1.
Na temelju odredbe članka 12.
i 15. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (»Narodne
novine« broj 152/08) Skupština Turističke zajednice Grada Malog Lošinja, uz
prethodnu suglasnost Ministarstva turizma, na sjednici održanoj 1. prosinca
2009. godine, donijela je
STATUT
TURISTIČKE ZAJEDNICE
GRADA MALOG LOŠINJA
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Turistička zajednica Grada
Malog Lošinja (u daljnjem tekstu: Zajednica) je pravna osoba čije su članice
pravne i fizičke osobe u djelatnostima ugostiteljstva i turizma, te pravne i
fizičke osobe neposredno povezane s tim djelatnostima na području Grada Malog
Lošinja.
Članak 2.
Zajednica se smatra osnovanom
danom stupanja na snagu ovog Statuta, a svojstvo pravne osobe stječe danom
upisa u Upisnik turističkih zajednica Ministarstva turizma.
Članak 3.
Zajednica Grada Malog Lošinja
pravni je slijednik Turističke zajednice Grada Malog Lošinja upisane u Upisnik
turističkih zajednica sukladno prethodnom Zakonu turističkih zajednica i
promicanju hrvatskog turizma (»Narodne novine« broj 90/94), koji se vodi kod
Ministarstva turizma pod rednim brojem upisnim listom br. 3 stranica A upisni
broj 3 ( Klasa: 334-03/94-03/05, Ur. broj: 529-02-94-0002, potvrda o upisu od
1. kolovoza 1994. godine.
Članak 4.
Naziv Zajednice je
»Turistička zajednica Grada Malog Lošinja«.
Skraćeni naziv Zajednice je:
»TZG ML«.
Sjedište zajednice je u Malom
Lošinju.
Članak 5.
Zajednica ima pečat okruglog
oblika, promjera 30 mm, s tekstom »TURISTIČKA ZAJEDNICA GRADA MALOG LOŠINJA« i
s rednim brojem.
Žig Zajednice je četvrtastog
oblika veličine 50 x 70 mm, a sadrži naziv Zajednice, te prostor za upisivanje
evidencijskog broja i datuma primitka pismena.
Žig se koristi za svakodnevno
poslovanje Zajednice. Svaki pečat i žig imaju redni broj.
O broju pečata, načinu
njihova korištenja, te osobama koje su odgovorne za njihovo čuvanje odlučuje
Direktor Turističkog ureda.
Članak 6.
Zajednica ima znak.
Oblik i sadržaj znaka
određuje posebnom odlukom Turističko vijeće, a o načinu korištenja znaka
odlučuje direktor Turističkog ureda.
Članak 7.
Zajednicom upravljaju njezini
članovi i njihova se prava utvrđuju prema visini udjela članova u prihodima
Zajednice i njihovom značaju za ukupni razvoj turizma.
Članak 8.
Za obavljanje stručnih i
administrativnih poslova vezanih za zadaće Zajednice, Zajednica ima Turistički
ured.
Članak 9.
Zajednica može osnovati
turistička društva kao svoje podružnice polazeći od načela racionalnosti za
područja turističkih mjesta.
Turističko društvo je
ustrojstvena jedinica Zajednice koja obavlja dio djelatnosti u skladu sa
Zakonom i ovim Statutom.
Članak 10.
Rad Zajednice je javan, a
osigurava se i ostvaruje na način propisan ovim Statutom.
Članak 11.
Djelatnost Zajednice temelji
se na načelu opće korisnosti i Zajednica ne smije obavljati gospodarske
djelatnosti osim onih djelatnosti taksativno navedenih u članku 10. stavak 3.
Zakona o turistickim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (»Narodne
novine« broj 152/08), niti Zajednica smije imati ulog u temeljnom kapitalu
trgovackog drustva.
II. ZADAĆE ZAJEDNICE
Članak 12.
Radi unapređivanja općih
uvjeta boravka turista, promocije turističkog proizvoda područja Zajednice te
razvijanja svijesti o važnosti i gospodarskim, društvenim i drugim učincima
turizma, očuvanja i unapređenja svih elemenata turističkog proizvoda a osobite
zaštite okoliša, Zajednica ima sljedeće zadaće:
- promoviranje turističke
destinacije na razini grada samostalno i putem udruženog oglašavanja,
- upravljanje javnom
turističkom infrastrukturom danom na upravljanje od strane grada,
- sudjelovanje u definiranju
ciljeva i politike razvoja turizma na nivou grada,
- sudjelovanje u stvaranju
uvjeta za efikasnu koordinaciju javnog i privatnog sektora,
- poticanje optimalizacije i
uravnoteženje ekonomskih i društvenih koristi i koristi za okoliš,
- izrada strateških i
razvojnih planova turizma na nivou grada,
- poticanje i sudjelovanje u
uređenju grada u cilju unapređenja uvjeta boravka turista, osim izgradnje
komunalne infrastrukture,
- redovito, a najmanje svaka
4 mjeseca, prikupljanje i ažuriranje podataka o turističkoj ponudi, smještajnim
i ugostiteljskim kapacitetima (kulturnim, sportskim i drugim manifestacijama)
radnom vremenu zdravstvenih ustanova, banaka, pošte, trgovina i sl. i drugih
informacija potrebnih za boravak i putovanje turista,
- izdavanje turističkih
promotivnih materijala,
- obavljanje informativnih
poslova u svezi s turističkom ponudom,
- poticanje i organiziranje
kulturnih, zabavnih, umjetničkih, sportskih i drugih manifestacija koje
pridonose obogaćivanju turističke ponude,
- koordinacija djelovanja
svih subjekata koji su neposredno ili posredno uključeni u turistički promet
radi zajedničkog dogovaranja, utvrđivanja i provedbe politike razvoja turizma i
obogaćivanja turističke ponude,
- poticanje, organiziranje i
provođenje akcija u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja
turističkog okružja i zaštite čovjekova okoliša, te prirodne i kulturne
baštine,
- poticanje, unapređivanje i
promicanje specifičnih prirodnih i društvenih vrijednosti koje grad čine
turistički prepoznatljivim i stvaranje uvjeta za njihovo gospodarsko
korištenje,
- vođenje jedinstvenog popisa
turista za područje grada, poglavito radi kontrole naplate boravišne pristojbe
i stručne obrade podataka,
- dnevno prikupljanje, tjedna
i mjesečna obrada podataka o turističkom prometu na području grada,
- provjera i prikupljanje
podataka o prijavi i odjavi boravka turista u cilju suradnje s nadležnim
inspekcijskim tijelima u nadzoru nad obračunom, naplatom i uplatom boravišne
pristojbe, te prijavom i odjavom turista,
- poticanje i sudjelovanje u
aktivnostima obrazovanja stanovništva o zaštiti okoliša, očuvanju i unapređenju
prirodnih i društvenih vrijednosti prostora u cilju razvijanja svijesti
stanovništva o važnosti i učincima turizma, te svojih članova, odnosno njihovih
zaposlenika u cilju podizanja kvalitete usluga,
- organizacija provođenje i
nadzor svih radnji promocije turističkog proizvoda grada sukladno smjernicama
skupštine Zajednice, godišnjem programu rada i financijskom planu Zajednice,
- ustrojavanje jedinstvenoga
turističkoga informacijskog sustava, sustava prijave i odjave turista i
statističke obrade,
- obavljanje i drugih poslova
propisanih ovim Zakonom ili drugim propisom.
