31.
Na temelju članka 35. točke 5. Zakona o
lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01,
60/01, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka 40. Statuta Grada Krka
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 28/09), Gradsko vijeće
Grada Krka, na sjednici održanoj 12. kolovoza 2009. godine, donijelo je
ODLUKU
o ustrojstvu i djelokrugu Gradske uprave Grada Krka
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom Odlukom uređuje se ustrojstvo i
djelokrug Gradske uprave Grada Krka, organizirane kao Jedinstveni upravni odjel
Grada Krka (u nastavku teksta: Upravni odjel).
Članak
2.
Upravni odjel ustrojava se za obavljanje
upravnih, stručnih i drugih poslova iz samoupravnog djelokruga Grada.
Upravni odjel u okviru svog djelokruga
neposredno izvršava i nadzire provedbu općih akata Grada te obavlja druge
poslove u skladu s propisima.
Članak
3.
Upravni odjel smješten je u zgradi sjedišta
Grada u Krku, Trg bana Josipa Jelačića 2.
Na zgradi u kojoj je smješten Upravni odjel
mora biti istaknuta ploča koja sadrži grb Republike Hrvatske, naziv Republika
Hrvatska, Primorsko-goranska županija, te naziv Upravnog tijela - Jedinstveni
upravni odjel Grada Krka.
Upravni odjel ima svoj pečat koji sadrži
naziv: Republika Hrvatska, Primorsko-goranska županija, Grad Krk, Jedinstveni
upravni odjel, Krk.
Zaglavlje akta Upravnog odjela sadrži: grb
Republike Hrvatske, naziv Republika Hrvatska, Primorsko-goranska županija, Grad
Krk, Jedinstveni upravni odjel, klasifikacijsku oznaku te datum i mjesto izrade
akta.
Članak
4.
Gradonačelnik usmjerava djelovanje Upravnog
odjela u obavljanju poslova iz njegovog samoupravnog djelokruga i nadzire
njegov rad.
Unutarnja revizija izravno je podređena gradonačelniku,
kao čelniku korisnika proračuna, u skladu s posebnim propisima.
Članak
5.
Sredstva za rad Upravnog odjela osiguravaju
se u Proračunu Grada Krka i iz drugih izvora u skladu sa zakonom.
II. UNUTARNJE USTROJSTVO I DJELOKRUG RADA
Članak
6.
Upravni odjel ustrojava se u skladu s
rasporedom i opsegom poslova te prema srodnosti, organizacijskoj povezanosti i
potrebi učinkovitog obavljanja poslova iz samoupravnog djelokruga Grada,
učinkovitog rukovođenja njegovim radom i odgovornosti u radu.
Unutarnje ustrojstvo odjela uređuje se ovisno
o djelokrugu, opsegu poslova i nadležnosti utvrđenoj zakonom, Statutom Grada,
te drugim propisima i općim aktima Grada.
Poslovi Upravnog odjela obavljaju se u užim
unutarnjim ustrojstvenim jedinicama koje se ustrojavaju kao odsjeci, pododsjeci
i odjeljci.
Odsjek se ustrojava, u pravilu, za višestruko
obavljanje istih ili srodnih odnosno međusobno povezanih upravnih i stručnih
poslova, te općih, tehničkih i pomoćnih poslova čije obavljanje zahtjeva
određenu samostalnost i povezanost u radu u okviru djelokruga Upravnog odjela.
III. DJELOKRUG UPRAVNOG ODJELA
Članak
7.
