107.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu
(»Narodne novine« broj 87/08) i članka 30. Statuta Grada Crikvenice (»Službene
novine PGŽ« broj 26/09 i 34/09 - ispravak) Gradsko vijeće Grada Crikvenice, na
sjednici održanoj 17. prosinca 2009. godine donosi
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Crikvenice
za 2010. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i
primitaka te rashoda i izdataka Proračuna, njegovo izvršavanje, opseg
zaduživanja i jamstva, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom,
prava i obveze proračunskih korisnika, ovlasti Gradonačelnika, te druga pitanja
u izvršavanju Proračuna.
Članak
2.
Proračun se donosi i izvršava u skladu s
načelima jedinstva i točnosti proračuna, uravnoteženosti, obračunske jedinice,
univerzalnosti, specifikacije, dobrog financijskog upravljanja i
transparentnosti.
Članak
3.
Ako se tijekom godine usvoje odluke i drugi
propisi na osnovi kojih nastaju nove obveze za Proračun, sredstva će se
osigurati u Proračunu za sljedeću proračunsku godinu u skladu s trogodišnjim
fiskalnim projekcijama i mogućnostima.
II. SADRŽAJ PRORAČUNA
Članak
4.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog
dijela te planova razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda i Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda sastoji se od prihoda
od poreza, pomoći, prihoda od imovine, prihoda od pristojbi i naknada, ostalih
prihoda i prihoda od prodaje nefinancijske imovine. Prihodima se financiraju
rashodi utvrđeni za financiranje javnih potreba na razini Grada na temelju
zakonskih i drugih propisa.
U Računu financiranja iskazuju se primici od
financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplatu
kredita i zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u
programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
Plan razvojnih programa po godinama čine
planovi razvojnih programa proračunskih korisnika utvrđeni dokumentima o
srednjoročnim odnosno dugoročnim planovima razvitka, posebnim zakonima, drugim
propisima ili općim aktima.
Plan razvojnih programa iskazuje planirane
rashode Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i
donacije u sljedeće tri godine, a usklađuje se svake godine.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
5.
Ako se u tijeku proračunske godine zbog
nastanka novih obveza za Proračun ili zbog promjena gospodarskih kretanja
povećaju rashodi ili izdaci, odnosno smanje prihodi ili primici Proračuna,
Gradonačelnik može obustaviti izvršavanje pojedinih rashoda ili izdataka
najviše 45 dana.
Gradonačelnik donosi privremene mjere
obustave. Ako se za vrijeme provođenja mjera privremene obustave izvršavanja
Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti, Gradonačelnik mora najkasnije u roku
od 15 dana prije isteka roka za privremenu obustavu izvršavanja Proračuna
predložiti izmjene i dopune Proračuna, kojima se ponovno uravnotežuju prihodi i
primici odnosno rashodi i izdaci Proračuna.
Članak
6.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na
teret proračuna tekuće godine samo za namjene i do visine utvrđene proračunom,
ako su za to ispunjeni svi zakonom i drugim propisima utvrđeni uvjeti. Obveze
po ugovorima koje zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama mogu se preuzeti uz
prethodnu suglasnost Gradonačelnika.
Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze po
investicijskim projektima tek po provedenom stručnom vrednovanju i ocijenjenoj
opravdanosti i učinkovitosti investicijskog projekta.
Članak
7.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na
temelju prethodne suglasnosti Gradonačelnika.
Članak
8.
Gradonačelnik odobrava preraspodjelu
sredstava na proračunskim stavkama kod proračunskih korisnika ili između
proračunskih korisnika najviše do 5% rashoda i izdataka na stavci koja se
umanjuje. Gradonačelnik je obvezan uz polugodišnje i godišnje izvješće
izvijestiti Gradsko vijeće o preraspodjeli sredstava.
Članak
9.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od
150.000,00 kn i koristit će se za zakonski utvrđene namjene. O korištenju
sredstava proračunske zalihe odlučuje Gradonačelnik, koji je obvezan
polugodišnje i godišnje izvijestiti Gradsko vijeće o korištenju iste.
Članak
10.
Za potrebe mjesnih odbora osiguravaju se
sredstva u ukupnom iznosu od 1.890.400,00 kn. Svakom mjesnom odboru pripadaju
sredstva koja su raspoređena za rad članova vijeća, administrativne troškove i
reprezentaciju, te sredstva za pokriće komunalnih usluga, što ukupno iznosi
270.400,00 kuna. Za male komunalne akcije osiguravaju se sredstva u iznosu od
1.620.000,00 kuna, odnosno za svaki mjesni odbor 270.000,00 kuna.
