1.
Na temelju odredbe članka 12. i 15. Zakona o
turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (»Narodne novine« broj
152/08) Skupština Turističke zajednice Grada Novi Vinodolski, uz prethodnu
suglasnost Ministarstva turizma, na sjednici održanoj dana 16. prosinca 2009.
godine, donijela je
STATUT
TURISTIČKE ZAJEDNICE
GRADA NOVI VINODOLSKI
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Turistička zajednica Grada Novi Vinodolski (u
daljnjem tekstu: Zajednica) je pravna osoba čije su članice pravne i fizičke
osobe u djelatnostima ugostiteljstva i turizma, te pravne i fizičke osobe
neposredno povezane s tim djelatnostima na području Grada Novi Vinodolski.
Članak
2.
Zajednica se smatra osnovanom danom stupanja
na snagu ovog Statuta, a svojstvo pravne osobe stječe danom upisa u Upisnik
turističkih zajednica Ministarstva turizma.
Članak
3.
Turistička zajednica Grada Novi Vinodolski
pravni je slijednik Turističke zajednice Grada Novog Vinodolskog upisanog u
Upisnik Turističkih zajednica Ministarstva turizma, list broj 42, stranica A,
upisni broj 35 (klasa: 334-03/94-03/ 27, ur. broj: 529-02/94-0003) od 20. rujna
1994. godine.
Članak
4.
Naziv Zajednice je »Turistička zajednica
grada Novi Vinodolski«.
Skraćeni naziv Zajednice je: »Turistička
zajednica Novi Vinodolski«.
Sjedište zajednice je u Novom Vinodolskom,
Kralja Tomislava broj 6.
Članak
5.
Zajednica ima pečat okruglog oblika, promjera
30 mm, s tekstom »TURISTIČKA ZAJEDNICA GRADA NOVI VINODOLSKI« i s rednim
brojem.
Članak
6.
Zajednica ima znak.
Oblik i sadržaj znaka određuje posebnom
odlukom Turističko vijeće, a o načinu korištenja znaka odlučuje direktor
Turističkog ureda.
Članak
7.
Zajednicom upravljaju njezini članovi i
njihova se prava utvrđuju prema visini udjela članova u prihodima Zajednice i
njihovom značaju za ukupni razvoj turizma.
Članak
8.
Za obavljanje stručnih i administrativnih
poslova vezanih za zadaće Zajednice, Zajednica ima Turistički ured.
Članak
9.
Zajednica može osnovati turistička društva
kao svoje podružnice polazeći od načela racionalnosti za područja turističkih
mjesta.
Turističko društvo je ustrojstvena jedinica
Zajednice koja obavlja dio djelatnosti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.
Članak
10.
Rad Zajednice je javan, a osigurava se i
ostvaruje na način propisan ovim Statutom.
Članak
11.
Djelatnost Zajednice temelji se na načelu
opće korisnosti i Zajednica ne smije obavljati gospodarske djelatnosti osim
onih djelatnosti taksativno navedenih u članku 64. stavak 2. ovog Statuta, niti
Zajednica smije imati ulog u temeljenom kapitalu trgovačkog društva.
II. ZADAĆE ZAJEDNICE
Članak
12.
Radi unapređivanja općih uvjeta boravka
turista, promocije turističkog proizvoda područja Zajednice te razvijanja
svijesti o važnosti i gospodarskim, društvenim i drugim učincima turizma,
očuvanja i unapređenja svih elemenata turističkog proizvoda a osobite zaštite
okoliša, Zajednica ima sljedeće zadaće:
- promoviranje turističke destinacije na
razini grada samostalno i putem udruženog oglašavanja,
- upravljanje javnom turističkom
infrastrukturom danom na upravljanje od strane grada,
- sudjelovanje u definiranju ciljeva i
politike razvoja turizma na nivou grada,
- sudjelovanje u stvaranju uvjeta za efikasnu
koordinaciju javnog i privatnog sektora,
- poticanje optimalizacije i uravnoteženje
ekonomskih i društvenih koristi i koristi za okoliš,
- izrada strateških i razvojnih planova
turizma na nivou grada,
- poticanje i sudjelovanje u uređenju grada u
cilju unapređenja uvjeta boravka turista, osim izgradnje komunalne
infrastrukture,
- redovito, a najmanje svaka 4 mjeseca,
prikupljanje i ažuriranje podataka o turističkoj ponudi, smještajnim i
ugostiteljskim kapacitetima (kulturnim, sportskim i drugim manifestacijama)
radnom vremenu zdravstvenih ustanova, banaka, pošte, trgovina i sl. i drugih
informacija potrebnih za boravak i putovanje turista,
- izdavanje turističkih promotivnih
materijala,
- obavljanje informativnih poslova u svezi s
turističkom ponudom,
- poticanje i organiziranje kulturnih,
zabavnih, umjetničkih, sportskih i drugih manifestacija koje pridonose
obogaćivanju turističke ponude,
TZ GRADA NOVI VINODOLSKI
- koordinacija djelovanja svih subjekata koji
su neposredno ili posredno uključeni u turistički promet radi zajedničkog
dogovaranja, utvrđivanja i provedbe politike razvoja turizma i obogaćivanja
turističke ponude,
- poticanje, organiziranje i provođenje akcija
u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog okružja i
zaštite čovjekova okoliša te prirodne i kulturne baštine,
- poticanje, unapređivanje i promicanje
specifičnih prirodnih i društvenih vrijednosti koje grad čine turistički prepoznatljivim
i stvaranje uvjeta za njihovo gospodarsko korištenje,
- vođenje jedinstvenog popisa turista za
područje grada, poglavito radi kontrole naplate boravišne pristojbe i stručne
obrade podataka,
- dnevno prikupljanje, tjedna i mjesečna
obrada podataka o turističkom prometu na području grada,
- provjera i prikupljanje podataka o prijavi
i odjavi boravka turista u cilju suradnje s nadležnim inspekcijskim tijelima u
nadzoru nad obračunom, naplatom i uplatom boravišne pristojbe te prijavom i
odjavom turista,
- poticanje i sudjelovanje u aktivnostima
obrazovanja stanovništva o zaštiti okoliša, očuvanju i unapređenju prirodnih i
društvenih vrijednosti prostora u cilju razvijanja svijesti stanovništva o
važnosti i učincima turizma, te svojih članova, odnosno njihovih zaposlenika u
cilju podizanja kvalitete usluga,
- organizacija provođenje i nadzor svih
radnji promocije turističkog proizvoda grada sukladno smjernicama skupštine
Zajednice, godišnjem programu rada i financijskom planu Zajednice,
- ustrojavanje jedinstvenoga turističkoga
informacijskog sustava, sustava prijave i odjave turista i statističke obrade,
- obavljanje i drugih poslova propisanih ovim
Zakonom ili drugim propisom.
