25.
Na temelju članka 8. i 35. Zakona o lokalnoj
i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 -
vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09), Općinsko vijeće
Općine Ravna Gora, na sjednici održanoj 14. srpnja 2009. godine, donijelo je
STATUT
Općine Ravna Gora
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Statutom podrobnije se uređuje status,
ustrojstvo i samoupravni djelokrug Općine Ravna Gora (u daljnjem tekstu:
Općina) i to:
- status, područje i granice,
- obilježja, pečat, Dan Općine i javna
priznanja,
- oblici suradnje s drugim jedinicama lokalne
i područne (regionalne) samouprave,
- samoupravni djelokrug,
- neposredno sudjelovanje građana u
odlučivanju,
- ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela
Općine,
- ustrojstvo, ovlasti i način rada
Jedinstvenog upravnog odjela,
- ustrojstvo i rad javnih službi,
- mjesna samouprava,
- imovina i financiranje Općine,
- akti Općine,
- druga pitanja od važnosti za ostvarivanje
prava i obveza Općine.
II. STATUS, PODRUČJE I GRANICE
Članak
2.
Općina Ravna Gora je jedinica lokalne
samouprave.
Naziv Općine je: OPĆINA RAVNA GORA.
Sjedište Općine je u Ravnoj Gori, Ulica Ivana
Gorana Kovačića 177.
Općina je pravna osoba.
Članak
3.
Općina obuhvaća područje sljedećih naselja:
Ravna Gora, Stara Sušica, Stari Laz, Kupjak, Leskova Draga i Šije.
Područje i granice Općine određeni su i mogu
se mijenjati na način i po postupku propisanim zakonom.
III. OBILJEŽJA, PEČAT, DAN OPĆINE I JAVNA
PRIZNANJA
Članak
4.
Općina ima svoja obilježja.
Obilježja Općine su:
- grb Općine Ravna Gora,
- zastava Općine Ravna Gora.
Obilježjima iz stavka 2. ovog članka
predstavlja se Općina i izražava pripadnost Općini.
Članak
5.
Grb Općine je modificirani povijesni grb
Ravne Gore.
Grb Općine je na hrvatskom štitu, dok je
svečani grb na ugarskom štitu.
Unutar štita na zelenom tlu je grad s tornjem
i crvenim krovovima, ispred kojeg vodi cesta u žuto-zlatnoj boji. U pozadini
grada su tri pećinasta brda bijelo-srebrne boje, time da je srednje više. Desno
je žuto-zlatno sunce, a lijevo bijelo-srebrni rastući polumjesec na plavom
nebu.
Članak
6.
Zastava Općine je svijetlo plave boje s grbom
Općine u sredini, tako da se središnja točka grba poklapa sa središnjom točkom
u kojoj se sijeku dijagonale zastave.
Svečana zastava ima grb u sredini na ugarskom
štitu.
Omjer dužine i širine zastave je 2:1.
Članak
7.
Način uporabe i zaštita obilježja Općine
utvrđuje se posebnom odlukom Općinskog načelnika, u skladu sa zakonom i ovim
Statutom.
Članak
8.
Općinsko vijeće, Općinski načelnik i
Jedinstveni upravni odjel imaju pečat čiji je izgled, sadržaj i način uporabe
utvrđen posebnim propisima.
Članak
9.
15. listopad, kada se slavi blagdan sv.
Terezije Avilske i župe Ravna Gora, prigodno se obilježava kao Dan Općine Ravna
Gora.
Članak
10.
Općinsko vijeće dodjeljuje javna priznanja i
nagrade za iznimna postignuća, uspjehe i doprinos od osobitog značenja za
razvitak i ugled Općine, a naročito za uspjehe u unapređivanju gospodarstva,
znanosti, obrazovanja, kulture, tjelesne kulture, zaštiti i unapređivanju
prirodnog okoliša, športa, tehničke kulture, zdravstva i drugih javnih
djelatnosti od značaja za Općinu, te za poticanje aktivnosti koje su tome
usmjerene.
Članak
11.
Općinsko vijeće može proglasiti počasnim
građaninom Općine osobe koje su se istakle naročitim zaslugama za Općinu.
Počasnom građaninu, domaćem ili stranom
državljaninu, dodjeljuje se posebna povelja Općine.
Dodjeljivanje povelje znak je počasti i ne
daje nikakva posebna prava, a može se opozvati ako se počastvovani pokaže
nedostojnim takve počasti.
Članak
12.
Javna priznanja, nagrade i povelje iz članka
10. i 11. ovog Statuta dodjeljuju se pod uvjetima i na način propisan posebnom
odlukom Općinskog vijeća.
Općina Ravna Gora
IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I
PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak
13.
Radi ostvarivanja zajedničkog interesa u
unapređivanju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Općina uspostavlja
i održava suradnju s drugim jedinicama lokalne samouprave u zemlji i
inozemstvu, u skladu sa zakonom i međunarodnim ugovorima.
Članak
14.
Općinsko vijeće donosi odluku o
uspostavljanju suradnje, odnosno o sklapanju sporazuma (ugovora, povelje,
memoranduma i sl.) o suradnji sa pojedinim jedinicama lokalne samouprave, kada
ocijeni da postoji dugoročan i trajan interes za uspostavljanje suradnje i
mogućnosti za njezino razvijanje.
