Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01,
60/01 - vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i
36/09) i članka 27. Statuta Općine Lovran (»Službene
novine PGŽ« broj 26/01, 14/02, 8/05, 4/06 - pročišćeni
tekst, 22/06 i 6/07) Općinsko vijeće Općine Lovran, na 2.
sjednici, održanoj dana 13. srpnja 2009 godine donosi
STATUT OPĆINE LOVRAN
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Statutom se podrobnije uređuje samoupravni djelokrug Općine Lovran, njezina obilježja, javna priznanja,
ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela Općine Lovran,
način obavljanja poslova, oblici neposrednog sudjelovanja
građana u odlučivanju, provođenje referenduma u pitanjima iz samoupravnog djelokruga, mjesna samouprava,
ustrojstvo i rad javnih službi, suradnja s drugim jedinicama
lokalne i područne (regionalne) samouprave, te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza Općine
Lovran.
Članak 2.
Općina Lovran je jedinica lokalne samouprave.
Naziv, područje i sjedište Općine Lovran određeni su
Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj (NN 86/06,125/06-ispr., 16/07-ispr.).
Granice Općine Lovran mogu se mijenjati na način i po
postupku propisanom zakonom.
Članak 3.
Općina Lovran je pravna osoba.
Sjedište Općine Lovran je u Lovranu, Šet. m. Tita, br.
41.
II. OBILJEŽJA OPĆINE LOVRAN
Članak 4.
Općina Lovran ima grb, zastavu i svečanu zastavu.
Obilježjima iz stavka 1. ovog članka izražava se pripadnost Općini Lovran i predstavlja njezin povijesni identitet.
Izgled i način uporabe te zaštita obilježja Općine Lovran
utvrđuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća, u skladu
sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 5.
U Općini Lovran obilježava se 24. travnja kao Dan
Općine koji se svečano slavi kao općinski blagdan.
III. JAVNA PRIZNANJA
Članak 6.
Općinsko vijeće (dalje u tekstu: Vijeće) dodjeljuje javna
priznanja za iznimna dostignuća i doprinos od osobitog
značenja za razvitak i ugled Općine Lovran, a poglavito
za naročite uspjehe u unapređivanju gospodarstva, znanosti, kulture, zaštite i unapređivanja čovjekovog okoliša,
športa, tehničke kulture, zdravstva i drugih javnih djelatnosti, te za poticanje aktivnosti koje su tome usmjerene.
Članak 7.
Javna priznanja Općine Lovran jesu:
1. Imenovanje počasnim građaninom Općine Lovran,
2. Nagrada Općine Lovran za životno djelo,
3. Nagrada Općine Lovran,
4. Zahvalnica Općine Lovran.
Članak 8.
Uvjeti za dodjelu javnih priznanja, njihov izgled i oblik,
kriterij i postupnost njihove dodjele te tijela koja provode
postupak i dodjeljuju priznanja, uređuju se posebnom
odlukom Vijeća.
IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA
LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak 9.
Ostvarujući zajednički interes u unapređivanju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Općina Lovran
uspostavlja i održava suradnju s drugim jedinicama lokalne
samouprave u zemlji i inozemstvu, u skladu sa zakonom i
međunarodnim ugovorima.
Kriteriji za uspostavljanje suradnje, te postupak donošenja odluke, uređuje se posebnom odlukom Vijeća.
Članak 10.
Vijeće donosi odluku o uspostavljanju suradnje,
odnosno o sklapanju sporazuma (ugovora, povelje, memoranduma i sl.) o suradnji s pojedinim jedinicama lokalne
samouprave kada ocijeni da postoji dugoročan i trajan interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti za njezino razvijanje.
Članak 11.
Sporazum o suradnji Općine Lovran i općine ili grada
druge države objavljuje se u službenom glasilu Općine
Lovran.
V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak 12.
Općina Lovran je samostalna u odlučivanju u poslovima
iz samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i zakonom, te podliježe samo nadzoru zakonitosti rada i akata tijela Općine Lovran.
Članak 13.
Općina Lovran u samoupravnom djelokrugu obavlja
poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju
prava građana, a koji nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni
državnim tijelima i to osobito poslove koji se odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- komunalno gospodarstvo,
- brigu o djeci,
- obrazovanje i odgoj,
- socijalnu skrb,
- primarnu zdravstvenu zaštitu,
- kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
- zaštitu potrošača,
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarnu zaštitu i civilnu zaštitu,
- promet na svom području te
- ostale poslove sukladno posebnim zakonima.
Općina Lovran obavlja poslove iz samoupravnog djelokruga sukladno posebnim zakonima kojima se uređuju
pojedine djelatnosti iz stavka 1. ovog članka.
Poslovi iz samoupravnog djelokruga detaljnije se utvrđuju odlukama Vijeća i Općinskog načelnika (dalje u tekstu: načelnik), u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 14.
Osiguranje lokalnih potreba u oblasti brige o djeci, obrazovanja i odgoju, kulture, tjelesne kulture i športa obuhvaća poslove utvrđivanja javnih potreba u tim oblastima
te osiguranje financijskih i drugih materijalnih uvjeta za njihovu realizaciju.
Članak 15.
Općina Lovran može organizirati obavljanje pojedinih
poslova iz članka 13. ovog Statuta zajednički s drugom jedinicom lokalne samouprave ili više jedinica lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog tijela, zajedničkog upravnog odjela ili službe, zajedničkog trgovačkog društva ili
zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova u
skladu s posebnim zakonom.
Temeljem odluke o obavljanju poslova, na način propisan u stavku 1. ovog članka, koju donosi Vijeće, zaključuje
se sporazum o zajedničkom organiziranju poslova, kojim se
uređuju međusobni odnosi u obavljanju zajedničkih
poslova.
Članak 16.
Općina Lovran može posebnom odlukom Vijeća pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Općine, čije je
obavljanje od šireg interesa za građane na području više
jedinica lokalne samouprave, prenijeti na Primorsko goransku županiju, u skladu s njezinim Statutom.
VI. NESPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA
U ODLUČIVANJU
Članak 17.
Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o
lokalnim poslovima putem lokalnog referenduma i zbora
građana, u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 18.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni Statuta Općine, o prijedlogu općeg akta,
radi prethodnog pribavljanja mišljenja stanovnika o promjeni područja Općine, radi razrješenja načelnika i njegovog zamjenika, kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju referenduma iz stavka 1. ovog članka može, temeljem odredaba
zakona i ovog Statuta, dati jedna trećina članova Vijeća,
načelnik, polovina mjesnih odbora na području Općine i
20% birača upisanih u popis birača Općine.
Članak 19.
Referendum se može raspisati radi razrješenja načelnika
i njegovog zamjenika u slučaju:
- kada krše ili ne izvršavaju odluke Vijeća,
- kada svojim radom prouzroče Općini Lovran znatnu
materijalnu štetu odnosno štetu u iznosu od 1% od proračuna Općine Lovran u tekućoj godini odnosno kada 1% od
proračuna iznosi preko 500.000 kuna tada je znatna materijalna šteta, šteta u iznosu od 500.000 kuna i više.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju referenduma iz stavka 1. ovog članka može dati najmanje jedna
trećina članova Vijeća. Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od vijećnika.
Prijedlog za raspisivanje referenduma iz stavka 1. ovog
članka može dati i 20% birača upisanih u popis birača
Općine Lovran. Prijedlog mora biti predan u pisanom
obliku i potpisan od birača.
Vijeće ne smije raspisati referendum o razrješenju načelnika i njegovog zamjenika prije proteka roka od 6 mjeseci
od početka mandata načelnika i njegovog zamjenika.
Ako na referendumu nije donesena odluka o razrješenju
načelnika i njegovog zamjenika, novi referendum se ne
smije raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od dana
održavanja prethodnog referenduma.
Članak 20.
Vijeće je dužno razmotriti podneseni prijedlog za raspisivanje referenduma najkasnije u roku od 30 dana od dana
prijema prijedloga.
Ako Vijeće ne prihvati prijedlog za raspisivanje referenduma, a prijedlog su dali birači, sukladno članku 19.,
stavku 3., Statuta, Vijeće je dužno dati odgovor podnositeljima najkasnije u roku od tri mjeseca od prijema prijedloga.
Članak 21.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži naziv tijela
koje raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje
referendum, naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku pitanja o kojem će birači odlučivati, obrazloženje akta ili pitanja o kojima se raspisuje referendum, referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan
ili više prijedloga o kojima će birači odlučivati, te dan održavanja referenduma.
Članak 22.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani koji
imaju prebivalište na području Općine Lovran, odnosno
na području za koje se raspisuje referendum i upisani su
u popis birača.
Članak 23.
Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz članka
18. ovog Statuta obvezatna je za Vijeće.
Članak 24.
Postupak provođenja referenduma i odluke donijete na
referendumu podliježu nadzoru zakonitosti općih akata
kojeg provodi središnje tijelo državne uprave, nadležno
za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
Članak 25.
Vijeće može tražiti mišljenje od zborova građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općine
kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1. ovog članka
može dati jedna trećina vijećnika Vijeća i načelnik.
Vijeće je dužno razmotriti prijedlog iz stavka 2. ovog
članka u roku od 60 od dana zaprimanja prijedloga.
Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se pitanja o
kojima će se tražiti mišljenje od zborova građana te vrijeme u kojem se mišljenje treba dostaviti.
Članak 26.
Zbor građana saziva predsjednik Vijeća u roku od 15
dana od dana donošenja odluke Vijeća.
Za pravovaljano izjašnjavanje na zboru građana
potrebna je prisutnost najmanje 5% birača upisanih u
popis birača mjesnog odbora za čije područje je sazvan
zbor građana.
Izjašnjavanje građana na zboru građana je javno, a
odluke se donose većinom glasova prisutnih građana.
Članak 27.
Građani imaju pravo predlagati Vijeću donošenje određenog akta ili rješavanja određenog pitanja iz djelokruga
Vijeća.
Vijeće raspravlja o prijedlogu iz stavka l. ovog članka
ako prijedlog, potpisom, podrži najmanje 10% birača upisanih u popis birača Općine.
Vijeće je dužno dati odgovor podnositeljima, najkasnije
u roku od 3 mjeseca od prijema prijedloga.
Članak 28.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi predstavke i pritužbe na rad tijela Općine Lovran, kao i na
rad upravnih tijela Općine Lovran, te na nepravilan
odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se obraćaju radi
ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih
građanskih dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik tijela Općine
Lovran odnosno pročelnik upravnog tijela dužan je odgovoriti u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke,
odnosno pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovog članka osigurava se
ustanovljavanjem knjige pritužbi, postavljanjem sandučića
za predstavke i pritužbe, neposrednim komuniciranjem s
ovlaštenim predstavnicima tijela Općine, te, ukoliko za to
postoje tehničke pretpostavke, net meetingom i chatom.
VII. TIJELA OPĆINE LOVRAN
Članak 29.
Tijela Općine Lovran su Općinsko vijeće i Općinski
načelnik.
1. OPĆINSKO VIJEĆE
Članak 30.
Vijeće je predstavničko tijelo građana i tijelo lokalne
samouprave, koje donosi odluke i akte u okviru prava i
dužnosti Općine, te obavlja i druge poslove u skladu s
Ustavom, zakonom i ovim Statutom.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno određeno
nadležno tijelo za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga, poslovi i zadaće koje se odnose na uređivanje
odnosa iz samoupravnog djelokruga u nadležnosti su
Vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su načelnika.
Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovog članka ne
može utvrditi nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja
Vijeće.
Članak 31.
