24.
Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 -
vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka 27. stavka 1.
točke 1. Statuta Općine Viškovo (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 24/01, 15/04 i 6/06) Općinsko vijeće Općine Viškovo, na 2. sjednici
održanoj 9. srpnja 2009. godine donosi
STATUT
OPĆINE VIŠKOVO
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Statutom se podrobnije uređuje
samoupravni djelokrug Općine Viškovo, njezina obilježja, javna priznanja,
suradnja s drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave,
neposrednog sudjelovanje građana u odlučivanju, provođenje referenduma o
pitanjima iz samoupravnog djelokruga, ovlasti i način rada tijela Općine Viškovo,
ostvarivanje prava pripadnika nacionalnih manjina, ustrojstvo i rad javnih
službi, mjesnu samoupravu te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i
obveza Općine Viškovo.
Članak
2.
Općina Viškovo je jedinica lokalne
samouprave.
Naziv i područje Općine Viškovo određeni su
zakonom.
Granice Općine Viškovo u prirodi su
obilježene na način utvrđen posebnim propisima.
Granice Općine Viškovo mogu se mijenjati na
način i po postupku propisanom zakonom.
Članak
3.
Općina Viškovo je pravna osoba.
Sjedište Općine Viškovo je u Viškovu, Vozišće
3.
II. OBILJEŽJA OPĆINE VIŠKOVO
Članak
4.
Općina Viškovo ima grb, zastavu, a može imati
i svečanu pjesmu.
Obilježjima iz stavka 1. ovog članka
predstavlja se Općina Viškovo i izražava pripadnost Općini Viškovo.
Način uporabe i zaštita obilježja Općine
Viškovo utvrđeni su posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak
5.
Grb Općine Viškovo: u plavome polju
zlatno/žuto »zvončarsko« zvono s bijelim konopom, u glavi štita bijelo pero.
Članak
6.
Zastava Općine Viškovo: zastava omjera 1:2
crvene boje sa žuto obrubljenim grbom Općine Viškovo u sredini.
Članak
7.
Dan Općine Viškovo je 15. travnja i taj se
dan svečano slavi kao općinski blagdan.
U Općini Viškovo se svečano obilježava
blagdan Sv. Mateja, zaštitnika Općine Viškovo 21. rujna.
III. JAVNA PRIZNANJA
Članak
8.
Općinsko vijeće dodjeljuje javna priznanja za
iznimna dostignuća i doprinos od osobitog značenja za razvitak i ugled Općine
Viškovo, a naročito za uspjehe u unapređivanju gospodarstva, znanosti, kulture,
zaštite i unapređivanja čovjekovog okoliša, športa, tehničke kulture,
zdravstva, skrbi o djeci, starijima i nemoćnima i drugih javnih djelatnosti te
za poticanje aktivnosti koje su tome usmjerene.
Članak
9.
Uvjeti za dodjelu javnih priznanja, njihov
izgled i oblik, kriterij i postupnost njihove dodjele, tijela koja provode
postupak i dodjeljuju priznanja, uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I
PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak
10.
Ostvarujući zajednički interes u
unapređivanju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Općina Viškovo
uspostavlja i održava suradnju s drugim jedinicama lokalne samouprave u zemlji
i inozemstvu, u skladu sa zakonom i međunarodnim ugovorima. Suradnja se može
ostvariti kroz zajednička udruženja i asocijacije, s time da Općina Viškovo
može donijeti odluku o pristupanju nacionalnoj udruzi općina i drugim
gradovima.
Članak
11.
Općinsko vijeće donosi odluku o
uspostavljanju suradnje, odnosno o sklapanju sporazuma (ugovora, povelje, memoranduma
i sl.), o suradnji sa pojedinim jedinicama lokalne samouprave, kada ocijeni da
postoji dugoročan i trajan interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti za
njezino razvijanje.
Kriteriji za uspostavljanje suradnje te
postupak donošenja odluke uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak
12.
Sporazum o suradnji Općine Viškovo i općine
ili grada druge države objavljuje se u službenom glasilu Primorsko-goranske
županije.
V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak
13.
Općina Viškovo je samostalna u odlučivanju u
poslovima iz samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i zakonom te podliježe samo
nadzoru zakonitosti rada i akata tijela Općine Viškovo.
Članak
14.
Općina Viškovo u samoupravnom djelokrugu
obavlja poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju potrebe
građana, a koji nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima i to
osobito poslove koji se odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- komunalno gospodarstvo,
- brigu o djeci,
- socijalnu skrb,
- primarnu zdravstvenu zaštitu,
- odgoj i osnovno obrazovanje,
- kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
- zaštitu potrošača,
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarnu zaštitu i civilnu zaštitu,
- promet na svom području te
- ostale poslove sukladno posebnim zakonima.
Općina Viškovo obavlja poslove iz
samoupravnog djelokruga sukladno posebnim zakonima kojima se uređuju pojedine
djelatnosti iz stavka 1. ovog članka.
Poslovi iz samoupravnog djelokruga detaljnije
se utvrđuju odlukama Općinskog vijeća i Općinskog načelnika u skladu sa zakonom
i ovim Statutom.
Članak
15.
Općina Viškovo može organizirati obavljanje
pojedinih poslova iz članka 14. ovog Statuta zajednički s drugom jedinicom
lokalne samouprave ili više jedinica lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog
tijela, zajedničkog upravnog odjela ili službe, zajedničkog trgovačkog društva
ili zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova u skladu s posebnim
zakonom.
Odluku o obavljanju poslova na način propisan
u stavku 1. ovog članka donosi Općinsko vijeće, temeljem koje se zaključuje
sporazum o zajedničkom organiziranju poslova, kojim se uređuju međusobni odnosi
u obavljanju zajedničkih poslova.
Članak
16.
Općinsko vijeće Općine Viškovo, može posebnom
odlukom pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Općine Viškovo prenijeti na
Primorsko-goransku županiju, odnosno mjesnu samoupravu u skladu sa njezinim
Statutom.
VI. NESPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
Članak
17.
Građani mogu neposredno sudjelovati u
odlučivanju o lokalnim poslovima putem lokalnog referenduma i mjesnog zbora
građana, u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak
18.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja
o prijedlogu o promjeni Statuta Općine, o prijedlogu općeg akta ili drugog
pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća, kao i o drugim pitanjima određenim
zakonom.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može temeljem odredaba zakona i ovog
Statuta dati jedna trećina članova Općinskog vijeća, Općinski načelnik,
polovina mjesnih odbora na području Općine i 20% birača upisanih u popis birača
Općine.
