98.
Na temelju članka 14. Zakona o proračunu
(»Narodne novine« broj 87/08) i članka 32. Statuta Grada Malog Lošinja
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 26/09 i 32/09) Gradsko
vijeće Grada Malog Lošinja, na sjednici održanoj dana 16. prosinca 2009.
godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Malog Lošinja
za 2010. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom utvrđuje struktura prihoda i
primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Grada Malog Lošinja za 2010. godinu
(u daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i
jamstava Grada Malog Lošinja (u daljnjem tekstu: Grad), upravljanje dugom te
imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, ovlasti
Gradonačelnika u izvršavanju Proračuna te druga pitanja o izvršavanju
Proračuna.
Članak
2.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog
dijela te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna sadrži: Račun prihoda i
rashoda i Račun financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su svi
porezni i neporezni prihodi i prihodi od gradske nefinancijske imovine i
primljeni krediti te svi izdaci za financijsku imovinu i otplatu kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne
programe za proračunsku godinu.
U Planu razvojnih programa iskazani su
planirani rashodi Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne
pomoći i donacije za 2009. godinu, razrađeni po pojedinim programima i po
izvorima prihoda za cjelovitu izvedbu programa.
Članak
3.
Sredstva za rashode i izdatke korisnika
Proračuna osiguravaju se proračunskim korisnicima, i to: tijelima gradske
uprave, ustanovama kojima je Grad osnivač (u daljnjem tekstu: ustanove Grada),
mjesnim odborima te ostalim korisnicima koji su u njegovu Posebnom dijelu
određeni za nositelje sredstava.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
4.
Proračunska sredstva koristit će se samo za
namjene koje su određene Proračunom. Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze
na teret Proračuna samo za njihovo izvršavanje usklađeno s mjesečnim
proračunskim dodjelama.
Članak
5.
Odjel gradske uprave nadležan za financiranje
obvezan je izvijestiti sva tijela gradske uprave i proračunske korisnike o
odobrenim sredstvima u Proračunu u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu
Proračuna.
Proračunski korisnici - ustanove Grada,
mjesni odbori i Javna vatrogasna postrojba za koje su sredstva planirana u
posebnim glavama, obvezni su dostaviti svoje financijske planove usuglašene s
odobrenim sredstvima u Proračunu i izrađene po mjesecima za cijelu godinu, u
roku od 15 dana od dostave obavijesti.
Članak
6.
Nalogodavac i odgovorna osoba za izvršavanje
Proračuna u cjelini je Gradonačelnik.
Odjel gradske uprave nadležan za financije
izvršava Proračun i o tome izvještava Gradonačelnika.
Pročelnici upravnih odjela gradske uprave
odgovorni su za planiranje svog dijela Proračuna kao i za zakonito, učinkovito
i ekonomično raspolaganje raspoređenim sredstvima u Proračunu.
Tijela gradske uprave odgovorna su za
prikupljanje proračunskih prihoda i za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda na
računu Proračuna u skladu sa zakonima i propisima donesenim na temelju zakona
te za izvršavanje svih rashoda sukladno namjenama i iznosima utvrđenim u
Posebnom dijelu proračuna.
Pravne osobe - proračunski korisnici
odgovorne su za naplatu prihoda i primitaka u okviru svoje nadležnosti te za
izvršavanje svih rashoda u skladu sa odobrenim namjenama.
Članak
7.
Gradonačelnik može otpisati dug ili
djelomično otpisati dug do visine od 20.000,00 kn pojedinačnog duga, ukoliko bi
troškovi postupka naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom
potraživanja.
Pod dugom iz stavka 1. ovog članka ne
podrazumijeva se dug Gradu s naslova obveznih davanja.
Članak
8.
Gradonačelnik odobrava preraspodjelu
sredstava na proračunskim stavkama kod proračunskih korisnika ili između
proračunskih korisnika najviše do 5% rashoda i izdataka na stavci koja se
umanjuje.
Proračunske stavke za otplatu glavnice i
kamate javnog duga mogu se izvršavati u iznosima iznad planiranih.
III. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak
9.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od
300.000,00 kn i koristit će se za zakonski utvrđene namjene. O korištenju
proračunske zalihe odlučuje Gradonačelnik, koji je obvezan polugodišnje
izvijestiti Gradsko vijeće o korištenju iste.