Članak
11.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31.
prosinca 2010. godine.
O namjeni viška prihoda i pokriću manjka iz
prethodne godine odlučuje Gradsko vijeće pri donošenju Godišnjeg obračuna
proračuna za 2009. godinu.
Članak
11.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u
Proračun u skladu sa Zakonom i drugim propisima neovisno o visini prihoda
planiranih u Proračunu.
Gradonačelnik o naplativosti prihoda u
direktnoj nadležnosti Grada Crikvenice polugodišnje izvještava Gradsko vijeće.
Članak
12.
Prihodi koje ostvaruju tijela gradske uprave
obavljanjem vlastite djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna.
Otplate glavnica i kamata od zaduživanja i
danih jamstava mogu se izvršavati u iznosima iznad planiranih.
Ako aktivnosti i projekti za koje su sredstva
osigurana u Proračunu tekuće godine nisu izvršeni do visine utvrđene Proračunom
mogu se u toj visini izvršavati u sljedećoj godini, uz prethodnu suglasnost
Gradonačelnika.
Članak
13.
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu
vlastitih prihoda i primitaka kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u
skladu s namjenama. Vlastiti prihodi proračunskih korisnika ne uplaćuju se u
Proračun Grada.
Sredstva drugih jedinica lokalne samouprave,
na području kojih proračunski korisnici obavljaju djelatnost, prenose se kao
tekuće i kapitalne pomoći za programe proračunskih korisnika u Proračun Grada.
Proračunski korisnici obavezni su dostaviti
svoje financijske planove po mjesecima za cijelu godinu u skladu s planiranim
dospijećem obveza i usuglašene s odobrenim sredstvima u Proračunu do 15.
siječnja tekuće godine Upravnom odjelu za financije.
Tijekom godine mjesečni financijski planovi
mogu se mijenjati u skladu s promjenama u dospijeću obveza, odobrenim
preraspodjelama te izmjenama i dopunama proračuna.
IV. NAMJENSKI PRIHODI
Članak
14.
Namjenski prihodi i primici koji nisu
iskorišteni u prethodnoj godini prenose se u proračun za tekuću proračunsku
godinu.
Za iznos nenamjenski utrošenih sredstava
donacije čiji povrat zahtijeva donator, proračunskom korisniku umanjit će se
proračunska sredstva u godini u kojoj mora vratiti primljenu donaciju.
Ako su namjenski prihodi i primici uplaćeni u
nižem opsegu nego što je to iskazano u Proračunu, proračunski korisnik može
preuzeti i plaćati obveze samo u visini stvarno uplaćenih, odnosno raspoloživih
sredstava.
Uplaćeni i preneseni, a manje planirani
namjenski prihodi i primici mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u
Proračunu, a do visine uplaćenih, odnosno prenesenih sredstava.
Uplaćeni i preneseni a manje planirani
namjenski primici od zaduživanja mogu se izvršavati iznad iznosa utvrđenih u
Proračunu, uz prethodnu suglasnost Gradonačelnika.
Sredstva prikupljene komunalnom naknadom,
mogu se upotrijebiti i u svrhu održavanja objekata školskog i socijalnog
sadržaja, te za financiranje vatrogastva.
V. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak
15.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se
temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza
plaćanja.
Pročelnik/predstojnik tijela gradske uprave i
čelnik pravne osobe proračunskog korisnika, odnosno osoba na koje je to pravo
preneseno, mora prije isplate provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj i
visinu obveze koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave.
Nalog za isplatu iz Proračuna s oznakom
pozicije, konta i programa izdaje pročelnik/predstojnik nadležnog tijela
gradske uprave.
Isplata sredstava za plaće, materijalne
rashode i programe koja su u Posebnom dijelu Proračuna osigurana ustanovama
Grada, osnovnim školama, mjesnim odborima i Javnoj vatrogasnoj postrojbi,
izvršava se temeljem dokumentacije ovjerene od odgovorne osobe proračunskog
korisnika i nadležnog pročelnika.
Članak
16.
Sredstva za isplatu sredstava za nabavu roba
i usluga, obavljanje usluga i ustupanje radova mora se temeljiti na propisima o
javnoj nabavi.
Za potpis ugovora vrijednosti do 70.000,00
kuna bez PDV-a ovlašćuju se pročelnici i predstojnica upravnih odjela.
Članak
17.
