48.
Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01,
60/01-vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka 30.
Statuta Općine Kostrena (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj.
26/09) Općinsko vijeće Općine Kostrena, na sjednici održanoj 29. listopada
2009. godine donijelo je
POSLOVNIK
Općinskog vijeća Općine Kostrena
I. UVODNE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Poslovnikom uređuje se način rada
Općinskog vijeća Općine Kostrena (u nastavku: Vijeće), a naročito:
- konstituiranje Vijeća,
- ostvarivanje prava, dužnosti i odgovornosti
vijećnika,
- ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika
i potpredsjednika Vijeća,
- djelokrug, sastav i način rada radnih
tijela Vijeća,
- odnos Vijeća i općinskog načelnika (u
nastavku: načelnik),
- postupak donošenja akata i razmatranja
pojedinih pitanja iz djelokruga Vijeća,
- sazivanje, tijek sjednice, način
odlučivanja i održavanje reda na sjednicama Vijeća,
- javnost rada Vijeća.
II. KONSTITUIRANJE OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
2.
Konstituirajuća sjednica Vijeća saziva se na
način, po postupku i u rokovima utvrđenim zakonom.
Konstituirajuća sjednica započinje izvođenjem
himne »Lijepa naša domovino«.
Članak
3.
Konstituirajućoj sjednici predsjeda, do
izbora predsjednika Vijeća, dobno najstariji vijećnik.
Predsjedatelj sjednice ima, do izbora
predsjednika Vijeća, sva prava i dužnosti predsjednika Vijeća.
Članak
4.
Vijeće se smatra konstituirano izborom
predsjednika na prvoj sjednici na kojoj je nazočna većina članova Vijeća.
Članak
5.
Na konstituirajućoj sjednici Vijeća bira se
Mandatna komisija kao radno tijelo Vijeća.
Mandatna komisija ima predsjednika i dva
člana.
Prijedlog za izbor Mandatne komisije može
dati najmanje 1/3 vijećnika.
Članak
6.
Nakon izvješća Mandatne komisije o provedenim
izborima, vijećnici daju svečanu prisegu.
Prisega se daje na način da predsjedatelj
poziva vijećnike da ustanu, a potom izgovara tekst prisege koji glasi:
»Prisežem svojom čašću da ću funkciju
vijećnika u Općinskom vijeću Općine Kostrena obavljati savjesno i odgovorno i
da ću se u svom radu držati Ustava i zakona i poštivati pravni poredak, te da
ću se zauzimati za svekoliki napredak Općine Kostrena i Republike Hrvatske«.
Predsjedatelj nakon toga proziva svakog
vijećnika poimence, a prozvani izgovara »Prisežem«, te potpisuje tekst date
prisege.
Vijećnik koji nije bio nazočan na
konstituirajućoj sjednici, kao i zamjenik vijećnika, kada počinje obnašati
dužnost vijećnika, daje prisegu na prvoj sjednici Vijeća kojoj je nazočan.
Članak
7.
Nakon dane prisege vijećnika i izbora
predsjednika Vijeća, predsjednik Vijeća nastavlja predsjedavati sjednicom.
Predsjednik vijeća može predložiti da se
sjednica nastavi i dopuni dnevni red sjednice ako najmanje 1/3 vijećnika
predloži dopunu dnevnog reda konstituirajuće sjednice.
Prijedlog za dopunu dnevnog reda podnosi se u
pisanom obliku potpisan od strane predlagatelja.
III. PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA
Članak
8.
Prava i dužnosti vijećnika propisana su
Statutom Općine Kostrena.
Članak
9.
Vijećniku su dostupni službeni materijali
koji se pripremaju ili prikupljaju u tijelima i službama Općine, a koji se
odnose na teme o kojima se raspravlja u Vijeću.
Vijećnik može tražiti od pročelnika općinske uprave
obavijesti i uvid u materijal o temama koje su na dnevnom redu sjednice Vijeća
ili se pripremaju za sjednice Vijeća ili radnog tijela čiji je član, a i druge
obavijesti koje su mu kao vijećniku potrebne.
Vijećnik može zatražiti obavijesti i objašnjenja
od predsjednika Vijeća i predsjednika radnih tijela o radu tijela kojima oni
predsjedavaju.
Članak
10.
Vijećnik može tražiti da mu općinska uprava
pruži pomoć u obavljanju njegove funkcije, a napose u izradi prijedloga koje on
podnosi, u obavljanju poslova i zadaća koje mu je povjerilo radno tijelo Vijeća
odnosno da mu osigura dopunsku dokumentaciju za pojedine teme ili predmete koji
su na dnevnom redu sjednice vijeća ili radnih tijela, a može tražiti i stručne
obavijesti i objašnjenja radi potpunijeg upoznavanja i praćenja problema na
koje nailazi u obavljanju dužnosti vijećnika.
U općinskoj upravi stavljaju se na
raspolaganje vijećnicima tehnička i informatička sredstva i materijali koji su
im potrebni za obavljanje njihove dužnosti, te osiguravaju tehnički i drugi
uvjeti za njihov rad.
Članak
11.
Vijećnici su dužni čuvati službenu i vojnu
tajnu i druge povjerljive podatke koje saznaju u obavljanju dužnosti vijećnika
i za to su odgovorni prema zakonu.
Za vrijeme dok obavlja dužnost vijećnika,
vijećnik ne smije u obavljanju gospodarske i druge djelatnosti, bilo za sebe
ili svog poslodavca, koristiti i isticati podatak da je vijećnik.
Članak
12.
Vijećnici mogu osnovati klub vijećnika prema
stranačkoj pripadnosti i klub nezavisnih vijećnika.
Klub vijećnika mora imati najmanje 3 člana.
Klubovi vijećnika obavezni su o svom
osnivanju obavijestiti predsjednika Vijeća, priložiti svoja pravila rada, te
podatke o članovima.
Predsjednik Vijeća brine da se klubovima
vijećnika osiguraju prostorni i drugi tehnički uvjeti za rad (prostorije za
sjednice, prijepis, umnožavanje i dostavu materijala i dr.).
