23.
Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01,
60/01-vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka 27.
Statuta Grada Bakra (»Službene novine PGŽ« broj 25/09 ) Gradsko vijeće Grada
Bakra, na sjednici održanoj dana 7. kolovoza 2009. godine donosi
POSLOVNIK
Gradskog vijeća Grada Bakra
I. UVODNE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Poslovnikom se detaljnije uređuje način
konstituiranja Gradskog vijeća (u daljnjem tekstu: Vijeće), ostvarivanje prava,
obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika i
potpredsjednika Vijeća, sastav i način rada radnih tijela, odnos Vijeća i
Gradonačelnika, način i postupak donošenja akata u Vijeću, donošenje akata po
hitnom postupku, donošenje Proračuna, Odluke o izvršavanju proračuna,
polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna, sazivanje, rad i
tijek sjednice, postupak izbora i imenovanja, vođenje zapisnika, javnost rada,
te druga pitanja od značaja za rad Vijeća Grada Bakra (u daljnjem tekstu:
Grad).
II. KONSTITUIRANJE GRADSKOG VIJEĆA
Članak
2.
Konstituirajuća sjednica Vijeća saziva se na
način, po postupku i u rokovima utvrđenim zakonom, a Vijeće je konstituirano
izborom predsjednika Vijeća, ukoliko je na konstituirajućoj sjednici nazočna
većina članova Vijeća.
Predsjedatelj konstituirajuće sjednice (u
daljnjem tekstu: predsjedatelj) koji je čelnik središnjeg tijela državne uprave
nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave ili po njemu
ovlaštena osoba saziva konstituirajuću sjednicu Vijeća.
Do izbora predsjednika Vijeća sjednici
privremeno predsjedava dobno najstariji vijećnik kojeg utvrđuje sazivač
sjednice, koji do izbora predsjednika Vijeća ima sva prava i dužnosti predsjednika
Vijeća u pogledu predsjedanja i rukovođenja sjednicom, a do izbora Mandatnog
povjerenstva i Odbora za izbor i imenovanja, ovlašten je predlagati donošenje
odluka, a to pravo pripada i najmanje 5 (pet) vijećnika.
Nakon izbora predsjednika Vijeća, izabrani
predsjednik Vijeća preuzima predsjedanje sjednicom.
Članak
3.
Mandatno povjerenstvo koje se bira na
konstituirajućoj sjednici Vijeća bira se na prijedlog predsjedavatelja ili
najmanje 5 (pet) vijećnika.
Mandatno povjerenstvo ima predsjednika i 2
(dva) člana.
Osim predsjednika Vijeća i Mandatnog
povjerenstva, na konstituirajućoj sjednici Vijeće može birati potpredsjednike
Vijeća i Odbor za izbor i imenovanje.
Mandatno povjerenstvo na konstituirajućoj
sjednici obavještava Vijeće o provedenim izborima za Vijeće i imenima izabranih
vijećnika, o imenima vijećnika koji obnašaju dužnost nespojivu sa vijećničkom
dužnošću pa im vijećnički mandat miruje, o zamjenicima vijećnika koji umjesto
njih počinju obnašati vijećničku funkciju te o stjecanju uvjeta za prijevremeni
prestanak mandata vijećnika.
Vijeće zaključkom prihvaća izvješće Mandatnog
povjerenstva.
Članak
4.
Mandatno povjerenstvo na konstituirajućoj
sjednici podnosi izviješće o provedenim izborima, nakon čega vijećnici polažu
prisegu i potpisuju izjavu o davanju prisege.
Predsjedatelj izgovara prisegu sljedećeg
sadržaja:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost
vijećnika u Vijeću Grada obavljati savjesno i odgovorno, i da ću se u svom radu
držati Ustava Republike Hrvatske, zakona i Statuta Grada te da ću se zauzimati
za svekoliki napredak Republike Hrvatske i Grada«.
Predsjedatelj poslije pročitane prisege
proziva pojedinačno vijećnike, a vijećnik nakon što je izgovoreno njegovo ime i
prezime, ustaje i izgovara: »Prisežem«.
Vijećnik koji nije bio nazočan na konstituirajućoj
sjednici, kao i zamjenik vijećnika, kad počinje obavljati dužnost vijećnika,
polaže prisegu na prvoj sjednici na kojoj je nazočan.
Članak
5.
U slučaju mirovanja mandata i prestanka
mandata vijećnika, vijećnika zamjenjuje zamjenik vijećnika.
Vijećnika izabranog na stranačkoj listi,
zamjenjuje kandidat s dotične liste koji nije izabran, a kojeg odredi politička
stranka.
Vijećnika izabranog na koalicijskoj listi
dviju ili više političkih stranaka zamjenjuje kandidat stranke kojoj je u
trenutku izbora pripadao mandat vijećnika, kojem je prestao mandat.
Vijećnika izabranog na nezavisnoj listi
zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka
vremena na koji je izabran:
- ako podnese ostavku koja je zaprimljena
najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice Vijeća i ovjerena kod
javnog bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste,
- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom
oduzeta odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske
odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen
na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom
pravomoćnosti presude,
- ako odjavi prebivalište s područja Grada,
danom odjave prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo
sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegovog
prestanka,
- smrću.
Članak
6.
Na prijedlog 5 (pet) vijećnika bira se Odbor
za izbor i imenovanja.
Prijedlog za izbor predsjednika i
potpredsjednika Vijeća daje Odbor za izbor i imenovanja ili 5 (pet)vijećnika
Vijeća.
Nakon što je Vijeće konstituirano, izvodi se
himna Republike Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
Predsjednik Vijeća ili najmanje 5
(pet)vijećnika mogu predložiti dopunu dnevnog reda konstituirajuće sjednice.
III. PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA
Članak
7.
Prava i dužnosti vijećnika propisana su ovim
Poslovnikom i ostalim aktima Vijeća.
Članak
8.
Pročelnici upravnih tijela dužni su vijećniku
pružiti obavijesti i uvide u materijal o temama koje su na dnevnom redu
sjednice Vijeća ili se pripremaju za sjednice Vijeća ili radnog tijela čiji je
član, a i druge obavijesti koje su mu kao vijećniku potrebne.
Vijećnik može zatražiti obavijesti i
objašnjenja od predsjednika Vijeća i predsjednika radnih tijela o radu tijela
kojima oni predsjedavaju.
Članak
9.
Upravno tijelo koje obavlja stručne poslove
za Vijeće dužno je pružiti pomoć vijećniku u obavljanju njegove funkcije, a
napose u izradi prijedloga koje on podnosi, u obavljanju poslova i zadataka
koje mu je povjerilo radno tijelo Vijeća odnosno da mu osigura dopunsku
dokumentaciju za pojedine teme ili predmete koji su na dnevnom redu sjednice
Vijeća ili radnih tijela, a može tražiti i stručne obavijesti i objašnjenja
radi potpunijeg upoznavanja i praćenja problema na koje nailazi u obavljanju
funkcije vijećnika.
Članak
10.
Vijećnik je dužan čuvati podatke koje sazna u
obnašanju dužnosti, a koji prema pozitivnim propisima nose oznaku tajnosti.
Za vrijeme dok obavlja funkciju vijećnika
vijećnik ne smije u obavljanju gospodarske ili druge djelatnosti, bilo za sebe
ili svog poslodavca, koristiti i isticati podatak da je vijećnik.
Članak
11.
Vijećnici Vijeća mogu osnovati Klub vijećnika
prema stranačkoj pripadnosti i Klub nezavisnih vijećnika.
Klub vijećnika mora imati najmanje 3 (tri)
člana.
Klubovi vijećnika obavezni su o svom
osnivanju obavijestiti predsjednika Vijeća, priložiti svoja pravila rada, te
podatke o članovima.
Predsjednik Vijeća brine da se klubovima
vijećnika osiguraju prostorni i drugi tehnički uvjeti za rad (prostorije za
sjednice, prijepis, umnožavanje i dostavu materijala i dr.).
Članak
12.
Član Vijeća ima pravo na naknadu troškova za
rad u Vijeću, u radnim tijelima te upravnim vijećima ustanova kojih je Grad
osnivač u skladu s odlukom Vijeća, a u nadzornim odborima trgovačkih društava
kojih je Grad osnivač u skladu s aktima tih pravnih osoba.
Vijećnik koji opravdano ili neopravdano ne
nazoči sjednici Vijeća nema pravo na naknadu za rad, tj. ona mu se obračunava
proporcionalno izostanku sa sjednice Vijeća tijekom tekućeg mjeseca, a sve
sukladno Odluci Vijeća.
