34.
Na temelju članaka 8. i 35. Zakona o lokalnoj
i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/ 01, 60/01 -
vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/ 08 i 36/09) Općinsko vijeće
Općine Baška, na sjednici održanoj 15. srpnja 2009. godine, donijelo je
STATUT
OPĆINE BAŠKA
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Statutom uređuju se status i ustrojstvo
Općine Baška, javna priznanja, samoupravni djelokrug, neposredno sudjelovanje
građana u odlučivanju, ovlasti i način rada tijela, mjesna samouprava, način
obavljanja poslova, oblici konzultiranja građana, provođenje referenduma u
pitanjima iz djelokruga, ustrojstvo i rad javnih službi, oblici suradnje
jedinica lokalne samouprave, te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava
i obveza Općine Baška.
Članak
2.
Općina Baška je jedinica lokalne samouprave
na području utvrđenom Zakonom o područjima županija, gradova i općina u
Republici Hrvatskoj.
Općina Baška nalazi se na jugoistočnom dijelu
otoka Krka i graniči s istočne i južne strane Jadranskim morem, sa zapadne
strane Općinom Punat te sa sjeverne strane Općinom Vrbnik.
Općina Baška obuhvaća područja naselja:
Baška, Batomalj, Draga Bašćanska i Jurandvor te otočiće Prvić i Zečje.
Granice područja općine Baška idu
katastarskim granicama rubnih naselja koja se nalaze unutar područja.
Granice općine Baška mogu se mijenjati na
način i po postupku koji su propisani zakonom.
Članak
3.
Općina Baška je pravna osoba.
Sjedište Općine Baška je u Baški, Palada 88.
Općinsko vijeće, Općinski načelnik i
Jedinstveni upravni odjel imaju svoje pečate.
Izgled, sadržaj i način uporabe pečata iz
prethodnog stavka uređeni su posebnim propisima.
Članak
4.
Općina Baška ima grb i zastavu.
Grb Općine Baška je povijesni grb Općine
Baška.
Grb je u trokutastom - srcolikom štitu na plavom
damasciranom polju, lik sveca - Svetog Ivana Krstitelja s poluuzdignutom desnom
rukom s ispruženim kažiprstom, a u lijevoj ruci drži zlatni (žuti) križ s
bijelim plamencem triput savijenim.
Zastava Općine Baška je jednobojna tamno
plave boje, a u sredini polja je umetnut grb Općine Baška, obrubljen zlatnim
rubom.
Na gornjem dijelu svečane zastave, iznad
grba, zlatnim slovima ispisan je natpis Općina Baška, a u donjem dijelu zastave
je troroga s ukrasnim ornamentima u svakom dijelu.
Grb i zastava koriste se na način kojim se
ističe tradicija i dostojanstvo Općine Baška određen posebnom odlukom Općinskog
vijeća.
Članak
5.
Dan Općine Baška je 24. lipnja, dan Svetog
Ivana.
Članak
6.
Pripadnicima svih etničkih i nacionalnih
zajednica ili manjina osigurat će se sloboda izražavanja nacionalne
pripadnosti, slobodna upotreba svojega jezika i pisma u javnom i privatnom
životu u skladu s Ustavom, zakonom, te općim i pojedinačnim aktima Općine
Baška.
Članak
7.
Općinsko vijeće može pojedinu osobu koja je
zaslužna za općinu proglasiti počasnim građaninom.
Počašću se ne stječu posebna prava odnosno
obveze i može se opozvati ako se počastvovani pokaže nedostojnim takve počasti.
Članak
8.
Općinsko vijeće može dodjeljivati nagrade i
druga javna priznanja građanima i pravnim osobama za naročite uspjehe na svim
područjima gospodarskog i društvenog života od značaja za Općinu.
Vrste javnih priznanja, uvjeti za njihovo
dodjeljivanje, njihov izgled i oblik, kriterij i postupak njihove dodjele,
tijela koja provode postupak i vrše dodjelu priznanja, uređuju se posebnom
odlukom.
Članak
9.
Ostvarujući zajednički interes u
unapređivanju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Općina Baška
uspostavlja, surađuje i održava suradnju s jedinicama lokalne samouprave drugih
država.
Odluku o uspostavljanju međusobne suradnje
odnosno sklapanju sporazuma o suradnji Općine Baška s lokalnim jedinicama
drugih država, te sadržaju i oblicima te suradnje, donosi Općinsko vijeće u
skladu sa zakonom i općim aktima.
Članak
10.
Općina Baška surađuje s općinama i gradovima
na području Primorsko-goranske županije,odnosno Republike Hrvatske te s
Primorsko-goranskom županijom radi ostvarivanja zajedničkih interesa na
unapređenju gospodarskog i društvenog razvitka.
Općina Baška, radi promicanja zajedničkih
interesa i unapređenja suradnje među općinama u Republici Hrvatskoj, može
osnovati sa drugim općinama odgovarajuću udrugu.
Članak
11.
Općina Baška u postupku pripremanja i
donošenja općih akata na razini Primorsko-goranske županije, te zakona i drugih
propisa na razini Republike Hrvatske, a koji je se neposredno tiču, daje
inicijative, mišljenja i prijedloge nadležnom tijelu.
Inicijative, mišljenja i prijedloge iz
prethodnog stavka, u ime Općine Baška, može podnositi Općinsko vijeće,
neposredno nadležnom tijelu i posredno putem članova Skupštine
Primorsko-goranske županije i zastupnika u Hrvatskom saboru.
II. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak
12.
Općina Baška samostalna je u odlučivanju u
poslovima iz svoga samoupravnog djelokruga i podliježe samo nadzoru ustavnosti
i zakonitosti ovlaštenih državnih tijela.
Članak
13.
Općina Baška obavlja poslove lokalnog značaja
kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a koji nisu Ustavom ili zakonom
dodijeljeni državnim tijelima i to osobito poslove koji se odnose na:
. uređenje naselja i stanovanje,
. prostorno i urbanističko planiranje,
. komunalno gospodarstvo,
. brigu o djeci,
. socijalnu skrb,
. primarnu zdravstvenu zaštitu,
. odgoj i osnovno obrazovanje,
. kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
. zaštitu potrošača,
. zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
. protupožarnu i civilnu zaštitu,
. promet na svom području,
. ostale poslove sukladno posebnim zakonima.