Zajednica sudjeluje u
provedbi programa i akcijama turističke zajednice županije od zajedničkog
interesa za sve subjekte u turizmu s područja županije.
Zajednica može na temelju
posebne odluke Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, biti član
međunarodnih turističkih organizacija.
III. ČLANOVI ZAJEDNICE,
NJIHOVA PRAVA, OBVEZE I ODGOVORNOSTI
Članak 13.
Zajednica ima obvezatne i
počasne članove, a može imati i dragovoljne članove.
Članak 14.
Obvezatni članovi Zajednice
su sve domaće pravne i fizičke osobe koje na području Zajednice imaju svoje
sjedište ili podružnice, pogone ili filijale i slično (u daljnjem tekstu:
poslovna jedinica), a koje ostvaruju prihod obavljanjem ugostiteljskih i
turističkih, te s turizmom neposredno povezanih djelatnosti.
Odredbe stavka 1. ovog članka
primjenjuju se i na podružnice, predstavništva i druge oblike fizičkih i
pravnih osoba koje imaju sjedište u Gradu Malom Lošinju.
Pravne i fizičke osobe
postaju obvezatni članovi Zajednice danom osnivanja Zajednice ili danom početka
obavljanja djelatnosti na području Grada.
Članak 15.
Obvezatno članstvo u
Zajednici prestaje: prestankom rada Zajednice, prestankom pravne ili smrću
fizičke osobe te djelomičnim ili potpunim gubitkom poslovne sposobnosti fizičke
osobe, prestankom poslovne jedinice, promjenom sjedišta, prestankom
ostvarivanja prihoda pružanjem ugostiteljskih ili drugih turističkih usluga ili
obavljanjem s turizmom neposredno povezanih djelatnosti.
Na prestanak obvezatnog
članstva ne utječe privremena obustava djelatnosti kao ni sezonsko obavljanje
djelatnosti.
Članak 16.
Skupština Zajednice na
prijedlog Turističkog vijeća može imenovati domaće i strane fizičke osobe
počasnim članom Zajednice ako su one posebno zaslužne za razvoj i promicanje
turizma na području Zajednice.
Počasni članovi mogu
sudjelovati u radu sjednica Skupštine bez prava odlučivanja i ne mogu biti
birani u tijela Zajednice.
Članak 17.
Skupština Zajednice može
donijeti odluku o učlanjenju pravnih i fizičkih osoba koje nisu obvezatni
članovi Zajednice kao dragovoljnih članova u Zajednicu na njihov zahtjev.
Dragovoljno članstvo u
Zajednici prestaje istupanjem, neplaćanjem članarine duže od tri mjeseca ili
isključenjem. Odluku o isključenju dragovoljnog člana donijeti će Skupština
Zajednice ukoliko se taj član ne pridržava odredaba ovoga Statuta, odluka i
drugih akata tijela Zajednice ili ako svojim radom nanosi štetu Zajednici.
Članak 18.
Obvezatni i dragovoljni
članovi Zajednice imaju prava, obveze i odgovornosti da:
- biraju ili budu birani u
tijela Zajednice,
- upravljaju poslovima
Zajednice i sudjeluju u njenom radu,
- daju inicijative za jačanje
i promicanje turizma na području Zajednice,
- daju prijedloge i primjedbe
za rad tijela Zajednica,
- predlažu razmatranje
pitanja iz djelokruga Zajednice i daju prijedloge za njihovo rješavanje,
- predlažu sudjelovanje
Zajednice u raznim aktivnostima očuvanja turističkog prostora i zaštite
čovjekovog okoliša,
- putem Zajednice ostvaruju
suradnju s nadležnim tijelima lokalne samouprave i uprave na pitanjima
rješavanja poremećaja u turizmu i većih problema u ostvarivanju gospodarskih
interesa u djelatnostima ugostiteljstva i turizma i s njima neposredno
povezanih djelatnosti,
- daju inicijative za
donošenje mjera i propisa iz područja turizma,
- predlažu izmjene i dopune
Statuta i drugih općih akata Zajednice,
- sudjeluju u radu Zajednice
i manifestacijama koje ona organizira,
- provode odluke, zaključke i
dogovorene stavove Zajednice u Turističkoj zajednici Županije primorsko-
goranske.
Počasni članovi imaju prava
iz prethodnog stavka alineje 3., 4., 6., 7., 8. i 10.
IV. TIJELA ZAJEDNICE
Članak 19.
Tijela Zajednice su:
Skupština, Turističko vijeće, Nadzorni odbor i predsjednik Zajednice.
a) Skupština Zajednice
Članak 20.
Skupština Zajednice je
najviše tijelo upravljanja u Zajednici.
Skupštinu Zajednice čine
predstavnici fizičkih osoba članova Zajednice i predstavnici pravnih osoba
članova Zajednice, na način da svaki predstavnik u skupštini predstavlja
određeni broj članova, s time da predstavnici članova Zajednice ne mogu putem
punomoći ovlastiti drugu osobu da umjesto njih sudjeluje u radu skupštine.
Broj predstavnika članova
skupštine iz stavka 2. ovoga članka utvrđen je razmjerno visini udjela
pojedinog člana u prihodu Zajednice, ali jedan član ima maksimalno 40%
predstavnika u skupštini.
