30.
Na osnovi članka 33. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01-
vjerodostojno tumačenje, 129/05 i 36/09) i članka 29. Statuta Grada Cresa
(»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 29/09), Gradsko vijeće
Grada Cresa, na sjednici 16. rujna 2009. godine, donijelo je
POSLOVNIK
GRADSKOG VIJEĆA GRADA CRESA
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Unutarnje ustrojstvo, način rada i
odlučivanja Gradskog vijeća Grada Cresa (u daljnjem u tekstu: Gradsko vijeće),
sukladno Zakonu o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi i Statutu Grada
Cresa (u daljnjem tekstu: Statut) uređuje se ovim Poslovnikom.
Članak
2.
Ovim se Poslovnikom detaljnije uređuju:
- konstituiranje Gradskog vijeća,
- prava i dužnosti vijećnika u Gradskom
vijeću,
- prava i dužnosti predsjednika i
potpredsjednika Gradskog vijeća,
- sastav i način rada radnih tijela Gradskog
vijeća,
- odnos Gradskog vijeća i gradonačelnika,
- način i postupak donošenja akata u Gradskom
vijeću,
- vijećnička pitanja,
- sazivanje, rad i tijek sjednice Gradskog
vijeća,
- postupak izbora i imenovanja, razrješenja i
opoziva u Gradskom vijeću,
- zapisnici i javnost rada,
- te druga pitanja od značaja za rad Gradskog
vijeća.
II. KONSTITUIRANJE GRADSKOG VIJEĆA
Članak
3.
Konstituirajuća sjednica Gradskog vijeća
saziva se na način, po postupku i u rokovima utvrđenim zakonom.
Gradsko vijeće je konstituirano izborom
predsjednika Gradskog vijeća, ukoliko je na konstituirajućoj sjednici nazočna
većina članova Gradskog vijeća.
Konstituirajućoj sjednici Gradskog vijeća do
izbora predsjednika predsjedava najstariji vijećnik.
Predsjedatelj konstituirajuće sjednice (u
daljnjem tekstu: predsjedatelj) ima, do izbora predsjednika Gradskog vijeća sva
prava i dužnosti predsjednika Gradskog vijeća u pogledu predsjedanja i
rukovođenja sjednicom, a do izbora Mandatnog povjerenstva, ovlašten je
predlagati donošenje odluka, a to pravo pripada i najmanje 1/3 vijećnika, ako
ovim Poslovnikom nije određeno da pojedine odluke predlaže određeno tijelo ili
veći broj vijećnika.
Nakon što je Gradsko vijeće konstituirano,
izvodi se himna Republike Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
Članak
4.
Na konstituirajućoj sjednici Gradsko vijeće
bira Mandatno povjerenstvo i predsjednika Gradskog vijeća.
Osim tijela iz stavka 1. ovoga članka, na
konstituirajućoj sjednici Gradsko vijeće može birati i potpredsjednika Gradskog
vijeća, Odbor za izbor i imenovanja i Odbor za statutarno-pravna pitanja.
Prijedlog za izbor Mandatnog povjerenstva
mogu dati predsjedatelj ili najmanje četiri vijećnika.
Članak
5.
Mandatno povjerenstvo na konstituirajućoj
sjednici podnosi izvješće Gradskom vijeću o provedenim izborima za Gradsko
vijeće i imenima vijećnika, o podnesenim ostavkama na vijećničku dužnost, o
imenima vijećnika koji obnašaju dužnost nespojivu s vijećničkom dužnošću pa im
vijećnički mandat miruje na njihov zahtjev, te o zamjenicima vijećnika koji
umjesto njih počinju obnašati vijećničku dužnost.
Izabrani vijećnici, koji stavljaju mandat u
mirovanje, moraju o tome obavijestiti nadležno tijelo Gradskog vijeća
najkasnije 3 dana prije početka konstituirajuće sjednice.
Izabrani vijećnici koji daju ostavku dužni su
je dostaviti nadležnom tijelu u skladu s rokovima utvrđenim Zakonom.
Na konstituirajućoj sjednici umjesto
vijećnika koji su dali ostavku ili stavili mandat u mirovanje, nazočni su i u
kvorum uračunavaju se zamjenici vijećnika sukladno Zakonu o izboru članova
predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Članak
6.
Nakon što Gradsko vijeće prihvati izvješće
Mandatnog povjerenstva o provedenim izborima, pred predsjedateljem Gradskog
vijeća vijećnici daju prisegu.
Svečani čin davanja prisege odvija se tako da
predsjedatelj poziva sve nazočne da ustanu, a zatim izgovara tekst prisege koji
glasi glasi:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost
vijećnika u Gradskom vijeću Grada Cresa obnašati savjesno i odgovorno i da ću
se u svom radu držati Ustava, zakona i Statuta Grada Cresa i poštovati pravni
poredak, te da ću se zauzimati za svekoliki napredak Republike Hrvatske i opći
društveni napredak Grada Cresa.«
Predsjedatelj nakon toga proziva poimenično
vijećnike, a svaki vijećnik istupa pred predsjedatelja, izgovara: »Prisežem«,
te potpisuje tekst date prisege.
Članak
7.
Vijećnik koji nije bio nazočan
konstituirajućoj sjednici Gradskog vijeća, daje prisegu na idućoj sjednici
Gradskog vijeća kojoj je nazočan.
Zamjenik vijećnika koji nije bio nazočan
sjednici kada je Gradsko vijeće donijelo odluku o početku njegovog mandata,
prisegu daje na idućoj sjednici kojoj je nazočan.
Članak
8.
U slučaju mirovanja mandata i prestanka
mandata vijećnika, vijećnika zamjenjuje zamjenik vijećnika.
Vijećnika izabranog na stranačkoj listi,
zamjenjuje kandidat s dotične liste koji nije izabran, a kojeg odredi politička
stranka.
Vijećnika izabranog na koalicijskoj listi
dviju ili više političkih stranaka zamjenjuje kandidat stranke kojoj je u
trenutku izbora pripadao mandat vijećnika, kojem je prestao mandat.
Vijećnika izabranog na nezavisnoj listi
zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.
Ostavka se podnosi u pisanom obliku Mandatnom
povjerenstvu na način propisan zakonom.
Članak
9.
Nakon dane prisege vijećnika, izbora
predsjednika Vijeća, članova Mandatnog povjerenstva i Odbora za izbor i
imenovanja, odnosno nakon donošenja odluka o svim točkama dnevnog reda koje su
bile predviđene pozivom za konstituirajuću sjednicu, predsjednik Vijeća ili
najmanje 1/3 vijećnika mogu predložiti dopunu dnevnog reda konstituirajuće
sjednice.
Članak
10.
Danom konstituiranja Gradskog vijeća vijećnik
počinje obnašati vijećničku dužnost i do dana prestanka mandata ima prava i
dužnosti vijećnika utvrđena zakonom, Statutom i ovim Poslovnikom.
Vijećniku miruje vijećnički mandat za vrijeme
dok obnaša dužnost za koju je zakonom ili Statutom određeno da je nespojiva s
vijećničkom dužnošću, odnosno za vrijeme za koje je stavio vijećnički mandat u
mirovanje.
Za vrijeme mirovanja vijećničkog mandata,
vijećniku miruju sva prava i dužnosti, ako ovim Poslovnikom nije drukčije
određeno.
Članak
11.
Nakon isteka mandata Gradskog vijeća
(raspuštanjem ili istekom zakonskog roka), vijećnicima izabranim i drugim
članovima imenovanim u tijela Gradskog vijeća prestaje članstvo u tijelima
Gradskog vijeća.
III. PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA
Članak
12.
