29.
Na temelju članka 3. i članka 6. stavka 2.
Zakona o zakupu poslovnog prostora (»Narodne novine« broj 91/ 96, 124/97,
174/04 i 38/09), članka 35. stavka 2. i članka 391. Zakona o vlasništvu i
drugim stvarnim pravima (»Narodne novine« broj 91/96, 68/98, 137/99, 22/00,
73/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08 i 38/09), te članka 30. Statuta Grada
Bakra (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 25/09) Gradsko vijeće
Grada Bakra, na 3. sjednici održanoj 07. kolovoza 2009. godine donijelo je
ODLUKU
o zakupu poslovnog prostora na području Grada Bakra
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovom se Odlukom uređuje zasnivanje i
prestanak zakupa poslovnog prostora, te međusobna prava i obveze zakupodavca i
zakupnika poslovnog prostora u vlasništvu Grada Bakra, kao i poslovnog prostora
na kojem Grad Bakar ima pravo raspolaganja i korištenja.
Ovom se Odlukom utvrđuju uvjeti, način i
tijelo ovlašteno za provođenje javnog natječaja za davanje u zakup poslovnog
prostora iz stavka 1. ovog članka.
Poslovnim prostorom iz stavka 1. ovog članka
neposredno gospodari i upravlja gradonačelnik Grada Bakra.
Članak
2.
Poslovnim prostorom u smislu Zakona o zakupu
poslovnog prostora smatraju se poslovna zgrada, poslovna prostorija, garaža i
garažno mjesto.
Poslovnom zgradom smatra se zgrada
namijenjena obavljanju poslovne djelatnosti ako se pretežitim dijelom i koristi
u tu svrhu.
Poslovnom prostorijom smatraju se jedna ili
više prostorija u poslovnoj ili stambenoj zgradi namijenjenih obavljanju
poslovne djelatnosti koje, u pravilu, čine građevinsku cjelinu i imaju zaseban
glavni ulaz.
Garaža je prostor za smještaj vozila.
Garažno mjesto je prostor za smještaj vozila
u garaži.
Članak
3.
U upravljanju, raspolaganju i korištenju
poslovnim prostorom gradonačelnik:
- donosi plan održavanja, kupnje, gradnje,
adaptacije i rekonstrukcije poslovnih prostora;
- donosi financijski plan zakupnine za tekuću
godinu;
- utvrđuje veličinu parametra »a« za
određivanje visine zakupnine za svaku godinu;
- odlučuje o davanju poslovnog prostora u
zakup;
- odlučuje o namjeni poslovnog prostora;
- donosi Odluku o raspisivanju natječaja za
davanje u zakup poslovnog prostora;
- donosi Odluku o najpovoljnijem ponuditelju;
- daje suglasnost za davanje poslovnog
prostora u podzakup;
- odobrava adaptaciju poslovnog prostora;
- odlučuje o povratu uloženih sredstava
zakupnika u poslovni prostor;
- odlučuje o zajedničkom ulaganju sredstava
zakupodavca i zakupnika u poslovni prostor;
- odlučuje o prestanku zakupa poslovnog
prostora;
- odobrava sklapanje novog Ugovora o zakupu
sa sadašnjim zakupnikom poslovnog prostora nakon isteka Ugovora o zakupu,
sukladno odredbama Zakona i ove Odluke;
- imenuje Komisiju za utvrđivanje stanja
prostora i neophodnosti izvođenja radova;
- imenuje Komisiju za provođenje javnog
natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora;
- obavlja i druge poslove koji proizlaze iz
Zakona i ove Odluke.
Članak
4.
Stručne i administrativne poslove za
gradonačelnika, kao i ostale poslove vezane za upravljanje poslovim prostorima
obavljaju Upravni odjel za gospodarstvo, razvoj i financije i Upravni odjel za
komunalni sustav, urbanizam i ekologiju.
II. DJELATNOST U POSLOVNOM PROSTORU
Članak
5.
Namjenu poslovnog prostora radi obavljanja
određene djelatnosti utvrđuje gradonačelnik.
Članak
6.
U naselju Bakar, u ulici Primorje poslovni
prostori mogu se davati u zakup za obavljanje: ugostiteljske, trgovačke,
turističke, bankarske, servisne i galerijske djelatnosti, djelatnosti obrta
koji su neposredno vezani za prodaju svojih usluga kupcima, te za uredske
prostore.
Poslovni prostori u naselju i ulici iz stavka
1. ovog članka ne mogu se davati u zakup za skladišta i radionice proizvodnog
značaja.
Članak
7.
U Domovima kulture u svim naseljima na
području Grada Bakra, prostori se mogu davati u zakup za obavljanje
ugostiteljske i trgovačke, sportske i rekreacijske djelatnosti, te za uredske
prostore.
Članak
8.
Odluku o promjeni vrste djelatnosti i
proširenju djelatnosti u poslovnom prostoru, kao i Odluku o dopuni asortimana u
poslovnom prostoru namijenjenom za obavljanje djelatnosti trgovine donosi
gradonačelnik.
Odobrenje iz stavka 1. ovog članka može se
dati samo pod uvjetom da je zakupnik ugovorenu djelatnost u poslovnom prostoru
obavljao najmanje 6 mjeseci prije podnošenja zahtjeva za promjenu ili
proširenje djelatnosti, odnosno dopunu asortimana i da uredno ispunjava sve
ugovorne obveze u pogledu plaćanja zakupnine i ostalih troškova, u kojem
slučaju će se sačiniti dodatak Ugovora o zakupu i promijeniti visina zakupnine
na način da će se za cijeli prostor utvrditi zakupnina prema djelatnosti koja
ima veću osnovnu zakupninu.
III. RADNJE KOJE PRETHODE ZASNIVANJU ZAKUPA
Članak
9.
Prije donošenja Odluke o raspisivanju javnog
natječaja Upravni odjel za komunalni sustav, urbanizam i ekologiju utvrđuje
stanje i opremeljenost poslovnog prostora.
Zapisnikom iz stavka 1. ovog članka utvrđuje
se opća opremljenost prostora (stanje podova, zidova i stropova, vanjske i
unutarnje stolarije, postojanje i stanje sanitarnog čvora, vodovodne i elektro
instalacije), primjerenost postojećeg stanja uređenja prostora planiranim
namjenama, kao i potreba ulaganja u preuređenje istog radi ispunjavanja
minimalnih tehničkih uvjeta radi njegovog osposobljavanja za obavljanje
utvrđene djelatnosti.
