25.
Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01,
60/01-vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) Gradsko vijeće
Grada Malog Lošinja, na sjednici održanoj dana 13. srpnja 2009. godine donosi
STATUT
GRADA MALOG LOŠINJA
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Statutom se podrobnije uređuje
samoupravni djelokrug Grada Malog Lošinja, njegova obilježja, javna priznanja,
ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela Grada Malog Lošinja, način obavljanja
poslova, oblici neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju, provođenje
referenduma u pitanjima iz samoupravnog djelokruga, mjesna samouprava,
ustrojstvo i rad javnih službi, suradnja s drugim jedinicama lokalne i područne
(regionalne) samouprave, te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i
obveza Grada Malog Lošinja.
Članak
2.
Grad Mali Lošinj je jedinica lokalne
samouprave na području utvrđenom Zakonom o područjima županija, gradova i
općina u Republici Hrvatskoj.
Grad Mali Lošinj na sjeveru graniči s Gradom
Cresom, a granica područja Grada Malog Lošinja ide rubnim područjima
katastarskih općina Belej i Ustrine, odnosno počinje na istočnoj obali otoka
Cresa u uvali Koromačno, presjeca otok Cres u pravcu zapada idući sjevernom
granicom katastarskih općina Belej i Ustrine i dolazi na zapadnu obalu otoka
Cresa u uvali Beneštrovice.
Grad Mali Lošinj obuhvaća područje naselja
Belej, Ćunski, Ilovik, Male Srakane, Mali Lošinj, Nerezine, Osor, Punta Križa,
Sveti Jakov, Susak, Unije, Ustrine, Vele Srakane i Veli Lošinj.
Granice Grada Malog Lošinja mogu se mijenjati
na način i po postupku koji su propisani zakonom.
Članak
3.
Grad Mali Lošinj je pravna osoba.
Sjedište Grada Malog Lošinja je u Malom
Lošinju, Riva lošinjskih kapetana 7.
Tijela i upravna tijela Grada Malog Lošinja
imaju pečate.
Opis pečata iz stavka 3. ovog članka, način
njihove uporabe i čuvanja uređuje se u skladu s Zakonom o pečatima i žigovima
Republike Hrvatske.
II. OBILJEŽJA GRADA MALOG LOŠINJA
Članak
4.
Grad Mali Lošinj ima grb i zastavu.
Obilježjima iz stavka 1. ovog članka
predstavlja se Grad Mali Lošinj i izražava pripadnost Gradu Malom Lošinju.
Grb i zastava koriste se na način kojim se ističe
tradicija i dostojanstvo Grada Malog Lošinja.
Način uporabe i zaštita obilježja Grada Malog
Lošinja utvrđuje se posebnom odlukom gradonačelnika, u skladu sa zakonom i ovim
Statutom.
Članak
5.
Grb Grada Malog Lošinja je povijesni grb
Grada Malog Lošinja.
Grb ima u plavom štitu smeđi trojarbolni
jedrenjak s podignutim trorednim jedrima na svakom jarbolu i s dva pramčana
jedra - floka zlatne (žute) boje.
Članak
6.
Zastava Grada Malog Lošinja je svjetlo plave
boje sa zlatno (žuto) obrubljenim grbom Grada u sredini.
Omjer širine i dužine zastave je 1:2.
Članak
7.
Dan Grada Malog Lošinja je 11. studenog, koji
se svečano slavi kao gradski blagdan.
III. JAVNA PRIZNANJA
Članak
8.
Gradsko vijeće dodjeljuje javna priznanja za
iznimna dostignuća i doprinos od osobitog značenja za razvitak i ugled Grada
Malog Lošinja, a poglavito za naročite uspjehe u unapređivanju gospodarstva,
znanosti, kulture, zaštite i unapređivanja čovjekovog okoliša, športa, tehničke
kulture, zdravstva i drugih javnih djelatnosti, te za poticanje aktivnosti koje
su tome usmjerene.
Članak
9.
Javna priznanja Grada Malog Lošinja su:
1. Imenovanje počasni građanin Grada Malog
Lošinja
2. Nagrada Grada Malog Lošinja za životno
djelo
3. Nagrada Grada Malog Lošinja
4. Zahvalnica Grada Malog Lošinja
5. Plaketa Grada Malog Lošinja
6. Grb Grada Malog Lošinja
Članak
10.
Uvjeti za dodjelu javnih priznanja, njihov
izgled i oblik, kriterij i postupnost njihove dodjele, tijela koja provode postupak
i dodjeljuju priznanja, uređuje se posebnom odlukom Gradskog vijeća.
IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I
PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak
11.
Ostvarujući zajednički interes u unapređivanju
gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Grad Mali Lošinj uspostavlja i
održava suradnju s drugim jedinicama lokalne samouprave u zemlji i inozemstvu,
u skladu sa zakonom i međunarodnim ugovorima.
Članak
12.
Gradsko vijeće donosi odluku o uspostavljanju
suradnje, odnosno o sklapanju sporazuma (ugovora, povelje, memoranduma i sl.) o
suradnji sa pojedinim jedinicama lokalne samouprave, kada ocijeni da postoji
dugoročan i trajan interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti za njezino razvijanje.
Kriteriji za uspostavljanje suradnje, te
postupak donošenja odluke uređuje se posebnom odlukom Gradskog vijeća.
Članak
13.
Sporazum o suradnji Grada Grada Malog Lošinja
i općine ili grada druge države objavljuje se u službenom glasilu Primorsko-goranske
županije.
V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak
14.
Grad Mali Lošinj je samostalan u odlučivanju
u poslovima iz samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i
zakonom, te podliježe samo nadzoru zakonitosti rada i akata tijela Grada Malog Lošinja.
Članak
15.
Grad Mali Lošinj u samoupravnom djelokrugu
obavlja poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju prava građana,
a koji nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima i to osobito
poslove koji se odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- komunalno gospodarstvo,
- brigu o djeci,
- socijalnu skrb,
- primarnu zdravstvenu zaštitu,
- odgoj i osnovno obrazovanje,
- kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
- zaštitu potrošača,
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarnu zaštitu i civilnu zaštitu,
- promet na svom području te
- ostale poslove sukladno posebnim zakonima.
Grad Mali Lošinj obavlja poslove iz
samoupravnog djelokruga sukladno posebnim zakonima kojima se uređuju pojedine
djelatnosti iz stavka 1. ovog članka.
