40.
Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01,
60/01-vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka 90.
Statuta Grada Crikvenice (»Službene novine PGŽ« broj 26/01 i 8/06) Gradsko vijeće
Grada Crikvenice, na sjednici održanoj 14. srpnja 2009. donosi
STATUT
GRADA CRIKVENICE
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Statutom se podrobnije uređuje
samoupravni djelokrug Grada Crikvenice, njegova obilježja, javna priznanja,
ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela Grada Crikvenice, način obavljanja
poslova, oblici neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju, provođenje
referenduma u pitanjima iz samoupravnog djelokruga, mjesna samouprava,
ustrojstvo i rad javnih službi, suradnja s drugim jedinicama lokalne i područne
(regionalne) samouprave, te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i
obveza Grada Crikvenice.
Izrazi koji se koriste u ovom Statutu, a koji
imaju rodno značenje, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu,
obuhvaćaju na jednak način muški i ženski rod.
Članak
2.
Grad Crikvenica je jedinica lokalne
samouprave na području utvrđenom Zakonom o područjima županija, gradova i
općina u Republici Hrvatskoj.
Područje Grada Crikvenice čine naselja:
Crikvenica, Dramalj, Jadranovo i Selce.
Granice Grada Crikvenice idu granicama rubnih
katastarskih općina koje se nalaze unutar njegovog područja, i to: k.o.
Crikvenica, k.o. Dramalj (k.o. Sv. Jelena), k.o. Jadranovo (k.o. Sv. Jakov) i
k.o. Selce.
Granice Grada Crikvenice mogu se mijenjati na
način i po postupku koji su propisani zakonom.
Članak
3.
Grad Crikvenica je pravna osoba.
Sjedište Grada Crikvenice je u Crikvenici,
Ulica kralja Tomislava 85.
Tijela i upravna tijela Grada Crikvenice
imaju pečate.
Način uporabe i čuvanje pečata uređuje se
posebnom odlukom koju donosi gradonačelnik.
II. OBILJEŽJA GRADA CRIKVENICE
Članak
4.
Grad Crikvenica ima svoj grb i zastavu.
Grb Grada Crikvenice čini štit koji se
sastoji od jednog polja plave boje. U tom plavom polju je srebrni crikvenički
kaštel s tornjem crkve i mostom u istoj boji, a iza istog raste zlatna palma.
Zastava Grada Crikvenice je žute boje s
gradskim grbom smještenim u sjecištima dijagonala. Omjer širine i dužine
zastave je 1:2.
Grb i zastava koriste se na način kojim se
ističe tradicija i dostojanstvo Grada Crikvenice.
Gradsko vijeće posebnom odlukom utvrđuje
način isticanja, uporabe i čuvanja grba i zastave Grada Crikvenice.
Članak
5.
Dan Grada Crikvenice je 14. kolovoza, kada je
1412. godine Crikvenica prvi put spomenuta u pisanom dokumentu, kojim knez
Nikola IV. Frankopan daruje kaštel- samostan uz crkvu Pavlinima.
U Gradu Crikvenici svečano se slave još i 15.
kolovoza, Velika Gospa zaštitnica Crikvenice, 22. svibnja, Dan svete Jelene
zaštitnice Dramlja, 25. srpnja, Dan svetog Jakova, zaštitnika Jadranova, 25.
studenoga, Dan svete Katarine zaštitnice Selca, Mala Gospa 08. rujna, i 16.
travnja, Dan oslobođenja od fašizma.
Članak
6.
Grad Crikvenica njeguje i štiti korijene i
tradiciju čakavskog zavičajnog narječja.
III. JAVNA PRIZNANJA
Članak
7.
Radi odavanja priznanja za iznimna postignuća
i doprinos od osobitog značenja za razvitak i ugled Grada Crikvenice, a osobito
za uspjehe iz područja gospodarstva, znanosti, kulture, zdravstva i socijalne
skrbi, odgoja i obrazovanja, sporta i tehničke kulture, zaštite okoliša te
drugih javnih djelatnosti, Grad Crikvenice dodjeljuje javna priznanja.
Gradsko vijeće Grada Crikvenice odlučuje o
dodjeli javnih priznanja Grada Crikvenice.
Članak
8.
Javna priznanja Grada Crikvenice su:
1. Počasni građanin Grada Crikvenice,
2. Nagrada Grada Crikvenice za životno djelo,
3. Godišnja nagrada Grada Crikvenice i
4. Zahvalnica Grada Crikvenice.
Članak
9.
Uvjeti za dodjelu javnih priznanja, njihov
izgled i oblik, kriterij i postupnost njihove dodjele, tijela koja provode
postupak i dodjeljuju priznanja, uređuju se posebnom odlukom Gradskog vijeća.
IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I
PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak
10.
Ostvarujući zajednički interes u
unapređivanju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Grad Crikvenica uspostavlja i održava suradnju s drugim
jedinicama lokalne samouprave u zemlji i inozemstvu, u skladu sa zakonom i međunarodnim
ugovorima.
Članak
11.
Gradsko vijeće donosi odluku o uspostavljanju
suradnje, odnosno o sklapanju sporazuma (ugovora, povelje, memoranduma i sl.) o
suradnji s pojedinim jedinicama lokalne samouprave, kada ocijeni da postoji
dugoročan i trajan interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti za njezino
razvijanje.
Kriteriji za uspostavljanje suradnje, te
postupak donošenja odluke uređuje se posebnom odlukom Gradskog vijeća.
Sporazum o suradnji Grada Crikvenice i općine
ili grada druge države objavljuje se u službenom glasilu Grada Crikvenice.
V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak
12.
Grad Crikvenica je samostalan u odlučivanju u
poslovima iz samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i
zakonom, te podliježe samo nadzoru zakonitosti rada i akata tijela Grada
Crikvenice.
Članak
13.
Grad Crikvenica u samoupravnom djelokrugu
obavlja poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju prava građana,
a koji nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima, i to osobito
poslove koji se odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- komunalno gospodarstvo,
- brigu o djeci,
- socijalnu skrb,
- primarnu zdravstvenu zaštitu,
- odgoj i osnovno obrazovanje,
- odgoj i obrazovanje
- kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
- zaštitu potrošača,
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarnu zaštitu i civilnu zaštitu,
- promet na svom području te
- ostale poslove sukladno posebnim zakonima.