Upravni odjel obavlja poslove iz samoupravnog
djelokruga Grada, sukladno zakonima i drugim propisima i to naročito:
1. Opće pravne i kadrovske poslove:
- politički sustav Grada,
- rad Gradskog vijeća i radnih tijela,
Gradonačelnika i vijeća mjesnih odbora,
- sudjelovanje Grada u sudskim postupcima te
imovinsko-pravnim upravnim postupcima,
- imovinsko-pravne poslove,
- provedba postupka javne nabave,
- unutarnje ustrojstvo gradske uprave,
- poslove prijemne kancelarije i otpreme
pošte,
- zaštita i čuvanje arhivskog gradiva,
- upravljanje ljudskim potencijalima
(kadrovska politika, stručno osposobljavanje i usavršavanje, karijerni
razvitak, radni odnosi službenika i namještenika gradske uprave, zaštita na
radu),
- razvijanje socijalnog partnerstva Grada i
sindikata koji djeluju u gradskoj upravi,
- kvalitetu rada, modernizaciju metoda rada i
usklađeno djelovanje gradske uprave,
- upravljanje informacijama (odnosi s
javnošću, komunikacija s korisnicima upravnih usluga, upravljanje zapisima -
spisovodstvo, informacijski i komunikacijski sustav Grada, zaštita podataka),
- tekuće održavanje i čišćenje poslovnih
prostora koje koristi Grad te održavanje službenih vozila Grada,
- ostale opće poslove gradske uprave, koji
nisu u djelokrugu drugih ustrojstvenih jedinica,
- suradnju s državnim i drugim tijelima te
pravnim osobama nadležnima za poslove navedene u ovom članku.
2. Poslove iz oblasti društvenih djelatnosti:
- osiguravanje javnih potreba na području
predškolskog odgoja i naobrazbe,
- osiguravanje javnih potreba na području
kulture,
- osiguravanje javnih potreba na području
sporta i tehničke kulture,
- osiguravanje javnih potreba na području
socijalne skrbi i zdravstva, sukladno socijalnom i zdravstvenom programu Grada,
- osiguravanje javnih potreba na području obrazovanja
i znanosti,
- osiguranje drugih javnih potreba iz
samoupravnog djelokruga Grada,
- udruge građana,
- zaštita potrošača.
3. Poslove vođenja financijskog i
materijalnog poslovanja:
- pripremu i izvršenje proračuna Grada,
vođenje knjigovodstva, te vođenje platnog prometa putem računa Grada,
- izrada polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja
o izvršenju proračuna,
- izrada ostalih zakonom propisanih
izvještaja,
- nadzor proračunskih korisnika,
- izrada nacrta općih akata Grada u svezi
razreza i naplate gradskih prihoda,
- utvrđivanje obveznika i razrez lokalnih
poreza koji su prihod proračuna Grada (osim poreza na korištenje javnih
površina),
- prisilnu naplatu poreza koji su prihod
proračuna Grada,
- materijalno poslovanje Grada,
- vođenje knjigovodstvenih evidencija gradske
imovine,
- vođenje poslova osiguranja imovine.
4. Poslove prostornog planiranja i zaštite
okoliša:
- praćenje stanja u prostoru i vođenje
informacijskog sustava prostornog uređenja te izradu pripadajućih akata,
- pripremu te praćenje izrade i donošenja
dokumenata prostornog uređenja,
- izradu i donošenje dokumenata prostornog
uređenja,
- geodetske poslove osnivanja i vođenja
katastra vodova, izvorne evidencije naselja, ulica i kućnih brojeva te
određivanje kućnih brojeva,
- pripremu i praćenje izrade dokumenata
potrebnih za realizaciju izgradnje gradskih razvojnih projekata, osim projekata
obuhvaćenih programom izgradnje komunalne infrastrukture (izrada idejnog
rješenja, ishođenje lokacijske dozvole, odnosno drugoga odgovarajućeg akta),
- pripremu i praćenje izrade stručnih
podloga, studija i drugih dokumenata potrebnih za izradu prostornih planova i
drugih pripadajućih akata,
- suradnju sa susjednim jedinicama lokalne
samouprave u vezi s namjenom prostora na kontaktnim područjima Grada i
susjednih jedinica lokalne samouprave te na zajedničkoj infrastrukturi Grada i
susjednih jedinica lokalne samouprave.
