Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01,
60/01, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka 19. Statuta
Općine Čavle (»Službene novine PGŽ« broj 25/09), Općinsko vijeće Općine Čavle, na sjednici održanoj dana 30. srpnja 2009.godine donijelo je
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Poslovnikom se detaljnije uređuje način konstituiranja Općinskog vijeća, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća, sastav i način
rada radnih tijela, odnos Općinskog vijeća i Općinskog
načelnika, način i postupak donošenja akata u Općinskom
vijeću, sazivanje, rad i tijek sjednice, postupak izbora i imenovanja, te druga pitanja od značaja za rad Općinskog
vijeća Općine Čavle.
Članak 2.
Vijeće će posebnom odlukom urediti pojedino pitanje
od važnosti za rad Vijeća ako to pitanje nije uređeno
ovim Poslovnikom.
II. KONSTITUIRANJE OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak 3.
Konstituirajuća sjednica Općinskog vijeća saziva se na
način, po postupku i u rokovima utvrđenim zakonom, a
Općinsko vijeće je konstituirano izborom predsjednika
Općinskog vijeća, ukoliko je na konstituirajućoj sjednici
nazočna većina članova Općinskog vijeća.
Dnevni red konstituirajuće sjednice Općinskog vijeća
utvrđuje se na početku sjednice, a može se dopuniti tijekom sjednice na prijedlog predsjednika Općinskog vijeća
ili najmanje 5 članova Općinskog vijeća.
Do izbora predsjednika Općinskog vijeća konstituirajućoj sjednici predsjedava najstariji član Općinskog vijeća.
Predsjedatelj ima do izbora predsjednika Općinskog
vijeća sva prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća
u pogledu predsjedanja i rukovođenja sjednicom, a do
izbora Mandatne komisije i Odbora za izbor i imenovanja,
ovlašten je predlagati donošenje odluka, a to pravo pripada
i najmanje 1/3 vijećnika.
Članak 4.
Na konstituirajućoj sjednici bira se iz reda članova
Općinskog vijeća Mandatna komisija, na prijedlog predsjedatelja ili najmanje 5 članova Općinskog vijeća.
Mandatna komisija ima predsjednika i 2 člana.
Članak 5.
Mandatna komisija na konstituirajućoj sjednici Općinskog vijeća podnosi izvješće o:
- imenima članova Općinskog vijeća koji obnašaju dužnost nespojivu sa dužnošću člana Općinskog vijeća,pa im
se dužnost člana Općinskog vijeća stavlja u mirovanje,o
imenima članova Općinskog vijeća kojima mandat miruje
te o zamjeniku člana Općinskog vijeća koji umjesto njega
počinje obnašati dužnost člana Općinskog vijeća.
Izabrani članovi Općinskog vijeća koji podnose ostavku
ili stavljaju mandat u mirovanje moraju o tome obavijestiti
predsjednika Općinskog vijeća najkasnije 3 dana prije
zakazane konstituirajuće sjednice Općinskog vijeća.
Na konstituirajućoj sjednici umjesto člana Općinskog
vijeća,nazočan je zamjenik člana određen sukladno Zakonom o izboru člana predstavničkih tijela jedinice lokalne
i područne (regionalne) samouprave.
Općinsko vijeće zaključkom prihvaća izvješće Mandatne
komisije, te potvrđuje mandat članovima Općinskog vijeća.
Članak 6.
Nakon izvješća Mandatne komisije o provedenim izborima, vijećnici polažu prisegu.
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost vijećnika u
Općini Čavle obavljati savjesno i odgovorno i da ću se u
svom radu držati Ustava i Zakona i poštivati pravni poredak,te da ću se zauzimati za svekoliki napredak Općine
Čavle i Republike Hrvatske«.
Predsjedatelj izgovara tekst prisege, a zatim proziva svakog od članova vijeća.Član vijeća, nakon što je izgovoreno
njegovo ime, ustaje i izgovara »PRISEŽEM«.
Svaki član vijeća potpisuje tekst prisege pred predsjedateljem.
Vijećnik koji nije bio nazočan na konstituirajućoj sjednici odnosno zamjenik člana Općinskog vijeća kada počinje
obnašati dužnost člana Općinskog vijeća,polaže prisegu na
prvoj sjednici Općinskog vijeća na kojoj je nazočan.
Članak 7.
Nakon izbora Mandatne komisije, osim ako odlukom
tijela koje je zakonom određeno da sazove konstituirajuću
sjednicu nije drugačije određeno, bira se Odbor za izbor i
imenovanja iz reda članova Općinskog vijeća.
Po izboru Odbora iz stavka 1. ovog članka biraju se
predsjednik i potpredsjednici Općinskog vijeća.
Nakon izbora predsjednika Općinskog vijeća,izabrani
predsjednik preuzima predsjedanje sjednicom.
Članak 8.
Nakon što je Općinsko vijeće konstituirano izvodi se
Himna Republike Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
III. PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA
Članak 9.
Danom konstituiranja Općinskog vijeća član Općinskog
vijeća,odnosno zamjenik člana Općinskog vijeća nakon
što mu je potvrđen mandat, ima prava i dužnosti člana
Općinskog vijeća određena Zakonom, Statutom, ovim Poslovnikom i odlukama i općim aktima što ih donese
Općinsko vijeće,do prestanka mandata.
Članak 10.
Mandat člana Općinskog vijeća izabranog na redovnim
izborima traje do objave Odluke Vlade Republike Hrvatske o raspisivanju izbora za članove predstavničkih tijela
jedinica lokalne samouprave ili do objave Odluke Vlade
Republike Hrvatske o raspuštanju Općinskog vijeća u
skladu sa zakonom.
Mandat člana Općinskog vijeća izabranog na prijevremenim izborima traje do isteka tekućeg mandata Općinskog vijeća izabranog na redovnim izborima.
Članak 11.
Član Općinskog vijeća ima prava i dužnosti utvrđene
Zakonom, Statutom, ovim Poslovnikom i drugim aktima
Općinskog vijeća, a osobito:
- sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća
- biti biran u radna tijela Općinskog vijeća i prihvatiti
izbor
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju koje je na
dnevnom redu sjednice Vijeća
- predlagati Vijeću donošenje akata, podnositi prijedloge
akata i podnositi amandmane na prijedloge akata
- postavljati pitanja iz djelokruga rada Općinskog vijeća
- postavljati pitanja općinskom načelniku i zamjeniku
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela Općinskog
vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je
član i glasovati
- prihvati se članstva u najviše 2 radna tijela u koje ga
izabere Općinsko vijeće
- obnašati poslove koje mu u okviru svoga djelokruga
povjeri Općinsko vijeće ili radno tijelo kojeg je član
- tražiti i dobiti podatke, potrebne za obavljanje dužnosti
vijećnika, od tijela Općine te u svezi s tim koristiti njihove
stručne i tehničke usluge.
Članak 12.
Član Općinskog vijeća ne smije u obavljanju privatnih
poslova,gospodarskih i drugih djelatnosti bilo za sebe ili
za svojeg poslodavca koristiti položaj člana Općinskog
vijeća i isticati tu dužnost.
Član Općinskog vijeća dužan je čuvati podatke koje
sazna u obnašanju dužnosti, a koji prema zakonskim propisima nose oznaku tajnosti i za to su odgovorni prema
Zakonu.
Članak 13.
Članu Općinskog vijeća koji za vrijeme trajanja mandata
prihvati obnašanje dužnosti koja se prema odredbama
posebnog zakona smatra nespojivom, za vrijeme obnašanja
nespojive dužnosti mandat miruje, a za to vrijeme zamjenjuje ga zamjenik u skladu s odredbama posebnog zakona.