Članak
19.
Općinsko vijeće je dužno razmotriti podneseni
prijedlog za raspisivanje referenduma, najkasnije u roku od 30 dana od dana
prijema prijedloga.
Ako Općinsko vijeće ne prihvati prijedlog za
raspisivanje referenduma, a prijedlog su dali birači sukladno članku 18. stavka
2. Statuta, Općinsko vijeće je dužno dati odgovor podnositeljima najkasnije u
roku od tri mjeseca od prijema prijedloga.
Članak
20.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži
naziv tijela koje raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje
referendum, naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku
pitanja o kojem će birači odlučivati, obrazloženje akta ili pitanja o kojima se
raspisuje referendum, referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više
prijedloga o kojima će birači odlučivati te dan održavanja referenduma.
Članak
21.
Pravo glasovanja na referendumu imaju građani
koji imaju prebivalište na području Općine, odnosno na području za koje se
raspisuje referendum i upisani su u popis birača.
Članak
22.
Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz
članka 18. stavka 1. ovog Statuta obvezatna je za Općinsko vijeće.
Članak
23.
Postupak provođenja referenduma i odluke
donijete na referendumu podliježu nadzoru zakonitosti općih akata, kojeg
provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu
(regionalnu) samoupravu.
Članak
24.
Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od
zborova građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općine
kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1.
ovog članka može dati jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća i općinski
načelnik.
Općinsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog
iz stavka 2. ovog članka u roku od 60 dana od dana zaprimanja prijedloga.
Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se
pitanja o kojima će se tražiti mišljenje od zborova građana te vrijeme u kojem
se mišljenje treba dostaviti.
Članak
25.
Zbor građana saziva predsjednik Općinskog
vijeća u roku od 15 dana od dana donošenja odluke Općinskog vijeća.
Za pravovaljano izjašnjavanje na zboru
građana potrebna je prisutnost najmanje 5% birača upisanih u popis birača
mjesnog odbora za čije područje je sazvan zbor građana.
Izjašnjavanje građana na zboru građana je
javno, a odluke se donose većinom glasova prisutnih građana.
Članak
26.
Građani imaju pravo predlagati Općinskom
vijeću donošenje određenog akta ili rješavanja određenog pitanja iz djelokruga
Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz
stavka l. ovog članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača
upisanih u popis birača Općine.
Općinsko vijeće dužno je dati odgovor
podnositeljima, najkasnije u roku od 3 mjeseca od prijema prijedloga.
Članak
27.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi
predstavke i pritužbe na rad tijela Općine Viškovo kao i na rad njegovih
upravnih tijela, te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se
obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih
građanskih dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik
tijela Općine Viškovo, odnosno pročelnik upravnog tijela dužan je odgovoriti u
roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke, odnosno pritužbe.
Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovog članka
osigurava se ustanovljavanjem knjige pritužbi, neposrednim komuniciranjem s
ovlaštenim predstavnicima tijela Općine te ukoliko za to postoje tehničke
pretpostavke, sredstvima elektroničke komunikacije.
VII. TIJELA OPĆINE VIŠKOVO
Članak
28.
Tijela Općine Viškovo su Općinsko vijeće i
Općinski načelnik.
1. OPĆINSKO VIJEĆE
Članak
29.
Općinsko vijeće predstavničko je tijelo
građana i tijelo lokalne samouprave koje donosi odluke i akte u okviru prava i
dužnosti Općine te obavlja i druge poslove u skladu sa Ustavom, zakonom i ovim
Statutom.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno
određeno nadležno tijelo za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga,
poslovi i zadaće koje se odnose na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga
u nadležnosti su Općinskog vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su
Općinskog načelnika.
Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovog
članka ne može utvrditi nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Općinsko
vijeće.
Članak
30.
Općinsko vijeće čini 15 vijećnika.
Općinsko vijeće može imati i više od 15
vijećnika ako je to potrebno da bi se osigurala odgovarajuća zastupljenost
nacionalne manjine u Općinskom vijeću sukladno Ustavnom zakonu o pravima
nacionalnih manjina.
Članak
31.
Pripadnicima srpske nacionalne manjine jamči
se zastupljenost u Općinskom vijeću.
Članak
32.
U skladu s odredbama Ustavnog zakona o
pravima nacionalnih manjina (»Narodne novine« broj 155/02) i prema posljednjem
potvrđenom popisu birača Općine Viškovo iz studenog 2007. godine, zastupljenost
predstavnika srpske nacionalne manjine u Općinskom vijeću osigurava se biranjem
jednog člana Općinskog vijeća iz reda pripadnika srpske nacionalne manjine.
Članak
33.
Općinsko vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika koje bira između vijećnika.
Prijedlog za izbor predsjednika i
potpredsjednika može dati Odbor za izbor i imenovanja kao i 1/3 vijećnika u
Općinskom vijeću.
Predsjednik i potpredsjednici biraju se
većinom glasova svih članova vijeća.
Članak
34.
Kada je predloženo više kandidata za
predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća, a ni jedan od kandidata ne
dobije većinu glasova od ukupnog broja vijećnika, glasovanje se ponavlja na
način da se ne glasuje o kandidatu koji je dobio najmanji broj glasova.
U ponovljenom glasovanju kandidat je izabran
ako je dobio većinu glasova od ukupnog broja vijećnika.
Članak
35.
