51.
Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 -
vjerodostojno tumačenje, 129/05,109/07, 125/08 i 36/09) i članka 32. Statuta
Općine Brod Moravice (»Službene novine PGŽ« broj 30/09 i 35/09), Općinsko
vijeće Općine Brod Moravice, na sjednici održanoj dana 27. listopada 2009.
godine donosi
POSLOVNIK
Općinskog vijeća Općine Brod Moravice
I. UVODNE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Poslovnikom se detaljnije uređuje način
konstituiranja Općinskog vijeća, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti
vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika i potpredsjednika
Općinskog vijeća, sastav i način rada radnih tijela, način i postupak donošenja
akata u Općinskom vijeću, sazivanje, rad i tijek sjednice, postupak izbora i
imenovanja, te druga pitanja od značaja za rad Općinskog vijeća Općine Brod
Moravice.
II. KONSTITUIRANJE OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
2.
Konstituirajuća sjednica Općinskog vijeća
saziva se na način, po postupku i u rokovima utvrđenim zakonom, a Općinsko
vijeće je konstituirano izborom predsjednika Općinskog vijeća, ukoliko je na
konstituirajućoj sjednici nazočna većina članova Općinskog vijeća.
Predsjedatelj konstituirajuće sjednice (u
daljnjem tekstu: predsjedatelj) ima, do izbora predsjednika Općinskog vijeća
sva prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća u pogledu predsjedanja i
rukovođenja sjednicom, a do izbora Mandatne komisije i Komisije za izbor i
imenovanja, ovlašten je predlagati donošenje odluka, a to pravo pripada i
najmanje 1/3 vijećnika.
Nakon što je Općinsko vijeće konstituirano,
izvodi se himna Republike Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
Članak
3.
Nakon izvješća Mandatne komisije o provedenim
izborima, vijećnici polažu prisegu.
Predsjedatelj izgovara prisegu sljedećeg
sadržaja:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost
vijećnika u Općinskom vijeću Općine Brod Moravice obavljati savjesno i
odgovorno, i da ću se u svom radu držati Ustava Republike Hrvatske, zakona i
Statuta Općine Brod Moravice, te da ću se zauzimati za svekoliki napredak
Republike Hrvatske i Općine Brod Moravice«.
Predsjedatelj poslije pročitane prisege
proziva pojedinačno vijećnike, koji pristupaju i potpisuju izjavu o davanju
prisege.
Vijećnik koji nije bio nazočan na
konstituirajućoj sjednici, kao i zamjenik vijećnika, kad počinje obavljati
dužnost vijećnika, polaže prisegu na prvoj sjednici na kojoj je nazočan.
Članak
4.
U slučaju mirovanja mandata i prestanka
mandata vijećnika, vijećnika zamjenjuje zamjenik vijećnika.
Vijećnika izabranog na stranačkoj listi,
zamjenjuje kandidat s dotične liste koji nije izabran, a kojeg odredi politička
stranka.
Vijećnika izabranog na koalicijskoj listi
dviju ili više političkih stranaka zamjenjuje kandidat stranke kojoj je u
trenutku izbora pripadao mandat vijećnika, kojem je prestao mandat.
Vijećnika izabranog na nezavisnoj listi
zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.
Ostavka se podnosi u pisanom obliku Mandatnoj
komisiji na način propisan odredbama Statuta Općine Brod Moravice.
Članak
5.
Nakon dane prisege vijećnika, izbora
predsjednika Vijeća, članova Mandatne komisije i Komisije za izbor i
imenovanja, predsjednik Vijeća ili najmanje 1/3 vijećnika mogu predložiti
dopunu dnevnog reda konstituirajuće sjednice.
III. PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA
Članak
6.
Prava i dužnosti vijećnika propisana su
Statutom Općine Brod Moravice.
Članak
7.
Jedinstveni upravni odjel dužan je vijećniku
pružiti obavijesti i uvide u materijal o temama koje su na dnevnom redu
sjednice Općinskog vijeća ili se pripremaju za sjednice Općinskog vijeća ili
radnog tijela čiji je član, a i druge obavijesti koje su mu kao vijećniku
potrebne.
Vijećnik može zatražiti obavijesti i
objašnjenja od predsjednika Općinskog vijeća i predsjednika radnih tijela o
radu tijela kojima oni predsjedavaju.
Članak
8.
Jedinstveni upravni odjel koji obavlja
stručne poslove za Općinsko vijeće dužno je pružiti pomoć vijećniku u
obavljanju njegove funkcije, a napose u izradi prijedloga koje on podnosi, u
obavljanju poslova i zadataka koje mu je povjerilo radno tijelo Općinskog
vijeća odnosno da mu osigura dopunsku dokumentaciju za pojedine teme ili
predmete koji su na dnevnom redu sjednice Općinskog vijeća ili radnih tijela, a
može tražiti i stručne obavijesti i objašnjenja radi potpunijeg upoznavanja i praćenja
problema na koje nailazi u obavljanju funkcije vijećnika.
Članak
9.
Vijećnici Općinskog vijeća mogu osnovati Klub
vijećnika prema stranačkoj pripadnosti i Klub nezavisnih vijećnika.
Klub vijećnika mora imati najmanje 3 člana.
Klubovi vijećnika obavezni su o svom
osnivanju obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća, priložiti svoja pravila
rada, te podatke o članovima.
Predsjednik Općinskog vijeća brine da se
klubovima vijećnika osiguraju prostorni i drugi tehnički uvjeti za rad
(prostorije za sjednice, prijepis, umnožavanje i dostavu materijala i dr.).