IV. PRAVA I DUŽNOSTI PREDSJEDNIKA I
PODPREDSJEDNIKA VIJEĆA
Članak
13.
Vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika, i to prvog i drugog potpredsjednika.
Predsjednika odnosno potpredsjednika bira
Vijeće iz redova vijećnika, javnim glasovanjem, na prijedlog Odbora za izbor i
imenovanja ili na prijedlog najmanje 5 (pet) vijećnika Vijeća, većinom glasova
svih vijećnika.
Prijedlog vijećnika mora biti podnesen u
pisanom obliku i potvrđen potpisom vijećnika. Vijećnik može svojim potpisom
podržati prijedlog samo za jednog kandidata.
Članak
14.
Predsjednik Vijeća:
- predstavlja Vijeće,
- saziva sjednice Vijeća, predlaže dnevni
red, predsjedava sjednicama Vijeća i potpisuje akte Vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja općih akata,
- koordinira rad radnih tijela,
- brine o suradnji Vijeća s Gradonačelnikom,
- brine o ostvarivanju prava i izvršavanju
dužnosti članova Vijeća,
- održava red na sjednici,
- objavljuje rezultate glasovanja na sjednici,
- određuje predstavnika Vijeća u svečanim i
drugim prigodama,
- surađuje s predstavnicima predstavničkih
tijela drugih jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave,
- brine o javnosti rada Vijeća,
- brine o primjeni odredbi ovog Poslovnika,
- obavlja i druge poslove određene zakonom,
Statutom Grada, aktima Vijeća i ovim Poslovnikom.
Članak
15.
Izbor predsjednika i prvog i drugog
potpredsjednika se obavlja glasovanjem zasebno za svakog kandidata.
Ako prigodom glasovanja za izbor predsjednika
i potpredsjednika niti jedan kandidat ne dobije potrebnu većinu, glasovanje o
istim kandidatima se ponavlja.
Ako je za izbor predsjednika i
potpredsjednika bilo predloženo više od dva kandidata, u ponovljenom glasovanju
sudjeluju dva kandidata koji su dobili najviše glasova.
Ako su kandidati dobili isti broj glasova,
glasovanje o istim kandidatima se ponavlja.
Ako niti u ponovljenom glasovanju niti jedan
kandidat ne dobije potrebnu većinu, ponavlja se izborni postupak u cijelosti.
Između izabranih potpredsjednika Vijeća,
predsjednik Vijeća određuje prvog potpredsjednika, koji ga zamjenjuje u slučaju
njegove odsutnosti ili spriječenosti.
Članak
16.
Prava i dužnosti predsjednika Vijeća
propisana su Statutom Grada i ovim Poslovnikom.
Članak
17.
Predsjednik Vijeća prema potrebi, saziva
međustranački kolegij koji se sastoji od predsjednika klubova vijećnika.
Članak
18.
Predsjedniku Vijeća u pripremanju i
organiziranju sjednice Vijeća pomaže pročelnik upravnog tijela koje obavlja
stručne poslove za Vijeće.
Članak
19.
Predsjednik i potpredsjednici Vijeća mogu
biti razriješeni dužnosti i prije isteka redovitog četverogodišnjeg mandata.
Prijedlog za razrješenje predsjednika odnosno
potpredsjednika Vijeća može podnijeti najmanje 5 (pet) članova Vijeća.
Prijedlog za razrješenje mora biti
obrazložen.
O prijedlogu za razrješenje odlučuje se
većinom glasova svih članova Vijeća.
Prijedlog za razrješenje mora se podnijeti:
- ako predsjednik odnosno potpredsjednik
Vijeća ne sazove sjednicu ukoliko to zatraži Gradonačelnik ili 5 (pet) članova
Vijeća, u roku od 15 (petnaest)dana od dana dostave zahtjeva,
- ako predlagatelj smatra da predsjednik odnosno
potpredsjednik Vijeća svojim ponašanjem šteti ugledu Vijeća ili da je
zloupotrijebio položaj ili prekoračio ovlasti.
Članak
20.
Ako predsjedniku odnosno potpredsjedniku
Vijeća prestane mandat člana Vijeća prije isteka redovitoga četverogodišnjeg
mandata, Vijeće je dužno izabrati predsjednika odnosno potpredsjednika Vijeća u
roku od 30 (trideset) dana od dana saznanja o prestanku mandata.
V. RADNA TIJELA
Članak
21.
Mandatno povjerenstvo se bira na
konstituirajućoj sjednici Vijeća sukladno odredbama Statuta Grada.
Stalna radna tijela Vijeća propisana Statutom
Grada jesu:
1. Odbor za statutarno-pravna pitanja,
2. Odbor za izbor i imenovanja,
3. Odbor za gospodarstvo, razvoj, proračun i
financije,
4. Odbor za komunalne poslove, prostorno
planiranje i ekologiju,
5. Odbor za zdravstvo, socijalnu skrb i
socijalnu politiku,
6. Odbor za odgoj, obrazovanje, znanost,
kulturu i šport.
Pored radnih tijela navedenih u stavku 2. ovog
članka, Vijeće posebnom odlukom osniva i druga radna tijela u svrhu priprema
odluka iz djelokruga Vijeća.
O prijedlogu kandidata za predsjednika i
članove radnih tijela glasuje se u cjelini.
Članak
22.
O sazivanju sjednica radnih tijela Vijeća,
vijećnici koji nisu članovi tih radnih tijela, obavještavaju se putem oglasne
ploče Vijeća i objavom na internet stranici Grada.
U radnim tijelima razmatraju se akti koje
donosi Vijeće, a odnosi se na djelokrug rada radnog tijela.
Radno tijelo obavezno je o svojim zaključcima
obavijestiti predlagatelja akta, gradonačelnika i Vijeće.
Članak
23.
U radnim tijelima Vijeća razmatraju se i
usuglašavaju stajališta izražena ili upućena vijećnicima po pojedinim pitanjima
o kojima se odlučuje u Vijeću. Radna tijela Vijeća, nakon provedene rasprave,
zauzimaju stajališta i o tome izvješćuju Vijeće.
Članak
24.
Članovi stalnih radnih tijela Vijeća mogu
biti, osim vijećnika, istaknuti stručnjaci te javni i društveni radnici, s time
da u svakome radnom tijelu mora biti po jedan vijećnik, a predsjednik stalnog
radnog tijela u pravilu bi trebao biti vijećnik.
Članak
25.
Mandat predsjednika, potpredsjednika i
članova radnog tijela traje do isteka mandata saziva Vijeća ukoliko Vijeće ne
odluči drukčije.
Članak
26.
Predsjednik radnog tijela Vijeća organizira
rad tijela, predlaže dnevni red i predsjedava sjednicama radnog tijela.
Predsjednik potiče razmatranje pojedinih tema
i brine se o obavješćivanju članova o pitanjima iz djelokruga radnih tijela.
Predsjednik surađuje s predsjednikom Vijeća,
s predsjednicima drugih radnih tijela Vijeća, te s pročelnicima upravnih tijela
o pitanjima iz djelokruga radnog tijela Vijeća.
Predsjednik se brine o provođenju zaključaka
radnog tijela Vijeća i obavlja druge poslove određene ovim Poslovnikom.
Potpredsjednik radnog tijela u slučaju
spriječenosti ili odsutnosti predsjednika, ima njegova prava, obveze i
odgovornosti, određene ovim Poslovnikom.
U slučaju spriječenosti ili odsutnosti
predsjednika i potpredsjednika, sjednici radnog tijela predsjeda član radnog
tijela kojeg na to ranije ovlasti predsjednik radnog tijela.
Članak
27.
Sjednicu radnog tijela saziva predsjednik na
vlastiti poticaj, a dužan ju je sazvati na osnovi zaključka Vijeća ili ako to
zatraži predsjednik Vijeća ili trećina članova radnog tijela Vijeća, uz
navođenje pitanja koja treba razmotriti na sjednici.
Ako predsjednik ne sazove sjednicu kad je to
obvezan učiniti, sjednicu radnog tijela Vijeća sazvat će predsjednik Vijeća.
Članak
28.
Radna tijela Vijeća mogu zauzimati stajališta
o pitanjima iz svog djelokruga ako sjednici prisustvuje većina članova radnog
tijela, a odluke se donose većinom glasova nazočnih članova. O radu na sjednici
radnog tijela vodi se zapisnik.
Članak
29.
Radna tijela Vijeća pokreću razmatranje tema
iz svog djelokruga na vlastiti poticaj, a obvezatna su razmotriti svako pitanje
iz svojeg djelokruga koje im uputi na razmatranje ili za koje to zatraži
predsjednik Vijeća.
