25.
Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 -
vjerodostojno tumačenje, 129/05,109/07, 125/08 i 38/09) i članka 35. Statuta
Općine Viškovo (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 25/09)
Općinsko vijeće Općine Viškovo, na 3. sjednici održanoj 7. rujna 2009. godine
donosi
POSLOVNIK
o radu Općinskog vijeća
I. UVODNE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Poslovnikom se detaljnije uređuje način
konstituiranja Općinskog vijeća, ostvarivanje prava i dužnosti vijećnika, prava
i dužnosti predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća, radna tijela,
njihov sastav i način rada, odnos Općinskog vijeća i Općinskog načelnika, način
i postupak donošenja akata, vijećnička pitanja, red na sjednici, postupak
izbora i imenovanja, zapisnici te druga pitanja od značaja za rad Općinskog
vijeća Općine Viškovo.
II. KONSTITUIRANJE OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
2.
Konstituirajuća sjednica Općinskog vijeća
saziva se na način, po postupku i u rokovima utvrđenim zakonom, a Općinsko
vijeće je konstituirano izborom predsjednika Općinskog vijeća, ukoliko je na
konstituirajućoj sjednici nazočna većina članova Općinskog vijeća.
Konstituirajućoj sjednici do izbora
predsjednika vijeća predsjedava najstariji član.
Predsjedatelj konstituirajuće sjednice (u
daljnjem tekstu: predsjedatelj) ima, do izbora predsjednika Općinskog vijeća
sva prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća u pogledu predsjedanja i
rukovođenja sjednicom, a do izbora Mandatne komisije i Odbora za izbor i imenovanja,
ovlašten je predlagati donošenje odluka, a to pravo pripada i najmanje 1/3
vijećnika.
Nakon što je Općinsko vijeće konstituirano,
izvodi se himna Republike Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
Članak
3.
Nakon izvješća Mandatne komisije o provedenim
izborima, vijećnici polažu prisegu.
Predsjedatelj izgovara prisegu sljedećeg
sadržaja:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost
vijećnika u Općinskom vijeću Općine Viškovo obavljati savjesno i odgovorno, i
da ću se u svom radu držati Ustava Republike Hrvatske, zakona i Statuta Općine
Viškovo, te da ću se zauzimati za svekoliki napredak Republike Hrvatske i
Općine Viškovo«.
Predsjedatelj poslije pročitane prisege
proziva pojedinačno vijećnike, a vijećnik nakon što je izgovoreno njegovo ime i
prezime, ustaje, izgovara: »Prisežem« i potpisuje izjavu o davanju prisege.
Vijećnik koji nije bio nazočan na
konstituirajućoj sjednici, kao i zamjenik vijećnika, kad počinje obavljati
dužnost vijećnika, polaže prisegu na prvoj sjednici na kojoj je nazočan.
Članak
4.
U slučaju mirovanja mandata i prestanka
mandata vijećnika, vijećnika zamjenjuje zamjenik vijećnika.
Vijećnika izabranog na stranačkoj listi,
zamjenjuje kandidat s dotične liste koji nije izabran, a kojeg odredi politička
stranka.
Vijećnika izabranog na koalicijskoj listi
dviju ili više političkih stranaka zamjenjuje kandidat kojoj je u trenutku
izbora pripadao mandat vijećnika, kojem je prestao mandat.
Vijećnika izabranog na nezavisnoj listi
zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.
Ostavka se podnosi u pisanom obliku Mandatnoj
komisiji na način propisan odredbama Statuta Općine Viškovo.
Članak
5.
Nakon izbora članova Mandatne komisije, dane
prisege vijećnika, izbora članova Odbora za izbor i imenovanja, izbora
predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća, predsjednik Općinskog vijeća
ili najmanje 1/3 vijećnika mogu predložiti dopunu dnevnog reda konstituirajuće
sjednice.
III. PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA
Članak
6.
Prava i dužnosti vijećnika propisana su Statutom
Općine Viškovo.
Članak
7.
Vijećniku su dostupni službeni materijali
koji se pripremaju ili prikupljaju u Upravnim odjelima, a koji se odnose na
teme o kojima se raspravlja u Vijeću, a preslike materijala vijećnik može
koristiti i izvan prostora općine.
Vijećnik može tražiti od pročelnika Upravnog
odjela ureda načelnika obavijesti i uvid u materijal o temama koje su na
dnevnom redu sjednice Vijeća ili se pripremaju za sjednice Vijeća ili radnog
tijela čiji je član, a i druge obavijesti koje su mu kao vijećniku potrebne.
U Upravnom odjelu ureda načelnika stavlja se
na raspolaganje vijećnicima tehnička i informatička sredstva i materijali koji
su potrebni za obavljanje njihove dužnosti te osiguravaju i drugi uvjeti za
njihov rad.
Članak
8.
Vijećnici Općinskog vijeća mogu osnovati Klub
vijećnika prema stranačkoj pripadnosti i Klub nezavisnih vijećnika.
Klub vijećnika mora imati najmanje 3 člana.
Klubovi vijećnika obavezni su o svom
osnivanju obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća, priložiti svoja pravila
rada te podatke o članovima.
Predsjednik Općinskog vijeća brine da se
klubovima vijećnika osiguraju prostorni i drugi tehnički uvjeti za rad.
Upravni odjel ureda načelnika osigurat će
klubovima vijećnika prostorne i druge tehničke uvjete za rad (prosto
Općina Viškovo
riju za sjednice, prijepis,
umnožavanje, dostavu materijala i dr.).
IV. PRAVA I DUŽNOSTI PREDSJEDNIKA I
POTPREDSJEDNIKA OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
9.
Vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika.
Predsjednika odnosno potpredsjednika bira
Općinsko vijeće iz redova vijećnika, javnim glasovanjem, na prijedlog Odbora za
izbor i imenovanja ili na prijedlog najmanje 1/3 vijećnika Općinskog vijeća,
većinom glasova svih vijećnika.
Prijedlog vijećnika mora biti podnesen u
pisanom obliku i potvrđen potpisom vijećnika. Vijećnik može svojim potpisom
podržati prijedlog samo za jednog kandidata.
Članak
10.
Izbor predsjednika i potpredsjednika se
obavlja glasovanjem zasebno za svakog kandidata.
Ako prigodom glasovanja za izbor predsjednika
i potpredsjednika niti jedan kandidat ne dobije potrebnu većinu, glasovanje o
istim kandidatima se ponavlja.
Ako je za izbor predsjednika i
potpredsjednika bilo predloženo više od dva kandidata, u ponovljenom glasovanju
sudjeluju dva kandidata koji su dobili najviše glasova.
Ako su kandidati dobili isti broj glasova,
glasovanje o istim kandidatima se ponavlja.
Ako niti u ponovljenom glasovanju niti jedan
kandidat ne dobije potrebnu većinu, ponavlja se izborni postupak u cijelosti.
Između izabranih potpredsjednika Vijeća,
predsjednik Vijeća određuje potpredsjednika, koji ga zamjenjuje u slučaju
njegove odsutnosti ili spriječenosti.
Članak
11.
Prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća
propisana su Statutom Općine Viškovo i ovim Poslovnikom.
Članak
12.
Predsjednik Općinskog vijeća prema potrebi,
saziva međustranački kolegij koji se sastoji od predsjednika klubova vijećnika.
Članak
13.
Predsjedniku Općinskog vijeća u pripremanju i
organiziranju sjednice Općinskog vijeća pomaže pročelnik upravnog tijela koje
obavlja stručne poslove za Općinsko vijeće, koji ujedno obavlja i poslove koje
mu povjeri predsjednik Općinskog vijeća.
