Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj
(regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01,
60/01 - vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i
36/09) i članka 18. stavka 1. Statuta Općine Brod Moravice
(»Službene novine PGŽ« broj 05/06), Općinsko vijeće
Općine Brod Moravice, na sjednici održanoj dana 16. srpnja 2009. godine donosi
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Statutom se podrobnije uređuje samoupravni djelokrug Općine Brod Moravice, njegova obilježja, javna priznanja, ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela Općine Brod
Moravice, način obavljanja poslova, oblici neposrednog
sudjelovanja građana u odlučivanju, provođenje referenduma u pitanjima iz samoupravnog djelokruga, ustrojstvo
i rad javnih službi, suradnja s drugim jedinicama lokalne
i područne (regionalne) samouprave, te druga pitanja od
važnosti za ostvarivanje prava i obveza Općine Brod Moravice.
Članak 2.
Općina Brod Moravice je jedinica lokalne samouprave.
Naziv, područje i granice Općine Brod Moravice utvrđeni su posebnim zakonom.
Područje, granice ili sjedište Općine Brod Moravice
mogu se mijenjati samo na način i po postupku propisanim
posebnim zakonom.
Članak 3.
Općina Brod Moravice je pravna osoba.
Sjedište Općine Brod Moravice je u Brod Moravicama,
Stjepana Radića 1.
II. OBILJEŽJA OPĆINE BROD MORAVICE
Članak 4.
Općina Brod Moravice ima grb, zastavu i svečanu
zastavu.
Obilježjima iz stavka 1. ovog članka predstavlja se
Općina Brod Moravice i izražava pripadnost Općini Brod
Moravice.
Način uporabe i zaštita obilježja Općine Brod Moravice
utvrđuje se posebnom odlukom načelnika, u skladu sa
zakonom i ovim Statutom.
Članak 5.
Grb Općine Brod Moravice je u obliku štita na zelenoj
podlozi. U lijevom gornjem uglu je u žutoj boji znak
školjke, a u desnom gornjem uglu u bijeloj boji znak
Andrijinog križa. U sredini je lik biskupa Sv. Nikole.
Članak 6.
Zastava Općine Brod Moravice je plave boje, sa grbom
Općine Brod Moravice opisanog u članku 5. Statuta u gornjem dijelu zastave.
Omjer širine i dužine zastave je 1:2.
Svečana zastava Općine Brod Moravice je plave boje sa
grbom Općine Brod Moravice i po rubnim dijelovima
ukrašena žutim resama.
Članak 7.
Dan Općine Brod Moravice je 16. kolovoza, koji se svečano slavi kao Rokovo, odnosno općinski blagdan.
III. JAVNA PRIZNANJA
Članak 8.
Općinsko vijeće dodjeljuje javna priznanja za iznimna
dostignuća i doprinos od osobitog značenja za razvitak i
ugled Općine Brod Moravice, a poglavito za naročite
uspjehe u unapređivanju gospodarstva, znanosti, kulture,
zaštite i unapređivanja čovjekovog okoliša, športa, tehničke kulture, zdravstva, socijale i drugih javnih djelatnosti
te za poticanje aktivnosti koje su tome usmjerene.
Članak 9.
1. Počasni građanin Općine Brod Moravice
2. Priznanje Općine Brod Moravice za životno djelo
3. Povelja Općine Brod Moravice
4. Zahvalnica Općine Brod Moravice
Članak 10.
Uvjeti za dodjelu javnih priznanja, njihov izgled i oblik,
kriterij i postupnost njihove dodjele, tijela koja provode
postupak i dodjeljuju priznanja, uređuju se posebnom
odlukom Općinskog vijeća Općine Brod Moravice.
IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA
LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak 11.
Ostvarujući zajednički interes u unapređivanju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Općina Brod
Moravice uspostavlja i održava suradnju s drugim jedinicama lokalne samouprave u zemlji i inozemstvu, u skladu
sa zakonom i međunarodnim ugovorima.
Članak 12.
Općinsko vijeće donosi odluku o uspostavljanju suradnje, odnosno o sklapanju sporazuma (ugovora, povelje,
memoranduma i sl.), o suradnji sa pojedinim jedinicama
lokalne samouprave, kada ocijeni da postoji dugoročan i
trajan interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti za
njezino razvijanje.
Kriteriji za uspostavljanje suradnje te postupak donošenja odluke uređuje se posebnom odlukom Općinskog
vijeća
Članak 13.
Sporazum o suradnji Općine Brod Moravice i općine ili
grada druge države objavljuje se u službenom glasilu Primorsko-goranske županije.
V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak 14.
Općina Brod Moravice je samostalna u odlučivanju u
poslovima iz samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom
Republike Hrvatske i zakonom te podliježe samo nadzoru
zakonitosti rada i akata tijela Općine Brod Moravice.
