24.
Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01, 129/05,
109/07, 125/08 i 36/09) i članka 16. Statuta Općine Čavle (»Službene novine
PGŽ« broj 22/01 i 3/06), Općinsko vijeće Općine Čavle, na sjednici održanoj 9.
srpnja 2009. godine donosi
STATUT
OPĆINE ČAVLE
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Statutom se podrobnije uređuje status i
ustrojstvo Općine Čavle (u daljnjem tekstu: Općina) i to samoupravni djelokrug
općine, njena obilježja, javna priznanja, ustrojstvo, ovlasti i način rada
tijela, način obavljanja poslova, oblici konzultiranja građana, provođenje
referenduma u pitanjima iz djelokruga, mjesna samouprava, ustrojstvo i rad javnih
službi, oblici suradnje jedinica lokalne, odnosno područne (regionalne)
samouprave te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza.
II. STATUS, PODRUČJE I GRANICE OPĆINE
Članak
2.
Općina je jedinica lokalne samouprave.
Naziv Općine je: OPĆINA ČAVLE.
Općina je pravna osoba.
Sjedište Općine je u Čavlima, Čavle 206.
Članak
3.
Općina obuhvaća područje sljedećih naselja:
ČAVLE, CERNIK MAVRINCI BUZDOHANJ, SOBOLI,
PODRVANJ, PODČUDNIĆ, ZASTENICE, GROBNIK i ILOVIK.
Članak
4.
Granica Općine počinje na tromeđi
katastarskih općina Pašac, Drenova i Grobnik. Ide uzvodno Rječinom i granicom
katastarske općine Grobnik. Lomi se i ide granicom naselja Grobnik i Ilovik,
zatim granicom katastarske općine Grobnik, pa granicom naselja Zastenice do
»Jezera«. Odatle ide granicom katastarske općine Podrvanj, granicom naselja
Soboli, pa na sjever granicom katastarske općine Podhum. Lomi se i ide na
jugoistok granicom katastarskih općina Podhum i Cernik-Čavle. Ponovno se lomi
nastavljajući na jug granicom katastarske općine Cernik-Čavle. Izuzetno u
Mavrincima ide u jednom segmentu granicom naselja Mavrinci. Nastavlja dalje
granicom katastarskih općina Cernik-Čavle i Grobnik do početne točke.
Površina Općine iznosi 8.498 ha.
Granice Općine mogu se mijenjati na način i u
postupku propisanom posebnim zakonom.
III. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG OPĆINE
Članak
5.
Općina je samostalna u odlučivanju u
poslovima iz svoga samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike
Hrvatske i Zakonom i podliježe nadzoru ustavnosti i zakonitosti ovlaštenih
državnih tijela.
Članak
6.
Općina u svom samoupravnom djelokrugu obavlja
poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a koji
nisu Ustavom ili Zakonom dodijeljeni državnim tijelima i to osobito poslove
koji se odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje;
- prostorno i urbanističko planiranje;
- komunalno gospodarstvo
- brigu o djeci,
- socijalnu skrb;
- primarnu zdravstvenu zaštitu;
- odgoj i osnovno obrazovanje;
- kulturu,tjelesnu kulturu i šport;
- zaštitu potrošača;
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša;
- protupožarnu i civilnu zaštitu;
- promet na svom području;
- te ostale poslove sukladno posebnim
zakonima.
U skladu s posebnim zakonima kojima se
uređuju pojedine djelatnosti iz stavka 1. ovog članka općina će odrediti
poslove čije je djelatnosti općina dužna organizirati te poslove koje može
obavljati.
Članak
7.
Općinsko vijeće može odlučiti da se pojedini
poslovi iz samoupravnog djelokruga Općine iz članka 6. ovog Statuta prenesu na
županiju, odnosno mjesnu samoupravu.
Općinsko vijeće može tražiti od županijske
skupštine uz suglasnost središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove
lokalne i područne (regionalne) samouprave da se pojedini poslovi njezinog
samoupravnog djelokruga povjere Općini, ako Općina za to osigura dovoljno
prihoda za njihovo obavljanje.
IV. OBILJEŽJA, PEČAT I DAN OPĆINE
Članak
8.
Općina ima svoja obilježja.
Obilježja Općine su:
- grb Općine Čavle;
- zastava Općine Čavle
- svečana zastava Općine Čavle
- svečana pjesma Općine Čavle.
Obilježjima iz stavka 2. ovog članka
predstavlja se Općina i izražava pripadnost Općini.
Članak
9.
Grb Općine Čavle je crveno polje na štitu, sa
ukrštenom sabljom i buzdovanom srebrne boje sa drškama boje starog zlata.
Članak
10.
Zastava Općine Čavle: temeljna boja zastave
je staro zlato sa grbom u sredini.
Svečana zastava: boja staro zlato sa grbom u
sredini, iznad grba natpis zelenim slovima »OPĆINA ČAVLE«, ispod grba grane sa
lišćem lipe i hrasta zelene boje.
Članak
11.
Svečana pjesma Općine Čavle je »Čavjanska
himna« čiji je autor teksta Vlasta Juretić.
O načinu isticanja i uporabe grba i zastave,
svečane zastave te načinu i uvjetima izvođenja svečane pjesme Općine Čavle,
Općinsko vijeće donosi posebnu odluku.
Članak
12.
Općina ima pečat.
Tijela Općine mogu imati poseban pečat.
Opis pečata iz stavka 1. i 2. ovog članka te
način njihove uporabe i čuvanje,uređuju se posebnom odlukom općinskog načelnika
u skladu s Zakonom.
Članak
13.
Dani Općine Čavle su:
- 1. svibanj - Sv. Filip i Jakov
- 24. kolovoz - Sv. Bartol.
Isti se dani svečano slave, naizmjence svake
godine.
U povodu Dana Općine dodjeljuju se priznanja
Općine.
V. JAVNA PRIZNANJA OPĆINE
Članak
14.
Javna priznanja Općine Čavle su:
- počasni građanin Općine Čavle;
- godišnja nagrada Općine Čavle;
- nagrada Općine Čavle za životno djelo;
- nagrada Općine Čavle za izuzetna
dostignuća.
Članak
15.
Uvjeti za dodjelu javnih priznanja, njihov
izgled i oblik, kriterij i postupnost njihove dodjele, tijela koje provode
postupak i dodjelu, uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
VI. USTROJSTVO, OVLASTI I NAČIN RADA TIJELA
OPĆINE
Članak
16.
Tijela Općine su Općinsko vijeće i općinski
načelnik.
Članak
17.
Ovlasti i obveze koji proizlaze iz
samoupravnog djelokruga Općine Čavle podijeljene su između Općinskog vijeća kao
predstavničkog tijela i općinskog načelnika kao izvršnog tijela.
Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno
određeno koje je tijelo nadležno za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine, poslovi što se odnose na uređivanje odnosa zakonodavne
naravi u nadležnosti su Općinskog vijeća, a poslovi izvršne naravi u
nadležnosti su općinskog načelnika.
Ako se po prirodi poslova ne može utvrditi
nadležnost prema stavku 2. ovog članka, nadležno je Općinsko vijeće.
1. OPĆINSKO VIJEĆE
Članak
18.
Općinsko vijeće je predstavničko tijelo
građana i tijelo lokalne samouprave, koje donosi akte u okviru djelokruga
Općine te obavlja druge poslove u skladu sa Ustavom, Zakonom i ovim Statutom.
Članak
19.
Općinsko vijeće donosi:
- Statut Općine
- Poslovnik o radu
- Odluke i druge opće akte kojima se uređuju
pitanja iz samoupravnog djelokruga
- Odluku o uvjetima, načinu i postupku
gospodarenja nekretninama u vlasništvu Općine
- Proračun i Odluku o izvršavanju proračuna
- Polugodišnje i godišnje izvješće o
izvršenju Proračuna
- Odluku o privremenom financiranju
- Nadzire ukupno materijalno i financijsko
poslovanje Općine
- Odlučuje o stjecanju i otuđivanju
pokretnina i nekretnina Općine čija ukupna vrijednost prelazi 0,5% iznosa
prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se
odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnine i nekretnine, odnosno čija je
pojedinačna vrijednost veća od 1.000.000,00 kuna
- Donosi Smjernice razvoja Općine
- Odluku o promjeni granice Općine
- Uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih
tijela Općine
- Utvrđuje Programe razvoja pojedinih
djelatnosti i javnih potreba od značaja za Općinu
- Donosi dokumente prostornog uređenja
- Donosi Odluku o kriterijima za ocjenjivanje
službenika i načina provođenja ocjenjivanja
- Osniva Javne ustanove, ustanove, trgovačka
društva i druge pravne osobe za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalne
i drugih djelatnosti od interesa za Općinu
- Određuje predstavnike Općine u skupštinama
trgovačkih društava koje je Općina osnivač
- Daje prethodne suglasnosti na Statut
ustanova, ukoliko Zakonom ili odlukom o osnivanju nije drugačije propisano
- Donosi odluke o potpisivanju Sporazuma o
suradnji s drugim jedinicama lokalne samouprave, u skladu s općim aktom i
Zakonom
- Raspisuje referendum
- Bira i razrješava predsjednika i
potpredsjednika Općinskog vijeća
- Osniva radna tijela Općinskog vijeća
- Odlučuje o pokroviteljstvu
- Donosi odluku o kriterijima, načinu i
postupku za dodjelu javnih priznanja
- Dodjeljuje javna priznanja
- Imenuje i razrješava i druge osobe određene
Zakonom, ovim Statutom i posebnim odlukama Općinskog vijeća
- Donosi odluke i druge opće akte koji su mu
stavljeni u djelokrug zakonom i podzakonskim aktima.
Članak
20.
Općinsko vijeće ima 15 članova, koji se biraju
na način utvrđen posebnim Zakonom.
Općinsko vijeće ima jednog pripadnika srpske
nacionalne manjine koja ima pravo na zastupljenost sukladno odredbama Ustavnog
zakona o pravima nacionalnih manjina (NN br. 155/02).
Općinsko vijeće može imati i više od 15
vijećnika ako je to potrebno da bi se osigurala odgovarajuća zastupljenost
nacionalne manjine u Općinskom vijeću sukladno Ustavnom zakonu o pravima
nacionalnih manjina (»Narodne novine« broj 155/02).
Članak
21.
Općinsko vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika,
a biraju se većinom glasova svih članova predstavničkog tijela.
Predsjednik Općinskog vijeća saziva sjednice
Općinskog vijeća,predsjeda sjednicama i predstavlja Općinsko vijeće.
Predsjednik Općinskog vijeća saziva sjednice
po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.
Predsjednik je dužan sazvati sjednicu
Općinskog vijeća na obrazloženi zahtjev najmanje jedne trećine članova
Općinskog vijeća, u roku od 15 dana od primitka zahtjeva.
Ako predsjednik Općinskog vijeća ne sazove
sjednicu u roku iz stavka 4. ovog članka,sjednicu će sazvati općinski načelnik,
u daljnjem roku od 15 dana.
Nakon proteka rokova iz stavka 5. ovog članka
sjednicu može sazvati, na zahtjev jedne trećine članova Općinskog vijeća,
čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne
(regionalne) samouprave.
Članak
22.
Predsjednik Općinskog vijeća:
- predstavlja Općinsko vijeće
- saziva i organizira, te predsjedava
sjednicama Općinskog vijeća i potpisuje akte Općinskog vijeća
- predlaže dnevni red sjednica Općinskog
vijeća
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak
- brine o postupku donošenja odluka i
općinskih akata
- održava red na sjednici Općinskog vijeća
- usklađuje rad radnih tijela Općinskog vijeća
- potpisuje odluke i akte koje donosi
Općinsko vijeće
- brine o suradnji Općinskog vijeća i
općinskog načelnika
- brine o javnosti rada Općinskog vijeća
- brine o zaštiti prava vijećnika
- obavlja i druge poslove određene zakonom i
Poslovnikom Općinskog vijeća.
Predsjednika Općinskog vijeća u slučaju
spriječenosti ili odsutnosti, zamjenjuje jedan od potpredsjednika na način
utvrđen Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak
23.
Mandat članova Općinskog vijeća izabranog na
redovnim izborima traje četiri godine.
Mandat članova Općinskog vijeća izabranog na
prijevremenim izborima traje do isteka tekućeg mandata Općinskog vijeća
izabranog na redovnim izborima.
Članak
24.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka
vremena na koji je izabran:
- ako podnese ostavku koja je zaprimljena
najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice Općinskog vijeća i
ovjerena kod javnog bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste,
- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom
oduzeta odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske
odluke,
- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen
na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom
pravomoćnosti presude,
- ako odjavi prebivalište s područja Općine
Čavle, danom odjave prebivališta,
- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo
sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom
njegovog prestanka,
- smrću.
Članak
25.
Članovi Općinskog vijeća nemaju obvezujući
mandat i nisu opozivi.
Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata
prihvati obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću
člana predstavničkog tijela mandat miruje, a za to vrijeme vijećnika zamjenjuje
zamjenik, u skladu s odredbama zakona.
Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti,
vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti vijećnika, ako podnese pisani zahtjev
predsjedniku Općinskog vijeća u roku od osam dana od dana prestanka obnašanja
nespojive dužnosti.
Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana
podnošenja pisanog zahtjeva.
Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja
dužnosti vijećnika jedanput u tijeku trajanja mandata.
Članak
26.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
- sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju
koje je na dnevnom redu sjednice Vijeća
- predlagati Vijeću donošenje akata,
podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata
- postavljati pitanja iz djelokruga rada
Općinskog vijeća
- postavljati pitanja općinskom načelniku i
zamjeniku
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela
Općinskog vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i
glasovati
- prihvati se članstva u najviše 2 radna
tijela u koje ga izabere Općinsko vijeće
- tražiti i dobiti podatke, potrebne za
obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Općine te u svezi s tim koristiti
njihove stručne i tehničke usluge.
Prava i dužnosti članova Općinskog vijeća i
način njihova ostvarivanja pobliže se uređuje Poslovnikom vijeća.
Članak
27.
Član Općinskog vijeća dužnost obavlja počasno
i za to ne prima plaću.
Član Općinskog vijeća, radnog tijela
Općinskog vijeća ima pravo na naknadu troškova u skladu s Odlukom Općinskog
vijeća.
Članak
28.
Općinsko vijeće smatra se konstituiranim
izborom predsjednika,na prvoj sjednici po provedenim izborima za članove
Općinskog vijeća, na kojoj je nazočna većina članova predstavničkog tijela.
Članak
29.
Općinsko vijeće donosi odluke većinom glasova
nazočnih članova, ako je na sjednici nazočna većina članova Općinskog vijeća.
Većinom glasova svih članova Općinskog
vijeća, Općinsko vijeće donosi:
- Statut Općine
- Proračun Općine Čavle
- Odluku o izvršavanju Proračuna Općine Čavle
- Godišnje Izvješće o izvršavanju Proračuna
Općine
- Odluku o raspisivanju referenduma
- Poslovnik o radu Općinskog vijeća.
Poslovnikom Općinskog vijeća mogu se odrediti
i druga pitanja o kojima se odlučuje većinom glasova svih članova
predstavničkog tijela.
Članak
30.
Na sjednicama Općinskog vijeća glasuje se
javno,ako Općinsko vijeće ne odluči da se o nekom pitanju glasuje tajno.
Nazočnost javnosti može se isključiti samo
iznimno, u slučajevima predviđenim posebnim zakonima i općim aktom Općine.
Sjednicama Općinskog vijeća prisustvuje
općinski načelnik.
Sjednice Općinskog vijeća mogu se sazivati i
elektroničkim putem te se održavati putem video veze (videokonferencija).
Poslovnikom o radu Općinskog vijeća Općine
Čavle urediti će se osiguranje praćenja rasprave i sudjelovanje u radu i odlučivanju.
Članak
31.
Općinsko vijeće osniva stalne i povremene
odbore i druga radna tijela u svrhu priprema odluka iz njegova djelokruga.
Sastav, broj članova, djelokrug i način rada
tijela iz stavka 1. ovog članka utvrđuje se Poslovnikom ili posebnom odlukom o
osnivanju radnog tijela.
Članak
32.
Stalna radna tijela Općinskog vijeća su:
1. Mandatna komisija
2. Odbor za izbor i imenovanje
3. Odbor za statutarno pravna pitanja
4. Odbor za mjesnu samoupravu
5. Odbor za gospodarski razvoj i
poduzetništvo
6. Odbor za urbanizam i prostorno uređenje
7. Odbor za zdravstvenu zaštitu i socijalnu
skrb
8. Odbor za informiranje, međuopćinsku,
međugradsku i međunarodnu suradnju
9. Odbor za kulturu, sport i tehničku kulturu
10. Odbor za predškolski odgoj, obrazovanje i
mlade.
Članak
33.
U cilju aktivnog uključivanja u javni život
Općine Čavle, Općinsko vijeće osniva Savjet mladih Općine Čavle, kao svoje
savjetodavno tijelo.
Osnivanje, djelokrug rada, postupak izbora
članova te druga pitanja od značaja za rad Savjeta mladih Općine Čavle uređuju
se odlukom Općinskog vijeća.
Članak
34.
Način rada Općinskog vijeća uređuje se
Poslovnikom Općinskog vijeća u skladu s zakonom i ovim Statutom
2. OPĆINSKI NAČELNIK
Članak
35.
Općinski načelnik zastupa Općinu i nositelj
je izvršne vlasti u Općini.
Mandat općinskog načelnika traje četiri (4)
godine.
Članak
36.
Općinski načelnik i zamjenik općinskog
načelnika biraju se na neposrednim izborima sukladno posebnom zakonu.
Članak
37.
U obavljanju izvršne vlasti općinski
načelnik:
- priprema prijedloge općih akata koje donosi
Općinsko vijeće
- izvršava i osigurava izvršavanje općih
akata Općinskog vijeća
- utvrđuje prijedlog proračuna Općine i
izvršenje proračuna
- upravlja nekretninama, pokretninama i
imovinskim pravima u vlasništvu Općine u skladu sa zakonom, ovim Statutom i
općim aktom Općinskog vijeća
- odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina
i nekretnina Općine čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa prihoda
bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o
stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, a najviše do 1.000.000,00 kuna,
ako je stjecanje i otuđivanje planirano u proračunu i provedeno u skladu sa
zakonskim propisima
- upravlja prihodima i rashodima Općine
- upravlja raspoloživim novčanim sredstvima
na računu proračuna Općine
- odlučuje o davanju suglasnosti za
zaduživanje pravnim osobama u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu
Općine i o davanju suglasnosti za zaduživanje ustanova kojih je osnivač Općina
- donosi Pravilnik o unutarnjem redu za
upravna tijela Općine
- nadzire rad upravnih tijela
- usmjerava djelovanje upravnih tijela Općine
u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine, odnosno poslova državne
uprave ako su preneseni Općini
- imenuje i razrješava pročelnike upravnih
tijela
- imenuje i razrješava unutarnjeg revizora
- utvrđuje Plan prijama u službu u upravna
tijela Općine
- predlaže izradu Prostornog plana kao i
njegove izmjene i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga
fizičkih i pravnih osoba
- daje mišljenje o prijedlozima koje podnose
drugi ovlašteni predlagatelji
- obavlja i druge poslove predviđene ovim
Statutom i drugim propisima.
Članak
38.
Općinskog načelnika u slučaju duže odsutnosti
ili drugih razloga spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti, zamjenjuje
zamjenik.
