27.
Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 - vjerodostojno
tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka 36. Statuta Općine Lokve
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 33/09) Općinsko vijeće
Općine Lokve, na svojoj sjednici 8. rujna 2009. godine donosi
POSLOVNIK
Općinskog vijeća Općine Lokve
1. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Poslovnikom Općinskog vijeća Općine
Lokve (u daljnjem tekstu: Poslovnik) uređuje se način rada Općinskog vijeća
Općine Lokve (u daljnjem tekstu Vijeće) i to:
- konstituiranje Vijeća, početak obnašanja
dužnosti člana Vijeća, mirovanje i prestanak mandata člana Vijeća,
- prava i dužnosti člana Vijeća,
- izbor i razrješenje predsjednika i
potpredsjednika Vijeća i njihova prava i dužnosti,
- način rada radnih tijela Vijeća,
- odnos Vijeća i Općinskog načelnika,
- postupak predlaganja i donošenja akata,
- poslovni red sjednice Vijeća,
- javnost u radu Vijeća,
- obavljanje stručnih, administrativnih i
drugih poslova za potrebe Vijeća.
2. KONSTITUIRANJE OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
2.
Konstituirajuću sjednicu Vijeća saziva čelnik
središnjeg tijela državne uprave Primorsko-goranske županije nadležnog za
poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave ili osoba koju on ovlasti,
po postupku i u rokovima utvrđenim zakonom.
Konstituirajućoj sjednici do izbora
predsjednika Vijeća predsjedava najstariji član.
Predsjedavatelj sjednice ima do izbora
predsjednika Vijeća sva prava i dužnosti predsjednika Vijeća.
Nakon izbora predsjednika Vijeća, izabrani
predsjednik preuzima predsjedanje sjednicom.
Članak
3.
Vijeće je konstituirano izborom predsjednika
na prvoj sjednici na kojoj je nazočna većina članova Vijeća.
Nakon što je Vijeće konstituirano, izvodi se
himna Republike Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
Članak
4.
Na početku konstituirajuće sjednice, Vijeće
na prijedlog predsjedatelja ili najmanje trečine članova Vijeća, bira iz reda
svojih članova Mandatnu komisiju.
Mandatna komisija ima predsjednika i dva
člana.
Mandatna komisija:
- podnosi Izvješće Vijeću o provedenim
izborima i imenima izabranih članova Vijeća kao i o podnosenim ostavkama na
dužnost člana Vijeća, te o zamjenicima članova Vijeća koji umjesto njih počinju
obnašati dužnost članova Vijeća,
- izvješćuje Vijeće o prestanku mandata
članova Vijeća, kad se ispune zakonom propisani uvjeti te izvješćuje da su ispunjeni
uvjeti za početak mandata zamjeniku člana Vijeća.
Vijeće prima k znanju izvješće Mandatne
komisije.
Članak
5.
Nakon što Vijeće primi k znanju izvješće
Mandatne komisije o provedenim izborima, članovi Vijeća daju svečanu prisegu.
Tekst prisege glasi:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost
vijećnika Općinskog vijeća Općine Lokve obavljati savjesno i odgovorno i da ću
se u svom radu pridržavati Ustava, zakona i statuta Općine Lokve i poštovati
pravni poredak Republike Hrvatske te se zauzimati za svekoliki napredak
Republike Hrvatske i Općine Lokve«.
Predsjedatelj izgovara tekst prisege i nakon
toga proziva pojedinačno članove Vijeća, a član Vijeća daje prisegu tako što
ustaje i izgovara: »Prisežem!«.
Nakon davanja prisege svaki član Vijeća
potpisuje tekst prisege pred predsjedateljem.
Članak
6.
Član Vijeća koji nije bio nazočan
konstituirajućoj sjednici, odnosno zamjenik člana Vijeća kada počinje obnašati
dužnost člana Vijeća daje prisegu na prvoj sjednici Vijeća kojoj je nazočan.
Članak
7.
Na konstituirajućoj sjednici Vijeće bira
Odbor za izbor i imenovanja na prijedlog predsjedatelja ili najmanje trećine
članova Vijeća.
Članak
8.
Danom konstituiranja Vijeća, članovima Vijeća
započinju prava i dužnosti određeni zakonom, Statutom Općine Lokve, ovim
Poslovnikom i aktima što ih donosi Vijeće, do prestanka mandata.
Članak
9.
Članu Vijeća prestaje mandat prije isteka
redovitog četverogodišnjeg mandata u slučajevima određenim zakonom.
Mirovanje mandata člana Vijeća i prestanak
mirovanja mandata člana Vijeća nastupa u slučajevima određenim zakonom.
3. PREDSJEDNIK I POTPREDSJEDNICI VIJEĆA
Članak
10.
Vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika, koje Vijeće bira iz reda članova Vijeća, većinom glasova svih
članova Vijeća, na prijedlog Odbora za izbor i imenovanja ili najmanje jedne
trećine članova Vijeća.
Općina Lokve
Član Vijeća može sudjelovati u podnošenju
prijedloga za samo jednog kandidata za predsjednika odnosno potpredsjednika.
Izbor predsjednika i potpredsjednika Vijeća
obavlja se javnim glasovanjem za svakog od kandidata posebno.
Za predsjednika i potpredsjednika Vijeća
izabran je kandidat za kojeg je glasovala većina svih članova Vijeća.
Ako pri glasovanju za izbor predsjednika i
potpredsjednika kandidat ne dobije potrebnu većinu glasova, glasovanje se
ponavlja po istom postupku kao za prvo glasovanje.
Ako su za izbor predsjednika i
potpredsjednika bila predložena više od dva kandidata u ponovljenom glasovanju
sudjeluju samo dva kandidata koja su dobila najviše glasova.
U slučaju da ni u ponovljenom glasovanju niti
jedan od kandidata ne dobije većinu glasova svih članova Vijeća, izborni se
postupak ponavlja.
Članak
11.
Predsjednik Vijeća:
- predstavlja Vijeće,
- saziva i organizira sjednice Vijeća,
predlaže dnevni red, predsjeda sjednicama Vijeća i potpisuje akte Vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja odluka i općih
akata,
- koordinira rad radnih tijela Vijeća,
- brine o suradnji Vijeća s Općinskim
načelnikom Općine Lokve,
- brine o ostvarivanju prava i izvršavanju
dužnosti članova Vijeća,
- održava red na sjednici,
- objavljuje rezultate glasovanja na
sjednici,
- određuje predstavnike Vijeća u svečanim i
drugim prigodama,
- surađuje s predstavnicama predstavničkih
tijela drugih jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave,
- brine o javnosti rada Vijeća,
- brine o poštivanju ovoga Poslovnika,
- obavlja i druge poslove određene zakonom,
Statutom Općine Lokve, ovim Poslovnikom i drugim aktima Vijeća.
Članak
12.
Potpredsjednici Vijeća pomažu u radu
predsjedniku Vijeća te obavljaju poslove iz njegova djelokruga za koje ih
ovlasti.
Pri obavljanju povjerenih poslova
potpredsjednici Vijeća dužni su pridržavati se naputka predsjednika Vijeća.