Članak 15.
Općina Brod Moravice u samoupravnom djelokrugu
obavlja poslove lokalnog značaja kojima se neposredno
ostvaruju prava građana, a koji nisu Ustavom ili zakonom
dodijeljeni državnim tijelima i to osobito poslove koji se
odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- komunalno gospodarstvo,
- brigu o djeci,
- socijalnu skrb,
- primarnu zdravstvenu zaštitu,
- predškolski odgoj i osnovno obrazovanje,
- kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
- zaštitu potrošača,
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarnu zaštitu i civilnu zaštitu,
- promet u svom djelokrugu,
- ostale poslove sukladno posebnim zakonima.
Općina Brod Moravice obavlja poslove iz samoupravnog
djelokruga sukladno posebnim zakonima kojima se uređuju pojedine djelatnosti iz stavka 1. ovog članka.
Poslovi iz samoupravnog djelokruga detaljnije se utvrđuju odlukama Općinskog vijeća i Načelnika u skladu sa
zakonom i ovim Statutom.
Članak 16.
Općina Brod Moravice može organizirati obavljanje
pojedinih poslova iz članka 15. ovog Statuta zajednički s
drugom jedinicom lokalne samouprave ili više jedinica
lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog tijela, zajedničkog upravnog odjela ili službe, zajedničkog trgovačkog
društva ili zajednički organizirati obavljanje pojedinih
poslova u skladu s posebnim zakonom.
Odluku o obavljanju poslova na način propisan u stavku
1. ovog članka donosi Općinsko vijeće, temeljem koje se
zaključuje sporazum o zajedničkom organiziranju poslova,
kojim se uređuju međusobni odnosi u obavljanju zajedničkih poslova.
Članak 17.
Općinsko vijeće Općine Brod Moravice, može posebnom odlukom pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Općine, čije je obavljanje od šireg interesa za građane na području više jedinica lokalne samouprave prenijeti na Primorsku-goransku županiju, u skladu sa njezinim
Statutom.
VI. NESPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA
U ODLUČIVANJU
Članak 18.
Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o
lokalnim poslovima putem lokalnog referenduma i zbora
građana, u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak 19 .
Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni Statuta Općine Brod Moravice, o prijedlogu općeg akta, radi prethodnog pribavljanja mišljenja stanovnika o promjeni područja i granica Općine Brod Moravice kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju referenduma iz stavka 1. ovog članka može temeljem odredaba
zakona i ovog Statuta dati jedna trećina članova Općinskog
vijeća, načelnik i 20% birača upisanih u popis birača
Općine.
Članak 20.
Referendum se može raspisati radi razrješenja načelnika
i njegovog zamjenika u slučaju:
- kada krše ili ne izvršavaju odluke Općinskog vijeća,
- kada svojim radom prouzroče Općini Brod Moravice
znatnu materijalnu štetu,
Pod pojmom znatne materijalne štete iz stavka 2. ovog
članka smatra se šteta u iznosu od 1% proračuna Općine
Brod Moravice u tekućoj godini, a ako 1% od proračuna
iznosi preko 500.000,00 (petsto tisuća) kuna pod znatnom
materijalnom štetom smatra se šteta u iznosu od
500.000,00 kuna.
Na referendum iz stavka 2. ovoga članka shodno se primjenjuju odredbe Zakona o referendumu i drugim oblicima osobnog sudjelovanja u obavljanju državne vlasti i
lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju referenduma iz stavka 1. ovog članka može dati najmanje jedna
trećina članova Općinskog vijeća. Prijedlog mora biti
predan u pisanom obliku i potpisan od vijećnika.
Prijedlog za raspisivanje referenduma o pitanju razrješenja načelnika i njegovog zamjenika može dati i 20% birača
upisanih u popis birača Općine Brod Moravice.
Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan
od birača.
Općinsko vijeće ne smije raspisati referendum o razrješenju načelnika i njegovog zamjenika prije proteka roka
od 6 mjeseci od početka mandata načelnika i njegovog
zamjenika.
Ako na referendumu nije donesena odluka o razrješenju
načelnika i njegovog zamjenika, novi referendum se ne
smije raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od dana
održavanja prethodnog referenduma.
Članak 21.
Općinsko vijeće je dužno razmotriti podneseni prijedlog
za raspisivanje referenduma, najkasnije u roku od 30 dana
od dana prijema prijedloga.
Ako Općinsko vijeće ne prihvati prijedlog za raspisivanje referenduma, a prijedlog su dali birači sukladno članku
20. stavku 3. Statuta, Općinsko vijeće je dužno dati odgovor podnositeljima najkasnije u roku od tri mjeseca od prijema prijedloga.