V. RADNA TIJELA
Članak
14.
Stalna radna tijela Općinskog vijeća su:
1. Odbor za gospodarstvo, razvoj
poduzetništva i zaštitu potrošača
2. Odbor za meduopćinsku i međunarodnu
suradnju
3. Odbor za prostorno i urbanističko
planiranje, uređenje naselja i stanovanja
4. Odbor za socijalnu skrb, primarnu
zdravstvenu zaštitu, brigu o djeci
5. Odbor za hrvatske branitelje Domovinskog
rata i članove njihovih obitelji
6. Odbor za kulturu, tjelesnu kulturu, šport,
odgoj i osnovno obrazovanje
7. Odbor za zaštitu i unapređenje prirodnog
okoliša i energetske učinkovitosti
8. Odbor za proračun, financije i investicije
9. Odbor za pritužbe i prijedloge građana
10. Odbor za praćenje sanacije odlagališta
komunalnog otpada Viševac i odlagališta u mirovanju opasnog tekućeg otpada
Sovjak
Članak
15.
Odbor za gospodarstvo, razvoj poduzetništva i
zaštitu potrošača:
- razmatra pitanja iz područja gospodarstva,
razvoja poduzetništva i turizma,
- obavlja poslove utvrđivanja i praćenja
gospodarskog razvitka općine,
- razmatra koncepciju i strategiju razvitka
poduzetništva i male privrede,
- razmatra pitanja iz područja zaštite
potrošača
- obavlja i druge poslove po odluci vijeća.
Članak
16.
Odbor za meduopćinsku i medunarodnu suradnju:
- razmatra pitanja iz meduopćinskih i
međunarodnih odnosa te priprema prijedloge akata iz nadležnosti vijeća koji se
odnose na to područje,
- surađuje s odgovarajućim odborima općina i
drugih zemalja,
- obavlja i druge poslove po odluci vijeća.
Članak
17.
Odbor za prostorno i urbanističko planiranje,
uređenje naselja i stanovanja
- razmatra pitanja iz područja prostornog,
urbanističkog planiranja, uređenja naselja
i stanovanja i unapređenje prirodnog okoliša,
- razmatra prijedloge akata iz nadležnosti
vijeća koji se odnose na to područje,
- surađuje s odgovarajućim odborima drugih
općina i gradova,
- predlaže mjere iz područja zaštite okoliša
- obavlja i druge poslove po odluci vijeća
Članak
18.
Odbor za socijalnu skrb, primarnu zdravstvenu
zaštitu, brigu o djeci
- razmatra pitanja iz područja socijalne
skrbi na području općine
- razmatra pitanja iz područja primarne
zdravstvene zaštite
- razmatra pitanja iz područja brige o djeci
Članak
19.
Odbor za hrvatske branitelje Domovinskog rata
i članove njihovih obitelji
- razmatra pitanja iz područja hrvatskih
branitelja Domovinskog rata i članova njihovih obitelji
- predlaže Općinskom načelniku i predsjedniku
Općinskog vijeća rješavanje problema hrvatskih branitelja i članova njihovih
obitelji
- koordinira sa udrugama proizašlim iz
Domovinskog rata na razini PGŽ čiji su članovi naši mještani, a nemaju svoje
podružnice u Općini Viškovo (URPBDR, UUPBDR, UHRVIDR, UDVDR)
- obavlja i druge poslove po odluci vijeća
Članak
20.
Odbor za kulturu, tjelesnu kulturu, šport,
odgoj i osnovno obrazovanje
- razmatra pitanja iz područja kulture
- razmatra pitanja iz područja športa i
tjelesne kulture
- razmatra pitanja iz područja odgoja i
osnovnog obrazovanja
Članak
21.
Odbor za zaštitu i unapređenje prirodnog
okoliša i energetske učinkovitosti
- razmatra pitanja iz područja zaštite
prirodnog okoliša
- razmatra pitanja iz područja unapređenja
prirodnog okoliša
- obavlja i druge poslove po odluci Vijeća
Članak
22.
Odbor za proračun, financije i investicije
- razmatra pitanja iz područja proračuna općine
- razmatra pitanja iz područja financija i
realizaciju kapitalnih investicija
- obavlja i druge poslove po odluci Vijeća
Članak
23.
Odbor za pritužbe i prijedloge građana
- razmatra sve pritužbe građana upućene bilo
kojem tijelu općine,
- analizira i statistički grupira sve
prigovore i prijedloge građana,
- surađuje s odgovarajućim odborima unutar
općine, kao i odborima drugih općina i gradova,
- predlaže mjere za poboljšanje rada
općinskih tijela i promjene u postojećim aktima ili donošenje novih,
- obavlja i druge poslove po odluci vijeća
Članak
24.
Odbor za praćenje sanacije odlagališta
komunalnog otpada Viševac i odlagališta u mirovanju opasnog tekućeg otpada
Sovjak
- prati izvršenje sanacije po svim aspektima,
- predlaže poduzimanje mjera za poticanjem
sanacije odlagališta,
- izvješćuje mještane o problematici
odlagališta,
- aktivno sudjeluje u izboru izrađivača i
izradi studije utjecaja odlagališta Viševac i odlagališta Sovjak na okoliš i
ljudsko zdravlje.
Članak
25.
U radnim tijelima Općinskog vijeća razmatraju
se i usaglašavaju stajališta izražena ili upućena vijećnicima o pojedinim
pitanjima o kojima se odlučuje u Općinskom vijeću.
Radna tijela Općinskog vijeća, nakon
provedene rasprave, zauzimaju stajališta i o tome obavještavaju Općinsko
vijeće.
Radna tijela razmatraju izvješća tijela i
organizacija koji na temelju Zakona podnose svoje izvješće Općinskom vijeću,
zauzimaju o tome svoja stajališta, a na njihov prijedlog o izvješću se može
provesti rasprava i na sjednici Općinskog vijeća.
Članak
26.
Mandat predsjednika, zamjenika predsjednika i
članova stalnog radnog tijela traje do isteka mandata saziva Općinskog vijeća.
Članak
27.
Predsjednik radnog tijela Općinskog vijeća
organizira rad tijela, predlaže dnevni red i predsjedava njegovim sjednicama.
Predsjednik potiče razmatranje pojedinih tema
i brine se o obavješćivanju članova o pitanjima iz djelokruga radnih tijela.
Predsjednik surađuje s predsjednikom
Općinskog vijeća, predsjednicima drugih radnih tijela Općinskog vijeća te s pročelnicima
upravnih odjela o pitanjimna iz djelokruga radnog tijela Općinskog vijeća.
Predsjednik se brine o provođenju zaključaka
radnog tijela Vijeća i obav1ja druge poslove odredene ovim poslovnikom.
Zamjenik predsjednika radnog tijela u slučaju
spriječenosti ili odsutnosti predsjednika, ima njegova prava, obveze i
odgovornosti određene ovim poslovnikom.
U slučaju spriječenosti ili odsutnosti
predsjednika i njegovog zamjenika, sjednicom radnog tijela predsjeda član
radnog tijela kojeg na to ranije ovlasti predsjednik radnog tijela.
Članak
28.
Sjednicu radnog tijela saziva predsjednik na
vlastiti poticaj, a dužan ju je sazvati na osnovi zaključka Općinskog vijeća
ili ako to zatraži predsjednik Općinskog vijeća ili trećina članova radnog
tijela Općinskog vijeća uz navođenje pitanja koja treba razmotriti na sjednici.
Ako predsjednik ne sazove sjednicu kad je to
obvezan učiniti, sjednicu radnog tijela sazvat će predsjednik Općinskog vijeća.