Kao udio u prihodu Zajednice
iz stavka 3. ovoga članka, računaju se članarina i 25% boravišne pristojbe koje
je taj član uplatio Zajednici u godini koja prethodi godini u kojoj se provode
izbori za skupštinu Zajednice, pa se sukladno tome broj predstavnika članova
skupštine Zajednice određuje na sljedeći način:
o Pravo na jednog
predstavnika u Skupštini Zajednice ima član Zajednice koji u ukupnom prihodu
Zajednice sudjeluje s udjelom od 3,125 %.
o S više od 3,125 % udjela,
imaju broj predstavnika proporcionalan njihovom udjelu u ukupnom prihodu
Zajednice, odnosno na svakih daljnjih navršenih 3,125 % udjela imaju po jednog
predstavnika u Skupštini:
n pojedinačno ispod 3,125 % udjela sporazumno određuju
zajedničke predstavnike i to: članovi koji ostvaruju prihod obavljanjem
ugostiteljskih djelatnosti ( osim privatnih iznajmljivača) dva predstavnika,
članovi koji ostvaruju prihod obavljanjem turističkih djelatnosti dva
predstavnika te članovi koji ostvaruju prihod u djelatnostima s turizmom
neposredno povezanim jednog predstavnika;
n pojedinačno ispod 3,125 % udjela kao privatni
iznajmljivači, sporazumno određuju onoliko predstavnika koliko iznosi njihov
zajednički udio u prihodima zajednice i to po jednog predstavnika na svakih
daljnjih navršenih 3,125 % učešća.«
Ako tijekom mandata dođe do
promjene udjela u prihodima za više od 10%, broj predstavnika članova skupštine
iznova će se utvrditi prema stavku 3. ovoga članka, a promjenu utvrđuje
skupština Zajednice istodobno s donošenjem godišnjega financijskog izvješća.
Članak 21.
Skupština Zajednice:
- donosi Statut Zajednice,
- donosi Poslovnik o radu
Skupštine,
- donosi odluku o osnivanju,
ustroju te pravima i dužnostima Turističkog društva,
- bira i razrješava članove
Turističkog vijeća,
- bira i razrješava članove
Nadzornog odbora,
- donosi godišnji program
rada, financijski plan i godišnje financijsko izvješće Zajednice i Turističkog
društva,
- imenuje i razrješava
počasne članove Zajednice po prijedlogu Turističkog vijeća,
- odlučuje o zahtjevu za
dragovoljno članstvo,
- donosi odluku o osnivanju i
ustroju Turističkog ureda,
- utvrđuje visinu članarine
dragovoljnih članova Zajednice,
- bira predstavnike Zajednice
u Skupštinu Turističke zajednice Županije primorsko-goranske,
- donosi Pravilnik o radu
Skupštine Zajednice,
- daje nadležnim tijelima inicijative
za donošenje zakona i drugih propisa,
- razmatra pitanja koja
proizlaze iz zadaća Zajednice te predlaže mjere i poduzima radnje za njihovo
izvršavanje i rješavanje,
- prihvaća godišnja izvješća
i odlučuje o drugim pitanjima kada je to predviđeno Zakonom i ovim Statutom.
Članak 22.
Mandat članova Skupštine
Zajednice traje četiri godine.
Članu Skupštine Zajednice
može prestati mandat i prije isteka vremena na koje je izabran:
- opozivom od strane člana
Zajednice čiji je predstavnik,
- prestankom rada člana
Zajednice, čiji je predstavnik,
- na osobni zahtjev.
Skupština Zajednice može
predložiti članu Zajednice da opozove svog predstavnika ako svoju dužnost ne
obavlja u skladu s zadaćama Zajednice ili je uopće ne obavlja.
Novoizabranom članu Skupštine
mandat traje do isteka vremena na koji je bio izabran član Skupštine kojem je
prestao mandat na jedan od načina utvrđen u stavku 2. ovog članka.
Članak 23.
Izbore za Skupštinu Zajednice
raspisuje Turističko vijeće najkasnije 60 dana prije isteka mandata Skupštine
Zajednice.
Članak 24.
Skupština Zajednice odlučuje
na sjednicama.
Sjednica Skupštine održava se
najmanje dva puta godišnje.
Sjednica Skupštine sazvati će
se i u slučaju:
- izbora članova Turističkog
vijeća ako se njihov broj smanji za dva člana ili izboru člana Nadzornog
odbora,
- izbora predsjednika
Zajednice,
- ako zahtjev za sazivanje
Skupštine podnese Nadzorni odbor, Turističko vijeće, najmanje sedam članova
Skupštine ili direktor Turističkog ureda.
Podnosilac zahtjeva za sazivanje
sjednice dužan je predložiti dnevni red Skupštine Zajednice.
Ako predsjednik Zajednice u
slučaju iz stavka 3. ovog članka ne sazove Skupštinu Zajednice, Skupštinu
Zajednice mogu sazvati Turističko vijeće ili Nadzorni odbor.
Članak 25.
Skupština Zajednice
pravovaljano odlučuje ako je na sjednici prisutno više od polovice ukupnog
broja članova Skupštine Zajednice.
Skupština Zajednice donosi
odluke većinom glasova prisutnih članova Skupštine, ako za pojedino pitanje
ovim Statutom nije drugačije određeno.
Način sazivanja i vođenja
sjednica Skupštine Zajednice i druga pitanja vezana za održavanje sjednice
Skupštine uređuje se Poslovnikom.
b) Turističko vijeće
Članak 26.
Turističko vijeće izvršno je
tijelo Skupštine Zajednice i odgovorno je Skupštini Zajednice.
Članak 27.
Turističko vijeće Zajednice:
- provodi odluke i zaključke
Skupštine Zajednice,
- predlaže Skupštini osnovne
smjernice, godišnji program rada i financijski plan Zajednice, te godišnje
financijsko izvješće,
- podnosi skupštini izvješće
o svom radu najmanje jednom godišnje,
- upravlja imovinom Zajednice
sukladno Zakonu i ovom Statutu, te sukladno programu rada i financijskom planu,
- imenuje i razrješava direktora
Turističkog ureda i voditelja podružnice nakon provedenog javnog natječaja,
- zahtijeva i razmatra
izvješće direktora Turističkog ureda o njegovom radu i radu Turističkog ureda,
te obvezno donosi odluku o prihvaćanju ili neprihvaćanju navedenog izvješća,
- donosi opće akte za stručnu
službu turističke zajednice,
- odlučuje o korištenju
sredstava za izgradnju, adaptaciju i nabavu poslovnog prostora u skladu s
financijskim planom,
- donosi opće akte koje ne
donosi Skupština Zajednice,
- utvrđuje prijedlog Statuta,
- priprema prijedloge i daje
mišljenja o pitanjima o kojima odlučuje Skupština Zajednice,
- donosi Poslovnik
Turističkog vijeća,
- potiče suradnju s drugim
turističkim zajednicama i drugim pravnim i fizičkim osobama koje su neposredno
ili posredno uključene u turistički promet,
- utvrđuje granice ovlasti za
zastupanje Zajednice i raspolaganje financijskim sredstvima Zajednice,
- daje ovlaštenje za
zastupanje Zajednice u slučaju spriječenosti direktora,
- donosi poslovnik o svom
radu,
- odlučuje i obavlja druge
poslove u okviru svoga djelokruga.