Poslovi iz samoupravnog djelokruga detaljnije
se utvrđuju odlukama Gradskog vijeća i Gradonačelnika u skladu sa zakonom i
ovim Statutom.
Članak
16.
Grad Mali Lošinj može organizirati obavljanje
pojedinih poslova iz članka 15. ovog Statuta zajednički s drugom jedinicom
lokalne samouprave ili više jedinica lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog
tijela, zajedničkog upravnog odjela ili službe, zajedničkog trgovačkog društva
ili zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova u skladu s posebnim
zakonom.
Odluku o načinu, uvjetima, kriterijima,
visini sredstava, nadzoru i kontroli izvršenja povjerenih poslova iz stavka 1.
ovog članka donosi Gradsko vijeće većinom glasova svih članova.
Sporazum o zajedničkom organiziranju poslova,
kojim se uređuju međusobni odnosi u obavljanju zajedničkih poslova, zaključuje
se na temelju odluke iz stavka 2. ovoga članka.
Članak
17.
Gradsko vijeće Grada Malog Lošinja, može
posebnom odlukom pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Grada, čije je
obavljanje od šireg interesa za građane na području više jedinica lokalne
samouprave prenijeti na Primorsko-goransku županiju ili na mjesni odbor na
području Grada Malog Lošinja, ako ocijeni da je to učinkovitije.
Gradsko vijeće Grada Malog Lošinja može
tražiti od županijske skupštine da Gradu Malom Lošinju, uz suglasnost
središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne
(regionalne) samouprave, povjeri obavljanje određenih poslova iz samoupravnog
djelokruga Primorsko-goranske županije, ako Grad Mali Lošinj može osigurati
dovoljno prihoda za njihovo obavljanje.
VI. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
Članak
18.
Građani mogu neposredno sudjelovati u
odlučivanju o lokalnim poslovima putem lokalnog referenduma i zbora građana, u
skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak
19.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja
o prijedlogu za promjenu Statuta Grada, o prijedlogu općeg akta, radi
prethodnog pribavljanja mišljenja stanovnika o promjeni područja Grada kao i o
drugim pitanjima određenim zakonom.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može temeljem odredaba zakona i ovog
Statuta, dati jedna trećina članova Gradskog vijeća, gradonačelnik, polovina
mjesnih odbora na području Grada i 20% birača upisanih u popis birača Grada.
Članak
20.
Referendum se može raspisati radi razrješenja
gradonačelnika i njegovog zamjenika u slučajevima i na način propisan zakonom.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može dati najmanje jedna trećina članova
Gradskog vijeća. Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od
vijećnika.
Prijedlog za raspisivanje referenduma o
pitanju razrješenja gradonačelnika i njegovog zamjenika može dati i 20% birača
upisanih u popis birača Grada Malog Lošinja. Prijedlog mora biti predan u
pisanom obliku i potpisan od birača.
Gradsko vijeće ne smije raspisati referendum
o razrješenju gradonačelnika i njegovog zamjenika prije proteka roka od 6
mjeseci od početka mandata gradonačelnika i njegovog zamjenika.
Ako na referendumu nije donesena odluka o
razrješenju gradonačelnika i njegovog zamjenika, novi referendum se ne smije
raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od dana održavanja prethodnog
referenduma.
Članak
21.
Gradsko vijeće je dužno razmotriti podneseni
prijedlog za raspisivanje referenduma, najkasnije u roku od 30 dana od dana
prijema prijedloga.
Ako Gradsko vijeće ne prihvati prijedlog za
raspisivanje referenduma, a prijedlog su dali birači sukladno članku 20. stavku
3. Statuta, Gradsko vijeće je dužno dati odgovor podnositeljima najkasnije u
roku od tri mjeseca od prijema prijedloga.
Članak
22.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži
naziv tijela koje raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje referendum,
naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku pitanja o kojem
će birači odlučivati, obrazloženje akta ili pitanja o kojima se raspisuje
referendum, referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više
prijedloga o kojima će birači odlučivati, te dan održavanja referenduma.
Članak
23.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani
koji imaju prebivalište na području Grada Malog Lošinja, odnosno na području za
koje se raspisuje referendum i upisani su u popis birača.
Članak
24.
Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz
članka 19. ovog Statuta obvezatna je za Gradsko vijeće.
Članak
25.
Postupak provođenja referenduma i odluke
donijete na referendumu podliježu nadzoru zakonitosti općih akata, kojeg
provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu
(regionalnu) samoupravu.
Članak
26.
Gradsko vijeće može odlučiti da se zatraži
mišljenje od zborova građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz
djelokruga Grada kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1.
ovog članka može dati jedna trećina vijećnika Gradskog vijeća i gradonačelnik.
Gradsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog
iz stavka 2. ovog članka u roku od 60 dana od dana zaprimanja prijedloga.
Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se
pitanja o kojima će se tražiti mišljenje od zborova građana te vrijeme u kojem
se mišljenje treba dostaviti.
Gradsko vijeće može sazvati mjesni zbor
građana i za dio područja mjesnog odbora koji čini zasebnu cjelinu odvojenu od
drugih dijelova naselja (dio naselja ili slično).
Članak
27.
Zbor građana saziva predsjednik Mjesnog
odbora u roku od 15 dana od dana donošenja odluke Gradskog vijeća.
Za pravovaljano izjašnjavanje na zboru
građana potrebna je prisutnost najmanje 5 % birača upisanih u popis birača
mjesnog odbora za čije područje je sazvan zbor građana.
Izjašnjavanje građana na zboru građana je
javno, a odluke se donose većinom glasova prisutnih građana.
Članak
28.
Građani imaju pravo predlagati Gradskom
vijeću donošenje određenog akta ili rješavanja određenog pitanja iz djelokruga
Gradskog vijeća.
Gradsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz
stavka l. ovog članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača
upisanih u popis birača Grada.
Gradsko vijeće dužno je dati odgovor
podnositeljima, najkasnije u roku od 3 mjeseca od prijema prijedloga.
Članak
29.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi
predstavke i pritužbe na rad tijela Grada Malog Lošinja kao i na rad njegovih
upravnih tijela, te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se
obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih
građanskih dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik
tijela Grada Malog Lošinja, odnosno pročelnik upravnog tijela, dužan je odgovoriti
u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke, odnosno pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovog članka
osigurava se ustanovljavanjem knjige pritužbi, postavljanjem sandučića za
predstavke i pritužbe, neposrednim komuniciranjem s ovlaštenim predstavnicima
tijela Grada, te ukoliko za to postoje tehničke pretpostavke, sredstvima
elektroničke komunikacije (e-mailom, kontakt obrascem na web stranicama).