Zajednica sudjeluje u provedbi programa i
akcijama turističke zajednice županije od zajedničkog interesa za sve subjekte
u turizmu s područja županije.
Zajednica može na temelju posebne odluke
Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, biti član međunarodnih
turističkih organizacija.
III. ČLANOVI ZAJEDNICE, NJIHOVA PRAVA, OBVEZE
I ODGOVORNOSTI
Članak
13.
Zajednica ima obvezatne i počasne članove a
može imati i dragovoljne članove.
Članak
14.
Obvezatni članovi Zajednice su sve domaće
pravne i fizičke osobe koje na području Zajednice imaju svoje sjedište ili
podružnice, pogone ili filijale i slično (u daljnjem tekstu: poslovna
jedinica), a koje ostvaruju prohod obavljanjem ugostiteljskih i turističkih te
s turizmom neposredno povezanih djelatnosti.
Odredbe stavka 1. ovog članka primjenjuju se
i na podružnice, predstavništva i druge oblike fizičkih i pravnih osoba koje
imaju sjedište u Gradu Novom Vinodolskom.
Pravne i fizičke osobe postaju obvezatni
članovi Zajednice danom osnivanja Zajednice ili danom početka obavljanja
djelatnosti na području Grada.
Članak
15.
Obvezatno članstvo u Zajednici prestaje:
prestankom rada Zajednice, prestankom pravne ili smrću fizičke osobe te
djelomičnim ili potpunim gubitkom poslovne sposobnosti fizičke osobe, prestankom
poslovne jedinice, promjenom sjedišta, prestankom ostvarivanja prihoda
pružanjem ugostiteljskih ili drugih turističkih usluga ili obavljanjem s
turizmom neposredno povezanih djelatnosti.
Na prestanak obvezatnog članstva ne utječe
privremena obustava djelatnosti kao ni sezonsko obavljanje djelatnosti.
Članak
16.
Skupština Zajednice na prijedlog Turističkog
vijeća može imenovati domaće i strane fizičke osobe počasnim članom Zajednice
ako su one posebno zaslužne za razvoj i promicanje turizma na području
Zajednice.
Počasni članovi mogu sudjelovati u radu
sjednica Skupštine bez prava odlučivanja i ne mogu biti birani u tijela
Zajednice.
Članak
17.
Skupština Zajednice može donijeti odluku o
učlanjenju pravnih i fizičkih osoba koje nisu obvezatni članovi Zajednice kao
dragovoljnih članova u Zajednicu na njihov zahtjev.
Dragovoljno članstvo u Zajednici prestaje
istupanjem, neplaćanjem članarine duže od tri mjeseca ili isključenjem. Odluku
o isključenju dragovoljnog člana donijeti će Skupština Zajednice ukoliko se taj
član ne pridržava odredaba ovoga Statuta, odluka i drugih akata tijela
Zajednice ili ako svojim radom nanosi štetu Zajednici.
Članak
18.
Obvezatni i dragovoljni članovi Zajednice
imaju prava, obveze i odgovornosti da:
- biraju ili budu birani u tijela Zajednice,
- upravljaju poslovima Zajednice i sudjeluju
u njenom radu,
- daju inicijative za jačanje i promicanje
turizma na području Zajednice,
- daju prijedloge i primjedbe za rad tijela
Zajednica,
- predlažu razmatranje pitanja iz djelokruga
Zajednice i daju prijedloge za njihovo rješavanje,
- predlažu sudjelovanje Zajednice u raznim
aktivnostima očuvanja turističkog prostora i zaštite čovjekovog okoliša,
- putem Zajednice ostvaruju suradnju s
nadležnim tijelima lokalne samouprave i uprave na pitanjima rješavanja
poremećaja u turizmu i većih problema u ostvarivanju gospodarskih interesa u
djelatnostima ugostiteljstva i turizma i s njima neposredno povezanih
djelatnosti,
- daju inicijative za donošenje mjera i
propisa iz područja turizma,
- predlažu izmjene i dopune Statuta i drugih
općih akata Zajednice,
- sudjeluju u radu Zajednice i
manifestacijama koje ona organizira,
- provode odluke, zaključke i dogovorene
stavove Zajednice u Turističkoj zajednici Županije primorsko- goranske.
Počasni članovi imaju prava iz prethodnog
stavka alineje 3, 4, 6, 7, 8 i 10.
IV. TIJELA ZAJEDNICE
Članak
19.
Tijela Zajednice su: Skupština, Turističko
vijeće, Nadzorni odbor i predsjednik Zajednice.
a) Skupština Zajednice
Članak
20.
Skupština Zajednice je najviše tijelo
upravljanja u Zajednici.
Skupštinu Zajednice čine predstavnici
fizičkih osoba članova Zajednice i predstavnici pravnih osoba članova
Zajednice, na način da svaki predstavnik u skupštini predstavlja određeni broj
članova, s time da predstavnici članova Zajednice ne mogu putem punomoći
ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu skupštine.
