21.
Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 - proč.
tekst, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka 34. Statuta Općine Omišalj
(»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 30/09), Općinsko vijeće
Općine Omišalj, na sjednici 13. kolovoza 2009. godine, donijelo je
POSLOVNIK
OPĆINSKOG VIJEĆA OPĆINE OMIŠALJ
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Poslovnikom Općinskog vijeća Općine Omišalj
(u daljnjem tekstu: Poslovnik) uređuje se način konstituiranja Općinskog vijeća
Općine Omišalj (u daljnjem tekstu: Vijeće), ostvarivanje prava, obveza i
odgovornosti članova Vijeća, prava i dužnosti predsjednika i potpredsjednika
Vijeća, broj članova, sastav, djelokrug i način rada radnih tijela Vijeća,
odnos Vijeća i Općinskog načelnika, postupak donošenja akata i razmatranje
pojedinih pitanja iz nadležnosti Vijeća, postupak izbora i imenovanja odnosno
razrješenja u Vijeću, sazivanje i tijek sjednice, način odlučivanja na
sjednici, te održavanje reda na sjednici, kao i javnost rada Vijeća.
Poslovnikom se uređuju i druga pitanja od
značenja za rad Vijeća i radnih tijela Vijeća.
Članak
2.
Ako pojedino pitanje od važnosti za rad
Vijeća nije uređeno ovim Poslovnikom, to će pitanje urediti Vijeće posebnim
aktom.
II. KONSTITUIRANJE VIJEĆA I POČETAK OBNAŠANJA
DUŽNOSTI ČLANA VIJEĆA
Članak
3.
Konstituirajuća sjednica Vijeća saziva se na
način, po postupku i u rokovima utvrđenim zakonom.
Do izbora predsjednika Vijeća, sjednici
predsjeda dobno najstariji član Vijeća, osim ako odlukom o sazivanju sjednice
nije drugačije određeno.
Predsjedatelj ima do izbora predsjednika
Vijeća sva prava i dužnosti predsjednika Vijeća u pogledu predsjedanja i
rukovođenja sjednicom.
Pravo predlaganja odluka na konstituirajućoj
sjednici ima i najmanje pet članova Vijeća.
Članak
4.
Predsjedatelj na konstituirajućoj sjednici
proziva imena izabranih na izborima za Općinsko vijeće Općine Omišalj na
temelju izvješća Općinskog izbornog povjerenstva i utvrđuje broj nazočnih
članova Vijeća.
Vijeće započinje radom nakon utvrđenja da je
sjednici nazočna većina članova Vijeća.
Izvodi se himna Republike Hrvatske »Lijepa
naša domovino«.
Članak
5.
Na konstituirajućoj sjednici Vijeće iz reda
svojih članova bira Mandatni odbor koji:
- izvješćuje Vijeće o provedenim izborima za
Vijeće i imenima izabranih članova Vijeća,
- izvješćuje Vijeće o imenima izabranih
članova Vijeća koji su podnijeli ostavku odnosno stavili mandat u mirovanje,
kao i o imenima zamjenika koji će umjesto njih obnašati dužnost članova Vijeća,
te predlaže potvrdu mandata.
Članak
6.
Mandat članovima Vijeća potvrđuje se
prihvaćanjem Izvješća Mandatnog odbora.
Članovi Vijeća nakon potvrđivanja mandata
daju prisegu sljedećeg sadržaja:
»Prisežem da ću dužnost člana Općinskog
vijeća Općine Omišalj obnašati savjesno i odgovorno i da ću se u svom radu
pridržavati Ustava, zakona, Statuta Općine Omišalj i Poslovnika Općinskog
vijeća i poštovati pravni poredak Republike Hrvatske, te se zauzimati za
svekoliki napredak Općine Omišalj i Republike Hrvatske.«
Predsjedatelj izgovara tekst prisege, a zatim
proziva pojedinačno članove Vijeća. Član Vijeća daje prisegu tako što ustaje i
izgovara: »Prisežem«.
Nakon davanja prisege, svaki član Vijeća
potpisuje tekst prisege pred predsjedateljem.
Članak
7.
Član Vijeća koji nije bio nazočan
konstituirajućoj sjednici, kao i zamjenik člana Vijeća kada počinje obnašati
dužnost člana Vijeća tijekom mandata, daje prisegu na prvoj sjednici Vijeća na
kojoj je nazočan na način utvrđen u članku 6. ovoga Poslovnika.
Članak
8.
Odbor za izbor, imenovanja i razrješenja bira
se nakon izbora Mandatnog odbora.
Po izboru Odbora iz stavka 1. ovog članka
biraju se predsjednik i potpredsjednici Vijeća.
Na izbor predsjednika i potpredsjednika
Vijeća primjenjuju se odredbe članka 10. do članka 12. ovoga Poslovnika.
Vijeće je konstituirano izborom predsjednika
na prvoj sjednici na kojoj je nazočna većina članova Vijeća.
Predsjednik Vijeća, nakon izbora, preuzima
predsjedanje sjednicom.
Članak
9.
Predsjednik Vijeća predlaže nastavak
konstituirajuće sjednice i dopunu dnevnog reda, ako mu takav zahtjev podnese
najmanje pet članova Vijeća.
Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka mora biti
sastavljen u pisanom obliku i potpisan od strane članova Vijeća te sadržavati
nazive točaka kojima se predlaže dopuniti dnevni red nastavka konstituirajuće
sjednice.
III. PREDSJEDNIK I POTPREDSJEDNICI VIJEĆA
Članak
10.
Vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika
koje bira iz reda članova Vijeća javnim glasovanjem za svakog od kandidata
posebno.
Kandidata za predsjednika predlaže Odbor za
izbor, imenovanja i razrješenja ili najmanje 5 članova Vijeća.
Prijedlog iz stavka 2. ovog članka mora biti
sastavljen u pisanom obliku i potpisan od strane predsjednika Odbora za izbor,
imenovanja i razrješenja odnosno od strane članova Vijeća koji su prijedlog
podnijeli.
Član Vijeća svojim potpisom može podržati
samo jednog kandidata.
Za predsjednika Vijeća izabran je kandidat za
kojeg je glasovala većina svih članova Vijeća.
Članak
11.
Ako pri glasovanju za predsjednika Vijeća
kandidat ne dobije potrebnu većinu glasova, ili ako od više kandidata niti
jedan ne dobije potrebnu većinu glasova, glasovanje se ponavlja, po istom
postupku kao za prvo glasovanje.
U slučaju da ni u ponovljenom glasovanju niti
jedan od kandidata ne dobije potreban broj glasova, izbor će se ponoviti u roku
od 15 dana.
U ponovljenom izboru kandidirani mogu biti i
oni kandidati koji u prethodnom izboru nisu bili izabrani.
Članak
12.
Potpredsjednici Vijeća biraju se na način i
po postupku koji je propisan za izbor predsjednika Vijeća.
Članak
13.
Predsjednik Vijeća:
- predstavlja Vijeće,
- saziva i organizira te predsjeda sjednici
Vijeća,
- predlaže dnevni red sjednice Vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja i izvršenju
odluka i drugih akata Vijeća,
- objavljuje rezultate glasovanja u Vijeću,
- potpisuje odluke, druge akte i zaključke
koje donosi Vijeće,
- brine o suradnji Općinskog vijeća s
Općinskim načelnikom,
- brine o zaštiti prava članova Vijeća,
- usklađuje i prati rad radnih tijela Vijeća,
- obavlja i druge poslove određene zakonom,
Statutom, ovim Poslovnikom i drugim aktima Vijeća.
