30.
Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 -
vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka 31. Statuta
Grada Vrbovskog (»Službene novine PGŽ« broj 27/09) Gradsko vijeće Grada
Vrbovskog, na sjednici 30. srpnja 2009. godine, donijelo je
POSLOVNIK
Gradskog vijeća Grada Vrbovskog
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Poslovnikom uređuje se unutarnje
ustrojstvo i način rada Gradskog vijeća Grada Vrbovskog (u daljnjem tekstu:
Vijeće), a posebno:
- postupak konstituiranja Vijeća,
- prava i dužnosti članova Vijeća,
- prava i dužnosti predsjednika Vijeća,
- osnivanje i način rada radnih tijela Vijeća,
- provođenje postupka utvrđivanja
odgovornosti gradonačelnika
- poslovni red na sjednicama Vijeća,
- javnost rada Vijeća,
- druga pitanja nužna za rad Vijeća.
II. KONSTITUIRANJE VIJEĆA, POČETAK OBAVLJANJA
FUNKCIJE VIJEĆNIKA I PRESTANAK MANDATA VIJEĆNIKA
Članak
2.
Konstituirajuća sjednica Vijeća saziva se na
način, po postupku i u rokovima utvrđenim Zakonom, a Gradsko vijeće je
konstituirano izborom predsjednika Gradskog vijeća, ukoliko je na
konstituirajućoj sjednici nazočna većina članova Gradskog vijeća.
Konstituirajućoj sjednici Vijeća do izbora
predsjednika predsjedava najstariji član.
Predsjedatelj konstituirajuće sjednice (u
daljnjem tekstu: predsjedatelj) ima, do izbora predsjednika Gradskog vijeća sva
prava i dužnosti predsjednika Gradskog vijeća u pogledu predsjedanja i
rukovođenja sjednicom, a do izbora Mandatnog povjerenstva i Odbora za izbor i
imenovanja, ovlašten je predlagati donošenje odluka, a to pravo pripada i
najmanje 1/3 vijećnika, ako ovim Poslovnikom nije određeno da pojedine odluke
predlaže određeno tijelo ili veći broj vijećnika.
Nakon što je Gradsko vijeće konstituirano,
izvodi se himna Republike Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
Članak
3.
Na konstituirajućoj sjednici Vijeće bira
Mandatno povjerenstvo i predsjednika Vijeća.
Osim predsjednika Vijeća na konstituirajućoj
sjednici Vijeće može birati i potpredsjednike Vijeća, Odbor za izbor i
imenovanje i druga radna tijela Gradskog vijeća.
Članak
4.
Mandatno povjerenstvo:
- na konstituirajućoj sjednici izvješćuje
Vijeće o provedenim izborima, o izabranim članovima Vijeća, o podnesenim
ostavkama na dužnost člana Vijeća, o članovima Vijeća koji obnašaju dužnost
nespojivu sa dužnošću člana Vijeća, o nastupu mirovanja mandata te o zamjenicima
članova Vijeća,
- podnosi izvješće o prestanku mandata člana
kad se ispune zakonom predviđeni uvjeti i izvješćuje da su ispunjeni zakonski
uvjeti za početak mandata zamjeniku člana.
Vijeće prima na znanje izvješća iz stavka 1.
ovog članka bez glasovanja.
Članak
5.
Nakon izvješća Mandatnog povjerenstva o
provedenim izborima, predsjedavatelj izgovara tekst prisege:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost člana
Gradskog vijeća Grada Vrbovskog obnašati savjesno i odgovorno i da ću se u svom
radu držati Ustava, zakona, Statuta Grada Vrbovskog i Poslovnika Gradskog
vijeća i poštivati pravni poredak Republike Hrvatske, te ću se zauzimati za
svekoliki napredak Grada Vrbovskog i Republike Hrvatske.«
Predsjedavajući zatim proziva pojedinačno
vijećnike, a vijećnik nakon što je izgovoreno njegovo ime i prezime, ustaje i
izgovara »prisežem« i potpisuje tekst svečane prisege.
Članak
6.
Vijećnik koji nije bio nazočan na
konstituirajućoj sjednici, polaže prisegu na prvoj idućoj sjednici, a zamjenik
vijećnika, kad počinje obnašati funkciju vijećnika.
Članak
7.
Vijećniku mandat prestaje prije isteka
redovitog četverogodišnjeg mandata:
- ako podnese ostavku, danom dostave pisane
ostavke shodno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom
postupku,
- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom
oduzeta, odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske
odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen
na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od 6 mjeseci, danom pravomoćnosti
sudske presude,
- ako odjavi prebivalište s područja Grada
Vrbovskog, danom odjave prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo,
danom njegovog prestanka,
- smrću.
Pisana ostavka člana Gradskog vijeća treba
biti zaprimljena najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice
Gradskog vijeća. Pisana ostavka člana Gradskog vijeća treba biti ovjerena kod
javnog bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste.
Ostavka podnesena suprotno stavku 2. ovog
članka ne proizvodi pravne učinke.
III. PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA
Članak
8.
Prava i dužnosti vijećnika propisana su
Statutom Grada Vrbovskog.
Članak
9.
Vijećnik dužnost obavlja počasno i za to ne
prima plaću.
Vijećnik ima pravo na naknadu za rad u
Vijeću, radnim tijelima Vijeća te upravnim vijećima ustanova kojih je Grad
Vrbovsko osnivač u skladu s odlukom Vijeća, a u nadzornim odborima trgovačkih
društava kojih je Grad Vrbovsko osnivač u skladu s aktima tih pravnih osoba.
Članak
10.
Član Vijeća ne smije u obavljanju privatnih
poslova, gospodarskih i drugih djelatnosti bilo za sebe bilo za svog
poslodavca, koristiti položaj člana Vijeća i naglašavati svoj položaj.
Članak
11.
O prisustvovanju članova Vijeća sjednicama
Vijeća i radnih tijela Vijeća vodi se evidencija.
U slučaju da član Vijeća ne može
prisustvovati sjednici Vijeća odnosno radnog tijela kojeg je član, dužan je o
tome pravovremeno izvijestiti stručnu službu u Gradu.
Članak
12.
U Vijeću se mogu osnovati klubovi vijećnika
prema stranačkoj pripadnosti, te klubovi nezavisnih vijećnika. Klub mora imati
najmanje tri člana.
Klubovi iz stavka 1. ovog članka obvezni su o
svom osnivanju obavijestiti predsjednika Vijeća, priložiti pravila rada, te
podatke o članovima.
Prostor, sredstva i druge uvjete za rad kluba
osigurava predsjednik Vijeća.
IV. PREDSJEDNIK I POTPREDSJEDNICI VIJEĆA
Članak
13.
Vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika
Vijeća, koje bira između vijećnika javnim glasovanjem.
Jedan potpredsjednik Vijeća bira se između
članova Vijeća pripadnika srpske nacionalne zajednice.
Predsjednik
odnosno potpredsjednik Gradskog vijeća bira se na prijedlog Odbora za izbor i
imenovanje ili najmanje 1/ 3 članova Gradskog vijeća, većinom glasova svih
vijećnika.
Prijedlog vijećnika mora biti podnesen u
pisanom obliku i potvrđen potpisom vijećnika. Vijećnik svojim potpisom može
podržati prijedlog samo jednog kandidata.
Članak
14.
Izbor predsjednika i potpredsjednika obavlja
se glasovanjem zasebno za svakog kandidata.
Ako prigodom glasovanja za izbor predsjednika
i potpredsjednika niti jedan kandidat ne dobije potrebnu većinu, glasovanje o
istim kandidatima se ponavlja.