IV. PRAVA I DUŽNOSTI PREDSJEDNIKA I
POTPREDSJEDNIKA OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
10.
Vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika
Općinskog vijeća Općine Brod Moravice.
Predsjednika odnosno potpredsjednika bira
Općinsko vijeće iz redova vijećnika, javnim glasovanjem, na prijedlog Komisije
za izbor i imenovanja ili na prijedlog najmanje 1/3 vijećnika Općinskog vijeća,
većinom glasova svih vijećnika.
Prijedlog vijećnika mora biti podnesen u
pisanom obliku i potvrđen potpisom vijećnika. Vijećnik može svojim potpisom
podržati prijedlog samo za jednog kandidata.
Članak
11.
Izbor predsjednika i potpredsjednika se
obavlja glasovanjem zasebno za svakog kandidata.
Ako prigodom glasovanja za izbor predsjednika
i potpredsjednika niti jedan kandidat ne dobije potrebnu većinu, glasovanje o
istim kandidatima se ponavlja.
Ako je za izbor predsjednika i
potpredsjednika bilo predloženo više od dva kandidata, u ponovljenom glasovanju
sudjeluju dva kandidata koji su dobili najviše glasova.
Ako su kandidati dobili isti broj glasova,
glasovanje o istim kandidatima se ponavlja.
Ako niti u ponovljenom glasovanju niti jedan
kandidat ne dobije potrebnu većinu, nema više glasovanja o istim kandidatima,
već se moraju predložiti novi kandidati.
Između izabranih potpredsjednika Vijeća,
predsjednik Vijeća određuje onog koji ga zamjenjuje u slučaju njegove
odsutnosti ili spriječenosti.
Članak
12.
Prava i dužnosti predsjednika Općinskog
vijeća propisana su Statutom Općine Brod Moravice i ovim Poslovnikom.
Članak
13.
Predsjednik Općinskog vijeća prema potrebi,
saziva međustranački kolegij koji se sastoji od predsjednika klubova vijećnika.
Članak
14.
Predsjedniku Općinskog vijeća u pripremanju i
organiziranju sjednice Općinskog vijeća pomaže Jedinstvenu upravni odjel koji
obavlja stručne poslove za Općinsko vijeće.
V. RADNA TIJELA
Članak
15.
Radna tijela Općinskog vijeća osnovana
Statutom Općine su:
1. Mandatna komisija,
2. Komisija za izbor i imenovanja,
3. Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu
djelatnost.
Pored radnih tijela navedenih u stavku l.
ovog članka, Općinsko vijeće posebnom odlukom osniva i druga radna tijela u
svrhu priprema odluka iz djelokruga Općinskog vijeća.
Predsjednik radnog tijela bira se u pravilu
između vijećnika, a članovi iz reda znanstvenih, stručnih i drugi javnih osoba,
na prijedlog Komisije za izbor i imenovanja, uz prethodni poziv političkim
strankama ili nezavisnim vijećnicima koji imaju vijećnike da dostave svoje
prijedloge.
O prijedlogu kandidata za predsjednika i
članove radnih tijela glasuje se u cjelini.
Članak
16.
Mandatnu komisiju čine predsjednik i dva
člana.
Mandatna komisija bira se na prvoj sjednici
Općinskog vijeća iz redova vijećnika.
Članak
17.
Komisiju za izbor i imenovanja, čine
predsjednik i dva člana.
Komisiju za izbor i imenovanja bira se na
prvoj sjednici Općinskog vijeća u pravilu iz redova vijećnika Općinskog vijeća.
Članak
18.
Komisiju za Statut, Poslovnik i normativnu
djelatnost, čine predsjednik i dva člana.
Predsjednik Komisije se bira iz redova
vijećnika, a članovi mogu biti iz redova znanstvenih, stručnih i drugih javnih
osoba.
Članak
19.
Način rada radnih tijela Općinskog vijeća,
reguliran je odlukom o osnivanju radnih tijela.
O sazivanju sjednica radnih tijela Općinskog
vijeća, vijećnici koji nisu članovi tih radnih tijela, obavještavaju se putem
oglasne ploče Općinskog vijeća, pismenim putem ili objavom na web stranici
Općine Brod Moravice.
U radnim tijelima razmatraju se akti koje
donosi Općinsko vijeće, a odnosi se na djelokrug rada radnog tijela.
Radno tijelo obavezno je o svojim zaključcima
obavijestiti predlagatelja akta, načelnika i Općinsko vijeće.
VI. ODNOS OPĆINSKOG VIJEĆA I NAČELNIKA
Članak
20.
Načelnik, a po potrebi i zamjenik načelnika
prisustvuju sjednicama Općinskog vijeća.
Članak
21.
Načelnik određuje izvjestitelja za točke
dnevnog reda koje su na njegov prijedlog uvrštene u dnevni red sjednice
Općinskog vijeća.
Članak
22.
Izvjestitelj, nazočan na sjednicama Općinskog
vijeća i radnih tijela Općinskog vijeća, sudjeluje u njihovom radu, iznosi
stajališta načelnika, daje obavijesti i stručna objašnjenja, te obavještava
načelnika o stajalištima i mišljenjima Općinskog vijeća odnosno radnih tijela.
Ako na raspravi nije nazočan ovlašteni
izvjestitelj, Općinsko vijeće ili radno tijelo može, smatra li da je nazočnost
izvjestitelja nužna, raspravu o toj temi prekinuti ili odgoditi.
Članak
23.
Način i postupak pokretanja razrješenja
načelnika propisan je Statutom Općine Brod Moravice.