Općinsko vijeće donosi:
- Statut Općine,
- Poslovnik o radu,
- Proračun Općine i projekcije Proračuna,
- Polugodišnji i godišnji izvještaj o
izvršenju Proračuna,
- odluku o privremenom financiranju,
- odlučuje o stjecanju i prijenosu dionica i
udjela Općine Viškovo u trgovačkim društvima kojih je Općina Viškovo osnivač
ili u njima ima vlasnički udio,
- odlučuje o davanju suglasnosti za
zaduživanje trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u kojima je Općina
Viškovo jedini osnivač ili u njima ima većinski vlasnički udio za iznose
zaduženja koji prelaze iznos od 1.000.000,00 kn,
- odlučuje o davanju suglasnosti za
zaključenje svakog pojedinačnog ugovora trgovačkih društava i drugih pravnih
osoba u kojima je Općina Viškovo jedini osnivač ili u njima ima većinski
vlasnički udio, a u kojima su takva trgovačka društva ili pravne osobe ugovorne
strane, ukoliko vrijednost ugovora prelazi iznos od 1.000.000,00 kn,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Općine čija ukupna vrijednost prelazi 0,5% iznosa prihoda bez
primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o
stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina, odnosno čija je pojedinačna
vrijednost veća od 1.000.000 kuna,
- odluku o uvjetima, načinu i postupku
gospodarenja nekretninama u vlasništvu općine,
- odluku o promjeni granice Općine Viškovo,
- uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih
odjela i službi,
- donosi odluku o kriterijima za ocjenjivanje
službenika i načinu provođenja ocjenjivanja,
- osniva javne ustanove, ustanove, trgovačka
društva i druge pravne osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih,
komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za Općinu,
- daje prethodne suglasnosti na statute
ustanova, ukoliko zakonom ili odlukom o osnivanju nije drugačije propisano,
- donosi odluke o potpisivanju sporazuma o
suradnji s drugim jedinicama lokalne samouprave, u skladu s općim aktom i
zakonom,
- raspisuje lokalni referendum,
- bira i razrješava predsjednika i
potpredsjednike Općinskog vijeća,
- bira i razrješava predsjednike i članove
radnih tijela Općinskog vijeća,
- odlučuje o pokroviteljstvu,
- donosi odluku o kriterijima, načinu i
postupku za dodjelu javnih priznanja i dodjeljuje javna priznanja,
- imenuje i razrješava i druge osobe određene
zakonom, ovim Statutom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- donosi odluke i druge opće akte koji su mu
stavljeni u djelokrug zakonom i podzakonskim aktima i ovim Statutom.
U vrijeme kada Općinsko vijeće ne zasjeda,
predsjednik Općinskog vijeća može u ime Općinskog vijeća preuzeti
pokroviteljstvo društvene, znanstvene, kulturne, sportske ili druge
manifestacije od značaja za Općinu Viškovo. O preuzetom pokroviteljstvu
predsjednik obavještava Općinsko vijeće na prvoj sljedećoj sjednici Općinskog
vijeća.
Članak
36.
Općinsko vijeće raspustit će Vlada Republike
Hrvatske:
1. ako donese odluku ili drugi akt kojim
ugrožava suverenitet i teritorijalnu cjelovitost Republike Hrvatske,
2. ako predstavničko tijelo novoustrojene
jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave ne donese statut u
roku od 60 dana od dana konstituiranja,
3. ako učestalo donosi opće akte suprotne
Ustavu, zakonu ili drugom propisu ili zbog učestalih, težih povreda zakona i
drugih propisa,
4. ako iz bilo kojih razloga trajno ostane
bez minimalnog broja članova potrebnih za rad i donošenje odluka,
5. ako ne može donositi odluke iz svog
djelokruga dulje od tri mjeseca,
6. ako u zakonom određenom roku ne donese
Proračun, odnosno ako ne donese odluku o privremenom financiranju,
7. ako u zakonom određenom roku ne donese
prostorni plan.
Članak
37.
Funkcija predsjednika i potpredsjednika
vijeća je počasna i za to obnašatelji funkcije ne primaju plaću. Predsjednik i
potpredsjednici imaju pravo na naknadu troškova sukladno posebnoj odluci
Općinskog vijeća.
Članak
38.
Predsjednik Općinskog vijeća:
- zastupa Općinsko vijeće
- saziva i organizira te predsjedava
sjednicama Općinskog vijeća,
- predlaže dnevni red Općinskog vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
- brine o postupku donošenja odluka i općih
akata,
- održava red na sjednici Općinskog vijeća,
- usklađuje rad radnih tijela,
- potpisuje odluke i akte koje donosi
Općinsko vijeće,
- brine o suradnji Općinskog vijeća i
Općinskog načelnika,
- brine se o zaštiti prava vijećnika,
- obavlja i druge poslove određene zakonom i
Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak
39.
Mandat članova Općinskog vijeća traje četiri
godine.
Funkcija članova Općinskog vijeća je počasna
i za to vijećnik ne prima plaću.
Vijećnici imaju pravo na naknadu troškova u
skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu
opozivi.
Članak
40.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka
vremena na koje je izabran:
- ako podnese ostavku koja je zaprimljena
najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice Općinskog vijeća i
ovjerena kod javnog bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste,
- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom
oduzeta odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske
odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen
na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom
pravomoćnosti presude,
- ako odjavi prebivalište s područja Općine
Viškovo, danom odjave prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo
sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom
njegovog prestanka,
- smrću.
Članak
41.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata
prihvati obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću
člana predstavničkog tijela, mandat miruje, a za to vrijeme vijećnika zamjenjuje
zamjenik, u skladu s odredbama zakona.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti,
vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti vijećnika, ako podnese pisani zahtjev
predsjedniku Općinskog vijeća u roku od osam dana od dana prestanka obnašanja
nespojive dužnosti. Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja
pisanog zahtjeva.
Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja
dužnosti vijećnika jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak
42.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
- sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća,
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju
koje je na dnevnom redu sjednice Vijeća,
- podnositi prijedloge akata i podnositi
amandmane na prijedloge akata,
- postavljati pitanja iz djelokruga rada
Općinskog vijeća,
- postavljati pitanja Općinskom načelniku,
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela
Općinskog vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i
glasovati,
- prihvatiti se članstva u najviše 2 stalna
radna tijela u koje ga izabere Općinsko vijeće,
- tražiti i dobiti podatke, potrebne za
obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Općine te u svezi s tim koristiti
njihove stručne i tehničke usluge.
Vijećnik ne može biti pozvan na kaznenu i
prekršajnu odgovornost za izgovorene riječi, niti za glasovanje u radu Općinskog
vijeća.
Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka,
koji su kao tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje sazna za
vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti
utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak
43.
Poslovnikom Općinskog vijeća detaljnije se
uređuje način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje
prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti
predsjednika Općinskog vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih tijela,
način i postupak donošenja akata u Općinskom vijeću, postupak izbora i razrješe
nja, sudjelovanje građana na
sjednicama te druga pitanja od značaja za rad Općinskog vijeća.
Članak
44.
Općinsko Vijeće ima Mandatnu komisiju.
Mandatna komisija bira se na konstituirajućoj
sjednici vijeća na prijedlog predsjedavajućeg ili 1/3 vijećnika.
Mandatna komisija ima predsjednika i dva
člana.