U slučaju iz stavka 1. ovog članka, član Općinskog vijeća
je dužan u roku od 8 dana od prihvaćanja dužnosti o tome
obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća, koji će takvu
obavijest uputiti Mandatnoj komisiji.
Članak 14.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti, član Općinskog vijeća nastavlja s obavljanjem dužnosti u Općinskom
vijeću na temelju prestanka mirovanja mandata, ako podnese pisani zahtjev predsjedniku Općinskog vijeća u roku
od 8 dana od prestanka obnašanja nespojive dužnosti.
U slučaju iz stavka 1.ovog članka mirovanje mandata
člana Općinskog vijeća prestat će osmog dana od dana
podnošenja pisanog zahtjeva.
Nastavljanje s obavljanjem dužnosti člana Općinskog
vijeća na temelju prestanka mandata može se tražiti jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak 15.
Članu Općinskog vijeća mandat prestaje prije isteka
redovitog četverogodišnjeg mandata u slijedećim slučajevima:
- ako podnese ostavku, danom dostave pisane ostavke
shodno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o
općem upravnom postupku,
- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta,
odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na
bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od 6 mjeseci,
danom pravomoćnosti sudske presude,
- ako se naknadno sazna za razloge zbog kojih nije
mogao biti izabran za člana Općinskog vijeća, danom
donošenja odluke Ustavnog suda,
- ako odjavi prebivalište s područja Općine, danom
odjave prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno
odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo,danom njegova prestanka,
- smrću.
Članak 16.
O prisustvovanju člana Općinskog vijeća na sjednici
Općinskog vijeća i radnih tijela vodi se evidencija.
Član Općinskog vijeća ako ne može prisustvovati sjednici Općinskog vijeća odnosno radnog tijela dužan je o
tome izvijestiti predsjednika Općinskog vijeća, najmanje
24 sata prije početka zakazane sjednice.
Članak 17.
Član Općinskog vijeća ima pravo na naknadu troškova
nastalih u svezi s radom u Općinskom vijeću i radnim tijelima u visini i na način određen posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak 18.
Klub članova Općinskog vijeća može osnovati stranka
koja ima najmanje tri člana Općinskog vijeća,kao i dvije
ili više političkih stranaka koje imaju zajedno najmanje
tri člana Općinskog vijeća.
O osnivanju kluba predsjednik kluba dužan je u pisanom
obliku obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća.
Obavijest sadrži naziv kluba,ime predsjednika kluba i
imena članova kluba.
Upravni odjel osigurat će klubovima članova Općinskog
vijeća prostorne i tehničke uvjete za rad.
IV. PRAVA I DUŽNOSTI PREDSJEDNIKA I
POTPREDSJEDNIKA OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak 19.
Općinsko vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika,
,koje se bira iz reda članova Vijeća, većinom glasova svih
članova Općinskog vijeća.
Prijedlog za izbor predsjednika i potpredsjednika može
dati Odbor za izbor i imenovanja, kao i najmanje 5 članova
Općinskog vijeća.
Prijedlog vijećnika mora biti podnesen u pisanom obliku
i potvrđen potpisom vijećnika.
Vijećnik može svojim potpisom podržati prijedlog samo
za jednog kandidata.
Članak 20.
Izbor predsjednika i potpredsjednika obavlja se javnim
glasovanjem,za svakog kandidata ponaosob.
Ako pri glasovanju za izbor predsjednika i potpredsjednika niti jedan kandidat ne dobije potrebnu većinu glasova,ili ako od više kandidata niti jedan ne dobije potrebnu
većinu,glasovanje se ponavlja po istom postupku kao i
kod prvog glasovanja.
Ako je za izbor predsjednika odnosno potpredsjednika
bilo predloženo više od dva kandidata,u ponovljenom glasovanju sudjeluju samo dva kandidata koji su dobili najviše
glasova.
Ako u ponovljenom glasovanju niti jedan od kandidata
ne dobije većinu glasova svih članova Vijeća izborni se
postupak ponavlja u cijelosti.
Između izabranih potpredsjednika Općinskog vijeća,
predsjednik Općinskog vijeća određuje prvog potpredsjednika, koji ga zamjenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili
spriječenosti.
Članak 21.
Predsjednik Općinskog vijeća:
- predstavlja Općinsko vijeće
- saziva i organizira te predsjedava sjednicama Općinskog vijeća i potpisuje akte Općinskog vijeća
- predlaže dnevni red sjednica Općinskog vijeća
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani
postupak
- brine o postupku donošenja odluka i općinskih akata
- održava red na sjednici Općinskog vijeća
- usklađuje rad radnih tijela Općinskog vijeća
- potpisuje odluke i akte koje donosi Općinsko vijeće
- brine o suradnji Općinskog vijeća i općinskog načelnika
- brine o javnosti rada Općinskog vijeća
- brine o zaštiti prava vijećnika
- surađuje s članovima predstavničkih tijela drugih jedinica lokalne, područne (regionalne) samouprave i zastupnicima u Hrvatskom Saboru
- objavljuje rezultate glasovanja na sjednici Općinskog
vijeća
- brine se o primjeni ovog Poslovnika
- određuje predstavnike Općinskog vijeća u svečanih i
drugim prigodama
- obavlja i druge poslove određene zakonom Statutom i
Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak 22.
Potpredsjednik Općinskog vijeća pomaže predsjedniku
Općinskog vijeća u radu,te obavlja poslove iz njegova djelokruga za koje ga predsjednik ovlasti.
Potpredsjednik Općinskog vijeća zamjenjuje predsjednika kada je isti spriječen ili odsutan.
Za vrijeme dok zamjenjuje predsjednika Općinskog vijeća,potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika
Općinskog vijeća.
Članak 23.
Predsjednik i potpredsjednici Općinskog vijeća mogu
biti razriješeni dužnosti i prije isteka vremena na koji su
birani.
Postupak za razrješenje predsjednika i potpredsjednika
Općinskog vijeća može pokrenuti Odbor za izbor i imenovanja ili najmanje 5 članova vijeća.
Prijedlog za razrješenje mora biti obrazložen i o prijedlogu za razrješenje odlučuje se većinom glasova svih članova Općinskog vijeća.
Prijedlog za razrješenje može se podnijeti ako predsjednik odnosno potpredsjednici:
- zlouporabe položaj ili prekorače ovlaštenja;
- svojim ponašanjem štete ugledu Općinskog vijeća;
- ne sazove sjednicu najmanje jedanput u tri mjeseca;
Ako Općinsko vijeće odbije zahtjev za razrješenje, članovi Općinskog vijeća koji su podnijeli zahtjev odnosno
Odbor za izbor i imenovanja ne mogu ponovno podnijeti
isti zahtjev prije isteka roka od 6 mjeseci od njegovog odbijanja.
Ako Općinsko vijeće razriješi dužnosti predsjednika,odnosno potpredsjednika,dužno je u roku 30 dana od dana
razrješenja izabrati predsjednika odnosno potpredsjednika.
Članak 24.
Predsjednik i potpredsjednici Općinskog vijeća mogu
podnijeti ostavku.
Ostavka se podnosi u pisanom obliku, a jednom podnijeta ostavka ne može se opozvati.
U slučaju podnošenja ostavke, pravo sazivanja i predsjedanja sjednicom na kojoj se utvrđuje dan prestanka prava i
dužnosti predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća,
pripada dobno najstarijem članu Općinskog vijeća, koji će
u daljnjem roku od 3 dana sazvati sjednicu Općinskog
vijeća i njome predsjedati.
Članak 25.
