72.
Na temelju članka 33. Zakona o lokalnoj i
područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01, 60/01 -
vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08 i 36/09) i članka 36. Statuta
Grada Opatije (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 23/01, 8/0,
18/ 06 - pročišćeni tekst i 12/08) Gradsko vijeće Grada Opatije, na sjednici
održanoj 9. srpnja 2009. godine donosi
POSLOVNIK
Gradskog vijeća Grada Opatije
I. UVODNE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Poslovnikom se detaljnije uređuje način
konstituiranja Gradskog vijeća, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti
vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika i potpredsjednika
Gradskog vijeća, sastav i način rada radnih tijela, način i postupak donošenja
akata u Gradskom vijeću, sazivanja, rad i tijek sjednica, postupak izbora i
imenovanja, te druga pitanja od značaja za rad Gradskog vijeća Grada Opatije.
II. KONSTITUIRANJE GRADSKOG VIJEĆA
Članak
2.
Konstituirajuća sjednica Gradskog vijeća
saziva se na način, po postupku i u rokovima utvrđenim zakonom, a Gradsko
vijeće je konstituirano izborom predsjednika Gradskog vijeća ukoliko je na
konstituirajućoj sjednici nazočna većina članova Gradskog vijeća.
Predsjedatelj konstituirajuće sjednice ( u
daljnjem tekstu: predsjedatelj) ima do izbora predsjednika Gradskog vijeća sva
prava i dužnosti predsjednika Gradskog vijeća u pogledu predsjedanja i
rukovođenja sjednicom, a do izbora Mandatne komisije i Komisije za izbor i
imenovanja, ovlašten je predlagati donošenje odluka, a to pravo pripada i
najmanje sedmorici vijećnika, ako ovim Poslovnikom nije određeno da pojedine
odluke predlaže određeno tijelo ili veći broj vijećnika.
Nakon što je Gradsko vijeće konstituirano,
izvodi se himna Republike Hrvatske »Lijepa naša domovino«.
Članak
3.
Nakon izvješća Mandatne komisije o provedenim
izborima, predsjedatelj izgovara prisegu sljedećeg sadržaja:
»Prisežem svojom čašću da ću dužnost
vijećnika u Gradskom vijeću Grada Opatije obavljati savjesno i odgovorno i da
ću se u svom radu držati Ustava, zakona i Statuta Grada Opatija te da ću se
zauzimati za svekoliki napredak Republike Hrvatske i Grada Opatije«.
Predsjedatelj poslije pročitane prisege
proziva pojedinačno vijećnike, a vijećnik nakon što je izgovoreno njegovo ime i
prezime, ustaje i izgovara: »Prisežem«.
Vijećnik koji nije bio nazočan na
konstituirajućoj sjednici, kao i zamjenik vijećnika, kad počinje obavljati
dužnost vijećnika, polaže prisegu na prvoj sjednici na kojoj je nazočan.
Članak
4.
U slučaju mirovanja mandata i prestanka
mandata vijećnika, vijećnika zamjenjuje zamjenik vijećnika.
Vijećnika izabranog na stranačkoj listi,
zamjenjuje kandidat s dotične liste koji nije izabran, a kojeg odredi politička
stranka.
Vijećnika izabranog na koalicijskoj listi
dviju ili više političkih stranaka zamjenjuje kandidat kojoj je u trenutku
izbora pripadao mandat vijećnika, kojem je prestao mandat.
Vijećnika izabranog na neovisnoj listi
zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste.
Ostavka se podnosi u pisanom obliku Mandatnoj
komisiji na način propisan odredbama Statuta Grada Opatije.
Članak
5.
Nakon izbora Mandatne komisije, dane prisege
vijećnika, izbora Komisije za izbor i imenovanja i predsjednika Gradskog
vijeća, predsjednik Gradskog vijeća ili najmanje sedmorica vijećnika mogu
predložiti dnevni red radnog dijela konstituirajuće sjednice.
