69.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu
(«Narodne novine» broj 87/08) i članka 30. Statuta Općine Kostrena (»Službene
novine PGŽ« broj 26/09) Općinsko vijeće Općine Kostrena na sjednici održanoj
21. prosinca 2009. godine donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Kostrena za 2010. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuje način izvršavanja
Proračuna Općine Kostrena za 2010. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun),
upravljanje prihodima i primicima, rashodima i izdacima Proračuna, upravljanje
imovinom i dugom, te propisuje prava i obveze korisnika proračunskih sredstava,
ovlasti Općinskog Načelnika te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.
Članak
2.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena
procjenom prihoda u Proračunu, a iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Proračunu
smatraju se maksimalnim svotama.
Stvarni rashodi i izdaci Općine u 2010.
godini ne smiju prema ovome Proračunu biti veći od 63.553.000 kn.
II. STRUKTURA PRORAČUNA
Članak
3.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog
dijela te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sastoji se od Računa
prihoda i rashoda i Računa financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su svi
porezni i neporezni prihodi i prihodi od općinske nefinancijske imovine te
sredstva za financiranje javnih rashoda na razini općine.
U Računu financiranja iskazani su primici od
financijske imovine i primljeni krediti te svi izdaci za financijsku imovinu i
otplatu kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne
programe za proračunsku godinu.
U Planu razvojnih programa iskazani su
planirani rashodi Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne
pomoći i donacije za razdoblje 2010-2012. godine, razrađeni po pojedinim
programima proračunskih korisnika, po godinama u kojima će rashodi za programe
teretiti proračune sljedećih godina i po izvorima prihoda za cjelovitu izvedbu
programa.
III. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
4.
Sredstva Proračuna osiguravaju se korisnicima
Proračuna koji su u njegovom Posebnom dijelu određeni za nositelje glava, po
utvrđenim programima.
Sredstva Proračuna smiju se koristiti samo za
namjene utvrđene posebnim zakonima i odlukama Općine Kostrena, u visini
sredstava određenih Proračunom.
Članak
5.
Korisnici Proračuna smiju koristiti
proračunska sredstva samo za namjene koje su utvrđene u Proračunu.
Korisnici Proračuna mogu preuzimati obveze na
teret Proračuna samo za namjene utvrđene u Posebnom dijelu Proračuna, ako je
njihovo izvršavanje usklađeno s mjesečnim proračunskim dodjelama.
Korisnicima Proračuna doznačuje se mjesečni
iznos, temeljem stvarno izvršenih obveza, a u skladu s mjesečnim planovima
korisnika.
Upravni odjel za financije (u daljnjem
tekstu: Općinska uprava) usklađuju zahtjeve iz mjesečnih financijskih planova s
planom likvidnosti Proračuna, te izvršava mjesečne dodjele sredstava po
korisnicima i programima u skladu s raspoloživim sredstvima.
Razliku između odobrenih i manje iskorištenih
dodjela rasporedit će se u sljedećem obračunskom razdoblju, ovisno o
raspoloživim sredstvima do kraja godine.
Članak
6.
Korisnik Proračuna na temelju iznosa
predviđenih Proračunom obvezan je sastaviti financijski plan za proračunsku
godinu po mjesecima.
Mjesečne dodjele se odobravaju na temelju
mjesečnih planova.
Članak
7.
Korisnik Proračuna u okviru mjesečnih
financijskih izvještaja izvještava o iznosu utrošenih sredstava, s tim da se
razlike reguliraju na isti način kako je to za dodjelu sredstava određeno
člankom 5. ove Odluke.
Članak
8.
Ako se prihodi i primici Proračuna ne
naplaćuju u planiranim svotama i planiranoj dinamici tijekom godine, prednost u
podmirivanju rashoda Proračuna imaju rashodi i izdaci za redovnu djelatnost
Općine Kostrena.
Članak
10.
Za izvršavanje Proračuna u cijelosti je
odgovoran Općinski načelnik.
Naredbodavac za izvršenje Proračuna u
cijelosti je Načelnik.
Načelnik Općine odgovoran je kao
naredbodavac, za zakonitu uporabu raspoređenih sredstava u Proračunu.
Pozicije u Proračunu koje nisu razrađene
izvršavat će se temeljem Odluke Općinskog načelnika.
IV. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak
11.
Slobodnim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Općinski načelnik.
Članak
12.
Za neplanirane ili nedovoljno planirane
izdatke koristiti će se sredstva proračunske zalihe do visine određene Zakonom
o proračunu, odnosno do 0,5 % prihoda Proračuna bez primitaka.
O korištenju proračunske zalihe odlučuje
Općinski načelnik.
Načelnik može raspolagati sredstvima
proračunske zalihe do iznosa odobrenog Proračunom.
Načelnik je dužan na koncu godine izvijestiti
Općinsko vijeće o korištenju proračunske zalihe.
Članak
13.
Općinsko vijeće donosi odluku o plaćama
dužnosnika i djelatnika Općinske uprave.
Odluku o naknadama vijećnicima Općinskog
vijeća, dužnosnicima koji dužnost obavljaju volonterski, te članovima radnih
tijela donosi Općinsko vijeće.
Članak
14.
Korištenje sredstava za pokrivanje gubitaka
trgovačkih društava u pretežitom vlasništvu Općine Kostrena i ustanova koje je
osnovala Općina, te financiranje sponzorstva, pokroviteljstva i nabavu opreme
odobriti će Općinski načelnik zasebnim odlukama.
Članak
15.