Članak 28.
Turističko vijeće Zajednice
ima predsjednika i osam članova koje bira skupština Zajednice iz redova članova
Zajednice, vodeći računa o zastupljenosti djelatnosti u turizmu (pružatelji
ugostiteljskih usluga, putničke agencije i sl.).
Predsjednik Zajednice je
predsjednik Turističkog vijeća.
Članak 29.
Mandat članova Turističkog
vijeća traje četiri godine.
Članu Turističkog vijeća može
prestati mandat i prije isteka vremena na koji je izabran:
- razrješenjem od strane
Skupštine Zajednice,
- na osobni zahtjev.
Član Turističkog vijeća može
se opozvati ako ne obavlja svoje dužnosti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom,
ili ako ne provodi odluke Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
Na mjesto člana Turističkog
vijeća kojem je mandat prestao na temelju prethodnog stavka, nadležno tijelo
bira odnosno delegira novog člana na vrijeme do isteka mandata na koji je
izabran član kojemu je ta funkcija prestala na jedan od načina iz stavka 1.
ovog članka.
Članak 30.
Turističko vijeće radi na
sjednicama.
Predsjednik Zajednice saziva
i presjeda sjednici Turističkog vijeća.
U slučaju odsutnosti, odnosno
spriječenosti predsjednika Zajednice, sjednici Turističkog vijeća predsjedava
zamjenik predsjednika Zajednice kojeg on odredi i koji za svoj rad odgovara
predsjedniku Zajednice.
Članak 31.
Turističko vijeće može
pravovaljano odlučivati ukoliko sjednici prisustvuje više od polovice članova
Vijeća.
Turističko vijeće odlučuje
većinom glasova prisutnih članova.
Članak 32.
Način i vođenje sjednice
Turističkog vijeća način odlučivanja i druga pitanja vezana za održavanje
sjednice Turističkog vijeća uređuju se Poslovnikom.
c) Nadzorni odbor
Članak 33.
Nadzorni odbor je nadzorno
tijelo Zajednice.
Nadzorni odbor ima najmanje
tri člana, a čine ga članovi koje bira skupština Zajednice iz redova svih
članova Zajednice i član kojeg delegira turističko vijeće turističke zajednice
županije.
Nadzorni odbor iz redova
svojih članova bira predsjednika i njegovog zamjenika.
Članom Nadzornog odbora ne
može biti član drugih tijela iste Zajednice.
Članak 34.
Nadzorni odbor nadzire
najmanje dva puta godišnje:
- vođenje poslova Zajednice,
- materijalno i financijsko
poslovanje i raspolaganje sredstvima Zajednice i Turističkog društva,
- izvršenje i provedbu
programa rada i financijskog plana Zajednice.
O obavljenom nadzoru Nadzorni
odbor najmanje dva puta godišnje podnosi pismeno izvješće Skupštini Zajednice i
Turističkom vijeću Zajednice te turističkom vijeću turističke zajednice
županije čiji je Zajednica član.
U izvješću iz stavka 2. ovoga
članka nadzorni odbor dužan je posebno navesti: djeluje li Zajednica u skladu
sa zakonima i aktima Zajednice te odlukama skupštine i turističkog vijeća, jesu
li godišnja i druga financijska izvješća sastavljena u skladu sa stanjem u
poslovnim knjigama Zajednice i pokazuju li ispravno stanje, ocjenu o poslovanju
i vođenju poslova, da li se program rada i financijski plan izvršavaju i
provode i u kojoj mjeri, te mišljenje i savjete o mogućnosti poboljšanja
njihove provedbe.
Članak 35.
Sjednicu Nadzornog odbora
saziva i rukovodi njenim radom predsjednik, a u slučaju njegove odsutnosti
zamjenik predsjednika.
Odbor radi u punom sastavu.
Način sazivanja i vođenja
sjednice Nadzornog odbora i druga pitanje vezana za održavanje sjednice
Nadzornog odbora uređuje se Poslovnikom kojeg donosi Nadzorni odbor.
Nadzorni odbor može
pravovaljano odlučivati ako sjednici prisustvuje većina članova odbora, a
odluke donosi većinom glasova ukupnog broja članova.
Članak 36.
Mandat članova Nadzornog
odbora traje četiri godine.
Članu nadzornog odbora može
prestati mandat i prije isteka vremena na koji je izabran ako je opozvan od strane
tijela koje ga je izabralo, odredilo za člana odnosno imenovalo, ili na osobni
zahtjev.
Član Nadzornog odbora može se
opozvati ako svoju dužnost u Nadzornom odboru ne obavlja u skladu sa Statutom i
aktima tijela Zajednice.
Na mjesto člana Nadzornog
odbora kojem je mandat prestao na temelju prethodnog stavka nadležno tijelo
bira novog člana na vrijeme do isteka mandata na koji je izabran član kojemu je
na način iz stavka 2. ovog članka prestao mandat.
d) Predsjednik Zajednice
Članak 37.
Zajednica ima predsjednika
Zajednice koji predstavlja Zajednicu.
Dužnost predsjednika
Zajednice obnaša gradonačelnik koji je ujedno i predsjednik skupštine Zajednice
i predsjednik turističkog vijeća Zajednice.
U trenutku razrješenja
gradonačelnika sukladno propisu kojim se uređuju jedinice lokalne odnosno
područne (regionalne) samouprave prestaje njegova dužnost predsjednika
Zajednice, te u navedenom slučaju dužnost predsjednika obnaša povjerenik
sukladno propisu koji regulira izbore općinskih načelnika, gradonačelnika i
župana.
Članak 38.
Predsjednik Zajednice:
- predstavlja Zajednicu,
- saziva i predsjeda
Skupštini Zajednice,
- saziva i predsjeda
Turističkom vijeću,
- organizira, koordinira i
usklađuje rad i aktivnosti Zajednice u skladu sa Zakonom, ovim Statutom i
programom rada Zajednice,
- brine se o zakonitom i
pravodobnom izvršavanju zadaća Zajednice,
- pokreće i brine se o
suradnji Zajednice s drugim turističkim zajednicama i drugim tijelima sa
zajedničkim interesom,
- brine se o pripremi
sjednica Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća,
- potpisuje odluke i druge
akte koje donosi Skupština Zajednice i Turističko vijeće,
- obavlja i druge poslove
utvrđene aktima Skupštine Zajednice i Turističkog vijeća.
Članak 39.
U slučaju odsutnosti, odnosno
spriječenosti predsjednika Zajednice, Skupštini zajednice predsjedava zamjenik
predsjednika Zajednice kojeg on odredi i koji za svoj rad odgovara predsjedniku
Zajednice.
e) Radna tijela
Članak 40.