5. Poslove komunalnog gospodarstva:
- funkcioniranje i razvitak komunalnog
gospodarstva (obavljanje komunalnih djelatnosti te održavanje i izgradnju
komunalnih objekata i uređaja u stanju funkcionalne ispravnosti, koordinacija
rada pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju pojedine komunalne djelatnosti,
- vrši pripremu i provodi programe održavanja
i gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture),
- zakup poslovnih prostora i najam stanova u
vlasništvu Grada,
- utvrđivanje obveznika i razrez komunalne
naknade, komunalnog doprinosa, poreza na korištenje javne površine i spomeničke
rente,
- prisilnu naplatu komunalne naknade i
komunalnog doprinosa,
- provođenje komunalnog reda,
- uređenje prometa na području Grada,
organizaciju prijevoza u lokalnome cestovnom prometu i autotaksi prijevoz,
- investicijsko održavanje imovine Grada,
- poslove komunalnog sustava vezane uz druge
propise (zaštita od požara te zaštita i spašavanje i dr.),
- koordinaciju sa javnim tijelima i pravnim
osobama u čijoj nadležnosti je izgradnja i održavanje infrastrukture i drugih
javnih prostora od interesa za Grad (telekomunikacije, elektrodistributivna
mreža, državne i županijske ceste, luke, kupališta, more i dr.).
6. Poslove iz oblasti gospodarstva:
- ispitivanje interesa i vrste poduzetničkih
aktivnosti,
- gradske programe poticanja poduzetništva i
gospodarstva,
- poslove u vezi izrade dokumentacije za
korištenje sredstava fondova Europske unije i praćenje realizacije kandidiranih
projekata,
- suradnju s različitim ustanovama i
središnjicama koje se bave razvojem gospodarskih djelatnosti, te sudjelovanje u
izradi zajedničkih programa radi rješavanja određenih problema u gospodarstvu,
- programe smanjenja potrošnje energije i
korištenja obnovljivih izvora energije,
- suradnju s državnim i drugim tijelima nadležnima
za poslove navedene u ovom članku.
IV. NAČIN RADA I UPRAVLJANJA
Članak
8.
Upravnim odjelom rukovodi pročelnik, koji se
imenuje i razrješuje na način propisan zakonom.
U razdoblju duže odsutnosti pročelnika, a
najduže do njegova povratka na posao, Gradonačelnik može iz redova službenika
gradske uprave koji ispunjavaju uvjete za raspored na odnosno radno mjesto
privremeno imenovati vršitelja dužnosti pročelnika.
Gradonačelnik može u svako doba opozvati
imenovanje vršitelja dužnosti pročelnika.
U odnosu na službenike i namještenike
raspoređene u upravnom tijelu pročelnik ima položaj čelnika tijela određen
propisima o službeničkim i radnim odnosima.
Članak
9.
Unutarnje ustrojstvo, sistematizacija radnih
mjesta i druga organizacijska pitanja djelovanja Upravnog odjela uređuju se
Pravilnikom o unutarnjem redu Upravnog odjela.
Pravilnik o unutarnjem redu Upravnog odjela
donosi Gradonačelnik, na prijedlog pročelnika Upravnog odjela.
Opće akte iz nadležnosti Grada kojima se
uređuju prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika Upravnog odjela
donosi Gradonačelnik.
Članak
10.
Upravni odjel u svom djelokrugu rada izvršava
opće i pojedinačne akte Gradskog vijeća, predlaže mjere i radnje za provedbu
istih, predlaže mjere za poboljšanje stanja u pojedinim oblastima samoupravnog
djelokruga te obavlja druge poslove koji su temeljem zakonskih propisa
stavljeni u djelokrug rada.
Članak
11.
Upravni odjel u izvršavanju općih akata
Gradskog vijeća može donositi pojedinačne kojima rješava o pravima, obvezama i
pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Na postupak donošenja akata iz stavka 1.
ovoga članka shodno se primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku,
ako posebnim zakonom nije drugačije propisano.
Protiv akata iz stavka 1. ovoga članka može
se izjaviti žalba nadležnom županijskom upravnom odjelu.
Članak
12.
Upravne, stručne i ostale poslove u Upravnom
odjelu obavljaju službenici i namještenici.