Ako je za izbor predsjednika i
potpredsjednika bilo predloženo više od dva kandidata, u ponovljenom glasovanju
sudjeluju dva kandidata koji su dobili najviše glasova.
Ako su kandidati dobili isti broj glasova,
glasovanje o istim kandidatima se ponavlja.
Ako niti u ponovljenom glasovanju niti jedan
kandidat ne dobije potrebnu većinu, ponavlja se izborni postupak u cijelosti.
Između izabranih potpredsjednika Vijeća,
predsjednik Vijeća određuje potpredsjednika koji ga zamjenjuje u slučaju
njegove odsutnosti ili spriječenosti.
Članak
15.
Potpredsjednici Vijeća pomažu u radu
predsjedniku i po njegovom ovlaštenju obavljaju poslove iz njegovog djelokruga.
Pri obavljanju povjerenih poslova
potpredsjednik Vijeća dužan je pridržavati se naputaka predsjednika Vijeća.
Za vrijeme dok zamjenjuje predsjednika
Vijeća, potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika Vijeća.
Članak
16.
Predsjednik
i potpredsjednici Vijeća mogu biti razriješeni dužnosti i prije isteka
redovitog četverogodišnjeg mandata.
Prijedlog za razrješenje predsjednika odnosno
potpredsjednika Vijeća može podnijeti Odbor za izbor i imenovanje ili najmanje
1/3 članova Vijeća.
Prijedlog za razrješenje može se podnijeti
ako predlagatelj smatra da predsjednik odnosno potpredsjednik Vijeća svojim
ponašanjem šteti ugledu Vijeća ili da je zloupotrijebio položaj ili prekoračio
ovlasti.
Prijedlog za razrješenje dostavlja se
predsjedniku Gradskog vijeća u pisanom obliku i mora biti obrazložen.
Predsjednik, odnosno potpredsjednik Gradskog
vijeća imaju pravo očitovati se o prijedlogu najkasnije u roku od osam dana od
dana dostave prijedloga.
Predsjednik Gradskog vijeća dužan je
prijedlog za razrješenje uvrstiti u dnevni red sjednice Gradskog vijeća koja se
mora održati najkasnije u roku od 30 dana od kada je prijedlog zaprimljen.
O prijedlogu za razrješenje odlučuje se
većinom glasova svih članova Vijeća.
Članak
17.
Ako predsjedniku odnosno potpredsjedniku
Vijeća prestane mandat člana Vijeća prije isteka redovitog četverogodišnjeg
mandata, Vijeće je dužno izabrati predsjednika odnosno potpredsjednika Vijeća u
roku od 30 dana od dana saznanja o prestanku mandata.
Članak
18.
Ako Vijeće razriješi dužnosti predsjednika
Vijeća, a na istoj sjednici ne izabere novog predsjednika odredit će
potpredsjednika Vijeća koji će do izbora predsjednika Vijeća imati sva njegova
prava i dužnosti.
U slučaju da ne izabere predsjednika na istoj
sjednici, Vijeće je dužno izabrati predsjednika Vijeća u roku od 30 dana od
dana razrješenja.
Članak
19.
Predsjednik odnosno potpredsjednik Vijeća
može podnijeti ostavku.
Predsjedniku i potpredsjedniku Vijeća dužnost
prestaje danom kada Vijeće utvrdi činjenicu podnošenja ostavke na dužnost.
U slučaju iz stavka 2. ovog članka Vijeće će
odrediti potpredsjednika Vijeća koji će do izbora predsjednika imati njegova
prava i dužnosti, a Vijeće je dužno izabrati novog predsjednika odnosno
potpredsjednika Vijeća u roku od idućih 30 dana.
V. RADNA TIJELA
Članak
20.
Za proučavanje i razmatranje pojedinih
pitanja te pripremu i podnošenje odgovarajućih prijedloga i praćenje provođenja
utvrđene politike, za koordinaciju u rješavanju pojedinih pitanja iz
nadležnosti Vijeća te za izvršavanje određenih zadaća od interesa za Vijeće,
osnivaju se radna tijela Vijeća.
Članak
21.
U radnim tijelima Vijeća razmatraju se i
usuglašavaju stajališta izražena ili upućena vijećnicima o pojedinim pitanjima
o kojima se odlučuje u Vijeću. Radna tijela Vijeća, nakon provedene rasprave,
zauzimaju stajališta i o tome obavještavaju Vijeće.
Ako se u radnom tijelu Gradskog vijeća
zakazuje rasprave o pitanju o kojem će raspravljati Gradsko vijeće, a tiče se
položaja srpske nacionalne manjine u Gradu Vrbovskom, o održavanju sjednice
radnog tijela obavijestit će se Vijeće srpske nacionalne manjine Grada Vrbovskog
(u daljnjem tekstu: Vijeće nacionalne manjine).
U slučaju iz stavka 2. ovog članka
predstavnik Vijeća nacionalne manjine ima pravo sudjelovati u raspravi na
sjednici radnog tijela Gradskog vijeća, bez prava odlučivanja.
U radnim tijelima Vijeća predstavnici srpske
nacionalne manjine imaju pravo na zastupljenost razmjerno svom udjelu u ukupnom
stanovništvu odnosno Gradskom vijeću.
Radna tijela razmatraju izvješća trgovačkih
društava, ustanova i tijela gradske uprave koja na temelju zakona podnose svoje
izvješće Vijeću, zauzimaju o tome svoje stajalište, a na njihov prijedlog o
izvješću se može povesti rasprava na sjednici Vijeća.
Članak
22.
Radna tijela Vijeća su:
1. Odbor za izbor i imenovanja,
2. Odbor za statutarno-pravna pitanja,
3. Odbor za međunacionalne odnose,
4. Odbor za predstavke i pritužbe,
5. Mandatno povjerenstvo.
Vijeće može osnovati i druga radna tijela
posebnom odlukom.
Odlukom o osnivanju radnih tijela iz stavka
2. ovog članka utvrđuje se njihov naziv, sastav, djelokrug i način rada.
Članak
23.
Odbor za izbor i imenovanja ima predsjednika,
potpredsjednika i tri člana.
Odbor za izbor i imenovanja raspravlja i
predlaže izbor predsjednika i potpredsjednika vijeća i svih dužnosnika koje
bira ili imenuje Vijeće, predlaže izbor članova radnih tijela Vijeća, predlaže
imenovanje predstavnika Vijeća u određena društvena tijela, ustanove, poduzeća
i organizacije, daje mišljenje o prijedlogu akata o naknadama vijećnika.
Članak
24.
Odbor za statutarno-pravna pitanja ima
predsjednika, potpredsjednika i tri člana.
Odbor za statutarno-pravna pitanja raspravlja
i predlaže Statut, Poslovnik Vijeća, predlaže pokretanje postupka za izmjenu
Statuta, odnosno Poslovnika, razmatra načelna pitanja u svezi usuglašavanja
općih i drugih akata Grada sa zakonom i Statutom, te o tome daje mišljenje i
prijedloge Vijeću, utvrđuje i izdaje pročišćene tekstove odluka i drugih akata
Vijeća kada je za to tim aktima ovlašten, može predlagati donošenje odluka i
drugih akata iz nadležnosti Vijeća te obavlja i druge poslove utvrđene Statutom
i ovim Poslovnikom.
Članak
25.
Odbor za međunacionalne odnose ima
predsjednika, potpredsjednika i tri člana. Predsjednik, potpredsjednik i jedan
član biraju se iz reda vijećnika Gradskog vijeća, a dva člana na prijedlog
Vijeća srpske nacionalne manjine Grada Vrbovskog.
