39.
Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 -
vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka 29. Statuta
Općine Baška (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 28/09),
Općinsko vijeće Općine Baška, na sjednici održanoj 2. rujna 2009. godine,
donijelo je
POSLOVNIK
O RADU OPĆINSKOG VIJEĆA OPĆINE BAŠKA
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Poslovnikom o radu Općinskog vijeća Općine
Baška (u daljnjem tekstu: Poslovnik) uređuje se unutarnje ustrojstvo i način
rada Općinskog vijeća Općine Baška (u daljnjem tekstu: Vijeće), a osobito:
. konstituiranje Vijeća, početak obnašanja
prava i dužnosti člana Vijeća, mirovanje i prestanak mandata člana Vijeća,
. izbor i razrješavanje predsjednika i
potpredsjednika Vijeća i njihova prava i dužnosti,
. unutarnje ustrojstvo Vijeća,
. odnos Vijeća i Općinskog načelnika,
. postupak donošenja akata i rasprave o
pojedinim pitanjima iz djelokruga Vijeća,
. poslovni red na sjednici Vijeća,
. javnost u radu Vijeća,
. postupak postavljanja vijećničkih pitanja,
. obavljanje stručnih, administrativnih i
drugih poslova za potrebe Vijeća.
Članak
2.
Vijeće će posebnom odlukom urediti pojedino
pitanje iz rada Vijeća ako to pitanje nije uređeno ovim Poslovnikom.
II. KONSTITUIRANJE VIJEĆA, POČETAK OBNAŠANJA
PRAVA I DUŽNOSTI ČLANA VIJEĆA, MIROVANJE I PRESTANAK MANDATA ČLANA VIJEĆA
Članak
3.
Konstituirajuću sjednicu Vijeća saziva čelnik
središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne
(regionalne) samouprave, ili osoba koju on ovlasti u roku određenom zakonom.
Do izbora predsjednika Vijeća sjednici
privremeno predsjeda najstariji član Vijeća.
Predsjedavatelj ima do izbora predsjednika
Vijeća sva prava i dužnosti predsjednika Vijeća u pogledu predsjedanja
sjednicom.
Nakon izbora predsjednika Vijeća, izabrani
predsjednik preuzima predsjedavanje sjednicom.
Članak
4.
Vijeće je konstituirano izborom predsjednika
Vijeća na sjednici na kojoj je nazočna većina članova Vijeća.
Nakon što je Vijeće konstituirano izvodi se
himna Republike Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
Članak
5.
Dnevni red konstituirajuće sjednice Vijeća
utvrđuje se na početku sjednice, a može se promijeniti tijekom sjednice na
prijedlog predsjedavatelja ili najmanje 3 člana Vijeća.
Članak
6.
Na konstituirajućoj sjednici Vijeće bira
Mandatnu komisiju i Odbor za izbor i imenovanje, na prijedlog predsjedavatelja
ili najmanje tri vijećnika.
Na konstituirajućoj sjednici Vijeće bira
predsjednika i potpredsjednika Vijeća, na prijedlog Odbora za izbor i
imenovanje ili najmanje tri vijećnika.
Članak
7.
Mandatna komisija na konstituirajućoj
sjednici Vijeća podnosi izvješće o provedenim izborima i imenima izabranih
članova Vijeća, o podnesenim ostavkama na dužnost člana Vijeća, o imenima
članova Vijeća koji obnašaju dužnost nespojivu sa dužnošću člana Vijeća, pa im
dužnost člana Vijeća miruje, o imenima članova Vijeća kojima mandat miruje na
njihov zahtjev, te o zamjeniku člana Vijeća koji umjesto njega počinje obnašati
dužnost člana Vijeća.
Izabrani članovi Vijeća, koji daju ostavku,
ili stavljaju mandat u mirovanje, o tome obavješćuju pročelnika Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Baška u pravilu 24 sata prije početka konstituirajuće
sjednice.
Na konstituirajućoj sjednici, umjesto člana
koji je dao ostavku ili stavio mandat u mirovanje, nazočan je zamjenik člana
određen sukladno Zakonu o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne
i područne (regionalne) samouprave.
Vijeće zaključkom prihvaća izvješće Mandatne
komisije.
Članak
8.
Po prihvaćanju izvješća Mandatne komisije iz
članka 7. ovoga Poslovnika, te potvrđenog mandata članova Vijeća, predsjedanje
sjednicom preuzima najstariji vijećnik.
Članovi Vijeća pred predsjedavateljem Vijeća
daju prisegu.
Predsjedavatelj izgovara tekst prisege i
proziva poimenično članove Vijeća, a član Vijeća, nakon što je prozvan, ustaje
i izgovara: »Prisežem«, a potom potpisuje svečanu prisegu.
Tekst prisege glasi:
»Prisežem svojom čašću, da ću dužnost člana
Općinskog vijeća Općine Baška obnašati savjesno i odgovorno i da ću se u svom
radu pridržavati Ustava, zakona, Statuta i odluka i općih akata Općine Baška i
poštivati pravni poredak Republike Hrvatske te se zauzimati za svekoliki napredak
Općine Baška i Republike Hrvatske.«
Općina Baška
O P
Ć I N E
Član Vijeća koji nije bio nazočan
konstituirajućoj sjednici, odnosno zamjenik člana Vijeća kada počinje obnašati dužnost
člana Vijeća, polaže prisegu na prvoj sjednici Vijeća na kojoj je nazočan.
Članak
9.
Danom konstituiranja Vijeća član Vijeća,
odnosno zamjenik člana Vijeća nakon što mu je potvrđen mandat, ima prava i
dužnosti člana Vijeća određene zakonom, Statutom Općine Baška, ovim Poslovnikom
i odlukama i općim aktima što ih donese Vijeće do prestanka mandata.
Članak
10.
Mandat člana Vijeća izabranog na redovitim
izborima traje do objave odluke Vlade RH o raspisivanju izbora za članove
predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave, ili do objave odluke Vlade
RH o raspuštanju Vijeća.
Mandat članova Vijeća izabranih na
prijevremenim izborima traje do isteka tekućeg mandata Vijeća izabranog na
redovitim izborima.
Članak
11.
Član Vijeća ima prava i dužnosti utvrđene
Statutom Općine Baška, ovim Poslovnikom, odlukama i aktima Vijeća, a osobito:
1. nazočiti sjednicama Vijeća i radnih tijela
kojih je član i sudjelovati u njihovom radu,
2. predlagati opće akte i podnositi amandmane
na prijedloge općih akata,
3. raspravljati i izjašnjavati se o svakom
pitanju što je na dnevnom redu Vijeća i radnih tijela kojih je član te o njemu
odlučivati,
4. biti biran u radna tijela Vijeća i
prihvatiti izbor,
5. obnašati poslove koje mu u okviru svoga
djelokruga povjeri Vijeće ili radno tijelo kojega je član,
6. predlagati razmatranje pojedinih pitanja
iz djelokruga Vijeća,
7. predlagati osnivanje radnog tijela ili
radne grupe radi obrade pojedinog pitanja i priprema odluka i akata za Vijeće,
8. postavljati pitanja Općinskom načelniku,
koja se odnose na njegov rad i na rad Jedinstvenog upravnog odjela na sjednici
Vijeća ili ih uputiti u pisanom obliku i na njih dobiti odgovor u roku od 30
dana od dana prijema pitanja,
9. nazočiti sjednicama radnih tijela kojih
nije član i sudjelovati u njihovom radu bez prava odlučivanja,
10. tražiti i dobiti od Jedinstvenog upravnog
odjela podatke potrebne za obnašanje dužnosti člana Vijeća te, s tim u svezi,
koristiti stručne i tehničke usluge istoga.
