38.
Na temelju odredbe članka 14., stavak 1.
Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj 87/08) i članka 37. Statuta Grada
Čabra (»Službene novine PGŽ« broj 33/09) Gradsko vijeće Grada Čabra, na
sjednici održanoj 18. prosinca 2009. godine donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Čabra za 2010. godinu
I. Opće odredbe
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura prihoda i
primitaka, te rashoda i izdataka Proračuna grada Čabra za 2010. godinu (u
daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, upravljanje financijskom i
nefinancijskom imovinom Grada Čabra (u daljnjem tekstu: Grada), opseg
zaduživanja i jamstava, prava i obveze proračunskih korisnika, ovlasti
Gradonačelnika te druga pitanja u svezi s izvršenjem Proračuna.
Članak
2.
Odredbe ove Odluke odnose se na proračunske
korisnike utvrđene temeljem Pravilnika o utvrđivanju korisnika proračuna i o
vođenju registra korisnika proračuna (»Narodne novine« broj 80/04).
II. Struktura Proračuna
Članak
3.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog
dijela.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda te Računa financiranja/zaduživanja.
U Računu prihoda i rashoda iskazuju se
prihodi po izvorima i vrstama, te rashodi po vrstama i osnovnim namjenama.
U Računu financiranja/zaduživanja iskazuju se
primici od financijske imovine.
Posebni dio Proračuna sadrži raspored svih
rashoda i izdataka po nositeljima, korisnicima, programima i aktivnostima,
odnosno projektima.
Članak
4.
Provedbeni dokumenti Posebnog dijela
Proračuna jesu pojedinačni godišnji financijski planovi (socijalni program,
program zadovoljavanja javnih potreba u športu i kulturi, program održavanja
komunalne infrastrukture, program izgradnje komunalne infrastrukture i plan
razvojnih programa) te mjesečni planovi proračunskih korisnika kojima se
planira dinamika korištenja proračunskih sredstava tijekom godine.
Članak
5.
Odsjek za proračun i financije obvezan je u
roku od 15 dana od dana stupanja na snagu Proračuna, izvijestiti sve korisnike
o odobrenim sredstvima u Proračunu za 2010. godinu.
III. Izvršavanje Proračuna
Članak
6.
Za izvršenje Proračuna odgovoran je
Gradonačelnik.
Korisnici Proračuna smiju koristiti
proračunska sredstva samo za namjene koje su iskazane u Proračunu i to do
visine utvrđene u njegovom Posebnom dijelu i pojedinačnim financijskim planovima
koji se odnose na pojedine pozicije Proračuna.
Čelnik proračunskih korisnika odgovoran je za
planiranje i izvršavanje svog dijela Proračuna.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna znači
odgovornost za preuzimanje i verifikaciju obveza, izdavanje naloga za plaćanje
na teret proračunskih sredstava.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za
zakonitost, svrhovitost i za ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
Članak
7.
Prihodi koje ostvaruju ustanove i udruge
kojih je osnivač Grad, obavljanjem vlastite djelatnosti, ustupaju se tim
ustanovama i udrugama.
Iznimno, Gradonačelnik može posebnom odlukom
obvezati ustanove i udruge da vlastite prihode uplaćuju u Proračun i utvrditi
namjenu korištenja tih prihoda.
Ustanove i udruge iz stavka 1. ovog članka
obvezne su o ostvarenju vlastitih prihoda mjesečno izvještavati Gradonačelnika.
O korištenju ostvarenog viška prihoda
ustanova kojih je osnivač Grad, odlučuje upravno vijeće ustanove uz prethodnu
suglasnost Gradonačelnika.
Članak
8.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračun, vratiti će se uplatiteljima na teret tih prihoda, na temelju
dokumentiranog zahtjeva.
Nalog za povrat prihoda iz stavka 1. ovog
članka daje Gradonačelnik.
Članak
9.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se
financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka (prihodi s protuobvezom),
izvršavat će se do iznosa naplaćenih prihoda i primitaka za te namjene.
Namjenski prihodi i primici koji se ne
iskoriste u tekućoj godini, prenose se u sljedeću proračunsku godinu.
Članak
10.
