31.
Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 - vjerodostojno
tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka 33. Statuta Općine Dobrinj
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 3/06), Općinsko vijeće
Općine Dobrinj, na sjednici održanoj 30. srpnja 2009. godine, donosi
STATUT
OPĆINE DOBRINJ
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Statutom se podrobnije uređuje
samoupravni djelokrug Općine Dobrinj, njezina obilježja, javna priznanja,
ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela Općine Dobrinj, način obavljanja
poslova, oblici neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju, provođenje
referenduma u pitanjima iz samoupravnog djelokruga, mjesna samouprava,
ustrojstvo i rad javnih službi, suradnja s drugim jedinicama lokalne i područne
(regionalne) samouprave, te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza
Općine Dobrinj.
Članak
2.
Općina Dobrinj je jedinica lokalne
samouprave.
Naziv, područje i sjedište Općine Dobrinj
određeni su zakonom.
Općina Dobrinj se nalazi u središnjem dijelu
otoka Krka tako da sa sjeverne strane graniči s Općinom Omišalj, sa zapadne s
Općinom Malinska-Dubašnica, s juga s Gradom Krkom, a s jugoistoka s Općinom
Vrbnik. Istočna granica Općine Dobrinj ima direktan izlaz na more.
Općina Dobrinj obuhvaća područja naselja:
Čižići, Dobrinj, Dolovo, Gabonjin, Gostinjac, Hlapa, Klanice, Klimno, Kras,
Polje, Rasopasno, Rudine, Soline, Sužan, Sveti Ivan Dobrinjski, Sveti Vid
Dobrinjski, Šilo, Tribulje, Žestilac i Županje.
Granice područja Općine Dobrinj idu
katastarskim granicama rubnih naselja koje se nalaze unutar područja.
Granice Općine Dobrinj mogu se mijenjati na
način i po postupku propisanom zakonom.
Članak
3.
Općina Dobrinj je pravna osoba.
Sjedište Općine je u Dobrinju, Dobrinj 103.
Tijela Općine Dobrinj i Jedinstveni upravni
odjel Općine Dobrinj imaju pečate.
Izgled, čuvanje i upotreba pečata iz stavka
3. ovog članka uređena je zakonom i podzakonskim propisima.
II. OBILJEŽJA OPĆINE DOBRINJ
Članak
4.
Općina Dobrinj ima grb i zastavu.
Obilježjima iz stavka 1. ovog članka
predstavlja se Općina Dobrinj i izražava pripadnost općini Dobrinj.
Način uporabe i zaštita obilježja Općine
Dobrinj utvrđuje se posebnom odlukom, u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak
5.
Grb Općine Dobrinj je povijesni grb Dobrinja,
kao trokutasti - srcoliki štit, u plavom polju, obrubljen zlatnom trakom. Na
zelenom brijegu stoji Justicija - božica pravde, zlatne kose, sa srebrnim
povezom preko očiju, u srebrnoj haljini sa zlatnim pojasom. U desnoj ruci
uspravno drži mač srebrne oštrice zlatne drške, a u lijevoj zlatnu vagu.
Članak
6.
Zastava Općine Dobrinj je jednobojna - bijele
boje, a na sjecištu dijagonala nalazi se obostrano grb Općine Dobrinj obrubljen
zlatnom rubnom trakom.
Omjer širine i dužine zastave je 1:2.
Članak
7.
Dan Općine Dobrinj je 3. kolovoza, dan Svetog
Stjepana, zaštitnika župe Dobrinj, koji se svečano obilježava.
III. JAVNA PRIZNANJA
Članak
8.
Općinsko vijeće Općine Dobrinj (u daljnjem
tekstu: Općinsko vijeće) dodjeljuje javna priznanja za iznimna dostignuća i
doprinos od osobitog značenja za razvitak i ugled Općine Dobrinj, a poglavito
za naročite uspjehe u unapređivanju gospodarstva, znanosti, kulture, zaštite i
unapređivanja čovjekovog okoliša, športa, tehničke kulture, zdravstva i drugih
javnih djelatnosti te za poticanje aktivnosti koje su tome usmjerene.
Javnim priznanjima se ne stječu posebna prava
odnosno obveze.
Javna priznanja se mogu opozvati ako se osoba
pokaže nedostojnom javnog priznanja.
Članak
9.
Javna priznanja Općine Dobrinj su:
1. Počasni građanin Općine Dobrinj,
2. Nagrada Općine Dobrinj za životno djelo,
3. Nagrada Općine Dobrinj,
4. Zahvalnica Općine Dobrinj.
Članak
10.
Uvjeti za dodjelu javnih priznanja, njihov
izgled i oblik, kriterij i postupnost njihove dodjele, tijela koja provode
postupak i dodjeljuju priznanja, uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I
PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak
11.
Ostvarujući zajednički interes u
unapređivanju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Općina Dobrinj
uspostavlja i održava
suradnju s drugim jedinicama lokalne samouprave u zemlji i inozemstvu, u skladu
sa zakonom i međunarodnim ugovorima.
Članak
12.
Općinsko vijeće donosi odluku o
uspostavljanju suradnje, odnosno o sklapanju sporazuma (ugovora, povelje,
memoranduma i sl.) o suradnji sa pojedinim jedinicama lokalne samouprave, kada
ocijeni da postoji dugoročan i trajan interes za uspostavljanje suradnje i
mogućnosti za njezino razvijanje.
Kriteriji za uspostavljanje suradnje i
postupak donošenja odluke uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća
V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak
13.
Općina Dobrinj je samostalna u odlučivanju u
poslovima iz samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i
zakonom te podliježe samo nadzoru zakonitosti rada i akata tijela Općine
Dobrinj.
Članak
14.
Općina Dobrinj u samoupravnom djelokrugu
obavlja poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju prava građana,
a koji nisu Ustavom Republike Hrvatske ili zakonom dodijeljeni državnim
tijelima, i to osobito poslove koji se odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- komunalno gospodarstvo,
- brigu o djeci,
- socijalnu skrb,
- primarnu zdravstvenu zaštitu,
- odgoj i osnovno obrazovanje,
- kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
- zaštitu potrošača,
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarnu i civilnu zaštitu,
- promet na svom području,
- te ostale poslove sukladno posebnim
zakonima.
Općina Dobrinj obavlja poslove iz
samoupravnog djelokruga sukladno posebnim zakonima kojima se uređuju pojedine
djelatnosti iz stavka 1. ovog članka.
Poslovi iz samoupravnog djelokruga detaljnije
se utvrđuju odlukama Općinskog vijeća i općinskog načelnika Općine Dobrinj (u
daljnjem tekstu: općinski načelnik) u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak
15.