Općinski načelnik u skladu sa Statutom može
obavljanje određenih poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku. Pri
obavljanju povjerenih poslova zamjenik je dužan pridržavati se uputa općinskog
načelnika. Povjeravanjem poslova iz svog djelokruga zamjeniku, ne prestaje
odgovornost općinskog načelnika za njihovo obavljanje.
Članak
39.
Općinski načelnik može osnovati posebnom
odlukom Savjet općinskog načelnika, odnosno savjetnike iz samoupravnog
djelokruga općine i to:
- savjetnika za područje proračuna ,financija
i zaštite potrošača
- savjetnika za područje prostornog i
urbanističkog planiranja, zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša
- savjetnika za područje gospodarstva
- savjetnika za područje komunalnog
gospodarstva i prometa
- savjetnika za područje uređenje naselja i
stanovanja
- savjetnika za područje socijalne skrbi i
primarne zdravstvene zaštite
- savjetnika za područje odgoja i osnovnog
obrazovanja
- savjetnika za područje brige o djeci
- savjetnika za područje športa, kulture i
tehničke kulture.
Članovi Savjeta općinskog načelnika ostvaruju
pravo na naknadu za obavljanje poslova u skladu s posebnom odlukom Općinskog
vijeća.
Savjetnik općinskog načelnika ne može biti
vijećnik u Općinskom vijeću.
Članak
40.
Općinski načelnik je odgovoran za ustavnost i
zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i
zakonitost akata upravnih tijela Općine.
Općinski načelnik u obavljanju poslova iz
samoupravnog djelokruga općine ima pravo obustaviti od primjene opći akt
Općinskog vijeća ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis
te zatražiti od Općinskog vijeća da u roku od petnaest dana otkloni uočene
nedostatke. Ako Općinsko vijeće to ne učini, općinski načelnik dužan je u roku
od osam dana o tome obavijestiti čelnika središnjeg tijela državne uprave
ovlaštenog za nadzor nad zakonitošću rada tijela jedinica lokalne samouprave.
Općinski načelnik dva (2) puta godišnje
podnosi polugodišnje Izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine za
razdoblje srpanj-prosinac prethodne godine i do 15. rujna za razdoblje
siječanj-lipanj tekuće godine.
Općinsko vijeće može pored Izvješća iz stavka
2. ovog članka od općinskog načelnika tražiti izvješće o pojedinim pitanjima iz
njegova djelokruga.
Općinski načelnik podnosi izvješće po
zahtjevu iz stavka 3. ovog članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva.
Ukoliko jedan zahtjev zadrži veći broj
različitih pitanja, rok za podnošenje Izvješća iznosi 60 dana od dana primitka
zahtjeva.
Općinsko vijeće ne može zahtijevati od
općinskog načelnika izvješće o bitno podudarnom pitanju prije roka od 6 mjeseci
od ranije podnesenog Izvješća o istom pitanju.
Članak
41.
Općinskom načelniku i zamjeniku općinskog
načelnika mandat prestaje po sili zakona:
- danom podnošenja ostavke
- danom pravomoćnosti sudske odluke o
oduzimanju poslovne sposobnosti
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od jednog mjeseca
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen radi počinjenja kaznenog djela protiv slobode i prava čovjeka i
građanina Republike Hrvatske i vrijednosti zaštićenih međunarodnih prava
- danom odjave prebivališta s područja Općine
- danom prestanka hrvatskog državljanstva
- smrću.
Općinsko vijeće u roku od 8 dana obavještava
Vladu Republike Hrvatske o prestanku mandata općinskog načelnika radi
raspisivanja prijevremenih izbora za novog općinskog načelnika.
Ako mandat općinskog načelnika prestaje u
godini u kojoj se održavaju redovni izbori, a prije njihovog održavanja dužnost
općinskog načelnika do kraja mandata obavlja zamjenik općinskog načelnika.
Članak
42.
Općinski načelnik i njegov zamjenik mogu se
razriješiti u skladu s odredbama posebnog zakona.
Ako na referendumu bude donesena odluka o
razrješenju općinskog načelnika i njegovog zamjenika mandat im prestaje danom
objave rezultata referenduma, a Vlada Republike Hrvatske imenovati će
povjerenika Vlade Republike Hrvatske za obavljanje poslova iz nadležnosti
općinskog načelnika.
VII. UPRAVNA TIJELA OPĆINE
Članak
43.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga Općine utvrđenih zakonom i ovim Statutom, kao i poslova državne
uprave prenesenih na Općinu, ustrojavaju se upravna tijela Općine.
Ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela iz
stavka 1. ovog članka uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.
Članak
44.
Upravna tijela u područjima za koje su
ustrojeni i u okviru djelokruga utvrđenog posebnom odlukom, neposredno
izvršavaju i nadziru provođenje općih i pojedinačnih akata tijela Općine, te u
slučaju neprovođenja općeg akta poduzimaju propisane mjere.
Članak
45.
Upravna tijela samostalna su u okviru svog
djelokruga, a za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje
nadležnosti odgovorni su općinskom načelniku.
Članak
46.
Sredstva za rad upravnih tijela, osiguravaju
se u Proračunu Općine, Državnom proračunu i iz drugih prihoda u skladu sa
zakonom.
Članak
47.
Upravnim tijelima upravljaju pročelnici koje
na temelju javnog natječaja imenuje općinski načelnik.
Općinski načelnik može razriješiti pročelnike
iz stavka 1. ovog članka:
1. ako pročelnik sam zatraži razrješenje;
2. ako nastanu takvi razlozi koji po posebnim
propisima kojima se uređuju radni odnosi dovode do prestanka radnog odnosa;
3. ako pročelnik ne postupa po propisima ili
općim aktima općine, ili neosnovano ne izvršava odluke općinskih tijela, ili
postupa protivno njima;
4. ako pročelnik svojim nesavjesnim ili
nepravilnim radom prouzroči općini veću štetu, ili ako zanemaruje ili
nesavjesno obavlja svoje dužnosti koje mogu štetiti interesima službe u
obavljanju poslova općine.
Pročelnik koji bude razriješen sukladno
stavku 2.ovog članka rasporediti će se na drugo slobodno radno mjesto u jedno
od upravnih tijela općine, za koje ispunjava stručne uvjete.
Na prava, obveze i odgovornosti kao i druga
pitanja u svezi s radom pročelnika koja nisu uređena ovim Statutom, primjenjuju
se odredbe Zakona kojima se uređuje radni odnos službenika i namještenika u
tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Članak
48.
Upravne, stručne i ostale poslove u upravnim
tijelima općine obavljaju službenici i namještenici.
Službenici obavljaju upravne i stručne
poslove iz djelokruga tijela u kojem rade, a namještenici obavljaju prateće i
pomoćne poslove.
