Članak
10.
Zastava Općine Jelenje te način njezine
uporabe i zaštitu utvrđuju se odlukom koju donosi Općinsko vijeće u skladu sa
zakonom i ovim statutom.
Članak
11.
Svečana pjesma Općine Jelenje je pjesma
Grobnišćino moja, autor teksta Stanislav Radetić, a glazbe Josip Kaplan.
Članak
12.
Općina ima pečat.
Tijela Općine mogu imati poseban pečat.
Opis pečata iz stavka 1. i 2. ovog članka te
način njihove uporabe i čuvanje, uređuju se posebnom odlukom općinskog
načelnika u skladu sa Zakonom.
Članak
13.
Dan Općine Jelenje je:
- 29. 9. - Sv. Mihovil
U povodu Dana Općine dodjeljuju se priznanja
Općine.
V. JAVNA PRIZNANJA OPĆINE
Članak
14.
Općina Jelenje dodjeljuje javna priznanja.
Vrste, uvjeti za dodjelu javnih priznanja,
kriterij i postupnost njihove dodjele, tijela koja provode postupak i dodjelu,
uređuju se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
VI. USTROJSTVO, OVLASTI I NAČIN RADA TIJELA
OPĆINE
Članak
15.
Tijela Općine su Općinsko vijeće i općinski
načelnik.
Članak
16.
Ovlasti i obveze koji proizlaze iz
samoupravnog djelokruga Općine Jelenje podijeljene su između Općinskog vijeća
kao predstavničkog tijela i općinskog načelnika kao izvršnog tijela.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno
određeno koje je tijelo nadležno za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga općine, poslovi što se odnose na uređivanje odnosa zakonodavne
naravi u nadležnosti su općinskog vijeća, a poslovi izvršne naravi u
nadležnosti su općinskog načelnika.
Ako se po prirodi posla ne može utvrditi
nadležnost prema stavku 2. ovog članka, nadležno je Općinsko vijeće.
OPĆINSKO VIJEĆE
Članak
17.
Općinsko vijeće predstavničko je tijelo
građana i tijelo lokalne samouprave, koje donosi odluke i akte u okviru prava i
dužnosti Općine te obavlja i druge poslove u skladu sa Ustavom, Zakonom i ovim
Statutom.
Članak
18.
Općinsko vijeće donosi:
- Statut Općine
- Poslovnik o radu
- Odluke i druge opće kate kojima se uređuju
pitanja iz samoupravnog djelokruga
- Odluku o uvjetima, načinu i postupku
gospodarenja nekretninama u vlasništvu Općine
- Proračun i Odluku o izvršavanju proračuna
- Polugodišnje i godišnje izvješće o
izvršenju Proračuna
- Odluku o privremenom financiranju
- Nadzire ukupno materijalno i financijsko
poslovanje Općine
- Odlučuje o stjecanju i otuđivanju
pokretnina i nekretnina Općine čija ukupna vrijednost prelazi 0,5% iznosa
prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se
odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnine i nekretnine, odnosno čija je
pojedinačna vrijednost veća od 1.000.000,00 kuna
- Donosi Smjernice razvoja Općine
- Odluku o promjeni granice Općine
- Uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih
tijela Općine
- Utvrđuje Programe razvoja pojedinih
djelatnosti i javnih potreba od značaja za Općinu
- Donosi dokumente prostornog uređenja
- Donosi Odluku o kriterijima za ocjenjivanje
službenika i načina provođenja ocjenjivanja
- Osniva Javne ustanove, ustanove, trgovačka
društva i druge pravne osobe za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalne
i drugih djelatnosti od interesa za Općinu
- Određuje predstavnike Općine u skupštinama
trgovačkih društava koje je Općina osnivač
- Daje prethodne suglasnosti na Statut
ustanova, ukoliko Zakonom ili odlukom o osnivanju nije drugačije propisano
- Donosi odluke o potpisivanju Sporazuma o
suradnji s drugim jedinicama lokalne samouprave, u skladu s općim aktom i
Zakonom
- Raspisuje referendum
- Bira i razrješava predsjednika i
potpredsjednika Općinskog vijeća
- Osniva radna tijela općinskog vijeća
- Odlučuje o pokroviteljstvu
- Donosi odluku o kriterijima, načinu i
postupku za dodjelu javnih priznanja
- Dodjeljuje javna priznanja
- Imenuje i razrješava i druge osobe određene
Zakonom, ovim Statutom i posebnim odlukama Općinskog vijeća
- Donosi odluke i druge opće akte koji su mu
stavljeni u djelokrug zakonom i podzakonskim aktima.
Članak
19.
Općinsko vijeće ima 11 članova, koji se
biraju na način utvrđen posebnim Zakonom.
Članak
20.
Općinsko vijeće ima predsjednika i jednog
potpredsjednika, a biraju se većinom glasova svih članova predstavničkog
tijela.
Predsjednik Općinskog vijeća saziva sjednice
Općinskog vijeća, predsjeda sjednicama i predstavlja Općinsko vijeće.
Članak
21.