IV. PRAVA I DUŽNOSTI PREDSJEDNIKA I
POTPREDSJEDNIKA VIJEĆA
Članak
13.
Vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika.
Predsjednika i potpredsjednike bira Vijeće iz
redova vijećnika, javnim glasovanjem, na prijedlog Odbora za izbor i imenovanja
ili na prijedlog najmanje 1/3 vijećnika, većinom glasova svih vijećnika.
Prijedlog iz stavak 2. ovog članka mora biti
podnesen u pisanom obliku i potpisan od predlagača. Vijećnik može svojim
potpisom podržati prijedlog samo za jednog kandidata.
Članak
14.
Izbor predsjednika i potpredsjednika se
obavlja glasovanjem zasebno za svakog kandidata.
Ako prigodom glasovanja za izbor predsjednika
i potpredsjednika niti jedan kandidat ne dobije potrebnu većinu, ponavlja se
glasovanje o istim kandidatima.
Ako je za izbor predsjednika i
potpredsjednika bilo predloženo više od dva kandidata, u ponovljenom glasovanju
sudjeluju dva kandidata koji su dobili najviše glasova.
Ako su kandidati dobili isti broj glasova,
ponavlja se glasovanje o istim kandidatima.
Ako niti u ponovljenom glasovanju niti jedan
kandidat ne dobije potrebnu većinu, ponavlja se izborni postupak u cijelosti.
Između izabranih potpredsjednika Vijeća,
predsjednik Vijeća određuje potpredsjednika koji ga zamjenjuje u slučaju
njegove odsutnosti ili spriječenosti.
Potpredsjednici Vijeća pomažu u radu
predsjedniku i po njegovom ovlaštenju obavljaju poslove iz njegovog djelokruga.
Članak
15.
Prava i dužnosti predsjednika Vijeća
propisana su Statutom Općine Kostrena i ovim Poslovnikom.
Članak
16.
Predsjednik Vijeća prema potrebi saziva
međustranački kolegij koji se sastoji od predsjednika klubova vijećnika, odnosno
vijećnika kojeg odredi politička stranka ili nezavisna lista zastupljene u
Općinskom vijeću.
Članak
17.
Predsjedniku Vijeća u pripremanju i
organiziranju sjednice Vijeća pomaže službenik općinske uprave, koji ujedno
obavlja i poslove koje mu povjeri predsjednik Vijeća.
V. RADNA TIJELA
Članak
18.
Osim stalnih radnih tijela osnovanih Statutom
Općine Kostrena, Vijeće posebnom odlukom osniva i druga radna tijela ako
zaključi da je to opravdano.
Stalna radna tijela, osim Mandatne komisije i
Odbora za izbor i imenovanja, imaju predsjednika, zamjenika predsjednika i
najmanje tri člana, koji se biraju iz redova vijećnika, znanstvenika i stručnih
djelatnika. Predsjednik radnog tijela bira se u pravilu između vijećnika.
Mandatna komisija ima predsjednika i dva
člana koji se biraju iz redova vijećnika.
Odbor za izbor i imenovanja ima predsjednika,
zamjenika i tri člana koji se biraju iz redova vijećnika.
Članak
19.
Mandatna komisija bira se na konstituirajućoj
sjednici Vijeća na prijedlog najmanje 1/3 vijećnika. Prijedlog se podnosi u
pisanom obliku uz potpis predlagača.
Odbor za izbor i imenovanja bira se u pravilu
na konstituirajućoj sjednici Vijeća na prijedlog najmanje 1/3 vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku uz potpis predlagača.
Prijedlog za izbor članova ostalih stalnih
radnih tijela osnovanih Statutom Općine Kostrena može dati Odbor za izbor i
imenovanja ili najmanje 1/3 vijećnika. Prijedlog se podnosi u pisanom obliku uz
potpis predlagača.
O prijedlogu koji podnose vijećnici prije
izbora očituje se Odbor za izbor i imenovanja.
Članak
20.
Odbor za izbor i imenovanja:
- predlaže izbor i razrješenje predsjednika i
potpredsjednika Vijeća,
- predlaže izbor i razrješenje članova radnih
tijela Vijeća,
- predlaže imenovanje u razrješenje i drugih
osoba određenih Statutom i drugim aktima Vijeća,
- obavlja i druge poslove određene Statutom,
ovim Poslovnikom i drugim aktima Vijeća.
Članak
21.
Odbor za statutarno-pravna pitanja:
- razmatra prijedlog statuta Općine i
poslovnika Vijeća,
- predlaže pokretanje postupka izmjena i
dopuna Statuta i Poslovnika,
- na zahtjev Vijeća razmatra prijedloge općih
akata u pogledu njihove usklađenosti s Ustavom i zakonima, te o tome daje
mišljenje i prijedloge Vijeću,
- utvrđuje i objavljuje pročišćene tekstove
akata Vijeća kada je tim aktima na to ovlašteno, ili kad ocijeni potrebnim,
- obavlja i druge poslove određene ovim
Poslovnikom i drugim aktima Vijeća.
Članak
22.
Odbor za gospodarstvo i razvoj poduzetništva:
- razmatra i predlaže strategiju gospodarskog
razvitka Općine,
- razmatra prijedloge i daje mišljenje na
materijale, odluke i druge akte iz područja gospodarskog razvoja i gospodarske
infrastrukture,
- razmatra i predlaže mjere u svrhu
učinkovitijeg korištenja poslovnih prostora,
- obavlja i druge poslove određene ovim
Poslovnikom i drugim aktima Vijeća.
Članak
23.
Odbor za urbanizam i prostorno planiranje:
- razmatra i očituje se o prijedlozima akata
iz područja prostornog planiranja,
- razmatra i očituje se o prijedlozima akata
iz područja kulturno-povijesnog naslijeđa,
- razmatra i predlaže strategiju gospodarenja
prostorom Općine,
- razmatra i predlaže mjere za poboljšanje
kvalitete stanovanja,
- obavlja i druge poslove određene ovim
Poslovnikom i drugim aktima Vijeća.