VII. TIJELA GRADA MALOG LOŠINJA
Članak
30.
Tijela Grada Malog Lošinja su Gradsko vijeće
i Gradonačelnik.
1. GRADSKO VIJEĆE
Članak
31.
Gradsko vijeće predstavničko je tijelo
građana i tijelo lokalne samouprave, koje donosi odluke i akte u okviru prava i
dužnosti Grada, te obavlja i druge poslove u skladu sa Ustavom, zakonom i ovim
Statutom.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno
određeno nadležno tijelo za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga,
poslovi i zadaće koje se odnose na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga
u nadležnosti su Gradskog vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su
gradonačelnika.
Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovog
članka ne može utvrditi nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Gradsko
vijeće.
Članak
32.
Gradsko vijeće donosi:
- Statut Grada,
- Poslovnik o radu,
- odluku o uvjetima, načinu i postupku
gospodarenja nekretninama u vlasništvu Grada,
- proračun i odluku o izvršenju proračuna,
- polugodišnje i godišnje izvješće o
izvršenju proračuna,
- odluku o privremenom financiranju,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Grada Malog Lošinja čija ukupna vrijednost prelazi 0,5% iznosa
prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se
odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina, odnosno čija je pojedinačna
vrijednost veća od 1.000.000,00 kuna,
- odluku o promjeni granice Grada Malog
Lošinja,
- uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih
odjela i službi,
- osniva javne ustanove, ustanove, trgovačka
društva i druge pravne osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih,
komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Grad,
- daje prethodne suglasnosti na statute
ustanova, ukoliko zakonom ili odlukom o osnivanju nije drugačije propisano,
- donosi odluke o potpisivanju sporazuma o
suradnji s drugim jedinicama lokalne samouprave, u skladu sa općim aktom i
zakonom,
- raspisuje lokalni referendum,
- bira i razrješava predsjednika i
potpredsjednike Gradskog vijeća,
- bira i razrješava predsjednike i članove
radnih tijela Gradskog vijeća,
- odlučuje o pokroviteljstvu,
- donosi odluku o kriterijima, načinu i
postupku za dodjelu javnih priznanja i dodjeljuje javna priznanja,
- imenuje i razrješava i druge osobe određene
zakonom, ovim Statutom i posebnim odlukama Gradskog vijeća,
- donosi odluke i druge opće akte koji su mu
stavljeni u djelokrug zakonom i podzakonskim aktima.
U vrijeme kada Gradsko vijeće ne zasjeda,
predsjednik Gradskog vijeća može u ime Gradskog vijeća preuzeti pokroviteljstvo
društvene, znanstvene, kulturne, sportske ili druge manifestacije od značaja za
Grad Mali Lošinj. O preuzetom pokroviteljstvu predsjednik obavještava Gradsko
vijeće na prvoj sljedećoj sjednici Gradskog vijeća.
Članak
33.
Gradsko vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika koji se biraju većinom glasova svih članova Gradskog vijeća.
Potpredsjednici se u pravilu biraju sukladno
strukturi Gradskog vijeća.
Prijedlog za izbor predsjednika i
potpredsjednika može dati Odbor za izbor i imenovanja kao i najmanje 1/3
članova Gradskog vijeća.
Prijedlog za razrješenje predsjednika i
potpredsjednika može dati najmanje 1/3 članova Gradskog vijeća.
Funkcija predsjednika i potpredsjednika
vijeća je počasna i za to obnašatelji funkcije ne primaju plaću. Predsjednik i
potpredsjednici imaju pravo na naknadu troškova sukladno posebnoj odluci
Gradskog vijeća.
Članak
34.
Predsjednik Gradskog vijeća:
- zastupa Gradsko vijeće,
- saziva i organizira, te predsjedava
sjednicama Gradskog vijeća,
- predlaže dnevni red Gradskog vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja odluka i općih
akata,
- održava red na sjednici Gradskog vijeća,
- usklađuje rad radnih tijela,
- potpisuje odluke i akte koje donosi Gradsko
vijeće,
- brine o suradnji Gradskog vijeća i
Gradonačelnika,
- brine se o zaštiti prava vijećnika,
- obavlja i druge poslove određene zakonom i
Poslovnikom Gradskog vijeća.
Članak
35.
Gradsko vijeće čini 15 vijećnika.
Gradsko vijeće može imati i više od 15 vijećnika
ako je to potrebno da bi se osigurala odgovarajuća zastupljenost srpske
nacionalne manjine u Gradskom vijeću sukladno Ustavnom zakonu o pravima
nacionalnih manjina.
Članak
36.
Pripadnicima srpske nacionalne manjine
osigurava se zastupljenost u Gradskom vijeću biranjem jednog člana Gradskog
vijeća iz reda pripadnika srpske nacionalne manjine sukladno odredbama Ustavnog
zakona o pravima nacionalnih manjina.
Članak
37.
Mandat članova Gradskog vijeća traje četiri
godine.
Funkcija članova Gradskog vijeća je počasna i
za to vijećnik ne prima plaću.
Vijećnici imaju pravo na naknadu troškova u
skladu s posebnom odlukom Gradskog vijeća.
Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu
opozivi.
Članak
38.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka
vremena na koji je izabran:
- ako podnese ostavku koja je zaprimljena
najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice Gradskog vijeća i
ovjerena kod javnog bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste,
- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom
oduzeta odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske
odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen
na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom
pravomoćnosti presude,
- ako odjavi prebivalište s područja Grada
Malog Lošinja, danom odjave prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo
sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom
njegovog prestanka,
- smrću.
Članak
39.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata prihvati
obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću člana
predstavničkog tijela, mandat miruje, a za to vrijeme vijećnika zamjenjuje
zamjenik, u skladu s odredbama zakona.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti,
vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti vijećnika, ako podnese pisani zahtjev
predsjedniku Gradskog vijeća u roku od osam dana od dana prestanka obnašanja
nespojive dužnosti. Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja
pisanog zahtjeva.
Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja
dužnosti vijećnika jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak
40.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
- sudjelovati na sjednicama Gradskog vijeća,
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju
koje je na dnevnom redu sjednice Vijeća,
- predlagati Vijeću donošenje akata,
podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata,
- postavljati pitanja iz djelokruga rada
Gradskog vijeća,
- postavljati pitanja gradonačelniku i
zamjeniku gradonačelnika,
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela
Gradskog vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i
glasovati,
- tražiti i dobiti podatke, potrebne za
obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Grada te u svezi s tim koristiti
njihove stručne i tehničke usluge.
Vijećnik ne može biti pozvan na kaznenu i
prekršajnu odgovornost za izgovorene riječi, niti za glasovanje u radu Gradskog
vijeća.
Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka, koji
su kao tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje sazna za vrijeme
obnašanja dužnosti vijećnika.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti
utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika Gradskog vijeća.
Članak
41.
Poslovnikom Gradskog vijeća detaljnije se
uređuje način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje
prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti
predsjednika Gradskog vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih tijela,
način i postupak donošenja akata u Gradskom vijeću, postupak izbora i
razrješenja, sudjelovanje građana na sjednicama te druga pitanja od značaja za
rad Gradskog vijeća.
Gradsko vijeće posebnom odlukom uređuje
načela i standarde dobrog ponašanja predsjednika, potpredsjednika i članova
Gradskog vijeća, te predsjednika i članova radnih tijela Gradskog vijeća (u
nastavku teksta: nositelji političkih dužnosti) u obavljanju njihovih dužnosti.
1.1. RADNA TIJELA
Članak
42.
Radna tijela Gradskog vijeća su:
- Odbor za izbor i imenovanja,
- Odbor za statutarno pravna pitanja,
- Mandatna komisija.
Članak
43.
Odbor za izbor i imenovanja, predlaže:
- izbor i razrješenje predsjednika i
potpredsjednika Gradskog vijeća,
- izbor i razrješenje članova radnih tijela
Gradskog vijeća,
- imenovanje i razrješenje i drugih osoba
određenih ovim Statutom i drugim odlukama Gradskog vijeća,
- propise o primanjima vijećnika, te naknade
troškova vijećnicima za rad u Gradskom vijeću.
Članak
44.
Odbor za statutarno pravna pitanja:
- predlaže Statut Grada i Poslovnik Gradskog
vijeća,
- predlaže pokretanje postupka za izmjenu
Statuta odnosno Poslovnika Gradskog vijeća,
- razmatra prijedloge odluka i drugih općih
akata koje donosi Gradsko vijeće u pogledu njihove usklađenosti s Ustavom i
pravnim sustavom, te u pogledu njihove pravne obrade i o tome daje mišljene i
prijedloge Gradskom vijeću,
- obavlja i druge poslove određene ovim
Statutom.
Članak
45.
Mandatna komisija:
- na konstituirajućoj sjednici obavještava
Gradsko vijeće o provedenim izborima za Gradsko vijeće i imenima izabranih
vijećnika, temeljem objavljenih rezultata nadležnog izbornog povjerenstva o
provedenim izborima,
- obavještava Gradsko vijeće o podnesenim
ostavkama na vijećničku dužnost, te o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih
počinju obavljati vijećničku dužnost,
- obavještava Gradsko vijeće o mirovanju
mandata vijećnika i o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih počinju obavljati
vijećničku dužnost,
- obavještava Gradsko vijeće o prestanku
mirovanja mandata vijećnika,
- obavještava Gradsko vijeće o prestanku
mandata kada se ispune zakonom predviđeni uvjeti i obavještava Gradsko vijeće
da su ispunjeni zakonski uvjeti za početak mandata zamjeniku vijećnika.
Članak
46.
Gradsko vijeće može uz radna tijela osnovana
ovim Statutom, osnivati druga stalna i povremena radna tijela radi proučavanja
i razmatranja drugih pitanja iz djelokruga Gradskog vijeća, pripreme prijedloga
odluka i drugih akata, davanja mišljenja i prijedloga u svezi pitanja koja su
na dnevnom redu Gradskog vijeća.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada
radnih tijela utvrđuje Gradsko vijeće posebnim odlukama.
2. GRADONAČELNIK
Članak
47.
Gradonačelnik zastupa Grad i nositelj je
izvršne vlasti Grada.
Mandat gradonačelnika traje četiri godine.
U obavljaju izvršne vlasti gradonačelnik:
- priprema prijedloge općih akata,
- izvršava i osigurava izvršavanje općih
akata Gradskog vijeća,
- utvrđuje prijedlog proračuna Grada i
izvršenje proračuna,
- upravlja nekretninama, pokretninama i
imovinskim pravima u vlasništvu Grada, u skladu sa zakonom, ovim Statutom i
općim aktom Gradskog vijeća,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Grada Malog Lošinja čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5%
iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj
se odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, a najviše do
1.000.000,00 kuna, ako je stjecanje i otuđivanje planirano u proračunu i
provedeno u skladu sa zakonskim propisima,
- upravlja prihodima i rashodima Grada,
- upravlja raspoloživim novčanim sredstvima
na računu proračuna Grada,
- odlučuje o davanju suglasnosti za
zaduživanje pravnim osobama u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Grada
i o davanju suglasnosti za zaduživanje ustanova kojih je osnivač Grad,
- donosi pravilnik o unutarnjem redu za
upravna tijela Grada,
- imenuje i razrješava pročelnike upravnih
tijela,
- imenuje i razrješava unutarnjeg revizora,
- utvrđuje plan prijma u službu u upravna
tijela Grada,
- predlaže izradu prostornog plana kao i
njegove izmjene i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga
fizičkih i pravnih osoba,
- usmjerava djelovanje upravnih odjela i
službi Grada u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Grada, odnosno
poslova državne uprave, ako su preneseni Gradu,
- nadzire rad upravnih odjela i službi u
samoupravnom djelokrugu i poslovima državne uprave koji su preneseni Gradu,
- daje mišljenje o prijedlozima koje podnose
drugi ovlašteni predlagatelji,
- obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela
mjesnih odbora,
- obavlja i druge poslove predviđene ovim
Statutom i drugim propisima.
Gradonačelnik je dužan izvijestiti Gradsko
vijeće o danim suglasnostima za zaduživanje iz stavka 3. alineje 8.
ovog članka tromjesečno do
10. u mjesecu za prethodno izvještajno razdoblje.