Mandatna komisija:
- na konstituirajućoj sjednici obavještava
Općinsko vijeće o provedenim izborima za Općinsko vijeće i imenima izabranih
vijećnika, temeljem objavljenih rezultata nadležnog izbornog povjerenstva o
provedenim izborima,
- obavještava Općinsko vijeće o podnesenim
ostavkama na vijećničku dužnost, te o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih
počinju obavljati vijećničku dužnost,
- obavještava Općinsko vijeće o mirovanju
mandata vijećnika i o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih počinju obavljati
vijećničku dužnost,
- obavještava Općinsko vijeće o prestanku
mirovanja mandata vijećnika,
- obavještava Općinsko vijeće o prestanku
mandata kada se ispune zakonom predviđeni uvjeti i obavještava Općinsko vijeće
da su ispunjeni zakonski uvjeti za početak mandata zamjeniku vijećnika.
Članak
45.
Općinsko Vijeće ima Odbor za
statutarno-pravna pitanja i Odbor za izbor i imenovanja.
Odbori iz stavka 1. ovoga članka biraju se na
konstituirajućoj sjednici vijeća na prijedlog predsjedavajućeg ili 1/3
vijećnika.
Odbori iz prethodnog članka imaju
predsjednika, zamjenika predsjednika i tri člana koji se u pravilu biraju iz
redova vijećnika, znanstvenih i stručnih djelatnika.
Poslovnikom Općinskog vijeća podrobnije će se
regulirati rad sjednica odbora iz stavka 1. Ovog članka.
Članak
46.
Odbor za statutamo-pravna pitanja:
- predlaže Statut Općine i Poslovnik
Općinskog vijeća,
- predlaže pokretanje postupka za izmjenu
Statuta odnosno Poslovnika Općinskog vijeća,
- razmatra prijedloge odluka i drugih općih
akata koje donosi Općinsko vijeće u pogledu njihove usklađenosti s Ustavom i
pravnim sustavom, te u pogledu njihove pravne obrade i o tome daje mišljene i
prijedloge Općinskom vijeću,
- obavlja i druge poslove određene ovim
Statutom.
Članak
47.
Odbor za izbor i imenovanja:
- predlaže izbor i imenovanja dužnosnika koje
predlaže, bira odnosno imenuje vijeće,
- predlaže imenovanja predstavnika vijeća u
odredena društvena tijela i organizacije,
- priprema i podnosi vijeću prijedlog za
izbor članova te predsjednika i zamjenika predsjednika radnih tijela vijeća,
- obavlja druge poslove po odluci vijeća.
Članak
48.
Za proučavanje i razmatranje pojednih
pitanja, te priprema i podnošenja odgovarajućih prijedloga za praćenje provođenja
utvrđene poltike i praćenja izvršavanja odluka i općih akata vijeća, za
koordinaciju u rješavanju pojedinih pitanja, za proučavanje i raspravljanje i
drugih pitanja iz nadležnosti vijeća te za izvršavanje odredenih zadataka i
poslova od interesa za Općinsko vijeće, vijeće osniva radna tijela.
Općinsko vijeće može osnovati stalna ili
povremena radna tijela.
Stalna radna tijela Općinskog vijeća su:
1. Odbor za gospodarstvo, razvoj
poduzetništva i zaštitu potrošača
2. Odbor za meduopćinsku i međunarodnu
suradnju
3. Odbor za prostorno i urbanističko
planiranje, uređenje naselja i stanovanja
4. Odbor za socijalnu skrb, primarnu
zdravstvenu zaštitu, brigu o djeci
5. Odbor za kulturu, tjelesnu kulturu, šport,
odgoj i osnovno obrazovanje
6. Odbor za zaštitu i unapređenje prirodnog
okoliša
7. Odbor za proračun, financije i investicije
Sva stalna i povremena radna tijela imaju
predsjednika, zamjenika predsjednika i tri člana koji se mogu birati iz redova
vijećnika.
Poslovnikom Općinskog vijeća podrobnije će se
regulirati naziv, sastav, djelokrug rada i rad sjednica radnih tijela.
Članak
49.
Radi razmatranja i drugih pitanja, vijeće
može uz stalna radna tijela osnivati povremena radna tijela.
Članak
50.
Odlukom o osnivanju povremenog radnog tijela
uređuje se njegov naziv, sastav, djelokrug i način rada.
OPĆINSKI NAČELNIK
Članak
51.
Općinski načelnik zastupa Općinu i nositelj
je izvršne vlasti Općine.
Mandat Općinskog načelnika traje četiri
godine.
U obavljaju izvršne vlasti Općinski načelnik:
- priprema prijedloge općih akata,
- izvršava i osigurava izvršavanje općih
akata Općinskog vijeća
- utvrđuje prijedlog Proračuna Općine i
projekcije Proračuna,
- predlaže polugodišnji i godišnji izvještaj
o izvršenju Proračuna,
- upravlja nekretninama, pokretninama i
imovinskim pravima u vlasništvu Općine u skladu sa zakonom, ovim Statutom i
općim aktom Općinskog vijeća,
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Općine Viškovo čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa
prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se
odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, a najviše do
1.000.000 kuna te ako je stjecanje i otuđivanje planirano u proračunu i
provedeno u skladu sa zakonskim propisima,
- upravlja prihodima i rashodima Općine
Viškovo sukladno zakonu i ovlastima iz ovog Statuta,
- upravlja raspoloživim novčanim sredstvima
na računu proračuna Općine Viškovo sukladno zakonu i ovlastima iz ovog Statuta,
- odlučuje o davanju suglasnosti za
zaduživanje pravnim osobama u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu
Općine Viškovo i o davanju suglasnosti za zaduživanje ustanova kojih je osnivač
Općina Viškovo sukladno zakonu i ovlastima iz ovog Statuta,
- donosi pravilnik o unutarnjem redu za
upravna tijela Općine Viškovo,
- imenuje i razrješava pročelnike upravnih
tijela,
- imenuje i razrješava unutarnjeg revizora,
- utvrđuje plan prijma u službu u upravna
tijela Općine Viškovo,
- predlaže izradu prostornog plana kao i
njegove izmjene i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga
fizičkih i pravnih osoba,
- razmatra nacrt i utvrđuje konačni prijedlog
prostornog plana,
- obavlja poslove gospodarenja nekretninama,
- donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda
ili raspisvanju natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti, sklapa ugovor o
koncesiji za obavljanje komunalnih djelatnosti,
- donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda
ili raspisvanju natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju
ugovora i sklapa ugovor o povjeravanju poslova,
- zaključuje ugovore i druge pravne poslove u
skladu sa zakonom, drugim propisima i odlukama vijeća,
- osniva radna tijela Općinskog načelnika,
- donosi odluke o pokroviteljstvima,
- daje prethodnu suglasnost na izmjenu cijena
komunalnih usluga,
- do kraja ožujka tekuće godine podnosi
Općinskom vijeću izvješće o izvršenju Programa održavanja komunalne
infrastrukture i Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture
za prethodnu godinu,
- provodi postupak natječaja i donosi odluku
o najpovoljnijoj ponudi za davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu
Općine Viškovo u skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeća o poslovnim
prostorima,
- organizira zaštitu od požara na području
Općine Viškovo i vodi brigu o uspješnom provođenju i poduzimanju mjera za
unapređenje zaštite od požara,
- usmjerava djelovanje upravnih tijela Općine
u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine Viškovo, odnosno poslova
državne uprave, ako su preneseni Općini Viškovo,
- nadzire rad upravnih tijela u samoupravnom
djelokrugu i poslovima državne uprave,
- daje mišljenje o prijedlozima koje podnose
drugi ovlašteni predlagatelji,
- obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela
mjesnih odbora,
- obavlja i druge poslove predviđene ovim
Statutom i drugim propisima.