Skupština Zajednice i
Turističko vijeće mogu osnovati stalna ili privremena radna ili savjetodavna
tijela (radne skupine, savjet, komisiju i sl.) radi razmatranja određenog
pitanja, davanja mišljenja i prijedloga o značajnim pitanjima iz njihovog
djelokruga.
Skupština Zajednice i
Turističko vijeće odlukom o osnivanju tijela iz prethodnog stavka utvrđuju
sastav, djelokrug rada i druga pitanja vezana za rad toga tijela.
V. PREDSTAVLJANJE I
ZASTUPANJE ZAJEDNICE
Članak 41.
Zajednicu predstavlja
predsjednik Zajednice, a zastupa direktor Turističkog ureda.
Direktor Turističkog ureda
može dati pismenu punomoć drugoj osobi za zastupanje Zajednice.
Ako se opća punomoć daje
osobi koja nije zaposlena u Zajednici za davanje ove punomoći potrebna je
suglasnost Turističkog vijeća.
Punomoć iz stavka 2. ovog
članka daje se sukladno odredbama zakona kojim se uređuju obvezni odnosi.
VI. TURISTIČKO DRUŠTVO
Članak 42.
Za područje jednog ili više
turističkih mjesta sa područja Zajednice, Skupština Zajednice osniva Turističko
društvo.
Članak 43.
Turističko društvo kao
ustrojstvena jedinica Zajednice može obavljati sljedeće poslove:
- vođenje popisa turista za
područje turističkog mjesta odnosno Turističkog društva,
- dnevno prikupljanje, tjedna
i mjesečna obrada podataka o turističkom prometu za područje turističkog mjesta
odnosno Turističkog društva,
- informiranje turista o
turističkim potrebama,kao i o kulturnim zbivanjima i znamenitostima turističkog
mjesta,
- organizacija, provođenje
svih radnih promocija turističkog proizvoda mjesta sukladno godišnjem planu i
programu Turističkog društva i smjernicama zajednica,
- poticanje i organiziranje
akcija u cilju očuvanja turističkog prostora i zaštite čovjekova okoliša na
području mjesta,
- i ostale poslove utvrđene
odlukom o osnivanju društva.
U odluci o osnivanju
Turističkog društva određuje se predmet poslovanja društva.
Članak 44.
Turističko društvo nema
svojstvo pravne osobe.
Prava i obveze koje
proisteknu iz poslovanja Turističkog društva jesu prava i obveze Zajednice.
Članak 45.
Turističko društvo nosi naziv
»Turističko društvo«, a može mu se dodati i naziv turističkog mjesta.
Turističko društvo posluje
pod svojim punim nazivom i uz naznaku svoga sjedišta i naziva i sjedišta
Zajednice.
Ovisno o turističkim
potrebama mjesta Turističko društvo može poslovati tokom cijele godine ili
sezonski.
Članak 46.
Turističko društvo osniva se
odlukom Skupštine Zajednice, koja sadrži osobito:
- naziv i sjedište Zajednice
- naziv i sjedište
Turističkog društva
- predmet poslovanja
Turističkog društva
- način poslovanja (tokom
cijele godine ili sezonski)
Odluka o osnivanju
Turističkog društva mora biti u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.
Članak 47.
Stručne poslove u Turističkom
društvu vodi i organizira voditelj Turističkog društva(u daljnjem tekstu:
Voditelj).
Poslove iz prethodnog stavka
Voditelj obavlja profesionalno i u okviru prava i duznosti odredenih odlukom o
osnivanju turistickog drustva i ovim statutom, te u okviru ovlastenja
turističkog vijeća.
Na pravni status Voditelja,
uvjete za stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njegovim radom
odgovarajuće se primjenjuju opći propisi o radu.
Voditelj turističkog društva
odgovara za svoj rad Turističkom vijeću i direktoru Turističkog ureda.
Članak 48.
Turističko društvo upisuje se
u upisnik.
Zajednica je dužna prijavu za
upis Turističkog društva u upisnik podnijeti Ministarstvu turizma u roku od 15
dana od dana osnivanja Turističkog društva.
Članak 49.
Turističko društvo prestaje:
- odlukom Skupštine Zajednice
o prestanku Turističkog društva
- prestankom Zajednice.
VII. TURISTIČKI URED
Članak 50.
Radi obavljanja stručnih i
administrativnih poslova Zajednice osniva se Turistički ured.
Sjedište Turističkog ureda je
u sjedištu zajednice.
Članak 51.
Odluku o osnivanju i ustroju
Turističkog ureda donosi Skupština Zajednice.
Djelokrug, unutarnje
ustrojstvo, organizaciju i sistematizaciju radnih mjesta Turističkog ureda
utvrđuje Turističko vijeće aktom o ustrojstvu i sistematizaciji, na prijedlog
direktora Ureda.
Ustrojstvo Turističkog ureda
treba odgovarati potrebama i zahtjevima članova Zajednice i mogućnosti za
stručno, kvalitetno, pravovremeno i odgovorno izvršavanje zadaća Zajednice.
Članak 52.
Turistički ured obavlja
osobito ove poslove:
- provodi zadatke utvrđene
programom rada Zajednice,
- obavlja stručne i
administrativne poslove u svezi pripremanja sjednica tijela Zajednice,
- obavlja stručne i
administrativne poslove u svezi s izradom i izvršavanjem akata tijela
Zajednice,
- obavlja pravne, financijske
i knjigovodstvene poslove, kadrovske i opće poslove, vodi evidencije i
statističke podatke utvrđene propisima i aktima Zajednice,
- izrađuje analize,
informacije i druge materijale za potrebe tijela Zajednice,
- daje tijelima Zajednice kao
i drugim zainteresiranim stručna mišljenja o pitanjima iz djelokruga Zajednice,
- organizira rad
turističko-informativnog centra,
- obavlja i druge poslove
koje mu odrede tijela Zajednice.
Članak 53.
Na pravni status zaposlenih u
Turističkom uredu, uvjete za stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s
njihovim radom odgovarajuće se primjenjuju opći propisi o radu.
Radnici zaposleni u
Turističkom uredu moraju ispunjavati i posebne uvjete koje propisuje ministar
turizma.
Direktor Turističkog ureda i
radnici na stručnim poslovima na izvršenju zadaća Zajednice koji u trenutku
sklapanja ugovora o radu nemaju položen stručni ispit za rad u turističkom uredu
(u daljnjem tekstu: stručni ispit), moraju isti položiti u roku od jedne godine
od dana stupanja na rad.