Predsjednik Vijeća određuje potpredsjednika
koji ga zamjenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili spriječenosti.
Za vrijeme dok zamjenjuje predsjednika Vijeća,
potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika Vijeća.
Članak
13.
Predsjednik i potpredsjednici Vijeća mogu
biti razriješeni dužnosti i prije isteka redovitog četvorogodišnjeg mandata.
Prijedlog za razrješenje predsjednika odnosno
potpredsjednika Vijeća može podnijeti Odbor za izbor i imenovanja ili najmanje
trećina članova Vijeća.
Prijedlog za razrješenje mora biti
obrazložen.
O prijedlogu za razrješenje odlučuje se
većinom glasova svih članova Vijeća, a o tome prijedlogu ne može se
raspravljati i glasovati prije nego protekne sedam dana od dana dostave
prijedloga predsjedniku Vijeća.
Članak
14.
Prijedlog za razrješenje može se podnijeti
ako predlagatelj smatra da predsjednik odnosno potpredsjednik Vijeća svojim
ponašanjem šteti ugledu Vijeća ili da je zloupotrebljavao položaj ili
prekoračio ovlasti.
Članak
15.
Predsjednik odnosno potpredsjednik Vijeća
može podnijeti ostavku.
Predsjedniku i potpredsjednicima Vijeća
dužnost prestaje danom kada Vijeće utvrdi činjenicu podnošenja ostavke na
dužnost.
U slučaju iz stavka 2. ovoga članka Vijeće će
odrediti potpredsjednika Vijeća koji će od izbora predsjednika imati sva
njegova prava i dužnosti, a Vijeće je dužno izabrati novog predsjednika odnosno
potpredsjednika Vijeća u roku od idućih 30 dana.
Članak
16.
Ako predsjedniku odnosno potpredsjedniku
Vijeća prestane mandat člana Vijeća prije isteka redovitoga četverogodišnjeg
mandata, Vijeće je dužno izabrati predsjednika odnosno potpredsjednika Vijeća u
roku od 30 dana od dana saznanja o prestanku mandata.
Članak
17.
Ako Vijeće razriješi dužnosti predsjednika
Vijeća, a na istoj sjednici ne izabere novog predsjednika odredit će
potpredsjednika Vijeća koji će do izbora predsjednika Vijeća imati sva njegova
prava i dužnosti.
U slučaju da ne izabere predsjednika na istoj
sjednici, Vijeće je dužno izabrati predsjednika Vijeća u roku od 30 dana od
dana razrješenja.
Članak
18.
Uz Predsjednika Vijeća za pripremanje
sjednice Vijeća te u obavljanju ostalih njegovih poslova sudjeluje pročelnik i
odgovarajući službenik Jedinstvenog upravnog odjela.
4. PRAVA I DUŽNOSTI ČLANA VIJEĆA
Članak
19.
Član Vijeća ima prava i dužnosti utvrđena
Statutom Općine Lokve, ovim Poslovnikom i aktima Vijeća, a osobito:
- prisustvovati sjednicama Vijeća i radnih
tijela kojih je član i sudjelovati u njihovom radu,
- raspravljati i izjašnjavati se o svim
pitanjima koja su na dnevnom redu Vijeća i radnih tijela kojih je član, te o
njima odlučivati,
- prihvatiti izbor za člana u radnom tijelu
Vijeća s tim da može istovremeno biti član najviše u dva stalna radna tijela,
- obavljati poslove i zadaće koje mu u okviru
svoga djelokruga povjeri Vijeće ili radno tijelo kojeg je član,
- predlagati Vijeću donošenje odluka i drugih
akata, te razmatranje pojedinih pitanja iz njegova djelokruga,
- tražiti i dobiti podatke od Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Lokve, te koristiti njihove stručne i tehničke usluge
potrebne za obavljanje dužnosti člana Vijeća,
- podnositi amandmane na prijedloge općih
akata,
- prisustvovati sjednicama radnih tijela
kojih nije član i sudjelovati u njihovu radu bez prava odlučivanja,
- predlagati osnivanje radnog tijela ili
radne grupe radi obrade određenog pitanja i pripreme akata za Vijeće,
- biti biran odnosno imenovan i prihvatiti
izbor odnosno imenovanje u tijela pravnih osoba određenih zakonom, Statutom
Općine Lokve i općim aktima Vijeća.
Članak
20.
Članu Vijeća su dostupni svi službeni
materijali, dokumenti i podaci koji se pripremaju ili prikupljaju u
Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Lokve, a koji se odnose na pitanja o kojima
se raspravlja na sjednicama Općinskog vijeća Općine Lokve.
Članak
21.
Član Vijeća ima pravo na naknadu troškova za
rad u Vijeću u skladu s odlukom Vijeća.
Članak
22.
Član Vijeća ne smije u obavljanju privatnih
poslova, gospodarskih i drugih djelatnosti, bilo za sebe, bilo za svojeg
poslodavca, koristiti položaj člana Vijeća i naglašavati taj položaj.
Član Vijeća dužan je čuvati podatke koje
sazna u obnašanju dužnosti, a koji prema zakonskim propisima nose oznaku
tajnosti i za to su odgovorni prema zakonu.
Članak
23.
Vijećniku mandat prestaje prije isteka vremena
na koje je izabran:
1. ako podnese ostavku,danom dostave pisane
ostavke shodno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom
postupku.
2. ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom
oduzeta, odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske
odluke.
3. ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen
na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju duljem od 6 mjeseci, danom pravomoćnosti
sudske presude.
4. ako odjavi prebivalište s područja
jedinice, danom odjave prebivališta.
5. ako mu prestane hrvatsko državljanstvo
sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom
njegova prestanka.
6. smrću.
Pisana ostavka člana Općinskog vijeća Općine
Lokve podnesena na način propisan st. 1. podst. 1. ovog članka treba biti
zaprimljena najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice Općinskog
vijeća.
Pisana ostavka člana Općinskog vijeća treba
biti ovjerena kod javnog bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste.
Ostavka podnesena suprotno st. 2. i 3. ovog
članka ne proizvodi pravni učinak.
Članak
24.
O nazočnosti članova Vijeća sjednicama Vijeća
vodi se evidencija.
U slučaju da član Vijeća ne može biti nazočan
sjednici Vijeća, dužan je o tome pravovremeno izvijestiti predsjednika
Općinskog vijeća.
Klubovi vijećnika
Članak
25.
U vijeću se mogu osnovati Klubovi vijećnika.
Klub mora imati najmanje tri člana.
Klubovi vijećnika obvezni su o svom osnivanju
obavijestiti Predsjednika Općinskog vijeća i Jedinstveni upravni odjel te
priložiti podatke o članovima i svoja pravila o radu.
Predsjednik Općinskog vijeća brine da se
Klubovima vijećnika osiguraju prostorni i drugi tehnički uvjeti za rad
(prostoriju za sjednice, prijepis, umnožavanje, dostavu materijala i drugo).
5. RADNA TIJELA
Članak
26.
Za proučavanje, raspravljanje i rješavanje
pojedinih pitanja iz nadležnosti Općinskog vijeća, za pripremu i podnošenje
prijedloga akata vijeću, Općinsko vijeće može osnivati radna tijela vijeća.
