Crikvenice isporučitelj
usluge organizira redovni odvoz komunalnog otpada u dane i vrijeme određeno
programom odvoza komunalnog otpada.
Program odvoza komunalnog otpada donosi isporučitelj
usluge i o istom obaviještava obveznike plaćanja komunalnih usluga.
Članak
5.
Obveznik plaćanja komunalne usluge je dužan
pismeno izvjestiti isporučitelja usluge o svakoj promjeni vlasništva
nekretnine, adrese, kao i o svakoj drugoj bitnoj promjeni odmah, a najkasnije u
roku od 15 dana od nastanka promjene.
Ukoliko obveznik plaćanja komunalne usluge ne
postupi po st. 1. ovog čl., njegova obveza plaćanja teče sve do trenutka
saznanja isporučitelja usluge o nastaloj promjeni.
Članak
6.
Obveznik plaćanja može račun za pruženu
komunalnu uslugu platiti na način utvrđen važećim zakonskim propisima.
Rok za podmirenje računa je osam dana od dana
ispostave računa.
Ukoliko obveznik plaćanja ne plati račun u
navedenom roku, isporučitelj zaračunava zatezne kamate u skladu s važećim
zakonskim propisima.
II. OBRAČUN KOMUNALNE USLUGE I DOSTAVA RAČUNA
Obračun usluge sakupljanja i odvoza
komunalnog otpada.
Članak
7.
Veličina zadužene posude za stambene objekte
određuje se kombinacijom kriterija: izmjerenog korisnog stambenog prostora m2, broja članova domaćinstva i broja turističkih
postelja.
Podaci o broju članova domaćinstva ili
prijavljenom broju turističkih postelja dobivat će se od nadležnih službi MUP-a
(Policijske postaje) i Županijskog ureda za turizam, te uvidom na terenu.
Pod korisnom površinom kuće, stana i garaže
smatra se ukupna netto sagrađena površina.
Jednadžba za izračun veličine zadužene posude
za otpad-domaćinstvo: (3[litara] x broj članova domaćinstva x 50%+0,5[litara ]
x m2 korisnog stambenog prostora
x 50%) x7/3[broj odvoza] = litara [posude]. Ukoliko na adresi stambenog objekta
nema prijavljenih osoba, broj članova domaćinstva se u tom slučaju određuje
prema m2 stambenog prostora na
način da se za stambeni objekt do 70m2 obračunava 1 član, od 71 do 140 m2 2 člana, a za 141 m2 i više 3 člana domaćinstva. U slučaju da se vlasnik
ili korisnik stambenog prostora bavi iznajmljivanjem turističkih postelja, broj
postelja se preračunava u broj članova domaćinstva s faktorom 0,25.
Ukoliko se na istoj adresi nalaze dva ili
više vlasnika ili korisnika može se zatražiti korištenje zajedničke posude.
Veličina zajedničke posude određuje se zbrojem zaduženih pojedinačnih posuda
svakog vlasnika ili korisnika, čemu odgovara i udio u zajedničkoj posudi.
Zahtjev za korištenje zajedničke posude podnosi upravitelj zgrade, svi vlasnici
ili korisnici zgrade ili ovlašteni predstavnik u pismenoj formi.
Članak
8.
Obveznici plaćanja vlasnici su posuda za
otpad, odgovaraju za njihovo održavanje i dužni su posude iznositi na
pražnjenje prema kalendaru odvoza, neposredno uz najbližu prometnicu kojom
prolazi komunalno vozilo isporučitelja usluge, te ih nakon pražnjenja vratiti u
svoj stambeni objekt do slijedećeg pražnjenja.
Obveznici plaćanja dužni su koristiti
plastične posude po standardima DIN 30740, odnosno DIN 30700 s ugrađenim
elementima koji omogućavaju registriranje svakog pražnjenja posude.
