62.
Na temelju članka 14. stavka 1. Zakona o
proračunu (»Narodne novine« broj 87/08) i članka 31. Statuta Općine Lovran
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 30/09), Općinsko vijeće
Općine Lovran, na sjednici održanoj 10. prosinca 2009. godine, donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Općine Lovran za 2010. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuje struktura prihoda i
primitaka te rashoda i izdataka Proračuna Općine Lovran za 2010. godinu (u
daljnjem tekstu: Proračun), njegovo izvršenje, opseg zaduživanja i jamstva,
upravljanje financijskom imovinom, prava i obveze korisnika proračunskih
sredstava, pojedine ovlasti Općinskog načelnika i druga pitanja u izvršavanju
Proračuna.
Članak
2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog
dijela, te plana razvojnih programa.
Opći dio proračuna čini Račun prihoda i
rashoda i Račun financiranja.
Račun prihoda i rashoda Proračuna sastoji se
od prihoda i rashoda prema ekonomskoj klasifikaciji:
1. Prihodi: prihodi od poreza, pomoći,
prihodi od imovine, prihodi od pristojbi i naknada, ostali prihodi i prihodi od
prodaje nefinancijske imovine.
2. Rashodi: rashodi za zaposlene, materijalni
rashodi, financijski rashodi, subvencije, pomoći i naknade građanima i
kućanstvima, ostali rashodi i rashodi za nabavu nefinancijske imovine.
U Računu financiranja iskazuju se primici od
financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplatu
kredita i zajmova.
Posebni dio proračuna sastoji se od plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih prema vrstama, raspoređenih
u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
Plan razvojnih programa iskazuje planirane
rashode Proračuna za nefinancijsku imovinu (investicije), kapitalne pomoći i
donacija u slijedeće tri godine, a usklađuju se svake godine.
Članak
3.
Općinski načelnik odgovoran je za:
- planiranje i izvršavanje Proračuna,
- prikupljanje prihoda i primitaka i njihovo
uplaćivanje u Proračun,
- preuzimanje obveza, verifikaciju obveza,
izdavanje naloga za plaćanje na teret proračunskih sredstava i utvrđivanje
prava naplate i izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava i
- zakonitost, svrhovitost, učinkovitost i za
ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak
4.
Proračun se izvršava od 1. siječnja do 31.
prosinca 2010. godine.
Samo naplaćeni prihodi u kalendarskoj godini
priznaju se kao prihod Proračuna za 2010. godinu.
Rashodi poslovanja za koje je obveza nastala
u 2009. godini rashodi su Proračuna za 2009. godinu, neovisno o plaćanju.
Članak
5.
Za izvršavanje Proračuna u cijelosti
odgovoran je Općinski načelnik.
Proračunska sredstava koristit će se samo za
namjene koje su utvrđene Proračunom. Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze
na teret Proračuna samo za namjene utvrđene u Posebnom dijelu. Sredstva koja su
u Proračunu osigurana za potporu udruga s područja Općine Lovran raspoređivat
će se u skladu s programima javnih potreba u kulturi, sportu i socijali,
programa potpora udrugama od posebnog značaja i planom rasporeda sredstava za
političke stranke.
Sve isplate proračunskih sredstava planiranih
u vidu donacija za provođenje programa javnih potreba u kulturi, sportu,
socijali i programa potpora udrugama od posebnog značaja vršit će se po
zaključenom ugovoru s korisnikom donacije.
Članak
6.
Općinski načelnik ima pravo nadzora nad
financijskim, materijalnim i računovodstvenim poslovanjem korisnika proračuna
te na zakonitoj i svrsishodnoj upotrebi proračunskih sredstava. Korisnici su
obvezni dati potrebite podatke, isprave i izvješća koja se od njih traže.
Članak
7.
Obveze na teret Proračuna mogu se preuzeti
samo za namjene i do visine utvrđene Proračunom, ako su za to ispunjeni svi
zakonom i drugim propisima utvrđeni uvjeti. Obveze po ugovorima koji
zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama mogu se preuzeti uz prethodnu odluku
Općinskog vijeća, a u pojedinim slučajevima propisanim zakonom i uz prethodnu
suglasnost nadležnog državnog tijela.
Članak
8.
Nalogodavac za izvršenje Proračuna u cjelini
je Općinski načelnik koji može odobriti preraspodjelu sredstava unutar
pojedinih stavki Proračuna s time da promjena pojedine stavke ne može biti veća
od 5% u odnosu na planiranu. Proračunska sredstva ne mogu se preraspodjeljivati
između Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja. Općinski načelnik
izvješćuje Općinsko vijeće o izvršenoj preraspodjeli na prvoj sljedećoj
sjednici Općinskog vijeća nakon izvršene preraspodjele.
Općinski načelnik donosi odluke o
raspoređivanju sredstava iz stavke - tekuće donacije prema odlukama u ukupnom
iznosu 85.000,00 kuna.
Članak
9.
Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti
planiranih prihoda - primitaka i rashoda - izdataka Proračuna, Općinski
načelnik predložit će Općinskom vijeću donošenje izmjena i dopuna Proračuna.
Članak
10.
Prihodi Proračuna ubiru se i uplaćuju u
Proračun u skladu sa zakonom i drugim propisima neovisno o visini prihoda
planiranih u Proračunu.
Članak
11.
Prihode koje ostvare tijela općinske uprave
obavljanjem vlastite djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna.
Članak
12.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračunu vraćaju se uplatiteljima na teret tih prihoda.
Članak
13.