Broj predstavnika članova zajednice u
Skupštini (dalje u tekstu: članovi Skupštine) određuje se razmjerno visini
udjela pojedinog člana Zajednice u prihodu Zajednice, koji prihod čine uplaćena
članarina i 25% boravišne pristojbe koji je taj član uplatio u godini koja
prethodi godini u kojoj se provode izbori za Skupštinu, s time da jedan član
Zajednice može imati maksimalno 40% predstavnika u Skupštini, i to tako da:
. članovi Zajednice koji sudjeluju u ukupnom
prihodu Zajednice s 2% - 8% imaju jednog predstavnika,
članovi Zajednice koji sudjeluju u ukupnom
prihodu Zajednice s 8,01% - 20% prihoda Zajednice imaju dva predstavnika,
. članovi Zajednice koji sudjeluju u ukupnom
prihodu Zajednice s 20,01% - 30% prihoda Zajednice imaju tri predstavnika,
. članovi Zajednice koji sudjeluju u ukupnom
prihodu Zajednice s 30,01% - 40% prihoda Zajednice imaju četiri predstavnika,
. članovi Zajednice koji sudjeluju u ukupnom
prihodu Zajednice s preko 40% imaju pet predstavnika. Za svako daljnje
povećanje od 20% dodaje se po jedan predstavnik s time da maksimalni udio člana
u Skupštini ne može biti veći od 40%,
. članovi Zajednice koji sudjeluju u ukupnom
prihodu Zajednice s pojedinačnim udjelom ispod 2% grupiraju se u slijedeće
skupine od kojih svaka ima pravo na broj predstavnika koji odgovara udjelu
pojedine skupine u ukupnom prihodu Zajednice, i to:
- trgovina,
- iznajmljivači (uz visinu udjela kriterij za
određivanje predstavnika je i broj noćenja),
- turističke agencije, touroperatori, mali
hoteli, pansioni, odmarališta, kampovi,
- ugostiteljstvo,
- ostali.
Predstavnici skupina se određuju prema
najviše uplaćenom prihod Zajednici u godini prije izborne.
Pod uplaćenom članarinom i 25% boravišne
pristojbe koji je član Zajednice uplatio u godini koja prethodi godini u kojoj
se provode izbori za Skupštinu iz stavka 1. ovoga članka, smatra se iznos
obveze koju je taj član imao isključivo u toj godini.
Ako tijekom mandata dođe do promjene udjela u
prihodima za više od 10%, broj predstavnika članova skupštine iznova će se
utvrditi prema stavku 3. ovoga članka, a promjenu utvrđuje skupština Zajednice
istodobno s donošenjem godišnjega financijskog izvješća.
Članak
21.
Skupština Zajednice:
- donosi Statut Zajednice,
- donosi Poslovnik o radu Skupštine,
- donosi odluku o osnivanju, ustroju te
pravima i dužnostima Turističkog društva,
- bira i razrješava članove Turističkog
vijeća,
- bira i razrješava članove Nadzornog odbora,
- donosi godišnji program rada, financijski
plan i godišnje financijsko izvješće Zajednice i Turističkog društva,
- imenuje i razrješava počasne članove
Zajednice po prijedlogu Turističkog vijeća,
- odlučuje o zahtjevu za dragovoljno
članstvo,
- donosi odluku o osnivanju i ustroju
Turističkog ureda,
- utvrđuje visinu članarine dragovoljnih
članova Zajednice,
- bira predstavnike Zajednice u Skupštinu
Turističke zajednice Županije primorsko-goranske,
- donosi Pravilnik o radu Skupštine
Zajednice,
- daje nadležnim tijelima inicijative za
donošenje zakona i drugih propisa,
- razmatra pitanja koja proizlaze iz zadaća
Zajednice te predlaže mjere i poduzima radnje za njihovo izvršavanje i
rješavanje,
- prihvaća godišnja izvješća i odlučuje o
drugim pitanjima kada je to predviđeno Zakonom i ovim Statutom.
Članak
22.
Mandat članova Skupštine Zajednice traje
četiri godine.
Članu Skupštine Zajednice može prestati
mandat i prije isteka vremena na koje je izabran:
- opozivom od strane člana Zajednice čiji je
predstavnik,
- prestankom rada člana Zajednice, čiji je
predstavnik,
- na osobni zahtjev.
Skupština Zajednice može predložiti članu
Zajednice da opozove svog predstavnika ako svoju dužnost ne obavlja u skladu s
zadaćama Zajednice ili je uopće ne obavlja.
Novoizabranom članu Skupštine mandat traje do
isteka vremena na koji je bio izabran član Skupštine kojem je prestao mandat na
jedan od načina utvrđen u stavku 2. ovog članka.
Članak
23.
Izbore za Skupštinu Zajednice raspisuje
Turističko vijeće najkasnije 60 dana prije isteka mandata Skupštine Zajednice.
Članak
24.
Skupština Zajednice odlučuje na sjednicama.
Sjednica Skupštine održava se najmanje dva
puta godišnje.
Sjednica Skupštine sazvat će se i u slučaju:
- izbora članova Turističkog vijeća ako se
njihov broj smanji za dva člana ili izboru člana Nadzornog odbora,
- izbora predsjednika Zajednice,
- ako zahtjev za sazivanje Skupštine podnese
Nadzorni odbor, Turističko vijeće, najmanje sedam članova Skupštine ili
direktor Turističkog ureda.
Podnosilac zahtjeva za sazivanje sjednice
dužan je predložiti dnevni red Skupštine Zajednice.
Ako predsjednik Zajednice u slučaju iz stavka
3. ovog članka ne sazove Skupštinu Zajednice, Skupštinu Zajednice mogu sazvati
Turističko vijeće ili Nadzorni odbor.
Članak
25.
Skupština Zajednice pravovaljano odlučuje ako
je na sjednici prisutno više od polovice ukupnog broja članova Skupštine
Zajednice.
Skupština Zajednice donosi odluke većinom
glasova prisutnih članova Skupštine, ako za pojedino pitanje ovim Statutom nije
drugačije određeno.
Način sazivanja i vođenja sjednica Skupštine
Zajednice i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Skupštine uređuje se
Poslovnikom.
b) Turističko vijeće
Članak
26.