Predsjednik Općinskog vijeća:
- predstavlja Općinsko vijeće,
- saziva i organizira, te predsjedava
sjednicama Općinskog vijeća i potpisuje akte Općinskog vijeća,
- predlaže dnevni red sjednica Općinskog
vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja odluka i općih
akata,
- održava red na sjednici Općinskog vijeća,
- usklađuje rad radnih tijela,
- potpisuje odluke i akte koje donosi
Općinsko vijeće,
- brine o suradnji Općinskog vijeća i
Općinskog načelnika,
- brine se o zaštiti prava vijećnika,
- obavlja i druge poslove određene zakonom i
Poslovnikom Općinskog vijeća.
Predsjednika Općinskog vijeća u slučaju
spriječenosti ili odsutnosti, zamjenjuje potpredsjednik na način utvrđen
poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak
22.
Mandat članova Općinskog vijeća izabranog na
redovnim izborima traje četiri godine.
Mandat članova Općinskog vijeća izabranog na
prijevremenim izborima traje do isteka tekućeg mandata Općinskog vijeća
izabranog na redovnim izborima.
Članak
23.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka
vremena na koje je izabran:
- ako podnese ostavku koja je zaprimljena
najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice Općinskog vijeća i
ovjerena kod javnog bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste,
- ako mu je pravomoćnom odlukom oduzeta
odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen
na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom
pravomoćnosti presude,
- ako odjavi prebivalište s područja Općine
Jelenje danom odjave prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo
sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom
njegovog prestanka,
- smrću.
Članak
24.
Članovi Općinskog vijeća nemaju obvezujući
mandat i nisu opozivi.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata
prihvati obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću
člana predstavničkog tijela mandat miruje, a za to vrijeme vijećnika zamjenjuje
zamjenik, u skladu s odredbama zakona.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti,
vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti vijećnika, ako podnese pisani zahtjev
predsjedniku općinskog vijeća u roku od osam dana od dana prestanka obnašanja
nespojive dužnosti.
Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana
podnošenja pisanog zahtjeva.
Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja
dužnosti vijećnika jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak
25.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
- sudjelovati na sjednicama općinskog vijeća
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju
koje je na dnevnom redu sjednice Vijeća
- predlagati Vijeću donošenje akata,
podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata
- postavljati pitanja iz djelokruga rada
Općinskog vijeća,
- postavljati pitanja općinskom načelniku,
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela
Općinskog vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i
glasovati,
- prihvatiti se članstva u najviše 2 radna
tijela u koje ga izabere Općinsko vijeće,
- tražiti i dobiti podatke, potrebne za
obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Općine te u svezi s tim koristiti
njihove stručne i tehničke usluge.
Prava i dužnosti članova Općinskog vijeća i
način njihova ostvarivanja pobliže se uređuje Poslovnikom vijeća.
Članak
26.
Član Općinskog vijeća dužnost obavlja počasno
i za to ne prima plaću.
Član Općinskog vijeća, radnog tijela
Općinskog vijeća ima pravo na naknadu i troškova u skladu s Odlukom Općinskog
vijeća.
Članak
27.
Općinsko vijeće smatra se konstituiranim
izborom predsjednika, na prvoj sjednici po provedenim izborima za članove
općinskog vijeća, na kojoj je nazočna većina članova predstavničkog tijela.
Članak
28.
Općinsko vijeće osniva stalne i povremene
odbore i druga radna tijela u svrhu priprema odluka iz njegova djelokruga.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada
tijela iz stavka 1. ovog članka utvrđuje se Poslovnikom ili posebnom odlukom o
osnivanju radnog tijela.
Članak
29.
Stalna radna tijela Općinskog vijeća su:
1. Mandatna komisija
2. Odbor za izbor i imenovanje
3. Odbor za statutarno-pravna pitanja
4. Odbor za gospodarstvo, razvoj
poduzetništva i zaštitu potrošača
5. Odbor za prostorno i urbanističko
planiranje, uređenje naselja i stanovanja, zaštitu i unapređenje prirodnog
okoliša
6. Odbor za proračun i financije
7. Odbor za zdravstvenu zaštitu i socijalnu
skrb, brigu o djeci
8. Odbor za kulturu, odgoj i osnovno
obrazovanje
9. Odbor za šport
10. Odbor za međuopćinsku i međunarodnu
suradnju.
11. Odbor za brigu o hrvatskim braniteljima,
obiteljima poginulih, umrlih i nestalih hrvatskih branitelja
Članak
30.
U cilju aktivnog uključivanja u javni život
općine Jelenje, Općinsko vijeće osniva Savjet mladih Općine Jelenje, kao svoje
savjetodavno tijelo.
Osnivanje, djelokrug rada, postupak izbora
članova te druga pitanja od značaja za rad Savjeta mladih Općine Jelenje
uređuje se odlukom Općinskog vijeća.
OPĆINSKI NAČELNIK
Članak
31.
Općinski načelnik zastupa Općinu i nositelj
je izvršne vlasti u Općini.
Mandat načelnika traje četiri godine.
Članak
32.