Proračunskim korisnicima kojima se u
Proračunu osiguravaju sredstva za plaće zaposlenih, isplaćivat će se sredstva
za ostala materijalna prava zaposlenih prema njihovim općim aktima do visine
utvrđene tim aktima, kolektivnim ugovorom i osiguranim sredstvima.
Članak
18.
Sredstva za rad političkih stranaka i
nezavisnih listi zastupljenih u Gradskom vijeću, naknade troškova za rad
članova Gradskog vijeća i članova Gradskog poglavarstva i njihovih radnih
tijela, isplaćivat će se temeljem Odluka Gradskog vijeća, po nalogu predstojnice
Ureda grada.
Članak
19.
Naknade troškova za rad članova vijeća
mjesnih odbora, isplaćivat će se temeljem odluke Gradskog vijeća, po nalogu
pročelnika Upravnog odjela za komunalni sustav prostorno uređenje i zaštitu
okoliša.
Članak
20.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračunu, vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda.
Rješenje o povratu sredstava donosi Upravni
odjel za financije na temelju dokumentiranog zahtjeva kojeg potpisuje pročelnik
tijela gradske uprave u čijoj nadležnosti je naplata tih prihoda.
Članak
21.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na
teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje Upravni odjel za financije, a potpisuje
Gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od
pravnih osoba kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova
i usluga, dostavljaju se u Upravni odjel za financije.
VI. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM
IMOVINOM
Članak
22.
Imovinu Grada čine financijska i
nefinancijska imovina kojom upravlja Gradonačelnik u skladu s posebnim
propisima i Statutom Grada.
Članak
23.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Gradonačelnik.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka
mogu se polagati u poslovnu banku, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i isplativosti
ulaganja. Odluku o izboru banke donosi Gradonačelnik.
Ustanovama i društvima u vlasništvu Grada
Crikvenice, Gradonačelnik može iz likvidnih sredstava Proračuna odobriti
kratkoročnu pozajmicu uz kamatu u visini eskontne stope HNB i adekvatno osiguranje
povrata pozajmice.
Članak
24.
Gradsko vijeće može na prijedlog
Gradonačelnika odlučiti o kupnji dionica ili udjela u trgovačkom društvu ako su
za kupnju osigurana sredstva u proračunu i ako se s time štiti interes Grada.
U slučaju da prestane javni interes za
vlasništvo dionica ili udjela u kapitalu pravnih osoba Gradsko vijeće, na
prijedlog Gradonačelnika može odlučiti da se dionice odnosno udjeli u kapitalu
prodaju, ako to nije u suprotnosti s posebnim zakonom. Ostvarena sredstva od
prodaje udjela i uloga u kapitalu koriste se samo za otplatu duga u Računu
financiranja ili za nabavku nefinancijske i financijske imovine, ukoliko se
spomenuta sredstva ostvare u iznosu većem od potrebnog za otplatu duga.
O osnivanju i prestanku pravnih osoba čiji je
osnivač ili suosnivač Grad Crikvenica, odlučuje Gradsko vijeće na prijedlog
Gradonačelnika.
Članak
25.
Gradonačelnik može na zahtjev dužnika, uz
primjereno osiguranje i kamate, odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu
duga do iznosa od 1.000.000,00 kuna, ako se time poboljšavaju dužnikove
mogućnosti otplate duga od kojega inače ne bi bilo moguće naplatiti cjelokupan
dug.
Iznimno Upravni odjel za financije može na
zahtjev dužnika, uz primjereno osiguranje i kamate, odgoditi plaćanje ili
odobriti obročnu otplatu duga i to za iznos do 1.000 kuna na tri mjeseca, od
1.000 kuna do 5.000 kuna na šest mjeseci i od 5.000 kuna na više na 9 mjeseci.
Gradonačelnik može otpisati ili djelomično
otpisati potraživanja do iznosa od 100.000,00 kuna ukoliko bi troškovi postupka
naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom potraživanja.
Članak
26.
Za stjecanje imovine bez naknade proračunskim
korisnicima potrebna je suglasnost Gradonačelnika ukoliko bi takvo stjecanje
prouzročilo veće troškove za Grada.
Članak
27.
Sredstva za osiguranje nefinancijske
dugotrajne imovine osigurana su u rashodima poslovanja proračunskih korisnika.
Poslove sklapanja ugovora sa osiguravateljima
i naplatu šteta obavlja Ured za pravne poslove.
Članak
28.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske
dugotrajne imovine Grada vodi se u Upravnom odjelu za financije.