Ako predsjedniku odnosno potpredsjedniku prestaje
mandat člana Općinskog vijeća prije isteka redovitog
četverogodišnjeg mandata,Općinsko vijeće je dužno izabrati predsjednika odnosno potpredsjednika u roku od 30
dana od dana kada Općinsko vijeće primi na znanje
izvješće Mandatne komisije o prestanku mandata.
V. RADNA TIJELA OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak 26.
Radna tijela Općinskog vijeća osnovana Statutom
Općine Čavle su:
- komisije, odbori i povjerenstva.
Općinsko vijeće može uz stalna radna tijela osnivati i
povremena radna tijela.
Odlukom o osnivanju radnog tijela uređuje se njegov
naziv, sastav, broj članova, djelokrug i način rada.
Članak 27.
Radno tijelo ima predsjednika i određeni broj članova
koji se biraju u pravilu iz reda članova Općinskog vijeća i
reda članova stručnih i javnih djelatnika.
Izbor predsjednika i članova radnih tijela obavlja Općinsko vijeće na prijedlog Odbora za izbor i imenovanja, ili 5
članova Općinskog vijeća.
Prijedlog iz stavka 2. ovog članka mora biti sastavljen u
pisanom obliku.
Prilikom izbora predsjednika i članova radnih tijela
mora se voditi računa o tome da sastav radnih tijela odgovara stranačkoj strukturi Općinskog vijeća.
Mandat predsjednika i članova radnih tijela traje do
isteka mandata saziva Općinskog vijeća,ukoliko Općinsko
vijeće ne odluči drugačije.
Članak 28.
Predsjednik radnog tijela saziva sjednicu i usklađuje rad
radnog tijela s radom Općinskog vijeća i drugih radnih tijela,predlaže dnevni red i predsjeda sjednici radnog tijela.
Predsjednik radnog tijela dužan je sazvati sjednicu u
roku od 8 dana na osnovu Zaključka Općinskog vijeća ili
ako to zatraži predsjednik Općinskog vijeća ili polovica članova radnog tijela.
Ako predsjednik radnog tijela ne sazove sjednicu kada
je to dužan učiniti, sjednicu radnog tijela sazvati će predsjednik Općinskog vijeća.
U svezi s pitanjima iz djelokruga radnog tijela predsjednik surađuje s predsjednikom Općinskog vijeća,predsjednicima drugih radnih tijela te s Općinskom upravom.
Ako je spriječen ili odsutan predsjednik,sjednicom radnog tijela predsjedava član radnog tijela kojeg za to ovlasti
predsjednik radnog tijela.
Članak 29.
Radna tijela zauzimaju stajališta o pitanjima iz svog djelokruga, ako je na sjednici nazočna većina članova radnog
tijela.
Zaključak odnosno preporuku radna tijela donose većinom glasova nazočnih članova.
O radu na sjednici vodi se zapisnik.
Članak 30.
Radna tijela mogu uključiti znanstvene i druge stručne
osobe radi razmatanja pojedinog pitanja iz svog djelokruga, na osnovi suglasnosti predsjednika Općinskog
vijeća.
Članak 31.
Radna tijela o svojim prijedlozima, mišljenjima, primjedbama pismenim putem izvješćuju Općinsko vijeće.
Članak 32.
Radna tijela međusobno surađuju,a mogu održati i
zajedničku sjednicu te Općinskom vijeću podnijeti zajedničko izvješće o određenim pitanjima.
Članak 33.
Na rad sjednice radnog tijela odgovarajuće se primjenjuju odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na rad
Općinskog vijeća.
Članak 34.
Stalna radna tijela Općinskog vijeća:
1. Mandatna komisija;
2. Odbor za izbor i imenovanja;
3. Odbor za statutarno-pravna pitanja;
4. Odbor za mjesnu samoupravu;
5. Odbor za gospodarski razvoj i poduzetništvo;
6. Odbor za urbanizam i prostorno uređenje;
7. Odbor za zdravstvenu zaštitu i socijalnu skrb;
8. Odbor za informiranje, međuopćinsku, međugradsku i
međunarodnu suradnju;
9. Odbor za kulturu, sport i tehničku kulturu;
10. Odbor za predškolski odgoj, obrazovanje i mlade.
Mandatna komisija
Članak 35.
Mandatna komisija ima predsjednika i 2 člana koji se
biraju iz reda članova Općinskog vijeća.
Mandatna komisija, osim poslova koje obavlja na konstituirajućoj sjednici u tijeku mandata:
- izvješćuje Općinsko vijeće o tome da su ispunjeni
zakonski uvjeti za prestanak odnosno mirovanje mandata
članu Općinskog vijeća, te izvješćuje Općinsko vijeće o
zamjeniku koji počinje obavljati dužnost člana Općinskog
vijeća,
- predlaže Općinskom vijeću donošenje odluke o mirovanju mandata ako član Općinskog vijeća za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti koja se prema
odredbama posebnog zakona smatra nespojivom.
Odbor za izbor i imenovanja
Članak 36.
Odbor za izbor i imenovanja ima predsjednika i 2 člana
koji se biraju iz reda članova Općinskog vijeća.
Odbor za izbor i imenovanja:
- predlaže izbor i imenovanje osoba koje bira odnosno
imenuje Općinsko vijeće,
- predlaže imenovanje predstavnika Općinskog vijeća u
određena tijela i pravne osobe, kada je to propisano zakonom ili drugim propisom, Statutom, ovim Poslovnikom ili
drugim aktom Općinskog vijeća,
- predlaže članove radnih tijela Općinskog vijeća.
Odbor za statutarno-pravna pitanja
Članak 37.
Odbor za statutarno pravna pitanja ima predsjednika i 4
člana koji se biraju iz redova članova Općinskog vijeća i iz
reda stručnih djelatnika.
Odbor za statutarno-pravna pitanja:
- utvrđuje prijedlog Poslovnika o radu Općinskog vijeća,
- razmatra prijedlog Statuta te odluka i drugih općih
akata koje donosi Općinsko vijeće u pogledu njihove usklađenosti sa zakonom, te u pogledu njihove pravne obrade i
o tome daje mišljenje i prijedloge Općinskom vijeću,
- utvrđuje i izdaje pročišćene tekstove odluka i drugih
akata Općinskog vijeća kada je tim aktima na to ovlašteno
ili kada to ocijeni potrebnim,
- daje vjerodostojno tumačenje akata sukladno odredbama ovog Poslovnika,
- obavlja i druge poslove određene Statutom, Poslovnikom ili aktom Općinskog vijeća.
Odbor za mjesnu samoupravu
Članak 38.
Odbor za mjesnu samoupravu ima predsjednika i 2
člana, koji se biraju iz reda članova Općinskog vijeća.
Odbor za mjesnu samoupravu:
- prikuplja inicijative i prijedloge za osnivanje mjesnog
odbora i o tome daje mišljenje i prijedloge Općinskom
vijeću;
- surađuje sa tijelima mjesnog odbora;
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima Općinskog
vijeća.
Odbor za gospodarski razvoj i poduzetništvo
Članak 39.
Odbor za gospodarski razvoj i poduzetništvo ima predsjednika i 4 člana,koji se biraju iz reda članova Općinskog
vijeća i iz reda stručnih djelatnika.
Odbor za gospodarski razvoj i poduzetništvo:
- razmatra i predlaže strategiju gospodarskog i turističkog razvoja Općine;
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima Općinskog
vijeća.
Odbor za urbanizam i prostorno uređenje
Članak 40.
Odbor za urbanizam i prostorno uređenje ima predsjednika i 4 člana, koji se biraju iz reda članova Općinskog
vijeća i iz reda stručnih djelatnika.