Članak
10.
Pod ispunjavanjem minimalnih tehničkih uvjeta
uređenja prostora u smislu članka 9. stavka 2. ove Odluke podrazumijeva se
izvođenje slijedećih radova:
1. Vodoinstalaterski radovi, i to:
- izrada vodovodnog priključka sa
odgovarajućim ventilom uz razvod instalacije do sanitarnog čvora;
- zamjena dotrajalih instalacija vodovoda i
kanalizacije.
2. Elektroinstalaterski radovi, i to:
- izrada glavnog voda sa razvodnom pločom
primara i sekundara;
- uređenje instalacija u sanitarnom čvoru;
- ugradnja ormara glavnog voda po
elektroenergetskoj suglasnosti HEP-a;
- izrada instalacija za IPR tipkalo;
- zamjena dotrajalih rasvjetnih tijela,
prekidača i utičnica;
- zamjena razvoda elektroinstalacija po
nalogu HEP-a.
3. Zidarski radovi, i to:
- sanacija vlage, te otklanjanje uzroka
vlage;
- grubo i fino žbukanje zidova;
- radovi hidroizolacije i betonske podloge
podova;
- ugradnja gips kartonskih ploča kod
pregradnje ili sanacije zidova i
stropova.
4. Izgradnja novog ili rekonstukcija
postojećeg sanitarnog čvora, i to:
- ugradnja ili zamjena sanitarnih uređaja,
instalacija, podne i zidne keramike.
5. Stolarski radovi, i to:
- zamjena vanjske i unutarnje dotrajale
stolarije ili bravarije.
6. Staklarski radovi, i to:
- zamjena razbijenih stakala u prostoru.
7. Parketarski radovi, i to:
- popravak ili zamjena dotrajalog parketa,
laminata i slično.
8. Krovopokrivački i limarski radovi na
samostojećim prostorima, i to:
- popravak ili zamjena pokrova i ravnog
krova;
- zamjena ili popravak limarije i oluka.
9. Strojarski radovi, i to:
- sanacija i rekonstrukcija postojeće
instalacije centralnog grijanja, ventilacije i klimatizacije.
10. Zemljani radovi, i to:
- ukopavanje podova radi dobivanja potrebne
visine prostora;
11. Soboslikarsko-ličilački radovi:
- ličenje postojeće vanjske i unutarnje stolarije
i bravarije, ličenje unutarnjih zidova i stropova u poslovnim prostorima
namijenjem za obavljanje uredske djelatnosti, te ličenje prostora sanitarnog
čvora.
Članak
11.
Ako bi radi osposobljavanja prostora za
obavljanje utvrđene djelatnosti bilo potrebno zadrijeti u zajedničke dijelove
nekretnine, dozvoljava se, sukladno propisu kojim se uređuju međuvlasnički
odnosi, izvršiti popravke i zamjenu elemenata u zajedničkim dijelovima i
uređajima u zgradi ako se isti odnose na postavljanje vodova za svjetlo, plin,
energiju, vodu, telefon i slične uređaje, pod uvjetom da su dotrajali odnosno
nisu prikladni za uporabu.
Članak
12.
Radi utvrđivanja stanja prostora i
neophodnosti izvođenja radova iz članka 10. i 11. ove Odluke, gradonačelnik
imenuje Komisiju.
Komisija iz stavka 1. ovog članka sastoji se
od predsjednika i dva člana koji se biraju iz reda djelatnika u Upravnom odjelu
za komunalni sustav, urbanizam i ekologiju, na vrijeme od 4 (četiri) godine.
Članak
13.
Izuzetno od odredbe članka 10. i 11. ove Odluke,
gradonačelnik može, kada to ocijeni opravdanim, posebnim zaključkom utvrditi
potrebu izvođenja i drugih radova radi osposobljavanja prostora za obavljanje
utvrđene djelatnosti.
Također, ukoliko se radi o posebnom interesu
Grada, gradonačelnik može donijeti Odluku o davanju u zakup poslovnog prostora
koji nije uređen za obavljanje utvrđene djelatnosti, s time da je potrebne
radove za stavljanje u funkciju poslovnog prostora za utvrđenu namjenu dužan
izvesti zakupnik o svom trošku, a vrijednost izvršenih radova, temeljem
procjene ovlaštenog sudskog vještaka, umanjena za 20% na ime otpisa vrijednosti
imovine uračunati će se u cijenu zakupnine tijekom trajanja Ugovora o zakupu.
U slučaju iz prethodnog stavka, trošak
procjene sudskog vještaka snosi zakupnik.
Članak
14.
Radovi utvrđeni člankom 10., 11. i 13. stavak
1. ove Odluke izvode se na teret proračunskih sredstava Grada Bakra ako nisu
obuhvaćeni rizicima utvrđenim ugovorom o osiguranju (npr. požar, lom i puknuće
cijevi i sl.) kojeg s osiguravateljem sklapa upravitelj zgrade u kojoj se
prostor nalazi.
U slučaju iz članka 13. stavka 2. ove Odluke
radove izvodi zakupnik o svom trošku, a isti se uračunavaju u cijenu zakupninu
tijekom trajanja Ugovora o zakupu.
III. ZASNIVANJE ZAKUPA
Članak
15.
Poslovni prostor daje se u zakup putem javnog
natječaja.
Iznimno od odredbe iz stavka 1. ovog članka,
sadašnjem zakupniku poslovnog prostora koji u potpunosti izvršava obveze iz
Ugovora o zakupu, najkasnije 60 dana prije isteka roka na koji je Ugovor sklopljen,
ponudit će se sklapanje novog Ugovora o zakupu sukladno dosadašnjem Ugovoru o
zakupu, odnosno sukladno odredbama Odluke o zakupu poslovnog prostora koja je
na snazi u trenutku isteka Ugovora.
Ponuda iz stavka 2. ovog članka zakupniku će
se dostaviti pismenim putem.