Članak
29.
Radna tijela Općinskog vijeća mogu zauzimati
stajališta o pitanjima iz svog djelokruga ako sjednici prisustvuje većina
članova radnog tijela, a odluke se donose većinom glasova nazočnih članova.
O radu na sjednici radnog tijela vodi se
zapisnik.
Članak
30.
Radno tijelo obvezno je o svojim primjedbama,
mišljenjima, stajalištima i prijedlozima obavijestiti Općinsko Vijeće.
Radno tijelo može izvjestiti o stajalištu
manjine svojih članova, kad mišljenja ostanu podijeljena u pogledu prijedloga
za rješenje pojedinog pitanja.
Kad podnosi izvješće ili prijedlog Općinskom
vijeću, radno tijelo određuje izvjestitelja koji će, prema zaključku radnog
tijela, na vlastiti poticaj ili na zahtjev Općinskog vijeća, na sjednici
obrazložiti stajalište ili prijedlog radnog tijela.
Izvjestitelj se na sjednici izjašnjava u ime
radnog tijela prijedlogom radnog tijela, ali ne može izmijeniti stajalište ili
prijedlog radnog tijela ili odustati od njega ako za to nije ovlašten od radnog
tijela, niti se može izjašnjavati o pitanjima o kojima radno tijelo nije dalo
svoje mišljenje ili zauzelo stajalište.
Članak
31.
Radna tijela surađuju međusobno, a mogu
održati i zajedničku sjednicu te Općinskom vijeću podnijeti i zajedničko
izvješće o temi rasprave.
Članak
32.
Radna tijela imaju pravo zatražiti od
upravnih odjela i drugih tijela Općinskog vijeća odgovarajuće obavijesti i
druge podatke koji su mu potrebni za rad, a kojima ovi odjeli raspolažu ili su
ih u svom djelokrugu obvezni prikupljati i evidentirati.
Članak
33.
Radno tijelo Općinskog vijeća može na
sjednicu pozvati znanstvene, stručne i javne djelatnike i druge osobe radi
iznošenja mišljenja o pitanjima koja se raspravljaju na sjednici.
VI. ODNOS OPĆINSKOG VIJEĆA I OPĆINSKOG
NAČELNIKA
Članak
34.
Općinski načelnik prisustvuje sjednicama
Općinskog vijeća.
Općinski načelnik određuje izvjestitelja za
točke dnevnog reda koje su po njegovom prijedlogu uvrštene u dnevni red
sjednice Općinskog vijeća.
Članak
35.
Izvjestitelj, nazočan na sjednicama Općinskog
vijeća i radnih tijela Općinskog vijeća, sudjeluje u njihovom radu, iznosi
stajališta Općinskog načelnika te daje obavijesti i stručna objašnjenja.
Ako na raspravi nije nazočan ovlašteni
izvjestitelj, Općinsko vijeće može, smatra li da je prisutnost izvjestitelja
nužna, raspravu o toj temi prekinuti ili odgoditi.
Članak
36.
O sazvanim sjednicama predsjednik Općinskog
vijeća i predsjednici radnih tijela Općinskog vijeća izvješćuju Općinskog
načelnika i izvjestitelje najkasnije 8 dana prije dana održavanja sjednice.
Članak
37.
Način i postupak pokretanja razrješenja
Općinskog načelnika propisan je Statutom Općine Viškovo.
VII. AKTI VIJEĆA
Članak
38.
Općinsko vijeće na temelju prava i
ovlaštenja, utvrđenih zakonom i ovim Poslovnikom donosi Statut, odluke,
Proračun Općine i projekciju Proračuna, Odluku o izvršenju proračuna,
Polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna, preporuke, rješenja,
zaključke, upute, naputke, deklaracije.
Članak
39.
Odluka se donosi kao akt uređivanja
unutarnjeg ustrojstva, načina rada i odnosa u Općinskom vijeću.
Odlukom se kao aktom vršenja prava Općinskog
vijeća, odlučuje o izboru. odnosno imenovanju i razrješenju, o imenovanju u
određena tijela, o potvrdi akata organizacija i zajednica ili o davanju
suglasnosti na takve akte kad je to određeno zakonom te se izvršavaju druga
zakonom i Statutom utvrdena prava.
Članak
40.
Akti kojima se uređuje unutarnje ustrojstvo,
način rada i odnosi u Općinskom vijeću ili vrše druga opća ovlaštenja donose se
u obliku odluke, poslovnika ili pravilnika.
Članak
41.
Zaključcima Općinsko vijeće utvrđuje
stajališta o određenim događajima.
Svako radno tijelo Općinskog vijeća može u
okviru svojeg djelokruga donositi zaključke o svom radu i preporuke.
Članak
42.
Akte Općinskog vijeća potpisuje predsjednik
Općinskog vijeća.
Zaključak, kojega donosi radno tijelo
Općinskog vijeća potpisuje predsjednik tijela koje je donijelo zaključak.
Članak
43.
Na izvornike odluka, drugih propisa i općih
akata Općinskog vijeća stavlja se pečat Općinskog vijeća.
Pod izvornikom odluka odnosno drugih propisa
i općih akata Općinskog vijeća, razumijeva se onaj tekst odluke odnosno drugog
propisa i općeg akta, koji je usvojen na sjednici Općinskog vijeća.
Izvornici akata Općinskog vijeća čuvaju se u
pisarnici.
O izradi izvornika akata Općinskog vijeća, o
stavljanju pečata na izvornike tih akata, o čuvanju izvornika i evidenciji
brine se Upravni odjel ureda načelnika.
Članak
44.
Opći akti Općinskog vijeća, odluke o izboru,
odnosno imenovanju i razrješenju osoba koje bira ili imenuje Općinskog vijeće
objavljuju se u službenom glasilu Primorsko- goranske županije.
O objavljivanju akata iz stavka 1.ovog članka
brine se Upravni odjel ureda načelnika.
Članak
45.
Ovlašteni predlagatelji akata koje donosi
Općinsko vijeće jesu: vijećnici, klub vijećnika, Općinski načelnik i radna
tijela Općinskog vijeća, osim ako je zakonom propisano da pojedini prijedlog
mogu podnijeti samo određena tijela.
Članak
46.
Zaključci kojima se zauzimaju stavovi,
izražavaju mišIjenja i utvrđuju obveze tijela Općinskog vijeća u pogledu
izvršavanja odluka, objavljuju se u službenom glasilu po posebnoj odluci
Općinskog vijeća.
Članak
47.
Ako predsjednik Općinskog vijeća ustanovi da
podneseni prijedlog odluke Općinskom vijeću, odnosno analiza, izvješće ili
drugi akt nije sastavljen u skladu s odredbama ovog Poslovnika, zatražit će od
predlagatelja da u određenom roku uskladi prijedlog akta s odredbama ovog
Poslovnika.
Za vrijeme dok predlagatelj, odnosno podnositelj
akta ne otkloni nedostatak akta, smatrat će se da ne teku rokovi za razmatranje
akata utvrđeni ovim Poslovnikom, a ako nedostaci akta ne budu otklonjeni u roku
od 15 dana od poziva da se prijedlog akta uskladi, smatrat će se da akt i nije
upućen Općinskom vijeću.
Postupak donošenja akata
Članak
48.
Postupak donošenja akta pokreće se
prijedlogom akta.
Prijedlog akta sadrži pravnu osnovu za
donošenje, tekst prijedloga akta s obrazloženjem, tekst odredaba važećeg akta
koja se mijenja odnosno dopunjuje. Uz prijedlog akta može se podnijeti i
odgovarajuća dokumentacija.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik
može na početku rasprave podnijeti uvodno usmeno izlaganje i kratko dopunsko
obrazloženje prijedloga, a ako se predlaže da opći akt stupi na snagu danom
objave, dužan je posebno obrazložiti opravdanost ranijeg stupanja na snagu.