Općinski načelnik može osnovati posebnom
Odlukom Savjet Općinskog načelnika odnosno savjetnike za određene poslove iz
Samoupravnog djelokruga Općine i to kako slijedi:
- Savjenik za područje društvenih djelatnosti
- Savjetnik za područje urbanizma i
prostornog planiranja
- Savjetnik za područje gospodarstva i poduzetništva
Članovi Savjeta općinskog načelnika ostvaruju
pravo na naknadu za obavljanje poslova u skladu s posebnom odlukom općinskog
načelnika.
Članak
33.
Općinski načelnik je odgovoran za ustavnost i
zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnog i
zakonitost akata upravnih tijela Općine.
U obavljanju izvršne vlasti općinski
načelnik:
- izvršava i osigurava izvršavanje općih
akata Općinskog vijeća
- utvrđuje prijedlog proračuna Općine i
izvršenje proračuna
- upravlja nekretninama, pokretninama i
imovinskim pravima u vlasništvu Općine u skladu sa zakonom, ovim Statutom i
općim aktom Općinskog vijeća
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Općine čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5 % iznosa prihoda
bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o
stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, a najviše do 1.000.000,00 kuna,
ako je stjecanje i otuđivanje planirano u proračunu i provedeno u skladu sa
zakonskim propisima
- upravlja prihodima i rashodima Općine
- upravlja raspoloživim novčanim sredstvima
na računu proračuna Općine
- odlučuje o davanju suglasnosti za
zaduživanje pravnim osobama u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu
Općine i o davanju suglasnosti za zaduživanje ustanova kojih je osnivač Općina
- donosi Pravilnik o unutarnjem redu za
upravna tijela Općine
- nadzire rad upravnih tijela
- usmjerava djelovanje upravnih tijela Općine
u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine, odnosno poslova državne
uprave ako su preneseni Općini
- imenuje i razrješava pročelnike upravnih
tijela
- imenuje i razrješava unutarnjeg revizora
- utvrđuje Plan prijama u službu u upravna
tijela Općine
- predlaže izradu Prostornog plana kao i
njegove izmjene i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga
fizičkih i pravnih osoba
- daje mišljenje o prijedlozima koje podnose
drugi ovlašteni predlagatelji
- obavlja i druge poslove predviđene ovim
Statutom i drugim propisima.
Članak
34.
Općinski načelnik ima jednog zamjenika koji
zamjenjuje Općinskog načelnika u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga
spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti .
Članak
35.
Općinski načelnik može obavljanje određenih
poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku, ali mu time ne prestaje
odgovornost za njihovo obavljanje.
Zamjenik Općinskog načelnika je u slučaju iz
stavka 1. ovog članka dužan pridržavati se uputa Općinskog načelnika.
Članak
36.
Općinski načelnik dva (2) puta godišnje
podnosi polugodišnje izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine za
razdoblje srpanj-prosinac prethodne godine i do 15. rujna za razdoblje
siječanj-lipanj tekuće godine.
Općinsko vijeće može pored Izvješća iz stavka
2. ovog članka od općinskog načelnika tražiti izvješće o pojedinim pitanjima iz
njegova djelokruga.
Općinski načelnik podnosi izvješće po
zahtjevu iz stavka 3. ovog članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva.
Ukoliko jedan zahtjev sadrži veći broj
različitih pitanja, rok za podnošenje Izvješća iznosi 60 dana od dana primitka
zahtjeva.
Općinsko vijeće ne može zahtijevati od
općinskog načelnika izvješće o bitno podudarnom pitanju prije roka od 6 mjeseci
od ranije podnesenog Izvješća o istom pitanju.
Članak
37.
Općinski načelnik i njegov zamjenik mogu se
razriješiti.
Predstavničko tijelo može raspisati
referendum o razrješenju općinskog načelnika i njegovog zamjenika u slučaju:
- kada krše ili ne izvršavaju odluke predstavničkog
tijela,
- kada svojim radom prouzroče jedinici
lokalne samouprave znatnu materijalnu štetu.
Pod pojmom znatne materijalne štete iz stavka
2. ovoga članka smatra se šteta u iznosu od 1% od proračuna općine Jelenje u
tekućoj godini, a ako 1% od proračuna iznosi preko 500.000 (petsto tisuća) kuna
pod znatnom materijalnom štetom smatra se šteta u iznosu od 500.000 kuna.
Članak
38.
Općinskom načelniku i zamjeniku općinskog
načelnika mandat prestaje po sili zakona:
- danom podnošenja ostavke
- danom pravomoćnosti sudske odluke o
oduzimanju poslovne sposobnosti
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od jednog mjeseca
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen radi počinjenja kaznenog djela protiv slobode i prava čovjeka i
građanina Republike Hrvatske i vrijednosti zaštićenih međunarodnih prava
- danom odjave prebivališta s područja Općine
- danom prestanka hrvatskog državljanstva
- smrću.
Općinsko vijeće u roku od 8 dana obavještava Vladu
Republike Hrvatske o prestanku mandata općinskog načelnika radi raspisivanja
prijevremenih izbora za novog općinskog načelnika.