Ako sadašnji zakupnik ne prihvati ponudu iz
stavka 2. ovog članka u roku od 30 dana, raspisati će se natječaj za davanje u
zakup poslovnog prostora u kojem će početni iznos zakupnine biti onaj koji je
ponuđen zakupniku iz stavka 2. ovog članka.
III. a) javni natječaj
Članak
16.
Javni natječaj iz članka 15. stavka 1. ove
Odluke provodi Komisija koju imenuje gradonačelnik na vrijeme od 4 (četiri)
godine.
Komisija se sastoji od tri člana i istog
broja zamjenika.
Komisiju iz stavka 2. ovog članka čine dva
člana iz Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj i financije i jedan član iz
Upravnog odjela za opće, pravne poslove i lokalnu samoupravu.
Predsjednik Komisije iz stavka 3. ovog članka
je pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj i financije.
Članak
17.
Javni natječaj iz članka 15. stavka 1. ove
Odluke objavljuje se u dnevnom tisku, najmanje 15 dana prije održavanja javnog
natječaja.
Javni natječaj obvezno sadrži:
1. lokaciju, namjenu i površinu poslovnog prostora;
2. početni iznos mjesečne zakupnine u kunama
po m2 ;
3. vrijeme na koje se poslovni prostor daje u
zakup;
4. rok za podnošenje pisanih prijava za
sudjelovanje u javnom natječaju;
5. odredbu o obvezi uplate garantnog pologa,
kojeg mora položiti svaki sudionik u javnom natječaju, u visini tromjesečnog
iznosa početne zakupnine, s naznakom da izabrani ponuđač gubi pravo na povrat
pologa u slučaju da ne zaključi Ugovor o zakupu ili prilikom zaključenja
ugovora ne pruži instrumente osiguranja propisane natječajem. Po zaključenju
ugovora o zakupu, garantni polog izabranog ponuđača se zadržava i uračunava u
zakupninu, dok se ostalim sudionicima natječaja garantni polog vraća;
6. datum, mjesto i vrijeme javnog otvaranja
ponuda;
7. vrijeme u kojem se može pogledati poslovni
prostor i izvršiti uvid u Zapisnik sa utvrđenim elementima kvalitete i
opremljenosti poslovnog prostora;
8. datum početka obavljanja djelatnosti u
prostoru;
9. odredbu da natjecatelj koji dobije
poslovni prostor u zakup mora, prije sklapanja Ugovora o zakupu, dostaviti
ovjerenu bianco zadužnicu kao instrument osiguranja plaćanja ugovorene
zakupnine i drugih potraživanja Grada koja proizlaze iz Ugovora o zakupu, a
koji će se naplatiti u slučaju da zakupnik u tijeku trajanja ugovornog odnosa ili
po isteku Ugovora o zakupu ne podmiri dospjelu zakupninu i ostale troškove;
10. odredbu o obvezi dostave osnovnih
podataka o ponuđaču (prebivalište, državljanstvo za fizičke osobe i podatke o
upisu u upisnik nadležnog registra za pravne osobe), te dokaz da ponuđač
ispunjava uvjete za obavljanje djelatnosti koja je određena kao namjena
poslovnog prostora, a osobe koje po članku 58. Zakona o pravima hrvatskih
branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji (»Narodne novine«
broj 174/04, 92/05, 02/07 i 107/07) imaju pravo zaključenja ugovora pod
uvjetima najpovoljnije ponude iz natječaja trebaju dostaviti dokaze kojima
dokazuju to pravo;
11. odredbu da je punomoćnik natjecatelja
dužan najkasnije do održavanja javnog natječaja (otvaranja ponuda)
dostaviti punomoć za
zastupanje (za fizičke osobe ovjerenu kod javnog bilježnika, a za pravne osobe
ponumoć potpisanu od zakonskog zastupnika i pečaćenu pečatom pravne osobe), ako
natjecatelj nije u mogućnosti osobno prisustvovati javnom natječaju;
12. odredbu o obvezi ponuđača da da pisanu
izjavu kojom prihvaća opće uvjete zakupa propisane Odlukom o zakupu poslovnog
prostora na području Grada Bakra, te da je upoznat sa stanjem i opremljenošću
prostora koji se daje u zakup;
13. odredbu o obvezi ponuđača da da pisanu
izjavu kojom, ukoliko prostor nije uređen za obavljanje utvrđene djelatnosti
(što se utvrđuje Zapisnikom o stanju i opremljenosti poslovnog prostora iz
članka 9. stavka 1. ove Odluke ili nalazom sudskog vještaka) prihvaća prostor
urediti o svom trošku i pristaje da sudski vještak izračuna vrijednost
izvršenih radova za stavljanje prostora u funkciju prema utvrđenoj namjeni, a
vrijednost kojih će se uračunati u zakupninu najduže tijekom trajanja ugovora o
zakupu;
14. odredbu da je najpovoljniji ponuditelj
dužan najkasnije u roku od 15 dana od primitka Odluke o davanju u zakup
poslovnog prostora ili do roka određenog u Odluci gradonačelnika sklopiti
Ugovor o zakupu i preuzeti poslovni prostor. Ukoliko najpovoljniji ponuditelj
ne postupi po navedenom bez opravdanog razloga, smatrat će se da je odustao od
sklapanja Ugovora o zakupu, te će se Odluka o dodjeli poslovnog prostora
staviti van snage, a natječaj za predmetni prostor ponoviti;
15. odredbu da na javnom natječaju ne može
sudjelovati pravna ili fizička osoba koja je već stekla pravo zakupa za
poslovni prostor koji je predmet natječaja, ali nije sklopila Ugovor o zakupu
ili je isti sklopila pa otkazala;
16. odredbu da se uvjeti natječaja za
obavljanje obrtničke ili samostalne profesionalne djelatnosti odnose i na
članove obitelji smrtno stradalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata,
članove obitelji zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog
rata, HRVI iz Domovinskog rata, dragovoljca iz Domovinskog rata, ostale
branitelje iz Domovinskog rata koji su proveli u obrani suvereniteta Republike
Hrvatske najmanje 12 mjeseci, pod uvjetom da nisu korisnici mirovine ostvarene
po Zakonu o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih
obitelji (»Narodne novine« broj 174/04, 92/ 05, 02/07 i 107/07), te da pravo
prvenstva mogu ostvariti samo jednokratno;
17. odredbu da kod provođenja javnog
natječaja za garažu, na javnom natječaju prednost imaju osobe s invaliditetom;
18. odredbu da na javnom natječaju za zakup
garaže prednost ima pravna ili fizička osoba koja u zgradi ili neposredno u
blizini zgrade u kojoj se garaža nalazi, koristi stan ili poslovni prostor;
19. odredbu da se Ugovor o zakupu sklapa kao
ovršna isprava sukladno odredbi članka 23. stavka 2. Zakona o zakupu poslovnog
prostora, a na trošak zakupnika;
20. odredbu da u javnom natječaju ne može
sudjelovati natjecatelj koji po bilo kojoj osnovi na dan zaključenja natječaja
ima dospjelih, a nepodmirenih dugovanja prema Gradu Bakru, kao ni zakupnik
poslovnog prostora koji ne ispunjava obveze iz ugovora o zakupu ili ih neuredno
ispunjava;
21. druge posebne uvjete za sudjelovanje u
javnom natječaju koje utvrđuje gradonačelnik.