Općina Dobrinj može organizirati obavljanje
pojedinih poslova iz članka 14. ovog Statuta zajednički s drugom jedinicom
lokalne samouprave ili više jedinica lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog
tijela, zajedničkog upravnog odjela ili službe, zajedničkog trgovačkog društva,
ustanove, ili zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova u skladu s
posebnim zakonom.
Odluku o obavljanju poslova na način propisan
u stavku 1. ovog članka donosi Općinsko vijeće većinom glasova svih članova,
temeljem koje općinski načelnik u ime Općine Dobrinj sklapa sporazum o
zajedničkom organiziranju poslova, kojim se uređuju međusobni odnosi u obavljanju
zajedničkih poslova.
Odluka iz stavka 2. ovog članka sadrži način,
uvjete, kriterije, visina sredstava i nadzor izvršenja povjerenih poslova.
Članak
16.
Općinsko vijeće može posebnom odlukom
pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Općine Dobrinj, čije je obavljanje
od šireg interesa za građane na području više jedinica lokalne samouprave,
prenijeti na Primorsko- goransku županiju, u skladu sa njezinim Statutom.
Općinsko vijeće može posebnom odlukom
pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Općine Dobrinj prenijeti na mjesni
odbor na području Općine Dobrinj ako ocjeni da je to učinkovitije.
Općinsko vijeće može tražiti od Županijske
skupštine Primorsko-goranske županije da joj, uz suglasnost središnjeg tijela
državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave,
povjeri obavljanje određenih poslova iz samoupravnog djelokruga županije na
području te jedinice, ako može osigurati dovoljno prihoda za njihovo
obavljanje.
Postupak iz stavka 3. ovog članka Općina
Dobrinj može pokrenuti i zajednički s drugom jedinicom lokalne samouprave ili
više jedinica lokalne samouprave.
Odluke iz stavaka 1., 2. i 3. ovog članka
donosi Općinsko vijeće većinom glasova svih vijećnika i sadrže način, uvjete,
kriterije, visinu sredstava i nadzor izvršenja povjerenih poslova.
VI. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
Članak
17.
Građani mogu neposredno sudjelovati u
odlučivanju o lokalnim poslovima putem lokalnog referenduma i zbora građana, u
skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak
18.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja
o prijedlogu o promjeni Statuta Općine Dobrinj, o prijedlogu općeg akta, radi
prethodnog pribavljanja mišljenja stanovnika o promjeni područja Općine
Dobrinj, kao i o drugim pitanjima određenim zakonom, a tiču se samoupravnog
djelokruga o kojem Općinsko vijeće ima pravo donositi odluke.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može temeljem odredaba zakona i ovog
Statuta dati jedna trećina članova Općinskog vijeća, općinski načelnik,
polovina mjesnih odbora na području Općine Dobrinj i 20% birača upisanih u
popis birača Općine Dobrinj.
Članak
19.
Referendum se može raspisati radi razrješenja
općinskog načelnika i njegovog zamjenika u slučaju :
- kada krše ili ne izvršavaju odluke
Općinskog vijeća,
- kada svojim radom prouzroče Općini Dobrinj
znatnu materijalnu štetu odnosno štetu u iznosu od 1% od proračuna Općine
Dobrinj u tekućoj godini, a ako 1% od proračuna iznosi preko 500.000 (petsto
tisuća) kuna pod znatnom materijalnom štetom smatra se šteta u iznosu od
500.000 kuna.
Na referendum iz stavka 1. ovog članka shodno
se primjenjuju odredbe Zakona o referendumu i drugim oblicima osobnog
sudjelovanja u obavljanju državne vlasti i lokalne i područne (regionalne)
samouprave.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može dati najmanje jedna trećina članova
Općinskog vijeća. Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od
vijećnika.
Prijedlog za raspisivanje referenduma o
pitanju razrješenja općinskog načelnika i njegovog zamjenika može Općin
skom vijeću predložiti i 20%
birača upisanih u popis birača Općine Dobrinj. Prijedlog mora biti predan u
pisanom obliku i potpisan od birača. Potpisi birača kojima se ne može bez
dvojbe prema imenu, adresi i broju osobne iskaznice ustanoviti o kojoj se osobi
radi su nevažeći.
Odluka o raspisivanju referenduma o
razrješenju općinskog načelnika i njegovog zamjenika donosi se većinom glasova
svih vijećnika.
Općinsko vijeće ne smije raspisati referendum
o razrješenju općinskog načelnika i njegovog zamjenika prije proteka roka od 6
mjeseci od početka mandata općinskog načelnika i njegovog zamjenika.
Ako na referendumu nije donesena odluka o
razrješenju općinskog načelnika i njegovog zamjenika, novi referendum se ne
smije raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od dana održavanja prethodnog
referenduma o istom pitanju.
Članak
20.
Ako su predlagatelji raspisivanja referenduma
vijećnici, Općinsko vijeće je dužno razmotriti podneseni prijedlog za
raspisivanje referenduma najkasnije u roku od 90 dana od dana prijema
prijedloga.
Ako su predlagatelji raspisivanja referenduma
birači, Općinsko vijeće je dužno razmotriti podneseni prijedlog za raspisivanje
referenduma najkasnije u roku od 30 dana od dana prijema prijedloga.
Članak
21.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži
naziv tijela koje raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje
referendum, naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu odnosno naznaku
pitanja o kojem će birači odlučivati, obrazloženje akta ili pitanja o kojima se
raspisuje referendum, referendumsko pitanje ili pitanja odnosno jedan ili više
prijedloga o kojima će birači odlučivati te dan održavanja referenduma.
Članak
22.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani
koji imaju prebivalište na području Općine Dobrinj i upisani su u popis birača.
Članak
23.
Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz
članka 18. ovog Statuta obvezatna je za Općinsko vijeće.
Članak
24.
Postupak provođenja referenduma i odluke
donijete na referendumu podliježu nadzoru zakonitosti općih akata kojeg provodi
središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu)
samoupravu.
Članak
25.
Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od
zborova građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općine
Dobrinj.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1.
ovog članka može dati jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća i općinski
načelnik.
Općinsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog
iz stavka 2. ovog članka u roku od 60 dana od dana zaprimanja prijedloga.
Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se
pitanja o kojima će se tražiti mišljenje od zborova građana te vrijeme u kojem
se mišljenje treba dostaviti.
Mišljenje zborova građana nije obvezujuće za
Općinsko vijeće.
Članak
26.
Zbor građana saziva predsjednik Općinskog
vijeća u roku od 15 dana od dana donošenja odluke Općinskog vijeća.
Za pravovaljano izjašnjavanje na zboru
građana potrebna je prisutnost najmanje 5% birača upisanih u popis birača
mjesnog odbora za čije područje je sazvan zbor građana.
Izjašnjavanje građana na zboru građana je
javno, a odluke se donose većinom glasova prisutnih građana.
Članak
27.