Vijeće donosi:
- Statut Općine Lovran,
- Poslovnik Općinskog vijeća Općine Lovran,
- odluku o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja
nekretninama u vlasništvu Općine,
- proračun i odluku o izvršenju proračuna,
- godišnje izvješće o izvršenju proračuna,
- odluku o privremenom financiranju,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina
Općine Lovran čija ukupna vrijednost prelazi 0,5% iznosa
prihoda bez primitaka, ostvarenih u godini koja prethodi
godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina, odnosno čija je pojedinačna vrijednost veća
od 1.000.000 kuna,
- odlučuje o davanju suglasnosti za zaduživanje pravnim
osobama u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu
Općine i o davanju suglasnosti za zaduživanje ustanova
kojih je osnivač Općina,
- donosi odluke o izradi, izmjeni ili dopuni i stavljanju
izvan snage dokumenata prostornog planiranja,
- odluku o promjeni granice Općine Lovran,
- uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih odjela i službi,
- osniva javne ustanove, ustanove, trgovačka društva i
druge pravne osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Općinu,
- daje prethodne suglasnosti na statute ustanova, ukoliko
zakonom ili odlukom o osnivanju nije drugačije propisano,
- donosi odluke o potpisivanju sporazuma o suradnji s
drugim jedinicama lokalne samouprave, u skladu sa
općim aktom i zakonom,
- raspisuje lokalni referendum,
- bira i razrješava predsjednika i potpredsjednika Vijeća,
- bira i razrješava predsjednike i članove radnih tijela
Vijeća,
- odlučuje o pokroviteljstvu,
- donosi odluku o kriterijima, načinu i postupku za
dodjelu javnih priznanja i dodjeljuje javna priznanja,
- imenuje i razrješava i druge osobe određene zakonom,
ovim Statutom i posebnim odlukama Vijeća,
- donosi odluke i druge opće akte koji su mu stavljeni u
djelokrug zakonom i podzakonskim aktima.
U vrijeme kada Vijeće ne zasjeda, predsjednik Vijeća
može, u ime Vijeća, preuzeti pokroviteljstvo društvene,
znanstvene, kulturne, sportske ili druge manifestacije od
značaja za Općinu Lovran. O preuzetom pokroviteljstvu
predsjednik obavještava Vijeće na njegovoj prvoj sljedećoj
sjednici.
Članak 32.
Vijeće ima predsjednika i potpredsjednika. Potpredsjednik se u pravilu bira sukladno stranačkoj strukturi Vijeća.
Predsjednik i potpredsjednik biraju se većinom glasova
svih vijećnika.
Funkcija predsjednika i potpredsjednika vijeća je
počasna i za njeno obnašanje ne prima se plaća. Predsjednik i potpredsjednici imaju pravo na naknadu troškova
sukladno posebnoj odluci Vijeća.
Članak 33.
Predsjednik Vijeća:
1. zastupa Vijeće,
2. saziva i organizira, te predsjedava sjednicama Vijeća.
3. predlaže dnevni red Vijeća,
4. upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani postupak,
5. brine o postupku donošenja odluka i općih akata,
6. održava red na sjednici Vijeća,
7. usklađuje rad radnih tijela,
8. potpisuje odluke i akte koje donosi Vijeće,
9. brine o suradnji Vijeća i načelnika,
10. brine se o zaštiti prava vijećnika,
11. obavlja i druge poslove određene zakonom i Poslovnikom Vijeća.
Članak 34.
Vijeće čini trinaest vijećnika.
Članak 35.
Pripadnicima nacionalne manjine jamči se zastupljenost
u Vijeću, kada se za to ostvare zakonske pretpostavke, a
razmjerno njenom udjelu u stanovništvu Općine Lovran.
Članak 36.
Mandat članova Vijeća traje četiri godine.
Funkcija članova Vijeća je počasna i za to vijećnik ne
prima plaću.
Vijećnici imaju pravo na naknadu troškova u skladu s
posebnom odlukom Vijeća.
Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.
Članak 37.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka vremena na koji
je izabran:
- ako podnese ostavku koja je zaprimljena najkasnije tri
dana prije zakazanog održavanja sjednice Vijeća i ovjerena
kod javnog bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste,
- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta
odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na
bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci,
danom pravomoćnosti presude,
- ako prihvati izbor ili imenovanje na neku od dužnosti
koja je, sukladno zakonu, nespojiva s obavljanjem dužnosti
vijećnika,
- ako odjavi prebivalište s područja Općina Lovran,
danom odjave prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno
odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegovog prestanka,
- smrću.
Članak 38.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata prihvati
obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona
nespojiva s dužnošću člana predstavničkog tijela, mandat
miruje, a za to vrijeme vijećnika zamjenjuje zamjenik, u
skladu s odredbama zakona.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti, vijećnik
nastavlja s obnašanjem dužnosti vijećnika ako podnese
pisani zahtjev predsjedniku Vijeća, u roku od osam dana
od dana prestanka obnašanja nespojive dužnosti. Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja
pisanog zahtjeva.
Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja dužnosti
vijećnika jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak 39.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
- sudjelovati na sjednicama Vijeća,
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju koje je na
dnevnom redu sjednice Vijeća,
-predlagati Vijeću donošenje akata, podnositi prijedloge
akata i podnositi amandmane na prijedloge akata,
- postavljati pitanja iz djelokruga rada Vijeća,
- postavljati pitanja načelniku i zamjeniku načelnika,
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela Vijeća i na
njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i glasovati,
- prihvatiti se članstva u radnim tijelima u koje ga izabere Vijeće,
- tražiti i dobiti podatke potrebne za obavljanje dužnosti
vijećnika od tijela Općine te u svezi s tim koristiti njihove
stručne i tehničke usluge.
Vijećnik ne može biti pozvan na kaznenu i prekršajnu
odgovornost za izgovorene riječi, niti za glasovanje u
radu Vijeća.
Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka, koji su kao
tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje
sazna za vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika Vijeća.
Članak 40.
Poslovnikom Vijeća detaljnije se uređuje način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje prava,
obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika Vijeća, djelokrug, sastav i način rada
radnih tijela, način i postupak donošenja akata u Vijeću,
postupak izbora i razrješenja, te druga pitanja od značaja
za rad Vijeća.
1.1. RADNA TIJELA
Članak 41.
Radna tijela Vijeća su:
- Komisija za izbor i imenovanja,
- Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost,
- Mandatna komisija.