Vijećnik ima prava i dužnosti utvrđena
odredbama zakona, Statuta i ovog Poslovnika.
Članak
13.
Vijećniku se dostavljaju prijedlozi akata
koje donosi Gradsko vijeće, te izvješća, analize i drugi materijali o kojima će
se raspravljati u Gradskom vijeću ili u radnim tijelima kojih je član.
O prisustvovanju vijećnika sjednicama
Gradskog vijeća i sjednicama radnih tijela kojih je član nadležno tijelo Grada
vodi službenu evidenciju.
Članak
14.
Vijećniku su dostupni svi službeni materijali,
dokumenti i podaci koji se pripremaju ili prikupljaju u radnim tijelima
Gradskog vijeća i u tijelima gradske uprave.
Članak
15.
Predsjednik Gradskog vijeća i predsjednik
radnog tijela Gradskog vijeća dužan je davati vijećniku obavijesti i
objašnjenja.
Članak
16.
Vijećnici su dužni čuvati podatke koje
saznaju u obavljanju vijećničke dužnosti ako nose oznaku tajnosti i za to su
odgovorni prema zakonu.
Članak
17.
Upravno tijelo koje obavlja stručne poslove
za Gradsko vijeće dužno je pružiti pomoć vijećniku u obavljanju njegove
funkcije, a napose u izradi prijedloga koje on podnosi, u obavljanju poslova i
zadataka koje mu je povjerilo radno tijelo Gradskog vijeća odnosno da mu
osigura dopunsku dokumentaciju za pojedine teme ili predmete koji su na dnevnom
redu sjednice Gradsko vijeća ili radnih tijela, a može tražiti i stručne
obavijesti i objašnjenja radi potpunijeg upoznavanja i praćenja problema na
koje nailazi u obavljanju funkcije vijećnika.
Članak
18.
Klub vijećnika u Gradskom vijeću mogu
osnovati:
- politička stranka koja ima najmanje dva
vijećnika,
- dvije ili više političkih stranaka koje
imaju zajedno najmanje tri vijećnika,
- najmanje dva nezavisna vijećnika.
Vijećnik može biti član samo jednog kluba
vijećnika.
Članak
19
Klubovi vijećnika obvezni su o svom osnivanju
izvijestiti predsjednika Gradskog vijeća, te priložiti pravila rada, podatke o
članovima i predsjedniku kluba vijećnika.
Predsjednik Gradskog vijeća brine da se
klubovima vijećnika osiguraju prostorni i drugi tehnički uvjeti za rad (prostorije
za sjednice, prijepis, umnožavanje i dostavu materijala i dr.).
IV. PRAVA I DUŽNOSTI PREDSJEDNIKA I
POTPREDSJEDNIKA GRADSKOG VIJEĆA
Članak
20.
Gradsko vijeće ima predsjednika i
potpredsjednika.
Potpredsjednik Gradskog vijeća pomaže u radu
predsjedniku Gradskog vijeća obavljajući poslove za koje ga on ovlasti.
U slučaju spriječenosti u obnašanju
predsjedničke dužnosti potpredsjednik zamjenjuje predsjednika Gradskog vijeća.
Članak
21.
Predsjednik Gradskog vijeća prema potrebi,
saziva međustranački kolegij koji se sastoji od predsjednika klubova vijećnika.
Članak
22.
Predsjedniku Gradskog vijeća u pripremanju i
organiziranju sjednice Gradskog vijeća pomaže pročelnik upravnog tijela koje
obavlja stručne poslove za Gradsko vijeće.
Posebne odredbe o izboru predsjednika i
potpredsjednika Gradskog vijeća
Članak
23.
Prijedlog za izbor predsjednika i
potpredsjednika Gradskog vijeća može dati najmanje jedna trećina vijećnika.
Prijedlog u pisanom obliku, vlastoručno
potpisan od strane svih vijećnika koji daju prijedog za istog kandidata,
predaje se predsjedatelju.
Vijećnik može svojim potpisom poduprijeti
samo jedan prijedlog kandidata za predsjednika odnosno potpredsjednika Gradskog
vijeća.
Po završetku podnošenja prijedloga,
predsjedatelj utvrđuje ispravnost prijedloga i po abecednom redu objavljuje
kandidate za predsjednika i potpredsjednika Gradskog vijeća.
Članak
24.
Predsjednik i potpredsjednik Gradskog vijeća
biraju se tajnim glasovanjem u skladu s odredbama ovog poslovnika koje se
odnose na tajno glasovanje.
Nakon izbora predsjednika Gradskog vijeća,
izabrani predsjednik Gradskog vijeća preuzima predsjedanje sjednicom.
Članak
25.
Ako predsjednik ili potpredsjednik Gradskog
vijeća podnese ostavku na dužnost predsjednika odnosno potpredsjednika Gradskog
vijeća, ili ako predsjedniku ili potpredsjedniku prestane vijećnički mandat,
postupak izbora novog predsjednika odnosno potpredsjednika vrši se po odredbama
članka 23. i 24. ovog Poslovnika, s tim što prijedlog za izbor predsjednika
odnosno potpredsjednika može dati i Odbor za izbor i imenovanja.
V. RADNA TIJELA GRADSKOG VIJEĆA
Članak
26.
Gradsko vijeće ima stalna radna tijela
utvrđena Statutom, a može osnivati i druga stalna ili povremena radna tijela.
Stalna radna tijela Gradskog vijeća su
odbori, povjerenstva ili druga radna tijela u skladu s odlukom Gradskog vijeća.
Odlukom o osnivanju stalnog ili povremenog
radnog tijela uređuje se njihov naziv, sastav, djelokrug, ovlasti, vrijeme na
koje se osniva i način rada. Radna tijela Gradskog vijeća donose zaključke i
preporuke.
Radna tijela Gradskog vijeća, nakon provedene
rasprave, zauzimaju stajališta i o tome izvješćuju Gradsko vijeće, odnosno
utvrđuju prijedloge akata iz svojega djelokruga i predlažu ih Gradskom vijeću.
Članak
27.
Radno tijelo Gradskog vijeća ima predsjednika
i određen broj članova.
Predsjednik radnog tijela bira se u pravilu
između vijećnika, a članovi ili iz redova vijećnika ili iz reda znanstvenih,
stručnih i drugi javnih osoba, na prijedlog Odbora za izbor i imenovanja ili
1/3 vijećnika, uz prethodni poziv političkim strankama koje imaju vijećnike da
dostave svoje prijedloge.
O prijedlogu kandidata za predsjednika i
članove radnih tijela glasuje se u cjelini.
Radno tijelo na prvoj konstituirajućoj
sjednici, između članova bira potpredsjednika koji zamjenjuje predsjednika u
slučaju odsutnosti.
Članak
28.
Stalna radna tijela Gradskog vijeća osnovana
Statutom su:
1. Odbor za statutarno-pravna pitanja,
2. Odbor za izbor i imenovanja,
3. Odbor za suradnju jedinica lokalne
samouprave i
4. Mandatno povjerenstvo.
Članak
29.
Odbor za statutarno-pravna pitanja ima
predsjednika i četiri člana. Predsjednik Odbora za statutarno-pravna pitanja
bira se iz reda vijećnika.
Odbor za izbor i imenovanja ima predsjednika
i četiri člana koji se biraju iz reda vijećnika.
Odbor za suradnju s jedinicama lokalne
samouprave ima predsjednika i četiri člana. Predsjednik i četiri člana Odbora
za suradnju s jedinicama lokalne samouprave biraju se iz reda vijećnika i
građana Grada Cresa.
