26.
Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 - vjerodostojno
tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka 35. Statuta Općine Ravna
Gora (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 27/09), Općinsko
vijeće Općine Ravna Gora, na sjednici održanoj 6. kolovoza 2009. godine,
donijelo je
POSLOVNIK
Općinskog vijeća Općine Ravna Gora
I. UVODNE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Poslovnikom se detaljnije uređuje način
konstituiranja Općinskog vijeća Općine Ravna Gora (u daljnjem tekstu: Vijeće),
ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i
dužnosti predsjednika i potpredsjednika Vijeća, sastav i način rada radnih
tijela, način i postupak donošenja akata u Vijeću, sazivanje, rad i tijek
sjednice, postupak izbora i imenovanja, te druga pitanja od značaja za rad
Vijeća.
II. KONSTITUIRANJE OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
2.
Konstituirajuću sjednicu Vijeća saziva čelnik
središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne
(regionalne) samouprave ili osoba koju on ovlasti, po postupku i u rokovima
utvrđenim zakonom.
Konstituirajućoj sjednici do izbora
predsjednika Vijeća predsjedava najstariji član.
Predsjedavatelj konstituirajuće sjednice ima,
do izbora predsjednika Vijeća sva prava i dužnosti predsjednika Vijeća u
pogledu predsjedavanja i rukovođenja sjednicom, a do izbora Mandatnog odbora i
Odbora za izbor, imenovanja i dodjelu povelja, priznanja i nagrada, ovlašten je
predlagati donošenje odluka, a to pravo pripada i najmanje 1/3 vijećnika, ako
ovim Poslovnikom nije određeno da pojedine odluke predlaže određeno tijelo ili
veći broj članova Vijeća.
Članak
3.
Vijeće je konstituirano izborom predsjednika
na prvoj sjednici na kojoj je nazočna većina članova Vijeća.
Nakon što je Vijeće konstituirano, izvodi se
himna Republike Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
Članak
4.
Na konstituirajućoj sjednici, Vijeće na
prijedlog predsjedavatelja ili najmanje 1/3 članova Vijeća, bira iz reda svojih
članova Mandatni odbor.
Mandatni odbor ima predsjednika i dva člana.
Mandatni odbor:
- podnosi Izvješće Vijeću o provedenim
izborima i imenima izabranih članova Vijeća kao i o podnesenim ostavkama na
dužnost člana Vijeća te o zamjenicima članova Vijeća koji umjesto njih počinju
obnašati dužnost članova Vijeća,
- izvješćuje Vijeće o prestanku mandata
članova Vijeća, kad se ispune zakonom propisani uvjeti te izvješćuje da su
ispunjeni uvjeti za početak mandata zamjeniku člana Vijeća.
Vijeće prima k znanju izvješće iz stavka 3.
ovog članka.
Članak
5.
Nakon što Vijeće prihvati izvješće Mandatnog
odbora o provedenim izborima iz članka 4. ovog Poslovnika, članovi Vijeća
polažu prisegu.
Predsjedavatelj izgovara prisegu sljedećeg
sadržaja:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost
vijećnika u Općinskom vijeću Općine Ravna Gora obavljati savjesno i odgovorno,
i da ću se u svom radu držati Ustava Republike Hrvatske, zakona i Statuta
Općine Ravna Gora, te da ću se zauzimati za svekoliki napredak Republike
Hrvatske i Općine Ravna Gora.«
Predsjedavatelj poslije pročitane prisege
proziva pojedinačno članove Vijeća, a član Vijeća nakon što je izgovoreno
njegovo ime i prezime, ustaje i izgovara: »Prisežem«.
Članak
6.
Član Vijeća koji nije bio nazočan na
konstituirajućoj sjednici, kao i zamjenik člana Vijeća, kad počinje obavljati
dužnost člana Vijeća, polaže prisegu na prvoj sjednici Vijeća na kojoj je
nazočan.
Članak
7.
Člana Vijeća u slučaju mirovanja mandata i
prestanka mandata zamjenjuje zamjenik člana Vijeća.
Člana Vijeća izabranog na stranačkoj listi
zamjenjuje kandidat s dotične liste koji nije izabran, a kojeg odredi politička
stranka.
Člana Vijeća izabranog na koalicijskoj listi
dviju ili više političkih stranaka zamjenjuje kandidat političke stranke kojoj
je u trenutku izbora pripadao mandat člana Vijeća kojem je prestao mandat.
Člana Vijeća izabranog na nezavisnoj listi
zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.
Ostavka se podnosi Vijeću u pisanom obliku.
Članak
8.
Članu Vijeća prestaje mandat prije isteka
redovitog četverogodišnjeg mandata u slučajevima određenim zakonom.
III. PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA
Članak
9.
Član Vijeća ima prava i dužnosti:
- prisustvovati sjednicama Vijeća i radnih
tijela kojih je član i sudjelovati u njihovom radu,
- raspravljati i izjašnjavati se o svim
pitanjima koja su na dnevnom redu Vijeća i radnih tijela kojih je član te o
njima odlučivati,
- prihvatiti izbor za člana u radnom tijelu
Vijeća s tim da može istovremeno biti član najviše u dva stalna radna tijela,
Općina Ravna Gora
- obavljati poslove i zadaće koje mu o okviru
svoga djelokruga povjeri Vijeće ili radno tijelo kojeg je član,
- predlagati Vijeću donošenje odluka i drugih
akata te razmatranje pojedinih pitanja iz njegovog djelokruga,
- podnositi amandmane na prijedloge općih
akata,
- biti biran, odnosno imenovan i prihvatiti
izbor, odnosno imenovanje u tijela pravnih osoba određenih zakonom, Statutom
Općine i općim aktima Vijeća.
Član Vijeća ima i druga prava i dužnosti
utvrđene odredbama zakona, Statuta Općine i ovog Poslovnika.
Članak
10.
Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela dužan
je članu Vijeća pružiti obavijesti i uvide u materijal o temama koje su na
dnevnom redu sjednice Vijeća ili se pripremaju za sjednice Vijeća ili radnog
tijela čiji je član, a i druge obavijesti koje su mu kao članu Vijeća potrebne.
Član Vijeća može zatražiti obavijesti i
objašnjenja od predsjednika Vijeća i predsjednika radnih tijela o radu tijela
kojima oni predsjedavaju.
Članak
11.
Jedinstveni upravni odjel koji obavlja
stručne poslove za Vijeće dužan je pružiti pomoć članu Vijeća u obavljanju
njegove funkcije, a napose u izradi prijedloga koje on podnosi, u obavljanju
poslova i zadataka koje mu je povjerilo radno tijelo Vijeća, odnosno da mu
osigura dopunsku dokumentaciju za pojedine teme ili predmete koji su na dnevnom
redu sjednice Vijeća ili radnih tijela, a može tražiti i stručne obavijesti i
objašnjenja radi potpunijeg upoznavanja i praćenja problema na koje nailazi u
obavljanju funkcije člana Vijeća.
Članak
12.
Član Vijeća dužan je čuvati podatke koje
sazna u obnašanju dužnosti, a koji prema zakonskim propisima nose oznaku
tajnosti i za to su odgovorni prema zakonu.
Članak
13.
Članu Vijeća mandat prestaje prije isteka
vremena na koje je izabran:
- ako podnese ostavku, danom dostave pisane
ostavke,
- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom
oduzeta, odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske
odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen
na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom
pravomoćnosti sudske presude,
- ako odjavi prebivalište s područja općine,
danom odjave prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo
sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom
njegovog prestanka,
- smrću.
Članak
14.
O nazočnosti članova Vijeća na sjednicama
Vijeća vodi se evidencija.
U slučaju da član Vijeća ne može biti nazočan
sjednici Vijeća, dužan je o tome pravovremeno izvijestiti predsjednika Vijeća.
Članak
15.
U Vijeću se mogu osnovati klubovi Vijećnika.
Klub mora imati najmanje tri člana.
Klubovi vijećnika obvezni su o svom osnivanju
obavijestiti predsjednika Vijeća i Jedinstveni upravni odjel te priložiti
podatke o članovima i svoja pravila o radu.
Predsjednik Vijeća brine da se Klubovima
vijećnika osiguraju prostorni i drugi tehnički uvjeti za rad (prostorija za
sjednice, prijepis, umnožavanje, dostava materijala i drugo).
IV. PRAVA I DUŽNOSTI PREDSJEDNIKA I
POTPREDSJEDNIKA OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak
16.
Vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika.
Predsjednika odnosno potpredsjednike bira Općinsko
vijeće iz reda članova Vijeća, većinom glasova svih članova Vijeća, na
prijedlog Odbora za izbor, imenovanja i dodjelu povelja, priznanja i nagrada
ili najmanje 1/3 članova Vijeća.
Član Vijeća može sudjelovati u podnošenju
prijedloga za samo jednog kandidata za predsjednika, odnosno potpredsjednika.
Članak
17.
Izbor predsjednika i potpredsjednika se
obavlja glasovanjem zasebno za svakog kandidata.
Ako prigodom glasovanja za izbor predsjednika
i potpredsjednika niti jedan kandidat ne dobije potrebnu većinu, glasovanje se
ponavlja.
Ako je za izbor predsjednika i
potpredsjednika bilo predloženo više od dva kandidata, u ponovljenom glasovanju
sudjeluju dva kandidata koji su dobili najviše glasova.
Ako niti u ponovljenom glasovanju niti jedan
kandidat ne dobije potrebnu većinu, ponavlja se izborni postupak u cijelosti.
Članak
18.
Predsjednik Vijeća:
- saziva sjednice Vijeća, predlaže dnevni
red, predsjedava sjednicama Vijeća i potpisuje akte Vijeća,
- predstavlja Vijeće,
- brine o ostvarivanju prava i izvršavanju
dužnosti članova Vijeća,
- koordinira rad odbora i drugih radnih
tijela Vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja odluka i općih
akata,
- održava red na sjednici Vijeća,
- brine o suradnji Vijeća i Općinskog
načelnika,
- brine se o javnosti rada,
- obavlja i druge poslove određene zakonom,
Statutom Općine i ovim Poslovnikom.
Članak
19.
Potpredsjednici Vijeća pomažu u radu
predsjedniku Vijeća te obavljaju poslove iz njegova djelokruga za koje ih on
ovlasti.
Pri obavljanju povjerenih poslova
potpredsjednici Vijeća dužni su pridržavati se naputka predsjednika Vijeća.
Predsjednik Vijeća određuje potpredsjednika
koji ga zamjenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili spriječenosti.
Za vrijeme dok zamjenjuje predsjednika
Vijeća, potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika Vijeća.
Članak
20.
Predsjednik i potpredsjednici Vijeća mogu
biti razriješeni dužnosti i prije isteka redovitog četverogodišnjeg mandata.
Prijedlog za razrješenje predsjednika odnosno
potpredsjednika Vijeća može podnijeti Odbor za izbor i imenovanja ili najmanje
1/3 članova Vijeća.
Prijedlog za razrješenje mora biti
obrazložen.
O prijedlogu za razrješenje odlučuje se
većinom glasova svih članova Vijeća, a o tome prijedlogu ne može se
raspravljati i glasovati prije nego protekne sedam dana od dana dostave
prijedloga predsjedniku Vijeća.
Članak
21.
Prijedlog za razrješenje može se podnijeti:
- ako predsjednik odnosno potpredsjednik
Vijeća ne sazove sjednicu ukoliko to zatraži 1/3 članova Vijeća ili Općinski
načelnik u roku od 15 dana od dana dostave zahtjeva,
- ako predlagatelj smatra da predsjednik
odnosno potpredsjednik Vijeća svojim ponašanjem šteti ugledu Vijeća ili da je
zloupotrebljavao položaj ili prekoračio ovlasti.
Članak
22.
Predsjednik odnosno potpredsjednik Vijeća
može podnijeti ostavku.