Službenici obavljaju upravne i stručne
poslove iz djelokruga Odjela, a namještenici obavljaju prateće i pomoćne
poslove.
Članak
13.
Za raspored na radna mjesta službenici moraju
ispunjavati opće i posebne uvjete propisane Zakonom i posebne uvjete koji se
propisuju Pravilnikom o unutarnjem redu.
Ovisno o vrsti poslova koji se obavljaju na
radnim mjestima namještenici moraju imati odgovarajuću stručnu spremu i struku,
te radni staž, sukladno Pravilniku o unutarnjem redu.
Članak
14.
Za obavljanje vježbeničke prakse u Upravni
odjel Grada primaju se u službu osobe sa završenim obrazovanjem određene
stručne spreme i struke, bez radnog staža ili s radnim stažem kraćim od vremena
određenog za vježbenički staž.
Vježbenici se primaju u službu putem
natječaja na određeno vrijeme za obavljanje vježbeničke prakse, odnosno služba
im se može produžiti na neodređeno vrijeme ako u Upravnom odjelu postoji
slobodno radno mjesto na koje se može rasporediti nakon položenog državnog
stručnog ispita.
V. ODGOVORNOST JEDINSTVENOG UPRAVNOG ODJELA
Članak
15.
Upravni odjel je samostalan u obavljanju
poslova iz svog djelokruga i za svoj rad odgovoran je gradonačelniku Grada Krka
za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova.
Rad Upravnog odjela usmjerava i neposredno
nadzire gradonačelnik Grada.
Radi unapređenja rada Upravnog odjela,
gradonačelnik može davati smjernice, uputstva i preporuke.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
16.
Danom stupanja na snagu ove Odluke upravna
tijela ustrojena na temelju Odluke o ustrojstvu Gradske uprave Grada Krka
(»Službene novine« Primorsko-goranske županije broj 1/94) nastavljaju radom s
djelomice izmijenjenim djelokrugom, propisanim ovom Odlukom.
Članak
17.
Pravilnik o unutarnjem redu Upravnog odjela
donijet će se u roku od 60 dana od stupanja na snagu ove Odluke. Do njegova
donošenja na snazi ostaju Pravilnici o unutarnjem redu upravnih tijela doneseni
na temelju Odluke o ustrojstvu Gradske uprave Grada Krka (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije, broj 1/94).
Službenici i namještenici zatečeni u službi
odnosno na radu u upravnim tijelima na dan stupanja na snagu ove Odluke
nastavljaju radom na svojim dosadašnjim radnim
mjestima, do rasporeda na
radna mjesta utvrđena Pravilnikom o unutarnjem redu Upravnog odjela.
Rješenja o rasporedu iz stavka 2. ovoga
članka bit će donesena u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Pravilnika o
unutarnjem redu Upravnog odjela Grada Krka, a rješenje o imenovanju i rasporedu
pročelnika Upravnog odjela, nakon provedenog javnog natječaja.
Članak
18.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje
vrijediti Odluka o ustrojstvu Gradske uprave Grada Krka (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije, broj 1/94).
Službena uporaba naziva Upravnog odjela iz
članka 1. ove Odluke započinje nakon stupanja na snagu Pravilnika o unutarnjem
redu i rasporeda pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela. Do tada u službenoj
uporabi ostaju nazivi upravnih tijela određeni Odlukom o ustrojstvu Gradske
uprave Grada Krka (»Službene novine« Primorsko-goranske županije, broj 1/94).
Opći akti doneseni na temelju Odluke o
ustrojstvu i djelokrugu Gradske uprave Grada Krka (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije, broj 1/94) te opći akti kojima je Gradsko
poglavarstvo i Gradonačelnik uredili prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika
upravnih tijela ostaju na snazi, ako nisu u suprotnosti s zakonom, Statutom
Grada i ovom Odlukom.
Članak
19.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana nakon
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 023-01/09-01/1
Ur. broj: 2142/01-01-09-3
Krk, 12. kolovoza 2009.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA KRKA
Predsjednik
Gradskog vijeća
Josip Staničić, v.r.