68.
Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« RH broj 33/ 01, 60/01 -
vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/ 08 i 36/09) i članka 30. Statuta
Grada Crikvenice (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 26/09)
Gradsko vijeće Grada Crikvenice, na 3. sjednici održanoj 12. kolovoza 2009.
godine donosi
POSLOVNIK
Gradskog vijeća Grada Crikvenice
I. UVODNE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Poslovnikom Gradskog vijeća Grada
Crikvenice (u daljnjem tekstu: Poslovnik) uređuje se unutarnje ustrojstvo,
djelokrug i način rada Gradskog vijeća Grada Crikvenica (u daljnjem tekstu:
Vijeće), a osobito:
- način konstituiranja Vijeća, početak
obnašanja dužnosti člana Vijeća, mirovanje i prestanak mandata člana Vijeća,
- ostvarivanje prava i dužnosti člana Vijeća
u Vijeću,
- prava i dužnosti predsjednika i
potpredsjednika Gradskog vijeća,
- radna tijela,
- odnos Gradskog vijeća i gradonačelnika,
- akti vijeća, postupak i način donošenja
akta i razmatranja pojedinih pitanja iz nadležnosti Vijeća,
- vijećnička pitanja,
- podnošenje izvješća gradonačelnika,
- poslovni red na sjednicama,
- postupak izbora i imenovanja, odnosno
razrješenja u Vijeću,
- zapisnici,
- javnost rada,
- obavljanje stručnih, administrativnih,
tehničkih i drugih poslova za potrebe Vijeća i rukovođenje tim poslovima.
Ako pojedino pitanje od važnosti za rad
Vijeća nije uređeno ovim Poslovnikom , to će pitanje urediti Vijeće posebnim
aktom.
Izrazi koji se koriste u ovom Poslovniku, a
koji imaju rodno značenje, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom
rodu, obuhvaćaju na jednak način muški i ženski rod.
II. KONSTITUIRANJE VIJEĆA, POČETAK OBNAŠANJA
DUŽNOSTI ČLANA VIJEĆA, MIROVANJE I PRESTANAK MANDATA ČLANA VIJEĆA
Članak
2.
Konstituirajuća sjednica Gradskog vijeća
saziva se na način, po postupku i u rokovima utvrđenim zakonom, a Gradsko
vijeće je konstituirano izborom predsjednika Gradskog vijeća, ukoliko je na
konstituirajućoj sjednici nazočna većina članova Gradskog vijeća.
Predsjedatelj konstituirajuće sjednice (u
daljnjem tekstu: predsjedatelj) ima, do izbora predsjednika Gradskog vijeća sva
prava i dužnosti predsjednika Gradskog vijeća u pogledu predsjedanja i
rukovođenja sjednicom, a do izbora Mandatne komisije i Odbora za izbor i
imenovanja, ovlašten je predlagati donošenje odluka, a to pravo pripada i
najmanje 6 članova Gradskog vijeća, ako ovim Poslovnikom nije određeno da
pojedine odluke predlaže određeno tijelo ili veći broj članova Vijeća.
Nakon što je Gradsko vijeće konstituirano,
izvodi se himna Republike Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
Članak
3.
Nakon izvješća Mandatne komisije o provedenim
izborima, članovi Vijeća daju prisegu.
Tekst prisege glasi:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost člana u
Gradskom vijeću Grada Crikvenica obavljati savjesno i odgovorno i da ću se u
svom radu držati Ustava i zakona i poštovati pravni poredak, te da ću se
zauzimati za svekoliki napredak Grada Crikvenice i Republike Hrvatske«.
Predsjedavatelj izgovara tekst prisege i
nakon toga poziva pojedinačno članove Vijeća, a član Vijeća nakon što je
izgovoreno njegovo ime i prezime ustaje i izgovara »Prisežem!«. Nakon
izgovaranja prisege svaki člana Vijeća potpisuje tekst prisege pred
predsjedavateljem.
Član Vijeća koji nije bio nazočan na
konstituirajućoj sjednici, kao i zamjenik Člana Vijeća, kad počinje obavljati
dužnost vijećnika, polaže prisegu na prvoj sjednici na kojoj je nazočan.
Članak
4.
U slučaju mirovanja mandata i prestanka
mandata člana Vijeća, člana Vijeća zamjenjuje zamjenik člana Vijeća.
Vijećnika izabranog na stranačkoj listi,
zamjenjuje kandidat s dotične liste koji nije izabran, a kojeg odredi politička
stranka.
Člana Vijeća izabranog na koalicijskoj listi
dviju ili više političkih stranaka zamjenjuje kandidat stranke kojoj je u
trenutku izbora pripadao mandat člana Vijeća, kojem je prestao mandat.
Člana Vijeća izabranog na nezavisnoj listi
zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.
Ostavka se podnosi u pisanom obliku Mandatnoj
komisiji na način propisan odredbama Statuta Grada Crikvenice.
Članak
5.
Nakon dane prisege članova Vijeća, izbora
članova Mandatne komisije izbora predsjednika Vijeća i Odbora za izbor i
imenovanja, predsjednik Vijeća ili najmanje 6 članova Gradskog vijeća mogu
predložiti dopunu dnevnog reda konstituirajuće sjednice.
III. PRAVA I DUŽNOSTI ČLANA VIJEĆA
1. Opće odredbe
Članak
6.
Član Vijeća ima prava i dužnosti utvrđena
Statutom Grada Crikvenice, ovim Poslovnikom Gradskog vijeća, a osobito:
- prisustvovati sjednicama i sudjelovati u
radu sjednica Vijeća i radnih tijela kojih je član,
- raspravljati, izjašnjavati se i glasovati o
svakom pitanju koje je na dnevnom redu sjednice Vijeća i radnih tijela kojih je
član,
- predlagati Vijeću donošenje akata,
podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata,
- postavljati pitanja iz djelokruga rada
Gradskog vijeća,
- postavljati pitanja gradonačelniku i
zamjenicima gradonačelnika,
- prihvatiti se članstva istovremeno u
najviše dva radna tijela u koje ga izabere Gradsko vijeće,
- na naknadu troškova u skladu s odlukom
Vijeća,
- tražiti i dobiti podatke, potrebne za obavljanje
dužnosti Člana Vijeća, od tijela Grada te u svezi s tim koristiti njihove
stručne i tehničke usluge.
Član Vijeća ne može biti pozvan na kaznenu i
prekršajnu odgovornost za izgovorene riječi, niti za glasovanje u radu Gradskog
vijeća.
Član Vijeća je dužan čuvati tajnost podataka,
koji su kao tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje sazna za
vrijeme obnašanja dužnosti člana Vijeća.
Član Vijeća ima i druga prava i dužnosti
utvrđena odredbama zakona, Statuta i ovog Poslovnika Gradskog vijeća.
Članak
7.
Pročelnici upravnih tijela dužni su članu
Vijeća pružiti obavijesti i uvide u službene materijale o temama koje su na
dnevnom redu sjednice Gradskog vijeća ili se pripremaju za sjednice Gradskog
vijeća ili radnog tijela čiji je član, a i druge obavijesti koje su mu kao
članu Vijeća potrebne.
Član Vijeća može zatražiti obavijesti i
objašnjenja od predsjednika Gradskog vijeća i predsjednika radnih tijela o radu
tijela kojima oni predsjedavaju.
Članak
8.
Ured Grada koje obavlja stručne poslove za
Gradsko vijeće dužan je pružiti pomoć članu Vijeća u obavljanju njegove
funkcije, a napose u izradi prijedloga koje on podnosi, u obavljanju poslova i
zadataka koje mu je povjerilo radno tijelo Gradskog vijeća, odnosno osigurati
mu dopunsku dokumentaciju za pojedine teme ili predmete koji su na dnevnom redu
sjednice Gradsko vijeća ili radnih tijela, a može tražiti i stručne obavijesti
i objašnjenja radi potpunijeg upoznavanja i praćenja problema na koje nailazi u
obavljanju funkcije člana Vijeća.