Prava, obveze i odgovornosti kao i druga
pitanja od značenja za rad službenika i namještenika u upravnim tijelima općine
uređuju se posebnim zakonom.
Članak
49.
Općinski načelnik Planom prijama u službu
utvrđuje popunjenost upravnih tijela općine i planira zapošljavanje potrebnog
broja pripadnika nacionalnih manjina radi ostvarivanja zastupljenosti u upravnim
tijelima općine sukladno Ustavnom zakonu o pravima nacionalnih manjina.
Članak
50.
Službenici u upravnim tijelima općine
poticati će se na trajno stručno osposobljavanje i usavršavanje putem tečajeva,
seminara i školovanja, na osnovi strategije i plana trajnog osposobljavanja i
usavršavanja lokalnih službenika.
Članak
51.
Ako na to upućuju razlozi racionalnosti
poslovanja, Općina može zajedno i u sporazumu s drugim jedinicama lokalne
samouprave zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova iz svog
samoupravnog djelokruga,te u tom cilju osnovati zajednička tijela, uprave,
odjele i službe, odnosno zajednička trgovačka društva i ustanove, sukladno
Zakonu.
Međusobni odnosi dviju ili više jedinica
lokalne samouprave u zajedničkom organiziranju obavljanja poslova iz
samoupravnog djelokruga uređuju se posebnim sporazumom u skladu sa zakonom, te
njihovim statutima i drugim općim aktima.
VIII. IMOVINA I FINANCIRANJE OPĆINE
Članak
52.
Sve pokretne i nepokretne stvari te imovinska
prava koja pripadaju Općini Čavle čine njenu imovinu.
Općina upravlja, koristi se i raspolaže
svojom imovinom pažnjom dobrog domaćina, a u njezino ime općinski načelnik i
Općinsko vijeće u skladu s odredbama ovog Statuta i zakona.
Općina vodi evidenciju o svojoj imovini.
Članak
53.
Općinski načelnik u postupku upravljanja
imovinom Općine donosi pojedinačne akte glede upravljanja imovinom, na temelju
općeg akta Općinskog vijeća o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja
nekretninama u vlasništvu Općine.
Članak
54.
Općina ima prihode kojima u okviru svog
samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.
Prihodi Općine moraju biti razmjerni
poslovima koje obavljaju tijela Općine u skladu sa Zakonom.
Prihodi Općine su:
- općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi
i pristojbe u skladu s Zakonom i posebnim odlukama Općinskog vijeća;
- prihodi od stvari u njezinom vlasništvu i
imovinskih prava Općine;
- prihodi od trgovačkih društava i drugih
pravnih osoba u vlasništvu Općine, odnosno u kojima ima udjele ili dionice;
- prihod od naknada za koncesije koju daje
Općinsko vijeće;
- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za
prekršaje koje propiše Općinsko vijeće u skladu sa Zakonom;
- udio u zajedničkim porezima s Republikom Hrvatskom;
- sredstva pomoći i dotacija Republike
Hrvatske predviđena u državnom proračunu i Županije;
- prihodi od imovine po osnovi posebnih
Ugovora;
- drugi prihodi određeni Zakonom.
Članak
55.
Općinsko vijeće donosi Proračun za
proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim zakonom.
Ako se godišnji proračun za narednu godinu ne
može donijeti prije početka godine za koju se donosi, vodi se privremeno
financiranje i to najdulje za razdoblje tri mjeseca proračunske godine.
Odluku o privremenom financiranju donosi
Općinsko vijeće u sladu sa Zakonom.
Članak
56.
Procjena godišnjih prihoda i primitaka te
utvrđeni rashodi i izdaci Općine iskazuju se u Proračunu Općine.
Svi prihodi i primici Proračuna moraju biti
raspoređeni u proračunu i iskazani po izvorima iz kojih potječu.
Svi rashodi i izdaci proračuna moraju biti
utvrđeni u proračunu i uravnoteženi s prihodima i primicima.
Članak
57.
Ako se tijekom proračunske godine smanje
prihodi i primici ili povećaju rashodi i izdaci utvrđeni proračunom, proračun
se mora uravnotežiti sniženjem predviđenih rashoda i izdataka ili pronalaženjem
novih prihoda.
Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama
i dopunama proračuna po postupku propisanom za donošenje proračuna.
Članak
58.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje
Općine nadzire Općinsko vijeće.
Zakonitost korištenja proračunskih sredstava
Općine nadzire Ministarstvo financija.
IX. AKTI OPĆINE
Članak
59.
Općinsko vijeće donosi Statut Općine Čavle,
Poslovnik Općinskog vijeća, odluke i druge opće akte, proračun, polugodišnji i
godišnji izvještaj o izvršenju proračuna i zaključke.
Općinsko vijeće donosi rješenja i druge
pojedinačne akte kada, u skladu s zakonom, rješava o pravima, obvezama i
pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Članak
60.
Općinski načelnik u poslovima iz svog
djelokruga donosi odluke, zaključke, rješenja, pravilnike i druge opće akte
kada je na to ovlašten zakonom ili općim aktom Općinskog vijeća.
Općinski načelnik donosi i druge pojedinačne
akte kada, u skladu s zakonom, rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba.
Članak
61.
Prije nego što stupi na snagu, opći akt
obavezno se objavljuje u službenom glasilu Općine.
Ako Općina nema svoje službeno glasilo, opći
akt objavljuje se u službenom glasilu Županije.
Opći akt stupa na snagu najranije osmi dan od
dana njegove objave.
Iznimno, općim se aktom može iz osobito
opravdanih razloga odrediti da stupa na snagu danom objave.
Opći akt ne može imati povratno djelovanje.
Članak
62.
Upravna tijela u izvršavanju općih akata
Općinskog vijeća donose pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima, obvezama i
pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Iznimno, u izvršavanju općih akata Općinskog
vijeća kad je to određeno zakonom, pojedinačne akte kojima se rješava o
pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba, donose tijela
državne uprave.
Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog
članka koje donose općinska upravna tijela može se izjaviti žalba nadležnom
upravnom tijelu Županije, a protiv pojedinačnih akata koja u prvom stupnju
donose upravna tijela Županije može se izjaviti žalba nadležnom ministarstvu,
ako posebnim zakonom nije drukčije propisano.
U skladu s odredbama Zakona o upravnim
sporovima, protiv konačnih pojedinačnih akata iz stavka 1. i 2. ovog članka
može se pokrenuti upravni spor.
Na donošenje akata iz ovog članka shodno se
primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku, ako posebnim zakonom nije
propisan postupak pred tijelima lokalne samouprave.
Članak
63.
Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i
općinskog načelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba ne može se izjaviti žalba, već se može pokrenuti
upravni spor, ako posebnim zakonom nije drukčije propisano.