Radniku iz prethodnog stavka
ovoga članka koji ne položi stručni ispit prestaje radni odnos po isteku
posljednjeg dana roka za polaganje stručnog ispita.
Položeni stručni ispit ne
moraju imati osobe koje imaju odgovarajuću stručnu spremu i najmanje 10 godina
radnog staža na poslovima u turizmu u toj stručnoj spremi.
Članak 54.
Turistički ured Zajednice ima
direktora.
Direktora Turističkog ureda
na temelju javnog natječaja imenuje Turističko vijeće.
Direktor mora ispunjavati
posebne uvjete koje propisuje ministar turizma i mora ispunjavati uvjet da mu
pravomoćnom sudskom presudom ili rješenjem o prekršaju nije izrečena mjera
sigurnosti ili zaštitna mjera zabrane obavljanja poslova iz područja turizma,
dok ta mjera traje.
Članak 55.
Ako se na raspisani natječaj
nitko ne prijavi ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj
će se ponoviti.
Zajednicu do izbora direktora
zastupa predsjednik Zajednice.
Članak 56.
Direktora Turističkog ureda,
u slučaju odsutnosti ili spriječenosti, zamjenjuje osoba koju na prijedlog
direktora odredi Turističko vijeće iz redova Turističkog vijeća.
Osoba koja zamjenjuje
direktora Turističkog ureda ima prava i dužnosti direktora.
Članak 57.
Direktor Turističkog ureda
organizira i rukovodi radom i poslovanjem Turističkog ureda i u granicama
utvrđenih ovlasti odgovoran je za poslovanje Zajednice.
Direktor za svoj rad
odgovoran je Turističkom vijeću i predsjedniku Zajednice.
Direktor i drugi radnici
zaposleni u turističkom uredu ne mogu biti predsjednicima niti članovima
skupštine, turističkog vijeća i nadzornog odbora niti jedne turističke
zajednice.
Direktoru Turistickog ureda
nije dopusteno obavljenje ugostiteljske i turisticke djelatnosti na podrucju za
koje je osnovana Zajednica.
Direktor Turistickog ureda ne
smije donositi odluke, odnosno sudjelovati u donosenju odluka koje utjecu na
financijski ili drugi interes njgovog bracnog ili izvanbracnog druga, djeteta
ili roditelja.
Direktoru Turistickog ureda
turističkog ureda ne smije biti član upravnog ili nadzornog tijela trgovačkog
društva ili druge pravne osobe koja je član turističke zajednice.
Direktor Turističkog ureda:
- provodi odluke Turističkog
vijeća,
- organizira izvršavanje
zadaća Zajednice,
- zastupa Zajednicu i
poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Zajednice,
- odgovoran je za namjensko
korištenje sredstava koja se vode u Zajednici,
- usklađuje materijalne i
druge uvjete rada Turističkog ureda i brine se da poslovi i zadaci budu na
vrijeme i kvalitetno obavljeni u skladu s odlukama, zaključcima i programom
rada Zajednice i njezinih tijela,
- odlučuje o zapošljavanju
radnika u Turističkom uredu i raspoređivanju radnika na određena radna mjesta
te o prestanku rada u skladu s aktom o ustrojstvu i sistematizaciji Turističkog
ureda,
- upozorava radnike
Turističkog ureda i tijela Zajednice na zakonitosti njihovih odluka,
- predlaže ustrojstvo i
sistematizaciju Turističkog ureda,
- odlučuje o povjeri
pojedinih stručnih poslova trećim osobama ako ocijeni da je potrebno i
svrsishodno, a u cilju izvršenja zadataka Zajednice,
- potpisuje poslovnu
dokumentaciju Zajednice,
- podnosi Turističkom vijeću
izvješće o svom radu i o radu Turističkog ureda, najmanje jednom godišnje te
pred
laže mjere za unapređenje
organizacije rada Turističkog ureda,
- obavlja i druge poslove
utvrđene zakonom, aktima Zajednice i odlukama tijela Zajednice.
Članak 58.
Direktor Turističkog ureda
može biti razriješen:
1. na osobni zahtjev,
2. ako zbog neizvršavanja ili
nemarnog vršenja svoje dužnosti Zajednica nije mogla izvršiti svoje zadatke ili
je izvršavanje tih zadataka bilo otežano
3. ako je uslijed
nezakonitog, nesavjesnog ili nepravilnog rada ili zbog prekoračenja ovlaštenja
nastala ili mogla nastati šteta
4. ako bez osnovanog razloga ne
izvrši ili odbije izvršiti odluke tijela Zajednice ili postupa protivno tim
odlukama
5. ako ne podnese Turističkom
vijeću izvješće o svom radu i o radu Turističkog ureda
6. ako Turističko vijeće ne
prihvati izvješće o radu direktora i Turističkog ureda
Prijedlog za pokretanje
postupka za razrješenje direktora Turističkog ureda predsjednik Zajednice,
Skupština Zajednice ili Nadzorni odbor, moraju podnijeti u slučaju iz stavka 1.
točke 2., 3., 4., 5. i 6. ovog članka statuta.
Turističko vijeće razmatra i
ispituje navode iz prijedloga za pokretanje postupka za razrješenje direktora
Turističkog ureda.
Prije donošenja odluke o
razrješenju direktoru se mora dati mogućnost da se izjasni o razlozima za
razrješenje.
Odluku o razrješenju
direktora Turističkog ureda donosi Turističko vijeće glasovanjem.
U slučaju razrješenja
direktora Turističkog ureda, Zajednicu do izbora direktora zastupa predsjednik
Zajednice.
VII. TURISTIČKO INFORMATIVNI
CENTAR
Članak 59.
Radi prikupljanja, obrade i
raspačavanja informacija o radu Zajednice Skupština zajednice može odlukom o
osnivanju Turističkog ureda ustrojiti Turističko-informativni centar (u
daljnjem tekstu: Centar) kao užu organizacijsku jedinicu Turističkog ureda.
Centar nema svojstvo pravne
osobe.
Članak 60.
Zadaće Centra su:
- prikupljanje, obrada i
raspačavanje informacija u cilju poticanja i promidžbe turizma na području
Zajednice,
- prikupljanje informacija o
turističkim potrebama i drugim pojavama u zemlji i inozemstvu od značaja za
turizam Zajednice,
- informiranje turista o
znamenitostima i privlačnostima turističkog okružja, spomenicima kulture, i dr.
- promocija turističkog
proizvoda s područja Zajednice,
- davanje ostalih potrebnih
turističkih informacija,
- suradnja s tuzemnim i
inozemnim informativnim organizacijama,
- drugi poslovi utvrđeni
odlukom o osnivanju Centra i drugim aktima Skupštine Zajednice ili Turističkog
vijeća.
