34.
Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01-vjerodostojno
tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka 27. Statuta Općine Lovran
(»Službene novine PGŽ« broj 26/01, 14/02, 8/05, 4/06-pročišćeni tekst, 22/06 i
6/07) Općinsko vijeće Općine Lovran, na 5. sjednici, održanoj dana 22. listopada
2009 godine donosi
POSLOVNIK
Općinskog vijeća Općine Lovran
I. UVODNE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Poslovnikom se detaljnije uređuje način
konstituiranja Općinskog vijeća, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti
vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika i potpredsjednika
Općinskog vijeća, sastav i način rada radnih tijela, način i postupak donošenja
akata u Općinskom vijeću, sazivanje, rad i tijek sjednice, postupak izbora i
imenovanja, te druga pitanja od značaja za rad Općinskog vijeća Općine Lovran.
II. KONSTITUIRANJE OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
2.
Konstituirajuća sjednica Općinskog vijeća
Općine Lovran (dalje u tekstu: Vijeće) saziva se na način, po postupku i u
rokovima utvrđenim zakonom, a Vijeće je konstituirano izborom predsjednika
Vijeća, ukoliko je na konstituirajućoj sjednici nazočna većina svih članova
Vijeća.
Do izbora predsjednika Vijeća, sjednici
predsjeda najstariji član Vijeća.
Predsjedatelj konstituirajuće sjednice (u
daljnjem tekstu: predsjedatelj) ima, do izbora predsjednika Vijeća, sva prava i
dužnosti predsjednika Vijeća u pogledu predsjedanja i rukovođenja sjednicom, a
do izbora Mandatne komisije i Komisije za izbor i imenovanja, ovlašten je
predlagati donošenje odluka koje pravo pripada i najmanje 1/3 vijećnika ako
ovim Poslovnikom nije određeno da pojedine odluke predlaže određeno tijelo ili
veći broj vijećnika.
Konstituirajuća sjednica započinje himnom
Republike Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
Članak
3.
Predsjedatelj Vijeća vodi postupak izbora
Mandatne komisije i Komisije za izbor i imenovanje nakon čega Mandatna komisija
izvješćuje Vijeće o rezultatima izbora i imenima izabranih vijećnika,
podnesenim ostavkama na mjesto vijećnika i zamjenicima koji umjesto njih
počinju obavljati vijećničku dužnost, te o prestanku mandata vijećnika kada su
za to ispunjene zakonske pretpostavke.
Članak
4.
U slučaju mirovanja i prestanka mandata
vijećnika, vijećnika zamjenjuje zamjenik vijećnika.
Vijećnika izabranog na stranačkoj listi,
zamjenjuje kandidat s dotične liste koji nije izabran, a kojeg odredi politička
stranka.
Vijećnika izabranog na koalicijskoj listi
dviju ili više političkih stranaka zamjenjuje kandidat političke stranke kojoj
je u trenutku izbora pripadao mandat vijećnika, kojem je prestao mandat.
Vijećnika izabranog na nezavisnoj listi
zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.
Ostavka se podnosi u pisanom obliku Mandatnoj
komisiji na način propisan odredbama Statuta Općine Lovran (dalje u tekstu:
Statuta).
Članak
5.
Nakon izvješća Mandatne komisije o provedenim
izborima, vijećnici polažu prisegu. Predsjedatelj izgovara prisegu sljedećeg
sadržaja:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost
vijećnika u Općinskom vijeću Općine Lovran obavljati savjesno i odgovorno, da
ću se u svom radu držati Ustava Republike Hrvatske, zakona i Statuta Općine
Lovran te da ću se zauzimati za svekoliki napredak Republike Hrvatske i Općine
Lovran«.
Predsjedatelj poslije pročitane prisege
proziva pojedinačno vijećnike koji ustaju i izgovaraju: »Prisežem« nakon čega
pristupaju i potpisuju izjavu o davanju prisege.
Vijećnik koji nije bio nazočan na
konstituirajućoj sjednici, kao i zamjenik vijećnika, kad počinje obavljati
dužnost vijećnika, polaže prisegu na prvoj sjednici na kojoj je nazočan.
Članak
6.
Postupkom izbora predsjednika Vijeća rukovodi
predsjedatelj.
Članak
7.
Nakon dane prisege vijećnika, izbora
predsjednika Vijeća, predsjednik Vijeća ili najmanje 1/3 vijećnika mogu
predložiti dopunu dnevnog reda konstituirajuće sjednice.
III. PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA
Članak
8.
Prava i dužnosti vijećnika propisana su
Statutom i ovim Poslovnikom.
Članak
9.
Pročelnik upravnog tijela dužan je vijećniku
pružiti obavijesti i uvide u materijal o temama koje su na dnevnom redu
sjednice Vijeća ili se pripremaju za sjednice Vijeća ili radnog tijela čiji je
član, kao i druge obavijesti koje su mu kao vijećniku potrebne.
Vijećnik može zatražiti obavijesti i
objašnjenja od predsjednika Vijeća i predsjednika radnih tijela o radu tijela
kojima oni predsjedavaju.
Članak
10.
Upravno tijelo koje obavlja stručne poslove
za Vijeće dužno je pružiti pomoć vijećniku u obavljanju njegove funkcije, posebno
u izradi prijedloga koje on podnosi, u obavljanju poslova i zadataka koje mu je
povjerilo radno tijelo Vijeća odnosno da mu osigura dopunsku dokumentaciju za
pojedine teme ili predmete koji su na dnevnom redu sjednice Vijeća ili radnih
tijela, a može tražiti i stručne obavijesti i objašnjenja radi potpunijeg
upoznavanja i praćenja problema na koje nailazi u obavljanju funkcije
vijećnika.