Kriteriji za uspostavljanje suradnje, te
postupak donošenja odluke uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak
15.
Sporazum o suradnji Općine i općine ili grada
druge države objavljuje se u službenom glasilu Primorsko-goranske županije.
V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak
16.
Općina je samostalna u odlučivanju u
poslovima iz svog samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike
Hrvatske, Zakonom o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi i ovim
Statutom.
Članak
17.
Općina u svom samoupravnom djelokrugu obavlja
poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju prava građana, a koji
nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima i to osobito poslove
koji se odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- komunalno gospodarstvo,
- brigu o djeci,
- socijalnu skrb,
- primarnu zdravstvenu zaštitu,
- odgoj i osnovno obrazovanje,
- kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
- zaštitu potrošača,
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarnu zaštitu i civilnu zaštitu,
- promet na svom području,
- te ostale poslove sukladno posebnim
zakonima.
Općina obavlja poslove iz samoupravnog
djelokruga sukladno posebnim zakonima kojima se uređuju pojedine djelatnosti iz
stavka 1. ovog članka.
Poslovi iz samoupravnog djelokruga detaljnije
se utvrđuju odlukama Općinskog vijeća i Općinskog načelnika u skladu sa zakonom
i ovim Statutom.
Članak
18.
Općina može organizirati obavljanje pojedinih
poslova iz članka 17. ovog Statuta zajednički s drugom jedinicom lokalne
samouprave ili više jedinica lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog tijela,
zajedničkog upravnog odjela ili službe, zajedničkog trgovačkog društva ili
zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova u skladu s posebnim
zakonom.
Odluku o obavljanju poslova na način propisan
u stavku 1. ovog članka donosi Općinsko vijeće, temeljem koje se zaključuje
sporazum o zajedničkom organiziranju poslova, kojim se uređuju međusobni odnosi
u obavljanju zajedničkih poslova.
Članak
19.
Općinsko vijeće može posebnom odlukom
pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Općine iz članka 17. ovog Statuta,
prenijeti na Primorsko-goransku županiju, u skladu sa njezinim Statutom,
odnosno na mjesnu samoupravu.
Općinsko vijeće može tražiti od Skupštine
Primorsko- goranske županije da se pojedini poslovi iz njezina samoupravnog
djelokruga povjere Općini, ako Općina za to može osigurati dovoljno prihoda za
njihovo obavljanje.
VI. NESPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
Članak
20.
Građani mogu neposredno sudjelovati u
odlučivanju i sudjelovati u odlučivanju o lokalnim poslovima putem lokalnog
referenduma (u daljnjem tekstu: referendum) i mjesnog zbora građana, u skladu
sa zakonom i ovim Statutom.
Članak
21.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja
o prijedlogu o promjeni Statuta Općine, o prijedlogu općeg akta ili drugog
pitanja od lokalnog značaja iz djelokruga Općinskog vijeća, kao i o drugim
pitanjima određenim zakonom i ovim Statutom.
Referendum temeljem odredbi zakona i ovoga
Statuta raspisuje Općinsko vijeće.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može temeljem odredaba zakona i ovog
Statuta, dati jedna trećina članova Općinskog vijeća, Općinski načelnik,
polovina mjesnih odbora na području Općine ili 20% birača upisanih u popis
birača Općine.
Članak
22.
Općinsko vijeće je dužno razmotriti podneseni
prijedlog za raspisivanje referenduma, najkasnije u roku od 30 dana od dana
prijema prijedloga.
Članak
23.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži
naziv tijela koje raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje
referendum, naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku
pitanja o kojem će birači odlučivati, obrazloženje akta ili pitanja o kojima se
raspisuje referendum, referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više
prijedloga o kojima će birači odlučivati te dan održavanja referenduma.
Članak
24.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani
koji imaju prebivalište na području Općine, odnosno na području za koje se
raspisuje referendum i upisani su u popis birača.
Članak
25.
Odluka donesena na referendumu obvezatna je
za Općinsko vijeće.
O istom pitanju, odnosno pitanjima ne može se
ponovo raspisivati referendum prije proteka šest mjeseci od dana održavanja
referenduma.
Članak
26.
Postupak provođenja referenduma i odluke
donijete na referendumu podliježu nadzoru zakonitosti općih akata, kojeg
provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu
(regionalnu) samoupravu.
Članak
27.
Radi izjašnjavanja građana o pojedinim
pitanjima od lokalnog značenja, raspravljanja o potrebama i interesima građana
te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od lokalnog značaja sazivaju se
mjesni zborovi građana.
Mjesne zborove građana saziva vijeće mjesnog
odbora.
Mjesne zborove građana može sazvati i
Općinsko vijeće kada traži mišljenje od mjesnog zbora građana o prijedlogu
općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općine, kao i o drugim pitanjima
određenim zakonom.
Mjesni zbor građana saziva se za dio područja
mjesnog odbora koji čini određenu cjelinu.