Predlagatelj akta ima pravo uzimati riječ u
tijeku rasprave, davati objašnjenja, iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se
o podnesenim amandmanima i o izraženim mišljenjima i primjedbama.
Općinski načelnik može tražiti riječ u tijeku
rasprave o aktu i kada on nije predlagatelj. Ista prava ima i izvjestitelj
radnog tijela.
Članak
49.
Ako dva ili više predlagatelja upute posebne
prijedloge akata kojima se uređuje isto područje, predsjednik Općinskog vijeća
pozvat će predlagatelje da objedine prijedloge akata u jedan prijedlog.
Ako se ne postigne dogovor, predsjednik
Općinskog vijeća će unijeti prijedloge akta u prijedlog dnevnog reda sjednice
Općinskog vijeća redoslijedom kojim su dostavljeni.
Članak
50.
Uvodno izlaganje i dopunsko obrazloženje
prijedloga akta može trajati najduže 5 minuta, a za prijedlog Proračuna i
prijedlog Prostornog plana 15 minuta.
Članak
51.
U tijeku rasprave odlučuje se i o podnesenim
amandmanima.
Amandmanom se može predložiti izmijena,
dopuna ili brisanje jednog ili više članaka pojedinog akta.
Rasprava o podnesenim amandmanima u pravilu
se odvija cjelovito i odvojeno od usvajanja pojedinih amandmana osim ako se ne
odluči da se nakon rasprave o pojedinom amandmanu prijeđe na odlučivanje.
Nakon provedene rasprave i odlučivanja o
amandmanima, odlučuje se o donošenju akta.
Članak
52.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga
akta podnosi se pismeno u obliku amandmana uz obrazloženje.
Amandman se upućuje predsjedniku Općinskog
vijeća 48 sati prije održavanja sjednice putem pisarnice, a predsjednik
Općinskog vijeća ga prije odlučivanja dostavlja vijećnicima.
Članak
53.
Predsjednik Općinskog vijeća dostavlja
podnesene amandmane na prijedlog akta predlagatelju akta i Općinskom načelniku
kad on nije predlagatelj akta.
Članak
54.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane
sve do zaključenja rasprave.
Općinski načelnik može do zaključenja
rasprave podnositi amandmane i na konačni prijedlog akta i kada nije
predlagatelj.
Iznimno, ako se većina prisutnih vjećnika s
tim složi, vijećnik može podnijeti amandman i na sjednici u tijeku rasprave.
Takav amandman podnosi se pismeno uz potrebno obrazloženje.
Podneseni amandmani prema odredbama ovoga
članka moraju se umnožiti i prije rasprave o odlučivanju o njima podijeliti
vijećnicima.
Članak
55.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da
bitno mijenjaju ili odstupaju od prihvaćenog prijedloga akta Općinsko vijeće
može odlučiti da se rasprava odgodi kako bi se vijećnicima ostavilo dovoljno
vremena za pripremu prije odlučivanja.
Glasovanje o amandmanima će se odgoditi ako
to zatraži Općinski načelnik, neovisno da li je on predlagatelj, a iz razloga
navedenih u stavku 1. ovog članka.
Članak
56.
O amadmanima izjašnjava se predlagatelj i
Općinski načelnik, neovisno da li je predlagatelj odluke ili ne.
Izjašnjavanje prema stavku 1. ovog članka je
u pravilu usmeno i iznosi se tijekom rasprave neposredno prije glasovanja o
pojedinim ili svim amadmanima.
Članak
57.
Amandman koji je podnesen u roku postaje
sastavnim dijelom konačnog prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje:
1. ako ga je podnio predlagatelj akta,
2. ako ga je podnio vijećnik ili radno tijelo
i s njima se suglasio predlagatelj akta.
Ako vijećnik zatraži da se o pojedinom
amandmanu iz stavka 1. ovog članka posebno izjašnjava, o tom se amandmanu
glasuje odvojeno.
Članak
58.
Ako konačni prijedlog akta nije podnio
Općinski načelnik, o amandmanu na prijedlog s kojim se nije suglasio Općinski
načelnik glasuje se odvojeno.
Amandman prihvaćen na sjednici Općinskog
vijeća postaje stavni dio konačnog prijedloga akta o kome se odlučuje.
Članak
59.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu
članaka konačnog prijedloga odluke na koju se odnose.
Ako je na jedan članak konačnog prijedloga
akta podneseno više amandmana, najprije se glasuje o amandmanu koji najviše
odstupa od predloženog rješenja i prema tom kriteriju dalje o ostalim
amandmanima.
VIII. DONOŠENJE AKTA PO HITNOM POSTUPKU
Članak
60.
Iznimno, opći akt se može donijeti po hitnom
postupku, samo ako to zahtijevaju interesi obrane i drugi osobito opravdani
razlozi.
Uz prijedlog da se akt donese po hitnom
postupku podnosi se prijedlog akta, a ako prijedlog podnosi vijećnik, tada mora
imati pismenu podršku još 5 vijećnika.
Predsjednik Općinskog vijeća bez odlaganja
upućuje prijedlog da se akt donese po hitnom postupku, vijećnicima te Općinskom
načelniku ako on nije predlagatelj.
Članak
61.
O prijedlogu da se akt donese po hitnom
postupku odlučuje se prilikom utvrđivanja dnevnog reda na početku sjednice, a
može se odlučivati i tijekom utvrđivanja dopune dnevnog reda.
Ako predsjednik Općinskog vijeća nije unio u
prijedlog dnevnog reda sjednice prijedlog da se akt donese po hitnom postupku,
a prijedlog je podnesen u rokovima i na način određen ovim Poslovnikom, na
zahtjev predlagatelja akta najprije se odlučuje bez rasprave o uvrštavanju u
dnevni red, a ako prijedlog bude prihvaćen, odlučuje se o prijedlogu za hitan
postupak.
Članak
62.
Na predloženi akt koji se donosi po hitnom
postupku mogu se podnositi amandmani do zaključenja rasprave.
O postupku s amandmanima iz stavka 1. ovog
članka primjenjuju se odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na prijedloge
akata koji se donose po redovnom postupku.
IX. DONOŠENJE PRORAČUNA I GODIŠNJEG OBRAČUNA
PRORAČUNA OPĆINE VIŠKOVO
Članak
63.
Prijedlog proračuna za proračunsku godinu,
projekciju proračuna za slijedeće dvije godine, prijedlog odluke o izvršavanju
proračuna i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna Općine Viškovo podnosi
Općinski načelnik na način i u rokovima propisanim zakonom.
Članak
64.
Prijedlog proračuna, projekcija proračuna i
godišnji izvještaj o izvršenju proračuna raspravlja se najprije u načelu, a
zatim po razdjelima, a o amandmanima se glasuje nakon zaključivanja rasprave o
razdjelu proračuna na koji se amandman odnosi.
Članak
65.
Proračun i godišnji izvještaj o izvršenju
proračuna donose se većinom glasova svih vijećnika.
X. VIJEĆNIČKA PITANJA
Članak
66.
Na svakoj sjednici Općinskog vijeća, u
pravilu prije prelaska na prvu točku dnevnog reda, vijećnici mogu postavljati
pitanja Općinskom načelniku.
Pitanja se mogu postavljati usmeno i pismeno.
Članak
67.
Općinski načelnik dužan je odgovoriti na
postavljeno pitanje na istoj sjednici na kojoj je pitanje postavljeno. U
protivnom dužan je navesti razloge zbog kojih ne može odgovoriti.