Gradonačelnik može u cijelosti ili djelomično
otpisati dug do iznosa od 1.000,00 kuna, ukoliko bi troškovi postupka naplate
potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom potraživanja, odnosno zbog drugog
opravdanog razloga.
Članak
11.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena
visinom prihoda utvrđenim u Proračunu.
Iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Posebnom
dijelu Proračuna smatraju se najvišim iznosima, pa stvarni rashodi i izdaci za
pojedinu aktivnost ne smiju biti veći od odobrenog iznosa.
Članak
12.
Sredstva za subvencije, donacije i pomoći po
pojedinom korisniku, raspoređuju se temeljem zaključka Gradonačelnika ukoliko
krajnji korisnik nije utvrđen samim Proračunom.
Članak
13.
Proračunska pričuva osigurava se u iznosu od
62.000,00 kuna, a koristit će se za zakonski utvrđene namjene.
O korištenju proračunske pričuve odlučuje
Gradonačelnik.
Članak
14.
Godišnje planove i programe koji proizlaze iz
Proračuna Grada donosi Gradsko vijeće najkasnije do 31. siječnja 2010. godine.
Članak
15.
Socijalni program, Program zadovoljavanja
javnih potreba u športu i kulturi, Program održavanja komunalne infrastrukture,
Program izgradnje komunalne infrastrukture i Plan razvojnih programa opći su
akti na kojima se temelji izvršavanje posebnog dijela Proračuna.
IV. Upravljanje financijskom i nefinancijskom
imovinom
Članak
16.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna raspolaže Gradonačelnik.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se
oročavati kod poslovnih banaka.
Odluku o oročavanju sredstava donosi
Gradonačelnik.
V. Zaduživanje
Članak
17.
Grad se može zaduživati i izdavati jamstva u
skladu sa Zakonom. Odluku o zaduživanju Grada, te izdavanja jamstava donosi
Gradonačelnik.
Članak
18.
Trgovačko društvo i javna ustanova čiji je
osnivač i većinski vlasnik Grad može se zadužiti samo uz suglasnost
Gradonačelnika.
VI. Uravnoteženje Proračuna
Članak
19.
Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti
planiranih prihoda/primitaka i rashoda/izdataka Proračuna, izvršit će se
njegovo ponovno uravnoteženje, putem Izmjena i dopuna Proračuna.
Gradonačelnik može odobriti preraspodjelu
sredstava unutar pojedinog razdjela ili između pojedinih razdjela, s tim da
korekcija pojedine stavke ne može biti veće od 5%.
VII. Izvještavanje
Članak
20.
Polugodišnji i godišnji izvještaj o
poslovanju Grada dostavlja se Gradskom vijeću Grada Čabra.
Članak
21.
Ustanove kojima je osnivač Grad dužne su
dostaviti tromjesečne izvještaje o izvršenju financijskog plana iz članka 4.
ove Odluke Gradonačelniku sukladno odredbama Pravilnika o financijskom
izvještavanju (»Narodne novine« broj 27/05 i 02/07).
Članak
22.
Proračunski korisnik dostavlja godišnji
obračun svog financijskog plana za 2010. godinu Gradonačelniku do 15. siječnja
2011. godine.
Odsjek za proračun i financije dostavlja
Gradonačelniku prijedlog Obračuna proračuna za 2010. godinu do 28. veljače
2011. godine.
Prijedlog godišnjeg obračuna Proračuna Grada
Čabra za 2010. godinu Gradonačelnik dostavlja Gradskom vijeću Grada Čabra na
usvajanje do 30. travnja 2011. godine.
Godišnji obračun proračuna za 2010. godinu
dostavlja se Državnom uredu za reviziju i u poslovnicu Fine do 28. veljače
2011. godine, a u roku od 15 dana nakon što ga usvoji Gradsko vijeće Grada Čabra
o tome se izvještava Ministarstvo financija.
VIII. Završne odredbe
Članak
23.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije« a primjenjuje se od
1. siječnja 2010. godine.
Klasa: 400-08/09-01/10
Ur. broj: 2108/01-09-1
Čabar, 18. prosinca 2009.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA ČABRA
Predsjednik
Zdravko Tomac, v.r.