Članak 42.
Komisija za izbor i imenovanja, predlaže:
- izbor i razrješenje predsjednika i potpredsjednika
Vijeća,
- izbor i razrješenje članova radnih tijela Vijeća,
- imenovanje i razrješenje i drugih osoba određenih
ovim Statutom i drugim odlukama Vijeća,
- propise o primanjima vijećnika, te naknadi troškova
vijećnicima za rad u Vijeću.
Članak 43.
Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost:
- predlaže Statut Općine i Poslovnik Vijeća,
- predlaže pokretanje postupka za izmjenu Statuta
odnosno Poslovnika Vijeća,
- razmatra prijedloge odluka i drugih općih akata koje
donosi Vijeće u pogledu njihove usklađenosti s Ustavom
i pravnim sustavom, te u pogledu njihove pravne obrade
i o tome daje mišljene i prijedloge Vijeću,
- obavlja i druge poslove određene ovim Statutom.
Članak 44.
Mandatna komisija:
- na konstituirajućoj sjednici izvještava Vijeće o provedenim izborima za Vijeće i imenima izabranih vijećnika,
temeljem objavljenih rezultata nadležnog izbornog povjerenstva o provedenim izborima,
- izvještava Vijeće o podnesenim ostavkama na vijećničku dužnost, te o zamjenicima vijećnika koji umjesto
njih počinju obavljati vijećničku dužnost,
- izvještava Vijeće o mirovanju mandata vijećnika i o
zamjenicima vijećnika koji umjesto njih počinju obavljati
vijećničku dužnost,
- izvještava Vijeće o prestanku mirovanja mandata vijećnika,
- izvještava Vijeće o prestanku mandata kada se ispune
zakonom predviđeni uvjeti i o ispunjenju zakonskih uvjeta
za početak mandata zamjenika vijećnika.
Članak 45.
Vijeće može uz radna tijela osnovana ovim Statutom,
osnivati druga stalna i povremena radna tijela radi proučavanja i razmatranja drugih pitanja iz djelokruga Vijeća, pripreme prijedloga odluka i drugih akata, davanja mišljenja i
prijedloga u svezi s pitanjima koja su na dnevnom redu
Vijeća.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada radnih tijela
utvrđuje Vijeće posebnim odlukama.
2. OPĆINSKI NAČELNIK
Članak 46.
Načelnik zastupa Općinu i nositelj je izvršne vlasti
Općine.
Mandat načelnika traje četiri godine.
U obavljaju izvršne vlasti načelnik:
- priprema prijedloge općih akata,
- izvršava i osigurava izvršavanje općih akata Vijeća,
- utvrđuje prijedlog proračuna Općine i izvršenje proračuna,
- upravlja nekretninama, pokretninama i imovinskim
pravima u vlasništvu Općine u skladu sa zakonom, ovim
Statutom i općim aktom Vijeća,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina
Općine Lovran čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5%
iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđivanju
pokretnina i nekretnina, a najviše do 1.000.000 kuna, ako
je stjecanje i otuđivanje planirano u proračunu te ga provodi u skladu sa zakonskim propisima,
- upravlja prihodima i rashodima Općine,
- upravlja raspoloživim novčanim sredstvima na računu
proračuna Općine,
- donosi pravilnik o unutarnjem redu za upravna tijela
Općine,
- donosi odluku o kriterijima za ocjenjivanje službenika i
načinu provođenja ocjenjivanja,
- imenuje i razrješava pročelnike upravnih tijela,
- utvrđuje plan prijma u službu u upravna tijela Općine,
- predlaže izradu prostornog plana kao i njegove izmjene
i dopune na temelju obrazloženih i
argumentiranih prijedloga fizičkih i pravnih osoba,
- razmatra i utvrđuje konačni prijedlog prostornog plana,
- imenuje i razrješava upravitelja vlastitog pogona i
direktora društva kojeg je osnivač Općina,
- imenuje i razrješava predsjednika i članove radnih
tijela koja će biti u funkciji rada načelnika,
- donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda ili raspisivanju natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti,
- sklapa ugovor o koncesiji za obavljanje komunalnih
djelatnosti,
- donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda ili raspisivanju natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti na
temelju ugovora i sklapa ugovor o povjeravanju poslova,
- daje prethodnu suglasnost na izmjenu cijena komunalnih usluga,
- do kraja ožujka tekuće godine podnosi Vijeću izvješće
o izvršenju Programa održavanja komunalne infrastrukture
i Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture za prethodnu godinu,
- utvrđuje uvjete, mjerila i postupak za određivanje reda
prvenstva za kupnju stana iz programa društveno poticane
stanogradnje,
- provodi postupak natječaja i donosi odluku o najpovoljnijoj ponudi za davanje u zakup poslovnog prostora u
vlasništvu Općine u skladu s posebnom odluku Vijeća o
poslovnim prostorima,
- organizira zaštitu od požara na području Općine i vodi
brigu o uspješnom provođenju i poduzimanju mjera za
unapređenje zaštite od požara,
- usmjerava djelovanje upravnih odjela i službi Općine u
obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine,
- nadzire rad upravnog odjela i službi u samoupravnom
djelokrugu i poslovima državne uprave,
- daje mišljenje o prijedlozima koje podnose drugi ovlašteni predlagatelji,
- obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnih
odbora,
- obavlja i druge poslove predviđene ovim Statutom i
drugim propisima.
Načelnik je dužan izvijestiti Vijeće o danim suglasnostima za zaduživanje iz stavka 3. alineje 8. ovog članka tromjesečno do 20. u mjesecu za prethodno izvještajno razdoblje.
Članak 47.
Načelnik je odgovoran za ustavnost i zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i
zakonitost akata upravnih tijela Općine.
Članak 48.
Načelnik dva puta godišnje podnosi polugodišnje
izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine za
razdoblje srpanj-prosinac prethodne godine i do 30. listopada za razdoblje siječanj-lipanj tekuće godine.
Vijeće može, pored izvješća iz stavka 1. ovog članka, od
načelnika tražiti izvješće o pojedinim pitanjima iz njegovog
djelokruga.