Pismeni odgovor na pismeno postavljeno
pitanje daje se u roku od 20 dana od dana kada je pitanje dostavljeno Općinskom
načelniku. U istom roku dužan je odgovoriti na usmeno postavljeno pitanje ako
vijećnik nije dobio odgovor na sjednici ili je zatražio pismeni odgovor.
Ako ne može dati odgovor u roku iz stavka 2.
ovog članka dužan je preko predsjednika Općinskog vijeća obavijestiti vijećnika
i navesti razloge zbog kojeg nije u mogućnosti odgovoriti u predviđenom roku na
vijećničko pitanje.
Članak
68.
Pitanja koja vijećnici postavljaju, kao i
odgovori na to pitanje moraju biti jasni, precizni i kratki, a mogu ukazivati
na prijedlog mogućih mjera koje se odnose na postavljeno pitanje.
Vijećničko pitanje mora biti postavljeno u
skladu s odredbama ovog Poslovnika.
Ako smatra da postavljeno pitanje nije u
skladu s odredbama ovoga Poslovnika predsjednik Općinskog vijeća će uputiti
vijećnika na to i pozvati ga da svoje pitanje uskladi s tim odredbama.
Ako vijećnik ne uskladi svoje pitanje s odredbama
ovog Poslovnika, predsjednik Općinskog vijeća neće to pitanje uputiti tijelu
ili osobi kojem je namijenjeno i o tome će obavijestiti vijećnika.
Članak
69.
Općinski načelnik dostavlja pismeni odgovor
vijećniku na pitanje putem predsjednika Općinskog vijeća.
Predsjednik Vijeća dostavlja odgovor
vijećniku, a na prvoj idućoj sjednici Općinskog vijeća na čijem je dnevnom redu
davanje odgovora na postavljena pitanja, obavještava Općinsko vijeće o
postavljenom pitanju i o dobivenom odgovoru.
Na zahtjev Općinskog načelnika kojem je
postavljeno pitanje, Općinsko vijeće može produljiti rokove za davanje odgovora
na pitanje.
Članak
70.
Ako bi se odgovor odnosio na pitanje koje
predstavlja službenu ili vojnu tajnu ili je povjerljive naravi, Općinski
načelnik može predložiti da se odgovori neposredno vijećniku ili na sjednici
Općinskog vijeća bez prisustva javnosti ili na zatvorenoj sjednici radnog
tijela u čiji djelokrug spada to pitanje. O tom prijedlogu odlučuje Općinsko
vijeće.
Članak
71.
Nakon primljenog odgovora vijećnik može na
sjednici Općinskog vijeća iznijeti mišljenje o odgovoru ili postaviti dopunsko
pitanje.
Vijećnik koji nije bio nazočan na sjednici na
kojoj je predsjednik Općinskog vijeća obavijestio Općinsko vijeće o pitanju koje
je postavio i dobivenom odgovom, može pismeno dostaviti svoje mišljenje ili
postaviti dopunsko pitanje.
XI. PODNOŠENJE IZVJEŠĆA OPĆINSKOG NAČELNIKA
Članak
72.
Općinski načelnik podnosi izvješće o svom
radu u skladu s odredbama Statuta Općine Viškovo.
Članak
73.
Prijedlog za traženje izvješća od Općinskog
načelnika o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti najmanje
5 vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora
biti potpisan od svih vijećnika koji predlažu donošenje zaključka o traženju
izvješća Općinskog načelnika. U prijedlogu mora biti jasno postavljeno,
formulirano i obrazloženo pitanje o kojem se traži izvješće.
Članak
74.
Predsjednik Općinskog vijeća stavlja
prijedlog za traženje izvješća na dnevni red prve iduće sjednice Općinskog
vijeća koja se održava nakon primitka prijedloga, ali ne prije nego što
protekne 20 dana od dana primitka.
Članak
75.
Predstavnik vijećnika koji su podnijeli
prijedlog za traženje izvješća ima pravo na sjednici Općinskog vijeća izložiti
i obrazložiti prijedlog.
Općinski načelnik ima pravo na sjednici
usmeno se očitovati na podneseni prijedlog.
Članak
76.
Raspravu o izvješću Općinskog načelnika
Općinsko vijeće može završiti utvrđivanjem stajališta o pitanju koje je
zahtjevom za podnošenjem izvješća pokrenuto ili donošenjem zaključka kojim se
od Općinskog načelnika traži izvršavanje općih akata Općinskog vijeća.
Članak
77.
Vijećnici koji su podnijeli prijedlog za
traženje izvješća Općinskog načelnika mogu prijedlog povući najkasnije prije
odlučivanja o prijedlogu.
XII. RED NA SJEDNICI
Sazivanje sjednice
Članak
78.
Predsjednik Općinskog vijeća saziva sjednice
po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.
Predsjednik Općinskog vijeća je dužan sazvati
sjednicu na obrazložen zahtjev najmanje jedne trećine članova Vijeća u roku od
15 dana od dana primitka zahtjeva.
Ukoliko predsjednik Općinskog vijeća ne
sazove sjednicu u roku iz stavka 2. ovoga članka, sjednicu će sazvati Općinski
načelnik u daljnjem roku od 15 dana.
Nakon proteka rokova iz stavka 2. i 3. ovog
članka sjednicu Općinskog vijeća može na zahtjev jedne trećine vijećnika,
sazvati čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i
područne (regionalne) samouprave. Zahtjev vijećnika mora biti predan u pisanom
obliku i potpisan od vijećnika.
Članak
79.
Sjednicu Općinskog vijeća saziva predsjednik
Općinskog vijeća.
Materijali za sjednicu Općinskog vijeća
dostavljaju se vijećnicima, Općinskom načelniku, zamjeniku Općinskog načelnika,
pročelnicima upravnih tijela, predsjedniku mjesnog odbora , predstavniku
nacionalnih manjina, deset dana prije održavanja sjednice ne računajući dan
održavanja sjednice.
Sjednice Općinskog vijeća mogu se sazvati i
elektroničkim putem te se održavati putem videoveze (videokonferencije).
Iznimno, predsjednik Općinskog vijeća može u
slučajevima kada je neophodno donijeti pojedini akt po hitnom postupku ili kada
to zahtijevaju drugi osobito opravdani razlozi, sazvati sjednicu Općinskog
vijeća i izvan zasjedanja predvidenog u članku 78. ovog Poslovnika, a dnevni
red za tu sjednicu može predložiti i na samoj sjednici.
Članak
80.
Sjednice Vijeća traju dok se ne iscrpi
utvrđeni dnevni red.
Svaka sjednica Vijeća ima svoj redni broj
tijekom jednog saziva Općinskog vijeća, bez obzira koliko dana one traju.
Dnevni red
Članak
81.
Dnevni red sjednice Općinskog vijeća predlaže
predsjednik Općinskog vijeća.
Ako je dnevni red sjednice predložen pismeno
uz poziv za sjednicu, predsjednik Općinskog vijeća može na samoj sjednici
mijenjati prijedlog dnevnog reda, na način što će iz pismeno predloženog
dnevnog reda izostaviti pojedine predmete ili dopuniti dnevni red novim
predmetima.
Ako nitko od vijećnika ili drugih predlagatelja
odluka ne podnese pismenu dopunu putem pisarnice na predloženi dnevni red
najkasnije 2 dana prije zakazane sjednice, predloženi dnevni red smatra se
usvojenim time da se o pojedinim dopunama na dnevni red odlučuje na sjednici
bez rasprave, a nakon usmenog izjašnjenja podnositelja dopune i predlagatelja
odluke odnosno općeg akta i druge teme dnevnog reda.