Odbor za međunacionalne odnose razmatra
pitanja u svezi ostvarivanja prava etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina
utvrđenih Ustavom, zakonom ili Statutom; surađuje sa znanstvenim i stručnim
organizacijama, nacional
nim udrugama te
predstavnicima međunarodnih organizacija koje djeluju na području zaštite
ljudskih i etničkih prava; s Odborom za predstavke i pritužbe i s drugim
tijelima Vijeća razmatra pitanja iz njihovog djelokruga, ako su od značaja za
zaštitu ljudskih i etničkih prava; obavlja i druge poslove utvrđene Statutom,
ovim Poslovnikom ili drugim aktom Vijeća.
Članak
26.
Odbor za predstavke i pritužbe ima
predsjednika, potpredsjednika i tri člana.
Odbor za predstavke i pritužbe razmatra
predstavke i pritužbe upućene Vijeću, te ukazuje nadležnim gradskim tijelima na
kršenje ustavnosti i zakonitosti i prava građana u postupku pred tijelima
gradske uprave, ispituje putem nadležnih tijela osnovanost predstavki i
pritužbi te ukazuje nadležnim tijelima na potrebe poduzimanja po zakonu
osnovanih mjera i o tome obavještava podnositelje predstavki i pritužbi.
Članak
27.
Mandatno povjerenstvo ima predsjednika i dva
člana.
Mandatno povjerenstvo raspravlja o pitanjima
koja se odnose na mandatna prava vijećnika.
Mandatno povjerenstvo bira se na prvoj
sjednici na prijedlog predsjedavatelja ili najmanje tri vijećnika.
Članak
28.
Mandat predsjednika, potpredsjednika i
članova radnih tijela traje do isteka mandata Vijeća ukoliko Vijeće ne odluči
drugačije.
Članak
29.
Predsjednik radnog tijela Vijeća organizira
rad radnog tijela, predlaže dnevni red i predsjedava njegovim sjednicama.
Predsjednik potiče razmatranje pojedinih tema
i brine o obavješćivanju članova o pitanjima iz djelokruga radnih tijela.
Predsjednik surađuje s predsjednikom Vijeća,
predsjednicima drugih radnih tijela Vijeća te gradskom upravom o pitanjima iz
djelokruga radnih tijela Vijeća.
Predsjednik se brine o provođenju zaključaka
radnih tijela Vijeća i obavlja druge poslove određene ovim Poslovnikom.
Članak
30.
Sjednicu radnog tijela saziva predsjednik na
vlastitu inicijativu, a dužan ju je sazvati na osnovi zaključka Vijeća, ako to
zatraži predsjednik Vijeća ili trećina članova radnog tijela Vijeća uz
navođenje pitanja koja treba razmatrati na sjednici.
Ako predsjednik ne sazove sjednicu kad je to
obvezan učiniti, sjednicu radnog tijela Vijeća sazvat će predsjednik Vijeća.
Članak
31.
Radna tijela Vijeća mogu zauzimati stajališta
iz svog djelokruga ako sjednici prisustvuje većina članova radnog tijela, a
odluke se donose većinom glasova nazočnih članova.
O radu sjednice vodi se zapisnik.
Članak
32.
Radna tijela Vijeća pokreću razmatranje tema
iz svoga djelokruga na vlastiti poticaj, a obvezatna su razmotriti svako
pitanje iz svog djelokruga koje im uputi na razmatranje ili za koje to zatraži
predsjednik Vijeća.
Članak
33.
Radno tijelo Vijeća obvezno je o svojim
primjedbama, mišljenjima, stajalištima i prijedlozima obavijestiti Vijeće.
Radno tijelo može izvijestiti o stajalištu
manjine svojih članova, kad mišljenja ostanu podijeljena u pogledu prijedloga
za rješavanje pojedinog pitanja.
Kad podnosi izvješće ili prijedlog Vijeću,
radno tijelo određuje izvjestitelja koji će, prema zaključku radnog tijela, na
vlastiti poticaj ili zahtjev Vijeća na sjednici obrazložiti stajalište ili
prijedlog radnog tijela.
Izvjestitelj se na sjednici izjašnjava u ime
radnog tijela Vijeća o pitanjima u svezi s izvješćem odnosno stajalištem ili
prijedlogom radnog tijela, ali ne može izmijeniti stajalište ili prijedlog
radnog tijela ili odustati od njega ako za to nije ovlašten od radnog tijela,
niti se može izjašnjavati o pitanjima o kojima radno tijelo nije dalo svoje
mišljenje ili zauzelo stajalište.
Članak
34.
Radna tijela surađuju međusobno, a mogu
održati i zajedničku sjednicu te Vijeću podnijeti zajedničko izvješće o temi
rasprave.
Članak
35.
Radna tijela imaju pravo tražiti od upravnog
tijela ili drugih tijela Vijeća odgovarajuće obavijesti i druge podatke koji su
im potrebni za rad, a kojima ova tijela raspolažu ili su ih u svom djelokrugu
obvezni prikupljati i evidentirati.
VI. ODNOS VIJEĆA I GRADONAČELNIKA I NJEGOVOG
ZAMJENIKA
1. Gradonačelnik
Članak
36.
Gradonačelnik i njegov zamjenik biraju se na
općim i neposrednim izborima sukladno Zakonu.
Članak
37.
Gradonačelnik i zamjenik gradonačelnika
prisustvuju sjednicama Vijeća i radnih tijela Vijeća, sudjeluju u njihovom
radu, iznose svoja stajališta, daju obavijesti i stručna objašnjenja.
Gradonačelnik može odrediti izvjestitelja za
točke dnevnog reda koje su na njegov prijedlogu uvrštene u dnevni red sjednice
Gradskog vijeća.
U slučaju spriječenosti gradonačelnik može
ovlastiti svoga zamjenika da prisustvuje sjednici Vijeća odnosno radnog tijela.
Ako na raspravi nije nazočan gradonačelnik
odnosno njegov zamjenik odnosno izvjestitelj, Vijeće ili radno tijelo može,
smatra li da je njegova prisutnost neophodna, raspravu o toj temi prekinuti ili
odgoditi.
Članak
38.
O sazvanim sjednicama predsjednik Vijeća i
predsjednici radnih tijela Vijeća izvješćuju gradonačelnika.
Članak
39.
Vijeće odnosno njegova radna tijela mogu
tražiti od pročelnika upravnog odjela i voditelja službe ili drugog tijela
grada, a oni su na postavljeni zahtjev obvezni:
- izvijestiti o pitanjima i pojavama u
djelokrugu odjela odnosno službe ili tijela,
- podnijeti izviješće o izvršavanju i
provođenju odluka i drugih akata odnosno zadaća za čije su izvršavanje
odgovorni,
- dostaviti podatke kojima raspolažu ili koje
su u svom djelokrugu obvezni prikupljati i evidentirati te spise i drugo
potrebno za rad Vijeća ili radnog tijela,
- ogovoriti na upućena pitanja.
VII. ODNOS GRADSKOG VIJEĆA I VIJEĆA SRPSKE
NACIONALNE MANJINE GRADA VRBOVSKOG
Članak
40.
Vijeće srpske nacionalne manjine Grada
Vrbovskog (u daljnjem tekstu: Vijeće nacionalne manjine) ima pravo davati
prijedloge općih akata kojima se uređuju pitanja od značaja za srpsku
nacionalnu manjinu.
Članak
41.
Vijeće nacionalne manjine ima pravo biti
obaviješteno o svakom pitanju o kome će raspravljati Gradsko vijeće, a tiče se
položaja nacionalne manjine.
Vijeću nacionalne manjine obvezno se, radi
davanja prethodnog mišljenja, dostavljaju prijedlozi općih akata koji se tiču
položaja nacionalne manjine.