VII. AKTI VIJEĆA
Članak
24.
Odluke i druge akte (u daljnjem tekstu: akti)
koje Općinsko vijeće donosi na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i
Statutom potpisuje predsjednik Vijeća.
Članak
25.
Na izvornike odluka i drugih akata Općinskog
vijeća stavlja se pečat Općinskog vijeća.
Pod izvornikom odluka odnosno drugih akata
Općinskog vijeća podrazumijeva se onaj tekst odluke odnosno drugog akta, koji
je usvojen na sjednici Općinskog vijeća.
Izvornici akata Općinskog vijeća čuvaju se u
pismohrani Općine.
Članak
26.
Statut, odluke i drugi opći akti Općinskog
vijeća, odluka o izboru, imenovanju i razrješenju osoba koje bira ili imenuje
Općinsko vijeće objavljuju se u Službenom glasilu i na službenim web stranicama
Općine.
O objavljivanju akata iz stavka 1. ovog
članka, brine se Jedinstveni upravni odjel koji obavlja stručne poslove za
Općinsko vijeće.
Članak
27.
Ovlašteni predlagatelji akata koje donosi
Općinsko vijeće jesu: vijećnici, klub vijećnika, načelnik i radna tijela
Općinskog vijeća, osim ako je zakonom propisano da pojedini prijedlog mogu
podnijeti samo određena tijela.
Članak
28.
Ako predsjednik Općinskog vijeća utvrdi da
podneseni prijedlozi akata nisu sastavljeni u skladu s odredbama ovog
Poslovnika, zatražit će od predlagatelja da u određenom roku postupi i uskladi
prijedlog akta s odredbama ovog Poslovnika.
Za vrijeme dok predlagatelj, odnosno
podnositelj akta ne otkloni nedostatak akta, smatrat će se da ne teku rokovi za
razmatranje akata utvrđeni ovim Poslovnikom, a ako nedostaci ne budu otklonjeni
u roku od 15 dana od poziva da se prijedlog akta uskladi, smatrat će se da akt
i nije upućen Općinskom vijeću.
Ukoliko je prijedlog odluke skinut s dnevnog
reda ili odluka nije donesena na Općinskom vijeću, može se ponovno staviti na
dnevni red po isteku roka od 3 mjeseca, osim ako Općinsko vijeće ne odluči
drukčije.
Članak
29.
Postupak donošenja akta pokreće se
prijedlogom akta.
Prijedlog akta sadrži pravnu osnovu za
donošenje, tekst prijedloga akta s obrazloženjem, tekst odredaba važećeg akta
koja se mijenja odnosno dopunjuje. Uz prijedlog akta može se podnijeti i
odgovarajuća dokumentacija.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik
može na početku rasprave podnijeti uvodno usmeno izlaganje i kratko dopunsko
obrazloženje prijedloga, a ako se predlaže da opći akt stupi na snagu danom
objave, dužan je posebno obrazložiti opravdanost ranijeg stupanja na snagu.
Predlagatelj odluke ima pravo uzimati riječ u
tijeku rasprave, davati objašnjenja, iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se
o podnesenim amandmanima i o izraženim mišljenjima i primjedbama.
Načelnik može tražiti riječ u tijeku rasprave
o aktu i kada on nije predlagatelj. Ista prava ima i izvjestitelj radnog tijela
i Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost.
Članak
30.
Ako dva ili više predlagatelja upute posebne
prijedloge odluka kojima se uređuje isto područje, predsjednik Općinskog vijeća
pozvat će predlagatelje da objedine prijedloge odluka u jedan prijedlog.
Ako se ne postigne dogovor, predsjednik
Općinskog vijeća će unijeti prijedloge odluka u prijedlog dnevnog reda sjednice
Općinskog vijeća redoslijedom kojim su dostavljeni.
Članak
31.
Uvodno izlaganje i dopunsko obrazloženje
prijedloga akta može trajati najduže 5 minuta, a za prijedlog proračuna i
prijedlog prostornog plana 15 minuta.
Općinsko vijeće može posebnom odlukom
odobriti i duže trajanje uvodnog izlaganja i obrazloženja od propisanog stavkom
1. ovog članka.
Članak
32.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga
akta podnosi se u pravilu pisano u obliku amandmana uz obrazloženje najkasnije
tri dana prije održavanja sjednice.
Ako se prijedlog općeg akta mijenja ili
dopunjuje opći akt, amandmani se mogu podnositi samo na članke obuhvaćene
predloženim izmjenama i dopunama.
Amandman se upućuje predsjedniku Općinskog
vijeća, a predsjednik Općinskog vijeća ga prije odlučivanja dostavlja
vijećnicima, predlagatelju akta i načelniku, ukoliko on nije predlagatelj.
Pravo na podnošenje amandmana imaju ovlašteni
predlagatelji akata iz članka 27. ovog Poslovnika.
Članak
33.
Iznimno, ako se većina prisutnih vijećnika s
tim složi, vijećnik može podnijeti amandman i usmeno, na sjednici, u tijeku
rasprave.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane
sve do zaključenja rasprave.
Načelnik može do zaključenja rasprave
podnositi amandmane i na prijedlog akta i kada nije predlagatelj.
Članak
34.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da
bitno mijenjaju ili odstupaju od podnesenog prijedloga akta, Općinsko vijeće
može odlučiti da se rasprava odgodi kako bi se vijećnicima ostavilo dovoljno
vremena za pripremu prije odlučivanja.
Iz razloga navedenih u stavku l. ovog članka,
glasovanje o amandmanima će se odgoditi ako to zatraži načelnik, neovisno da li
je on predlagatelj.