Turističko vijeće izvršno je tijelo Skupštine
Zajednice i odgovorno je Skupštini Zajednice.
Članak
27.
Turističko vijeće Zajednice:
- provodi odluke i zaključke Skupštine
Zajednice,
- predlaže Skupštini osnovne smjernice,
godišnji program rada i financijski plan Zajednice, te godišnje financijsko
izvješće,
- podnosi skupštini izvješće o svom radu
najmanje jednom godišnje,
- upravlja imovinom Zajednice sukladno Zakonu
i ovom Statutu, te sukladno programu rada i financijskom planu,
- imenuje i razrješava direktora Turističkog
ureda i voditelja podružnice nakon provedenog javnog natječaja,
- zahtijeva i razmatra izvješće direktora
Turističkog ureda o njegovom radu i radu Turističkog ureda, te obvezno donosi
odluku o prihvaćanju ili neprihvaćanju navedenog izvješća,
- donosi opće akte za stručnu službu
turističke zajednice,
- odlučuje o korištenju sredstava za
izgradnju, adaptaciju i nabavu poslovnog prostora u skladu s financijskim
planom,
- donosi opće akte koje ne donosi Skupština
Zajednice,
- utvrđuje prijedlog Statuta,
- priprema prijedloge i daje mišljenja o
pitanjima o kojima odlučuje Skupština Zajednice,
- donosi Poslovnik Turističkog vijeća,
- potiče suradnju s drugim turističkim
zajednicama i drugim pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno ili posredno
uključene u turistički promet,
- utvrđuje granice ovlasti za zastupanje
Zajednice i raspolaganje financijskim sredstvima Zajednice,
- daje ovlaštenje za zastupanje Zajednice u
slučaju spriječenosti direktora,
- donosi poslovnik o svom radu.
- odlučuje i obavlja druge poslove u okviru
svoga djelokruga.
Članak
28.
Turističko vijeće Zajednice ima predsjednika
i osam članova koje bira skupština Zajednice iz redova članova Zajednice,
vodeći računa o zastupljenosti djelatnosti u turizmu (pružatelji ugostiteljskih
usluga, putničke agencije i sl.).
Predsjednik Zajednice je predsjednik
Turističkog vijeća.
Članak
29.
Mandat članova Turističkog vijeća traje
četiri godine.
Članu Turističkog vijeća može prestati mandat
i prije isteka vremena na koji je izabran:
- razrješenjem od strane Skupštine Zajednice,
- na osobni zahtjev.
Član Turističkog vijeća može se opozvati ako
ne obavlja svoje dužnosti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom, ili ako ne
provodi odluke Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
Na mjesto člana Turističkog vijeća kojem je
mandat prestao na temelju prethodnog stavka, nadležno tijelo bira odnosno
delegira novog člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran član
kojemu je ta funkcija prestala na jedan od načina iz stavka 1. ovog članka.
Članak
30.
Turističko vijeće radi na sjednicama.
Predsjednik Zajednice saziva i presjeda
sjednici Turističkog vijeća.
U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti
predsjednika Zajednice, sjednici Turističkog vijeća predsjedava zamjenik
predsjednika Zajednice kojeg on odredi i koji za svoj rad odgovara predsjedniku
Zajednice.
Članak
31.
Turističko vijeće može pravovaljano
odlučivati ukoliko sjednici prisustvuje više od polovice članova Vijeća.
Turističko vijeće odlučuje većinom glasova
prisutnih članova.
Članak
32.
Način i vođenje sjednice Turističkog vijeća
način odlučivanja i druga pitanja vezana za održavanje sjednice Turističkog
vijeća uređuju se Poslovnikom.
c) Nadzorni odbor
Članak
33.
Nadzorni odbor je nadzorno tijelo Zajednice.
Nadzorni odbor ima tri člana, a čine ga
članovi koje bira skupština Zajednice iz redova svih članova Zajednice i član
kojeg delegira turističko vijeće turističke zajednice županije.
Članom Nadzornog odbora ne može biti član
drugih tijela iste Zajednice.
Članak
34.
Nadzorni odbor nadzire najmanje dva puta
godišnje:
- vođenje poslova Zajednice,
- materijalno i financijsko poslovanje i
raspolaganje sredstvima Zajednice i Turističkog društva,
- izvođenje i provedbu programa rada i
financijskog plana Zajednice.
O obavljenom nadzoru Nadzorni odbor najmanje
dva puta godišnje podnosi pismeno izvješće Skupštini Zajednice i Turističkom
vijeću Zajednice te turističkom vijeću turističke zajednice županije čiji je
Zajednica član.
U izvješću iz stavka 2. ovoga članka nadzorni
odbor dužan je posebno navesti: djeluje li Zajednica u skladu sa zakonima i
aktima Zajednice te odlukama skupštine i turističkog vijeća, jesu li godišnja i
druga financijska izvješća sastavljena u skladu sa stanjem u poslovnim knjigama
Zajednice i pokazuju li ispravno stanje, ocjenu o poslovanju i vođenju poslova,
da li se program rada i financijski plan izvršavaju i provode i u kojoj mjeri
te mišljenje i savjete o mogućnosti poboljšanja njihove provedbe.
Članak
35.
Sjednicu Nadzornog odbora saziva i rukovodi
njenim radom predsjednik.
Način sazivanja i vođenja sjednice Nadzornog
odbora i druga pitanje vezana za održavanje sjednice Nadzornog odbora uređuje
se Poslovnikom kojeg donosi Nadzorni odbor.
Nadzorni odbor može pravovaljano odlučivati
ako sjednici prisustvuje većina članova odbora, a odluke donosi većinom glasova
ukupnog broja članova.
Članak
36.
Mandat članova Nadzornog odbora traje četiri
godine.
Članu nadzornog odbora može prestati mandat i
prije isteka vremena na koji je izabran ako je opozvan od strane tijela koje ga
je izabralo, odredilo za člana odnosno imenovalo, ili na osobni zahtjev.