Mandatno povjerenstvo ima predsjednika i dva
člana, koji se na konstituirajućoj sjednici Gradskog vijeća biraju iz reda
vijećnika.
Članak
30.
Način rada radnih tijela Gradskog vijeća,
reguliran je Poslovnikom Gradskog vijeća i odlukom o osnivanju radnih tijela.
O sazivanju sjednica radnih tijela Gradskog
vijeća, vijećnici koji nisu članovi tih radnih tijela, obavještavaju se putem
oglasne ploče Gradskog vijeća i objavom na web stranici Grada Cresa.
U radnim tijelima razmatraju se akti koje
donosi Gradsko vijeće, a odnosi se na djelokrug rada radnog tijela.
Radno tijelo obavezno je o svojim zaključcima
obavijestiti predlagatelja akta, gradonačelnika i Gradsko vijeće.
Gradonačelnik, zamjenik gradonačelnika i
predsjednik Gradskog vijeća mogu prisustvovati sjednicama radnih tijela.
VI. ODNOS GRADSKOG VIJEĆA I GRADONAČELNIKA
Članak
31.
Gradonačelnik i zamjenik prisustvuju
sjednicama Gradskog vijeća.
Gradonačelnik može odrediti izvjestitelja za
točke dnevnog reda koje su po njegov prijedlogu uvrštene u dnevni red sjednice
Gradskog vijeća.
Članak
32.
Izvjestitelj, nazočan na sjednicama Gradskog
vijeća i radnih tijela Gradskog vijeća, sudjeluje u njihovom radu, iznosi
stajališta gradonačelnika, daje obavijesti i stručna objašnjenja, te
obavještava gradonačelnika o stajalištima i mišljenjima Gradskog vijeća odnosno
radnih tijela.
Ako na raspravi nije nazočan ovlašteni
izvjestitelj, Gradsko vijeće ili radno tijelo može, smatra li da je prisutnost
izvjestitelja nužna, raspravu o toj temi prekinuti ili odgoditi.
Članak
33.
O sazvanim sjednicama predsjednik Gradskog
vijeća i predsjednici radnih tijela Gradskog vijeća izvješćuju gradonačelnika.
Članak
34.
Način i postupak pokretanja razrješenja
gradonačelnika propisan je Statutom Grada Cresa.
Podnošenje izvješća gradonačelnika
Članak
35.
Gradonačelnik podnosi izvješće o svom radu u
skladu s odredbama Statuta Grada Cresa.
Članak
36.
Prijedlog za traženje izvješća od
gradonačelnika o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti
najmanje 1/3 vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora
biti potpisan od svih vijećnika koji predlažu donošenje zaključka o traženju izvješća
gradonačelnika. U prijedlogu mora biti
jasno postavljeno,
formulirano i obrazloženo pitanje o kojem se traži izvješće.
Članak
37.
Predsjednik Gradskog vijeća stavlja prijedlog
za traženje izvješća na dnevni red prve iduće sjednice Gradskog vijeća koja se
održava nakon primitka prijedloga.
Članak
38.
Predstavnik vijećnika koji su podnijeli
prijedlog za traženje izvješća ima pravo na sjednici Gradskog vijeća izložiti i
obrazložiti prijedlog.
Gradonačelnik ima pravo na sjednici usmeno se
očitovati na podneseni prijedlog.
Članak
39.
Raspravu o izvješću gradonačelnika Gradsko
vijeće može završiti utvrđivanjem stajališta o pitanju koje je zahtjevom za
podnošenjem izvješća pokrenuto ili donošenjem zaključka kojim se od
gradonačelnika traži izvršavanje općih akata Gradskog vijeća.
Članak
40.
Vijećnici koji su podnijeli prijedlog za
traženje izvješća gradonačelnika mogu prijedlog povući najkasnije prije
odlučivanja o prijedlogu.
Ako prijedlog za traženje izvješća
gradonačelnika nije usvojen, prijedlog za traženje izvješća o bitno podudarnom
pitanju ne može se ponovno postaviti prije proteka roka od 3 mjeseca od dana
kada je Gradsko vijeće donijelo zaključak kojim ne prihvaća prijedlog za
traženje izvješća od gradonačelnika.
VII. AKTI GRADSKOG VIJEĆA
Opće odredbe
Članak
41.
Gradsko vijeće na osnovi prava i ovlaštenja
utvrđenih zakonom, Statutom i ovim Poslovnikom donosi Statut, gradski proračun,
odluke, godišnji obračun proračuna, poslovnik, rješenja, pravilnike, zaključke,
deklaracije, povelje, preporuke i druge akte u skladu sa zakonom ili Statutom.
Članak
42.
Gradsko vijeće može poveljom, zahvalnicom ili
drugim aktom, u skladu sa Statutom, domaćem ili stranom državljaninu ili pravnoj
osobi odati javno priznanje za njihov rad koji je od osobitog interesa za Grad
Cres.
Članak
43.
Odluka se donosi kao akt kojim se na općenit
način uređuju određeni pravni odnosi, propisuju određena prava, obveze i
postupak za ostvarivanje tih prava i obveza i u drugim slučajevima kada se akt
Gradskog vijeća odnosi na sve ili veći broj fizičkih i/ili pravnih osoba.
Članak
44.
Rješenjem, kao aktom ostvarivanja prava
Gradskog vijeća, odlučuje se o izboru, odnosno imenovanju, razrješenju ili
opozivu, o imenovanju u određena tijela, o potvrdi akata pravnih osoba ili
davanju suglasnosti na takve akte kad je to određeno zakonom te obavljaju druga
zakonom, Statutom ili drugim općim aktom utvrđena prava.
Članak
45.
Akt kojim se uređuje unutarnje ustrojstvo,
način rada i odnosi u Gradskom vijeću ili uređuju druga opća ovlaštenja donosi
se u obliku poslovnika.
Akti kojima pitanja iz stavka 1. ovoga članka
Gradsko vijeće uređuje za treće osobe donose se u obliku pravilnika.
Članak
46.
Deklaracijom se izražava opće stajalište
Gradskog vijeća o bitnim pitanjima važnim za Grad Cres.
Preporukom se ukazuje na podnesene predstavke
i pritužbe o nepravilnostima u radu tijela koja imaju javne ovlasti s
prijedlogom za njihovo razrješenje.
Članak
47.
Zaključcima Gradsko vijeće utvrđuje
stajališta o određenim događajima i pojavama.
Na osnovi ocjene stanja u pojedinom području
zaključcima se mogu zauzimati stajališta, izražavati mišljenja ili utvrđivati
obveze tijela Grada Cresa.
Članak
48.
Radna tijela Gradskog vijeća, u okviru svojega
djelokruga, mogu donositi zaključke kojima zauzimaju stajališta, izražavaju
mišljenja i podnose prijedloge.
Članak
49.
Akte Gradskog vijeća potpisuje predsjednik
Gradskog vijeća.
Zaključke radnih tijela Gradskog vijeća
potpisuje predsjednik radnog tijela koje je donijelo zaključak.
Članak
50.
Na izvornike akata Gradskog vijeća stavlja se
pečat Gradskog vijeća.
Pod izvornikom akta Gradskog vijeća
razumijeva se onaj tekst općeg ili drugog akta koji je donesen na sjednici
Gradskog vijeća.
Izvornici akata Gradskog vijeća čuvaju se u
pismohrani Grada Cresa.
O izradi izvornika akata Gradskog vijeća, o
stavljanju pečata na izvornike tih akata, o čuvanju izvornika i o njihovoj
evidenciji brine se tijelo koje obavlja stručne poslove za Gradsko vijeće.
Članak
51.