X. JAVNOST RADA
Članak
64.
Rad Općinskog vijeća, općinskog načelnika i
upravnih tijela Općine je javan.
Članak
65.
Sjednice Općinskog vijeća su javne.
Nazočnost javnosti može se isključiti samo
iznimno, u slučajevima predviđenim posebnim zakonima i Poslovnikom Općinskog
vijeća.
O radu Općinskog vijeća i odlukama koje
Općinsko vijeće donosi, kao i o temama o kojima Općinsko vijeće raspravlja
izvješćuje se javnost, a prijedlozi akata Općinskog vijeća odnosno akti
Općinskog vijeća objavljuju se na web stranicama Općine.
Radi izvješćivanja javnosti o radu Općinskog
vijeća i njegovih radnih tijela daju se priopćenja.
Ostvarivanje javnosti rada Općinskog vijeća
podrobnije se uređuje Poslovnikom Općinskog vijeća.
Članak
66.
Općinski načelnik je dužan upoznati javnost s
obavljanjem poslova iz samoupravnog djelokruga Općine putem sredstava javnog
priopćavanja, web stranica Općine ili na drugi prikladan način.
Članak
67.
Općina Čavle organizirati će svoj rad i
poslovanje tako da građani i pravne osobe mogu na jednostavan i djelotvoran
način ostvariti svoja Ustavom zajamčena prava i zakonom zaštićene interese te
ispunjavati građanske dužnosti.
Članak
68.
Građani i pravne osobe moraju biti javno
obaviješteni o svim važnim pitanjima za rad upravnih tijela.
Članak
69.
Uvid u dokumentaciju i arhivsku građu Općine
te druge materijale u svezi s radom tijela Općine omogućit će se svim pravnim i
fizičkim osobama na temelju njihovog zahtjeva, sukladno zakonu i općim aktima
Općine kojima se uređuje pravo na pristup informacijama.
Članak
70.
Na zgradama u kojima su smještena tijela
Općine mora biti istaknut naziv tijela.
XI. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
Članak
71.
Građani mogu neposredno odlučivati i
sudjelovati u odlučivanju o lokalnim poslovima putem lokalnog referenduma (u
daljnjem tekstu: referendum), mjesnog zbora građana i podnošenja prijedloga u
skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Članak
72.
Referendum se može raspisati radi razrješenja
općinskog načelnika i njegovog zamjenika u slučajevima i na način propisan
zakonom.
Općinsko vijeće može raspisati referendum
radi razrješenja općinskog načelnika i njegovog zamjenika u slučaju:
- kada krše ili ne izvršavaju odluke
Općinskog vijeća
- kada svojim radom prouzroče Općini znatnu
materijalnu štetu odnosno štetu u iznosu od 1% od proračuna Općine u tekućoj
godini
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može dati najmanje jedna trećina članova
Općinskog vijeća.
Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i
potpisan od vijećnika.
Prijedlog za raspisivanje referenduma o
razrješenju općinskog načelnika i njegovog zamjenika može dati i 20% birača
upisanih u popis birača Općine.
Prijedlog mora biti predan u pisanom obliku i
potpisan od birača.
Općinsko vijeće ne smije raspisati referendum
o razrješenju općinskog načelnika i njegovog zamjenika prije proteka roka od 6
mjeseci od početka mandata općinskog načelnika i njegovog zamjenika.
Ako na referendumu nije donesena odluka o
razrješenju općinskog načelnika i njegovog zamjenika, novi referendum se ne
smije raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od dana održavanja prethodnog
referenduma.
Članak
73.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja
o prijedlogu o promjeni Statuta, o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja od
lokalnog značaja iz djelokruga Općinskog vijeća, kao i o drugim pitanjima
određenim zakonom.
Referendum temeljem odredbi zakona i ovog
Statuta raspisuje Općinsko vijeće.
Prijedlog za raspisivanje referenduma može dati
jedna trećina članova Općinskog vijeća, općinski načelnik i 20% birača upisanih
u popis birača Općine Čavle.
Članak
74.
Odluka o raspisivanju referenduma sadrži:
- naziv tijela koje raspisuje referendum
- područje za koje se raspisuje referendum
- naziv akta o kojem se odlučuje na
referendumu,odnosno naznaku pitanja o kojem, kojima će birači odlučivati na
referendumu
- obrazloženje akta ili pitanja o kojem,
odnosno o kojima se raspisuje referendum
- referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno
jedan ili više prijedloga o kojima će birači odlučivati
- dan održavanja referenduma.
Od dana objave odluke o raspisivanju
referenduma do dana održavanja referenduma ne smije proći manje od 20 niti više
od 40 dana.
Članak
75.
Na referendumu imaju pravo sudjelovati birači
koji imaju prebivalište na području Općine Čavle, odnosno na području za koje
se raspisuje referendum i upisani su u popis birača.
Članak
76.
Odluka donesena na referendumu obvezatna je
za Općinsko vijeće.
Općinsko vijeće ne može donijeti akt ili
odluku koja je sadržajno suprotna odluci iz stavka 1. ovog članka prije
prestanka roka od godine dana od dana održavanja referenduma.
O istom pitanju, odnosno pitanjima, ne može
se ponovno raspisati referendum prije proteka roka od šest mjeseci od dana
održanog referenduma.
Članak
77.
Postupak provođenja referenduma i odluke
donijete na referendumu podliježu nadzoru zakonitosti općih akata, kojeg
provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu
(regionalnu) samoupravu.
Članak
78.
Radi izjašnjavanja građana o pojedinim
pitanjima od lokalnog značenja, raspravljanja o potrebama i interesima građana
te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od lokalnog značaja sazivaju se
zborovi građana.
Mjesne zborove građana može sazvati Općinsko
vijeće kada traži mišljenje od mjesnog zbora građana o prijedlogu općeg akta
ili drugog pitanja iz djelokruga Općine, kao i o drugim pitanjima određenim
zakonom.
Odluku o sazivanju mjesnog zbora građana
određuje se pitanje o kojem se traži mišljenje i područje za koje se saziva
mjesni zbor građana.
Mjesni zbor građana saziva se najmanje osam
dana prije održavanja putem sredstava javnog priopćavanja, oglašavanjem na
plakatima, oglasnim pločama mjesnih odbora i slično.
Članak
79.
Odluke na mjesnom zboru građana donose se
javnim glasovanjem, osim ako se većinom glasova prisutnih građana ne donese
odluka o tajnom glasovanju.
Odluka donijeta na mjesnom zboru građana
obvezatna je za mjesni odbor, ali ne obvezuje Općinsko vijeće.
Članak
80.