Članak
24.
Odbor za zaštitu okoliša:
- razmatra i očituje se o prijedlozima akata
iz područja zaštite okoliša,
- razmatra i predlaže poduzimanje mjere
zaštite okoliša,
- razmatra i predlaže poduzimanje mjere u
cilju zaštite vrijednih dijelova okoliša,
- obavlja i druge poslove određene ovim
Poslovnikom i drugim aktima Vijeća.
Članak
25.
Mandat predsjednika, zamjenika predsjednika i
članova stalnog radnog tijela traje do isteka mandata saziva Vijeća, ukoliko
Vijeće ne odluči drugačije.
Članak
26.
U radnim tijelima Vijeća proučavaju se i
razmatraju pojedina pitanja, pripremaju i podnose prijedlozi za praćenje
provođenja utvrđene politike i praćenja izvršavanja akata Vijeća, za
koordinaciju u rješavanju pojedinih pitanja, za proučavanje i raspravljanje
pitanja iz nadležnosti Vijeća, te za izvršavanje određenih zadataka i poslova.
Radna tijela Vijeća, nakon provedene
rasprave, zauzimaju stajališta i o tome obavještavaju Vijeće.
Radna tijela razmatraju izvješća tijela i
organizacija koji na temelju zakona podnose svoje izvješće Vijeću, zauzimaju o
tome svoja stajališta, a na njihov prijedlog o izvješću se može provesti
rasprava i na sjednici Vijeća.
Članak
27.
Predsjednik radnog tijela Vijeća organizira
rad tijela, predlaže dnevni red i predsjedava njegovim sjednicama.
Predsjednik potiče razmatranje pojedinih tema
i brine se o obavješćivanju članova o pitanjima iz djelokruga radnih tijela.
Predsjednik surađuje s predsjednikom Vijeća,
predsjednicima drugih radnih tijela Vijeća, te s pročelnikom upravnog tijela o pitanjima
iz djelokruga radnog tijela Vijeća.
Predsjednik se brine o provođenju zaključaka
radnog tijela Vijeća i obav1ja druge poslove određene ovim Poslovnikom.
Zamjenik predsjednika radnog tijela u slučaju
spriječenosti ili odsutnosti predsjednika, ima njegova prava, obveze i
odgovornosti određene ovim Poslovnikom.
U slučaju spriječenosti ili odsutnosti
predsjednika i njegovog zamjenika, sjednicom radnog tijela predsjeda član
radnog tijela kojeg na to ranije ovlasti predsjednik radnog tijela.
Članak
28.
Sjednicu radnog tijela saziva predsjednik na
vlastiti poticaj, a dužan ju je sazvati na osnovi zaključka Vijeća, ako to
zatraži predsjednik Vijeća ili trećina članova radnog tijela Vijeća uz
navođenje pitanja koja treba razmotriti na sjednici.
Ako predsjednik ne sazove sjednicu kad je to
obvezan učiniti, sjednicu radnog tijela Vijeća sazvat će predsjednik Vijeća.
Članak
29.
Radna tijela Vijeća mogu zauzimati stajališta
o pitanjima iz svog djelokruga ako sjednici prisustvuje većina članova radnog
tijela, a odluke se donose većinom glasova nazočnih članova.
O radu na sjednici radnog tijela vodi se
zapisnik.
Radno tijelo može, u skladu s ovim
Poslovnikom, donijeti poslovnik o svom radu, na koji Vijeće daje suglasnost.
Članak
30.
Radno tijelo vijeća pokreće razmatranje tema
iz svog djelokruga na vlastiti poticaj, a obvezno je razmotriti svako pitanje
iz svojeg djelokruga koje im se uputi na razmatranja, ili za koje to zatraži
predsjednik Vijeća.
Članak
31.
Radno tijelo Vijeća obavezno je o svojim
primjedbama, mišljenjima, stajalištima i prijedlozima obavijestiti Vijeće.
Radno tijelo može izvjestiti o stajalištu
manjine svojih članova, kad mišljenja ostanu podijeljena u pogledu prijedloga
za rješenje pojedinog pitanja.
Kad podnosi izvješće ili prijedlog Vijeću,
radno tijelo određuje izvjestitelja koji će, prema zaključku radnog tijela, na
vlastiti poticaj ili na zahtjev Vijeća, na sjednici obrazložiti stajalište ili
prijedlog radnog tijela.
Izvjestitelj se na sjednici izjašnjava u ime
radnog tijela Vijeća prijedlogom radnog tijela, ali ne može izmijeniti
stajalište ili prijedlog radnog tijela, ni odustati od njega ako za to nije
ovlašten od radnog tijela, niti se može izjašnjavati o pitanjima o kojima radno
tijelo nije dalo svoje mišljenje ili zauzelo stajalište.
Članak
32.
Radna tijela surađuju međusobno, a mogu
održati i zajedničku sjednicu te Vijeću podnijeti i zajedničko izvješće o temi
rasprave.
Članak
33.
Sjednici radnog tijela Vijeća prisustvuju i
sudjeluju u raspravi načelnik ili osoba koju on ovlasti kad se na sjednici
razmatra prijedlog načelnika, a pročelnik upravnog tijela kad se na sjednici
razmatra pitanje iz djelokruga ovog tijela.
Članak
34.
Radna tijela imaju pravo zatražiti od
općinske uprave i drugih tijela odgovarajuće obavijesti i druge podatke koji su
mu potrebni za rad, a kojima ista raspolažu, ili su ih u svom djelokrugu
obvezni prikupljati i evidentirati.
Radno tijelo Vijeća može na sjednice pozvati
znanstvene, stručne i javne djelatnike i druge osobe radi iznošenja mišljenja o
pitanjima koja se raspravljaju na sjednici.
Članak
35.
O sazivanju sjednica radnih tijela Vijeća,
vijećnici koji nisu članovi tih radnih tijela, obavještavaju se putem oglasne
ploče u sjedištu Općine.