Predsjedniku i potpredsjednicima Vijeća
dužnost prestaje danom kada Vijeće utvrdi činjenicu podnošenja ostavke na
dužnost.
U slučaju iz stavka 2. ovoga članka Vijeće će
odrediti potpredsjednika Vijeća koji će do izbora predsjednika imati sva
njegova prava i dužnosti, a Vijeće je dužno izabrati novog predsjednika odnosno
potpredsjednika Vijeća u roku od idućih 30 dana.
Članak
23.
Ako predsjedniku odnosno potpredsjedniku
Vijeća prestane mandat člana Vijeća prije isteka redovitoga četverogodišnjeg
mandata, Vijeće je dužno izabrati predsjednika odnosno potpredsjednika Vijeća u
roku od 30 dana od dana saznanja o prestanku mandata.
Članak
24.
Ako Vijeće razriješi dužnosti predsjednika
Vijeća, a na istoj sjednici ne izabere novog predsjednika odredit će
potpredsjednika Vijeća koji će do izbora predsjednika Vijeća imati sva njegova
prava i dužnosti.
U slučaju da ne izabere predsjednika na istoj
sjednici, Vijeće je dužno izabrati predsjednika Vijeća u roku od 30 dana od
dana razrješenja.
Članak
25.
Predsjedniku Vijeća u pripremanju i
organiziranju sjednice Vijeća pomaže pročelnik i odgovarajući službenik
Jedinstvenog upravnog odjela koje obavlja stručne poslove za Vijeće.
V. RADNA TIJELA
Članak
26.
Radna tijela Vijeća osnovana Statutom Općine
su:
1. Mandatni odbor,
2. Odbor za izbor, imenovanja i dodjelu
povelja, priznanja i nagrada,
3. Odbor za statutarno-pravna pitanja,
4. Odbor za mjesnu samoupravu.
Pored radnih tijela navedenih u stavku l.
ovog članka, Vijeće posebnom odlukom osniva i druga radna tijela u svrhu
priprema odluka iz djelokruga Vijeća.
Odlukom o osnivanju radnog tijela ili ovim
Poslovnikom uređuju se njihovi nazivi, sastav i ovlaštenja te način rada.
Članak
27.
Radna tijela Vijeća imaju predsjednika i
određen broj članova.
Predsjednik i članovi biraju se između
članova Vijeća.
U radna tijela, odlukom Općinskog vijeća mogu
biti birani i ostali građani koji svojom stručnošću, sposobnošću i ostalim
znanjem mogu unaprijediti rad Općinskog vijeća.
Mandat predsjednika i članova radnog tijela
Vijeća traje do isteka mandata saziva Vijeća ukoliko Vijeće ne odluči
drugačije.
Članak
28.
Radna tijela Vijeća mogu zauzimati stajališta
o pitanjima svog djelokruga ako sjednici prisustvuje većina članova radnog
tijela, a odluke se donose većinom glasova nazočnih članova.
O radu na sjednici radnog tijela vodi se
zapisnik.
Članak
29.
Predsjednik radnog tijela organizira rad
radnog tijela, predlaže dnevni red i predsjedava njihovim sjednicama.
Sjednice radnog tijela saziva predsjednik
radnog tijela na vlastiti poticaj, zatim na temelju zaključka Vijeća, na
zahtjev predsjednika Vijeća ili na zahtjev dva člana radnog tijela.
Predsjednik radnog tijela dužan je sazvati
sjednicu u roku od 8 dana na osnovi zaključka Vijeća ili ako to zatraži
predsjednik Vijeća ili najmanje dva člana radnog tijela.
Ako predsjednik ne sazove sjednicu kad je to
obavezan, sazvati će je predsjednik Vijeća po proteku 10 dana od podnošenja
zahtjeva.
Predsjednika radnog tijela u slučaju
spriječenosti ili odsutnosti zamjenjuje član kojeg odredi nadležno radno
tijelo, ukoliko ovim Poslovnikom ili drugom odlukom Vijeća, nije određen
zamjenik.
Članak
30.
Radno tijelo Vijeća obavezno je o svojim
primjedbama, mišljenjima, zaključcima i preporukama obavijestiti Vijeće.
Članak
31.
Sjednici radnog tijela mogu prisustvovati i
sudjelovati u raspravi Općinski načelnik ili druga od njega određena osoba, kad
se razmatra prijedlog Općinskog načelnika, kao i pročelnik Jedinstvenog
upravnog odjela, kad se na sjednici razmatra pitanje iz njegovog djelokruga.
Članak
32.
Radna tijela imaju pravo zatražiti od
Jedinstvenog upravnog odjela te drugih tijela Vijeća odgovarajuće obavijesti
koje su mu potrebne za rad, a kojima isti raspolažu ili su ih u svom djelokrugu
obvezni prikupljati i evidentirati.
Članak
33.
Odbor za izbor, imenovanja i dodjelu povelja,
priznanja i nagrada čine predsjednik i 2 člana.
Odbor predlaže izbor i imenovanja koje
predlaže, bira odnosno imenuje Vijeće.
Odbor predlaže imenovanja predstavnika Vijeća
u određena tijela na području općine, priprema i podnosi Vijeću prijedlog za
izbor članova te predsjednika i zamjenika radnih tijela vijeća te obavlja i
druge poslove po odluci Vijeća.
Članovi Odbora biraju se na prvoj sjednici
Vijeća u pravilu iz redova članova Vijeća.
Članak
34.
Odbor za statutarno-pravna pitanja čine
predsjednik i dva člana.
Odbor razmatra prijedloge svih općih akata o
kojima odlučuje Vijeće, glede njihove zakonitosti te daje odgovarajuće
primjedbe i prijedloge Vijeću.
Odbor utvrđuje i izdaje pročišćene tekstove
odluka i akata Vijeća kada je tim aktima ovlašten ili kada to ocijeni potrebnim
te obavlja i druge poslove po odluci Vijeća.