Članak
9.
Članovi Vijeća su dužni čuvati službenu i
vojnu tajnu i druge povjerljive podatke koje saznaju u obavljanju dužnosti
člana i za to su odgovorni prema Zakonu.
Za vrijeme dok obavlja dužnost, član Vijeća
ne smije u obavljanju privatnih poslova, gospodarske i druge poduzetnosti, bilo
za sebe ili svog poslodavca, koristiti i isticati podatak da je član Vijeća.
Vijeće može donijeti kodeks o etičkom
ponašanju članova Vijeća.
Članak
10.
Članovi Vijeća mogu osnovati Klub članova
Vijeća, s time da član Vijeća ne može istovremeno biti član dvaju klubova.
Klub članova Vijeća mora imati najmanje 3
člana.
Klubovi članova Vijeća obavezni su o svom
osnivanju obavijestiti predsjednika Gradskog vijeća, priložiti svoja pravila
rada, te podatke o članovima.
Predsjednik Gradskog vijeća brine da se
klubovima članova Vijeća osiguraju prostorni i drugi tehnički uvjeti za
rad (prostorije za sjednice,
prijepis, umnožavanje i dostavu materijala i dr.).
IV. PRAVA I DUŽNOSTI PREDSJEDNIKA I
POTPREDSJEDNIKA GRADSKOG VIJEĆA
Članak
11.
Vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika.
Predsjednika odnosno potpredsjednika bira
Gradsko vijeće iz redova članova Vijeća, javnim glasovanjem, na prijedlog
Odbora za izbor i imenovanja ili na prijedlog najmanje 6 članova Gradskog
vijeća, većinom glasova svih članova Vijeća.
Prijedlog člana Vijeća mora biti podnesen u
pisanom obliku i potvrđen potpisom člana Vijeća. Član Vijeća može svojim
potpisom podržati prijedlog samo za jednog kandidata.
Članak
12.
Izbor predsjednika i potpredsjednika se
obavlja glasovanjem zasebno za svakog kandidata.
Ako prigodom glasovanja za izbor predsjednika
i potpredsjednika niti jedan kandidat ne dobije potrebnu većinu, glasovanje o
istim kandidatima se ponavlja.
Ako je za izbor predsjednika i
potpredsjednika bilo predloženo više od dva kandidata, u ponovljenom glasovanju
sudjeluju dva kandidata koji su dobili najviše glasova.
Ako su kandidati dobili isti broj glasova,
glasovanje o istim kandidatima se ponavlja.
Ako niti u ponovljenom glasovanju niti jedan
kandidat ne dobije potrebnu većinu, ponavlja se izborni postupak u cijelosti.
Između izabranih potpredsjednika Vijeća,
predsjednik Vijeća određuje prvog potpredsjednika, koji ga zamjenjuje u slučaju
njegove odsutnosti ili spriječenosti.
Članak
13.
Prava i dužnosti predsjednika Vijeća
propisana su Statutom Grada Crikvenice i ovim Poslovnikom.
Predsjednik Gradskog vijeća:
- zastupa i predstavlja Vijeće,
- saziva i organizira, te predsjedava sjednicama
Gradskog vijeća,
- predlaže dnevni red Gradskog vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja odluka i općih
akata,
- održava red na sjednici Vijeća,
- objavljuje rezultate glasovanja na
sjednici,
- određuje predstavnike Vijeća u svečanim i
drugim prigodama,
- brine o suradnji Vijeća s mjesnim odborima,
- usklađuje rad radnih tijela,
- potpisuje odluke i akte koje donosi Gradsko
vijeće,
- brine o suradnji Gradskog vijeća i
Gradonačelnika,
- brine se o zaštiti prava članova Vijeća,
- brine o javnosti rada Vijeća,
- brine o primjeni odredbi ovoga Poslovnika,
- obavlja i druge poslove određene zakonom,
Statutom, aktima Vijeća i ovim Poslovnikom Gradskog vijeća.
Članak
14.
Predsjednik Gradskog vijeća prema potrebi,
saziva međustranački kolegij koji se sastoji od predsjednika klubova članova
Vijeća.
Članak
15.
Predsjedniku Gradskog vijeća u pripremanju i
organiziranju sjednice Gradskog vijeća pomaže predstojnik Ured Grada koje
obavlja stručne poslove za Gradsko vijeće.
U slučaju odsutnosti odnosno spriječenosti
predstojnika, predsjedniku Vijeća pomaže zamjenik predstojnika odnosno osoba
koju odredi predsjednik Vijeća u dogovoru sa predstojnikom Ureda Grada.
V. RADNA TIJELA
Članak
16.
Za proučavanje i razmatranje pojedinih
pitanja, te pripremu i podnošenje odgovarajućih prijedloga, za praćenje
provođenja utvrđene politike i praćenje izvršavanja općih i drugih akata
Vijeća, za koordinaciju u rješavanju pojedinih pitanja, za proučavanje i
raspravljanje i drugih pitanja iz nadležnosti Vijeća te za izvršavanje
određenih zadaća (poslova) od interesa za Vijeće, posebnom odlukom Gradsko
vijeće osniva radna tijela, određuje njihov naziv, sastav, djelokrug i način
rada.
O sazivanju sjednica radnih tijela Gradskog
vijeća, članovi Vijeća koji nisu članovi tih radnih tijela, mogu se
obavještavati objavom na web stranici Grada Crikvenice.
Radno tijelo obavezno je o svojim zaključcima
obavijestiti predlagatelja akta, gradonačelnika i Gradsko vijeće.
VI. ODNOS GRADSKOG VIJEĆA I GRADONAČELNIKA
Članak
17.
Gradonačelnik i zamjenici prisustvuju
sjednicama Gradskog vijeća.
Gradonačelnik određuje izvjestitelja za točke
dnevnog reda koje su po njegov prijedlogu uvrštene u dnevni red sjednice
Gradskog vijeća.
Članak
18.
Izvjestitelj gradonačelnika, nazočan na
sjednicama Gradskog vijeća i radnih tijela Gradskog vijeća, sudjeluje u
njihovom radu, iznosi stajališta gradonačelnika, daje obavijesti i stručna
objašnjenja te obavještava gradonačelnika o stajalištima i mišljenjima Gradskog
vijeća odnosno radnih tijela.
Ako na raspravi nije nazočan ovlašteni
izvjestitelj, Gradsko vijeće ili radno tijelo može, smatra li da je prisutnost izvjestitelja
nužna, raspravu o toj temi prekinuti ili odgoditi.
Članak
19.
O sjednicama koje su sazvane predsjednik
Gradskog vijeća i predsjednici radnih tijela Gradskog vijeća izvješćuju
gradonačelnika i izvjestitelje najkasnije 2 dana prije dana održavanja
sjednice.
Članak
20.
Način i postupak pokretanja razrješenja
gradonačelnika propisan je Statutom Grada Crikvenice i zakonom.
VII. AKTI VIJEĆA
1. Opće odredbe
Članak
21.
Vijeće na osnovi prava i ovlasti utvrđenih
zakonom, Statutom i ovim Poslovnikom donosi Statut, poslovnik,
odluke, gradski proračun,
obračun gradskog proračuna, zaključke i druge akte.
Vijeće može odlukom, poveljom ili zahvalnicom
ili drugim aktom državljanina Republike Hrvatske ili stranog državljanina koji
je zaslužan za Grad proglasiti počasnim građaninom Grada Crikvenice.
Članak
22.
Odluke i druge akte (u daljnjem tekstu: akti)
koje Gradsko vijeće donosi na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i
Statutom potpisuje predsjednik Vijeća.
Članak
23.