Članak
12.
Član Vijeća ne smije u obavljanju privatnih
poslova, gospodarskih i drugih djelatnosti, bilo za sebe ili za svojeg
poslodavca, koristiti položaj člana Vijeća i naglašavati tu dužnost.
Član Vijeća dužan je čuvati podatke koje
sazna u obnašanju dužnosti, a koji prema zakonskim propisima, nose oznaku
tajnosti i za to su odgovorni prema zakonu.
Članak
13.
Članu Vijeća prestaje mandat prije isteka
četverogodišnjeg mandata u slučajevima određenim zakonom.
Članak
14.
Članu Vijeća miruje mandat za vrijeme dok
obnaša dužnost za koju je zakonom određeno da je nespojiva s dužnošću člana
Vijeća, odnosno za vrijeme za koje je stavio mandat u mirovanje.
Članak
15.
O nazočenju člana Vijeća sjednici vijeća i
radnih tijela vodi se evidencija.
Član Vijeća, ako ne može nazočiti sjednici
Vijeća, odnosno radnog tijela dužan je o tome izvijestiti predsjednika Vijeća,
odnosno radnog tijela, najmanje 24 sata prije početka zakazane sjednice.
Članak
16.
Član Vijeća ima pravo na naknadu troškova
nastalih u svezi s radom u Vijeću i radnim tijelima u visini i na način određen
odlukom Vijeća.
Članak
17.
Klub članova Vijeća može osnovati stranka
koja ima najmanje tri člana Vijeća, kao i dvije ili više političkih stranaka
koje imaju zajedno najmanje tri člana Vijeća.
O osnivanju Kluba predsjednik Kluba dužan je
u pisanom obliku obavjestiti predsjednika Vijeća i pročelnika Jedinstvenog
upravnog odjela.
Obavijest sadrži naziv Kluba, ime
predsjednika Kluba i imena članova Kluba.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela
osigurat će Klubovima članova Vijeća prostorne i tehničke uvjete za rad
(dvoranu za sjednice, prijepis, umnožavanje, dostava materijala i slično).
III. PREDSJEDNIK I POTPREDSJEDNIK VIJEĆA
Članak
18.
Vijeće ima predsjednika i jednog
potpredsjednika, koji se biraju iz reda članova Vijeća, većinom glasova svih
članova Vijeća.
Prijedlog za izbor predsjednika i
potpredsjednika može dati Odbor za izbor i imenovanje, kao i najmanje tri člana
Vijeća.
Član vijeća može sudjelovati u podnošenju
prijedloga za samo jednog kandidata za predsjednika odnosno potpredsjednika.
Izbor predsjednika i potpredsjednika obavlja
se javnim glasovanjem, za svakog kandidata ponaosob.
Ako pri glasovanju za izbor predsjednika i
potpredsjednika prijedlog kandidata ne dobije potrebnu većinu glasova, ili ako
od više kandidata niti jedan ne dobije potrebnu većinu, glasovanje se ponavlja
po istom postupku kao prvo glasovanje.
Ako je za izbor predsjednika odnosno
potpredsjednika bilo više od dva kandidata, u ponovljenom glasovanju sudjeluju
samo dva kandidata koji su dobili najviše glasova.
Ako u ponovljenom glasovanju niti jedan od
kandidata ne dobije većinu glasova svih članova Vijeća, izborni se postupak
ponavlja.
Članak
19.
Predsjednik Vijeća:
. predstavlja Vijeće,
. saziva i predsjedava sjednici i potpisuje
odluke i druge akte Vijeća,
. predlaže dnevni red sjednice,
. upućuje prijedlog ovlaštenog predlagatelja
u propisani postupak,
. brine se o postupku donošenja odluka i
općih akata Vijeća,
. usklađuje rad radnih tijela Vijeća,
. brine se o zaštiti prava članova Vijeća,
. održava red na sjednici Vijeća,
. brine se o primjeni ovoga Poslovnika,
. objavljuje rezultate glasovanja na sjednici
Vijeća,
. brine o suradnji Vijeća s Općinskim
načelnikom,
. surađuje s članovima predstavničkih tijela
drugih jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i zastupnicima u
Hrvatskom saboru,
. određuje predstavnike Vijeća u svečanim i
drugim prigodama,
. brine se o javnosti rada Vijeća,
. obavlja druge poslove određene zakonom,
Statutom, odlukama i općim aktima Vijeća i ovim Poslovnikom.
Članak
20.
Potpredsjednik Vijeća pomaže predsjedniku
Vijeća u radu, te obavlja poslove iz njegova djelokruga za koje ga predsjednik
ovlasti.
Potpredsjednik Vijeća zamjenjuje predsjednika
kada je isti spriječen ili odsutan.
Za vrijeme dok zamjenjuje predsjednika
Vijeća, potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika.
Članak
21.
Predsjednik i potpredsjednik Vijeća mogu biti
razriješeni dužnosti i prije isteka vremena na koji su birani.
Postupak za razrješenje predsjednika odnosno
potpredsjednika može pokrenuti najmanje 3 člana Vijeća ili Odbor za izbor i
imenovanje.
Prijedlog za razrješenje mora biti
obrazložen.
O prijedlogu za razrješenje odlučuje se
većinom glasova svih članova Vijeća.
Prijedlog za razrješenje može se podnijeti
ako predsjednik odnosno potpredsjednik:
. zlouporabi položaj ili prekorači
ovlaštenja,
. svojim ponašanjem šteti ugledu Vijeća,
. ne sazove sjednicu najmanje jedanput u tri
mjeseca u vrijeme zasjedanja Vijeća, ili ako to zatraži jedna trećina ukupnog
broja članova Vijeća u roku od 8 dana od dana dostave zahtjeva.
Ako Vijeće razriješi dužnosti predsjednika
odnosno potpredsjednika, dužno je u roku od 30 dana od dana razrješenja
izabrati predsjednika odnosno potpredsjednika, ako istog ne izabere na istoj
sjednici.
Članak
22.
Predsjednik odnosno potpredsjednik Vijeća
mogu dati ostavku.
Ostavka je prihvaćena ako je za nju glasovala
većina svih članova Vijeća.
Vijeće je dužno izabrati predsjednika odnosno
potpredsjednika u roku od 30 dana od dana prihvaćanja ostavke.
Članak
23.
Ako predsjedniku odnosno potpredsjedniku
prestane mandat člana Vijeća prije isteka redovitog četverogodišnjeg mandata,
Vijeće je dužno izabrati predsjednika odnosno potpredsjednika u roku od 30 dana
od dana kada Vijeće primi na znanje izvješće Mandatne komisije o prestanku
mandata.