IV. PRIHODI PRORAČUNA
Članak
10.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u
Proračun u skladu sa zakonom i drugim propisima neovisno o visini prihoda
planiranih u Proračunu.
V. NAMJENSKI PRIHODI
Članak
11.
Prihodi koje proračunski korisnici - ustanove
Grada i Javna vatrogasna postrojba ostvare od vlastite djelatnosti (vlastiti
prihodi), iz donacija, po posebnim propisima i iz drugih izvora, namjenski su
prihodi Proračuna.
Prihodi iz stavka 1. ovog članka planiraju se
u financijskim planovima proračunskih korisnika i uplaćuju na njihov račun, a
mogu se koristiti isključivo za namjene utvrđene financijskim planovima.
Proračunski korisnici mogu preuzimati obveze
i plaćati ih po stavkama rashoda za čije su financiranje planirani namjenski
prihodi iz stavka 1. ovog članka isključivo do iznosa naplaćenih namjenskih
prihoda.
Proračunski nadležna tijela gradske uprave
nadziru ostvarenje i trošenje prihoda iz stavka 1. ovog članka.
Proračunski korisnici obvezni su o ostvarenju
prihoda iz stavka 1. ovog članka mjesečno izvještavati Upravni odjel za
proračun i financije, gospodarstvo i društvene djelatnosti.
Članak
12.
Prihodi što ih mjesni odbori ostvare
obavljanjem djelatnosti, iz donacija i drugih izvora, prihodi su Proračuna i
uplaćuju se na račun Proračuna.
Mjesni odbori mogu preuzimati obveze i
plaćati ih po stavkama rashoda za čije su financiranje planirani prihodi iz
stavka 1. ovog članka, isključivo do iznosa naplaćenih prihoda.
VI. ISPLATA SREDSTAVA IZ PRORAČUNA
Članak
13.
Svaki rashod i izdatak iz Proračuna mora se
temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje obveza
plaćanja.
Pročelnik tijela gradske uprave i čelnik
pravne osobe proračunskog korisnika, odnosno osoba na koje je to pravo
preneseno, mora prije isplate provjeriti i potvrditi potpisom pravni temelj i
visinu obveze koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave.
Nalog za isplatu iz Proračuna s oznakom
pozicije, konta i programa izdaje pročelnik nadležnog tijela gradske uprave.
Isplata sredstava za plaće, materijalne
rashode i programe koja su u Posebnom dijelu Proračuna osigurana ustanovama
Grada, osnovnim školama, mjesnim odborima i Javnoj vatrogasnoj postrojbi,
izvršava se prijenosom na njihov račun temeljem naloga za prijenos sredstava
koji izdaje pročelnik nadležnog tijela gradske uprave i pročelnika nadležnog
odjela za financije.
Članak
14.
Sredstva za isplatu sredstava za nabavu roba
i usluga, obavljanje usluga i ustupanje radova mora se temeljiti na propisima o
javnoj nabavi.
Članak
15.
Proračunskim korisnicima kojima se u
Proračunu osiguravaju sredstva za plaće zaposlenih, isplaćivat će se sredstva
za ostala materijalna prava zaposlenih prema njihovim općim aktima do visine
utvrđene tim aktima, kolektivnim ugovorom i osiguranim sredstvima.
Članak
16.
Sredstva za rad političkih stranaka
zastupljenih u Gradskom vijeću, naknade troškova za rad članova Gradskog vijeća
i njegovih radnih tijela, isplaćivat će se temeljem Odluka Gradskog vijeća.
Članak
17.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračunu, vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
proračune prethodnih godina, vraćaju se uplatiteljima na teret rashoda
Proračuna.
Rješenje o povratu sredstava donosi Upravni
odjel za financije na temelju dokumentiranog zahtjeva kojeg potpisuje pročelnik
tijela gradske uprave u čijoj nadležnosti je naplata tih prihoda.
Članak
18.
Instrumente osiguranja plaćanja, kojima se na
teret Proračuna stvaraju obveze, izdaje Upravni odjel nadležan za financije, a
potpisuje Gradonačelnik.
Instrumenti osiguranja plaćanja primljeni od
pravnih osoba kao sredstvo osiguranja naplate potraživanja ili izvođenja radova
i usluga, dostavljaju se u Upravni odjel nadležan za financije.
VII. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak
19.
Grad se može zaduživati uzimanjem kredita ili
izdavanjem vrijednosnih papira, uz prethodnu suglasnost Vlade.