Odlukom se uređuju društveni i drugi odnosi
važni za građane, pravne osobe, udruge građana, utvrđuju se njihova prava i
dužnosti, te uređuju druga pitanja od općeg interesa za Grad kada je to zakonom
ili Statutom propisano, te se izvršavaju zakonom ili Statutom utvrđena prava.
Članak
24.
Akti kojima se uređuje unutarnje ustrojstvo,
način rada i odnosi u Vijeću ili vrše druga opća ovlaštenja donose se u obliku
odluke, poslovnika ili pravilnika.
Članak
25.
Zaključcima Vijeće utvrđuje stajališta o
temama koje razmatra.
Vijeće može na osnovi ocjene stanja u
pojedinom području, zaključcima zauzimati stajališta, izražavati mišljenja i
utvrđivati obveze gradonačelnika, zamjenika gradonačelnika, upravnih tijela u
pogledu obavljanja drugih poslova iz njihovog djelokruga.
Zaključke kojima zauzimaju stajalište,
izražavaju mišljenje i podnose prijedloge o temama koje su razmatrale donose i
radna tijela Vijeća.
Rješenjem se odlučuje o pojedinačnim
pitanjima iz nadležnosti Vijeća.
Članak
26.
Na izvornike odluka i drugih akata Gradskog
vijeća stavlja se pečat Gradskog vijeća.
Pod izvornikom odluka odnosno drugih akata
Gradskog vijeća podrazumijeva se onaj tekst odluke odnosno drugog akta, koji je
usvojen na sjednici Gradskog vijeća.
Izvornici akata Gradskog vijeća čuvaju se u
pismohrani Ureda Grada.
Članak
27.
Statut, odluke i drugi opći akti Gradskog
vijeća, odluka o izboru, imenovanju i razrješenju osoba koje bira ili imenuje
Gradsko vijeće objavljuju se u Službenom glasilu i na službenim web stranicama
Grada.
O objavljivanju akata iz stavka 1. ovog
članka, brine se Ured Grada koji obavlja stručne poslove za Gradsko vijeće.
Članak
28.
Ovlašteni predlagatelji akata koje donosi
Gradsko vijeće jesu: članovi Vijeća, klub članova Vijeća, gradonačelnik i radna
tijela Gradskog vijeća, osim ako je zakonom propisano da pojedini prijedlog
mogu podnijeti samo određena tijela.
Članak
29.
U prijedlogu dnevnog reda predsjednik Vijeća
unosi sve predmete koji su na način utvrđen ovim Poslovnikom upućeni u postupak
najkasnije u roku od 21 dana kada se radi o prijedlogu općeg ili drugog akta.
Ako predsjednik Gradskog vijeća utvrdi da
podneseni prijedlozi akata nisu sastavljeni u skladu s odredbama ovog
Poslovnika, zatražit će od predlagatelja da u određenom roku postupi i uskladi
prijedlog akta s odredbama ovog Poslovnika.
Za vrijeme dok predlagatelj, odnosno
podnositelj akta ne otkloni nedostatak akta, smatrat će se da ne teku rokovi za
razmatranje akata utvrđeni ovim Poslovnikom, a ako nedostaci ne budu otklonjeni
u roku od 15 dana od poziva da se prijedlog akta uskladi, smatrat će se da akt
i nije upućen Gradskom vijeću.
Ukoliko je prijedlog odluke skinut s dnevnog
reda ili odluka nije donesena na Gradskom vijeću, može se ponovno staviti na
dnevni red po isteku roka od 3 mjeseca od dana kada je Gradsko vijeće
razmatralo prijedlog odluke, osim ako Gradsko vijeće ne odluči drukčije.
2. Postupak donošenja akta
Članak
30.
Postupak donošenja akta pokreće se
prijedlogom akta koji se podnosi predsjedniku Vijeća.
Prijedlog akta sadrži:
- pravni temelj za donošenje akta,
- ocjenu stanja, osnovna pitanja koja se
trebaju urediti i svrhu koja se želi postići uređivanjem odnosa na predloženi
način,
- ocjenu sredstava potrebnih za provođenje
općeg akta te način njihova osiguravanja,
- tekst prijedloga akta s obrazloženjem,
- tekst odredaba važećeg akta kada se
predlaže njegova izmjena, odnosno dopuna.
Uz prijedlog akta može se podnijeti i
odgovarajuća dokumentacija.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik
može na početku rasprave podnijeti uvodno usmeno izlaganje i kratko dopunsko
obrazloženje prijedloga, a ako se predlaže da opći akt stupi na snagu danom
objave, dužan je posebno obrazložiti opravdanost ranijeg stupanja na snagu.
Predlagatelj odluke ima pravo uzimati riječ u
tijeku rasprave, davati objašnjenja, iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se
o podnesenim amandmanima i o izraženim mišljenjima i primjedbama.
Gradonačelnik može tražiti riječ u tijeku
rasprave o aktu i kada on nije predlagatelj. Ista prava ima i izvjestitelj
radnog tijela i Odbor za statut, poslovnik i propise.
Članak
31.
Ako dva ili više predlagatelja upute posebne
prijedloge odluka kojima se uređuje isto područje, predsjednik Gradskog vijeća
pozvat će predlagatelje da objedine prijedloge odluka u jedan prijedlog.
Ako se ne postigne dogovor, predsjednik
Gradskog vijeća će unijeti prijedloge odluka u prijedlog dnevnog reda sjednice
Gradskog vijeća redoslijedom kojim su dostavljeni.
Članak
32.
Uvodno izlaganje i dopunsko obrazloženje
prijedloga akta može trajati najduže 5 minuta, a za prijedlog proračuna i
prijedlog prostornog plana 15 minuta.
Gradsko vijeće može posebnom odlukom odobriti
i duže trajanje uvodnog izlaganja i obrazloženja od propisanog stavkom 1. ovog
članka.
Članak
33.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga
akta podnosi se u pravilu pisano u obliku amandmana uz obrazloženje najkasnije
dan prije održavanja sjednice. Amandman se može podnijeti i u elektroničkom
obliku sa službene elektroničke pošte člana Vijeća na službenu elektroničku
poštu Ureda Grada.
Amandmani na prijedlog o izmjenama i dopunama
općeg akta mogu se podnositi samo na članke obuhvaćene predloženim izmjenama i
dopunama.
Amandman se upućuje predsjedniku Gradskog
vijeća, a predsjednik Gradskog vijeća ga prije odlučivanja dostavlja
vijećnicima, predlagatelju akta i gradonačelniku, ukoliko on nije predlagatelj.
Pravo na podnošenje amandmana imaju ovlašteni
predlagatelji akata iz članka 28. ovog Poslovnika.
Članak
34.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane
sve do zaključenja rasprave.
Gradonačelnik može do zaključenja rasprave
podnositi amandmane i na prijedlog akta i kada nije predlagatelj.
Članak
35.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da
bitno mijenjaju ili odstupaju od podnesenog prijedloga akta, Gradsko vijeće
može odlučiti da se rasprava odgodi kako bi se članovima Vijeća ostavilo
dovoljno vremena za pripremu prije odlučivanja. U tom slučaju predloženi
amandmani dostavljaju se nadležnom radnom tijelu na razmatranje.
Iz razloga navedenih u stavku 1. ovog članka,
glasovanje o amandmanima će se odgoditi ako to zatraži Gradonačelnik, neovisno
da li je on predlagatelj.
Članak
36.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj i
Gradonačelnik, neovisno da li je on predlagatelj akta ili ne.
Izjašnjavanje prema stavku l. ovog članka je
u pravilu usmeno i iznosi se tijekom rasprave, neposredno prije glasovanja o
pojedinim ili svim amandmanima.
Članak
37.