Posebnim zakonima, kojima će se urediti
pojedine djelatnosti iz stavka 1. ovoga članka, odredit će se poslovi koje je
Općina Baška dužna organizirati, kao i poslovi koje će Općina Baška obavljati
pod uvjetom da osigura uvjete za obavljanje istih.
Način organiziranja poslova iz stavka 2. i
uvjeti za njihovo obavljanje detaljnije se utvrđuju odlukama Općinskog vijeća i
Općinskog načelnika u skladu sa zakonom i Statutom.
Članak
14.
Općina Baška može obavljanje pojedinih
poslova iz članka 13. ovoga Statuta prenijeti na Primorsko-goransku županiju
ili na mjesne odbore na području Općine Baška ako isto ocijeni učinkovitijim.
Općina Baška može obavljanje pojedinih
poslova iz članka 13. ovoga Statuta, organizirati zajedno sa općinama i
gradovima u Republici Hrvatskoj.
Odluku o načinu, uvjetima, kriterijima,
visini sredstava, nadzoru i kontroli izvršenja povjerenih poslova iz stavka 1.
ovoga članka donosi Općinsko vijeće većinom glasova svih članova.
Za obavljanje poslova u suglasju sa stavkom
2. ovoga članka, općine i gradovi u Republici Hrvatskoj mogu osnovati
zajedničko tijelo, zajedničko trgovačko društvo ili organizirati obavljanje
poslova u skladu sa zakonom.
Sporazum o zajedničkom organiziranju poslova
iz stavka 2. ovoga članka sklapa se na osnovu odluke koju donosi Općinsko
vijeće većinom glasova svih članova.
Članak
15.
Općinsko vijeće može tražiti od Županijske
skupštine Primorsko-goranske županije, da Općini Baška, uz suglasnost
središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne
(regionalne) samouprave, povjeri obavljanje određenih poslova iz njezinog
djelokruga ako osigura dovoljno prihoda za njihovo obavljanje.
Postupak iz stavka 1. ovoga članka, Općina
Baška može pokrenuti i zajedno sa općinama i gradovima u Republici Hrvatskoj.
Članak
16.
Općina Baška u okviru poslova, prava i
obveza, koje ostvaruje i osigurava u samoupravnom djelokrugu od značaja za
područje općine:
. raspolaže, upravlja i koristi se imovinom u
vlasništvu Općine,
. promiče društveni i gospodarski napredak
radi vrednovanja lokalnih posebnosti i poštivanja prirodnih i prostornih
mogućnosti,
. vodi brigu o potrebama i interesima
stanovnika u oblasti predškolskog uzrasta, odgoja i osnovnog obrazovanja, primarne
zdravstvene zaštite, kulture, tjelesne kulture i športa,
. osigurava uvjete za utvrđivanje politike
gospodarenja prostorom i unapređenje i zaštitu prirodnog okoliša,
. obavlja poslove u svezi s poticanjem
poduzetničkih aktivnosti i korištenjem prostora u vlasništvu Općine,
. osigurava uvjete za održivi razvitak
komunalnih djelatnosti,
. vodi brigu o uređenju naselja, kvaliteti
stanovanja, komunalnim objektima,
. obavlja komunalne i druge uslužne
djelatnosti,
. osniva pravne osobe radi ostvarivanja gospodarskih,
društvenih, komunalnih i drugih socijalnih interesa i potreba stanovništva,
. obavlja razrez i naplatu prihoda koji
pripadaju Općini Baška,
. potiče primjenu djelotvornih mjera radi
zaštite životnog standarda i zbrinjavanja socijalno ugroženih osoba i obavlja
poslove socijalne skrbi,
. sudjeluje u aktivnostima udruga građana,
. promiče očuvanje prirodne baštine,
povijesnog, kulturnoga i graditeljskog naslijeđa,
. osigurava uvjete za protupožarnu i civilnu
zaštitu,
. osigurava uvjete za zaštitu potrošača,
. donosi proračun Općine Baška,
. obavlja redarstvene poslove radi očuvanja
komunalnog reda,
. obavlja i uređuje druge poslove koji su u
neposrednoj svezi s interesima općinske zajednice za njezin gospodarski,
društveni i socijalni napredak.
Poslovi iz stavka 1. ovoga članka podrobnije
se utvrđuju aktima u okviru djelokruga tijela Općine Baška.
III. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
Članak
17.
Građani mogu neposredno sudjelovati u
odlučivanju o lokalnim poslovima putem lokalnog referenduma, mjesnog zbora
građana i davanjem prijedloga u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak
18.
Lokalni referendum se može raspisivati radi
odlučivanja o prijedlogu o promjeni Statuta, o prijedlogu općeg akta ili
drugog pitanja od lokalnog
značenja iz djelokruga Općinskog vijeća, kao i o drugim pitanjima određenim
zakonom.
Lokalni referendum temeljem odredaba zakona i
ovoga Statuta raspisuje Općinsko vijeće.
Prijedlog za raspisivanje referenduma može
dati trećina članova Općinskog vijeća, Općinski načelnik, polovina mjesnih
odobra na području Općine Baška ili 20% birača upisanih u birački popis Općine.
Pravo izjašnjavanja na referendumu imaju
građani s prebivalištem na području Općine Baška.
Članak
19.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži:
. područje za koje se raspisuje referendum,
. naziv akta o kojemu se odlučuje na
referendumu, odnosno naznaku pitanja o kojemu, odnosno kojima će birači
odlučivati na referendumu,
. obrazloženje akta ili pitanja o kojemu,
odnosno kojima se raspisuje referendum,
. referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno
jedan ili više prijedloga o kojima će birači odlučivati,
. dan održavanja referenduma.
Odluka o raspisivanju referenduma objavljuje
se u službenom glasilu, lokalnom dnevnom tisku i na oglasnoj ploči.
Od dana objave odluke o raspisivanju
referenduma do dana održavanja referenduma ne smije proći manje od 20 niti više
od 40 dana.