Članak
14.
Potpredsjednici Vijeća pomažu u radu
predsjedniku Vijeća i obavljaju poslove iz njegova djelokruga za koje ih on
ovlasti.
Predsjednik Vijeća određuje potpredsjednika
koji ga zamjenjuje u slučaju njegove odsutnosti odnosno spriječenosti.
Potpredsjednici Vijeća obavljaju i druge
poslove određene ovim Poslovnikom.
Članak
15.
Predsjednik Vijeća može biti razriješen.
Zahtjev za razrješenje predsjednika Vijeća
može podnijeti Odbor za izbor, imenovanja i razriješenja ili najmanje pet
članova Vijeća. Zahtjev mora biti sastavljen u pisanom obliku i obrazložen, te
sadržavati potpise članova Vijeća koji zahtjev podnose.
Predsjednik Vijeća može se prije glasovanja
očitovati o navodima iz zahtjeva kojim se traži njegovo razrješenje.
O zahtjevu iz stavka 2. ovoga članka Vijeće
odlučuje javnim glasovanjem.
Predsjednik će biti razriješen ako za
razrješenje glasuje većina od ukupnog broja članova Vijeća.
Ako Vijeće odbije zahtjev za razrješenje,
ponovni zahtjev ne može se podnijeti prije isteka šest mjeseci od njegovog
odbijanja.
Članak
16.
Predsjednik Vijeća može podnijeti ostavku. Ostavka
se podnosi u pisanom obliku.
Ostavka se dostavlja Upravnom odjelu.
U slučaju podnošenja ostavke, pravo sazivanja
i predsjedanja sjednicom na kojoj se utvrđuje dan prestanka prava i dužnosti
predsjednika Vijeća, pripada dobno starijem potpredsjedniku.
Članak
17.
U slučaju razrješenja predsjednika Vijeća
odnosno utvrđenja dana prestanka prava i dužnosti predsjednika povodom ostavke,
Vijeće može na istoj sjednici izabrati novog predsjednika. Ako izbor ne uspije,
pravo sazivanja i predsjedanja sjednicom na kojoj će se odlučivati o izboru
pripada dobno starijem potpredsjedniku Vijeća.
Potpredsjednik je sjednicu dužan sazvati u
roku od 15 dana od dana kad je održana sjednica na kojoj je predsjednik
razriješen odnosno na kojoj je utvrđen dan prestanka prava i dužnosti
predsjednika, a ako to ne učini, u daljnjem roku od 8 dana, sjednicu će sazvati
i njome predsjedati drugi potpredsjednik.
Ukoliko sjednicu ne sazove ni drugi
potpredsjednik, u daljnjem roku od 3 dana sazvat će je i njome predsjedati
Općinski načelnik.
Članak
18.
Potpredsjednik Vijeća razrješava se na način
i po postupku propisanom za razrješenje predsjednika Vijeća.
Potpredsjednik Vijeća može podnijeti ostavku,
a u tom slučaju Vijeće utvrđuje dan prestanka prava i dužnosti potpredsjednika
na način i po postupku propisanom za predsjednika Vijeća.
Članak
19.
Predsjedniku Vijeća u radu pomaže pročelnik i
odgovarajući službenik Upravnog odjela.
Predsjedniku Vijeća na njegov zahtjev u
obavljanju poslova pomaže i predstavnik Odbora za statutarno-pravna pitanja,
diplomirani pravnik.
IV. PRAVA I DUŽNOSTI ČLANOVA OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
20.
Član Vijeća stječe prava i dužnosti danom
potvrde mandata.
Članak
21.
Član Vijeća dužnost obnaša počasno.
Član Vijeća nema obvezujući mandat i nije
opoziv.
Član Vijeća ne može biti pozvan na kaznenu i
prekršajnu odgovornost za izgovorene riječi, niti za glasovanje u Vijeću.
Članak
22.
Član Vijeća ima prava i dužnosti utvrđene
zakonom, Statutom, ovim Poslovnikom i odlukama Vijeća, a osobito:
- biti nazočan sjednicama Vijeća,
- raspravljati i izjašnjavati se o svakom
pitanju koje je na dnevnom redu sjednice Vijeća, te o njemu odlučivati,
- predlagati Vijeću donošenje odluka i drugih
akata,
- predlagati Vijeću donošenje zaključaka,
- davati amandmane na prijedloge općih akata,
- predlagati razmatranje pojedinih pitanja,
- postavljati Općinskom načelniku pitanja
koja se odnose na njegov rad odnosno obnašanje poslova iz njegove nadležnosti,
- tražiti i dobiti podatke potrebne za
obnašanje dužnosti člana Vijeća,
- sudjelovati u radu i odlučivati na
sjednicama radnih tijela Vijeća u koja je izabran,
- biti nazočan sjednicama drugih radnih
tijela, sudjelovati u njihovom radu, ali bez prava odlučivanja,
- biti biran odnosno imenovan i prihvatiti
izbor odnosno imenovanje u tijela pravnih osoba određenih zakonom, Statutom i
općim aktima Vijeća,
- dati ostavku ili staviti mandat u
mirovanje.
Članak
23.
Član Vijeća ima pravo od pročelnika Upravnog
odjela tražiti obavijesti i uvid u materijale o predmetima koji su na dnevnom
redu Vijeća i druge obavijesti koje su mu potrebne u obavljanju dužnosti člana
Vijeća.
Članak
24.
Član Vijeća može tražiti da mu pročelnik
Upravnog odjela, odnosno po njemu ovlašteni službenik, pomaže u obnašanju
njegove dužnosti, a napose u izradi prijedloga koje on podnosi.
Članak
25.
Član Vijeća za svoj rad u Vijeću ima pravo na
naknadu troškova u skladu s odlukom Vijeća.
Članak
26.
Članu Vijeća koji za vrijeme trajanja mandata
prihvati obnašanje dužnosti koja se prema odredbama zakona smatra nespojivom,
za vrijeme obnašanja nespojive dužnosti mandat miruje, a za to vrijeme
zamjenjuje ga zamjenik.
Člana Vijeća izabranog na stranačkoj listi
zamjenjuje kandidat s te liste koji nije izabran, a kojeg odredi politička
stranka.
Člana Vijeća izabranog na koalicijskoj listi
dviju ili više političkih stranaka zamjenjuje kandidat stranke kojoj je u
trenutku izbora pripadao mandat člana Vijeća kojem je prestao mandat.
Člana Vijeća izabranog na nezavisnoj listi
zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.
U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, član
Vijeća dužan je u roku od 8 dana od prihvaćanja dužnosti o tome obavijestiti
predsjednika Vijeća, koji takvu obavijest mora dostaviti Mandatnom odboru.
Članak
27.
Član Vijeća po prestanku obnašanja nespojive
dužnosti nastavlja s obnašanjem dužnosti u Vijeću na temelju prestanka
mirovanja mandata, ako podnese pisani zahtjev predsjedniku Vijeća u roku od 8
dana od prestanka obnašanja nespojive dužnosti.
U slučaju iz stavka 1. ovoga članka mirovanje
mandata člana Vijeća prestat će osmog dana od dana podnošenja pisanog zahtjeva.
Nastavljanje s obnašanjem dužnosti člana
Vijeća na temelju prestanka mandata može se tražiti jedanput u tijeku trajanja
mandata.
Članak
28.