Član Nadzornog odbora može se opozvati ako
svoju dužnost u Nadzornom odboru ne obavlja u skladu sa Statutom i aktima
tijela Zajednice.
Na mjesto člana Nadzornog odbora kojem je
mandat prestao na temelju prethodnog stavka nadležno tijelo bira novog člana na
vrijeme do isteka mandata na koji je izabran član kojemu je na način iz stavka
2. ovog članka prestao mandat.
d) Predsjednik Zajednice
Članak
37.
Zajednica ima predsjednika Zajednice koji
predstavlja Zajednicu.
Dužnost predsjednika Zajednice obnaša
gradonačelnik koji je ujedno i predsjednik skupštine Zajednice i predsjednik
Turističkog vijeća Zajednice.
U trenutku razrješenja gradonačelnika
sukladno propisu kojim se uređuju jedinice lokalne odnosno područne
(regionalne) samouprave prestaje njegova dužnost predsjednika Zajednice, te u
navedenom slučaju dužnost predsjednika obnaša povjerenik sukladno propisu koji regulira
izbore općinskih načelnika, gradonačelnika i župana.
Članak
38.
Predsjednik Zajednice:
- predstavlja Zajednicu,
- saziva i presjeda Skupštini Zajednice,
- saziva i presjeda Turističkom vijeću,
- organizira, koordinira i usklađuje rad i
aktivnosti Zajednice u skladu sa Zakonom, ovim Statutom i programom rada
Zajednice,
- brine se o zakonitom i pravodobnom
izvršavanju zadaća Zajednice,
- pokreće i brine se o suradnji Zajednice s
drugim turističkim zajednicama i drugim tijelima sa zajedničkim interesom,
- brine se o pripremi sjednica Skupštine
Zajednice i Turističkog vijeća,
- potpisuje odluke i druge akte koje donosi
Skupština Zajednice i Turističko vijeće,
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima
Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
Članak
39.
U slučaju odsutnosti, odnosno spriječenosti
predsjednika Zajednice, Skupštini zajednice predsjedava zamjenik predsjednika
Zajednice kojeg on odredi i koji za svoj rad odgovara predsjedniku Zajednice.
e) Radna tijela
Članak
40.
Skupština Zajednice i Turističko vijeće mogu
osnovati stalna ili privremena radna ili savjetodavna tijela (radne skupine,
savjet, komisiju i sl.) radi razmatranja određenog pitanja, davanja mišljenja i
prijedloga o značajnim pitanjima iz njihovog djelokruga.
Skupština Zajednice i Turističko vijeće
odlukom o osnivanju tijela iz prethodnog stavka utvrđuju sastav, djelokrug rada
i druga pitanja vezana za rad toga tijela.
V. PREDSTAVLJANJE I ZASTUPANJE ZAJEDNICE
Članak
41.
Zajednicu predstavlja predsjednik Zajednice,
a zastupa direktor Turističkog ureda.
Direktor Turističkog ureda može dati pismenu
punomoć drugoj osobi za zastupanje Zajednice.
Ako se opća punomoć daje osobi koja nije
zaposlena u Zajednici za davanje ove punomoći potrebna je suglasnost
Turističkog vijeća.
Punomoć iz stavka 2. ovog članka daje se
sukladno odredbama zakona kojim se utvrđuju obvezni odnosi.
VI. TURISTIČKI URED
Članak
42.
Radi obavljanja stručnih i administrativnih
poslova Zajednice osniva se Turistički ured.
Sjedište Turističkog ureda je u sjedištu zajednice.
Članak
43.
Odluku o osnivanju i ustroju Turističkog
ureda donosi Skupština Zajednice.
Djelokrug, unutarnje ustrojstvo, organizaciju
i sistematizaciju radnih mjesta Turističkog ureda utvrđuje Turističko vijeće
aktom o ustrojstvu i sistematizaciji, na prijedlog direktora Ureda.
Ustrojstvo Turističkog ureda treba odgovarati
potrebama i zahtjevima članova Zajednice i mogućnosti za stručno, kvalitetno,
pravovremeno i odgovorno izvršavanje zadaća Zajednice.
Članak
44.
Turistički ured obavlja osobito ove poslove:
- provodi zadatke utvrđene programom rada
Zajednice,
- obavlja stručne i administrativne poslove u
svezi pripremanja sjednica tijela Zajednice,
- obavlja stručne i administrativne poslove u
svezi s izradom i izvršavanjem akata tijela zajednice,
- obavlja pravne, financijske i
knjigovodstvene poslove, kadrovske i opće poslove, vodi evidencije i
statističke podatke utvrđene propisima i aktima Zajednice,
- izrađuje analize, informacije i druge
materijale za potrebe tijela Zajednice,
- daje tijelima Zajednice kao i drugim
zainteresiranim stručna mišljenja o pitanjima iz djelokruga Zajednice,
- organizira rad turističko-informativnog
centra,
- obavlja i druge poslove koje mu odrede
tijela Zajednice.
Članak
45.
Na pravni status zaposlenih u Turističkom
uredu, uvjete za stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njihovim radom
odgovarajuće se primjenjuju opći propisi o radu.
Radnici zaposleni u Turističkom uredu moraju
ispunjavati i posebne uvjete koje propisuje ministar turizma.
Direktor Turističkog ureda i radnici na
stručnim poslovima na izvršenju zadaća Zajednice koji u trenutku sklapanja
ugovora o radu nemaju položen stručni ispit za rad u turističkom uredu (u
daljnjem tekstu: stručni ispit), moraju isti položiti u roku od jedne godine od
dana stupanja na rad.
Radniku iz prethodnog stavka ovoga članka
koji ne položi stručni ispit prestaje radni odnos po isteku posljednjeg dana
roka za polaganje stručnog ispita.
Položeni stručni ispit ne moraju imati osobe
koje imaju odgovarajuću stručnu spremu i najmanje 10 godina radnog staža na
poslovima u turizmu u toj stručnoj spremi.
Članak
46.