Članak
35.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj i
načelnik, neovisno da li je on predlagatelj akta ili ne.
Izjašnjavanje prema stavku l. ovog članka je
u pravilu usmeno i iznosi se tijekom rasprave, neposredno prije glasovanja o pojedinim
ili svim amandmanima.
Članak
36.
Amandman koji je podnesen u roku postaje
sastavnim dijelom konačnog prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje:
- ako ga je podnio predlagatelj akta,
- ako ga je podnijela Komisija za Statut,
Poslovnik i norrmativnu djelatnost i s njima se suglasio predlagatelj akta,
- ako ga je podnio vijećnik ili radno tijelo
i s njima se suglasio predlagatelj akta.
Članak
37.
Ako konačni prijedlog akta nije podnio načelnik,
o amandmanu na prijedlog s kojim se nije suglasio načelnik glasuje se odvojeno.
Amandman prihvaćen na sjednici općinskog
vijeća postaje sastavni dio konačnog prijedloga akta o kojoj se odlučuje.
Članak
38.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu
članaka konačnog prijedloga akta na koje se odnose.
Ako je na jedan članak konačnog prijedloga
akta podneseno više amandmana, najprije se glasuje o amandmanu koji najviše
odstupa od predloženog rješenja i prema tom kriteriju dalje o ostalim
amandmanima.
Nakon provedene rasprave i odlučivanja o
amandmanima, odlučuje se o donošenju akta.
VIII. DONOŠENJE AKTA PO HITNOM POSTUPKU
Članak
39.
Iznimno, akt se može donijeti po hitnom
postupku samo ako to zahtijevaju osobito opravdani razlozi ili ako bi ne
donošenje takvog akta u određenom roku moglo uzrokovati znatniju štetu za
Općinu.
Za donošenje akata po hitnom postupku, ne
primjenjuju se propisani rokovi utvrđeni u članku 28. ovog Poslovnika.
Da se akt donese po hitnom postupku podnosi
se prijedlog akta, a ako prijedlog podnosi vijećnik, tada mora imati pisanu
podršku od 1/3 vijećnika.
Prijedlog za donošenje akta po hitnom
postupku podnosi se predsjedniku Općinskog vijeća najkasnije dan prije
održavanja sjednice Općinskog vijeća.
Predsjednik Općinskog vijeća bez odlaganja
upućuje prijedlog da se akt donese po hitnom postupku vijećnicima, te
načelniku, ako on nije predlagatelj.
Članak
40.
Kada se podnosi prijedlog akta po hitnom
postupku prethodno se glasuje bez rasprave o opravdanosti razloga za hitan
postupak i uvrštavanja u dnevni red sjednice, a potom se raspravlja i odlučuje
o aktu.
Članak
41.
Na predloženi akt koji se donosi po hitnom
postupku mogu se podnositi amandmani do zaključenja rasprave.
O postupku s amandmanima iz stavka 1. ovog
članka primjenjuju se odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na prijedloge
akata koji se donose u redovnom postupku.
X. DONOŠENJE PRORAČUNA I GODIŠNJEG OBRAČUNA
PRORAČUNA OPĆINE
Članak
42.
Prijedlog proračuna, projekciju proračuna za
sljedeće dvije proračunske godine i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna
Općine podnosi načelnik na način i u rokovima propisanim zakonom.
Članak
43.
Proračun i godišnji izvještaj o izvršenju
proračuna donose se većinom glasova svih vijećnika.
XI. VIJEĆNIČKA PITANJA
Članak
44.
Vijećnici mogu postavljati vijećnička pitanja
načelniku, zamjeniku načelnika ili pročelniku Jedinstvenog upravnog odjela u
svezi poslova iz njihovog djelokruga rada.
Pitanja se postavljaju na sjednici Općinskog
vijeća prije utvrđivanja dnevnog reda usmeno ili u pisanom obliku posredstvom
predsjednika Općinskog vijeća, a vijećnik je dužan navesti kome ga upućuje.
Vijećnik ima pravo postaviti najviše dva
vijećnička pitanja, a svako postavljanje pitanja može trajati najviše pet
minuta. Pravo postavljanja vijećničkog pitanja ima i klub vijećnika, s time da
može postaviti samo jedno pitanje, čije postavljanje može trajati najduže pet
minuta.
Odgovori na vijećnička pitanja daju se na
samoj sjednici, a ukoliko to nije moguće, moraju se navesti razlozi zbog kojih se
ne može dati odgovor na samoj sjednici. Odgovor može trajati najviše pet
minuta.
Ako je vijećnik nezadovoljan odgovorom može
zatražiti dostavu pisanog odgovora. Pisani odgovor daje se najkasnije na
sljedećoj sjednici.
Načelnik, zamjenik načelnika odnosno
pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela dostavljaju pisani odgovor vijećniku
posredovanjem predsjednika Općinskog vijeća. Predsjednik Općinskog vijeća
upućuje pisani odgovor svim vijećnicima.
Članak
45.
Pitanja koja vijećnici postavljaju načelniku
ili zamjeniku načelnika, odnosno pročelniku Jedinstvenog upravnog odjela, kao i
odgovor na ta pitanja moraju biti jasni, precizni i kratki, a mogu ukazivati na
prijedlog mogućih mjera, koje se odnose na postavljeno pitanje.
Ako smatra da postavljeno pitanje nije u
skladu s odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Općinskog vijeća će uputiti
vijećnika na to i pozvati ga da svoje pitanje uskladi s tim odredbama.