VI. ODNOS VIJEĆA I NAČELNIKA
Članak
36.
Načelnik i zamjenik načelnika prisustvuju
sjednicama Vijeća.
Načelnik određuje izvjestitelja za točke
dnevnog reda koje su po njegovom prijedlogu uvrštene u dnevni red sjednice
Vijeća.
U slučajevima kada načelnik nije
predlagatelj, do početka rasprave dostavlja Vijeću svoje mišljenje i
prijedloge.
Ako Vijeće zaključi da je za raspravu o nekom
pitanju nužno mišljenje načelnika, a on nije nazočan sjednici niti je dostavio
mišljenje, rasprava o tom pitanju može se prekinuti ili odgoditi.
Članak
37.
O sazvanim sjednicama predsjednik Vijeća i
predsjednici radnih tijela Vijeća izvješćuju načelnika najkasnije 5 dana prije
dana održavanja sjednice.
Članak
38.
Način i postupak razrješenja načelnika
propisan je zakonom i Statutom Općine Kostrena.
VII. AKTI VIJEĆA
1. Opće odredbe
Članak
39.
Općinsko vijeće na temelju prava i
ovlaštenja, utvrđenih zakonom i Statutom Općine Kostrena donosi statut,
poslovnik, proračun, polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna,
odluke, pravilnike, rješenja, zaključke, rješenja, preporuke, i druge opće i
pojedinačne akte.
Akti kojima se uređuje unutarnje ustrojstvo,
način rada i odnosi u Vijeću i radnim tijelima Vijeća, ili vrše druga opća
ovlaštenja, donose se u obliku odluke, poslovnika ili pravilnika.
Odlukom se uređuju odnosi iz samoupravnog
djelokruga Općine koji su od općeg značenja za stanovnike, pravne osobe i druge
subjekte te propisuju njihova prava i obveze, odnosno uređuju se pitanja od
interesa za Općinu Kostrena. Odlukom se odlučuje o izboru. odnosno imenovanju i
razrješenju, o davanju suglasnosti na akte kad je to određeno posebnim
propisom.
Rješenjem kao pojedinačnim aktom Vijeće
rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Zaključcima Vijeće utvrđuje stajališta o
određenim temama, događajima i pojavama.
Vijeće može na osnovi ocjene stanja u
pojedinoj temi ili području, zaključcima zauzimati stajališta, izražavati
mišljenja i tražiti od načelnika, upravnih tijela i drugih tijela izradu
prijedloga akata za izvršavanje odluke, ili izvršavanje drugih poslova iz
njihovog djelokruga.
Zaključke kojima zauzimaju stajališta,
izražavaju mišljenje i podnose prijedloge o temama koje razmatraju donose i
radna tijela Vijeća.
Članak
40.
Akte Vijeća potpisuje predsjednik Vijeća.
Zaključak, kojega donosi radno tijelo Vijeća
potpisuje predsjednik tijela koje je donijelo zaključak.
Članak
41.
Na izvornike akata Vijeća stavlja se pečat
Vijeća.
Pod izvornikom akta Vijeća razumijeva se onaj
tekst akta koji je usvojen na sjednici Vijeća.
Izvornici akata Vijeća čuvaju se u pismohrani
općinske uprave.
O izradi izvornika akata Vijeća, stavljanju
pečata na izvornike tih akata, čuvanju i evidenciji istih brine općinska
uprava.
Članak
42.
Opći akti Vijeća objavljuju se u službenom glasilu
Primorsko-goranske županije.
O objavi ostalih akata odlučuje Vijeće
pojedinačno, završnim odredbama akta.
O objavi akata brine se upravno tijelo koje
obavlja stručne poslove za Vijeće.
Članak
43.
Postupak donošenja akta pokreće se
prijedlogom akta.
Pravo podnošenja prijedloga ima vijećnik,
klub vijećnika, radna tijela Vijeća i načelnik, osim ako je zakonom, Statutom,
ovim Poslovnikom ili drugim općim aktom propisano da pojedini prijedlog mogu
podnijeti samo određena tijela ili određeni broj vijećnika.
Pravo podnošenja prijedloga akta od značaja
za unaprijeđivanje položaja mladih na području Općine Kostrena ima i Savjet
mladih.
Članak
44.
Prijedlog akta sadrži pravnu osnovu za
donošenje, tekst prijedloga akta s obrazloženjem, tekst odredaba važećeg akta
koja se mijenja odnosno dopunjuje. Uz prijedlog akta može se podnijeti i
odgovarajuća dokumentacija.
Ako predsjednik Vijeća utvrdi da podneseni
prijedlozi akata nisu sastavljeni u skladu s odredbama ovog Poslovnika,
zatražit će od predlagatelja da u određenom roku postupi i uskladi prijedlog
akta s odredbama ovog Poslovnika.
Ukoliko nedostaci ne budu otklonjeni u roku,
smatrat će se da akt nije upućen Vijeću.
Članak
45.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik
može na početku rasprave podnijeti uvodno usmeno izlaganje i kratko dopunsko
obrazloženje prijedloga, a ako se predlaže da opći akt stupi na snagu danom
objave, dužan je posebno obrazložiti opravdanost ranijeg stupanja na snagu.
Predlagatelj odluke ima pravo uzimati riječ u
tijeku rasprave, davati objašnjenja, iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se
o podnesenim amandmanima i o izraženim mišljenjima i primjedbama.
Načelnik može tražiti riječ u tijeku rasprave
o aktu i kada on nije predlagatelj. Ista prava ima i izvjestitelj radnog tijela
koje je razmatralo prijedlog akta.
Članak
46.
Ako dva ili više predlagatelja upute posebne
prijedloge akata kojima se uređuje isto područje, predsjednik Vijeća pozvat će
predlagatelje da objedine prijedloge akata u jedan prijedlog.
Ako se ne postigne dogovor, predsjednik
Vijeća će unijeti prijedloge akata u prijedlog dnevnog reda sjednice Vijeća
redoslijedom kojim su dostavljeni.