Ako Vijeće nacionalne manjine o prijedlogu
akta ne dostavi svoje mišljenje do zaključenja rasprave na sjednici Gradskog
vijeća, smatrat će se da Vijeće nacionalne manjine nema primjedbi na prijedlog
toga općeg akta.
O sazvanim sjednicama predsjednik Gradskog
vijeća obavještava Vijeće srpske nacionalne manjine.
Predstavnik Vijeća srpske nacionalne manjine
može sudjelovati u radu Gradskog vijeća, može iznositi stavove i davati
prijedloge o pojedinom pitanju koje se tiče nacionalne manjine, ali bez prava
odlučivanja.
Članak
42.
Vijeće srpske nacionalne manjine putem Odbora
za izbor i imenovanja može isticati kandidate za dužnosti u tijelima Grada
Vrbovskog.
Odbor za izbor i imenovanja dužan je
izvijestiti Gradsko vijeće o prijedlogu Vijeća srpske nacionalne manjine.
VIII. AKTI VIJEĆA
1. Opće odredbe
Članak
43.
Odluke i druge akte (u daljnjem tekstu: akti)
koje Gradsko vijeće donosi na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i
Statutom potpisuje predsjednik Vijeća.
Članak
44.
Odlukom se uređuju društveni i drugi odnosi
važni za građane, pravne osobe i udruge građana, utvrđuju se njihova prava i
dužnosti odnosno druga pitanja od općeg interesa za Grad kad je to propisano
zakonom ili Statutom.
Članak
45.
Akti kojima se uređuje unutarnje ustrojstvo,
način rada i odnosi u Vijeću ili vrše druga opća ovlaštenja donose se u obliku
odluka, poslovnika ili pravilnika.
Članak
46.
Preporukom Vijeće izražava mišljenje o
pojedinim pitanjima od općeg interesa i načinima rješavanja pojedinih problema,
ukazuje na važnost pojedinih pitanja koja se odnose na primjenu Ustava, zakona,
odluka i drugih akata što ih donosi Vijeće, izražava mišljenje u svezi
usklađivanja odnosa i međusobne suradnje s drugim jedinicama lokalne
samouprave, u pitanjima od zajedničkog interesa te predlaže način i mjere koje
bi se trebale poduzimati radi rješavanja pojedinih pitanja.
Članak
47.
Zaključcima Vijeće utvrđuje stajalište o
određenim događajima i pojavama.
Vijeće može na osnovi ocjene stanja u
pojedinim oblastima zaključcima zauzimati stajalište, izražavati mišljenja i
utvrđivati obveze gradonačelnika, upravnog odjela i drugih službi i tijela
Vijeća u pogledu pripremanja prijedloga akata za izvršavanje odluke ili u
pogledu obavljanja drugih poslova iz njihovog djelokruga.
Zaključke kojima zauzimaju stajališta,
izražavaju mišljenja i podnose prijedloge o temama koje razmatraju, donose i
radna tijela Vijeća.
Članak
48.
Tekst odluke i druge akte Vijeća potpisuje
predsjednik Vijeća.
Zaključak, kojeg donosi radno tijelo Vijeća,
potpisuje predsjednik radnog tijela koje je donijelo zaključak.
Članak
49.
Na izvornike odluke i drugih propisa i općih
akata stavlja se pečat Vijeća.
Pod izvornikom odluke odnosno drugih propisa
i općih akata Vijeća, razumijeva se onaj tekst odluke odnosno propisa i općeg
akta koji je usvojen na sjednici Vijeća.
Izvornici akata Vijeća čuvaju se u Vijeću.
O izradi izvornika akata Vijeća, o stavljanju
pečata na izvornike tih akata, o čuvaju izvornika i evidenciji o njima brine se
Upravni odjel.
Članak
50.
Odluke i drugi propisi te akti Vijeća, odluke
o izboru, odnosno imenovanju i razrješenju osoba koje bira ili imenuje Vijeće
objavljuje se u službenom glasilu.
O objavljivanju akata iz stavka 1. ovog
članka brine Upravni odjel.
Članak
51.
Zaključci kojima se zauzimaju stavovi,
izražavaju mišljenja i utvrđuju obveze tijela Vijeća u pogledu izvršavanja
odluka, objavljuju se u službenom glasilu po posebnoj odluci Vijeća.
Članak
52.
Ako predsjednik Vijeća ustanovi da podneseni
prijedlog odluke Vijeću, odnosno analiza, izvješće ili drugi akt nije
sastavljen u skladu s odredbama ovog Poslovnika, zatražit će od predlagatelja
da u određenom roku uskladi prijedlog akta s odredbama ovog Poslovnika.
Za vrijeme dok predlagatelj, odnosno
podnositelj akta, ne otkloni nedostatak akta, smatrat će se da ne teku rokovi
za razmatranje akata utvrđeni ovim Poslovnikom, a ako nedostaci ne budu
otklonjeni u roku od 15 dana od poziva da se prijedlog uskladi, smatrat će se
da akt nije upućen Vijeću.
2. Postupak donošenja akata
Članak
53.
Postupak donošenja odluke pokreće se
prijedlogom odluke.
Predlagatelj odluke odnosno njegov
predstavnik može u početku rasprave podnijeti usmeno izlaganje i kratko
dopunsko obrazloženje prijedloga.
Predlagatelj odluke ima pravo uzimati riječ u
tijeku rasprave, iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se o podnesenim
amandmanima i o izraženim mišljenjima i primjedbama.
Gradonačelnik odnosno njegov zamjenik ako ga
on za to ovlasti može tražiti riječ u tijeku rasprave o odluci i kada
gradonačelnik nije predlagatelj. Ista prava ima i izvjestitelj matičnog radnog
tijela Vijeća.
Članak
54.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga
akta podnosi se u pravilu pismeno u obliku amandmana uz obrazloženje najkasnije
dan prije održavanja sjednice.
Ako se prijedlogom općeg akta mijenja ili
dopunjuje opći akt, amandmani se mogu podnositi samo na članke obuhvaćene
predloženim izmjenama i dopunama.
Amandman se upućuje predsjedniku Vijeća koji
ga prije odlučivanja dostavlja vijećnicima.
Članak
55.
Predsjednik Vijeća dostavlja podnesene
amandmane na prijedlog odluke predlagatelju odluke i gradonačelniku kada on
nije predlagatelj odluke.
Članak
56.
Iznimno, ako se većina vijećnika s tim složi,
vijećnik može podnijeti pisani amandman uz potrebno obrazloženje i na sjednici.
Predlagatelj odluke može podnositi amandmane
sve do zaključenja rasprave.
Gradonačelnik može do zaključenja rasprave
podnositi amandmane i na konačni prijedlog odluke i kada nije predlagatelj.
Podneseni amandmani prema odredbama ovog
članka moraju se umnožiti i prije rasprave o odlučivanju o njima podijeliti
vijećnicima.
Članak
57.
Ako su amandmani takve naravi da bitno
mijenjaju ili odstupaju od prihvaćenog prijedloga odluke, Vijeće može odlučiti
da se rasprava odgodi kako bi se vijećnicima ostavilo dovoljno vremena za
pripremu prije odlučivanja.
Glasovanje o amandmanima će se odgoditi ako
to traži gradonačelnik, neovisno je li on predlagatelj ili matično radno tijelo
iz razloga navedenih u stavku 1. ovog članka.
Članak
58.
O amandmanima se izjašnjavaju predlagatelj i
gradonačelnik, neovisno je li on predlagatelji odluke ili ne.
Izjašnjavanje prema stavku 1. ovog članka u
pravilu je usmeno i iznosi se tijekom rasprave neposredno prije glasovanja o
pojedinim ili svim amandmanima.
