149.
Na temelju članka 14., stavak 1. Zakona o
proračunu (»Narodne novine« broj 87/08), članka 28. točka 5. Statuta
Primorsko-goranske županije (»Službene novine PGŽ« broj 23/09) i članka 84.
Poslovnika Županijske skupštine Primorsko-goranske županije (»Službene novine
PGŽ« broj 26/09), Županijska skupština Primorsko-goranske županije, na 7.
sjednici 17. prosinca 2009. godine donijela je
ODLUKU
O IZVRŠAVANJU PRORAČUNA
PRIMORSKO-GORANSKE ŽUPANIJE
ZA 2010. GODINU
I. Opće odredbe
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuje se struktura Proračuna
Primorsko-goranske županije za 2010. godinu (u daljnjem tekstu: Proračun),
njegovo izvršavanje, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom
Primorsko-goranske županije (u daljnjem tekstu: Županija), opseg zaduživanja i
jamstva, korištenje namjenskih prihoda, prava i obveze korisnika proračunskih
sredstava, ovlasti Župana u izvršavanju Proračuna, te druga pitanja u svezi s
izvršavanjem Proračuna.
Članak
2.
Korisnici Proračuna u smislu ove Odluke jesu:
1. proračunski korisnici:
n
županijska tijela
n
ustanove kojima je Županija osnivač i koje su uvrštene u Registar korisnika
proračuna (Narodne novine broj 120/ 08)
2. izvanproračunski korisnici
n
ustanova kojoj je Županija osnivač i koja ostvaruje vlastite zakonom propisane
prihode, te koja je navedena u Registru korisnika proračuna (Županijska uprava
za ceste)
n
ustanove kojima je Županija osnivač i koje ostvaruju vlastite zakonom propisane
prihode, a nisu navedene u Registru korisnika proračuna (županijske lučke
uprave)
n
trgovačka društva i druge pravne osobe u kojima je Županija većinski vlasnik
ili ima odlučujući utjecaj na upravljanje
3. ostali korisnici Proračuna su pravne i
fizičke osobe kojima se osiguravaju proračunska sredstva za realizaciju
pojedinog projekta (jedinice lokalne samouprave, ustanove, udruge građana i
fizičke osobe)
Proračunski i izvanproračunski korisnici
obvezatno primjenjuju odredbe Zakona o proračunu i ove Odluke koje se odnose na
izradu financijskih planova, upravljanje novčanim sredstvima, zaduživanje i
davanje jamstva, izvještavanje, te nadzor nad poslovanjem i korištenjem
proračunskih sredstava, a ustanove - proračunski i izvanproračunski korisnici
dodatno i zakonske odredbe o proračunskom računovodstvu.
Izvod iz Registra korisnika Proračuna za
Primorsko- goransku županiju sastavni je dio ove Odluke i ne objavljuje se u
»Službenim novinama« Primorsko-goranske županije.
II. Struktura Proračuna
Članak
3.
Proračun se sastoji od Općeg i Posebnog
dijela, te Plana razvojnih programa.
Opći dio Proračuna čini Račun prihoda i
rashoda, te Račun financiranja.
U Računu prihoda i rashoda iskazani su
prihodi po vrstama i izvorima, a rashodi po ekonomskoj klasifikaciji, odnosno
namjeni u skladu s Računskim planom Proračuna.
U Računu financiranja iskazani su primici od
financijske imovine (povrat glavnice danih zajmova i primici od prodaje
dionica), te izdaci za financijsku imovinu (dionice) i otplatu zajmova.
Posebni dio Proračuna sastoji se od plana
rashoda i izdataka proračunskih korisnika iskazanih po vrstama, raspoređenih u
programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.
Plan razvojnih programa u tri godine čine
planovi razvojnih programa proračunskih korisnika utvrđeni dokumentima o
srednjoročnim odnosno dugoročnim planovima razvitka Županije, posebnim
zakonima, drugim propisima ili općim aktima.