VI. ODNOS OPĆINSKOG VIJEĆA I OPĆINSKOG
NAČELNIKA
Članak
35.
Općinski načelnik i zamjenik Općinskog
načelnika prisustvuju sjednicama Vijeća.
Općinski načelnik određuje izvjestitelja za
točke dnevnog reda koje su po njegov prijedlogu uvrštene u dnevni red sjednice
Vijeća.
Članak
36.
Izvjestitelj, nazočan na sjednicama Vijeća i
radnih tijela Vijeća, sudjeluje u njihovom radu, iznosi stajališta Općinskog
načelnika, daje obavijesti i stručna objašnjenja, te obavještava Općinskog
načelnika o stajalištima i mišljenjima Vijeća odnosno radnih tijela.
Ako na raspravi nije nazočan ovlašteni
izvjestitelj, Vijeće ili radno tijelo može, smatra li da je prisutnost
izvjestitelja nužna, raspravu o toj temi prekinuti ili odgoditi.
Članak
37.
O sazvanim sjednicama predsjednik Vijeća i
predsjednici radnih tijela Vijeća izvješćuju Općinskog načelnika i izvjestitelje
najkasnije 8 dana prije dana održavanja sjednice.
Članak
38.
Način i postupak pokretanja razrješenja
Općinskog načelnika propisan je Statutom Općine.
VII. AKTI VIJEĆA
Članak
39.
Vijeće na osnovi ovlaštenja utvrđenih zakonom
i Statutom Općine donosi odluke i druge akte.
Članak
40.
Odlukom se uređuju odnosi iz djelokruga
Općine koji su od općeg značenja za građane, pravne osobe i druge pravne
subjekte te propisuje njihova prava i dužnosti, odnosno utvrđuju pitanja od
interesa za Općinu.
Odlukom se odlučuje i o izboru, odnosno
imenovanju i razrješenju.
Članak
41.
Akti kojima se uređuje unutarnje ustrojstvo
Vijeća i Jedinstvenog upravnog odjela Općine te način rada i odnosi u Vijeću
donose se u obliku odluke, pravilnika i poslovnika.
Članak
42.
Zaključcima Vijeće zauzima stajalište o
temama koje razmatra.
Rješenjem se odlučuje o pojedinačnim
pitanjima iz nadležnosti Vijeća.
Članak
43.
Akte Vijeća potpisuje predsjednik Vijeća.
Zaključke i preporuke koje donose radna
tijela Vijeća potpisuje predsjednik radnog tijela.
Članak
44.
Na izvornike odluka i drugih akata Vijeća
stavlja se pečat Vijeća.
Pod izvornikom odluka odnosno drugih akata
Vijeća podrazumijeva se onaj tekst odluke odnosno drugog akta, koji je usvojen
na sjednici Vijeća.
Izvornici akata Vijeća čuvaju se u pismohrani
Općine.
O izradi izvornika akata Vijeća, o stavljanju
pečata na izvornike tih akata, o čuvanju izvornika i evidenciji brine se
Jedinstveni upravni odjel.
Članak
45.
Statut, odluke i drugi opći akti Vijeća,
odluka o izboru, imenovanju i razrješenju osoba koje bira ili imenuje Vijeće
objavljuju se u službenom glasilu Primorsko-goranske županije i na službenim
web stranicama Općine.
O objavljivanju akata iz stavka 1. ovog
članka, brine se Jedinstveni upravni odjel.
Članak
46.
Ovlašteni predlagatelji akata koje donosi
Vijeće jesu: članovi Vijeća, Općinski načelnik i radna tijela Vijeća, osim ako
je zakonom propisano da pojedini prijedlog mogu podnijeti samo određena tijela.
Članak
47.
Ako predsjednik Vijeća utvrdi da podneseni
prijedlozi akata nisu sastavljeni u skladu s odredbama ovog Poslovnika,
zatražit će od predlagatelja da u određenom roku postupi i uskladi prijedlog
akta s odredbama ovog Poslovnika.
Za vrijeme dok predlagatelj, odnosno
podnositelj akta ne otkloni nedostatak akta, smatrat će se da ne teku rokovi za
razmatranje akata utvrđeni ovim Poslovnikom, a ako nedostaci ne budu otklonjeni
u roku od 15 dana od poziva da se prijedlog akta uskladi, smatrat će se da akt
i nije upućen Vijeću.
Ukoliko je prijedlog odluke skinut s dnevnog
reda ili odluka nije donesena na Vijeću, može se ponovno staviti na dnevni red
po isteku roka od 3 mjeseca, osim ako Vijeće ne odluči drukčije.
Članak
48.
Postupak donošenja akta pokreće se
podnošenjem prijedloga akta.
Prijedlog akta sadrži pravnu osnovu za
donošenje, tekst prijedloga akta s obrazloženjem, tekst odredaba važećeg akta
koja se mijenja odnosno dopunjuje. Uz prijedlog akta može se podnijeti i
odgovarajuća dokumentacija.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik
može na početku rasprave podnijeti uvodno usmeno izlaganje i kratko dopunsko
obrazloženje prijedloga, a ako se predlaže da opći akt stupi na snagu danom
objave, dužan je posebno obrazložiti opravdanost ranijeg stupanja na snagu.
Predlagatelj akta ima pravo uzimati riječ u
tijeku rasprave, davati objašnjenja, iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se
o podnesenim amandmanima i o izraženim mišljenjima i primjedbama.
Općinski načelnik može tražiti riječ u tijeku
rasprave o aktu i kada on nije predlagatelj. Ista prava ima i izvjestitelj
radnog tijela i Odbor za statutarno-pravna pitanja.
Članak
49.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga
akta podnosi se u pravilu pisano u obliku amandmana uz obrazloženje najkasnije
dan prije održavanja sjednice.
Ako se prijedlog općeg akta mijenja ili
dopunjuje opći akt, amandmani se mogu podnositi samo na članke obuhvaćene
predloženim izmjenama i dopunama.