Članak
30.
Radno tijelo Vijeća obavezno je o svim
primjedbama, mišljenjima, stajalištima i prijedlozima obavijestiti Vijeće.
Radno tijelo može izvijestiti o stajalištu manjine svojih članova, kad
mišljenja ostanu podijeljena u pogledu prijedloga za rješenje pojedinog
pitanja.
Kad podnosi izvješće ili prijedlog Vijeću,
radno tijelo određuje izvjestitelja koji će, prema zaključku radnog tijela, na
vlastiti poticaj ili na zahtjev Vijeća, na sjednici obrazložiti stajalište ili
prijedlog radnog tijela.
Izvjestitelj se na sjednici izjašnjava u ime
radnog tijela Vijeća o pitanjima u vezi s izvješćem, odnosno stajalištem ili
prijedlogom radnog tijela, ali ne može izmijeniti stajalište ili prijedlog
radnog tijela ili odustati od njega ako za to nije ovlašten od radnog tijela,
niti se može izjašnjavati o pitanjima o kojima radno tijelo nije dalo svoje
mišljenje ili zauzelo stajalište.
Članak
31.
Radna tijela surađuju međusobno, a mogu i
održati zajedničku sjednicu te Vijeću podnijeti i zajedničko izvješće o temi
rasprave.
Članak
32.
Sjednici radnog tijela Vijeća prisustvuju i
sudjeluju u raspravi predstojnik Ureda Gradonačelnika, pročelnik upravnih
odjela kad se na sjednici razmatra pitanje iz njihova djelokruga, te
Gradonačelnik ili zamjenik Gradonačelnika, a sve po prethodnom dogovoru i
nalogu Gradonačelnika.
Članak
33.
Radna tijela imaju pravo tražiti od upravnih
tijela odgovarajuće obavijesti i druge podatke koji su im potrebni za rad, a
kojima ova tijela raspolažu ili su ih u svom djelokrugu obvezni prikupljati i
evidentirati.
Članak
34.
Radno tijelo Vijeća može na sjednice pozivati
znanstvene, stručne i javne djelatnike i druge osobe radi iznošenja mišljenja o
pitanjima koja se raspravljaju na sjednici.
Radno tijelo može, u skladu s ovim
Poslovnikom, donijeti poslovnik o svom radu.
VI. ODNOS VIJEĆA I GRADONAČELNIKA
1. Opće odredbe
Članak
35.
Gradonačelnik i zamjenik Gradonačelnika na
prvoj sjednici Vijeća polažu prisegu.
Predsjednik Vijeća čita prisegu sljedeće
sadržaja: »Prisežem svojom čašću da ću dužnost gradonačelnika/zamjenika
Gradonačelnika Grada obavljati savjesno i odgovorno, i da ću se u svom radu
držati Ustava Republike Hrvatske, zakona i Statuta Grada , te da ću se
zauzimati za svekoliki napredak Republike Hrvatske i Grada«.
Predsjednik Vijeća poslije pročitane prisege
proziva pojedinačno gradonačelnika i zamjenika, a gradonačelnik i zamjenik
Gradonačelnika nakon što je izgovoreno njihovo ime i prezime, ustaju i
izgovaraju: »Prisežem«.
Članak
36.
Gradonačelnik i zamjenik Gradonačelnika
prisustvuju sjednicama Vijeća.
Gradonačelnik određuje izvjestitelja za točke
dnevnog reda koje su po njegovom prijedlogu uvrštene u dnevni red sjednice
Vijeća.
Članak
37.
Izvjestitelj, nazočan na sjednicama Vijeća i
radnih tijela Vijeća, sudjeluje u njihovom radu, iznosi stajališta
gradonačelnika, daje obavijesti i stručna objašnjenja, te obavještava
Gradonačelnika o stajalištima i mišljenjima Vijeća odnosno radnih tijela.
Ako na raspravi nije nazočan ovlašteni
izvjestitelj, Vijeće ili radno tijelo može, smatra li da je prisutnost
izvjestitelja nužna, raspravu o toj temi prekinuti ili odgoditi.
Članak
38.
O sazvanim sjednicama predsjednik Vijeća i
predsjednici radnih tijela Vijeća izvješćuju gradonačelnika i izvjestitelje
najkasnije 8 (osam) dana prije dana održavanja sjednice.
Članak
39.
Način i postupak pokretanja razrješenja
Gradonačelnika/zamjenika Gradonačelnika propisan je Statutom Grada.
2. Vijećnička pitanja
Članak
40.
Vijećnici mogu postavljati vijećnička pitanja
Gradonačelniku, zamjeniku Gradonačelnika i pročelnicima upravnih tijela u svezi
poslova iz njihovog djelokruga rada.
Pitanja se postavljaju na sjednici Vijeća
usmeno ili u pisanom obliku posredstvom predsjednika Vijeća unutar vijećničkog
sata čije je trajanje ograničeno na 60 (šezdeset) minuta, a vijećnik je dužan
navesti kome ga upućuje.
Vijećnik ima pravo postaviti najviše dva
vijećnička pitanja, a svako postavljanje pitanja može trajati najviše dvije
minute. Pravo postavljanja vijećničkog pitanja ima i klub vijećnika, s time da
može postaviti samo jedno pitanje, čije postavljanje može trajati najduže dvije
minute.
Odgovori na vijećnička pitanja daju se na
samoj sjednici, a ukoliko to nije moguće, moraju se navesti razlozi zbog kojih
se ne može dati odgovor na samoj sjednici.
Ako je vijećnik nezadovoljan odgovorom može
zatražiti dostavu pisanog odgovora. Pisani odgovor daje se najkasnije na
sljedećoj sjednici.
Gradonačelnik, zamjenik Gradonačelnika
odnosno pročelnici upravnih tijela dostavljaju pisani odgovor vijećniku
posredovanjem predsjednika Vijeća. Predsjednik Vijeća upućuje pisani odgovor
svim vijećnicima.
Članak
41.
Pitanja koja vijećnici postavljaju
Gradonačelniku, zamjeniku Gradonačelniku, odnosno pročelnicima upravnih tijela
kao i odgovor na ta pitanja moraju biti jasni, precizni i kratki, a mogu
ukazivati na prijedlog mogućih mjera, koje se odnose na postavljeno pitanje.
Ako smatra da postavljeno pitanje nije u
skladu s odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Vijeća će uputiti vijećnika na
to i pozvati ga da svoje pitanje uskladi s tim odredbama.
Ako vijećnik ne uskladi svoje pitanje s
odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Vijeća neće to pitanje uputiti tijelu
ili osobi kojemu je namijenjeno i o tome će obavijestiti vijećnika.
Članak
42.
Ako bi se odgovor odnosio na pitanje koje
predstavlja profesionalnu tajnu, Gradonačelnik, zamjenik Gradonačelnika odnosno
pročelnik može predložiti da se odgovori neposredno vijećniku ili na sjednici
Vijeća bez prisutnosti javnosti, ili na zatvorenoj sjednici radnog tijela čiji
djelokrug rada je to pitanje.
Članak
43.
Nakon primljenog odgovora vijećnik može na
sjednici Vijeća iznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko pitanje.
Iznošenje mišljenja i dopunsko pitanje ne može trajati dulje od dvije minute.
Vijećnik koji nije bio nazočan na sjednici na
kojoj je predsjednik Vijeća obavijestio Vijeće o pitanju koje je bilo
postavljeno i dobivenom odgovoru, može pisano dostaviti mišljenje ili postaviti
dopunsko pitanje.
Članak
44.
Za vrijeme vijećničkog sata ne može se
zatražiti riječ da bi se ispravio netočan navod iznesen u pitanju člana Vijeća
ili u odgovoru na postavljeno pitanje.
3. Podnošenje izvješća Gradonačelnika
Članak
45.
Gradonačelnik podnosi izvješće o svom radu u
skladu s odredbama Statuta Grada.
Članak
46.
Pored izviješća iz članka 45. ovog
Poslovnika, Gradonačelnik će na zahtjev Vijeća podnijeti izviješće o svom radu
u cjelini ili u pojedinom području, o izvršavanju odluka ili drugih akata
Vijeća te o drugim pitanjima iz svog djelokruga.
Prijedlog za traženje izvješća od
Gradonačelnika o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti
najmanje 5 (pet) vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora
biti potpisan od svih vijećnika koji predlažu donošenje zaključka o traženju
izvješća Gradonačelnika. U prijedlogu mora biti jasno postavljeno, formulirano
i obrazloženo pitanje o kojem se traži izvješće.
Članak
47.