Članak
18.
Natječaj za davanje u zakup poslovnog
prostora provodi se na temelju pisanih ponuda predanih putem pošte ili osobno u
pisarnicu Grada Bakra.
Rok za podnošenje pisanih ponuda je 15 dana
od dana objave najtečaja.
Članak
19.
Pisana prijava za sudjelovanje u javnom
natječaju mora sadržavati:
- zahtjev u kojem mora biti navedeno ime i
prezime natjecatelja i njegovo prebivalište (za fizičku osobu), odnosno tvrtka
s adresom sjedišta (za pravnu osobu), te naziv banke i broj računa radi povrata
garantnog pologa;
- visinu ponuđene zakupnine;
- dokaz da je natjecatelj uplatio garantni
polog;
- presliku osobne iskaznice ukoliko je
natjecatelj fizička osoba;
- izvornik ili ovjerenu presliku Izvatka iz
obrtnog registra ne starijeg od 15 (petnaest) dana iz kojih mora biti vidljivo
da je osoba registirana za djelatnost za koju se javni natječaj provodi;
- izvornik ili ovjereni preslik rješenja o
upisu u sudski registar ili Izvatke iz sudskog registra ne starije od 15
(petnaest) dana iz kojih mora biti vidljivo da je pravna osoba registirana za
djelatnost za koju se javni natječaj provodi, te ime i prezime osobe ovlaštene
za zastupanje;
- izvornik ili ovjeren preslik rješenja o
registraciji udruge ili političke stranke izdanog od nadležnog tijela, ako je
natjecatelj udruga ili politička stranka;
- potvrdu porezne uprave o podmirenim
poreznim obvezama i doprinosima za mirovinsko i zdravstveno osiguranje;
- uvjerenje o nekažnjavanju izdano od
nadležnog suda;
- izvornik ili ovjereni preslik dokumentacije
kojom se dokazuje svojstvo osobe iz članka 17. točke 16. ove Odluke;
- pisanu izjavu ponuditelja o prihvaćanju
općih uvjeta zakupa propisanih Odlukom o zakupu poslovnog prostora, te izjavu
da je upoznat sa stanjem i opremljenošću prostora koji se daje u zakup;
- pisanu izjavu ponuditelja da prihvaća,
ukoliko prostor nije uređen za obavljanje utvrđene djelatnosti, prostor urediti
o vlastitom trošku te da pristaje da sudski vještak utvrdi vrijednost ulaganja
u prostor koja će se uračunati u cijenu zakupnine najduže tijekom trajanja
zakupa.
Prijava iz stavka 1. ovog članka podnosi se
do određenog roka utvrđenog u tekstu objave javnog natječaja, u zatvorenoj
omotnici na adresu Grad Bakar, Primorje 39, s naznakom »NE OTVARATI - PRIJAVA
NA JAVNI NATJEČAJ ZA ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA«.
Dokaze i isprave iz stavka 1. ovog članka
Komisija zadržava do okončanja postupka, a potom izvornike istih vraća
natjecateljima a preslike zadržava, dok se izvornici dokaza i isprava
najpovoljnijeg natjecatelja trajno zadržavaju.
Članak
20.
Javno otvaranje ponuda obavlja Komisija i to
najkasnije osam dana od proteka roka za podnošenje ponuda.
Prije otvaranja ponuda Komisija utvrđuje da
li je akt o raspisivanju javnog natječaja propisno objavljen, te upoznaje
natjecatelje o eventualnim izmjenama vezanim za podatke o poslovnom prostoru,
te s uvjetima i načinom provođenja javnog natječaja.
Prije otvaranja ponuda predsjedavajući
Komisije zapisnički uzima podatke svih natjecatelja i utvrđuje njihov
identitet. Ako Komisija utvrdi da netko od prisutnih natjecatelja ili
punomoćnika nije dokazao svoj identitet, isključit će ga s javnog otvaranja
ponuda. Komisija utvrđuje da li natjecatelji ispunjavaju uvjete iz akta o
raspisivanju javnog natječaja za pristup javnom natječaju, te nakon što se
zapisnički utvrdi koji natjecatelji ispunjavaju uvjete, predsjeda
vajući Komisije započinje s
provođenjem javnog natječaja. Nakon unošenja podataka o natjecateljima u
zapisnik otvaranje ponuda započinje, i više niti jedna osoba ne može
sudjelovati u javnom natječaju.
Članak
21.
Ukoliko na natječaju sudjeluje i udovolje
uvjetima postignutim na natječaju više osoba, koji temeljem članka 17. točke
16. ove Odluke ostvaruju pravo prvenstva, prvenstveni red između tih osoba
utvrđuje se na način da se pravo zakupa ostvaruje slijedećim redom:
- članovi obitelji smrtno stradalog hrvatskog
branitelja iz Domovinskog rata,
- članovi obitelji zatočenog ili nestalog
hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata,
- HRVI iz Domovinskog rata,
- dragovoljci iz Domovinskog rata,
- ostali hrvatski branitelji iz Domovinskog
rata koji su proveli u obrani suvereniteta Republike Hrvatske najmanje 12
mjeseci.
Ako se ni prema odredbi iz stavka 1. ovog
članka ne može utvrditi red prvenstva, osobe koje ostvaruju red prvenstva
moraju između sebe nastaviti iznositi ponude.