Amandman se upućuje predsjedniku Vijeća, a
predsjednik Vijeća ga prije odlučivanja dostavlja članovima Vijeća,
predlagatelju akta i
Općinskom načelniku, ukoliko on nije predlagatelj.
Pravo na podnošenje amandmana imaju ovlašteni
predlagatelji akata iz članka 46. ovog Poslovnika.
Članak
50.
Iznimno, ako se većina prisutnih članova
Vijeća s tim složi, član Vijeća može podnijeti amandman i usmeno, na sjednici,
u tijeku rasprave.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane
sve do zaključenja rasprave.
Općinski načelnik može do zaključenja
rasprave podnositi amandmane i na prijedlog akta i kada nije predlagatelj.
Članak
51.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da
bitno mijenjaju ili odstupaju od podnesenog prijedloga akta, Vijeće može
odlučiti da se rasprava odgodi kako bi se vijećnicima ostavilo dovoljno vremena
za pripremu prije odlučivanja.
Iz razloga navedenih u stavku l. ovog članka,
glasovanje o amandmanima će se odgoditi ako to zatraži Općinski načelnik,
neovisno da li je on predlagatelj.
Članak
52.
Amandman koji je podnesen u roku postaje
sastavnim dijelom konačnog prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje:
- ako ga je podnio predlagatelj akta,
- ako ga je podnio Odbor za statutarno-pravna
pitanja i s njima se suglasio predlagatelj akta,
- ako ga je podnio član Vijeća ili radno
tijelo i s njima se suglasio predlagatelj akta.
Članak
53.
Ako konačni prijedlog akta nije podnio
Općinski načelnik, o amandmanu na prijedlog s kojim se nije suglasio Općinski
načelnik, se glasuje odvojeno.
Amandman prihvaćen na sjednici Vijeća postaje
sastavni dio konačnog prijedloga akta o kojoj se odlučuje.
Članak
54.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu
članaka konačnog prijedloga akta na koje se odnose.
Ako je na jedan članak konačnog prijedloga
akta podneseno više amandmana, najprije se glasuje o amandmanu koji najviše
odstupa od predloženog rješenja i prema tom kriteriju dalje o ostalim
amandmanima.
Nakon provedene rasprave i odlučivanja o
amandmanima, odlučuje se o donošenju akta.
VIII. DONOŠENJE AKTA PO HITNOM POSTUPKU
Članak
55.
Iznimno, akt se može donijeti po hitnom
postupku samo ako to zahtijevaju osobito opravdani razlozi ili ako bi ne
donošenje takvog akta u određenom roku moglo uzrokovati znatniju štetu za
Općinu.
Za donošenje akata po hitnom postupku, ne
primjenjuju se propisani rokovi utvrđeni u članku 47. ovog Poslovnika.
Uz prijedlog akta da se akt donese po hitnom
postupku podnosi se prijedlog akta, a ako prijedlog podnosi član Vijeća, tada
mora imati pisanu podršku od 1/3 članova Vijeća.
Prijedlog za donošenje akta po hitnom
postupku podnosi se predsjedniku Vijeća najkasnije dan prije održavanja
sjednice Vijeća.
Predsjednik Vijeća bez odlaganja upućuje
prijedlog da se akt donese po hitnom postupku članovima Vijeća, te Općinskom
načelniku, ako on nije predlagatelj.
Članak
56.
Kada se podnosi prijedlog akta po hitnom
postupku prethodno se glasuje bez rasprave o opravdanosti razloga za hitan
postupak i uvrštavanja u dnevni red sjednice, a potom se raspravlja i odlučuje
o aktu.
Članak
57.
Na predloženi akt koji se donosi po hitnom
postupku mogu se podnositi amandmani do zaključenja rasprave.
O postupku s amandmanima iz stavka 1. ovog
članka primjenjuju se odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na prijedloge
akata koji se donose u redovnom postupku.
IX. DONOŠENJE PRORAČUNA I GODIŠNJEG OBRAČUNA
PRORAČUNA OPĆINE
Članak
58.
Prijedlog proračuna, projekciju proračuna za
sljedeće dvije proračunske godine i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna
Općine podnosi Općinski načelnik na način i u rokovima propisanim zakonom.
Članak
59.
Proračun i godišnji izvještaj o izvršenju
proračuna donose se većinom glasova svih članova Vijeća.
X. VIJEĆNIČKA PITANJA
Članak
60.
Članovi Vijeća mogu postavljati vijećnička
pitanja Općinskom načelniku, zamjeniku Općinskog načelnika i pročelniku
Jedinstvenog upravnog odjela u svezi poslova iz njihovog djelokruga rada.
Pitanja se postavljaju na sjednici Vijeća
prije utvrđivanja dnevnog reda usmeno ili u pisanom obliku posredstvom
predsjednika Vijeća, a član Vijeća je dužan navesti kome ga upućuje.
Vrijeme određeno za postavljanje vijećničkih
pitanja naziva se »aktualni sat« i traje 60 minuta. Ukoliko više nema
vijećničkih pitanja, vrijeme predviđeno za »aktualni sat« može se skratiti.
Član Vijeća ima pravo postaviti najviše dva
vijećnička pitanja, a svako postavljanje pitanja može trajati najviše pet
minuta. Pravo postavljanja vijećničkog pitanja ima i klub vijećnika, s time da
može postaviti samo jedno pitanje, čije postavljanje može trajati najduže pet
minuta.
Odgovori na vijećnička pitanja daju se na
samoj sjednici, a ukoliko to nije moguće, moraju se navesti razlozi zbog kojih
se ne može dati odgovor na samoj sjednici. Odgovor može trajati najviše pet
minuta.
Ako je član Vijeća nezadovoljan odgovorom
može zatražiti dostavu pisanog odgovora. Pisani odgovor daje se najkasnije na
sljedećoj sjednici.
Općinski načelnik, zamjenik Općinskog
načelnika odnosno pročelnik dostavljaju pisani odgovor članu Vijeća
posredovanjem predsjednika Vijeća. Predsjednik Vijeća upućuje pisani odgovor
svim članovima Vijeća.