Predsjednik Vijeća stavlja prijedlog za traženje
izvješća na dnevni red prve iduće sjednice Vijeća koja se održava nakon
primitka prijedloga, ali ne prije nego što protekne 8(osam) dana od dana
primitka.
Gradonačelnik je dužan podnijeti izviješće u
roku od 30 (trideset) dana od dana primitka zahtjeva Vijeća.
Vijeće ne može tražiti podnošenje izviješća o
istom ili sličnom pitanju prije isteka roka od šest mjeseci od dana održavanja
sjednice Vijeća na kojoj je podneseno izviješće o tom pitanju, odnosno od
održavanja sjednice Vijeća na kojoj prijedlog iz stavka 2. ovog članka nije
usvojen.
Izviješća o svom radu i o stanju u pojedinim
područjima Gradonačelnik može podnijeti vijeću i na vlastiti poticaj.
Članak
48.
Predstavnik vijećnika koji su podnijeli
prijedlog za traženje izvješća ima pravo na sjednici Vijeća izložiti i
obrazložiti prijedlog.
Gradonačelnik ima pravo na sjednici usmeno se
očitovati na podneseni prijedlog.
Članak
49.
Raspravu o izvješću Gradonačelnika Vijeće
može završiti utvrđivanjem stajališta o pitanju koje je zahtjevom za
podnošenjem izvješća pokrenuto ili donošenjem zaključka kojim se od
Gradonačelnika traži izvršavanje općih akata Vijeća.
Članak
50.
Vijećnici koji su podnijeli prijedlog za
traženje izvješća Gradonačelnika mogu prijedlog povući najkasnije prije
odlučivanja o prijedlogu.
VII. AKTI VIJEĆA
1. Opće odredbe
Članak
51.
Odluke i druge akte (u daljnjem tekstu: akti)
koje Vijeće donosi na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i Statutom
potpisuje predsjednik Vijeća.
Članak
52.
Na izvornike odluka i drugih akata Vijeća stavlja
se pečat Vijeća.
Pod izvornikom odluka odnosno drugih akata
Vijeća podrazumijeva se onaj tekst odluke odnosno drugog akta, koji je usvojen
na sjednici Vijeća.
Izvornici akata Vijeća čuvaju se u pismohrani
Grada.
O izradi izvornika akata Vijeća o stavljanju
pečata na izvornike tih akata, o čuvanju izvornika i evidenciji o njima brine
se upravno tijelo koje obavlja stručne poslove za Vijeće.
Članak
53.
Statut, odluke i drugi opći akti Vijeća,
odluka o izboru, imenovanju i razrješenju osoba koje bira ili imenuje Vijeće
objavljuju se u Službenim novinama PGŽ-a i na službenim internet stranicama
Grada.
O objavljivanju akata iz stavka 1. ovog
članka, brine se upravno tijelo koje obavlja stručne poslove za Vijeće.
Članak
54.
Ako predsjednik Vijeća utvrdi da podneseni
prijedlozi akata nisu sastavljeni u skladu s odredbama ovog Poslovnika,
zatražit će od predlagatelja da u određenom roku postupi i uskladi prijedlog
akta s odredbama ovog Poslovnika.
Za vrijeme dok predlagatelj, odnosno
podnositelj akta ne otkloni nedostatak akta, smatrat će se da ne teku rokovi za
razmatranje akata utvrđeni ovim Poslovnikom, a ako nedostaci ne budu otklonjeni
u roku od 15 (petnaest) dana od poziva da se prijedlog akta uskladi, smatrat će
se da akt i nije upućen Vijeću.
Ukoliko je prijedlog odluke skinut s dnevnog
reda ili odluka nije donesena na Vijeću, može se ponovno staviti na dnevni red
po isteku roka od 3 (tri) mjeseca, osim ako Vijeće ne odluči drukčije.
Članak
55.
Gradonačelnik, u obavljanju poslova iz
samoupravnog djelokruga Grada, ima pravo obustaviti od primjene opći akt Vijeća
ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis te zatražiti od
Vijeća da u roku od 15 (petnaeset) dana ukloni uočene nedostatke. Ako Vijeće to
ne učini, Gradonačelnik je dužan u roku od 8 (osam) dana o tome obavijestiti
predstojnika Ureda državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji te čelnika
središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor nad zakonitošću rada.
Članak
56.
Akti kojima se uređuje unutarnje ustrojstvo,
način rada i odnosi u Vijeću ili vrše druga opća ovlaštenja donose se u obliku
odluke, poslovnika ili pravilnika.
Članak
57.
Odluka se donosi kao akt uređivanja
unutarnjeg ustrojstva, načina rada i odnosa u Vijeću.
Odlukom se uređuju odnosi iz djelokruga Grada
koji su od općeg značenja za građane, pravne osobe i druge pravne subjekte te
propisuje njihova prava i dužnosti, odnosno utvrđuju pitanja od interesa za
Grad.
Odlukom se odlučuje o izboru odnosno
imenovanju i razrješenju te o davanju suglasnosti na akte kada je to određeno
pozitivnim propisima.
Članak
58.
Zaključcima Vijeće utvrđuje stajališta o
temama koja se razmatraju, izražava mišljenje, prihvaća izvješća te odlu
čuje o pitanjima iz
djelokruga Vijeća za koja nije predviđeno donošenje nekog drugog akta.
Svako radno tijelo Vijeća može u okviru svog
djelokruga donositi zaključke o svom radu i o radu službe Vijeća.
Zaključke kojima zauzimaju stajališta,
izražavaju mišljenje i podnose prijedloge o temama koje su razmatrala donose i
radna tijela Vijeća.
Zaključke koje donose radna tijela Vijeća
potpisuje predsjednik tijela koje je donijelo zaključke.
Zaključci kojima se zauzimaju stavovi,
izražavaju mišljenja i utvrđuju obveze tijela Vijeća u pogledu izvršavanja
odluka, objavljuju se u službenom glasilu po posebnoj odluci Vijeća.
Članak
59.
Građani imaju pravo predlagati Vijeću
donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz njegovog
djelokruga.
O prijedlogu iz stavka 1. ovog članka Vijeće
mora raspravljati ako ga potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih u popis
birača Grada, te dati odgovor podnositeljima najkasnije u roku od tri mjeseca
od prijema prijedloga.
Svaki građanin ima pravo Vijeću i njegovim
tijelima slati predstavke i pritužbe te davati prijedloge i na njih dobiti
odgovor.
2. Predlaganje akata
Članak
60.
Postupak donošenja akata pokreće se
prijedlogom akta.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik
može na početku rasprave podnijeti uvodno usmeno izlaganje i kratko dopunsko
obrazloženje prijedloga.
Predlagatelj akta ima pravo uzimati riječ u
tijeku rasprave, davati objašnjenja, iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se
o podnesenim amandmanima i o izraženim mišljenjima i primjedbama.
Članak
61.
Ovlašteni predlagatelji akata koje donosi
Vijeće jesu: vijećnici, klub vijećnika, Gradonačelnik i radna tijela Vijeća, osim
ako je zakonom propisano da pojedini prijedlog mogu podnijeti samo određena
tijela.
Članak
62.
Prijedlog akta sadrži pravnu osnovu za
donošenje, tekst prijedloga akta s obrazloženjem, tekst odredaba važećeg akta
koja se mijenja odnosno dopunjuje. Uz prijedlog akta može se podnijeti i
odgovarajuća dokumentacija.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik
može na početku rasprave podnijeti uvodno usmeno izlaganje i kratko dopunsko
obrazloženje prijedloga, a ako se predlaže da opći akt stupi na snagu danom
objave, dužan je posebno obrazložiti opravdanost ranijeg stupanja na snagu.
Predlagatelj odluke ima pravo uzimati riječ u
tijeku rasprave, davati objašnjenja, iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se
o podnesenim amandmanima i o izraženim mišljenjima i primjedbama.
Gradonačelnik može tražiti riječ u tijeku
rasprave o aktu i kada on nije predlagatelj. Ista prava ima i izvjestitelj
radnog tijela i Odbora za statutarno-pravna pitanja.
Članak
63.
Ako dva ili više predlagatelja upute posebne
prijedloge odluka kojima se uređuje isto područje, predsjednik Vijeća pozvat će
predlagatelje da objedine prijedloge odluka u jedan prijedlog.
Ako se ne postigne dogovor, predsjednik
Vijeća će unijeti prijedloge odluka u prijedlog dnevnog reda sjednice Vijeća
redoslijedom kojim su dostavljeni.
Članak
64.