Članak
48.
Gradonačelnik je odgovoran za ustavnost i
zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i
zakonitost akata upravnih tijela Grada.
Članak
49.
Gradonačelnik dva puta godišnje podnosi
polugodišnje izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine za razdoblje
srpanj-prosinac prethodne godine i do 15. rujna za razdoblje siječanj-lipanj
tekuće godine.
Gradsko vijeće može, pored izvješća iz stavka
1. ovog članka, od gradonačelnika tražiti izvješće o pojedinim pitanjima iz
njegovog djelokruga.
Gradonačelnik podnosi izvješće po zahtjevu iz
stavka 2. ovog članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva. Ukoliko
jedan zahtjev sadrži veći broj različitih pitanja, rok za podnošenje izvješća
iznosi 60 dana od dana primitka zahtjeva.
Gradsko vijeće ne može zahtijevati od
gradonačelnika izvješće o bitno podudarnom pitanju prije proteka roka od 6
mjeseci od ranije podnesenog izvješća o istom pitanju.
Članak
50.
Gradonačelnik u obavljanju poslova iz
samoupravnog djelokruga Grada:
- ima pravo obustaviti od primjene opći akt
Gradskog vijeća, ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis,
te zatražiti od Gradskog vijeća da u roku od 15 dana otkloni uočene nedostatke.
Ako Gradsko vijeće to ne učini, gradonačelnik je dužan u roku od osam dana o
tome obavijestiti predstojnika ureda državne uprave u Primorsko-goranskoj
županiji, te čelnika središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor nad
zakonitošću rada tijela jedinica lokalne samouprave,
- ima pravo obustaviti od primjene akt
Mjesnog odbora ako ocijeni da je taj akt u suprotnosti sa zakonom, Statutom i
općim aktima Gradskog vijeća.
Članak
51.
Gradonačelnik ima zamjenika koji zamjenjuje
gradonačelnika u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u
obavljanju svoje dužnosti.
Članak
52.
Gradonačelnik može obavljanje određenih
poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku, ali mu time ne prestaje
odgovornost za njihovo obavljanje.
Zamjenik gradonačelnika je u slučaju iz
stavka 1. ovog članka dužan pridržavati se uputa gradonačelnika.
Članak
53.
Gradonačelnik i zamjenik gradonačelnika sami
odlučuju hoće li dužnost obavljati profesionalno.
Gradonačelnik i zamjenik gradonačelnika dužni
su u roku od 8 dana od dana stupanja na dužnost dostaviti pisanu obavijest
nadležnoj službi u Gradu o tome da li će dužnost gradonačelnika, odnosno
dužnost zamjenika gradonačelnika, obnašati profesionalno.
Članak
54.
Gradonačelniku i zamjeniku gradonačelnika
mandat prestaje po sili zakona:
- danom podnošenja ostavke,
- danom pravomoćnosti odluke o oduzimanju
poslovne sposobnosti,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen radi počinjenja kaznenog djela protiv slobode i prava čovjeka i
građanina, Republike Hrvatske i vrijednosti zaštićenih međunarodnim pravom,
- danom odjave prebivališta s područja
jedinice,
- danom prestanka hrvatskog državljanstva,
- smrću.
Gradsko vijeće u roku od 8 dana obavještava
Vladu Republike Hrvatske o prestanku mandata gradonačelnika radi raspisivanja
prijevremenih izbora za novog gradonačelnika.
Ako mandat gradonačelnika prestaje u godini u
kojoj se održavaju redovni izbori, a prije njihovog održavanja, dužnost
gradonačelnika do kraja mandata obavlja zamjenik gradonačelnika.
Članak
55.
Gradonačelnik i njegov zamjenik mogu se
razriješiti u slučajevima i u postupku propisanom člankom 20. ovog Statuta.
Ako na referendumu bude donesena odluka o
razrješenju gradonačelnika i njegovog zamjenika, mandat im prestaje danom
objave rezultata referenduma, a Vlada Republike Hrvatske imenuje povjerenika
Vlade Republike Hrvatske za obavljanje poslova iz nadležnosti gradonačelnika.
VIII. OSTVARIVANJE PRAVA PRIPADNIKA
NACIONALNE MANJINE
Članak
56.
Pripadnici nacionalnih manjina u Gradu Malom
Lošinju sudjeluju u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima putem vijeća
nacionalnih manjina i predstavnika nacionalnih manjina.
Članak
57.
Vijeća i predstavnici nacionalnih manjina u
Gradu Malom Lošinju imaju pravo:
- predlagati tijelima Grada Malog Lošinja
mjere za unapređivanje položaja nacionalnih manjina u Gradu Malom Lošinju,
uključujući davanje prijedloga općih akata kojima se uređuju pitanja od značaja
za nacionalnu manjinu;
- isticati kandidate za dužnosti u tijelima
Grada Malog Lošinja;
- biti obaviješteni o svakom pitanju o kome
će raspravljati radno tijelo Gradskog vijeća, a tiče se položaja nacionalne
manjine;
Način, rokovi i postupak ostvarivanja prava
iz stavka 1. uredit će se poslovnikom Gradskog vijeća Grada Malog Lošinja.
Članak
58.
Gradonačelnik je dužan u pripremi prijedloga
općih akata od vijeća nacionalnih manjina, odnosno predstavnika nacionalnih
manjina osnovanih za područje Grada Malog Lošinja, zatražiti mišljenje i
prijedloge o odredbama kojima se uređuju prava i slobode nacionalnih manjina.
Članak
59.
Na području Grada, pripadnici nacionalnih
manjina imaju pravo koristiti i isticati simbole i zastave nacionalne manjine.
Zastava nacionalne manjine može se uz zastavu
Republike Hrvatske i zastavu Grada Malog Lošinja isticati na poslovnim zgradama
u kojima nacionalna manjina ima sjedište i u svečanim prigodama značajnim za
nacionalnu manjinu.
Članak
60.
Vijeća i predstavnici nacionalnih manjina
mogu u službene svrhe upotrebljavati i druge simbole i znamenja svoje
nacionalne manjine i to:
- u sastavu svojih pečata i žigova
- u natpisnim pločama na poslovnim zgradama u
kojima imaju sjedište te u službenim i svečanim prostorijama
- u zaglavljima službenih akata koje donose.
Članak
61.