Centar radi izvršavanja
zadataka iz stavka 1. ovog članka može izdavati biltene ili druge periodične
publikacije.
Članak 61.
Poslove Centra vodi i
organizira voditelj koji za svoj rad i rad Centra odgovara Turističkom vijeću i
direktoru turističkog ureda.
Na pravni status voditelja
Centra, uvjete za stupanje na rad i ostala pitanja u svezi s njegovim radom
odgovarajuće se primjenjuju opći propisi o radu.
Članak 62.
Unutarnja organizacija i
ostala pitanja u svezi rada Centra uredit će se općim aktom kojim se ova
pitanja uređuju za Turistički ured.
VIII. ODGOVORNOSTI ZA
OBAVLJANJE DUŽNOSTI U ZAJEDNICI
Članak 63.
Svaki član tijela Zajednice
osobno je odgovoran za savjesno obavljanje svojih dužnosti.
Svaki član tijela Zajednice
odgovoran je za svoj rad tijelu koje ga je izabralo, a članovi Skupštine
Zajednice odgovorni su članu Zajednice kojeg predstavljaju.
Direktor Turističkog ureda
osobno je odgovoran za zakonito, savjesno i stručno obavljanje dužnosti i
zadataka koje mu je utvrdilo tijelo koje ga je izabralo ili imenovalo.
Predsjednik Zajednice osobno
je odgovoran za zakonito i savjesno obavljanje svojih dužnosti.
IX. GOSPODARENJE U ZAJEDNICI
Članak 64.
Zajednica nastupa u pravnom
prometu samostalno - u svoje ime i za svoj račun.
Za obveze u pravnom prometu
Zajednica odgovara cjelokupnom svojom imovinom.
Članak 65.
Financijsko-materijalno
poslovanje Zajednice vodi se po propisima koji uređuju računovodstvo
neprofitnih organizacija.
Članak 66.
Za svaku poslovnu godinu
Zajednica utvrđuje program rada i financijski plan.
Članak 67.
Prijedlog programa rada i
prijedlog financijskog plana Zajednice za slijedeću godinu utvrđuje Turističko
vijeće i podnosi ga Skupštini Zajednice, do 31. listopada tekuće godine.
Članak 68.
Godišnji program rada i
godišnji financijski plan Zajednice sadrže pojedinačno utvrđene planirane
zadatke i potrebna financijska sredstva za njihovo izvršenje te posebno
planirane zadatke i financijske planove turističkih društava.
Prijedlog programa rada i
financijskog plana Zajednica obavezno dostavlja na razmatranje članovima
Skupštine zajednice 8 dana prije održavanja sjednice na kojoj se donosi.
Godišnji program rada i
financijski plan Zajednica je dužna dostaviti turističkoj zajednici županije.
Članak 69.
Tijekom godine Zajednica može
mijenjati i dopunjavati svoj program rada i godišnji financijski plan.
Ako tijekom godine dođe do
odstupanja od programa rada i financijskog plana u obujmu većem od 5%,
Zajednica je dužna donijeti izmjene, odnosno dopune programa rada i
financijskog plana.
Izmjene iz stavka 1. i 2.
ovog članka obavljaju se po postupku koji je propisan za donošenje programa
rada i godišnjeg financijskog plana.
Članak 70.
Za izvršenje programa rada i
godišnjeg financijskog plana odgovorno je Turističko vijeće.
Naredbodavac za izvršenje
financijskog plana je direktor Turističkog ureda.
Članak 71.
Prijedlog godišnjeg
financijskog izvješća za prethodnu godinu Turističko vijeće podnosi Skupštini
Zajednice i Nadzornom odboru do kraja veljače tekuće godine.
Prijedlog godišnjeg
financijskog izvješća mora se staviti na uvid članovima Zajednice osam dana
prije razmatranja na Skupštini Zajednice.
Skupština Zajednice dužna je
svake godine do kraja ožujka tekuće godine donijeti godišnje financijsko
izvješće za prethodnu godinu.
Godišnje financijsko izvješće
obvezno sadržava podatke o izvršenju programom rada pojedinačno utvrđenih
zadataka, izdacima njihovog izvršenja, izdacima za poslovanje turističkog ureda
i rad tijela turističke zajednice, ostvarenju prihoda po izvorima, financijskom
rezultatu poslovanja, usporedbu financijskog plana i njegovog ostvarenja s
obrazloženjem odstupanja, analizu i ocjenu izvršenja programa, te procjenu
učinka poduzetih aktivnosti na razvoj turizma.
Godišnje financijsko izvješće
za prethodnu godinu Zajednica je dužna dostaviti turističkoj zajednici
županije.
Članak 72.
Zajednica ostvaruje prihode
iz boravišne pristojbe i članarine u skladu s posebnim zakonom, proračuna Grada
Malog Lošinja, županije te državnog proračuna, zajmova, dragovoljnih priloga i
darova, te posebnih sredstava koje po prijedlogu Turističkog vijeća mogu osigurati
članovi Skupštine Zajednice i druge zainteresirane osobe.
Zajednica ostvaruje prihode i
od imovine u vlasništvu i od obavljanja slijedećih gospodarskih djelatnosti:
- upravljanja javnom
turističkom infrastrukturom danom na upravljanje od strane jedinice lokalne,
odnosno područne (regionalne) samouprave,
- organiziranja manifestacija
i priredbi,
- objavljivanja komercijalnih
oglasa na svojim promotivnim materijalima,
- prodavanja suvenira,
turističkih karata i vodiča, osim vlastitog promotivnog materijala,
- posredovanja u rezervaciji
privatnog smještaja ako u turističkom mjestu za koje je osnovana Zajednica ne
postoji registrirana turistička agencija,
- obavljanja drugih poslova i
zadaća od javnog interesa u funkciji razvoja turizma i destinacije koji nisu u
suprotnosti Zakonom i drugim propisima.
Zajednica se može na temelju
posebne odluke turističkog vijeća, financijski zaduživati u cilju realizacije
programa rada i financijskog plana, ali ukupna vrijednost zaduženja ne smije
prelaziti 50% financijskim planom predviđenih prihoda.
Članak 73.
Za djelovanje turističkog
društva koristi se najmanje 50% prihoda od boravišnih pristojbi, članarina i
prihoda od obavljanja gospodarskih djelatnosti iz članka 72. stavka 2. ovog
Statuta Zajednice ostvarenih na području za koje je turističko društvo
osnovano, preostalih nakon raspodjele sredstava ostalim korisnicima.
Turističko društvo obvezno je
sredstva kojima raspolaže sukladno ovom Zakonu, koristiti namjenski u skladu s
utvrđenim godišnjim programom rada i financijskim planom.