III. Planiranje
Članak
4.
Sredstva za financiranje javnih rashoda
Županije u 2010. godini raspoređena su prema organizacijskoj klasifikaciji
(razdjeli), pri čemu su upravna tijela određena za nositelje sredstava za svoje
programe, te za programe proračunskih korisnika za koje su proračunski
nadležni.
Članak
5.
Upravno tijelo nadležno za proračun i
financije obvezno je u roku od osam dana od dana stupanja na snagu Proračuna,
izvijestiti sva upravna tijela o odobrenim sredstvima u Proračunu za 2010.
godinu, a upravna tijela obvezna su u daljnjem roku od osam dana izvijestiti o
istome korisnike proračunskih sredstava za koje su određeni kao nositelji
sredstava u Posebnom dijelu Proračuna.
Članak
6.
Proračunski i izvanproračunski korisnici iz
članka 2. ove Odluke dužni su do 15. siječnja 2010. godine donijeti svoje
financijske planove i planove nabave usklađene s odobrenim sredstvima u
Proračunu, te ih do konca siječnja dostaviti proračunski nadležnom upravnom
tijelu.
Proračunski korisnik mora godišnji
financijski plan razraditi po tromjesečjima u skladu s planiranim dospijećem
obveza.
Korisnicima iz stavka 1. ovog članka koji ne
dostave navedene planove proračunski nadležnim upravnim tijelima neće se
odobriti korištenje proračunskih sredstava.
IV. Izvršavanje Proračuna
Članak
7.
Za izvršavanje Proračuna odgovoran je Župan.
Korisnici Proračuna smiju koristiti
proračunska sredstva samo za namjene koje su iskazane u Proračunu i to do
visine utvrđene u njegovom Posebnom dijelu.
Preuzimanje obveza na teret Proračuna tekuće
godine odobrava Župan, a preuzimanje obveza na teret Proračuna za naredne
godine odobrava Županijska skupština (u daljnjem tekstu: Skupština).
Članak
8.
Rukovoditelj proračunskog korisnika odgovoran
je za planiranje i izvršavanje svog dijela Proračuna.
Odgovornost za izvršavanje Proračuna znači
odgovornost za preuzimanje i potvrđivanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje
na teret proračunskih sredstava, te utvrđivanje prava naplate i izdavanje
naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava.
Rukovoditelj proračunskog korisnika odgovoran
je za zakonitost, svrhovitost i za ekonomično raspolaganje proračunskim
sredstvima.
Rukovoditelj upravnog tijela ima pravo i
obvezu nadzirati poslovanje i namjensko korištenje proračunskih sredstava kod
proračunskog korisnika za kojeg je proračunski nadležan.
Članak
9.
Prihode koje ostvaruju ustanove-proračunski
korisnici obavljanjem vlastite i ostalih djelatnosti, ustupaju se tim
ustanovama.
Ustanove iz stavka 1. ovog članka obvezne su
o ostvarenju vlastitih prihoda mjesečno izvještavati proračunski nadležna upravna
tijela.
Iznimno, Župan može posebnom odlukom obvezati
ustanove da dio vlastitih prihoda uplaćuju u Proračun i utvrditi namjenu
korištenja tih prihoda.
O korištenju ostvarenog viška prihoda
ustanove čiji je osnivač Županija (neutrošeni vlastiti prihodi), odlučuje
upravno vijeće ustanove uz prethodnu suglasnost Župana.
Članak
10.
Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u
Proračun, vratit će se uplatiteljima na teret tih prihoda, na temelju
dokumentiranog zahtjeva.
Nalog za povrat prihoda iz stavka 1. ovoga članka
daje pročelnik upravnog tijela nadležnog za proračun i financije.
Članak
11.
Rashodi i izdaci Proračuna koji se
financiraju iz namjenskih prihoda i primitaka (prihodi s protuobvezom), izvrša
vat će se do iznosa
naplaćenih prihoda i primitaka za te namjene.