Članak
59.
Amandman koji je podnesen u roku postaje
sastavnim dijelom konačnog prijedloga odluke i o njemu se ne glasuje odvojeno:
- ako ga je podnio predlagatelj odluke,
- ako ga je podnio Odbor za statutarno-pravna
pitanja i s njim se suglasio predlagatelj odluke,
- ako ga je podnio vijećnik ili radno tijelo
i s njim se suglasio predlagatelj odluke.
Ako vijećnik ili Odbor za statutarno-pravna
pitanja traži da se o pojedinom amandmanu iz stavka 1. ovog članka posebno
izjašnjava, o tom se amandmanu glasuje odvojeno.
Članak
60.
Ako konačni prijedlog odluke nije podnio
gradonačelnik, o amandmanu na prijedlog s kojim se nije suglasilo gradonačelnik
glasuje se odvojeno.
Amandman prihvaćen na sjednici postaje
sastavni dio konačnog prijedloga odluke o kojoj se odlučuje.
Članak
61.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu
članaka konačnog prijedloga odluke na koju se odnose.
Ako je na jedan članak konačnog prijedloga
podneseno više amandmana najprije se glasuje o amandmanu koji najviše odstupa
od predloženog rješenja i prema tom kriteriju dalje o ostalim amandmanima.
3. Donošenje odluke ili akta po hitnom
postupku
Članak
62.
Iznimno, odluka ili akt se može donijeti po
hitnom postupku ako je to nužno radi sprječavanja ili uklanjanja štete, odnosno
ako bi nedonošenje takvog akta u određenom roku imalo štetne posljedice, ili
ako to zahtijevaju drugi opravdani razlozi.
Uz prijedlog da se odluka ili akt donese po
hitnom postupku podnosi se i prijedlog odluke ili akta, a ako prijedlog podnosi
vijećnik, tada mora imati pismenu podršku još 5 vijećnika.
Prijedlog za donošenja akta po hitnom
postupku podnosi se predsjedniku Gradskog vijeća najkasnije dan prije
održavanja sjednice Gradskog vijeća.
Predsjednik Gradskog vijeća bez odlaganja
upućuje prijedlog da se akt donese po hitnom postupku vijećnicima te
gradonačelniku, ako on nije predlagatelj.
Članak
63.
O prijedlogu iz članka 62. ovog Poslovnika
odlučuje se prilikom utvrđivanja dnevnog reda na početku sjednice.
Ako predsjednik Vijeća nije unio u prijedlog
dnevnog reda sjednice prijedlog da se odluka ili akt donese po hitnom postupku,
a prijedlog je podnesen u rokovima i na način utvrđen ovim Poslovnikom, na
zahtjev predlagatelja odluke ili akta najprije se odlučuje bez rasprave o uvrštavanju
u dnevni red, a ako prijedlog bude prihvaćen, odlučuje se o prijedlogu za hitan
postupak.
Članak
64.
Na predloženu odluku ili akt koji se donosi
po hitnom postupku amandmani se mogu podnositi do zaključenja rasprave.
Na postupak s amandmanima iz stavka 1. ovog
članka primjenjuju se odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na prijedlog
odluke ili akta u redovnom postupku.
4. Donošenje gradskog proračuna i godišnjeg
obračuna proračuna
Članak
65.
Prijedlog proračuna, projekciju proračuna za
sljedeće dvije proračunske godine i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna
Grada podnosi gradonačelnik na način i u rokovima propisanim zakonom.
Članak
66.
Proračun i godišnji izvještaj o izvršenju
proračuna donose se većinom glasova svih vijećnika.
5. Donošenje ostalih akata
Članak
67.
Postupak donošenja ostalih akata uvijek se
pokreće prijedlogom akta.
Predlagatelj akta iz stavka 1. ovog članka,
dužan je podnijeti prijedlog akta predsjedniku Vijeća, a prema naravi akta isti
mora sadržavati i obrazloženje, odnosno uvodno izlaganje, kao i temelj za
provedbu rasprava i usvajanje određene odluke ili zaključka.
Izvješća, analize i ostale informacije, koje
predsjedniku nije dostavio gradonačelnik, predsjednik Vijeća upućuje
gradonačelniku na mišljenje.
Članak
68.
Ako su izvješća, analize te ostale
informacije duže od 15 stranica, vijećnicima se dostavlja sažetak, a osnovni
materijal stoji na raspolaganju u stručnoj službi gradske uprave.
Sažetak mora sadržavati bitne postavke
osnovnog materijala i predlagatelj ga je obvezan dostaviti Vijeću istodobno s
osnovnim materijalom.
Podnositelj izvješća, analize ili informacije
dužan je navesti izvore dokumentacije na kojoj se zasniva osnovni materijal.
IX. VIJEĆNIČKA PITANJA
Članak
69.
Vijećnici mogu postavljati vijećnička pitanja
gradonačelniku, zamjeniku gradonačelnika i pročelnicima upravnih tijela u svezi
poslova iz njihovog djelokruga rada.
Pitanja se postavljaju na sjednici Gradskog
vijeća prije prelaska na prvu točku dnevnog reda usmeno ili u pisanom obliku
posredstvom predsjednika Gradskog vijeća, a vijećnik je dužan navesti kome ga
upućuje.
Vijećnik ima pravo postaviti najviše dva
vijećnička pitanja, a svako postavljanje pitanja može trajati najviše pet
minuta. Pravo postavljanja vijećničkog pitanja ima i klub vijećnika, s time da
može postaviti samo jedno pitanje, čije postavljanje može trajati najduže pet
minuta.
Odgovori na vijećnička pitanja daju se na
samoj sjednici, a ukoliko to nije moguće, moraju se navesti razlozi zbog kojih
se ne može dati odgovor na samoj sjednici. Odgovor može trajati najviše pet
minuta.
Ako je vijećnik nezadovoljan odgovorom može
zatražiti dostavu pisanog odgovora. Pisani odgovor daje se najkasnije na
sljedećoj sjednici.
Gradonačelnik, zamjenik gradonačelnika
odnosno pročelnik dostavljaju pisani odgovor vijećniku posredovanjem
predsjednika Gradskog vijeća. Predsjednik Gradskog vijeća upućuje pisani
odgovor svim vijećnicima.
Članak
70.
Pitanja koja vijećnici postavljaju
gradonačelniku, zamjeniku odnosno pročelniku upravnog tijela kao i odgovori na
ta pitanja moraju biti jasni, precizni i kratki, a mogu ukazivati na prijedlog
mogućih mjera, koje se odnose na postavljeno pitanje.
Ako smatra da postavljeno pitanje nije u
skladu s odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Gradskog vijeća će uputiti
vijećnika na to i pozvati ga da svoje pitanje uskladi s tim odredbama.
Ako vijećnik ne uskladi svoje pitanje s
odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Gradskog vijeća neće to pitanje uputiti
tijelu ili osobi kojemu je namijenjeno i o tome će obavijestiti vijećnika.
Članak
71.
Ako bi se odgovor odnosio na pitanje koje
predstavlja profesionalnu tajnu, gradonačelnik, zamjenik gradonačelnika odnosno
pročelnik može predložiti da se odgovori neposredno vijećniku ili na sjednici
Gradskog vijeća bez prisutnosti javnosti, ili na zatvorenoj sjednici radnog
tijela u čijem je djelokrugu rada to pitanje.
Članak
72.
Nakon primljenog odgovora vijećnik može na
sjednici Gradskog vijeća iznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko
pitanje. Iznošenje mišljenja i dopunsko pitanje ne može trajati duže od dvije
minute.