Ako predsjednik odnosno potpredsjednik stavi
mandat člana Vijeća u mirovanje, Vijeće će izabrati predsjednika odnosno
potpredsjednka u roku od 30 dana od dana kada je Vijeće primilo na znanje
izvješće Mandatne komisije o nastupu mirovanja.
IV. UNUTARNJE USTROJSTVO VIJEĆA
Članak
24.
Za proučavanje i razmatranje pojedinih
pitanja iz nadležnosti Vijeća, za pripremu i podnošenje odgovarajućih
prijedloga, za praćenje utvrđene politike, praćenje izvršavanja odluka i općih
akata Vijeća, za izvršavanje određenih zadaća od interesa za Vijeće, te za
proučavanje i raspravljanje drugih pitanja iz nadležnosti Vijeća, osnivaju se
radna tijela Vijeća.
Radna tijela Vijeća su odbori, komisije i
povjerenstva.
Vijeće može uz stalna radna tijela osnovana
ovim Poslovnikom osnivati i druga radna tijela.
Odlukom o osnivanju radnog tijela uređuje se
njegov naziv, sastav, djelokrug i način rada.
Članak
25.
Radno tijelo ima predsjednika,
potpredsjednika i određeni broj članova.
Sastav radnog tijela u pravilu odgovara
stranačkom sastavu Vijeća.
Mandat predsjednika, potpredsjednika i
članova radnog tijela traje od dana izbora do dana prestanka ili nastupa
mirovanja mandata člana Vijeća odnosno do dana razrješenja dužnosti na koju je
izabran.
Članak
26.
Predsjednik radnog tijela saziva sjednicu i
usklađuje rad radnog tijela s radom Vijeća i drugih radnih tijela, predlaže
dnevni red i predsjedava sjednici radnog tijela.
Predsjednik radnog tijela dužan je sazvati
sjednicu u roku od 8 dana na osnovi zaključka Vijeća ili ako to zatraži
predsjednik Vijeća ili polovica članova radnog tijela.
Ako predsjednik ne sazove sjednicu kada je to
dužan učiniti, sjednicu radnog tijela sazvat će predsjednik Vijeća.
U svezi s pitanjima iz djelokruga radnog
tijela predsjednik surađuje s predsjednikom Vijeća, predsjednicima drugih
radnih tijela, te s pročelnikom Jedinstvenog upravnog odjela.
Potpredsjednik radnog tijela, u slučaju
spriječenosti ili odsutnosti predsjednika, ima prava i obveze predsjednika.
Ako su spriječeni ili odsutni i predsjednik i
potpredsjednik, sjednicom radnog tijela predsjedava član radnog tijela kojeg na
to ovlasti predsjednik radnog tijela.
Članak
27.
Radno tijelo zauzima stajališta o pitanjima
iz svoga djelokruga ako je na sjednici nazočna većina članova radnog tijela.
Zaključak odnosno preporuku radno tijelo
donosi većinom glasova nazočnih članova.
O radu na sjednici vodi se zapisnik kojeg potpisuje
osoba koja predsjedava i zapisničar, u pravilu pročelnik Jedinstvenog upravnog
odjela, odnosno osoba koju on ovlasti.
Članak
28.
Radno tijelo može uključiti znanstvene i
druge organizacije i pojedine stručnjake u pripremanje akata ili razmatranje pojedinog
pitanja iz svoga djelokruga na osnovi suglasnosti predsjednika Vijeća.
Radno tijelo može osnovati radnu skupinu,
koja je sastavni dio radnog tijela i ne može samostalno istupati i biti
nositelj prava i obveza.
Članak
29.
Radno tijelo o svojim primjedbama,
mišljenjima i prijedlozima izvješćuje, pisanim putem ili usmeno, Vijeće.
Izvjestitelj radnog tijela će, prema
zaključku radnog tijela ili na vlastiti poticaj kao i na zahtjev Vijeća,
obrazložiti primjedbe, mišljenja ili prijedloge radnog tijela.
Članak
30.
Radna tijela međusobno surađuju, a mogu
održati i zajedničku sjednicu, te Vijeću podnijeti zajedničko izvješće.
Članak
31.
Sjednici radnog tijela treba biti nazočan
pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine Baška ili osoba koju on ovlasti,
koji ima pravo sudjelovati u raspravi, bez prava odlučivanja.
Radno tijelo može odlučiti da će o pojedinom
prijedlogu provesti raspravu bez nazočnosti pročelnika o čemu obvezno
izvješćuje predsjednika Vijeća.
Sjednici radnog tijela mogu nazočiti
predsjednik ili zamjenik predsjednika Vijeća, Općinski načelnik ili njegov
zamjenik, koji imaju pravo sudjelovati u raspravi, bez prava odlučivanja.
Članak
32.
Na rad sjednice radnog tijela na odgovarajući
način se primjenjuju odredbe ovog Poslovnika.
Članak
33.
Stalna radna tijela Općinskog vijeća su:
1. Mandatna komisija
2. Odbor za izbor i imenovanje,
3. Odbor za statutarno-pravna pitanja,
4. Odbor za prostorno uređenje i komunalni
sustav,
5. Odbor za razvoj Općine,
6. Odbor za zdravstvenu zaštitu i socijalnu
skrb,
7. Odbor za međuopćinsku i međunarodnu
suradnju,
8. Odbor za kulturu i obrazovanje,
9. Odbor za sport i tehničku kulturu.
Članak
34.
Mandatna komisija, osim poslova koje obavlja
na konstituirajućoj sjednici:
. podnosi izvješće Vijeću o prestanku
mandata, odnosno o mirovanju mandata člana Vijeća, o početku mandata člana
Vijeća od strane zamjenika člana Vijeća,
. obavlja druge poslove određene ovim
Poslovnikom i aktima Vijeća.
Mandatna komisija ima predsjednika,
potpredsjednika i jednog člana koji se biraju iz reda članova Vijeća.
Članak
35.
Odbor za izbor i imenovanje:
. priprema i donosi Vijeću prijedlog za izbor
i razrješenje predsjednika, potpredsjednika i članova radnih tijela,
. predlaže izbor, imenovanja, razrješenja,
opoziv predstavnika Vijeća u određena tijela, pravne osobe i udruge,
. obavlja druge poslove određene ovim
Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor ima predsjednika, potpredsjednika i 3
člana koji se biraju iz reda članova Vijeća.
Članak
36.
Odbor za statutarno-pravna pitanja:
. razmatra prijedloge odluka i drugih akata
koje donosi Vijeće u pogledu njihove usklađenosti sa zakonom i Statutom Općine
Baška, te u pogledu njihove pravne obrade,
. razmatra poticaje za donošenje odluka i
akata Vijeća,
. daje mišljenje glede primjene statutarnih i
poslovnih odredaba,
. utvrđuje i izdaje pročišćene tekstove
odluka i akata Vijeća kada je istim aktima ovlašten, ili kada su ti akti
najmanje tri puta izmjenjeni ili dopunjeni,
. obavlja druge poslove određene ovim
Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor ima predsjednika i potpredsjednika i 3
člana koji se biraju iz redova članova Vijeća i iz reda javnih, znanstvenih i
stručnih djelatnika, u pravilu pravne struke.
Članak
37.