U svečanim prigodama važnim za nacionalnu
manjinu može se izvoditi himna i/ili svečana pjesma nacionalne manjine.
Prije izvođenja himne i/ili svečane pjesme
nacionalne manjine, obvezatno se izvodi himna Republike Hrvatske.
Članak
62.
Grad Mali Lošinj, u skladu s mogućnostima
financijski pomaže rad kulturnih i drugih udruga koje osnivaju pripadnici
nacionalnih manjina, radi očuvanja nacionalnog i kulturnog identiteta.
Grad Mali Lošinj osigurava sredstva za rad
vijeća nacionalnih manjina i pripadnika nacionalne manjine.
IX. UPRAVNA TIJELA
Članak
63.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga Grada Malog Lošinja, utvrđenih zakonom i ovim Statutom, te
obavljanje poslova državne uprave koji su zakonom prenijeti na Grad,
ustrojavaju se upravna tijela Grada.
Ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela
uređuje se posebnom odlukom Gradskog vijeća.
Upravna tijela se ustrojavaju kao upravni
odjeli i službe (u daljnjem tekstu: upravna tijela).
Upravnim tijelima upravljaju pročelnici koje
na temelju javnog natječaja imenuje gradonačelnik.
Članak
64.
Upravna tijela u oblastima za koje su
ustrojeni i u okviru djelokruga utvrđenog posebnom odlukom, neposredno
izvršavaju i nadziru provođenje općih i pojedinačnih akata tijela Grada, te u
slučaju neprovođenja općeg akta poduzimaju propisane mjere.
Članak
65.
Upravna tijela samostalna su u okviru svog
djelokruga, a za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje
nadležnosti odgovorni su Gradonačelniku.
Članak
66.
Sredstva za rad upravnih tijela, osiguravaju
se u Proračunu Grada Malog Lošinja, Državnom proračunu i iz drugih prihoda u
skladu sa zakonom.
X. JAVNE SLUŽBE
Članak
67.
Grad Mali Lošinj u okviru samoupravnog
djelokruga osigurava obavljanje djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne
potrebe građana na području komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti, za koje
je zakonom utvrđeno da se obavljaju kao javna služba.
Članak
68.
Grad Mali Lošinj osigurava obavljanje
djelatnosti iz članka 66. ovog Statuta osnivanjem trgovačkih društva, javnih
ustanova, drugih pravnih osoba i vlastitih pogona.
U trgovačkim društvima u kojima Grad Mali
Lošinj ima udjele ili dionice Gradonačelnik je član skupštine društva, kao
zastupnik Grada.
Obavljanje određenih djelatnosti Grad Mali
Lošinj može povjeriti drugim pravnim i fizičkim osobama temeljem ugovora o
koncesiji.
XI. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak
69.
Na području Grada Malog Lošinja osnivaju se
mjesni odbori, kao oblici mjesne samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog
sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima.
Mjesni odbori se osnivaju za pojedina naselja
ili više međusobno povezanih manjih naselja ili za dijelove naselja koji čine
zasebnu razgraničenu cjelinu, na način i po postupku propisanom zakonom, ovim
Statutom i posebnom odlukom Gradskog vijeća, kojom se detaljnije uređuje
postupak i način izbora tijela mjesnog odbora.
Mjesni odbor je pravna osoba.
U ostvarivanju prava iz stavka 1. ovoga
članka, mjesni odbor dužan je uvažavati interes Grada Malog Lošinja u cjelini.
Članak
70.
Mjesni odbori na području Grada Malog Lošinja
su: Belej, Ćunski, Artatore, Ilovik, Nerezine-Sv. Jakov, Osor, Punta Križa,
Susak-Srakane, Unije, Ustrine i Veli Lošinj.
Područje i granice mjesnih odbora određuju se
posebnom odlukom Gradskog vijeća i prikazuju se na kartografskom prikazu koji
je sastavni dio te odluke.
Članak
71.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog
odbora može dati 10% građana upisanih u popis birača za područje za koje se
predlaže osnivanje mjesnog odbora, organizacije i udruženja građana, te
gradonačelnik.
U slučaju da prijedlog iz stavka 1. ovog
članka, daju građani ili njihove organizacije i udruženja, prijedlog se
dostavlja u pisanom obliku gradonačelniku.
Članak
72.
Gradonačelnik u roku od 15 dana od dana
primitka prijedloga utvrđuje da li je prijedlog podnesen na način i po postupku
utvrđenim zakonom i ovim Statutom.
Ukoliko gradonačelnik utvrdi da prijedlog
nije podnesen na propisani način i po propisanom postupku, obavijestit će
predlagatelja i zatražiti da u roku od 15 dana dopuni prijedlog za osnivanje
mjesnog odbora.
Pravovaljani prijedlog gradonačelnik upućuje
Gradskom vijeću, koje je dužno izjasniti se o prijedlogu u roku od 60 dana od
prijema prijedloga.
Članak
73.
U prijedlogu za osnivanje mjesnog odbora
navode se podaci o predlagatelju, području i granicama mjesnog odbora, sjedište
mjesnog odbora, osnove pravila mjesnog odbora te zadaci i izvori financiranja
mjesnog odbora.
Članak
74.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog
odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.
Članak
75.
Članove vijeća mjesnog odbora biraju građani
s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo na neposrednim izborima,
tajnim glasovanjem, na vrijeme od četiri godine.
Izbornu jedinicu za izbor članova vijeća
mjesnog odbora čini cijelo područje mjesnog odbora.
Postupak izbora vijeća mjesnog odbora uređuje
se posebnom odlukom Gradskog vijeća uz shodnu primjenu odredbe zakona kojim se
uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.
Članak
76.
Izbore za članove vijeća mjesnih odbora
raspisuje gradonačelnik u roku od 30 dana od dana donošenja odluke Gradskog
vijeća o osnivanju mjesnog odbora odnosno u roku od 30 dana od dana isteka
mandata ili raspuštanja vijeća mjesnog odbora.
Od dana raspisivanja izbora pa do dana izbora
ne može proteći manje od 30 dana niti više od 60 dana.
Članak
77.
Vijeće mjesnog odbora ima, uključujući i
predsjednika, 3 do 5 članova.
Broj članova vijeća mjesnog odbora se
određuje prema broju stanovnika na području mjesnog odbora.
Vijeće mjesnog odbora ima:
- 3 člana u mjesnom odboru koji ima do 100
stanovnika,
- 5 članova u mjesnom odboru koji ima više od
100 stanovnika.