Obveznici plaćanja koji već imaju posude
odgovarajuće veličine i standarda moći će iste koristiti uz uvjet da omoguće
GKTD »Murvica« ugradnju elementa koji omogućava registriranje pražnjenja
posude.
Obveznici plaćanja dužni su koristiti posude
sukladno standardima stavka 2. ovog članka i veličine sukladno članku 7. ove
Odluke.
Posuda koje se koriste za skupljanja i odvoza
komunalnog otpada su u veličinama od: 60, 80, 120, 240, 660 i 1100 litara. Kod
toga se mogu koristiti i kombinacije od najviše dvije veličine posuda.
Pridruživanje izračunatih veličina posude odgovarajućim posudama vrši se prema
slijedećoj tabeli:
Članak
9.
Obveznicima plaćanja u poslovnim objektima
veličina posude se određuje kombinacijom kriterija: izmjerenog poslovnog
prostora m2 i pripadajućeg
koeficijenta za pojedinu djelatnost.
Jednadžba za izračun veličine zadužene posude
za otpad - privreda: 0,5 [litara ] x m2 poslovnog prostora x koeficijent opterećenja = litara
[posude]. Koeficijent opterećenja zavisi o djelatnosti privrednog subjekta i
određuje se prema sljedećoj tabeli:
Koeficijent gospodarski objekt
opterećenja
6
|
ugostiteljski objekti (restorani,kafići,
bistroi, pizzerije, krčme, konobe i slično), slastičarne, trgovine
prehrambenim proizvodima, trgovine mješovitom robom, mesnice, ribarnice,
trgovine voćem i povrćem, samoposluge, diskonti, robne kuće, trgovački centri
|
5
|
ostale trgovine, pekare i ljekarne
|
4
|
pansioni, klimatska lječilišta, turistička
naselja i odmarališta
|
3
|
hoteli, banke, ostali proizvodni i uslužni
obrti i poduzeća, kladionice, pokretni štandovi, uredi, industrijski pogoni, skladišta
|
2
|
domovi zdravlja, ambulante, agencije, đački
domovi, dječji domovi, domovi umirovljenika, vrtići
|
1
|
škole, muzeji, galerije, crveni križ,
humanitarne organizacije, samostani, ustanove kulture
|
0,5
|
kampovi, plaže
|
|
|
|
Ukoliko se na istoj adresi nalaze dva ili
više privrednih subjekata može se zatražiti korištenje zajedničke
posude.Veličina zajedničke posude određuje se zbrojem zaduženih pojedinačnih
posuda svakog privrednog subjekta, čemu odgovara i udio u zajedničkoj posudi.
Zahtjev za korištenje zajedničke posude podnose svi privredni subjekti ili
ovlašteni predstavnik u pismenoj formi.
Obračun usluge odvodnje i pročišćavanja
otpadnih voda (kanalizacija)
Članak
10.
Obračun komunalne usluge odvodnje i
pročišćavanja otpadnih voda isporučitelj usluge vrši potrošačima priključenim
na javni kanalizacijski sustav prema količini isporučene vode m3 od strane KTD Vodovod Žrnovnica d.o.o. Novi
Vinodolski i važećim cijenama. Za stambene zgrade koje nemaju odvojene
priključke vode za svaki pojedini stan (kolektivno stanovanje) obračun
komunalne usluge odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda isporučitelj usluge
vrši prema m2 površine
pojedinog stana, a iskazuje se na računu - jednom mjesečno.
Članak
11.
Vlasnik objekta koji ima tehničku mogućnost
priključenja na javni kanalizacijski sustav, a ne izvede priključak
- u roku od 6 mjeseci od završetka izgradnje
sustava objekata komunalne infrastrukture;
- u roku od 3 mjeseca od završetka izgradnje
građevine u naseljima ili ulicama gdje je sustav izgrađen, dužan je plaćati
troškove kanalizacije kao da je priključen na sustav odvodnje.