Grad Crikvenica obavlja poslove iz samoupravnog
djelokruga sukladno posebnim zakonima kojima se uređuju pojedine djelatnosti iz
stavka 1. ovog članka.
Poslovi iz samoupravnog djelokruga detaljnije
se utvrđuju odlukama Gradskog vijeća i Gradonačelnika u skladu sa zakonom i
ovim Statutom.
Članak
14.
Grad Crikvenica može organizirati obavljanje
pojedinih poslova iz članka 13. ovog Statuta zajednički s drugom jedinicom
lokalne samouprave ili više jedinica lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog
tijela, zajedničkog upravnog odjela ili službe, zajedničkog trgovačkog društva
ili zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova u skladu s posebnim
zakonom.
Odluku o obavljanju poslova na način propisan
u stavku 1. ovog članka donosi Gradsko vijeće, temeljem koje se zaključuje
sporazum o zajedničkom organiziranju poslova, kojim se uređuju međusobni odnosi
u obavljanju zajedničkih poslova.
Članak
15.
Gradsko vijeće Grada Crikvenice, može
posebnom odlukom pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Grada, čije je
obavljanje od šireg interesa za građane na području više jedinica lokalne
samouprave, prenijeti na Primorsko- goransku županiju , u skladu s njezinim
Statutom.
VI. NESPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
Članak
16.
Građani mogu neposredno odlučivati i
sudjelovati u odlučivanju o lokalnim poslovima putem lokalnog referenduma (u
daljnjem tekstu: referenduma), zbora građana, podnošenja prijedloga u skladu sa
zakonom i ovim Statutom.
Članak
17 .
Referendum se može raspisati radi odlučivanja
o prijedlogu o promjeni Statuta Grada, o prijedlogu općeg akta, radi prethodnog
pribavljanja mišljenja stanovnika o promjeni područja Grada, kao i o drugim
pitanjima određenim zakonom.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može temeljem odredaba zakona i ovog
Statuta, dati jedna trećina članova Gradskog vijeća, gradonačelnik, polovina
mjesnih odbora na području Grada i 20% birača upisanih u popis birača Grada.
Članak
18.
Referendum se može raspisati radi razrješenja
gradonačelnika i njegovih zamjenika u slučaju:
- kada krše ili ne izvršavaju odluke Gradskog
vijeća,
- kada svojim radom prouzroče Gradu
Crikvenici znatnu materijalnu štetu odnosno štetu u iznosu od 1% od proračuna
Grada Crikvenice u tekućoj godini (napomena: za jedinice lokalne samouprave u
kojima 1% od proračuna iznosi preko 500.000 kuna tada je znatna materijalna
šteta, šteta u iznosu od 500.000 kuna i više).
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može dati najmanje jedna trećina članova
Gradskog vijeća. Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od
vijećnika.
Prijedlog za raspisivanje referenduma o pitanju
razrješenja gradonačelnika i njegovih zamjenika može dati i 20% birača upisanih
u popis birača Grada Crikvenice.
Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i
potpisan od birača.
Gradsko vijeće ne smije raspisati referendum
o razrješenju gradonačelnika i njegovih zamjenika prije proteka roka od 6
mjeseci od početka mandata gradonačelnika i njegovih zamjenika.
Ako na referendumu nije donesena odluka o
razrješenju gradonačelnika i njegovih zamjenika, novi referendum se ne smije
raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od dana održavanja prethodnog
referenduma.
Članak
19.
Gradsko vijeće je dužno razmotriti podneseni
prijedlog za raspisivanje referenduma, najkasnije u roku od 30 dana od dana
prijema prijedloga.
Ako Gradsko vijeće ne prihvati prijedlog za
raspisivanje referenduma, a prijedlog su dali birači sukladno članku 18. stavku
3. Statuta, Gradsko vijeće je dužno dati odgovor podnositeljima najkasnije u
roku od tri mjeseca od prijema prijedloga.
Članak
20.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži
naziv tijela koje raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje
referendum, naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku
pitanja o kojem će birači odlučivati, obrazloženje akta ili pitanja o kojima se
raspisuje referendum, referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više
prijedloga o kojima će birači odlučivati, te dan održavanja referenduma.
Članak
21.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani
koji imaju prebivalište na području Grada Crikvenice, odnosno na području za
koje se raspisuje referendum i upisani su u popis birača.
Članak
22.
Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz
članka 18. ovog Statuta obvezatna je za Gradsko vijeće.
Članak
23.
Postupak provođenja referenduma i odluke
donijete na referendumu podliježu nadzoru zakonitosti općih akata, kojeg
provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu
(regionalnu) samoupravu.
Članak
24.
Gradsko vijeće može tražiti mišljenje od
zborova građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Grada,
kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1.
ovog članka može dati jedna trećina vijećnika Gradskog vijeća i Gradonačelnik.
Gradsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog
iz stavka 2. ovog članka u roku od 60 dana od dana zaprimanja prijedloga.
Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se
pitanja o kojima će se tražiti mišljenje od zborova građana te vrijeme u kojem
se mišljenje treba dostaviti.
Članak
25.
Zbor građana saziva predsjednik Gradskog
vijeća u roku od 15 dana od dana donošenja odluke Gradskog vijeća.
Za pravovaljano izjašnjavanje na zboru
građana potrebna je prisutnost najmanje 5 % birača upisanih u popis birača
mjesnog odbora za čije područje je sazvan zbor građana.
Izjašnjavanje građana na zboru građana je
javno, a odluke se donose većinom glasova prisutnih građana.
Članak
26.
Građani imaju pravo predlagati Gradskom
vijeću donošenje određenog akta ili rješavanja određenog pitanja iz djelokruga
Gradskog vijeća.
Gradsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz
stavka 1. ovog članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača
upisanih u popis birača Grada.
Gradsko vijeće dužno je dati odgovor
podnositeljima, najkasnije u roku od 3 mjeseca od prijema prijedloga.