Ako vijećnik ne uskladi svoje pitanje s
odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Općinskog vijeća neće to pitanje uputiti
tijelu ili osobi kojemu je namijenjeno i o tome će obavijestiti vijećnika.
Članak
46.
Ako bi se odgovor odnosio na pitanje koje
predstavlja profesionalnu tajnu, načelnik, zamjenik načelnika, odnosno
pročelnik može predložiti da se odgovori neposredno vijećniku ili na sjednici
Općinskog vijeća bez prisutnosti javnosti, ili na zatvorenoj sjednici radnog
tijela čiji djelokrug rada je to pitanje.
Članak
47.
Nakon primljenog odgovora vijećnik može na
sjednici Općinskog vijeća iznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko
pitanje. Iznošenje mišljenja i dopunsko pitanje ne može trajati dulje od dvije
minute.
Vijećnik koji nije bio nazočan na sjednici na
kojoj je predsjednik Općinskog vijeća obavijestio Općinsko vijeće o pitanju
koje je bilo postavljeno i dobivenom odgovoru, može pisano dostaviti mišljenje
ili postaviti dopunsko pitanje.
XII. PODNOŠENJE IZVJEŠĆA NAČELNIKA
Članak
48.
Načelnik podnosi izvješće o svom radu u
skladu s odredbama Statuta Općine Brod Moravice.
Članak
49.
Prijedlog za traženje izvješća od načelnika o
pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti najmanje 1/3
vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora
biti potpisan od svih vijećnika koji predlažu donošenje zaključka o traženju
izvješća načelnika. U prijedlogu mora biti jasno postavljeno, formulirano i
obrazloženo pitanje o kojem se traži izvješće.
Članak
50.
Predsjednik Općinskog vijeća stavlja
prijedlog za traženje izvješća na dnevni red prve iduće sjednice Općinskog
vijeća koja se održava nakon primitka prijedloga, ali ne prije nego što
protekne 30 dana od dana primitka.
Članak
51.
Predstavnik vijećnika koji su podnijeli
prijedlog za traženje izvješća ima pravo na sjednici Općinskog vijeća izložiti
i obrazložiti prijedlog.
Načelnik ima pravo na sjednici usmeno se
očitovati na podneseni prijedlog.
Članak
52.
Raspravu o izvješću načelnika Općinsko vijeće
može završiti utvrđivanjem stajališta o pitanju koje je zahtjevom za
podnošenjem izvješća pokrenuto ili donošenjem zaključka kojim se od načelnika
traži izvršavanje općih akata Općinskog vijeća.
Članak
53.
Vijećnici koji su podnijeli prijedlog za
traženje izvješća načelnika mogu prijedlog povući najkasnije prije odlučivanja
o prijedlogu.
Ako prijedlog za traženje izvješća načelnika
nije usvojen, prijedlog za traženje izvješća o bitno podudarnom pitanju ne može
se ponovno postaviti prije proteka roka od 180 dana kada je Općinsko vijeće
donijelo zaključak kojim ne prihvaća prijedlog za traženje izvješća od
načelnika.
Članak
54.
Način i postupak pokretanja razrješenja
općinskog načelnika propisan je Statutom Općine Brod Moravice
XIII. RED NA SJEDNICI
l. Sazivanje sjednice
Članak
55.
Sjednicu Općinskog vijeća saziva predsjednik
Općinskog vijeća po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.
Predsjednik Općinskog vijeća je dužan sazvati
sjednicu Općinskog vijeća na obrazloženi prijedlog najmanje jedne trećine
vijećnika ili na prijedlog načelnika, u roku od 15 dana od dana primitka
zahtjeva. Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od vijećnika,
odnosno načelnika.
Sjednice Općinskog vijeća traju dok se ne
iscrpi utvrđeni dnevni red.
Ukoliko predsjednik Općinskog vijeća ne
sazove sjednicu u roku iz stavka 2. ovog članka, sjednicu će sazvati načelnik u
roku od 15 dana.
Nakon proteka rokova iz stavka 2. i 4. ovog
članka sjednicu Općinskog vijeća može na zahtjev jedne trećine vijećnika,
sazvati čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i
područne (regionalne) samouprave. Zahtjev vijećnika mora biti predan u pisanom
obliku i potpisan od vijećnika.
Članak
56.
Sjednice vijeća sazivaju se pisanim pozivom,
a samo u izuzetno hitnim slučajevima i na drugi način.
Poziv za sjednicu sa materijalima koji se
odnose na prijedlog dnevnog reda dostavlja se vijećnicima 8 dana prije
održavanja sjednice. Samo iz osobito opravdanih razloga ovaj rok se može
skratiti.
Poziv i materijal za sjednicu se mogu
dostaviti i elektroničkim putem.
O drugačijem načinu sazivanja sjednice i
opravdanosti razloga za sazivanje sjednice u kraćem roku odlučuje predsjednik
Općinskog vijeća.
Materijali za sjednicu Općinskog vijeća
dostavljaju se vijećnicima, načelniku, zamjeniku načelnika, pročelniku
Jedinstvenog upravnog odjela, vijećima mjesnog odbora na području Općine Brod
Moravice,a po potrebi i političkim strankama koje imaju vijećnike u Općinskom
vijeću i sredstvima javnog priopćavanja.
2. Dnevni red
Članak
57.
Dnevni red sjednice Općinskog vijeća predlaže
predsjednik Općinskog vijeća u pozivu za sjednicu.