Članak
22.
Komisija konstatira ukupan broj primljenih
ponuda, te pristupa otvaranju istih i to redoslijedom prema danu i satu
primitka.
Članak
23.
O provođenju postupka javnog natječaja vodi
se Zapisnik koji sadrži:
- datum i vrijeme provođenja javnog
natječaja;
- imena članova Komisije;
- podatke o poslovnom prostoru;
- podatke o ponuditeljima prisutnima na
otvaranju ponuda;
- osnovni podatke o svakom ponuđaču;
- namjenu prostora;
- popis priloga ponudi;
- visinu ponuđene mjesečne zakupnine.
Zakašnjele ili nepotpune ponude se ne
razmatraju.
U znak prihvaćanja Zapisnika iz stavka 1.
ovog članka, svi prisutni natjecatelji i članovi Komisije ga potpisuju.
Nakon završetka javnog otvaranja ponuda
zainteresiranim se natjecateljima, na njihov zahtjev uručuje preslika Zapisnika
iz stavka 1. ovog članka.
Komisija potom utvrđuje listu ponuđača koji
ispunjavaju uvjete natječaja, te cjelokupnu dokumentaciju proslijeđuje na
razmatranje gradonačelniku.
III.b) odabir najpovoljnije ponude
Članak
24.
Odluku o odabiru najpovoljnije ponude,
temeljem Zapisnika Komisije sa otvaranja ponuda, donosi gradonačelnik.
Najpovoljnijom ponudom smatrat će se ona
ponuda koja uz ispunjenje uvjeta iz natječaja sadrži i najviši iznos zakupnine.
U slučaju da su dva ili više ponuđača
ponudili jednak iznos mjesečne zakupnine, a ispunjavaju uvjete iz natječaja,
najpovoljnija ponuda odredit će se izvlačenjem.
Članak
25.
Odluka gradonačelnika o odabiru najpovoljnije
ponude dostavlja se svim ponuđačima u roku od 8 (osam) dana od dana donošenja
iste.
U Odluci o odabiru najpovoljnije ponude mora
se navesti i iznos zakupnine kojeg je najpovoljniji ponuđač ponudio.
Ukoliko natjecatelj koji je sudjelovao u
javnom natječaju, a čija ponuda nije izabrana kao najpovoljnija, smatra da je
poslovni prostor dan u zakup fizičkoj ili pravnoj osobi koja ne ispunjava
uvjete ili ako smatra da postupak javnog natječaja nije pravilno proveden, ima
pravo u roku od 8 (osam) dana od dana primitka Odluke iz stavka 1. ovog članka
uložiti prigovor gradonačelniku koji je dužan po istom postupiti i donijeti
Odluku u roku od 8 (osam) dana od dana primitka prigovora.
Odluka po prigovoru mora biti obrazložena i u
pismenom otpravku dostavljena podnositelju prigovora.
Članak
26.
Osobe iz članka 58. Zakona o pravima
hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji (»Narodne
novine« broj 174/04, 92/05, 02/07 i 107/07) koje su sudjelovale i udovoljile
uvjetima natječaja dužne su u roku od 8 dana od dana primitka Odluke o odabiru
najpovoljnije ponude izjasniti žele li koristiti pravo prvenstva sklapanja
Ugovora o zakupu pod uvjetima najpovoljnije ponude.
Smatra se da je izjašnjenje dano u roku ako
je stiglo prije isteka roka na adresu Grada Bakra. Kada je izjašnjenje upućeno
poštom preporučeno, dan predaje pošti smatra se danom predaje Gradu Bakru.
Ukoliko se natjecatelji ne izjasne u roku iz
stavka 1. ovog članka smatrat će se da ne žele koristiti pravo prvenstva na zaključenje
Ugovora o zakupu.
Članak
27.
Na osnovu Odluke o odabiru najpovoljnije
ponude i izjašnjenja osoba iz članka 26. ove Odluke, gradonačelnik donosi
Odluku o tome sa kojim natjecateljem će se zaključiti Ugovor o zakupu.
Odluka iz stavka 1. ovog članka mora obvezno
sadržavati:
- adresu, površinu i namjenu poslovnog
prostora;
- ime i adresu prebivališta najpovoljnijeg
natjecatelja (za fizičku osobu), te tvrtku i sjedište natjecatelja (za pravnu
osobu);
- ugovorenu mjesečnu zakupninu izraženu u
kunama po m2 ;
- iznos uplaćenog garantnog pologa;
- rok početka plaćanja zakupnine i početka
obavljanja djelatnosti;
- datum i sat primopredaje poslovnog
prostora.
Članak
28.
Garantni polog koji je uplatio ponuđač
izabran za zaključenje Ugovora uračunava se u zakupninu, a ostalim ponuđačima
se garantni polog vraća najkasnije 8 (osam) dana nakon donošenja Odluke o
odabiru ponuđača s kojim će se zaključiti Ugovor o zakupu.
Iznimno od prethodnog stavka, ukoliko ponuđač
izabran za zaključenje Ugovora o zakupu na samom natječaju ili u kasnijem
periodu odustane od zaključenja Ugovora o zakupu ili u razdoblju od 3 (tri)
mjeseca od zaključenja Ugovora raskine Ugovor o zakupu, odnosno ako prilikom
zaključenja Ugovora ne pruži instrumente osiguranja propisane natječajem, gubi
pravo na povrat garantnog pologa.
Članak
29.
Natječaj za dodjelu poslovnog prostora u
zakup ponovit će se u slučaju ako se ne izvrši izbor, te u slučaju iz članka
28. stavka 2. ove Odluke.
III. c) davanje poslovnog prostora u podzakup
Članak
30.
Gradonačelnik može odobriti stupanje u prava
i obveze dosadašnjeg zakupnika slijedećim osobama:
1. supružniku (bračnom ili izvanbračnom
drugu) ili djeci (usvojenicima i pastorcima) zakupnika, ako zakupnik umre, pod
uvjetom da nastave obrt za ugovorenu djelanost;
2. supružniku ili djeci (usvojenicima i
pastorcima) zakupnika, ako zakupnik umre, pod uvjetom da poslovni prostor -
garažu - nastavi koristiti za ugovorenu djelatnost i da ima trajno boravište na
adresi dosadašnjeg zakupnika;
3. pravnoj osobi koja nastane promjenom
pravnog položaja dosadašnjeg zakupnika pod uvjetom da dostavi dokaz o pravnom
sljedništvu (rješenje nadležnog Trgovačkog suda);
Članak
31.