Iznimno od stavka 1. ovog članka, Župan može
odlučiti da se pojedini rashodi i izdaci pokrivaju i na teret ostalih
proračunskih prihoda, a najviše do visine planiranih iznosa.
Uplaćeni, a manje planirani ili neplanirani
namjenski prihodi mogu se izvršavati po aktivnostima i /ili projektima za koje
su namijenjeni, do visine naplaćenih sredstava.
Namjenski prihodi i primici koji se ne
iskoriste u tekućoj godini, prenose se u sljedeću proračunsku godinu.
Članak
12.
Župan može u cijelosti ili djelomično
otpisati dug ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili u
nesrazmjeru s visinom potraživanja, odnosno zbog drugog opravdanog razloga.
Iznos otpisanog duga može iznositi najviše do 1.000.000,00 kn.
Članak
13.
Stvarna naplata prihoda nije ograničena
visinom prihoda planiranih u Proračunu.
Iznosi rashoda i izdataka utvrđeni u Posebnom
dijelu Proračuna smatraju se najvišim iznosima, pa stvarni rashodi i izdaci za
pojedinu proračunsku stavku ne smiju biti veći od odobrenih iznosa, osim u
slučaju utvrđenog u članku 11., stavku 3. ove Odluke.
Članak
14.
Sredstva za rashode poslovanja proračunskih
korisnika, te sredstva za aktivnosti i projekte koja se izvršavaju kao
subvencije, pomoći i donacije (transferi ostalim korisnicima), raspoređuju se
zaključkom Župana ukoliko krajnji korisnik nije utvrđen samim Proračunom,
odnosno odlukom Skupštine.
Raspored sredstava za aktivnosti i projekte
koji se izvršavaju kao subvencije, pomoći i donacije iz stavka 1. ovog članka
Župan može izvršiti po korisniku i namjeni najviše do 1.000.000,00 kuna.
Članak
15.
Sredstva za pokroviteljstva raspoređuju
Skupština i Župan.
Članak
16.
Sredstva za financiranje političkih stranaka
i nezavisnih članova Županijske skupštine raspoređuju se temeljem Odluke o
financiranju političkih stranaka i nezavisnih članova u Županijskoj skupštini
Primorsko-goranske županije (»Službene novine«, broj 20/07. i 08/09.),
srazmjerno broju članova zastupljenih u Županijskoj skupštini.
Visina sredstava koja pripada pojedinoj
političkoj stranci i nezavisnim članovima Skupštine za 2010. godinu, određuje
se u mjesečnom iznosu od 2.280,00 kuna za člana, odnosno u iznosu od 2.510,00
kuna za člana iz redova podzastupljenog spola ili mladog člana Skupštine.
Članak
17.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od
1.500.000,00 kuna, a koristit će se za zakonski utvrđene namjene.
O korištenju proračunske zalihe odlučuje
Župan.
Članak
18.
Upravna tijela Županije obvezna su sklapati
ugovore o javnoj nabavi sukladno zakonskim propisima koji uređuju ovo područje,
Uputstvu o postupanju u nabavi roba, usluga i ustupanja radova, te Planu nabave
Županije za 2010. godinu.
Uputstvo i Plan nabave iz stavka 1. ovog
članka donosi Župan.
Odluku o početku postupka javne nabave, čija
je procijenjena vrijednost bez PDV-a jednaka ili veća od 70.000,00 kuna donosi
župan sukladno Planu nabave Županije za 2010. godinu.
Odluku o odabiru ili poništenju nabave čija
je procijenjena vrijednost bez PDV-a jednaka ili veća od 70.000,00 kuna donosi
Župan.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na
temelju prethodne suglasnosti Župana, te uz ishođenje odgovarajućeg jamstva za
povrat sredstava u slučaju neizvršenja posla.
Članak
19.
Ustanove i trgovačka društva iz članka 2. ove
Odluke provode postupak nabave sukladno zakonskim propisima i svojem godišnjem
planu.