Amandman koji je podnesen u roku postaje
sastavnim dijelom konačnog prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje:
- ako ga je podnio predlagatelj akta,
- ako ga je podnio Odbor za Statut, poslovnik
i propise i s njima se suglasio predlagatelj akta,
- ako ga je podnio član Vijeća ili radno
tijelo i s njima se suglasio predlagatelj akta.
Članak
38.
Ako konačni prijedlog akta nije podnio
gradonačelnik, o amandmanu na prijedlog s kojim se nije suglasio gradonačelnik,
se glasuje odvojeno.
Amandman prihvaćen na sjednici Gradskog
vijeća postaje sastavni dio konačnog prijedloga akta o kojoj se odlučuje.
Članak
39.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu
članaka konačnog prijedloga akta na koje se odnose.
Ako je na jedan članak konačnog prijedloga
akta podneseno više amandmana, najprije se glasuje o onom amandmanu koji je
prije podnijet.
Nakon provedene rasprave i odlučivanja o
amandmanima, odlučuje se o donošenju akta.
VIII. DONOŠENJE AKTA PO HITNOM POSTUPKU
Članak
40.
Iznimno, opći ili neki drugi akt se može
donijeti po hitnom postupku, samo ako to zahtijevaju osobito opravdani razlozi
ili ako bi ne donošenje takvog akta u određenom roku moglo uzrokovati znatniju
štetu za Grad.
Za donošenje akata po hitnom postupku, ne primjenjuju
se propisani rokovi utvrđeni u članku 29. ovog Poslovnika.
Uz prijedlog akta da se akt donese po hitnom
postupku podnosi se prijedlog akta, a ako prijedlog podnosi član Vijeća, tada
mora imati pisanu podršku od šest članova Vijeća.
Prijedlog za donošenje akta po hitnom
postupku podnosi se predsjedniku Gradskog vijeća najkasnije dan prije
održavanja sjednice Gradskog vijeća.
Predsjednik Gradskog vijeća bez odlaganja
upućuje prijedlog da se akt donese po hitnom postupku članovima Vijeća, te
gradonačelniku, ako on nije predlagatelj.
Članak
41.
Kada se podnosi prijedlog akta po hitnom
postupku prethodno se glasuje bez rasprave o opravdanosti razloga za hitan
postupak i uvrštavanja u dnevni red sjednice, a potom se raspravlja i odlučuje
o aktu.
Članak
42.
Na predloženi akt koji se donosi po hitnom
postupku mogu se podnositi amandmani do zaključenja rasprave.
O postupku s amandmanima iz stavka 1. ovog
članka primjenjuju se odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na prijedloge
akata koji se donose u redovnom postupku.
IX. DONOŠENJE PRORAČUNA I GODIŠNJEG OBRAČUNA
PRORAČUNA GRADA
Članak
43.
Prijedlog proračuna, projekciju proračuna za
sljedeće dvije proračunske godine, prijedlog odluke o izvršenju proračun Grada
i prijedlog godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna Grada podnosi
gradonačelnik na način i u rokovima propisanim zakonom.
Članak
44.
Prijedlog proračuna Grada i godišnji obračuna
proračuna Grada raspravlja se najprije u načelu, a zatim po razdjelima, a o
amandmanima se glasuje nakon zaključenja rasprave o razdjelu proračuna na koji
se amandman odnosi.
Proračun i godišnji izvještaj o izvršenju
proračuna donose se većinom glasova svih članova Vijeća.
Članak
45.
Ako su izvješća, analize te ostale
informacije duže od 15 stranica, članovima Vijeća se dostavlja sažetak, a
osnovni materijal stoji im na raspolaganju u Uredu Grada. Sažetak mora
sadržavati sve bitne podatke osnovnog materijala i predlagatelj ga je obvezan
dostaviti Vijeću istodobno s osnovnim materijalom.
Na materijalu koji predstavlja sažetak mora
biti već na prvoj stranici jasno naznačeno da je riječ o sažetku uz uputu o
pravu na uvid cjelokupnog materijala sukladno prethodnom stavku.
Podnositelj izvješća, analize ili informacije
dužan je navesti izvore i dokumentaciju na kojoj se zasniva osnovni materijal.
X. VIJEĆNIČKA PITANJA
Članak
46.
Članovi Vijeća mogu postavljati vijećnička
pitanja gradonačelniku, zamjenicima gradonačelnika i pročelnicima upravnih
tijela u svezi poslova iz njihovog djelokruga rada.
Pitanja se postavljaju na sjednici Gradskog
vijeća prije utvrđivanja dnevnog reda usmeno ili u pisanom obliku posredstvom
predsjednika Gradskog vijeća, a član Vijeća je dužan navesti kome ga upućuje.
Član Vijeća ima pravo postaviti najviše dva
vijećnička pitanja, a svako postavljanje pitanja može trajati najviše dvije
minute. Pravo postavljanja vijećničkog pitanja ima i klub vijećnika, s time da
jedan predstavnik kluba vijećnika može postaviti dva pitanja, čije postavljanje
može trajati najduže dvije minute.
Članak
47.
Odgovori na vijećnička pitanja daju se na
samoj sjednici, a ukoliko to ije moguće, moraju se navesti razlozi zbog kojih
se ne može dati odgovor na samoj sjednici. Odgovor može trajati najviše pet
minuta.
Ako je član Vijeća nezadovoljan odgovorom
može zatražiti dostavu pisanog odgovora. Pisani odgovor daje se najkasnije na
sljedećoj sjednici.
Gradonačelnik, zamjenici gradonačelnika
odnosno pročelnici dostavljaju pisani odgovor članu Vijeća posredovanjem
predsjednika Gradskog vijeća. Predsjednik Gradskog vijeća upućuje pisani
odgovor članu Vijeća.
Članak
48.
Pitanja koja članovi Vijeća postavljaju
gradonačelniku, zamjenicima odnosno pročelnicima upravnih tijela kao i odgovor
na ta pitanja moraju biti jasni, precizni i kratki, a mogu ukazivati na
prijedlog mogućih mjera, koje se odnose na postavljeno pitanje.
Ako smatra da postavljeno pitanje nije u
skladu s odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Gradskog vijeća će uputiti
člana Vijeća na to i pozvati ga da svoje pitanje uskladi s tim odredbama.
Ako član Vijeća ne uskladi svoje pitanje s
odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Gradskog vijeća neće to pitanje uputiti
tijelu ili osobi kojemu je namijenjeno i o tome će obavijestiti člana Vijeća.
Članak
49.
Ako bi se odgovor odnosio na pitanje koje
predstavlja profesionalnu tajnu gradonačelnik, zamjenik gradonačelnika odnosno
pročelnik može predložiti da se odgovori neposredno članu Vijeća ili na
sjednici Gradskog vijeća bez prisutnosti javnosti, ili na zatvorenoj sjednici
radnog tijela u čiji djelokrug rada je to pitanje.
Podaci, dokumenti i materijali koji
predstavljaju profesionalnu tajnu utvrđuju se odlukom Gradskog vijeća, u skladu
s zakonom.
Članak
50.
Nakon primljenog odgovora član Vijeća može na
sjednici Gradskog vijeća iznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko
pitanje. Iznošenje mišljenja i dopunsko pitanje ne može trajati dulje od dvije
minute.
Član Vijeća koji nije bio nazočan na sjednici
na kojoj je predsjednik Gradskog vijeća obavijestio Gradsko vijeće o pitanju
koje je bilo postavljeno i dobivenom odgovoru, može pisano dostaviti mišljenje
ili postaviti dopunsko pitanje.
XI. PODNOŠENJE IZVJEŠĆA GRADONAČELNIKA
Članak
51.
Gradonačelnik podnosi izvješće o svom radu u
skladu s odredbama Statuta Grada Crikvenice.
Članak
52.