Članu Vijeća mandat prestaje prije isteka
redovitog četverogodišnjeg mandata u slučajevima propisanim zakonom.
V. RADNA TIJELA VIJEĆA
Članak
29.
Radna tijela Vijeća (u daljnjem tekstu: radna
tijela) osnivaju se za proučavanje i razmatranje pojedinih pitanja iz
nadležnosti Vijeća i za obavljanje poslova određenih ovim Poslovnikom.
Članak
30.
Radno tijelo ima predsjednika i određeni broj
članova koji se biraju iz reda članova Vijeća i reda stručnih i javnih osoba.
Izbor predsjednika i članova radnih tijela obavlja
Vijeće na prijedlog Odbora za izbor, imenovanja i razrješenja ili na prijedlog
najmanje pet članova Vijeća.
Član Vijeća može istovremeno biti član
najviše dva stalna radna tijela.
Članak
31.
O prijedlogu iz članka 30. stavka 2. ovoga
Poslovnika glasuje se u cjelini, a u slučaju da je prijedlog podnesen i od
strane Odbora za izbor, imenovanja i razrješenja i od strane članova Vijeća,
Vijeće će se glasovanjem najprije odrediti o prijedlogu Odbora za izbor,
imenovanja i razrješenja, a o prijedlogu članova Vijeća samo ako prijedlog
Odbora za izbor, imenovanja i razrješenja ne bude prihvaćen.
Članak
32.
Predsjednik radnog tijela organizira rad
tijela, saziva sjednice, predlaže dnevni red te predsjeda sjednicama radnog
tijela.
Predsjednik radnog tijela surađuje s
predsjednikom Vijeća, Općinskim načelnikom, predsjednicima drugih radnih tijela
i s pročelnikom Upravnog odjela.
U slučaju da predsjednik radnog tijela nije
nazočan sjednici radnog tijela, sjednicom radnog tijela predsjeda član radnog
tijela kojeg odredi radno tijelo.
Članak
33.
Sjednicu radnog tijela saziva predsjednik
radnog tijela:
- na osobnu inicijativu,
- kada je iz sjedničkog materijala vidljivo
da će Vijeće razmatrati materijal odnosno akt iz djelokruga tog radnog tijela,
- na temelju zaključka Vijeća.
Članak
34.
Radna tijela mogu zauzimati stajališta o
pitanjima iz svog djelokruga ako sjednici prisustvuje većina članova radnog
tijela, a zaključci se donose većinom glasova nazočnih članova.
O radu na sjednici radnog tijela vodi se
zapisnik.
U zapisnik se unose osnovni podaci o radu na
sjednici, rezultat glasovanja o pojedinom predmetu i doneseni zaključci.
O vođenju zapisnika brine se službenik
Upravnog odjela.
Zapisnik potpisuje predsjednik radnog tijela
i službenik iz stavka 4. ovog članka.
Članak
35.
Radno tijelo o svojim primjedbama,
mišljenjima, stajalištima i prijedlozima obavještava Vijeće.
Predsjednik radnog tijela ili član radnog
tijela ovlašten od predsjednika radnog tijela može na sjednici Vijeća obrazložiti
stajalište ili prijedlog radnog tijela kad se radno tijelo izjašnjava o aktu
ili materijalu kojeg nije predlagatelj.
Članak
36.
Radna tijela surađuju međusobno, a mogu
održati i zajedničku sjednicu te Vijeću podnijeti zajedničko izvješće o
predmetu rasprave.
Članak
37.
Radna tijela imaju pravo tražiti od Općinskog
načelnika i pročelnika Upravnog odjela odgovarajuće obavijesti i druge podatke
koji su im potrebni za rad.
Članak
38.
Član radnog tijela može podnijeti ostavku.
U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, Vijeće
će na istoj sjednici izabrati novog člana.
Vijeće može razriješiti člana radnog tijela i
na obrazloženi prijedlog Odbora za izbor, imenovanja i razrješenja.
Članak
39.
Stručne i administrativne poslove za radna tijela
vodi Upravni odjel.
Članak
40.
Stalna radna tijela Vijeća određena Statutom
su:
1. Mandatni odbor
2. Odbor za statutarno-pravna pitanja
3. Odbor za izbor, imenovanja i razrješenja
4. Odbor za razvoj Općine Omišalj
5. Odbor za gospodarstvo i poduzetništvo
6. Odbor za proračun i financije
7. Odbor za prostorno uređenje i zaštitu
okoliša
8. Odbor za komunalno gospodarstvo
9. Odbor za kulturu
10. Odbor za sport
11. Odbor za zdravstvo i socijalnu skrb
12. Odbor za predškolski odgoj i osnovno
obrazovanje
13. Odbor za javna priznanja
14. Odbor za međuopćinsku i međunarodnu
suradnju
Članak
41.
Mandatni odbor, osim poslova koje obavlja na
konstituirajućoj sjednici, u tijeku mandata:
- izvješćuje Vijeće o tome da su ispunjeni
zakonski uvjeti za prestanak odnosno mirovanje mandata članu Vijeća te
izvješćuje Vijeće o zamjeniku koji počinje obnašati dužnost člana Vijeća,
- predlaže Vijeću donošenje odluke o
mirovanju mandata ako član Vijeća za vrijeme trajanja mandata prihvati
obnašanje dužnosti koja se prema odredbama posebnog zakona smatra nespojivom.
Mandatni odbor ima predsjednika i dva člana
koji se biraju iz reda članova Vijeća.
Članak
42.
Odbor za izbor, imenovanja i razrješenja:
- predlaže izbor i imenovanje osoba koje bira
odnosno imenuje Vijeće,
- priprema i podnosi Vijeću prijedlog za
izbor i razrješenje predsjednika i članova radnih tijela,
- predlaže izbor i razrješenje predstavnika
Vijeća u određena tijela i pravne osobe, kada je to propisano zakonom ili
drugim propisom, Statutom, ovim Poslovnikom ili drugim aktom,
- predlaže članove radnih tijela Vijeća,
- obavlja i druge poslove određene Statutom i
ovim Poslovnikom.
Odbor za izbor, imenovanja i razrješenja ima
predsjednika i dva člana koji se biraju iz reda članova Vijeća.
Članak
43.
Odbor za statutarno-pravna pitanja:
- utvrđuje prijedlog statuta Općine Omišalj i
poslovnika Općinskog vijeća Općine Omišalj,
- daje mišljenje na prijedloge odluka i
drugih općih akata koje donosi Vijeće, u odnosu na njihovu usklađenost sa
zakonom, te u odnosu na njihovu pravnu obradu,
- utvrđuje i izdaje pročišćene tekstove
odluka i drugih akata Vijeća kada je tim aktima na to ovlašten ili kada to
ocijeni potrebnim,
- daje mišljenje u vezi s primjenom odredbi
statuta, poslovnika, te odluka i drugih akata Vijeća,
- obavlja i druge poslove određene statutom,
poslovnikom ili aktom Vijeća.
Odbor za statutarno-pravna pitanja ima
predsjednika i četiri člana, diplomirana pravnika.
Članak
44.
Odbor za razvoj Općine Omišalj:
- razmatra i predlaže utvrđivanje prioriteta
razvoja Općine sukladno Prostornom planu uređenja Općine Omišalj, Programu
održivog razvoja Općine te strateškim ciljevima i smjernicama Programa ukupnog
razvoja Općine Omišalj (u daljnjem tekstu: razvojni dokumenti Općine Omišalj),
a na temelju suradnje s odgovarajućim tijelima Općine,
- analizira ostvarene zadatke u tekućoj
godini u odnosu na razvojne dokumente Općine Omišalj,
- predlaže usklađivanje razvojnih dokumenata
prema promijenjenim okolnostima.