U postupak javne nabave koja se financira
proračunskim sredstvima djelomično ili u cijelosti, ustanova odnosno trgovačko
društvo dužno je uključiti i predstavnika Županije.
Iznimno, Župan može odlučiti da će u cilju
racionalnog korištenja proračunskih sredstava i postizanja povoljnijih uvjeta
Županija provesti zajednički postupak nabave u ime i za račun ustanove ili
trgovačkog društva.
Članak
20.
Rukovoditelj pojedinog upravnog tijela jest
naredbodavatelj za sve isplate na teret proračunskih sredstava za koje je to
upravno tijelo određeno nositeljem sredstava.
Izuzetno od odredbe stavka 1. ovog članka:
. naredbodavatelj za korištenje sredstava
raspoređenih u Razdjelu 1. Glava 3. Kabinet župana jest voditelj Kabineta,
. naredbodavatelj za korištenje sredstava
raspoređenih u Razdjelu 1. Glava 4. Ured unutarnje revizije jest predstojnik
Ureda unutarnje revizije,
. naredbodavatelj za korištenje sredstava
raspoređenih u Razdjelu 5. Glava 3. pozicija 53.07.01 »Hitne neplanirane
intervencije održavanja objekata osnovnog i srednjeg školstva« jest pročelnik
Upravnog odjela za upravljanje imovinom i opće poslove.
Svi nalozi za plaćanje, odnosno doznaku
sredstava moraju biti u pisanom obliku, ovjereni pečatom i potpisom
naredbodavatelja s naznakom pozicije Proračuna na teret koje se vrši plaćanje,
sukladno Naputku o evidenciji ulaznih računa.
Članak
21.
Zaključivanje pisanog ugovora obvezno je u
sljedećim slučajevima:
. za sredstva Proračuna koja se izvršavaju
kao subvencije, donacije i pomoći, osim za sredstva dodijeljena kao nagrade,
. za projekte i aktivnosti koje izvršavaju
ustanove-proračunski korisnici iznad zakonskog standarda,
. za sve nabave roba, usluga i izvođenje radova,
čija vrijednost bez PDV - a prelazi iznos od 20.000,00 kuna,
. za autorske honorare, osobne usluge, usluge
agencija studentskog servisa,
Pročelnici upravnih tijela potpisuju ugovore
iz stavka 1. točke 1., 2. i 3. do iznosa od 70.000,00 kn (bez PDV-a).
Župan, odnosno osoba koju on ovlasti
potpisuje ugovore iz stavka 1. točke 1., 2. i 3. u vrijednosti od 70.000,00 kn
(bez PDV-a) i više, te ugovore iz točke 4. istog stavka, neovisno o njihovom
iznosu.
Ugovor o kapitalnoj pomoći/donaciji mora
sadržavati odredbu prema kojoj će se odobrena sredstva doznačiti
korisniku tek po predočenim
dokazima o njihovom namjenskom korištenju (ugovor s izvođačem/dobavljačem,
račun, situacija).
Ugovor o tekućoj pomoći, donaciji, subvenciji
može se izvršavati bez prethodnih uvjeta, ali je korisnik dužan dostaviti
izvještaj o utrošenim sredstvima po dovršetku projekta, odnosno najkasnije do
konca proračunske godine.
V. Upravljanje financijskom i nefinancijskom
imovinom
Članak
22.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu
Proračuna upravlja Župan.
Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se
oročavati kod poslovnih banaka poštujući načela sigurnosti i likvidnosti.
Iz sredstava Proračuna može se odobriti
kratkoročna pozajmica proračunskom korisniku u svrhu premoštenja neravnomjernog
priljeva sredstava.
Odluku o oročavanju sredstava ili davanju
kratkoročnih pozajmica donosi Župan.
Tražitelj kratkoročne pozajmice obvezan je uz
obrazloženi zahtjev za odobrenjem pozajmice, priložiti financijski izvještaj za
obračunsko razdoblje koje prethodi razdoblju u kojem se traži pozajmica.