Članak 22.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži naziv tijela
koje raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje
referendum, naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku pitanja o kojem će birači odlučivati, obrazloženje akta ili pitanja o kojima se raspisuje referendum, referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan
ili više prijedloga o kojima će birači odlučivati, te dan održavanja referenduma.
Članak 23.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani koji
imaju prebivalište na području Općine Brod Moravice,
odnosno na području za koje se raspisuje referendum i upisani su u popis birača.
Članak 24.
Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz članka
19. ovog Statuta obvezatna je za Općinsko vijeće.
Članak 25.
Postupak provođenja referenduma i odluke donijete na
referendumu podliježu nadzoru zakonitosti općih akata,
kojeg provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za
lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
Članak 26.
Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od zborova građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općine Brod Moravice kao i o drugim pitanjima
određenim zakonom.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1. ovog članka
može dati jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća i načelnik općine.
Općinsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog iz stavka 2.
ovog članka u roku od 60 od dana zaprimanja prijedloga.
Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se pitanja o
kojima će se tražiti mišljenje od zborova građana, te vrijeme u kojem se mišljenje treba dostaviti.
Članak 27.
Zbor građana saziva predsjednik Općinskog vijeća u
roku od 15 dana od dana donošenja odluke Općinskog
vijeća.
Za pravovaljano izjašnjavanje na zboru građana
potrebna je prisutnost najmanje 5 % birača upisanih u
popis birača za čije područje je sazvan zbor građana.
Izjašnjavanje građana na zboru građana je javno, a
odluke se donose većinom glasova prisutnih građana.
Članak 28.
Građani imaju pravo predlagati Općinskom vijeću donošenje određenog akta ili rješavanja određenog pitanja iz
djelokruga Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz stavka l. ovog
članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10%
birača upisanih u popis birača Općine Brod Moravice.
Općinsko vijeće dužno je dati odgovor podnositeljima,
najkasnije u roku od 3 mjeseca od prijema prijedloga.
Članak 29.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi predstavke i pritužbe na rad tijela Općine Brod Moravice,
kao i na rad njegovih upravnih tijela, te na nepravilan
odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se obraćaju radi
ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih
građanskih dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik tijela Općine
Brod Moravice, odnosno pročelnik Jedinstvenog upravnog
odjela dužan je odgovoriti u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke, odnosno pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovog članka osigurava se
ustanovljavanjem knjige pritužbi, postavljanjem sandučića
za predstavke i pritužbe, neposrednim komuniciranjem s
ovlaštenim predstavnicima tijela Općine, te ukoliko ne
postoje tehničke pretpostavke, sredstvima elektroničke
komunikacije (e-mailom, kontakt obrascem na web stranicama ili chatom).
VII. TIJELA OPĆINE BROD MORAVICE
Članak 30.
Tijela Općine Brod Moravice su Općinsko vijeće i
Načelnik.
1. OPĆINSKO VIJEĆE
Članak 31.
Općinsko vijeće predstavničko je tijelo građana i tijelo
lokalne samouprave, koje donosi odluke i akte u okviru
prava i dužnosti Općine, te obavlja i druge poslove u
skladu sa Ustavom, zakonom i ovim Statutom.
Članak 32.
Općinsko vijeće donosi:
- Statut Općine,
- Poslovnik o radu,
- odluku o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja
nekretninama u vlasništvu Općine,
- proračun i odluku o izvršenju proračuna,
- godišnje izvješće o izvršenju proračuna,
- odluku o privremenom financiranju,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina
Općine Brod Moravice čija ukupna vrijednost prelazi 0,5%
iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđenju
pokretnina i nekretnina, odnosno čija je pojedinačna vrijednost veća od 1.000.000 kuna,
- odluku o promjeni granice Općine Brod Moravice,
- uređuje ustrojstvo i djelokrug Jedinstvenog upravnog
odjela i službi,
- osniva javne ustanove, trgovačka društva i druge
pravne osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih,
komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Općinu,
- daje prethodne suglasnosti na statute ustanova, ukoliko
zakonom ili odlukom o osnivanju nije drugačije propisano,
- donosi odluke o potpisivanju sporazuma o suradnji s
drugim jedinicama lokalne samouprave, u skladu sa
općim aktom i zakonom,
- raspisuje lokalni referendum,
- bira i razrješava predsjednika i potpredsjednike Općinskog vijeća,
- bira i razrješava predsjednike i članove radnih tijela
Općinskog vijeća,
- odlučuje o pokroviteljstvu,
- donosi odluku o kriterijima, načinu i postupku za
dodjelu javnih priznanja i dodjeljuje javna priznanja,
- imenuje i razrješava i druge osobe određene zakonom,
ovim Statutom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- donosi odluke i druge opće akte koji su mu stavljeni u
djelokrug zakonom i podzakonskim aktima.