Članak
27.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi
predstavke i pritužbe na rad tijela Grada Crikvenice kao i na rad njegovih
upravnih tijela, te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se
obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih
građanskih dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik
tijela Grada Crikvenice odnosno pročelnik upravnog tijela dužan je odgovoriti
najkasnije u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke, odnosno pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovog članka
osigurava se ustanovljavanjem knjige pritužbi, postavljanjem sandučića za
predstavke i pritužbe, neposrednim komuniciranjem s ovlaštenim predstavnicima
tijela Grada, te ukoliko za postoje tehničke pretpostavke, sredstvima
elektroničke komunikacije (e-mailom, kontakt obrascem na web stranicama i dr.
VII. TIJELA GRADA CRIKVENICE
Članak
28.
Tijela Grada Crikvenice su Gradsko vijeće i
Gradonačelnik.
1. GRADSKO VIJEĆE
Članak
29.
Gradsko vijeće predstavničko je tijelo
građana i tijelo lokalne samouprave, koje donosi odluke i akte u okviru prava i
dužnosti Grada, te obavlja i druge poslove u skladu s Ustavom, zakonom i ovim
Statutom.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno
određeno nadležno tijelo za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga,
poslovi i zadaće koje se odnose na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga
u nadležnosti su Gradskog vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su
gradonačelnika.
Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovog
članka ne može utvrditi nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Gradsko
vijeće.
Članak
30.
Gradsko vijeće donosi:
- Statut Grada,
- Poslovnik o radu,
- odluku o uvjetima, načinu i postupku
gospodarenja nekretninama u vlasništvu Grada,
- proračun i odluku o izvršenju proračuna,
- godišnje izvješće o izvršenju proračuna,
- odluku o privremenom financiranju,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Grada Crikvenice čija ukupna vrijednost prelazi 0,5% iznosa
prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se
odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina, odnosno čija je
pojedinačna vrijednost veća od 1.000.000 kuna,
- odluku o promjeni granice Grada Crikvenice,
- uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih
odjela i službi,
- donosi odluku o kriterijima za ocjenjivanje
službenika i načinu provođenja ocjenjivanja,
- osniva javne ustanove, ustanove, trgovačka
društva i druge pravne osobe za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih
i drugih djelatnosti od interesa za Grad,
- daje prethodne suglasnosti na statute
ustanova, ukoliko zakonom ili odlukom o osnivanju nije drugačije propisano,
- donosi odluke o potpisivanju sporazuma o
suradnji s drugim jedinicama lokalne samouprave, u skladu sa općim aktom i
zakonom,
- raspisuje lokalni referendum,
- bira i razrješava predsjednika i
potpredsjednike Gradskog vijeća,
- bira i razrješava predsjednike i članove
radnih tijela Gradskog vijeća,
- odlučuje o pokroviteljstvu,
- donosi odluku o kriterijima, načinu i
postupku za dodjelu javnih priznanja i dodjeljuje javna priznanja,
- imenuje i razrješava i druge osobe određene
zakonom, ovim Statutom i posebnim odlukama Gradskog vijeća,
- donosi odluke i druge opće akte koji su mu
stavljeni u djelokrug zakonom i podzakonskim aktima,
- donosi odluku o zaduženjima, davanju
jamstva i suglasnosti na zaduženja.
Članak
31.
Gradsko vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika.
Dužnost predsjednika i potpredsjednika
Gradskog vijeća je počasna i za to obnašatelji dužnosti ne primaju plaću.
Predsjednik i potpredsjednici imaju pravo na naknadu za rad sukladno posebnoj
odluci Gradskog vijeća.
Ostala prava i dužnosti predsjednika i
potpredsjednika Gradskog vijeća utvrđuju se Poslovnikom Gradskog vijeća.
Članak
32.
Predsjednik Gradskog vijeća:
- zastupa Gradsko vijeće,
- saziva i organizira, te predsjedava
sjednicama Gradskog vijeća,
- predlaže dnevni red Gradskog vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja odluka i općih
akata,
- održava red na sjednici Gradskog vijeća,
- usklađuje rad radnih tijela,
- potpisuje odluke i akte koje donosi Gradsko
vijeće,
- brine o suradnji Gradskog vijeća i
Gradonačelnika,
- brine se o zaštiti prava vijećnika,
- brine o javnosti rada Gradskog vijeća,
- obavlja i druge poslove određene zakonom i
Poslovnikom Gradskog vijeća.
Članak
33.
Gradsko vijeće čini 17 članova izabranih na
način propisan zakonom.
Članak
34.
Mandat članova Gradskog vijeća traje četiri
godine.
Dužnost članova Gradskog vijeća je počasna i
za to član vijeća ne prima plaću.
Članovi Gradskog vijeća imaju pravo na
naknadu za rad u skladu s posebnom odlukom Gradskog vijeća.
Članovi Gradskog vijeća nemaju obvezujući
mandat i nisu opozivi.
Članak
35.
Članu Gradskog vijeća prestaje mandat prije
isteka vremena na koji je izabran:
- ako podnese ostavku koja je zaprimljena
najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice Gradskog vijeća i
ovjerena kod javnog bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste,
- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom
oduzeta odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske
odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen
na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom
pravomoćnosti presude,
- ako odjavi prebivalište s područja Grada
Crikvenice, danom odjave prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo
sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom
njegovog prestanka,
- smrću.
Članak
36.
Članu Gradskog vijeća koji za vrijeme
trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona
nespojiva s dužnošću člana predstavničkog tijela, mandat miruje, a za to
vrijeme člana Gradskog vijeća zamjenjuje zamjenik, u skladu s odredbama zakona.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti,
član Gradskog vijeća nastavlja s obnašanjem dužnosti vijećnika, ako podnese
pisani zahtjev predsjedniku Gradskog vijeća u roku od osam dana od dana
prestanka obnašanja nespojive dužnosti. Mirovanje mandata prestaje osmog dana
od dana podnošenja pisanog zahtjeva.
Član Gradskog vijeća može tražiti
nastavljanje obnašanja dužnosti člana Gradskog vijeća jedanput u tijeku
trajanja mandata.
Članak
37.
