13.
Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 -
vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka 18. Statuta
Općine Mošćenička Draga (Službeno glasilo broj 06/06 i 11/09) Općinsko vijeće
Općine Mošćenička Draga, na sjednici održanoj 13. srpnja 2009. donosi
STATUT
OPĆINE MOŠĆENIČKA DRAGA
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Statutom se podrobnije uređuje
samoupravni djelokrug Općine Mošćenička Draga, njegova obilježja, pečati i Dan
Općine, javna priznanja, ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela Općine
Mošćenička Draga, način obavljanja poslova, oblici neposrednog sudjelovanja
građana u odlučivanju, provođenje referenduma u pitanjima iz samoupravnog
djelokruga, mjesna samouprava, ustrojstvo i rad javnih službi, suradnja s
drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, te druga pitanja
od važnosti za ostvarivanje prava i obveza Općine Mošćenička Draga.
Članak
2.
Općina Mošćenička Draga je jedinica lokalne
samouprave.
Naziv, područje i sjedište Općine Mošćenička
Draga određeni su zakonom.
Općina obuhvaća područje sljedećih naselja:
- Mošćenička Draga
- Sv. Petar
- Kraj,
- Sv. Anton,
- Obrš,
- Sučići,
- Mošćenice,
- Kalac,
- Grabrova,
- Sv. Jelena,
- Golovik,
- Martina,
- Brseč,
- Zagore,
- Donje Selo.
Granice Općine idu rubnim granicama
katastarskih općina Kraj, Mošćenička Draga, Kalac, Mošćenice, Martina i Brseč.
Granice Općine Mošćenička Draga mogu se
mijenjati na način i po postupku propisanom zakonom o područjima županija,
gradova i općina u Republici Hrvatskoj.
Članak
3.
Općina Mošćenička Draga je pravna osoba.
Sjedište Općine Mošćenička Draga je u
Mošćeničkoj Dragi, Trg slobode 7.
II. OBILJEŽJA OPĆINE MOŠĆENIČKA DRAGA
Članak
4.
Općina ima svoja obilježja.
Obilježja Općine su:
a) grb Općine Mošćenička Draga i
b) zastava Općine Mošćenička Draga
Obilježjima iz stavka 1. ovog članka
predstavlja se Općina Mošćenička Draga i izražava pripadnost Općini.
Način uporabe i zaštita obilježja Općine
Mošćenička Draga utvrđuje se posebnom odlukom načelnika, u skladu sa zakonom i
ovim Statutom.
Članak
5.
Grb Općine čini srcoliki (trokutasti) štit.
Polje štita je plave boje preko kojega je
srebrno (bijelo) sidro.
Preko sidra, u njegovoj gornjoj trećini, u
križ su dijagonalno prema dolje postavljena dva zlatna (žuta) vesla.
Općinsko vijeće, Općinski načelnik i
Jedinstveni upravni odjel imaju svoje pečate čiji je oblik, sadržaj i način
uporabe propisan posebnim propisima.
Članak
6.
Zastava Općine je tamnoplave boje s grbom
Općine u sredini, tako da se središnja točka grba poklapa sa središnjom točkom
u kojoj se sijeku dijagonale zastave.
Omjer širine i dužine zastave je 1 : 2.
Članak
7.
Dan Općine Mošćenička Draga je 17. srpanj kao
Dan Općine Mošćenička Draga, koji se svečano slavi kao općinski blagdan.
U povodu Dana Općine dodjeljuju se priznanja
Općine, te priređuju druge svečanosti.
III. JAVNA PRIZNANJA
Članak
8.
Općinsko vijeće dodjeljuje javna priznanja za
iznimna dostignuća i doprinos od osobitog značenja za razvitak i ugled Općine,
a poglavito za naročite uspjehe u unapređivanju gospodarstva, znanosti,
kulture, zaštite i unapređivanja čovjekovog okoliša, športa, tehničke kulture,
zdravstva i drugih javnih djelatnosti, te za poticanje aktivnosti koje su tome
usmjerene.
Članak
9.
Javna priznanja Općine su:
. Povelja Općine,
. Plaketa Općine,
. Nagrada za životno djelo,
. Priznanje počasnog građanina Općine.
Javna priznanja i počasti Općine dodjeljuju
se fizičkim i pravnim osobama koje u svom radu i djelovanju značajno doprinose
promicanju interesa Općine.
Priznanje Počasnog građanina Općine može se
dodijeliti građaninu Republike Hrvatske ili druge države, koji je svojim radom,
znanstvenim ili političkim djelovanjem značajno pridonio napretku i ugledu
Općine, ostvarivanju i razvoju demokracije u Republici Hrvatskoj, mira u
svijetu i napretku čovječanstva.
Počasnim građaninom Općine ne može se
proglasiti osoba koja ima prebivalište na području Općine.
Uvjeti za dodjelu javnih priznanja, njihov
izgled i oblik, kriterij i postupnost njihove dodjele, tijala koja provode
postupak i dodjeljuju priznanja, uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I
PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak
11.
Ostvarujući zajednički interes u
unapređivanju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Općina Mošćenička
Draga uspostavlja i održava suradnju s drugim jedinicama lokalne samouprave u
zemlji i inozemstvu, u skladu sa zakonom i međunarodnim ugovorima.
Članak
12.
Općinsko vijeće donosi odluku o
uspostavljanju suradnje, odnosno o sklapanju sporazuma (ugovora, povelje,
memoranduma i sl.) o suradnji sa pojedinim jedinicama lokalne samouprave, kada
ocijeni da postoji dugoročan i trajan interes za uspostavljanje suradnje i
mogućnosti za njezino razvijanje.
Kriteriji za uspostavljanje suradnje, te
postupak donošenja odluke uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća
Članak
13.
Sporazum o suradnji Općine Mošćenička Draga i
općine ili Općine druge države objavljuje se u službenom glasilu
Primorsko-goransku županije.
V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak
14.