Uvodno izlaganje i dopunsko obrazloženje
prijedloga akta može trajati najduže 5 minuta, a za prijedlog proračuna i
prijedlog prostornog plana 15 minuta.
Vijeće može posebnom odlukom odobriti i duže
trajanje uvodnog izlaganja i obrazloženja od propisanog stavkom 1. ovog članka.
Članak
65.
U tijeku rasprave odlučuje se i o podnesenim
amandmanima.
Rasprava o podnesenim amandmanima u pravilu
se odvija cjelovito i odvojeno od usvajanja pojedinih amandmana osim ako se ne
odluči da se nakon rasprave o pojedinom amandmanu prijeđe na odlučivanje.
Nakon provedene rasprave i odlučivanja o
amandmanima, odlučuje se o donošenju akta.
Članak
66.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga
akta podnosi se u pravilu pisano u obliku amandmana uz obrazloženje najkasnije
48 (četrdeset osam) sati prije održavanja sjednice, na način da se isti preda
Pisarnici Grada Bakra.
Ako se prijedlog općeg akta mijenja ili
dopunjuje opći akt, amandmani se mogu podnositi samo na članke obuhvaćene
predloženim izmjenama i dopunama.
Amandman se upućuje predsjedniku Vijeća, a
predsjednik Vijeća ga prije odlučivanja dostavlja vijećnicima, predlagatelju
akta i Gradonačelniku, ukoliko on nije predlagatelj.
Podnesene amandmane predsjednik Vijeća
upućuje Odboru za statutarno-pravna pitanja da ono dostavi svoja izviješća s
mišljenjima i prijedlozima o istima.
Pravo na podnošenje amandmana imaju ovlašteni
predlagatelji akata iz članka 61. ovog Poslovnika, ili svaki vijećnik, klubovi
vijećnika i radna tijela Vijeća.
Članak
67.
Iznimno, ako se većina prisutnih vijećnika s
tim složi, vijećnik može podnijeti amandman i pismeno, na sjednici, u tijeku
rasprave, uz potrebno obrazloženje.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane
sve do zaključenja rasprave.
Podneseni amandmani moraju se umnožiti i
prije rasprave i odlučivanja o njima, podijeliti vijećnicima.
Gradonačelnik može do zaključenja rasprave
podnositi amandmane i na prijedlog akta i kada nije predlagatelj.
Članak
68.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da
bitno mijenjaju ili odstupaju od podnesenog prijedloga akta, Vijeće može
odlučiti da se rasprava odgodi kako bi se vijećnicima ostavilo dovoljno vremena
za pripremu prije odlučivanja.
Iz razloga navedenih u stavku 1. ovog članka,
glasovanje o amandmanima će se odgoditi ako to zatraži Gradonačelnik, neovisno
da li je on predlagatelj.
Članak
69.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj i
Gradonačelnik, neovisno da li je on predlagatelj akta ili ne.
Izjašnjavanje prema stavku 1. ovog članka je
u pravilu usmeno i iznosi se tijekom rasprave, neposredno prije glasovanja o
pojedinim ili svim amandmanima.
Članak
70.
Amandman koji je podnesen u roku postaje
sastavnim dijelom konačnog prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje:
- ako ga je podnio predlagatelj akta,
- ako ga je podnio Odbor za statutarno-pravna
pitanja i s njima se suglasio predlagatelj akta,
- ako ga je podnio vijećnik ili radno tijelo
i s njima se suglasio predlagatelj akta,
Članak
71.
Ako konačni prijedlog akta nije podnio
Gradonačelnik, o amandmanu na prijedlog s kojim se nije suglasio gradonačelnik,
se glasuje odvojeno.
Amandman prihvaćen na sjednici Vijeća postaje
sastavni dio konačnog prijedloga akta o kojem se odlučuje.
Članak
72.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu
članaka konačnog prijedloga akta na koje se odnose.
Ako je na jedan članak konačnog prijedloga
akta podneseno više amandmana, najprije se glasuje o amandmanu koji najviše odstupa
od predloženog rješenja i prema tom kriteriju dalje o ostalim amandmanima.
Nakon provedene rasprave i odlučivanja o
amandmanima, odlučuje se o donošenju akta.
Članak
73.
Ostali akti kao što su izviješća, analize i
ostale informacije dostavljaju se predsjedniku Vijeća po postupku i na način
propisan za akte.
Izviješća, analize i ostale informacije koje
nije dostavio Gradonačelnik, predsjednik vijeća upućuje Gradonačelniku na
mišljenje.
Ako su izvješća, analize te ostale
informacije duže od 15 (petnaest) stranica, vijećnicima se dostavlja sažetak, a
osnovni materijal stoji im na raspolaganju u službi koja je u funkciji Upravnog
odjela koje obavlja poslove za Vijeće i radna tijela Vijeća. Sažetak mora
sadržavati sve bitne postavke osnovnog materijala i predlagatelj ga je obavezan
dostaviti vijeću istodobno s osnovnim materijalom.
Podnositelji izvješća, analize i informacije
dužan je navesti izvore i dokumentaciju na kojoj se zasniva osnovni materijal.
VIII. DONOŠENJE AKTA PO HITNOM POSTUPKU
Članak
74.
Iznimno, akt se može donijeti po hitnom
postupku samo ako to zahtijevaju osobito opravdani razlozi ili ako bi ne
donošenje takvog akta u određenom roku moglo uzrokovati znatniju štetu za Grad.
Za donošenje akata po hitnom postupku, ne
primjenjuju se propisani rokovi utvrđeni ovim Poslovnikom.
Uz prijedlog akta da se akt donese po hitnom
postupku podnosi se prijedlog akta, a ako prijedlog podnosi vijećnik, tada
prijedlog mora imati pisanu podršku od 5 (pet) vijećnika.
Prijedlog za donošenje akta po hitnom
postupku podnosi se predsjedniku Vijeća najkasnije 24 (dvadeset četiri) sata
prije održavanja sjednice Vijeća.
Predsjednik Vijeća bez odlaganja upućuje
prijedlog da se akt donese po hitnom postupku vijećnicima, te Gradonačelniku,
ako on nije predlagatelj.
Članak
75.
Kada se podnosi prijedlog akta po hitnom
postupku prethodno se glasuje bez rasprave o opravdanosti razloga za hitan
postupak i uvrštavanja u dnevni red sjednice, a potom se raspravlja i odlučuje
o aktu.
Članak
76.
Na predloženi akt koji se donosi po hitnom
postupku mogu se podnositi amandmani do zaključenja rasprave.
O postupku s amandmanima iz stavka 1. ovog
članka primjenjuju se odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na prijedloge
akata koji se donose u redovnom postupku, osim odredbe o roku za dostavu
pismenih amandmana.
IX. DONOŠENJE ODLUKE O IZVRŠAVANJU PRORAČUNA,
POLUGODIŠNJEG I GODIŠNJEG IZVJEŠTAJA O IZVRŠENJU PRORAČUNA
Članak
77.
Prijedlog proračuna, projekciju proračuna za
sljedeće dvije proračunske godine i godišnjeg i polugodišnjeg izvještaja o
izvršenju proračuna Grada podnosi Gradonačelnik na način i u rokovima
propisanim zakonom.
Članak
78.
Proračun i godišnji izvještaj o izvršenju
proračuna donose se većinom glasova svih vijećnika.
X. POSLOVNI RED NA SJEDNICI
1. Sazivanje sjednice
Članak
79.
Sjednicu Vijeća saziva predsjednik Vijeća, po
potrebi, a najmanje jedanput u 3(tri) mjeseca.
Sjednice Vijeća održavaju se u pravilu
četvrtog četvrtka u mjesecu.
Predsjednik Vijeća je dužan sazvati sjednicu
Vijeća na obrazloženi prijedlog najmanje 5 (pet) vijećnika ili na prijedlog
Gradonačelnika, u roku od 15 (petnaest) dana od dana primitka zahtjeva.
Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od vijećnika, odnosno
Gradonačelnika.
Sjednice Vijeća traju dok se ne iscrpi
utvrđeni dnevni red.
Ukoliko predsjednik Vijeća ne sazove sjednicu
u roku iz stavka 4. ovog članka, sjednicu će sazvati Gradonačelnik u roku od 15
(petnaest)dana.
Nakon proteka rokova iz stavka 3. i 5. ovog
članka sjednicu Vijeća može na zahtjev jedne trećine vijećnika, sazvati čelnik
središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne
(regionalne) samouprave. Zahtjev vijećnika mora biti predan u pisanom obliku i
potpisan od vijećnika.
Članak
80.
Sjednice Vijeća sazivaju se pisanim pozivom.