Odbor za urbanizam i prostorno uređenja:
- razmatra i predlaže mjere koje se odnose na prostorno
planiranje, zaštitu kulturne baštine, zaštitu prirodnih
resursa te zaštitu okoliša;
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima Općinskog
vijeća.
Odbor za zdravstvenu zaštitu i socijalnu skrb
Članak 41.
Odbor za zdravstvenu zaštitu i socijalnu skrb ima predsjednika i 2 člana koji se biraju iz reda članova Općinskog
vijeća i iz reda stručnih i javnih djelatnika.
Odbor za zdravstvenu zaštitu i socijalnu skrb:
- razmatra i predlaže mjere u svezi s promicanjem zdravstvene zaštite;
- razmatra i predlaže mjere zaštite starih i imovinski
nezbrinutih osoba te druga pitanja od socijalne skrbi.
Odbor za informiranje, međuopćinsku, međugradsku i
međunarodnu suradnju
Članak 42.
Odbor za informiranje, međuopćinsku, međugradsku i
međunarodnu suradnju ima predsjednika i 4 člana koji se
biraju iz reda članova Općinskog vijeća i iz reda stručnih
i javnih djelatnika.
Odbor za informiranje, međuopćinsku, međugradsku i
međunarodnu suradnju:
- vodi brigu o točnom i blagovremenom informiranju
građana;
- razmatra pitanja iz međuopćinskih i međunarodnih
odnosa;
- surađuje s odgovarajućim tijelima općina u RH i drugih
zemalja.
Odbor za kulturu, sport i tehničku kulturu
Članak 43.
Odbor za kulturu, sport i tehničku kulturu ima predsjednika i 4 člana koji se biraju iz reda članova Općinskog
vijeća i iz reda članova stručnih i javnih djelatnika.
Odbor za kulturu, sport i tehničku kulturu:
- razmatra osiguravanje potreba građana u oblasti kulture, športa i tehničke kulture te daje mišljenja i prijedloge
Općinskom vijeću;
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima Općinskog
vijeća.
Odbor za predškolski odgoj, obrazovanje i mlade
Članak 44.
Odbor za predškolski odgoj, obrazovanje i mlade ima
predsjednika i 4 člana koji se biraju iz reda članova Općinskog vijeća i iz reda članova stručnih i javnih djelatnika.
Odbor za predškolski odgoj, obrazovanje i mlade:
- razmatra osiguravanje potreba građana u oblasti predškolskog odgoja, obrazovanja
- obavlja i druge poslove utvrđene aktima Općinskog
vijeća.
VI. ODNOS OPĆINSKOG VIJEĆA I OPĆINSKOG
NAČELNIKA
Članak 45.
Općinski načelnik i zamjenik općinskog načelnika prisustvuju sjednicama Općinskog vijeća.
Općinski načelnik određuje izvjestitelja za točke dnevnog reda koje su po njegovu prijedlogu uvrštene u dnevni
red sjednice Općinskog vijeća.
Članak 46.
Izvjestitelj, nazočan na sjednicama Općinskog vijeća i
radnih tijela Općinskog vijeća, sudjeluje u njihovom radu,
iznosi stajališta općinskog načelnika, daje obavijesti i
stručna objašnjenja, te obavještava općinskog načelnika o
stajalištima i mišljenjima Općinskog vijeća odnosno radnih
tijela, ako općinski načelnik na sjednici nije prisutan.
Ako na raspravi nije nazočan ovlašteni izvjestitelj,
Općinsko vijeće ili radno tijelo može, smatra li da je prisutnost izvjestitelja nužna, raspravu o toj temi prekinuti ili
odgoditi.
Članak 47.
O sazvanim sjednicama predsjednik Općinskog vijeća i
predsjednici radnih tijela Općinskog vijeća izvješćuju
općinskog načelnika i izvjestitelje najkasnije 8 dana prije
održavanja sjednice.
U slučaju kada općinski načelnik nije predlagatelj
odluke ili akta,odnosno materijala koji se razmatra na sjednici Općinskog vijeća, svoje mišljenje, stajalište i prijedloge
u svezi odluke ili akta odnosno materijala, dužno je dostaviti Općinskom vijeću najkasnije do početka sjednice.
Ako predlagatelj ne postupi na način iz stavka 2.ovog
članka, Općinsko vijeće može odgoditi raspravu o tom
predmetu.
Općinsko vijeće može odgoditi raspravu i u slučaju kad
radno tijelo Općinskog vijeća nije Vijeću dostavilo mišljenje u svezi odluke ili akta odnosno materijala, a radi se o
pitanju iz djelokruga rada tog radnog tijela.
Članak 48.
Općinski načelnik podnosi Općinskom vijeću izvješće o
svom radu u skladu s odredbama Statuta Općine Čavle.
Članak 49.
Prijedlog za traženje izvješća od općinskog načelnika o
pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti
najmanje 5 vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora biti potpisan od svih vijećnika koji predlažu donošenje zaključka o
traženju izvješća općinskog načelnika.
U prijedlogu mora biti jasno postavljeno, formulirano i
obrazloženo pitanje o kojem se traži izvješće.
Članak 50.
Predsjednik Općinskog vijeća stavlja prijedlog za traženje izvješća na dnevni red prve iduće sjednice Općinskog
vijeća koja se održava nakon primitka prijedloga, ali ne
prije nego što protekne 30 dana od dana primitka.
Članak 51.
Predstavnik vijećnika koji su podnijeli prijedlog za traženje izvješća ima pravo na sjednici Općinskog vijeća izložiti i
obrazložiti prijedlog.
Općinski načelnik ima pravo na sjednici usmeno se očitovati na podneseni prijedlog.
Članak 52.
Raspravu o izvješću općinskog načelnika Općinsko
vijeće može završiti utvrđivanjem stajališta o pitanju koje
je zahtjevom za podnošenjem izvješća pokrenuto ili donošenjem zaključka kojim se od općinskog načelnika traži
izvršavanje općih akata Općinskog vijeća.
Članak 53.
Vijećnici koji su podnijeli prijedlog za traženje izvješća
općinskog načelnika mogu prijedlog povući najkasnije
prije odlučivanja o prijedlogu.
Ako prijedlog za traženje izvješća općinskog načelnika
nije usvojen, prijedlog za traženje izvješća o bitno podudarnom pitanju ne može se ponovno postaviti prije proteka
roka od 6 mjeseci od dana kada je Općinsko vijeće donijelo
zaključak kojim ne prihvaća prijedlog za traženje izvješća
općinskog načelnika.
Članak 54.
Način i postupak pokretanja razrješenja općinskog
načelnika propisan je Statutom Općine Čavle.
VII. AKTI OPĆINSKOG VIJEĆA
Članak 55.
Odluke i druge akte (u daljnjem tekstu: akti) koje
Općinsko vijeće donosi na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i Statutom potpisuje predsjednik Općinskog vijeća.
Članak 56.
Općinsko Vijeće na osnovi prava i obveza određenih
Zakonom, Statutom i ovim Poslovnikom, donosi:
- Statut Općine Čavle
- Poslovnik Općinskog vijeća
- pravilnike, odluke, proračun, godišnji obračun proračuna, deklaracije, preporuke, zaključke, upute i naputke.
Općinsko vijeće može odlukom, poveljom, zahvalnicom
ili drugim aktom državljanina Republike Hrvatske ili stranog državljanina, koji je zaslužan za Općinu proglasiti
počasnim građaninom Općine Čavle.
Članak 57.
Na izvornike odluka i drugih akata Općinskog vijeća
stavlja se pečat Općinskog vijeća.