Gradonačelnik može odobriti davanje dijela
ili cjelokupnog poslovnog prostora u podzakup, i to u pismenom obliku, u
slijedećim slučajevima odnosno osobama:
- dio prostora u poslovnim prostorima u
kojima se obavlja zdravstvena ili obrazovna djelatnost;
- dio prostora u poslovnim prostorima većim
od 50 m2 namijenjenim za
uredsku djelatnost;
- supružniku, djeci (usvojenicima ili
pastorcima), te zaposlenicima koji su najmanje 5 godina bili zaposleni kod
zakupnika, ako sa zakupnikom obavljaju zajednički obrt;
- bankama za postavu bankomata, uz obvezu
zakupnika da za površinu poslovnog prostora koji se daje u podzakup prihvati
povećanje ugovorene zakupnine za 3 (tri) puta;
- u drugim slučajevima kada je to u interesu
Grada.
Poslovni prostor koji je dan u zakup temeljem
Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih
obitelji (»Narodne novine« broj 174/04, 92/05, 02/ 07 i 107/07) ne može se dati
u podzakup.
Članak
32.
Uz uvjete iz članka 31. ove Odluke, zakupnik
odnosno podzakupnik moraju ispuniti i slijedeće uvjete:
- u pogledu obavljanja djelatnosti ukoliko je
to potrebno prema zakonskim propisima;
- podmirenje dužne zakupnine, kamata i
ostalih troškova za poslovni prostor.
IV. UGOVOR O ZAKUPU
Članak
33.
Zakup poslovnog prostora zasniva se Ugovorom
o zakupu.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora sklapa se
u pisanom obliku.
Ugovor o zakupu sklopljen protivno odredbi iz
stavka 2. ovog članka ništav je.
Ugovor o zakupu potpisuje gradonačelnik ili
osoba koju gradonačelnik pismeno ovlasti.
Članak
34.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora zaključuje
se na određeno vrijeme u trajanju od najmanje 5 godina do najduže 10 godina.
Gradonačelnik određuje trajanje zakupa u
Odluci o raspisivanju natječaja za davanje u zakup poslovnog prostora.
Iznimno, Ugovor o zakupu može se zaključiti
na određeno vrijeme, kraće ili duže od vremena propisanog u stavku 1. ovog
članka, ako je poslovni prostor predmet naknade prema posebnom zakonu.
Članak
35.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora mora
sadržavati:
1. naznaku ugovornih strana;
2. podatke po poslovnom prostoru (površinu i
detaljan opis poslovnog prostora sa elementima kvalitete i opremljenosti
utvrđenih zapisnikom prilikom objavljivanja natječaja);
3. djelatnost koja će se obavljati u
poslovnom prostoru;
4. odredbe o korištenju zajedničkih uređaja i
prostorija u zgradi, te zajedničkih usluga u zgradi i rok njihova plaćanja;
5. rok predaje poslovnog prostora zakupniku;
6. rok do kojeg je zakupnik dužan početi
obavljati djelatnost, naročito u slučaju kada se u zakup daje prostor koji nije
uređen za obavljanje utvrđene djelatnosti;
7. vrijeme na koje je Ugovor o zakupu
zaključen;
8. iznos zakupnine, način i rok plaćanja, te
instrumente osiguranja plaćanja i uvjete njihova korištenja;
9. odredbu o obvezi zakupnika da plaća
komunalnu naknadu i druge troškove vezane za redovito korištenje poslovnog
prostora,
10. odredbu o obvezi zakupnika da u
ugovorenom roku uredi poslovni prostor prema uvjetima iz natječaja;
11.odredbu da zakupnik u zakup uzima prostor
u viđenom stanju, te da ga je dužan urediti i privesti utvrđenoj namjeni o
vlastitom trošku, i da pristaje da sudski vještak izračuna vrijednost potrebnih
radova za stavljanje prostora u funkciju a prema utvrđenoj namjeni;
11. odredbe o zabrani davanja poslovnog
prostora u podzakup ili na korištenje nekim drugim pravnim osobama, osim u
slučajevima predviđenim ovom odlukom;
12. odredbu kojom zakupnik izričito pristaje
na povećanje zakupnine koje će uslijediti tijekom trajanja zakupa prema Odluci
gradonačelnika, kao i da je zakupnik suglasan da se za povećanje zakupnine neće
sačinjavati dodatak Ugovora o zakupu;
13. odredbu da zakupnik ne može vršiti
preinake poslovnog prostora bez prethodne pismene suglasnosti zakupodavca;
14. odredbe o prestanku Ugovora, posebno o
otkazu i otkaznim rokovima;
15. odredbu da se Ugovor o zakupu sklapa kao
ovršna isprava u smislu Zakona o javnom bilježništvu;
16. odredbu da se po sklapanju Ugovora o
zakupu, sastavlja Zapisnik o primopredaji poslovnog prostora s potpisom
ugovornih strana;
17. mjesto i datum zaključenja ugovora, te
popis ugovornih strana.
Članak
36.
Zakupnik je dužan Ugovor o zakupu potpisati u
roku od 15 dana od dana kada je pismeno pozvan na zaključenje ugovora o zakupu.
Ukoliko zakupnik u roku iz stavka 1. ovog
članka ne potpiše Ugovor o zakupu, smatrat će se da je odustao od zaključenja
Ugovora.
Smatra se da je zakupnik odustao od
zaključenja Ugovora ukoliko do vremena za potpis Ugovora ne pruži sredstva
osiguranja na koja se obvezao svojom ponudom.
Zakupnik snosi troškove ovjere ugovora,
ishođenja i ovjere instrumenata osiguranja.
Članak
37.
Prilikom primopredaje poslovnog prostora
ugovorne strane sastavljaju Zapisnik o primopredaji u koji se unose
podaci o poslovnom prostoru
(lokacija, površina, namjena, stanje prostora iz Zapisnika o utvrđivanju stanja
prostora i neophodnosti izvođenja radova ili iz nalaza sudskog vještaka, broj i
stanje brojila vode i električne energije, broj ključeva poslovnog prostora i
ostalo).