Pročelnici/predstojnici tijela gradske uprave
koji upravljaju imovinom Grada dužni su Upravnom odjelu za financije dostaviti
podatke o svakoj poslovnoj promjeni na imovini kojom upravljaju.
VII. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak
29.
Grad se može zaduživati za investicije
uzimanjem kredita ili izdavanjem vrijednosnih papira, uz prethodnu suglasnost
Vlade.
Tekuće otplate glavnice kreditnog zaduženja
Grada iskazane su u Računu financiranja Proračuna za 2010. godinu u iznosu od
5.500.000,00 kn, te pripadajuće kamate u iznosu od 850.000,00 kn, iskazane u
razdjelu - 002 Upravni odjel za financije Glava 3, Glavni program L22- Otplata
kredita.
Članak
30.
Pravna osoba u većinskom izravnom ili
neizravnim vlasništvu Grada kao i ustanova čiji je osnivač Grad može se
zaduživati samo za investiciju uz suglasnost Gradonačelnika i uz uvjete i na
način propisan Zakonom.
Članak
31.
Gradonačelnik također može dati jamstvo
pravnoj osobi u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Grada kao i
ustanovi čiji je osnivač za ispunjenje obveza pravne osobe i ustanove, uz
uvjete i na način propisan Zakonom. Grad je obvezan prije davanja jamstva
ishoditi suglasnost ministra financija.
Rizici za obveze po danim jamstvima
osiguravaju se u Proračunu Grada u iznosu do 5% dospjelih izdanih jamstava.
Ugovore o jamstvu sklapa Gradonačelnik.
VIII. PRAVA I OBVEZE PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak
32.
Proračunski korisnici dostavljaju
polugodišnje i godišnje financijske izvještaje svog plana Upravnom odjelu za
financije sukladno Pravilniku o financijskom izvješćivanju u proračunskom
računovodstvu (»Narodne novine« broj 27/05 i 2/07).
Proračunski korisnici dužni su dostaviti
godišnji izvještaj o poslovanju (ostvarenje financijskog plana, izvještaj o
radu te prijedlog o korištenju neutrošenih sredstava) nadležnom upravnom tijelu
Grada, najkasnije u roku od mjesec dana od isteka roka za predaju godišnjih
financijskih izvještaja utvrđenog Pravilnikom o financijskom izvješćivanju u
proračunskom računovodstvu (»Narodne novine« broj 27/05 i 2/07).
Nadležno upravno tijelo Grada dužno je
izvještaj o poslovanju proračunskih korisnika dostaviti Gradonačelniku u
daljnjem roku od mjesec dana od isteka roka iz stavka 2. ovog članka.
Članak
33.
Polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna
dostavlja se Gradonačelniku do 31. srpnja tekuće godine. Gradonačelnik podnosi
Gradskom vijeću, na donošenje polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna do
15 rujna tekuće godine.
Godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna
dostavlja se Gradonačelniku do 1. svibnja tekuće godine za prethodnu godinu.
Gradonačelnik podnosi Gradskom vijeću na donošenje godišnji izvještaj o
izvršenju Proračuna do 1. lipnja tekuće godine za prethodnu godinu.
Gradonačelnik godišnji obračun Proračuna
dostavlja Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju u roku od 15 dana
nakon što ga usvoji Gradsko vijeće.
IX. OVLASTI I ODGOVORNOSTI ČELNIKA JLS I
PRORAČUNSKOG KORISNIKA
Članak
34.
Gradonačelnik i čelnici proračunskog
korisnika odgovorni su planiranje i izvršavanje dijela proračuna te za
zakonito, svrhovito, učinkovito i ekonomično raspolaganje proračunskim
sredstvima. Također su odgovorni za preuzimanje obveza, izdavanje naloga za
plaćanje te za izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava.
Gradonačelnik i čelnici proračunskog korisnika mogu određena prava unutarnjim
propisima u skladu sa aktima o unutarnjem ustrojstvu prenijeti na druge osobe.
X. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak
35.
Proračunski nadzor postupak je nadziranja
zakonitosti, svrhovitosti i pravodobnosti korištenja proračunskih sredstava
kojim se nalažu mjere za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti i nepravilnosti.
Obuhvaća nadzor računovodstvenih, financijskih i ostali poslovnih dokumenata.
Proračunski nadzor obavlja Ministarstvo financija.
XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
36.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 400-06/09-01/16
Ur. broj: 2107/01-01-09-6
Crikvenica, 17. prosinca 2009.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA CRIKVENICE
Predsjednik
Gradskog vijeća Grada Crikvenice
dr. sc. Dragan Magaš, v.r.