Općinski načelnik je dužan izvijestiti
Općinsko vijeće o danim suglasnostima za zaduživanje iz stavka 3. alineje 9.
ovog članka tromjesečno do 10. u mjesecu za prethodno izvještajno razdoblje.
Članak
52.
Općinski načelnik je odgovoran za ustavnost i
zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i
zakonitost akata upravnih tijela Općine.
Članak
53.
Općinski načelnik dva puta godišnje podnosi
polugodišnje izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine za razdoblje
srpanj-prosinac prethodne godine i do 15. rujna za razdoblje siječanj-lipanj
tekuće godine.
Općinsko vijeće može, pored izvješća iz stavka
1. ovog članka, od Općinskog načelnika tražiti izvješće o pojedinim pitanjima
iz njegovog djelokruga.
Općinski načelnik podnosi izvješće po
zahtjevu iz stavka 2. ovog članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva.
Ukoliko jedan zahtjev sadrži veći broj različitih pitanja, rok za podnošenje
izvješća iznosi 60 dana od dana primitka zahtjeva.
Članak
54.
Općinski načelnik u obavljanju poslova iz
samoupravnog djelokruga Općine:
- ima pravo obustaviti od primjene opći akt
Općinskog vijeća, ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi
propis, te zatražiti od Općinskog vijeća da u roku od 15 dana otkloni uočene
nedostatke. Ako Općinsko vijeće to ne učini, Općinski načelnik je dužan u roku
od osam dana o tome obavijestiti predstojnika ureda državne uprave u
Primorsko-goranskoj županiji, te čelnika središnjeg tijela državne uprave
ovlaštenog za nadzor nad zakonitošću rada tijela jedinica lokalne samouprave,
- ima pravo obustaviti od primjene akt
Mjesnog odbora ako ocijeni da je taj akt u suprotnosti sa zakonom, Statutom i
općim aktima Općinskog vijeća.
Članak
55.
Općinski načelnik ima jednog zamjenika, koji
zamjenjuje Općinskog načelnika u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga
spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti.
Članak
56.
Općinski načelnik može obavljanje određenih
poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku, ali mu time ne prestaje
odgovornost za njihovo obavljanje.
Zamjenik Općinskog načelnika je u slučaju iz
stavka 1. ovog članka dužan pridržavati se uputa Općinskog načelnika.
Članak
57.
Općinski načelnik i zamjenik Općinskog
načelnika dužnost obavljaju profesionalno.
Članak
58.
Općinskom načelniku i zamjeniku Općinskog
načelnika mandat prestaje po sili zakona:
- danom podnošenja ostavke,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od jednog mjeseca,
- danom pravomoćnosti odluke o oduzimanju
poslovne sposobnosti,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen radi počinjenja kaznenog djela protiv slobode i prava čovjeka i
građanina, Republike Hrvatske i vrijednosti zaštićenih međunarodnim pravom,
- danom odjave prebivališta s područja Općine
Viškovo,
- danom prestanka hrvatskog državljanstva,
- smrću.
Općinsko vijeće u roku od 8 dana obavještava
Vladu Republike Hrvatske o prestanku mandata Općinskog načelnika radi
raspisivanja prijevremenih izbora za novog Općinskog načelnika.
Ako mandat Općinskog načelnika prestaje u
godini u kojoj se održavaju redovni izbori, a prije njihovog održavanja,
dužnost Općinskog načelnika do kraja mandata obavlja zamjenik Općinskog
načelnika.
Članak
59.
Općinsko vijeće može raspisati referendum o
razrješenju Općinskog načelnika i njegovog zamjenika u slučaju:
- kada krše ili ne izvršavaju odluke
Općinskog vijeća,
- kada svojim radom prouzroče Općini Viškovo
znatnu materijalnu štetu.
Pod pojmom znatne materijalne štete iz stavka
1. alineje 2. ovoga članka smatra se šteta u iznosu od 1 % od Proračuna Općine
Viškovo u tekućoj godini, a ako 1 % od Proračuna iznosi preko 500.000 (petsto
tisuća) kuna pod znat
nom materijalnom štetom
smatra se šteta u iznosu od 500.000 (petsto tisuća) kuna.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može dati najmanje jedna trećina članova
Općinskog vijeća. Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i potpisan od
vijećnika.
Prijedlog za raspisivanje referenduma o
pitanju razrješenja općinskog načelnika i njegovog zamjenika može dati i 20%
birača upisanih u popis birača Općine Viškovo.
Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i
potpisan od birača.
Općinsko vijeće ne smije raspisati referendum
o razrješenju općinskog načelnika i njegovog zamjenika prije proteka roka od 6
mjeseci od početka mandata općinskog načelnika i njegovog zamjenika.
Ako na referendumu nije donesena odluka o
razrješenju općinskog načelnika i njegovog zamjenika, novi referendum se ne
smije raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od dana održavanja prethodnog
referenduma.
VII. OSTVARIVANJE PRAVA PRIPADNIKA
NACIONALNIH MANJINA
Članak
60.
Pripadnici nacionalnih manjina u Općini
Viškovo sudjeluju u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima putem
predstavnika nacionalnih manjina.
Članak
61.