Članak
38.
U slučaju otkaza Ugovora o zakupu od strane
zakupodavca, gradonačelnik može odobriti sklapanje nagodbe ukoliko zakupnik
prije pokretanja ili u tijeku ovršnog ili parničnog postupka ispuni slijedeće
uvjete:
- u slučaju neplaćanja zakupnine, podmiri
cjelokupno dugovanje zakupnine, kamata i ostalih troškova;
- u slučaju nekorištenja prostora, započne s
korištenjem prostora;
- u slučaju davanja prostora drugome na
korištenje ili u podzakup bez suglasnosti zakupodavca, isprazni prostor od
bespravnog korisnika.
Osim ispunjavanja uvjeta iz prethodnog stavka
zakupnik mora prihvatiti povećanje visine zakupnine za 20 % u odnosu na
ugovorenu zakupninu.
V. ODREĐIVANJE ZAKUPNINE
Članak
39.
Visina zakupnine poslovnog prostora utvrđuje
se u postupku provođenja natječaja na način da zakupnina ne može biti niža od
osnovne zakupnine utvrđene stavkom 2. ovog članka.
Zakupnina za poslovni prostor određuje se po
1 m2 korisne površine
poslovnog prostora, a prema zoni u kojoj se poslovni prostor nalazi i
djelatnosti koja se u poslovnom prostoru obavlja.
Za poslovni prostor u kojem se obavlja više
djelatnosti zakupnina se određuje po korisnoj površini za svaku djelatnost
posebno.
Zakupnina za poslovni prostor utvrđuje se
prema Tabeli za utvrđivanje zakupnine koja je sastavni dio ove Odluke.
Članak
40.
Korisna površina je površina poslovnog
prostora koja se dobije mjerenjem između zidova prostorija poslovnog prostora
uključujući ulazno-izlazni prostor, sanitarni čvor, površinu izloga i galerije.
U korisnu površinu ulaze i terase ukoliko
nisu na javno prometnim površinama, za koje se visina zakupnine obračunava u
visini od 50% od cijene zatvorenog poslovnog prostora po m2, osim za terase restorana kod kojih se visina
zakupnine obračunava u visini od 25% od cijene zatvorenog poslovnog prostora.
Članak
41.
Mjesečna zakupnina za poslovni prostor
obračunava se umnoškom korisne površine poslovnog prostora i jednične zakupnine
utvrđene Odlukom gradonačelnika.
Vrijednost veličine »a« za poslovni prostor
utvrđuje gradonačelnik za svaku kalendarsku godinu.
Odluka o veličini parametra »a« objavljuje se
u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije.
Članak
42.
Zakupnik je dužan plaćati ugovorenu mjesečnu
zakupninu najkasnije do 5.-tog u mjesecu za mjesec za koji se plaća.
Članak
43.
Za određivanje zakupnine za poslovni prostor
utvrđuje se 5 (pet) zona kako slijedi:
1. ZONA I. - naselje Bakar s obalnim pojasom
do granice s Općinom Kostrena i Gradom Kraljevica, te područjem »industrijske
zone«;
2. ZONA II. - naselje Hreljin, Praputnjak,
Krasica, Škrljevo, Kukuljanovo;
3. ZONA III. - naselja Plase (Ružić selo) i
Zlobin (osim predjela Zlobinsko brdo do izgradnje vodovoda).
4. ZONA IV. - naselja Plosna i Ponikve.
5. ZONA V. - predio naselja Zlobin -
Zlobinsko brdo.
VI. PRAVA I OBVEZE UGOVORNIH STRANA
Članak
44.
Zakupnik je dužan poslovni prostor koristiti
samo u svrhu i način određen ugovorom o zakupu.
Zakupnik smije privremeno prestati s
obavljanjem djelatnosti u poslovnom prostoru u slučaju godišnjeg odmora i
uređenja prostora koje je prethodno pismeno odobrio zakupodavac.
U slučaju iz stavka 2. ovog članka obveza
plaćanja zakupnine i ostalih troškova ne prestaje.
Ugovor o zakupu raskinut će se ako zakupnik
podmiruje zakupninu, a prestane s obavljanjem djelatnosti, osim u slučaju iz
stavka 2. ovog članka.
Članak
45.
Zakupodavac je dužan predati poslovni prostor
zakupniku u roku utvrđenom ugovorom o zakupu.
Ako ugovorom o zakupu nije utvrđeno u kakvom
je stanju zakupodavac dužan zakupniku predati poslovni prostor, poslovni
prostor mora biti u stanju prikladnom za obavljanje djelatnosti utvrđene
Ugovorom o zakupu.
Članak
46.
Zakupnik ne smije početi koristiti poslovni
prostor prije zaključenja Ugovora o zakupu i potpisivanja Zapisnika o
primopredaji poslovnog prostora.
Potpisom Ugovora o zakupu i Zapisnika o
primopredaji poslovnog prostora zakupnik potvrđuje da je poslovni prostor
primio u viđenom stanju odnosno u stanju u kojem se može upotrebljavati za
djelatnost utvrđenu Ugovorom, te da je suglasan da će prostor urediti o
vlastitom trošku sukladno članku 13. stavku 2. i članku 35. stavku 11. ove
Odluke.
Članak
47.
Zakupnik je dužan snositi troškove tekućeg
održavanja poslovnog prostora, kao i o svom trošku izvršiti popravke oštećenja
koja je sam prouzročio ili su ih prouzročile osobe koje se koriste zakupnikovim
poslovnim prostorom.
Pod tekućim održavanjem smatra se čišćenje,
soboslikarski radovi, sitniji popravci na instalacijama i slično.
Članak
48.
Zakupnik je dužan plaćati naknadu za troškove
korištenja zajedničkih uređaja i obavljanja zajedničkih usluga u visini koja se
utvrđuje međuvlasničkim ugovorom između vlasnika posebnih dijelova zgrada,
odnosno u visini koju odredi gradonačelnik za zgrade koje su u vlasništvu Grada
Bakra u cjelosti.
Članak
49.
Zakupnik smije samo uz izričito pismenu
suglasnost zakupodavca činiti preinake poslovnog prostora kojima se bitno
mijenja konstrukcija, raspored, površina, namjena ili vanjski izgled poslovnog
prostora, s time da se međusobni odnosi uređuju posebnim ugovorom.