Općina Mošćenička Draga je samostalan u
odlučivanju u poslovima iz samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike
Hrvatske i zakonom, te podliježe samo nadzoru zakonitosti rada i akata tijela
Općine Mošćenička Draga.
Nadzor nad zakonitošću općih akata obavlja
Ured državne uprave u Primorsko-goranskoj županiji i nadležna središnja tijela
državne uprave, svako u svojem djelokrugu, sukladno posebnim zakonima.
Članak
15.
Općina Mošćenička Draga u samoupravnom
djelokrugu obavlja poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju
prava građana, a koji nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima i
to osobito poslove koji se odnose na:
1. uređenje naselja i stanovanje,
2. prostorno i urbanističko planiranje,
3. komunalno gospodarstvo,
4. brigu o djeci,
5. socijalnu skrb,
6. primarnu zdravstvenu zaštitu,
7. odgoj i osnovno obrazovanje,
8. kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
9. zaštitu potrošača,
10. zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
11. protupožarnu zaštitu i civilnu zaštitu,
12. promet na svom području te
13. ostale poslove sukladno posebnim
zakonima.
Općina obavlja poslove iz samoupravnog
djelokruga sukladno posebnim zakonima kojima se uređuju pojedine djelatnosti iz
stavka 1. ovog članka.
Poslovi iz samoupravnog djelokruga detaljnije
se utvrđuju odlukama Općinskog vijeća i Općinskog načelnika u skladu sa zakonom
i ovim Statutom.
Članak
16.
Općina može organizirati obavljanje pojedinih
poslova iz članka 15. ovog Statuta zajednički s drugom jedinicom lokalne
samouprave ili više jedinica lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog tijela,
zajedničkog upravnog odjela ili službe, zajedničkog trgovačkog društva ili
zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova u skladu s posebnim
zakonom.
Odluku o obavljanju poslova na način propisan
u stavku 1. ovog članka donosi Općinsko vijeće, temeljem koje se zaključuje
sporazum o zajedničkom organiziranju poslova, kojim se uređuju međusobni odnosi
u obavljanju zajedničkih poslova.
Članak
17.
Općinsko vijeće Općine, može posebnom odlukom
pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Općine, čije je obavljanje od šireg
interesa za građane na području više jedinica lokalne samouprave prenijeti na
Primorsko-goransku županiju, u skladu sa njezinim Statutom.
VI. NESPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
Članak
18.
Građani mogu neposredno sudjelovati u
odlučivanju o lokalnim poslovima putem lokalnog referenduma i zbora građana, u
skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak
19.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja
o prijedlogu o promjeni Statuta Općine, o prijedlogu općeg akta, radi
prethodnog pribavljanja mišljenja stanovnika o promjeni područja Općine kao i o
drugim pitanjima određenim zakonom.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može temeljem odredaba zakona i ovog
Statuta, dati jedna trećina članova Općinskog vijeća, Općinski načelnik,
polovina Mjesnih odbora na području Općine i 20% birača upisanih u popis birača
Općine.
Članak
20.
Referendum se može raspisati radi razrešenja
Općinskog načelnika i Zamjenika općinskog načelnika u slučaju:
- kada krše ili ne izvršavaju odluke
Općinskog vijeća,
- kada svojim radom prouzroče Općini znatnu
materijalnu štetu odnosno štetu u iznosu od 1% od proračuna Općine u tekućoj
godini.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može dati najmanje 1/3 članova Općinskog
vijeća. Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od vijećnika.
Prijedlog za raspisivanje referenduma o
pitanju razrješenja Općinskog načelnika i njegova zamjenika može dati 20%
birača upisanih u popis birača Općine Mošćenička Draga. Prijedlog mora biti
predan u pisanom obliku od birača.
Općinsko vijeće ne smije raspisati referendum
za razrješenje Općinskog načelnika i njegova Zamjenika prije pro
teka roka od 6 mjeseci od
početka mandata Općinskog načelnika i njegova Zamjenika.
Ako na referendumu nije donesena odluka o
razrješenju Općinskog načelnika i njegova Zamjenika, novi referendum se ne
smije raspisati prije proteka roka od dvanaest (12) mjeseci od dana održavanja
prethodnog referenduma.
Članak
21.
Općinsko vijeće dužno je razmotriti podneseni
prijedlog za raspisivanje referenduma, najkasnije u roku od trideset (30) dana
od dana prijema prijedloga.
Ako Općinsko vijeće ne prihvati prijedlog za
raspisivanje referenduma, a prijedlog su dali birači sukladno članku 20. stvku
3. Statuta, Općinsko vijeće je dužno dati odgovor podnositeljima najkasnije u
roku od tri (3) mjeseca od prijema prijedloga.
Članak
22.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži
naziv tijela koje raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje
referendum, naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku
pitanja o kojem će birači odlučivati, obrazloženje akta ili pitanja o kojima se
raspisuje referendum, referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više
prijedloga o kojima će birači odlučivati, te dan održavanja referenduma.
Članak
23.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani
koji imaju prebivalište na području Općine, odnosno na području za koje se
raspisuje referendum i upisani su u popis birača.
Članak
24.
Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz
članka 19. ovog Statuta obvezatna je za Općinsko vijeće.
Članak
25.
Postupak provođenja referenduma i odluke
donijete na referendumu podliježu nadzoru zakonitosti općih akata, kojeg
provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu
(regionalnu) samoupravu.
Članak
26.
Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od
zborova građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općina
kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1.
ovog članka može dati jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća i Općinski
načelnik.
Općinsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog
iz stavka 2. ovog članka u roku od šezdest (60) dana od dana zaprimanja
prijedloga.
Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se
pitanja o kojima će se tražiti mišljenje od zborova građana te vrijeme u kojem
se mišljenje treba dostaviti.
Članak
27.
Zbor građana saziva predsjednik Općinskog
vijeća u roku od 15 dana od dana donošenja odluke Općinskog vijeća.