Odbor za razvoj ima predsjednika i dva člana.
Članak
45.
Odbor za gospodarstvo i poduzetništvo:
- razmatra i daje mišljenje u vezi s
pitanjima koja se odnose na gospodarski razvoj Općine Omišalj, razvoj
poduzetništva i investicijska ulaganja na podučju općine,
- daje mišljenje na prijedloge akata iz
područja gospodarstva i poduzetništva,
- obavlja i druge poslove određene statutom,
poslovnikom ili aktom Vijeća.
Odbor za gospodarstvo i poduzetništvo ima
predsjednika i dva člana.
Članak
46.
Odbor za proračun i financije:
- razmatra prijedlog proračuna, izmjene i dopune
proračuna, polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna, odluke o
izvršavanju proračuna, kao i financijska izvješća o kojima raspravlja Vijeće,
- daje mišljenje na prijedloge odluka i
drugih akata kojima se uređuju porezi i druga davanja koja su prihod Općine,
- obavlja i druge poslove određene statutom,
poslovnikom ili aktom Vijeća.
Odbor za proračun i financije ima
predsjednika i dva člana.
Članak
47.
Odbor za prostorno uređenje i zaštitu
okoliša:
- daje mišljenje na prijedloge općih akata
kojima se uređuje prostorno planiranje i zaštita okoliša,
- razmatra pitanja koja se odnose na
usklađivanje prostornog razvoja i zaštite okoliša,
- obavlja i druge poslove određene statutom,
poslovnikom ili aktom Vijeća.
Odbor za prostorno uređenje i zaštitu okoliša
ima predsjednika i četiri člana.
Članak
48.
Odbor za komunalno gospodarstvo:
- daje mišljenje na prijedloge općih akata
kojima se uređuju komunalne djelatnosti, zakup poslovnog prostora i druga
pitanja iz područja komunalnog gospodarstva,
- razmatra i predlaže mjere u vezi
unaprjeđenja komunalnih djelatnosti, komunalne infrastrukture, uređenja naselja
i kvalitete stanovanja,
- obavlja i druge poslove određene statutom,
poslovnikom ili aktom Vijeća.
Odbor za komunalno gospodarstvo ima predsjednika
i četiri člana.
Članak
49.
Odbor za kulturu:
- daje mišljenje u vezi s pitanjima iz
područja kulture,
- razmatra prijedloge i daje mišljenje na
odluke i druge akte iz područja kulture koje donosi Vijeće,
- daje suglasnost odnosno mišljenje na opće
akte Centra za kulturu Općine Omišalj,
- obavlja i druge poslove određene statutom,
poslovnikom ili aktom Vijeća.
Odbor za kulturu ima predsjednika i dva
člana.
Članak
50.
Odbor za sport:
- daje mišljenje u vezi s pitanjima iz područja
sporta u nadležnosti Vijeća,
- razmatra prijedloge i daje mišljenje na
odluke i druge opće akte iz područja sporta koje donosi Vijeće,
- predlaže mjere za unapređenje djelatnosti
sporta na području općine Omišalj,
- obavlja i druge poslove određene statutom,
poslovnikom ili aktom Vijeća.
Odbor za sport ima predsjednika i dva člana.
Članak
51.
Odbor za zdravstvo i socijalnu skrb:
- razmatra potrebe građana u području
primarne zdravstvene zaštite i socijalne skrbi,
- predlaže mjere za unaprjeđenje primarne
zdravstvene zaštite i socijalne skrbi,
- obavlja i druge poslove određene statutom,
poslovnikom ili aktom Vijeća.
Odbor za zdravstvo i socijalnu skrb ima
predsjednika i četiri člana.
Članak
52.
Odbor za predškolski odgoj i osnovno
obrazovanje:
- daje mišljenje u vezi s pitanjima iz
područja predškolskog odgoja i osnovnog obrazovanja,
- daje mišljenje na prijedlog odluka i drugih
akata iz tog područja koje donosi Vijeće,
- obavlja i druge poslove određene statutom,
poslovnikom ili aktom Vijeća.
Odbor za predškolski odgoj i osnovno
obrazovanje ima predsjednika i dva člana.
Članak
53.
Odbor za javna priznanja:
- predlaže proglašenje određenih osoba
počasnim građanima Općine,
- predlaže dodjeljivanje godišnjih nagrada
Općine Omišalj i nagrada za životno djelo, te zlatnih plaketa,
- obavlja i druge poslove određene statutom,
poslovnikom ili aktom Vijeća.
Odbor za javna priznanja ima predsjednika i
četiri člana.
Članak
54.
Odbor za međuopćinsku i međunarodnu suradnju:
- razmatra pitanja koja se odnose na suradnju
Općine Omišalj s drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave,
kao i s odgovarajućim jedinicama drugih država,
- daje mišljenje na prijedloge općih akata s
tog područja,
- obavlja i druge poslove određene statutom,
poslovnikom ili aktom Vijeća.
Odbor za međuopćinsku i međunarodnu suradnju
ima predsjednika i dva člana.
Članak
55.
Osim stalnih radnih tijela osnovanih Statutom
i posebnom odlukom Vijeća, Vijeće može osnovati i povremena radna tijela radi razmatranja
pitanja koja su u određenom trenutku od značaja za Vijeće.
Odlukom o osnivanju povremenog radnog tijela
uređuje se njegov naziv, sastav te djelokrug rada.
Odredbe ovog Poslovnika o stalnim radnim
tijelima na odgovarajući se način primjenjuju i na povremena radna tijela.
VI. ODNOS OPĆINSKOG VIJEĆA I OPĆINSKOG
NAČELNIKA
Članak
56.
Predsjednik Vijeća pravovremeno izvješćuje
Općinskog načelnika i njegovog zamjenika o predviđenom danu održavanja sjednice
Vijeća.
Sjednici Vijeća prisustvuju Općinski načelnik
i njegov zamjenik.
Članak
57.
Općinski načelnik, u slučajevima kada je na
dnevnom redu sjednice Vijeća odnosno radnog tijela, prijedlog odluke ili drugog
akta odnosno materijal kojemu je predlagatelj Općinski načelnik, u radu na
sjednici sudjeluje sam ili određuje svog zamjenika odnosno predstavnika.
U slučaju kada u radu Vijeća ili radnog
tijela sudjeluje zamjenik Općinskog načelnika ili predstavnik Općinskog
načelnika, on iznosi stajališta Općinskog načelnika, daje obavijesti i stručna
objašnjenja te izvješćuje Općinskog načelnika o stajalištima i mišljenjima
Vijeća odnosno radnog tijela.
Članak
58.
O sazvanoj sjednici Vijeća, predsjednik
Vijeća izvješćuje Općinskog načelnika, njegovog zamjenika, predsjednike radnih
tijela ovisno o pitanju iz njihovog djelokruga rada koje je na dnevnom redu
sjednice, te pročelnika Upravnog odjela.
Članak
59.
U slučaju kada Općinski načelnik nije
predlagatelj odluke ili akta, odnosno materijala koji se razmatra na sjednici
Vijeća, svoje mišljenje, stajalište i prijedloge u
vezi odluke ili akta odnosno
materijala, dužan je dostaviti Vijeću najkasnije do početka sjednice.