Predsjednik Općinskog vijeća, sve prijedloge
sastavljene na način propisan ovim Poslovnikom i dostavljene prije upućivanja
pisanog poziva za sjednicu Općinskog vijeća, uvrštava u prijedlog dnevnog reda
sjednice.
Članak
58.
Dnevni red sjednice Općinskog vijeća utvrđuje
se u pravilu na početku sjednice.
Prilikom utvrđivanja dnevnog reda predsjednik
Općinskog vijeća i ovlašteni predlagatelji mogu predložiti dopunu dnevnog reda
ili da se pojedini predmet izostavi iz dnevnog reda. Ako se predlaže dopuna
dnevnog reda, vijećnicima se uz prijedlog za dopunu daje i materijal po
predloženoj dopuni.
Prije glasovanja o prijedlogu izmjene dnevnog
reda, predlagatelj ima pravo prijedlog obrazložiti.
O izmjeni dnevnog reda se glasuje bez
rasprave.
Prilikom utvrđivanja dnevnog rada najprije se
odvojeno odlučuje o prijedlogu da se pojedini predmet izostavi, zatim da se
dnevni red dopuni pojedinim predmetom, a nakon toga se odlučuje o hitnosti
postupka.
Nakon što je utvrđen dnevni red sjednice
sukladno odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Općinskog vijeća objavljuje
utvrđeni dnevni red.
Prije prelaska na dnevni red usvaja se
zapisnik s prethodne sjednice.
Članak
59.
Tijekom sjednice ne može se promijeniti
redoslijed rasprave o pojedinom predmetu utvrđenog dnevnog reda.
Predlagatelj čiji je predmet uvršten u
prijedlog dnevnog reda, može odustati od svog prijedloga i nakon što je dnevni
red utvrđen. U tom slučaju smatra se da je odgovarajuća točka skinuta s dnevnog
reda sjednice i smatra se da prijedlog nije podnijet.
Članak
60.
Ovlašteni predlagatelj ne može ponoviti
prijedlog akta bitno podudarnog sadržaja koji nije uvršten u dnevni red
Općinskog vijeća na način propisan člankom 28. ovog
Poslovnika prije proteka roka
od 3 mjeseca od dana odlučivanja Općinskog vijeća o dnevnom redu.
3. Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak
61.
Sjednici Općinskog vijeća predsjedava
predsjednik Općinskog vijeća, a u njegovoj odsutnosti ili spriječenosti
potpredsjednik.
Članak
62.
Sjednici mogu, kao gosti, prisustvovati svi
oni koje je pozvao predsjednik Općinskog vijeća.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego
što zatraži i dobije riječ od predsjednika Općinskog vijeća.
Prijave za govor primaju se čim se otvori
rasprava.
Govornika može opomenuti na red ili prekinuti
u govoru samo predsjednik Općinskog vijeća.
Predsjednik Općinskog vijeća se brine da
govornik ne bude ometan ili spriječen u svom govoru.
Članak
63.
Predsjednik Općinskog vijeća daje vijećnicima
riječ po redoslijedu kojim su se prijavili.
Vijećniku koji želi govoriti o povredi
Poslovnika ili o povredi utvrđenog dnevnog reda, predsjednik daje riječ čim je
ovaj zatraži. Govor tog vijećnika ne može trajati duže od tri minute.
Predsjednik je dužan poslije iznesenog
prigovora dati objašnjenje o povredi Poslovnika odnosno utvrđenog dnevnog reda.
Ako vijećnik nije zadovoljan danim objašnjenjem o tome se odlučuje na sjednici
bez rasprave.
Ako vijećnik zatraži riječ da bi ispravio
navod za koji drži da je netočno izložen i koji je bio povod nesporazuma ili
koji zahtijeva objašnjenje, predsjednik će mu dati riječ čim završi govor ovog
koji je to izazvao. Vijećnik se u svom govoru mora ograničiti na ispravak odnosno
objašnjenje, a njegov govor ne može trajati duže od dvije minute.
Članak
64.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se
raspravlja i prema utvrđenom dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta dnevnog
reda, govori, a nije dobio odobrenje predsjednika, svojim upadicama ili na
drugi način ometa govornika ili u svom govoru grubo vrijeđa osobe koje
sudjeluju u radu Općinskog vijeća, predsjednik Općinskog vijeća će ga
opomenuti.
Ako govornik i poslije opomene nastavi sa
ponašanjem zbog kojeg mu je opomena izrečena, predsjednik Općinskog vijeća će
mu oduzeti riječ, a po potrebi i udaljiti ga sa sjednice.
Ako vijećnik odbije napustiti sjednicu u
slučaju iz stavka 3. ovog članka, predsjednik Općinskog vijeća će utvrditi da
je vijećnik udaljen sa sjednice i da se ne broji prilikom glasovanja.
Članak
65.
Na sjednici Općinskog vijeća se može odlučiti
da govornik o istoj temi može govoriti samo jedanput.
Vijećnik u raspravi u pravilu može govoriti
najdulje pet minuta.
Iznimno zbog važnosti teme, Općinsko vijeće
može odlučiti da pojedini vijećnik može govoriti i dulje.
Nakon što završe svoj govor svi vijećnici
koji su se prijavili za govor u skladu s člankom 62. ovog Poslovnika, mogu
ponovno zatražiti riječ i tada mogu govoriti još najviše tri minute, neovisno o
tome da li su ranije govorili o toj temi.
4. Tijek sjednice
Članak
66.
Nakon otvaranja sjednice, a prije utvrđivanja
dnevnog reda predsjednik Općinskog vijeća utvrđuje nazočnost vijećnika.
