120.
Na temelju članka 6. stavka 2. Zakona o
zakupu i prodaji poslovnog prostora (»Narodne novine« broj 91/96, 124/97,
174/04 i 38/09), članka 14. Odluke o davanju u zakup poslovnog prostora
(»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 29/09) i članka 46.
Statuta Grada Rijeke (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
24/09), Gradsko vijeće Grada Rijeke, na sjednici 23. srpnja 2009. godine
donijelo je
ODLUKU
o uvjetima i postupku javnog natječaja za davanje
u zakup poslovnog prostora
Članak
1.
Ovom se Odlukom utvrđuju uvjeti i postupak
provođenja javnog natječaja za davanje u zakup poslovnih prostora u vlasništvu
Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Grad).
Odredbe ove Odluke odnose se i na postupak
provođenja javnog natječaja za davanje u zakup poslovnih prostora kojima Grad
raspolaže i koristi ih.
Članak
2.
Javni natječaj za davanje u zakup poslovnog
prostora provodi Komisija za provođenje javnog natječaja (u daljnjem tekstu:
Komisija).
Komisiju iz stavka 1. ovoga članka imenuje
Gradonačelnik Grada (u daljnjem tekstu: Gradonačelnik) na vrijeme od dvije
godine.
Komisija se sastoji od predsjednika i četiri
člana i istog broja zamjenika.
U sastav Komisije ulaze: dva člana iz Odjela
gradske uprave za komunalni sustav, po jedan član iz Odjela gradske uprave za
poduzetništvo, Odjela gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i
gospodarenje zemljištem te Odjela gradske uprave za financije i isti broj
zamjenika.
Predsjednik Komisije je član Komisije iz
Odjela gradske uprave za komunalni sustav.
Komisija donosi odluke većinom glasova svih
članova.
Članak
3.
Poslovni prostor se daje u zakup putem javnog
natječaja provođenjem usmenog javnog nadmetanja (u daljnjem tekstu:
licitacija).
Članak
4.
Javni natječaj se objavljuje u dnevnom tisku
i na web stranicama Grada, ističe na poslovnom prostoru koji se daje u zakup te
na oglasnoj ploči Grada, Titov trg 3, najmanje 15 dana prije dana održavanja
licitacije.
Tekst objave iz stavka 1. ovoga članka mora
sadržavati sljedeće:
1. adresu, namjenu i površinu poslovnog
prostora,
2. početni iznos zakupnine mjesečno po m2, određen u EUR,
3. vrijeme na koje se poslovni prostor daje u
zakup,
4. dan, vrijeme i mjesto provedbe licitacije,
5. iznos jamčevine koju treba položiti svaki
natjecatelj, koji određuje Odjel gradske uprave za komunalni sustav, Direkcija
poslovni objekti (u daljnjem tekstu: Direkcija poslovni objekti) na način da
ista iznosi najmanje pet, a najviše 30 početnih iznosa zakupnina (ovisno o
atraktivnosti prostora),
6. iznos troška objave javnog natječaja kojeg
utvrđuje Direkcija poslovni objekti,
7. rok do kojeg se može podnijeti pisana
prijava za sudjelovanje na licitaciji,
8. dan i sat kada se može razgledati poslovni
prostor,
9. odredbu da natjecatelj koji dobije
poslovni prostor u zakup mora, prije sklapanja ugovora o zakupu, kao osiguranje
plaćanja dostaviti:
- za izlicitiranu zakupninu u visini manjoj
od 50 EUR/m2 mjesečno, šest
bjanko trasiranih i akceptiranih ili vlastitih mjenica sa klauzulom »bez
protesta«, uz mjenično očitovanje, koje će se naplatiti u slučaju da zakupnik
ne podmiri dospjelu zakupninu, kamate i/ili troškove s osnova korištenja
poslovnog prostora, najmanje tri mjeseca uzastopno ili četiri mjeseca tijekom
trajanja ugovornog odnosa,
- za izlicitiranu zakupninu u visini od 50
EUR/m2 mjesečno i više,
bankarsku garanciju u visini trogodišnje zakupnine, s klauzulom »bez prigovora«
odnosno »na prvi poziv«, koja vrijedi za vrijeme trajanja zakupnog odnosa, koja
će biti podnesena banci na isplatu u slučaju da zakupnik ne podmiri dospjelu
zakupninu, kamate i/ili troškove s osnova korištenja poslovnog prostora,
najmanje tri mjeseca uzastopno ili četiri mjeseca tijekom trajanja ugovornog
odnosa,
10. odredbu da na licitaciji ne može