Za člana vijeća mjesnog odbora može biti
biran hrvatski državljanin s navršenih 18 godina života koji ima prebivalište
na području mjesnog odbora.
Članak
78.
Vijeće mjesnog odbora:
- donosi program rada i izvješće o radu
mjesnog odbora,
- donosi plan malih komunalnih akcija,
utvrđuje njihove prioritete i realizira ih,
- donosi pravila mjesnog odbora,
- donosi poslovnik o radu,
- donosi financijski plan i godišnji obračun,
- bira i razrješava predsjednika i
potpredsjednika vijeća,
- saziva mjesne zborove građana,
- odlučuje o korištenju sredstava namjenjenih
mjesnom odboru u proračunu Grada Malog Lošinja,
- predlaže osnivanje mjesnih odbora, odnosno
daje mišljenje Gradskom vijeću o drugim inicijativama i prijedlozima za
osnivanje mjesnih odbora na njegovu području,
- surađuje s udrugama na svom području u
pitanjima u pitanjima od interesa za građane mjesnog odbora,
- te obavlja druge poslove utvrđene zakonom,
ovim Statutom i odlukama Gradskog vijeća i gradonačelnika.
Članak
79.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora:
- predstavlja mjesni odbor,
- saziva sjednice vijeća mjesnog odbora,
predlaže dnevni red, predsjedava sjednicama i potpisuje akte koje donosi vijeće
mjesnog odbora,
- vodi mjesne zborove građana,
- informira građane o pitanjima važnim za
mjesni odbor,
- brine o javnosti rada mjesnog odbora,
- obavlja i druge poslove koje mu povjeri
vijeće mjesnog odbora.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora za svoj rad
odgovoran je vijeću mjesnog odbora.
Članak
80.
Član vijeća mjesnog odbora ima pravo i
dužnost:
- prisustvovati sjednicama vijeća mjesnog
odbora,
- predlagati razmatranje pojedinih pitanja iz
djelokruga vijeća mjesnog odbora,
- raspravljati i izjašnjavati se o svim
pitanjima koja su na dnevnom redu sjednica vijeća mjesnog odbora,
- obavljati poslove i zadaće koje mu u okviru
svog djelokruga rada povjeri vijeće mjesnog odbora.
Član vijeća mjesnog odbora ima i druga prava
i dužnosti određena pravilima mjesnog odbora.
Članak
81.
Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog
odbora, osobito u pogledu vođenja brige o uređenju područja mjesnog odbora,
provođenjem manjih komunalnih akcija kojima se poboljšava komunalni standard
građana na području mjesnog odbora, vođenju brige o poboljšavanju
zadovoljavanja lokalnih potreba građana u oblasti zdravstva, socijalne skrbi,
kulture, športa i drugih lokalnih potreba na svom području.
Članak
82.
Pravilima mjesnog odbora detaljnije se
uređuje način konstituiranja, sazivanja i rad vijeća mjesnog odbora,
ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti članova vijeća mjesnog odbora,
ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika vijeća mjesnog odbora, način
odlučivanja, te druga pitanja od značaja za rad mjesnog odbora.
Članak
83.
Prihode mjesnog odbora čine prihodi od pomoći
i dotacija pravnih ili fizičkih osoba, te prihodi koje posebnom odlukom utvrdi
Gradsko vijeće.
Članak
84.
Vijeće mjesnog odbora, radi raspravljanja o
potrebama i interesima građana, te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od
lokalnog značenja, može sazivati zborove građana.
Zbor građana može se sazvati i za dio
područja mjesnog odbora koji čini zasebnu cjelinu.
Zbor građana vodi predsjednik mjesnog odbora
ili član vijeća mjesnog odbora kojeg odredi vijeće.
Članak
85.
Stručne i administrativne poslove za potrebe
mjesnog odbora obavljaju upravna tijela Grada na način propisan općim aktom
kojim se uređuje ustrojstvo i način rada upravnih tijela Grada.
Članak
86.
Inicijativu i prijedlog za promjenu područja
mjesnog odbora mogu dati tijela mjesnog odbora i gradonačelnik.
O inicijativi i prijedlogu iz prethodnog
stavka Gradsko vijeće donosi odluku uz prethodno pribavljeno mišljenje građana
mjesnog odbora za koje se traži promjena područja.
Članak
87.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog
odbora obavlja gradonačelnik.
Gradonačelnik može u postupku provođenja
nadzora nad zakonitošću rada mjesnog odbora raspustiti vijeće mjesnog odbora,
ako ono učestalo krši odredbe ovog Statuta, pravila mjesnog odbora i ne
izvršava povjerene mu poslove.
XII. IMOVINA I FINANCIRANJE GRADA MALOG
LOŠINJA
Članak
88.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te
imovinska prava koja pripadaju Gradu Malom Lošinju, čine imovinu Grada Malog
Lošinja.
Članak
89.
Imovinom Grada upravljaju gradonačelnik i
Gradsko vijeće u skladu s odredbama ovog Statuta, pažnjom dobrog domaćina.
Gradonačelnik u postupku upravljanja imovinom
Grada donosi pojedinačne akte glede upravljanja imovinom, na temelju općeg akta
Gradskog vijeća o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja nekretninama u
vlasništvu Grada.
Članak
90.
Grad Mali Lošinj ima prihode kojima u okviru
svog samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Grada Malog Lošinja su:
- gradski porezi, prirez, naknade, doprinosi
i pristojbe, u skladu sa zakonom i posebnim odlukama Gradskog vijeća,
- prihodi od stvari u vlasništvu Grada i imovinskih
prava,
- prihod od trgovačkih društava i drugih
pravnih osoba u vlasništvu Grada odnosno u kojima Grad ima udjele ili dionice,
- prihodi od koncesija,
- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za
prekršaje koje propiše Grad Mali Lošinj u skladu sa zakonom,
- udio u zajedničkim porezima s
Primorsko-goranskom županijom i Republikom Hrvatskom, te dodatni udio u porezu
na dohodak za decentralizirane funkcije prema posebnom zakonu,
- sredstva pomoći i dotacije Republike
Hrvatske predviđena u Državnom proračunu,
- drugi prihodi određeni zakonom.
Članak
91.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka, te
utvrđeni iznosi izdataka i drugih plaćanja Grada Malog Lošinja iskazuju se u
proračunu Grada Malog Lošinja.