Načelnik podnosi izvješće po zahtjevu iz stavka 2. ovog
članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva. Ukoliko jedan zahtjev sadrži veći broj različitih pitanja, rok za
podnošenje izvješća iznosi 60 dana od dana primitka
zahtjeva.
Vijeće ne može zahtijevati od načelnika izvješće o bitno
podudarnom pitanju prije proteka roka od 6 mjeseci od
ranije podnesenog izvješća o istom pitanju.
Članak 49.
Načelnik u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine:
- ima pravo obustaviti od primjene opći akt Vijeća ako
ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis,
te zatražiti od Vijeća da u roku od 15 dana otkloni uočene
nedostatke. Ako Vijeće to ne učini, načelnik je dužan u
roku od osam dana o tome izvijestiti predstojnika ureda
državne uprave u Primorsko goranskoj županiji, te čelnika
nadležnog tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor nad
zakonitošću rada tijela jedinica lokalne samouprave,
- ima pravo obustaviti od primjene akt Mjesnog odbora
ako ocijeni da je taj akt u suprotnosti sa zakonom, Statutom i općim aktima Vijeća.
Članak 50.
Načelnik ima zamjenika koji ga zamjenjuje u slučaju
duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u obavljanju
dužnosti.
Članak 51.
Načelnik može obavljanje određenih poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku, ali mu time ne prestaje odgovornost za njihovo obavljanje.
Zamjenik načelnika je, u slučaju iz stavka 1. ovog
članka, dužan pridržavati se uputa načelnika.
Članak 52.
Načelnik i zamjenik načelnika dužnost mogu obavljati
profesionalno ili kao volonteri o čemu moraju dati izjavu
u roku od 8 dana od dana preuzimanja dužnosti.
Članak 53.
Načelniku i zamjeniku načelnika mandat prestaje po sili
zakona:
- danom podnošenja ostavke,
- danom pravomoćnosti odluke o oduzimanju poslovne
sposobnosti,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je osuđen
na bezuvjetnu kaznu zatvora dužem od jednog mjeseca,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je osuđen
radi počinjenja kaznenog djela protiv slobode i prava
čovjeka i građanina, Republike Hrvatske i vrijednosti zaštićenih međunarodnim pravom,
- danom odjave prebivališta s područja jedinice,
- danom prestanka hrvatskog državljanstva,
- smrću.
Vijeće u roku od 8 dana izvještava Vladu Republike
Hrvatske o prestanku mandata načelnika radi raspisivanja
prijevremenih izbora za novog načelnika.
Ako mandat načelnika prestaje u godini u kojoj se održavaju redovni izbori, a prije njihovog održavanja, dužnost
načelnika do kraja mandata obavlja zamjenik načelnika.
Članak 54.
Načelnik i njegov zamjenik mogu se razriješiti u slučajevima i u postupku propisanom člankom 19. ovog Statuta.
Ako na referendumu bude donesena odluka o razrješenju načelnika i njegovog zamjenika, mandat im prestaje
danom objave rezultata referenduma, a Vlada Republike
Hrvatske imenuje povjerenika Vlade Republike Hrvatske
za obavljanje poslova iz nadležnosti načelnika.
VII. OSTVARIVANJE PRAVA PRIPADNIKA
NACIONALNE/NIH MANJINE/NA
Članak 55.
Pripadnici nacionalnih manjina u Općini Lovran sudjeluju u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima
putem vijeća nacionalnih manjina i predstavnika nacionalnih manjina kada za to ostvare uvjete sukladno zakonu.
Članak 56.
Vijeća i predstavnici nacionalnih manjina u Općini
Lovran imaju pravo:
- predlagati tijelima Općine Lovran mjere za unapređivanje položaja nacionalnih manjina u Općini Lovran,
uključujući davanje prijedloga općih akata kojima se uređuju pitanja od značaja za nacionalnu manjinu;
- isticati kandidate za dužnosti u tijelima Općine Lovran;
- biti obaviješteni o svakom pitanju o kome će raspravljati radno tijelo vijeća, a tiče se položaja nacionalne
manjine.
Način, rokovi i postupak ostvarivanja prava iz stavka 1.
uredit će se Poslovnikom Vijeća Općine Lovran i posebnom odlukom Vijeća iz članka 45., stavak 2., ovog Statuta.
Članak 57.
Načelnik je dužan, u pripremi prijedloga općih akata, od
vijeća nacionalnih manjina, odnosno predstavnika nacionalnih manjina osnovanih za područje Općine Lovran,
zatražiti mišljenje i prijedloge o odredbama kojima se uređuju prava i slobode nacionalnih manjina.
Članak 58.
Na području Općine Lovran pripadnici nacionalnih
manjina imaju pravo koristiti i isticati simbole i zastave
nacionalne manjine.
Zastava nacionalne manjine može se, uz zastavu Republike Hrvatske i zastavu Općine Lovran isticati na poslovnim zgradama u kojima nacionalna manjina ima sjedište te
u svečanim prigodama značajnim za nacionalnu manjinu.
Članak 59.
Vijeća i predstavnici nacionalnih manjina mogu u službene svrhe upotrebljavati i druge simbole i znamenja
svoje nacionalne manjine i to:
- u sastavu svojih pečata i žigova,
- u natpisnim pločama na poslovnim zgradama u kojima
imaju sjedište te u službenim i svečanim prostorijama te
- u zaglavljima službenih akata koje donose.
Članak 60.
U svečanim prigodama, važnim za nacionalnu manjinu,
može se izvoditi himna i/ili svečana pjesma nacionalne
manjine.
Prije izvođenja himne i/ili svečane pjesme nacionalne
manjine, obvezatno se izvodi himna Republike Hrvatske.
Članak 61.
Općina Lovran, u skladu s mogućnostima, financijski
pomaže rad kulturnih i drugih udruga koje osnivaju pripadnici nacionalnih manjina, radi očuvanja nacionalnog i kulturnog identiteta.
Općina Lovran osigurava sredstva za rad vijeća nacionalnih manjina i pripadnika nacionalne manjine.