Vijećnik koji nije bio nazočan na sjednici na
kojoj je predsjednik Gradskog vijeća obavijestio Gradsko vijeće o pitanju koje
je bilo postavljeno i dobivenom odgovoru, može pisano dostaviti mišljenje ili
postaviti dopunsko pitanje.
X. PODNOŠENJE IZVJEŠĆA GRADONAČELNIKA
Članak
73.
Gradonačelnik podnosi izvješće o svom radu u
skladu s odredbama Statuta Grada Vrbovskog.
Članak
74.
Prijedlog za traženje izvješća od
gradonačelnika o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti
najmanje 1/3 vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora
biti potpisan od svih vijećnika koji predlažu donošenje zaključka o traženju
izvješća gradonačelnika. U prijedlogu mora biti jasno postavljeno, formulirano
i obrazloženo pitanje o kojem se traži izvješće.
Članak
75.
Predsjednik Gradskog vijeća stavlja prijedlog
za traženje izvješća na dnevni red prve iduće sjednice Gradskog vijeća koja se
održava nakon primitka prijedloga, ali ne prije nego što protekne petnaest dana
od dana primitka prijedloga.
Članak
76.
Predstavnik vijećnika koji su podnijeli
prijedlog za traženje izvješća ima pravo na sjednici Gradskog vijeća izložiti i
obrazložiti prijedlog.
Gradonačelnik ima pravo na sjednici usmeno se
očitovati na podneseni prijedlog.
Članak
77.
Raspravu o izvješću gradonačelnika Gradsko
vijeće može završiti utvrđivanjem stajališta o pitanju koje je zahtjevom za
podnošenjem izvješća pokrenuto ili donošenjem zaključka kojim se od
gradonačelnika traži izvršavanje općih akata Gradskog vijeća.
Članak
78.
Vijećnici koji su podnijeli prijedlog za
traženje izvješća gradonačelnika mogu prijedlog povući najkasnije prije
odlučivanja o prijedlogu.
Ako prijedlog za traženje izvješća
gradonačelnika nije usvojen, prijedlog za traženje izvješća o bitno podudarnom
pitanju ne može se ponovno postaviti prije proteka roka od šest mjeseca od dana
kada je Gradsko vijeće donijelo zaključak kojim ne prihvaća prijedlog za
traženje izvješća od gradonačelnika.
XI. RED NA SJEDNICAMA
1. Sazivanje sjednice
Članak
79.
Sjednicu Gradskog vijeća saziva predsjednik Gradskog
vijeća.
Predsjednik Gradskog vijeća je dužan sazvati
sjednicu Gradskog vijeća na obrazloženi prijedlog najmanje jedne trećine
vijećnika ili na prijedlog gradonačelnika, u roku od 15 dana od dana primitka
zahtjeva. Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od vijećnika,
odnosno gradonačelnika.
Sjednice Gradskog vijeća traju dok se ne
iscrpi utvrđeni dnevni red.
Ukoliko predsjednik Gradskog vijeća ne sazove
sjednicu u roku iz stavka 2. ovog članka, sjednicu će sazvati gradonačelnik u
daljnjem roku od 15 dana.
Nakon proteka rokova iz stavka 2. i 4. ovog
članka sjednicu Gradskog vijeća može na zahtjev jedne trećine vijećnika,
sazvati čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i
područne (regionalne) samouprave. Zahtjev vijećnika mora biti predan u pisanom
obliku i potpisan od vijećnika.
Članak
80.
Sjednice vijeća sazivaju se pisanim pozivom,
a samo u izuzetno hitnim slučajevima i na drugi način.
Poziv za sjednicu sa materijalima koji se
odnose na prijedlog dnevnog reda dostavlja se vijećnicima pet dana prije
održavanja sjednice. Samo iz osobito opravdanih razloga ovaj rok se može
skratiti.
Poziv i materijal za sjednicu se mogu
dostaviti i elektroničkim putem. Sjednica Gradskog vijeća može se održavati i
putem video veze.
O drugačijem načinu sazivanja sjednice i
opravdanosti razloga za sazivanje sjednice u kraćem roku odlučuje predsjednik
Gradskog vijeća.
Materijali za sjednicu Gradskog vijeća
dostavljaju se vijećnicima, gradonačelniku, zamjeniku gradonačelnika, pročelniku
odnosno voditeljima upravnih tijela, vijećima mjesnog odbora na području Grada
Vrbovskog, političkim strankama koje imaju vijećnike u Gradskom vijeću, Vijeću
srpske nacionalne manjine Grada Vrbovskog i sredstvima javnog priopćavanja.
2. Dnevni red
Članak
81.
U prijedlog dnevnog reda, koji se šalje uz
poziv za sjednicu, predsjednik Vijeća unosi sve teme koje su mu u rokovima i na
način predviđen ovim Poslovnikom podnijeli ovlašteni predlagači.
Ako je dnevni red sjednice predložen u
pisanom obliku uz poziv za sjednicu, predsjednik Vijeća može na samoj sjednici
mijenjati prijedlog dnevnog reda, na način što će iz predloženog dnevnog reda
izostaviti pojedine teme ili dopuniti dnevni red novim temama.
Ako predsjednik Vijeća nije u prijedlog
dnevnog reda unio predmet što ga je bio predložio ovlašteni predlagač u roku i
na način predviđen ovim Poslovnikom, a predlagač ostane pri svome prijedlogu, o
prijedlogu se odlučuje na sjednici bez rasprave. Isto tako se postupa s
prijedlogom što ga ovlašteni predlagač podnese poslije sazivanja sjednice
Vijeća.
Predsjednik Vijeća dužan je predložiti dopunu
dnevnog reda kada to u pisanom obliku traži jedna trećina ukupnog broja
vijećnika.
Članak
82.
Dnevni red sjednice utvrđuje se na početku
sjednice. Iznimno na 1. konstituirajućoj sjednici Vijeća nakon što je Vijeće
konstituirano izborom predsjednika Vijeća, dnevni red se može nadopuniti
točkama koje se odnose na izbor potpredsjednika Vijeća i izbor radnih tijela
Vijeća.
Na sjednici Vijeća, prilikom utvrđivanja
dnevnog reda, predsjednik Vijeća najprije će staviti na glasovanje prijedlog da
se pojedini opći akt donese po hitnom postupku, time da se odluka o tome donosi
bez rasprave. Potom, predsjednik stavlja na glasovanje prijedloge za izmjenu
ili dopunu dnevnog reda, a nakon toga se odlučuje o prijedlogu dnevnog reda u
cjelini.
O prijedlogu dnevnog reda glasuje se »za« ili
»protiv« većinom glasova prisutnih članova Vijeća.
3. Predsjedanje i sudjelovanje u radu
Članak
83.
Sjednici Vijeća predsjedava predsjednik
Vijeća, a u njegovoj odsutnosti ili spriječenosti jedan od potpredsjednika
Vijeća.
Članak
84.
Radu sjednice, kao gosti, mogu prisustvovati
svi oni koje je pozvao predsjednik Vijeća.
Građani te predstavnici udruga građana mogu
nazočiti sjednicama Vijeća, uz uvjet da svoju nazočnost pismeno najave
predsjedniku Vijeća najmanje 48 sati prije početka sjednice. Ukoliko je broj
najavljenih građana ili predstavnika udruga građana nadilazi prostorne
mogućnosti prijama većeg broja osoba, predsjednik vijeća odredit će broj građana
ili predstavnika udruga građana koji mogu nazočiti sjednici, a prioritet imaju
oni građani odnosno predstavnici udruga građana koji su ranije prijavili svoj
dolazak.