Pod izvornikom odluka odnosno drugih akata Općinskog vijeća podrazumijeva se onaj tekst odluke odnosno
drugog akta, koji je usvojen na sjednici Općinskog vijeća.
Izvornici akata Općinskog vijeća čuvaju se u pismohrani
Općine.
Članak 58.
Statut, odluke i drugi opći akti Općinskog vijeća, odluka
o izboru, imenovanju i razrješenju osoba koje bira ili imenuje Općinsko vijeće objavljuju se u Službenom glasilu i na
službenim web stranicama Općine.
O objavljivanju akata iz stavka 1. ovog članka, brine se
upravno tijelo koje obavlja stručne poslove za Općinsko
vijeće.
Članak 59.
Odlukom se uređuju odnosi iz djelokruga Općine koji su
od općeg značenja za građane i pravne osobe,te propisuju
njihova prava i dužnosti odnosno utvrđuju pitanja od interesa za Općinu Čavle.
Odlukom se odlučuje o izboru odnosno imenovanju i
razrješenju te o davanju suglasnosti na akte,kada je to
određeno pozitivnim propisima.
Članak 59a.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluka i drugih općih akata radi njihovog izvršavanja ili osiguravanja
njihova provođenja.
Članak 60.
Zaključcima se zauzima stajalište o temama koje Općinsko vijeće razmatra.
Općinsko vijeće može na osnovi ocjene stanja u pojedinom području rada zaključkom obvezati općinskog načelnika, Upravni odjel ili radno tijelo Općinskog vijeća na
poduzimanje odgovarajućih mjera ili aktivnosti iz njihova
djelokruga rada.
Rješenjem se odlučuje o pojedinačnim pravima, obvezama i pravnim interesima pravnih i fizičkih osoba.
Napucima i uputama se propisuje način rada, Upravnog
odjela i radnih tijela Općinskog vijeća.
Preporukom se na temelju podnesenih predstavki i pritužbi o nepravilnostima u radu izvršnog tijela i tijela Općinskog vijeća ukazuje na mogućnost njihova razrješenja.
Deklaracijom se izražava opće stajalište Općinskog
vijeća o pitanjima važnim za Općinu Čavle.
Članak 61.
Postupak donošenja akta pokreće se podnošenjem prijedloga akta.
Ovlašteni predlagatelji akata koje donosi Općinsko
vijeće jesu: vijećnici, klub vijećnika, općinski načelnik i
radna tijela Općinskog vijeća, osim ako je zakonom propisano da pojedini prijedlog mogu podnijeti samo određena
tijela.
Članak 62.
Građani imaju pravo predlagati Općinsko vijeću donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga rada Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće je dužno raspraviti prijedlog iz stavka 1.
ovog članka ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10%
birača upisanih u popis birača Općine.
Općinsko vijeće je dužno o prijedlogu odlučiti u roku od
3 mjeseca od dana podnošenja prijedloga i o istome obavijestiti predlagatelja.
Svaki građanin ima pravo Općinskom vijeću i njegovim
tijelima slati predstavke i pritužbe te davati prijedloge i
na njih dobiti odgovor.
Članak 63.
Prijedlog akta podnosi se predsjedniku Općinskog
vijeća.
Ako predsjednik Općinskog vijeća ustanovi da podneseni prijedlog akta nije sastavljen u skladu s odredbama
ovog Poslovnika, zatražiti će od predlagatelja akta da u
određenom roku, a koji ne može biti kraći od 8 dana niti
duži od 30 dana, isti uskladi s odredbama Poslovnika.
Ako predlagatelj u ostavljenom roku uskladi svoj prijedlog,smatrat će se da je isti podnesen kad je prvi put podnesen,a ako predlagatelj u roku iz prethodnog stavka ovog
članka ne uskladi prijedlog akta,smatrat će se da prijedlog
nije bio niti podnesen.
Članak 64.
Prijedlog akta mora sadržavati:
- pravni temelj za donošenje akta;
- ocjenu stanja pitanja koja se uređuju,te svrhu koja se
postiže utvrđivanjem odnosa na predloženi način;
- ocjenu sredstava potrebnih za provođenje akta i način
njihova osiguravanja;
- tekst prijedloga akta s obrazloženjem.
Članak 65.
Prije rasprave o prijedlogu akta na sjednici Općinskog
vijeća,prijedlog razmatraju radna tijela u čijem su djelokrugu pitanja koja se uređuju aktom.
Radno tijelo izjašnjava se o prijedlogu akta,a Odbor za
statutarno-pravna pitanja o zakonskim i statutarnim elementima akta.
Očitovanje radnog tijela dostavlja se predsjedniku
Općinskog vijeća.
Članak 66.
Prijedlog da se akt izmjeni ili dopuni daje se u obliku
amandmana pisanim putem uz obrazloženje teksta amandmana.
Predlagatelj akta, član Općinskog vijeća, klubovi članova
Općinskog vijeća, radna tijela Općinskog vijeća imaju
pravo na podnošenje amandmana.
Amandman se pismeno upućuje predsjedniku Općinskog vijeća, najkasnije jedan dan prije sjednice Općinskog
vijeća.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane sve do
zaključenja rasprave o prijedlogu akta.
Član vijeća može iznimno podnijeti amandman i na sjednici tijekom rasprave, pismeno uz obrazloženje, ako se s
tim složi većina nazočnih članova Općinskog vijeća.
Članak 67.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj akta.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu članaka
prijedloga akta na koji se odnose.
Ako je na jedan članak prijedloga akta podneseno više
amandmana,glasuje se najprije o amandmanu koji najviše
odstupa od predloženog rješenja te o ostalim amandmanima po istom kriteriju.
Amandman prihvaćen na sjednici Općinskog vijeća
postaje sastavnim dijelom prijedloga akta.
Amandman koji je podnio predlagatelj akta ili se sa
istim suglasio, postaje sastavnim dijelom prijedloga akta,te
se o njemu ne glasuje odvojeno.
Nakon što se Općinsko vijeće glasovanje odredi o svim
amandmanima, glasuje se o predloženom aktu.
Članak 67a.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da bitno
mijenjaju ili odstupaju od prijedloga kata, Općinsko vijeće
može odlučiti da se rasprava odgodi kako bi se članovima
Općinskog vijeća ostavilo dovoljno vremena za pripremu
prije odlučivanja.
Glasovanje o amandmanima će se u svakom slučaju
odgoditi ako to zatraži predlagatelj, općinski načelnik,
ako on nije predlagatelj ili Odbor za statutarno-pravna
pitanja.
Članak 68.
Odluke i druge akte Općinsko vijeće donosi većinom
glasova nazočnih članova,ako je na sjednici nazočna većina
članova Općinskog vijeća.
Većinom glasova svih članova Općinskog vijeća, Općinsko vijeće donosi:
- Statut Općine
- Proračun Općine Čavle
- Odluku o izvršavanju Proračuna Općine Čavle
- Godišnje Izvješće o izvršavanju Proračuna Općine
- Odluku o raspisivanju referenduma
- Poslovnik o radu Općinskog vijeća
- odlučuje o izboru i razrješenju predsjednika Općinskog
vijeća i potpredsjednika Općinskog vijeća
- odlučuje o uspostavljanju međusobne suradnje
odnosno sklapanju sporazuma o suradnji s odgovarajućim
jedinicama regionalne samouprave drugih država te o sadržaju i oblicima te suradnje
- odlučuje o osnivanju mjesnih odbora.
VIII. DONOŠENJE AKTA PO HITNOM POSTUPKU
Članak 69.
Akt se može donijeti po hitnom postupku ako je to
nužno radi sprečavanja ili uklanjanja štete odnosno ako
bi ne donošenje takve odluke u određenom roku imalo
štetne posljedice ili ako to zahtijevaju drugi opravdani razlozi.