Članak
47.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga
akta podnosi se pismeno u obliku amandmana uz obrazloženje.
Ako se prijedlogom općeg akta mijenja ili
dopunjuje akt, amandmani se mogu podnositi samo na članke obuhvaćene
predloženim izmjenama i dopunama.
Pravo podnošenja amandmana imaju ovlašteni
predlagatelji akata iz članka 43. stavak 2. i 3. ovog Poslovnika.
Amandman se upućuje predsjedniku Vijeća
najkasnije 3 dana prije održavanja sjednice Vijeća, a predsjednik Vijeća ga
prije rasprave dostavlja vijećnicima.
Predsjednik Vijeća dostavlja podnesene
amandmane na prijedlog akta predlagatelju akta i načelniku kad on nije
predlagatelj akta.
Članak
48.
Iznimno, ako se većina prisutnih vijećnika s
tim složi, vijećnik može podnijeti amandman pismeno ili usmeno na sjednici, u
tijeku rasprave.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane
sve do zaključenja rasprave.
Načelnik može do zaključenja rasprave
podnositi amandmane na prijedlog akta i kada nije predlagatelj.
Članak
49.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da
bitno mijenjaju ili odstupaju od podnesenog prijedloga akta, Vijeće može odlučiti
da se rasprava odgodi kako bi se vijećnicima omogućila priprema prije
odlučivanja.
Iz razloga navedenih u stavku l. ovog članka,
glasovanje o amandmanima će se odgoditi ako to zatraži načelnik, neovisno da li
je on predlagatelj.
Članak
50.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj i
načelnik, neovisno da li je on predlagatelj akta ili ne.
Izjašnjavanje prema stavku l. ovog članka je
u pravilu usmeno i iznosi se tijekom rasprave, neposredno prije glasovanja o
pojedinim ili svim amandmanima.
Članak
51.
Amandman koji je podnesen u roku postaje
sastavnim dijelom konačnog prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje:
- ako ga je podnio predlagatelj akta,
- ako ga je podnio vijećnik ili radno tijelo
i s njima se suglasio predlagatelj akta.
Članak
52.
Ako konačni prijedlog akta nije podnio
načelnik, o amandmanu na prijedlog s kojim se nije suglasio načelnik, glasuje
se odvojeno.
Amandman prihvaćen na sjednici Vijeća postaje
sastavni dio konačnog prijedloga akta o kojoj se odlučuje.
Članak
53.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu
članaka konačnog prijedloga akta na koje se odnose.
Ako je na isti članak konačnog prijedloga
akta podneseno više amandmana, najprije se glasuje o amandmanu koji najviše
odstupa od predloženog rješenja i prema tom kriteriju dalje o ostalim
amandmanima.
Nakon provedene rasprave i odlučivanja o
amandmanima, odlučuje se o donošenju akta.
2. Donošenje akta po hitnom postupku
Članak
54.
Iznimno, akt se može donijeti po hitnom
postupku samo ako to zahtijevaju osobito opravdani razlozi ili ako bi
nedonošenje takvog akta u određenom roku moglo uzrokovati znatniju štetu za
Općinu.
Uz prijedlog da se akt donese po hitnom
postupku podnosi se prijedlog akta, a ako prijedlog podnosi vijećnik, mora
imati pisanu podršku još najmanje 4 vijećnika.
Prijedlog za donošenje akta po hitnom
postupku podnosi se predsjedniku Vijeća najkasnije 1 dan prije održavanja
sjednice Vijeća.
Predsjednik Vijeća bez odlaganja upućuje
prijedlog da se akt donese po hitnom postupku vijećnicima, te načelniku, ako on
nije predlagatelj.
Članak
55.
Kada je podnijet prijedlog akta po hitnom
postupku, prethodno se glasuje bez rasprave o opravdanosti razloga za hitan
postupak i uvrštavanja u dnevni red sjednice, a potom se raspravlja i odlučuje
o aktu.
Članak
56.
Na predloženi akt koji se donosi po hitnom
postupku mogu se podnositi amandmani do zaključenja rasprave.
Na amandmane iz stavka 1. ovog članka
primjenjuju se odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na prijedloge akata koji
se donose u redovnom postupku.
3. Donošenje proračuna i obračuna proračuna
Članak
57.
Prijedlog proračuna, projekciju proračuna za
sljedeće proračunsko razdoblje, prijedlog godišnjeg i polugodišnjeg izvještaja
o izvršenju proračuna podnosi načelnik na način i u rokovima propisanim zakonom.
Akti iz stavka 1. ovog članka donose se
većinom glasova svih vijećnika.
VIII. VIJEĆNIČKA PITANJA
Članak
58.
Vijećnici mogu postavljati vijećnička pitanja
načelniku i zamjeniku načelnika u svezi poslova iz njihovog djelokruga rada.
Vrijeme za postavljenje pitanja može trajati
najviše 1 sat.
Pitanja se postavljaju na sjednici vijeća
nakon utvrđivanja dnevnog reda, u pravilu kao 1. točka dnevnog reda, usmeno ili
u pisanom obliku, putem predsjednika Vijeća, a vijećnik je dužan navesti kome
ga upućuje.
Vijećnik ima pravo postaviti najviše dva
vijećnička pitanja, a svako postavljanje pitanja može trajati najviše pet
minuta. Pravo postavljanja vijećničkog pitanja ima i klub vijećnika, s time da
može postaviti samo jedno pitanje, čije postavljanje može trajati najduže pet
minuta.
Odgovori na vijećnička pitanja daju se u
pravilu na samoj sjednici, a odgovor može trajati najviše pet minuta. Ako
odgovor nije moguće dati na sjednici, potrebno je navesti razloge, a pisani
odgovor dostaviti do sljedeće sjednice Vijeća.
Ako je vijećnik nezadovoljan usmenim
odgovorom može zatražiti dostavu pisanog odgovora. Pisani odgovor dostavlja se
do sljedeće sjednice Vijeća.