Članak
20.
Odluka donesena na referendumu obvezatna je
za Općinsko vijeće.
Tijela Općine Baška ne mogu donijeti akt ili
odluku koja je sadržajno suprotna odluci iz stavka 1. ovoga članka, prije
prestanka roka od godine dana od dana održavanja referenduma.
Članak
21.
Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od
mjesnih zborova građana o prijedlogu općeg akta ili o drugim pitanjima iz svoga
djelokruga, kao i o drugim pitanjima određenim ovim Statutom i zakonom.
Prijedlog traženja mišljenja iz stavka 1.
ovoga članka može dati jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća i Općinski
načelnik.
Općinsko vijeće je dužno razmotriti prijedlog
iz stavka 2. ovoga članka u roku od 60 dana od dana zaprimanja prijedloga.
Odlukom iz stavka 1. ovoga članka određuje se
pitanje o kojemu će se tražiti mišljenje, odnosno područje od kojeg se traži
mišljenje.
Mjesni zbor građana Općinsko vijeće može
sazvati i za dio područja mjesnog odbora koji čini zasebnu cjelinu odvojenu od
drugih dijelova naselja (dio naselja, stambeni blok ili slično).
Za pravovaljano izjašnjavanje na mjesnom
zboru građana potrebna je nazočnost najmanje 5% birača upisanih u popis birača
mjesnog odbora, ili dijela područja mjesnog odbora, za čije je područje sazvan
zbor građana.
Izjašnjavanje na zboru građana je javno, a
odluke se donose većinom glasova nazočnih građana.
Članak
22.
Građani imaju pravo predlagati Općinskom
vijeću donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga
Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz
stavka 1. ovoga članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 5% birača
upisanih u popis birača Općine Baška.
Svaka lista s potpisima birača mora
sadržavati potpuni tekst građanske inicijative.
Potpisi birača kojima se ne može bez dvojbe
prema imenu, adresi i sl. ustanoviti o kojoj se osobi radi nevažeći su.
Općinsko vijeće dužno je o prijedlogu
odlučiti u roku od 3 mjeseca od prijema prijedloga i o istome obavijestiti
predlagatelja.
Članak
23.
Građanin i pravna osoba ima pravo na način
određen zakonom, podnositi predstavke i pritužbe na rad tijela Općine Baška, te
na nepravilan odnos zaposlenih u tijelu Općine Baška kada mu se obraća radi
ostvarivanja svoga prava i interesa ili izvršavanja građanskih dužnosti.
Na podnijete predstavke iz stavka 1. ovoga
članka čelnik tijela, odnosno pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela dužan je
odgovoriti u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke.
IV. OPĆINSKA TIJELA
1. Predstavničko tijelo - Općinsko vijeće
Članak
24.
Općinsko vijeće predstavničko je tijelo
građana Općine Baška i tijelo lokalne samouprave, koje u okviru svojih prava i
dužnosti donosi akte, te obavlja druge poslove u skladu s Ustavom, zakonom i
ovim Statutom.
Članak
25.
Općinsko vijeće ima 11 članova izabranih na
način određen zakonom.
Članak
26.
(1) Mandat člana Općinskog vijeća izabranog
na redovnim izborima traje četiri godine.
(2) Mandat člana Općinskog vijeća izabranog
na prijevremenim izborima traje do isteka tekućeg mandata Općinskog vijeća
izabranog na redovnim izborima.
Članak
27.
(1) Članovi Općinskog vijeća nemaju
obvezujući mandat i nisu opozivi.
(2) Članu Općinskog vijeća koji za vrijeme
trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti koja se smatra nespojiva prema
odredbama posebnog zakona, za vrijeme obnašanja nespojive dužnosti mandat
miruje, a za to vrijeme zamjenjuje ga zamjenik u skladu s odredbama posebnog
zakona.
(3) Nastavljanje obnašanja dužnosti člana
Općinskog vijeća na temelju prestanka mirovanja mandata može se tražiti
jedanput tijekom trajanja mandata.
Članak
28.
(1) Član Općinskog vijeća dužnost obnaša
počasno i za to ne prima plaću.
(2) Član Općinskog vijeća ima pravo na
naknadu troškova sukladno odluci Općinskog vijeća.
(3) Ostala prava i dužnosti članova Općinskog
vijeća uređena su zakonom, ovim Statutom i Poslovnikom o radu Općinskog vijeća.
Članak
29.
Općinsko vijeće:
1. donosi Statut Općine Baška i Poslovnik o
radu Općinskog vijeća,
2. donosi odluke i druge opće akte kojima
uređuje pitanja iz djelokruga Općine Baška,
3. donosi proračun, odluku o izvršenju
proračuna i godišnji obračun proračuna,
4. donosi Odluku o privremenom financiranju,
5. odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina čija ukupna vrijednost prelazi 0,5% iznosa prihoda bez primitaka
ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se o istome odlučuje, odnosno,
čija je pojedinačna vrijednost veća od 1.000 000,00 (jedan milijun) kuna,
6. bira i razrješuje predsjednika i
potpredsjednika Općinskog vijeća,
7. osniva i bira članove radnih tijela
Općinskog vijeća, te imenuje i razrješuje osobe određene zakonom, propisima i
ovim Statutom,
8. uređuje ustroj i djelokrug rada
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Baška,
9. osniva javne ustanove i druge pravne osobe
za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od
interesa za Općinu Baška,
10. donosi odluke i druge opće akte, te
obavlja i druge poslove koji su mu zakonom ili drugim propisom, kao i ovim
Statutom stavljeni u djelokrug.
Članak
30.
Općinsko vijeće ima predsjednika i jednog
potpredsjednika koji se biraju većinom glasova svih članova Općinskog vijeća.
Prijedlog za izbor predsjednika i
potpredsjednika može dati Odbor za izbor i imenovanje, kao i najmanje 3 člana
Općinskog vijeća.
Predsjednik i potpredsjednik Općinskog vijeća
biraju se i opozivaju na način i po postupku utvrđenima Poslovnikom o radu
Općinskog vijeća.
Članak
31.