Ukupna godišnja obveza Grada iz stavka 1.
ovog članka može iznositi najviše do 20% ostvarenih prihoda u godini koja
prethodi godini u kojoj se zadužuje umanjenih za prihode i primitke od domaćih
i inozemnih pomoći, sufinanciranje građana i zajmova.
U iznos ukupne godišnje obveze uključena su i
dana jamstva kao i neplaćene obveze iz prethodnih godina.
VIII. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak
20.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Gradonačelnik.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se
oročavati kod poslovne banke ili plasirati drugim pravnim osobama putem
kratkoročnih zajmova poštujući načela sigurnosti i likvidnosti.
Gradonačelnik donosi Odluku o oročavanju ili
davanju kratkoročnih zajmova i potpisuje ugovor.
Prihodi od upravljanja raspoloživim novčanim
sredstvima prihodi su Proračuna.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka
mogu se ulagati samo s povratom do 31. prosinca 2010. godine.
IX. UPRAVLJANJE NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak
21.
Tijela gradske uprave upravljaju
nefinancijskom dugotrajnom imovinom Grada koju posjeduju za obavljanje poslova
iz svoga djelokruga rada, sukladno općim aktima Grada.
Sredstva za održavanje i osiguravanje
dugotrajne nefinancijske imovine osiguravaju se u rashodima poslovanja
nadležnih tijela gradske uprave.
Poslove sklapanja ugovora s osiguravateljima
i naplatu šteta obavlja Upravni odjel nadležan za financije.
Članak
22.
Knjigovodstvena evidencija nefinancijske
dugotrajne imovine Grada vodi se u Upravnom odjelu nadležnom za financije.
Pročelnici tijela gradske uprave koji
upravljaju imovinom Grada dužni su Upravnom odjelu nadležnom za financije
dostaviti podatke o svakoj poslovnoj promjeni na imovini kojom upravljaju.
X. PRIMJENA PRORAČUNSKOG RAČUNOVODSTVA I
FINANCIJSKO-RAČUNOVODSTVENA KONTROLA
Članak
23.
Proračun i proračunski korisnici Grada
primjenjuju sustav proračunskog računovodstva.
Tijela gradske uprave koja su proračunski
odgovorna za korisnike iz stavka 1. ovog članka obvezna su prikupiti i
uskladiti njihova tromjesečna i godišnja izvješća te ih dostaviti Upravnom
odjelu nadležnom za financije na konsolidaciju u zakonom propisanim rokovima.
Članak
24.
Kontrola poslovnih postupaka u pripremi i
izvršavanju proračuna, upravljanje gradskim dugom i gotovinom, praćenje
primjene financijskih propisa, praćenje nastanka obveza, praćenje primjene
sustava proračunskog računovodstva te poslovi financijskog izvješćivanja,
obavljat će se u Upravnom odjelu nadležnom za financije.
Svi korisnici proračunskih sredstava obvezni
su Upravnom odjelu nadležnom za financije dati sve potrebne podatke, isprave i
izvješća koja se od njih traže.
Ako se prilikom obavljanja kontrole uvidi da
su sredstva korištena protivno Zakonu ili Proračunu Upravni odjel nadležan za
financije o tome će izvijestiti Gradonačelnika i inspektora unutarnjeg nadzora.
XI. PRORAČUNSKI NADZOR
Članak
25.
U Gradu se obavlja proračunski nadzor u
smislu zakonitosti, svrhovitosti i pravodobnosti korištenja proračunskih
sredstava.
Inspektor unutarnjeg nadzora provodi postupak
proračunskog nadzora proračunskih korisnika i izvanproracunskih korisnika te
nadzor namjenskog trošenja proračunskih sredstava svih pravnih i fizičkih osoba
koje dobivaju sredstva iz Proračuna i financijskih planova izvanproracunskih
korisnika te nadzor namjenskog korištenja kreditnih sredstava za koje je Grad
dao jamstvo.
Ako inspektor unutarnjeg nadzora pri
obavljanju nadzora utvrdi da su sredstva bila korištena protivno zakonu ili
Proračunu, donijet će odluku o povratu sredstava u Proračun.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
26.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije« a primjenjuje se od 1.
siječnja 2010. godine.
Klasa: 400-08/09-01/29
Ur. broj: 2213/01-01-09-16
Mali Lošinj, 16. prosinca 2009.
GRAD
MALI LOŠINJ
GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Anto Nedić, prof., v.r.