Razloge za hitnost postupka dužan je obrazložiti predlagatelj akta.
Ako prijedlog za donošenje akta po hitnom postupku
podnosi član Općinskog vijeća, prijedlog mora svojim potpisom podržati još najmanje 5 članova Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće najprije glasuje o opravdanosti prijedloga za hitni postupak, a zatim se raspravlja i odlučuje o
aktu.
Članak 70.
Na prijedlog akta koji se donosi po hitnom postupku,amandmani se podnose do zaključenja rasprave.
O postupku s amandmanima iz stavka 1. ovog članka
primjenjuju se odredbe ovog Poslovnika koje se odnose
na prijedloge akata koji se donose u redovnom postupku.
Članak 70a.
Uz prijedlog da se kat donese po hitnom postupku podnosi se i prijedlog akta.
Predsjednik Općinskog vijeća bez odlaganja prijedlog iu
stavka 1. ovog članka upućuje članovima Općinskog vijeća,
Odboru za statutarno-pravna pitanja i općinskom načelniku, ako on nije predlagatelj.
IX. DONOŠENJE PRORAČUNA I GODIŠNJEG
OBRAČUNA PRORAČUNA OPĆINE
Članak 71.
Prijedlog proračuna, projekciju proračuna za slijedeće
dvije proračunske godine i godišnjeg izvještaja o izvršenju
proračuna Općine općinski načelnik podnosi Općinskom
vijeću na način i u rokovima propisanim zakonom.
X. AKTUALNI SAT
Članak 72.
Članovi Općinskog vijeća mogu postavljati pitanja
općinskom načelniku i zamjeniku općinskog načelnika o
stanju u pojedinom području društvenog života, o izvršavanju odluka i drugih akata Općinskog vijeća, te o radu
upravnih odjela kao i pravnih osoba kojih je Općina
Čavle osnivač, odnosno vlasnik.
Pitanje se može postaviti usmeno i pisanim putem.
Članak 73.
Aktualni sat održava se na početku svake sjednice
Općinskog vijeća, prije prelaska na prvu točku dnevnog
reda i traje u pravili jedan sat.
Usmena pitanja općinskom načelniku, članovi Općinskog vijeća mogu postavljati na sjednicama za vrijeme
aktualnog sata.
Za vrijeme aktualnog sata član Općinskog vijeća ima
pravo postaviti najviše dva pitanja.
Pitanje mora biti kratko i jasno formulirano i u pravilu
takvo da se na njega može odgovoriti odmah i bez pripreme.
Na pitanje za koje općinski načelnik ocijeni da zahtijeva
opširniji odgovor, daje se pisani odgovor.
Na usmeno pitanje, na koje nije odgovoreno na sjednici
Općinskog vijeća ili je član Općinskog vijeća izrijekom tražio pisani odgovor, daje se pisani odgovor u roku od 30
dana.
Općinski načelnik nije dužan dati odgovor ako se
postavljeno pitanje ne odnosi na rad ili poslove iz njegovog
djelokruga.
Na postavljeno pitanje koje se odnosi na rad pravnih
osoba koje je Općina Čavle osnivač, odnosno vlasnik,
može odgovoriti i predstavnik te pravne osobe.
Nakon dobivenog odgovora član Općinskog vijeća može
iznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko pitanje.
Članak 74.
Ako je pitanje povjerljive naravi, općinski načelnik može
predložiti da članu Općinskog vijeća odgovori neposredno
ili na zatvorenoj sjednici radnog tijela u čijem je djelokrugu
to pitanje.
XI. SAZIVANJE I TIJEK SJEDNICE
1. Sazivanje sjednice
Članak 75.
Predsjednik Općinskog vijeća saziva sjednice po potrebi,
a najmanje jednom u tri mjeseca.
Predsjednik je dužan sazvati sjednicu Općinskog vijeća
na obrazloženi zahtjev najmanje 5 članova Općinskog
vijeća u roku od 15 dana od primitka zahtjeva.
Ukoliko predsjednik Općinskog vijeća ne sazove sjednicu u roku iz prethodnog stavka ovog članka, sjednicu
će sazvati općinski načelnik u daljnjem roku od 15 dana.
Nakon proteka roka iz stavka 3.ovog članka sjednicu
može sazvati na zahtjev 5 članova Općinskog vijeća, čelnik
središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove
lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Članak 76.
Članovima Općinskog vijeća dostavlja se prijedlog dnevnog reda i materijal o kojem će se raspravljati na sjednici,najkasnije 5 dana prije održavanja sjednice.
Iznimno predsjednik Općinskog vijeća može u slučajevima kada je neophodno donijeti pojedini akt po hitnom
postupku ili kada to zahtijevaju drugi opravdani razlozi,sazvati sjednicu Općinskog vijeća po hitnom postupku
(telefonom,brzojavom i sl.) bez dostave materijala za tu
sjednicu,a dnevni red za tu sjednicu predložiti na samoj
sjednici.
Iznimno članovima Općinskog vijeća se materijal uz
pojedinu točku dnevnog reda može dostaviti i naknadno
ili na samoj sjednici.
Članak 77.
Redni broj sjednice određuje se u nizu za sjednice koje
se održavaju tijekom jednog saziva Općinskog vijeća.
Članak 78.
Predsjednik Općinskog vijeća otvara sjednicu kada prozivkom utvrdi da postoji nazočnost većine članova Općinskog vijeća.
Ako sjednici nije nazočan potreban broj članova Općinskog vijeća predsjednik Općinskog vijeća odgađa sjednicu
za određeni sat istog dana ili za drugi određeni dan i sat.
Ako za vrijeme trajanja sjednice predsjednik utvrdi ili ga
o istome upozori član Općinskog vijeća da nije nazočan
potreban broj članova Općinskog vijeća,prekinut će sjednicu i zakazati nastavak sjednice za određeni sat istog
dana ili za određeni drugi dan i sat.
O odgodi sjednice i o nastavku prekinute sjednice zakazane za drugi dan pisanim se putem obavješćuju samo
nenazočni članovi Općinskog vijeća.
U slučaju odgode sjednice, predsjednik će zakazati sjednicu odnosno nastavak sjednice najkasnije u roku od 5
dana od dana odgode odnosno prekida sjednice.
Predsjednik Općinskog vijeća može i odgoditi sazvanu
sjednicu najviše za 8 dana, ako za to postoje opravdani
razlozi.
Članak 79.
Zapisnik o radu na prethodnoj sjednici prihvaća se prije
utvrđivanja dnevnog reda.
Član Općinskog vijeća ima pravo iznijeti primjedbe na
zapisnik.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje se bez
rasprave.
Ako se iznijete primjedbe prihvate u zapisnik se unose
odgovarajuće izmjene ili dopune.
Zapisnik se prihvaća glasovanjem ZA ili PROTIV.
2. Dnevni red
Članak 80.
Dnevni red sjednice predlaže predsjednik Općinskog
vijeća.
Na predloženi dnevni red član Općinskog vijeća ili ovlašteni predlagatelj akta ima pravo podnijeti pisani prigovor
najkasnije jedan dan prije zakazane sjednice Općinskog
vijeća.
Pisani prigovor na predloženi dnevni red može se podnijeti ako predsjednik Općinskog vijeća nije uvrstio u prijedlog dnevnog reda predmet koji mu je dostavljen najmanje
30 dana prije održavanja sjednice.
Ako je prigovor opravdan, predmet se uvrštava u dnevni
red bez rasprave.
Ako prigovor na predloženi dnevni red nije podnijet,
predloženi dnevni red smatra se utvrđenim te se o njemu
posebno ne glasuje.