Odbor za prostorno uređenje i komunalni
sustav:
. razmatra i predlaže mjere uređenja
prostora, zaštite i unapređenja prirodnog okoliša, te aktivno sudjeluje u svim
fazama postupka izrade prostornih planova uređenja,
. razmatra i predlaže mjere u svezi s
promicanjem uređenja komunalne infrastrukture i imovine u svrhu učinkovitijeg
uređenja naselja, kvalitete stanovanja, komunalnih objekata,
. razmatra i predlaže mjere u svezi s
obavljanjem komunalnih i drugih uslužnih djelatnosti, te u svezi s lokalnom
infrastrukturom.
Odbor ima predsjednika, potpredsjednika i 3
člana koji se biraju iz redova članova Vijeća i iz reda znanstvenih, stručnih i
javnih djelatnika.
Članak
38.
Odbor za razvoj Općine:
. razmatra i predlaže strategiju
gospodarskog, turističkog, kulturnog i socijalnog napretka Općine,
. razmatra i predlaže mjere koje se odnose na
prostorno planiranje, zaštitu graditeljske baštine, zaštitu prostornih resursa,
zaštitu i promicanje zaštite okoliša,
. obavlja i druge poslove određene ovim
Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor ima predsjednika, potpredsjednika i 3
člana, koji se biraju iz redova članova Vijeća i iz reda gospodarstvenika,
znanstvenih, stručnih i javnih djelatnika, te predstavnika političkih stranaka
koje imaju svoje članove u Vijeću.
Članak
39.
Odbor za zdravstvenu zaštitu i socijalnu
skrb:
. razmatra i predlaže mjere u svezi s
promicanjem zdravstvene zaštite,
. razmatra i predlaže mjere zaštite starih i
imovinski nezbrinutih osoba, te druga pitanja socijalne skrbi,
. obavlja i druge poslove određene ovim
Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor ima predsjednika, potpredsjednika i 3
člana koji se biraju iz redova članova Vijeća i iz reda znanstvenih, stručnih i
javnih djelatnika.
Članak
40.
Odbor za međuopćinsku i međunarodnu suradnju:
. razmatra pitanja iz međuopćinskih i
međunarodnih odnosa,
. surađuje s odgovarajućim tijelima općina u
RH i drugih zemalja,
. obavlja druge poslove određene ovim
Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor ima predsjednika, potpredsjednika i 3
člana koji se biraju iz reda članova Vijeća i iz reda stručnih i javnih
djelatnika.
Članak
41.
Odbor za kulturu i obrazovanje:
. razmatra osiguravanje potreba građana u
oblastima kulture i obrazovanja,
. prati provođenje politike u oblastima iz
prethodne točke,
. obavlja druge poslove određene ovim
Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor ima predsjednika, potpredsjednika i 3
člana koji se biraju iz reda članova Vijeća i iz reda znanstvenih, stručnih i
javnih djelatnika.
Članak
42.
Odbor za sport i tehničku kulturu:
. razmatra provođenje osiguranja potreba
građana u oblastima sporta i tehničke kulture,
. prati provođenje politike u oblastima iz
prethodne točke,
. obavlja druge poslove određene ovim
Poslovnikom i aktima Vijeća.
Odbor ima predsjednika, potpredsjednika i 3
člana koji se biraju iz redova članova Vijeća i iz reda znanstvenih, stručnih i
javnih djelatnika.
Članak
43.
Predsjednik radnih tijela, čiji članovi ne
moraju biti obvezno i članovi Vijeća, mora biti član Vijeća.
V. ODNOS VIJEĆA I OPĆINSKOG NAČELNIKA
Članak
44.
Općinski načelnik nazoči sjednicama Vijeća.
Sjednicama Vijeća može nazočiti i zamjenik
Općinskog načelnika.
Općinski načelnik može odrediti izvjestitelja
za točke dnevnog reda koje su po njegov prijedlogu uvrštene u dnevni red
sjednice Vijeća.
Članak
45.
Izvjestitelj, nazočan na sjednicama Vijeća i
radnih tijela Vijeća, sudjeluje u njihovom radu, iznosi stajališta načelnika,
daje obavijesti i stručna objašnjenja, te obavještava načelnika o stajalištima
i mišljenjima Vijeća odnosno radnih tijela.
Članak
46.
Općinski načelnik dva puta godišnje podnosi
polugodišnja izvješća o svom radu Općinskom vijeću i to najkasnije do 31.
srpnja i 31. siječnja za proteklo šestomjesečno razdoblje.
Pored izvješća iz stavka 1. ovoga članka
Općinsko vijeće može od Općinskog načelnika tražiti izvješće o pojedinim
pitanjima iz njegovog djelokruga koje Općinski načelnik podnosi najkasnije u
roku od 30 dana od dana podnošenja takvog zahtjeva.
Prijedlog za traženje izvješća od Općinskog
načelnika o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti najmanje
jedna trećina svih vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku
predsjedniku Vijeća i mora biti potpisan od svih vijećnika koji predlažu
donošenje zaključka o traženju izvješća Općinskog načelnika.
U prijedlogu mora biti jasno postavljeno,
formulirano i obrazloženo pitanje o kojemu se traži izvješće.
Predsjednik Vijeća prijedlog za traženje
izvješća stavlja na dnevni red prve iduće sjednice Vijeća koja se održava nakon
zaprimanja prijedloga.
Članak
47.
Način i postupak pokretanja razrješenja
Općinskog načelnika i zamjenika načelnika propisan je zakonom i Satutom Općine
Baška
VI. AKTI VIJEĆA
Članak
48.
Vijeće na osnovi prava i obveza određenih
zakonom, Statutom Općine Baška i ovim Poslovnikom donosi statut, poslovnik o
radu, odluke, proračun, godišnji obračun proračuna, pravilnike, deklaracije,
preporuke, zaključke, upute i naputke.
Vijeće može odlukom, poveljom, zahvalnicom
ili drugim aktom, državljanina Republike Hrvatske ili stranog državljanina,
koji je zaslužan za Općinu Baška, proglasiti počasnim građaninom Općine Baška.
Članak
49.
Akti kojima se uređuje unutarnje ustrojstvo,
način rada i odnosi u Vijeću, donose se u obliku odluke, poslovnika ili
pravilnika.
Članak
50.
Odlukom se uređuju odnosi iz djelokruga
Općine Baška koji su od općeg značenja za građane i pravne osobe, te propisuju
njihova prava i dužnosti, odnosno utvrđuju pitanja od interesa za Općinu Baška.
Odlukom se odlučuje i o izboru odnosno
imenovanju i razrješenju, te o davanju suglasnosti na akte, kada je to određeno
pozitivnim propisima.
Članak
51.
Zaključcima se zauzima stajalište o temama
koje Vijeće razmatra.
Vijeće može na osnovi ocjene stanja u
pojedinoj oblasti zaključkom obvezati Općinskog načelnika, Jedinstveni upravni
odjel ili radno tijelo Vijeća na poduzimanje odgovarajućih mjera ili aktivnosti
iz njihova djelokruga rada.
Preporukom se na temelju podnesenih
predstavki i pritužbi o nepravilnostima u radu tijela Vijeća ukazuje na
mogućnost njihova razrješenja.
Deklaracijom se izražava opće stajalište
Vijeća o pitanjima važnim za Općinu Baška.
Članak
52.
Akte Vijeća potpisuje predsjednik Vijeća.