Građani imaju pravo predlagati Općinskom
vijeću donošenje određenog akta ili rješavanja određenog pitanja iz djelokruga
Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz
stavka l. ovog članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača
upisanih u popis birača Općine Dobrinj. Potpisi birača kojima se ne može bez
dvojbe prema imenu, adresi i broju osobne iskaznice ustanoviti o kojoj se osobi
radi su nevažeći.
Općinsko vijeće dužno je dati odgovor
podnositeljima, najkasnije u roku od 3 mjeseca od prijema prijedloga.
Članak
28.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi
predstavke i pritužbe na rad tijela Općine Dobrinj kao i na rad Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Dobrinj te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima
kada im se obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja
svojih građanskih dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik
tijela Općine Dobrinj odnosno pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine
Dobrinj dužan je odgovoriti u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke
odnosno pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovog članka
osigurava se ustanovljavanjem knjige pritužbi, postavljanjem sandučića za
predstavke i pritužbe, neposrednim komuniciranjem s ovlaštenim predstavnicima
tijela Općine Dobrinj te sredstvima elektroničke komunikacije (e-mailom).
VII. TIJELA OPĆINE DOBRINJ
Članak
29.
Tijela Općine Dobrinj su Općinsko vijeće i
općinski načelnik.
1. OPĆINSKO VIJEĆE
Članak
30.
Općinsko vijeće predstavničko je tijelo
građana i tijelo lokalne samouprave koje donosi akte u okviru djelokruga Općine
Dobrinj te obavlja druge poslove u skladu sa Ustavom, zakonom i ovim Statutom.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno
određeno nadležno tijelo za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga,
poslovi i zadaće koje se odnose na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga
u nadležnosti su Općinskog vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su
općinskog načelnika.
Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovog
članka ne može utvrditi nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Općinsko
vijeće.
Članak
31.
Općinsko vijeće donosi:
- Statut Općine Dobrinj,
- Poslovnik o radu Općinskog vijeća,
- proračun i odluku o izvršenju proračuna,
- polugodišnji i godišnji izvještaj o
izvršenju proračuna,
- odluku o privremenom financiranju,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Općine Dobrinj čija ukupna vrijednost prelazi 0,5% iznosa prihoda
bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o
stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina odnosno čija je pojedinačna
vrijednost veća od 1.000.000 kuna,
- odluku o promjeni granice Općine Dobrinj,
- uređuje ustrojstvo i djelokrug Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Dobrinj,
- osniva javne ustanove, ustanove, trgovačka
društva i druge pravne osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih,
komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Općinu Dobrinj,
- daje prethodne suglasnosti na statute
ustanova, ukoliko zakonom ili odlukom o osnivanju nije drugačije propisano,
- donosi odluke o potpisivanju sporazuma o
suradnji s drugim jedinicama lokalne samouprave u skladu sa općim aktom i
zakonom,
- raspisuje lokalni referendum,
- bira i razrješava predsjednika i
potpredsjednike Općinskog vijeća,
- bira i razrješava predsjednike i članove
radnih tijela Općinskog vijeća,
- donosi odluku o kriterijima, načinu i
postupku za dodjelu javnih priznanja i dodjeljuje javna priznanja,
- imenuje i razrješava i druge osobe određene
zakonom, ovim Statutom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- donosi odluke i druge opće akte odnosno
obavlja i druge poslove koji su zakonom ili drugim propisom stavljeni u
djelokrug predstavničkog tijela.
Članak
32.
Općinsko vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika.
Dužnost predsjednika i potpredsjednika
Općinskog vijeća je počasna i za to nositelji dužnosti ne primaju plaću.
Predsjednik i potpredsjednici imaju pravo na naknadu troškova sukladno posebnoj
odluci Općinskog vijeća.
Članak
33.
Predsjednik Općinskog vijeća:
- zastupa Općinsko vijeće,
- priprema, saziva i predsjedava sjednicama
Općinskog vijeća,
- predlaže dnevni red Općinskog vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja odluka i općih
akata,
- održava red na sjednici Općinskog vijeća,
- usklađuje rad radnih tijela,
- potpisuje odluke i akte koje donosi
Općinsko vijeće,
- brine o suradnji Općinskog vijeća i
općinskog načelnika,
- brine se o zaštiti prava vijećnika,
- obavlja i druge poslove određene zakonom i
Poslovnikom o radu Općinskog vijeća.
Članak
34.
Općinsko vijeće čini 13 vijećnika.
Članak
35.
Mandat članova Općinskog vijeća traje četiri
godine.
Dužnost članova Općinskog vijeća je počasna i
za to vijećnik ne prima plaću.
Vijećnici imaju pravo na naknadu troškova u
skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu
opozivi.
Članak
36.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka
vremena na koji je izabran:
- ako podnese ostavku koja je zaprimljena
najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice Općinskog vijeća i
ovjerena kod javnog bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste,
- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom
oduzeta odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske
odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen
na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom
pravomoćnosti presude,
- ako odjavi prebivalište s područja Općine
Dobrinj, danom odjave prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo
sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom
njegovog prestanka,
- smrću.
Članak
37.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata
prihvati obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću
člana predstavničkog tijela mandat miruje, a za to vrijeme vijećnika zamjenjuje
zamjenik, u skladu s odredbama zakona.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti
vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti vijećnika ako podnese pisani zahtjev
predsjedniku Općinskog vijeća u roku od osam dana od dana prestanka obnašanja
nespojive dužnosti. Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja
pisanog zahtjeva.
Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja
dužnosti vijećnika jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak
38.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
- sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća,
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju
koje je na dnevnom redu sjednice Općinskog vijeća,
- predlagati Općinskom vijeću donošenje
akata, podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata,
- postavljati pitanja iz djelokruga rada
Općinskog vijeća,
- postavljati pitanja općinskom načelniku i
zamjeniku općinskog načelnika,
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela
Općinskog vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i
glasovati,
- tražiti i dobiti podatke, potrebne za
obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Općine Dobrinj te u svezi s tim
koristiti njihove stručne i tehničke usluge.
Vijećnik ne može biti pozvan na kaznenu i
prekršajnu odgovornost za izgovorene riječi niti za glasovanje u radu Općinskog
vijeća.
Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka,
koji su kao tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje sazna za
vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti
utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika o radu Općinskog vijeća.
Članak
39.
Poslovnikom o radu Općinskog vijeća
detaljnije se uređuje način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice,
ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i
dužnosti predsjednika Općinskog vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih
tijela, način i postupak donošenja akata u Općinskom vijeću, postupak izbora i
razrješenja, sudjelovanje građana na sjednicama te druga pitanja od značaja za
rad Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće posebnom odlukom uređuje
načela i standarde dobrog ponašanja predsjednika, potpredsjednika i članova
Općinskog vijeća, te predsjednika i članova radnih tijela Općinskog vijeća u
obavljanju njihovih dužnosti.