Svi prihodi i primici proračuna moraju biti
raspoređeni u proračunu i iskazani po izvorima iz kojih potječu.
Svi izdaci proračuna moraju biti utvrđeni u
proračunu i uravnoteženi s prihodima i primicima.
Članak
92.
Proračun Grada Malog Lošinja i odluka o
izvršenju proračuna donosi se za proračunsku godinu i vrijedi za godinu za koju
je donesen.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest
mjeseci, koja počinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca.
Članak
93.
Gradsko vijeće donosi proračun za sljedeću
proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim zakonom.
Ukoliko se proračun za sljedeću proračunsku
godinu ne može donijeti u propisanom roku, Gradsko vijeće donosi odluku o
privremenom financiranju na način i postupku propisanim zakonom i to najduže za
razdoblje od prva tri mjeseca proračunske godine.
Članak
94.
Ako se tijekom proračunske godine smanje
prihodi i primici ili povećaju izdaci utvrđeni proračunom, proračun se mora
uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama
i dopunama proračuna po postupku propisnom za donošenje proračuna.
Članak
95.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje
Grada nadzire Gradsko vijeće.
Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost
korištenja proračunskih sredstava Grada nadzire Ministarstvo financija.
XIII. AKTI GRADA
Članak
96.
Gradsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja
utvrđenih zakonom i ovim Statutom donosi Statut, Poslovnik, proračun, odluku o
izvršenju proračuna, odluke i druge opće akte i zaključke.
Gradsko vijeće donosi rješenja i druge
pojedinačne akte, kada u skladu sa zakonom rješava o pojedinačnim stvarima.
Članak
97.
Gradonačelnik u poslovima iz svog djelokruga
donosi odluke, zaključke, pravilnike, te opće akte kada je za to ovlašten
zakonom ili općim aktom Gradskog vijeća.
Članak
98.
Radna tijela Gradskog vijeća donose zaključke
i preporuke.
Članak
99.
Gradonačelnik osigurava izvršenje općih akata
iz članka 94. ovog Statuta, na način i u postupku propisanom ovim Statutom, te
obavlja nadzor nad zakonitošću rada upravnih tijela.
Članak
100.
Upravna tijela Grada u izvršavanju općih
akata Gradskog vijeća donose pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima,
obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog
članka, može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Primorsko- goranske
županije.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se
primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih propisa.
U izvršavanju općih akata Gradskog vijeća
pojedinačne akte donose i pravne osobe kojima su odlukom Gradskog vijeća, u
skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.
Članak
101.
Pojedinačni akti kojima se rješava o obvezi
razreza gradskih poreza, doprinosa i naknada donose se u skraćenom upravnom
postupku.
Skraćeni upravni postupak provodi se i kod
donošenja pojedinačnih akata kojima se rješava o pravima, obvezama i interesima
fizičkih i pravnih osoba od strane pravnih osoba kojima je Grad Mali Lošinj
osnivač.
Protiv pojedinačnih akata Gradskog vijeća i
gradonačelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drugačije propisano, ne
može se izjaviti žalba, već se može pokrenuti upravni spor.
Članak
102.
Nadzor nad zakonitošću općih akata Gradskog
vijeća u njegovom samoupravnom djelokrugu obavlja ured državne uprave u
Primorsko-goranskoj županiji i nadležna središnja tijela državne uprave, svako
u svojem djelokrugu.
Članak
103.
Detaljnije odredbe o aktima Grada Malog
Lošinja i postupku donošenja akata utvrđuje se Poslovnikom Gradskog vijeća.
Članak
104.
Opći akti se prije nego što stupe na snagu,
objavljuju u Službenom glasilu Primorsko-goranske županije.
Opći akti stupaju na snagu osmog dana od dana
objave, osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga, općim aktom propisano da
opći akt stupa na snagu danom objave.
Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.
XIV. JAVNOST RADA
Članak
105.
Rad Gradskog vijeća, gradonačelnika i
upravnih tijela Grada je javan.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Gradskog vijeća u skladu s odredbama
Poslovnika Gradskog vijeća.
Članak
106.
Javnost rada Gradskog vijeća osigurava se:
- javnim održavanjem sjednica,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u
službenom glasilu Primorsko-goranske županije i na web stranicama Grada Malog
Lošinja.
Javnost rada gradonačelnika osigurava se:
- održavanjem konferencija za medije,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u
službenom glasilu Primorsko-goranske županije i na web stranicama Grada Malog
Lošinja.
Javnost rada upravnih tijela Grada osigurava
se izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja.
XV. SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak
107.
Način djelovanja gradonačelnika i zamjenika
gradonačelnika u obnašanju javnih dužnosti uređen je posebnim zakonom.
Članak
108.
Gradsko vijeće posebnom odlukom propisuje tko
se smatra lokalnim dužnosnikom u obnašanju javne vlasti te uređuje sprječavanje
sukoba interesa između privatnog i javnog interesa u obnašanju javne vlasti.
XVI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
109.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti
jedna trećina vijećnika Gradskog vijeća, gradonačelnik i Odbor za
statutarno-pravna pitanja.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se
predsjedniku Gradskog vijeća.
Gradsko vijeće, većinom glasova svih
vijećnika, odlučuje da li će pristupiti raspravi o predloženoj promjeni
Statuta.
Ako se ni nakon ponovljene rasprave ne donese
odluka da će se pristupiti raspravi o predloženoj promjeni, isti prijedlog se
ne može ponovno staviti na dnevni red Gradskog vijeća, prije isteka roka od
šest mjeseci od dana zaključivanja rasprave o prijedlogu.
Članak
110.
Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju
Statuta Grada Malog Lošinja (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
31/02, 19/05, 29/06, 32/06, 22/07, 13/08 i 7/09) i zakona, uskladit će se s
odredbama ovog Statuta i zakona kojim se uređuje pojedino područje u zakonom
propisanom roku.
Članak
111.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Grada Malog Lošinja (»Službene novine Primorsko-goranske
županije« broj 31/02, 19/05, 29/06, 32/06, 22/07, 13/08 i 7/09).
Klasa: 012-03/09-01/05
Ur. broj: 2213/01-01-09-6
Mali Lošinj, 13. srpnja 2009.
GRAD
MALI LOŠINJ
GRADSKO VIJEĆE
Predsjednik
Anto
Nedić, prof., v. r.