Član Gradskog vijeća ima prava i dužnosti:
- sudjelovati na sjednicama Gradskog vijeća,
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju
koje je na dnevnom redu sjednice Vijeća,
- predlagati Vijeću donošenje akata,
podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata,
- postavljati pitanja iz djelokruga rada
Gradskog vijeća,
- postavljati pitanja gradonačelniku i
zamjenicima gradonačelnika,
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela
Gradskog vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i
glasovati,
- prihvatiti se članstva istovremeno u
najviše dva radna tijela u koje ga izabere Gradsko vijeće,
- tražiti i dobiti podatke, potrebne za
obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Grada te u svezi s tim koristiti
njihove stručne i tehničke usluge.
Član Gradskog vijeća ne može biti pozvan na
kaznenu i prekršajnu odgovornost za izgovorene riječi, niti za glasovanje u
radu Gradskog vijeća.
Član Gradskog vijeća je dužan čuvati tajnost
podataka, koji su kao tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje
sazna za vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.
Član Gradskog vijeća ima i druga prava i
dužnosti utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika Gradskog vijeća.
Članak
38.
Poslovnikom Gradskog vijeća detaljnije se
uređuje način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje
prava, obveza i odgovornosti člana Gradskog vijeća , ostvarivanje prava i
dužnosti predsjednika Gradskog vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih
tijela, način i postupak donošenja akata u Gradskom vijeću, postupak izbora i
razrješenja, sudjelovanje građana na sjednicama te druga pitanja od značaja za
rad Gradskog vijeća.
Gradsko vijeće posebnom odlukom uređuje
načela i standarde dobrog ponašanja predsjednika, potpredsjednika i članova
Gradskog vijeća, te predsjednika i članova radnih tijela Gradskog vijeća (u
nastavku teksta: nositelji političkih dužnosti) u obavljanju njihovih dužnosti.
1.1. RADNA TIJELA
Članak
39.
Gradsko vijeće osniva radna tijela za
proučavanje i razmatranje pojedinih pitanja, za pripremu i podnošenje
odgovarajućih prijedloga iz djelokruga Gradskog vijeća, za praćenje provođenja
utvrđene politike i izvršavanja općih i drugih akata Gradskog vijeća, za
koordinaciju u rješavanju pojedinih pitanja te za izvršavanje određenih poslova
i zadataka za Gradsko vijeće.
Naziv, sastav, broj članova, djelokrug i
način rada tijela iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje se posebnom odlukom o
osnivanju radnih tijela.
Poslovnikom Gradskog vijeća Grada Crikvenice
podrobnije se uređuje način konstituiranja, sazivanje, rad i tijek sjednice,
glasovanje i vođenje zapisnika kao i održavanje reda na sjednici Gradskog
vijeća, prava predsjednika i potpredsjednika te članova Gradskog vijeća.
Članak
40.
U cilju aktivnog uključivanja u javni život
Grada Crikvenice, Gradsko vijeće osniva Savjet mladih Grada Crikvenice kao
svoje savjetodavno tijelo.
Osnivanje, djelokrug rada, postupak izbora
članova te druga pitanja od značaja za rad Savjeta mladih Grada Crikvenice
uređuju se odlukom Gradskog vijeća.
2. GRADONAČELNIK
Članak
41.
Gradonačelnik zastupa Grad Crikvenicu i
nositelj je izvršne vlasti u Gradu Crikvenici.
Gradonačelnik i zamjenici Gradonačelnika
biraju se na neposrednim izborima sukladno posebnom zakonu.
Članak
42.
Gradonačelnik je odgovoran za obavljanje
poslova državne uprave prenijetih u djelokrug tijela Grada Crikvenice
ovlaštenim tijelima središnje državne uprave.
Mandat gradonačelnika traje četiri godine.
Članak
43.
U obavljaju izvršne vlasti gradonačelnik:
- priprema prijedloge općih akata,
- izvršava i osigurava izvršavanje općih
akata Gradskog vijeća
- utvrđuje prijedlog proračuna Grada i
izvršenje proračuna,
- upravlja nekretninama, pokretninama i
imovinskim pravima u vlasništvu Grada u skladu sa zakonom, ovim Statutom i
općim aktom Gradskog vijeća,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Grada Crikvenice čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5%
iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj
se odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, a najviše do
1.000.000 kuna, ako je stjecanje i otuđivanje planirano u proračunu i provedeno
u skladu sa zakonskim propisima,
- upravlja prihodima i rashodima Grada,
- upravlja raspoloživim novčanim sredstvima
na računu proračuna Grada,
- donosi pravilnik o unutarnjem redu za
upravna tijela Grada,
- imenuje i razrješava pročelnike upravnih
tijela,
- imenuje i razrješava unutarnjeg revizora,
- utvrđuje plan prijma u službu u upravna
tijela Grada,
- predlaže izradu prostornog plana, kao i
njegove izmjene i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga
fizičkih i pravnih osoba,
- usmjerava djelovanje upravnih odjela i
službi Grada u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Grada, odnosno
poslova državne uprave, ako su preneseni Gradu,
- nadzire rad upravnih odjela i službi u
samoupravnom djelokrugu i poslovima državne uprave,
- daje mišljenje o prijedlozima koje podnose
drugi ovlašteni predlagatelji,
- obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela
mjesnih odbora,
- obavlja i druge poslove predviđene ovim
Statutom i drugim propisima.
Članak
44.
Gradonačelnik je odgovoran za ustavnost i
zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i
zakonitost akata upravnih tijela Grada.
Članak
45.
Gradonačelnik podnosi godišnje izvješće
sukladno zakonu i polugodišnja izvješća o svom radu i to do 1. ožujka tekuće
godine za prethodnu godinu i do 15. rujna za razdoblje siječanj-lipanj tekuće
godine.
Gradsko vijeće može, pored izvješća iz stavka
1. ovog članka, od gradonačelnika tražiti izvješće o pojedinim pitanjima iz
njegovog djelokruga.
Gradonačelnik podnosi izvješće po zahtjevu iz
stavka 2. ovog članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva. Ukoliko
jedan zahtjev sadrži veći broj različitih pitanja, rok za podnošenje izvješća
iznosi 60 dana od dana primitka zahtjeva.
Gradsko vijeće ne može zahtijevati od
gradonačelnika izvješće o bitno podudarnom pitanju prije proteka roka od 6
mjeseci od ranije podnesenog izvješća o istom pitanju.