Odlukom o osnivanju radnog tijela ili ovim
Poslovnikom uređuju se njihovi nazivi, sastav i ovlaštenja te način rada.
Član Odbora ima pravo na naknadu troškova za
rad u Odboru u skladu s odlukom Vijeća.
Članak
27.
Radna tijela Općinskog vijeća imaju
predsjednika i određen broj članova.
Predsjednik i članovi biraju se, u pravilu,
iz reda vijećnika.
U radna tijela, odlukom Općinskog vijeća mogu
biti birani i ostali građani koji svojom stručnošću, sposobnošću i ostalim
znanjem mogu unaprijediti rad Općinskog vijeća.
Mandat predsjednika i članova radnog tijela
Vijeća traje do isteka mandata saziva Vijeća ukoliko Vijeće ne odluči
drugačije.
Članak
28.
Radna tijela Općinskog vijeća mogu zauzimati
stajališta o pitanjima iz svog djelokruga ako sjednici prisustvuje većina
članova radnog tijela, a odluke se donose većinom glasova nazočnih članova.
O radu na sjednici radnog tijela vodi se
zapisnik.
Članak
29.
Predsjednik radnog tijela organizira rad
radnog tijela, predlaže dnevni red i predsjedava njihovim sjednicama.
Sjednice radnog tijela saziva predsjednik
radnog tijela na vlastiti poticaj, zatim na temelju zaključka Općinskog vijeća,
na zahtjev predsjednika Općinskog vijeća ili na zahtjev najmanje dva člana
radnog tijela.
Predsjednik radnog tijela dužan je sazvati
sjednicu u roku od 8 dana na osnovi zaključka Općinskog vijeća ili ako to
zatraži predsjednik Općinskog vijeća ili najmanje dva člana radnog tijela.
Ako predsjednik ne sazove sjednicu kad je to
obavezan, sazvati će je predsjednik Općinskog vijeća po proteku 10 dana od
podnošenja zahtjeva.
Predsjednika radnog tijela u slučaju
spriječenosti ili odsutnosti zamjenjuje član kojeg odredi nadležno radno
tijelo, ukoliko ovim Poslovnikom ili drugom Odlukom vijeća nije određen
zamjenik.
Članak
30.
Radno tijelo Vijeća obavezno je o svojim
zaključcima i preporukama obavijestiti Vijeće.
Kad podnosi zaključak ili preporuku Vijeću,
radno tijelo određuje izvjestitelja koji će ih na vlasititi poticaj ili na
zahtjev Vijeća, na sjednici obrazložiti.
Izvjestitelj se na sjednici izjašnjava u ime
radnog tijela Vijeća, ali ne može izmijeniti zaključak ili preporuku radnog
tijela ili odustati od njega ako za to nije ovlašten od radnog tijela, niti se
može izjašnjavati o pitanjima o kojima radno tijelo nije dalo svoje mišljenje
ili zauzelo stajalište.
Članak
31.
Sjednici radnog tijela mogu prisustvovati i
sudjelovati u raspravi Općinski načelnik ili druga od njega određena osoba, kad
se razmatra prijedlog Općinskog načelnika, kao i pročelnik Jedinstvenog
upravnog odjela, kad se na sjednici razmatra pitanje iz njegovog djelokruga.
Članak
32.
Radna tijela imaju pravo zatražiti od
Jedinstvenog upravnog odjela te drugih tijela Vijeća odgovarajuće obavijesti
koji su mu potrebni za rad, a kojima isti raspolažu ili su ih u svom djelokrugu
obvezni prikupljati i evidentirati.
Članak
33.
Odbor za statutarno-pravna pitanja čine
predsjednik i 2 člana.
Odbor razmatra prijedloge svih općih akata o
kojima odlučuje Vijeće, glede njihove zakonitosti i primjene pravila
nomotehnike, te daje odgovarajuće primjedbe i prijedloge Vijeću.
Odbor utvrđuje i izdaje pročišćene tekstove
odluka i akata Vijeća kada je tim aktima ovlašten ili kada to ocijeni potrebnim
te obavlja i druge poslove po odluci Vijeća.
Članak
34.
Odbor za izbor i imenovanja sastoji se od predsjednika,
zamjenika predsjednika i 3 člana.
Odbor za izbor i imenovanja predlaže izbor i
imenovanja dužnosnika koje predlaže, bira odnosno imenuje Općinsko vijeće.
Odbor za izbor i imenovanja predlaže
imenovanja predstavnika vijeća u određena tijela na područu općine, priprema i
podnosi Vijeću prijedlog za izbor članova te predsjednika i zamjenika radnih
tijela vijeća te obavlja i druge poslove po odluci Vijeća.
6. ODNOS OPĆINSKOG VIJEĆA I OPĆINSKOG
NAČELNIKA
Članak
35.
Općinski načelnik i njegov zamjenik na prvoj
sjednici Općinskog vijeća polažu prisegu.
Predsjednik Općinskog vijeća čita prisegu
sljedećeg sadržaja:
»Prisežem da ću dužnost Općinskog načelnika
obnašati savjesno i držati se Ustava i Zakona i poštivati pravni poredak te da
ću se zalagati za svekoliki napredak Općine Lokve i Republike Hrvatske.«
Predsjednik Općinskog vijeća poslije
pročitane prisege proziva pojedinačno Općinskog načelnika i zamjenika, a
Općinski načelnik i zamjenik nakon što je izgovoreno njihovo ime i prezime,
ustaju i izgovaraju: »Prisežem!«.
Članak
36.
Općinski načelnik i zamjenik prisustvuju
sjednicama Općinskog vijeća.
Općinski načelnik može odrediti izvjestitelja
za točke dnevnog reda koje su po njegovu prijedlogu uvrštene u dnevni red
sjednice Općinskog vijeća.
Članak
37.
Izvjestitelj, određen na način iz čl. 36.
ovog Poslovnika, nazočan je na sjednicama Općinskog vijeća i radnih tijela
Općinskog vijeća, sudjeluje u njihovom radu, iznosi stajališta Općinskog
načelnika, daje obavijesti i stručna objašnjenja, te obavještava općinskog
načelnika o stajalištima i mišljenjima Općinskog vijeća odnosno radnih tijela.
Ako na raspravi nije nazočan ovlašteni
izvjestitelj, Općinsko vijeće ili radno tijelo može, smatra li da je prisutnost
izvjestitelja nužna, raspravu o toj temi prekinuti ili odgoditi.
Članak
38.
O sazvanim sjednicama predsjednik Općinskog
vijeća i predsjednici radnih tijela Općinskog vijeća izvješćuju Općinskog
načelnika i izvjestitelje najkasnije 5 dana prije dana održavanja sjednice.
Članak
39.
Način i postupak pokretanja razrješenja
Općinskog načelnika propisan je Statutom Općine Lokve.
7. AKTI VIJEĆA
1. Opće odredbe
Članak
40.
Vijeće na osnovi ovlaštenja utvrđenih zakonom
i Statutom Općine donosi odluke i druge akte.