Zakupodavac je dužan u roku od 30 dana od
prijema obavijesti o namjeri izvođenja radova pisanim putem dati suglasnost ili
istu uskratiti.
Ugovorom iz stavka 1. ovog članka posebno će
se regulirati:
- rok amortizacije izvršenih radova koji ne
može biti duži od roka na koji je ugovor zaključen;
- pravo zakupnika na povrat izvršenih, a
neamortiziranih ulaganja, ukoliko gradonačelnik otkaže Ugovor o zakupu prije
isteka ugovorenog roka za amortizaciju izvršenih radova;
- da zakupnik nema pravo na povrat uloženih,
a neamortiziranih sredstava u slučaju da samoinicijativno otkaže Ugovor o
zakupu poslovnog prostora.
Iznimno od odredbe iz stavka 2. ovog članka,
zakupnik ima pravo na povrat sredstava uloženih u potrebne radove za stavljanje
prostora u funkciju za utvrđenu namjenu ako je preuzeo poslovni prostor koji
nije prikladan za obavljanje ugovorene djelatnosti, ili ako za vrijeme trajanja
Ugovora o zakupu nastane potreba za izvođenje takvih radova, kroz umanjanje
najviše do 50% mjesečne zakupnine, uz uvjet da su vrsta i opseg potrebnih
radova i vrijeme izvođenja radova prethodno utvrđeni Ugovorom, te da je
Zapisnikom o izvršenim radovima konstatirano da su radovi stvarno i izvedeni u
ugovorenom opsegu, uz obveznu dostavu izvornih računa i dokaza o plaćanju
istih.
Vrijednost potrebnih radova ne smije biti
veća od visine 50%-tne zakupnine za razdoblje za koje jeUugovor zaključen.
U slučaju iz stavka 3. ovog članka, zakupnik
će se osloboditi obveze plaćanja zakupnine za vrijeme ugovoreno za izvođenje
radova.
Članak
50.
Iznimno, zakupniku s kojim je ugovorena
najmanje dvostruko veća zakupnina od početne zakupnine određene u natječaju za
davanje u zakup poslovnog prostora, može se odobriti naknada uloženih sredstava
u uređenje poslovnog prostora za vrijeme trajanja ugovora o zakupu, no samo pod
uvjetom ako je dobio pismenu suglasnost Grada za uređenje poslovnog prostora.
Naknada uloženih sredstava u uređenje
poslovnog prostora odobrit će se na temelju ispostavljene vjerodostojne
isprave, ovjerene po sudskom vještaku, o izvršenim radovima i to za slijedeće
radove:
- izradu vodovodnog priključka
(vodoinstalaterski radovi);
- izradu glavnog voda s razvodnom pločom
(elektroinstalaterski radovi);
- zidarske radove;
- izradnju sanitarnog čvora;
- stolarske i bravarske radove na fasadi
prostora;
- izvedbu telefonske i plinske instalacije.
Odluku o povratu uloženih sredstava u
uređenje poslovnog prostora, te o visini sredstava donosi gradonačelnik.
Odobrena sredstva iz prethodnog stavka
vraćaju se zakupniku na način da se odobreni iznos prebija s iznosom mjesečne
zakupnine do isplate odobrenog iznosa s time da se odobreni iznos mora platiti
do isteka roka zakupa poslovnog prostora.
Članak
51.
Zakupnik nema pravo poslovni prostor ili dio
poslovnog prostora dati u podzakup bez izričitog pismenog odobrenja
gradonačelnika.
Podzakup poslovnog prostora odobrit će se
isključivo pod uvjetom da su prethodno podmirene sve obveze iz Ugovora o
zakupu.
Zakupnik jamči zakupodavcu da će podzakupac
poslovni prostor upotrebljavati prema uvjetima iz Ugovora o zakupu.
Podzakup prestaje kada prestaje i zakup.
VII. PRESTANAK ZAKUPA
Članak
52.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora prestaje
na način popisan Zakonom, ovom Odlukom i Ugovorom o zakupu.
Članak
53.
Zakupodavac može otkazati Ugovor o zakupu
poslovnog prostora u svako doba, bez obzira na ugovorene ili zakonske odredbe o
trajanju zakupa ako:
1. zakupnik i poslije pisane opomene
zakupodavca koristi poslovni prostor protivno ugovoru ili mu nanosi znatniju
štetu koristeći ga bez dužne pažnje;
2. u roku od 15 (petnaest) dana od primitka
opomene zakopodavca, zakupnik ne plati dospjelu zakupninu ili troškove za dva
uzastopna mjeseca ili tri mjeseca u bilo kojem razdoblju tekuće godine;
3. bez odobrenja zakupodavca vrši preinake
poslovnog prostora;
4. bez odobrenja zakupodavca izda dio ili
cijeli poslovni prostor drugome u podzakup protivno ugovoru i ovoj Odluci;
5. tijekom trajanja zakupa zakupodavac
odlukom odredi da se poslovni prostor može koristiti samo za obavljanje druge
djelatnosti od one za koju je izdan u zakup.
Članak
54.
Nakon prestanka Ugovora o zakupu zakupnik je
dužan predati zakupodavcu poslovni prostor u roku od 8 (osam) dana od dana
prestanka Ugovora o zakupu, u stanju u kojem ga je primio s tim da uređaje koje
je ugradio u poslovni prostor može odnijeti ako se time ne oštećuje poslovni
prostor.
Prilikom predaje ispražnjenog poslovnog
prostora sastavlja se Zapisnik o stanju u kojem se nalazi poslovni prostor u
vrijeme predaje.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
55.
Ugovori o zakupu sklopljeni prije stupanja na
snagu ove Odluke ostaju na snazi do isteka roka na koji su sklopljeni.
Članak
56.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje
vrijediti Odluka o zakupu poslovnog prostora u vlasništvu Grada Bakra
(»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 39/06 i 42/07).
Članak
57.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/09-01/04
Ur. broj: 2170-02-01-09-12
Bakar, 7. kolovoza 2009.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA BAKRA
Predsjednik
Gradskog vijeća
Milan Rončević, v.r.
*tablica se nalazi
na dnu stranice*