Turistički ured Zajednice ima direktora.
Direktora Turističkog ureda na temelju javnog
natječaja imenuje Turističko vijeće.
Direktor mora ispunjavati posebne uvjete koje
propisuje ministar turizma i mora ispunjavati uvjet da mu pravomoć
nom sudskom presudom ili
rješenjem o prekršaju nije izrečena mjera sigurnosti ili zaštitna mjera zabrane
obavljanja poslova iz područja turizma, dok ta mjera traje.
Članak
47.
Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi
ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj će se ponoviti.
Zajednicu do izbora direktora zastupa
predsjednik Zajednice.
Članak
48.
Direktora Turističkog ureda, u slučaju
odsutnosti ili spriječenosti, zamjenjuje osoba koju na prijedlog direktora
odredi Turističko vijeće iz redova Turističkog ureda.
Osoba koja zamjenjuje direktora Turističkog
ureda ima prava i dužnosti direktora.
Članak
49.
Direktor Turističkog ureda organizira i
rukovodi radom i poslovanjem Turističkog ureda i u granicama utvrđenih ovlasti
odgovoran je za poslovanje Zajednice.
Direktor za svoj rad odgovoran je Turističkom
vijeću i predsjedniku Zajednice.
Direktor i drugi radnici zaposleni u
turističkom uredu ne mogu biti predsjednicima niti članovima skupštine,
turističkog vijeća i nadzornog odbora niti jedne turističke zajednice.
Direktor turističkog ureda ne smije biti član
upravnog ili nadzornog tijela trgovačkog društva ili druge pravne osobe koja je
član turističke zajednice.
Direktor Turističkog ureda:
- provodi odluke Turističkog vijeća,
- organizira izvršavanje zadaća Zajednice,
- zastupa Zajednicu i poduzima sve pravne
radnje u ime i za račun Zajednice,
- odgovoran je za namjensko korištenje
sredstava koja se vode u Zajednici,
- usklađuje materijalne i druge uvjete rada
Turističkog ureda i brine se da poslovi i zadaci budu na vrijeme i kvalitetno
obavljeni u skladu s odlukama, zaključcima i programom rada Zajednice i
njezinih tijela,
- odlučuje o zapošljavanju radnika u
Turističkom uredu i raspoređivanju radnika na određena radna mjesta te o
prestanku rada u skladu s aktom o ustrojstvu i sistematizaciji Turističkog
ureda,
- upozorava radnike Turističkog ureda i
tijela Zajednice na zakonitosti njihovih odluka,
- predlaže ustrojstvo i sistematizaciju
Turističkog ureda,
- odlučuje o povjeri pojedinih stručnih
poslova trećim osobama ako ocijeni da je potrebno i svrsishodno, a u cilju
izvršenja zadataka Zajednice,
- potpisuje poslovnu dokumentaciju Zajednice,
- podnosi Turističkom vijeću izvješće o svom
radu i o radu Turističkog ureda, najmanje jednom godišnje, te predlaže mjere za
unapređenje organizacije rada Turističkog ureda,
- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom,
aktima Zajednice i odlukama tijela Zajednice.
Članak
50.
Direktor Turističkog ureda može biti
razriješen:
1. na osobni zahtjev,
2. ako zbog neizvršavanja ili nemarnog
vršenja svoje dužnosti Zajednica nije mogla izvršiti svoje zadatke ili je
izvršavanje tih zadataka bilo otežano,
3. ako je uslijed nezakonitog, nesavjesnog
ili nepravilnog rada ili zbog prekoračenja ovlaštenja nastala ili mogla nastati
šteta,
4. ako bez osnovanog razloga ne izvrši ili
odbije izvršiti odluke tijela Zajednice ili postupa protivno tim odlukama,
5. ako ne podnese Turističkom vijeću izvješće
o svom radu i o radu Turističkog ureda,
6. ako Turističko vijeće ne prihvati izvješće
o radu direktora i Turističkog ureda.
Prijedlog za pokretanje postupka za
razrješenje direktora Turističkog ureda predsjednik Zajednice, Skupština
Zajednice ili Nadzorni odbor moraju podnijeti u slučaju iz stavka 1. točke 2.,
3., 4., 5. i 6. ovog članka statuta.
Turističko vijeće razmatra i ispituje navode
iz prijedloga za pokretanje postupka za razrješenje direktora Turističkog
ureda.
Prije donošenja odluke o razrješenju
direktoru se mora dati mogućnost da se izjasni o razlozima za razrješenje.
Odluku o razrješenju direktora Turističkog ureda
donosi Turističko vijeće glasovanjem.
U slučaju razrješenja direktora Turističkog
ureda, Zajednicu do izbora direktora zastupa predsjednik Zajednice.
VII. TURISTIČKO-INFORMATIVNI CENTAR
Članak
51.
Radi prikupljanja, obrade i raspačavanja
informacija o radu Zajednice Skupština zajednice može odlukom o osnivanju
Turističkog ureda ustrojiti Turističko-informativni centar (u daljnjem tekstu:
Centar) kao užu organizacijsku jedinicu Turističkog ureda.
Centar nema svojstvo pravne osobe.
Članak
52.
Zadaće Centra su:
- prikupljanje, obrada i raspačavanje
informacija u cilju poticanja i promidžbe turizma na području Zajednice,
- prikupljanje informacija o turističkim
potrebama i drugim pojavama u zemlji i inozemstvu od značaja za turizam
Zajednice,
- informiranje turista o znamenitostima i
privlačnostima turističkog okružja, spomenicima kulture, i dr.
- promocija turističkog proizvoda s područja
Zajednice,
- davanje ostalih potrebnih turističkih
informacija,
- suradnja s tuzemnim i inozemnim
informativnim organizacijama,
- drugi poslovi utvrđeni odlukom o osnivanju
Centra i drugim aktima Skupštine Zajednice ili Turističkog vijeća.
Centar radi izvršavanja zadataka iz stavka 1.
ovog članka može izdavati biltene ili druge periodične publikacije.