Predstavnici nacionalnih manjina u Općini
Viškovo imaju pravo:
- predlagati tijelima Općine Viškovo mjere za
unapređivanje položaja nacionalnih manjina u Općini Viškovo, uključujući
davanje prijedloga općih akata kojima se uređuju pitanja od značaja za
nacionalnu manjinu,
- isticati kandidate za dužnosti u tijelima
Općine Viškovo,
- biti obaviješteni o svakom pitanju o kome
će raspravljati radno tijelo Općinskog vijeća, a tiče se položaja nacionalne
manjine.
Članak
62.
Općinski načelnik je dužan u pripremi
prijedloga općih akata od predstavnika nacionalnih manjina osnovanih za
područje Općine Viškovo, zatražiti mišljenje i prijedloge o odredbama kojima se
uređuju prava i slobode nacionalnih manjina.
Članak
63.
Na području Općine Viškovo pripadnici
nacionalnih manjina imaju pravo koristiti i isticati simbole i zastave
nacionalne manjine.
Zastava nacionalne manjine može se uz zastavu
Republike Hrvatske i zastavu Općine Viškovo isticati na poslovnim zgradama u
kojima nacionalna manjina ima sjedište i u svečanim prigodama značajnim za
nacionalnu manjinu.
Članak
64.
Predstavnici nacionalnih manjina mogu u
službene svrhe upotrebljavati i druge simbole i znamenja svoje nacionalne
manjine i to:
- u sastavu svojih pečata i žigova
- u natpisnim pločama na poslovnim zgradama u
kojima imaju sjedište te u službenim i svečanim prostorijama
- u zaglavljima službenih akata koje donose.
Članak
65.
U svečanim prigodama važnim za nacionalnu
manjinu može se izvoditi himna ili svečana pjesma nacionalne manjine.
Prije izvođenja himne ili svečane pjesme
nacionalne manjine, obvezatno se izvodi himna Republike Hrvatske.
Članak
66.
Općina Viškovo, u skladu s mogućnostima
financijski pomaže rad kulturnih i drugih udruga koje osnivaju pripadnici
nacionalnih manjina, radi očuvanja nacionalnog i kulturnog identiteta.
Općina Viškovo osigurava sredstva za rad
predstavnika nacionalne manjine.
VIII. UPRAVNA TIJELA
Članak
67.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine Viškovo, utvrđenih zakonom i ovim Statutom, te obavljanje
poslova državne uprave koji su zakonom prenijeti na Općinu Viškovo, u Općini
Viškovo ustrojavaju se upravna tijela.
Ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela
uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Upravnim tijelom upravlja pročelnik kojeg na
temelju javnog natječaja imenuje Općinski načelnik.
Članak
68.
Upravna tijela neposredno izvršavaju i
nadziru provođenje općih i pojedinačnih akata tijela Općine Viškovo te u
slučaju neprovođenja općeg akta poduzimaju propisane mjere.
Članak
69.
Upravna tijela su samostalna u okviru svog
djelokruga, a za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje
nadležnosti odgovorni su Općinskom načelniku.
Općinski načelnik može razriješiti pročelnika
iz razloga propisanih zakonom.
Članak
70.
Sredstva za rad upravnih tijela, osiguravaju
se u Proračunu Općine Viškovo ili iz drugih izvora utvrđenih zakonom.
IX. JAVNE SLUŽBE
Članak
71.
Općina Viškovo u okviru samoupravnog
djelokruga osigurava obavljanje djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne
potrebe građana na području komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti, za
koje je zakonom utvrđeno da se obavljaju kao javna služba.
Članak
72.
Općina Viškovo osigurava obavljanje
djelatnosti iz članka 71. ovog Statuta osnivanjem trgovačkih društava, javnih
ustanova, drugih pravnih osoba i vlastitih pogona.
U trgovačkim društvima u kojima Općina
Viškovo ima udjele ili dionice Općinski načelnik je član skupštine društva.
Obavljanje određenih djelatnosti Općina
Viškovo može povjeriti drugim pravnim i fizičkim osobama temeljem ugovora o
koncesiji.
X. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak
73.
Na području Općine Viškovo osnivaju se mjesni
odbori, kao oblici mjesne samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog
sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima.
Mjesni odbori se osnivaju za pojedina naselja
ili više međusobno povezanih manjih naselja ili za dijelove naselja koji čine
zasebnu razgraničenu cjelinu, na način i po postupku propisanom zakonom, ovim
Statutom i posebnom odlukom Općinskog vijeća, kojom se detaljnije uređuje
postupak i način izbora tijela mjesnog odbora.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak
74.
Na području Općine Viškovo osniva se Mjesni
odbor Marčelji.
Mjesni odbor Marčelji obuhvaća područje
naselja:
Marčelji: Marčelji, Ilovca, Vrtače, Vršak,
Melišća, Pogled, Garići, Klići, Benaši, Mavri.
Sjedište mjesnog odbora je u prostoriji stare
škole u Marčeljima na adresi: Marčelji, Marčelji 89.
Članak
75.
Za područje Općine Viškovo za koje nisu
osnovani mjesni odbori odlučit će Općinsko vijeće odgovarajućom dopunom ovog
Statuta polazeći od odgovarajućih inicijativa i prijedloga u smislu članka 76.
ovog Statuta.
Članak
76.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog
odbora može dati 10 % građana upisanih u popis birača za područje za koje se
predlaže osnivanje mjesnog odbora, organizacije i udruženja građana, Općinski
načelnik te 1/3 vijećnika u Općinskom vijeću.
U slučaju da prijedlog iz stavka 1. ovog
članka daju građani ili njihove organizacije i udruženja, prijedlog se
dostavlja u pisanom obliku Općinskom načelniku.
Članak
77.
Općinski načelnik u roku od 15 dana od dana
primitka prijedloga utvrđuje da li je prijedlog podnesen na način i po postupku
utvrđenim zakonom i ovim Statutom.
Ukoliko Općinski načelnik utvrdi da prijedlog
nije podnesen na propisani način i po propisanom postupku, obavijestit će
predlagatelja i zatražiti da u roku od 15 dana dopuni prijedlog za osnivanje
mjesnog odbora.
Pravovaljani prijedlog Općinski načelnik
upućuje Općinskom vijeću, koje je dužno izjasniti se o prijedlogu u roku od 60
dana od prijema prijedloga.
Članak
78.
U prijedlogu za osnivanje mjesnog odbora
navode se podaci o predlagatelju, području mjesnog odbora, sjedište mjesnog
odbora, osnove pravila mjesnog odbora te zadaci i izvori financiranja mjesnog
odbora.
Članak
79.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog
odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.
Članak
80.
Članove vijeća mjesnog odbora biraju građani
s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo na neposrednim izborima,
tajnim glasovanjem, na vrijeme od četiri godine.