1.1. RADNA TIJELA
Članak
40.
Radna tijela Općinskog vijeća su:
- Mandatno povjerenstvo,
- Odbor za izbor i imenovanja,
- Odbor za statutarno-pravna pitanja,
- Odbor za gospodarstvo, poduzetništvo,
poljoprivredu i turizam,
- Odbor za prostorno i urbanističko
planiranje, uređenje naselja i stanovanje, komunalno gospodarstvo i zaštitu i
unapređenje prirodnog okoliša,
- Odbor za odgoj i obrazovanje, socijalnu
skrb i zdravstvenu zaštitu,
- Odbor za kulturu i šport.
Sastav, broj članova i način rada radnih
tijela iz stavka 1. ovog članka utvrđuje Općinsko vijeće Poslovnikom o radu
Općinskog vijeća.
Članak
41.
Mandatno povjerenstvo:
- na konstituirajućoj sjednici obavještava
Općinsko vijeće o provedenim izborima za Općinsko vijeće i imenima izabranih
vijećnika, temeljem objavljenih rezultata nadležnog izbornog povjerenstva o
provedenim izborima,
- obavještava Općinsko vijeće o podnesenim
ostavkama na vijećničku dužnost te o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih
počinju obavljati vijećničku dužnost,
- obavještava Općinsko vijeće o mirovanju
mandata vijećnika i o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih počinju obavljati
vijećničku dužnost,
- obavještava Općinsko vijeće o prestanku
mirovanja mandata vijećnika,
- obavještava Općinsko vijeće o prestanku
mandata kada se ispune zakonom predviđeni uvjeti i obavještava Općinsko vijeće
da su ispunjeni zakonski uvjeti za početak mandata zamjeniku vijećnika.
Članak
42.
Odbor za izbor i imenovanja, predlaže:
- izbor i razrješenje predsjednika i
potpredsjednika Općinskog vijeća,
- izbor i razrješenje članova radnih tijela
Općinskog vijeća,
- imenovanje i razrješenje i drugih osoba
određenih ovim Statutom i drugim odlukama Općinskog vijeća.
Članak
43.
Odbor za statutarno-pravna pitanja:
- predlaže Statut Općine Dobrinj i Poslovnik
o radu Općinskog vijeća,
- predlaže pokretanje postupka za izmjenu
Statuta odnosno Poslovnika o radu Općinskog vijeća,
- razmatra prijedloge odluka i drugih općih
akata koje donosi Općinsko vijeće u pogledu njihove usklađenosti s Ustavom,
zakonima i podzakonskim aktima i o tome daje mišljene i prijedloge Općinskom
vijeću,
- obavlja i druge poslove određene ovim
Statutom.
Članak
44.
Odbor za gospodarstvo, poduzetništvo,
poljoprivredu i turizam:
- predlaže i razmatra strategiju gospodarskog
i poduzetničkog razvoja općine Dobrinj,
- predlaže i razmatra mjere koje se odnose na
gospodarstvo i poduzetništvo općine Dobrinj,
- predlaže i razmatra strategiju i mjere koje
se odnose na razvoj turizma na području općine Dobrinj,
- predlaže i razmatra mjere koje se odnose na
poljoprivredu na području općine Dobrinj,
- obavlja druge poslove određene općim aktima
Općine Dobrinj.
Članak
45.
Odbor za prostorno i urbanističko planiranje,
uređenje naselja i stanovanje, komunalno gospodarstvo i zaštitu i unapređenje
prirodnog okoliša:
- razmatra prostorno-plansku dokumentaciju i
planove koje donosi Općinsko vijeće,
- predlaže donošenje i izmjene prostornog
plana,
- predlaže i razmatra mjere koje se odnose na
prostorno planiranje i gospodarenja prostorom te zaštitu prostornih resursa i
graditeljske baštine,
- predlaže i razmatra mjere u svezi s
promicanjem uređenja komunalne infrastrukture i imovine u svrhu učinkovitijeg
uređenja naselja, ulica, javnih i zelenih površina, parkirališta, javne
rasvjete, obala i plaža,
- predlaže i razmatra mjere u svezi s
obavljanjem komunalnih i drugih uslužnih djelatnosti u svezi s lokalnom
infrastrukturom (vodoopskrba i kanalizacija),
- predlaže i razmatra odgovarajuće komunalne
naknade,
- predlaže i razmatra mjere u svezi
promicanja kvalitete stanovanja,
- predlaže i razmatra strategiju prometa,
- predlaže i razmatra mjere koje se odnose na
zaštitu i promicanje zaštite okoliša,
- obavlja druge poslove određene općim aktima
Općine Dobrinj.
Članak
46.
Odbor za odgoj i obrazovanje, socijalnu skrb
i zdravstvenu zaštitu:
- razmatra osiguravanje potreba građana iz
područja predškolskog odgoja i osnovnog obrazovanja te prati provođenje
politike i predlaže mjere u tim oblastima,
- predlaže i razmatra mjere, shodno potrebama
građana, u svezi sa socijalnom skrbi,
- predlaže i razmatra mjere u svezi s
promicanjem zdravstvene zaštite,
- obavlja druge poslove određene općim aktima
Općine Dobrinj.
Članak
47.
Odbor za kulturu i šport:
- predlaže mjere i prati provođenje politike
iz područja kulture, tjelesne kulture i športa,
- obavlja druge poslove određene općim aktima
Općine Dobrinj.
Članak
48.
Općinsko vijeće može uz radna tijela osnovana
ovim Statutom osnivati druga stalna i povremena radna tijela radi proučavanja i
razmatranja drugih pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća, pripreme prijedloga
odluka i drugih akata, davanja mišljenja i prijedloga u svezi pitanja koja su
na dnevnom redu Općinskog vijeća.
2. OPĆINSKI NAČELNIK
Članak
49.
Općinski načelnik zastupa Općinu Dobrinj i
nositelj je izvršne vlasti Općine Dobrinj.