Načelnik, zamjenik načelnika, odnosno osoba
koju načelnik zaduži dostavljaju pisani odgovor vijećniku putem predsjednika
Vijeća. Predsjednik vijeća odlučuje da li će pisani odgovor proslijediti svim
vijećnicima ili samo vijećniku koji je postavio pitanje.
Ako bi se odgovor odnosio na pitanje koje
predstavlja profesionalnu tajnu, načelnik, zamjenik načelnika odnosno pročelnik
može predložiti da se odgovori neposredno vijećniku ili na sjednici vijeća bez
prisutnosti javnosti, ili na
zatvorenoj sjednici radnog
tijela u čiji djelokrug rada ulazi to pitanje.
Članak
59.
Pitanja koja vijećnici postavljaju načelniku
i zamjeniku načelnika, kao i odgovori na ta pitanja, moraju biti jasni,
precizni i kratki, a mogu ukazivati na prijedlog mogućih mjera, koje se odnose
na postavljeno pitanje.
Ako smatra da postavljeno pitanje nije u
skladu s odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Vijeća će upozoriti vijećnika
na to i pozvati ga da svoje pitanje uskladi s odredbama.
Ako vijećnik ne uskladi svoje pitanje s
odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Vijeća neće to pitanje uputiti osobi ili
tijelu kojemu je namijenjeno i o tome će obavijestiti vijećnika.
Članak
60.
Nakon primljenog odgovora vijećnik može na
sjednici Vijeća iznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko pitanje.
Iznošenje mišljenja i dopunsko pitanje ne može trajati dulje od 2 minute.
Vijećnik koji nije bio nazočan na sjednici na
kojoj je predsjednik Vijeća izvjestio Vijeće o pitanju koje je bilo postavljeno
i dobivenom odgovoru, može pisano dostaviti mišljenje ili postaviti dopunsko
pitanje.
IX. PODNOŠENJE IZVJEŠĆA NAČELNIKA
Članak
61.
Načelnik podnosi izvješće o svom radu u
skladu s odredbama Statuta Općine Kostrena.
Članak
62.
Prijedlog za traženje izvješća od načelnika o
pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti najmanje 1/3
vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku
potpisan od svih predlagača, s jasno postavljenim, formuliranim i obrazloženim
pitanjem o kojem se traži izvješće.
Članak
63.
Predsjednik Vijeća stavlja prijedlog za
traženje izvješća na dnevni red prve iduće sjednice nakon zaprimanja
prijedloga.
Predstavnik vijećnika koji su podnijeli
prijedlog ima pravo na sjednici Vijeća izložiti i obrazložiti prijedlog.
Načelnik ima pravo na sjednici usmeno se
očitovati na podneseni prijedlog.
Članak
64.
Ako prijedlog za traženje izvješća načelnika
nije usvojen, prijedlog za traženje izvješća o bitno podudarnom pitanju ne može
se ponovno postaviti prije proteka roka od 3 mjeseca od dana kada je Vijeće
donijelo zaključak kojim ne prihvaća prijedlog za traženje izvješća od
načelnika.
X. ODRŽAVANJE SJEDNICA
1. Sazivanje sjednice
Članak
65.
Sjednicu vijeća saziva predsjednik vijeća.
Sjednice se održavaju po potrebi, a najmanje
jednom u tri mjeseca.
Predsjednik Vijeća je dužan sazvati sjednicu
Vijeća na obrazloženi prijedlog najmanje 1/3 vijećnika ili na prijedlog načelnika,
u roku od 15 dana od dana primitka zahtjeva. Prijedlog mora biti predan u
pisanom obliku i potpisan od vijećnika, odnosno načelnika.
Ukoliko predsjednik Vijeća ne sazove sjednicu
u roku iz stavka 3. ovog članka, sjednicu će sazvati načelnik u roku od 15
dana.
Nakon proteka rokova iz stavka 3. i 4. ovog
članka sjednicu Vijeća može na zahtjev 1/3 vijećnika, sazvati čelnik tijela
nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave. Zahtjev
vijećnika mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od vijećnika.
Članak
66.
Sjednice vijeća sazivaju se pisanim pozivom,
a samo izuzetno u hitnim slučajevima i na drugi način.
Poziv za sjednicu sa materijalima koji se
odnose na prijedlog dnevnog reda dostavlja se vijećnicima 5 dana prije
održavanja sjednice. Samo iz osobito opravdanih razloga ovaj rok se može
skratiti.
Poziv i materijal za sjednicu se mogu
dostaviti elektroničkim putem, ako su ispunjeni tehnički uvjeti i ako vijećnik
zatraži takav način dostave.
O drugačijem načinu sazivanja sjednice i opravdanosti
razloga za sazivanje sjednice u kraćem roku odlučuje predsjednik Vijeća.
2. Tijek sjednice
Članak
67.
Nakon otvaranja sjednice, a prije utvrđivanja
dnevnog reda predsjednik Vijeća utvrđuje nazočnost vijećnika.
Vijećnik koji neće prisustvovati sjednici
Vijeća o tome obavještava predsjednika Vijeća ili službenika koje obavlja
stručne poslove za Vijeće.
Ako se utvrdi da sjednici nije nazočan
dovoljan broj vijećnika, predsjednik Vijeća odlaže sjednicu za određeni dan i
sat.
Sjednica će se prekinuti i odložiti i u
slučaju kada se za vrijeme sjednice utvrdi da nema nazočnosti većine vijećnika.
3. Dnevni red
Članak
68.
Dnevni red sjednice Vijeća predlaže
predsjednik Vijeća u pozivu za sjednicu.
Predsjednik Vijeća, sve prijedloge sastavljene
na način propisan ovim Poslovnikom i dostavljene prije upućivanja pisanog
poziva za sjednicu Vijeća, uvrštava u prijedlog dnevnog reda sjednice.
Članak
69.
Dnevni red sjednice Vijeća utvrđuje se u
pravilu na početku sjednice.