Za pravovaljano izjašnjavanje na zboru
građana potrebna je prisutnost najmanje 5 % birača upisanih u popis birača
Mjesnog odbora za čije područje je sazvan zbor građana.
Izjašnjavanje građana na zboru građana je
javno, a odluke se donose većinom glasova prisutnih građana.
Članak
28.
Građani imaju pravo predlagati Općinskom
vijeću donošenje određenog akta ili rješavanja određenog pitanja iz djelokruga
Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz
stavka l. ovog članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača
upisanih u popis birača Općine.
Općinsko vijeće dužno je dati odgovor
podnositeljima, najkasnije u roku od tri (3) mjeseca od prijema prijedloga.
Članak
29.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi
predstavke i pritužbe na rad tijela Općine kao i na rad njegovih upravnih
tijela, te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se obraćaju
radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih građanskih
dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik
tijela Općine odnosno pročelnik upravnog tijela dužan je odgovoriti u roku od
30 dana od dana podnošenja predstavke, odnosno pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovog članka
osigurava se ustanovljavanjem knjige pritužbi, postavljanjem sandučića za
predstavke i pritužbe, neposrednim komuniciranjem s ovlaštenim predstavnicima
tijela Općine, te ukoliko za postoje tehničke pretpostavke, sredstvima
elektroničke komunikacije (e-mailom, kontakt obrascem na web stranicama, net
meetingom i chatom).
VII. TIJELA OPĆINE MOŠĆENIČKA DRAGA
Članak
30.
Tijela Općine su Općinsko vijeće i Općinski
načelnik.
1. OPĆINSKO VIJEĆE
Članak
31.
Općinsko vijeće predstavničko je tijelo
građana i tijelo lokalne samouprave, koje donosi odluke i akte u okviru prava i
dužnosti Općine, te obavlja i druge poslove u skladu sa Ustavom, zakonom i ovim
Statutom.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno
određeno nadležno tijelo za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga,
poslovi i zadaće koje se odnose na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga
u nadležnosti su Općinskog vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su
Općinskog načelnika.
Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovog
članka ne može utvrditi nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Općinsko
vijeće.
Članak
32.
Općinsko vijeće donosi:
1. Statut Općine,
2. Poslovnik o radu,
3. odluku o uvjetima, načinu i postupku
gospodarenja nekretninama u vlasništvu Općine,
4. proračun i odluku o izvršenju proračuna,
5. godišnje izvješće o izvršenju proračuna,
6. odluku o privremenom financiranju,
7. odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Općine Mošćenička Draga čija ukupna vrijednost prelazi 0,5% iznosa
prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se
odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina, odnosno čija je
pojedinačna vrijednost veća od 1.000.000 kuna),
8. odluku o promjeni granice Općine Mošćenička
Draga,
9. uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih
odjela i službi,
10. donosi odluku o kriterijima za
ocjenjivanje službenika i načinu provođenja ocjenjivanja,
11. osniva javne ustanove, ustanove,
trgovačka društva i druge pravne osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih,
komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Općine,
12. daje prethodne suglasnosti na statute
ustanova, ukoliko zakonom ili odlukom o osnivanju nije drugačije propisano,
13. donosi odluke o potpisivanju sporazuma o
suradnji s drugim jedinicama lokalne samouprave, u skladu sa općim aktom i
zakonom,
14. raspisuje lokalni referendum,
15. bira i razrješava predsjednika i
potpredsjednike Općinskog vijeća,
16. bira i razrješava predsjednike i članove
radnih tijela Općinskog vijeća,
17. odlučuje o pokroviteljstvu,
18. donosi odluku o kriterijima, načinu i
postupku za dodjelu javnih priznanja i dodjeljuje javna priznanja,
19. imenuje i razrješava i druge osobe
određene zakonom, ovim Statutom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
20. donosi odluke i druge opće akte koji su
mu stavljeni u djelokrug zakonom i podzakonskim aktima.
U vrijeme kada Općinsko vijeće ne zasjeda,
predsjednik Općinskog vijeća može u ime Općinskog vijeća preuzeti
pokroviteljstvo društvene, znanstvene, kulturne, sportske ili druge
manifestacije od značaja za Općinu. O preuzetom pokroviteljstvu predsjednik
obavještava Općinsko vijeće na prvoj sljedećoj sjednici Općinskog vijeća.
Članak
33.
Općinsko vijeće ima predsjednika i jednog
potpredsjednika koji se biraju iz redova članova Općinskog vijeća.
Predsjednika odnosno potpredsjednika bira
Općinsko vijeće na prijedlog Povjerenstva za izbor i imenovanja ili na
prijedlog najmanje 1/3 članova Općinskog vijeća.
Prijedlog iz stavka 2. ovog članka mora biti
podnesen u pisanom obliku i potvrđen imenima i prezimenima te potpisima članova
Općinskog vijeća.
Član Općinskog vijeća smije predložiti samo
jednog kandidata za predsjednika odnosno potpredsjednika Općinskog vijeća.
Potpredsjednik se u pravilu bira sukladno
strukturi Općinskog vijeća.
Funkcija predsjednika i potpredsjednika
vijeća je počasna i za to obnašatelji funkcije ne primaju plaću. Predsjednik i
potpredsjednik imaju pravo na naknadu troškova sukladno posebnoj odluci
Općinskog vijeća.
Članak
34.
Predsjednik Općinskog vijeća:
- zastupa Općinsko vijeće,
- saziva i organizira, te predsjedava
sjednicama Općinskog vijeća,
- predlaže dnevni red Općinskog vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja odluka i općih
akata,
- održava red na sjednici Općinskog vijeća,
- usklađuje rad radnih tijela,
- potpisuje odluke i akte koje donosi
Općinsko vijeće,
- brine o suradnji Općinskog vijeća i
načelnika,
- brine se o zaštiti prava vijećnika,
- obavlja i druge poslove određene zakonom i
Poslovnikom Općinskog vijeća.