Na izvornike akata Vijeća stavlja se pečat
Vijeća. Pod izvornikom podrazumijeva se onaj tekst akta koji je usvojen na
sjednici Vijeća.
O izradi izvornika akta Vijeća, stavljanju
pečata na izvornik akta, o čuvanju izvornika i očevidniku izvornika brine
pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak
53.
Opći akti Vijeća, te odluke o izboru, odnosno
imenovanju i razrješenju dužnosnika, koje bira, odnosno imenuje i razrješuje
Vijeće, objavljuju se u službenom glasilu Primorsko-goranske županije.
Zaključci koje donosi Vijeće objavljuju se u
službenom glasilu iz stavka 1. ovoga članka po posebnoj odluci Vijeća.
Akti koji su po ocjeni predsjednika Vijeća od
neposrednog interesa za građane Općine, ističu se na oglasnim pločama u
naseljima Baška, Batomalj, Draga Bašćanska i Jurandvor.
Akti koji se iz tehničkih razloga ne mogu
istaknuti na način određen u stavku 3. ovoga članka, dostupni su građanima u
prostorijama Općine Baška, o čemu se građanima daje informacija na odgovarajući
način.
O objavljivanju akata brine pročelnik
Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak
54.
Postupak donošenja akta pokreće se
podnošenjem prijedloga akta u pisanom obliku.
Pravo podnošenja prijedloga akta ima
predsjednik Vijeća, Općinski načelnik, član Vijeća, Klub članova Vijeća, radno
tijelo Vijeća, osim u slučajevima kada je odredbama ovoga Poslovnika određeno
da pojedini prijedlog može podnijeti određeno tijelo ili određeni broj članova
Vijeća.
Članak
55.
Građani imaju pravo predlagati Vijeću
donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga rada
Vijeća.
Vijeće je dužno raspraviti prijedlog iz
stavka 1. ovoga članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 5% birača
upisanih u popis birača Općine Baška.
Članak
56.
Ako predsjednik Vijeća utvrdi da podneseni
prijedlog akta nije sastavljen u suglasju s odredbama ovoga Poslovnika,
zatražit će da predlagatelj akta u određenom roku, a koji ne može biti kraći od
8 dana, niti duži od 30 dana, isti uskladi.
Ako predlagatelj u ostavljenom roku uskladi
svoj prijedlog, smatrat će se da je isti podnesen kad je prvi put podnesen, a
ako predlagatelj u roku iz prethodnog stavka ovoga članka ne uskladi prijedlog
akta, smatrat će se da prijedlog nije bio podnesen.
Članak
57.
Prijedlog akta mora sadržavati:
. pravni temelj za donošenje akta,
. ocjenu stanja pitanja koja se uređuju, te
svrhu koja se postiže utvrđivanjem odnosa na predloženi način,
. ocjenu sredstava potrebnih za provođenje
akta i način njihova osiguravanja,
. tekst prijedloga akta s obrazloženjem,
. važeći akt, ako se predlaže izmjena ili
dopuna.
Ako se predlaže stupanje na snagu akta danom
objave, prijedlog mora sadržavati posebno obrazloženje o potrebi stupanja na
snagu akta istoga dana.
Tekst prijedloga akta mora sadržavati
rješenja u obliku pravnih odredbi.
Podnositelj izvješća, analize ili informacije
dužan je navesti izvor i dokumentaciju na kojoj se isto zasniva.
Članak
58.
Prije rasprave o prijedlogu akta na sjednici
Vijeća, prijedlog razmatra Općinski načelnik, te radno tijelo u čijem su
djelokrugu pitanja koja se uređuju aktom.
Općinski načelnik i radno tijelo izjašnjavaju
se o prijedlogu akta, a Odbor za statutarno-pravna pitanja o zakonskim i
statutarnim elementima akta.
Očitovanja Općinskog načelnika, Odbora za
statutarno- pravna pitanja i radnog tijela dostavljaju se predsjedniku Vijeća.
Članak
59.
Prijedlog da se akt izmijeni ili dopuni daje
se u obliku amandmana uz obrazloženje teksta amandmana.
Općinski načelnik, član Vijeća, Klub članova
Vijeća i predlagatelj akta ima pravo podnošenja amandmana.
Amandman se, u pisanom obliku, upućuje
predsjedniku Vijeća najkasnije jedan dan prije sjednice Vijeća.
Predsjednik Vijeća dostavlja podnesene
amandmane na prijedlog odluke predlagatelju i Općinskom načelniku kada on nije
predlagatelj akta.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane
sve do zaključenja rasprave o prijedlogu akta.
U slučaju iz prethodnog stavka ovoga članka,
ovlašteni podnositelji amandmana imaju pravo podnositi amandmane na izmijenjeni
dio prijedloga akta do zaključenja rasprave o prijedlogu akta.
Član Vijeća može iznimno podnijeti amandman i
usmeno, na sjednici tijekom rasprave, ako se s tim složi većina nazočnih
članova Vijeća.
Članak
60.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj akta
i Općinski načelnik, neovisno da li je on predlagatelj akta ili ne.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu
članaka prijedloga akta na koji se odnose.
Ako je na jedan članak prijedloga akta
podneseno više amandmana, glasuje se najprije o amandmanu koji najviše odstupa
od predloženog rješenja, te o ostalim amandmanima po istom kriteriju.
Amandman prihvaćen na sjednici Vijeća postaje
sastavnim dijelom prijedloga akta.
Amandman koji je podnio predlagatelj akta ili
se sa istim suglasio, postaje sastavnim dijelom prijedloga akta te se o njemu
ne glasuje odvojeno.
Članak
61.
Odluke i druge akte Vijeće donosi većinom
glasova nazočnih članova Vijeća.
Većinom glasova svih članova Vijeća donosi se
Statut, Poslovnik o radu Općinskog vijeća, proračun, odluka o izvršenju
proračuna, godišnji obračun proračuna, odluka o izboru i razrješenju
predsjednika i potpredsjednika Vijeća, te drugi akti određeni zakonom, Statutom
i ovim Poslovnikom.
Članak
62.
Vijeće odlučuje o svakom prijedlogu na
dnevnom redu nakon rasprave, osim ako ovim Poslovnikom nije određeno da se
odlučuje bez rasprave.
Ako pitanje o kojem se raspravlja na Vijeću
ne zahtijeva donošenje akta ili ako Vijeće odluči da ne želi o određenom
pitanju raspravljati, predsjednik Vijeća završava raspravu i prelazi na
sljedeću točku dnevnog reda.
Ako Vijeće o pojedinom pitanju o kojem je
raspravljalo nije dovršilo raspravu ili odluči da će odluku o istome donijeti
naknadno, rasprava se prenosi za jednu od narednih sjednica.
Vijeće može u tijeku rasprave odlučiti da se
akt vrati predlagatelju ili odgovarajućem tijelu radi dodatne obrade.
U slučaju da Vijeće nije prihvatilo prijedlog
akta na sjednici na kojoj se o istome raspravljalo, predlagatelj akta je dužan
prije ponovnog podnošenja istoga prijedloga razmotriti mišljenje, primjedbe i
prijedloge iznesene u raspravama na sjednicama Vijeća i radnih tijela, od
strane Općinskog načelnika, te obrazložiti zašto iste nije mogao usvojiti.