Odlukom o sazivanju mjesnog odbora građana
određuje se pitanje o kojem se traži mišljenje i područje za koje se saziva
mjesni zbor građana.
Mjesni zbor građana saziva se najmanje osam
dana prije održavanja putem sredstava javnog priopćavanja, oglašavanjem na
plakatima, oglasnim pločama mjesnih odbora i slično.
Članak
28.
Mjesni zbor građana vodi predsjednik vijeća
mjesnog odbora ili član vijeća mjesnog odbora kojeg odredi vijeće mjesnog
odbora.
Članak
29.
Odluke na mjesnom zboru građana donose se
javnim glasovanjem, osim ako se većinom glasova prisutnih građana ne donese
odluka o tajnom glasovanju.
Odluka donijeta na mjesnom zboru građana
obvezatna je za mjesni odbor, ali ne obvezuje Općinsko vijeće.
Pravilima mjesnog odbora podrobnije se
uređuje načina rada mjesnog zbora građana.
Članak
30.
Građani imaju pravo predlagati Općinskom
vijeću donošenje određenog akta ili rješavanja određenog pitanja iz djelokruga
Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz
stavka l. ovog članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača
upisanih u popis birača Općine.
Općinsko vijeće dužno je dati odgovor
podnositeljima, najkasnije u roku od 3 mjeseca od prijema prijedloga.
Članak
31.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi
predstavke i pritužbe na rad tijela Općine kao i na rad Jedinstvenog upravnog
odjela, te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se obraćaju
radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih građanskih dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik
tijela Općine, odnosno pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela dužan je
odgovoriti u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke, odnosno pritužbe.
VII. USTROJSTVO, OVLASTI I NAČIN RADA TIJELA
OPĆINE
Članak
32.
Tijela Općine su Općinsko vijeće i Općinski
načelnik.
Članak
33.
Ovlasti i obveze koje proizlaze iz
samoupravnog djelokruga Općine podijeljene su između Općinskog vijeća kao
predstavničkog tijela i Općinskog načelnika kao izvršnog tijela.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno
određeno nadležno tijelo za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga
Općine, poslovi što se odnose na uređivanje odnosa zakonodavne naravi u
nadležnosti su Općinskog vijeća, a poslovi izvršne naravi u nadležnosti su Općinskog
načelnika.
Ako se po prirodi poslova na može utvrditi
nadležnost prema stavku 2. ovoga članka, nadležno je Općinsko vijeće.
1. OPĆINSKO VIJEĆE
Članak
34.
Općinsko vijeće je predstavničko tijelo
građana i tijelo lokalne samouprave koje donosi odluke i akte u okviru
djelokruga Općine te obavlja i druge poslove u skladu sa Ustavom, zakonom i
ovim Statutom.
Općinsko vijeće ima jedanaest članova.
Članak
35.
Općinsko vijeće:
- donosi Statut Općine,
- donosi odluke i druge opće akte kojima se
uređuju pitanja iz samoupravnog djelokruga Općine,
- donosi Poslovnik Općinskog vijeća,
- donosi proračun, odluku o izvršavanju
proračuna te polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Općine čija ukupna vrijednost prelazi 0,5% iznosa prihoda bez
primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o
stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina, odnosno čija je pojedinačna
vrijednost veća od 1.000.000 kuna,
- donosi dokumente prostornog uređenja
Općine,
- uređuje ustrojstvo i djelokrug Jedinstvenog
upravnog odjela Općine,
- osniva javne ustanove i druge pravne osobe
za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od
interesa za Općinu,
- donosi odluke o potpisivanju sporazuma o
suradnji s drugim jedinicama lokalne samouprave, u skladu sa općim aktom i
zakonom,
- raspisuje referendum za područje Općine,
- bira i razrješava predsjednika i
potpredsjednike Općinskog vijeća,
- bira i razrješava predsjednike i članove
radnih tijela Općinskog vijeća,
- donosi odluku o kriterijima, načinu i
postupku za dodjelu javnih priznanja i nagrada i dodjeljuje javna priznanja i
nagrade,
- imenuje i razrješava i druge osobe određene
zakonom, ovim Statutom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- donosi odluke i druge opće akte koji su mu
stavljeni u djelokrug zakonom i podzakonskim aktima.
Članak
36.
Način rada Općinskog vijeća uređuje se
Poslovnikom Općinskog vijeća u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak
37.
Općinsko vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika koji se biraju većinom glasova svih članova Vijeća.
Prijedlog za izbor predsjednika i
potpredsjednika Općinskog vijeća podnosi Odbor za izbor, imenovanja i dodjelu
povelja, priznanja i nagrada ili jedna trećina članova Općinskog vijeća.
Članak
38.
Predsjednik Općinskog vijeća:
- saziva sjednice Općinskog vijeća, predlaže
dnevni red, predsjedava sjednicama Općinskog vijeća i potpisuje akte Općinskog
vijeća,
- predstavlja Općinsko vijeće,
- brine o ostvarivanju prava i izvršavanju
dužnosti članova Općinskog vijeća,
- koordinira rad odbora i drugih radnih
tijela Općinskog vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja odluka i općih
akata,
- održava red na sjednici Općinskog vijeća,
- brine o suradnji Općinskog vijeća i
Općinskog načelnika,
- brine se o javnosti rada,
- obavlja i druge poslove određene zakonom i
Poslovnikom Općinskog vijeća.