Vijećnik koji neće prisustvovati sjednici
Općinskog vijeća o tome obavještava predsjednika Općinskog vijeća ili
Jedinstveni upravni odjel koje obavlja stručne poslove za Općinsko vijeće.
Ako predsjednik Općinskog vijeća utvrdi da
sjednici nije nazočan dovoljan broj vijećnika, predsjednik Općinskog vijeća
odlaže sjednicu za određeni dan i sat.
Sjednica će se prekinuti i odložiti i u
slučaju kada se za vrijeme sjednice utvrdi da nema nazočnosti većine vijećnika.
Utvrđivanje broja nazočnih vijećnika
predsjednik Općinskog vijeća će provesti i u tijeku sjednice, na zahtjev vijećnika
čiji prijedlog podrži 1/3 vijećnika.
5. Odlučivanje
Članak
67.
Za donošenje akata na sjednici Općinskog
vijeća, potrebna je nazočnost većine vijećnika, osim u slučajevima kada je ovim
Poslovnikom drugačije određeno.
Članak
68.
Općinsko vijeće donosi akte većinom danih
glasova, ukoliko je na sjednici Općinskog vijeća nazočna većina vijećnika, osim
ako zakonom, Statutom Općine ili ovim Poslovnikom nije drugačije određeno.
Većinom glasova svih vijećnika, Općinsko
vijeće donosi sljedeće akte:
- Statut Općine,
- Poslovnik Općinskog vijeća,
- proračun,
- godišnje izvješće o izvršenju proračuna,
- odluku o izboru i razrješenju predsjednika
i potpredsjednika Vijeća,
- odluku o raspisivanju referenduma o
razrješenju načelnika i njegovog zamjenika,
- odluku o raspisivanju referenduma o
pitanjima iz samoupravnog djelokruga utvrđenih statutom Općine Brod Moravice.
6. Glasovanje
Članak
69.
Glasovanje na sjednici je javno.
Općinsko vijeće može odlučiti da se o nekom
pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku.
Glasovanje dizanjem ruku provodi se na način
da predsjednik Općinskog vijeća prvo poziva vijećnike da se izjasne tko je »za«
prijedlog, zatim, tko je »protiv« prijedloga, odnosno da li se tko uzdržao od
glasovanja. Glasovi vijećnika koji su bili nazočni u vijećnici, a nisu
glasovali »za« niti »protiv« prijedloga i nisu se izjasnili da se uzdržavaju od
glasovanja, smatraju se uzdržanim glasovima.
Kod utvrđivanja dnevnog reda i usvajanja
zapisnika glasuje se »za« ili »protiv«.
Iznimno od odredbe stavka 4. ovog članka, ako
se prilikom glasovanja o amandmanu za njegovo prihvaćanje izjasni manje od
polovice nazočnih vijećnika, predsjednik Općinskog vijeća može odmah konstatirati
da je amandman odbijen.
Vijećnike proziva i glasove prebrojava
službenik Jedinstvenog upravnog odjela u čijoj je nadležnosti obavljanje
stručnih poslova za potrebe Općinskog vijeća.
Članak
70.
Predsjednik Općinskog vijeća objavljuje
rezultat glasovanja.
Na zahtjev vijećnika koji zatraži provjeru
glasovanja, predsjednik Općinskog vijeća nalaže brojanje i ponovno objavljuje
rezultat glasovanja.
Članak
71.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim listićima.
Glasački listići su iste veličine, boje, oblika i ovjereni su pečatom Općinskog
vijeća.
Na glasačkom listiću prezimena kandidata
navedena su abecednim redom, a glasuje se na način da se zaokruži redni broj
ispred prezimena kandidata.
Ukoliko se glasuje o pojedinom prijedlogu ili
predmetu pitanje mora biti postavljeno jasno i precizno, a glasuje se »za«,
»protiv« i »uzdržan«.
Glasačke listiće priprema službenik iz članka
68. ovog Poslovnika. Predsjednik Općinskog vijeća može odrediti i određeni broj
vijećnika koji će mu pomagati kod tajnog glasovanja.
Članak
72.
Službenik ili vijećnik koji pomaže
predsjedniku Općinskog vijeća u provođenju tajnog glasovanja predaje
vijećnicima glasačke listiće.
Članak
73.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se
prekida radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se istim postupkom
kao i prvo glasovanje.
Članak
74.
Vijećnik može glasovati samo jednim glasačkim
listićem i to osobno.
Nevažeći je nepopunjen listić, listić na
kojem su dopisana nova imena, odnosno glasački listić koji je tako popunjen da
se ne može sa sigurnošću utvrditi za koga ili što je vijećnik glasovao, kao i
listić na kojem je zaokružen veći broj kandidata od broja koji se bira.
Članak
75.
Nakon što su svi nazočni vijećnici predali
glasačke listiće i nakon što je predsjednik Općinskog vijeća objavio da je
glasovanje završeno, prelazi se na utvrđivanje rezultata glasovanja.
Rezultat glasovanja se utvrđuje na osnovi
predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik
Općinskog vijeća u prisutnosti službenika i vijećnika koji su mu pomagali kod
samog glasovanja.
Predsjednik Općinskog vijeća objavljuje
rezultate glasovanja na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
XIV. IZBORI I IMENOVANJA
Članak
76.
Predsjednika i potpredsjednike Općinskog
vijeća bira i razrješava Općinsko vijeće na način i u postupku propisanim
Statutom Općine i ovim Poslovnikom.
Članak
77.
Potpredsjednici Općinskog vijeća pomažu u
radu predsjedniku Općinskog vijeća, te obavljaju poslove iz njegovog djelokruga
za koje ih on ovlasti.