Statut, odluke i drugi opći akti Gradskog
vijeća, rješenja o izboru, odnosno imenovanju, razrješenju ili opozivu, o
imenovanju u određena tijela, o potvrdi akata pravnih osoba ili davanju
suglasnosti na takve akte, povelje i deklaracije objavljuju se u Službenim
novinama - službenom glasilu Primorsko-goranske županije (u daljnjem tekstu:
Službene novine).
O objavljivanju akata te eventualnim
ispravkama pogrešaka u objavljenom tekstu akata Gradskog vijeća brine se tijelo
koje obavlja stručne poslove za Gradsko vijeće.
Postupak donošenja općih akata
Članak
52.
Postupak donošenja općeg akta pokreće se
dostavom prijedloga općeg akta predsjedniku Gradskog vijeća.
Članak
53.
Pravo predlagati opće akte ima svaki
vijećnik, klubovi vijećnika u Gradskom vijeću, radna tijela Gradskog vijeća
i gradonačelnik (ovlašteni
predlagatelji), osim ako je zakonom propisano da pojedini prijedlog mogu
podnijeti samo određena tijela.
Vijeće nacionalne manjine u Gradu Cresu ima
pravo predlagati opće akte kojima se uređuju pitanja od značaja za nacionalnu
manjinu na području Grada Cresa.
Poticaj za donošenje općeg akta mogu dati
Upravni odjel, mjesni odbori, pravne osobe sa sjedištem na području Grada Cresa
i birači s područja Grada Cresa.
Ako predsjednik Gradskog vijeća ustanovi da
podneseni prijedlog odluke Gradskom vijeću, odnosno izvješće ili drugi akt nije
sastavljen u skladu s odredbama ovoga Poslovnika, zatražit će od predlagatelja
da u određenom roku postupi i uskladi prijedlog akta s odredbama ovoga
Poslovnika.
Ako nedostaci ne budu otklonjeni u roku od 15
dana od poziva da se prijedlog uskladi, smatrat će se da prijedlog akta nije ni
podnesen Gradskom vijeću.
Članak
54.
Prijedlog općeg akta sadrži pravnu osnovu za
donošenje, tekst prijedloga akta s obrazloženjem, tekst odredaba važećeg akta
koja se mijenja odnosno dopunjuje. Uz prijedlog akta može se podnijeti i
odgovarajuća dokumentacija.
Predlagatelj je dužan prijedlog općeg akta
sukladno stavku 1. ovog članka, dostaviti predsjedniku Gradskog vijeća
najkasnije 10 dana prije održavanja sjednice Gradskog vijeća, kako bi prijedlog
mogao biti uvršten u dnevni red sjednice Gradskog vijeća.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik
može na početku rasprave podnijeti uvodno usmeno izlaganje i kratko dopunsko
obrazloženje prijedloga,
Predlagatelj odluke ima pravo uzimati riječ u
tijeku rasprave, davati objašnjenja, iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se
o podnesenim amandmanima i o izraženim mišljenjima i primjedbama.
Gradonačelnik može tražiti riječ u tijeku
rasprave o aktu i kada on nije predlagatelj. Ista prava ima i izvjestitelj
radnog tijela i Odbor za statutarno-pravna pitanja.
Članak
55.
Tekst prijedloga općeg akta sadrži rješenja u
obliku pravnih odredbi.
Pojedina rješenja mogu se dostaviti
alternativno, s potrebnim obrazloženjima svake od predloženih alternativa.
U obrazloženju prijedloga općeg akta daje se
općenito objašnjenje cjeline prijedloga i objašnjenje pojedinih odredbi koje
sadrži prijedlog općeg akta.
Članak
56.
Ako dva ili više predlagatelja upute posebne
prijedloge odluka kojima se uređuje isto područje, predsjednik Gradskog vijeća
pozvat će predlagatelje da objedine prijedloge odluka u jedan prijedlog.
Ako se ne postigne dogovor, predsjednik
Gradskog vijeća će unijeti prijedloge odluka u prijedlog dnevnog reda sjednice
Gradskog vijeća redoslijedom kojim su dostavljeni.
Članak
57.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga
akta podnosi se u pravilu pisano u obliku amandmana do zaključenja rasprave na
sjednici Gradskog vijeća.
Ako se prijedlog općeg akta mijenja ili
dopunjuje opći akt, amandmani se mogu podnositi samo na članke obuhvaćene
predloženim izmjenama i dopunama.
Amandman se upućuje predsjedniku Gradskog
vijeća, a predsjednik Gradskog vijeća ga prije odlučivanja dostavlja
vijećnicima, predlagatelju akta i gradonačelniku, ukoliko on nije predlagatelj.
Pravo na podnošenje amandmana imaju ovlašteni
predlagatelji akata iz članka 53. ovog Poslovnika.
Članak
58.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane
sve do zaključenja rasprave.
Gradonačelnik može do zaključenja rasprave
podnositi amandmane i na prijedlog akta i kada nije predlagatelj.
Članak
59.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da
bitno mijenjaju ili odstupaju od podnesenog prijedloga akta, Gradsko vijeće
može odlučiti da se rasprava odgodi za slijedeću sjednicu kako bi se
vijećnicima ostavilo dovoljno vremena za pripremu prije odlučivanja.
Iz razloga navedenih u stavku l. ovog članka,
glasovanje o amandmanima će se odgoditi ako to zatraži Gradonačelnik, neovisno
da li je on predlagatelj.
Članak
60.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj i
gradonačelnik, neovisno da li je on predlagatelj akta ili ne.
Izjašnjavanje prema stavku l. ovog članka je
u pravilu usmeno i iznosi se tijekom rasprave, neposredno prije glasovanja o
pojedinim ili svim amandmanima.
Članak
61.
Amandman koji je podnesen u roku postaje
sastavnim dijelom konačnog prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje:
- ako ga je podnio predlagatelj akta,
- ako ga je podnio Odbor za statutarno-pravna
pitanja i s njim se suglasio predlagatelj akta,
- ako ga je podnio vijećnik ili radno tijelo
i s njim se suglasio predlagatelj akta.
Članak
62.
Ako konačni prijedlog akta nije podnio
gradonačelnik, o amandmanu na prijedlog akta s kojim se nije suglasio
gradonačelnik, glasuje se odvojeno.
Amandman prihvaćen na sjednici Gradskog
vijeća postaje sastavni dio konačnog prijedloga akta o kojem se odlučuje.
Članak
63.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu
članaka konačnog prijedloga akta na koje se odnose.
Ako je na jedan članak konačnog prijedloga
akta podneseno više amandmana, najprije se glasuje o amandmanu koji najviše
odstupa od predloženog rješenja i prema tom kriteriju dalje o ostalim
amandmanima.
Nakon provedene rasprave i odlučivanja o
amandmanima, odlučuje se o donošenju akta.
Donošenje općeg akta po hitnom postupku
Članak
64.
Iznimno, akt se može donijeti po hitnom
postupku samo ako to zahtijevaju osobito opravdani razlozi ili ako bi ne
donošenje takvog akta u određenom roku moglo uzrokovati znatniju štetu za Grad
Cres.
Za donošenje akata po hitnom postupku, ne
primjenjuju se propisani rokovi utvrđeni u članku 54. ovog Poslovnika.
Uz prijedlog akta da se akt donese po hitnom
postupku podnosi se prijedlog akta, a ako prijedlog podnosi vijećnik, tada
prijedlog mora biti potpisan od 5 vijećnika.
Prijedlog za donošenje akta po hitnom postupku
podnosi se predsjedniku Gradskog vijeća do utvrđivanja dnevnog reda na
sjednici.