VIII. UPRAVNA TIJELA
Članak 62.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga
Općine Lovran, utvrđenih zakonom i ovim Statutom, te
obavljanje poslova državne uprave koji su zakonom prenijeti na Općinu, ustrojavaju se upravna tijela Općine.
Ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela uređuje se posebnom odlukom Vijeća.
Upravna tijela se ustrojavaju kao jedinstveni upravni
odjel unutar kojeg djeluju službe (u daljnjem tekstu:
upravna tijela).
Jedinstvenim upravnim odjelom upravlja pročelnik
kojeg, na temelju javnog natječaja, imenuje načelnik.
Članak 63.
Upravna tijela, u oblastima za koje su ustrojeni i u
okviru djelokruga utvrđenog posebnom odlukom, neposredno izvršavaju i nadziru provođenje općih i pojedinačnih akata tijela Općine, te u slučaju neprovođenja općeg
akta poduzimaju propisane mjere.
Članak 64.
Upravna tijela samostalna su u okviru svog djelokruga, a
za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje
nadležnosti odgovorni su načelniku.
Članak 65.
Sredstva za rad upravnih tijela, osiguravaju se u Proračunu Općine Lovran, Državnom proračunu i iz drugih prihoda u skladu sa zakonom.
IX. JAVNE SLUŽBE
Članak 66.
Općina Lovran, u okviru samoupravnog djelokruga osigurava obavljanje djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne potrebe građana na području komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti, za koje je zakonom utvrđeno
da se obavljaju kao javna služba.
Članak 67.
Općina Lovran osigurava obavljanje djelatnosti iz članka
66. ovog Statuta osnivanjem trgovačkih društva, javnih
ustanova, drugih pravnih osoba i vlastitih pogona.
U trgovačkim društvima u kojima Općina Lovran ima
udjele ili dionice općinski načelnik je član skupštine društva ( zastupa Općinu kao pravnu osobu koja ima udjele
ili dionice).
Obavljanje određenih djelatnosti Općina Lovran može
povjeriti drugim pravnim i fizičkim osobama temeljem ugovora o koncesiji.
X. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak 68.
Na području Općine Lovran osnivaju se mjesni odbori,
kao oblici mjesne samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim
poslovima.
Mjesni odbori se osnivaju za pojedina naselja ili više
međusobno povezanih manjih naselja ili za dijelove naselja
koji čine zasebnu razgraničenu cjelinu, na način i po
postupku propisanom zakonom, ovim Statutom i posebnom odlukom Vijeća, kojom se detaljnije uređuje postupak
i način izbora tijela mjesnog odbora.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak 69.
Mjesni odbori na području Općine Lovran su:
1. Mjesni odbor Lovranščina,
2. Mjesni odbor Medveja,
3. Mjesni odbor Lovran-Bahova,
4. Mjesni odbor Lovran-Rezine.
Područje i granice mjesnih odbora Lovranšćina i
Medveja određeni su Zaključkom općinskog poglavarstva
(SN PGŽ 11/98).
Područje Mjesnog odbora Lovran-Bahova je dio naselja
Lovran kojeg određuje granica koja polazi od granice s
Gradom Opatija (»Službene novine« PGŽ broj 40/05)
duž morske obale, pa do Lučice Lovran, gdje granica skreće desno i penje se desnim rubom stepenica nakon hotela
Danica na desni rub ceste Šet. m. Tita, te nastavlja desnom
stranom te državne ceste do raskršća s cestom Žrtava
fašizma i dalje desnim rubom ceste Žrtava fašizma do
raskršća kod pansiona Štanger, na adresi 26. divizije,
br.2., a tu se nastavlja penjati desnim rubom ceste 26. divizije i dalje desnim rubom Ceste za Lovransku Dragu, sve
do groblja, gdje dalje slijedi granicu Mjesnog odbora
Lovranšćina, sve do granice s Gradom.
Područje Mjesnog odbara Lovran-Rezine je dio naselja
Lovran kojeg određuju granice s Mjesnim odborom
Lovran-Bahova, Mjesnim odborom Lovranšćina i morskom obalom.
Sjedište Mjesnog odbora Lovranščina je u Društvenom
domu Liganj, Liganj, br. 42., Mjesnog odbora Medveja u
Medveji, Medveja bb, a mjesnih odbora Lovran-Bahova i
Lovran-Rezine u Društvenom domu Lovran u Lovranu,
Šet. m. Tita br. 84.
Članak 70.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog odbora može
dati 50 građana upisanih u popis birača za područje za koje
se predlaže osnivanje mjesnog odbora, organizacije i udruženja građana, te načelnik.
U slučaju da prijedlog iz stavka 1. ovog članka daju građani ili njihove organizacije i udruženja, prijedlog se
dostavlja u pisanom obliku načelniku.
Članak 71.
Načelnik u roku od 15 dana od dana primitka prijedloga
utvrđuje da li je prijedlog podnesen na način i po postupku
utvrđenim zakonom i ovim Statutom.
Ukoliko načelnik utvrdi da prijedlog nije podnesen na
propisani način i po propisanom postupku obavijestit će
predlagatelja i zatražiti da u roku od 15 dana dopuni prijedlog za osnivanje mjesnog odbora.
Pravovaljani prijedlog načelnik upućuje Vijeću koje je
dužno izjasniti se o prijedlogu u roku od 60 dana od prijema prijedloga.
Članak 72.
U prijedlogu za osnivanje mjesnog odbora navode se
podaci o predlagatelju, području i granicama mjesnog
odbora, sjedištu mjesnog odbora, osnove pravila mjesnog
odbora te zadaci i izvori financiranja mjesnog odbora, a
postupak osnivanja mjesnog odbora, način izbora i opoziva
tijela mjesnih odbora propisan je posebnom odlukom
Vijeća.
Članak 73.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.
Članak 74.
Članove vijeća mjesnog odbora biraju građani s područja
mjesnog odbora koji imaju biračko pravo na neposrednim
izborima, tajnim glasovanjem, na vrijeme od četiri godine.