Članak
61.
Ako bi se odgovor odnosio na pitanje koje
predstavlja profesionalnu tajnu, Općinski načelnik, zamjenik Općinskog
načelnika odnosno pročelnik može predložiti da se odgovori neposredno članu
Vijeća ili na sjednici Vijeća
bez prisutnosti javnosti, ili
na zatvorenoj sjednici radnog tijela u čiji djelokrug rada je to pitanje.
Članak
62.
Nakon primljenog odgovora član Vijeća može na
sjednici Vijeća iznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko pitanje.
Iznošenje mišljenja i dopunsko pitanje ne može trajati dulje od dvije minute.
Član Vijeća koji nije bio nazočan na sjednici
na kojoj je predsjednik Vijeća obavijestio Vijeće o pitanju koje je bilo
postavljeno i dobivenom odgovoru, može pisano dostaviti mišljenje ili postaviti
dopunsko pitanje.
XI. PODNOŠENJE IZVJEŠĆA OPĆINSKOG NAČELNIKA
Članak
63.
Općinski načelnik podnosi izvješće o svom
radu u skladu s odredbama Statuta Općine.
Članak
64.
Prijedlog za traženje izvješća od Općinskog
načelnika o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti najmanje
1/3 članova Vijeća.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora
biti potpisan od svih članova Vijeća koji predlažu donošenje zaključka o
traženju izvješća Općinskog načelnika. U prijedlogu mora biti jasno
postavljeno, formulirano i obrazloženo pitanje o kojem se traži izvješće.
Članak
65.
Predsjednik Vijeća stavlja prijedlog za traženje
izvješća na dnevni red prve iduće sjednice Vijeća koja se održava nakon
primitka prijedloga, ali ne prije nego što protekne 45 dana od dana primitka.
Članak
66.
Predstavnik članova Vijeća koji su podnijeli
prijedlog za traženje izvješća ima pravo na sjednici Vijeća izložiti i
obrazložiti prijedlog.
Općinski načelnik ima pravo na sjednici
usmeno se očitovati na podneseni prijedlog.
Članak
67.
Raspravu o izvješću Općinskog načelnika
Vijeće može završiti utvrđivanjem stajališta o pitanju koje je zahtjevom za
podnošenjem izvješća pokrenuto ili donošenjem zaključka kojim se od Općinskog
načelnika traži izvršavanje općih akata Vijeća.
Članak
68.
Članovi Vijeća koji su podnijeli prijedlog za
traženje izvješća Općinskog načelnika mogu prijedlog povući najkasnije prije
odlučivanja o prijedlogu.
Ako prijedlog za traženje izvješća Općinskog
načelnika nije usvojen, prijedlog za traženje izvješća o bitno podudarnom
pitanju ne može se ponovno postaviti prije proteka roka od 90 od dana kada je
Vijeće donijelo zaključak kojim ne prihvaća prijedlog za traženje izvješća od
Općinskog načelnika.
XII. RED NA SJEDNICI
l. Sazivanje sjednice
Članak
69.
Sjednicu Vijeća saziva predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća je dužan sazvati sjednicu
Vijeća na obrazloženi prijedlog najmanje 1/3 članova vijeća ili na prijedlog
Općinskog načelnika, u roku od 15 dana od dana primitka zahtjeva. Prijedlog
mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od članova Vijeća, odnosno
Općinskog načelnika.
Sjednice Vijeća traju dok se ne iscrpi
utvrđeni dnevni red.
Ukoliko predsjednik Vijeća ne sazove sjednicu
u roku iz stavka 2. ovog članka, sjednicu će sazvati Općinski načelnik u
daljnjem roku od 15 dana.
Nakon proteka rokova iz stavka 2. i 4. ovog
članka sjednicu Vijeća može na zahtjev 1/3 članova Vijeća, sazvati čelnik
središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne
(regionalne) samouprave. Zahtjev članova Vijeća mora biti predan u pisanom
obliku i potpisan od članova Vijeća.
Članak
70.
Sjednice vijeća sazivaju se pisanim pozivom,
a samo u izuzetno hitnim slučajevima i na drugi način.
Poziv za sjednicu sa materijalima koji se
odnose na prijedlog dnevnog reda dostavlja se članovima Vijeća pet dana prije
održavanja sjednice. Samo iz osobito opravdanih razloga ovaj rok se može
skratiti.
Poziv i materijal za sjednicu se mogu
dostaviti i elektroničkim putem.
O drugačijem načinu sazivanja sjednice i
opravdanosti razloga za sazivanje sjednice u kraćem roku odlučuje predsjednik
Vijeća.
Materijali za sjednicu Vijeća dostavljaju se
članovima Vijeća, Općinskom načelniku, zamjeniku Općinskog načelnika i
sredstvima javnog priopćavanja.
2. Dnevni red
Članak
71.
Dnevni red sjednice Vijeća predlaže predsjednik
Vijeća u pozivu za sjednicu.
Predsjednik Vijeća, sve prijedloge
sastavljene na način propisan ovim Poslovnikom i dostavljene prije upućivanja
pisanog poziva za sjednicu Vijeća, uvrštava u prijedlog dnevnog reda sjednice.
Članak
72.
Dnevni red sjednice Vijeća utvrđuje se u
pravilu na početku sjednice.
Prilikom utvrđivanja dnevnog reda predsjednik
Vijeća i ovlašteni predlagatelji mogu predložiti dopunu dnevnog reda ili da se
pojedini predmet izostavi iz dnevnog reda. Ako se predlaže dopuna dnevnog reda,
članovima Vijeća se uz prijedlog za dopunu daje i materijal po predloženoj
dopuni.
Prije glasovanja o prijedlogu izmjene dnevnog
reda, predlagatelj ima pravo prijedlog obrazložiti.
O izmjeni dnevnog reda se glasuje bez
rasprave.
Prilikom utvrđivanja dnevnog rada najprije se
odvojeno odlučuje o prijedlogu da se pojedini predmet izostavi, zatim da se
dnevni red dopuni pojedinim predmetom, a nakon toga se odlučuje o hitnosti
postupka.