Članak
46.
Gradonačelnik u obavljanju poslova iz
samoupravnog djelokruga Grada:
- ima pravo obustaviti od primjene opći akt
Gradskog vijeća, ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis,
te zatražiti od Gradskog vijeća da u roku od 15 dana otkloni uočene nedostatke.
Ako Gradsko vijeće to ne učini, gradonačelnik je dužan u roku od osam dana o
tome obavijestiti predstojnika ureda državne uprave u Primorsko-goranskoj
županiji , te čelnika središnjeg tijela državne uprave ovlaštenog za nadzor nad
zakonitošću rada tijela jedinica lokalne samouprave,
- ima pravo obustaviti od primjene akt
mjesnog odbora ako ocijeni da je taj akt u suprotnosti sa zakonom, Statutom i
općim aktima Gradskog vijeća.
Članak
47.
Gradonačelnik ima dva zamjenika, koji
zamjenjuju gradonačelnika u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga
spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti.
Članak
48.
Gradonačelnik može obavljanje određenih
poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku odnosno zamjenicima, ali mu time
ne prestaje odgovornost za njihovo obavljanje.
Zamjenik gradonačelnika je u slučaju iz
stavka 1. ovog članka dužan pridržavati se uputa gradonačelnika.
Članak
49.
Gradonačelnik dužnost obavlja profesionalno.
Zamjenici gradonačelnika sami odlučuju da li
će dužnost obavljati profesionalno, o čemu u roku od 8 dana od dana stupanja na
dužnost dostavljaju pisanu obavijest.
Članak
50.
Gradonačelniku i zamjeniku/cima gradonačelnika
mandat prestaje po sili zakona:
- danom podnošenja ostavke,
- danom pravomoćnosti odluke o oduzimanju
poslovne sposobnosti,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen radi počinjenja kaznenog djela protiv slobode i prava čovjeka i
građanina, Republike Hrvatske i vrijednosti zaštićenih međunarodnim pravom,
- danom odjave prebivališta s područja
jedinice,
- danom prestanka hrvatskog državljanstva,
- smrću.
Gradsko vijeće u roku od 8 dana obavještava
Vladu Republike Hrvatske o prestanku mandata gradonačelnika radi raspisivanja
prijevremenih izbora za novog gradonačelnika.
Ako mandat gradonačelnika prestaje u godini u
kojoj se održavaju redovni izbori, a prije njihovog održavanja, dužnost
gradonačelnika do kraja mandata obavlja zamjenik gradonačelnika kojeg će
odrediti gradonačelnik zadnjeg radnog dana godine koja prethodni izbornoj.
Ako prestane mandat zamjeniku gradonačelnika
prijevremeni izbori se neće raspisivati.
Članak
51.
Gradonačelnik i njegovi zamjenici mogu se
razriješiti u slučajevima i u postupku propisanom člankom 20. ovog Statuta.
Ako na referendumu bude donesena odluka o
razrješenju gradonačelnika i njegovih zamjenika, mandat im prestaje danom
objave rezultata referenduma, a Vlada Republike Hrvatske imenuje povjerenika
Vlade Republike Hrvatske za obavljanje poslova iz nadležnosti gradonačelnika.
VII. OSTVARIVANJE PRAVA PRIPADNIKA
NACIONALNE/NIH MANJINE/NA
Članak
52.
Pripadnici nacionalnih manjina u Gradu
Crikvenice sudjeluju u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima putem
vijeća nacionalnih manjina i predstavnika nacionalnih manjina.
Članak
53.
Vijeća i predstavnici nacionalnih manjina u
Gradu Crikvenici imaju pravo:
- predlagati tijelima Grada Crikvenice mjere
za unapređivanje položaja nacionalnih manjina u Gradu Crikvenice, uključujući
davanje prijedloga općih akata kojima se uređuju pitanja od značaja za
nacionalnu manjinu;
- biti obaviješteni o svakom pitanju o kome
će raspravljati radno tijelo Gradskog vijeća, a tiče se položaja nacionalne
manjine.
Način, rokovi i postupak ostvarivanja prava
iz stavka 1. uredit će se poslovnikom Gradskog vijeća Grada Crikvenice.
Članak
54.
Gradonačelnik je dužan u pripremi prijedloga
općih akata od vijeća nacionalnih manjina, odnosno predstavnika nacionalnih
manjina osnovanih za područje Grada Crikvenice, zatražiti mišljenje i
prijedloge o odredbama kojima se uređuju prava i slobode nacionalnih manjina.
Članak
55.
Zastava nacionalne manjine može se uz zastavu
Republike Hrvatske i zastavu Grada Crikvenice isticati na poslovnim zgradama u
kojima nacionalna manjina ima sjedište i u svečanim prigodama značajnim za
nacionalnu manjinu.
Članak
56.
U svečanim prigodama važnim za nacionalnu manjinu
može se izvoditi himna i/ili svečana pjesma nacionalne manjine.
Prije izvođenja himne i/ili svečane pjesme
nacionalne manjine, obvezatno se izvodi himna Republike Hrvatske.
Članak
57.
Grad Crikvenica, u skladu s mogućnostima
financijski pomaže rad kulturnih i drugih udruga koje osnivaju pripadnici
nacionalnih manjina, radi očuvanja nacionalnog i kulturnog identiteta.
Grad Crikvenica osigurava sredstva za rad
vijeća nacionalnih manjina i pripadnika nacionalne manjine.
VIII. UPRAVNA TIJELA
Članak
58.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga Grada Crikvenice, utvrđenih zakonom i ovim Statutom, te obavljanje
poslova državne uprave koji su zakonom prenijeti na Grad, ustrojavaju se
upravna tijela Grada.
Ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela
uređuje se posebnom odlukom Gradskog vijeća.
Članak
59.
Upravna tijela u oblastima za koje su
ustrojena i u okviru djelokruga utvrđenog posebnom odlukom, neposredno
izvršavaju i nadziru provođenje općih i pojedinačnih akata tijela Grada, te u
slučaju neprovođenja općeg akta poduzimaju propisane mjere.
Članak
60.