Ako je predsjednik Općinskog vijeća spriječen
ili odsutan zamjenjuje ga jedan od potpredsjednika vijeća.
Dok zamjenjuje predsjednika Općinskog vijeća,
potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika.
Članak
78.
Na prijedlog Komisije za izbor i imenovanja
ili najmanje 1/3 vijećnika može se pokrenuti postupak razrješenja predsjednika
i potpredsjednika Općinskog vijeća.
Prijedlog se dostavlja predsjedniku Općinskog
vijeća u pisanom obliku i mora sadržavati obrazloženje prijedloga.
Predsjednik, odnosno potpredsjednik Općinskog
vijeća imaju pravo očitovati se o prijedlogu najkasnije u roku od osam dana od
dana dostave prijedloga.
Predsjednik Općinskog vijeća dužan je
prijedlog uvrstiti u dnevni red sjednice Općinskog vijeća koja se mora održati
najkasnije u roku od 30 dana od kada je prijedlog zaprimljen.
Ako Općinsko vijeće donese odluku o
razrješenju predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća, mandat i prava na
temelju obavljanja dužnosti im prestaju izborom novog predsjednika Općinskog
vijeća.
Članak
79.
Predsjednik i potpredsjednici Općinskog
vijeća mogu dati ostavku.
Ostavka mora biti u pismenom obliku.
U ostavci se mora navesti ime i prezime i
funkcija osobe koja ju podnosi i razlozi radi čega se podnosi, prebivalište i
broj važećeg identifikacijskog dokumenta.
Ostavka mora biti predana/zaprimljena u
Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Brod Moravice, najkasnije tri dana prije
održavanja sjednice Općinskog vijeća.
Ukoliko se ostavka povuče, najkasnije prije
nego se o njoj glasa, smatra se da ostavka niti nije dana.
Ostavka se povlači osobno, usmeno ili
pismeno.
Usmeno se ostavka povlači na sjednici
Općinskog vijeća, a pismeno na sjednici Općinskog vijeća ili prije nje, na isti
način kao i kada se daje, osim što ne vrijedi rok od njezine dostave najkasnije
tri dana prije održavanja sjednice Općinskog vijeća.
Članak
80.
Dužnost im prestaje danom izbora novog
predsjednika Općinskog vijeća.
Članak
81.
Ako Općinsko vijeće razriješi predsjednika
Općinskog vijeća, a na istoj sjednici ne izabere novog, potpredsjednik
Općinskog vijeća ima sva prava i dužnosti predsjednika dok se ne izabere novi
predsjednik.
Općinsko je vijeće dužno u roku od 30 dana od
donošenja odluke o razrješenja predsjednika izabrati novog predsjednika.
XIV. ZAPISNICI
Članak
82.
O radu sjednice vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu
sjednice, o prijedlozima iznijetim na sjednici, o sudjelovanju u raspravi te o
donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o
pojedinom predmetu.
Članak
83.
Svaki vijećnik ima pravo na početku sjednice,
prije prelaska na dnevni red, iznijeti primjedbe na zapisnik prethodne
sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje
se na sjednici bez rasprave. Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u
zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe,
odnosno zapisnik u kojem su suglasno s prihvaćenim primjedbama izvršene
izmjene, smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik
Općinskog vijeća i službenik koji vodi zapisnik, te dva ovjerovitelja zapisnika
iz redova vijećnika.
Izvornike zapisnika sjednice Vijeća čuva
Jedinstveni upravni odjel Općine.
Članak
84.
Sjednice Općinskog vijeća tonski se snimaju,
a prijepis tonske snimke sjednice čuva Jedinstveni upravni odjel. Tonski snimak
u obvezi je čuvanja 4 godine od njegova nastanka.
Jedinstveni upravni odjel je dužan omogućiti
vijećniku, na njegov zahtjev, da sasluša tonski snimak sjednice.
XV. JAVNOST RADA
Članak
85.
Sjednice Općinskog Vijeća su javne.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Općinskog vijeća, ali ne smiju remetiti
red i tijek sjednice (primjerice, glasno razgovarati, upotrebljavati mobitel i
dr.).
Ukoliko je broj osoba koje prate rad
Općinskog vijeća veći od broja raspoloživih mjesta, predsjednik Općinskog
vijeća određuje broj osoba koje mogu pratiti rad Općinskog vijeća.
Članak
86.
O radu Općinskog vijeća javnost se
obavještava putem sredstava javnog priopćavanja, oglasne ploče, tiskovnih
konferencija i objavom na web stranicama Općine.
Najava održavanja sjednice, materijal za
sjednicu, donesene odluke i akti te zapisnici o radu Općinskog vijeća
objavljuju se na službenim web stranicama Općine.
Članak
87.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni
podaci, koji su u skladu s posebnim propisima klasificirani određenim stupnjem
tajnosti.
Članak
88.
Radi što potpunijeg i točnijeg obavješćivanja
javnosti o rezultatima rada Općinskog vijeća i radnih tijela može se dati
službeno priopćenje za tisak i za druga sredstva priopćavanja, o čemu odlučuje
predsjednik Općinskog vijeća.
XVI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
89.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje
važiti Poslovnik Općinskog vijeća Općine Brod Moravice (»Službene novine« broj
01/02 i 18/05).
Članak
90.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu danom objave u
(»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 012-01/09-01/03
Ur. broj: 2112-06-09-01-01
Brod Moravice, 27. listopada 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE BROD MORAVICE
Predsjednik
Branimir Svetličić, v.r.