Članak
60.
Općinski načelnik obvezan je dva puta
godišnje izvijestiti Vijeće o svom radu.
Izvješće iz stavka 1. ovog članka Općinski
načelnik podnosi istovremeno s izvještajem o izvršavanju Proračuna.
Članak
61.
Pored izvješća iz članka 60. ovog Poslovnika,
Općinski načelnik će na zahtjev najmanje pet članova Vijeća podnijeti izvješće
Vijeću o pojedinom pitanju iz svog djelokruga.
Zahtjev se podnosi u pisanom obliku. U
zahtjevu mora biti jasno postavljeno, formulirano i obrazloženo pitanje o kojem
se traži izvješće.
Općinski načelnik dužan je podnijeti izvješće
u roku od 60 dana od dana dostave zahtjeva iz stavka 1. ovog članka.
Vijeće ne može tražiti podnošenje izvješća o
istom ili sličnom pitanju prije isteka roka od šest mjeseci od dana održavanja
sjednice Vijeća na kojoj je podneseno izvješće o tom pitanju.
Izvješće o svom radu i o stanju u pojedinim
područjima Općinski načelnik može podnijeti Vijeću i na vlastiti poticaj.
Članak
62.
Članovi Vijeća, na svakoj sjednici Vijeća, po
iscrpljenju dnevnog reda imaju pravo postavljati pitanja Općinskom načelniku o
predmetu iz njegovog djelokruga rada.
Član Vijeća može postaviti najviše dva
pitanja.
Članak
63.
Pitanje se daje usmeno na sjednici ili u
pisanom obliku posredstvom predsjednika Vijeća.
Pitanje mora biti kratko i jasno formulirano.
Članak
64.
Na postavljeno pitanje Općinski načelnik, u
pravilu, odgovara na samoj sjednici.
Općinski načelnik može za davanje odgovora
ovlastiti svojeg zamjenika ili pročelnika Upravnog odjela, odnosno voditelja
odsjeka u Upravnom odjelu.
Ukoliko na pitanje nije odgovoreno na
sjednici odnosno nije odgovoreno u cijelosti, članu Vijeća mora biti dostavljen
pisani odgovor.
U slučaju iz stavka 3. ovog članka pisani
odgovor mora se dati do naredne sjednice Vijeća.Takav odgovor objavljuje se u
sjedničkom materijalu.
Ako se odgovor ne može dati u roku iz stavka
4. ovoga članka, davatelj odgovora dužan je u pisanom obliku obavijestiti člana
Vijeća o razlozima zbog kojih nije moguće odgovoriti na vrijeme.
Ako član Vijeća nije zadovoljan odgovorom
može na sjednici Vijeća iznijeti mišljenje o dobivenom odgovoru i postaviti
dopunsko pitanje radi pojašnjenja odgovora.
Član Vijeća koji nije bio nazočan na sjednici
na kojoj je predsjednik Vijeća izvijestio Vijeće o dobivenom odgovoru, može
svoje mišljenje i dopunsko pitanje dostaviti pisanim putem.
Članak
65.
Općinski načelnik može odbiti dati odgovor na
pitanje koje se ne odnosi na njegov rad ili poslove iz njegove nadležnosti.
VII. AKTI VIJEĆA
Članak
66.
Vijeće u okviru svojeg djelokruga donosi
Statut, Poslovnik, odluke i druge opće akte te pojedinačne akte i zaključke.
Članak
67.
Odlukom se uređuju odnosi iz samoupravnog
djelokruga Općine Omišalj koji su od općeg značenja za građane, pravne osobe i
druge pravne subjekte te propisuju njihova prava i dužnosti odnosno uređuju
druga pitanja od interesa za Općinu Omišalj.
Odlukom se odlučuje o izboru odnosno
imenovanju i razrješenju, te o davanju suglasnosti na akte, kada je to određeno
zakonom i drugim propisima.
Članak
68.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe
odluka i drugih općih akata radi njihovog izvršavanja ili osiguravanja njihova
provođenja.
Članak
69.
Akti kojima se uređuju način rada i odnosi u
Vijeću i radnim tijelima Vijeća, donose se u obliku odluke, poslovnika ili
pravilnika.
Članak
70.
Zaključcima Vijeće zauzima stajalište o
temama koje razmatra, daje ocjene o stanju u pojedinim područjima te predlaže
Općinskom načelniku i Upravnom odjelu poduzimanje odgovarajućih mjera iz
njihovog djelokruga.
Članak
71.
Vijeće donosi rješenja kao pojedinačne akte
kada rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba
iz nadležnosti Vijeća.
Članak
72.
Opće i pojedinačne akte i zaključke koje
donosi Vijeće potpisuje predsjednik Vijeća, odnosno potpredsjednik ako je
predsjedao Vijeću na kojoj su akti odnosno zaključci doneseni.
Članak
73.
Izvornici odluka, drugih općih i pojedinačnih
akata i zaključaka ovjeravaju se pečatom Općinskog vijeća.
Pod izvornikom se podrazumijeva onaj tekst
općeg i pojedinačnog akta odnosno zaključka koji je usvojen na sjednici Vijeća.
Izvornici se čuvaju u Upravnom odjelu.
Članak
74.
Odluke i drugi opći akti Vijeća te ispravci
akata, objavljuju se u službenom glasilu Primorsko-goranske županije.
Pojedinačni akti te zaključci kojima se
utvrđuju obveze, zauzimaju stavovi, izražavaju mišljenja u pogledu izvršavanja
odluka, objavljuju se u službenom glasilu Primorsko- goranske županije, ako
Vijeće tako odluči.
Kada je u objavljivanju akta počinjena
tiskarska greška, objavljuje se ispravak akta.
O objavljivanju akata i ispravaka akata brine
Upravni odjel.
Članak
75.
Postupak donošenja akata pokreće se
podnošenjem prijedloga akata.
Članak
76.
Pravo podnositi prijedlog akta ima član
Vijeća, radno tijelo Vijeća i Općinski načelnik (u daljnjem tekstu: ovlašteni
predlagatelj), osim u slučajevima kada je zakonom, drugim propisom, Statutom, ovim
Poslovnikom ili drugim općim aktom propisano da pojedini prijedlog može
podnijeti samo određeno tijelo ili određeni broj članova Vijeća.
Ako prijedlog akta podnosi član Vijeća,
prijedlog mora svojim potpisom podržati još najmanje četiri člana Vijeća.
Članak
77.
Građani imaju pravo predlagati Vijeću
donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga rada
Vijeća.
Vijeće je dužno raspravljati o prijedlogu iz
stavka 1. ovog članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih
u popis birača Općine Omišalj.
Vijeće je dužno dati odgovor podnositeljima
prijedloga najkasnije u roku od tri mjeseca od dana prijema Prijedloga.
Članak
78.
Pravo podnošenja prijedloga za raspisivanje
referenduma o razrješenju Općinskog načelnika i njegovog zamjenika ima 20%
birača upisanih u popis birača Općine Omišalj.
Vijeće je dužno raspravljati o prijedlogu i
donijeti odgovarajuću odluku u roku od 60 dana od prijema prijedloga iz stavka
1. ovog članka.
Članak
79.