Članak
41.
Odlukom se uređuju odnosi iz djelokruga
Općine Lokve koji su od općeg značenja za građane, pravne osobe i druge pravne
subjekte te propisuje njihova prava i dužnosti odnosno utvrđuju pitanja od
interesa za Općinu Lokve.
Odlukom se odlučuje i o izboru odnosno
imenovanju i razrješenju.
Članak
42.
Akti kojima se uređuje unutarnje ustrojstvo
Vijeća i Jedinstvenog upravnog odjela Općine Lokve te način rada i odnosi u
Vijeću donose se u obliku odluke, pravilnika i poslovnika.
Članak
43.
Zaključcima Vijeće zauzima stajalište o
temama koje razmatra.
Rješenjem se odlučuje o pojedinačnim
pitanjima iz nadležnosti Vijeća.
Članak
44.
Akte Vijeća potpisuje predsjednik Vijeća.
Zaključke i preporuke koje donose radna
tijela Vijeća potpisuje predsjednik radnoga tijela.
Članak
45.
Na izvornike odluka i drugih propisa i općih
akata Vijeća stavlja se pečat Vijeća.
Pod izvornikom odluka odnosno drugih propisa
i općih akata Vijeća, razumijeva se onaj tekst odluke odnosno drugog propisa i
općeg akta, koji je usvojen na sjednici Vijeća.
Izvornici akata Vijeća čuvaju se u
Jedinstvenom upravnom odjelu.
O izradi izvornika akata Vijeća, o stavljanju
pečata na izvornike tih akata, o čuvanju izvornika i evidenciji brine se
Jedinstveni upravni odjel.
Članak
46.
Opći akti Vijeća, odluke o izboru, odnosno
imenovanju i razrješenju dužnosnika koje bira ili imenuje Vijeće objavljuju se
u službenom glasilu županije.
O objavljivanju akata iz stavka 1. ovog
članka brine se Jedinstveni upravni odjel.
Članak
47.
Zaključci kojima se zauzimaju stavovi,
izražavaju mišljenja i utvrđuju obveze tijela Vijeća u pogledu izvršavanja
odluka, objavljuju se u
službenom glasilu po posebnoj odluci Vijeća.
2. Postupak donošenja akata
Članak
48.
Postupak donošenja akta pokreće se
podnošenjem prijedloga akta.
Prijedlog akta upućuje se predsjedniku Vijeća
u pisanoj formi.
Pravo podnošenja prijedloga akta ima član
Vijeća, Klub vijećnika, radno tijelo Vijeća i Općinski načelnik.
Član Vijeća ima pravo podnošenja prijedloga
akta, ako ga je svojim potpisom podržala jedna trećina članova Vijeća
(uključujući i člana Vijeća koji podnosi prijedlog).
Ako Općinski načelnik nije predlagatelj akta
na podneseni prijedlog daje svoje mišljenje.
Ako radno tijelo nije predlagatelj akta može
po potrebi na podneseni prijedlog dati mišljenje.
Članak
49.
Prijedlog akta mora biti odgovarajuće
obrazložen, posebno glede zakonskog, odnosno drugog pravnog temelja i svrhe
donošenja akta, te mora sadržavati tekst prijedloga općeg akta s obrazloženjem.
Uz prijedlog akta može se podnijeti i odgovarajuća dokumentacija.
Članak
50.
Ako predsjednik Vijeća ustanovi da podneseni
prijedlog odluke Vijeću, odnosno analiza, izvješće ili drugi akt nije
sastavljen u skladu s odredbama ovog Poslovnika, zatražit će od predlagatelja
da u određenom roku uskladi prijedlog akta s odredbama ovog Poslovnika.
Za vrijeme dok predlagatelj, odnosno
podnositelj akta ne otkloni nedostatak akta, smatrat će se da ne teku rokovi za
razmatranje akata utvrđeni ovim Poslovnikom, a ako nedostaci akta ne budu
otklonjeni u roku od 15 dana od poziva da se prijedlog akta uskladi, smatrat će
se da akt i nije upućen Vijeću.
Članak
51.
Predstavnik predlagatelja ima pravo, sve do
donošenja akta u ime predlagatelja davati odgovarajuća objašnjenja,
izjašnjavati se o amandmanima te privremeno ili trajno povući prijedlog akta iz
daljnje procedure.
Općinski načelnik može tražiti riječ u tijeku
rasprave o aktu i kada on nije predlagatelj. Ista prava ima i izvjestitelj radnog
tijela i Odbor za statutarno-pravna pitanja.
Članak
52.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga
općeg akta podnosi se u pisanom obliku uz obrazloženje (u daljnjem tekstu:
amandman).
Pravo podnošenja amandmana ima predsjednik i
član Vijeća, radno tijelo Vijeća i Općinski načelnik.
Amandman se upućuje predsjedniku Vijeća
najkasnije dva dana prije održavanja sjednice Vijeća.
Predsjednik Vijeća podneseni amandman upućuje
predlagatelju akta i Općinskom načelniku ako nije predlagatelj.
Članak
53.
Iznimno od odredbe iz članka 52. ovog
Poslovnika, ukoliko se s time složi većina prisutnih vijećnika, amandman se
može podnijeti usmeno, sve do zaključenja rasprave o prijedlogu akta, o čemu će
se predlagatelj očitovati na samoj sjednici.
Članak
54.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da
bitno mijenjaju ili odstupaju od podnesenog prijedloga akta, Općinsko vijeće
može odlučiti da se rasprava odgodi kako bi se vijećnicima ostavilo dovoljno
vremena za pripremu prije odlučivanja.
Iz razloga navedenih u stavku 1. ovog članka,
glasovanje o amandmanima će se odgoditi ako to zatraži Općinski načelnik,
neovisno da li je on predlagatelj.
Članak
55.
Uvodno izlaganje i dopunsko obrazloženje
prijedloga akta može trajati najduže 10 minuta, a za prijedlog proračuna i
dokumenata prostornog uređenja 20 minuta.
Članak
56.
O svakom amandmanu na prijedlog akta Vijeće
se izjašnjava posebno.
U slučaju više amandmana na prijedlog istog
akta, o amandmanima se Vijeće izjašnjava prema redoslijedu odredaba akta na
koje se amandmani odnose, a u okviru toga, redoslijedom podnošenja amandmana.
U slučaju da je više predlagatelja uputilo
prijedlog odluka kojima se uređuje isto područje, predsjednik Općinskog vijeća
pozvat će predlagatelje da objedine prijedloge odluka u jedan prijedlog.
Ako se u slučaju iz st. 3. ovog članka ne
postigne dogovor, predsjednik Općinskog vijeća će unijeti prijedloge odluka u
prijedlog dnevnog reda sjednice Općinskog vijeća redoslijedom kojim su
dostavljeni.
Članak
57.
Amandman koji je podnesen u roku postaje
sastavnim dijelom konačnog prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje:
- ako ga je podnio predlagatelj akta,
- ako ga je podnio Odbor za statutarno-pravna
pitanja i s njima se suglasio predlagatelj akta,
- ako ga je podnio vijećnik ili radno tijelo
i s njima se suglasio predlagatelj akta.