Prijedlog za traženje izvješća od
gradonačelnika o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti
najmanje 6 (šest) članova Vijeća.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora
biti potpisan od svih članova Vijeća koji predlažu donošenje zaključka o
traženju izvješća gradonačelnika. U prijedlogu mora biti jasno postavljeno,
formulirano i obrazloženo pitanje o kojem se traži izvješće.
Članak
53.
Predsjednik Gradskog vijeća stavlja prijedlog
za traženje izvješća na dnevni red prve iduće sjednice Gradskog vijeća koja se
održava nakon primitka prijedloga, ali ne prije nego što protekne 15 dana od
dana primitka.
Članak
54.
Predstavnik članova Vijeća koji su podnijeli
prijedlog za traženje izvješća ima pravo na sjednici Gradskog vijeća izložiti i
obrazložiti prijedlog.
Gradonačelnik ima pravo na sjednici usmeno se
očitovati na podneseni prijedlog.
Članak
55.
Raspravu o izvješću gradonačelnika Gradsko
vijeće može završiti utvrđivanjem stajališta o pitanju koje je zahtjevom za
podnošenjem izvješća pokrenuto ili donošenjem zaključka kojim se od
gradonačelnika traži izvršavanje općih akata Gradskog vijeća.
Članak
56.
Članovi Vijeća koji su podnijeli prijedlog za
traženje izvješća gradonačelnika mogu prijedlog povući najkasnije prije
odlučivanja o prijedlogu.
Ako prijedlog za traženje izvješća
gradonačelnika nije usvojen, prijedlog za traženje izvješća o bitno podudarnom
pitanju ne može se ponovno postaviti prije proteka roka od 60 dana od dana kada
je Gradsko vijeće donijelo zaključak kojim ne prihvaća prijedlog za traženje
izvješća od gradonačelnika.
XII. POSLOVNI RED NA SJEDNICI
1. Sazivanje sjednice
Članak
57.
Vijeće zasjeda redovito dva puta godišnje:
prvi put između 01.veljače i 15.kolovoza, a drugi put između 15. rujna i 31.
prosinca.
Kad vijeće redovito zasjeda, sjednice Vijeća
održavaju se u pravilu četvrtog četvrtka u mjesecu.
Izvan rokova iz stavka 1. ovoga članka vijeće
zasjeda izvanredno na prijedlog gradonačelnika ili većine članova Vijeća.
Kad ovlašteni predlagatelj iz stavka 3. ovoga
članka podnese zahtjev za izvanredno zasjedanje vijeća, dužan je predsjedniku
Vijeća navesti razlog zbog kojih predlaže izvanredno zasjedanje.
Na zahtjev ovlaštenog predlagatelja iz stavka
3. ovoga članka predsjednik Vijeća dužan je u roku od osam dana od dana kada
primi zahtjev sazvati sjednicu Vijeća.
Ako predsjednik Vijeća, na zahtjev većine
članova Vijeća, ne sazove sjednicu iz stavka 5. ovoga članka, sjednicu će
sazvati gradonačelnik.
Članak
58.
Sjednicu Vijeća saziva predsjednik Vijeća na
vlastiti poticaj, na zahtjev jedne trećine članova Vijeća i na zahtjev
Gradonačelnika.
Predsjednik Gradskog vijeća je dužan sazvati
sjednicu Gradskog vijeća na obrazloženi prijedlog jedne trećine članova Vijeća
ili na prijedlog gradonačelnika, u roku od 15 dana od dana primitka zahtjeva.
Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od članova Vijeća,
odnosno gradonačelnika.
Sjednice Gradskog vijeća traju dok se ne
iscrpi utvrđeni dnevni red.
Ukoliko predsjednik Gradskog vijeća ne sazove
sjednicu u roku iz stavka 2. ovog članka, sjednicu će sazvati gradonačelnik u
roku od 15 dana.
Nakon proteka rokova iz stavka 2. i 4. ovog
članka sjednicu Gradskog vijeća može na zahtjev 6 članova Vijeća, sazvati
čelnik središnjeg tijela nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne)
samouprave. Zahtjev članova Vijeća mora biti predan u pisanom obliku i potpisan
od 6 članova Vijeća.
Članak
59.
Sjednice vijeća sazivaju se pisanim pozivom,
a samo u izuzetno hitnim slučajevima i na drugi način.
Poziv za sjednicu sa materijalima koji se
odnose na prijedlog dnevnog reda dostavlja se članovima Vijeća 7 dana prije
održavanja sjednice. Samo iz osobito opravdanih razloga ovaj rok se može
skratiti.
Dostava poziva i materijala se vrši u pravilu
putem pošte, a može i osobno, putem elektroničke pošte ili se održavati putem
video veze (video konferencija) u skladu s tehničkim i drugim mogućnostima.
O drugačijem načinu sazivanja sjednice i
opravdanosti razloga za sazivanje sjednice u kraćem roku odlučuje predsjednik
Gradskog vijeća.
Materijali za sjednicu Gradskog vijeća
dostavljaju se članovima Vijeća, gradonačelniku, zamjenicima gradonačelnika,
pročelnicima upravnih tijela, vijećima mjesnog odbora na području Grada
Crikvenice, političkim strankama koje imaju članove u Gradskom vijeću,
predstavnicima nacionalnih manjina, predsjedniku Savjeta mladih i sredstvima
javnog priopćavanja.
2. Dnevni red
Članak
60.
Dnevni red sjednice Gradskog vijeća predlaže
predsjednik Gradskog vijeća u pozivu za sjednicu.
U prijedlogu dnevnog reda predsjednik Vijeća
unosi sve predmete koji su na način utvrđen ovim Poslovnikom upućeni u postupak
najkasnije u roku od 21 dana kada se radi o prijedlogu općeg ili drugog akta.
Članak
61.
Dnevni red sjednice Gradskog vijeća utvrđuje
se u pravilu na početku sjednice.
Ako sjednica Vijeća traje dulje od jednog
dana, predsjednik Vijeća može naknadno predložiti da se dnevni red dopuni novim
predmetima.
Prilikom utvrđivanja dnevnog reda predsjednik
Gradskog vijeća i ovlašteni predlagatelji mogu predložiti dopunu dnevnog reda
ili da se pojedini predmet izostavi iz dnevnog reda. Ako se predlaže dopuna
dnevnog reda, članovima Vijeća se uz prijedlog za dopunu daje i materijal po
predloženoj dopuni.
Prije glasovanja o prijedlogu izmjene dnevnog
reda, predlagatelj ima pravo prijedlog obrazložiti.
O izmjeni dnevnog reda se glasuje bez
rasprave.
Prilikom utvrđivanja dnevnog rada najprije se
odvojeno odlučuje o prijedlogu da se pojedini predmet izostavi, zatim da se
dnevni red dopuni pojedinim predmetom, a nakon toga se odlučuje o hitnosti
postupka.
Nakon što je utvrđen dnevni red sjednice
sukladno odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Gradskog vijeća objavljuje
utvrđeni dnevni red.
Prije prelaska na dnevni red usvaja se
zapisnik s prethodne sjednice.
Članak
62.
Tijekom sjednice Predsjednik Vijeća može
promijeniti redoslijed točaka prethodno utvrđenog dnevnog reda u skladu s
odredbama ovog Poslovnika.
Predlagatelj čiji je predmet uvršten u
prijedlog dnevnog reda, može odustati od svog prijedloga i nakon što je dnevni
red utvrđen. U tom slučaju smatra se da je odgovarajuća točka skinuta s dnevnog
reda sjednice i smatra se da prijedlog nije podnijet.
Članak
63.
Ovlašteni predlagatelj ne može ponoviti
prijedlog akta bitno podudarnog sadržaja koji nije uvršten u dnevni red
Gradskog vijeća na način propisan člankom 29. ovog Poslovnika prije proteka
roka od šest mjeseca od dana odlučivanja Gradskog vijeća o dnevnom redu.