Nakon što je utvrđen dnevni red sjednice
sukladno odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Vijeća objavljuje utvrđeni
dnevni red.
Prije prelaska na dnevni red usvaja se
zapisnik s prethodne sjednice.
3. Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak
73.
Sjednici Vijeća predsjedava predsjednik
Vijeća, a u njegovoj odsutnosti ili spriječenosti predsjedava jedan od
potpredsjednika kojeg ovlasti predsjednik Vijeća.
Članak
74.
Sjednici mogu, kao gosti, prisustvovati svi
oni koje je pozvao predsjednik Vijeća.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego
što zatraži i dobije riječ od predsjednika Vijeća.
Prijave za govor primaju se čim se otvori
rasprava.
Govornika može opomenuti na red ili prekinuti
u govoru samo predsjednik Vijeća.
Predsjednik Vijeća se brine da govornik ne
bude ometan ili spriječen u svom govoru.
Članak
75.
Predsjednik Vijeća daje članovima Vijeća
riječ po redoslijedu kojim su se prijavili.
Članu Vijeća koji želi govoriti o povredi
Poslovnika ili o povredi utvrđenog dnevnog reda, predsjednik daje riječ čim je
ovaj zatraži. Govor tog člana Vijeća ne može trajati duže od tri minute.
Predsjednik je dužan poslije iznesenog
prigovora dati objašnjenje o povredi Poslovnika odnosno utvrđenog dnevnog reda.
Ako član Vijeća nije zadovoljan danim objašnjenjem o tome se odlučuje na sjednici
bez rasprave.
Članak
76.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se
raspravlja i prema utvrđenom dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta dnevnog
reda, govori, a nije dobio odobrenje predsjednika, svojim upadicama ili na
drugi način ometa govornika ili u svom govoru grubo vrijeđa osobe koje
sudjeluju u radu Vijeća, predsjednik Vijeća će ga opomenuti.
Ako govornik i poslije opomene nastavi sa
ponašanjem zbog kojeg mu je opomena izrečena, predsjednik Vijeća će mu oduzeti
riječ, a po potrebi i udaljiti ga sa sjednice.
Članak
77.
Na sjednici Vijeća se može odlučiti da
govornik o istoj temi može govoriti samo jedanput.
Član Vijeća u raspravi u pravilu može govoriti
najdulje pet minuta.
Iznimno zbog važnosti teme, Vijeće može
odlučiti da pojedini član Vijeća može govoriti i dulje.
Nakon što završe svoj govor svi članovi
Vijeća koji su se prijavili za govor u skladu s člankom 75. ovog Poslovnika,
mogu ponovno zatražiti riječ i tada mogu govoriti još najviše tri minute,
neovisno o tome da li su ranije govorili o toj temi.
4. Tijek sjednice
Članak
78.
Nakon otvaranja sjednice, a prije utvrđivanja
dnevnog reda predsjednik Vijeća utvrđuje nazočnost članova Vijeća te predlaže
izbor jednog ovjerovitelja zapisnika.
Član Vijeća koji neće prisustvovati sjednici
Vijeća o tome obavještava predsjednika Vijeća ili pročelnika Jedinstvenog
upravnog odjela koje obavlja stručne poslove za Vijeće.
Ako predsjednik Vijeća utvrdi da sjednici
nije nazočan dovoljan broj članova vijeća, predsjednik Vijeća odlaže sjednicu
za određeni dan i sat.
Sjednica će se prekinuti i odložiti i u
slučaju kada se za vrijeme sjednice utvrdi da nema nazočnosti većine članova
Vijeća.
5. Odlučivanje
Članak
79.
Za donošenje odluka na sjednici Vijeća
potrebna je nazočnost većine članova Vijeća, osim kada je ovim Poslovnikom
drugačije određeno.
Članak
80.
Odluke i druge akte Vijeće donosi većinom
glasova ukoliko je na sjednici nazočna većina članova Vijeća osim ako Statutom
Općini ili ovim Poslovnikom drugačije određeno.
Većinom glasova svih članova Vijeća, Vijeće
donosi sljedeće akte:
- Statut Općine,
- Poslovnik Općinskog vijeća,
- proračun Općine,
- godišnji izvještaj o izvršenju proračuna,
- odluku o izboru i razrješenju predsjednika
i potpredsjednika Vijeća,
- odluku o raspisivanju referenduma o
razrješenju Općinskog načelnika i njegovog zamjenika,
- odluku o raspisivanju referenduma o
pitanjima iz samoupravnog djelokruga utvrđenih statutom Općine.
6. Glasovanje
Članak
81.
Glasovanje na sjednici je javno osim ako ovim
Poslovnikom nije drukčije određeno.
Vijeće može odlučiti da se o nekom pitanju
glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku.
Glasovanje dizanjem ruku provodi se na način
da predsjednik Vijeća prvo poziva članove Vijeća da se izjasne tko je »za«
prijedlog, zatim, tko je »protiv« prijedloga, odnosno da li se tko suzdržao od
glasovanja. Glasovi članova Vijeća koji su bili nazočni u vijećnici, a nisu
glasovali »za« niti »protiv« prijedloga i nisu se izjasnili da se suzdržavaju
od glasovanja, smatraju se suzdržanim glasovima.
Kod utvrđivanja dnevnog reda i usvajanja
zapisnika glasuje se samo »za« ili »protiv«.
Iznimno od odredbe stavka 4. ovog članka, ako
se prilikom glasovanja o amandmanu za njegovo prihvaćanje izjasni manje od
polovice nazočnih članova Vijeća, predsjednik Vijeća može odmah konstatirati da
je amandman odbijen.
Članove Vijeća proziva i glasove prebrojava
službenik Jedinstvenog upravnog odjela u čijoj je nadležnosti obavljanje
stručnih poslova za potrebe Vijeća.
Članak
82.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultat
glasovanja.