Poziv za sjednicu sa materijalima koji se odnose na prijedlog dnevnog reda
dostavlja se vijećnicima 8 (osam) dana prije održavanja sjednice.
Samo iz osobito opravdanih razloga ovaj rok
se može skratiti, odnosno u slučajevima propisanim ovim Poslovnikom,
predsjednik Vijeća može sazvati sjednicu i bez dostave poziva i materijala, u
roku kraćem od 8 (osam) dana i uz predlaganje dnevnog reda na samoj sjednici, a
samo u izuzetno hitnim slučajevima i na drugi način.
Uz poziv za sjednice vijećnicima se
dostavlja:
- pisani prijedlog dnevnog reda,
- zapisnik s prethodne sjednice Vijeća,
- prijedlozi akata iz predloženoga dnevnog
reda,
- obrazloženja prijedloga,
- materijali potrebni za raspravu i
odlučivanje (pr. skice, mape, izvodi iz katastra i sl...),
- pismeni odgovori na vijećnička pitanja,
- razne obavijesti, ankete, pozivi i sl. po
potrebi.
Poziv i materijal za sjednicu se mogu
dostaviti i elektroničkim putem. Sjednica Vijeća može se održavati i putem
video veze.
O drugačijem načinu sazivanja sjednice i
opravdanosti razloga za sazivanje sjednice u kraćem roku odlučuje predsjednik
Vijeća.
Materijali za sjednicu Vijeća dostavljaju se
vijećnicima, gradonačelniku, zamjeniku Gradonačelnika, pročelnicima upravnih
tijela, vijećima mjesnog odbora na području Grada, političkim strankama koje
imaju vijećnike u Vijeću i sredstvima javnog priopćavanja.
2. Dnevni red
Članak
81.
Dnevni red sjednice Vijeća predlaže
predsjednik Vijeća u pozivu za sjednicu.
Predsjednik Vijeća, sve prijedloge
sastavljene na način propisan ovim Poslovnikom i dostavljene prije upućivanja
pisanog poziva za sjednicu Vijeća, uvrštava u prijedlog dnevnog reda sjednice.
Dnevni red sjednice Vijeća predlaže
predsjednik Vijeća. Ako je dnevni red sjednice predložen pismeno uz poziv za
sjednicu, predsjednik Vijeća može na samoj sjednici mijenjati prijedlog dnevnog
reda, na način što će iz pismeno predloženoga dnevnog reda izostaviti pojedine
predmete ili dopuniti dnevni red novim predmetima.
Članak
82.
Dnevni red sjednice Vijeća utvrđuje se u
pravilu na početku sjednice.
Prilikom utvrđivanja dnevnog reda predsjednik
Vijeća i ovlašteni predlagatelji mogu predložiti dopunu dnevnog reda ili da se
pojedini predmet izostavi iz dnevnog reda. Ako se predlaže dopuna dnevnog reda,
vijećnicima se uz prijedlog za dopunu daje i materijal po predloženoj dopuni.
Vijećnici, klub vijećnika ili drugi ovlašteni
predlagatelji odluka mogu podnijeti pismeni prigovor na predloženi dnevni red
najkasnije 48 (četrdesetosam) sati prije zakazane sjednice na način da se isti
preda u pisarnicu Grada, u suprotnom predloženi dnevni red smatra se usvojenim.
Prije glasovanja o prijedlogu izmjene dnevnog
reda, predlagatelj ima pravo prijedlog obrazložiti.
O izmjeni dnevnog reda se glasuje bez
rasprave.
Prilikom utvrđivanja dnevnog rada najprije se
odvojeno odlučuje o prijedlogu da se pojedini predmet izostavi, zatim da se
dnevni red dopuni pojedinim predmetom, a nakon toga se odlučuje o hitnosti
postupka.
Nakon što je utvrđen dnevni red sjednice
sukladno odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Vijeća objavljuje utvrđeni
dnevni red.
Prije prelaska na dnevni red usvaja se
zapisnik s prethodne sjednice, slijedi vijećnički sat, u trajanju najviše 60
(šezdeset) minuta, tijekom kojega vijećnici imaju pravo postavljati usmena
pitanja Gradonačelniku, zamjeniku Gradonačelnika i pročelnicima Upravnih
odjela.
Pitanja moraju biti kratka i jasno
formulirana i u pravilu takva da se na njih može odgovoriti odmah - bez
pripreme.
Vijećnik ima pravo postaviti najviše dva
pitanja odjednom, u tijeku vijećničkog sata.
Članak
83.
Tijekom sjednice ne može se promijeniti
redoslijed rasprave o pojedinom predmetu utvrđenog dnevnog reda.
Predlagatelj čiji je predmet uvršten u
prijedlog dnevnog reda, može odustati od svog prijedloga i nakon što je dnevni
red utvrđen. U tom slučaju smatra se da je odgovarajuća točka skinuta s dnevnog
reda sjednice i smatra se da prijedlog nije podnijet.
Članak
84.
Ovlašteni predlagatelj ne može ponoviti
prijedlog akta bitno podudarnog sadržaja koji nije uvršten u dnevni red Vijeća
na način propisan ovim Poslovnikom prije proteka roka od 3 (tri) mjeseca od
dana odlučivanja Vijeća o dnevnom redu.
3. Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak
85.
Sjednici Vijeća predsjedava predsjednik
Vijeća, a u njegovoj odsutnosti ili spriječenosti prvi potpredsjednik.
Članak
86.
Sjednici mogu, kao gosti, prisustvovati svi
oni koje je pozvao predsjednik Vijeća.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego
što zatraži i dobije riječ od predsjednika Vijeća.
Prijave za govor primaju se čim se otvori
rasprava.
S mjesta se može govoriti samo ako to
dozvoljavaju tehnički uvjeti da govornika svi čuju i da njegove riječi mogu
biti zabilježene. Govornika može opomenuti na red ili prekinuti u govoru samo
predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća se brine da govornik ne
bude ometan ili spriječen u svom govoru.
Članak
87.
Na sjednici se o svakom predmetu iz utvrđenog
dnevnog reda najprije raspravlja, a zatim odlučuje, osim ako je ovim
Poslovnikom utvrđeno da se odlučuje bez rasprave.
Predsjednik Vijeća zaključuje raspravu kada
utvrdi da nema više prijavljenih govornika. Kada se iscrpi dnevni red sjednice,
predsjednik Vijeća zaključuje sjednicu.
Članak
88.
Predsjednik Vijeća daje vijećnicima riječ po
redoslijedu kojim su se prijavili.
U raspravi o temama utvrđenih dnevnim redom
svoja stajališta mogu iznijeti i predstavnici klubova vijećnika s tim da u redoslijedu
govornik ima prednost.
Vijećnik koji se prijavio za govor i nije bio
nazočan u dvorani kad je pozvan gubi pravo govoriti o predmetu iz dnevnog reda
za koji se prijavio.
Vijećniku koji želi govoriti o povredi
Poslovnika ili o povredi utvrđenog dnevnog reda, predsjednik Vijeća daje riječ
čim je ovaj zatraži. Govor tog vijećnika ne može trajati duže od 3(tri) minute.
Predsjednik Vijeća je dužan poslije iznesenog
prigovora dati objašnjenje o povredi Poslovnika odnosno utvrđenog dnevnog reda.
Ako vijećnik nije zadovoljan danim objašnjenjem o tome se odlučuje na sjednici
bez rasprave.
Ako vijećnik zatraži riječ da bi ispravio
navod za koji drži da je netočno izložen i koji je bio povod nesporazuma ili
koji zahtijeva objašnjenje, predsjednik Vijeća će mu dati riječ čim završi
govor ovog koji je to izazvao. Vijećnik se u svom govoru mora ograničiti na
ispravak odnosno objašnjenje, a njegov govor ne može trajati duže od 2(dvije)
minute.
Članak
89.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se
raspravlja i prema utvrđenom dnevnom redu.
Red na sjednici osigurava predsjednik Vijeća.
Za remećenje reda na sjednici predsjednik
Vijeća može vijećniku izreći stegovne mjere:
- opomenu,
- opomenu s oduzimanjem riječi,
- udaljavanje sa sjednice.
Stegovne mjere iz stavka 3. ovog članka su
izvršne i o njima se ne vodi rasprava.
Članak
90.
Vijećniku se izriče opomena ako svojim
ponašanjem ili govorom na sjednici remeti red ili na drugi način krši odredbe
Poslovnika, a osobito ako:
- ne govori o predmetu o kojem se raspravlja,
- govori, a nije dobio riječ,
- svojim upadicama ili na drugi način ometa
govornika,
- se javi za povredu Poslovnika ili ispravak
netočnog navoda, a započne govoriti o temi za koju nije dobio riječ,
- svojim govorom omalovažava ili vrijeđa
predsjednika Vijeća, vijećnike te Gradonačelnika i njegovog zamjenika,
- na drugi način remeti red na sjednici
(koristi mobitel i slično).