Ako mandat općinskog načelnika prestaje u
godini u kojoj se održavaju redovni izbori, a prije njihovog održavanja dužnost
općinskog načelnika do kraja mandata obavlja zamjenik općinskog načelnika.
UPRAVNA TIJELA
Članak
39.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine utvrđenih zakonom i ovim Statutom, kao i poslova državne
uprave prenesenih na Općinu, ustrojavaju se upravna tijela Općine.
Ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela iz
stavka 1. ovog članka uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak
40.
Upravna tijela u područjima za koje su ustrojeni
i u okviru djelokruga utvrđenog posebnom odlukom, neposredno izvršavaju i
nadziru provođenje općih i pojedinačnih akta tijela Općine te u slučaju
neprovođenja općeg akta poduzimaju propisane mjere.
Članak
41.
Upravna tijela samostalna su u okviru svog
djelokruga, a za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje
nadležnosti odgovorni su Općinskom načelniku.
Članak
42.
Sredstva za rad upravnih tijela, osiguravaju
se u Proračunu Općine, Državnom proračunu i iz drugih prihoda u skladu sa
zakonom.
Članak
43.
Upravnim tijelima upravljaju pročelnici koje
na temelju javnog natječaja imenuje općinski načelnik.
Općinski načelnik može razriješiti pročelnike
iz stavka 1. ovog članka:
- ako pročelnik sam zatraži razrješenje;
- ako nastanu takvi razlozi koji po posebnim
propisima kojima se uređuju radni odnosi dovode do prestanka radnog odnosa;
- ako pročelnik ne postupa po propisima ili
općim aktima općine, ili neosnovano ne izvršava odluke općinskih tijela, ili
postupa protivno njima;
- ako pročelnik svojim nesavjesnim ili
nepravilnim radom prouzroči općini veću štetu, ili
- ako zanemaruje ili nesavjesno obavlja svoje
dužnosti koje mogu štetiti interesima službe u obavljanju poslova općine.
Pročelnik koji bude razriješen sukladno
stavku 2. ovog članka rasporedit će se na drugo radno mjesto u jedno od
upravnih tijela općine, za koje ispunjava stručne uvjete.
Na prava, obveze i odgovornosti kao i druga
pitanja u svezi s radom pročelnika koja nisu uređena ovim Statutom, primjenjuju
se odredbe Zakona kojima se uređuje radni odnos službenika i namještenika u
tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Članak
44.
Upravne, stručne i ostale poslove u upravnim
tijelima općine obavljaju službenici i namještenici.
Službenici obavljaju upravne i stručne
poslove iz djelokruga tijela u kojem rade, a namještenici obavljaju prateće i
pomoćne poslove.
Prava, obveze i odgovornosti kao i druga
pitanja od značenja za rad službenika i namještenika u upravnim tijelima općine
uređuju se posebnim zakonom.
Članak
45.
Općinski načelnik Planom prijama u službu
utvrđuje popunjenost upravnih tijela općine i planira zapošljavanje potrebnog
broja pripadnika nacionalnih manjina radi ostvarivanja zastupljenosti u
upravnim tijelima općine sukladno Ustavnom zakonu o pravima nacionalnih
manjina.
Članak
46.
Službenici u upravnim tijelima općine poticat
će se na trajno stručno osposobljavanje i usavršavanje putem tečajeva, seminara
i školovanja, na osnovi strategije i plana trajnog osposobljavanja i
usavršavanja lokalnih službenika.
Članak
47.
Ako na to upućuju razlozi racionalnosti
poslovanja, Općina može zajedno i u sporazumu s drugim jedinicama lokalne samouprave
zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova iz svog samoupravnog
djelokruga te u tom cilju osnovati zajednička tijela, uprave, odjele i službe,
odnosno zajednička trgovačka društva i ustanove, sukladno Zakonu.
Međusobni odnosi dviju ili više jedinica
lokalne samouprave u zajedničkom organiziranju obavljanja poslova iz
samoupravnog djelokruga uređuju se posebnim sporazumom u skladu sa zakonom te
njihovim statutima i drugim općim aktima.
VII. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE
Članak
48.
Sve pokretne i nepokretne stvari te imovinska
prava koja pripadaju Općini čine njenu imovinu.
Imovinom Općine upravlja, raspolaže i koristi
je općinski načelnik u skladu s odredbama ovog Statuta pažnjom dobrog domaćina.
Općina vodi evidenciju o svojoj imovini.
Članak
49.
Općinski načelnik u postupku upravljanja
imovinom Općine donosi pojedinačne akte glede upravljanja imovinom, na temelju
općeg akta Općinskog vijeća o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja
nekretninama u vlasništvu Općine.
Članak
50.
Općina ima prihode kojima u okviru svog
samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Općine moraju biti razmjerni
poslovima koje obavljaju tijela Općine u skladu sa Zakonom.