Predsjednik Općinskog vijeća saziva sjednice
Općinskog vijeća, predsjeda sjednicama i predstavlja Općinsko vijeće.
Predsjednik Općinskog vijeća saziva sjednice
Općinskog vijeća po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.
Predsjednik Općinskog je dužan sazvati
sjednicu Općinskog vijeća na obrazloženi zahtjev najmanje jedne trećine članova
predstavničkog tijela u roku od 15 dana od dana primitka zahtjeva.
Ukoliko predsjednik Općinskog vijeća ne
sazove sjednicu u roku iz prethodnog stavka, sjednicu će sazvati Općinski
načelnik u daljnjem roku od 15 dana.
Ako i nakon isteka roka iz prethodnog stavka
sjednica ne bude sazvana, istu može sazvati čelnik središnjeg tijela državne
uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave, na
zahtjev jedne trećine članova Općinskog vijeća.
Članak
32.
Općinsko vijeće donosi odluke većinom glasova
ako je na sjednici nazočna većina članova Općinskog vijeća.
Statut Općine Baška, proračun, godišnji
obračun i Poslovnik o radu Općinskog vijeća donose se većinom glasova svih
članova Općinskog vijeća.
Poslovnikom o radu Općinskog vijeća mogu se
odrediti i druga pitanja o kojima se odlučuje većinom glasova svih članova
predstavničkog tijela.
Članak
33.
Sjednice Općinskog vijeća su javne.
Nazočnost javnosti se može isključiti samo
iznimno, u slučajevima predviđenima posebnim zakonima i općim aktom Općinskog
vijeća.
Na sjednicama Općinskog vijeća glasuje se
javno.
Općinsko vijeće može odlučiti da se, u skladu
s poslovnikom ili drugim općim aktom, o nekom pitanju glasuje tajno.
Sjednicama Općinskog vijeća prisustvuje
Općinski načelnik.
Članak
34
Članovi Općinskog vijeća mogu Općinskom
načelniku postavljati pitanja o njegovu radu.
Pitanja mogu biti postavljena usmeno na
sjednicama Općinskog vijeća ili u pisanom obliku posredstvom predsjednika
Općinskog vijeća sukladno odredbama Poslovnika o radu Općinskog vijeća.
Članak
35.
Općinski načelnik dva puta godišnje podnosi
polugodišnja izvješća o svom radu Općinskom vijeću i to najkasnije do 31.
srpnja i 31. siječnja za proteklo šestomjesečno razdoblje.
Pored izvješća iz stavka 1. ovoga članka
Općinsko vijeće može od Općinskog načelnika tražiti izvješće o pojedinim
pitanjima iz njegovog djelokruga koje Općinski načelnik podnosi najkasnije u
roku od 30 dana od dana podnošenja takvog zahtjeva.
Članak
36.
Ostala pitanja u svezi s radom Općinskog
vijeća, a koja obuhvaćaju i način konstituiranja, sazivanje, rad i tijek
sjednice, glasovanje, vođenje zapisnika, te održavanje reda na sjednici,
podrobnije se uređuje Poslovnikom o radu Općinskog vijeća.
Članak
37.
Općinsko vijeće osniva stalne ili povremene
odbore i druga radna tijela za proučavanje i razmatranje pojedinih pitanja,
pripremu i podnošenje odgovarajućih prijedloga iz djelokruga Općinskog vijeća,
praćenje izvršavanja odluka i općih akata Općinskog vijeća, za koordinaciju u
rješavanju pojedinih pitanja, te za izvršavanje određenih poslova i zadataka za
Općinsko vijeće.
Stalna radna tijela Općinskog vijeća su:
1. Odbor za statutarno-pravna pitanja,
2. Odbor za izbor i imenovanje,
3. Odbor za prostorno uređenje i komunalni
sustav,
4. Odbor za razvoj Općine,
5. Odbor za zdravstvenu zaštitu i socijalnu
skrb,
6. Odbor za međuopćinsku i međunarodnu
suradnju,
7. Odbor za kulturu i obrazovanje,
8. Odbor za sport i tehničku kulturu,
9. Mandatna komisija.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada
tijela iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje se Poslovnikom o radu Općinskog
vijeća ili posebnom odlukom Općinskog vijeća o osnivanju radnog tijela.
2. Izvršno tijelo - Općinski načelnik
Članak
38.
Izvršno tijelo Općine Baška je Općinski
načelnik.
Općinski načelnik ima jednog zamjenika.
Općinski načelnik i zamjenik Općinskog
načelnika, biraju se na neposrednim izborima sukladno posebnom zakonu, na
razdoblje od 4 godine.
Članak
39.
Općinski načelnik zastupa Općinu Baška i
nositelj je izvršne vlasti.
Članak
40.
Općinskom načelniku i njegovom zamjeniku
mandat prestaje po sili zakona:
. danom podnošenja ostavke,
. danom pravomoćnosti sudske odluke o
oduzimanju poslovne sposobnosti,
. danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od jednog mjeseca,
. danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen radi počinjenja kaznenog djela protiv slobode i prava čovjeka i
građanina, Republike Hrvatske i vrijednosti zaštićenih međunarodnim pravom,
. danom odjave prebivališta s područja Općine
Baška,
. danom prestanka hrvatskog državljanstva,
. smrću.
Općinsko vijeće će u roku od 8 dana
obavijestiti Vladu Republike Hrvatske o prestanku mandata Općinskog načelnika,
radi raspisivanja prijevremenih izbora za novoga Općinskog načelnika.
Ako je prestanak mandata Općinskog načelnika
nastupio u kalendarskoj godini u kojoj se održavaju redovni izbori, a prije
njihovog održavanja, dužnost Općinskog načelnika, do kraja mandata, obavljat će
njegov zamjenik.
Ako prestane mandat zamjeniku Općinskog
načelnika, neće se raspisivati prijevremeni izbori.
Članak
41.
Općinski načelnik i njegov zamjenik mogu se
razriješiti.
Općinsko vijeće može raspisati referendum o
razrješenju općinskog načelnika i njegovog zamjenika u slučaju:
. kada krše ili ne izvršavaju odluke
predstavničkog tijela,
. kada svojim radom prouzroče Općini Baška
znatnu materijalnu štetu.