Članak
11.
Vijećnici mogu osnovati Klub vijećnika prema
stranačkoj pripadnosti i Klub nezavisnih vijećnika.
Klub vijećnika mora imati najmanje 3 člana.
Klubovi vijećnika obavezni su o svom
osnivanju obavijestiti predsjednika Vijeća, priložiti svoja pravila rada te
podatke o članovima.
Predsjednik Vijeća brine da se klubovima
vijećnika osiguraju prostorni i drugi uvjeti za rad.
IV. PRAVA I DUŽNOSTI PREDSJEDNIKA I
POTPREDSJEDNIKA OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
12.
Vijeće ima predsjednika i potpredsjednika.
Predsjednika odnosno potpredsjednika bira
Vijeće iz redova vijećnika, na prijedlog Komisije za izbor i imenovanja ili na
prijedlog najmanje 1/3 vijećnika Vijeća, većinom glasova svih vijećnika.
Prijedlog vijećnika mora biti podnesen u
pisanom obliku i potvrđen potpisom vijećnika. Vijećnik može svojim potpisom
podržati prijedlog samo za jednog kandidata.
Članak
13.
Izbor predsjednika i potpredsjednika se
obavlja tajnim glasanjem.
Ako prigodom glasovanja za izbor predsjednika
i potpredsjednika niti jedan kandidat ne dobije potrebnu većinu, glasovanje o
istim kandidatima se ponavlja.
Ako je za izbor predsjednika i
potpredsjednika bilo predloženo više od dva kandidata, a niti jedan nije dobio
potrebnu većinu, sukladno prethodnom stavku, u daljnjem glasanju sudjeluju dva
kandidata koja su dobili najviše glasova.
Ako su kandidati dobili isti broj glasova,
glasovanje o istim kandidatima se ponavlja.
Ako niti u ponovljenom glasovanju ni jedan
kandidat ne dobije potrebnu većinu, ponavlja se izborni postupak u cijelosti.
Članak
14.
Prava i dužnosti predsjednika Vijeća
propisana su Statutom i ovim Poslovnikom.
Članak
15.
Predsjednik Vijeća, prema potrebi, saziva
međustranački kolegij koji se sastoji od predsjednika klubova vijećnika.
Članak
16.
Predsjedniku Vijeća u pripremanju i
organiziranju sjednice Vijeća pomaže pročelnik upravnog tijela koje obavlja
stručne poslove za Vijeće.
Predsjedniku Vijeća u radu pomaže
potpredsjednik Vijeća koji, po ovlaštenju predsjednika, obavlja poslove iz
njegovog djelokruga rada te ga zamjenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili
spriječenosti.
Dok zamjenjuje predsjednika Vijeća,
potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika.
V. RADNA TIJELA
Članak
17.
Radna tijela Vijeća propisana Statutom su:
1. Mandatna komisija,
2. Komisija za izbor i imenovanja,
3. Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu
djelatnost.
Pored radnih tijela navedenih u stavku l.
ovog članka, Vijeće posebnom odlukom osniva i druga radna tijela u svrhu
priprema odluka iz djelokruga rada Vijeća.
Predsjednik radnog tijela bira se u pravilu
između vijećnika, a članovi iz reda znanstvenih, stručnih i drugi javnih osoba
na prijedlog Komisije za izbor i imenovanja, uz prethodni poziv političkim
strankama koje imaju vijećnike da dostave svoje prijedloge.
O prijedlogu kandidata za predsjednika i
članove radnih tijela glasuje se u cjelini.
Članak
18.
Mandatnu komisiju čine predsjednik i dva
člana.
Mandatna komisija bira se na prvoj sjednici
Vijeća iz redova vijećnika.
Članak
19.
Komisiju za izbor i imenovanja, čine
predsjednik i dva člana.
Komisiju za izbor i imenovanja bira se na
prvoj sjednici Vijeća u pravilu iz redova vijećnika Vijeća.
Članak
20.
Komisiju za Statut, Poslovnik i normativnu
djelatnost, čine predsjednik i dva člana. Predsjednik Komisije se bira iz
redova vijećnika, a članovi iz reda znanstvenih, stručnih i drugi javnih osoba.
Članak
21.
Način rada radnih tijela Vijeća reguliran je
posebnom odlukom Vijeća o osnivanju radnih tijela.
O sazivanju sjednica radnih tijela Vijeća,
vijećnici koji nisu članovi tih radnih tijela obavještavaju se putem oglasne
ploče Vijeća i objavom na web stranici Općine Lovran.
U radnim tijelima razmatraju se akti koje
donosi Vijeće, a odnosi se na djelokrug rada radnog tijela.
Radno tijelo obvezno je o svojim zaključcima
obavijestiti predlagatelja akta, općinskog načelnika i Vijeće.
VI. ODNOS OPĆINSKOG VIJEĆA I OPĆINSKOG
NAČELNIKA
Članak
22.
Općinski načelnik i zamjenik općinskog
načelnika (dalje u tekstu: načelnik i zamjenik načelnika) na prvoj sjednici
Vijeća polažu prisegu.
Predsjednik Vijeća čita prisegu sljedećeg
sadržaja: »Prisežem svojom čašću da ću dužnost općinskog načelnika odnosno
zamjenika općinskog načelnika Općine Lovran obavljati savjesno i odgovorno, da
ću se u svom radu držati Ustava Republike Hrvatske, zakona i Statuta Općine
Lovran, te da ću se zauzimati za svekoliki napredak Republike Hrvatske i Općine
Lovran«.