Izbornu jedinicu za izbor članova vijeća mjesnog odbora
čini cijelo područje mjesnog odbora.
Postupak izbora vijeća mjesnog odbora uređuje se
posebnom odlukom Vijeća uz shodnu primjenu odredbi
zakona kojima se uređuje izbor članova predstavničkih
tijela jedinica lokalne samouprave.
Članak 75.
Izbore za članove vijeća mjesnih odbora raspisuje Vijeće
u roku od 45 dana od dana donošenja odluke Vijeća o
osnivanju mjesnog odbora odnosno u roku od 15 dana
od dana isteka mandata ili raspuštanja vijeća mjesnog
odbora.
Od dana raspisivanja izbora pa do dana izbora ne može
proteći manje od 30 dana niti više od 60 dana.
Članak 76.
Vijeće mjesnog odbora ima, uključujući i predsjednika,
od 5 do 7 članova što se utvrđuje posebnom odlukom
Vijeća o mjesnoj samoupravi.
Za člana vijeća mjesnog odbora može biti biran hrvatski
državljanin s navršenih 18 godina života koji ima prebivalište na području mjesnog odbora.
Članak 77.
Vijeće mjesnog odbora bira predsjednika vijeća iz svog
sastava, tajnim glasovanjem, na vrijeme od četiri godine.
Predsjednik vijeća predstavlja mjesni odbor i za svoj rad
odgovoran je vijeću mjesnog odbora.
Članak 78.
Vijeće mjesnog odbora donosi program rada mjesnog
odbora, pravila mjesnog odbora, poslovnik o svom radu,
financijski plan i godišnji obračun, te obavlja druge poslove
utvrđene zakonom, ovim Statutom i odlukama Vijeća i
načelnika.
Članak 79.
Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog odbora,
osobito u pogledu vođenja brige o uređenju područja mjesnog odbora, provođenjem manjih komunalnih akcija
kojima se poboljšava komunalni standard građana na području mjesnog odbora, vođenju brige o poboljšavanju zadovoljavanja lokalnih potreba građana u oblasti zdravstva,
socijalne skrbi, kulture, športa i drugih lokalnih potreba
na svom području.
Članak 80.
Pravilima mjesnog odbora detaljnije se uređuje način
konstituiranja, sazivanja i rad vijeća mjesnog odbora,
ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti članova vijeća
mjesnog odbora, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika vijeća mjesnog odbora, način odlučivanja, te druga
pitanja od značaja za rad mjesnog odbora.
Članak 81.
Prihode mjesnog odbora čine prihodi od pomoći i dotacija pravnih ili fizičkih osoba, te prihodi koje posebnom
odlukom utvrdi Vijeće.
Članak 82.
Vijeće mjesnog odbora, radi raspravljanja o potrebama i
interesima građana te davanja prijedloga za rješavanje
pitanja od lokalnog značenja, može sazivati zborove građana.
Zbor građana može se sazvati i za dio područja mjesnog
odbora koji čini zasebnu cjelinu.
Zbor građana vodi predsjednik mjesnog odbora ili član
vijeća mjesnog odbora kojeg odredi Vijeće.
Članak 83.
Stručne i administrativne poslove za potrebe mjesnog
odbora obavljaju upravna tijela Općine na način propisan
općim aktom kojim se uređuje ustrojstvo i način rada
upravnih tijela Općine.
Članak 84.
Inicijativu i prijedlog za promjenu područja mjesnog
odbora mogu dati tijela mjesnog odbora i načelnik.
O inicijativi i prijedlogu iz prethodnog stavka Vijeće
donosi odluku uz prethodno pribavljeno mišljenje građana
mjesnog odbora za koje se traži promjena područja.
Članak 85.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog odbora
obavlja načelnik.
Načelnik može u postupku provođenja nadzora nad
zakonitošću rada mjesnog odbora raspustiti vijeće mjesnog
odbora ako ono učestalo krši odredbe ovog Statut, pravila
mjesnog odbora i ne izvršava povjerene mu poslove.
XI. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE LOVRAN
Članak 86.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te imovinska prava
koja pripadaju Općini Lovran, čine imovinu Općine
Lovran.
Članak 87.
Imovinom Općine upravljaju načelnik i Vijeće, u skladu
s odredbama zakona i ovog Statuta, pažnjom dobrog
domaćina.
Načelnik, u postupku upravljanja imovinom Općine,
donosi pojedinačne akte na temelju općeg akta Vijeća o
uvjetima, načinu i postupku gospodarenja imovinom u vlasništvu Općine Lovran.
Članak 88.
Općina Lovran ima prihode kojima u okviru svog samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Općine su:
- općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi i pristojbe,
te drugi prihodi u skladu sa zakonom i posebnim odlukama
Vijeća,
- prihodi od stvari u vlasništvu Općine i imovinskih
prava,
- prihod od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u
vlasništvu Općine odnosno u kojima Općina ima udjele ili
dionice,
- prihodi od koncesija,
- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje
koje propiše Općina Lovran u skladu sa zakonom,
- udio u zajedničkim porezima s Primorsko goranskom
županijom i Republikom Hrvatskom, te dodatni udio u
porezu na dohodak za decentralizirane funkcije prema
posebnom zakonu,
- sredstva pomoći i dotacije Republike Hrvatske predviđena u Državnom proračunu,
- drugi prihodi određeni zakonom.
Članak 89.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka, te utvrđeni iznosi
izdataka i drugih plaćanja Općine Lovran iskazuju se u
proračunu Općine Lovran.
Svi prihodi i primici proračuna moraju biti raspoređeni u
proračunu i iskazni po izvorima iz kojih potječu.
Svi izdaci proračuna moraju biti utvrđeni u proračunu i
uravnoteženi s prihodima i primicima.
Članak 90.
Proračun Općine Lovran i odluka o izvršenju proračuna
donosi se za proračunsku godinu i vrijedi za godinu za koju
je donesen.
Prijedlog proračuna načelnik dostavlja Vijeću, na način i
u rokovima propisanim zakonom.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest mjeseci i
počinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca.