Predsjednik Gradskog vijeća bez odlaganja
upućuje prijedlog da se akt donese po hitnom postupku vijećnicima, te
gradonačelniku, ako on nije predlagatelj.
Članak
65.
Kada se podnosi prijedlog akta po hitnom
postupku prethodno se glasuje bez rasprave o opravdanosti razloga za hitan
postupak i uvrštavanja u dnevni red sjednice, a potom se raspravlja i odlučuje
o aktu.
Članak
66.
Na predloženi akt koji se donosi po hitnom
postupku mogu se podnositi amandmani do zaključenja rasprave.
O postupku s amandmanima iz stavka 1. ovog
članka primjenjuju se odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na prijedloge
akata koji se donose u redovnom postupku.
Donošenje proračuna i godišnjeg obračuna
proračuna Grada
Članak
67.
Prijedlog proračuna Grada Cresa,godišnjeg
obračuna proračuna i ostalih akata u skladu s Zakonom o proračunu, podnosi
gradonačelnik na način i u rokovima propisanim zakonom.
Akti iz stavka 1. ovog članka donose se
većinom glasova svih vijećnika.
VIII. VIJEĆNIČKA PITANJA
Članak
68.
Vijećnici mogu postavljati vijećnička pitanja
gradonačelniku, zamjeniku gradonačelnika i pročelnicima upravnih tijela o
ostvarivanju njihovih zakonskih prava i dužnosti, a posebice o stanju u
pojedinim područjima društvenog života iz djelokruga lokalne samouprave, te o
izvršavanju zakona i drugih pravnih propisa, odnosno o radu Upravnog odjela te
tijela koja imaju javne ovlasti na području Grada Cresa.
Vijećnička pitanja mogu se postavljati usmeno
i u pisanom obliku. Vijećnik je dužan navesti kome upućuje vijećničko pitanje.
Članak
69.
.
Usmena pitanja vijećnici mogu postavljati na
sjednicama Gradskog vijeća, pod točkom dnevnog reda »Vijećnička pitanja«.
»Vijećnička pitanja« uvrštavaju se na kraj
dnevnog reda svake sjednice Gradskog vijeća.
Redoslijed za postavljanje pitanja određuje
se prema redoslijedu prijava vijećnika koji žele postaviti vijećničko pitanje.
Svaki vijećnik može postaviti tri pitanja, a
predsjednik kluba vijećnika pet pitanja. Ona moraju biti kratka i jasno
formulirana i u pravilu takva da se na njih može odgovoriti odmah i bez
pripreme.
Nakon dobivenog odgovora, vijećnik može
iznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko pitanje.
Vijećnik, koji nije postavio vijećničko
pitanje, nema pravo zatražiti riječ da bi odgovorio na navod koji je u odgovoru
na vijećničko pitanje iznio gradonačelnik, zamjenik gradonačelnika ili
pročelnik upravnih tijela, ali ima pravo na ispravak netočnog navoda.
Gradonačelnik, zamjenik gradonačelnika i
pročelnici upravnih tijela mogu odbiti odgovor na postavljeno pitanje, ako se
to pitanje ne odnosi na njihov rad ili na poslove iz njegovog djelokruga.
Članak
70.
Odgovori na vijećnička pitanja daju se na
samoj sjednici, a ukoliko to nije moguće, moraju se navesti razlozi zbog kojih
se ne može dati odgovor na samoj sjednici.
Članak
71.
Vijećnici mogu, posredovanjem predsjednika
Gradskog vijeća, postavljati pitanja u pisanom obliku, a nakon dobivenog
odgovora i dopunska vijećnička pitanja.
Članak
72.
Vijećničko pitanje mora biti postavljeno u
skladu s odredbama ovoga Poslovnika.
Ako postavljeno vijećničko pitanje nije u
skladu s odredbama ovoga Poslovnika, predsjednik Gradskog vijeća će pozvati
vijećnika da svoje pitanje uskladi s odredbama ovoga Poslovnika.
Ako vijećnik ne uskladi svoje pitanje s
odredbama ovoga Poslovnika, predsjednik Gradskog vijeća neće to pitanje uputiti
gradonačelniku, zamjeniku gradonačelnika ili pročelnicima upravnih tijela, i o
tome će obavijestiti vijećnika.
Članak
73.
Pisani odgovor na pitanje postavljeno u
pisanom obliku daje se u roku trideset dana od dana kada je pitanje
postavljeno. U istom roku gradonačelnik, zamjenik gradonačelnika i pročelnici
upravnih tijela su dužni odgovoriti na usmeno postavljeno pitanje, ako vijećnik
nije dobio odgovor na sjednici Gradskog vijeća ili je zatražio pisani odgovor.
Ako se ne može odgovoriti u roku iz stavka 1.
ovoga članka vijećnik mora biti izvješćen o razlozima zbog kojih to ne mogu
učiniti i vremenu kada će dostaviti odgovor.
Pisani odgovor vijećniku dostavlja se
posredovanjem predsjednika Gradskog vijeća. Predsjednik Gradskog vijeća upućuje
pisani odgovor svim vijećnicima.
Članak
74.
Ako gradonačelnik, zamjenik gradonačelnika i
pročelnici upravnih tijela ne odgovore na vijećničko pitanje prema članku 73.
ovoga Poslovnika, predsjednik Gradskog vijeća će na kraju točke »Vijećnička
pitanja« izvijestiti vijećnike o pitanjima na koja nije dostavljen odgovor u
propisanom roku i zahtijevati da se u roku od osam dana dostavi odgovor.
Članak
75.
Ako bi se odgovor odnosio na pitanje koje
predstavlja profesionalnu tajnu gradonačelnik, zamjenik gradonačelnika odnosno
pročelnik može predložiti da se odgovori neposredno vijećniku ili na sjednici
Gradskog vijeća bez prisutnosti javnosti, ili na zatvorenoj sjednici radnog
tijela čiji djelokrug rada je to pitanje.
IX. SAZIVANJE, RAD I TIJEK SJEDNICE
Sazivanje sjednice
Članak
76.
Gradsko vijeće zasjeda na redovitim, svečanim
i izvanrednim sjednicama.
Redovite sjednice Gradskog vijeća održavaju
se po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.
Svečana sjednica Gradskog vijeća održava se u
pravilu svakog 2. siječnja (sv. Izidora) - na dan Grada Cresa. Svečana sjednica
Gradskog vijeća može se sazvati i u drugim svečanim prigodama.
Na zahtjev Gradonačelnika ili većine svih
vijećnika, Gradsko vijeće može održati izvanrednu sjednicu.
Sjednice Gradskog vijeća su javne. Nazočnost
javnosti može se isključiti samo iznimno, u slučajevima predviđenim posebnim
zakonima i ovim Poslovnikom.
Članak
77.
Sjednicu Gradskog vijeća saziva predsjednik
Gradskog vijeća.
Predsjednik Gradskog vijeća je dužan sazvati
sjednicu Gradskog vijeća na obrazloženi prijedlog najmanje jedne trećine
vijećnika ili na prijedlog gradonačelnika, u roku od 15 dana od dana primitka
zahtjeva. Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od vijećnika,
odnosno gradonačelnika.
Ukoliko predsjednik Gradskog vijeća ne sazove
sjednicu u roku iz stavka 2. ovog članka, sjednicu će sazvati gradonačelnik u
roku od 15 dana.
Nakon proteka rokova iz stavka 2. i 3. ovog
članka sjednicu Gradskog vijeća može na zahtjev jedne trećine vijećnika,
sazvati čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i
područne (regionalne) samouprave. Zahtjev vijećnika mora biti predan u pisanom
obliku i potpisan od vijećnika.