Članak
58.
Ako konačni prijedlog akta nije podnio
Općinski načelnik, o amandmanu na prijedlog s kojim se nije suglasio Općinski
načelnik glasuje se odvojeno.
Amandman prihvaćen na sjednici Općinskog
vijeća postaje sastavni dio konačnog prijedloga akta o kojem se odlučuje.
3. Odlučivanje i glasovanje
Članak
59.
Odluke i druge akte Vijeće donosi većinom
glasova ako je na sjednici nazočna većina članova Vijeća.
Statut Općine Lokve, Poslovnik Općinskog
vijeća Općine Lokve, Proračun, godišnje izvješće o izvršenju proračuna, Odluku
o izboru i razrješenju predsjednika i potpredsjednika Vijeća Općine Lokve,
Odluku o raspisivanju referenduma o razrješenju Općinskog načelnika i njegovog
zamjenika te Odluku o raspisivanju referenduma o pitanjima iz samoupravnog
djelokruga utvrđenih Statutom Općine Lokve, Općinsko vijeće Općine Lokve donosi
većinom glasova svih vijećnika.
Članak
60.
Prilikom izjašnjavanja o aktima i drugim
pitanjima članovi Vijeća se izjašnjavaju na pitanja predsjednika Vijeća,
prema sljedećem redoslijedu
tko je »za«, tko je »protiv«, tko je »suzdržan«.
Predsjednik Vijeća utvrđuje koliko se članova
Vijeća izjasnilo »za«, koliko »protiv« i koliko je »suzdržanih«.
Ukoliko vijećnici koji su bili nazočni u
vijećnici nisu glasovali niti »za« niti »protiv« prijedloga i nisu se izjasnili
da se suzdržavaju od glasovanja, smatraju se suzdržanim glasovima.
Glasove prebrojava službenik Jedinstvenog
upravnog odjela nazočan sjednici.
Članak
61.
Po završetku rasprave i odlučivanja o svakoj
točki dnevnog reda, predsjednik Vijeća utvrđuje koji akt u odnosu na podneseni
prijedlog je Vijeće donijelo.
Predsjednik Vijeća nakon rasprave utvrđuje
koje je zaključke Vijeće usvojilo nakon odlučivanja o odnosnoj točki dnevnog
reda.
Članak
62.
Vijeće odlučuje o svakom prijedlogu na
dnevnom redu nakon rasprave, ukoliko ovim Poslovnikom nije određeno da se
odluke donose bez rasprave.
Ako pitanje o kojem se raspravlja ne
zahtijeva donošenje akta ili ako Vijeće ne želi o tom pitanju odlučivati,
završava raspravu i prelazi na sljedeću točku dnevnog reda.
Vijeće može odlučiti da pojedini prijedlog
vrati predlagatelju radi dopune sukladno raspravi.
Članak
63.
Prijedlog proračuna, projekciju proračuna za
sljedeće dvije proračunske godine i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna
Općine podnosi Općinski načelnik na način i u rokovima propisanim zakonom.
Članak
64.
Glasovanje na sjednici je javno, osim ako
Vijeće ne odluči većinom glasova nazočnih članova Vijeća da se o nekom pitanju
glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruke ili
poimeničnim izjašnjavanjem.
Glasovanje dizanjem ruku provodi se na način
da predsjednik Vijeća poziva članove Vijeća da se izjasne tko je »za«
prijedlog, tko je »protiv« prijedloga, odnosno da li se tko »suzdržao« od
glasovanja za prijedlog.
Ako se dizanjem ruku ne može utvrditi točno
rezultat glasovanja, glasuje se poimenično.
Poimenično se glasuje i ako to odluči Vijeće
na prijedlog predsjednika Vijeća.
Članak
65.
Kod utvrđivanja dnevnog reda glasuje se »za«
ili »protiv«.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka, ako
se prilikom glasovanja o amandmanima o njegovom prihvaćanju izjasni manje od
polovice nazočnih članova Vijeća, predsjednik Vijeća može odmah utvrditi da
amandman nije prihvaćen.
Članak
66.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultate
glasovanja, koji se upisuju u zapisnik.
Na zahtjev člana Vijeća koji zatraži provjeru
glasovanja predsjednik Vijeća ponovit će glasovanje i ponovno objaviti rezultat
glasovanja.
Članak
67.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim
listićima. Glasački listići su iste veličine, boje i oblika i ovjereni su
pečatom Vijeća.
Ako se glasuje o prijedlogu kandidata, na
glasačkom listiću prezimena kandidata navode abecednim redom, a ispisuje se na
način da se zaokružuje redni broj ispred imena pojedinog kandidata.
Ako se glasuje o pojedinom prijedlogu,
pitanje mora biti postavljeno jasno i precizno, a glasuje se »za«, »protiv« i
»suzdržan« odnosno prema uputi na listiću.
Glasačke listiće priprema Jedinstveni upravni
odjel Općine Lokve.
Predsjednik Vijeća može odrediti dva člana
Vijeća koji će mu pomagati kod tajnog glasovanja.
Broj glasačkih kutija i mjesta gdje će se
kutije postaviti određuje predsjednik Vijeća.
Članak
68.
Član Vijeća može glasovati samo osobno,
jednim glasačkim listićem.
Nadopunjeni listić, listić na kojem su
dopisana nova imena, odnosno glasački listić koji je popunjen tako da se ne
može sa sigurnošću utvrditi za koga je ili zašto član Vijeća glasovao, nevažeći
je.
Članak
69.
Nakon što svi nazočni članovi Vijeća predaju
glasačke listiće i nakon što predsjednik Vijeća objavi da je glasovanje
završeno, prelazi se na utvrđivanje rezultata glasovanja.
Rezultat glasovanja utvrđuje se na osnovi
predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik
Vijeća u nazočnosti članova Vijeća koji su mu pomagali kod glasovanja.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultate
glasovanja na istoj sjednici na kojoj je tajno glasovanje provedeno.
Članak
70.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se
prekida radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se po istom
postupku.
4. Donošenje akata po hitnom postupku
Članak
71.
Iznimno, akt se može donijeti po hitnom
postupku ako je to nužno radi sprečavanja ili uklanjanja štete, odnosno ako bi
nedonošenje takvog akta u određenom roku imalo štetne posljedice ili ako to
zahtijevaju drugi opravdani razlozi.
Predlagatelj akta dužan je obrazložiti
hitnost postupka.
Ako prijedlog za donošenje akta po hitnom
postupku podnosi član Vijeća, prijedlog mora svojim potpisom podržati još
najmanje trećina članova Vijeća.
Ako predlagatelj donošenja akta po hitnom
postupku nije Općinski načelnik, tada se prijedlog akta dostavlja Općinskom
načelniku radi davanja mišljenja.
Članak
72.
Kada se Vijeću podnosi prijedlog za donošenje
akta po hitnom postupku, najprije se glasuje o opravdanosti prijedloga za
hitnim postupkom, a potom se raspravlja i odlučuje o samom aktu.
Članak
73.
Uz prijedlog da se akt donese po hitnom
postupku podnosi se i prijedlog akta.
