188.
Na temelju članka 24t. Zakona o unutarnjim
poslovima (»Narodne novine« broj 55/89, 18/90, 47/90, 19/91, 29/91 - pročišćeni
tekst, 73/91, 19/92, 33/92, 76/94, 161/98, 29/00, 53/00, 129/00 i 32/02),
Pravilnika o uvjetima pod kojima se skloništa mogu davati u zakup (»Narodne
novine« broj 98/01) i članka 46. Statuta Grada Rijeke (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 24/09) Gradsko vijeće Grada Rijeke, na
sjednici 29. listopada 2009. godine, donijelo je
ODLUKU
o davanju u zakup javnih tunelskih skloništa i
skloništa osnovne zaštite u miru
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuju način i uvjeti
davanja u zakup javnih tunelskih skloništa i skloništa osnovne zaštite u miru
na području grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Grad), zasnivanje zakupa te visina
zakupnine.
Članak
2.
Pod skloništima iz članka 1. ove Odluke
podrazumijevaju se javna tunelska skloništa i skloništa osnovne zaštite koje je
Grad preuzeo od Ministarstva unutarnjih poslova - Policijske uprave
Primorsko-goranske, sukladno propisima.
Skloništima iz stavka 1. ovoga članka
upravlja Odjel za gradsku samoupravu i upravu (u daljnjem tekstu: Odjel).
II. DJELATNOST U SKLONIŠTU
Članak
3.
Namjenu skloništa radi obavljanja određene
djelatnosti utvrđuje Gradonačelnik Grada (u daljnjem tekstu: Gradonačelnik) na
prijedlog Odjela te Odjela gradske uprave za poduzetništvo.
U skloništima je zabranjeno obavljanje
djelatnosti kojom se remeti javni red i mir u neposrednoj blizini skloništa te
djelatnosti kojom bi se narušila osnovna zaštitna funkcija skloništa.
Članak
4.
O promjeni ili dopuni ugovorene djelatnosti u
skloništu odlučuje Gradonačelnik na prijedlog Odjela i Odjela gradske uprave za
poduzetništvo.
III. ZASNIVANJE ZAKUPA
Članak
5.
Sklonište se daje u zakup putem javnog
natječaja (u daljnjem tekstu: natječaj).
Odluku o raspisivanju i provođenju natječaja
donosi Gradonačelnik.
Natječaj provodi Povjerenstvo za provedbu
natječaja (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo).
Povjerenstvo ima predsjednika i dva člana i
isti broj zamjenika koje imenuje Gradonačelnik na vrijeme od četiri godine.
Članak
6.
Natječaj se objavljuje u dnevnom tisku i na
web stranicama Grada.
Tekst objave iz stavka 1. ovoga članka mora
sadržavati sljedeće:
- adresu, namjenu i površinu skloništa,
- početni iznos zakupnine mjesečno po m2,
- vrijeme za koje se sklonište daje u zakup,
- vrijeme i mjesto otvaranja prijava,
- iznos jamčevine koju treba položiti svaki
sudionik, a koji utvrđuje Odjel,
- rok do kojeg se može podnijeti prijava za
sudjelovanje na natječaju,
- dan i sat kada se može razgledati sklonište
koje je predmet natječaja,
- odredbu da je najpovoljniji ponuditelj
dužan najkasnije u roku od 15 dana od dana provedenog natječaja ili do roka
kojeg odredi Povjerenstvo preuzeti sklonište i sklopiti ugovor o zakupu,
- odredbu da na natječaju ne može sudjelovati
osoba koja je sa Gradom sklopila ugovor o zakupu skloništa a isto ne koristi za
obavljanje djelatnosti, osoba koja ne ispunjava ili neuredno ispunjava obveze
iz ugovora o zakupu te osoba koja je u sudskom postupku s Gradom,
- odredbu da se sklonište uzima u zakup u
viđenom stanju te da ga je izabrani ponuditelj dužan urediti i privesti
ugovorenoj namjeni o vlastitom trošku,
- odredbu da se ugovor o zakupu sklapa kao
ovršna isprava sukladno pozitivnim propisima na trošak zakupnika,
- druge posebne uvjete za sudjelovanje na
natječaju koje utvrđuje Gradonačelnik.
Članak
7.
Pisana prijava za sudjelovanje na natječaju
mora sadržavati:
- zahtjev, u kojem mora biti navedeno ime i
prezime te prebivalište (za fizičku osobu) odnosno tvrtka i sjedište (za pravnu
osobu),
- naznaku rednog broja skloništa za koje se
podnosi prijava, djelatnost koja će se obavljati u skloništu te naziv banke i
broj računa radi povrata jamčevine,
- izvornik ili ovjerenu presliku rješenja
Trgovačkog suda o upisu u sudski registar ili izvadak iz sudskog registra koji
ne smije biti stariji od 30 dana od dana objave natječaja, iz kojeg mora biti
vidljivo da je pravna osoba registrirana za djelatnost koja će se obavljati u
skloništu te ime i prezime zakonskog zastupnika pravne osobe,
- izvornik ili ovjerenu presliku obrtnice (u
obliku i sadržaju određenim posebnim podzakonskim propisom) ako je ponuditelj
fizička osoba-obrtnik, iz koje mora biti vidljivo da je obrtnik registriran za
djelatnost koja će se obavljati u skloništu,
- izvornik ili ovjerenu presliku
dokumentacije kojom se dokazuje ostvarivanje prava prvenstva na natječaju
sukladno odredbama zakona kojim se uređuju prava hrvatskih branitelja iz
Domovinskog rata i članova njihovih obitelji,
- potvrdu Porezne uprave o stanju duga koja
ne smije biti starija od 30 dana od dana objave natječaja, kojom dokazuje da su
ispunjene obveze plaćanja svih dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko
i zdravstveno osiguranje,
- dokaz da je ponuditelj uplatio jamčevinu.