Pod pojmom znatne materijalne štete iz stavka
2. ovoga članka smatra se šteta u iznosu od 1% od proračuna Općine Baška u
tekućoj godini, a ako 1% od proračuna iznosi preko 500.000,00 (petsto tisuća)
kuna, pod znatnom materijalnom štetom smatra se šteta u iznosu od 500.000,00
kuna.
Na referendum iz stavka 2. ovoga članka
shodno se primjenjuju odredbe Zakona o referendumu i drugim oblicima osobnog
sudjelovanja u obavljanju državne vlasti i lokalne i područne (regionalne)
samouprave.
Prijedlog za raspisivanje referenduma o
razrješenju Općinskog načelnika i njegovog zamjenika može podnijeti najmanje
jedan trećina članova Općinskog vijeća.
Odluka o raspisivanju referenduma o
razrješenju Općinskog načelnika i njegovog zamjenika donosi se većinom glasova
svih članova Općinskog vijeća.
Ako na referendumu o pitanju iz stavka 1. ovoga
članka bude donesena odluka o razrješenju Općinskog načelnika i njegovog
zamjenika, mandat im prestaje danom objave rezultata referenduma, a Vlada
Republike Hrvatske imenovat će povjerenika Vlade Republike Hrvatske za
obavljanje poslova iz nadležnosti Općinskog načelnika.
Općinsko vijeće ne smije raspisati referendum
o razrješenju Općinskog načelnika i njegovog zamjenika prije proteka roka od 6
mjeseci od početka njihovog mandata.
Referendum iz stavka 2. ovoga članka ne smije
se raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od ranije održanog referenduma o
istom pitanju.
Članak
42.
Birači upisani u popis birača Općine imaju
pravo Općinskom vijeću predložiti raspisivanje referenduma o pitanju
razrješenja Općinskog načelnika i njegovog zamjenika.
Odluku o raspisivanju referenduma Općinsko
vijeće mora donijeti u roku od 30 dana od dana prijema prijedloga.
Referendum iz stavka 1. ovoga članka ne smije
se raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od ranije održanog referenduma o
istom pitanju.
Na referendum iz stavka 1. ovoga članka
odgovarajuće se primjenjuju odredbe Zakona o referendumu i drugim oblicima
osobnog sudjelovanja u obavljanju državne vlasti i lokalne i područne
(regionalne) samouprave.
Članak
43.
Općinskom načelniku i njegovim zamjeniku
prava na temelju obavljanja dužnosti prestaju danom izbora novoga Općinskog
načelnika i njegovog zamjenika.
Općinski načelnik od dana raspisivanja izbora
za općinskog načelnika pa do dana izbora novoga općinskog načelnika može
obavljati samo poslove koji su neophodni za redovito i nesmetano funkcioniranje
Općine Baška uređene zakonom.
Članak
44.
Općinski načelnik odgovoran je središnjim
tijelima državne uprave za obavljanje poslova državne uprave prenijetih u
djelokrug tijela općine.
U obavljanju poslova iz samoupravnog
djelokruga Općinski načelnik ima pravo obustaviti od primjene opći akt
Općinskog vijeća ako ocijeni da je istim povrijeđen zakon ili drugi propis, te
zatražiti od Općinskog vijeća otklanjanje uočenih nedostataka u roku od
petnaest dana.
Ako Općinsko vijeće to ne učini, Općinski
načelnik je dužan, u roku od osam dana, o tome izvijestiti predstojnika državne
uprave u županiji, te čelnika središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za
nadzor nad zakonitošću rada tijela jedinica lokalne i područne (regionalne)
samouprave.
Članak
45.
Općinskog načelnika, u slučaju duže
odsutnosti ili drugih spriječenosti u obnašanju dužnosti, zamjenjuje njegov
zamjenik.
Općinski načelnik može obavljanje određenih
poslova iz svoga djelokruga povjeriti svome zamjeniku.
Pri obavljanju povjerenih poslova zamjenik je
obvezan pridržavati se uputa Općinskog načelnika.
Povjeravanjem određenih poslova svome
zamjeniku ne prestaje odgovornost Općinskog načelnika za njihovo obavljanje.
Članak
46.
Općinski načelnik i njegov zamjenik sami odlučuju
da li će dužnosti na koje su izabrani obavljati profesionalno.
Općinski načelnik i njegov zamjenik dužni su
u roku od 8 dana od dana stupanja na dužnost dostaviti pisanu obavijest
Jedinstvenom upravnom odjelu o tome hoće li dužnost na koju su izabrane
obavljati profesionalno.
Za vrijeme profesionalnog obavljanja dužnosti
na koju su izabrani Općinski načelnik i njegov zamjenik ostvaruju pravo na
plaću, odnosno naknadu plaće, kao i druga prava iz rada, a vrijeme obavljanja
dužnosti uračunava im se u staž osiguranja.
Osnovna mjerila za određivanje plaće, odnosno
naknade plaće Općinskom načelniku i njegovom zamjeniku, ako
nisu određena posebnim
zakonom, određuju se općinskim aktima.
Općinski načelnik i njegov zamjenik ostvaruju
prava na naknadu plaće i staž osiguranja za vrijeme od 180 dana po prestanku
profesionalnog obavljanja dužnosti i to u visini prosječne plaće koja im je
isplaćivana za vrijeme 12 mjeseci koji su prethodili donošenju odluke o
prestanku dužnosti.
Naknada iz stavka 5. ovoga članka isplaćuje
se na teret proračuna Općine Baška.
Prije isteka roka iz stavka 5. ovoga članka
ostvarivanje prava prestaje na vlastiti zahtjev, zapošljavanjem, umirovljenjem
ili izborom na drugu dužnost koju obavlja profesionalno.
Članak
47.
Kada dužnost obavljaju volonterski, Općinski
načelnik i njegov zamjenik imaju pravo na naknadu troškova u skladu s odlukom
Općinskog vijeća.
Članak
48.
Izvršne poslove u Općini obavlja Općinski
načelnik.
Članak
49.