U slučaju njegove spriječenosti ili
odsutnosti, predsjednika Općinskog vijeća zamjenjuje potpredsjednika na način
utvrđen Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak
35.
Općinsko vijeće čini trinaest (13) članova.
Članak
36.
Mandat članova Općinskog vijeća traje četiri
godine.
Funkcija članova Općinskog vijeća je počasna
i za to vijećnik ne prima plaću.
Vijećnici imaju pravo na naknadu troškova u
skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu
opozivi.
Članak
37.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka
vremena na koji je izabran:
- ako podnese ostavku koja je zaprimljena
najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice Općinskog vijeća i
ovjerena kod javnog bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste,
- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom
oduzeta odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske
odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen
na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom
pravomoćnosti presude,
- ako odjavi prebivalište s područja Općine,
danom odjave prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo
sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom
njegovog prestanka,
- smrću.
Članak
38.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata
prihvati obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću
člana predstavničkog tijela, mandat miruje, a za to vrijeme vijećnika
zamjenjuje zamjenik, u skladu s odredbama zakona.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti,
vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti vijećnika, ako podnese pisani zahtjev
predsjedniku Općinskog vijeća u roku od osam dana od dana prestanka obnašanja
nespojive dužnosti. Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja
pisanog zahtjeva.
Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja
dužnosti vijećnika jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak
39.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
- sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća,
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju
koje je na dnevnom redu sjednice Vijeća,
- predlagati Vijeću donošenje akata,
podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata,
- postavljati pitanja iz djelokruga rada
Općinskog vijeća,
- postavljati pitanja Načelniku i zamjeniku
Načelnika,
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela
Općinskog vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i
glasovati,
- tražiti i dobiti podatke, potrebne za
obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Općine te u svezi s tim koristiti
njihove stručne i tehničke usluge.
Vijećnik ne može biti pozvan na kaznenu i
prekršajnu odgovornost za izgovorene riječi, niti za glasovanje u radu
Općinskog vijeća.
Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka,
koji su kao tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje sazna za
vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti
utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak
40.
Poslovnikom Općinskog vijeća detaljnije se
uređuje način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje
prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti
predsjednika Općinskog vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih tijela,
način i postupak donošenja akata u Općinskom vijeću, postupak izbora i
razrješenja, sudjelovanje građana na sjednicama te druga pitanja od značaja za
rad Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće posebnom odlukom uređuje
načela i standarde dobrog ponašanja predsjednika, potpredsjednika i članova
Općinskog vijeća, te predsjednika i članova radnih tijela Općinskog vijeća (u
nastavku teksta: nositelji političkih dužnosti) u obavljanju njihovih dužnosti.
1.1. RADNA TIJELA
Članak
41.
Radna tijela Općinskog vijeća su:
- Povjerenstvo za izbor i imenovanja,
- Mandatno povjerenstvo,
- Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu
djelatnost.
Članak
42.
Povjerenstvo za izbor i imenovanja, predlaže:
- izbor i razrješenje predsjednika i
potpredsjednika Općinskog vijeća,
- izbor i razrješenje članova radnih tijela
Općinskog vijeća,
- imenovanje i razrješenje i drugih osoba
određenih ovim Statutom i drugim odlukama Općinskog vijeća,
- propise o primanjima vijećnika, te naknade
troškova vijećnicima za rad u Općinskom vijeću.
Članak
43.
Mandatno povjerenstvo:
- na konstituirajućoj sjednici obavještava
Općinsko vijeće o provedenim izborima za Općinsko vijeće i imenima izabranih
vijećnika, temeljem objavljenih rezultata nadležnog izbornog povjerenstva o
provedenim izborima,
- obavještava Općinsko vijeće o podnesenim
ostavkama na vijećničku dužnost, te o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih
počinju obavljati vijećničku dužnost,
- obavještava Općinsko vijeće o mirovanju
mandata vijećnika i o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih počinju obavljati
vijećničku dužnost,
- obavještava Općinsko vijeće o prestanku
mirovanja mandata vijećnika,
- obavještava Općinsko vijeće o prestanku
mandata kada se ispune zakonom predviđeni uvjeti i obavještava Općinsko vijeće
da su ispunjeni zakonski uvjeti za početak mandata zamjeniku vijećnika.
Članak
44.
Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu
djelatnost:
- predlaže Statut Općine i Poslovnik
Općinskog vijeća,
- predlaže pokretanje postupka za izmjenu
Statuta odnosno Poslovnika Općinskog vijeća,
- razmatra prijedloge odluka i drugih općih
akata koje donosi Općinsko vijeće u pogledu njihove usklađenosti s Ustavom i
pravnim sustavom, te u pogledu njihove pravne obrade i o tome daje mišljene i
prijedloge Općinskom vijeću,
- obavlja i druge poslove određene ovim
Statutom.
Članak
45.
Općinsko vijeće može uz radna tijela osnovana
ovim Statutom, osnivati druga stalna i povremena radna tijela radi proučavanja
i razmatranja drugih pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća, pripreme
prijedloga odluka i drugih akata, davanja mišljenja i prijedloga u svezi
pitanja koja su na dnevnom redu Općinskog vijeća.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada
radnih tijela utvrđuje Općinsko vijeće posebnim odlukama.
2. OPĆINSKI NAČELNIK
Članak
46.
Općinski načelnik zastupa Općinu i nositelj
je izvršne vlasti Općine.