Prihodi Općine su:
- općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi
i pristojbe u skladu s Zakonom i posebnim odlukama Općinskog vijeća;
- prihodi od stvari u njezinom vlasništvu i
imovinskih prava Općine;
- prihodi od trgovačkih društava i drugih
pravnih osoba u vlasništvu Općine, odnosno u kojima ima udjele ili dionice;
- prihod od naknada za koncesije koju daje
Općinsko vijeće;
- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za
prekršaje koje propiše Općinsko vijeće u skladu sa Zakonom;
- udio u zajedničkim porezima sa Republikom
Hrvatskom;
- prihodi od imovine po osnovi posebnih
Ugovora;
- drugi prihodi određeni Zakonom
Članak
51.
Općinsko vijeće donosi Proračun za
proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim zakonom.
Ako se godišnji proračun za sljedeću godinu
ne može donijeti prije početka godine za koju se donosi, vodi se privremeno
financiranje i to najdulje za razdoblje tri mjeseca proračunske godine.
Odluku o privremenom financiranju donosi
Općinsko vijeće u skladu sa Zakonom.
Članak
52.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka te
utvrđeni iznos izdataka i drugih plaćanja Općine iskazuju se u Proračunu
Općine.
Svi prihodi i primici Proračuna moraju biti
raspoređeni u proračunu i iskazani po izvorima iz kojih potječu.
Svi izdaci proračuna moraju biti utvrđeni u
proračunu i uravnoteženi s prihodima i primicima.
Članak
53.
Ako se tijekom proračunske godine smanje
prihodi i primici ili povećaju izdaci utvrđeni proračunom, proračun se mora
uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama
i dopunama proračuna po postupku propisanom za donošenje proračuna.
Članak
54.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje
Općine nadzire Općinsko vijeće.
Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost
korištenja proračunskih sredstava Općine nadzire Ministarstvo financija.
VIII. AKTI OPĆINE
Članak
55.
Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i
Općinskog načelnika Općine kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim
interesima fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drukčije
propisano, ne može se izjaviti žalba, već se može pokrenuti upravni spor.
Članak
56.
Općinsko vijeće donosi Statut Općine Jelenje
i Poslovnik Općinskog vijeća, odluke i druge opće akte, proračun, polugodišnji
i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna i zaključke.
Općinsko vijeće donosi rješenja i druge
pojedinačne akte kada, u skladu sa zakonom rješava o pravima, obvezama i
pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Članak
57.
Općinski načelnik u poslovima iz svog
djelokruga donosi zaključke, rješenja, odredbe, pravilnike i druge opće akte
kada je na to ovlašten zakonom ili općim aktom Općinskog vijeća.
Općinski načelnik donosi i druge pojedinačne
akte kada, u skladu sa zakonom, rješava o pravima, obvezama i pravnim
interesima fizičkih i pravnih osoba.
Članak
58.
Prije nego što stupi na snagu opći akt
obvezno se objavljuje u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Općinsko vijeće u svom samoupravnom
djelokrugu donosi odluke i druge opće akte, u skladu sa svojim statutom.
Opći akt stupa na snagu najranije osmi dan od
dana njegove objave. Iznimno, općim se aktom može iz osobito opravdanih razloga
odrediti da stupa na snagu danom objave.
Opći akt ne može imati povratno djelovanje.
Članak
59.
Upravna tijela Općine Jelenje u izvršavanju
općih akata predstavničkog tijela donose pojedinačne akte kojima rješavaju o
pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Iznimno od stavka 1. ovoga članka u
izvršavanju općih akata predstavničkog tijela kad je to određeno zakonom,
pojedinačne akte kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba donose tijela državne uprave.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovoga
članka koje donose općinska upravna tijela, može se izjaviti žalba nadležnom
upravnom tijelu županije.
Na donošenje akata iz ovog članka shodno se
primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku, ako posebnim zakonom nije
propisan postupak pred tijelima jedinica lokalne jedinice.
U skladu s odredbama Zakona o upravnim
sporovima protiv konačnih pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka može se
pokrenuti upravni spor.
Članak
60.
Pojedinačni akt kojim se rješava o obvezi
razreza lokalnih poreza, doprinosa i naknada, odnosno poreza, doprinosa i
naknada koji su prihod Općine Jelenje donosi se po skraćenom upravnom postupku.
Skraćeni upravni postupak provodi se i kod
pojedinačnih akata kojima se rješava o pravima, obvezama i interesima fizičkih
i pravnih osoba od strane pravnih osoba kojima je Općina Jelenje osnivač.
Članak
61.
Protiv pojedinačnih akata predstavničkog
tijela i općinskog načelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim
interesima fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drukčije
propisano, ne može se izjaviti žalba, već se može pokrenuti upravni spor.
IX. DRŽAVNI NADZOR I ZAŠTITA LOKALNE
SAMOUPRAVE
Članak
62.
Na donošenje akata iz ovog članka shodno se
primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku, ako posebnim zakonom nije
propisan postupak pred tijelima lokalne samouprave.
Članak
63.
Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i
općinskog načelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba ne može se izjaviti žalba, već se može pokrenuti
upravni spor, ako posebnim zakonom nije drukčije propisano.
X. JAVNOST RADA
Članak
64.
Rad Općinskog vijeća, općinskog načelnika i
upravnih tijela Općine je javan.
Članak
65.
Sjednice Općinskog vijeća su javne.