Visina kratkoročne pozajmice po pojedinom
korisniku ne može iznositi više od 300.000,00 kuna, a rok na koji se daje
pozajmica ne može biti duži od šest mjeseci.
Sredstva dana kao kratkoročna pozajmica
moraju se vratiti u Proračun do 15. prosinca 2010. godine.
Članak
23.
Supština može, na prijedlog Župana, odlučiti
o kupnji dionica ili udjela u trgovačkom društvu ako su za kupnju osigurana
sredstva u Proračunu i ako se time štiti javni interes, odnosno interes
Županije.
U slučaju da prestane javni interes Županije
za vlasništvo dionica ili udjela u kapitalu pravnih osoba, Skupština, na
prijedlog Župana, može odlučiti da se dionice, odnosno udjeli u kapitalu
prodaju, ako to nije u suprotnosti s posebnim zakonom.
Sredstva ostvarena prodajom dionica ili
udjela u kapitalu, mogu se koristiti samo za otplatu duga ili za nabavu imovine
Županije.
VI. Zaduživanje i davanje jamstva
Članak
24.
Županija se može zaduživati za investicije,
davati suglasnost za zaduživanje, odnosno jamstvo u skladu sa Zakonom o
proračunu.
Odluku o zaduživanju Županije, o davanju
suglasnosti za zaduživanje te davanju jamstva donosi Skupština.
Iznimno od stavka 2. ovog članka, odluku o
davanju suglasnosti za zaduživanje te davanju jamstva najviše do 1.000.000,00
kuna može donijeti Župan.
Članak
25.
Ustanova i trgovačko društvo čiji je osnivač
i većinski vlasnik Županija može se dugoročno zadužiti samo za investiciju te
uz suglasnost Skupštine.
Dana suglasnost za zaduživanje ustanove
uključuje se u opseg mogućeg zaduženja Županije.
Županija može ustanovi i trgovačkom društvu
čiji je osnivač i većinski vlasnik dati jamstvo za ispunjenje kreditnih obveza.
Dano jamstvo uključuje se u opseg mogućeg
zaduženja Županije, a prije davanja jamstva potrebno je ishoditi suglasnost
ministra financija.
Zahtjev za odobravanje suglasnosti za
zaduženje i/ili davanje jamstva podnosi odgovorna osoba trgovačkog društva ili
ustanove putem nadležnog upravnog tijela uz suglasnost upravnog tijela
nadležnog za proračun i financije.
Zahtjevu se prilažu obrazloženje kapitalnog
projekta, usvojen financijski plan, ovjerena financijska izvješća za prethodnu
godinu i prethodno obračunsko razdoblje, dokaz o završenom postupku odabira
najpovoljnije ponude za nabavu financijskih sredstava, nacrt ugovora ili pismo
namjere banke s uvjetima kreditiranja, te plan otplate sa svim navedenim
troškovima (naknade i kamate), izjavu odgovorne osobe podnositelja zahtjeva da
pod materijalnom i krivičnom odgovornošću jamči za ispravnost dokumentacije.
Ukupna obveza Županije za 2010. godinu po
osnovi vlastitog zaduženja, izdanih suglasnosti za zaduženje ustanova čiji je
osnivač Županija i pravnih osoba u izravnom ili neizravnom vlasništvu Županije
sukladno stavku 2. članka 90. Zakona o proračunu, te danih jamstava ne može
iznositi više od 36.450.000,00 kuna, odnosno Županija može za 2010. godinu
preuzeti nove obveze, po navedenim osnovama, koje ne mogu biti veće od
13.276.000,00 kuna.
VII. Uravnoteženje Proračuna
Članak
26.
Ako tijekom godine dođe do neusklađenosti
planiranih prihoda/primitaka i rashoda/izdataka Proračuna, izvršit će se
njihovo ponovno uravnoteženje, putem Izmjena i dopuna Proračuna.