Članak
78.
Za redovite sjednice Gradskog vijeća
vijećnicima se dostavlja poziv s prijedlogom dnevnog reda i pisanim
materijalima za raspravu sedam dana prije održavanja sjednice.
Sjednice Gradskog vijeća mogu se sazvati i
elektroničkim putem, te se održavati putem video veza (videokonferencija).
Iznimno, predsjednik Gradskog vijeća može, u
slučajevima kada je neophodno donijeti pojedini akt po hitnom postupku ili kada
to zahtijevaju drugi osobito opravdani razlozi, sazvati sjednicu Gradskog
vijeća u roku kraćem od sedam dana, a dnevni red za tu sjednicu može predložiti
i na samoj sjednici.
Materijali za sjednicu Gradskog vijeća
dostavljaju se vijećnicima, gradonačelniku, zamjeniku gradonačelnika,
pročelnicima upravnih tijela, vijećima mjesnog odbora na području Grada Cresa i
sredstvima javnog priopćavanja.
Članak
79.
U slučaju sazivanja izvanredne sjednice
Gradskog vijeća, predsjednik Gradskog vijeća može postupiti na način predviđen
u članku 78. st. 3. ovoga Poslovnika.
Dnevni red
Članak
80.
Dnevni red sjednice Gradskog vijeća predlaže
predsjednik Gradskog vijeća.
U prijedlog dnevnog reda, koji se šalje uz
poziv za sjednicu, predsjednik Gradskog vijeća unosi sve teme koje su mu
dostavili ovlašteni predlagatelji i to najkasnije 10 dana prije održavanja
sjednice.
Ako je dnevni red sjednice predložen u
pisanom obliku uz poziv za sjednicu, predsjednik Gradskog vijeća može na samoj
sjednici mijenjati prijedlog dnevnog reda, na način što će iz predloženoga
dnevnog reda izostaviti pojedine teme, ili dopuniti dnevni red novim temama.
Na sjednici Gradskog vijeća vijećnik ili
drugi ovlašteni predlagatelj može podnijeti prigovor ako predsjednik Gradskog
vijeća nije u prijedlog dnevnog reda unio prijedlog što ga je u roku i na način
predviđen ovim Poslovnikom podnio ovlašteni predlagatelj.
Predsjednik Gradskog vijeća dužan je
predložiti dopunu dnevnog reda kada to u pisanom obliku traži jedna trećina
ukupnog broja vijećnika.
O podnesenim prigovorima na prijedlog dnevnog
reda odlučuje se na sjednici bez rasprave.
Članak
81.
Prijedlog dnevnog reda predsjednik Gradskog
vijeća stavlja na raspravu vijećnicima na početku sjednice.
Na sjednici Gradskog vijeća, prilikom
utvrđivanja dnevnog reda, predsjednik Gradskog vijeća najprije će staviti na
glasovanje prijedlog da se pojedini opći akt donese po hitnom postupku, time da
se odluka o tome donosi bez rasprave. Potom, predsjednik stavlja na glasovanje
prijedloge za dopunu ili izmjenu dnevnog reda, a nakon toga odlučuje se o
prijedlogu dnevnog reda u cjelini.
O prijedlogu dnevnog reda odlučuje se većinom
glasova nazočnih vijećnika.
Predsjedanje i sudjelovanje
Članak
82.
Sjednici Gradskog vijeća predsjeda
predsjednik Gradskog vijeća, a kad je on odsutan ili spriječen, sjednici
predsjeda potpredsjednik Gradskog vijeća.
Članak
83.
Pravo sudjelovanja u radu i odlučivanju na
sjednici Gradskog vijeća imaju svi vijećnici.
U radu sjednice Gradskog vijeća, bez prava
odlučivanja, mogu sudjelovati gradonačelnik i predstavnici Upravnih odjela.
Sjednici Gradskog vijeća, kao gosti, mogu
prisustvovati svi oni koje je pozvao predsjednik Gradskog vijeća.
Građani koji prisustvuju sjednici ne smiju
ometati rad sudionicima sjednice Gradskog vijeća.
Članak
84.
Nitko ne može govoriti na sjednici Gradskog
vijeća prije nego što zatraži i dobije riječ od predsjedatelja.
Prijave za govor podnose se usmeno predsjedatelju
nakon što je predsjedatelj otvorio raspravu.
Predsjedatelj daje vijećnicima riječ po
redosljedu kojim su se prijavili.
Neovisno o redoslijedu vijećnik može dobiti
riječ, kada želi govoriti o povredi Poslovnika, kada želi ispraviti navod za
koji drži da je netočan te za repliku.
Članak
85.
Govor na sjednici Gradskog vijeća vrši se za
govornicom, a s mjesta samo ako o govoru može ostati tonski zapis.
Govornika može opomenuti ili prekinuti u
govoru samo predsjedatelj. Predsjedatelj se brine da govornik ne bude ometan
ili spriječen u svom govoru.
Članak
86.
Vijećniku koji želi govoriti o povredi
Poslovnika predsjedatelj daje riječ čim je ovaj zatraži. Govor toga vijećnika
ne
može trajati dulje od jedne
minute, a vijećnik odmah mora navesti članak Poslovnika o čijoj povredi govori.
Predsjedatelj je dužan poslije iznesenog
prigovora dati objašnjenje. Ako vijećnik nije zadovoljan danim objašnjenjem
može zatražiti da do naredne sjednice Gradskog vijeća o njegovom prigovoru
dostavi mišljenje Odbor za statutarno-pravna pitanja. O mišljenju Odbora za
statutarno-pravna pitanja Gradsko vijeće odlučuje bez rasprave.
Članak
87.
Ako vijećnik zatraži riječ da bi ispravio
netočan navod, predsjedatelj će mu dati riječ čim završi govor onoga koji je
iznio navod. Vijećnik se u svom govoru mora ograničiti na ispravak, u protivnom
će mu predsjedatelj oduzeti riječ, a vijećnikov govor ne može trajati dulje od
jedne minute.
Članak
88.
Ako vijećnik zatraži riječ da bi odgovorio na
navod iz izlaganja prethodnog govornika (replika), predsjedatelj će mu dati
riječ čim završi govor onoga koji je navod iznio. Replika vijećnika, odnosno
odgovor na repliku ne mogu trajati dulje od dvije minute.
Članak
89.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se
raspravlja i prema utvrđenom dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od teme dnevnog reda,
predsjedatelj će ga opomenuti da se drži dnevnog reda.
Ako se govornik i poslije drugog poziva ne
drži teme dnevnog reda, predsjedatelj će mu oduzeti riječ. U tom slučaju
vijećnik više ne može sudjelovati u raspravi o toj temi dnevnog reda.
Članak
90.
Nakon što svi vijećnici koji su se prijavili
za raspravu završe svoj govor, predstavnici klubova vijećnika mogu ponovno
zatražiti riječ.
Članak
91.
Govor sudionika sjednice Gradskog vijeća, u
pravilu, može trajati deset minuta.
Iznimno, predstavnik predlagatelja može
govoriti najdulje dvadeset minuta, a predstavnici klubova vijećnika najdulje
petnaest minuta.
U svakom sljedećem javljanju unutar iste
točke dnevnog reda govor sudionika sjednice ograničava se na najviše tri
minute.
Tijek sjednice
Članak
92.
Prije početka sjednice vijećnici se upisuju u
knjigu nazočnih sjednici.
Članak
93.
Nakon otvaranja sjednice, predsjedatelj daje
potrebna objašnjenja u vezi s radom sjednice i obavještenja o drugim prethodnim
pitanjima.
Članak
94.