Predsjednika Općinskog vijeća, u slučaju
spriječenosti ili odsutnosti, zamjenjuje jedan od potpredsjednika na način
utvrđen Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak
39.
Predsjednik i potpredsjednici Općinskog
vijeća dužnost obavljaju počasno i za to ne primaju plaću.
Predsjednik i potpredsjednici imaju pravo na
naknadu troškova u skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak
40.
Mandat člana Općinskog vijeća izabranog na
redovnim izborima traje četiri godine, a mandat člana Općinskog vijeća
izabranog na prijevremenim izborima traje do isteka tekućeg mandata Općinskog
vijeća izabranog na redovnim izborima.
Članak
41.
Članovi Općinskog vijeća nemaju obvezujući
mandat i nisu opozivi.
Članu Općinskog vijeća koji za vrijeme
trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti koja se prema odredbama posebnog
zakona smatra nespojivom, za vrijeme obnašanja nespojive dužnosti mandat
miruje, a za to vrijeme zamjenjuje ga zamjenik, u skladu s odredbama posebnog
zakona.
Nastavljanje obnašanja dužnosti člana
Općinskog vijeća na temelju prestanka mirovanja mandata može se tražiti
jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak
42.
Član Općinskog vijeća dužnost obavlja počasno
i za to ne prima plaću.
Član Općinskog vijeća ima pravo na naknadu za
rad u Općinskom vijeću u skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak
43.
Član Općinskog vijeća ima pravo i dužnost:
- sudjelovati u radu Općinskog vijeća,
- predlagati Općinskom vijeću donošenje
akata, podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata,
- postavljati pitanja iz djelokruga rada
Općinskog vijeća,
- postavljati pitanja Općinskom načelniku i
zamjeniku Općinskog načelnika,
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela
Općinskog vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i
glasovati.
Član Općinskog vijeća je dužan čuvati tajnost
podataka, koji su kao tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje
sazna za vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.
Član Općinskog vijeća ima i druga prava i
dužnosti utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak
44.
Općinsko vijeće može održati sjednicu ako je
na sjednici nazočna većina članova Općinskog vijeća, a odluke donosi većinom glasova
nazočnih članova.
Statut Općine, proračun, godišnji izvještaj o
izvršenju proračuna, odluku o raspisivanju referenduma, odluku o izboru i
razrješenju predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća te Poslovnik
Općinskog vijeća, Općinsko vijeće donosi većinom glasova svih članova Općinskog
vijeća.
Članak
45.
Sjednice Općinskog vijeća su javne. Nazočnost
javnosti može se isključiti samo iznimno, u slučajevima predviđenim posebnim
zakonima i Poslovnikom Općinskog vijeća.
Na sjednicama Općinskog vijeća glasuje se
javno, ako Općinsko vijeće ne odluči da se, u skladu s Poslovnikom ili drugim
općim aktom, o nekom pitanju glasuje tajno.
Poslovnikom Općinskog vijeća detaljnije se
uređuje način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje
prava, obveza i odgovornosti članova Općinskog vijeća, ostvarivanje prava i
dužnosti predsjednika Općinskog vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih
tijela, način i postupak donošenja akata u Općinskom vijeću, postupak izbora i
razrješenja, sudjelovanje građana na sjednicama te druga pitanja od značaja za
rad Općinskog vijeća.
Članak
46.
Općinsko vijeće osniva stalne ili povremene
odbore i druga radna tijela u svrhu pripreme odluka iz njegovog djelokruga:
Stalni odbori Općinskog vijeća su:
1. Mandatni odbor,
2. Odbor za izbor, imenovanja i dodjelu
povelja, priznanja i nagrada,
3. Odbor za statutarno-pravna pitanja,
4. Odbor za mjesnu samoupravu.
Članak
47.
Općinsko vijeće može, uz radna tijela
osnovana ovim Statutom, osnivati i druga stalna ili povremena radna tijela.
Odlukom o osnivanju radnog tijela iz stavka
1. ovoga članka utvrđuje se sastav, broj članova, djelokrug i način rada radnih
tijela.
2. OPĆINSKI NAČELNIK
Članak
48.
Općinski načelnik zastupa Općinu i nositelj
je izvršne vlasti Općine.
Općinski načelnik ima jednog zamjenika.
Općinski načelnik i zamjenik Općinskog
načelnika biraju se na neposrednim izborima u skladu s posebnim zakonom.
Članak
49.