Prilikom utvrđivanja dnevnog reda predsjednik
Vijeća i ovlašteni predlagatelji mogu predložiti dopunu dnevnog reda ili da se
pojedini predmet izostavi iz dnevnog reda. Ako se predlaže dopuna dnevnog reda,
vijećnicima se uz prijedlog za dopunu daje i materijal po predloženoj dopuni.
Prije glasovanja o prijedlogu izmjene dnevnog
reda, predlagatelj ima pravo prijedlog obrazložiti.
O izmjeni dnevnog reda glasuje se bez
rasprave.
Prilikom utvrđivanja dnevnog rada najprije se
odvojeno odlučuje o prijedlogu da se pojedini predmet izostavi,
zatim da se dnevni red dopuni
pojedinim predmetom, a nakon toga se odlučuje o hitnosti postupka.
Nakon što je utvrđen dnevni red sjednice
sukladno odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Vijeća objavljuje utvrđeni
dnevni red.
Sjednice Vijeća traju dok se ne iscrpi
utvrđeni dnevni red, osim ako Vijeće ne odluči drugačije.
Članak
70.
Tijekom sjednice ne može se promijeniti
redoslijed rasprave o pojedinom predmetu utvrđenog dnevnog reda.
Predlagatelj čiji je prijedlog uvršten u
prijedlog dnevnog reda, može odustati od svog prijedloga i nakon što je dnevni
red utvrđen, sve do glasovanja o tom prijedlogu. U tom slučaju smatra se da je
odgovarajuća točka skinuta s dnevnog reda sjednice, i smatra se da prijedlog
nije podnijet.
Članak
71.
U slučaju da Vijeće nije usvojilo prijedlog
akta, prijedlog akta bitno podudarnog sadržaja može se ponovno staviti na
dnevni red sjednice po isteku roka od 3 mjeseca od održavanja sjednice na kojoj
nije usvojen prijedlog.
4. Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak
72.
Sjednici Vijeća predsjedava predsjednik
Vijeća, a u njegovoj odsutnosti ili spriječenosti potpredsjednik kojeg odredi
predsjednik.
Članak
73.
Sjednici mogu, kao gosti, prisustvovati svi
koje je pozvao predsjednik Vijeća.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego
što zatraži i dobije riječ od predsjednika Vijeća.
Prijave za govor primaju se čim se otvori
rasprava.
Govornika može opomenuti na red ili prekinuti
u govoru samo predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća brine da govornik ne bude
ometan ili spriječen u svom govoru.
Članak
74.
Predsjednik Vijeća daje vijećnicima riječ po
redoslijedu kojim su se prijavili.
Vijećniku koji želi govoriti o povredi
Poslovnika ili o povredi utvrđenog dnevnog reda, predsjednik daje riječ čim je
ovaj zatraži. Govor tog vijećnika ne može trajati duže od tri minute.
Predsjednik je dužan poslije iznesenog
prigovora dati objašnjenje o povredi Poslovnika odnosno utvrđenog dnevnog reda.
Ako vijećnik nije zadovoljan danim objašnjenjem o tome se odlučuje na sjednici
bez rasprave.
Ako vijećnik zatraži riječ da bi ispravio
navod za koji drži da je netočno izložen i koji je bio povod nesporazuma ili
koji zahtijeva objašnjenje, predsjednik će mu dati riječ čim završi govor onog koji
je to izazvao. Vijećnik se u svom izlaganju mora ograničiti na ispravak odnosno
objašnjenje, a njegov govor ne može trajati duže od dvije minute.
Članak
75.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se
raspravlja i prema utvrđenom dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta dnevnog
reda, govori a nije dobio odobrenje predsjednika, svojim upadicama ili na drugi
način ometa govornika ili u svom govoru grubo vrijeđa osobe koje sudjeluju u
radu Vijeća, predsjednik Vijeća će ga opomenuti.
Ako govornik i poslije opomene nastavi sa
ponašanjem zbog kojeg mu je opomena izrečena, predsjednik Vijeća će mu oduzeti
riječ, a po potrebi i udaljiti sa sjednice.
Ako vijećnik odbije napustiti sjednicu u
slučaju iz stavka 3. ovog članka, predsjednik Vijeća će utvrditi da je vijećnik
udaljen sa sjednice i da se ne broji prilikom glasovanja.
Članak
76.
Na sjednici Vijeća se može odlučiti da
govornik o istoj temi može govoriti samo jedanput.
Vijećnik u raspravi u pravilu može govoriti
najdulje pet minuta.
Iznimno zbog važnosti teme, Vijeće može
odlučiti da pojedini vijećnik može govoriti i dulje.
Nakon što završe svoj govor svi vijećnici
koji su se prijavili za govor u skladu s člankom 73. ovog Poslovnika, svi
vijećnici mogu ponovno zatražiti riječ, a ako im predsjednik Vijeća to odobri
tada mogu govoriti još najviše 3 minute, neovisno o tome da li su ranije
govorili o toj temi.
5. Odlučivanje
Članak
77.
Za donošenje akata na sjednici Vijeća,
potrebna je nazočnost većine vijećnika, osim u slučajevima kada je ovim
Poslovnikom drugačije određeno.
Članak
78.
Vijeće donosi akte većinom glasova, ukoliko
je na sjednici Vijeća nazočna većina od ukupnog broja vijećnika, osim ako
zakonom, Statutom ili ovim Poslovnikom nije drugačije određeno.
Većinom glasova svih vijećnika, Vijeće donosi
slijedeće akte:
- Statut Općine Kostrena
- Poslovnik Vijeća
- proračun, godišnji obračun proračuna
- godišnje i polugodišnje izvješće o
izvršenju proračuna
- odluku o izboru i razrješenju predsjednika
i potpredsjednika Vijeća
- odluku o raspisivanju referenduma o
razrješenju načelnika i zamjenika
- odluku o raspisivanju referenduma o
pitanjima iz samoupravnog djelokruga utvrđenih Statutom Općine.
6. Glasovanje
Članak
79.