Nazočnost javnosti može se isključiti samo
iznimno, u slučajevima predviđenim posebnim zakonima i Poslovnikom Općinskog
vijeća.
O radu Općinskog vijeća i odlukama koje
Općinsko vijeće donosi, kao i o temama o kojima Općinsko vijeće raspravlja
izvješćuje se javnost, a prijedlozi akata Općinskog vijeća odnosno akti
Općinskog vijeća objavljuju se na web stranicama Općine.
Radi izvješćivanja javnosti o radu Općinskog
vijeća i njegovih radnih tijela daju se priopćenja.
Ostvarivanje javnosti rada Općinskog vijeća
podrobnije se uređuje Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak
66.
Općinski načelnik je dužan upoznati javnost s
obavljanjem poslova iz samoupravnog djelokruga Općine putem
sredstava javnog
priopćavanja, web stranica Općine ili na drugi prikladan način.
Članak
67.
Općina Jelenje organizirat će svoj rad i
poslovanje tako da građani i pravne osobe mogu na jednostavan i djelotvoran
način ostvariti svoja Ustavom zajamčena prava i zakonom zaštićene interese te
ispunjavati građanske dužnosti.
Članak
68.
Građani i pravne osobe moraju biti javno
obaviješteni o svim važnim pitanjima za rad upravnih tijela.
Članak
69.
Uvid u dokumentaciju i arhivsku građu Općine
te druge materijale u svezi s radom tijela Općine omogućit će se svim pravnim i
fizičkim osobama na temelju njihovog zahtjeva, sukladno zakonu i općim aktima
Općine kojima se uređuje pravo na pristup informacijama.
Članak
70.
Na zgradama u kojima su smještena tijela
Općine mora biti istaknut naziv tijela.
XI. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
Članak
71.
Građani mogu neposredno odlučivati i
sudjelovati o odlučivanju o lokalnim poslovima putem lokalnog referenduma (u
daljnjem tekstu: referendum), mjesnog zbora građana i podnošenja prijedloga u
skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak
72.
Referendum se može raspisati radi razrješenja
općinskog načelnika i njegovog zamjenika u slučajevima i na način propisan
zakonom.
Općinsko vijeće može raspisati referendum
radi razrješenja općinskog načelnika i njegovog zamjenika u slučaju:
- kada krše ili ne izvršavaju odluke
Općinskog vijeća
- kada svojim radom prouzroče Općini znatnu
materijalnu štetu odnosno štetu u iznosu od 1% od proračuna Općine u tekućoj
godini.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može dati najmanje jedna trećina članova
Općinskog vijeća.
Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i
potpisan od vijećnika.
Prijedlog za raspisivanje referenduma o
razrješenju općinskog načelnika i njegovog zamjenika može dati i 20% birača
upisanih u popis birača Općine.
Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i
potpisan od birača.
Općinsko viječe ne smije raspisati referendum
o razrješenju općinskog načelnika i njegovog zamjenika prije proteka toka od 6
mjeseci od početka mandata općinskog načelnika i njegovog zamjenika.
Ako na referendumu nije donesena odluka o
razrješenju općinskog načelnika i njegovog zamjenika, novi referendum se ne
smije raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od dana održavanja prethodnog
referenduma.
Članak
73.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja
o prijedlogu o promjeni Statuta, o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja od
lokalnog značaja iz djelokruga Općinskog vijeća, kao i drugim pitanjima
određenim zakonom.
Referendum temeljem odredbi zakona i ovog
Statuta raspisuje Općinsko vijeće.
Prijedlog za raspisivanje referenduma može
dati jedna trećina članova Općinskog vijeća, Općinski načelnik i 20% birača
upisanih u popis birača Općine.
Članak
74.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži:
- naziv tijela koje raspisuje referendum
- područje za koje se raspisuje referendum
- naziv akta o kojem se odlučuje na
referendumu, odnosno naznaku pitanja o kojem, kojima će birači odlučivati na
referendumu
- obrazloženje akta ili pitanja o kojem,
odnosno o kojima se raspisuje referendum
- referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno
jedan ili više prijedloga o kojima će birači odlučivati
- dan održavanja referenduma.
Od dana objave odluke o raspisivanju
referenduma do dana održavanja referenduma ne smije proći manje od 20 niti više
od 40 dana.
Članak
75.
Na referendumu imaju pravo sudjelovanje birači
koji imaju prebivalište na području Općine Jelenje, odnosno na području za koje
se raspisuje referendum i upisani su u popis birača.
Članak
76.
Odluka donesena na referendumu obvezna je za
Općinsko vijeće.
Općinsko vijeće ne može donijeti akt ili
odluku koja je sadržajno suprotna odluci iz stavka 1. ovog članka prije
prestanka roka od godine dana od dana održavanja referenduma.
O istom pitanju, odnosno pitanjima, ne može
se ponovo raspisati referendum prije proteka roka od šest mjeseci od dana
održanog referenduma.
Članak
77.
Postupak provođenja referenduma i odluke
donijete na referendumu podliježu nadzoru zakonitosti općih akata, kojeg
provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu)
samoupravu.
Članak
78.