Mandat općinskog načelnika traje četiri
godine
U obavljaju izvršne vlasti općinski načelnik:
- priprema prijedloge općih akata,
- izvršava i osigurava izvršavanje općih
akata Općinskog vijeća,
- utvrđuje prijedlog proračuna Općine Dobrinj
i izvršenje proračuna,
- upravlja nekretninama, pokretninama i
imovinskim pravima u vlasništvu Općine Dobrinj u skladu sa zakonom i ovim
Statutom,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Općine Dobrinj čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa
prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se
odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, a najviše do
1.000.000 kuna, ako je stjecanje i otuđivanje planirano u proračunu i provedeno
u skladu sa zakonskim propisima,
- podnosi Općinskom vijeću na donošenje
polugodišnji izvještaj o izvršenju proračuna do 15. rujna tekuće godine i
godišnji izvještaj o izvršenju proračuna do 1. lipnja tekuće godine za
prethodnu godinu,
- upravlja prihodima i rashodima Općine
Dobrinj,
- upravlja raspoloživim novčanim sredstvima
na računu proračuna Općine Dobrinj,
- odlučuje o davanju suglasnosti za
zaduživanje pravnim osobama u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu
Općine Dobrinj i o davanju suglasnosti za zaduživanje ustanova kojih je osnivač
Općina Dobrinj,
- donosi pravilnik o unutarnjem redu
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Dobrinj, na prijedlog pročelnika
Jedinstvenog upravnog odjela,
- donosi pravilnik o ocjenjivanju službenika
i namještenika Jedinstvenog upravnog odjela Općine Dobrinj, s kriterijima za
ocjenjivanje službenika i načinom provođenja ocjenjivanja,
- donosi i druge opće akte koji se odnose na
prava i obveze iz radnih odnosa službenika i namještenika Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Dobrinj,
- donosi odluku o osnivanju te odluku o
imenovanju i razrješenju članova Savjeta općinskog načelnika,
- imenuje i razrješava pročelnika
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Dobrinj,
- imenuje i razrješava unutarnjeg revizora,
- utvrđuje plan prijma u službu Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Dobrinj,
- predlaže izradu prostornog plana kao i
njegove izmjene i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga
fizičkih i pravnih osoba,
- razmatra i utvrđuje konačni prijedlog
prostornog plana,
- može povjeriti izradu urbanističkih planova
uređenja i obavljanja drugih poslova prostornog uređenja,
- obavlja poslove gospodarenja nekretninama
do osnivanja fonda za gospodarenje nekretninama,
- imenuje i razrješava upravitelja vlastitog
pogona,
- donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda
ili raspisivanja natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti,
- sklapa ugovor o koncesiji za obavljanje
komunalnih djelatnosti,
- donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda
ili raspisivanja natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju
ugovora i sklapa ugovor o povjeravanju poslova,
- daje prethodnu suglasnost na izmjenu cijena
komunalnih usluga,
- do kraja ožujka tekuće godine podnosi
Općinskom vijeću izvješće o izvršenju Programa održavanja komunalne
infrastrukture i Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture
za prethodnu godinu,
- utvrđuje uvjete, mjerila i postupak za
određivanje reda prvenstva za kupnju stana iz programa društveno poticane
stanogradnje,
- provodi postupak natječaja i donosi odluku
o najpovoljnijoj ponudi za davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu
Općine Dobrinj,
- organizira zaštitu od požara na području
Općine Dobrinj i vodi brigu o uspješnom provođenju i poduzimanju mjera za
unapređenje zaštite od požara,
- usmjerava djelovanje Jedinstvenog upravnog
odjela Općine Dobrinj u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine
Dobrinj, odnosno poslova državne uprave, ako su preneseni Općini Dobrinj,
- nadzire rad Jedinstvenog upravnog odjela
Općine Dobrinj u samoupravnom djelokrugu i poslovima državne uprave,
- odlučuje o pokroviteljstvu,
- daje mišljenje o prijedlozima koje podnose
drugi ovlašteni predlagatelji,
- obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela
mjesnih odbora,
- obavlja i druge poslove predviđene ovim
Statutom i drugim propisima.
Općinski načelnik je dužan izvijestiti
Općinsko vijeće o danim suglasnostima za zaduživanje iz stavka 3. alineje 8.
ovog članka tromjesečno do 10. u mjesecu za prethodno izvještajno razdoblje.
Članak
50.
Općinski načelnik je odgovoran za ustavnost i
zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu.
Članak
51.
Općinski načelnik dva puta godišnje podnosi
polugodišnje izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine za razdoblje
srpanj-prosinac prethodne godine i do 15. rujna za razdoblje siječanj-lipanj
tekuće godine.
Općinsko vijeće može, pored izvješća iz
stavka 1. ovog članka, od općinskog načelnika tražiti izvješće o pojedinim
pitanjima iz njegovog djelokruga.
Općinski načelnik podnosi izvješće po
zahtjevu iz stavka 2. ovog članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva.
Ukoliko jedan zahtjev sadrži veći broj različitih pitanja, rok za podnošenje
izvješća iznosi 60 dana od dana primitka zahtjeva.
Općinsko vijeće ne može zahtijevati od
općinskog načelnika izvješće o bitno podudarnom pitanju prije proteka roka od 6
mjeseci od ranije podnesenog izvješća o istom pitanju.
Članak
52.
Općinski načelnik u obavljanju poslova iz
samoupravnog djelokruga Općine Dobrinj:
- ima pravo obustaviti od primjene opći akt
Općinskog vijeća, ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili
drugi propis te zatražiti od
Općinskog vijeća da u roku od 15 dana otkloni uočene nedostatke. Ako Općinsko
vijeće to ne učini, općinski načelnik je dužan u roku od osam dana o tome
obavijestiti predstojnika Ureda državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji
te čelnika središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor nad
zakonitošću rada tijela jedinica lokalne samouprave,
- ima pravo obustaviti od primjene akt
Mjesnog odbora ako ocijeni da je taj akt u suprotnosti sa zakonom, Statutom i
općim aktima Općinskog vijeća.
Članak
53.
Općinskog načelnika u slučaju duže odsutnosti
ili drugih razloga spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti zamjenjuje
zamjenik.
Općinski načelnik može obavljanje određenih
poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku.
Zamjenik općinskog načelnika je u slučaju iz
stavka 1. i 2. ovog članka dužan pridržavati se uputa općinskog načelnika.
Povjeravanjem poslova iz svog djelokruga
zamjeniku, ne prestaje odgovornost općinskog načelnika za njihovo obavljanje.
Članak
54.
Općinski načelnik može imati Savjet općinskog
načelnika.
Savjet općinskog načelnika sastoji se od
stručnjaka različitih profila koji svojim savjetima pomažu u radu Općinskom
načelniku.
Članak
55.
Općinskom načelniku i zamjeniku općinskog
načelnika mandat prestaje po sili zakona:
- danom podnošenja ostavke,
- danom pravomoćnosti sudske odluke o
oduzimanju poslovne sposobnosti,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od jednog mjeseca,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen radi počinjenja kaznenog djela protiv slobode i prava čovjeka i
građanina, Republike Hrvatske i vrijednosti zaštićenih međunarodnim pravom,
- danom odjave prebivališta s područja općine
Dobrinj,
- danom prestanka hrvatskog državljanstva,
- smrću.
Općinsko vijeće u roku od 8 dana obavještava
Vladu Republike Hrvatske o prestanku mandata općinskog načelnika radi
raspisivanja prijevremenih izbora za novog općinskog načelnika.