Predsjednik Općinskog vijeća može nakon što je poziv
za sjednicu s prijedlogom dnevnog reda upućen članovima
Općinskog vijeća, pisanim putem predložiti dopunu dnevnog reda.
Predsjednik Općinskog vijeća može i na samoj sjednici
predložiti da se dnevni red dopuni pojedinim predmetom
ili da se pojedini predmet izostavi iz dnevnog reda.
O predloženoj promjeni dnevnog reda glasuje se na sjednici s time da se najprije glasuje o prijedlogu da se pojedini
predmet izostavi iz dnevnog reda, a zatim o prijedlogu da
se dnevni red dopuni pojedinim predmetom.
Predsjednik Općinskog vijeća objavljuje usvojeni dnevni
red.
Predsjednik Općinskog vijeća može tijekom sjednice
promijeniti redoslijed rasprave o pojedinom predmetu
utvrđenog dnevnog reda.
3. Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak 81.
Sjednici Općinskog vijeća predsjeda predsjednik Općinskog vijeća, a ako je on odsutan ili spriječen sjednici predsjeda potpredsjednik Općinskog vijeća, kojeg odredi predsjednik Općinskog vijeća.
Ako u slučaju iz stavka 1.ovog članka, predsjednik na
predsjedanje sjednicom ne ovlasti ni jednog od potpredsjednika, sjednicom će predsjedati dobno najstariji
potpredsjednik.
Predsjednik Općinskog vijeća može za vrijeme trajanja
sjednice ovlastiti jednog od potpredsjednika da predsjeda
sjednicom.
Članak 82.
Sjednici Općinskog vijeća kao gosti mogu prisustvovati
svi oni koje je pozvao predsjednik Općinskog vijeća.
Članak 83.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego zatraži i
dobije riječ od predsjednika Općinskog vijeća.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se raspravlja prema utvrđenom dnevnom reda.
Ako se govornik udalji od predmeta rasprave,predsjednik Općinskog vijeća opomenut će ga da se drži teme dnevnog reda.
Ako se govornik i poslije druge opomene ne drži teme
dnevnog reda, predsjednik Općinskog vijeća oduzet će
mu riječ.
Predsjednik Općinskog vijeća daje članovima Općinskog
vijeća riječ po redoslijedu kojim su se prijavili.
Neovisno o redoslijedu, član Općinskog vijeća može
dobiti riječ kada želi govoriti o povredi Poslovnika ili
kada želi ispraviti navod za koji drži da je netočan.
Govornika može opomenuti ili prekinuti u govoru samo
predsjednik Općinskog vijeća.
Predsjednik Općinskog vijeća vodi brigu da vijećnik ne
bude ometan ili spriječen u svom govoru.
Članak 84.
Ako član Općinskog vijeća zatraži riječ da bi ispravio
navod za koji smatra da je netočan, predsjednik Općinskog
vijeća će mu dati riječ čim završi govor čiji se navod želi
ispraviti.
Član Općinskog vijeća se u tom slučaju mora ograničiti
na ispravak netočnog navoda.
Članu Općinskog vijeća koji želi govoriti o povredi
Poslovnika ili utvrđenog dnevnog reda,predsjednik daje
riječ čim je ovaj zatraži.
Predsjednik Općinskog vijeća dužan je poslije iznesenog
prigovora dati objašnjenje.
Članak 85.
Član Općinskog vijeća u raspravi treba govoriti kratko i
u svezi s predmetom rasprave.
Ograničenje trajanja govora može predložiti predsjednik
Općinskog vijeća.
O ograničavanju trajanja govora Općinsko vijeće odlučuje bez rasprave.
Osoba koja je pozvana na sjednici kao gost, a želi sudjelovati u raspravi dobiti će riječ kao posljednja u redoslijedu
govornika.
Članak 86.
Red na sjednici osigurava predsjednik Općinskog vijeća.
Za remećenje reda na sjednici predsjednik Općinskog
vijeća može članu Općinskog vijeća izreći:
- opomenu
- opomenu s oduzimanjem riječi
- udaljenje sa sjednice.
Stegovne mjere iz prethodnog stavka su izvršne i o njima
se ne vodi rasprava.
Članak 87.
Opomena se izriče ako član Općinskog vijeća svojim
ponašanjem ili govorom na sjednici remeti red ili na
drugi način krši odredbe Poslovnika a osobito ako:
- ne govori o predmetnu o kojem se raspravlja
- govori a nije dobio riječ
- svojim upadicama ili na drugi način ometa govornika
- svojim govorom omalovažava ili vrijeđa predsjednika i
članove Općinskog vijeća
- na drugi način remeti red na sjednici.
Članak 88.
Opomena s oduzimanjem riječi izriče se ako član Općinskog vijeća:
- nakon izricanja opomene svojim ponašanjem ili govorom nastavi kršiti odredbe Poslovnika, na grublji način
narušava ugled predsjednika Općinskog vijeća ili člana
Općinskog vijeća.
Članak 89.
Udaljenje sa sjednice izriče se članu Općinskog vijeća
kada svojim ponašanjem toliko naruši red i prekrši
odredbe ovog Poslovnika o radu na sjednici, tako da je
daljnje održavanje sjednice dovedeno u pitanje.
Ako je članu Općinskog vijeća izrečena mjera udaljenju
sa sjednice član Općinskog vijeća je dužan odmah napustiti
sjednicu.
Članak 90.
Protiv stegovne mjere udaljenje sa sjednice Općinskog
vijeća,član Općinskog vijeća ima pravo prigovora.
Prigovor se podnosi predsjedniku Općinskog vijeća najkasnije u roku od 24 sata od izricanja stegovne mjere,a
predsjednik Općinskog vijeća upućuje prigovor svim članovima Općinskog vijeća.
Predsjednik Općinskog vijeća unosi prigovor u dnevni
red iduće sjednice.
Mišljenje o prigovoru daje Odbor za statutarno-pravna
pitanja.
Odluka o prigovoru se donosi većinom glasova nazočnih
članova Općinskog vijeća, bez rasprave, s time da pravo
govora ima samo član Općinskog vijeća koji je podnio prigovor i izvjestitelj Odbora za statutarno-pravna pitanja.
Općinsko vijeće po prigovoru može potvrditi ili ukinuti
stegovnu mjeru.
Odluka Općinskog vijeća je konačna.
Članak 91.
Ako druge osobe koje su nazočne na sjednici narušavaju
rad,predsjednik Općinskog vijeća će ih opomenuti.
Predsjednik Općinskog vijeća može narediti da se osobe
iz prethodnog stavka udalje iz dvorane ako i nakon izrečene opomene narušavaju red na sjednici.
Članak 91a.
Ako predsjednik Općinskog vijeća ne može održati red
na sjednici mjerama predviđenim u člancima 86. do 91.
ovog Poslovnika, odredit će prekid sjednice.
4. Tijek sjednice
Članak 92.
Nakon otvaranja sjednice predsjednik Općinskog vijeća
daje potrebna objašnjenja u vezi s radom sjednice.
Poslije utvrđivanja dnevnog reda prelazi se na raspravu
o pojedinim temama i to redom koji je utvrđen.
Rasprava o pojedinim temama iz utvrđenog dnevnog
reda vodi se bez obzira na broj nazočnih članova Općinskog vijeća.
Članak 93.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik može podnijeti uvodno usmeno izlaganje.
Nakon uvodnog izlaganja predlagatelja izvjestitelj radnog tijela može usmeno izložiti očitovanje tog tijela.
Članak 94.