Građani imaju pravo Općinskom vijeću
predlagati donošenje određenog akta ili rješavanje određenog pitanja iz
djelokruga Općinskog vijeća.
Općinsko vijeće mora raspravljati o
prijedlogu iz stavka 1. ovog članka ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10%
birača upisanih u popis birača Općine.
Općinsko vijeće dužno je dati odgovor
podnositeljima prijedloga najkasnije u roku od tri mjeseca od prijema
prijedloga.
Članak
81.
Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi
predstavke i pritužbe na rad tijela Općine kao i na rad upravnih tijela Općine
te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se obraćaju radi
ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih građanskih
dužnosti.
Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik
tijela Općine , odnosno pročelnik upravnog tijela dužan je građanima i pravnim
osobama odgovoriti u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke odnosno
pritužbe.
Članak
82.
Građani imaju pravo izjašnjavati se o
pitanjima iz djelokruga Općine koja neposredno i svakodnevno utječu na njihov
život i rad i putem iznošenja pisanih mišljenja, primjedbi i prijedloga koje
mogu uputiti čelnicima tijela i upravnih tijela Općine.
Općinski načelnik određuje mjesto na kojem će
građani ulagati pismena iz stavka 1. ovog članka.
Članak
83.
Općinski načelnik saziva jednom godišnje,
sastanak s građanima, radi izjašnjavanja o pitanjima iz samoupravnog djelokruga
koja neposredno i svakodnevno utječu na njihov život i rad.
XII. MJESNA SAMOUPRAVA
1. OSNIVANJE MJESNIH ODBORA
Članak
84.
Kao oblik neposrednog sudjelovanja građana u
odlučivanju o lokalnim poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na
život i rad građana, na području Općine osnivaju se mjesni odbori.
Mjesni odbor se osniva za jedno naselje,više
međusobno povezanih manjih naselja ili za dio naselja, koji u odnosu na ostale
dijelove čine zasebno razgraničenu cjelinu (dio naselja), na način i po
postupku propisanom zakonom, ovim Statutom i posebnom odlukom Općinskog vijeća,
kojom se detaljnije uređuje postupak i način izbora tijela mjesnog odbora.
Mjesni odbor je pravna osoba.
Članak
85.
Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog
odbora može dati 10% građana upisanih u popis birača za područje za koje se
predlaže osnivanje mjesnog odbora i njihove organizacije i udruženja, zborovi
građana, Općinsko vijeće te općinski načelnik.
Inicijativa u smislu stavka 1. ovog članka
mora se obrazložiti, podnosi se u pisanom obliku, a upućuje se Odboru za mjesnu
samoupravu.
2. TIJELA MJESNOG ODBORA, IZBOR, OVLASTI I
NADZOR ZAKONITOSTI
Članak
86.
Tijela mjesnog odbora su Vijeće mjesnog
odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.
Vijeće Mjesnog odbora ima 5 članova.
Mandat članovima Vijeća mjesnog odbora traje
četiri godine.
Vijeće mjesnog odbora donosi program rada
mjesnog odbora, pravila mjesnog odbora, Poslovnik o svom radu, financijski plan
i godišnji obračun te obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom i ovim Statutom.
Članak
87.
Vijeće mjesnog odbora biraju građani s
područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo.
Članovi Vijeća biraju se neposredno tajnim
glasovanjem, a na postupak izbora sukladno se primjenjuju odredbe Zakona kojim
se uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.
Izbore za članove Vijeća mjesnih odbora
raspisuje Općinsko vijeće.
Članak
88.
Vijeće mjesnog odbora iz svog sastava tajnim
glasovanjem bira predsjednika vijeća na vrijeme od četiri godine.
Predsjednik vijeća mjesnog odbora predstavlja
mjesni odbor i za svoj rad odgovara Vijeću mjesnog odbora, a za obavljanje
poslova odgovara općinskom načelniku.
Članak
89.
Vijeće mjesnog odbora, radi rasprave o
potrebama i interesima građana te davanju prijedloga za rješavanje pitanja od
mjesnog značaja, može sazivati mjesne zborove građana.
Mjesni zbor građana saziva se za dio područja
mjesnog odbora koji čini određenu cjelinu.
Mjesni zbor građana vodi predsjednik Vijeća
mjesnog odbora ili član Vijeća mjesnog odbora kojeg odredi Vijeće.
Članak
90.
U svom radu mjesni odbor mora se pridržavati
Zakona i ovog Statuta.
Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog
odbora obavlja općinski načelnik, koje može raspustiti Vijeće mjesnog odbora
ako ono učestalo krši ovaj Statut, pravila mjesnog odbora ili ne obavlja
povjerene mu poslove.
3. PROGRAM RADA MJESNOG ODBORA
Članak
91.
Vijeće mjesnog odbora donosi godišnji program
rada mjesnog odbora, te ga podnosi na potvrdu zboru građana.
Program rada iz stavka 1. ovog članka mora se
zasnivati na realnim potrebama i mogućnostima, a donosi se najkasnije do kraja
listopada prethodne godine, za narednu godinu.
Članak
92.
Program rada mjesnog odbora sadržava popis
aktivnosti te izvore sredstava za njihovu realizaciju.
Jedan primjerak programa iz stavka 4. članka
86. ovog Statuta dostavlja se općinskom načelniku.
4. PRAVILA MJESNOG ODBORA
Članak
93.
Osnovama pravila mjesnih odbora propisuje se
kako slijedi:
- izbor predsjednika i članova vijeća mjesnog
odbora ograničava se na najviše dva uzastopna mandata;
- predsjednik i članovi vijeća mjesnog odbora
navedene dužnosti obavljaju volonterski, bez naknade.
Suglasno osnovama pravila, odnosno odredbama
stavka 1. i 2. ovog članka, mjesni odbori donose pravila mjesnog odbora.
5. NAČIN FINANCIRANJA DJELATNOSTI MJESNIH
ODBORA
Članak
94.
Za djelatnost mjesnih odbora, u smislu
osiguravanja nužnih sredstava za njihovo poslovanje (minimalne administrativne
troškove) te za obavljanje povjerenih im poslova iz samoupravnog djelokruga Općine,
mjesnim odborima se sredstva osiguravaju u proračunu Općine.
Za financiranje svojih djelatnosti, koje nisu
obuhvaćene stavkom 1. ovog članka, mjesni odbori mogu osiguravati druga
sredstva i to:
- prihode od imovine i imovinskih prava
mjesnih odbora;
- dotacije pravnih subjekata i građana.
6. OBAVLJANJE ADMINISTRATIVNIH I DRUGIH
POSLOVA ZA MJESNE ODBORE
Članak
95.
Mjesni odbori organiziraju odgovarajući način
administrativnog i financijskog poslovanja za svoje potrebe, sukladno
propisima.