Ako mandat općinskog načelnika prestaje u
godini u kojoj se održavaju redovni izbori, a prije njihovog održavanja,
dužnost općinskog načelnika do kraja mandata obavlja zamjenik općinskog
načelnika.
Članak
56.
Općinski načelnik i njegov zamjenik mogu se
razriješiti u slučajevima i u postupku propisanom člankom 19. ovog Statuta.
Ako na referendumu bude donesena odluka o
razrješenju općinskog načelnika i njegovog zamjenika, mandat im prestaje danom
objave rezultata referenduma, a Vlada Republike Hrvatske imenuje povjerenika
Vlade Republike Hrvatske za obavljanje poslova iz nadležnosti općinskog
načelnika.
VIII. OSTVARIVANJE PRAVA PRIPADNIKA
NACIONALNIH MANJINA
Članak
57.
Pripadnici nacionalnih manjina u Općini
Dobrinj sudjeluju u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima u skladu s
Ustavom Republike Hrvatske i zakonima.
IX. UPRAVNA TIJELA
Članak
58.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine Dobrinj, utvrđenih zakonom i ovim Statutom te obavljanje
poslova državne uprave koji su zakonom prenijeti na Općinu Dobrinj, ustrojava
se Jedinstveni upravni odjel Općine Dobrinj.
Jedinstvenim upravnim odjelom Općine Dobrinj
upravlja pročelnik kojeg na temelju javnog natječaja imenuje općinski načelnik.
Članak
59.
Jedinstveni upravni odjel Općine Dobrinj
obavlja poslove iz samoupravnog djelokruga Općine Dobrinj, sukladno zakonu i
drugim propisima, a posebice:
1. Poslove iz područja komunalnog
gospodarstva:
- izrada programa održavanja objekata i
uređaja komunalne infrastrukture,
- provođenje upravnih postupaka iz područja
komunalnog gospodarstva,
- provedba komunalnog reda,
- izrada programa izgradnje i održavanja
komunalne infrastrukture i drugih objekata čiji je investitor Općina Dobrinj,
- uređenje naselja.
2. Poslove iz područja prostornog uređenja i
zaštite okoliša:
- izrada Izvješća o stanju u prostoru,
- izrada Programa mjera unaprjeđenja stanja u
prostoru,
- provedba postupka pripreme i donošenja
Prostornog plana uređenja Općine Dobrinj i provedba javne rasprave,
- predlaganje Programa zaštite i unapređenja prirodnog
okoliša.
3. Poslove iz područja društvenih
djelatnosti:
- kulture,
- tjelesne kulture i športa,
- briga i odgoj djece predškolske dobi,
- osnovno školstvo,
- socijalna skrb,
- primarna zdravstvena zaštita,
- udruga građana,
- zaštita potrošača.
4. Poslove protupožarne i civilne zaštite
5. Poslove pripreme i provođenja akata u vezi
s upravljanjem nekretninama u vlasništvu Općine Dobrinj:
- kupnja, prodaja i zamjena nekretnina,
- najam stanova,
- zakup poslovnih prostora i javnih površina.
6. Poslove vođenja financijskog i
materijalnog poslovanja Općine Dobrinj:
- izrada i izvršenje proračuna Općine
Dobrinj,
- izrada polugodišnjeg i godišnjeg obračuna
proračuna Općine Dobrinj,
- izrada ostalih zakonom propisanih
izvještaja,
- razrez i naplata općinskih poreza, naknada
i doprinosa,
- obavljanje računovodstvenih poslova,
- vođenje knjigovodstvenih evidencija imovine
Općine Dobrinj,
- vođenje poslova osiguranja imovine Općine
Dobrinj,
- poticanje poduzetničkih aktivnosti putem posebnih
programa od interesa za Općinu Dobrinj.
7. Poslove opće uprave:
- opće i kadrovske poslove,
- obavljanje poslova i vođenje evidencija iz
područja rada i radnih odnosa,
- osiguranje tehničkih uvjeta za rad
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Dobrinj,
- poslovi prijema i otpreme pošte,
- zaštita i čuvanje arhivskog gradiva.
Članak
60.
Pravilnikom o unutarnjem redu Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Dobrinj utvrđuje se upravljanje i organizacija poslova u
Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Dobrinj, unutarnji ustroj Jedinstvenog
upravnog odjela Općine Dobrinj, sistematizacija radnih mjesta, vrednovanje
radnih mjesta i kriteriji za isplatu plaća službenika i namještenika
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Dobrinj te druga pitanja u vezi s
organizacijom i djelovanjem Jedinstvenog upravnog odjela Općine Dobrinj.
Članak
61.
Jedinstveni upravni odjel Općine Dobrinj u
obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine Dobrinj, utvrđenih zakonom
i ovim Statutom te obavljanju poslova državne uprave koji su zakonom prenijeti
na Općinu Dobrinj, neposredno izvršava i nadzire provođenje općih i
pojedinačnih akata tijela Općine Dobrinj, u slučaju neprovođenja općeg akta
poduzima propisane mjere, te obavlja i druge poslove koji su mu temeljem
zakonskih propisa stavljeni u djelokrug rada.
Članak
62.
Jedinstveni upravni odjel Općine Dobrinj
samostalan je u okviru svog djelokruga, a za zakonito i pravovremeno obavljanje
poslova iz svoje nadležnosti odgovoran je općinskom načelniku.
Članak
63.
Sredstva za rad Jedinstvenog upravnog odjela
Općine Dobrinj osiguravaju se u Proračunu Općine Dobrinj.
X. JAVNE SLUŽBE
Članak
64.
Općina Dobrinj u okviru samoupravnog
djelokruga osigurava obavljanje djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne
potrebe građana na području komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti, za
koje je zakonom utvrđeno da se obavljaju kao javna služba.
Članak
65.
Općina Dobrinj osigurava obavljanje
djelatnosti iz članka 64. ovog Statuta osnivanjem trgovačkih društva, javnih
ustanova, drugih pravnih osoba i vlastitih pogona.
U trgovačkim društvima u kojima Općina
Dobrinj ima udjele ili dionice općinski načelnik je član skupštine društva.
Općinski načelnik može ovlastiti drugu osobu
za obavljanje poslova iz stavka 2. ovog članka.
Obavljanje određenih djelatnosti Općina
Dobrinj može povjeriti drugim pravnim i fizičkim osobama temeljem ugovora o
koncesiji.
XI. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak
66.
Na području Općine Dobrinj mogu se osnovati
mjesni odbori, kao oblici mjesne samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog
sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima.
Mjesni odbori mogu se osnovati za pojedina
naselja ili za dijelove naselja koji čine zasebnu razgraničenu cjelinu, na
način i po postupku propisanom zakonom, ovim Statutom i posebnom odlukom
općinskog vijeća, kojom se detaljnije uređuje postupak i način izbora tijela
mjesnog odbora.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak
67.