U vrijeme kada Općinsko vijeće ne zasjeda, predsjednik
Općinskog vijeća može u ime Općinskog vijeća preuzeti
pokroviteljstvo društvene, znanstvene, kulturne, sportske
ili druge manifestacije od značaja za Općinu Brod Moravice. O preuzetom pokroviteljstvu predsjednik obavještava
Općinsko vijeće na prvoj sljedećoj sjednici Općinskog
vijeća.
Članak 33.
Općinsko vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika.
Potpredsjednici se u pravilu biraju sukladno strukturi
Općinskog vijeća.
Funkcija predsjednika i potpredsjednika vijeća je
počasna i za to obnašatelji funkcije ne primaju plaću. Predsjednik i potpredsjednici imaju pravo na naknadu troškova
sukladno posebnoj odluci Općinskog vijeća.
Članak 34.
Predsjednik Općinskog vijeća:
- zastupa Općinsko vijeće,
- saziva i organizira, te predsjedava sjednicama Općinskog vijeća,
- predlaže dnevni red Općinskog vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani
postupak,
- brine o postupku donošenja odluka i općih akata,
- održava red na sjednici Općinskog vijeća,
- usklađuje rad radnih tijela,
- potpisuje odluke i akte koje donosi Općinsko vijeće,
- brine o suradnji Općinskog vijeća i Načelnika,
- brine se o zaštiti prava vijećnika,
- obavlja i druge poslove određene Statutom i Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak 35.
Općinsko vijeće Općine Brod Moravice čini 11 vijećnika.
Članak 36.
Mandat članova Općinskog vijeća traje četiri godine.
Funkcija članova Općinskog vijeća je počasna i za to
vijećnik ne prima plaću.
Vijećnici imaju pravo na naknadu troškova u skladu s
posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.
Članak 37.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka vremena na koje
je izabran:
- ako podnese ostavku koja je zaprimljena najkasnije tri
dana prije zakazanog održavanja sjednice Općinskog vijeća
i ovjerena kod javnog bilježnika najranije osam dana prije
podnošenja iste,
- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta
odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na
bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci,
danom pravomoćnosti presude,
- ako odjavi prebivalište s područja Općine Brod Moravice, danom odjave prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno
odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegovog prestanka,
- smrću.
Članak 38.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata prihvati
obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona
nespojiva s dužnošću člana predstavničkog tijela, mandat
miruje, a za to vrijeme vijećnika zamjenjuje zamjenik, u
skladu s odredbama zakona.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti, vijećnik
nastavlja s obnašanjem dužnosti vijećnika, ako podnese
pisani zahtjev predsjedniku Općinskog vijeća u roku od
osam dana od dana prestanka obnašanja nespojive dužnosti. Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja pisanog zahtjeva.
Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja dužnosti
vijećnika jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak 39.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
- sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju koje je na
dnevnom redu sjednice Vijeća
- predlagati Vijeću donošenje akata, podnositi prijedloge
akata i podnositi amandmane na prijedloge akata
- postavljati pitanja iz djelokruga rada Općinskog vijeća,
- postavljati pitanja načelniku i zamjeniku načelnika,
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela Općinskog
vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je
član i glasovati,
- prihvatiti se članstva u najviše 2 radna tijela u koje ga
izabere Općinsko vijeće
- tražiti i dobiti podatke, potrebne za obavljanje dužnosti
vijećnika, od tijela Općine te u svezi s tim koristiti njihove
stručne i tehničke usluge.
Vijećnik ne može biti pozvan na kaznenu i prekršajnu
odgovornost za izgovorene riječi, niti za glasovanje u
radu Općinskog vijeća.
Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka, koji su kao
tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje
sazna za vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak 40.
Poslovnikom Općinskog vijeća detaljnije se uređuje
način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje
prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća, djelokrug,
sastav i način rada radnih tijela, način i postupak donošenja akata u Općinskom vijeću, postupak izbora i razrješenja, sudjelovanje građana na sjednicama te druga pitanja
od značaja za rad Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće posebnom odlukom uređuje načela i
standarde dobrog ponašanja predsjednika, potpredsjednika
i članova Općinskog vijeća, te predsjednika i članova radnih tijela Općinskog vijeća , u obavljanju njihovih dužnosti.
1.1. RADNA TIJELA
Članak 41.
Radna tijela Općinskog vijeća su:
- Komisija za izbor i imenovanja,
- Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost,
- Mandatna komisija.
Članak 42.