Glasovanje na sjednici je javno, osim ako
Vijeće ne odluči da se o nekom pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku.
Glasovanje dizanjem ruku provodi se na način
da predsjednik Vijeća prvo poziva vijećnike da se izjasne tko je »za«
prijedlog, zatim tko je »protiv« prijedloga, odnosno da li se tko uzdržao od glasovanja.
Glasovi vijećnika koji su bili nazočni u vijećnici, a nisu glasovali »za« niti
»protiv« prijedloga i nisu se izjasnili da se uzdržavaju od glasovanja,
smatraju se uzdržanim glasovima.
Kod utvrđivanja dnevnog reda i usvajanja
zapisnika glasuje se »za« ili »protiv«.
Iznimno od odredbe stavka 3. ovog članka, ako
se prilikom glasovanja o amandmanu za njegovo prihvaćanje izjasni manje od
polovice nazočnih vijećnika, predsjednik Vijeća može odmah utvrditi da je
amandman odbijen.
Vijećnike proziva i glasove prebrojava
službenik upravnog tijela koji obavlja stručne poslove za potrebe Vijeća.
Članak
80.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultat
glasovanja.
Na zahtjev vijećnika koji zatraži provjeru
glasovanja, predsjednik Vijeća zatražit će da se glasanje ponovi te potom
objaviti rezultat.
Članak
81.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim
listićima. Glasački listići su iste veličine, boje, oblika i ovjereni su
pečatom Vijeća.
Na glasačkom listiću prezimena kandidata navedena
su abecednim redom, a glasuje se na način da se zaokruži redni broj ispred
prezimena kandidata.
Ukoliko se glasuje o pojedinom prijedlogu ili
predmetu pitanje mora biti postavljeno jasno i precizno, a glasuje se »za«,
»protiv« i »uzdržan«.
Glasačke listiće priprema službenik upravnog
tijela koji obavlja stručne poslove za potrebe Vijeća.
Članak
82.
Službenik koji pomaže predsjedniku Vijeća u
provođenju tajnog glasovanja predaje vijećnicima glasačke listiće.
Članak
83.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se
prekida radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se istim postupkom
kao i prvo glasovanje.
Članak
84.
Vijećnik može glasovati samo osobno jednim
glasačkim listićem.
Nevažeći je nepopunjen listić, listić na
kojem su dopisana nova imena, odnosno glasački listić koji je tako popunjen da
se ne može sa sigurnošću utvrditi za koga ili što je vijećnik glasovao, kao i
listić na kojem je zaokružen veći broj kandidata od broja koji se bira.
Članak
85.
Nakon što su svi nazočni vijećnici predali
glasačke listiće i nakon što je predsjednik Vijeća objavio da je glasovanje
završeno, prelazi se na utvrđivanje rezultata glasovanja.
Rezultat glasovanja se utvrđuje na osnovi
predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik
Vijeća u prisutnosti službenika koji mu je pomagao kod samog glasovanja.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultate
glasovanja na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
7. Zapisnici
Članak
86.
O radu sjednice vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu
sjednice, o prijedlozima iznijetim na sjednici, o sudjelovanju u raspravi te o
donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o
pojedinom predmetu.
Zapisnik izrađuje službenik upravnog tijela
koji obavlja stručne poslove za potrebe Vijeća.
Članak
87.
Svaki vijećnik ima pravo na početku sjednice,
prije prelaska na dnevni red, iznijeti primjedbe na zapisnik prethodne
sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje
se na sjednici bez rasprave. Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u
zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe,
odnosno zapisnik u kojem su suglasno s prihvaćenim primjedbama izvršene
izmjene, smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik Vijeća
i službenik koji vodi zapisnik.
Izvornici zapisnika sjednica Vijeća čuvaju se
u pismohrani općinske uprave.
Članak
88.
Sjednice Vijeća tonski se snimaju, a tonske
snimke sjednica čuvaju se u sjedištu općinske uprave.
Upravno tijelo koje obavlja stručne poslove
za Vijeće dužno je omogućiti vijećniku, na njegov zahtjev, reprodukciju tonskog
zapisa sjednice, po prethodnom odobrenju predsjednika vijeća.
XI. JAVNOST RADA
Članak
89.
Sjednice Vijeća su javne.
Nazočnost javnosti na sjednici ili na dijelu
sjednice Vijeća može se isključiti samo iznimno, u slučajevima predviđenim
posebnim zakonom ili aktom Općine.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija, mogu pratiti rad Vijeća, ali ne smiju remetiti red i tijek
sjednice. Istu su dužni obratiti se predsjedniku Vijeća prije održavanja
sjednice, u pravilu pismeno, sa zahtjevom da prisustvuju sjednici.
Ukoliko je broj osoba koje prate rad Vijeća
veći od broja raspoloživih mjesta, predsjednik Vijeća određuje broj osoba koje
mogu pratiti rad Vijeća.
Članak
90.
O radu Vijeća javnost se obavještava putem
sredstava javnog priopćavanja, oglasne ploče, objavom na web stranicama Općine,
te objavom u službenim glasilu Primorsko-goranske županije.
Radi što potpunijeg i točnijeg obavješćivanja
javnosti o radu Vijeća i radnih tijela, može se dati službeno priopćenje za
tisak i za druga sredstva priopćavanja, o čemu odlučuje predsjednik Vijeća.
Članak
91.
Javnosti nisu dostupni podaci koji su, u
skladu s posebnim propisima, klasificirani određenim stupnjem tajnosti.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
92.
Izrazi koji se koriste u ovom Poslovniku a
koji označavaju rod, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu,
obuhvaćaju na jednak način muški i ženski rod.
Članak
93.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje
važiti Poslovnik Općinskog vijeća Općine Kostrena (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije br. 12/07).
Članak
94.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog danom od
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/09-01/13
Ur. broj: 2170-07-01-09-41
Kostrena, 29. listopada 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE KOSTRENA
Predsjednica
Ankica Lorinc, prof., v.r.