Nakon što je utvrđen dnevni red prema
odredbama ovog Poslovnika predsjednik Općinskog vijeća objavljuje usvojeni
dnevni red, time da tijekom sjednice može promijeniti redoslijed rasprave o
pojedinom predmetu utvrđenog dnevnog reda.
U prijedlog dnevnog reda predsjednik
Općinskog vijeća unosi sve predmete koji su na način utvrđen ovim Poslovnikorn
upućeni u postupak najkasnije u roku od 8 dana kada sc radi o prijedlogu odluke
ili drugog općeg akta.
Članak
82.
Dnevni red sjednice Općinskog vijeća utvrđuje
se u pravilu u početku sjednice.
Ako sjednica Općinskog vijeća traje dulje od
jednog dana, predsjednik vijeća može naknadno predložiti da se dnevni red
dopuni novim predmetima.
Ako u prijedlog dnevnog reda nije unesen
predmet koji je predložio ovlašteni predlagatelj na način predviden ovim
Poslovnikom, a predlagatelj ostane pri svom prijedlogu, o prijedlogu se
odlučuje bez rasprave.
Članak
83.
Prilikom utvrđivanja dnevnog reda najprije se
odvojeno odlučuje o prijedlogu da se pojedini predmet izostavi, zatim da se
dnevni red dopuni pojedinim predmetom, a nakon toga se odlučuje o hitnosti
postupka.
Nakon donošenja odluka iz prethodnog stavka
ovog članka, predsjednik Općinskog vijeća daje na usvajanje dnevni red u
cjelini.
Kada predlagatelj čiji je predmet unesen u
prijedlog dnevnog reda, odnosno nakon što je dnevni red utvrđen, odustane od
svoga prijedloga, na prijedlog najmanje 5 vijećnika, Vijeće donosi odluku da
navedeni predmet ostaje u dnevnom redu.
Iznimno, od odredbe prethodnog stavka, ako je
predlagatelj bio Općinski načelnik, a odustao je od svog prijedloga tijekom
odlučivanja o predmetu koji je po hitnom postupku uvršten u dnevni red, taj
prijedlog predmeta vijećnici ne mogu preuzeti kao svoj prijedlog.
Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak
84.
Sjednici Općinskog vijeća predsjedava
predsjednik Općinskog vijeća, a u njegovoj odsutnosti ili spriječenosti jedan
od potpredsjednika vijeća.
Članak
85.
U radu sjednice, kao gosti, mogu
prisustvovati svi oni koje je pozvao predsjednik Općinskog vijeća.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego
što zatraži i dobije riječ od predsjednika Općinskog vijeća.
Govornika može opomenuti na red ili prekinuti
u govoru samo predsjednik Općinskog vijeća.
Predsjednik Općinskog vijeća se brine da
govornik ne bude ometan ili spriječen u svom govoru.
Članak
86.
Prelaskom na točku dnevnog reda Predsjednik
Općinskog vijeća daje riječ predlagatelju akta.
Nakon što je predlagatelj završio svoje
izlaganje predsjednik Općinskog vijeća otvara raspravu.
Po otvaranju rasprave predsjednik Općinskog
vijeća daje riječ predsjednicima Klubova vijećnika po redoslijedu kako su se
prijavili za raspravu.
Predsjednici Klubova vijećnika mogu govoriti
u funkciji predsjednika Klubova vijećnika jednom, najdulje 10 minuta.
Nakon izlaganja predsjednika Klubova
vijećnika, Predsjednik Općinskog vijeća daje vijećnicima riječ po redosljedu
kojim su se prijavili.
Vijećnik u raspravi može govoriti jednom
najdulje 5 minuta. Iznimno, zbog važnosti teme Općinsko vijeće može odlučiti da
pojedini vijećnik može govoriti i dulje.
Članak
87.
Ukoliko u tijeku rasprave vijećnik ili
Općinski načelnik zatraži od Predsjednika Općinskog vijeća repliku ili ispravak
navoda koji je netočno izložen na iznijeti govor, isto se mora odmah omogućiti,
ali ne duže od 1 minute.
Članak
88.
Nakon što su svi vijećnici iskoristili svoje
pravo na govor u u trajanju od 5 minuta, mogu ponovno zatražiti riječ i tada
govoriti još jednom najviše 3 minute, neovisno o tome da li su ranije govorili
o toj temi.
Članak
89.
Nakon što je rasprava po točki dnevnog reda
završena Predsjednik Općinskog vijeća poziva predlagatelja da se očituje o
podnijetim amandmanima.
Predsjednik Općinskog vijeća poziva Općinskog
načelnika da se očituje o podnijetim amandmanima kad on nije predlagatelj akta.
Članak
90.
Vijećniku koji želi govoriti o povredi
Poslovnika ili o povredi utvrđenog dnevnog reda predsjednik daje riječ čim je
ovaj zatraži.
Govor tog vijećnika ne može trajati dulje od
tri minute.
Predsjednik je dužan poslije iznesenog
prigovora dati objašnjenje o povredi Poslovnika odnosno utvrđenog dnevnog reda.
Ako vijećnik nije zadovoljan danim objašnjenjem, o tom se odlučuje na sjednici
bez rasprave.
Članak
91.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se
raspravIja i prema utvrđenom dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta dnevnog
reda, predsjednik Općinskog vijeća će ga opomenuti da se drži dnevnog reda. Ako
se govornik i poslije drugog poziva ne drži teme dnevnog reda, predsjednik
Općinskog vijeća će mu oduzeti riječ.
Održavanje reda i disciplinske mjere
Članak
92.
Red na sjednici osigurava predsjednik
Općinskog vijeća.
Za remećenje reda na sjednici predsjednik
Općinskog vijeća može vijećniku izreći disciplinsku mjeru:
1. opomene
2. opomene s unošenjem u zapisnik,
3. opomene s oduzimanjem riječi
4. opomene s oduzimanjem riječi i
isključenjem sa sjednice za vrijeme rasprave i odlučivanja o pojedinoj točki
dnevnog reda
5. udaljavanje sa sjednice.
Disciplinske mjere konaćne su nakon što ih je
izrekao predsjednik Općinskog vijeća.
Članak
93.
Opomena se izriče vijećniku koji na sjednici
svojim vladanjem ili govorom remeti red ili na drugi način krši odredbe ovog
Poslovnika.
Vijećnik je počinio disciplinski istup iz
stavka 1. ovog članka ako:
- se u govoru ne drži predmeta o kojem se
raspravlja,
- govori, a nije dobio odobrenje predsjednika
Općinskog vijeća,
- svojim upadicama ili na drugi način ometa
govornika,
- se javi za ispravak netočnog navoda ili
zbog ukazivanja na povredu Poslovnika, a započne govoriti o drugoj temi za koju
nije dobio riječ,
- omalovažava ili vrijeđa predsjednika
Općinskog vijeća ili druge vijećnike, te Općinskog načelnika
- svojim vladanjem odstupa od općih pravila
vladanja u vijeću,
- na drugi način remeti rad sjednice.
Članak
94.
Opomena s unošenjem u zapisnik izriče se
vijećniku koji na sjednici svojim vladanjem ili govorom remeti red ili na drugi
način krši odredbe ovog Poslovnika što bitnije ometa rad sjednice, odnosno ako
je već jedanput na sjednici dobio opomenu.
Opomena iz stavka 1. ovog članka može se
izreći i kada vijećnik, služeći se svojim pravima, zloupotrebljava odredbe ovog
Poslovnika kako bi spriječio raspravu ili odlučivanje.
Članak
95.