Komisija za izbor i imenovanja, predlaže:
- izbor i razrješenje predsjednika i potpredsjednika
Općinskog vijeća,
- izbor i razrješenje članova radnih tijela Općinskog
vijeća,
- imenovanje i razrješenje i drugih osoba određenih
ovim Statutom i drugim odlukama Općinskog vijeća,
- naknade troškova vijećnicima za rad u Općinskom
vijeću.
Članak 43.
Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost:
- predlaže Statut Grada i Poslovnik Općinskog vijeća,
- predlaže pokretanje postupka za izmjenu Statuta
odnosno Poslovnika Općinskog vijeća,
- razmatra prijedloge odluka i drugih općih akata koje
donosi Općinsko vijeće u pogledu njihove usklađenosti s
Ustavom i pravnim sustavom, te u pogledu njihove pravne
obrade i o tome daje mišljenje i prijedloge Općinskom
vijeću,
- obavlja i druge poslove određene ovim Statutom.
Članak 44.
Mandatna komisija:
- na konstituirajućoj sjednici obavještava Općinsko
vijeće o provedenim izborima za Općinsko vijeće i imenima izabranih vijećnika, temeljem objavljenih rezultata
nadležnog izbornog povjerenstva o provedenim izborima,
- obavještava Općinsko vijeće o podnesenim ostavkama
na vijećničku dužnost, te o zamjenicima vijećnika koji
umjesto njih počinju obavljati vijećničku dužnost,
- obavještava Općinsko vijeće o mirovanju mandata
vijećnika i o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih počinju obavljati vijećničku dužnost,
- obavještava Općinsko vijeće o prestanku mirovanja
mandata vijećnika,
- obavještava Općinsko vijeće o prestanku mandata kada
se ispune zakonom predviđeni uvjeti i obavještava Općinsko vijeće da su ispunjeni zakonski uvjeti za početak mandata zamjeniku vijećnika.
Članak 45.
Općinsko vijeće može uz radna tijela osnovana ovim Statutom osnivati druga stalna i povremena radna tijela radi
proučavanja i razmatranja drugih pitanja iz djelokruga
Općinskog vijeća, pripreme prijedloga odluka i drugih
akata, davanja mišljenja i prijedloga u svezi pitanja koja
su na dnevnom redu Općinskog vijeća.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada radnih tijela
utvrđuje Općinsko vijeće posebnim odlukama.
2. NAČELNIK
Članak 46.
Načelnik zastupa Općinu i nositelj je izvršne vlasti
Općine Brod Moravice.
Mandat načelnika traje četiri godine.
U obavljaju izvršne vlasti načelnik:
- priprema prijedloge općih akata,
- izvršava i osigurava izvršavanje općih akata Općinskog
vijeća,
- utvrđuje prijedlog proračuna Općine i izvršenje proračuna,
- upravlja nekretninama, pokretninama i imovinskim
pravima u vlasništvu Općine u skladu sa zakonom, ovim
Statutom i općim aktom Općinskog vijeća,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina
Općine Brod Moravice čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini
koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, a najviše do 1.000.000 kuna,
ako je stjecanje i otuđivanje planirano u proračunu i provedeno u skladu sa zakonskim propisima,
- upravlja prihodima i rashodima Općine,
- upravlja raspoloživim novčanim sredstvima na računu
proračuna Općine Brod Moravice,
- odlučuje o davanju suglasnosti za zaduživanje pravnim
osobama u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu
Općine Brod Moravice i o davanju suglasnosti za zaduživanje ustanova kojih je osnivač Općina Brod Moravice,
- donosi pravilnik o unutarnjem redu za Jedinstveni
upravni odjel Općine Brod Moravice
- imenuje i razrješava pročelnika Jedinstvenog upravnog
odjela,
- utvrđuje plan prijma u službu u Jedinstveni upravni
odjel Općine,
- predlaže izradu prostornog plana kao i njegove izmjene
i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga fizičkih i pravnih osoba,
- može povjeriti izradu urbanističkih planova uređenja i
obavljanja drugih poslova prostornog uređenja Zavodu za
prostorno planiranje Primorsko-goranske županije,
- razmatra i utvrđuje konačni prijedlog prostornog plana,
- obavlja poslove gospodarenja nekretninama,
- imenuje i razrješava upravitelja vlastitog pogona,
- donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda ili raspisvanju natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti,
- sklapa ugovor o koncesiji za obavljanje komunalnih
djelatnosti,
- donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda ili raspisvanju natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti na
temelju ugovora i sklapa ugovor o povjeravanju poslova,
- daje prethodnu suglasnost na izmjenu cijena komunalnih usluga,
- do kraja ožujka tekuće godine podnosi Općinskom
vijeću izvješće o izvršenju Programa održavanja komunalne infrastrukture i Programu gradnje objekata i uređaja
komunalne infrastrukture za prethodnu godinu,
- provodi postupak natječaja i donosi odluku o najpovoljnijoj ponudi za davanje u zakup poslovnog prostora u
vlasništvu Općine, u skladu s posebnom odluku Općinskog
vijeće o poslovnim prostorima,
- organizira zaštitu od požara na području Općine Brod
Moravice i vodi brigu o uspješnom provođenju i poduzimanju mjera za unapređenje zaštite od požara,
- usmjerava djelovanje Jedinstvenog upravnog odjela
Općine u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga
Općine, odnosno poslova državne uprave, ako su preneseni Općini,
- daje mišljenje o prijedlozima koje podnose drugi ovlašteni predlagatelji,
- obavlja i druge poslove predviđene ovim Statutom i
drugim propisima.