Mandat Općinskog načelnika traje četiri
godine
U obavljanju izvršne vlasti Općinski
načelnik:
- priprema prijedloge općih akata,
- izvršava i osigurava izvršavanje općih
akata Općinskog vijeća,
- utvrđuje prijedlog proračuna Općine i
izvršenje proračuna,
- upravlja nekretninama, pokretninama i
imovinskim pravima u vlasništvu Općine u skladu sa zakonom, ovim Statutom i
općim aktom Općinskog vijeća,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Općine Mošćenička Draga čija pojedinačna vrijednost ne prelazi
0,5% iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u
kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, a najviše
do 1.000.000 kuna, ako je stjecanje i otuđivanje planirano u proračunu i
provedeno u skladu sa zakonskim propisima,
- upravlja prihodima i rashodima Općine,
- upravlja raspoloživim novčanim sredstvima
na računu proračuna Općine,
- odlučuje o davanju suglasnosti za
zaduživanje pravnim osobama u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu
Općine i o davanju suglasnosti za zaduživanje ustanova kojih je osnivač Općina,
- donosi pravilnik o unutarnjem redu upravnog
tijela Općine,
- imenuje i razrješava pročelnika upravnog
tijela,
- utvrđuje plan prijma u službu u upravno
tijelo Općine,
- predlaže izradu prostornog plana kao i
njegove izmjene i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga
fizičkih i pravnih osoba,
- razmatra i utvrđuje konačni prijedlog
prostornog plana,
- obavlja poslove gospodarenja nekretninama,
- donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda
ili raspisvanju natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti,
- sklapa ugovor o koncesiji za obavljanje
komunalnih djelatnosti,
- donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda
ili raspisvanju natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju
ugovora i sklapa ugovor o povjeravanju poslova,
- daje prethodnu suglasnost na izmjenu cijena
komunalnih usluga,
- do kraja ožujka tekuće godine podnosi
Općinskom vijeću izvješće o izvršenju Programa održavanja komunalne
infrastrukture i Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture
za prethodnu godinu,
- utvrđuje uvjete, mjerila i postupak za
određivanje reda prvenstva za kupnju stana iz programa društveno potpicane
stanogradnje,
- provodi postupak natječaja i donosi odluku
o najpovoljnijoj ponudi za davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu
Općine u skladu s posebnom odluku Općinskog vijeće o poslovnim prostorima,
- organizira zaštitu od požara na području
Općine i vodi brigu o uspješnom provođenju i poduzimanju mjera za unapređenje
zaštite od požara,
- usmjerava djelovanje upravnih odjela i
službi Općine u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine, odnosno
poslova državne uprave, ako su preneseni Općini,
- nadzire rad upravnih odjela i službi u
samoupravnom djelokrugu i poslovima državne uprave,
- daje mišljenje o prijedlozima koje podnose
drugi ovlašteni predlagatelji,
- obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela
mjesnih odbora,
- obavlja i druge poslove predviđene ovim
Statutom i drugim propisima.
Općinski načelnik je dužan izvijestiti
Općinsko vijeće o danim suglasnostima za zaduživanje iz stavka 3. alineje 8.
ovog članka tromjesečno do 10. u mjesecu za prethodno izvještajno razdoblje.
Članak
47.
Općinski načelnik je odgovoran za ustavnost i
zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i
zakonitost akata upravnih tijela Općine.
Članak
48.
Općinski načelnik dva puta godišnje podnosi
polugodišnje izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine za razdoblje
srpanj-prosinac prethodne godine i do 15. rujna za razdoblje siječanj-lipanj
tekuće godine.
Općinsko vijeće može, pored izvješća iz
stavka 1. ovog članka, od Općinskog načelnika tražiti izvješće o pojedinim
pitanjima iz njegovog djelokruga.
Općinski načelnik podnosi izvješće po
zahtjevu iz stavka 2. ovog članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva.
Ukoliko jedan zahtjev sadrži veći broj različitih pitanja, rok za podnošenje
izvješća iznosi 60 dana od dana primitka zahtjeva.
Općinsko vijeće ne može zahtijevati od
Općinskog načelnika izvješće o bitno podudarnom pitanju prije proteka roka od 6
mjeseci od ranije podnesenog izvješća o istom pitanju.
Članak
49.
Općinski načelnik u obavljanju poslova iz
samoupravnog djelokruga Općine:
- ima pravo obustaviti od primjene opći akt Općinskog
vijeća, ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis, te
zatražiti od Općinskog vijeća da u roku od 15 dana otkloni uočene nedostatke.
Ako Općinsko vijeće to ne učini, Općinski načelnik je dužan u roku od osam dana
o tome obavijestiti predstojnika ureda državne uprave u Primorsko-goranskoj
županiji, te čelnika središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor nad
zakonitošću rada tijela jedinica lokalne samouprave,
- ima pravo obustaviti od primjene akt
Mjesnog odbora ako ocijeni da je taj akt u suprotnosti sa zakonom, Statutom i
općim aktima Općinskog vijeća.
Članak
50.
Općinski načelnik ima zamjenika, koji ga
zamijenjuje u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u
obavljanju svoje dužnosti.
Članak
51.
Općinski načelnik može obavljanje određenih
poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku, ali mu time ne prestaje
odgovornost za njihovo obavljanje.
Zamjenik općinskog načelnika je u slučaju iz
stavka 1. ovog članka dužan pridržavati se uputa Općinskog načelnika.
Članak
52.
Općinski načelnik i Zamjenik općinskog
načelnika mogu dužnost obnašati profesionalno ili volonterski.
Ukoliko dužnost Općinskog načelnika i
Zamjenika obnaša profesionalno ostvaruje pravo na plaću kao i druga prava iz
rada, a vrijeme obnašanja dužnosti se uračunava u staž.
Ukoliko Općinski načelnik i Zamjenik dužnost
obavljaju volonterski ima pravo na naknadu troškova u skladu s odlukom
Općinskog vijeća.
Članak
53.
Općinski načelniku i njegovom Zamjeniku
mandat prestaje po sili zakona:
- danom podnošenja ostavke,
- danom pravomoćnosti odluke o oduzimanju
poslovne sposobnosti,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen radi počinjenja kaznenog djela protiv slobode i prava čovjeka i
građanina, Republike Hrvatske i vrijednosti zaštićenih međunarodnim pravom,
- danom odjave prebivališta s područja
jedinice,
- danom prestanka hrvatskog državljanstva,
- smrću.