Općinski načelnik:
- priprema prijedloge općih akata,
- donosi opće i pojedinačne akte kada je na
to ovlašten propisima,
- izvršava i osigurava izvršavanje općih
akata Općinskog vijeća,
- utvrđuje prijedlog proračuna, odluke o
izvršavanju proračuna, polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju
proračuna,
- upravlja nekretninama, pokretninama i
imovinskim pravima u vlasništvu Općine u skladu sa zakonom, ovim Statutom i
općim aktom Općinskog vijeća,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Općine čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa prihoda
bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o
stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, a najviše do 1.000.000 kuna,
ako je stjecanje i otuđivanje planirano u proračunu i provedeno u skladu sa
zakonskim propisima,
- upravlja prihodima i rashodima Općine,
- upravlja raspoloživim novčanim sredstvima
na računu proračuna Općine,
- usmjerava djelovanje Jedinstvenog upravnog
odjela Općine u obavljanju poslova iz njegovog samoupravnog djelokruga te
nadzire njegov rad,
- imenuje i razrješava pročelnika
Jedinstvenog upravnog odjela,
- odgovoran je za uspostavu, razvoj i
provedbu sustava unutarnjih financijskih kontrola u Općini,
- predlaže izradu prostornog plana kao i
njegove izmjene i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga
fizičkih i pravnih osoba,
- zaključuje ugovore i druge pravne poslove u
skladu sa zakonom i drugim propisima,
- obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela
mjesnih odbora,
- obavlja i druge poslove predviđene ovim
Statutom i drugim propisima.
Članak
50.
Općinski načelnik je odgovoran za ustavnost i
zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i
zakonitost akata Jedinstvenog upravnog odjela Općine.
Članak
51.
Općinski načelnik dva puta godišnje podnosi
polugodišnje izvješće o svom radu Općinskom vijeću i to do 31. ožujka tekuće
godine za razdoblje srpanj-prosinac prethodne godine i do 15. rujna za
razdoblje siječanj-lipanj tekuće godine.
Članak
52.
Općinsko vijeće može, pored izvješća iz
članka 51. ovoga Statuta, od Općinskog načelnika tražiti izvješće o pojedinim
pitanjima iz njegovog djelokruga rada.
Općinski načelnik podnosi izvješće po
zahtjevu iz stavka 1. ovog članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva.
Ukoliko jedan zahtjev sadrži veći broj različitih pitanja, rok za podnošenje
izvješća iznosi 60 dana od dana primitka zahtjeva.
Općinsko vijeće ne može zahtijevati od
Općinskog načelnika izvješće o bitno podudarnom pitanju prije proteka roka od 6
mjeseci od ranije podnesenog izvješća o istom pitanju.
Članak
53.
Općinski načelnik u obavljanju poslova iz
samoupravnog djelokruga Općine:
- ima pravo obustaviti od primjene opći akt
Općinskog vijeća, ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi
propis, te zatražiti od Općinskog vijeća da u roku od 15 dana otkloni uočene
nedostatke. Ako Općinsko vijeće to ne učini, Općinski načelnik je dužan u roku
od osam dana o tome obavijestiti predstojnika ureda državne uprave u
Primorsko-goranskoj županiji te čelnika središnjeg tijela državne uprave
ovlaštenog za nadzor nad zakonitošću rada tijela jedinica lokalne samouprave,
- ima pravo obustaviti od primjene akt
Mjesnog odbora ako ocijeni da je taj akt u suprotnosti sa zakonom, Statutom i
općim aktima Općinskog vijeća.
Članak
54.
Općinski načelnik može obavljanje određenih
poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku.
Pri obavljanju povjerenih poslova zamjenik je
dužan pridržavati se uputa Općinskog načelnika.
Povjeravanjem poslova iz svog djelokruga
zamjeniku, ne prestaje odgovornost Općinskog načelnika za njihovo obavljanje.
Članak
55.
Općinskog načelnika, u slučaju duže
odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u obavljanju dužnosti, zamjenjuje
zamjenik u skladu sa Statutom.
Članak
56.
Općinski načelnik dužnost obavlja
profesionalno.
Zamjenik Općinskog načelnika može sam
odlučiti hoće li dužnost na koju je izabran obavljati profesionalno u skladu sa
zakonskim propisima.
Članak
57.
Općinskom načelniku i zamjeniku Općinskog
načelnika mandat prestaje po sili zakona:
- danom podnošenja ostavke,
- danom pravomoćnosti sudske odluke o
oduzimanju poslovne sposobnosti,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od jednog mjeseca,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen radi počinjenja kaznenog djela protiv slobode i prava čovjeka i
građanina, Republike Hrvatske i vrijednosti zaštićenih međunarodnim pravom,
- danom odjave prebivališta s područja
Općine,
- danom prestanka hrvatskog državljanstva,
- smrću.
Općinsko vijeće u roku od 8 dana obavještava
Vladu Republike Hrvatske o prestanku mandata Općinskog načelnika radi
raspisivanja prijevremenih izbora za novog Općinskog načelnika.
Ako mandat Općinskog načelnika prestaje u
godini u kojoj se održavaju redovni izbori, a prije njihovog održavanja,
dužnost Općinskog načelnika do kraja mandata obavlja zamjenik Općinskog
načelnika.
Ako prestane mandat zamjeniku Općinskog
načelnika prijevremeni izbori se neće raspisivati.
Članak
58.
Općinski načelnik i njegov zamjenik mogu se
razriješiti u slučajevima i u postupku propisanom zakonom i ovim Statutom.