Općinski načelnik:
1. priprema prijedloge općih akata,
2. utvrđuje prijedlog proračuna i izvršenja
proračuna, godišnje programe i planove,
3. izvršava ili osigurava izvršavanje općih
akata Općinskog vijeća,
4. daje mišljenje o prijedlozima drugih
ovlaštenih predlagača,
5. usmjerava djelovanje Jedinstvenog upravnog
odjela u obavljanju poslova iz njegovog samoupravnog djelokruga, te nadzire
njegov rad,
6. upravlja nekretninama i pokretninama u
vlasništvu Općine, kao i njezinim prihodima i rashodima, u skladu sa zakonom i
ovim Statutom,
7. odlučuje o stjecanju i otuđivanju
pokretnina i nekretnina Općine Baška, čija pojedinačna vrijednost ne prelazi
0,5% iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u
kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, a najviše
do 1.000.000, 00 (jedan milijun) kuna, te ako je stjecanje i otuđivanje
nekretnina i pokretnina planirano u proračunu, a stjecanje i otuđivanje
pokretnina i nekretnina provedeno u skladu sa zakonskim propisima,
8. upravlja raspoloživim novčanim sredstvima
na računu proračuna Općine Baška,
9. odlučuje o davanju suglasnosti za
zaduživanje pravnim osobama vlasništvu Općine Baška,
10. daje prethodnu suglasnost na izmjene cijena
komunalnih usluga,
11. donosi Pravilnik o unutarnjem redu
Jedinstvenog upravnog odjela,
12. prati i nadzire rad mjesnih odbora,
13. prati i nadzire rad trgovačkih društava,
koje je osnovala Općina te društava i udruga koje financira i sufinancira Općina,
14. predlaže izradu prostornog plana, kao i
njegove izmjene i dopune, na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga
fizičkih i pravnih osoba,
15. sklapa ugovor o koncesiji za obavljanje
komunalnih poslova,
16. provodi postupak natječaja i donosi
odluku o najpovoljnijoj ponudi za davanje u zakup poslovnih prostora u
vlasništvu Općine, u skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeća o poslovnim
prostorima,
17. osniva i imenuje stručna, radna,
savjetodavna tijela radi pribavljanja mišljenja i prijedloga u svezi s
rješavanjem pojedinih pitanja iz njegove nadležnosti, odnosno djelokruga,
18. obavlja i druge poslove određene zakonom
i ovim Statutom.
3. Jedinstveni upravni odjel
Članak
50.
Općinsko vijeće, za obavljanje svih poslova
iz samoupravnog djelokruga Općine Baška, kao i poslova državne uprave prenijete
na Općinu Baška, ustrojava Jedinstveni upravni odjel.
Jedinstveni upravni odjel iz stavka 1. ovoga
članka neposredno izvršava i nadzire provođenje akata Općinskog vijeća i
Općinskog načelnika.
Jedinstveni upravni odjel dužan je svojim
radom omogućiti ostvarivanje prava i potreba građana i pravnih osoba u skladu
sa zakonom i ovim Statutom.
Jedinstveni upravni odjel Općine Baška
samostalan je u okviru svoga djelokruga i za svoj zakoniti i pravovremeni rad u
obavljanju poslova odgovoran je Općinskom načelniku.
Sredstva za rad Jedinstvenog upravnog odjela
Općine Baška osiguravaju se u proračunu Općine Baška, državnom proračunu ili iz
drugih izvora utvrđenih zakonom.
Članak
51.
Jedinstvenim upravnim odjelom Općine Baška
upravlja pročelnik, kojega na temelju javnog natječaja imenuje Općinski
načelnik.
Općinski načelnik može razriješiti pročelnika
Jedinstvenog upravnog odjela:
. ako pročelnik sam zatraži razrješenje,
. ako nastanu takvi razlozi koji po posebnim
propisima kojima se uređuju radni odnosi dovode do prestanka radnog odnosa,
. ako pročelnik ne postupa po propisima ili
općim aktima Općine Baška, ili neosnovano ne izvršava odluke tijela Općine
Baška, ili postupa suprotno njima,
. ako pročelnik svojim nesavjesnim ili
nepravilnim radom radom prouzroči Općini Baška veću štetu, ili ako zanemaruje
ili nesavjesno obavlja svoje dužnosti koje mogu štetiti interesima službe u
obavljanju poslova Općine Baška,
. pročelnik koji bude razriješen sukladno
stavku 2. ovoga članka rasporedit će se na drugo slobodno radno mjesto u
Jedinstvenom upravnom odjelu za koje ispunjava stručne uvjete.
Na prava, obveze i odgovornosti, kao i druga
pitanja, u svezi s radom pročelnika koja nisu uređena zakonom i ovim Statutom,
primjenjuju se odredbe zakona kojima se uređuju radni odnosi službenika i
namještenika u tijelima Općine Baška.
V. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak
52.
Na području Općine Baška osnivaju se mjesni
odbori za naselja: Baška, Batomalj, Draga Bašćanska i Jurandvor, kao oblik
neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima od
neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad građana.
U ostvarivanju prava iz stavka 1. ovoga
članka mjesni odbor dužan je uvažavati interes općine Baška u cjelini.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak
53.
Najmanje 20% građana s područja postojećeg
mjesnog odbora, njihove organizacije i udruženja mogu dati inicijativu i
prijedlog za osnivanje novog mjesnog odbora, koji u odnosu na ostale dijelove
čini zasebnu razgraničenu cjelinu (dio naselja), prijedlog osim podataka o
podnositelju inicijative odnosno predlagatelju mora sadržavati podatke o:
. imenu mjesnog odbora,
. području i granicama mjesnog odbora,
. sjedištu mjesnog odbora.
Uz inicijativu i prijedlog za osnivanje
mjesnog odbora, koji se dostavlja Općinskom načelniku, dostavlja se i nacrt
pravila mjesnog odbora.
O inicijativi i prijedlogu za izdvajanje
dijela iz mjesnog odbora, o spajanju mjesnih odbora odlučuje se na način i po
postupku utvrđenom za osnivanje mjesnog odbora.