Općinsko vijeće u roku od 8 dana obavještava
Vladu Republike Hrvatske o prestanku mandata Općinskg načelnika radi
raspisivanja prijevremenih izbora za novog Općinskog načelnika.
Ako mandat Općinskog načelnika prestaje u
godini u kojoj se održavaju redovni izbori, a prije njihovog održavanja,
dužnost Općinskog načelnika do kraja mandata obavlja Zamjenik općinskog
načelnika.
Članak
54.
Općinski načelnik i njegov zamjenik mogu se
razriješiti u slučajevima i u postupku propisanom člankom 20. ovog Statuta.
Ako na referendumu bude donesena odluka o
razrješenju Općinskog načelnika i njegova zamjenika, mandat im prestaje danom
objave rezultata referenduma, a Vlada Republike Hrvatske imenuje povjerenika
Vlade Republike Hrvatske za obavljanje poslova iz nadležnosti Općinskog
načelnika.
VII. UPRAVNA TIJELA
Članak
55.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine, utvrđenih zakonom i ovim Statutom, te obavljanje poslova
državne uprave koji su zakonom prenijeti na Općinu, ustrojava se Jedinstveni
upravni odjel Općine Mošćenička Draga.
Ustrojstvo i djelokrug Jedinstvenog upravnog
odjela Općine uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Jedinstvenim upravnim odjelom upravlja
pročelnik koje na temelju javnog natječaja imenuje Općinski načelnik.
Članak
56.
Jedinstveni upravni odjel Općine, odnosno
zajedničko tijelo ili službe za obavljanje pojedinih poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine, izvršavaju zakone i druge propise te opće i pojedinačne akte
Općinskog vijeća i odgovorni su za stanje u oblasti za koju su osnovani.
Članak
57.
Jedinstveni upravni odjel općine, zajedničko
tijelo ili službe samostalni su u okviru svog djelokruga, a za zakonito i
pravovremeno obavljanje poslova iz svoje nadležnosti odgovorni su Općinskom
načelniku.
Članak
58.
Sredstva za rad upravnih tijela, osiguravaju
se u Proračunu Općine, Državnom proračunu i iz drugih prihoda u skladu sa
zakonom.
VIII. JAVNE SLUŽBE
Članak
59.
Općina u okviru samoupravnog djelokruga
osigurava obavljanje djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne potrebe
građana na području komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti, za koje je
zakonom utvrđeno da se obavljaju kao javna služba.
Članak
60.
Općina osigurava obavljanje djelatnosti iz
članka 59. ovog Statuta osnivanjem trgovačkih društva, javnih ustanova, drugih
pravnih osoba i vlastitih pogona.
U trgovačkim društvima u kojima Općina ima
udjele ili dionice Općinski načelnik je član skupštine društva.
Obavljanje određenih djelatnosti Općina
Mošćenička Draga može povjeriti drugim pravnim i fizičkim osobama temeljem
ugovora o koncesiji.
IX. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak
61.
Na području Općine osnivaju se Mjesni odbori,
kao oblici mjesne samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog sudjelovanja
građana u odlučivanju o lokalnim poslovima.
Mjesni odbori se osnivaju za pojedina naselja
ili više međusobno povezanih manjih naselja ili za dijelove naselja koji čine
zasebnu razgraničenu cjelinu, na način i po postupku propisanom zakonom, ovim
Statutom i posebnom odlukom Općinskog vijeća, kojom se detaljnije uređuje
postupak i način izbora tijela mjesnog odbora.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak
62.
Mjesni odbori na području Općine su:
- Mjesni odbor Mošćenička Draga za naselja
Mošćenička Draga, Sv. Petar, Kraj, Obrš, Sučići, Sv. Anton,
- Mjesni odbor Mošćenice za naselja
Mošćenice, Kalac, Grabrova i Donje Selo,
- Mjesni odbor Brseč za naselja Brseč,
Zagore, Martina, Golovik i Sv. Jelena.
Područje i granice mjesnih odbora određuju se
posebnom odlukom Općinskog vijeća i prikazuju se na kartografskom prikazu koji
je sastavni dio te odluke.
Članak
63.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog
odbora može dati 10 % građana upisanih u popis birača za područje za koje se
predlaže osnivanje mjesnog odbora, organizacije i udruženja građana, te
Općinski načelnik.
U slučaju da prijedlog iz stavka 1. ovog članka,
daju građani ili njihove organizacije i udruženja, prijedlog se dostavlja u
pisanom obliku Općinskom načelniku.
Članak
64.
Općinski načelnik u roku od petnaest (15)
dana od dana primitka prijedloga utvrđuje da li je prijedlog podnesen na način
i po postupku utvrđenim zakonom i ovim Statutom.
Ukoliko Općinski načelnik utvrdi da prijedlog
nije podnesen na propisani način i po propisanom postupku, obavijestit će
predlagatelja i zatražiti da u roku od petnaest (15) dana dopuni prijedlog za
osnivanje Mjesnog odbora.
Pravovaljani prijedlog Općinski načelnik
upućuje Općinskom vijeću, koje je dužno izjasniti se o prijedlogu u roku od 60
dana od prijema prijedloga.
Članak
65.
U prijedlogu za osnivanje Mjesnog odbora
navode se podaci o predlagatelju, području i granicama Mjesnog odbora, sjedište
Mjesnog odbora, osnove pravila Mjesnog odbora te zadaci i izvori financiranja
Mjesnog odbora.
Članak
66.
Tijela Mjesnog odbora su Vijeće mjesnog
odbora i predsjednik Vijeća mjesnog odbora.
Članak
67.
Članove Vijeća mjesnog odbora biraju građani
s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo na neposrednim izborima,
tajnim glasovanjem, na vrijeme od četiri godine.
Izbornu jedinicu za izbor članova Vijeća
mjesnog odbora čini cijelo područje Mjesnog odbora.