Članak 91.
Vijeće donosi proračun za sljedeću proračunsku godinu,
na način i u rokovima propisanim zakonom, većinom glasova svih vijećnika.
U slučaju da se proračun za sljedeću proračunsku godinu
ne može donijeti u propisanom roku, Vijeće donosi odluku
o privremenom financiranju, na način i u postupku propisanim zakonom, najduže za razdoblje od prva tri mjeseca
proračunske godine.
Članak 92.
Ako se tijekom proračunske godine smanje prihodi i primici ili povećaju izdaci utvrđeni proračunom, proračun se
mora uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama i dopunama proračuna po postupku propisnom za donošenje proračuna.
Članak 93.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje Općine
nadzire Vijeće.
Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost korištenja proračunskih sredstava Općine nadzire Ministarstvo financija.
XII. AKTI OPĆINE LOVRAN
Članak 94.
Vijeće, na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom
i ovim Statutom, donosi Statut, Poslovnik, proračun,
odluku o izvršenju proračuna, odluke i druge opće akte i
zaključke.
Vijeće donosi rješenja i druge pojedinačne akte kada, u
skladu sa zakonom, rješava o pojedinačnim stvarima.
Članak 95.
Načelnik u poslovima iz svog djelokruga donosi odluke,
zaključke, pravilnike, te opće akte kada je za to ovlašten
zakonom ili općim aktom Vijeća.
Načelnik donosi rješenja i druge pojedinačne akte kada,
u skladu sa zakonom, rješava o pojedinačnim stvarima.
Članak 96.
Radna tijela Vijeća donose zaključke i preporuke.
Članak 97.
Načelnik osigurava izvršenje općih akata iz članka 94.
ovog Statuta, na način i u postupku propisanom ovim Statutom, te obavlja nadzor nad zakonitošću rada upravnih
tijela i mjesnih odbora.
Članak 98.
Upravna tijela Općine, u izvršavanju općih akata Vijeća,
donose pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima,
obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka, može
se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Primorsko
goranske županije.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se primjenjuju
odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih
propisa.
U izvršavanju općih akata Vijeća pojedinačne akte
donose i pravne osobe kojima su, odlukom Vijeća, u skladu
sa zakonom, povjerene javne ovlasti.
Članak 99.
Pojedinačni akti kojima se rješava o obvezi razreza
općinskih poreza, doprinosa i naknada, donose se u skraćenom upravnom postupku.
Skraćeni upravni postupak provodi se i kod donošenja
pojedinačnih akata kojima se rješava o pravima, obvezama
i interesima fizičkih i pravnih osoba od strane pravnih
osoba kojima je Općina Lovran osnivač.
Članak 100.
Protiv pojedinačnih akata Vijeća i načelnika kojima se
rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih
i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drugačije propisano, ne može se izjaviti žalba, već se može pokrenuti
upravni spor.
Članak 101.
Nadzor nad zakonitošću općih akata Vijeća, u njegovom
samoupravnom djelokrugu, obavlja ured državne uprave u
Primorsko goranskoj županiji i nadležna tijela državne
uprave, svako u svojem djelokrugu.
Načelnik je dužan dostaviti Statut, Poslovnik, proračun
ili drugi opći akt, predstojniku državne uprave u Primorsko
goranskoj županiji, zajedno s izvatkom iz zapisnika koji se
odnosi na postupak donošenja općeg akta propisanog Statutom i Poslovnikom u roku od 15 dana od dana donošenja
općeg akta.
Članak 102.
Detaljnije odredbe o aktima Općine Lovran i postupku
donošenja akata utvrđuje se Poslovnikom Vijeća.
Članak 103.
Opći akti se, prije nego što stupe na snagu, objavljuju u
Službenom glasilu Općine Lovran.
Opći akti stupaju na snagu osmog dana od dana objave,
osim ako nije, zbog osobito opravdanih razloga, općim
aktom propisano da opći akt stupa na snagu danom objave.
Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.
XIII. JAVNOST RADA
Članak 104.
Rad Vijeća, načelnika i upravnih tijela Općine je javan.
Članak 105.
Javnost rada Vijeća osigurava se:
- javnim održavanjem sjednica,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u službenom
glasilu i na web stranicama Općine Lovran.
Javnost rada načelnika osigurava se:
- održavanjem redovnih mjesečnih konferencija za
medije,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u službenom
glasilu i na web stranicama Općine Lovran.
Javnost rada upravnih tijela Općine osigurava se izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja.
XIV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 106.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti jedna trećina vijećnika Vijeća, načelnik i Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost Vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se predsjedniku Vijeća.
Vijeće, većinom glasova svih vijećnika, odlučuje da li će
pristupiti raspravi o predloženoj promjeni Statuta.
Ako se ni nakon ponovljene rasprave ne donese odluka
da će se pristupiti raspravi o predloženoj promjeni, isti prijedlog se ne može ponovno staviti na dnevni red Vijeća
prije isteka roka od šest mjeseci od dana zaključivanja
rasprave o prijedlogu.
Članak 107.
Odluke i drugi opći akti, doneseni na temelju zakona i
Statuta Općine Lovran (»Službene novine PGŽ« broj 26/
01, 14/02, 8/05, 4/06-pročišćeni tekst, 22/06 i 6/07), uskladit
će se s odredbama ovog Statuta i zakona kojim se uređuje
pojedino područje u zakonom propisanom roku.
U slučajevima primjene odluka i drugih općih akata koji,
sukladno prethodnom stavku, nisu usklađeni s odredbama
ovog Statuta i zakona, kod odredbi koje su u suprotnosti sa
zakonom primjenjivat će se odredbe zakona.
Članak 108.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave
u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut
Općine Lovran (»Službene novine PGŽ« broj 26/01, 14/
02, 8/05, 4/06 - pročišćeni tekst, 22/06 i 6/07).
Klasa: 011-01/09-01/04
Ur. broj: 2156/02-01-09-3
Lovran, 13. srpnja 2009.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE LOVRAN
Predsjednik
Općinskog vijeća
Đurđica Tancabel, v. r.