Izbornu jedinicu za izbor članova vijeća
mjesnog odbora čini cijelo područje mjesnog odbora.
Postupak izbora vijeća mjesnog odbora uređuje
se posebnom odlukom Općinskog vijeća uz shodnu primjenjuju odredbe zakona kojim
se uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.
Članak
81.
Izbore za članove vijeća mjesnih odbora
raspisuje Općinsko vijeće u roku od 45 dana od dana donošenja odluke Općinskog
vijeća o osnivanju mjesnog odbora odnosno u roku od 45 dana od dana isteka
mandata ili raspuštanja vijeća mjesnog odbora.
Od dana raspisivanja izbora pa do dana izbora
ne može proteći manje od 30 dana niti više od 60 dana.
Članak
82.
Vijeće mjesnog odbora ima 5 članova
uključujući i predsjednika.
Za člana vijeća mjesnog odbora može biti
biran hrvatski državljanin s navršenih 18 godina života koji ima prebivalište
na području mjesnog odbora.
Članak
83.
Vijeće mjesnog odbora bira predsjednika
vijeća iz svog sastava tajnim glasovanjem na vrijeme od četiri godine.
Predsjednik vijeća predstavlja mjesni odbor i
za svoj rad odgovoran je vijeću mjesnog odbora.
Članak
84.
Vijeće mjesnog odbora donosi program rada
mjesnog odbora, pravila mjesnog odbora, poslovnik o svom radu, financijski plan
i godišnji obračun te obavlja druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i
odlukama Općinskog vijeća i Općinskog načelnika.
Članak
85.
Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog
odbora, osobito u pogledu vođenja brige o uređenju područja mjesnog odbora,
provođenjem manjih komunalnih akcija kojima se poboljšava komunalni standard
građana na području mjesnog odbora, vođenju brige o poboljšavanju
zadovoljavanja lokalnih potreba građana u oblasti zdravstva, socijalne skrbi,
kulture, športa i drugih lokalnih potreba na svom području.
Članak
86.
U okviru svog djelokruga i ovlasti vijeće
mjesnog odbora može:
- davati prijedloge i mišljenja glede
poslovnog prostora i zemljišta u vlasništvu općine koje se nalaze na području
mjesnog odbora
- davati prijedloge i mišljenja o radnom
vremenu trgovačkih, ugostiteljskih i uslužnih djelatnosti od interesa na svom
području
- pratiti potrebe građana na području
komunalnih djelatnosti te predlagati prioritetne potrebe i način njihova
zadovoljavanja
- organizirati i provoditi manje komunalne
akcije na svom području, uređenje dječjih igrališta, zelenih površina
- pratiti uređenje prostora i predlagati
nadležnim tijelima mjere za rješavanje određenih pitanja
- razmatrati pitanja dječje zaštite i zaštite
mladih, socijalne skrbi te pokretati akcije
- davati prijedloge i mišljenja u vezi
zaštite i unapređenja prirodnog okoliša
- upravljati imovinom koja je dana na
korištenje mjesnom odboru
- sudjelovati u javnim raspravama o
prostornim planovima na svom području
- obavljati druge poslove koje mu povjeri
Općinsko vijeće i Općinski načelnik.
Članak
87.
Pravilima mjesnog odbora detaljnije se
uređuje način konstituiranja, sazivanja i rad vijeća mjesnog odbora,
ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti članova vijeća mjesnog odbora,
ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika vijeća mjesnog odbora, način
odlučivanja, te druga pitanja od značaja za rad mjesnog odbora.
Članak
88.
U proračunu općine osiguravaju se sredstva
nužno potrebna za djelatnost mjesnih odbora i to sredstva nužno potrebna za
njihovo poslovanje (administrativne i slične troškove) te za obavljanje
povjerenih poslova iz samoupravnog djelokruga općine.
Prihode mjesnog odbora čine i prihodi od
pomoći i dotacija pravnih ili fizičkih osoba te prihodi koje posebnom odlukom
utvrdi Općinsko vijeće.
Članak
89.
Vijeće mjesnog odbora, radi raspravljanja o
potrebama i interesima građana te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od
lokalnog značenja, može sazivati zborove građana.
Zbor građana može se sazvati i za dio
područja mjesnog odbora koji čini zasebnu cjelinu.
Zbor građana vodi predsjednik mjesnog odbora
ili član vijeća mjesnog odbora kojeg odredi vijeće.
Članak
90.
Mjesni odbori organiziraju obavljanje
administrativnih i financijskih poslova za svoje potrebe, a sukladno zakonu.
Općina Viškovo pruža pomoć mjesnim odborima u
obavljanju poslova iz stavka 1. ovog članka i to na način da im pruža pomoć u
obavljanju ovih poslova.
Mjesni odbor može, uz prethodnu suglasnost
Općinskog načelnika, za obavljanje poslova iz stavka 1. ovog članka koristiti
usluge pravne osobe ovlaštene za obavljanje ovih poslova, a u skladu s
financijskim mogućnostima mjesnog odbora.
Članak
91.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog
odbora obavlja Općinski načelnik.
Općinski načelnik može u postupku provođenja
nadzora nad zakonitošću rada mjesnog odbora raspustiti vijeće mjesnog odbora,
ako ono učestalo krši odredbe ovog Statuta, pravila mjesnog odbora i ne
izvršava povjerene mu poslove.
XI. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE VIŠKOVO
Članak
92.
Sve pokretne i nepokretne stvari, te
imovinska prava koja pripadaju Općini Viškovo, čine imovinu Općine Viškovo.
Članak
93.
Imovinom Općine Viškovo upravljaju Općinski
načelnik i Općinsko vijeće u skladu s odredbama ovog Statuta pažnjom dobrog
domaćina.
Članak
94.
Općina Viškovo ima prihode kojima u okviru
svog samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Općine Viškovo su:
- općinski porezi, prirezi, naknade,
doprinosi i pristojbe u skladu sa zakonom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
- prihodi od stvari u vlasništvu Općine
Viškovo i imovinskih prava,
- prihod od trgovačkih društava i drugih
pravnih osoba u vlasništvu Općine Viškovo odnosno u kojima Općina ima udjele
ili dionice,
- prihodi od koncesija,
- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za
prekršaje koje propiše Općina Viškovo u skladu sa zakonom,
- udio u zajedničkim porezima sa županijom i
Republikom Hrvatskom, te dodatni udio u porezu na dohodak za decentralizirane
funkcije prema posebnom zakonu,
- sredstva pomoći i dotacije Republike
Hrvatske predviđena u Državnom proračunu,
- drugi prihodi određeni zakonom.