Postupak izbora članova Vijeća mjesnog odbora
uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća uz shodnu primjenu odredbe zakona
kojim se uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne
samouprave.
Članak
68.
Izbore za članove Vijeća mjesnih odbora
raspisuje Općinski načelnik u roku od 30 dana od dana donošenja odluke
Općinskog vijeća o osnivanju Mjesnog odbora odnosno u roku od 30 dana od dana
isteka mandata ili raspuštanja Vijeća mjesnog odbora.
Od dana raspisivanja izbora pa do dana izbora
ne može proteći manje od 30 dana niti više od 60 dana.
Članak
69.
Vijeće mjesnog odbora uključujući
predsjednika ima pet (5) članova.
Članovi Vijeća mjesnog odbora dužnost
obavlaju počasno i za to ne primaju plaću.
Članovi Vijeća mjesnog odbora imaju pravo na
naknadu troškova, a prema posebnoj odluci Općinskog vijeća.
Vijeće mjesnog odbora biraju građani s
područja Mjesnog odbora koji imaju biračko pravo i upisani su u popis birača.
Za člana vijeća Mjesnog odbora može biti
biran hrvatski državljanin s navršenih 18 godina života koji ima prebivalište
na području Mjesnog odbora.
Članak
70.
Vijeće mjesnog odbora bira predsjednika
Vijeća iz svog sastava tajnim glasovanjem na vrijeme od četiri godine.
O načinu izbora predsjednika Vijeća odlučuje
se na izbornoj sjednici.
Predsjednik Vijeća predstavlja Mjesni odbor i
za svoj rad odgovoran je Vijeću mjesnog odbora.
Članak
71.
Vijeće mjesnog odbora donosi program rada
Mjesnog odbora, pravila Mjesnog odbora, poslovnik o svom radu, financijski plan
i godišnji obračun, te obavlja druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i
odlukama Općinskog vijeća i Općinskog načelnika.
Članak
72.
Programom rada utvrđuju se zadaci Mjesnog
odbora, osobito u pogledu vođenja brige o uređenju područja Mjesnog odbora,
provođenjem manjih komunalnih akcija kojima se poboljšava komunalni standard
građana na području Mjesnog odbora, vođenju brige o poboljšavanju zadovoljavanja
lokalnih potreba građana u oblasti zdravstva, socijalne skrbi, kulture, športa
i drugih lokalnih potreba na svom području.
Članak
73.
Pravilima Mjesnog odbora detaljnije se
uređuje način konstituiranja, sazivanja i rad Vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje
prava, obveza i odgovornosti članova Vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje prava
i dužnosti predsjednika Vijeća mjesnog odbora, način odlučivanja, te druga
pitanja od značaja za rad Mjesnog odbora.
Članak
74.
Prihode Mjesnog odbora čine prihodi od pomoći
i dotacija pravnih ili fizičkih osoba, te prihodi koje posebnom odlukom utvrdi
Općinsko vijeće.
Članak
75.
Vijeće mjesnog odbora, radi raspravljanja o
potrebama i interesima građana, te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od
lokalnog značenja, može sazivati zborove građana.
Zbor građana može se sazvati i za dio
područja Mjesnog odbora koji čini zasebnu cjelinu.
Zbor građana vodi predsjednik Mjesnog odbora
ili član Vijeća mjesnog odbora kojeg odredi Vijeće.
Članak
76.
Stručne i administrativne poslove za potrebe
Mjesnog odbora obavljaju upravna tijela Općine na način propisan općim aktom
kojim se uređuje ustrojstvo i način rada upravnih tijela Općine
Članak
77.
Inicijativu i prijedlog za promjenu područja
Mjesnog odbora mogu dati tijela Mjesnog odbora i Općinski načelnik.
O inicijativi i prijedlogu iz prethodnog
stavka Općinsko vijeće donosi odluku uz prethodno pribavljeno mišljenje građana
Mjesnog odbora za koje se traži promjena područja.
Članak
78.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela Mjesnog odbora
obavlja Općinski načelnik.
Općinski načelnik može u postupku provođenja
nadzora nad zakonitošću rada Mjesnog odbora raspustiti Vijeće mjesnog odbora,
ako ono učestalo krši odredbe ovog Statuta, pravila Mjesnog odbora i ne
izvršava povjerene mu poslove.
X. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE MOŠĆENIČKA
DRAGA
Članak
79.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te
imovinska prava koja pripadaju Općini, čine imovinu Općine.
Članak
80.
Imovinom Općine upravljaju Općinski načelnik
i Općinsko vijeće u skladu s odredbama ovog Statuta pažnjom dobrog domaćina.
Općinski načelnik u postupku upravljanja
imovinom Općine donosi pojedinačne akte glede upravljanja imovinom, na temelju
općeg akta Općinskog vijeća o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja
nekretninama u vlasništvu Općine.
Članak
81.
Općina ima prihode kojima u okviru svog
samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Općine su:
- Općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi
i pristojbe, u skladu sa zakonom i posebnim odluka Općinskog vijeća,
- prihodi od stvari u vlasništvu Općine i
imovinskih prava,
- prihod od trgovačkih društava i drugih
pravnih osoba u vlasništvu Općine odnosno u kojima Općina ima udjele ili
dionice,
- prihodi od koncesija,
- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za
prekršaje koje propiše Općina u skladu sa zakonom,
- udio u zajedničkim porezima sa
Primorsko-goranskom županijom i Republikom Hrvatskom, te dodatni udio u porezu
na dohodak za decentralizirane funkcije prema posebnom zakonu,
- sredstva pomoći i dotacije Republike Hrvatske
predviđena u Državnom proračunu,
- drugi prihodi određeni zakonom.
Članak
82.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka, te
utvrđeni iznosi izdataka i drugih plaćanja Općine iskazuju se u proračunu
Općine.
Svi prihodi i primici proračuna moraju biti raspoređeni
u proračunu i iskazni po izvorima iz kojih potječu.