Opomena s oduzimanjem riječi izriče se
vijećniku koji se u svom govoru i nakon što mu je izrečena opomena, bez i s
unošenjem u zapisnik, ne drži predmeta o kojem se raspravlja.
Opomena s oduzimanjem riječi izreći će se
vijećniku i kada svojim govorom na grublji način vrijeđa predsjednika Općinskog
vijeća ili vijećnike, odnosno ako svojim govorom teže narušava ugled vijeća i
vijećnika te Općinskog načelnika.
Članak
96.
Iznimno, vijećniku koji je svojim ponašanjem
tako narušio red na sjednici, može se uz mjeru oduzimanja riječi izreći i mjera
udaljenja sa sjednice za vrijeme rasprave i odlučivanja o točki dnevnog reda
tijekom koje je počeo disciplinski istup.
Članak
97.
Vijećniku se izriče disciplinska mjera
udaljavanja sa sjednice vijeća kada je svojim vladanjem toliko narušio red i
prekršio odredbe ovog poslovnika o redu na sjednici tako da je daljnje
održavanje sjednice dovedeno u pitanje.
Disciplinska mjera iz stavka I. ovog članka
može se izreći od 1 do 10 dana i stupa na snagu odmah nakon njezina izricanja
na sjednici vijeća.
Za vrijeme dok traje mjera udaljenja sa
sjednice, vijećnik ne može sudjelovati niti u radu radnih tijela.
Vijećnik je dužan odmah napustiti sjednicu, a
ako to ne učini predsjednik Vijeća može izreći disciplinsku mjeru u dvostrukom
trajanju.
Ako se vijećnik niti nakon izricanja ove
mjere ne udaljiji sa sjednice, predsjednik Općinskog vijeća će prekinuti
sjednicu i naložiti da se vijećnik udalji iz dvorane za sjednice.
Članak
98.
Protiv disciplinske mjere isključivanja sa
sjednice vijećnik ima pravo prigovora.
Prigovor se podnosi vijeću u roku od 48 sati,
od izricanja disciplinske mjere, a predsjednik Općinskog vijeća upućuje
prigovor svim vijećnicima.
Predsjednik Općinskog vijeća unosi prigovor u
dnevni red prvoga narednog dana, ako je sjednica u tijeku, odnosno za prvu
narednu sjednicu. Odluku o prigovoru Općinskom vijeće donosi većinom glasova
nazočnih vijećnika, bez rasprave time da pravo govora ima samo vijećnik koji je
podnio prigovor.
Članak
99.
Vijeće može po prigovoru:
- potvrditi izrečenu disciplinsku mjeru,
- smanjiti vrijeme na koje je vijećnik isključen
sa sjednice vijeća,
- ukinuti disciplinsku mjeru.
Odluka Općinskog vijeća je konačna.
Članak
100.
Predsjednik Općinskog vijeća može naložiti da
se iz vijećnice udalji svaki slušatelj koji narušava red.
Ako je red narušen, predsjednik Općinskog
vijeća može naložiti da se udalje svi slušatelji iz vijećnice u kojoj se
održava sjednica.
Osobe koje se za vrijeme sjednice nalaze u
vijećnici službeno, obvezne su u pogledu održavanja reda izvršavati naloge
predsjednika Vijeća.
Tijek sjednice
Članak
101.
Nakon otvaranja sjednice predsjednik
Općinskog vijeća daje potrebna objašnjenja u vezi s radom sjednice i
obavještenja o drugim prethodnim pitanjima.
Predsjednik Općinskog vijeća obavještava
vijećnike o broju nazočnih vijećnika na sjednici te o tome koji su ga vijećnici
obavijestili da su spriječeni prisustvovati sjednici.
Članak
102.
Poslije utvrđivanja dnevnog reda prelazi se
na raspravu o pojedinim temama i to redom koji je utvrđen u prihvaćenom dnevnom
redu. Rasprava o pojedinim temama iz utvrđenog dnevnog reda vodi se bez obzira
na broj nazočnih vijećnika.
U raspravi o temama utvrđenim dnevnim redom,
svoja stajališta mogu iznjeti i predstavnici klubova vijećnika s tim da u
redosljedu govornika imaju prednost.
Vijećnik koji se prijavio za govor i nije bio
nazočan u dvorani kad je prozvan gubi pravo govoriti o predmetu iz dnevnog reda
za koji se prijavio.
Bez obzira da li je nazočan dovoljan broj
vijećnika za pravovaljano odlučivanje predsjednik Vijeća može odlučiti da se
najprije provede rasprava o dijelu ili svim predmetima utvrđenog dnevnog reda,
te da se nakon rasprave pristupi odlučivanju.U ovom slučaju obvezno se utvrđuje
dan i sat kada će se odlučivati.
Vrijeme postavljanja pitanja Općinskom
načelniku
Članak
103.
Na svakoj sjednici Općinskog vijeća, u
pravilu prije prelaska na prvu točku dnevnog reda, određuje se vrijeme u kojem
vijećnici imaju pravo postavljanja usmenih ili pismenih pitanja neovisno o
dnevnom redu Općinskom načelniku.
Pitanja moraju biti kratka i jasno
formulirana i u pravilu takva da se na njih može odgovoriti odmah bez pripreme.
Vijećnik ima pravo postaviti najviše dva
pitanja odjednom.
Vrijeme određeno za postavljanje pitanja
Općinskom načelniku traje u pravilu pola sata, ako vijeće ne odluči drugačije.
Odlučivanje
Članak
104.
Za donošenje akata na sjednici Općinskog
vijeća potrebna je nazočnost većine vijećnika.
Glasovanje
Članak
105.
Glasovanje na sjednici je javno, osim ako
vijeće ne odluči da se o nekom pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se istovremeno
dizanjem ruke ili poimeničnim izjašavanjem.
Članak
106.
Predsjednik Općinskog vijeća objavljuje
rezultat glasovanja.
Na zahtjev jednog vijećnika koji zatraži
provjeru glasovanja, predsjednik Općinskog vijeća nalaže brojanje i ponovno
objavIjuje rezultat glasovanja.
Članak
107.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim
listićima.
Glasački listići su iste veličine, boje i
oblika i ovjereni su pečatom vijeća.
Na glasačkom listiću prezimena kandidata
navedena su abecednim redom.
Ukoliko se glasuje o pojedinom prijedlogu ili
predmetu, pitanje mora biti postavljeno jasno i precizno, a glasuje se »za«,
»protiv« ili, »suzdržan«.
Glasačke listiće priprema zaduženi službenik,
koji predsjedniku Općinskog vijeća pomaže kod tajnog glasovanja.
Predsjednik Općinskog vijeća može odrediti i
određeni broj vijećnika koji će mu pomagati kod tajnog glasovanja.
Članak
108.
Službenik ili vijećnik koji pomaže
predsjedniku Općinskog vijeća u provodenju tajnog glasovanja predaje
vijećnicima glasačke listiće, zaokruživanjem rednog broja ispred imena
vijećnika kojemu je glasački listić predan.
Broj glasačkih kutija i mjesta na koja će se
postaviti određuje službenik Upravnog odjela ureda načelnika.
Glasovanju kod svake kutije prisustvuje jedan
od vijećnika izabran da pomaže predsjedniku Općinskog vijeća.
Članak
109.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se
prekida radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se istim postupkom
kao i prvo glasovanje.
Članak
110.
Vijećnik može glasovati samo jednim glasačkim
listićem i to osobno.
Nevažeći je nepopunjeni listić na kojemu su
dopisana nova imena, odnosno glasački listić koji je tako popunjen da se ne
može sa sigurnošću utvrditi za koga ili što je vijećnik glasovao.
Članak
111.