Poslije utvrđivanja dnevnog reda prelazi se
na raspravu o pojedinim temama dnevnog reda i to redom koji je utvrđen u
dnevnom redu.
U raspravi o temama utvrđenog dnevnog reda,
svoja stajališta mogu iznijeti predlagatelji, vijećnici i predstavnici klubova
vijećnika.
Članak
95.
Na sjednici se o svakoj temi utvrđenoga
dnevnog reda najprije raspravlja, a zatim odlučuje, osim ako je ovim Poslovnikom
određeno da se odlučuje bez rasprave.
Na prijedlog predsjedatelja o dvije ili više
točaka utvrđenog dnevnog reda može se provesti objedinjena rasprava.
Članak
96.
Predsjedatelj zaključuje raspravu kada utvrdi
da nema više prijavljenih govornika. Predsjedatelj zaključuje sjednicu, u
pravilu, kada se iscrpi utvrđeni dnevni red sjednice.
Predsjedatelj može predložiti Gradskom vijeću
da se zbog opširnosti dnevnog reda ili iz drugog opravdanog razloga sjednica
prekine i nastavi narednog ili nekog drugog dana u određeni sat, o čemu
odlučuje Gradsko vijeće bez rasprave.
O danu i satu nastavka prekinute sjednice
pisana obavijest dostavlja se samo vijećnicima koji nisu bili nazočni sjednici
Gradskog vijeća u vrijeme donošenja odluke o prekidu sjednice.
Predsjedatelj može prekinuti sjednicu i
odrediti kratku stanku kada utvrdi da je to potrebno.
Održavanje reda na sjednici
Članak
97.
Red na sjednici osigurava predsjedatelj.
Za remećenje reda na sjednici predsjedatelj
može vijećniku izreći opomenu.
Vijećniku se izriče opomena ako:
- se u svom govoru ne drži teme o kojoj se
raspravlja,
- govori, a nije dobio odobrenje
predsjedatelja,
- svojim upadicama ili na drugi način ometa
govornika,
- se javi za povredu Poslovnika ili ispravak
netočnog navoda, a započne govoriti o drugoj temi za koju nije dobio riječ,
- omalovažava ili vrijeđa predsjedatelja ili
druge vijećnike,
- svojim ponašanjem odstupa od općih pravila
ponašanja u Gradskom vijeću,
- na drugi način remeti red na sjednici.
Članak
98.
Predsjedatelj može vijećnika udaljiti sa
sjednice Gradskog vijeća kada svojim ponašanjem toliko narušava red i krši
odredbe ovoga Poslovnika o redu na sjednici da je daljnje održavanje sjednice
dovedeno u pitanje.
Vijećnik je u slučaju stavka 1. ovog članka
dužan odmah napustiti sjednicu.
Ako vijećnik odbije udaljiti se sa sjednice,
predsjedatelj će prekinuti sjednicu dok se vijećnik ne udalji iz vijećnice.
Odlučivanje
Članak
99.
Gradsko vijeće donosi odluke većinom glasova
ako je na sjednici nazočna većina vijećnika.
Članak
100.
Većinom glasova svih vijećnika Gradsko vijeće
donosi:
- Statut
- gradski proračun,
- godišnji obračun proračuna,
- Poslovnik,
- odluku o izboru predsjednika i
potpredsjednika Gradskog vijeća,
- odluku o raspisivanju referenduma o razrješenju
gradonačelnika i njegovog zamjenika
- odluku o raspisivanju referenduma o
pitanjima iz samoupravnog djelokruga utvrđenih Statutom Grada Cresa,
- odluku o uspostavljanju, odnosno sklapanju
sporazuma o suradnji s jedinicama lokalne samouprave u zemlji i inozemstvu,
- odluku o prenošenju pojedinih poslova iz
djelokruga Grada Cresa na Primorsko-goransku županiju ili na mjesni odbor,
- i druge akte utvrđene zakonom ili Statutom.
Glasovanje
Članak
101.
Glasovanje na sjednici je javno, osim ako
Statutom ili ovim Poslovnikom nije određeno da se glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruke ili
poimeničnim glasovanjem.
Poimenično glasovanje provodi se kada to
zatraži najmanje trećina svih vijećnika ili predlagatelj akta.
Glasovanje dizanjem ruke provodi se na način
da predsjedatelj prvo poziva vijećnike da se izjasne tko je »za« prijedlog,
zatim tko je »protiv« prijedloga, te tko se »uzdržao« od glasovanja.
Kod utvrđivanja dnevnog reda o prijedlogu
dnevnog reda glasuje se »za« ili »protiv«, a vijećnik ne može biti uzdržan.
Poimenično glasovanje provodi se tako da
svaki prozvani vijećnik ustane i izgovara »za« ili »protiv« prijedloga, odnosno
»uzdržan«.
Kad je prozivanje završeno, ponovno se
prozivaju oni vijećnici za koje u popisu vijećnika nije zabilježeno da su
glasovali.
Vijećnike proziva i glasove broji
predsjedatelj.
Članak
102.
Nakon glasovanja predsjedatelj utvrđuje je li
pojedini prijedlog dobio potrebnu većinu glasova i objavljuje rezultat
glasovanja.
Članak
103.
Tajno glasovanje provodi se u pravilu kod
izbora u slučaju kada je broj predloženih kandidata veći od broja koji se bira,
ako ovim Poslovnikom nije drukčije određeno.
Članak
104.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim
listićima. Glasački listići su iste boje i oblika i ovjereni su pečatom
Gradskog vijeća.
Na glasačkom listiću prezimena i imena
kandidata navedena su abecednim redom.
Sjednica se prekida radi pripreme glasačkih
listića.
Predsjedatelju kod tajnog glasovanja pomažu
dva vijećnika koje odredi Gradsko vijeće.
Glasački listići predaju se vijećnicima.
Predaju glasačkih listića bilježi na popisu vijećnika tajnik zaokruživanjem
rednog broja ispred imena vijećnika kojemu je predan glasački listić.
Članak
105.
Vijećnik može glasovati samo jednim glasačkim
listićem i to osobno.
Vijećnik glasuje tako da na glasačkom listiću
zaokružuje redni broj ispred imena kandidata za koga glasuje.
Glasački listić na kojem je zaokružen redni
broj ispred imena većeg broja kandidata od broja koji se bira smatra se
nevažećim.
Nevažeći je i nepopunjeni glasački listić,
kao i listić na kojem su dopisana nova imena, odnosno glasački listići koji je
tako popunjen da se ne može sa sigurnošću utvrditi za koje je kandidate
vijećnik glasovao.
Članak
106.
Nakon što su svi nazočni vijećnici predali
glasačke listiće ubacivanjem u glasačku kutiju i nakon što je predsjedatelj
objavio da je glasovanje završeno, prelazi se na utvrđivanje rezultata
glasovanja u vijećnici u kojoj se održava sjednica.
Rezultat glasovanja utvrđuje se se na osnovi
predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjedatelj u
nazočnosti vijećnika koji su mu pomagali kod glasovanja.
Članak
107.
Predsjedatelj objavljuje rezultat izbora na
istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
Predsjedatelj objavljuje koliko je vijećnika
od ukupnog broja vijećnika primilo glasačke listiće, koliko je vijećnika ukupno
glasovalo, koliko je bilo nevažećih glasačkih listića, te koliko je vijećnika
glasovalo za izbor pojedinog kandidata.
Iza toga predsjedatelj proglašava koji su
kandidati izabrani.
X. IZBOR I IMENOVANJA
Članak
108.