3. Vrijeme za postavljanje pitanja
Gradonačelniku
Članak
64.
Na svakoj sjednici Vijeća u pravilu prije
utvrđivanja dnevnog reda članovi Vijeća imaju pravo postavljati usmena pitanja
neovisno o dnevnom redu, Gradonačelniku, zamjenicima gradonačelnika, pojedinom
pročelniku, trgovačkom društvu ili ustanovi čiji je osnivač Grad Crikvenica.
Pitanja moraju biti kratka i jasno
formulirana i u pravilu takva da se na njih može odgovoriti odmah bez pripreme.
Član Vijeća ima pravo postavljati najviše dva
pitanja.
Isti član Vijeća može postaviti još najviše
dva pitanja ukoliko, sukladno stavku 3. ovog članka, u utvrđenom vremenu za
postavljanje pitanja, nema daljnjih vijećničkih pitanja.
Na pitanja upućena Gradonačelniku u pravilu
odgovara Gradonačelnik, zamjenici gradonačelnika odnosno pročelnik.
Članak
65.
Za vrijeme aktualnog sata ne može se
zatražiti riječ da bi se ispravio netočan navod iznesen u pitanju člana Vijeća
ili u odgovoru na postavljeno pitanje.
Nakon primljenog odgovora član Vijeća može na
sjednici Gradskog vijeća iznijeti mišljenje o odgovoru. Iznošenje mišljenja ne
može trajati dulje od dvije minute.
Vrijeme određeno za postavljanje pitanja
traje najviše 60 minuta, ako Vijeće ne odluči drugačije.
4. Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak
66.
Sjednici Gradskog vijeća predsjedava
predsjednik Gradskog vijeća, a u njegovoj odsutnosti ili spriječenosti
potpredsjednik Vijeća, kojeg ovlasti predsjednik Vijeća.
Članak
67.
Sjednici mogu, kao gosti, prisustvovati svi
oni koje je pozvao predsjednik Gradskog vijeća.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego
što zatraži i dobije riječ od predsjednika Gradskog vijeća.
Prijave za govor primaju se čim se otvori
rasprava. U raspravi se govori, u pravilu, s govornice.
S mjesta se može govoriti samo ako to dozvoljavaju
tehnički uvjeti da govornika svi čuju i da njegove riječi mogu biti
zabilježene. Govornika može opomenuti na red ili prekinuti u govoru samo
predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća se brine da govornik ne
bude ometan ili spriječen u svom govoru.
Članak
68.
Predsjednik Gradskog vijeća daje članovima
Vijeća riječ po redoslijedu kojim su se prijavili.
Članu Vijeća koji želi govoriti o povredi
Poslovnika ili o povredi utvrđenog dnevnog reda, predsjednik daje riječ čim je
ovaj zatraži. Govor tog člana Vijeća ne može trajati duže od tri minute.
Predsjednik je dužan poslije iznesenog
prigovora dati objašnjenje o povredi Poslovnika odnosno utvrđenog dnevnog reda.
Ako Član Vijeća nije zadovoljan danim objašnjenjem o tome se odlučuje na
sjednici bez rasprave.
Ako vijećnik zatraži riječ da bi ispravio
navod za koji drži da je netočno izložen i koji je bio povod nesporazuma ili
koji zahtijeva objašnjenje, predsjednik će mu dati riječ čim završi govor ovog
koji je to izazvao. Član Vijeća se u svom govoru mora ograničiti na ispravak
odnosno objašnjenje, a njegov govor ne može trajati duže od dvije minute.
Članak
69.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se
raspravlja i prema utvrđenom dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta dnevnog
reda, govori, a nije dobio odobrenje predsjednika, svojim upadicama ili na
drugi način ometa govornika ili u svom govoru grubo vrijeđa osobe koje
sudjeluju u radu Gradskog vijeća, predsjednik Gradskog vijeća će ga opomenuti.
Ako govornik i poslije opomene nastavi sa
ponašanjem zbog kojeg mu je opomena izrečena, predsjednik Gradskog vijeća će mu
oduzeti riječ, a po potrebi i udaljiti ga sa sjednice.
Ako član Vijeća odbije napustiti sjednicu u
slučaju iz stavka 3. ovog članka, predsjednik Gradskog vijeća će utvrditi da je
član Vijeća udaljen sa sjednice i da se ne broji prilikom glasovanja.
Članak
70.
Na sjednici Gradskog vijeća se može odlučiti
da govornik o istoj temi može govoriti samo jedanput.
Član Vijeća u raspravi u pravilu može
govoriti najdulje pet minuta.
Iznimno zbog važnosti teme, Gradsko vijeće
može odlučiti da pojedini član Vijeća može govoriti i dulje.
Nakon što završe svoj govor svi članovi
Vijeća koji su se prijavili za govor u skladu s ovim Poslovnikom, mogu ponovno
zatražiti riječ i tada mogu govoriti još najviše tri minute, neovisno o tome da
li su ranije govorili o toj temi.
5. Održavanje reda na sjednici i stegovne
mjere
Članak
71.
Red na sjednici održava predsjednik Vijeća.
Za remećenje reda na sjednici predsjednik
Vijeća može članu Vijeća izreći stegovne mjere:
1. opomenu,
2. opomenu s unošenjem u zapisnik,
3. opomenu s oduzimanjem riječi i
isključenjem sa sjednice za vrijeme rasprave i odlučivanja o pojedinoj točci
dnevnog reda,
4. udaljenje sa sjednice.
Stegovne mjere utvrđene u stavku 2. ovog
članka izvršne su nakon što ih je izrekao predsjednik Vijeća i o njima se ne
vodi rasprava.
Članak
72.
Opomena se izriče članu Vijeća koji na
sjednici svojim vladanjem ili govorom remeti red ili na drugi način krši
odredbe ovog Poslovnika.
Član vijeća je počinio stegovni istup iz
stavka 1. ovog članka ako:
- se u govoru ne drži predmeta o kojem se
raspravlja,
- govori a nije dobio odobrenje predsjednika
Vijeća,
- svojim upadicama ili na drugi način ometa
govornika,
- se javi za ispravak netočnog navoda ili
zbog ukazivanja na povredu Poslovnika, a započne govoriti o drugoj temi za koju
nije dobio riječ,
- omalovažava ili vrijeđa predsjednika Vijeća
ili druge članove Vijeća,
- svojim ponašanjem odstupa od općih pravila
ponašanja u Vijeću,
- na drugi način remeti red na sjednici.
Članak
73.
Opomena s unošenjem u zapisnik izriče se
članu Vijeća koji na sjednici svojim ponašanjem ili govorom remeti red ili na
drugi način krši odredbe ovog Poslovnika što bitno ometa rad sjednice, odnosno
ako je već jedanput na sjednici dobio opomenu.
Opomena iz stavka 1. ovog članka može se
izreći i kada član Vijeća, služeći se svojim pravima, zloupotrebljava odredbe
ovog Poslovnika kako bi spriječio raspravu ili odlučivanje.
Članak
74.
Opomena s oduzimanjem riječi izriče se članu
Vijeća koji se u svom govoru i nakon što mu je izrečena opomena, bez i s
unošenjem u zapisnik, ne drži predmeta o kojem se raspravlja.
Opomena s oduzimanjem riječi izreći će se
članu Vijeća i kada svojim govorom na grublji način vrijeđa predsjednika Vijeća
ili članove Vijeća, odnosno ako svojim govorom teže narušava ugled Vijeća i
članova Vijeća.
Članak
75.
Iznimno, članu Vijeća koji je svojim
ponašanjem tako narušio red na sjednici, može se uz mjeru oduzimanja riječi
izreći i mjera udaljenja sa sjednice za vrijeme rasprave i odlučivanja o točci
dnevnog reda tijekom koje je počinio stegovni istup.