Vijeće može u tijeku rasprave, na prijedlog
većine članova Vijeća, osnovati povjerenstvo za utvrđivanje prijedloga
zaključka koje će podnijeti prijedlog zaključka na istoj ili na sljedećoj
sjednici.
Članak
63.
Glasovanje na sjednici je javno osim ako
Vijeće, na prijedlog najmanje 3 člana Vijeća, ne odluči većinom glasova
nazočnih članova Vijeća da se o nekom pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku ili
poimeničnim izjašnjavanjem.
Predsjednik Vijeća poziva članove Vijeća da
se izjasne, tko je »za « prijedlog, tko je »protiv« prijedloga, te tko se
suzdržao od glasovanja.
U slučaju da se dizanjem ruku ne može
utvrditi točan rezultat glasovanja, glasuje se poimenično.
Poimenično se glasuje i kada to odluči Vijeće
većinom nazočnih članova Vijeća na prijedlog predsjednika Vijeća ili kluba
članova Vijeća.
Kod utvrđivanja dnevnog reda glasuje se »za«
ili »protiv«.
Ako se prilikom glasovanja o amandmanu o
njegovom prihvaćanju izjasni manje od polovice nazočnih članova Vijeća,
predsjednik Vijeća utvrdit će da amandman nije prihvaćen.
Ako se provodi poimenično glasovanje,
pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela prozvat će člana Vijeća, koji se tada
izjašnjava da li je »za«, »protiv« ili »suzdržan« od glasovanja.
Po završetku prozivanja, ponovno se prozivaju
članovi Vijeća za koje je utvrđeno da nisu glasovali.
Glasove prebrojava pročelnik Jedinstvenog
upravnog odjela, odnosno osoba koju on ovlasti.
Članak
64.
Rezultat glasovanja objavljuje predsjednik
Vijeća.
Predsjednik Vijeća ponovit će glasovanje i
ponovno objaviti rezultat glasovanja na zahtjev člana Vijeća koji zatraži
provjeru glasovanja.
Članak
65.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim listićima.
Glasački listići iste su veličine, oblika i
boje, te ovjereni pečatom Vijeća.
Ako se glasuje o prijedlogu kandidata, na
glasačkom se listiću kandidati navode imenom i prezimenom prema abecednom redu
prezimena, a zaokružuje se redni broj ispred imena i prezimena pojedinog
kandidata.
Kod glasovanja o pojedinom prijedlogu,
pitanje mora biti postavljeno jasno, a glasuje se »za« ili »protiv« odnosno
»suzdržan« prema uputi na listiću.
Glasačke listiće priprema djelatnik
Jedinstvenog upravnog odjela.
Predsjedniku Vijeća kod tajnog glasovanja
pomaže pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela i član Vijeća kojega odredi
predsjednik.
Član Vijeća kojega je predsjednik odredio da
mu pomaže kod tajnog glasovanja, nazočan je kod glasačke kutije.
Glasuje se osobno, jednim glasačkim listićem.
Nevažeći je listić koji je nepopunjen, na
kojemu su dopisana nova imena ili se ne može na siguran način utvrditi za koga
je ili za što član Vijeća glasovao.
Na utvrđivanje rezultata glasovanja prelazi
se nakon što predsjednik Vijeća utvrdi da je glasovanje završeno.
Rezultat glasovanja utvrđuje se na osnovu
predanih glasačkih listića.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultat
glasovanja na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se
prekida radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se po istome
postupku.
Članak
66.
Akt se može donijeti po hitnom postupku ako
je to nužno radi sprečavanja ili uklanjanja štete, odnosno ako bi nedonošenje
takve odluke u određenom roku imalo štetne posljedice ili ako to zahtijevaju
drugi opravdani razlozi.
Razloge za hitnost postupka dužan je
obrazložiti predlagatelj akta.
Ako prijedlog za donošenje akta po hitnom
postupku podnosi član Vijeća, prijedlog mora svojim potpisom podržati još
najmanje tri člana Vijeća.
Vijeće najprije glasuje o opravdanosti
prijedloga za hitni postupak, a zatim se raspravlja i odlučuje o aktu.
Na prijedlog akta koji se donosi po hitnom
postupku, amandmani se podnose do zaključenja rasprave.
VII. RED NA SJEDNICI
1. Sazivanje sjednice
Članak
67.
Sjednicu Vijeća predsjednik Vijeća mora
sazvati najmanje jedanput u tri mjeseca, a po potrebi i češće.
Predsjednik Vijeća je dužan sazvati sjednicu
Vijeća na obrazloženi zahtjev najmanje jedne trećine svih članova Vijeća u roku
od 15 dana od dana primitka zahtjeva.
Ukoliko predsjednik Vijeća ne sazove sjednicu
u roku iz prethodnog stavka, sjednicu će sazvati Općinski načelnik u daljnjem
roku od 15 dana.
Ako i nakon isteka roka iz prethodnog stavka
sjednica ne bude sazvana, istu može sazvati čelnik središnjeg tijela državne
uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave, na
zahtjev jedne trećine članova Vijeća.
Članak
68.
Članovima Vijeća dostavlja se prijedlog
dnevnog reda i materijal o kojemu će se raspravljati za redovite sjednice
najkasnije 5 dana prije održavanja sjednice.
Iznimno, predsjednik Vijeća može, u
slučajevima kada je neophodno donijeti pojedini akt po hitnom postupku ili kada
to zahtijevaju drugi osobito opravdani razlozi, sazvati sjednicu Vijeća po
hitnom postupku (telefonom, brzojavom, teklićem i sl.), bez dostave materijala
za tu sjednicu, a dnevni red za tu sjednicu predložiti na samoj sjednici.
Iznimno, članovima Vijeća se materijal uz
pojedinu točku dnevnog reda može dostaviti i naknadno ili na samoj sjednici.
Članak
69.
Redni broj sjednice, određuje se u nizu za
sjednice koje se održavaju tijekom jednog saziva Vijeća.
Utvrđivanje kvoruma, odgoda i prekid sjednice
Članak
70.
Predsjednik Vijeća otvara sjednicu kada
utvrdi da postoji nazočnost većine članova Vijeća.
Ako sjednici nije nazočan potreban broj
članova Vijeća, predsjednik Vijeća odgađa sjednicu za određeni sat istoga dana
ili za drugi određeni dan i sat.
Ako za vrijeme trajanja sjednice predsjednik
utvrdi, ili ga o istome upozori član Vijeća, da nije nazočan potreban broj
članova Vijeća, prekinut će sjednicu i zakazati nastavak sjednice za određeni
sat istoga dana ili za određeni drugi dan i sat.
O odgodi sjednice i o nastavku prekinute
sjednice zakazanoj za drugi dan, pisanim se putem obavješćuju samo nenazočni
članovi Vijeća.
U slučaju odgode sjednice, predsjednik će
zakazati sjednicu odnosno nastavak sjednice najkasnije u roku od 5 dana od dana
odgode odnosno prekida sjednice.
Predsjednik Vijeća može odgoditi i sazvanu
sjednicu najviše za 8 dana, ako za to postoje opravdani razlozi.
Dnevni red
Članak
71.