Na sjednici se o svakom predmetu iz dnevnog reda najprije raspravlja a zatim odlučuje, osim ako Općinsko vijeće
ne odluči da se o pojedinom predmetu neće raspravljati.
Rasprava o prijedlogu akta obuhvaća raspravu o prijedlogu akta te raspravu o podnesenim prijedlozima za
izmjenu i dopunu istog akta.
Predlagatelj ima pravo tražiti riječ i tijekom rasprave,davati objašnjenja,izjašnjavati se o podnesenim amandmanima,te o mišljenima i primjedbama iznesenim u raspravi.
Ako se u tijeku rasprave o pojedinoj točki dnevnog reda
pojavi sumnja da s akt neće moći donijeti zbog manjkavosti
podataka ili dokumentacije u materijalu, Općinsko vijeće
može na prijedlog najmanje 5 članova Općinskog vijeća,
odlučiti da se očitovanje o toj točki dnevnog reda odgodi
za narednu sjednicu,uz upute predlagatelju da prijedlog
dopuni odgovarajućim podacima odnosno dokumentacijom.
Članak 95.
Predsjednik Općinskog vijeća zaključuje raspravu po.pojedinoj točki dnevnog reda kada utvrdi da nema više prijavljenih govornika.
Po zaključenju rasprave pristupa se glasovanju na način i
po postupku utvrđenim ovim Poslovnikom.
5. Zapisnik
Članak 96.
O radu na sjednici Općinskog vijeća vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu sjednice, sudjelovanju u raspravi te o donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o pojedinoj
temi.
O izradi zapisnika brine Upravni odjel Općine.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik Općinskog
vijeća.
Izvornik zapisnika pohranjuje se u Upravnom odjelu.
Sjednice se vijeća tonski snimaju.
Tonski zapis pohranjuje se u Upravnom odjelu.
Upravni odjel dužan je članu Općinskog vijeća omogućiti reprodukciju tonskog zapisa.
6. Javnost rada
Članak 97.
Rad predstavničkog tijela Općine je javan.
Tijela Općine dužna su upoznati javnost o obavljanju
poslova i izvještavati o svom radu putem sredstava javnog
priopćavanja ili na drugi prikladan način.
Na sjednici Općinskog vijeća mogu biti nazočni izvjestitelji javnih glasila i elektronskih medija kojima se dostavljaju pozivi za sjednicu,prijedlozi akata i drugi materijali
o kojima Općinsko vijeće raspravlja.
Građani i predstavnici zainteresiranih pravnih osoba
imaju pravo prisustvovati sjednici Općinskog vijeća s time
da su dužni pismeno najaviti svoju nazočnost najkasnije 3
dana prije održavanja sjednice.
Predsjednik Općinskog vijeća može ograničiti broj građana koji prisustvuju sjednici zbog prostornih uvjeta i održavanja reda na sjednici.
Radi što potpunijeg i točnijeg izvješćivanja javnosti o
radu Općinskog vijeća i radnih tijela,mogu se davati službene izjave i održavati konferencije za novinare.
Službene izjave o radu Općinskog vijeća daje predsjednik i druge osobe koje na to ovlasti predsjednik,a konferencije za novinare održavaju se kada to odluči Općinsko
vijeće.
Službene izjave o radu radnog tijela Općinskog vijeća
daje predsjednik radnog tijela.
Članak 98.
O dostupnosti javnosti izuzimaju se oni materijali Općinskog vijeća koji u skladu sa posebnim propisima nose
oznaku tajnosti.
Član Općinskog vijeća ne smije na sjednici otvorenoj za
javnost iznositi podatke iz materijala navedenih u prethodnom stavku.
7. Odlučivanje
Članak 99.
Općinsko vijeće odlučuje o svakom prijedlogu na dnevnom redu nakon rasprave.
Ako Općinsko vijeće o pojedinom pitanju o kojem je
raspravljalo nije dovršilo raspravu ili odluči da će odluku
o istome donijeti naknadno, rasprava se prenosi za jednu
od narednih sjednica.
Općinsko vijeće može u tijeku rasprave odlučiti da se akt
vrati predlagatelju ili odgovarajućem radnom tijelu radi
dodatne obrade.
U slučaju da Općinsko vijeće nije prihvatilo prijedlog
akta na sjednici na kojoj se o istome raspravljalo,predlagatelj akta je dužan prije podnošenja istog prijedloga razmotriti mišljenja, prijedloge i primjedbe iznesene u raspravi te
obrazložiti zašto iste nije mogao usvojiti.
Članak 100.
Glasovanje na sjednici ja javno osim ako Općinsko
vijeće ne odluči većinom glasova članova Općinskog vijeća
da se o nekom pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku ili poimeničnim izjašnjavanjem.
Predsjednik Općinskog vijeća poziva članove Općinskog
vijeća da se izjasne tko je ZA prijedlog, tko je PROTIV
prijedloga i tko se SUZDRŽAO od glasovanja.
U slučaju da se dizanjem ruku ne može utvrditi točan
rezultat glasovanja,glasuje se poimenično.
Poimenično se glasuje i kada to odluči Općinsko vijeće
većinom nazočnih članova Općinskog vijeća,na prijedlog
predsjednika Općinskog vijeća ili kluba članova Općinskog
vijeća.
Kod utvrđivanja dnevnog reda Općinskog vijeća glasuje
se ZA ili PROTIV.
Ako se prilikom glasovanja o amandmanu o njegovom
prihvaćanju izjasni manje od polovice nazočnih članova
Općinskog vijeća,predsjednik Općinskog vijeća utvrditi će
da amandman nije prihvaćen.
Rezultat glasovanja objavljuje predsjednik Općinskog
vijeća.
Predsjednik Općinskog vijeća ponoviti će glasovanje i
ponovno objaviti rezultat glasovanja na zahtjev člana vijeća
koji zatraži provjeru glasovanja.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim listićima.
Glasački listići iste su veličine oblika i boje, te ovjereni
pečatom Općinskog vijeća.
Ako se glasuje o prijedlogu kandidata, na glasačkom se
listiću kandidati navode imenom i prezimenom prema abecednom redu prezimena, a zaokružuje se rednim broj
ispred imena i prezimena pojedinog kandidata.
Kod glasovanja o pojedinom prijedlogu pitanje mora biti
postavljeno jasno a glasuje se ZA ili PROTIV odnosno
SUZDRŽAN prema uputi na listiću.
Glasačke listiće priprema djelatnik Upravnog odjela.
Predsjedniku Općinskog vijeća kod tajnog glasovanja
pomaže djelatnik Upravnog odjela i član Općinskog vijeća
kojeg odredi predsjednik.
Član Općinskog vijeća kojeg je predsjednik Općinskog
vijeća odredio da mu pomaže kod tajnog glasovanja nazočan je kod glasačke kutije.
Glasuje se osobno jednim glasačkim listićem.
Nevažeći je listić koji je nepopunjen, na kojem su dopisana nove imena, ili se ne može na siguran način utvrditi za
koga je ili za što član Općinskog vijeća glasovao.
Rezultat glasovanja utvrđuje se na osnovu predanih glasačkih listića.
Predsjednik Općinskog vijeća objavljuje rezultat glasovanja na istoj sjednici na kojoj je provedeno tajno glasovanje.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se prekida radi
pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se po istom postupku kao i
prvo glasovanje.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 101.
Na dan stupanja na snagu ovog Poslovnika prestaje
važiti Poslovnik o radu Općinskog vijeća Općine Čavle
(»Službene novine PGŽ« broj 33/01 i 14/06).
Članak 102.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/09-01/05
Ur. broj: 2170-03-09-01-04
Čavle, 30. srpnja 2009.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE ČAVLE
Predsjednik
Josip Čargonja, v. r.