Župan može na zahtjev rukovoditelja upravnog
tijela odobriti preraspodjelu sredstava unutar pojedinog razdjela ili između
pojedinih razdjela, s time da umanjenje pojedine stavke ne može biti veće od
5%. O provedenim preraspodjelama u proteklom razdoblju Župan izvještava
Skupštinu u sklopu polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna.
Izuzetno, Župan može Odlukom o rasporedu
sredstava za decentralizirane funkcije odobriti predložene prenamjene, u cilju
učinkovitijeg korištenja decentraliziranih sredstava.
Sukladno izmjenama i dopunama Proračuna,
proračunski i izvanproračunski korisnici obvezni su izmijeniti i dopuniti svoje
financijske planove i planove nabave u roku 15 dana od stupanja na snagu
izmjena i dopuna Proračuna i o istome izvijestiti proračunski nadležno upravno
tijelo.
VIII. Izvještavanje
Članak
27.
Upravno tijelo nadležno za proračun i
financije podnosi Županu mjesečne izvještaje o izvršenju Proračuna.
Polugodišnji i godišnji izvještaj o
poslovanju Županije (izvještaj o izvršenju Proračuna i izvještaj o radu)
dostavlja se i Skupštini u rokovima propisanim Zakonom o proračunu.
Članak
28.
Ustanova čiji je osnivač Županija
(proračunski i izvanproračunski korisnik) dužna je dostaviti Županu, putem
proračunski nadležnog upravnog tijela, godišnji izvještaj o poslovanju
najkasnije mjesec dana od isteka roka utvrđe
nog Pravilnikom o
financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu (»Narodne novine«, broj
27/05).
Trgovačko društvo u kojem Županija ima
najmanje 25% udjela u kapitalu dužno je najkasnije u roku od 9 mjeseci nakon
isteka poslovne godine, ali najmanje 30 dana prije objave poziva za sjednicu
skupštine trgovačkog društva, dostaviti Županu, putem proračunski nadležnog
upravnog tijela, dnevni red sjednice skupštine trgovačkog društva te podnijeti
sve revizijske izvještaje i izvještaje nadzornih tijela za proteklu poslovnu
godinu.
Izvještaj o poslovanju (ostvarenje
financijskog plana i izvještaj o radu) mora sadržavati prijedlog korištenja
neutrošenih sredstava, odnosno prijedlog pokrića gubitka poslovanja.
Članak
29.
Proračunski i izvanproračunski korisnici
uvršteni u Registar, te centri za socijalnu skrb dužni su dostaviti i
polugodišnje izvještaje o izvršenju svog financijskog plana proračunski
nadležnom upravnom tijelu.
Proračunski nadležno upravno tijelo
konsolidira izvještaje pojedinih korisnika i dostavlja ih upravnom tijelu
nadležnom za proračun i financije.
Upravno tijelo nadležno za proračun i
financije izrađuje konsolidirani izvještaj za Proračun i proračunske korisnike
i dostavlja ga Ministarstvu financija u propisanim rokovima.
Članak
30.
Polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna
za prvo polugodište 2010. godine upravno tijelo nadležno za proračun i
financije dostavlja Županu najkasnije do 5. rujna 2010. godine, a Župan ga
dostavlja Skupštini na donošenje najkasnije do 15. rujna 2010. godine.
Godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna za
2010. godinu upravno tijelo nadležno za proračun i financije dostavlja Županu
najkasnije do 1. svibnja 2011. godine, Župan ga dostavlja Skupštini na
donošenje najkasnije do 1. lipnja 2011. godine.
IX. Završna odredba
Članak
31.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-04/09-01/10
Ur. broj: 2170/1-05-01/5-9-9
Rijeka, 17. prosinca 2009.
PRIMORSKO-GORANSKA
ŽUPANIJA
ŽUPANIJSKA SKUPŠTINA
Predsjednik
Marinko Dumanić, v.r.