Općinski načelnik utvrđuje da li je
inicijativa i prijedlog za osnivanje mjesnog odbora usklađen s odredbama
zakona, Statuta i odluka i općih akata Općinskog vijeća.
Odluku o osnivanju mjesnog odbora donosi
Općinsko vijeće.
Članak
54.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog
odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.
Vijeće mjesnog odbora biraju građani s
područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo.
Članovi vijeća mjesnog odbora biraju se
neposredno tajnim glasovanjem, a postupak izbora uređuje se posebnom odlukom
Općinskog vijeća, u skladu odredbama zakona kojima se uređuje izbor članova
Općinskog vijeća.
Odluku o raspisivanju izbora za članove
vijeća mjesnih odbora donosi Općinsko vijeće u roku od 45 dana od dana isteka
mandata ili raspuštanja mjesnog odbora.
Mandat članova vijeća mjesnog odbora traje
četiri godine.
Kandidati za članove vijeća mjesnog odbora
mogu biti izabrani članovi Općinskog vijeća.
Vijeće mjesnog odbora Baška ima 7 članova, a
vijeća mjesnih odbora Batomalj, Draga Bašćanska i Jurandvor imaju po 5 članova.
Članak
55.
Vijeće mjesnog odbora:
. donosi program rada i izvješće o radu
mjesnog odbora,
. donosi plan malih komunalnih akcija i
utvrđuje prioritet u njihovoj realizaciji,
. donosi pravila mjesnog odbora,
. donosi poslovnik o radu u skladu s ovim
Statutom,
. donosi financijski plan i godišnji obračun,
. bira i opoziva predsjednika i
potpredsjednika vijeća,
. saziva mjesne zborove građana,
. odlučuje o korištenju sredstava
namijenjenih mjesnom odboru u proračunu Općine Baška,
. surađuje s drugim mjesnim odborima na
području Općine Baška,
. surađuje s udrugama na svom području u
pitanjima od interesa za građane mjesnog odbora,
. obavlja i druge poslove utvrđene propisima
i aktima Općinskog vijeća i Općinskog načelnika.
Članak
56.
Program rada mjesnog odbora sadrži planirane
aktivnosti, te izvore sredstava za ostvarenje programa.
Program rada donosi se do kraja listopada
tekuće godine za iduću godinu.
Za djelatnost i za obavljanje poslova iz
samoupravnog djelokruga prenijetih na mjesni odbor sredstva se osiguravaju u
proračunu.
Jedinstveni upravni odjel osigurava
odgovarajuće uvjete radi pružanja pomoći mjesnom odboru u obavljanju
administrativnih, računovodstvenih i drugih odgovarajućih poslova.
Pod malim komunalnim akcijama razumijevaju se
gradnja, uređivanje i održavanje manjih objekata komunalne infrastrukture i
manjih javnih objekata kojima se poboljšava komunalni standard građana na
području mjesnog odbora, a koji nisu obuhvaćeni drugim programom (manji
dijelovi mjesne mreže za priključak na vodovod, kanalizaciju, električnu
energiju, zelene površine, parkovi i dječja igrališta, nerazvrstane ceste,
nogostupi i javni objekti).
Članak
57.
Vijeće mjesnog odbora predlaže Općinskom
načelniku:
. koncept razvoja svoga područja u okviru
razvojnog plana Općine Baška,
. rješenja od interesa za svoje područje u
postupcima izrade i donošenja prostornih i drugih planskih dokumenata Općine
Baška i njihova ostvarenja,
. predlaže mjere za razvoj komunalne
infrastrukture i komunalnih službi,
. predlaže imenovanje ulica, javnih prometnih
površina, parkova, škole, vrtića i drugih objekata na svom području,
. predlaže promjenu područja mjesnog odbora.
Članak
58.
Vijeće mjesnog odbora tajnim glasovanjem bira
predsjednika vijeća i jednog potpredsjednika iz svoga sastava na vrijeme od
četiri godine.
Funkcije članova mjesnog odbora su počasne.
Članovi vijeća mjesnog odbora imaju pravo na
naknadu za rad koju posebnom odlukom utvrđuje Općinsko vijeće.
Članak
59.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora:
. predstavlja mjesni odbor i vijeće mjesnog
odbora,
. saziva sjednice vijeća, predlaže dnevni
red, predsjeda sjednicama vijeća i potpisuje akte vijeća,
. provodi i osigurava provođenje odluka
vijeća, te izvješćuje o provođenju odluka vijeća,
. surađuje s Općinskim načelnikom,
. informira građane o pitanjima važnim za
mjesni odbor,
. obavlja druge poslove koje mu povjeri
vijeće i Općinski načelnik.
Članak
60.
Član vijeća mjesnog odbora ima pravo i
dužnost:
. nazočiti sjednicama vijeća mjesnog odbora,
. predlagati vijeću mjesnog odbora
razmatranje pojedinih pitanja iz njegova djelokruga,
. raspravljati i izjašnjavati se o svim
pitanjima koja su na dnevnom redu sjednica vijeća mjesnog odbora,
. obavljati poslove i zadaće koje mu u okviru
svoga djelokruga povjeri vijeće mjesnog odbora.
Članak
61.
Vijeće mjesnog odbora odgovorno je za svoj
rad Općinskom načelniku.
Općinski načelnik nadzire zakonitost rada
tijela mjesnog odbora, te može raspustiti vijeće mjesnog odbora ako učestalo
krši Statut Općine Baška, pravila mjesnog odbora ili ne izvršava povjerene mu
poslove.
VI. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE BAŠKA
Članak
62.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te
imovinska prava koja pripadaju Općini Baška čine imovinu Općine Baška.
Općina Baška mora upravljati, koristiti se i raspolagati
svojom imovinom pažnjom dobrog domaćina.
Članak
63.
Prihodi Općine Baška su:
. općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi
i pristojbe,
. prihod od stvari u njezinom vlasništvu i
imovinska prava,
. prihodi od naknada za koncesije koje
dodjeljuje Općina Baška,
. prihodi od trgovačkih društava i drugih
pravnih osoba u njezinom vlasništvu odnosno u kojima ima udio ili dionice,
. novčane kazne i oduzeta imovinska korist za
prekršaje koje sama propiše u skladu sa zakonom,
. udio u zajedničkim porezima s Republikom
Hrvatskom i Primorsko-goranskom županijom,
. sredstva pomoći i dotacije
Primorsko-goranske županije i Republike Hrvatske predviđeni u županijskom,
odnosno državnom proračunu,
. drugi prihodi određeni zakonom i odlukama
tijela Općine Baška.