Svi izdaci proračuna moraju biti utvrđeni u
proračunu i uravnoteženi s prihodima i primicima.
Članak
83.
Proračun Općine i odluka o izvršenju
proračuna donosi se za proračunsku godinu i vrijedi za godinu za koju je
donesen.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest
mjeseci, koja počinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca.
Članak
84.
Općinsko vijeće donosi proračun za sljedeću
proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim zakonom.
Ukoliko se proračun za sljedeću proračunsku
godinu ne može donijeti u propisanom roku, Općinsko vijeće donosi odluku o
privremenom financiranju na način i postupku propisanim zakonom i to najduže za
razdoblje od prva tri mjeseca proračunske godine.
Članak
85.
Ako se tijekom proračunske godine smanje
prihodi i primici ili povećaju izdaci utvrđeni proračunom, proračun se mora
uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama
i dopunama proračuna po postupku propisnom za donošenje proračuna.
Članak
86.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje
Općine nadzire Općinsko vijeće.
Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost
korištenja proračunskih sredstava Općine nadzire Ministarstvo financija.
XI. AKTI OPĆINE
Članak
87.
Općinsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja
utvrđenih zakonom i ovim Statutom donosi Statut, Poslovnik, proračun, odluku o
izvršenju proračuna, odluke i druge opće akte i zaključke.
Općinsko vijeće donosi rješenja i druge
pojedinačne akte, kada u skladu sa zakonom rješava o pojedinačnim stvarima.
Članak
88.
Općinski načelnik u poslovima iz svog
djelokruga donosi odluke, zaključke, pravilnike, te opće akte kada je za to ovlašten
zakonom ili općim aktom Općinskog vijeća.
Članak
89.
Radna tijela Općinskog vijeća donose
zaključke i preporuke.
Članak
90.
Općinski načelnik osigurava izvršenje općih
akata iz članka 89. ovog Statuta, na način i u postupku propisanom ovim Statutom,
te obavlja nadzor nad zakonitošću rada upravnih tijela.
Članak
91.
Upravna tijela Općine u izvršavanju općih
akata Općinskog vijeća donose pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima,
obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog
članka, može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Primorsko- goranske
županije.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se
primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih propisa.
U izvršavanju općih akata Općinskog vijeća
pojedinačne akte donose i pravne osobe kojima su odlukom Općinskog vijeća, u
skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.
Članak
92.
Pojedinačni akti kojima se rješava o obvezi
razreza Općinskih poreza, doprinosa i naknada donose se u skraćenom upravnom
postupku.
Skraćeni upravni postupak provodi se i kod
donošenja pojedinačnih akata kojima se rješava o pravima, obvezama i interesima
fizičkih i pravnih osoba od strane pravnih osoba kojima je osnivač Općina.
Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i
Općinskog načelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drugačije propisano, ne
može se izjaviti žalba, već se može pokrenuti upravni spor.
Članak
93.
Nadzor nad zakonitošću općih akata Općinskog
vijeća u njegovom samoupravnom djelokrugu obavlja Ured državne uprave u
Primorsko-goranskoj županiji i nadležna središnja tijela državne uprave, svako
u svojem djelokrugu.
Članak
94.
Detaljnije odredbe o aktima Općine i postupku
donošenja akata utvrđuje se Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak
95.
Opći akti se prije nego što stupe na snagu,
objavljuju u »Službenim novinama« Primorsko-goranske županije.
Opći akti stupaju na snagu osmog dan od dana
objave, osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga, općim aktom propisano da
opći akt stupa na snagu danom objave.
Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.
XII. JAVNOST RADA
Članak
96.
Rad Općinskog vijeća, Općinskog načelnika i
Jedinstvenog upravnog odjela Općine, zajedničkih službi i tijela za obavljanje
pojedinih poslova iz samoupravnog djelokruga Općine je javan.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Općinskog vijeća u skladu s odredbama
Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak
97.
Javnost rada Općinskog vijeća osigurava se:
- javnim održavanjem sjednica,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u
službenom glasilu Općine i na web stranicama Općine.
Javnost rada Općinskog načelnika osigurava
se:
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u
službenom glasilu Općine i na web stranicama Općine.
Javnost rada upravnih tijela Općine osigurava
se izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja
XIII. SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak
98.
Način djelovanja Općinskog načelnika i
Zamjenika općinskog načelnika u obnašanju javnih dužnosti uređen je posebnim
zakonom.
Članak
99.
Općinsko vijeće posebnom odlukom propisuje
tko se smatra lokalnim dužnosnikom u obnašanju javne vlasti te uređuje
sprječavanje sukoba interesa između privatnog i javnog interesa u obnašanju
javne vlasti.
XIV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
100.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti
jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća, Općinski načelnik i Komisija za
Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost Općinskog vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se
predsjedniku Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće, većinom glasova svih
vijećnika, odlučuje da li će pristupiti raspravi o predloženoj promjeni
Statuta.
Ako se ni nakon ponovljene rasprave ne donese
odluka da će se pristupiti raspravi o predloženoj promjeni, isti prijedlog se
ne može ponovno staviti na dnevni red Općinskog vijeća, prije isteka roka od
šest mjeseci od dana zaključivanja rasprave o prijedlogu.
Članak
101
Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju
Statuta Općine Mošćenička Draga (»Službene novine Primorsko- goranske županije«
broj 06/06 i 11/09) i zakona, uskladit će se s odredbama ovog Statuta i zakona
kojim se uređuje pojedino područje u zakonom propisanom roku.
Članak
102.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Općine Mošćenička Draga (»Službene novine Primorsko- goranske
županije« broj 06/06 i 11/09).
Klasa: 011-01/09-01/08
Ur. broj: 2156/03-09-1
M. Draga, 13. srpnja 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE
OPĆINE MOŠĆENIČKA DRAGA
Predsjednik
Nedjeljko Dražul, dipl. inž., v.r.