Upravna tijela samostalna su u okviru svog
djelokruga, a za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje
nadležnosti odgovorna su Gradonačelniku.
Upravnim tijelima upravljaju pročelnici koje
na temelju javnog natječaja imenuje Gradonačelnik.
Gradonačelnik može razriješiti pročelnike iz
stavka 1. ovoga članka u slučajevima određenim zakonom.
Članak
61.
Sredstva za rad upravnih tijela, osiguravaju
se u Proračunu Grada Crikvenice, Državnom proračunu i iz drugih prihoda u
skladu sa zakonom.
IX. JAVNE SLUŽBE
Članak
62.
Grad Crikvenica u okviru samoupravnog
djelokruga osigurava obavljanje djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne
potrebe građana na području komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti, za
koje je zakonom utvrđeno da se obavljaju kao javna služba.
Članak
63.
Grad Crikvenica osigurava obavljanje
djelatnosti iz članka 62. ovog Statuta osnivanjem trgovačkih društva, javnih
ustanova, drugih pravnih osoba i vlastitih pogona.
U trgovačkim društvima u kojima Grad
Crikvenica ima udjele ili dionice gradonačelnik je član skupštine društva
(napomena: gradonačelnik zastupa Grad kao pravnu osobu koja ima udjele ili
dionice).
Obavljanje određenih djelatnosti Grad
Crikvenica može povjeriti drugim pravnim i fizičkim osobama temeljem ugovora o
koncesiji.
X. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak
64.
Na području Grada Crikvenice osnivaju se
mjesni odbori, kao oblici mjesne samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog
sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima.
Mjesni odbor osniva se statutom jedinice
lokalne samouprave kao oblik neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o
lokalnim poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život građana.
Mjesni odbori se osnivaju za pojedina naselja
ili više međusobno povezanih manjih naselja ili za dijelove naselja koji čine
zasebnu razgraničenu cjelinu, na način i po postupku propisanom zakonom, ovim
Statutom i posebnom odlukom Gradskog vijeća, kojom se detaljnije uređuje
postupak i način izbora tijela mjesnog odbora.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak
65.
Na području Grada Crikvenice mjesni odbori
su:
1. Mjesni odbor Crikvenica - centar;
2. Mjesni odbor Crikvenica - zapad;
3. Mjesni odbor Crikvenica - istok;
4. Mjesni odbor Dramalj;
5. Mjesni odbor Jadranovo;
6. Mjesni odbor Selce.
Područje i granice mjesnih odbora određuju se
posebnom odlukom Gradskog vijeća i prikazuju se na kartografskom prikazu koji
je sastavni dio te odluke.
Članak
66.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje novog
mjesnog odbora, koji u odnosu na ostale dijelove čini zasebnu razgraničenu
cjelinu (dio naselja), mogu dati Gradsko vijeće, vijeće mjesnog odbora,
najmanje 10% građana-birača s područja postojećeg mjesnog odbora, njihove
organizacije i udruženja.
Prijedlog sadrži podatke o:
- podnositelju inicijative odnosno
predlagatelju,
- imenu mjesnog odbora,
- području i granicama mjesnog odbora,
- sjedištu mjesnog odbora.
O inicijativi i prijedlogu za izdvajanje
dijela iz mjesnog odbora odlučuje Gradsko vijeće uz prethodno pribavljeno mišljenje
vijeća mjesnog odbora na koje se promjena odnosi.
Članak
67.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog
odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.
Vijeće mjesnog odbora biraju građani s
područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo. Članovi vijeća biraju se
neposredno tajnim glasovanjem, a na postupak izbora shodno se primjenjuju
odredbe zakona kojim se uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica
lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Izbore za članove vijeća mjesnih odbora
raspisuje Gradsko vijeće.
Mandat članova vijeća mjesnog odbora traje
četiri godine.
Vijeće mjesnog odbora ima 7 članova.
Dužnosti članova vijeća mjesnog odbora su
počasne.
Članak
68.
Vijeće mjesnog odbora:
- donosi program rada i izvješće o radu
mjesnog odbora,
- donosi plan malih komunalnih akcija i
utvrđuje prioritet u njihovoj realizaciji (alternativa: odnosno hitne
intervencije u MO),
- donosi pravila mjesnog odbora,
- donosi poslovnik o radu,
- donosi financijski plan i godišnji obračun,
- bira i razrješuje predsjednika i
potpredsjednika vijeća mjesnog odbora,
- saziva mjesne zborove građana,
- predlaže osnivanje mjesnih odbora, odnosno
daje mišljenje Gradskom vijeću o drugim inicijativama i prijedlozima za
osnivanje mjesnih odbora na njegovu području,
- surađuje s drugim mjesnim odborima na
području Grada Crikvenice,
- surađuje s udrugama na svom području u
pitanjima od interesa za građane mjesnog odbora,
- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom,
ovim Statutom te odlukama Gradskog vijeća.
Članak
69.
Vijeće mjesnog odbora predlaže Gradskom
vijeću:
- rješenja od interesa za svoje područje u
postupcima izrade i donošenja prostornih i drugih planskih dokumenata Grada
Crikvenice i njihova ostvarenja te drugih akata od utjecaja na život i rad
područja mjesnog odbora,
- predlaže mjere za razvoj komunalne
infrastrukture i uređenja naselja,
- predlaže imenovanje ulica, javnih prometnih
površina, parkova, škola, vrtića i drugih objekata na području mjesnog odbora,
- predlaže promjenu područja mjesnog odbora.
Članak
70.
Vijeće mjesnog odbora iz svog sastava tajnim
glasovanjem bira predsjednika i potpredsjednika vijeća na vrijeme od četiri
godine.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora predstavlja
mjesni odbor i za svoj rad odgovara vijeću mjesnog odbora, a za obavljanje
poslova koji su mu prenijeti iz samoupravnog djelokruga odgovara
gradonačelniku.
Članak
71.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora:
- predstavlja mjesni odbor i vijeće mjesnog
odbora,
- saziva sjednice vijeća, predlaže dnevni
red, predsjeda sjednicama vijeća i potpisuje akte vijeća,
- provodi i osigurava provođenje odluka
vijeća te izvješćuje o provođenju odluka vijeća,
- surađuje s predsjednikom Gradskog vijeća,
- informira građane o pitanjima važnim za
mjesni odbor,
- obavlja druge poslove koje mu povjeri
vijeće mjesnog odbora i Gradsko vijeće Grada Crikvenice.