sudjelovati:
- natjecatelj koji je zakupnik poslovnog
prostora Grada koji ne ispunjava ili neuredno ispunjava obveze iz ugovora o
zakupu, bivši zakupnik, bespravni korisnik ili bivši bespravni korisnik
poslovnog prostora Grada, odnosno njihovi osnivači ili članovi uprave za koje
je na dan licitacije evidentiran dospjeli dug zakupnine, kamata ili troškova s
osnova korištenja poslovnog prostora Grada, zaključno s mjesecom koji prethodi
mjesecu podnošenja prijave na javni natječaj,
- natjecatelj koji je u sudskom postupku s
Gradom,
11. odredbu da je punomoćnik natjecatelja
(fizičke ili pravne osobe) dužan najkasnije do dana održavanja licitacije
Komisiji dostaviti punomoć za zastupanje (za fizičke osobe punomoć ovjerenu od
javnog bilježnika, a za pravne osobe punomoć potpisanu od zakonskog zastupnika
i pečaćenu pečatom pravne osobe) ako natjecatelj nije u mogućnosti osobno
prisustvovati licitaciji,
12. odredbu da je najpovoljniji ponuditelj
dužan najkasnije u roku od 15 dana od dana provedene licitacije ili do roka
kojeg odredi Komisija preuzeti poslovni prostor i sklopiti ugovor o zakupu. Ako
najpovoljniji ponuditelj ne postupi na ovaj način bez opravdanog razloga,
smatrat će se da je odustao od sklapanja ugovora o zakupu te će se odluka o
davanju u zakup poslovnog prostora poništiti, a javni natječaj za taj poslovni
prostor ponoviti,
13. odredbu da na licitaciji ne može
sudjelovati pravna ili fizička osoba koja je već bila utvrđena najpovoljnijim
ponuditeljem za poslovni prostor koji je bio predmet licitacije, ali nije
sklopila ugovor o zakupu ili je ugovor sklopila i isti otkazala,
14. odredbu da kod provođenja licitacije za
garažu, na licitaciji može sudjelovati samo osoba koja posjeduje prometnu i
vozačku dozvolu,
15. odredbu da na licitaciji za zakup garaže
prednost ima pravna ili fizička osoba koja u građevini ili neposredno u blizini
građevine u kojoj se garaža nalazi, koristi stan ili poslovni prostor,
16. odredbu da zakupnik uzima poslovni
prostor u zakup u viđenom stanju, da ga je dužan urediti i privesti ugovorenoj
namjeni o vlastitom trošku te da se odriče prava primjene instituta stjecanja
bez osnove i poslovodstva bez naloga (bez obzira da li je u poslovni prostor
ulagao sa ili bez suglasnosti Grada), osim u slučajevima utvrđenim pravilnikom
kojim se utvrđuju kriteriji za naknadu uloženih sredstava u uređenje poslovnog
prostora Grada,
17. odredbu da se uvjeti natječaja za
obavljanje obrtničke ili samostalne profesionalne djelatnosti odnose i na
članove obitelji smrtno stradalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata,
članove obitelji zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog
rata, HRVI iz Domovinskog rata, dragovoljca iz Domovinskog rata, ostale hrvatske
branitelje iz Domovinskog rata koji su proveli u obrani suvereniteta Republike
Hrvatske najmanje 12 mjeseci, pod uvjetom da nisu korisnici mirovine ostvarene
prema zakonu kojim se uređuju prava hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i
članova njihovih obitelji te da pravo prvenstva mogu ostvariti samo
jednokratno.
18. odredbu da se ugovor o zakupu sklapa kao
ovršna isprava sukladno pozitivnim propisima na trošak zakupnika,
19. odredbu kojom Grad može odrediti da je
najpovoljniji natjecatelj dužan, ako je na licitaciji postignut iznos zakupnine
po m2 poslovnog prostora pet
puta (i više) veći od početnog iznosa zakupnine, u roku od 48 sati od dana
održane licitacije uplatiti razliku između već uplaćene jamčevine i
peteromjesečnog (i većeg) iznosa postignute zakupnine za taj poslovni prostor
na račun proračuna Grada. Ako u utvrđenom roku uplaćena sredstva najpovoljnijeg
natjecatelja ne budu evidentirana na računu proračuna Grada smatrat će se da je
natjecatelj odustao od sklapanja ugovora o zakupu, a Grad ima pravo zadržati
uplaćenu jamčevinu.