Radi izjašnjavanja građana o pojedinim
pitanjima od lokalnog značenja, raspravljanja o potrebama, a i interesima
građana te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od lokalnog značaja
sazivaju se zborovi građana.
Mjesne zborove građana može sazvati Općinsko
vijeće kada traži mišljenje od mjesnog zbora građana o prijedlogu općeg akta
ili drugog pitanja iz djelokruga Općine, kao i o drugim pitanjima određenim
zakonom.
Odlukom o sazivanju mjesnog zbora građana
određuje se pitanje o kojem se traži mišljenje i područje za koje se saziva
mjesni zbor građana.
Mjesni zbor građana saziva se najmanje osam
dana prije održavanja putem sredstava javnog priopćavanja, oglašavanjem na
plakatima, oglasnim pločama mjesnih odbora i slično.
Članak
79.
Odluke na mjesnom zboru građana donose se
javnim glasovanjem, osim ako se većinom glasova prisutnih građana ne donese
odluka o tajnom glasovanju.
Odluka donijeta na mjesnom zboru građana
obvezatna je za mjesni odbor, ali ne obvezuje Općinsko vijeće.
Članak
80.
Građani imaju pravo Općinskom vijeću
predlagati donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz
djelokruga Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće mora raspravljati o prijedlogu
iz stavka 1. ovog članka ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača
upisanih u popis birača Općine.
Općinsko vijeće dužno je dati odgovor
podnositeljima prijedloga najkasnije u roku od tri mjeseca od prijema
prijedloga.
Članak
81.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi
predstavke i pritužbe na rad tijela Općine kao i na rad upravnih tijela Općine
te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se obraćaju radi
ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršenja svojih građanskih dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnike
tijela Općine, odnosno pročelnik upravnog tijela dužan je građanima i pravnim
osobama odgovoriti u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke odnosno
pritužbe.
Članak
82.
Građani imaju pravo izjašnjavati se o
pitanjima iz djelokruga Općine koja neposredno i svakodnevno utječu na njihov
život i rad i putem iznošenja pisanih mišljenja, primjedbi i prijedloga koje
mogu uputiti čelnicima tijela i upravnih tijela Općine.
Općinski načelnik određuje mjesto na kojem će
građani ulagati pismena iz stavka 1. ovog članka.
Članak
83.
Općinski načelnik saziva jednom godišnje
sastanak s građanima, radi izjašnjavanja o pitanjima iz samoupravnog djelokruga
koja neposredno i svakodnevno utječu na njihov život i rad.
XII. MJESNA SAMOUPRAVA
OSNIVANJE MJESNIH ODBORA
Članak
84.
Kao oblik neposrednog sudjelovanja građana u
odlučivanju o lokalnim poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na
život i rad građana, na području Općine mogu se osnivati mjesni odbori.
Mjesni odbor se osniva za jedno naselje, više
međusobno povezanih manjih naselja ili za dio naselja, koji u odnosu na ostale
dijelove čine zasebno razgraničenu cjelinu (dio naselja), na način i po
postupku propisanom zakonom, ovim Statutom i posebnom odlukom općinskog vijeća,
kojom se detaljnije uređuje postupak i način izbora tijela mjesnog odbora.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak
85.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog
odbora može dati 10% građana upisanih u popis birača za područje za koje se predlaže
osnivanje mjesnog odbora i njihove organizacije i udruženja, zborovi građana,
Općinsko vijeće te općinski načelnik.
Inicijativa u smislu stavka 1. ovog članka
mora se obrazložiti, podnosi se u pisanom obliku, a upućuje se odboru za mjesnu
samoupravu.
Članak
86.
Na temelju inicijative ili samoinicijativno
Odbor za mjesnu samoupravu utvrđuje prijedlog izmjena statuta, odnosno
prijedlog statutarne odluke te ga upućuje Općinskom vijeću. Ako Odbor za mjesnu
samoupravu prijedlog podnosi samoinicijativno, dužan je o tome tražiti
mišljenje zbora građana odnosnog područja.
XIII. PRAVA NACIONALNIH MANJINA
Članak
87.
Pripadnici nacionalnih manjina u Općini imaju
pravo sudjelovati u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima putem vijeća
i predstavnika nacionalnih manjina (u daljnjem tekstu: vijeća i predstavnici
nacionalnih manjina).
Članak
88.
Vijeće i predstavnici nacionalnih manjina u
Općini imaju pravo:
- predlagati tijelima Općine mjere za
unapređivanje položaja nacionalne manjine u Općini, uključujući davanje
prijedloga općih akata kojima se uređuju pitanja od značaja za nacionalnu
manjinu tijelima koja ih donose
- isticati kandidate za dužnost u tijelima
Općine
- biti obaviješteni o svakom pitanju o kojem
će se raspravljati Općinsko vijeće i radna tijela Općinskog vijeća, a tiče se
položaja nacionalne manjine
- davati mišljenja i prijedloge na programe
radijskih i televizijskih postaja na lokalnoj razini namijenjene nacionalnim
manjinama ili na programe koji se odnose na manjinska pitanja
Način, rokovi i postupak ostvarivanja prava
iz stavka 1. ovog članka uređuje se općim aktima Općine.