Članak
72.
Član vijeća mjesnog odbora ima prava i
dužnosti:
- prisustvovati sjednicama vijeća mjesnog
odbora,
- predlagati vijeću mjesnog odbora
razmatranje pojedinih pitanja iz njegova djelokruga,
- raspravljati i izjašnjavati se o svim
pitanjima koji su na dnevnom redu vijeća mjesnog odbora,
- obavljati poslove i zadaće koje mu u okviru
svoga djelokruga povjeri vijeće mjesnog odbora.
Član vijeća mjesnog odbora ima i druga prava
i dužnosti određena pravilima mjesnog odbora.
Članak
73.
Vijeće mjesnog odbora, radi rasprave o
potrebama i interesima građana te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od
mjesnog značenja, može sazivati mjesne zborove građana.
Mjesni zbor građana saziva se za cijeli ili
za dio područja mjesnog odbora koji čini određenu cjelinu.
Mjesni zbor građana vodi predsjednik vijeća
mjesnog odbora ili član vijeća mjesnog odbora kojeg odredi vijeće.
Članak
74.
Vijeće mjesnog odbora donosi godišnji program
rada mjesnog odbora.
Program rada iz stavka 1. ovoga članka sadrži
planirane aktivnosti i izvore sredstava za ostvarenje programa, a mora se
zasnivati na realnim potrebama i mogućnostima.
Program iz stavka 1. ovoga članka donosi se
najkasnije do 15. listopada tekuće godine, za narednu godinu.
Jedan primjerak programa iz stavka 1. ovoga
članka dostavlja se Gradonačelniku najkasnije do kraja listopada.
Članak
75.
Pod malim komunalnim akcijama iz članka 68.
ovoga Statuta podrazumijeva se gradnja, uređivanje i održavanje manjih objekata
komunalne infrastrukture individualne i zajedničke potrošnje i manjih javnih
objekata kojima se poboljšava komunalni standard građana na području mjesnog
odbora, a koji nisu obuhvaćeni drugim programima (manji dijelovi mjesne mreže
za priključak na vodovod, kanalizaciju, električnu energiju, zelene površine,
parkovi i dječja igrališta, putovi, sporedne ceste i nogostupi, fontane,
vjerski, kulturni, športski i drugi javni objekti).
Članak
76.
Osnovama pravila mjesnog odbora smatraju se
odredbe članka 67. do 75. ovoga Statuta.
Članak
77.
Sredstva za obavljanje poslova povjerenih
mjesnim odborima odnosno za rad vijeća mjesnih odbora osiguravaju se u gradskom
proračunu.
Kriteriji za utvrđivanje i podjelu sredstava
u gradskom proračunu za mjesne odbore utvrdit će se posebnom odlukom Gradskog
vijeća.
Članak
78.
Mjesni odbori organiziraju odgovarajući način
administrativnog i financijskog poslovanja za svoje potrebe, sukladno
propisima.
Gradska upravna tijela osiguravaju
odgovarajuće uvjete radi pružanja pomoći mjesnim odborima u obavljanju
administrativnih, računovodstvenih i drugih odgovarajućih poslova, na način
uređen posebnom odlukom Gradskog vijeća Grada Crikvenice.
Članak
79.
U svom radu mjesni odbor mora se pridržavati
zakona i ovoga Statuta.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog
odbora obavlja Gradonačelnik.
Gradonačelnik može u postupku provođenja
nadzora nad zakonitošću rada mjesnog odbora raspustiti vijeće mjesnog odbora,
ako ono učestalo krši odredbe ovog Statuta, pravila mjesnog odbora i ne
izvršava povjerene mu poslove.
XI. IMOVINA I FINANCIRANJE GRADA CRIKVENICE
Članak
80.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te
imovinska prava koja pripadaju Gradu Crikvenici, čine imovinu Grada Crikvenice.
Članak
81.
Imovinom Grada upravljaju Gradonačelnik i
Gradsko vijeće u skladu s odredbama ovog Statuta pažnjom dobrog domaćina.
Gradonačelnik u postupku upravljanja imovinom
Grada donosi pojedinačne akte glede upravljanja imovinom, na temelju općeg akta
Gradskog vijeća o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja nekretninama u
vlasništvu Grada.
Članak
82.
Grad Crikvenica ima prihode kojima u okviru
svog samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Grada Crikvenice su:
- gradski porezi, prirez, naknade, doprinosi
i pristojbe, u skladu sa zakonom i posebnim odlukama Gradskog vijeća,
- prihodi od stvari u vlasništvu Grada i
imovinskih prava,
- prihod od trgovačkih društava i drugih
pravnih osoba u vlasništvu Grada odnosno u kojima Grad ima udjele ili dionice,
- prihodi od koncesija,
- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za
prekršaje koje propiše Grad Crikvenica u skladu sa zakonom,
- udio u zajedničkim porezima s
Primorsko-goranskom županijom i Republikom Hrvatskom, te dodatni udio u porezu
na dohodak za decentralizirane funkcije prema posebnom zakonu,
- sredstva pomoći i dotacije Republike
Hrvatske predviđena u Državnom proračunu,
- drugi prihodi određeni zakonom.
Članak
83.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka, te
utvrđeni iznosi izdataka i drugih plaćanja Grada Crikvenica iskazuju se u
proračunu Grada Crikvenice.
Svi prihodi i primici proračuna moraju biti
raspoređeni u proračunu i iskazni po izvorima iz kojih potječu.
Svi izdaci proračuna moraju biti utvrđeni u
proračunu i uravnoteženi s prihodima i primicima.
Članak
84.
Proračun Grada Crikvenice i odluka o
izvršenju proračuna donosi se za proračunsku godinu i vrijedi za godinu za koju
je donesen.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest
mjeseci, koja počinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca.
Članak
85.
Gradsko vijeće donosi proračun za sljedeću
proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim zakonom.