Temeljem članka 20. Zakona o komunalnom
gospodarstvu (»Narodne novine« broj 36/95, 70/97, 128/99. 57/00, 129/00, 59/01,
26/03 - pročišćeni tekst, 82/04, 178/04, 38/09 i 79/09) i članka 48. Zakona o
proračunu (»Narodne novine« broj 87/08), za financiranje Programa gradnje
objekata i uređaja sanitarne kanalizacije i vodoopskrbe na području Općine
Lovran uplaćuju se namjenski prihodi od povećanja cijene vode na poseban račun
Proračuna.
Članak
14.
Plaćanje predujmova moguće je samo iznimno,
na temelju naloga Općinskog načelnika, a iznos pojedinačno plaćenog predujma ne
može iznositi više od 10.000,00 kuna.
III. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I
NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak
15.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Općinski načelnik.
Raspoloživa novčana sredstva mogu se
oročavati kod poslovnih banaka, poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i
isplativosti ulaganja.
Odluku o izboru banke donosi Općinski
načelnik, koji ujedno potpisuje ugovor o oročavanju. Prihodi od upravljanja
raspoloživim novčanim sredstvima prihodi su Proračuna.
Novčana sredstva koja se oročavaju mogu se
plasirati samo uz obvezu povrata u Proračun do 31. prosinca 2010. godine.
Članak
16.
Za izvršavanje javnih službi i djelatnosti u
javnom interesu Općina Lovran može svojom imovinom osnovati ustanove, trgovačka
društva i druge pravne osobe. Općinsko vijeće Općine Lovran na prijedlog
Općinskog načelnika može odlučiti o kupnji udjela u trgovačkom društvu ako su
za kupnju osigurana sredstva u Proračunu i ako se s time štiti interes Općine
Lovran. U 2010. godini planirana se kupnja udjela u trgovačkim društvima od
javnog interesa u iznosu 160.000,00 kuna.
Članak
17.
Radi namirenja potraživanja Općina Lovran
može stjecati udjele u kapitalu trgovačkih društava. O stjecanju udjela u
kapitalu trgovačkih društava odlučuje Općinsko vijeće, na prijedlog Općinskog
načelnika.
Članak
18.
Općinski načelnik može na zahtjev dužnika, uz
primjereno osiguranje i kamate, odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu
duga ako se time bitno poboljšavaju dužnikove mogućnosti otplate duga od kojega
inače ne bi bilo moguće naplatiti cjelokupni dug. Općinski načelnik može zahtijevati
otplatu cjelokupnog duga, čija je naplata odgođena ako koji od obroka nije
pravodobno plaćen.
Općinski načelnik može otpisati ili
djelomično otpisati potraživanje Općine Lovran ukoliko bi troškovi postupka
naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom potraživanja ili zbog drugih
opravdanih razloga (smrt dužnika, nedostatak pravnog slijednika, nedostatak
imovine, likvidacija pravnog subjekta i sl.)
IV. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak
19.
Općina Lovran može se dugoročno zaduživati
uzimanjem kredita, zajmova i izdavanjem vrijednosnih papira samo za investicije
koje se financiraju iz njezina Proračuna, a koje potvrdi Općinsko vijeće, uz
prethodnu suglasnost nadležnog državnog tijela.
Ugovor o zaduživanju sklapa Općinski načelnik
na osnovi Proračuna, te odluke Općinskog vijeća i uz prethodnu suglasnost
nadležnog državnog tijela.
Ukupna godišnja obveza po zaduženju Općine
može iznositi najviše do 20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u
kojoj se zadužuje, a u iznos ukupne godišnje obveze uključena su i dana
jamstva, kao i neplaćene dospjele obveze iz prethodnih godina.
Tekuća otplata glavnice općinskog duga
iskazane u Računu financiranja Proračuna za 2010. godinu iznosi 365.000,00 kuna
te pripadajuća kamata u iznosu 200.000,00 kuna, a u izvršenju Proračuna imaju
prednost pred svim ostalim rashodima i izdacima.
Članak
20.
Općinsko vijeće Općine Lovran može dati
jamstvo pravnoj osobi u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine
Lovran, o čemu donosi odluku. Dano jamstvo uključuje se u opseg mogućeg
zaduženja Općine Lovran. Općina Lovran obvezna je prije davanja jamstva
ishoditi suglasnost nadležnog državnog tijela. Ugovore o jamstvu sklapa
Općinski načelnik, o čemu izvješćuje nadležno državno tijelo u roku 8 dana od
dana zaključenja ugovora.
V. PRORAČUNSKA ZALIHA
Članak
21.
Sredstava proračunske zalihe mogu se
koristiti za nepredviđene namjene, za koje u Proračunu nisu osigurana sredstva,
ili za namjene za koje se tijekom godine pokaže da za njih nisu utvrđena
dovoljna sredstva jer ih pri planiranju proračuna nije bilo moguće predvidjeti.
O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje Općinski načelnik. Općinski
načelnik kod izrade polugodišnjeg i godišnjeg izvješća o izvršavanju proračuna
izvješćuje Općinsko vijeće o korištenju proračunske zalihe.
Sredstva proračunske zalihe za 2010. godinu
planirana su u iznosu 50.000,00 kuna.
VI. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
22.
Ova Odluka objavit će se u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije« a primjenjuje se od 1. siječnja 2010.
godine.
Klasa: 400-08/09-01/02
Ur. broj: 2156/02-01-09-57
Lovran, 10. prosinca 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE LOVRAN
Predsjednik
Općinskog vijeća
Đurđica Tancabel, v.r.