Predsjednik Vijeća bez odlaganja prijedlog iz
stavka 1. ovog članka upućuje članovima Vijeća i Općinskom načelniku ako ono
nije predlagatelj.
Članak
74.
O prijedlogu iz članka 72. ovog Poslovnika
odlučuje se na početku sjednice Vijeća prilikom utvrđivanja dnevnog reda.
Članak
75.
Na prijedlog akta koji se donosi po hitnom
postupku amandmani se mogu podnositi do zaključenja rasprave.
8. PODNOŠENJE IZVJEŠĆA OPĆINSKOG NAČELNIKA
Članak
76.
Općinski načelnik podnosi izvješe o svom radu
u skladu s odredbama Statuta Općine Lokve.
Članak
77.
Prijedlog za traženje izvješća od Općinskog
načelnika o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti najmanje
1/3 vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora
biti potpisan od svih vijećnika koji predlažu donošenje zaključka o traženju
izvješća Općinskog načelnika. U prijedlogu mora biti jasno postavljeno,
formulirano i obrazloženo pitanje o kojem se traži izvješće.
Članak
78.
Predsjednik Općinskog vijeća stavlja
prijedlog za traženje izvješća na dnevni red prve iduće sjednice Općinskog
vjeća koja se održava nakon primitka prijedloga, ali ne prije nego što protekne
45 dana od dana primitka.
Članak
79.
Predstavnik vijećnika koji su podnijeli
prijedlog za traženje izvješća ima pravo na sjednici Općinskog vijeća izložiti
i obrazložiti prijedlog.
Općinski načelnik ima pravo na sjednici
usmeno se očitovani na podneseni prijedlog.
Članak
80.
Raspravu o izvješću Općinskog načelnika
Općinsko vijeće može završiti utvrđivanjem stajališta o pitanju koje je
zahtjevom za podnošenjem izvješća pokrenuto ili donošenjem zaključka kojim se
od Općinskog načelnika traži izvršavanje općih akata Općinskog vijeća.
Članak
81.
Vijećnici koji su podnijeli prijedlog za
traženje izvješća Općinskog načelnika mogu prijedlog povući najkasnije prije
odlučivanja o prijedlogu.
Ako prijedlog za traženje izvješća Općinskog
načelnika nije usvojen, prijedlog za traženje izvješća o istom ili bitno
sličnom pitanju ne može se ponovno postaviti prije isteka roka od 90 dana od
dana kada je Općinsko vijeće donijelo zaključak kojim ne prihvaća prijedlog za
traženje izvješća od Općinskog načelnika.
9. SAZIVANJE SJEDNICA I POSLOVNI RED NA
SJEDNICAMA VIJEĆA
1. Opće odredbe
Članak
82.
Predsjednik Vijeća saziva sjednice Vijeća po
potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.
Predsjednik Vijeća dužan je sazvati sjednicu
Vijeća na obrazloženi zahtjev najmanje jedne trećine članova Vijeća u roku od
15 dana od primitka zahtjeva.
Ukoliko predsjednik Vijeća ne sazove sjednicu
u roku iz stavka 4. ovog članka, sjednicu će sazvati Općinski načelnik u
daljnjem roku od 15 dana.
Članak
83.
Ako Vijeće ne odluči drugačije, sjednice
Vijeća traju dok se ne iscrpi utvrđeni dnevni red, a redni broj sjednice
određuje se u nizu za sjednice koje se održavaju u , tijekom jednog saziva
Vijeća.
Članak
84.
Predsjednik Vijeća može odgoditi sazvanu
sjednicu Vijeća, ako ocijeni da za to postoje opravdani razlozi.
Sjednica će se odgoditi pisanom obavijesti
ili na drugi odgovarajući način, u pravilu jedan dan prije zakazane sjednice, a
iznimno i u vrijeme kada je sjednica sazvana.
Ako predsjednik Vijeća ne odgodi sjednicu,
ali je odbije voditi ili ne dođe na sjednicu, niti ovlasti potpredsjednika
Vijeća da predsjedava sjednici, sjednica Vijeća ne može se održati. U tom
slučaju predsjednik Vijeća ju je dužan zakazati u drugom roku.
Članak
85.
Poziv za sjednicu, prijedlog dnevnog reda i
materijal o kojem će se raspravljati na sjednici, te odgovori na vijećnička
pitanja dostavljaju se vijećnicima 5 dana prije održavanja sjednice.
Iznimno, ako za to postoje opravdani razlozi,
članovima Vijeća se materijal uz pojedinu točku dnevnog reda može dostaviti i
naknadno, a može se uručiti i na samoj sjednici.
U pozivu za sjednicu Vijeća mora biti
navedeno mjesto i vrijeme održavanja sjednice, prijedlog dnevnog reda te potpis
sazivača sjednice.
Tekst poziva za sjednicu Općinskog vijeća
biti će istaknut na oglasnoj ploči Općine Lokve.
Članak
86.
Osim na način opisan člankom 85., poziv,
prijedlog dnevnog reda i materijal o kojem će se raspravljati na sjednici te
odgovori na vijećnička pitanja, ukoliko to pisano zatraži član Vijeća, mogu se
istima dostavljati elektroničkom poštom.
Dan slanja materijala opisanog u st. 1. ovoga
članka uzima se kao dan primitka materijala od strane vijećnika.
2. Utvrđivanje kvoruma, odgoda i prekid
sjednice
Članak
87.
Kada predsjednik Vijeća utvrdi da je nazočna
većina članova Vijeća, otvara sjednicu.
Ako predsjednik Vijeća utvrdi na početku
sjednice da nije nazočan potreban broj članova Vijeća, odgađa sjednicu za drugi
određeni dan i sat.
Sjednicu će predsjednik Vijeća prekinuti ako
za njezina trajanja utvrdi da nije nazočan potreban broj članova Vijeća i
zakazati nastavak sjednice za određeni sat istoga dana ili za određeni drugi
dan i sat.
O odgodi sjednice i o nastavku prekinute
sjednice zakazanom za drugi dan i sat pisanim se putem obavješćuju samo
nenazočni članovi Vijeća.
U slučaju odgode sjednice na početku
sjednice, odnosno prekida sjednice za njezina trajanja zbog utvrđivanja
nedostatka potrebnog broja članova Vijeća, predsjednik će zakazati sjednicu,
odnosno nastavak sjednice najkasnije u roku od 8 dana od dana odgode, odnosno
prekida sjednice.
Predsjednik Vijeća može odgoditi sazvanu
sjednicu aka za to postoje opravdani razlozi. Sjednica se u tom slučaju može
odgoditi najviše za 8 dana.
3. Dnevni red
Članak
88.
Dnevni red predlaže predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća može na samoj sjednici
predložiti da se dnevni red dopuni pojedinom točkom ili da se pojedina točka ne
uvrsti u dnevni red.
Ako se predlaže dopuna dnevnog reda,
članovima Vijeća se uz prijedlog za dopunu dnevnog reda daju i materijali po
predloženoj dopuni.
Članak
89.