Članak
53.
Poslove Centra vodi i organizira voditelj
koji za svoj rad i rad Centra odgovara Turističkom vijeću i direktoru
turističkog ureda.
Na pravni status voditelja Centra, uvjete za
stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njegovim radom odgovarajuće se
primjenjuju opći propisi o radu.
Članak
54.
Unutarnja organizacija i ostala pitanja u
svezi rada Centra uredit će se općim aktom kojim se ova pitanja uređuju za
Turistički ured.
VIII. ODGOVORNOSTI ZA OBAVLJANJE DUŽNOSTI U
ZAJEDNICI
Članak
55.
Svaki član tijela Zajednice osobno je
odgovoran za savjesno obavljanje svojih dužnosti.
Svaki član tijela Zajednice odgovoran je za
svoj rad tijelu koje ga je izabralo, a članovi Skupštine Zajednice odgovorni su
članu Zajednice kojeg predstavljaju.
Direktor Turističkog ureda osobno je
odgovoran za zakonito, savjesno i stručno obavljanje dužnosti i zadataka koje
mu je utvrdilo tijelo koje ga je izabralo ili imenovalo.
Predsjednik Zajednice osobno je odgovoran za
zakonito i savjesno obavljanje svojih dužnosti.
IX. GOSPODARENJE U ZAJEDNICI
Članak
56.
Zajednica nastupa u pravnom prometu
samostalno - u svoje ime i za svoj račun.
Za obveze u pravnom prometu Zajednica
odgovara cjelokupnom svojom imovinom.
Članak
57.
Financijsko-materijalno poslovanje Zajednice
vodi se po propisima koji uređuju računovodstvo neprofitnih organizacija.
Članak
58.
Za svaku poslovnu godinu Zajednica utvrđuje
program rada i financijski plan.
Članak
59.
Prijedlog programa rada i prijedlog
financijskog plana Zajednice za slijedeću godinu utvrđuje Turističko vijeće i
podnosi ga Skupštini Zajednice, do 31. listopada tekuće godine.
Članak
60.
Godišnji program rada i godišnji financijski
plan Zajednice sadrže pojedinačno utvrđene planirane zadatke i potrebna
financijska sredstva za njihovo izvršenje, te posebno planirane zadatke i
financijske planove turističkih društava.
Prijedlog programa rada i financijskog plana
Zajednica obavezno dostavlja na razmatranje članovima Skupštine zajednice 8
dana prije održavanja sjednice na kojoj se donosi.
Godišnji program rada i financijski plan
Zajednica je dužna dostaviti turističkoj zajednici županije.
Članak
61.
Tijekom godine Zajednica može mijenjati i
dopunjavati svoj program rada i godišnji financijski plan.
Ako tijekom godine dođe do odstupanja od
programa rada i financijskog plana u obujmu većem od 5%, Zajednica je dužna
donijeti izmjene, odnosno dopune programa rada i financijskog plana.
Izmjene iz stavka 1. i 2. ovog članka
obavljaju se po postupku koji je propisan za donošenje programa rada i
godišnjeg financijskog plana.
Članak
62.
Za izvršenje programa rada i godišnjeg
financijskog plana odgovorno je Turističko vijeće.
Naredbodavac za izvršenje financijskog plana
je direktor Turističkog ureda.
Članak
63.
Prijedlog godišnjeg financijskog izvješća za
prethodnu godinu Turističko vijeće podnosi Skupštini Zajednice i Nadzornom
odboru do kraja veljače tekuće godine.
Prijedlog godišnjeg financijskog izvješća
mora se staviti na uvid članovima Zajednice osam dana prije razmatranja na
Skupštini Zajednice.
Skupština Zajednice dužna je svake godine do
kraja ožujka tekuće godine donijeti godišnje financijsko izvješće za prethodnu
godinu.
Godišnje financijsko izvješće obvezno
sadržava podatke o izvršenju programom rada pojedinačno utvrđenih zadataka,
izdacima njihovog izvršenja, izdacima za poslovanje turističkog ureda i rad
tijela turističke zajednice, ostvarenju prihoda po izvorima, financijskom
rezultatu poslovanja, usporedbu financijskog plana i njegovog ostvarenja s
obrazloženjem odstupanja, analizu i ocjenu izvršenja programa, te procjenu
učinka poduzetih aktivnosti na razvoj turizma.
Godišnje financijsko izvješće za prethodnu
godinu Zajednica je dužna dostaviti turističkoj zajednici županije.
Članak
64.
Zajednica ostvaruje prihode iz boravišne
pristojbe i članarine u skladu s posebnim zakonom, proračunu Grada Novog
Vinodolskog, zajmova i dragovoljnih prihoda te posebnih sredstava koje po
prijedlogu Turističkog vijeća mogu osigurati članovi Skupštine Zajednice i
druge zainteresirane osobe.
Zajednica ostvaruje prihode i iz imovine u
vlasništvu i od obavljanja slijedećih gospodarskih djelatnosti:
- upravljanja javnom turističkom
infrastrukturom danom na upravljanje od strane jedinice lokalne, odnosno
područne (regionalne) samouprave,
- organiziranja manifestacija i priredbi,
- objavljivanja komercijalnih oglasa na
svojim promotivnim materijalima,
- prodavanja suvenira, turističkih karata i
vodiča, osim vlastitog promotivnog materijala,
- posredovanja u rezervaciji privatnog
smještaja ako u turističkom mjestu za koje je osnovana Zajednica ne postoji
registrirana turistička agencija,
- obavljanja drugih poslova i zadaća od
javnog interesa u funkciji razvoja turizma i destinacije koji nisu u
suprotnosti Zakonom i drugim propisima.
Zajednica se može na temelju posebne odluke
turističkog vijeća, financijski zaduživati u cilju realizacije programa rada i
financijskog plana, ali ukupna vrijednost zaduženja ne smije prelaziti 50%
financijskim planom predviđenih prihoda.
Članak
65.