20. druge posebne uvjete za sudjelovanje na
natječaju koje utvrđuje Gradonačelnik.
Odredba stavka 2. točke 9. ovoga članka ne
odnosi se na ustanovu čiji je jedini osnivač Grad i na trgovačko društvo u
kojem je Grad osnivač s poslovnim udjelom od najmanje 10% temeljnog uloga u
društvu s ograničenom odgovornošću odnosno s najmanje 10% uloga u dioničkom
društvu te na tijela državne uprave koje se financiraju iz proračuna Republike
Hrvatske.
Osoba čiji je osnivač ili suosnivač osoba iz
stavka 2. točke 17. ovoga članka, nema pravo prvenstva na sklapanje ugovora o
zakupu.
Članak
5.
Pisana prijava za sudjelovanje na licitaciji
mora sadržavati:
- zahtjev, u kojem mora biti navedeno ime i
prezime natjecatelja i njegovo prebivalište (za fizičku osobu), odnosno tvrtka
i sjedište (za pravnu osobu), naznaka rednog broja poslovnog prostora koji se
licitira, djelatnosti koja će se obavljati u poslovnom prostoru te naziv banke
i broj računa radi povrata jamčevine,
- dokaz da je natjecatelj uplatio jamčevinu,
- dokaz da je natjecatelj uplatio iznos
troška objave javnog natječaja,
- presliku osobne iskaznice ako je
natjecatelj fizička osoba,
- izvornik ili ovjerenu presliku obrtnice (u
obliku i sadržaju određenim posebnim podzakonskim propisom) ako je natjecatelj
fizička osoba-obrtnik, iz koje mora biti vidljivo da je obrtnik registriran za
djelatnost koja će se obavljati u poslovnom prostoru koji se licitira,
- izvornik ili ovjerenu presliku rješenja
Trgovačkog suda o upisu u sudski registar ili izvadak iz sudskog registra koji
ne smije biti stariji od 15 dana, iz kojih mora biti vidljivo da je pravna
osoba registrirana za djelatnost koja će se obavljati u poslovnom prostoru koji
se licitira te ime i prezime osobe zakonskog zastupnika pravne osobe,
- presliku obavijesti o razvrstavanju
poslovnog subjekta izdanu od strane Državnog zavoda za statistiku sukladno
odluci kojom se propisuje nacionalna klasifikacija djelatnosti,
- izvornik ili ovjerenu presliku rješenja o
registraciji udruge, vjerske zajednice, vjerske organizacije ili političke
stranke izdanog od strane nadležnog tijela, ako je ponuditelj udruga, vjerska
zajednica, vjerska organizacija ili politička stranka,
- izvornik ili ovjerenu presliku
dokumentacije kojom se dokazuje svojstvo osobe iz članka 4. stavka. 2. točke
17. ove Odluke.
Prijava iz stavka 1. ovoga članka podnosi se
do roka utvrđenog u tekstu objave javnog natječaja, u zatvorenoj omotnici na
adresu Grad Rijeka, Rijeka, Titov trg 3, s naznakom »NE OTVARATI - PRIJAVA ZA
LICITA
CIJU POD REDNIM BROJEM
_____«, a zaprima se u pisarnici Grada Rijeke.
Navedene isprave i dokaze Komisija zadržava i
čuva pet godina od provedene licitacije.
Otvaranje pristiglih prijava iz stavka 2.
ovoga članka Komisija obavlja prije početka licitacije prema redoslijedu
zaprimanja prijava te utvrđuje da li udovoljavaju uvjetima objavljenim u javnom
natječaju i o tome sastavlja zapisnik. Imena prijavljenih natjecatelja ne smiju
se obznaniti do početka licitacije.
Prije početka licitacije Komisija utvrđuje da
li je akt o raspisivanju javnog natječaja propisno sastavljen i objavljen te
upoznaje natjecatelje sa eventualnim izmjenama vezanim za podatke o poslovnom
prostoru.
Komisija upoznaje prisutne natjecatelje sa
uvjetima i načinom provođenja licitacije.