Mjesni odbori na području Općine Dobrinj su:
Dobrinj, Čižići - za naselja Čižići i Rudine, Sveti Vid - Gostinjac, Gabonjin,
Hlapa - za naselja Gornja i Donja Hlapa, Klanice - Tribulje, Klimno, Kras,
Polje - za naselja Polje i Žestilac, Rasopasno, Soline, Sužan, Sveti Ivan, Šilo
i Županje.
Područje i granice mjesnih odbora određuju se
posebnom odlukom Općinskog vijeća i prikazuju se na kartografskom prikazu koji
je sastavni dio te odluke.
Članak
68.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog
odbora može dati 20 % građana upisanih u popis birača za područje za koje se
predlaže osnivanje mjesnog odbora, organizacije i udruženja građana te općinski
načelnik.
U slučaju da prijedlog iz stavka 1. ovog
članka, daju građani ili njihove organizacije i udruženja, prijedlog se
dostavlja u pisanom obliku općinskom načelniku.
Članak
69.
Općinski načelnik u roku od 15 dana od dana
primitka prijedloga utvrđuje da li je prijedlog podnesen na način i po postupku
utvrđenim zakonom i ovim Statutom.
Ukoliko općinski načelnik utvrdi da prijedlog
nije podnesen na propisani način i po propisanom postupku, obavijestit će
predlagatelja i zatražiti da u roku od 15 dana dopuni prijedlog za osnivanje
mjesnog odbora.
Pravovaljani prijedlog općinski načelnik
upućuje Općinskom vijeću, koje je dužno izjasniti se o prijedlogu u roku od 60
dana od prijema prijedloga.
Članak
70.
U prijedlogu za osnivanje mjesnog odbora
navode se podaci o predlagatelju, području i granicama mjesnog odbora, sjedište
mjesnog odbora, osnove pravila mjesnog odbora te zadaci i izvori financiranja
mjesnog odbora.
Članak
71.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog
odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.
Članak
72.
Članove vijeća mjesnog odbora biraju građani
s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo na neposrednim izborima,
tajnim glasovanjem, na vrijeme od četiri godine.
Izbornu jedinicu za izbor članova vijeća
mjesnog odbora čini cijelo područje mjesnog odbora.
Postupak izbora vijeća mjesnog uređuje se
posebnom odlukom Općinskog vijeća uz shodnu primjenu odredbe zakona kojim se
uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.
Članak
73.
Izbore za članove vijeća mjesnih odbora
raspisuje općinski načelnik u roku od 30 dana od dana donošenja odluke Općinskog
vijeća o osnivanju mjesnog odbora odnosno u roku od 30 dana od dana isteka
mandata ili raspuštanja vijeća mjesnog odbora.
Od dana raspisivanja izbora pa do dana izbora
ne može proteći manje od 30 dana niti više od 60 dana.
Članak
74.
Vijeće mjesnog odbora ima, uključujući i
predsjednika, od 3 do 7 članova.
Za člana vijeća mjesnog odbora može biti
biran hrvatski državljanin s navršenih 18 godina života koji ima prebivalište
na području mjesnog odbora.
Članak
75.
Vijeće mjesnog odbora bira predsjednika
vijeća iz svog sastava tajnim glasovanjem na vrijeme od četiri godine.
Predsjednik vijeća predstavlja mjesni odbor i
za svoj rad odgovoran je vijeću mjesnog odbora.
Članak
76.
Vijeće mjesnog odbora donosi program rada
mjesnog odbora, pravila mjesnog odbora, poslovnik o svom radu, financijski plan
i godišnji obračun te obavlja druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i
odlukama Općinskog vijeća i općinskog načelnika.
Članak
77.
Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog
odbora, osobito u pogledu vođenja brige o uređenju područja mjesnog odbora,
provođenjem manjih komunalnih akcija kojima se poboljšava komunalni standard
građana na području mjesnog odbora, vođenju brige o poboljšavanju zadovoljavanja
lokalnih potreba građana u oblasti zdravstva, socijalne skrbi, kulture, športa
i drugih lokalnih potreba na svom području.
Članak
78.
Pravilima mjesnog odbora detaljnije se
uređuje način konstituiranja, sazivanja i rad vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje
prava, obveza i odgovornosti članova vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje prava
i dužnosti predsjednika vijeća mjesnog odbora, način odlučivanja te druga
pitanja od značaja za rad mjesnog odbora.
Članak
79.
Prihode mjesnog odbora čine prihodi od pomoći
i dotacija pravnih ili fizičkih osoba te prihodi koje posebnom odlukom utvrdi
Općinsko vijeće o korištenju kojih odlučuje vijeće mjesnog odbora.
Članak
80.
Vijeće mjesnog odbora, radi raspravljanja o
potrebama i interesima građana, davanja prijedloga za rješavanje pitanja od
lokalnog značenja može sazivati zborove građana.
Zbor građana može se sazvati i za dio
područja mjesnog odbora koji čini zasebnu cjelinu.
Zbor građana vodi predsjednik mjesnog odbora
ili član vijeća mjesnog odbora kojeg odredi vijeće.
Članak
81.
Stručne i administrativne poslove za potrebe
mjesnog odbora obavlja Jedinstveni upravni odjel Općine Dobrinj.
Članak
82.
Inicijativu i prijedlog za promjenu područja
mjesnog odbora mogu dati tijela mjesnog odbora i općinski načelnik.
O inicijativi i prijedlogu iz prethodnog
stavka Općinsko vijeće donosi odluku uz prethodno pribavljeno mišljenje građana
mjesnog odbora za koje se traži promjena područja.
Članak
83.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog
odbora obavlja općinski načelnik.
Općinski načelnik može u postupku provođenja
nadzora nad zakonitošću rada mjesnog odbora raspustiti vijeće mjesnog odbora,
ako ono učestalo krši odredbe ovog Statuta, pravila mjesnog odbora i ne
izvršava povjerene mu poslove.
XII. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE DOBRINJ
Članak
84.
Sve pokretne i nepokretne stvari te imovinska
prava koja pripadaju Općini Dobrinj čine imovinu Općine Dobrinj.
Članak
85.
Imovinom Općine Dobrinj upravljaju općinski
načelnik i Općinsko vijeće u skladu s odredbama ovog Statuta pažnjom dobrog
domaćina.
Općinski načelnik u postupku upravljanja
imovinom Općine Dobrinj donosi pojedinačne akte glede upravljanja imovinom, u
skladu sa zakonom i Statutom.
Članak
86.