Članak 47.
Načelnik je odgovoran za ustavnost i zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i
zakonitost akata upravnog tijela Općine.
Članak 48.
Načelnik dva puta godišnje podnosi izvješće o svom radu
i to do 31. ožujka tekuće godine za razdoblje srpanj-prosinac prethodne godine i do 15. rujna za razdoblje siječanj-
lipanj tekuće godine.
Općinsko vijeće može, pored izvješća iz stavka 1. ovog
članka, od načelnika tražiti izvješće o pojedinim pitanjima
iz njegovog djelokruga.
Načelnik podnosi izvješće po zahtjevu iz stavka 2. ovog
članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva. Ukoliko jedan zahtjev sadrži veći broj različitih pitanja, rok za
podnošenje izvješća iznosi 60 dana od dana primitka
zahtjeva.
Općinsko vijeće ne može zahtijevati od načelnika
izvješće o bitno podudarnom pitanju prije proteka roka
od 6 mjeseci od ranije podnesenog izvješća o istom pitanju.
Članak 49.
Načelnik u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine ima pravo obustaviti od primjene opći akt
Općinskog vijeća, ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen
zakon ili drugi propis, te zatražiti od Općinskog vijeća da
u roku od 15 dana otkloni uočene nedostatke.
Ako Općinsko vijeće to ne učini, načelnik je dužan u
roku od osam dana o tome obavijestiti predstojnika
ureda državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji, te
čelnika središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor nad zakonitošću rada tijela jedinica lokalne samouprave.
Članak 50.
Načelnik ima jednog zamjenika, koji zamjenjuje načelnika u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti.
Članak 51.
Načelnik može obavljanje određenih poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku, ali mu time ne prestaje odgovornost za njihovo obavljanje.
Zamjenik gradonačelnika je u slučaju iz stavka 1. ovog
članka dužan pridržavati se uputa načelnika.
Članak 52.
Načelniku i zamjeniku načelnika mandat prestaje po sili
zakona:
- danom podnošenja ostavke,
- danom pravomoćnosti odluke o oduzimanju poslovne
sposobnosti,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je osuđen
radi počinjenja kaznenog djela protiv slobode i prava
čovjeka i građanina, Republike Hrvatske i vrijednosti zaštićenih međunarodnim pravom,
- danom odjave prebivališta s područja jedinice lokalne
samouprave,
- danom prestanka hrvatskog državljanstva,
- smrću.
Općinsko vijeće u roku od 8 dana obavještava Vladu
Republike Hrvatske o prestanku mandata načelnika radi
raspisivanja prijevremenih izbora za novog načelnika.
Ako mandat načelnika prestaje u godini u kojoj se održavaju redovni izbori, a prije njihovog održavanja, dužnost
načelnika do kraja mandata obavlja zamjenik načelnika.
Članak 53.
Načelnik i njegov zamjenik mogu se razriješiti u slučajevima i u postupku propisanom člankom 20. ovog Statuta.
Ako na referendumu bude donesena odluka o razrješenju načelnika i njegovog zamjenika, mandat im prestaje
danom objave rezultata referenduma, a Vlada Republike
Hrvatske imenuje povjerenika Vlade Republike Hrvatske
za obavljanje poslova iz nadležnosti načelnika.
VIII. JEDINSTVENI UPRAVNI ODJEL
Članak 54.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga
Općine Brod Moravice, utvrđenih zakonom i ovim Statutom, te obavljanje poslova državne uprave koji su zakonom
prenijeti na Općinu, ustrojava se Jedinstveni upravni odjel
Općine.
Ustrojstvo i djelokrug Jedinstvenog upravnog odjela
uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Jedinstvenim upravnim odjelom upravlja pročelnik
kojeg na temelju javnog natječaja imenuje načelnik.
Članak 55.
Jedinstveni upravni odjel u oblastima za koje je ustrojen
i u okviru djelokruga utvrđenog posebnom odlukom, neposredno izvršava i nadzire provođenje općih i pojedinačnih
akata tijela Općine, te u slučaju neprovođenja općeg akta
poduzima propisane mjere.