Ako na referendumu bude donesena odluka o
razrješenju Općinskog načelnika i njegovog zamjenika, mandat im prestaje danom
objave rezultata referenduma, a Vlada Republike Hrvatske imenuje povjerenika
Vlade Republike
Hrvatske za obavljanje
poslova iz nadležnosti Općinskog načelnika.
VIII. USTROJSTVO, OVLASTI I NAČIN RADA
JEDINSTVENOG UPRAVNOG ODJELA
Članak
59.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine, utvrđenih zakonom i ovim Statutom, te obavljanje poslova
državne uprave koji su zakonom prenijeti na Općine, ustrojava se Jedinstveni
upravni odjel.
Ustrojstvo Jedinstvenog upravnog odjela iz
stavka 1. ovoga članka uređuje Općinsko vijeće posebnim aktom u skladu sa
zakonom i ovim Statutom.
Članak
60.
Jedinstveni upravni odjel u okviru svoje
nadležnosti priprema prijedloge odluka i drugih akata, neposredno izvršava opće
i pojedinačne akte koje donose Općinsko vijeće i Općinski načelnik, prati
stanja u upravnim područjima za koje je osnovan, rješava u upravnim stvarima,
nadzire provođenje općih akata, poduzima mjere za koje je ovlašten općim
aktima, te obavlja i druge poslove sukladno zakonu i drugim aktima Općine.
Članak
61.
Jedinstvenim upravnim odjelom upravlja
pročelnik kojeg na temelju javnog natječaja imenuje Općinski načelnik.
Općinski načelnik može razriješiti pročelnika
iz stavka 1. ovoga članka u slučajevima određenim zakonom.
Članak
62.
Za obavljanje poslova iz djelokruga
Jedinstvenog upravnog odjela kojim upravlja, pročelnik je odgovoran Općinskom
načelniku.
U obavljanju poslova iz stavka 1. ovoga
članka pročelnik je dužan u svom radu pridržavati se uputa Općinskog načelnika.
IX. JAVNE SLUŽBE
Članak
63.
Općina u okviru samoupravnog djelokruga
osigurava obavljanje djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne potrebe
građana na području komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti, za koje je
zakonom utvrđeno da se obavljaju kao javna služba.
Članak
64.
Općina osigurava obavljanje djelatnosti iz
članka 17. ovog Statuta osnivanjem trgovačkih društva, javnih ustanova, drugih
pravnih osoba i vlastitih pogona.
U trgovačkim društvima u kojima Općina ima
udjele ili dionice Općinski načelnik je član skupštine društva.
Obavljanje određenih djelatnosti Općina može
povjeriti drugim pravnim i fizičkim osobama temeljem ugovora o koncesiji.
X. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak
65.
Na području Općine osnivaju se mjesni odbori
kao oblik neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima
od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad građana.
Mjesni odbori se osnivaju za pojedina naselja
ili više međusobno povezanih manjih naselja ili za dijelove naselja koji čine
zasebnu razgraničenu cjelinu, na način i po postupku propisanom zakonom, ovim
Statutom i posebnom odlukom Općinskog vijeća, kojom se detaljnije uređuje
postupak i način izbora tijela mjesnog odbora.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak
66.
Mjesni odbori na području Općine su:
1. Mjesni odbor Kupjak za područje naselja:
Kupjak, Leskova Draga i Šije,
2. Mjesni odbor Stara Sušica za područje
naselja Stara Sušica,
3. Mjesni odbor Stari Laz za područje naselja
Stari Laz.
Područje i granice mjesnih odbora, način
njihove promjene te sjedišta pojedinih mjesnih odbora određuju se posebnom
odlukom Općinskog vijeća.
Članak
67.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog
odbora može dati 10 % građana upisanih u popis birača za područje za koje se
predlaže osnivanje mjesnog odbora, organizacije i udruženja građana, Odbor za
mjesnu samoupravu te Općinski načelnik.
Prijedlog sadrži podatke o podnositelju
inicijative, odnosno predlagatelju, nazivu mjesnog odbora, području i granicama
mjesnog odbora, sjedištu mjesnog odbora i potrebi osnivanja mjesnog odbora.
Općinsko vijeće na temelju mišljenja
Općinskog načelnika utvrđuje da li su inicijativa i prijedlog za osnivanje
mjesnog odbora usklađeni sa odredbama zakona, ovoga Statuta i općih akata
Općine.
O inicijativi i prijedlogu iz stavka 2. ovoga
članka, Općinsko vijeće odlučuje uz prethodno pribavljeno mišljenje vijeća
mjesnog odbora na koje se promjena odnosi.
Članak
68.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog
odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.
Članak
69.
Vijeće mjesnog odbora biraju građani s
područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo. Članovi vijeća mjesnog odbora
biraju se neposredno tajnim glasovanjem, a na postupak izbora shodno se
primjenjuju odredbe zakona kojim se uređuje izbor članova predstavničkih tijela
jedinica lokalne samouprave.
Mandat članova vijeća mjesnog odbora traje
četiri godine.
Vijeće mjesnog odbora može brojiti pet ili
sedam članova, što se utvrđuje pravilima mjesnog odbora.