Predsjednik Vijeća poslije pročitane prisege
proziva pojedinačno općinskog načelnika i njegovo zamjenika, koji, nakon što je
izgovoreno njihovo ime i prezime, ustaju i izgovaraju: »Prisežem« nakon čega
pristupaju i potpisuju izjavu o davanju prisege.
Članak
23.
Načelnik i zamjenik načelnika prisustvuju
sjednicama Vijeća.
Načelnik određuje izvjestitelja za točke
dnevnog reda koje su, po njegov prijedlogu, uvrštene u dnevni red sjednice
Vijeća.
Članak
24.
Izvjestitelj sudjeluje u radu radnih tijela i
na sjednici Vijeća, iznosi stajališta načelnika, daje obavijesti i stručna
objašnjenja te izvještava načelnika o stajalištima i mišljenjima radnih tijela
i Vijeća.
Ako na raspravi nije nazočan ovlašteni
izvjestitelj, radno tijelo i Vijeće mogu, ako se smatra da je prisutnost
izvjestitelja nužna, raspravu o toj temi prekinuti ili odgoditi.
Članak
25.
O sjednicama Vijeća i radnih tijela,
predsjednik Vijeća i predsjednici radnih tijela izvješćuju općinskog načelnika
i izvjestitelje najkasnije 8 dana prije dana održavanja sjednice Vijeće odnosno
3 dana prije održavanja sjednice radnog tijela.
Članak
26.
Način i postupak pokretanja razrješenja
općinskog načelnika propisan je Statutom.
VII. AKTI VIJEĆA
Članak
27.
Odluke i druge akte (dalje u tekstu: akti)
koje donose Vijeće i radna tijela utvrđena su Statutom.
Akte, koje Vijeće donosi na temelju prava i
ovlaštenja utvrđenih zakonom i Statutom, potpisuje predsjednik Vijeća.
Članak
28.
Na izvornike odluka i drugih akata Vijeća
stavlja se pečat Vijeća.
Pod izvornikom odluka odnosno drugih akata
Vijeća podrazumijeva se onaj tekst odluke odnosno drugog akta koji je usvojen
na sjednici Vijeća.
Izvornici akata Vijeća čuvaju se kod upravnog
tijela koje obavlja stručne poslove za Vijeće.
Članak
29.
Statut, odluke i drugi opći akti Vijeća te
odluke o izboru, imenovanju i razrješenju osoba koje bira ili imenuje Vijeće, objavljuju
se u Službenom glasilu i na službenim web stranicama Općine.
O objavljivanju akata iz stavka 1. ovog
članka brine se upravno tijelo koje obavlja stručne poslove za Vijeće.
Članak
30.
Ovlašteni predlagatelji akata koje donosi
Općinsko vijeće jesu: vijećnici, klub vijećnika, općinski načelnik i radna
tijela Vijeća, osim ako je zakonom propisano da pojedini prijedlog mogu
podnijeti samo određena tijela.
Članak
31.
Ako predsjednik Vijeća utvrdi da podneseni
prijedlozi akata nisu sastavljeni u skladu s odredbama ovog Poslovnika,
zatražit će od predlagatelja da u određenom roku koji ne može biti duži od 15
dana, postupi i uskladi prijedlog akta s odredbama ovog Poslovnika.
Za vrijeme dok predlagatelj, odnosno
podnositelj akta ne otkloni nedostatak akta, smatrat će se da ne teku rokovi za
razmatranje akata utvrđeni ovim Poslovnikom, a ako nedostaci ne budu otklonjeni
u roku od 15 dana od poziva da se prijedlog akta uskladi, smatrat će se da akt
nije ni upućen Vijeću.
Ukoliko je prijedlog odluke skinut s dnevnog
reda ili odluka nije donesena na Vijeću, može se ponovno staviti na dnevni red
po isteku roka od 3 mjeseca, osim ako Vijeće ne odluči drukčije.
Članak
32.
Postupak donošenja akta pokreće se
prijedlogom akta.
Prijedlog akta sadrži pravnu osnovu za donošenje,
tekst prijedloga akta s obrazloženjem i tekst odredaba važećeg akta koja se
mijenja odnosno dopunjuje. Uz prijedlog akta može se podnijeti i odgovarajuća
dokumentacija.
Predlagatelj akta, odnosno njegov
predstavnik, može na početku rasprave podnijeti uvodno usmeno izlaganje i
kratko dopunsko obrazloženje prijedloga, a ako se predlaže da opći akt stupi na
snagu danom objave, dužan je posebno obrazložiti opravdanost ranijeg stupanja
na snagu.
Predlagatelj odluke ima pravo uzimati riječ u
tijeku rasprave, davati objašnjenja, iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se
o podnesenim amandmanima i o izraženim mišljenjima i primjedbama.
Načelnik može tražiti riječ u tijeku rasprave
o aktu i kada on nije predlagatelj. Ista prava ima i izvjestitelj radnog tijela.
Članak
33.
Ako dva ili više predlagatelja upute posebne
prijedloge odluka kojima se uređuje isto područje, predsjednik Vijeća pozvat će
predlagatelje da objedine prijedloge odluka u jedan prijedlog.
Ako se ne postigne dogovor, predsjednik
Vijeća unijet će prijedloge odluka u prijedlog dnevnog reda sjednice Vijeća
redoslijedom kojim su dostavljeni.
Članak
34.