Prelazeći na postupak utvrđivanja dnevnog
reda predsjednik Vijeća, uz eventualno iznošenje prispjelih primjedbi i
prijedloga na predloženi dnevni red, otvara raspravu o predloženom dnevnom
redu.
Članovi Vijeća, Općinski načelnik i
predstavnici odgovarajućih radnih tijela imaju pravo dati primjedbe na
predloženi dnevni red, tj. predložiti da se pojedine točke uvrste u dnevni red,
vodeći računa o odredbama ovog Poslovnika.
Prijedlozi u smislu stavka 2. ovog članka
moraju biti jasni i kratko obrazloženi i ne smiju imati karakter rasprave o
temi na koju se odnose.
Članak
90.
O prijedlogu dnevnog reda Vijeće se
izjašnjava kao o jednom prijedlogu, ako posebno ne odluči da se o uvrštenju u
dnevni red svake pojedine točke izjašnjava posebno.
Po završetku rasprave o dnevnom redu
predsjednik Vijeća utvrđuje kako je usvojen dnevni red većinom glasova.
Članak
91.
Nakon što je utvrđen dnevni red sukladno
odredbama ovog Poslovnika, Predsjednik Vijeća objavljuje usvojeni dnevni red, s
time da tijekom sjednice može promijeniti redoslijed rasprave o pojedinom
predmetu utvrđenoga dnevnog reda.
4. Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak
92.
Sjednici Vijeća predsjeda predsjednik Vijeća,
a u slučaju njegove odsutnosti ili spriječenosti sjednici predsjeda jedan od
potpredsjednika kojeg ovlasti predsjednik Vijeća.
Članak
93.
Predsjednik Vijeća vodi sjednicu, vodeći
stalno računa o pravima i dužnostima članova Vijeća i drugih sudionika
sjednice, te proceduri utvrđenoj ovim Poslovnikom.
Predsjednik Vijeća otvara raspravu, daje
riječ, upozorava sudionike u raspravi i ostale sudionike sjednice za slučaj da
izlaze iz okvira utvrđenog dnevnog reda, odnosno ometaju tijek sjednice.
5. Red na sjednici i stegovne mjere
Članak
94.
Red na sjednici osigurava predsjednik Vijeća.
Govornika može opomenuti na red ili prekinuti
u govoru samo predsjednik Vijeća.
Članak
95.
Za remećenje reda na sjednici predsjednik
Vijeća može članu Vijeća izreći stegovne mjere:
1. opomenu,
2. opomenu oduzimanjem riječi,
3. udaljavanje sa sjednice.
Stegovne mjere iz stavka 1. ovog članka su
izvršne i o njima se ne vodi rasprava.
Članak
96.
Članu Vijeća se izriče opomena ako svojim
ponašanjem ili govorom na sjednici remeti red ili na drugi način krši odredbe Poslovnika,
a osobito ako:
- ne govori o predmetu o kojem se raspravlja,
- govori, a nije dobio riječ,
- svojim upadicama ili na drugi način ometa
govornika, za koje nije dobio riječ,
- svojim govorom omalovažava ili vrijeđa
članove Vijeća,
- na drugi način remeti red na sjednici.
Članak
97.
Članu Vijeća se izriče opomena oduzimanjem
riječi:
- koji i nakon izicanja opomene svojim
govorom ili ponašanjem nastavi kršiti odredbe Poslovnika zbog čega mu je već
izrečena opomena,
- kada svojim govorom na grublji način
vrijeđa ili narušava ugled predsjednika Vijeća, člana Vijeća, Općinskog
načelnika, zamjenika Općinskog načelnika ili službenika Jedinstvenog upravnog
odjela,
- narušava ugled Vijeća.
Članak
98.
Članu Vijeća izriče se stegovna mjera
udaljavanja sa sjednice Vijeća kada je svojim ponašanjem toliko narušio red i
prekršio odredbe ovoga Poslovnika o redu na sjednici da je daljnje održavanje
sjednice dovedeno u pitanje.
Stegovna mjera udaljavanja izriče se na
sjednici Vijeća.
Kada je članu Vijeća izrečena stegovna mjera
udaljavanja sa sjednice Vijeća, član Vijeća je dužan odmah napustiti sjednicu.
Članak
99.
Ako druge osobe koje su nazočne sjednici
narušavaju red, predsjednik Vijeća će ih opomenuti.
Predsjednik Vijeća može narediti da se iz
dvorane udalje osobe iz stavka 1. ovog članka koje i nakon opomene narušavaju
red na sjednici.
Članak
100.
Protiv stegovne mjere udaljenja sa sjednice
Vijeća, član Vijeća ima pravo prigovora.
Prigovor se podnosi predsjedniku Vijeća
najkasnije u roku od 24 sata od izricanja stegovne mjere, a predsjednik Vijeća
ga upućuje svim članovima Vijeća.
Predsjednik Vijeća unosi prigovor u dnevni
red iduće sjednice.
Mišljenje o prigovoru daje Odbor za
statutarno-pravna pitanja.
Članak
101.
Odluka o prigovoru se donosi većinom glasova
nazočnih članova Vijeća bez rasprave, time da pravo govora ima samo član Vijeća
koji je podnio prigovor i izvjestitelj odbora za statutarno-pravna pitanja.
Vijeće po prigovoru
može potvrditi ili ukinuti
izrečenu stegovnu mjeru i ta odluka je konačna.
Članak
102.
Ako predsjednik Vijeća ne može održati red na
sjednici mjerama navedenim u ovom Poslovniku odredit će prekid sjednice.
6. Tijek sjednice
Članak
103.
Nakon otvaranja sjednice predsjednik Vijeća
daje potrebna objašnjenja u vezi s radom na sjednici.
Članak
104.
Prije utvrđivanja dnevnog reda usvaja se
zapisnik o radu na prethodnoj sjednici.
Nakon što je utvrđen i usvojen dnevni red
prelazi se na raspravu o pojedinim točkama dnevnog reda.
Članak
105.
Na sjednici se o svakom predmetu iz dnevnog
reda najprije raspravlja, a zatim odlučuje, osim ako Vijeće ne odluči da se o
pojedinom predmetu neće raspravljati.
Na početku rasprave o svakom pitanju
predlagač može dati i dopunsko usmeno obrazloženje.
Članak
106.
Predsjednik Vijeća zaključuje raspravu po
pojedinoj točki dnevnog reda kada utvrdi da više nema prijavljenih govornika.
Po zaključenju rasprave pristupa se
glasovanju na način i po postupku utvrđenom ovim Poslovnikom.
Vijećnička pitanja
Članak
107.
Član Vijeća ima pravo postavljati pitanja
(vijećničko pitanje) koja se odnose na stanje iz samoupravnog djelokruga općine
i to: Općinskom načelniku, zamjeniku Općinskog načelnika i službeniku
Jedinstvenog upravnog odjela.
Pitanja se postavljaju na sjednici Općinskog
vijeća prije utvrđivanja dnevnog reda usmeno ili u pisanom obliku posredstvom
predsjednika Općinskog vijeća, a vijećnik je dužan navesti kome ga upućuje.
Vijećnik ima pravo postaviti najviše tri
vijećnička pitanja, a svako postavljenje pitanja može trajati najviše 3 minute.