Izbore za članove vijeća mjesnih odbora
raspisuje Općinsko vijeće.
Članak
70.
Vijeće mjesnog odbora donosi program rada
mjesnog odbora, pravila mjesnog odbora, poslovnik o svom radu, financijski plan
i godišnji obračun, te obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom
i odlukama Općinskog vijeća.
Članak
71.
Vijeće mjesnog odbora tajnim glasovanjem bira
predsjednika vijeća iz svog sastava na vrijeme od četiri godine.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora predstavlja
mjesni odbor i za svoj rad odgovara vijeću mjesnog odbora.
Članak
72.
Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog
odbora, osobito u pogledu vođenja brige o uređenju područja mje
snog odbora, provođenjem
manjih komunalnih akcija kojima se poboljšava komunalni standard građana na
području mjesnog odbora, vođenju brige o poboljšavanju zadovoljavanja lokalnih
potreba građana u oblasti zdravstva, socijalne skrbi, kulture, športa i drugih
lokalnih potreba na svom području.
Članak
73.
Pravilima mjesnog odbora detaljnije se
uređuje način konstituiranja, sazivanja i rad vijeća mjesnog odbora,
ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti članova vijeća mjesnog odbora,
ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika vijeća mjesnog odbora, način
odlučivanja, te druga pitanja od značaja za rad mjesnog odbora.
Članak
74.
Prihode mjesnog odbora čine prihodi od pomoći
i dotacija pravnih ili fizičkih osoba, te prihodi koje posebnom odlukom utvrdi
Općinsko vijeće.
Članak
75.
Stručne i administrativne poslove za potrebe
rada mjesnog odbora obavlja Jedinstveni upravni odjel Općine na način propisan
općim aktom kojim se uređuje ustrojstvo i način rada Jedinstvenog upravnog
odjela.
Članak
76.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog
odbora obavlja Općinski načelnik.
Općinski načelnik može u postupku provođenja
nadzora nad zakonitošću rada mjesnog odbora raspustiti vijeće mjesnog odbora,
ako ono učestalo krši odredbe ovog Statuta, pravila mjesnog odbora i ne
izvršava povjerene mu poslove.
XI. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE
Članak
77.
Sve pokretne i nepokretne stvari te imovinska
prava koja pripadaju Općini čine imovinu Općine.
Članak
78.
Imovinom Općine upravljaju Općinski načelnik
i Općinsko vijeće u skladu s odredbama ovog Statuta pažnjom dobrog domaćina.
Članak
79.
Općina ima prihode kojima u okviru svog
samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Općine su:
- općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi
i pristojbe, u skladu sa zakonom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- prihodi od stvari u vlasništvu Općine i
imovinskih prava,
- prihod od trgovačkih društava i drugih
pravnih osoba u vlasništvu Općine, odnosno u kojima Općina ima udjele ili
dionice,
- prihodi od naknade za koncesije koje daje
Općinsko vijeće,
- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za
prekršaje koje propiše Općina u skladu sa zakonom,
- udio u zajedničkim porezima sa
Primorsko-goranskom županijom i Republikom Hrvatskom,
- sredstva pomoći i dotacije Republike
Hrvatske predviđena u Državnom proračunu,
- drugi prihodi određeni zakonom.
Članak
80.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka, te
utvrđeni iznosi izdataka i drugih plaćanja Općine iskazuju se u proračunu
Općine.
Svi prihodi i primici proračuna moraju biti
raspoređeni u proračunu i iskazni po izvorima iz kojih potječu.
Svi izdaci proračuna moraju biti utvrđeni u
proračunu i uravnoteženi s prihodima i primicima.
Članak
81.
Proračun Općine i odluka o izvršenju
proračuna donosi se za proračunsku godinu i vrijedi za godinu za koju je
donesen.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest
mjeseci, koja počinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca tekuće godine.
Članak
82.
Općinsko vijeće donosi proračun za sljedeću
proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim zakonom.
Ukoliko se proračun za sljedeću proračunsku
godinu ne može donijeti u propisanom roku, Općinsko vijeće donosi odluku o
privremenom financiranju na način i postupku propisanim zakonom i to najduže za
razdoblje od prva tri mjeseca proračunske godine.
Članak
83.
Ako se tijekom proračunske godine smanje
prihodi i primici ili povećaju izdaci utvrđeni proračunom, proračun se mora
uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama
i dopunama proračuna po postupku propisnom za donošenje proračuna.
Članak
84.
Općina se može zaduživati uzimanjem kredita,
zajmova i izdavanjem vrijednosnih papira sukladno odredbama posebnih zakona.
Općina može davati jamstva i suglasnosti za
zaduživanje sukladno zakonu kojim se uređuje proračun.
Članak
85.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje
Općine nadzire Općinsko vijeće.
Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost
korištenja proračunskih sredstava Općine nadzire Ministarstvo financija,
odnosno drugo zakonom određeno tijelo.
XII. AKTI OPĆINE
Članak
86.
Općinsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja
utvrđenih zakonom i ovim Statutom donosi Statut Općine, Poslovnik Općinskog
vijeća, proračun, odluku o izvršenju proračuna, polugodišnji i godišnji
izvještaj o izvršenju proračuna, odluke i druge opće akte i zaključke.