Kada se sredstva Proračuna koriste za
sanaciju, dokapitalizaciju, ili kao udio u sredstvima pravne osobe Općina
Kostrena postaje suvlasnik imovine u tim pravnim osobama razmjerno uloženim sredstvima.
Članak
16.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračun
vraćaju se uplatiteljima na temelju naloga ovlaštenog službenika Općinske
uprave na teret tih prihoda, temeljem zahtjeva uplatitelja i priloženog dokaza
o pogrešno ili više uplaćenom prihodu.
V. ZADUŽIVANJE I DAVANJE JAMSTAVA
Članak
17.
Odluku o zaduživanju Općine za kapitalne
projekte obnove i razvitka koje se financiraju iz Proračuna Općine Kostrena
donosi Općinsko vijeće prema uvjetima i do visine utvrđene Zakonom o proračunu.
Trgovačka društva u pretežnom vlasništvu
Općine i ustanove koje je osnovala Općina ne mogu se zaduživati (osim
kratkoročno kod poslovnih banaka radi otklanjanja nelikvidnosti) bez odluke
Općinskog vijeća kojom im se odobrava zaduživanje.
Članak
18.
Općina Kostrena može davati jamstva
trgovačkim društvima u pretežitom vlasništvu Općine Kostrena i ustanovama koje
je osnovala do visine Zakonom utvrđenih iznosa.
Odluku o davanju jamstava donosi Općinsko
vijeće.
VI. PRIHODI PRORAČUNA
Članak
19.
Prihodi koje Općinska uprava ostvari
obavljanjem djelatnosti, prihod su Proračuna i uplaćuju se na račun Proračuna.
Prihodi s osnova kamata po tražbinama
uplaćuju se na račun Proračuna.
VII. NAMJENSKI PRIHODI
Članak
20.
Prihodi koje proračunski korisnici ostvare od
vlastite djelatnosti (vlastiti prihodi), iz donacija, po posebnim propisima i
iz drugih izvora, namjenski su prihodi Proračuna.
Prihodi iz stavka 1. ovog članka planiraju se
u financijskim planovima proračunskih korisnika i uplaćuju na njihov račun, a
mogu se koristiti isključivo za namjene utvrđene financijskim planovima.
VIII. PLAĆANJE PREDUJMA
Članak
21.
Plaćanje predujma moguće je samo izuzetno i
na temelju prethodne suglasnosti Općinskog načelnika.
IX. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA I
FINANCIJSKO RAČUNOVODSTVENA KONTROLA
Članak
22.
Proračun i proračunski korisnici Općine
primjenjuju sustav proračunskog računovodstva.
Članak
23.
Proračunski korisnici dužni su tijekom godine
izraditi financijska izvješća predviđena zakonom, kao i polugodišnje i godišnje
obračune i dostaviti ih Općinskoj upravi.
Članak
24.
Proračunski korisnici mogu sklapati ugovore o
nabavi robe, obavljanju usluga i ustupanju radova u visini dodijeljenih
sredstava.
Proračunski korisnici dužni su Općinskoj
upravi dati sve potrebne podatke, isprave i izvješća koja se od njih traže.
X. URAVNOTEŽENJE PRORAČUNA I PRERASPODJELA
SREDSTAVA PRORAČUNA
Članak
25.
Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti
planiranih prihoda i primitaka te rashoda i izdataka Proračuna, Općinski
načelnik može poduzeti mjere za uravnoteženje Proračuna propisane Zakonom.
Ako se primjenom privremenih mjera ne
uravnoteži Proračun, njegovo uravnoteženje, odnosno preraspodjelu sredstava
između proračunskih korisnika, utvrdit će Općinsko vijeća izmjenama i dopunama
Proračuna.
Članak
26.
Iznimno Općinski načelnik može odobriti
preraspodjelu sredstava unutar pojedinog razdjela i između pojedinih raz
djela s tim da umanjenje
pojedine stavke ne može biti veće od 5 % sredstava utvrđenih na poziciji koja
se umanjuje.
O izvršenim preraspodjelama iz prethodnog
stavka, Općinski načelnik dužan je polugodišnje izvijestiti Općinsko vijeće.
XI. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
27.
Općinska uprava podnosi Općinskom načelniku
izvještaj o izvršenju Proračuna za prvo polugodište tekuće godine do kraja
mjeseca srpnja.
Općinski načelnik dužan je polugodišnji
izvještaj o izvršenju Proračuna podnijeti Općinskom vijeću.
Članak
28.
Općinska uprava izradit će godišnji obračun
Proračuna Općine Kostrena i dostaviti ga Općinskom načelniku koje je dužno isti
uputiti Općinskom vijeću na usvajanje.
Članak
29.
Općinska uprava ima pravo nadzora nad
financijskim, materijalnim i računovodstvenim poslovanjem korisnika Proračuna,
te nad zakonitošću i svrsishodnom uporabom proračunskih sredstava.
Ako se prilikom vršenja proračunskog nadzora
utvrdi da su sredstva bila upotrebljavana protivno zakonu ili Proračunu o istom
će izvijestiti Općinskog načelnika i poduzeti mjere da se nadoknade tako
utrošena sredstva ili će se privremeno obustaviti isplata sredstava sa pozicija
s kojih su sredstva bila nenamjenski trošena.
Članak
30.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«, a primjenjuje se od
1. siječnja 2010. godine.
Klasa: 021-05/09-01/13
Ur. broj: 2170-07-01-09-63
Kostrena, 21. prosinca 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE KOSTRENA
Predsjednik
Ankica Lörinc, prof., v.r.