Pravo postavljanja vijećničkog pitanja ima i
klub vijećnika, s time da može postaviti samo jedno pitanje, čije postavljanje
može trajati najviše pet minuta.
Vijećničko pitanje mora biti precizno i
jezgrovito, isključivo u obliku pitanja, a ne komentara ili rasprave.
Članak
108.
Odgovori na vijećnička pitanja daju se na
samoj sjednici, a ukoliko to nije moguće, moraju se navesti razlozi zbog kojih
se ne može dati odgovor na samoj sjednici. Odgovor može trajati najviše tri
minuta.
Ako je vijećnik nezadovoljan odgovorom može
zatražiti dostavu pisanog odgovora. Pisani odgovor daje se najkasnije na
sljedećoj sjednici.
Članak
109.
Općinski načelnik, zamjenik odnosno
Pročelnik, dostavljaju pisani odgovor vijećniku posredovanjem predsjednika
Općinskog vijeća. Predsjednik Općinskog vijeća upućuje pisani odgovor svim
vijećnicima.
Ako bi se odgovor odnosio na pitanje koje
predstavlja profesionalnu tajnu, Općinski načelnik, zamjenik općinskog
načelnika odnosno Pročelnik može predložiti da se odgovori neposredno vijećniku
ili na sjednici Općinskog vijeća bez prisutnosti javnosti ili na zatvorenoj
sjednici radnog tijela čiji djelokrug rada je to pitanje.
Članak
110.
Nakon primljenog odgovora vijećnik može na
sjednici Općinskog vijeća iznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko
pitanje. Iznošenje mišljenja i dopunskog pitanja ne može trajati dulje od dvije
minute.
Mišljenje i dopunsko pitanje može se dati
samo jednom.
Vijećnik koji nije bio nazočan na sjednici na
kojoj je predsjednik Općinskog vijeća obavijestio Općinsko vijeće o pitanju
koje je bilo postavljeno i dobivenom odgovoru, može pisano dostaviti mišljenje
ili postaviti dopunsko pitanje.
10. ZAPISNIK
Članak
111.
O radu na sjednici Vijeća vodi se zapisnik i
to u skraćenom obliku.
Zapisnik sjednice Vijeća sadrži podatke o
danu i mjestu održavanja sjednice, početku i završetku sjednice, predsjedatelju
sjednice, nazočnim članovima Vijeća i ostalim nazočnima, utvrđenom dnevnom
redu, imenima sudionika u raspravi, usvojenim odlukama, zaključcima i drugim
pitanjima te druge podatke značajne za rad odnosne sjednice.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o
pojedinom predmetu.
Članak
112.
Svaki član Vijeća ima pravo na početku
sjednice iznijeti primjedbe na zapisnik prethodne sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje
se na sjednici bez rasprave. Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u
zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe
odnosno zapisnik u kojem su temeljem prihvaćenih primjedbi izvršene
odgovarajuće izmjene, smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik
Vijeća i službenik Jedinstvenog upravnog odjela koji vodi zapisnik, te
ovjeravatelj kojeg odredi predsjednik Vijeća.
Članak
113.
Sadržaj rasprave sa sjednice Vijeća neće se
evidentirati u zapisniku.
Ukoliko član Vijeća želi da njegov stav
iznesen tijekom rasprave bude pismeno zabilježen, taj član Vijeća ima pravo
tijekom sjednice ili naknadno dostaviti svoj stav u pisanoj formi koji će se
priložiti uz zapisnik.
Vijećnička pitanja evidentirat će se u
odgovarajućem dijelu zapisnika.
Članak
114.
Sjednice Općinskog vijeća tonski se snimaju,
a prijepis tonske snimke sjednice čuva Jedinstveni upravni odjel.
Jedinstveni upravni odjel je dužan omogućiti
vijećniku, na njegov zahtjev, da sasluša tonski snimak sjednice.
11. OSTVARIVANJE JAVNOSTI RADA VIJEĆA
Članak
115.
Sjednice Općinskog vijeća su javne.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovog članka,
Vijeće može većinom glasova ukupnog broja svojih članova odlučiti da
se sa sjednice ili dijela
sjednice isključi javnost, ako ocijeni da za to postoje posebni sigurnosni
razlozi.
Članak
116.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni
dokumenti i materijali Vijeća, koji su u skladu s posebnim propisima označeni
kao službena, vojna odnosno državna tajna.
Vijećnik ne smije iznositi podatke koje je
saznao na sjednicama a imaju karakter povjerljivosti naveden u stavku 1. ovog
članka.
Članak
117.
Izvjestitelji sredstava javnog priopćavanja
imaju pravo pratiti rad Vijeća i njegovih radnih tijela i izvješćivati javnost
o njihovom radu.
Na sjednicama radnog tijela Vijeća može se
odlučiti da izvjestitelji tiska i drugih sredstava javnog priopćavanja mogu
prisustvovati sjednici i ako se na njoj raspravlja o nekom pitanju bez
prisustva javnosti. O takvom pitanju mogu izvjestitelji tiska i drugih
sredstava priopćavanja davati za javnost samo one obavijesti za koje se to na
sjednici odluči.
Na sjednici se može odlučiti da se obavijesti
o takvom pitanju mogu davati tek po isteku određenog roka.
Članak
118.
Dužnost je izvjestitelja tiska i drugih
sredstava javnog priopćavanja da iznose točne podatke o temama koje se
razmatraju u Vijeću.
Radi pružanja pomoći i stvaranja povoljnih
uvjeta za rad predstavnika tiska i drugih oblika priopćavanja u Vijeću,
osigurava im se pravovremena dostava materijala i praćenje rada na sjednicama
Vijeća i radnih tijela, razgovori s predstavnicima predlagatelja ili s
dužnosnicima u Vijeću i drugi kontakti s izvjestiteljima.
Članak
119.
Radi što potpunijeg i točnijeg obavješćivanja
javnosti o rezultatima rada Vijeća i radnih tijela može se dati službeno
priopćenje za tisak i za druga sredstva priopćavanja.
Konferencija za tisak održava se po odluci
Vijeća, a uz suglasnost predsjednika Vijeća.
Članak
120.
Sjednicama Vijeća mogu prisustvovati zainteresirani
građani i predstavnici pravnih osoba.
Isti su dužni predsjedniku Općinskog vijeća u
roku od 48 sati prije održavanja sjednice Vijeća dostaviti popis osoba koje
predlažu da prisustvuju sjednici, s tim da će Predsjednik Vijeća prema
prostornim mogućnostima odrediti broj osoba koje će biti pozvane na sjednicu u
svojstvu gosta.
Na zahtjev gosta predsjednik Vijeća može mu
nakon završene rasprave dati riječ u trajanju najviše jednom do 3 minute.
12. ZAKLJUČNE ODREDBE
Članak
121.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje
važiti Poslovnik Općinskog vijeća Općine Lokve (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 1/06).
Članak
122.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 012-03/09-01/02
Ur. broj: 2112-02/1-09-1
Lokve, 8. rujna 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE LOKVE
Predsjednik
Boris
Jajaš, v. r.