Uvodno izlaganje i dopunsko obrazloženje
prijedloga akta može trajati najduže 5 minuta, a za prijedlog proračuna i
prijedlog prostornog plana 15 minuta.
Vijeće može posebnom odlukom odobriti i duže
trajanje uvodnog izlaganja i obrazloženja od propisanog stavkom 1. ovog članka,
ovisno o predmetu rasprave.
Članak
35.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga
akta podnosi se u pravilu pisano, u obliku amandmana, uz obrazloženje,
najkasnije dan prije održavanja sjednice.
Iznimno, ako se većina prisutnih vijećnika s
tim složi, vijećnik može podnijeti amandman i usmeno, na sjednici, u tijeku
rasprave.
Ako se prijedlog općeg akta mijenja ili
dopunjuje, amandmani se mogu podnositi samo na članke obuhvaćene predloženim
izmjenama i dopunama.
Amandman se upućuje predsjedniku Vijeća, a
predsjednik Vijeća ga, prije odlučivanja, dostavlja vijećnicima, predlagatelju
akta i općinskom načelniku ako on nije predlagatelj.
Pravo na podnošenje amandmana imaju ovlašteni
predlagatelji akata iz članka 30. ovog Poslovnika.
Članak
36.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane
sve do zaključenja rasprave.
Načelnik može do zaključenja rasprave
podnositi amandmane i na prijedloge akata kojih nije predlagatelj.
Članak
37.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da
bitno mijenjaju ili odstupaju od podnesenog prijedloga akta, Vijeće može
odlučiti da se rasprava odgodi kako bi se vijećnicima ostavilo dovoljno vremena
za pripremu prije odlučivanja.
Iz razloga navedenih u stavku l. ovog članka,
glasovanje o amandmanima će se odgoditi ako to zatraži načelnik, neovisno da li
je on predlagatelj.
Članak
38.
O amandmanima se izjašnjavaju predlagatelj i
načelnik, neovisno da li je on predlagatelj akta ili ne.
Izjašnjavanje prema stavku l. ovog članka je
u pravilu usmeno i iznosi se tijekom rasprave, neposredno prije glasovanja o
pojedinim ili svim amandmanima.
Članak
39.
Amandman koji je podnesen u roku postaje
sastavnim dijelom konačnog prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje:
- ako ga je podnio predlagatelj akta,
- ako ga je podnijela Komisija za Statut,
Poslovnik i normativnu djelatnost i s njima se suglasio predlagatelj akta,
- ako ga je podnio vijećnik ili radno tijelo
i s njima se suglasio predlagatelj akta.
Članak
40.
Ako konačni prijedlog akta nije podnio
načelnik, o amandmanu na prijedlog s kojim se nije suglasio glasuje se
odvojeno.
Amandman prihvaćen na sjednici Vijeća postaje
sastavni dio konačnog prijedloga akta o kojem se odlučuje.
Članak
41.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu
članaka konačnog prijedloga akta na koje se odnose.
Ako je na jedan članak konačnog prijedloga
akta podneseno više amandmana, najprije se glasuje o amandmanu koji najviše
odstupa od predloženog rješenja i prema tom kriteriju dalje o ostalim
amandmanima.
Nakon provedene rasprave i odlučivanja o
amandmanima, odlučuje se o donošenju akta.
VIII. DONOŠENJE AKTA PO HITNOM POSTUPKU
Članak
42.
Iznimno, akt se može donijeti po hitnom
postupku samo ako to zahtijevaju osobito opravdani razlozi ili ako bi ne
donošenje takvog akta u određenom roku moglo uzrokovati znatniju štetu za
Općinu.
Za donošenje akata po hitnom postupku ne
primjenjuju se propisani rokovi utvrđeni u članku 31. ovog Poslovnika.
Uz sam prijedlog da se akt donese po hitnom
postupku podnosi se prijedlog akta, a ako prijedlog za hitan postupak podnosi
vijećnik, tada mora imati pisanu podršku 1/3 vijećnika, uključujući i
predlagatelja.
Prijedlog za donošenje akta po hitnom
postupku podnosi se predsjedniku Vijeća najkasnije dan prije održavanja
sjednice Vijeća.
Predsjednik Vijeća bez odlaganja upućuje
prijedlog da se akt donese po hitnom postupku vijećnicima i načelniku ako on
nije predlagatelj.
Članak
43.
Kada se podnosi prijedlog akta po hitnom
postupku prethodno se glasuje, bez rasprave, o opravdanosti razloga za hitan
postupak i uvrštavanje u dnevni red sjednice, a potom se raspravlja i odlučuje
o aktu.
Članak
44.
Na predloženi akt koji se donosi po hitnom
postupku mogu se podnositi amandmani do zaključenja rasprave.
O postupku s amandmanima u slučajevima iz
prethodnog stavka ovog članka primjenjuju se odredbe ovog Poslovnika koje se
odnose na amandmane na prijedloge akata koji se donose u redovnom postupku.
IX. DONOŠENJE PRORAČUNA I GODIŠNJEG OBRAČUNA
PRORAČUNA OPČINE
Članak
45.
Prijedlog proračuna, odluke o izvršenju
proračuna, projekciju proračuna za sljedeće dvije proračunske godine i
godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna Općine podnosi načelnik na način i u
rokovima propisanim zakonom.
Članak
46.
Proračun i godišnji izvještaj o izvršenju
proračuna donose se većinom glasova svih vijećnika.
X. VIJEĆNIČKA PITANJA
Članak
47.