Građani i predstavnici udruga građana
prisutni na sjednici ne mogu se neposredno uključivati u rad Vijeća, ne smiju
govorom, upadicama ili na drugi način ometati tijek sjednice. Predsjednik
Vijeća može opomenuti prisutne građane zbog narušavanja reda, a ako po opomeni
nastave sa ometanjem rada vijeća može im naložiti da se udalje sa sjednice.
Članak
85.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego
što zatraži i dobije riječ od predsjedatelja.
Prijave za govor primaju se čim se otvori
rasprava.
Predsjedatelj se brine da govornik ne bude
ometan ili spriječen u svom govoru.
Članak
86.
Predsjedatelj daje vijećnicima riječ po
redoslijedu kojim su se prijavili.
Vijećniku koji želi govoriti o povredi
Poslovnika ili o povredi utvrđenog dnevnog reda predsjedatelj daje riječ čim je
ovaj zatraži. Govor vijećnika ne može trajati duže od tri minute. Predsjedatelj
je dužan poslije iznesenog prigovora dati objašnjenje o povredi Poslovnika
odnosno utvrđenog dnevnog reda. Ako vijećnik nije zadovoljan danim objašnjenjem
o tom se odlučuje na sjednici bez rasprave.
Ako vijećnik zatraži riječ da bi ispravio
navod za koji drži da je netočno izložen i koji je bio povod nesporazuma ili
koji zahtjeva objašnjenje, predsjedatelj će mu dati riječ čim završi govor onog
koji je to izazvao. Vijećnik se u svom govoru mora ograničiti na ispravak
odnosno obrazloženje, a njegov govor ne može trajati dulje od dvije minute.
Članak
87.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se
raspravlja i prema utvrđenom dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta dnevnog
reda, predsjedatelj će ga opomenuti da se drži dnevnog reda.
Ako se govornik i poslije drugog poziva ne
drži teme dnevnog reda, predsjedatelj će mu oduzeti riječ.
Članak
88.
Na sjednici se može odlučiti da govornik o
istoj temi može govoriti samo jedanput, a može se odrediti i vrijeme trajanja
govora. Vijećnik u raspravi u pravilu može govoriti najduže deset minuta, a
predstavnik predlagača dvadeset minuta, a predstavnici klubova vijećnika do
petnaest minuta.
Iznimno, zbog važnosti teme Vijeće može
odlučiti da vijećnik, predstavnik predlagača ili predstavnici klubova vijećnika
mogu govoriti i dulje od vremena utvrđenog u stavku 1. ovog članka.
Nakon što svi vijećnici koji su se prijavili
za raspravu završe svoj govor, predstavnici klubova vijećnika mogu ponovno
zatražiti riječ.
4. Održavanje reda na sjednici
Članak
89.
Red na sjednici osigurava predsjedatelj.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se
raspravlja i prema utvrđenom dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta dnevnog
reda, govori, a nije dobio odobrenje predsjednika, svojim upadicama ili na
drugi način ometa govornika ili u svom govoru grubo vrijeđa osobe koje
sudjeluju u radu Gradskog vijeća, predsjednik Gradskog vijeća će ga opomenuti.
Ako govornik i poslije opomene nastavi sa
ponašanjem zbog kojeg mu je opomena izrečena, predsjednik Gradskog vijeća će mu
oduzeti riječ, a po potrebi i udaljiti ga sa sjednice.
Ako vijećnik odbije napustiti sjednicu u
slučaju iz stavka 4. ovog članka, predsjednik Gradskog vijeća će utvrditi da je
vijećnik udaljen sa sjednice i da se ne broji prilikom glasovanja.
5. Tijek sjednice
Članak
90.
Nakon otvaranja sjednice, predsjedatelj daje
potrebna obavještenja u vezi s radom sjednice i obavijesti o drugim pitanjima.
Predsjedatelj obavještava vijećnike o broju
nazočnih vijećnika na sjednici te o tome koji su ga vijećnici obavijestili da
su spriječeni prisustvovati sjednici.
Članak
91.
Poslije utvrđivanja dnevnog reda prelazi se
na raspravu o pojedinim temama i to redom koji je utvrđen u prihvaćenom dnevnom
redu.
U raspravi o temama utvrđenim dnevnim redom
svoja stajališta mogu iznijeti i predstavnici klubova vijećnika s tim da u
redoslijedu govornika imaju prednost.
Članak
92.
Na sjednici se o svakom predmetu iz utvrđenog
dnevnog reda najprije raspravlja, a zatim odlučuje, osim ako je ovim
Poslovnikom određeno da se odlučuje bez rasprave.
Na prijedlog predsjedatelja o dvije ili više
točaka utvrđenog dnevnog reda može se provesti objedinjena rasprava.
Članak
93.
Predsjedatelj zaključuje raspravu kada utvrdi
da nema više prijavljenih govornika. Predsjedatelj zaključuje sjednicu, u
pravilu, kada se iscrpi utvrđeni dnevni red sjednice.
Predsjedatelj može predložiti Vijeću da se
zbog opširnosti dnevnog reda ili drugog razloga sjednica prekine i nastavi
narednog dana u određeni sat.
O prekidu sjednice Vijeće odlučuje bez
rasprave.
O danu i satu nastavka prekinute sjednice
obavijest se dostavlja svim vijećnicima koji nisu bili nazočni sjednici Vijeća
u vrijeme donošenja odluke o prekidu sjednice.
6. Odlučivanje
Članak
94.
Za donošenje odluka na sjednici Vijeća
potrebna je nazočnost većine vijećnika.
Članak
95.
Odluke i druge akte Vijeće donosi većinom
glasova, ukoliko je na sjednici nazočna većina vijećnika osim ako zakonom,
Statutom ili ovim Poslovnikom nije drugačije određeno.
Većinom glasova svih vijećnika, Vijeće
donosi:
- Statut,
- Poslovnik Gradskog vijeća,
- gradski proračun,
- godišnji obračun gradskog proračuna,
- godišnje izvješće o izvršavanju proračuna,
- odluku o izboru i razrješenju predsjednika
i potpredsjednika Gradskog vijeća,
- odluku o raspisivanju referenduma za
razrješenje gradonačelnika i njegovog zamjenika,
- Odluku o raspisivanju referenduma o
pitanjima iz samoupravnog djelokruga utvrđenih Statutom Grada Vrbovskog
- i druge akte utvrđene zakonom ili Statutom.
7. Glasovanje
Članak
96.
Glasovanje na sjednici je javno, osim ako
Vijeće ne odluči da se o nekom pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se istovremenim
dizanjem ruke ili poimeničnim izjašnjavanjem.
Glasovanje dizanjem ruke provodi se na način
da predsjednik Vijeća prvo poziva vijećnike da se izjasne tko je »za«
prijedlog, zatim tko je »protiv« prijedloga te na kraju tko se uzdržao od
glasovanja.
Kod utvrđivanje dnevnog reda glasuje se tko
je »za« ili »protiv«.
Iznimno od odredbe stavka 3. ovog članka ako
se prilikom glasovanja o amandmanu za njegovo prihvaćanje izjasni manje od
polovice nazočnih vijećnika, predsjednik Vijeća može odmah konstatirati da je
amandman odbijen.
Poimenično glasovanje provodi se tako da
svaki prozvani vijećnik izgovara »za« ili »protiv« prijedloga odnosno
»uzdržan«.
Kad je prozivanje završeno, ponovo se
prozivaju oni vijećnici za koje u popisu vijećnika nije zabilježeno da su
glasovali.
Članak
97.
Predsjednik
Vijeća objavljuje rezultat glasovanja.
Članak
98.
Tajno glasovanje provodi se u pravilu kod
izbora, odnosno imenovanja u slučaju kada je broj predloženih kandidata veći od
broja koji se bira, odnosno imenuje.