Ukoliko se proračun za sljedeću proračunsku
godinu ne može donijeti u propisanom roku, Gradsko vijeće donosi odluku o
privremenom financiranju na način i postupku propisanim zakonom i to najduže za
razdoblje od prva tri mjeseca proračunske godine.
Članak
86.
Ako se tijekom proračunske godine smanje
prihodi i primici ili povećaju izdaci utvrđeni proračunom, proračun se mora
uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama
i dopunama proračuna po postupku propisnom za donošenje proračuna.
Članak
87.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje
Grada nadzire Gradsko vijeće.
Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost
korištenja proračunskih sredstava Grada nadzire Ministarstvo financija.
XII. AKTI GRADA
Članak
88.
Gradsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja
utvrđenih zakonom i ovim Statutom donosi Statut Grada Crikvenice, Poslovnik
Gradskog vijeća, proračun, odluku o izvršenju proračuna, godišnji izvještaj o
izvršenju proračuna, odluke i druge opće akte i zaključke, te daje
vjerodostojna tumačenja općih akata Gradskog vijeća.
Gradsko vijeće donosi rješenja i druge
pojedinačne akte kada u skladu sa zakonom rješava o pojedinačnim stvarima.
Članak
89.
Gradonačelnik u poslovima iz svog djelokruga
donosi odluke, zaključke, rješenja, pravilnike, te opće akte kada je za to
ovlašten zakonom.
Gradonačelnik donosi i druge pojedinačne akte
kada, u skladu sa zakonom, rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba.
Članak
90.
Radna tijela Gradskog vijeća donose
zaključke, izvješća, preporuke i prijedloge.
Članak
91.
Gradonačelnik osigurava izvršenje općih akata
iz članka 90. ovog Statuta, na način i u postupku propisanom ovim Statutom, te
obavlja nadzor nad zakonitošću rada upravnih tijela.
Članak
92.
Upravna tijela Grada u izvršavanju općih
akata Gradskog vijeća donose pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima,
obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog
članka, može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Primorsko- goranske
županije.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se
primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih propisa.
U izvršavanju općih akata Gradskog vijeća
pojedinačne akte donose i pravne osobe kojima su odlukom Gradskog vijeća, u
skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.
Članak
93.
Pojedinačni akti kojima se rješava o obvezi
razreza gradskih poreza, doprinosa i naknada donose se u skraćenom upravnom
postupku.
Skraćeni upravni postupak provodi se i kod
donošenja pojedinačnih akata kojima se rješava o pravima, obvezama i interesima
fizičkih i pravnih osoba od strane pravnih osoba kojima je Grad Crikvenica
osnivač.
Protiv pojedinačnih akata Gradskog vijeća i
gradonačelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drugačije propisano, ne
može se izjaviti žalba, već se može pokrenuti upravni spor.
Članak
94.
Nadzor nad zakonitošću općih akata Gradskog
vijeća u njegovom samoupravnom djelokrugu obavlja ured državne uprave u
Primorsko-goranskoj županiji i nadležna središnja tijela državne uprave, svako
u svojem djelokrugu.
Članak
95.
Detaljnije odredbe o aktima Grada Crikvenice
i postupku donošenja akata utvrđuju se Poslovnikom Gradskog vijeća.
Članak
96.
Opći akti stupaju na snagu osmog dan od dana
objave, osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga, općim aktom propisano da
opći akt stupa na snagu danom objave.
Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.
XIII. JAVNOST RADA
Članak
97.
Rad Gradskog vijeća, Gradonačelnika i
upravnih tijela Grada je javan.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Gradskog vijeća u skladu s odredbama
Poslovnika Gradskog vijeća.
Članak
98.
Javnost rada Gradskog vijeća osigurava se:
- javnim održavanjem sjednica,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u
službenom glasilu Grada Crikvenice i na web stranicama Grada Crikvenice.
Nazočnost javnosti može se isključiti samo
iznimno, u slučajevima predviđenim posebnim zakonima i Poslovnikom Gradskog
vijeća.
Članak
99.
Javnost rada gradonačelnika osigurava se:
- održavanjem redovitih konferencija za
novinare, najmanje jednom mjesečno,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u
službenom glasilu Grada Crikvenice i na web stranicama Grada Crikvenice.
Javnost rada upravnih tijela Grada osigurava
se izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja.
Tjedni i dnevni raspored radnog vremena kao i
druga pitanja u vezi s radnim vremenom u upravnim tijelima utvrđuje
Gradonačelnik.
Građani i pravne osobe moraju biti na
prikladan način javno obaviješteni o radnom vremenu, uredovnim danima i drugim
važnim pitanjima za rad upravnih tijela Grada Crikvenice.
XIV. SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak
100.
Način djelovanja gradonačelnika i zamjenika
gradonačelnika u obnašanju javnih dužnosti uređen je posebnim zakonom.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
101.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti
6 članova Gradskog vijeća, gradonačelnik i Odbor za statut, poslovnik i propise
Gradskog vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se
predsjedniku Gradskog vijeća.
Gradsko vijeće, većinom glasova svih
vijećnika, odlučuje o predloženoj promjeni Statuta.
Članak
102.
Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju
Statuta Grada Crikvenice i zakona (»Službene novine Primorsko- goranske
županije« br. 26/01 i 8/06), uskladit će se s odredbama ovog Statuta i zakona
kojim se uređuje pojedino područje u zakonom propisanom roku.
Do donošenja općih akata u skladu s odredbama
ovoga Statuta primjenjivat će se opći akti Grada Crikvenice u onim odredbama
koje nisu u suprotnosti s odredbama zakona i ovoga Statuta.
U slučaju suprotnosti odredbi općih akata iz
stavka 1. ovoga članka neposredno će se primjenjivati odredbe zakona i ovoga
Statuta.
Članak
103.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
objave u službenom glasilu Grada Crikvenice.
Danom stupanja na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Grada Crikvenice (»Službene novine Primorsko- goranske županije«
broj 26/01 i 8/06).
Klasa: 012-01/09-01/02
Ur. broj: 2107/01-01-09- 3
Crikvenica, 14. srpnja 2009.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA CRIKVENICE
Predsjednik
Gradskog vijeća Grada Crikvenice
dr. sc. Dragan Magaš, v.r.