Članak
91.
Opomena s oduzimanjem riječi izriče se vijećniku:
- koji i nakon izricanja opomene svojim
govorom ili ponašanjem nastavi kršiti odredbe Poslovnika zbog čega mu je već
izrečena opomena,
- kada svojim govorom na grublji način
vrijeđa ili narušava ugled predsjednika Vijeća, vijećnika te Gradonačelnika i
njegovog zamjenika,
- narušava ugled Vijeća.
Članak
92.
Članu Vijeća izriče se stegovna mjera
udaljavanja sa sjednice Vijeća kada je svojim ponašanjem toliko narušio red i
prekršio odredbe ovog Poslovnika o redu na sjednici da je daljnje održavanje sjednice
dovedeno u pitanje.
Stegovna mjera udaljavanja sa sjednice može
se izreći za vrijeme trajanja rasprave i odlučivanja o pojedinoj ili više
točaka dnevnog reda.
Kada je vijećniku izrečena stegovna mjera
udaljavanja sa sjednice Vijeća, član Vijeća je dužan odmah napustiti sjednicu.
Ako se vijećnik niti nakon izricanja mjere iz
stavka 3. ovog članka ne udalji sa sjednice, predsjednik Vijeća će prekinuti
sjednicu i naložiti da se vijećnik udalji iz dvorane sa sjednice.
Ako vijećnik odbije napustiti sjednicu u
slučaju iz stavka 4. ovog članka, predsjednik Vijeća će utvrditi da je vijećnik
udaljen sa sjednice i da se ne broji prilikom glasovanja.
Članak
93.
Protiv stegovne mjere udaljavanja sa sjednice
Vijeća vijećnik ima pravo prigovora.
Prigovor se podnosi predsjedniku Vijeća
najkasnije u roku od 24 (dvadesetčetiri) sata od izricanja stegovne mjere, a
predsjednik Vijeća ga upućuje svim vijećnicima.
Predsjednik Vijeća unosi prigovor u dnevni
red prve iduće sjednice.
Mišljenje o prigovoru daje Odbor za
statutarno-pravna pitanja.
Odluku po prigovoru Vijeće donosi većinom
glasova nazočnih vijećnika, bez rasprave, s time da pravo govora ima samo
vijećnik koji je podnio prigovor i izvjestitelj Odbora za statutarno-pravna
pitanja.
Članak
94.
Vijeće može po prigovoru:
- potvrditi izrečenu stegovnu mjeru ili
- ukinuti stegovnu mjeru.
Odluka je konačna.
Ako predsjednik Vijeća ne može održati red na
sjednici mjerama utvrđenim ovim Poslovnikom, odredit će prekid sjednice.
Članak
95.
Predsjednik Vijeća može naložiti da se iz
dvorane udalji svaki slušatelj koji narušava red.
Ako je red narušen, predsjednik Vijeća može
naložiti da se udalje svi slušatelji iz dvorane u kojoj se održava sjednica.
Osobe koje se za vrijeme sjednice nalaze u
dvorani službeno, obvezne su u pogledu održavanja reda izvršavati naloge
predsjednika Vijeća.
Članak
96.
Na sjednici Vijeća se može odlučiti da
govornik o istoj temi može govoriti samo jedanput.
Vijećnik u raspravi u pravilu može govoriti
najdulje pet minuta.
Iznimno zbog važnosti teme, Vijeće može
odlučiti da pojedini vijećnik može govoriti i dulje.
Nakon što završe svoj govor svi vijećnici
koji su se prijavili za govor u skladu s odredbama ovog Poslovnika, mogu ponovno
zatražiti riječ i tada mogu govoriti još najviše tri minute, neovisno o tome da
li su ranije govorili o toj temi.
4. Tijek sjednice
Članak
97.
Nakon otvaranja sjednice, a prije utvrđivanja
dnevnog reda predsjednik Vijeća utvrđuje nazočnost vijećnika.
Vijećnik koji neće prisustvovati sjednici
Vijeća o tome obavještava predsjednika Vijeća ili pročelnika upravnog tijela
koje obavlja stručne poslove za Vijeće.
Ako predsjednik Vijeća utvrdi da sjednici
nije nazočan dovoljan broj vijećnika, predsjednik Vijeća odlaže sjednicu za
određeni dan i sat.
Sjednica će se prekinuti i odložiti i u
slučaju kada se za vrijeme sjednice utvrdi da nema nazočnosti većine vijećnika.
Utvrđivanje broja nazočnih vijećnika
predsjednik Vijeća će provesti i u tijeku sjednice, na zahtjev vijećnika čiji
prijedlog podrži 5 (pet) vijećnika.
Članak
98.
O povredama reda na sjednici, kao i o
neopravdanom izostajanju sa sjednica Vijeća, predsjednik Vijeća pismeno će
izvijestiti političku stranku, koaliciju političkih stranaka ili nezavisnu
listu s koje je izabran odnosni vijećnik.
5. Odlučivanje
Članak
99.
Za donošenje akata na sjednici Vijeća,
potrebna je nazočnost većine vijećnika, osim u slučajevima kada je ovim
Poslovnikom drugačije određeno.
Članak
100.
Gradsko vijeće donosi akte većinom danih
glasova, ukoliko je na sjednici Vijeća nazočna većina vijećnika, osim ako
zakonom, Statutom Grada ili ovim Poslovnikom nije drugačije određeno.
Većinom glasova svih vijećnika, Vijeće donosi
slijedeće akte:
- Statut Grada,
- Poslovnik Vijeća,
- donošenje Proračuna, odluke o izvršavanju
Proračuna,
- polugodišnjeg i godišnjeg izvješća o
izvršenju Proračuna,
- odluku o izboru i razrješenju predsjednika
i potpredsjednika Vijeća,
- odluku o raspisivanju referenduma o
razrješenju gradonačelnika i njegovog zamjenika,
- odluku o raspisivanju referenduma o
pitanjima iz samoupravnog djelokruga utvrđenih statutom Grada Bakra.
Članak
101.
Glasovanje na sjednici je javno.
Gradsko vijeće može odlučiti da se o nekom
pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku.
Glasovanje dizanjem ruku provodi se na način
da predsjednik Vijeća prvo poziva vijećnike da se izjasne tko je »za«
prijedlog, zatim, tko je »protiv« prijedloga, odnosno da li se tko uzdržao od
glasovanja. Glasovi vijećnika koji su bili nazočni u vijećnici, a nisu
glasovali »za« niti »protiv« prijedloga i nisu se izjasnili da se uzdržavaju od
glasovanja, smatraju se uzdržanim glasovima.
Kod utvrđivanja dnevnog reda i usvajanja
zapisnika glasuje se »za« ili »protiv«.
Iznimno od odredbe stavka 3. ovog članka, ako
se prilikom glasovanja o amandmanu za njegovo prihvaćanje izjasni manje od
polovice nazočnih vijećnika, predsjednik Vijeća može odmah konstatirati da je
amandman odbijen.
Vijećnike proziva i glasove prebrojava
službenik upravnog tijela u čijoj je nadležnosti obavljanje stručnih poslova za
potrebe Vijeća.
Članak
102.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultat
glasovanja.
Na zahtjev vijećnika koji zatraži provjeru
glasovanja, predsjednik Vijeća nalaže brojanje i ponovno objavljuje rezultat
glasovanja.
Članak
103.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim
listićima. Glasački listići su iste veličine, boje, oblika i ovjereni su pečatom
Vijeća.
Na glasačkom listiću prezimena kandidata
navedena su abecednim redom, a glasuje se na način da se zaokruži redni broj
ispred prezimena kandidata.
Ukoliko se glasuje o pojedinom prijedlogu ili
predmetu pitanje mora biti postavljeno jasno i precizno, a glasuje se »za«,
»protiv« i »uzdržan«.
Glasačke listiće priprema službenik sukladno
odredbama ovog Poslovnika. Predsjednik Vijeća može odrediti i određeni broj
vijećnika koji će mu pomagati kod tajnog glasovanja.
Članak
104.
Službenik ili vijećnik koji pomaže
predsjedniku Vijeća u provođenju tajnog glasovanja predaje vijećnicima glasačke
listiće.
Članak
105.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se
prekida radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se istim postupkom
kao i prvo glasovanje.
Članak
106.
Vijećnik može glasovati samo jednim glasačkim
listićem i to osobno.