Članak
64.
Općinsko vijeće donosi opći akt kojim
propisuje vrstu poreza, visinu stopa odnosno visinu iznosa vlastitih poreza,
oslobađanje od plaćanja poreza, način razreza poreza, plaćanja poreza, porezne
prekršaje, te druga postupovna pitanja u skladu sa zakonom.
Članak
65.
Svi prihodi koji pripadaju Općini, kao i svi
rashodi za poslove koje Općina obavlja, iskazuju se u proračunu Općine Baška.
Prihodi i rashodi proračuna moraju biti
uravnoteženi.
Ako se tijekom proračunske godine smanje
prihodi i primici, ili povećaju izdaci utvrđeni proračunom, proračun se mora
uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se putem
izmjena i dopuna proračuna po postupku utvrđenom za donošenje proračuna.
Ukoliko se godišnji proračun ne donese u
zakonskom roku, donosi se Odluka o privremenom financiranju i to najduže za
razdoblje od 3 mjeseca.
VII. AKTI OPĆINE BAŠKA
Članak
66.
Općinsko vijeće donosi statut, poslovnik o
radu, proračun i druge opće i pojedinačne akte iz svoje nadležnosti, na način i
u postupku utvrđenima ovim Statutom i Poslovnikom.
Prije stupanja na snagu opći akt se obvezno
objavljuje u »Službenim novinama« Primorsko goranske županije i isti stupa na snagu
najranije osmi dan od dana objave, a iznimno, iz osobito opravdanih razloga,
može se odrediti stupanje na snagu danom objave.
Opći akt ne može imati povratno djelovanje.
Općinski načelnik u obavljanju poslova iz
svoje nadležnosti donosi odluke, zaključke, pravilnike, rješenja, preporuke i
druge akte određene zakonom i ovim Statutom.
Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i
Općinskog načelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drukčije propisano, ne može
se izjaviti žalba, već se može pokrenuti upravni spor.
Radna tijela Općinskog vijeća i Općinskog
načelnika donose zaključke i preporuke.
Članak
67.
Jedinstveni upravni odjel, kada izvršava opće
akte Općinskog vijeća, donosi pojedinačne akte kojima rješava o pravima,
obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Pojedinačni akt kojim se rješava o obvezi
razreza općinskih poreza, doprinosa i naknada koji pripadaju Općini Baška
donosi se po skraćenom upravnom postupku.
Protiv pojedinačnog akta iz stavaka 1. i 2.
ovoga članka može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu
Primorsko-goranske županije.
Članak
68.
Podrobnije odredbe o aktima Općine Baška,
postupku donošenja i objavi akata, utvrđuje se Poslovnikom o radu Općinskog
vijeća.
VIII. JAVNA SLUŽBA
Članak
69.
Za obavljanje odgovarajućih poslova iz
samoupravnog djelokruga Općina Baška može osnovati trgovačko društvo i
ustanovu.
Trgovačko društvo i ustanova iz stavka 1.
ovog članka djelatnosti iz svoga djelokruga obavljaju kao javnu službu.
Pravne osobe iz stavka 1. ovoga članka dužne
su izvješćivati o svom radu, odnosno poslovanju, u rokovima koje odredi Općinsko
vijeće.
IX. JAVNOST RADA
Članak
70.
Rad Općinskog vijeća, Općinskog načelnika i
Jedinstvenog upravnog odjela je javan.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Općinskog vijeća u skladu s odredbama
Poslovnika o radu Općinskog vijeća.
Članak
71.
Javnost rada Općinskog vijeća osigurava se:
. javnim održavanjem sjednica,
. izvješćivanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
. objavljivanjem općih akata i drugih akata u
službenom glasilu Primorsko-goranske županije i na web stranicama Općine Baška.
Javnost rada Općinskog načelnika osigurava
se:
. izvješćivanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
. objavljivanjem općih akata i drugih akata u
službenom glasilu Primorsko-goranske županije i na web stranicama Općine Baška,
. putem službenika za informiranje.
Javnost rada upravnih tijela Općine Baška
osigurava se:
. izvješćivanjem i napisima u tisku,
. na web stranicama Općine Baška,
. putem službenika za informiranje.
X. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
72.
Do donošenja općih akata, kojima se uređuju
poslovi iz samoupravnog djelokruga Općine Baška sukladno posebnim zakonima i
odredbama ovoga Statuta, primjenjivat će se važeći akti Općine Baška u onim
odredbama koje nisu u suprotnosti sa zakonom i ovim Statutom.
U slučaju suprotnosti odredbi općeg akta iz
stavka 1. ovoga članka, primjenjuju se neposredno odredbe zakona i ovoga
Statuta.
Članak
73.
Postupak za promjenu Statuta pokreće se
prijedlogom za promjenu Statuta.
Promjenu Statuta može predložiti radno tijelo
Općinskog vijeća, tri člana Općinskog vijeća i Općinski načelnik.
Općinsko vijeće odlučuje da li će prihvatiti
prijedlog za promjenu Statuta.
Ako Općinsko vijeće ne prihvati prijedlog za
promjenu Statuta, isti se prijedlog ne može staviti na dnevni red prije isteka
šest mjeseci od dana zaključenja rasprave o njemu.
Promjena Statuta je usvojena ako je za nju
glasovala većina svih članova Općinskog vijeća.
Članak
74.
Danom stupanja na snagu ovoga Statuta
prestaje važiti Statut Općine Baška (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 03/06) i I. Izmjene i dopune Statuta Općine Baška (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 31/07).
Članak
75.
Ovaj Statut stupa na snagu osmoga dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/09-01/11
Ur. broj: 2142-03-09-3
Baška, 15. srpnja 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE BAŠKA
Predsjednik
mr. sc. Ivan Juranić, dr. med., v.r.