Vijećnici mogu postavljati vijećnička pitanja
načelniku, zamjeniku načelnika i pročelniku u svezi poslova iz njihovog
djelokruga rada.
Pitanja se postavljaju na sjednici Vijeća
prije utvrđivanja dnevnog reda usmeno ili u pisanom obliku posredstvom
predsjednika Vijeća, a vijećnik je dužan navesti kome ga upućuje. Vijećnik ima
pravo postaviti najviše dva vijećnička pitanja, a svako postavljanje pitanja
može trajati najviše dvije minute.
Pravo postavljanja vijećničkog pitanja ima i
klub vijećnika, s time da može postaviti samo jedno pitanje.
Odgovori na vijećnička pitanja daju se na
samoj sjednici, a ukoliko to nije moguće, moraju se navesti razlozi zbog kojih
se ne može dati odgovor na samoj sjednici.
Ako je vijećnik nezadovoljan odgovorom može
zatražiti dostavu pisanog odgovora. Pisani odgovor daje se najkasnije na
sljedećoj sjednici.
Načelnik, zamjenik načelnika i pročelnik
upravnog tijela dostavljaju pisani odgovor vijećniku putem predsjednika Vijeća.
Predsjednik Vijeća upućuje pisani odgovor svim vijećnicima.
Članak
48.
Pitanja koja vijećnici postavljaju načelniku,
njegovom zamjeniku odnosno pročelniku , kao i odgovor na ta pitanja, moraju
biti jasni, precizni i kratki, a mogu ukazivati na prijedlog mogućih mjera,
koje se odnose na postavljeno pitanje.
Ako smatra da postavljeno pitanje nije u
skladu s odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Vijeća će uputiti vijećnika na
to i pozvati ga da svoje pitanje uskladi s tim odredbama.
Ako vijećnik ne uskladi svoje pitanje s
odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Vijeća neće to pitanje uputiti tijelu
ili osobi kojemu je namijenjeno i o tome će obavijestiti vijećnika.
Članak
49.
Ako bi se odgovor odnosio na pitanje koje
predstavlja profesionalnu tajnu, načelnik, zamjenik načelnika i pročelnik mogu
predložiti da se odgovori neposredno vijećniku ili na sjednici Vijeća bez
prisutnosti javnosti ili na zatvorenoj sjednici radnog tijela iz čijeg
djelokruga rada je to pitanje.
O tom prijedlogu odlučuje Vijeće.
XI. PODNOŠENJE IZVJEŠĆA OPĆINSKOG NAČELNIKA
Članak
50.
Načelnik podnosi izvješće o svom radu u
skladu s odredbama Statuta.
Članak
51.
Prijedlog za traženje izvješća od načelnika o
pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti najmanje 1/3
vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora
biti potpisan od svih vijećnika koji predlažu donošenje zaključka o traženju
izvješća načelnika. U prijedlogu mora biti jasno postavljeno, formulirano i
obrazloženo pitanje o kojem se traži izvješće.
Članak
52.
Predsjednik Vijeća stavlja prijedlog za
traženje izvješća na dnevni red prve iduće sjednice Vijeća koja se mora održati
unutar roka od 30 dana od dana primitka zahtjeva.
Članak
53.
Predstavnik vijećnika koji su podnijeli
prijedlog za traženje izvješća ima pravo na sjednici Vijeća izložiti i
obrazložiti prijedlog.
Načelnik ima pravo na sjednici usmeno se
očitovati na podneseni prijedlog.
Članak
54.
Raspravu o izvješću načelnika Vijeće može
završiti utvrđivanjem stajališta o pitanju koje je zahtjevom za podnošenjem
izvješća pokrenuto ili donošenjem zaključka kojim se od načelnika traži
izvršavanje općih akata Vijeća.
Članak
55.
Vijećnici koji su podnijeli prijedlog za
traženje izvješća načelnika mogu prijedlog povući najkasnije prije odlučivanja
o prijedlogu.
Ako prijedlog za traženje izvješća načelnika
nije usvojen, prijedlog za traženje izvješća o bitno podudarnom pitanju ne može
se ponovno postaviti prije proteka roka od 3 mjeseca, od dana kada je Vijeće
donijelo zaključak kojim ne prihvaća prijedlog za traženje izvješća od
načelnika.
XII. RED NA SJEDNICI
l. Sazivanje sjednice
Članak
56.
Sjednicu Vijeća saziva predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća je dužan sazvati sjednicu
Vijeća na obrazloženi prijedlog najmanje 1/3 vijećnika, ili na prijedlog
načelnika, u roku od 15 dana od dana primitka zahtjeva. Prijedlog mora biti
predan u pisanom obliku i potpisan od 1/3 vijećnika, odnosno načelnika.
Rasprava po prijedlogu mora se održati u roku
od 30 dana od dana podnašanja prijedloga.
Sjednice Vijeća traju dok se ne iscrpi
utvrđeni dnevni red.
Ukoliko predsjednik Vijeća ne sazove sjednicu
u roku iz stavka 2. ovog članka, sjednicu će sazvati načelnik u daljnjem roku
od 15 dana.
Nakon proteka rokova iz stavka 2. i 4. ovog
članka, sjednicu Vijeća može, na traženje 1/3 vijećnika, sazvati čelnik
nadležnog tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne
(regionalne) samouprave. Zahtjev mora biti predan u pisanom obliku i potpisan
od podnositelja zahtjeva.
Članak
57.
Sjednice Vijeća sazivaju se pisanim pozivom,
a samo u izuzetno hitnim slučajevima i na drugi način.