Na prijedlog najmanje 5 vijećnika Vijeće može
odlučiti da se javno glasuje i u slučaju kada je broj predloženih kandidata
veći od broja koji se bira, odnosno imenuje.
Na zahtjev jednog vijećnika koji zatraži
provjeru glasovanja, predsjednik Vijeća nalaže brojanje i ponovno objavljuje
rezultate glasovanja.
Članak
99.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim
listićima. Glasački listići iste su veličine, boje i oblika i ovjereni su
pečatom Vijeća.
Na glasačkom listiću kandidati su navedeni
abecednim redom prezimena.
Ukoliko se glasuje o pojedinom prijedlogu ili
predmetu, pitanje mora biti postavljeno jasno i precizno, a glasuje se »za« ili
»protiv«.
Glasačke listiće priprema djelatnik Upravnog
odjela, koji predsjedniku Vijeća pomaže kod tajnog glasovanja. Predsjednik
Vijeća može odrediti i određeni broj vijećnika koji će mu pomagati kod tajnog
glasovanja.
Članak
100.
Djelatnik ili vijećnik koji pomaže
predsjedniku Vijeća u provođenju tajnog glasovanja predaje vijećnicima glasačke
listiće i zaokružuje redni broj ispred imena vijećnika kojemu je glasački
listić predan.
Broj glasačkih kutija i mjesta na koja će se
postaviti određuje određeni djelatnik Upravnog odjela.
Glasovanju kod svake kutije prisustvuje jedan
od vijećnika izabran da pomaže predsjedniku Vijeća.
Članak
101.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se
prekida radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se istim postupkom
kao i prvo glasovanje.
Članak
102.
Vijećnik može glasovati samo jednim glasačkim
listićem i to osobno.
Nevažeći je nepopunjeni listić, glasački
listić koji je popunjen tako da se ne može sa sigurnošću utvrditi za koga ili
što je vijećnik glasovao.
Članak
103.
Nakon što su svi nazočni vijećnici predali
glasačke listiće i nakon što je predsjednik Vijeća objavio da je glasovanje
završeno, prelazi se na utvrđivanje rezultata glasovanja u dvorani u kojoj se
održava sjednica.
Rezultat glasovanja utvrđuje se na osnovi
predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik
Vijeća u prisutnosti vijećnika koji su pomagali kod glasovanja.
Predsjednik Vijeća objavljuje rezultate
glasovanja na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
XII. IZBORI I IMENOVANJA
Članak
104.
Vijeće bira članove radnih tijela Vijeća te
imenuje i razrješavana druge osobe određene zakonom, drugim propisom ili
Statutom.
Prije početka glasovanja, predsjednik Vijeća
obavještava vijećnike o načinu glasovanja i o utvrđivanju rezultata glasovanja,
imenovanja odnosno razrješenja.
Članak
105.
Ako se ne može utvrditi koji su kandidati
izabrani odnosno imenovani zbog toga što su dva ili više kandidata dobili
jednak broj glasova, glasovanje se ponavlja samo za te kandidate.
Ako prilikom glasovanja potrebnu većinu ne
dobije broj kandidata koji se bira, glasovanje se ponavlja samo za kandidate
koji nisu dobili potrebnu većinu.
U ponovljenom glasovanju (drugom krugu)
izabran je kandidat koji dobije veći broj glasova članova Gradskog vijeća koji
su glasovali.
Članak
106.
Predsjednik i potpredsjednici Vijeća biraju
se na vrijeme do isteka vijećničkog mandata, odnosno do razrješenja.
Članak
107.
Izbor, imenovanje i razrješenje članova
radnih tijela Vijeća obavlja se na prijedlog Odbora za izbor i imenovanja ili
na prijedlog grupe od najmanje 1/3 vijećnika.
XIII. ZAPISNICI
Članak
108.
O radu sjednice vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu
sjednice, o prijedlozima iznijetim na sjednici, o sudjelovanju u raspravi te o donesenim
odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o
pojedinom predmetu.
Članak
109.
Svaki vijećnik ima pravo na početku sjednice
iznijeti primjedbu na zapisnik prethodne sjednice.
O osnovanosti primjedbe odlučuje se na
sjednici bez rasprave. Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u zapisniku
odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe,
odnosno zapisnik u kojem su suglasno prihvaćenim primjedbama izvršene izmjene
smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik Vijeća
i djelatnik zadužen za vođenje zapisnika.
XIV. JAVNOST RADA
Članak
110.
Vijeće obavještava javnost o radu Vijeća i
odlukama koje je donijelo kao i o temama o kojima se raspravljalo.
Prijedlozi akata Vijeća odnosno akti Vijeća
mogu se u cijelosti objaviti u sredstvima javnog priopćavanja ili kao posebne
publikacije.
Članak
111.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni
dokumenti i materijali Vijeća koji su u skladu s posebnim propisima označeni
kao službena, vojna ili državna tajna.
Vijećnik ne smije iznositi podatke koje je
saznao na sjednicama, a imaju karakter povjerljivosti naveden u stavku 1. ovog
članka.
Način rukovanja dokumentima koji se smatraju
službenom, vojnom ili državnom tajnom uređuje se uputom.
Članak
112.
Sjednica ili pojedini dio sjednice radnih
tijela Vijeća mogu se po odluci radnog tijela održati bez nazočnosti javnosti.
Članak
113.
Izvjestitelji sredstava javnog priopćavanja
imaju pravo pratiti rad Vijeća i njegovih radnih tijela i izvješćivati javnost
o njihovom radu.
Na sjednicama radnih tijela Vijeća može se
odlučiti da izvjestitelji tiska i drugih sredstava javnog priopćavanja mogu
prisustvovati sjednici i ako se na njoj raspravlja o nekom pitanju o kojem se
raspravlja u pravilu bez prisutnosti javnosti. O takvom pitanju mogu
izvjestitelji tiska i drugih sredstava priopćavanja davati za javnost samo one
obavijesti za koje je to na sjednici odluči.
Na sjednici se može odlučiti da se obavijesti
o takvom pitanju mogu davati tek po isteku određenog roka.
Članak
114.
Dužnost je izvjestitelja tiska i drugih
sredstava javnog priopćavanja da iznose točne podatke o temama koje se
razmatraju na Vijeću.
Radi pružanja pomoći i stvaranja povoljnih uvjeta
za rad predstavnika tiska i drugih sredstava javnog priopćavanja u Vijeću,
osiguravaju im se pravovremena dostava materijala i uvjeti za praćenje rada
sjednica Vijeća i radnih tijela, razgovori s predstavnicima predlagatelja ili s
dužnosnicima u Vijeću i drugi kontakti s izvjestiteljima.
Članak
115.
Radi što potpunijeg i točnijeg izvješćivanja
o rezultatima rada Vijeća i radnih tijela može se dati službeno priopćenje za
tisak i za druga sredstva priopćavanja.
Konferencija za tisak održava se po odluci
Vijeća, a uz suglasnost predsjednika Vijeća.
Tiskovnu konferenciju može održati i radno
tijelo.
XV. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
116.
Na dan stupanja na snagu ovog Poslovnika
prestaje važiti Poslovnik Gradskog vijeća Grada Vrbovskog (»Službene novine«
broj 31/01, 3/02, 34/04, 41/05, 22/06 i 27/06).
Članak
117.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana
nakon objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 012-04/09-01-2
Ur. broj: 2193-01-01/09-1
Vrbovsko, 30. srpnja 2009.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA VRBOVSKOG
Predsjednik
Gradskog
vijeća
Dražen
Mufić, dipl. ing., v. r.