Na zahtjev člana Vijeća koji zatraži provjeru
glasovanja, predsjednik Vijeća nalaže brojanje i ponovno objavljuje rezultat
glasovanja.
Članak
83.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim
listićima. Glasački listići su iste veličine, boje, oblika i ovjereni su
pečatom Vijeća.
Na glasačkom listiću prezimena kandidata
navedena su abecednim redom, a glasuje se na način da se zaokruži redni broj
ispred prezimena kandidata.
Ukoliko se glasuje o pojedinom prijedlogu ili
predmetu pitanje mora biti postavljeno jasno i precizno, a glasuje se »za«,
»protiv« i »suzdržan«.
Glasačke listiće priprema službenik iz članka
81. ovog Poslovnika. Predsjednik Vijeća može odrediti i određeni broj članova
Vijeća koji će mu pomagati kod tajnog glasovanja.
Članak
84.
Službenik ili član Vijeća koji pomaže
predsjedniku Vijeća u provođenju tajnog glasovanja predaje članovima Vijeća
glasačke listiće.
Članak
85.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se
prekida radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se istim postupkom
kao i prvo glasovanje.
Članak
86.
Član Vijeća može glasovati samo jednim
glasačkim listićem i to osobno.
Nevažeći je nepopunjen listić, listić na
kojem su dopisana nova imena, odnosno glasački listić koji je tako popunjen da
se ne može sa sigurnošću utvrditi za koga ili što je član Vijeća glasovao, kao
i listić na kojem je zaokružen veći broj kandidata od broja koji se bira.
Članak
87.
Nakon što su svi nazočni članovi Vijeća
predali glasačke listiće i nakon što je predsjednik Vijeća objavio da je
glasovanje završeno, prelazi se na utvrđivanje rezultata glasovanja.
Rezultat glasovanja se utvrđuje na osnovi
predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik
Vijeća u prisutnosti službenika i članova Vijeća koji su mu pomagali kod samog
glasovanja.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultate
glasovanja na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
XIII. IZBORI I IMENOVANJA
Članak
88.
Predsjednika i potpredsjednike Vijeća bira i
razrješava Vijeće na način i u postupku propisanim Statutom Općine i ovim
Poslovnikom.
Članak
89.
Potpredsjednici Vijeća pomažu u radu
predsjedniku Vijeća, te obavljaju poslove iz njegovog djelokruga za koje ih on
ovlasti.
Ako je predsjednik Vijeća spriječen ili
odsutan zamjenjuje ga potpredsjednik kojeg on ovlasti.
Dok zamjenjuje predsjednika Vijeća,
potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika.
Članak
90.
Na prijedlog Odbora za izbor, imenovanja i
dodjelu povelja, priznanja i nagrada ili najmanje 1/3 članova Vijeća može se
pokrenuti postupak razrješenja predsjednika i potpredsjednika Vijeća.
Prijedlog se dostavlja predsjedniku Vijeća u
pisanom obliku i mora sadržavati obrazloženje prijedloga.
Predsjednik, odnosno potpredsjednik Vijeća
imaju pravo očitovati se o prijedlogu najkasnije u osam (8) dana od dostave
prijedloga.
Predsjednik Vijeća dužan je prijedlog
uvrstiti u dnevni red sjednice Vijeća koja se mora održati najkasnije u roku od
30 dana od kada je prijedlog zaprimljen.
Ako Vijeće donese odluku o razrješenju
predsjednika i oba potpredsjednika Vijeća, mandat i prava na temelju obavljanja
dužnosti im prestaju izborom novog predsjednika Vijeća.
Članak
91.
Predsjednik i potpredsjednici Vijeća mogu
dati ostavku. Dužnost im prestaje danom izbora novog predsjednika Vijeća.
Članak
92.
Ako Vijeće razriješi predsjednika Vijeća, a
na istoj sjednici ne izabere novog, prvi potpredsjednik Vijeća ima sva prava i
dužnosti predsjednika dok se ne izabere novi predsjednik.
Vijeće je dužno u roku od 30 dana od
donošenja odluke o razrješenja predsjednika izabrati novog predsjednika.
XIV. ZAPISNICI
Članak
93.
O radu sjednice vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu
sjednice, o prijedlozima iznijetim na sjednici, o sudjelovanju u raspravi te o
donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o
pojedinom predmetu.
Članak
94.
Svaki član Vijeća ima pravo na početku
sjednice, prije prelaska na dnevni red, iznijeti primjedbe na zapisnik
prethodne sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje
se na sjednici bez rasprave. Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u
zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe,
odnosno zapisnik u kojem su suglasno s prihvaćenim primjedbama izvršene
izmjene, smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik
Vijeća i službenik Jedinstvenog upravnog odjela.
Izvornike zapisnika sjednice Vijeća čuva
Jedinstveni upravni odjel.
XV. JAVNOST RADA
Članak
95.
Sjednice Vijeća su javne, osim ako Vijeće ne
odluči drugačije.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Vijeća, ali ne smiju remetiti red i tijek
sjednice (primjerice, glasno razgovarati, upotrebljavati mobitel i dr.).
Članak
96.
O radu Vijeća javnost se obavještava putem
sredstava javnog priopćavanja, oglasne ploče i objavom na web stranicama
Općine.
Članak
97.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni
podaci, koji su u skladu s posebnim propisima klasificirani određenim stupnjem
tajnosti.
Članak
98.
Radi što potpunijeg i točnijeg obavještavanja
javnosti o rezultatima rada Vijeća i radnih tijela može se dati službeno
priopćenje za tisak i za druga sredstva priopćavanja, o čemu odlučuje
predsjednik Vijeća.
XVI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
99.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje
važiti Poslovnik Općinskog Vijeća Općine Ravna Gora (»Službene novine
Primorsko-goranske županije« broj 26/94).
Članak
100.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 012-03/09-01/3
Ur. broj: 2112/07-01-09-5
Ravna Gora, 6. kolovoza 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE RAVNA GORA
Predsjednik
Jasna Škorić, v.r.