Poziv za sjednicu, s materijalima koji se
odnose na prijedlog dnevnog reda, dostavlja se vijećnicima najmanje 8 dana
prije održavanja sjednice. Samo iz osobito opravdanih razloga ovaj rok se može
skratiti.
Poziv i materijal za sjednicu se mogu
dostaviti i elektronički putem. Sjednica Vijeća može se održavati i putem video
veze ako to dozvoljavaju tehničke mogućnosti.
O drugačijem načinu sazivanja sjednice i
opravdanosti razloga za sazivanje sjednice u kraćem roku odlučuje predsjednik
Vijeća.
Materijali za sjednicu Vijeća dostavljaju se
vijećnicima, načelniku, zamjeniku načelnika, pročelniku i voditeljima upravnih
tijela, vijećima mjesnog odbora na području Općine, vijećima nacionalnih
manjina/predstavnicima nacionalnih manjina ako djeluju na području Općine i
sredstvima javnog priopćavanja.
2. Dnevni red
Članak
58.
Dnevni red sjednice Vijeća predlaže
predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća prijedloge, sastavljene na
način propisan ovim Poslovnikom, uvrštava u dnevni red sjednice, ovisno o
tematici i aktualnosti prijedloga.
Dnevni red sjednice Vijeća utvrđuje se u pravilu
na početku sjednice.
Ako je dnevni red sjednice predložen u
pisanom obliku uz poziv za sjednicu, a nitko od ovlaštenih predlagatelja ne
podnese obrazloženi pisani prigovor na predloženi dnevni red najkasnije dan
prije sazvane sjednice kojim se traži skidanje s dnevnog reda pojedine točke,
promjena redoslijeda dnevnog reda ili dopuna dnevnog reda iz razloga što na
dnevnom redu nije prijedlog akta kojeg je predložio ovlašteni predlagatelj na
način propisan ovim Poslovnikom, predloženi dnevni red smatra se usvojenim i o
njemu se posebno ne glasuje.
Ukoliko je na dnevni red podnesen pisani
prigovor, o prigovoru se odlučuje na sjednici, bez rasprave, prilikom glasanja
o dnevnom redu.
Članak
59.
Ovlašteni predlagatelj ne može dostaviti novi
prijedlog akta bitno podudarnog sadržaja s prijedlogom koji nije uvršten u
dnevni red Vijeća iz razloga navedenih u članku 31. ovog Poslovnika ako nije
protekao rok iz stavka 3., članka 31. ovog Poslovnika u odnosu na ranije
podneseni prijedlog, osim ako Vijeće odluči drugačije.
Članak
60.
Predsjednik Vijeća može i nakon što je poziv
s dnevnim redom poslan vijećnicima, predložiti na samoj sjednici dopunu dnevnog
reda ili da se pojedini predmet izostavi iz dnevnog reda.
Ako se predlaže dopuna dnevnog reda,
vijećnicima se uz prijedlog za dopunu daje i materijal po predloženoj dopuni.
O izmjeni dnevnog reda odlučuje se bez
rasprave.
Članak
61.
Prilikom utvrđivanja dnevnog rada najprije se
odvojeno odlučuje o prijedlogu da se pojedini predmet izostavi, zatim da se
dnevni red dopuni pojedinim predmetom, a nakon toga se odlučuje o hitnosti
postupka.
Nakon što je utvrđen dnevni red sjednice,
sukladno odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Vijeća objavljuje utvrđeni
dnevni red.
Prije prelaska na rad po točkama dnevnog reda
usvaja se zapisnik s prethodne sjednice.
3. Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak
62.
Sjednici Vijeća predsjedava predsjednik
Vijeća, a u njegovoj odsutnosti ili spriječenosti potpredsjednik Vijeća.
Članak
63.
Sjednici mogu, kao gosti, prisustvovati svi
oni koje je pozvao predsjednik Vijeća.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego
što zatraži i dobije riječ od predsjednika Vijeća.
Prijave za govor primaju se čim se otvori
rasprava. U raspravi se govori u pravilu s govornice, a s mjesta se može
govoriti ako to dozvoljavaju tehnički uvjeti da govornika svi čuju i da njegove
riječi mogu biti zabilježene.
Govornika može opomenuti na red ili prekinuti
u govoru samo predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća brine se da govornik ne
bude ometan ili spriječen u svom govoru.
Članak
64.
Predsjednik Vijeća daje vijećnicima riječ po
redoslijedu kojim su se prijavili.
Vijećniku koji želi govoriti o povredi
Poslovnika ili o povredi utvrđenog dnevnog reda, predsjednik daje riječ čim je
ovaj zatraži. Govor tog vijećnika ne može trajati duže od dvije minute.
Predsjednik je dužan poslije iznesenog
prigovora dati objašnjenje o povredi Poslovnika odnosno utvrđenog dnevnog reda.
Ako vijećnik nije zadovoljan danim objašnjenjem o tome se odlučuje na sjednici
bez rasprave.
Ako vijećnik zatraži riječ da bi ispravio
navod za koji drži da je netočno izložen i koji je bio povod nesporazuma ili
koji zahtijeva objašnjenje, predsjednik će mu dati riječ čim završi govor
vijećnika ili govornika koji je to izazvao. Vijećnik se u svom govoru mora
ograničiti na ispravak odnosno objašnjenje, a njegov govor ne može trajati duže
od dvije minute.