Gradsko vijeće bira, odnosno imenuje, te
razrješuje i opoziva dužnosnike u Gradsko vijeće ili u druge institucije utvrđene
zakonom na osnovi prijedloga predlagatelja ovlaštenih zakonom, Statutom ili
ovim Poslovnikom.
Članak
109.
Prije početka glasovanja, predsjedatelj
izvješćuje vijećnike o načinu glasovanja i o načinu utvrđivanja rezultata
izbora ili imenovanja, odnosno razrješenja ili opoziva.
Članak
110.
Ako se ne može utvrditi koji je kandidat
izabran, odnosno imenovan zbog toga što su dva ili više kandidata dobili jednak
broj glasova, glasovanje se ponavlja samo za te kandidate.
Ako prilikom glasovanja potrebnu većinu ne
dobije broj kandidata koji se bira, glasovanje se ponavlja za kandidate koji
nisu dobili potrebnu većinu.
Ako ni u ponovljenom glasovanju pojedini
kandidat ne dobije potrebnu većinu, prijedlog za izbor odnosno imenovanje tog
kandidata skida se s popisa predloženih kandidata.
Članak
111.
Na prijedlog Odbora za izbor i imenovanja ili
najmanje 1/3 vijećnika, može se pokrenuti postupak razrješenja predsjednika i
potpredsjednika Gradskog vijeća.
Prijedlog se dostavlja predsjedniku Gradskog
vijeća u pisanom obliku i mora sadržavati obrazloženje prijedloga.
Ako Gradsko vijeće donese odluku o
razrješenju predsjednika i potpredsjednika Gradskog vijeća, mandat i prava na
temelju obavljanja dužnosti im prestaju izborom novog predsjednika Gradskog
vijeća.
Članak
112.
Ako Gradsko vijeće razriješi predsjednika
Gradskog vijeća, a na istoj sjednici ne izabere novog, potpredsjednik Gradskog
vijeća ima sva prava i dužnosti predsjednika dok se ne izabere novi
predsjednik.
Gradsko je vijeće dužno u roku od 30 dana od
donošenja odluke o razrješenja predsjednika izabrati novog predsjednika.
Članak
113.
Predsjednik i potpredsjednik Gradskog vijeća,
te predsjednici i članovi radnih tijela Gradskog vijeća biraju se na vrijeme do
isteka vijećničkog mandata, odnosno do razrješenja.
Članak
114.
Prijedlog kandidata za izbor ili imenovanje,
odnosno razrješenje ili opoziv Gradskom vijeću podnosi Odbor za izbor i
imenovanja ili ovlašteni predlagatelj, ako zakonom, Statutom ili ovim
Poslovnikom nije propisano da prijedlog za izbor ili imenovanje, odnosno
razrješenje ili opoziv podnosi određeni broj vijećnika.
XI. ZAPISNICI
Članak
115.
O radu na sjednici Gradskog vijeća vodi se
zapisnik.
Sjednice se Gradskog vijeća tonski snimaju.
O vođenju zapisnika i tonskim snimcima brine
se upravno tijelo koje obavlja stručne poslove za Gradsko vijeće.
Izvornik zapisnika sastoji se od pisanog
izvoda iz zapisnika i tonskog snimka.
Pročelnik upravnog tijela koje obavlja
stručne poslove za Gradsko vijeće je dužan omogućiti vijećnicima preslušavanje
tonskog snimka, a na njihov zahtjev sačiniti i prijepis tonske snimke određenog
dijela ili cijele sjednice. U tom slučaju vijećnici i ostali koji su govorili
na sjednici Gradskog vijeća mogu redigirati svoje izlaganje bez unošenja bitnih
izmjena u tekst govora.
U dvojbi o osnovanosti zahtjeva za ispravkom
u prijepisu tonske snimke sjednice, odlučuje se na sjednici bez rasprave.
Članak
116.
Pisani izvod iz zapisnika mora sadržavati
sljedeće podatke o radu sjednice Gradskog vijeća:
- vrijeme i mjesto održavanja sjednice,
- ime predsjedatelja,
- imena nazočnih vijećnika,
- imena odsutnih vijećnika, s napomenom o
opravdanosti izostanka,
- imena ostalih sudionika na sjednici,
- utvrđeni dnevni red,
- sudjelovanje u raspravi,
- doneseni akti,
- rezultat glasovanja o pojedinoj temi,
- napomene o tonskim zapisima određenih
dijelova sjednice.
Članak
117.
Svaki vijećnik ima pravo na početku sjednice
Gradskog vijeća iznijeti primjedbe na zapisnik prethodne sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje
se na sjednici bez rasprave. Ako se primjedba prihvati, obavit će se u
zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe,
odnosno zapisnik u kojem su suglasno s prihvaćenim primjedbama obavljene
izmjene, smatra se usvojenim.
Članak
118.
Usvojeni zapisnik potpisuju predsjedatelj
sjednice Gradskog vijeća i službenik koji vodi zapisnik.
Članak
119.
Izvornici zapisnika sjednica Gradskog vijeća
čuvaju se u pismohrani Grada Cresa.
XII. JAVNOST RADA
Članak
120.
Sjednice Gradskog Vijeća su javne.
Predstavnici udruga građana i građani mogu
pratiti rad Gradskog vijeća, ali ne smiju remetiti red i tijek sjednice
(primjerice, glasno razgovarati, upotrebljavati mobitel i dr.).
Predstavnici medija imaju pravo pratiti rad
Gradskog vijeća i njegovih radnih tijela i izvješćivati javnost o njihovom
radu.
Radi pružanja pomoći i stvaranja uvjeta za
rad predstavnika medija u Gradskom vijeću, osigurava im se pravovremena dostava
poziva s prijedlogom dnevnog reda i uvjeti za praćenje rada na sjednicama
Gradskog vijeća, razgovori s predstavnicima predlagatelja i drugi kontakti s
izvjestiteljima.
Ukoliko je broj osoba koje prate rad Gradskog
vijeća veći od broja raspoloživih mjesta, predsjednik Gradskog vijeća određuje
broj osoba koje mogu pratiti rad Gradskog vijeća.
Članak
121.
O radu Gradskog vijeća javnost se obavještava
putem sredstava javnog priopćavanja, oglasne ploče i objavom na web stranicama
Grada.
Najava održavanja sjednice, materijal za
sjednicu, donesene odluke i akti te zapisnici o radu Gradskog vijeća objavljuju
se na službenim web stranicama Grada.
Članak
122.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni
dokumenti koji su u skladu s posebnim propisima označeni kao službena ili
poslovna tajna.
Vijećnik ne smije u javnost iznositi podatke
iz stavka 1. ovoga članka za koje je saznao u radu Gradskog vijeća.
Članak
123.
Radi što potpunijeg i točnijeg izvješćivanja
javnosti o radu Gradskog vijeća, pozivi za sjednice Gradskog vijeća s
prijedlogom dnevnog reda objavljuju se na oglasnoj ploči Grada Cresa, a
usvojeni akti Gradskog vijeća objavljuju se u Službenim novinama i na oglasnoj
ploči Grada Cresa.
O rezultatima rada Gradskog vijeća i radnih
tijela može se dati službeno priopćenje za tisak i za druga sredstva
priopćavanja, o čemu odlučuje predsjednik Gradskog vijeća.
XV. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
124.
Na dan stupanja na snagu ovoga Poslovnika
prestaje važiti Poslovnik Gradskog vijeća Grada Cresa (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije, broj 25/01, 29/01, 20/04 i 37/06).
Članak
125.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 011-01/09-1/7
Ur. broj: 2213/02-01-01-09-5
Cres, 16. rujna 2009.
GRAD
CRES
GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Marčelo Damijanjević, v.r.