Dnevni red sjednice predlaže predsjednik
Vijeća.
Na predloženi dnevni red, član Vijeća ili
ovlašteni predlagatelj akta ima pravo podnijeti pisani prigovor najkasnije
jedan dan prije zakazane sjednice Vijeća.
Pisani prigovor na predloženi dnevni red može
se podnijeti i ako predsjednik Vijeća nije uvrstio u prijedlog dnevnog reda
predmet koji mu je dostavljen najmanje 30 dana prije održavanja sjednice.
Ako je prigovor opravdan, predmet se uvrštava
u dnevni red bez rasprave.
Ako prigovor na predloženi dnevni red nije
podnijet, predloženi dnevni red smatra se utvrđenim, te se o njemu posebno ne
glasuje.
Članak
72.
Predsjednik Vijeća može i na samoj sjednici
predložiti da se dnevni red dopuni pojedinim predmetom ili da se pojedini
predmet izostavi iz dnevnog reda.
O predloženoj promjeni dnevnog reda glasuje
se na sjednici s time da se najprije glasuje o prijedlogu da se pojedini
predmet izostavi iz dnevnog reda, a zatim o prijedlogu da se dnevni red dopuni
pojedinim predmetom.
Članak
73.
Predsjednik Vijeća objavljuje usvojeni dnevni
red.
Predsjednik Vijeća može tijekom sjednice
promijeniti redoslijed rasprave o pojedinom predmetu utvrđenog dnevnog reda.
Predsjedanje i sudjelovanje
Članak
74.
Sjednici Vijeća predsjeda predsjednik Vijeća,
a ako je on odsutan ili spriječen, sjednici predsjeda potpredsjednik Vijeća.
Članak
75.
Na sjednicu Vijeća obvezno se pozivaju
predsjednici vijeća mjesnih odbora na području Općine Baška.
Sjednici Vijeća, kao gosti, mogu
prisustvovati i svi oni koje je pozvao predsjednik Vijeća.
Članak
76.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego
zatraži i dobije riječ od predsjednika Vijeća.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se
raspravlja prema utvrđenom dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta rasprave,
predsjednik Vijeća opomenut će ga da se drži teme dnevnog reda.
Ako se govornik i poslije druge opomene ne
drži teme dnevnog reda, predsjednik Vijeća će mu oduzeti riječ.
Predsjednik Vijeća daje članovima Vijeća
riječ po redoslijedu kojim su se prijavili.
Neovisno o redoslijedu, član Vijeća može
dobiti riječ kada želi govoriti o povredi Poslovnika ili kada želi ispraviti
navod za koji drži da je netočan.
Govornika može opomenuti ili prekinuti u
govoru samo predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća vodi brigu da govornik ne
bude ometan ili spriječen u svom govoru.
Predsjednik Vijeća može, ako isto ocijeni
potrebnim, radi dogovora vijećnika ili klubova vijećnika o određenom pitanju,
ili odmora u slučaju dužeg trajanja sjednice, odrediti stanku u trajanju od 10
minuta.
Članak
77.
Ako član Vijeća zatraži riječ da bi ispravio
navod za koji smatra da je netočan, predsjednik Vijeća će mu dati riječ čim
završi govor čiji se navod želi ispraviti.
Član Vijeća se u tom slučaju mora ograničiti
na ispravak netočnog navoda.
Članu Vijeća koji želi govoriti o povredi
Poslovnika ili utvrđenog dnevnog reda, predsjednik Vijeća daje riječ čim je
ovaj traži.
Predsjednik Vijeća dužan je poslije iznesenog
prigovora dati objašnjenje.
Članak
78.
Član Vijeća u raspravi treba govoriti kratko
i u svezi s predmetom rasprave.
Ograničenje trajanja govora može predložiti
predsjednik Vijeća.
O ograničavanju trajanja govora Vijeće
odlučuje bez rasprave.
Članak
79.
Predsjednici vijeća mjesnih odbora mogu
sudjelovati u raspravi kada zatraže i dobiju riječ od predsjedavatelja
sjednicom, bez prava odlučivanja.
Osoba koja je pozvana na sjednicu kao gost, a
želi sudjelovati u raspravi, dobit će riječ kao posljednja u redoslijedu
govornika.
U raspravi, kada dobije riječ od
predsjedavatelja, može, bez prava odlučivanja, sudjelovati i pročelnik
Jedinstvenog upravnog odjela.
5. Red na sjednici i stegovne mjere
Članak
80.
Red na sjednici osigurava predsjednik Vijeća.
Za remećenje reda na sjednici predsjednik
Vijeća može članu Vijeća izreći:
. opomenu,
. opomenu s oduzimanjem riječi,
. udaljenje sa sjednice.
Stegovne mjere iz prethodnog stavka su
izvršne i o njima se ne vodi rasprava.
Članak
81.
Opomena se izriče ako član Vijeća svojim
ponašanjem ili govorom na sjednici remeti red ili na drugi način krši odredbe
Poslovnika, a osobito ako:
. ne govori o predmetu o kojem se raspravlja,
. govori, a nije dobio riječ,
. svojim upadicama ili na drugi način ometa
govornika,
. svojim govorom omalovažava ili vrijeđa
članove Vijeća,
. na drugi način remeti red na sjednici.
Članak
82.
Opomena s oduzimanjem riječi izriče se ako
član Vijeća:
. nakon izricanja opomene svojim ponašanjem
ili govorom nastavi kršiti odredbe Poslovnika,
. na grublji način vrijeđa ili narušava ugled
predsjednika Vijeća ili člana Vijeća,
. narušava ugled Vijeća.
Članak
83.
Udaljenje sa sjednice izriče se članu Vijeća
kada svojim ponašanjem toliko naruši red i prekrši odredbe ovoga Poslovnika o
radu na sjednici, tako da je daljnje održavanje sjednice dovedeno u pitanje.
Ako je članu Vijeća izrečena mjera udaljenja
sa sjednice, član Vijeća je dužan odmah napustiti sjednicu.
Članak
84.
Protiv stegovne mjere udaljenja sa sjednice
Vijeća, član Vijeća ima pravo prigovora.
Prigovor se podnosi predsjedniku Vijeća
najkasnije u roku od 24 sata od izricanja stegovne mjere, a predsjednik Vijeća
ga upućuje svim članovima Vijeća.
Predsjednik Vijeća unosi prigovor u dnevni
red iduće sjednice.
Mišljenje o prigovoru daje Odbor za
statutarno-pravna pitanja.
Odluka o prigovoru se donosi većinom glasova
nazočnih članova Vijeća bez rasprave, time da pravo govora ima samo član Vijeća
koji je podnio prigovor i izvjestitelj Odbora za statutarno-pravna pitanja.
Vijeće po prigovoru može potvrditi ili
ukinuti izrečenu stegovnu mjeru.
Odluka Vijeća je konačna.
Članak
85.
Ako druge osobe koje su nazočne sjednici
narušavaju rad, predsjednik Vijeća će ih opomenuti.
Predsjednik Vijeća može narediti da se osobe
iz prethodnog stavka udalje iz dvorane ako i nakon izrečene opomene narušavaju
red na sjednici.
Članak
86.