Općinsko vijeće donosi rješenja i druge
pojedinačne akte, kada u skladu sa zakonom rješava o pravima, obvezama i
pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Članak
87.
Općinski načelnik u poslovima iz svog
djelokruga donosi zaključke, rješenja, odluke, pravilnike i druge opće akte
kada je za to ovlašten zakonom ili općim aktom Općinskog vijeća.
Općinski načelnik donosi i druge pojedinačne
akte kada, u skladu sa zakonom, rješava o pravima, obvezama i pravnim
interesima fizičkih i pravnih osoba.
Članak
88.
Jedinstveni upravni odjel u izvršavanju općih
akata Općinskog vijeća donosi pojedinačne akte kojima rješava o pravima,
obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog
članka, može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Primorsko- goranske
županije.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se
primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku, ako posebnim zakonom nije
propisan postupak pred tijelima lokalne samouprave.
U izvršavanju općih akata Općinskog vijeća
pojedinačne akte donose i pravne osobe kojima su odlukom Općinskog vijeća, u
skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.
Članak
89.
Pojedinačni akti kojima se rješava o obvezi
razreza općinskih poreza, doprinosa i naknada donose se po skraćenom upravnom
postupku.
Skraćeni upravni postupak provodi se i kod
donošenja pojedinačnih akata kojima se rješava o pravima, obvezama i interesima
fizičkih i pravnih osoba od strane pravnih osoba kojima je Općina osnivač.
Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i
općinskog načelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drugačije propisano, ne
može se izjaviti žalba, već se može pokrenuti upravni spor.
Članak
90.
Nadzor nad zakonitošću općih akata Općinskog
vijeća u njegovom samoupravnom djelokrugu obavlja ured državne uprave u
Primorsko-goranskoj županiji i nadležna središnja tijela državne uprave, svako
u svojem djelokrugu.
Članak
91.
Detaljnije odredbe o aktima Općine i postupku
donošenja akata utvrđuju se Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak
92.
Opći akt se prije nego što stupi na snagu,
objavljuje u službenom glasilu Primorsko-goranske županije.
Opći akt stupa na snagu najranije osmog dana
od dana objave. Iznimno, općim se aktom može iz osobito opravdanih razloga
odrediti da stupa na snagu danom objave.
Opći akt ne može imati povratno djelovanje.
XIII. JAVNOST RADA
Članak
93.
Rad Općinskog vijeća, Općinskog načelnika i
Jedinstvenog upravnog odjela je javan.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Općinskog vijeća u skladu s odredbama
Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak
94.
Javnost rada Općinskog vijeća osigurava se:
- javnim održavanjem sjednica,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u
službenom glasilu Primorsko-goranske županije i na web stranicama Općine.
Općinski načelnik je dužan upoznati javnost s
obavljanjem poslova iz samoupravnog djelokruga Općine putem medija, web
stranica Općine ili na drugi prikladan način.
XIV. SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak
95.
Način djelovanja Općinskog načelnika i
zamjenika Općinskog načelnika u obnašanju javnih dužnosti uređen je posebnim
zakonom.
Članak
96.
Općinsko vijeće posebnom odlukom propisuje
tko se smatra lokalnim dužnosnikom u obnašanju javne vlasti te uređuje
sprječavanje sukoba interesa između privatnog i javnog interesa u obnašanju
javne vlasti.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
97.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti
jedna trećina članova Općinskog vijeća, Općinski načelnik i Odbor za
statutarno-pravna pitanja.
Prijedlog za promjenu Statuta upućuje se
Odboru za statutarno-pravna pitanja koji ga razmatra i uz mišljenje upućuje
Općinskom vijeću na prethodnu raspravu.
Općinsko vijeće, većinom glasova svih
članova, odlučuje da li će pristupiti raspravi o predloženoj promjeni Statuta.
Ako se ni nakon ponovljene rasprave ne donese
odluka da će se pristupiti raspravi o predloženoj promjeni, isti prijedlog se
ne može ponovno staviti na dnevni red Općinskog vijeća, prije isteka roka od
šest mjeseci od dana zaključivanja rasprave o prijedlogu.
Članak
98.
Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju
Statuta Općine Ravna Gora (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
26/01, 12/06 i 16/06 - pročišćeni tekst) i zakona, uskladit će se s odredbama
ovog Statuta i zakona kojim se uređuje pojedino područje u zakonom propisanom
roku.
Ranije doneseni akti iz samoupravnog
djelokruga Općine ostaju na snazi ukoliko nisu u suprotnosti s odredbama ovog
Statuta.
U slučaju suprotnosti akata iz stavka 2. ovog
članka, neposredno se primjenjuju odredbe ovog Statuta, odnosno zakona.
Članak
99.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Općine Ravna Gora (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 26/01, 12/06 i 16/06 - pročišćeni tekst).
Članak
100.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 012-03/09-01/2
Ur. broj: 2112/07-01-09-3
Ravna Gora, 14. srpnja 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE
OPĆINE RAVNA GORA
Predsjednik
Jasna
Škorić, v. r.