Članak
76.
Članu Vijeća se izriče stegovna mjera
udaljavanja sa sjednice Vijeća kada je svojim ponašanjem toliko narušio red i
prekršio odredbe ovog Poslovnika o redu na sjednici tako da je daljnje
održavanje sjednice dovedeno u pitanje.
Stegovna mjera iz stavka 1. ovog članka može
se izreći od 1 do 10 dana i stupa na snagu odmah nakon njezina izricanja.
Za vrijeme dok traje mjera udaljenja sa
sjednice, član Vijeća ne može sudjelovati niti u radu radnih tijela.
Član Vijeća je dužan odmah napustiti
sjednicu, a ako to ne učini, predsjednik Vijeća može izreći disciplinsku mjeru
u dvostrukom trajanju.
Ako se član Vijeća niti nakon izricanja ove
mjere ne udalji sa sjednice, predsjednik Vijeća može prekinuti sjednicu.
Članak
77.
Protiv stegovne mjere isključivanja sa
sjednice član Vijeća ima pravo prigovora.
Prigovor se podnosi Vijeću u roku od 48 sati,
od izricanja stegovne mjere, a predsjednik Vijeća upućuje prigovor svim
članovima Vijeća.
Predsjednik Vijeća unosi prigovor u dnevni
red prvoga narednog dana, ako je sjednica u tijeku, odnosno za prvu narednu
sjednicu.
Odluku o prigovoru Vijeće donosi većinom
glasova nazočnih članova Vijeća, bez rasprave, time da pravo govora ima samo
član Vijeća koji je podnio prigovor.
Članak
78.
Vijeće može po prigovoru:
- potvrditi izrečenu stegovnu mjeru,
- smanjiti vrijeme na koje je član Vijeća
isključen sa sjednice Vijeća, ili
- ukinuti stegovnu mjeru.
Odluka Vijeća je konačna.
Članak
79.
Predsjednik Vijeća može naložiti da se iz
dvorane udalji svaki slušatelj koji narušava red.
Ako je red narušen, predsjednik Vijeća može
naložiti da se udalje svi slušatelji iz dvorane u kojoj se održava sjednica.
Osobe koje se za vrijeme sjednice nalaze u
dvorani službeno, obavezne su u pogledu održavanja reda izvršavati naloge
predsjednika Vijeća.
6. Tijek sjednice
Članak
80.
Nakon otvaranja sjednice, a prije utvrđivanja
dnevnog reda predsjednik Gradskog vijeća utvrđuje nazočnost članova Vijeća.
Član Vijeća koji neće prisustvovati sjednici
Gradskog vijeća o tome obavještava predsjednika Gradskog vijeća ili
predstojnika Ureda Grada koje obavlja stručne poslove za Gradsko vijeće.
Ako predsjednik Gradskog vijeća utvrdi da
sjednici nije nazočan dovoljan broj članova Vijeća, predsjednik Gradskog vijeća
odlaže sjednicu za određeni dan i sat.
Sjednica će se prekinuti i odložiti i u
slučaju kada se za vrijeme sjednice utvrdi da nema nazočnosti većine vijećnika.
Ako predsjednik Vijeća smatra da na sjednici
nije nazočan dovoljan broj članova za pravovaljano odlučivanje, može odrediti
da se brojanjem utvrdi nazočnost članova Vijeća.
Članak
81.
Utvrđivanje broja nazočnih vijećnika
predsjednik Gradskog vijeća će provesti i u tijeku sjednice, na zahtjev
vijećnika čiji prijedlog podrži pet (5) članova Vijeća.
7. Odlučivanje
Članak
82.
Za donošenje akata na sjednici Gradskog
vijeća, potrebna je nazočnost većine članova Vijeća, osim u slučajevima kada je
Zakonom ili ovim Poslovnikom drugačije određeno.
Članak
83.
Gradsko vijeće donosi akte većinom danih
glasova, ukoliko je na sjednici Gradskog vijeća nazočna većina članova Vijeća,
osim ako zakonom, Statutom Grada ili ovim Poslovnikom nije drugačije određeno.
Većinom glasova svih članova Vijeća, Gradsko
vijeće donosi slijedeće akte:
- Statut Grada,
- Poslovnik Gradskog vijeća,
- proračun Grada,
- godišnji obračun proračuna,
- odluku o izboru i razrješenju predsjednika
i potpredsjednika Vijeća,
- odluku o raspisivanju referenduma o
razrješenju gradonačelnika i njegovih zamjenika,
- odluku o raspisivanju referenduma o
pitanjima iz samoupravnog djelokruga utvrđenih statutom Grada Crikvenice,
- Prostorni plan.
8. Glasovanje
Članak
84.
Glasovanje na sjednici je javno.
Gradsko vijeće može odlučiti da se o nekom
pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku.
Glasovanje dizanjem ruku provodi se na način
da predsjednik Gradskog vijeća prvo poziva članove Vijeća da se izjasne tko je
»za« prijedlog, zatim, tko je »protiv« prijedloga, odnosno da li se tko uzdržao
od glasovanja.
Kod utvrđivanja dnevnog reda glasuje se »za«
ili »protiv«.
Iznimno od odredbe stavka 4. ovog članka, ako
se prilikom glasovanja o amandmanu za njegovo prihvaćanje izjasni manje od
polovice nazočnih članova Vijeća, predsjednik Gradskog vijeća može odmah
konstatirati da je amandman odbijen.
Članove Vijeća proziva i glasove prebrojava
službenik Ureda Grada u čijoj je nadležnosti obavljanje stručnih poslova za
potrebe Gradskog vijeća.
Glasovanje o aktima iz članka 83. stavak 2.
mora biti javno i poimenično ukoliko je prijedlog za poimenično glasovanje
podnijet od strane 6 članova Vijeća, a članovi Vijeća isti prijedlog prihvatili
većinom nazočnih. U tom slučaju u zapisnik se unose imena članova Vijeća i
njihovo glasovanje.
Članak
85.
Predsjednik Gradskog vijeća objavljuje
rezultat glasovanja.
Na zahtjev člana Vijeća koji zatraži provjeru
glasovanja, predsjednik Gradskog vijeća nalaže brojanje i ponovno objavljuje
rezultat glasovanja.
Članak
86.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim
listićima. Glasački listići su iste veličine, boje, oblika i ovjereni su
pečatom Gradskog vijeća.
Na glasačkom listiću prezimena kandidata
navedena su abecednim redom, a glasuje se na način da se zaokruži redni broj
ispred prezimena kandidata.
Ukoliko se glasuje o pojedinom prijedlogu ili
predmetu pitanje mora biti postavljeno jasno i precizno, a glasuje se »za«,
»protiv« i »uzdržan«.
Glasačke listiće priprema službenik iz članka
84. ovog Poslovnika.
Predsjednik Gradskog vijeća može odrediti i određeni
broj članova Vijeća koji će mu pomagati kod tajnog glasovanja.
Članak
87.
Službenik ili član Vijeća koji pomaže
predsjedniku Gradskog vijeća u provođenju tajnog glasovanja predaje članovima
Vijeća glasačke listiće zaokruživanjem rednog broja ispred imena člana Vijeća
kojemu je glasački listić predan.
Broj glasačkih kutija i mjesta na koje će se
postaviti određuje službenik Ureda Grada.
Članak
88.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se
prekida radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se istim postupkom
kao i prvo glasovanje.
Članak
89.
Član Vijeća može glasovati samo jednim
glasačkim listićem i to osobno.
Nevažeći je nepopunjen listić, listić na
kojem su dopisana nova imena, odnosno glasački listić koji je tako popunjen da
se ne može sa sigurnošću utvrditi za koga ili što je član Vijeća glasovao, kao
i listić na kojem je zaokružen veći broj kandidata od broja koji se bira.