Članak
95.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka te
utvrđeni iznosi izdataka i drugih plaćanja Općine Viškovo iskazuju se u
proračunu Općine Viškovo.
Svi prihodi i primici proračuna moraju biti
raspoređeni u proračunu i iskazni po izvorima iz kojih potječu.
Svi izdaci proračuna moraju biti utvrđeni u
proračunu i uravnoteženi s prihodima i primicima.
Članak
96.
Proračun Općine Viškovo i Odluka o izvršenju
proračuna donosi se za proračunsku godinu i vrijedi za godinu za koju je
donesen.
Proračunska godina je razdoblje od dvanaest
mjeseci, koja počinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca.
Članak
97.
Općinsko vijeće donosi proračun za sljedeću
proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim zakonom.
Ukoliko se proračun za sljedeću proračunsku
godinu ne može donijeti u propisanom roku, Općinsko vijeće donosi Odluku o
privremenom financiranju na način i postupku propisanim zakonom i to najduže za
razdoblje od prva tri mjeseca proračunske godine.
Članak
98.
Ako se tijekom proračunske godine smanje
prihodi i primici ili povećaju izdaci utvrđeni proračunom, proračun se mora
uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama
i dopunama proračuna po postupku propisnom za donošenje proračuna.
Članak
99.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje
Općine Viškovo nadzire Općinsko vijeće.
Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost
korištenja proračunskih sredstava Općine Viškovo nadzire Ministarstvo
financija.
XII. AKTI OPĆINE
Članak
100.
Općinsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja
utvrđenih zakonom i ovim Statutom donosi Statut, Poslovnik, proračun, odluku o
izvršenju proračuna, odluke, zaključke i druge opće akte te daje autentična
tumačenja Statuta i drugih općih akata.
Općinsko vijeće donosi rješenja i druge
pojedinačne akte, kada u skladu sa zakonom rješava o pojedinačnim stvarima.
Članak
101.
Općinski načelnik u poslovima iz svog
djelokruga donosi odluke, zaključke, pravilnike, naputke te opće akte kada je
za to ovlašten zakonom ili općim aktom Općinskog vijeća.
Članak
102.
Radna tijela Općinskog vijeća donose
zaključke i preporuke.
Članak
103.
Općinski načelnik osigurava izvršenje općih
akata na način i u postupku propisanom ovim Statutom te obavlja nadzor nad
zakonitošću rada upravnih tijela.
Članak
104.
Upravna tijela Općine Viškovo u izvršavanju
općih akata Općinskog vijeća donose pojedinačne akte kojima rješavaju o
pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog
članka može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu županije.
Na donošenje pojedinačnih akata shodno se
primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih propisa.
U izvršavanju općih akata Općinskog vijeća
pojedinačne akte donose i pravne osobe kojima su odlukom Općinskog vijeća, u
skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.
Članak
105.
Pojedinačni akti kojima se rješava o obvezi
razreza općinskih poreza, doprinosa i naknada donose se u upravnom postupku.
Upravni postupak provodi se i kod donošenja
pojedinačnih akata kojima se rješava o pravima, obvezama i interesima fizičkih
i pravnih osoba od strane pravnih osoba kojima je Općina Viškovo osnivač.
Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i
Općinskog načelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drugačije propisano, ne
može se izjaviti žalba, već se može pokrenuti upravni spor.
Članak
106.
Nadzor nad zakonitošću općih akata Općinskog
vijeća u njegovom samoupravnom djelokrugu obavlja ured državne uprave u
županiji i nadležna središnja tijela državne uprave, svatko u svojem
djelokrugu.
Članak
107.
Detaljnije odredbe o aktima Općine Viškovo i
postupku donošenja akata utvrđuje se Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak
108.
Opći akti se prije nego što stupe na snagu
objavljuju u Službenom glasilu Primorsko-goranske županije.
Opći akti stupaju na snagu osmog dana od dana
objave, osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga, općim aktom propisano da
opći akt stupa na snagu danom objave.
Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.
XIII. JAVNOST RADA
Članak
109.
Rad Općinskog vijeća, Općinskog načelnika i
upravnih tijela Općine Viškovo je javan.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Općinskog vijeća u skladu s odredbama
Poslovnika Općinskog vijeća.
Članak
110.
Javnost rada Općinskog vijeća osigurava se:
- javnim održavanjem sjednica,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u
službenom glasilu Primorsko-goranske županije i na web stranicama Općine
Viškovo.
Javnost rada Općinskog načelnika osigurava
se:
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u
službenom glasilu Primorsko-goranske županije i na web stranicama Općine
Viškovo,
- putem službenika za informiranje.
Javnost rada upravnih tijela Općine Viškovo
osigurava se izvještavanjem i napisima u Glasniku Općine Viškovo, u tisku i
drugim oblicima javnog priopćavanja.
XIV. SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak
111.
Način djelovanja Općinskog načelnika i
zamjenika načelnika u obnašanju javnih dužnosti uređen je posebnim zakonom.
XV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
112.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti
jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća, Općinski načelnik i Odbor za
statutarno-pravna pitanja Općinskog vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se
predsjedniku Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće, većinom glasova svih
vijećnika, odlučuje da li će pristupiti raspravi o predloženoj promjeni
Statuta.
Ako se ni nakon ponovljene rasprave ne donese
odluka da će se pristupiti raspravi o predloženoj promjeni, isti prijedlog se
ne može ponovno staviti na dnevni red Općinskog vijeća, prije isteka roka od
šest mjeseci od dana zaključivanja rasprave o prijedlogu.
Članak
113.
Do donošenja općih akata u skladu s odredbama
ovoga Statuta primjenjivat će se opći akti Općine Viškovo u onim odredbama koje
nisu u suprotnosti s odredbama zakona i ovoga Statuta.
U slučaju suprotnosti odredbi općih akata iz
stavka 1. ovoga članka neposredno će se primjenjivati odredbe zakona i ovoga
Statuta.
Članak
114.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
objave u Službenom glasilu Primorsko-goranske županije.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Općine Viškovo (»Službene novine Primorsko-goranske županije«
broj 24/01, 15/04 i 6/06).
Klasa: 021-04/09-01/12
Ur. broj: 2170-09-09-01-13
Viškovo, 9. srpnja 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE VIŠKOVO
Predsjednik
Općinskog vijeća
Igor Rubeša, ing., v.r.