Prijedlog akta sadrži:
- pravni temelj za donošenje općeg akta,
- osnovna pitanja koja se trebaju urediti
aktom, kao i svrhu koja se želi postići uređivanjem odnosa na predloženi način,
- tekst prijedloga akta s obrazloženjem,
- tekst odredaba važećeg akta koje se
mijenjaju odnosno dopunjuju, ako se predlaže izmjena ili dopuna akta,
- ocjenu da li Prijedlog iziskuje osiguranje
sredstava u Proračunu.
Članak
80.
Tekst prijedloga akta podnosi se u obliku u
kojem se predlaže njegovo donošenje.
Pojedini dijelovi prijedloga akta mogu se predložiti
alternativno s obrazloženjem svake od predloženih alternativa.
U obrazloženju prijedloga akta daje se
objašnjenje pojedinih odredbi koje akt sadrži.
Članak
81.
Prijedlog akta podnosi se predsjedniku
Općinskog vijeća.
Predsjednik Vijeća, pod uvjetom da je
prijedlog akta sastavljen sukladno odredbama ovog Poslovnika, upućuje prijedlog
akta članovima Vijeća, Općinskom načelniku, ako nije predlagatelj akta,
zamjeniku Općinskog načelnika i predsjednicima radnih tijela Vijeća, ovisno o
pitanju koje se aktom uređuje.
Članak
82.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga
akta podnosi se u pisanom obliku u obliku amandmana. Amandman mora imati pisano
obrazloženje, osim u slučaju iz stavka 4. ovog članka.
Pravo podnošenja amandmana imaju ovlašteni
predlagatelji akata iz ovog Poslovnika.
Amandman se dostavlja predsjedniku Vijeća
najkasnije 24 sata prije održavanja sjednice. Predsjednik Vijeća, prije
odlučivanja dostavlja amandman članovima Vijeća, predlagatelju akta, i
Općinskom načelniku kada on nije predlagatelj akta, zamjeniku Općinskog
načelnika i pročelniku Upravnog odjela.
Iznimno od stavka 3. ovog članka, amandman se
može podnijeti i na samoj sjednici, sve do zaključenja rasprave o prijedlogu
akta.
Članak
83.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane na
svoj prijedlog sve do zaključenja rasprave.
Članak
84.
Predlagatelj akta o amandmanima se
izjašnjava, u pravilu, usmeno tijekom rasprave odnosno neposredno prije
glasovanja o pojedinim amandmanima.
Amandman postaje sastavnim dijelom prijedloga
akta i o njemu se posebno ne glasuje ako ga je podnio ili se s njim suglasio
predlagatelj akta.
Članak
85.
O amandmanima s kojima se predlagatelj akta
nije suglasio, glasuje se prema redoslijedu članaka prijedloga akta na koji se
odnose.
Podnositelj amandmana može odustati od
amandmana sve do početka glasovanja o amandmanu.
Amandman se smatra prihvaćenim ako se s njim
suglasi većina nazočnih odnosno većina od ukupnog broja članova Vijeća, ovisno
o tome da li je amandman podnijet na prijedlog akta koji se donosi većinom
glasova nazočnih članova Vijeća ili većinom glasova ukupnog broja članova
Vijeća.
Amandman prihvaćen na sjednici Vijeća postaje
sastavnim dijelom prijedloga akta o kojem se odlučuje.
Nakon što se Vijeće glasovanjem odredi o svim
amandmanima, glasuje se o predloženom aktu u cjelini.
Članak
86.
Vijeće može prijedlog akta usvojiti ili
odbiti.
Ako je prijedlog akta odbijen, može se
ponovno podnijeti na raspravu Vijeću nakon isteka šest mjeseci od dana kad je
odbijen, osim ako Vijeće na samoj sjednici na kojoj je akt odbijen, na
prijedlog članova Vijeća ne odredi kraći rok.
VIII. INFORMACIJE, IZVJEŠĆA I ANALIZE
Članak
87.
U okviru svojeg djelokruga Vijeće razmatra
informacije, izvješća i analize.
Informacija se podnosi radi upoznavanja sa stanjem
i pojavama u određenim područjima. Informacija mora biti sažeta i pregledna,
ilustrirana podacima koji omogućavaju što bolji uvid u problematiku.
Izvješće mora sadržavati prikaz rada i
rezultate rada u određenim djelatnostima, podatke o provođenju odgovarajućih
zakona, zaključaka i odluka Vijeća odnosno Općinskog načelnika ili prikaz
konkretnih stanja i situacija.
Analizom se daju podaci dobiveni proučavanjem
problema i praćenjem stanja u određenim oblastima i djelatnostima za određeno
vremensko razdoblje, razlažu problemi, ocjenjuje stanje i ukazuje na moguće
posljedice.
Članak
88.
Pravo podnositi informaciju, izvješće i
analizu Vijeću imaju ovlašteni predlagatelji, osim ako zakonom, drugim
propisom, Statutom, drugim aktom
ili zaključkom Vijeća nije propisano da informaciju, izvješće i analizu Vijeću
mogu podnositi samo određena tijela ili određeni broj članova Vijeća.
Podnositelj informacije, izvješća i analize
iz stavka 1. ovog članka Vijeću predlaže zaključak u pogledu pitanja koje je
predmetom informacije, izvješća i analize.
Zaključkom iz stavka 1. ovog članka mogu se,
na temelju ocjene stanja, zauzimati stajališta, izražavati mišljenja i
utvrđivati obveze Općinskom načelniku, radnim tijelima Vijeća i Upravnom odjelu
u pogledu pripremanja akata ili obavljanja poslova iz njihovog djelokruga.
Članak
89.
Vijeće može na prijedlog Općinskog načelnika,
radnog tijela Vijeća i člana Vijeća, kao i na prijedlog samog podnositelja
informacije, izvješća i analize predloženi zaključak izmijeniti ili dopuniti.
Iznimno, član Vijeća može predložiti
zaključak i na samoj sjednici, ako je povodom podnesene informacije izvješća i
analize vođena rasprava i ako je predloženi zaključak proizašao iz rasprave.
Članak
90.
Ako je informacija, izvješće odnosno analiza
duža od 20 stranica, članovima Vijeća dostavlja se sažetak.
Sažetak mora sadržavati sve bitne postavke
osnovnog materijala.
Članak
91.
Ako informacija, izvješće i analiza nisu
izrađeni u skladu s odredbama ovog Poslovnika predsjednik Vijeća će materijal
vratiti predlagatelju s naznakom o tome u kojem dijelu materijal treba
doraditi.
IX. SAZIVANJE I TIJEK SJEDNICE
Članak
92.
Sjednicu Vijeća saziva predsjednik Vijeća,
osim ako ovim Poslovnikom nije drugačije određeno.
Sjednica Vijeća saziva se pisanim pozivom s
prijedlogom dnevnog reda i materijalom o kojem će se raspravljati na sjednici.
Iznimno, kad se za to steknu tehnički uvjeti,
predsjednik Vijeća sjednicu može sazvati i elektroničkim putem, a sjednice se
mogu održavati i putem videoveze (videokonferencija).
Sjednice Vijeća održavaju se u pravilu
četvrtkom.
Sjednice Vijeća iznimno se mogu održati i
izvan sjedišta Općine.
Članak
93.
Poziv s prijedlogom dnevnog reda,
materijalima o kojima će se raspravljati na sjednici i zapisnikom s prethodne
sjednice, upućuje se članovima Vijeća najmanje sedam dana prije održavanja
sjednice.
Iznimno, ako za to postoje opravdani razlozi,
članovima Vijeća se materijal uz pojedinu točku dnevnog reda može dostaviti
naknadno, a može biti dostavljen i na samoj sjednici.