Članak
90.
Nakon što su svi nazočni članovi Vijeća
predali glasačke listiće i nakon što je predsjednik Gradskog vijeća objavio da
je glasovanje završeno, prelazi se na utvrđivanje rezultata glasovanja.
Rezultat glasovanja se utvrđuje na osnovi
predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik
Gradskog vijeća u prisutnosti službenika i članova Vijeća koji su mu pomagali
kod samog glasovanja.
Predsjednik Gradskog vijeća objavljuje
rezultate glasovanja na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
XIII. IZBORI I IMENOVANJA
Članak
91.
Predsjednika i potpredsjednike Gradskog
vijeća bira i razrješava Gradsko vijeće na način i u postupku propisanim
Statutom Grada i ovim Poslovnikom.
Izbor, imenovanja i razrješenje članova
radnih tijela Vijeća, obavlja se na prijedlog Odbora za izbor i imenovanje ili
na prijedlog grupe od najmanje 6 članova Vijeća.
Članak
92.
Potpredsjednici Gradskog vijeća pomažu u radu
predsjedniku Gradskog vijeća, te obavljaju poslove iz njegovog djelokruga za
koje ih on ovlasti.
Ako je predsjednik Gradskog vijeća spriječen
ili odsutan zamjenjuje ga potpredsjednik kojeg odredi on odredi, a ukoliko je i
on spriječen ili odsutan, predsjednika Gradskog vijeća zamjenjuje drugi
potpredsjednik Gradskog vijeća.
Dok zamjenjuje predsjednika Gradskog vijeća,
potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika.
Članak
93.
Na prijedlog Odbora za izbor i imenovanja ili
najmanje 6 (šest) vijećnika može se pokrenuti postupak razrješenja predsjednika
i potpredsjednika Gradskog vijeća.
Prijedlog se dostavlja predsjedniku Gradskog
vijeća u pisanom obliku i mora sadržavati obrazloženje prijedloga.
Predsjednik, odnosno potpredsjednik Gradskog
vijeća imaju pravo očitovati se o prijedlogu najkasnije u osam (8) dana od
dostave prijedloga.
Predsjednik Gradskog vijeća dužan je
prijedlog uvrstiti u dnevni red sjednice Gradskog vijeća koja se mora održati
najkasnije u roku od 30 dana od kada je prijedlog zaprimljen.
Ako Gradsko vijeće donese odluku o
razrješenju predsjednika i oba potpredsjednika Gradskog vijeća, mandat i prava
na temelju obavljanja dužnosti im prestaju izborom novog predsjednika Gradskog
vijeća.
Članak
94.
Predsjednik i potpredsjednici Gradskog vijeća
mogu dati ostavku. Ostavka se podnosi pisanim putem Uredu Grada. Dužnost im
prestaje danom izbora novog predsjednika Gradskog vijeća.
Članak
95.
Ako Gradsko vijeće razriješi predsjednika
Gradskog vijeća, a na istoj sjednici ne izabere novog, Gradsko vijeće odlučuje
koji potpredsjednik ima sva prava i dužnosti predsjednika dok se ne izabere
novi predsjednik.
Gradsko je vijeće dužno u roku od 30 dana od
donošenja odluke o razrješenja predsjednika izabrati novog predsjednika.
XIV. ZAPISNICI
Članak
96.
O radu sjednice vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu
sjednice, o prijedlozima iznijetim na sjednici, o sudjelovanju u raspravi te o
donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o
pojedinom predmetu.
Sastavni dio zapisnika su i izglasani
tekstovi općih i drugih akata.
Članak
97.
Svaki član Vijeća ima pravo na početku
sjednice, prije prelaska na dnevni red, iznijeti primjedbe na zapisnik
prethodne sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje
se na sjednici bez rasprave. Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u
zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe,
odnosno zapisnik u kojem su suglasno s prihvaćenim primjedbama izvršene
izmjene, smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik
Gradskog vijeća i službenik koji vodi zapisnik.
Izvornike zapisnika sjednice Vijeća čuva Ured
Grada.
Članak
98.
Sjednice Gradskog vijeća tonski se snimaju, a
prijepis tonske snimke sjednice čuva Ured Grada.
Ured Grada dužan je članu Vijeća, na njegov
pisani zahtjev omogućiti reprodukciju tonskog zapisa sa prethodne sjednice do
verifikacije istog, i to onog dijela rasprave na koji član Vijeća ima
primjedbu.
Tonski zapis pohranjuje se u Uredu Grada u
elektronskom obliku, trajno.
XV. JAVNOST RADA
Članak
99.
Sjednice Gradskog Vijeća i radnih tijela su
javne.
Nazočnost javnosti sa sjednice ili sa dijela
sjednice Vijeća odnosno radnog tijela Vijeća može se isključiti samo iznimno, u
slučajevima predviđenim posebnim zakonima i općim aktima Grada Crikvenice.
Članak
100.
Predstavnici udruga građana, građani i predstavnici
medija mogu pratiti rad Gradskog vijeća, ali ne smiju remetiti red i tijek
sjednice (primjerice, glasno razgovarati, upotrebljavati mobitel i dr.).
Osobe iz stavka 2. ovoga članka dužne su
pismeno najaviti svoju nazočnost odnosno nazočnost svojih predstavnika na
sjednici Vijeća tri dana prije održavanja sjednice, a sjednici mogu nazočiti uz
dopuštenje predsjednika Vijeća te uz predočenje osobne iskaznice ili druge
identifikacijske isprave.
Ukoliko je broj osoba koje prate rad Gradskog
vijeća veći od broja raspoloživih mjesta, predsjednik Gradskog vijeća određuje
broj osoba koje mogu pratiti rad Gradskog vijeća.
Članak
101.
Obavijest o sazivanju sjednice Vijeća s
prijedlogom dnevnog reda objavljuje se na web stranicama Grada Crikvenice,
najmanje 3 (tri) dana prije dana održavanja sjednice.
Prihvaćeni zapisnici sa sjednica Vijeća
objavljuju se na web stranicama Grada Crikvenice, najkasnije 3 (tri) radna dana
nakon prihvaćanja istih.
Prijedlozi akata Vijeća odnosno akti Vijeća
mogu se u cijelosti objaviti na web stranicama Grad Crikvenica, u sredstvima
javnog priopćavanja ili kao posebne publikacije.
Radio i televizija mogu izravno prenositi
sjednice Vijeća i radnih tijela Vijeća u skladu s posebnom odlukom tih tijela.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni
dokumenti i materijali koji sadrže informacije koje su zakonom izuzete od prava
na uvid.
Članak
102.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni
podaci, koji su u skladu s posebnim propisima klasificirani određenim stupnjem
tajnosti.
Članak
103.
Radi što potpunijeg i točnijeg obavješćivanja
javnosti o rezultatima rada Gradskog vijeća i radnih tijela može se dati
službeno priopćenje za tisak i za druga sredstva priopćavanja, o čemu odlučuje
predsjednik Gradskog vijeća.
XVI. URED GRADA
Članak
104.
Za obavljanje stručnih, administrativnih,
tehničkih i drugih poslova Vijeća zadužen je Ured Grada.
Uredom Grada rukovodi predstojnik Ureda.
Predstojnik Ureda organizira i usklađuje rad Ureda Grada i odgovoran je za
njegovo funkcioniranje.
Predstojnik Ureda Grada ima status
pročelnika.
XVII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
105.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje
važiti Poslovnik Gradskog vijeća Grada Crikvenice (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 32/01, 17/03 i 6/08).
Članak
106.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-01/09-01/24
Ur. broj: 2107/01-01-09-4
Crikvenica, 12. kolovoza 2009.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA CRIKVENICE
Predsjednik
Gradskog vijeća Grada Crikvenice
dr. sc. Dragan Magaš, v.r.