Članak
65.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se
raspravlja i prema utvrđenom dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta dnevnog
reda, a nije dobio odobrenje predsjednika, ili u svom govoru grubo vrijeđa
osobe koje sudjeluju u radu Vijeća, predsjednik Vijeća će opomenuti, kao i
vijećnika koji svojim upadicama ili na drugi način ometa govornika.
Ako govornik i poslije opomene nastavi s
ponašanjem zbog kojeg mu je opomena izrečena, predsjednik Vijeća će mu oduzeti
riječ, a po potrebi i udaljiti ga sa sjednice.
Ako vijećnik odbije napustiti sjednicu u
slučaju iz stavka 3. ovog članka, predsjednik Vijeća će utvrditi da je vijećnik
udaljen sa sjednice i da se ne broji prilikom glasovanja.
Članak
66.
Vijećnik u raspravi u pravilu može govoriti
najdulje pet minuta.
Iznimno zbog važnosti teme, Vijeće može
odlučiti da pojedini vijećnik može govoriti i dulje.
Nakon što završe svoj govor svi vijećnici
koji su se prijavili za govor, u skladu sa člankom 64. ovog Poslovnika, mogu
ponovno zatražiti riječ i tada mogu govoriti još najviše tri minute, neovisno o
tome da li su ranije govorili o toj temi.
Na sjednici Vijeća se može odlučiti da
govornik o istoj temi može govoriti samo jedanput.
4. Tijek sjednice
Članak
67.
Nakon otvaranja sjednice, a prije utvrđivanja
dnevnog reda, predsjednik Vijeća utvrđuje nazočnost vijećnika, te predlaže
izbor dva ovjerovitelja zapisnika iz redova vijećnika. Vijećnik koji neće
prisustvovati sjednici Vijeća o tome izvještava predsjednika Vijeća ili upravno
tijelo koje obavlja stručne poslove za Vijeće.
Ako predsjednik Vijeća utvrdi da sjednici
nije nazočan dovoljan broj vijećnika, predsjednik Vijeća odlaže sjednicu za
određeni dan i sat.
Sjednica će se prekinuti i odložiti i u
slučaju kada se za vrijeme sjednice utvrdi da nema nazočnosti većine vijećnika.
Utvrđivanje broja nazočnih vijećnika
predsjednik Vijeća će provesti i u tijeku sjednice, na zahtjev vijećnika čiji
prijedlog podrži 1/3 vijećnika.
5. Odlučivanje
Članak
68.
Za donošenje akata na sjednici Vijeća,
potrebna je nazočnost većine vijećnika, osim u slučajevima kada je ovim Poslovnikom
drugačije određeno.
Vijeće donosi akte većinom danih glasova,
ukoliko je na sjednici Vijeća nazočna većina vijećnika, osim ako zakonom,
Statutom ili ovim Poslovnikom nije drugačije određeno.
Članak
69.
Većinom glasova svih vijećnika Vijeće donosi
sljedeće akte:
- Statut,
- Poslovnik Općinskog vijeća,
- proračun,
- godišnji izvješće o izvršenju proračuna,
- odluku o izboru i razrješenju predsjednika
i potpredsjednika Vijeća,
- odluku o raspisivanju referenduma o
razrješenju načelnika i njegovog zamjenika,
- odluku o raspisivanju referenduma o
pitanjima iz samoupravnog djelokruga, utvrđenih Statutom.
6. Glasovanje
Članak
70.
Glasovanje na sjednici je javno.
Vijeće može odlučiti da se o nekom pitanju
glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem, za tu
svrhu, pripremljenih rekvizita gdje zeleni rekvizit znači »za«, a crveni
»protiv«. Glasovanje dizanjem rekvizita provodi se na način da predsjednik
Vijeća prvo poziva vijećnike da se izjasne tko je »za« prijedlog, zatim, tko je
»protiv« prijedloga, odnosno da li se tko »uzdržao« od glasovanja. Glasovi
vijećnika koji su bili nazočni u vijećnici, a nisu glasovali »za« niti »protiv«
prijedloga i nisu se izjasnili da se »uzdržavaju« od glasovanja, smatraju se uzdržanim
glasovima.
Kod utvrđivanja dnevnog reda i usvajanja
zapisnika glasuje se »za« ili »protiv«.
Prilikom glasovanja o amandmanu za njegovo
prihvaćanje potrebna je većina koja je potrebna i za donošenje samog akta na
koji je amandman podnesen.
Vijećnike poziva i glasove prebrojava
službenik upravnog tijela u čijoj je nadležnosti obavljanje stručnih poslova za
potrebe Vijeća.
Članak
71.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultat
glasovanja.
Na zahtjev vijećnika koji zatraži provjeru
glasovanja, predsjednik Vijeća nalaže brojanje i ponovno objavljuje rezultat
glasovanja.
Članak
72.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim
listićima. Glasački listići su iste veličine, boje, oblika i ovjereni su
pečatom Vijeća.
Na glasačkom listiću prezimena kandidata
navedena su abecednim redom, a glasuje se na način da se zaokruži redni broj
ispred prezimena kandidata.
Ukoliko se glasuje o pojedinom prijedlogu ili
predmetu pitanje mora biti postavljeno jasno i precizno, a glasuje se »za«,
»protiv« i »uzdržan«.
Glasačke listiće priprema službenik iz članka
70., stavak 6., ovog Poslovnika. Predsjednik Vijeća može odrediti i određeni
broj vijećnika koji će mu pomagati kod tajnog glasovanja.
Članak
73.
Službenik i/ili vijećnik koji pomaže
predsjedniku Vijeća u provođenju tajnog glasovanja predaje vijećnicima glasačke
listiće.