Članak
94.
Poziv s prijedlogom dnevnog reda i
materijalima za sjednicu Vijeća, pored članova Vijeća dostavlja se i Općinskom
načelniku, njegovom zamjeniku i pročelniku Upravnog odjela.
Poziv za sjednicu i odgovarajući materijal dostavlja
se predsjednicima radnih tijela kada se na sjednici raspravlja o pitanjima iz
njihovog djelokruga rada.
Poziv za sjednicu i odgovarajući materijal
dostavlja se i predsjednicima vijeća mjesnih odbora kada je na dnevnom redu
sjednice pitanje koje je od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad
građana na području mjesnog odbora.
Članak
95.
Na materijalu mora biti naznačen podnositelj
materijala odnosno naziv tijela koje je utvrdilo prijedlog akta.
Članak
96.
Predsjednik Vijeća saziva sjednice Vijeća po
potrebi, a najmanje jednom u dva mjeseca.
Predsjednik je dužan sazvati sjednicu Vijeća
na obrazloženi pisani zahtjev najmanje pet članova Vijeća u roku od 15 dana od
primitka zahtjeva.
Ako predsjednik Vijeća ne sazove sjednicu u
roku iz stavka 2. ovoga članka, sjednicu će sazvati Općinski načelnik u
daljnjem roku od 15 dana.
Nakon proteka roka iz stavka 3. ovoga članka,
najmanje pet članova Vijeća može podnijeti zahtjev za sazivanje sjednice
sukladno Zakonu.
Članak
97.
Dnevni red sjednice Vijeća predlaže
predsjednik Vijeća.
U prijedlog dnevnog reda predsjednik Vijeća
unosi točke dnevnog reda i materijale koji su mu dostavljeni najmanje deset
dana prije održavanja sjednice, pod uvjetom da je materijal pripremljen na
način određen ovim Poslovnikom.
Članak
98.
Predsjednik Vijeća može naknadno, nakon što
je poziv za sjednicu s prijedlogom dnevnoga reda već dostavljen članovima
Vijeća, izmijeniti prijedlog dnevnog reda tako da predloži da se iz dnevnog
reda pojedini predmet izostavi odnosno da se dnevni red dopuni novim predmetom.
Takva izmjena odnosno dopuna postaje sastavnim dijelom ranije predloženog
dnevnog reda.
Predsjednik Vijeća može i na samoj sjednici
predložiti da se dnevni red dopuni pojedinim predmetom ili da se pojedini
predmet izostavi iz dnevnoga reda.
Ako se predlaže dopuna dnevnoga reda,
članovima Vijeća se uz prijedlog za dopunu dnevnoga reda daju i materijali po
predloženoj dopuni.
O predloženoj promjeni dnevnoga reda glasuje
se na sjednici tako da se najprije glasuje o prijedlogu da se pojedini predmet
izostavi iz dnevnoga reda, a zatim o prijedlogu da se dnevni red dopuni
pojedinim predmetom.
Predsjednik Vijeća će, prije glasovanja,
pozvati predlagatelja da obrazloži razloge zbog kojih se traži izostavljanje
predmeta iz dnevnog reda odnosno zbog kojih se traži da se dnevni red dopuni.
Članak
99.
Najmanje pet članova Vijeća ima pravo
predložiti da se pojedini predmet izostavi iz dnevnog reda, ili da se dnevni
red dopuni novim predmetom.
Prijedlog mora biti sastavljen u pisanom
obliku, obrazložen i potpisan od članova Vijeća koji prijedlog podnose.
Uz prijedlog za dopunu dnevnog reda,
dostavlja se materijal o kojem se predlaže rasprava.
Prijedlog mora predsjedniku Vijeća biti
dostavljen najmanje 24 sata prije održavanja sjednice, a u protivnom će se
smatrati da nije ni podnesen.
O prijedlogu Vijeće odlučuje bez rasprave.
Članak
100.
Sjednici Vijeća predsjeda predsjednik, a u
njegovoj odsutnosti ili spriječenosti jedan od potpredsjednika kojeg ovlasti
predsjednik.
Predsjednik Vijeća može za vrijeme trajanja
sjednice ovlastiti jednog od potpredsjednika da predsjeda sjednicom.
Članak
101.
Nakon otvaranja sjednice predsjednik Vijeća
obavještava članove o nazočnim članovima Vijeća na sjednici.
Predsjednik obavještava Vijeće o pozvanim gostima
koji će na sjednici sudjelovati u radu Vijeća.
Prije utvrđivanja dnevnog reda predsjednik
Vijeća može dati potrebna objašnjenja u vezi s radom sjednice i obavještenja o
drugim pitanjima koja su prethodila sjednici.
Predsjednik Vijeća može zatražiti od
Općinskog načelnika, predstavnika radnog tijela, odnosno pročelnika Upravnog
odjela da daju objašnjenja ili informacije o pitanjima koja ne iziskuju
raspravu na sjednici Vijeća i njihovo uvrštenje u dnevnu red.
Članak
102.
Poslije utvrđivanja dnevnog reda, prelazi se
na rad po pojedinim predmetima iz dnevnog reda i to utvrđenim redoslijedom.
Prije prelaska na raspravu o prijedlogu akta,
predlagatelj akta može podnijeti uvodno usmeno izlaganje i kratko dopunsko
obrazloženje prijedloga u trajanju od najdulje 10 minuta.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka,
Vijeće može odlučiti da zbog važnosti teme uvodno izlaganje predlagatelja može
trajati i duže od 10 minuta.
Članak
103.
Općinski načelnik, njegov zamjenik i
predstavnici radnih tijela imaju pravo i obvezu sudjelovati u radu sjednice
Vijeća radi davanja odgovora i objašnjenja u vezi s raspravom o pojedinoj točki
dnevnog reda.
Pravo i obvezu sudjelovati u radu sjednice
Vijeća radi davanja odgovora i objašnjenja imaju i pročelnik Upravnog odjela,
voditelji odsjeka i odgovarajući službenik Upravnog odjela.
Članak
104.
Članovi Vijeća i ostali nazočni na sjednici
mogu govoriti nakon što zatraže i dobiju riječ od predsjednika Vijeća, po
redoslijedu kojim su se javili za raspravu.
Predsjednik Vijeća održava red na sjednici.
Za remećenje reda predsjednik Vijeća može
izreći opomenu ili oduzimanje riječi.
Predsjednik Vijeća može naložiti da se iz
prostorije u kojoj se sjednica održava, udalji član Vijeća ili i druga osoba
koja narušava red.
Članak
105.
Predsjednik Vijeća zaključuje raspravu kada
utvrdi da više nema govornika.
Kada se iscrpi dnevni red sjednice,
predsjednik Vijeća zaključuje sjednicu.
Članak
106.
Za donošenje odluka na sjednici Vijeća
potrebna je nazočnost većine članova Vijeća.
Ako se utvrdi da sjednici nije nazočan
dovoljan broj članova Vijeća, predsjednik Vijeća odredit će prekid sjednice u
trajanju do 30 minuta.
Ako se nakon isteka vremena iz stavka 2. ovog
članka utvrdi da sjednici nije nazočan potreban broj članova Vijeća,
predsjednik će sjednicu prekinuti i odrediti dan i sat održavanja nastavka
sjednice.
Članak
107.