Ako predsjednik Vijeća ne može održati red na
sjednici mjerama navedenim u člancima 80. - 85. ovoga Poslovnika, odredit će
prekid sjednice.
Tijek sjednice
Članak
87.
Nakon otvaranja sjednice predsjednik Vijeća
daje potrebna objašnjenja u svezi s radom sjednice i obavještenja o drugim
prethodnim pitanjima.
Poslije utvrđivanja dnevnog reda prelazi se
na raspravu o pojedinim temama dnevnog reda i to redom koji je utvrđen.
Rasprava o pojedinim temama iz utvrđenog
dnevnog reda vodi se bez obzira na broj prisutnih članova Vijeća.
Članak
88.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik
može podnijeti uvodno usmeno izlaganje.
Nakon uvodnog izlaganja predlagatelja
izvjestitelj radnog tijela može usmeno izložiti očitovanje tog tijela.
Članak
89.
Na sjednici se o svakom predmetu iz dnevnog
reda najprije raspravlja, a zatim odlučuje, osim ako Vijeće ne odluči da se o
pojedinom predmetu neće raspravljati.
Rasprava o prijedlogu akta obuhvaća raspravu
o samom prijedlogu akta, te raspravu o podnesenim prijedlozima za izmjenu i
dopunu prijedloga akta.
Predlagatelj ima pravo tražiti riječ i
tijekom rasprave, davati objašnjenja, izjašnjavati se o podnesenim amandmanima,
te o mišljenjima i primjedbama iznesenima u raspravi.
Ako se u tijeku rasprave o pojedinoj točki
dnevnog reda pojavi sumnja da se akt neće moći donijeti zbog manjkavosti
podataka ili dokumentacije u materijalu, Vijeće može, na prijedlog najmanje tri
člana Vijeća, odlučiti da se očitovanje o toj točki dnevnog reda odgodi za
narednu sjednicu, uz upute predlagatelju da prijedlog dopuni odgovarajućim
podacima odnosno dokumentacijom.
Članak
90.
Predsjednik Vijeća zaključuje raspravu po
pojedinoj točki dnevnog reda kada utvrdi da nema više prijavljenih govornika.
Po zaključenju rasprave pristupa se
glasovanju na način i po postupku utvrđenim ovim Poslovnikom.
VIII. ZAPISNIK
Članak
91.
O radu na sjednici Vijeća vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu
sjednice, sudjelovanju u raspravi, te o donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o
pojedinoj temi.
Zapisnik izrađuje pročelnik Jedinstvenog
upravnog odjela, odnosno osoba koju on za isto ovlasti.
Zapisnik sa sjednice Vijeća se usvaja,
odnosno prihvaća, na početku, u pravilu, iduće sjednice Vijeća.
Član Vijeća ima pravo iznijeti primjedbe na
zapisnik.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik, odlučuje
se bez rasprave.
Ako se iznijete primjedbe prihvate, u
zapisnik se unose odgovarajuće izmjene ili dopune.
Zapisnik se prihvaća glasovanjem »za« ili
»protiv«.
Usvojeni zapisnik potpisuju predsjednik
Vijeća i pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela, ili druga osoba kojoj je
povjereno vođenje zapisnika.
Izvornik zapisnika pohranjuje se u
Jedinstvenom upravnom odjelu.
Sjednice se Vijeća mogu se tonski snimati.
U slučaju iz prethodnog stavka pročelnik
Jedinstvenog upravnog djela dužan je članu Vijeća na njegov zahtjev omogućiti
reprodukciju tonskog zapisnika.
Tonski zapis pohranjuje se u Jedinstvenom
upravnom odjelu.
IX. JAVNOST RADA
Članak
92.
Sjednice Vijeća su javne.
Građani i predstavnici zainteresiranih
pravnih osoba imaju pravo nazočiti sjednicama Vijeća s time da su dužni u
pisanom obliku najaviti svoju nazočnost najkasnije tri dana prije održavanja
sjednice.
Predsjednik Vijeća može ograničiti broj
građana koji nazoče sjednici zbog prostornih uvjeta i održavanja reda na
sjednici.
Na sjednici Vijeća mogu biti nazočni
izvjestitelji javnih glasila i elektronskih medija, kojima se dostavljaju
pozivi za sjednicu, prijedlozi akata i drugi materijali o kojima Vijeće
raspravlja.
Tijela Općine Baška dužna su upoznati javnost
o obavljanju poslova i izvješćivati o svom radu putem sredstava javnog
priopćavanja ili na drugi prikladan način.
Članak
93.
Radi što potpunijeg i točnijeg izvješćivanja
javnosti o radu Vijeća i radnih tijela, mogu se davati službene izjave i
održavati konferencije za novinare.
Službene izjave o radu Vijeća daje
predsjednik i druge osobe koje na to ovlasti predsjednik, a konferencije za
novinare održavaju se kad to odluči Vijeće ili predsjednik Vijeća.
Članak
94.
Općina Baška može izdavati publikacije kojima
se objavljuju prikazi rada njenih tijela, izvješća s rasprava i
odluke tih tijela, prijedlozi
koji se pripremaju za rasprave te druga pitanja iz djelokruga rada Općine Baška
ili koja su od neposrednog interesa za građane.
Članak
95.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni
materijali Vijeća koji u skladu sa posebnim propisima nose oznaku tajnosti.
Član Vijeća ne smije, na sjednici otvorenoj
za javnost, iznositi podatke iz materijala navedenih u prethodnom stavku.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela
određuje način postupanja s aktima koji su označeni određenim stupnjem
povjerljivosti.
X. OBAVLJANJE STRUČNIH, ADMINISTRATIVNIH I
DRUGIH POSLOVA
Članak
96.
Odlukom o ustroju i djelokrugu rada
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Baška određuje se djelokrug, osnove
unutarnjeg ustrojstva i druga pitanja važna za obavljanje stručnih,
administrativnih i drugih poslova važnih za rad Vijeća.
XI. RAD VIJEĆA U DOBA RATNOG STANJA ILI
NEPOSREDNE UGROŽENOSTI NEOVISNOSTI I JEDINSTVENOSTI REPUBLIKE HRVATSKE
Članak
97.
U doba ratnog stanja ili neposredne
ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske Vijeće nastavlja s
radom sukladno odredbama pozitivnih propisa.
Na rad i ustrojstvo Vijeća primjenjuju se
odredbe ovoga Poslovnika, ako pozitivnim propisima ili aktima Vijeća ne bude
drugačije određeno.
Članovi Vijeća su dužni osobno ili putem
nadležnih tijela, izvijestiti Vijeće o adresi stanovanja, rada i postrojbe
odnosno ustanove oružanih snaga RH na koju im treba dostavljati pozive za
sjednice i druge obavijesti u svezi s obnašanjem dužnosti člana Vijeća.
Ustrojstvo i način rada Jedinstvenog upravnog
odjela u uvjetima iz ovoga članka utvrđuje Općinski načelnik.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
98.
Na dan stupanja na snagu ovoga Poslovnika
prestaje važiti Poslovnik o radu Općinskog vijeća (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 04/06).
Članak
99.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmoga dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/09-01/13
Ur. broj: 2142-03-09-5
Baška, 2. rujna 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE BAŠKA
Predsjednik
mr. sc. Ivan Juranić, dr. med., v.r.