Prije početka licitacije, predsjednik
Komisije utvrđuje za koje je poslovne prostore stigla pisana prijava osoba iz
članka 4. stavka 2. točke 17. ove Odluke te upoznaje prisutne natjecatelje o
pravu prvenstva tih osoba na sklapanje ugovora o zakupu, uz zakupninu
postignutu na licitaciji.
Prije početka licitacije, predsjednik
Komisije uzima na zapisnik podatke o svim natjecateljima i utvrđuje njihov
identitet. Ako Komisija utvrdi da netko od prisutnih natjecatelja ili
punomoćnika nije dokazao svoj identitet isključit će ga sa licitacije. Komisija
utvrđuje ispunjavaju li natjecatelji uvjete iz akta o raspisivanju javnog
natječaja za pristup licitaciji i nakon što se zapisnički utvrdi koji
natjecatelji ispunjavaju uvjete, predsjednik Komisije počinje s provođenjem
licitacije. Nakon unošenja podataka o natjecateljima, licitacija počinje sa
natjecateljima koji ispunjavaju uvjete i više niti jedna osoba ne može
sudjelovati na licitaciji.
Članak
6.
Ako na licitaciji sudjeluju i udovolje
uvjetima postignutim na licitaciji više osoba, koje temeljem članka 4. stavka
2. točke 17. ove Odluke ostvaruju pravo prvenstva, prvenstveni red između tih
osoba utvrđuje se na način da se pravo na sklapanje ugovora o zakupu ostvaruje
sljedećim redom:
1. članovi obitelji smrtno stradalog
hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata,
2. članovi obitelji zatočenog ili nestalog
hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata,
3. HRVI iz Domovinskog rata,
4. dragovoljci iz Domovinskog rata,
5. ostali hrvatski branitelji iz Domovinskog
rata koji su proveli u obrani suvereniteta Republike Hrvatske najmanje 12
mjeseci.
Ako se ni prema odredbi stavka 1. ovoga
članka ne može utvrditi red prvenstva, osobe koje ostvaruju red prvenstva
moraju između sebe nastaviti licitaciju.
Članak
7.
Komisija provodi licitaciju na način da
natjecatelji usmeno, jedan po jedan, iznose u zapisnik svoje ponude, time da
početna isklična ponuda mjesečne zakupnine po 1m2 ne može biti niža od početnog iznosa zakupnine
objavljenog u aktu o raspisivanju javnog natječaja a isti natjecatelj ne može
isticati ponudu dva puta uzastopno.
Ako se tijekom licitacije visina početno
oglašene zakupnina po 1m2
usedmerostruči, natjecatelji koji žele nastaviti licitaciju dužni su odmah
Komisiji položiti iznos od još jedne jamčevine objavljene u aktu o raspisivanju
javnog natječaja. Ovakav postupak primijenit će se kod svakog daljnjeg
povećanja ponuda na način da će natjecatelj ponoviti uplatu oglašene jamčevine
i to kod svakog ponovljenog usedmerostručenja visine početno oglašene zakupnine
po 1 m2.
Drugi i svaki daljnji polog jamčevine,
Komisija će zaprimati od fizičkih osoba isključivo u gotovini (kunama) a od
pravnih osoba u svim zakonskim sredstvima plaćanja, pod uvjetom da sredstva
jamčevine najpovoljnijeg natjecatelja moraju biti evidentirana na računu
proračuna Grada najkasnije u roku od 48 sati od uplate. U slučaju da se u
navedenom roku sredstva ne evidentiraju na računu proračuna Grada, licitacija
se poništava, a javni natječaj se ponovno raspisuje.
Ako tijekom licitacije natjecatelji
narušavaju red i disciplinu (posuđuju novaca, šetaju ili izlaze iz prostorije
gdje se licitacija provodi, ometaju drugog natjecatelja i slično) Komisija može
donijeti odluku o prekidu licitacije i ponovnom raspisivanju javnog natječaja
za davanje u zakup poslovnog prostora.
Nakon što svi natjecatelji iskažu svoje
ponude u jednom ili više iskličnih krugova, Komisija proglašava najpovoljnijeg
natjecatelja odnosno osobu koja je ponudila najvišu zakupninu po m2, kao budućeg zakupnika poslovnog prostora.
Članak
8.
Prva licitacija za određeni poslovni prostor
može se održati ako na licitaciji sudjeluju najmanje tri natjecatelja.
Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka,
Gradonačelnik može donijeti odluku da se licitacija za pojedini poslovni
prostor može održati ako na licitaciji sudjeluje samo jedan ili dva
natjecatelja.
Ako ne uspije prva licitacija, odredit će se
i objavit nova licitacija.
Druga licitacija objavljuje se na isti način
kao i prva licitacija, a prilikom objavljivanja javnog natječaja naznačit će se
da je to druga licitacija.
Druga licitacija može se održati ako na
licitaciji sudjeluju najmanje dva natjecatelja.
Ako na treću i svaku daljnju licitaciju
pristupi samo jedan natjecatelj, Komisija mu može dati u zakup poslovni prostor
u visini početnog iznosa zakupnine objavljenog u aktu o raspisivanju javnog
natječaja.
Ako najpovoljniji natjecatelj na samoj
licitaciji ili kasnije odustane od sklapanja ugovora o zakupu, taj natjecatelj
nema pravo na povrat uplaćene jamčevine, a javni natječaj za davanje u zakup
predmetnog poslovnog prostora se ponovno objavljuje.
Ako najpovoljniji natjecatelj sklopi ugovor o
zakupu te ugovor otkaže u razdoblju do pet mjeseci od dana njegova sklapanja, a
sa iznosom jamčevinom nije izvršen prijeboj dospjele zakupnine, taj natjecatelj
nema pravo na povrat preostale uplaćene jamčevine.
Članak
9.
O provođenju postupka licitacije vodi se
zapisnik.
Zapisnik sadrži podatke o: danu i vremenu
održavanja licitacije, članovima Komisije, poslovnom prostoru, početnoj
zakupnini, sudionicima licitacije, zaprimljenim ponudama, postignutoj visini
zakupnine i najpovoljnijem natjecatelju.
U znak prihvaćanja zapisnika iz stavka 2.
ovoga članka, prisutni natjecatelji i članovi Komisije ga potpisuju.
Komisija donosi odluku o davanju u zakup
poslovnog prostora, koja sadrži posebice:
- adresu, površinu i namjenu poslovnog
prostora,
- ime i prezime i prebivalište natjecatelja
(za fizičku osobu) te tvrtku i sjedište natjecatelja (za pravnu osobu),
- ugovorenu zakupninu izraženu u EUR i
kunama,
- iznos uplaćene jamčevine,
- rok početka plaćanja zakupnine i početka
obavljanja djelatnosti utvrđen sukladno aktu o raspisivanju javnog natječaja,
- dan i sat primopredaje poslovnog prostora,
- uputu o pravu na prigovor.
U znak prihvaćanja odluke Komisije iz stavka
4. ovoga članka, najpovoljniji natjecatelj i članovi Komisije potpisuju odluku
i time se postupak provođenja licitacije smatra završenim.
Članak
10.
Nakon održane licitacije zainteresiranim se
natjecateljima, na njihov zahtjev, dostavlja preslika odluke o davanju u zakup
poslovnog prostora.
Natjecatelj koji ne potpiše zapisnik iz
članka 9. ove Odluke jer smatra da je poslovni prostor dat u zakup osobi koja
ne ispunjava uvjete ili da postupak licitacije nije pravilno proveden, ima
pravo u roku od osam dana od dana provedene licitacije uložiti prigovor
Komisiji.
Komisija je dužna donijeti odluku po
prigovoru u roku od osam dana od dana primitka prigovora.
Odluka mora biti obrazložena i u pisanom
otpravku dostavljena podnositelju prigovora.
Članak
11.
Jamčevina koju su položili natjecatelji čije
ponude nisu prihvaćene, vratit će natjecateljima najkasnije u roku osam dana od
dana završene licitacije, a položena jamčevina osobe čija je ponuda prihvaćena
zadržava se i uračunava u iznos zakupnine.
Članak
12.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje
važiti Odluka o uvjetima i postupku javnog natječaja za davanje u zakup
poslovnog prostora (»Službene novine Primorsko- goranske županije« broj 10/02,
8/03, 2/05 i 28/06).
Članak
13.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/09-01/99
Ur. broj: 2170-01-10-20-09-4
Rijeka, 23. srpnja 2009.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA RIJEKE
Predsjednica
Gradskog vijeća
Dorotea Pešić-Bukovac, v.r.