Nevažeći je nepopunjen listić, listić na
kojem su dopisana nova imena, odnosno glasački listić koji je tako popunjen da
se ne može sa sigurnošću utvrditi za koga ili što je vijećnik glasovao, kao i
listić na kojem je zaokružen veći broj kandidata od broja koji se bira.
Članak
107.
Nakon što su svi nazočni vijećnici predali
glasačke listiće i nakon što je predsjednik Vijeća objavio da je glasovanje
završeno, prelazi se na utvrđivanje rezultata glasovanja.
Rezultat glasovanja se utvrđuje na osnovi
predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik
Vijeća u prisutnosti službenika i vijećnika koji su mu pomagali kod samog
glasovanja.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultate
glasovanja na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
XI. IZBORI I IMENOVANJA
Članak
108.
Vijeće imenuje odnosno bira dužnosnike u
Vijeću i u državna tijela i organizacije, te ostale institucije, na temelju
prijedloga ovlaštenih predlagatelja.
Prije početka glasovanja, predsjednik Vijeća
obavještava vijećnike o načinu glasovanja i o načinu utvrđivanja rezultata
izbora i imenovanja odnosno razrješenja
Članak
109.
Ako se ne može utvrditi koji su kandidati
izabrani odnosno imenovani, zbog toga što su dva ili više kandidata dobili
jednak broj glasova, glasovanje se ponavlja samo za te kandidate.
Ako prilikom glasovanja potrebnu većinu ne
dobije broj kandidata koji se bira, glasovanje se ponavlja za kandidate koji
nisu dobili potrebnu većinu.
U prvom ponavljanju glasovanja ne mogu
sudjelovati kandidati koji su dobili manje od petine glasova nazočnih
vijećnika.
U drugom ponavljanju glasovanja ne mogu
sudjelovati kandidati koji su dobili manje od trećine glasova nazočnih
vijećnika.
Ako ni u drugom ponovljenom glasovanju,
pojedini kandidat ne dobije potrebnu većinu, prijedlog za izbor tog kandidata
se skida sa popisa predloženih kandidata.
Članak
110.
Prijedlog kandidature za izbor predsjednika i
potpredsjednika Vijeća, te predsjednika, potpredsjednika i članove radnih
tijela, daje Odbor za izbor i imenovanja ili najmanje 5 (pet) vijećnika.
Predsjednik i potpredsjednik Vijeća te
predsjednik, potpredsjednik i članovi radnih tijela biraju se na vrijeme do
isteka mandata vijećnika.
Predsjednika i potpredsjednike Vijeća bira i
razrješava Vijeće na način i u postupku propisanim Statutom Grada i ovim
Poslovnikom.
Članak
111.
Potpredsjednici Vijeća pomažu u radu predsjedniku
Vijeća, te obavljaju poslove iz njegovog djelokruga za koje ih on ovlasti.
Ako je predsjednik Vijeća spriječen ili
odsutan zamjenjuje ga prvi potpredsjednik, a ukoliko je i on spriječen ili
odsutan, predsjednika Vijeća zamjenjuje drugi potpredsjednik Vijeća.
Dok zamjenjuje predsjednika Vijeća,
potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika.
Članak
112.
Na prijedlog Odbora za izbor i imenovanja ili
najmanje 5 (pet) vijećnika može se pokrenuti postupak razrješenja predsjednika
i potpredsjednika Vijeća.
Prijedlog se dostavlja predsjedniku Vijeća u
pisanom obliku i mora sadržavati obrazloženje prijedloga.
Predsjednik, odnosno potpredsjednik Vijeća
imaju pravo očitovati se o prijedlogu najkasnije u 8 (osam) dana od dostave
prijedloga.
Predsjednik Vijeća dužan je prijedlog
uvrstiti u dnevni red sjednice Vijeća koja se mora održati najkasnije u roku od
30 (trideset) dana od kada je prijedlog zaprimljen.
Ako Vijeće donese odluku o razrješenju
predsjednika i oba potpredsjednika Vijeća, mandat i prava na temelju obavljanja
dužnosti im prestaju izborom novog predsjednika Vijeća.
Članak
113.
Predsjednik i potpredsjednici Vijeća mogu
dati ostavku. Dužnost im prestaje danom izbora novog predsjednika Vijeća.
Članak
114.
Ako Vijeće razriješi predsjednika Vijeća, a
na istoj sjednici ne izabere novog, prvi potpredsjednik Vijeća ima sva prava i
dužnosti predsjednika dok se ne izabere novi predsjednik.
Vijeće je dužno u roku od 30 (trideset) dana
od donošenja odluke o razrješenja predsjednika izabrati novog predsjednika.
XII. ZAPISNICI
Članak
115.
O radu sjednice vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu
sjednice, o prijedlozima iznijetim na sjednici, o sudjelovanju u raspravi te o
donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o
pojedinom predmetu.
Članak
116.
Svaki vijećnik ima pravo na početku sjednice,
prije prelaska na dnevni red, iznijeti primjedbe na zapisnik prethodne
sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje
se na sjednici bez rasprave. Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u
zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe,
odnosno zapisnik u kojem su suglasno s prihvaćenim primjedbama izvršene
izmjene, smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik
Vijeća i službenik koji vodi zapisnik.
Izvornike zapisnika sjednice Vijeća čuva
upravno tijelo Grada.
Članak
117.
Sjednice Vijeća tonski se snimaju, a prijepis
tonske snimke sjednice čuva upravno tijelo Grada.
Upravno tijelo Grada je dužno omogućiti
vijećniku, na njegov zahtjev, da sasluša tonski snimak sjednice.
XIII. JAVNOST RADA
Članak
118.
Sjednice Vijeća su javne.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Vijeća, ali ne smiju remetiti red i tijek
sjednice (primjerice, glasno razgovarati, upotrebljavati mobitel i dr.).
Pravo iz stavka 1. ostvaruje se na način da
se zainteresirani građanin pismeno obrati predsjedniku Vijeća, sa zahtjevom za
davanje odobrenja za prisustvovanje određenoj sjednici Vijeća.
Predsjednik izdaje onoliko odobrenja koliko u
gradskoj vijećnici ima slobodnih sjedećih mjesta, vodeći se tim kriterijem kao
jedinim i odlučnim, poštujući tako načelo jednakosti građana.
Iznimno od odredbe iz stavka 1. ovog članka,
kada se sjednica proglasi zatvorenom za javnost, neće se dopustiti
prisustvovanje građanima
Članak
119.
O radu Vijeća javnost se obavještava putem
sredstava javnog priopćavanja, oglasne ploče i objavom na internet stranicama
Grada.
Najava održavanja sjednice, materijal za sjednicu,
donesene odluke i akti te zapisnici o radu Vijeća objavljuju se na službenim
internet stranicama Grada.
Članak
120.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni
podaci, koji su u skladu s posebnim propisima klasificirani određenim stupnjem
tajnosti.
Članak
121.
Radi pružanja pomoći i stvaranja povoljnih
uvjeta za rad predstavnika tiska i drugih oblika priopćavanja u Vijeću,
osigurava im se pravovremena dostava materijala i uvjeti za praćenje rada na
sjednicama Vijeća, razgovori s predstavnicima predlagatelja ili s dužnosnicima
u Vijeću i drugi kontakti s izvjestiteljima.
Ukoliko izvjestitelji tiska i drugih
sredstava javnih priopćavanja ne iznesu podatke o temama koje su se razmatrale
na Vijeću ili iznesu pogrešne ili netočne podatke, Gradonačelnik će uz
suglasnost predsjednika Vijeća objaviti demanti u istim sredstvima javnog
priopćavanja u kojima su navedeni podaci objavljeni.
Članak
122.
Grad može izdavati publikacije kojima se
objavljuju prikazi rada tijela Grada, izviješća s rasprava i odluke tih tijela,
prijedlozi koji se pripremaju za rasprave, mandatna izviješća te druga pitanja
iz djelokruga Grada ili koja su od neposrednog interesa za građane.
Grad može izdavati publikacije, tematske
biltene, razne časopise i slično o trgovačkim društvima koja su u njegovom
većinskom vlasništvu, te o ustanovama kojima je osnivač.
XIV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
123.
Danom stupanja na snagu ovog Poslovnika
prestaje važiti Poslovnik Gradskog vijeća Grada Bakra (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 10/07 )
Članak
124.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmoga dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/09-01/04
Ur. broj: 2170-02-01-09-19
Bakar, 7. kolovoza 2009.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA BAKRA
Predsjednik
Gradskog
vijeća
Milan
Rončević, v. r.