Vijeće odluke donosi većinom glasova nazočnih
članova Vijeća osim ako zakonom, drugim propisom, Statutom ili ovim Poslovnikom
nije određeno da se odluke donose većinom glasova svih članova Vijeća.
Većinom glasova svih članova, Vijeće:
- donosi Statut i Poslovnik,
- donosi Proračun i Godišnji izvještaj o
izvršenju Proračuna,
- odlučuje o raspisivanju lokalnog
referenduma,
- odlučuje o raspisivanju referenduma radi razrješenja
Općonskog načelnika i zamjenika Općinskog načelnika,
- bira i razrješava predsjednika i
potpredsjednike Vijeća,
- odlučuje o uspostavljanju međusobne
suradnje odnosno sklapanju sporazuma o suradnji s odgovarajućim jedinicama
lokalne i regionalne samouprave, drugih država kao i o sadržaju i oblicima te
suradnje.
Članak
108.
Glasovanje na sjednici je javno, osim ako
Vijeće ne odluči da se o određenom pitanju glasuje tajno.
U slučaju u kojem je zakonom, drugim
propisom, Statutom ili ovim Poslovnikom izrijekom propisano da se odluka donosi
javnim glasovanjem, Vijeće ne može odlučiti da se o tom pitanju glasuje tajno.
U slučaju u kojem je zakonom, drugim
propisom, Statutom ili ovim Poslovnikom izrijekom propisano da se odluka donosi
tajnim glasovanjem, Vijeće ne može odlučiti da se o tome glasuje javno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku,
osim ako Vijeće na prijedlog najmanje pet članova Vijeća ne odluči da se o
pojedinom pitanju javno glasovanje provede poimeničnim izjašnjavanjem.
Članak
109.
Glasovanje dizanjem ruku provodi se na način
da predsjednik Vijeća poziva članove Vijeća da se izjasne tko je »za«
prijedlog, zatim tko je »protiv« prijedloga, te da li je netko »suzdržan«.
Kod utvrđivanja dnevnog reda glasuje se samo
»za« ili »protiv« prijedloga.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka,
ako se prilikom glasovanja o amandmanu, za njegovo prihvaćanje izjasni manje od
broja potrebnog za njegovo prihvaćanje, predsjednik Vijeća odmah će utvrditi da
je amandman odbijen.
Članak
110.
Poimenično izjašnjavanje provodi se tako da
svaki od članova Vijeća kojeg prozove predsjednik Vijeća, izgovara da li je
»za« prijedlog, »protiv« prijedloga ili je »suzdržan«.
Članak
111.
Rezultat glasovanja objavljuje predsjednik
Vijeća.
Na traženje člana Vijeća da se provjeri
rezultat glasovanja, predsjednik Vijeća zatražit će da se glasovanje ponovi te
objaviti rezultat glasovanja.
Članak
112.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim
listićima koji moraju biti iste veličine, boje i oblika te ovjereni pečatom
Općinskog vijeća.
Ako se tajno glasovanje provodi radi izbora
kandidata, kandidati moraju biti poredani po abecednom redu prezimena, a
glasuje se na način da se zaokruži redni broj ispred imena kandidata.
Ukoliko se glasuje o pojedinom prijedlogu ili
predmetu, pitanje mora biti precizno postavljeno, a glasuje se na način da se
zaokruži »za«, »protiv« ili »suzdržan«.
Glasačke listiće priprema tročlani odbor
kojeg na samoj sjednici na prijedlog predsjednika Vijeća imenuje Vijeće iz reda
svojih članova.
Jedan od članova odbora iz stavka 4. ovog
članka predaje članovima Vijeća glasačke listiće i zaokružuje redni broj ispred
imena člana Vijeća koji je listić primio.
Članak
113.
Član Vijeća smije glasovati samo osobno i
jednim glasačkim listićem.
Nevažeći je nepopunjeni glasački listić,
listić na kojem su dopisana nova imena ili prijedlozi, te listić koji je tako
popunjen da se ne može sa sigurnošću utvrditi za koga je ili za što glasovano.
Članak
114.
Nakon što su svi članovi Vijeća predali svoje
glasačke listiće i nakon što predsjednik Vijeća objavi da je glasovanje
završeno, prelazi se na utvrđivanje rezultata glasovanja.
Rezultat glasovanja odbor iz članka 112. ovog
Poslovnika utvrđuje na temelju predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja proglašava predsjednik
Vijeća.
Članak
115.
U slučaju ponovljenog glasovanja, sjednica se
prekida radi pripreme novih glasačkih listića, a ponovljeno glasovanje provodi
se po istom postupku.
X. ZAPISNICI
Članak
116.
O radu na sjednici vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži podatak o vremenu i mjestu
održavanja sjednice, imenima nazočnih članova Vijeća, imenima ostalih osoba
koje sudjeluju u radu na sjednici, dnevnom redu i imenima sudionika u raspravi
po točkama dnevnog reda.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o
pojedinom predmetu.
O izradi zapisnika brine Upravni odjel.
Članak
117.
Svaki član Vijeća ima pravo na početku
sjednice iznijeti primjedbe na zapisnik prethodne sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje
se na sjednici bez rasprave. Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u
zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe
odnosno zapisnik u kojem su temeljem prihvaćenih primjedbi izvršene
odgovarajuće izmjene, smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik
Vijeća i ovlaštena osoba iz Upravnog odjela.
Izvornik zapisnika sa sjednice Vijeća
pohranjuje se u Upravnom odjelu.
Članak
118.
Sjednice Općinskog vijeća tonski se snimaju.
XI. JAVNOST RADA
Članak
119.
Rad Vijeća je javan.
Javnost rada Vijeća osigurava se:
- pozivanjem medija na sjednice Vijeća,
- javnim održavanjem sjednica,
- izvješćivanjem javnosti o radu Vijeća putem
medija,
- objavljivanjem akata Vijeća u službenom
glasilu.
Članak
120.
Građani i najviše dva predstavnika zainteresiranih
pravnih osoba, imaju pravo biti nazočni sjednici Vijeća, ali bez mogućnosti
sudjelovanja u raspravi.
Građani i pravne osobe dužni su najaviti
svoju nazočnost odnosno nazočnost svojih predstavnika na sjednici Vijeća u
pisanom obliku najkasnije tri dana prije održavanja sjednice.
Osobe iz stavka 1. ovoga članka koje su
dobile dopuštenje predsjednika Vijeća za prisustvovanje sjednici, sjednici mogu
prisustvovati uz predočenje osobne iskaznice ili druge identifikacijske
isprave.
Predsjednik Vijeća može ograničiti broj
građana koji prisustvuju sjednici zbog prostornih uvjeta i održavanja reda na
sjednici.
Članak
121.
Javnosti ne mogu biti dostupni podaci koji
su, sukladno posebnom propisu, klasificirani određenim stupnjem tajnosti.
Dokumenti i materijali Vijeća koji su
sukladno posebnim propisima označeni kao tajni, nisu dostupni javnosti.
Članak
122.
Izvjestitelji medija imaju pravo pratiti rad
Vijeća i izvješćivati javnost o radu Vijeća.
XII. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
123.
Danom stupanja na snagu ovog Poslovnika
prestaje važiti Poslovnik Općinskog vijeća Općine Omišalj (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 3/03, 12/ 06 i 51/06).
Članak
124.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmoga dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/09-01/6
Ur. broj: 2142-06-09-01-3
Omišalj, 13. kolovoza 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE OMIŠALJ
Predsjednik
Nikola Dapčić, v.r.