Turističko društvo predlaže
turističkom vijeću Zajednice godišnji program rada i financijski plan, koji su
sastavni dio godišnjeg programa rada i financijskog plana Zajednice.
Članak 74.
Domaće i strane pravne i
fizičke osobe plaćaju članarinu Zajednici u skladu s posebnim zakonom.
Dragovoljni članovi Zajednice
plaćaju članarinu Zajednici u visini koji posebnom odlukom utvrdi Skupština
Zajednice.
Članak 75.
Financijskim planom Zajednice
utvrđuje se i dio prihoda kao neraspoređena sredstva (tekuća rezerva) koji se
koristi tijekom godine za nepredviđene i nedovoljno predviđene poslove i
zadatke koji se financiraju iz financijskog plana Zajednice.
Sredstvima tekuće rezerve
raspolaže Turističko vijeće.
Članak 76.
Višak prihoda nad rashodima
Zajednice koristi se u svrhu promicanja i unapređenja turističkog područja
Zajednice.
Članak 77.
Turističko vijeće Zajednice
upravlja imovinom Zajednice s pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika.
Za nabavu i otuđenje
nekretnina Turističko vijeće mora zatražiti prethodnu suglasnost Skupštine
Zajednice, koja o tome odlučuje većinom glasova svih članova Skupštine
Zajednice.
X. JAVNOST RADA ZAJEDNICE
Članak 78.
Javnost rada Zajednice
osigurava se i ostvaruje dostavom pisanih materijala i putem sjednica tijela
Zajednice za članove Zajednice, putem turističko-informativnog centra, objavom
na oglasnoj ploči Zajednice, odnosno putem sredstava javnog priopćavanja ili na
drugi prikladni način.
Članak 79.
Predsjednik Zajednice
odgovoran je za redovito i potpuno informiranje javnosti o radu Zajednice.
XI. POSLOVNA TAJNA
Članak 80.
Poslovnu tajnu Zajednice čine
isprave i podaci čije bi odavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno poslovanju Zajednice
i štetilo interesima i poslovnom ugledu Zajednice.
Predsjednik Zajednice
određuje koje isprave i podaci su poslovna tajna te ostala pitanja u vezi s
poslovnom tajnom.
Poslovnu tajnu dužni su
čuvati svi članovi i zaposleni u Zajednici.
Povreda odredaba ovog Statuta
koja se odnosi na poslovnu tajnu je teža povreda radne dužnosti.
XII. STATUTI I DRUGI OPĆI
AKTI
Članak 81.
Zajednica ima Statut i druge
opće akte (pravilnici, odluke, poslovnici).
Opći akti Zajednice moraju
biti u suglasnosti s odredbama Statuta. Statut mora biti u suglasnosti s
zakonom i drugim propisima.
U slučaju nesuglasnosti općih
akata sa Statutom primjenjivat će se odgovarajuće odredbe Statuta.
Ocjenu ustavnosti općih akata
sa Statutom daje Skupština Zajednice.
Kada utvrdi da opći akt nije
u suglasnosti sa Statutom, Skupština Zajednice svojom odlukom ukida ili
poništava taj akt odnosno njegove pojedine odredbe.
Članak 82.
Skupština Zajednice donosi
Statut uz prethodnu suglasnost Ministarstva turizma dvotrećinskom većinom svih
predstavnika u Skupštini Zajednice.
Poslovnik o radu Skupštine
donosi Skupština Zajednice većinom glasova.
Ostale opće akte donosi
Turističko vijeće Zajednice na prijedlog predsjednika Zajednice ili na osobnu
inicijativu, a opće akte Turističkog ureda na prijedlog direktora Turističkog
ureda.
Članak 83.
Turističko vijeće donosi opće
akte o ustrojstvu, organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta Turističkog
ureda, zatim o radnim odnosima, disciplinskoj i materijalnoj odgovornosti
zaposlenih, o obračunu i isplati plaća i ostalih primanja iz radnog odnosa
zaposlenih, te druge akte utvrđene Statutom i odlukama Turističkog vijeća.
Članak 84.
U slučaju nesuglasnosti općih
akata sa Statutom neposredno se primjenjuju odgovarajuće odredbe Statuta.
Ocjenu suglasnosti općih
akata sa Statutom daje Skupština Zajednice.
Kada utvrdi da opći akt nije
u suglasnosti sa Statutom, Skupština Zajednice svojom odlukom ukida ili
poništava taj akt odnosno njegove pojedine odredbe.
Članak 85.
Izmjene i dopune Statuta
donose se u postupku i na način određen za donošenje Statuta.
Prijedlog za izmjene i dopune
Statuta može podnijeti Turističko vijeće ili najmanje sedam članova Skupštine
Zajednice.
Prijedlog izmjene i dopuna
Statuta dostavlja se članovima Skupštine Zajednice radi davanja primjedbi i
prijedloga. Primjedbe i prijedlozi dostavljaju se Turističkom vijeću u roku od
osam dana od dana primitka. Nakon razmatranja primjedbi i prijedloga Turističko
vijeće utvrđuje prijedlog izmjena i dopuna Statuta i upućuje ga Skupštini
Zajednice na usvajanje.
Članak 86.
Statut Zajednice objavljuje
se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Opći akti Zajednice
oglašavaju se na oglasnoj ploči Zajednice, a opći akti Turističkog ureda na oglasnoj
ploči Ureda.
Opći akti zajednice stupaju
na snagu danom oglašavanja.
XIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE
ODREDBE
Članak 87.
Zajednica je dužna uskladiti
svoj ustroj i druge opće akte s odredbama Zakona i ovog Statuta, a uskladit ce
se u roku od 30 dana od stupanja na snagu Statuta.
Do usklađenja općih akata s
odredbama ovog Statuta primjenjuju se postojeći opći akti.
Članak 88.
Stupanjem na snagu ovog
Statuta prestaje važiti Statut Turističke zajednice Grada Malog Lošinja upisane
u Upisnik turističkih zajednica sukladno prethodnom Zakonu turističkih
zajednica i promicanju hrvatskog turizma (»Narodne novine« broj 90/94), koja se
vodi kod Ministarstva turizma pod rednim brojem upisnim listom br. 3 stranica A
upisni broj 3 (Klasa: 334-03/94-03/05, Ur. broj: 529- 02-94-0002, potvrda o
upisu od 1. kolovoza 1994. godine.
Članak 89.
Ovaj Statut stupa na snagu
osmog dana po objavi u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Ur. broj: 151 / 2009.
Mali Lošinj, 1. prosinca
2009.
Predsjednik
TZG Malog Lošinja
Gari Cappelli, v.r.