Članak 56.
Jedinstveni upravni odjel samostalan je u okviru svog
djelokruga, a za zakonito i pravovremeno obavljanje
poslova iz svoje nadležnosti odgovoran je načelniku.
Članak 57.
Sredstva za rad Jedinstvenog upravnog odjela, osiguravaju se u Proračunu Općine Brod Moravice i iz drugih prihoda u skladu sa zakonom.
IX. JAVNE SLUŽBE
Članak 58.
Općina Brod Moravice u okviru samoupravnog djelokruga osigurava obavljanje djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne potrebe građana na području komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti, za koje je zakonom
utvrđeno da se obavljaju kao javna služba.
Članak 59.
Općina Brod Moravice osigurava obavljanje djelatnosti
iz članka 59. ovog Statuta osnivanjem trgovačkih društva,
javnih ustanova, drugih pravnih osoba i vlastitih pogona.
U trgovačkim društvima u kojima Općina ima udjele ili
dionice načelnik je član skupštine društva.
Obavljanje određenih djelatnosti Općina Brod Moravice
može povjeriti drugim pravnim i fizičkim osobama temeljem ugovora o koncesiji.
X. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE BROD
MORAVICE
Članak 60.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te imovinska prava
koja pripadaju Općini Brod Moravice, čine imovinu
Općine Brod Moravice.
Članak 61.
Imovinom Općine Brod Moravice upravljaju načelnik i
Općinsko vijeće u skladu s odredbama ovog Statuta pažnjom dobrog domaćina.
Načelnik u postupku upravljanja imovinom Općine
donosi pojedinačne akte glede upravljanja imovinom, na
temelju općeg akta Općinskog vijeća o uvjetima, načinu i
postupku gospodarenja nekretninama u vlasništvu Općine
Brod Moravice.
Članak 62.
Općina Brod Moravice ima prihode kojima u okviru
svog samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Općine Brod Moravice su:
- općinski porezi i prirezi, naknade, doprinosi i pristojbe,
u skladu sa zakonom i posebnim odlukama Općinskog
vijeća,
- prihodi od stvari u vlasništvu Općine i imovinskih
prava,
- prihod od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u
vlasništvu Općine odnosno u kojima Općina ima udjele ili
dionice,
- prihodi od koncesija,
- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje
koje propiše Općina Brod Moravice u skladu sa zakonom,
- udio u zajedničkim porezima sa Primorsko-goranskom
županijom i Republikom Hrvatskom, te dodatni udio u
porezu na dohodak prema Zakonu o područjima od
posebne državne skrbi,
- sredstva pomoći i dotacije Republike Hrvatske predviđena u Državnom proračunu,
- drugi prihodi određeni zakonom.
Članak 63.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka, te utvrđeni iznosi
izdataka i drugih plaćanja Općine Brod Moravice iskazuju
se u proračunu Općine Brod Moravice.
Svi prihodi i primici proračuna moraju biti raspoređeni u
proračunu i iskazni po izvorima iz kojih potječu.
Svi izdaci proračuna moraju biti utvrđeni u proračunu i
uravnoteženi s prihodima i primicima.
Članak 64.
Proračun Općine Brod Moravice i odluka o izvršenju
proračuna donosi se za proračunsku godinu i vrijedi za
godinu za koju je donesen.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest mjeseci,
koja počinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca.
Članak 65.
Općinsko vijeće donosi proračun za sljedeću proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim zakonom.
Ukoliko se proračun za sljedeću proračunsku godinu ne
može donijeti u propisanom roku, Općinsko vijeće donosi
odluku o privremenom financiranju na način i postupku
propisanim zakonom i to najduže za razdoblje od prva tri
mjeseca proračunske godine.
Članak 66.
Ako se tijekom proračunske godine smanje prihodi i primici ili povećaju izdaci utvrđeni proračunom, proračun se
mora uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama i dopunama proračuna po postupku propisnom za donošenje proračuna.
Članak 67.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje Općine
Brod Moravice nadzire Općinsko vijeće.
Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost korištenja proračunskih sredstava Općine nadzire Ministarstvo financija.
XI. AKTI OPĆINE
Članak 68.
Općinsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih
zakonom i ovim Statutom donosi Statut, Poslovnik, proračun, odluku o izvršenju proračuna, odluke i druge opće
akte i zaključke.
Općinsko vijeće donosi rješenja i druge pojedinačne
akte, kada u skladu sa zakonom rješava o pojedinačnim
stvarima.
Članak 69.
Načelnik u poslovima iz svog djelokruga donosi odluke,
zaključke, pravilnike, te opće akte kada je za to ovlašten
zakonom ili općim aktom Općinskog vijeća.