Nakon što su svi nazočni vijećnici predali
glasačke listiće i nakon što je predsjednik Općinskog vijeća objavio da je
glasovanje završeno, prelazi se na utvrđivanje rezultata glasovanja u vijećnici
u kojoj se održava sjednica.
Rezultat glasovanja utvrđuje se na temelju
predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik
Općinskog vijeća u prisutnosti vijećnika koji su mu pomagali kod samog
glasovanja.
Predsjednik Općinskog vijeća objavljuje
rezultate glasovanja na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
XIII. IZBORI I IMENOVANJA
Članak
112.
Vijeće imenuje, odnosno bira te predlaže
osobe u državna tijela i organizacije, te ostale institucije na temelju
prijedloga ovlaštenih predlagatelja.
Prije početka glasovanja, predsjednik
Općinskog vijeća obavještava vijećnike o načinu glasovanja i o načinu
utvrđivanja rezultata izbora i imenovanja odnosno razrješenja.
Članak
113.
Ako se ne može utvrditi koji su kandidati izabrani
odnosno imenovani zbog toga što su dva ili više kaindidata dobili jednak broj
glasova, glasovanje se ponavlja samo za te kandidate.
Ako prilikom glasovanja potrebnu većinu ne
dobije broj kandidata koji se bira, glasovanje se ponavlja za kandidate koji
nisu dobili potrebnu većinu.
U prvom ponavljanju glasovanja ne mogu
sudjelovati kandidati koji su dobili manje od petine glasova nazočnih
vijećnika.
U drugom ponavljanju glasovanja ne mogu
sudjelovati kandidati koji su dobili manje od trećine glasova nazočnih
vijećnika.
Ako ni u drugom ponovljenom glasovanju,
pojedini kandidat ne dobije potrebnu većinu, prijedlog za izbor tog kandidata
se skida sa popisa predloženih kandidata.
XIV. ZAPISNlCI VIJEĆA
Članak
114.
O radu na sjednici vodi se zapisnik u pismenoj
formi.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu
sjednice i to:
- prisutnost na sjednici
- utvrđeni dnevni red
- vijećnička pitanja i odgovore
- popis učesnika u raspravi po točkama
dnevnog reda
- doneseni akti i utvrđeni rezultati
glasovanja
- evidenciju o pauzama u tijeku sjednice
- zaključke klubova vijećnika i radnih tijela
ukoliko su razmatrala to pitanje iz njihove nadležnosti
Članak
115.
Svaki vijećnik ima pravo na početku sjednice
iznijeti primjedbe na zapisnik prethodne sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje
se na sjednici bez rasprave.
Ako se primjedba prihvati, izvršit ća se u
zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe,
odnosno zapisnik u kojem su suglasno s prihvaćenim primjedbama izvršene
izmjene, smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik
Općinskog vijeća i službenik zadužen za vođenje zapisnika.
Izvornike zapisnika sjednica vijeća čuva
pismohrana.
Stručni, administrativni, tehnički i drugi
poslovi za Općinsko vijeće obavljaju se u Upravnom odjelu ureda načelnika.
Članak
116.
Sjednice Vijeća tonski se snimaju, a isti
snimak se čuva do usvajanja zapisnika.
Zaduženi službenik Upravnog odjela ureda
načelnika dužan je omogućiti vijećniku na njegov zahtjev uvid u tonski snimak
sjednice.
Vijećnici i ostali koji su govorili na
sjednici Općinskog vijeća mogu redigirati svoje izlaganje bez unošenja bitnih
izmjena u tekst govora.
U dvojbi o osnovanosti zahtjeva za ispravkom
u zapisniku odlučuje se na sjednici bez rasprave.
XV. JAVNOST RADA
Članak
117.
Sjednice Općinskog vijeća su javne.
O radu Općinskog vijeća javnost se
obavještava putem sredstava javnog priopćavanja i objavom na web stranicama
Općine.
Najava održavanja sjednice, materijal za
sjednicu, donesene odluke i akti Općinskog vijeća objavljuju se na službenim
web stranicama općine o čemu brigu vodi Upravni odjel ureda načelnika.
Članak
118.
Sjednicama Vijeća mogu prisustvovati
zainteresirani građani, predstavnici udruga građana, predstavnici medija i
predstavnici pravnih osoba.
Isti su dužni predsjedniku Općinskog vijeća u
roku od 24 sata prije održavanja sjednice vijeća dostaviti popis osoba koje
predlažu da prisustvuju sjednici, s tim da će Predsjednik Općinskog vijeća
prema prostornim mogućnostima odrediti broj osoba koje će biti pozvane na
sjednicu u svojstvu gosta.
Na zahtjev gosta predsjednik Općinskog vijeća
može mu nakon završene rasprave dati riječ u trajanju najviše jednom do 5
minuta.
Članak
119.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni
dokumenti i materijali vijeća, koji su u skladu s posebnim propisima označeni
kao službena, vojna odnosno državna tajna.
Vijećnik ne smije iznositi podatke koje je
saznao na sjednicama, a imaju karakter povjerljivosti naveden u stavku 1. ovog
članka.
Način rukovanja dokumentima koji se smatraju
službenom, vojnom ili državnom.tajnom, uređuje se uputom.
Članak
120.
Sjednice ili pojedini dio sjednice radnih
tijeta Općinskog vijeća mogu se po odluci radnog tijela održati bez nazočnosti
javnosti.
Članak
121.
Izvjestitelji sredstava javnog priopćavanja
imaju pravo pratiti rad Općinskog vijeća i njegovih radnih tijela i
izvješćivati javnost o njihovom radu.
Na sjednicama radnog tijela Vijeća može se
odlučiti da izvjestitelji tiska i drugih sredstava javnog priopćavanja mogu prisustvovati
sjednici i ako se na njoj raspravija o nekom pitanju bez prisustva javnosti. O
takvom pitanju mogu izvjestitelji tiska i drugih sredstava priopćavanja davati
za javnost samo one obavijesti za koje se to na sjednici odlučiti. Na sjednici
se može odlučiti da se obavijesti o takvom pitanju mogu davati tek po isteku
određenog roka.
Članak
122.
Dužnost je izvjestitelja tiska i drugih
sredstava javnog priopćavanja da iznose točne podatke o temama koje se
razmatraju u vijeću.
Radi pružanja pomoći i stvaranja povoljnih
uvjeta za rad predstavnika tiska i drugih oblika priopćavanja u vijeću,
osigurava im se pravovremena dostava materijala i praćenje rada na sjednicama
vijeća i radnih tijela, razgovori s predstavnicima predlagatelja i drugi
kontakti s izvjestiteljima.
Članak
123.
Radi što potpunijeg i točnijeg obavješćivanja
javnosti o rezultatima rada vijeća i radnih tijela može se dati službeno
priopćenje za tisak i za druga sredstva priopćavanja.
Konferencija za tisak održava se po odluci
vijeća, a uz suglasnost predsjednika Općinskog vijeća.
Tiskovnu konferenciju može održati i radno
tijelo.
XVI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
124.
Ovaj Poslovnik Općinskog vijeća Općine
Viškovo stupa na snagu osmog dana od dana objave u službenom glasilu
Primorsko-goranske županije.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika Općinskog
vijeća Općine Viškovo prestaje važiti Poslovnik Općinskog vijeća Općine Viškovo
(»Službene novine Primorsko-goranske županije broj 24/01 i 6/06).
Klasa: 021-04/09-01/14
Ur. broj: 2170-09-09-01-8
Viškovo, 7. rujna 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE VIŠKOVO
Predsjednik
Općinskog vijeća
Igor Rubeša, ing., v.r.