Članak
8.
Najpovoljnijom ponudom smatrat će se ona
ponuda koja, uz ispunjenje svih uvjeta iz natječaja, sadrži najviši ponuđeni
iznos zakupnine.
Natječaj će se provesti i u slučaju kada se
na isti prijavi samo jedan ponuditelj, ako udovoljava uvjetima iz natječaja.
Članak
9.
Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuditelja
donosi Gradonačelnik, na prijedlog Povjerenstva.
Na temelju odluke iz stavka 1. ovoga članka,
Grad kao zakupodavac i najpovoljniji ponuditelj sklapaju ugovor o zakupu.
Jamčevina koju su položili ponuditelji čije
prijave nisu prihvaćene, vratit će se natjecateljima u roku od osam dana od dana
donošenja odluke o odabiru najpovoljnije ponude, a položena jamčevina osobe
čija je ponuda prihvaćena zadržava se i uračunava u iznos zakupnine.
Ugovor o zakupu skloništa u ime zakupodavca
sklapa Odjel.
Ugovor o zakupu skloništa sklapa se u roku od
30 dana od dana donošenja odluke o izboru najpovoljnijeg ponuditelja.
O svakom sklopljenom ugovoru o zakupu
skloništa Odjel je dužan, najkasnije u roku od osam dana od dana njegova
sklapanja, izvijestiti Državnu upravu za zaštitu i spašavanje - Područni ured
za zaštitu i spašavanje Rijeka.
Članak
10.
Ugovor o zakupu obvezno se sklapa u pisanom
obliku i sadrži:
1. naznaku ugovornih strana,
2. podatke o skloništu (lokacija, površina
zakupljenog skloništa u m2),
3. djelatnost koja će se obavljati u
skloništu,
4. rok predaje skloništa zakupniku,
5. visinu zakupnine i druge naknade (tekuće
održavanje) koje je zakupnik dužan plaćati te rok i način plaćanja,
6. vrijeme na koje se ugovor sklapa,
7. odredbu o otkazu i prestanku ugovora o
zakupu,
8. odredbu da zakupnik uzima u zakup
sklonište u viđenom stanju te da ga je dužan urediti i privesti ugovorenoj
namjeni o vlastitom trošku,
9. odredbu da zakupnik ne smije obavljati
bilo kakve preinake skloništa bez prethodne pisane suglasnosti zakupodavca,
10. odredbu da je zakupnik dužan na zahtjev
nadležnog tijela civilne zaštite, bez odgode a najkasnije u roku od 24 sata od
priopćenog zahtjeva, isprazniti sklonište od osoba i stvari i osposobiti ga za
sklanjanje ljudi,
11. odredbu da je zakupnik dužan osigurati
odgovarajući prostor za pravilan smještaj opreme skloništa te da je pažnjom
dobrog gospodarstvenika dužan čuvati instalacije i uređaje u skloništu, kao i
ostalu opremu i elemente koji osiguravaju zaštitnu funkciju skloništa,
12. odredbu kojom se zakupniku izričito
zabranjuje adaptacija skloništa koja utječe ili može utjecati na temeljnu
namjenu i zaštitne značajke skloništa,
13. odredbu da je zakupnik dužan na zahtjev
nadležnog tijela civilne zaštite omogućiti ovlaštenoj osobi civilne zaštite
obavljanje inspekcijskog nadzora skloništa,
14. odredbu o izričitoj zabrani korištenja i
skladištenja opasnih tvari,
15. odredbu da je zakupnik dužan ugovorenu
djelatnost obavljati na način na koji neće pogoršati mikroklimu skloništa te
postojeće higijenske i tehničke uvjete u njemu,
16. odredbu da se sklonište ili njegov dio ne
smije davati u podzakup,
17. odredbu da se ugovor o zakupu sklapa kao
ovršna isprava sukladno propisima,
18. mjesto i vrijeme sklapanja ugovora i
potpis ugovornih strana.
Članak
11.
Stupanje u prava i obveze dosadašnjeg
zakupnika Gradonačelnik može odobriti nasljednicima zakupnika i pravnom
sljedniku zakupnika pod uvjetom da nastave obavljati djelatnost iz ugovora o
zakupu.
Članak
12.
Prilikom primopredaje skloništa, ugovorne
strane sastavljaju zapisnik u koji se unose podaci o zatečenom stanju u
skloništu.