Članak
96.
Upravni odjel osigurava odgovarajuće uvjete
radi pružanja pomoći mjesnim odborima u obavljanju administrativnih,
računovodstvenih i drugih odgovarajućih poslova.
XIII. PRAVA NACIONALNIH MANJINA
Članak
97.
Pripadnici nacionalnih manjina u Općini imaju
pravo sudjelovati u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima putem vijeća
i predstavnika nacionalnih manjina (u daljnjem tekstu: vijeća i predstavnici
nacionalnih manjina).
Članak
98.
Vijeća i predstavnici nacionalnih manjina u
Općini imaju pravo:
- predlagati tijelima Općine mjere za
unapređivanje položaja nacionalne manjine u Općini, uključujući davanje
prijedloga općih akata kojima se uređuju pitanja od značaja za nacionalnu
manjinu tijelima koja ih donose
- isticati kandidate za dužnosti u tijelima
Općine
- biti obaviješteni o svakom pitanju o kojem
će raspravljati Općinsko vijeće i radna tijela Općinskog vijeća, a tiče se
položaja nacionalne manjine
- davati mišljenja i prijedloge na programe
radijskih i televizijskih postaja na lokalnoj razini namijenjene nacionalnim
manjinama ili na programe koji se odnose na manjinska pitanja.
Način, rokovi i postupak ostvarivanja prava
iz stavka 1. ovog članka uređuje se općim aktima Općine.
Članak
99.
U pripremi prijedloga općih akata općinski
načelnik je dužan od vijeća i predstavnika nacionalnih manjina zatražiti
mišljenje i prijedloge o odredbama kojima se uređuju prava i slobode
nacionalnih manjina.
Članak
100.
Vijeća i predstavnici nacionalnih manjina
mogu ovlastiti koordinaciju vijeća i predstavnika nacionalnih manjina, ako je
osnovana, da u njihovo ime poduzima pojedine radnje iz članka 98. ovog Statuta.
Članak
101.
Sredstva za rad vijeća i predstavnika
nacionalnih manjina, uključujući sredstva za obavljanje administrativnih
poslova za njihove potrebe, osiguravaju se u proračunu Općine.
U proračunu se mogu osigurati i sredstva za
provođenje određenih aktivnosti utvrđenih programom rada vijeća i predstavnika
nacionalnih manjina.
Sredstva koja vijeća i predstavnici
nacionalnih manjina ostvare iz proračuna Općine mogu se koristiti isključivo za
namjene određene proračunom, odnosno odlukom kojom se uređuje izvršavanje proračuna.
Način financiranja rada i programa vijeća i
predstavnika nacionalnih manjina uređuje se odlukom koju donosi Općinsko
vijeće.
Članak
102.
Statuti vijeća nacionalnih manjina te
financijski planovi i završni računi vijeća i predstavnika nacionalnih manjina
objavljuju se u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
XIV. USTROJSTVO I RAD JAVNIH SLUŽBI
Članak
103.
Za obavljanje poslova iz svog samoupravnog
djelokruga, Općina može osnovati trgovačka društva i ustanove u svom
vlasništvu, sukladno posebnom Zakonu.
Trgovačka društva i ustanove iz stavka 1.
ovog članka djelatnosti iz njihova djelokruga obavljaju kao javnu službu.
Članak
104.
Općina nadzire rad i vodi brigu o racionalnom
i zakonitom radu trgovačkih društava i ustanova u svom vlasništvu.
Trgovačka društva i ustanove iz stavka 1.
ovog članka obvezni su Općinu redovito izvještavati o svom radu, odnosno
poslovanju, u rokovima kako odluči Općinsko vijeće.
XV. OBLICI SURADNJE S DRUGIM JEDINICAMA
LOKALNE TE PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak
105.
Općina posebno surađuje sa
Primorsko-goranskom županijom, te svim jedinicama lokalne samouprave u njezinu
sastavu.
Članak
106.
Općina može uspostaviti i posebne
prijateljske odnose s drugim općinama i gradovima u Republici Hrvatskoj, kao i
u inozemstvu, sukladno Zakonu.
O prijateljskom odnosu potpisuje se posebna
povelja, koju u ime Općine potpisuje općinski načelnik, sukladno Odluci
Općinskog vijeća.
Članak
107.
Radi ostvarivanja suradnje u smislu članka
106. ovog Statuta, Općina s drugim općinama može osnovati trgovačka društva i
ustanove u zajedničkom vlasništvu, zajednička upravna tijela te uspostaviti
druge odgovarajuće oblike suradnje.
XVI. NADZOR ZAKONITOSTI OPĆIH AKATA
Članak
108.
Nadzor nad zakonitošću općih akata koje u
samoupravnom djelokrugu donosi Općinsko vijeće obavljaju uredi državne uprave u
županijama i nadležna središnja tijela državne uprave, svako u svojem
djelokrugu, sukladno posebnom zakonu.
Općinski načelnik dužan je dostaviti Statut,
Poslovnik, proračun ili drugi opći akt predstojniku ureda državne uprave u
županiji zajedno s izvatkom iz Zapisnika koji se odnosi na postupak donošenja
općeg akta propisan Statutom i Poslovnikom u roku od 15 dana od dana donošenja
općeg akta.
XVII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
109.
Prijedlog za promjenu Statuta Općine može
podnijeti općinski načelnik ili najmanje jedna trećina članova Općinskog
vijeća.
Prijedlog mora biti obrazložen a podnosi se
predsjedniku Općinskog vijeća.
O promjeni Statuta Općine odlučuje Općinsko
vijeće većinom glasova svih članova Općinskog vijeća.
Članak
110.
Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju
Statuta Općine Čavle (»Službene novine PGŽ« broj 22/01 i 3/06) i Zakona
uskladiti će se s odredbama ovog Statuta i zakona kojim se uređuje pojedino
područje u zakonom propisanom roku.
Do donošenja općih akata u skladu s odredbama
ovog Statuta primjenjivat će se opći akti Općine u onim odredbama koje nisu u
suprotnosti s odredbama zakona i ovog Statuta.
U slučaju suprotnosti odredbi općih akata iz
stavka 1. ovog članka neposredno će se primjenjivati odredbe zakona i ovog
Statuta.
Članak
111.
Danom stupanja na snagu ovoga Statuta
prestaje važiti Statut Općine (»Službene novine PGŽ« broj 22/01 i 3/06).
Članak
112.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-05/09-01/04
Ur. broj: 2170-03-09-01-2
Čavle, 9. srpnja 2009.
OPĆINSKO
VIJEĆE OPĆINE ČAVLE
Predsjednik
Josip Čargonja, v.r.