Članak
89.
U pripremi prijedloga općih akata općinski
načelnik je dužan od vijeća i predstavnika nacionalnih manjina zatražiti
mišljenje i prijedloge o odredbama kojima se uređuju prava i slobode
nacionalnih manjina.
Članak
90.
Vijeća i predstavnici nacionalnih manjina
mogu ovlastiti koordinaciju vijeća i predstavnika nacionalnih manjina, ako je
osnovana, da u njihovo ime poduzima pojedine radnje propisane ovim Statutom.
Članak
91.
Sredstva za rad vijeća i predstavnika
nacionalnih manjina, uključujući sredstva za obavljanje administrativnih
poslova za njihove potrebe, osiguravaju se u proračunu Općine.
U proračunu se mogu osigurati i sredstva za
provođenje određenih aktivnosti utvrđenih programom rada vijeća i predstavnika
nacionalnih manjina.
Sredstva koja vijeća i predstavnici
nacionalnih manjina ostvare iz proračuna Općine mogu se koristiti isključivo za
namjene određene proračunom, odnosno odlukom kojom se uređuje izvršavanje
proračuna.
Način financiranja rada i programa vijeća i
predstavnika nacionalnih manjina uređuje se odlukom koju donosi Općinsko
vijeće.
Članak
92.
Statuti vijeća nacionalnih manjina te
financijski planovi i završni računi vijeća i predstavnika nacionalnih manjina
objavljuju se u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije.
XIV. USTROJSTVO I RAD JAVNIH SLUŽBI
Članak
93.
Za obavljanje poslova iz svog samoupravnog
djelokruga, Općina može osnovati trgovačka društva i ustanove u svom
vlasništvu, sukladno posebnom Zakonu.
Trgovačka društva i ustanove iz stavka 1.
ovog članka djelatnosti iz njihova djelokruga obavljaju kao javnu službu.
Članak
94.
Općina nadzire rad i vodi brigu o racionalnom
i zakonitom radu trgovačkih društava i ustanova u svom vlasništvu.
Trgovačka društva i ustanove iz stavka 1.
ovog članka obvezni su Općinu redovito izvještavati o svom radu, odnosno poslovanju,
u rokovima kako odluči Općinsko vijeće.
XV. OBLICI SURADNJE S DRUGIM JEDINICAMA
LOKALNE TE PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak
95.
Općina posebno surađuje sa
Primorsko-goranskom županijom te svim jedinicama lokalne samouprave u njezinu
sastavu.
Članak
96.
Radi suradnje u smislu članka 93. ovog
Statuta, Općina s drugim općinama može osnovati trgovačka društva i ustanove u
zajedničkom vlasništvu, zajednička upravna tijela te uspostaviti druge
odgovarajuće oblike suradnje.
Članak
97.
Općina može uspostaviti i posebne
prijateljske odnose s drugim općinama i gradovima u Republici Hrvatskoj, kao i
u inozemstvu, sukladno Zakonu.
O prijateljskom odnosu potpisuje se posebna
povelja, koju u ime Općine potpisuje općinski načelnik, sukladno Odluci
Općinskog vijeća.
XVI. NADZOR ZAKONITOSTI OPĆIH AKATA
Članak
98.
Nadzor nad zakonitošću općih akata koje u
samoupravnom djelokrugu donosi Općinsko vijeće obavljaju uredi državne uprave u
županijama i nadležna središnja tijela državne uprave, svako u svojem djelokrugu,
sukladno posebnom zakonu.
Općinski načelnik dužan je dostaviti Statut,
Poslovnik, proračun ili drugi opći akt predstojniku ureda državne uprave u
županiji zajedno s izvatkom iz Zapisnika koji se odnosi na postupak donošenja
općeg akta propisan Statutom i Poslovnikom u roku od 15 dana od dana donošenja
općeg akta.
XVII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
99.
Prijedlog za promjenu Statuta Općine može
podnijeti općinski načelnik ili najmanje jedna trećina članova Općinskog
vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se
predsjedniku Općinskog vijeća.
O promjeni Statuta općine odlučuje Općinsko
vijeće većinom glasova svih članova Općinskog vijeća.
Članak
100.
Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju
Statuta Općine Jelenje (»Službene novine PGŽ« broj 30/01 i 10/ 06) i Zakona
uskladit će se s odredbama ovog Statuta i zakona kojima se uređuje pojedino
područje u zakonom propisanom roku.
Do donošenja općih akata u skladu s odredbama
ovog Statuta primjenjivat će se opći akti Općine u onim odredbama koje nisu u
suprotnosti s odredbama zakona i ovog Statuta.
U slučaju suprotnosti odredbi općih akata iz
stavka 1. ovog članka neposredno će se primjenjivati odredbe zakona i ovog
Statuta.
Članak
101.
Danom stupanja na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Općine Jelenje (»Službene novine PGŽ« broj 30/ 01 i 10/06).
Članak
102.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 012-01/09-01/1
Ur. broj: 2170/04-01-09-1
Dražice, 13. srpnja 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE JELENJE
Predsjednik
Damir
Maršanić, v. r.