Članak 70.
Radna tijela Općinskog vijeća donose zaključke i preporuke.
Članak 71.
Načelnik osigurava izvršenje općih akata iz članka 46.
ovog Statuta, na način i u postupku propisanom ovim Statutom, te obavlja nadzor nad zakonitošću rada Jedinstvenog upravnog odjela.
Članak 72.
Jedinstveni upravni odjel Općine u izvršavanju općih
akata Općinskog vijeća donosi pojedinačne akte kojima
se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka, može
se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Primorsko-
goranske županije.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se primjenjuju
odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih
propisa.
U izvršavanju općih akata Općinskog vijeća pojedinačne
akte donose i pravne osobe kojima su odlukom Općinskog
vijeća, u skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.
Članak 73.
Pojedinačni akti kojima se rješava o obvezi razreza
općinskih poreza i prireza, doprinosa i naknada donose
se u skraćenom upravnom postupku.
Skraćeni upravni postupak provodi se i kod donošenja
pojedinačnih akata kojima se rješava o pravima, obvezama
i interesima fizičkih i pravnih osoba od strane pravnih
osoba kojima je Općina Brod Moravice osnivač.
Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i načelnika
kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom
nije drugačije propisano, ne može se izjaviti žalba, već se
može pokrenuti upravni spor.
Članak 74.
Nadzor nad zakonitošću općih akata Općinskog vijeća u
njegovom samoupravnom djelokrugu obavlja ured državne
uprave u Primorsko-goranskoj županiji i nadležna središnja
tijela državne uprave, svako u svojem djelokrugu.
Članak 75.
Detaljnije odredbe o aktima Općine Brod Moravice i
postupku donošenja akata utvrđuju se Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak 76.
Opći akti se prije nego što stupe na snagu, objavljuju u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Opći akti stupaju na snagu osmog dana od dana objave,
osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga, općim
aktom propisano da opći akt stupa na snagu danom objave
ili danom donošenja.
Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.
XII. JAVNOST RADA
Članak 77.
Rad Općinskog vijeća, načelnika i upravnog tijela
Općine je javan.
Predstavnici udruga građana, građani i predstavnici
medija mogu pratiti rad Općinskog vijeća u skladu s odredbama Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak 78.
Javnost rada Općinskog vijeća osigurava se:
- javnim održavanjem sjednica,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u »Službenim
novinama Primorsko-goranske županije« i na web stranicama Općine Brod Moravice.
Javnost rada načelnika osigurava se:
- održavanjem konferencija za medije,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u službenom
glasilu Primorsko-goranske županije i na web stranicama
Općine Brod Moravice.
Javnost rada Jedinstvenog upravnog odjela Općine osigurava se izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja.
XIII. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak 79.
Na području Općine Brod Moravice mogu se osnivati
mjesni odbori, kao oblici mjesne samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o
lokalnim poslovima.
Članak 80.
Mjesni odbori mogu se osnivati za pojedina naselja ili
više međusobno povezanih manjih naselja ili za dijelove
naselja koji čine zasebnu razgraničenu cjelinu, na način i
po postupku propisanom zakonom, ovim Statutom i posebnom odlukom Općinskog vijeća, kojom se detaljnije uređuje postupak i način izbora tijela mjesnog odbora.
Članak 81.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Područje i granice mjesnih odbora određuju se posebnom odlukom Općinskog vijeća i prikazuje se na kartografskom prikazu koji je sastavni dio te odluke.
XIV. SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak 82.
Način djelovanja načelnika i zamjenika načelnika u
obnašanju javnih dužnosti uređen je Zakonom o sprječavanju sukoba interesa.
Članak 83.
Općinsko vijeće posebnom odlukom propisuje tko se
smatra lokalnim dužnosnikom u obnašanju javne vlasti te
uređuje sprječavanje sukoba interesa između privatnog i
javnog interesa u obnašanju javne vlasti.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 84.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća, načelnik i Povjerenstvo za
Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost Općinskog vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se predsjedniku Općinskog vijeća.
Članak 85.
Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju Statuta
Općine Brod Moravice (»Službene novine PGŽ« broj 05/
06 i 05/09 ) i zakona, uskladit će se s odredbama ovog Statuta i zakona kojim se uređuje pojedino područje u zakonom propisanom roku.
Članak 86.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave
u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut
Općine Brod Moravice (»Službene novine PGŽ« broj 05/
06 i 05/09).
Klasa: 012-01/09-01/02
Ur. broj: 2112-06-09-01-01
Brod Moravice, 16. srpnja 2009.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE BROD MORAVICE
Predsjednik
Branimir Svetličić, v. r.