Zapisnik iz stavka 1. ovoga članka potpisuju
obje ugovorne strane.
Zakupnik ne smije stupiti u posjed skloništa
prije sklapanja ugovora i potpisivanja zapisnika o primopredaji.
Potpisom ugovora o zakupu i zapisnika o
primopredaji, zakupnik potvrđuje da je sklonište primio u viđenom stanju te da
je suglasan da će, ako je to nužno radi obavljanja ugovorene djelatnosti,
sklonište na odgovarajući način urediti isključivo o vlastitom trošku.
Članak
13.
Zakupnik može koristiti sklonište samo u
svrhu i na način određen ugovorom o zakupu.
Zakupodavac ima pravo od zakupnika tražiti
naknadu štete, ako bi zbog nepoštivanja odredbi ugovora, u skloništu nastala
šteta ili bi se narušila njegova zaštitna funkcija.
Članak
14.
Zakupnik snosi troškove tekućeg održavanja
prostora skloništa (čišćenje, soboslikarski radovi, sitniji popravci na
instalacijama i slično).
Zakupnik je dužan, isključivo o vlastitom
trošku, izvršiti popravke oštećenja skloništa koje je sam prouzrokovao ili koje
su prouzrokovale osobe koje se koriste skloništem.
Članak
15.
Ugovor o zakupu može prestati na način
propisan zakonom, ovom Odlukom i ugovorom.
Članak
16.
Zakupodavac može otkazati ugovor o zakupu,
bez obzira na ugovorne odredbe o trajanju zakupa, ako zakupnik:
1. ne započne obavljati ugovorenu djelatnost
u roku od 30 dana od dana sklapanja ugovora,
2. u roku od 15 dana od dostave opomene, ne
plati dospjelu zakupninu i/ili ostale troškove s osnova korištenja skloništa za
razdoblje od dva mjeseca uzastopno ili tri mjeseca u tijeku godine,
3. bez prethodne pisane suglasnosti
zakupodavca učini bilo kakve preinake u skloništu, osobito one koje utječu na zaštitnu
funkciju skloništa,
4. izda dio ili čitavo sklonište u podzakup,
5. u drugim slučajevima utvrđenim ugovorom o
zakupu.
Otkazni rok za otkaz ugovora o zakupu iznosi
15 dana.
U slučaju otkaza ugovora o zakupu iz stavka
1. ovoga članka, zakupnik nema pravo na naknadu štete.
Članak
17.
U slučaju izmjene propisa kojima se uređuje
područje civilne zaštite, a kojima bi se izričito zabranilo davanje
skloništa u zakup,
zakupodavac će otkazati ugovor o zakupu.
Članak
18.
U slučaju prestanka ugovora o zakupu,
zakupnik ima pravo ukloniti sve uređaje koje je o vlastitom trošku ugradio u
prostor skloništa, pod uvjetom da sklonište vrati zakupodavcu neoštećeno.
Ako se uređaji iz stavka 1. ovoga članka ne
mogu ukloniti bez znatnog urušavanja prostora skloništa odnosno ugrožavanja
njegove zaštitne funkcije, zakupnik ima pravo na razmjeran povrat uloženih
sredstava.
Pravo na povrat uloženih sredstava iz stavka
2. ovoga članka odobrit će se zakupniku sukladno izvršenoj procjeni ulaganja,
izrađenoj po ovlaštenom sudskom vještaku građevinske struke.
IV. VISINA ZAKUPNINE
Članak
19.
Zakupnina se određuje prema djelatnosti koja
se obavlja u skloništu, po m2
korisne površine skloništa.
Početni iznos zakupnine utvrđen je u Tabeli
za utvrđivanje visine zakupnine, koja se nalazi u privitku i čini sastavni dio
ove Odluke (privitak 1.).
Visina zakupnine utvrđuje se u postupku
natječaja.
Iznos zakupnine i ostalih naknada koje je
dužan plaćati zakupnik, obračunava se u kunskoj protuvrijednosti za EUR po
srednjem tečaju Hrvatske narodne banke svakog prvog radnog dana u mjesecu.
Članak
20.
Iznimno od odredbe članka 5. ove Odluke,
Gradonačelnik može odobriti privremeno korištenje skloništa bez naknade, za
potrebe humanitarnih ustanova i vjerskih zajednica.
U slučaju iz stavka 1. ovoga članka sklopit
će se ugovor o privremenom korištenju skloništa.
Ugovor u ime Grada s korisnikom sklapa Odjel.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
21.
Financijska sredstva prikupljena od zakupnine
mogu se koristiti isključivo za opremanje i održavanje skloništa.
Članak
22.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje
važiti Odluka o davanju u zakup javnih tunelskih skloništa u miru (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 18/00, 3/01, 3/02 i 45/06).
Članak
23.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/09-01/169
Ur. broj: 2170-01-10-20-09-2
Rijeka, 29. listopada 2009.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA RIJEKE
Predsjednica
Gradskog vijeća
Dorotea Pešić-Bukovac, v.r.
*tablica
se nalazi na dnu stranice*