Članak
74.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se
prekida radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se istim postupkom
kao i prvo glasovanje.
Članak
75.
Vijećnik može glasovati samo jednim glasačkim
listićem i to osobno.
Nevažeći je nepopunjen listić, listić na
kojem su dopisana nova imena, odnosno glasački listić koji je tako popunjen da
se ne može sa sigurnošću utvrditi za koga ili što je vijećnik glasovao, kao i
listić na kojem je zaokružen veći broj kandidata od broja koji se bira.
Članak
76.
Nakon što su svi nazočni vijećnici predali
glasačke listiće i nakon što je predsjednik Vijeća objavio da je glasovanje
završeno, prelazi se na utvrđivanje rezultata glasovanja.
Rezultat glasovanja se utvrđuje na osnovi
predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik
Vijeća u prisutnosti službenika i/ili vijećnika koji su mu pomagali kod samog
glasovanja.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultate glasovanja
na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
XIII. IZBORI I IMENOVANJA
Članak
77.
Predsjednika i potpredsjednika Vijeća bira i
razrješava Vijeće tajnim glasanjem na način i u postupku propisanim Statutom i
ovim Poslovnikom.
Članak
78.
Na prijedlog Komisije za izbor i imenovanja
ili najmanje 1/3 vijećnika može se pokrenuti postupak razrješenja predsjednika
i potpredsjednika Vijeća.
Prijedlog se dostavlja predsjedniku Vijeća u
pisanom obliku i mora sadržavati obrazloženje prijedloga.
Predsjednik, odnosno potpredsjednik Vijeća
imaju pravo očitovati se o prijedlogu najkasnije u osam (8) dana od dostave
prijedloga.
Predsjednik Vijeća dužan je prijedlog
uvrstiti u dnevni red sjednice Vijeća koja se mora održati najkasnije u roku od
30 dana od kada je prijedlog zaprimljen.
Ako Vijeće donese odluku o razrješenju
predsjednika i potpredsjednika Vijeća, mandat i prava na temelju obavljanja
dužnosti im prestaju izborom novog predsjednika Vijeća.
Članak
79.
Predsjednik i potpredsjednik Vijeća mogu dati
ostavku. Dužnost im prestaje danom izbora novog predsjednika Vijeća.
Članak
80.
Ako Vijeće razriješi predsjednika Vijeća, a
na istoj sjednici ne izabere novog, potpredsjednik Vijeća ima sva prava i
dužnosti predsjednika dok se ne izabere novi predsjednik.
Ako se istovremeno razriješi i potpredsjednik
Vijeća, a ne izabere se novi predsjednik i potpredsjednik Vijeća, poslove
predsjednika Vijeća, do izbora novog predsjednika, obavlja razriješeni predsjednik
Vijeća.
Vijeće je dužno u roku od 30 dana od
donošenja odluke o razrješenja predsjednika izabrati novog predsjednika.
XIV. ZAPISNICI
Članak
81.
O radu sjednice vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu
sjednice, o prijedlozima iznijetim na sjednici, o sudjelovanju u raspravi te o
donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o
pojedinom predmetu.
Članak
82.
Svaki vijećnik ima pravo na početku sjednice,
prije prelaska na dnevni red, iznijeti primjedbe na zapisnik prethodne
sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje
se na sjednici bez rasprave. Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u
zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe,
odnosno zapisnik u kojem su, suglasno s prihvaćenim primjedbama, izvršene
izmjene, smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik
Vijeća, službenik koji vodi zapisnik i dva ovjerovitelja zapisnika.
Izvornici zapisnika sjednica Vijeća čuvaju se
u pismohrani Općine.
Članak
83.
Sjednice Vijeća tonski se snimaju, a tonski
snimak sjednice čuva upravno tijelo u čijoj je nadležnosti obavljanje stručnih
poslova za potrebe Vijeća.
Upravno tijelo zaduženo za rad Vijeća dužno
je omogućiti vijećniku, na njegov zahtjev, da sasluša tonski snimak sjednice
ako isti nije, uz zapisnik, dostavljen na znanje vijećnicima.
XV. JAVNOST RADA
Članak
84.
Sjednice Vijeća su javne.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Vijeća, ali ne smiju remetiti red i tijek
sjednice (primjerice glasno razgovarati, upotrebljavati mobitel i dr.).
Ukoliko je broj osoba koje prate rad Vijeća
veći od broja raspoloživih mjesta, predsjednik Vijeća određuje broj osoba koje
mogu pratiti rad Vijeća.
Članak
85.
O radu Vijeća javnost se izvještava putem
sredstava javnog priopćavanja, oglasne ploče ili objavom na web stranicama
Općine.
Članak
86.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni
podaci, koji su, u skladu s posebnim propisima, klasificirani određenim
stupnjem tajnosti.
Članak
87.
Radi što potpunijeg i točnijeg izvješćivanja
javnosti, o rezultatima rada Vijeća i radnih tijela može se dati službeno
priopćenje za tisak i za druga sredstva priopćavanja, o čemu odlučuje predsjednik
Vijeća.
XVI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
88.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od
dana objave u Službenom glasilu primorsko goranske županije.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje
važiti Poslovnik Općinskog vijeća Općine Lovran (»Službene novine PGŽ« broj
26/01, 03/03, 8/05, 4/06-pročišćeni tekst i 22/06).
Klasa: 011-01/09-01/05
Ur. broj: 2156/02-01-09-10
Lovran, 22. listopada 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE LOVRAN
Predsjednik
Općinskog vijeća
Đurđica Tancabel, v.r.