Za djelovanje turističkog društva koristi se
najmanje 50% prihoda od boravišnih pristojbi, članarina i prihoda od obavljanja
gospodarskih djelatnosti iz članka 64. stavka 2. ovog Statuta Zajednice
ostvarenih na području za koje je turističko društvo osnovano, preostalih nakon
raspodjele sredstava ostalim korisnicima.
Turističko društvo obvezno je sredstva kojima
raspolaže sukladno ovom Zakonu, koristiti namjenski u skladu s utvrđenim
godišnjim programom rada i financijskim planom.
Turističko društvo predlaže turističkom
vijeću Zajednice godišnji program rada i financijski plan, koji su sastavni dio
godišnjeg programa rada i financijskog plana Zajednice.
Članak
66.
Domaće i strane pravne i fizičke osobe
plaćaju članarinu Zajednici u skladu s posebnim zakonom.
Dragovoljni članovi Zajednice plaćaju
članarinu Zajednici u visini koji posebnom odlukom utvrdi Skupština Zajednice
Članak
67.
Financijskim planom Zajednice utvrđuje se i
dio prihoda kao neraspoređena sredstva (tekuća rezerva) koji se koristi tijekom
godine za nepredviđene i nedovoljno predviđene poslove i zadatke koji se
financiraju iz financijskog plana Zajednice.
Sredstvima tekuće rezerve raspolaže
Turističko vijeće.
Članak
68.
Višak prihoda nad rashodima Zajednice koristi
se u svrhu promicanja i unapređenja turističkog područja Zajednice.
Članak
69.
Turističko vijeće Zajednice upravlja imovinom
Zajednice s pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika.
Za nabavu i otuđenje nekretnina Turističko
vijeće mora zatražiti prethodnu suglasnost Skupštine Zajednice, koja o tome
odlučuje većinom glasova svih članova Skupštine Zajednice.
X. JAVNOST RADA ZAJEDNICE
Članak
70.
Javnost rada Zajednice osigurava se i
ostvaruje dostavom pisanih materijala i putem sjednica tijela Zajednice za
članove Zajednice, putem turističko-informativnog centra, objavom na oglasnoj
ploči Zajednice, odnosno putem sredstava javnog priopćavanja ili na drugi
prikladni način.
Članak
71.
Predsjednik Zajednice odgovoran je za
redovito i potpuno informiranje javnosti o radu Zajednice.
XI. POSLOVNA TAJNA
Članak
72.
Poslovnu tajnu Zajednice čine isprave i
podaci čije bi odavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju Zajednice i
štetilo interesima i poslovnom ugledu Zajednice.
Predsjednik Zajednice određuje koje isprave i
podaci su poslovna tajna, te ostala pitanja u vezi s poslovnom tajnom.
Poslovnu tajnu dužni su čuvati svi članovi i
zaposleni u Zajednici.
Povreda odredaba ovog Statuta koja se odnosi
na poslovnu tajnu je teža povreda radne dužnosti.
XII. STATUTI I DRUGI OPĆI AKTI
Članak
73.
Skupština Zajednice donosi Statut uz
prethodnu suglasnost Ministarstva turizma dvotrećinskom većinom svih
predstavnika u Skupštini Zajednice.
Poslovnik o radu Skupštine donosi Skupština
Zajednice većinom glasova.
Ostale opće akte donosi Turističko vijeće
Zajednice na prijedlog predsjednika Zajednice ili na osobnu inicijativu, a opće
akte Turističkog ureda na prijedlog direktora Turističkog ureda.
Članak
74.
Turističko vijeće donosi opće akte o
ustrojstvu, organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta Turističkog ureda, zatim
o radnim odnosima, disciplinskoj i materijalnoj odgovornosti, te o plaćama i
ostalim primanjima iz radnog odnosa zaposlenih.
Članak
75.
U slučaju nesuglasnosti općih akata sa
Statutom neposredno se primjenjuju odgovarajuće odredbe Statuta.
Ocjenu suglasnosti općih akata sa Statutom
daje Skupština Zajednice.
Kada utvrdi da opći akt nije u suglasnosti sa
Statutom, Skupština Zajednice svojom odlukom ukida ili poništava taj akt
odnosno njegove pojedine odredbe.
Članak
76.
Izmjene i dopune Statuta donose se u postupku
i na način određen za donošenje Statuta.
Prijedlog za izmjene i dopune Statuta može
podnijeti Turističko vijeće ili najmanje sedam članova Skupštine Zajednice.
Prijedlog izmjene i dopuna Statuta dostavlja
se članovima Skupštine Zajednice radi davanja primjedbi i prijedloga. Primjedbe
i prijedlozi dostavljaju se Turističkom vijeću u roku od osam dana od dana
primitka. Nakon razmatranja primjedbi i prijedloga Turističko vijeće utvrđuje
prijedlog izmjena i dopuna Statuta i upućuje ga Skupštini Zajednice na
usvajanje.
Članak
77.
Statut Zajednice objavljuje se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije«.
Opći akti Zajednice oglašavaju se na oglasnoj
ploči Zajednice, a opći akti Turističkog ureda na oglasnoj ploči Ureda.
Opći akti zajednice stupaju na snagu danom
oglašavanja.
XIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
78.
Zajednica je dužna uskladiti svoj ustroj i
druge opće akte s odredbama Zakona i Statuta u roku od 30 dana od dana stupanja
na snagu Statuta.
Do usklađenja općih akata s odredbama ovog
Statuta primjenjuju se postojeći opći akti.
Članak
79.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Turističke zajednice Grada Novi Vinodolski upisane u Upisnik
turističkih zajednica Ministarstva turizma, list broj 42 stranica A, upisni broj
35 (klasa: 334-03/94-03/27 ur. broj: 529-02/94-0003) od 20. rujna 1994. godine.
Članak
80.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana po
objavi u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Ur. broj: 2107/02-21-09-97.
Novi Vinodolski, 16. prosinca 2009.
Predsjednik
Turističke zajednice Grada Novi Vinodolski
Oleg Butković, v.r.