Općina Dobrinj ima prihode kojima u okviru
svog samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Općine Dobrinj su:
- općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi
i pristojbe, u skladu sa zakonom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- prihodi od stvari u vlasništvu Općine Dobrinj
i imovinskih prava,
- prihod od trgovačkih društava i drugih
pravnih osoba u vlasništvu Općine Dobrinj odnosno u kojima Općina Dobrinj ima
udjele ili dionice,
- prihodi od koncesija,
- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za
prekršaje koje propiše Općina Dobrinj, u skladu sa zakonom,
- udio u zajedničkim porezima s
Primorsko-goranskom županijom i Republikom Hrvatskom te dodatni udio u porezu
na dohodak za decentralizirane funkcije prema posebnom zakonu,
- sredstva pomoći i dotacije Republike Hrvatske
predviđena u Državnom proračunu,
- drugi prihodi određeni zakonom.
Članak
87.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka te
utvrđeni iznosi izdataka i drugih plaćanja Općine Dobrinj iskazuju se u
proračunu Općine Dobrinj.
Svi prihodi i primici proračuna moraju biti
raspoređeni u proračunu i iskazani po izvorima iz kojih potječu.
Svi izdaci proračuna moraju biti utvrđeni u
proračunu i uravnoteženi s prihodima i primicima.
Članak
88.
Proračun Općine Dobrinj i odluka o izvršenju
proračuna donosi se za proračunsku godinu i vrijedi za godinu za koju je
donesen.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest
mjeseci, počinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca.
Članak
89.
Općinsko vijeće donosi proračun za sljedeću
proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim zakonom.
Ukoliko se proračun za sljedeću proračunsku
godinu ne može donijeti u propisanom roku, Općinsko vijeće donosi odluku o
privremenom financiranju na način i postupku propisanim zakonom i to najduže za
razdoblje od prva tri mjeseca proračunske godine.
Članak
90.
Ako se tijekom proračunske godine smanje
prihodi i primici ili povećaju izdaci utvrđeni proračunom, proračun se mora
uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama
i dopunama proračuna po postupku propisnom za donošenje proračuna.
Članak
91.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje
Općine Dobrinj nadzire Općinsko vijeće.
Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost
korištenja proračunskih sredstava Općine Dobrinj nadzire Ministarstvo
financija.
XIII. AKTI OPĆINE DOBRINJ
Članak
92.
Općinsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja
utvrđenih zakonom i ovim Statutom donosi Statut, Poslovnik, proračun, odluku o
izvršenju proračuna, odluke i druge opće akte i zaključke.
Općinsko vijeće donosi rješenja i druge
pojedinačne akte, kada u skladu sa zakonom rješava o pojedinačnim stvarima.
Članak
93.
Općinski načelnik u poslovima iz svog
djelokruga donosi odluke, zaključke, pravilnike te opće i pojedinačne akte kada
je za to ovlašten zakonom ili općim aktom Općinskog vijeća.
Članak
94.
Radna tijela Općinskog vijeća donose
zaključke i preporuke.
Članak
95.
Općinski načelnik osigurava izvršenje općih
akata iz članka 92. i 93. ovog Statuta, na način i u postupku propisanom ovim
Statutom, te obavlja nadzor nad zakonitošću rada Jedinstvenog upravnog odjela
Općine Dobrinj.
Članak
96.
Jedinstveni upravni odjel Općine Dobrinj u
izvršavanju općih akata Općinskog vijeća donosi pojedinačne akte kojima rješava
o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog
članka, može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Primorsko- goranske
županije.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se
primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih propisa.
U izvršavanju općih akata Općinskog vijeća
pojedinačne akte donose i pravne osobe kojima su odlukom Općinskog vijeća, u
skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.
Članak
97.
Pojedinačni akti kojima se rješava o obvezi
razreza općinskih poreza, doprinosa i naknada donose se u skraćenom upravnom
postupku.
Skraćeni upravni postupak provodi se i kod
donošenja pojedinačnih akata kojima se rješava o pravima, obvezama i interesima
fizičkih i pravnih osoba od strane pravnih osoba kojima je Općina Dobrinj
osnivač.
Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i
općinskog načelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drugačije propisano, ne
može se izjaviti žalba, već se može pokrenuti upravni spor.
Članak
98.
Detaljnije odredbe o aktima Općine Dobrinj i
postupku donošenja akata utvrđuje se Poslovnikom o radu Općinskog vijeća.
Članak
99.
Opći akti Općinskog vijeća se prije nego što
stupe na snagu objavljuju u »Službenim novinama« Primorsko- goranske županije.
Opći akti stupaju na snagu najranije osmog
dana od dana njegove objave, osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga,
općim aktom propisano da opći akt stupa na snagu danom objave.
Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.
Članak
100.
Nadzor zakonitosti općih akata koje u
samoupravnom djelokrugu donosi Općinsko vijeće obavlja Ured državne uprave u
Primorsko-goranskoj županiji i nadležna središnja tijela državne uprave, svako
u svom djelokrugu, sukladno posebnom zakonu.
Općinski načelnik dužan je dostaviti statut,
poslovnik, proračun ili drugi opći akt predstojniku Ureda državne uprave u
Primorsko-goranskoj županiji zajedno s izvatkom zapisnika koji se odnosi na
postupak donošenja općeg akta propisan statutom i poslovnikom, u roku od 15
dana od dana donošenja općeg akta.
XIV. JAVNOST RADA
Članak
101.
Rad Općinskog vijeća, općinskog načelnika i
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Dobrinj je javan.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Općinskog vijeća u skladu s odredbama
Poslovnika o radu Općinskog vijeća.
Članak
102.
Javnost rada Općinskog vijeća osigurava se:
- javnim održavanjem sjednica,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u
»Službenim novinama« Primorsko-goranske županije i na web stranicama Općine
Dobrinj.
Javnost rada općinskog načelnika osigurava
se:
- održavanjem konferencija za medije,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata
na web stranicama Općine Dobrinj.
Javnost rada Jedinstvenog upravnog odjela
Općine Dobrinj osigurava se:
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem pojedinačnih akata i
obavijesti na web stranicama Općine Dobrinj.
XV. SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak
103.
Način djelovanja općinskog načelnika i
zamjenika općinskog načelnika u obnašanju javnih dužnosti uređen je posebnim
zakonom.
XVI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
104.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti
jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća, općinski načelnik i Odbor za
statutarno-pravna pitanja.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se
predsjedniku Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće, većinom glasova svih
vijećnika, odlučuje o predloženoj promjeni Statuta.
Članak
105.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Općine Dobrinj (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 3/06),
Svi opći i drugi akti donijeti na temelju
Statuta Općine Dobrinj (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
3/06) ostaju na snazi ukoliko nisu u suprotnosti s odredbama ovog Statuta.
Članak
106.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/09-29/02
Ur. broj: 2142-04-01-09-1
Dobrinj, 30. srpnja 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE DOBRINJ
Predsjednik
Općinskog vijeća
Alen Šamanić, v.r.