III. PRAVA I DUŽNOSTI VIJEĆNIKA
Članak
6.
Prava i dužnosti vijećnika propisana su
Statutom Grada Opatije.
Članak
7.
Vijećnik može tražiti od pročelnika upravnih
tijela obavijesti i uvide u materijal o temama koje su na dnevnom redu sjednice
Gradskog vijeća ili se pripremaju za sjednice Gradskog vijeća ili radnog tijela
čiji je član, a i druge obavijesti koje su mu kao vijećniku potrebne.
Vijećnik može zatražiti obavijesti i
objašnjenja od predsjednika Gradskog vijeća i predsjednika radnih tijela o radu
tijela kojima oni predsjedavaju.
Članak
8.
Vijećnik može tražiti da mu upravno tijelo
koje obavlja stručne poslove za Gradsko vijeće pruži pomoć u obavljanju njegove
funkcije, a napose u izradi prijedloga koje on podnosi, u obavljanju poslova i
zadataka koje mu je povjerilo radno tijelo Gradskog vijeća odnosno da mu
osigura dopunsku dokumentaciju za pojedine teme ili predmete koji su na dnevnom
redu sjednice Gradskog vijeća ili radnih tijela, a može tražiti i stručne
obavijesti i objašnjenja radi potpunijeg upoznavanja i praćenja problema na
koje nailazi u obavljanju funkcije vijećnika.
Članak
9.
Vijećnici Gradskog vijeća mogu osnovati Klub
vijećnika prema stranačkoj pripadnosti i Klub nezavisnih vijećnika.
Klub vijećnika mora imati najmanje tri člana.
Klubovi vijećnika obavezni su o svom
osnivanju obavijestiti predsjednika Gradskog vijeća, priložiti svoja pravila
rada, te podatke o članovima.
Predsjednik Gradskog vijeća brine da se
klubovima vijećnika osiguraju prostorni i drugi tehnički uvjeti za rad
(prostorije za sjednice, prijepis, umnožavanje i dostavu materijala i dr.).
IV. PRAVA I DUŽNOSTI PREDSJEDNIKA I
POTPREDSJEDNIKA GRADSKOG VIJEĆA
Članak
10.
Gradsko vijeće ima predsjednika i dva
potpredsjednika.
Predsjednika odnosno potpredsjednika bira
Gradsko vijeće, javnim glasovanjem, na prijedlog Komisije za izbor i imenovanja
ili na prijedlog najmanje sedam vijećnika Gradskog vijeća.
Prijedlog vijećnika mora biti podnesen u
pisanom obliku i potvrđen potpisom vijećnika. Vijećnik može svojim potpisom
podržati prijedlog samo za jednog kandidata.
Članak
11.
Izbor predsjednika i potpredsjednika se
obavlja glasovanjem zasebno za svakog kandidata.
Ako prigodom glasovanja za izbor predsjednika
i/ili potpredsjednika niti jedan kandidat ne dobije potrebnu većinu, glasovanje
o istim kandidatima se ponavlja.
Ako je za izbor predsjednika i/ili
potpredsjednika bilo predloženo više od dva kandidata, u ponovljenom glasovanju
sudjeluju dva kandidata koji su dobili najviše glasova.
Ako su kandidati dobili isti broj glasova,
glasovanje o istim kandidatima se ponavlja.
Ako niti u ponovljenom glasovanju niti jedan
kandidat ne dobije potrebnu većinu, ponavlja se izborni postupak u cijelosti.
Članak
12.
Potpredsjednici Gradskog vijeća pomažu u radu
predsjedniku Gradskog vijeća, te obavljaju poslove iz njegovog djelokruga za
koje ih on ovlasti.
Ako je predsjednik Gradskog vijeća spriječen
ili odsutan zamjenjuje ga potpredsjednik kojeg on odredi.
Dok zamjenjuje predsjednika Gradskog vijeća,
potpredsjednik ima prava i dužnosti predsjednika.
Članak
13.
Na prijedlog Komisije za izbor i imenovanja
ili najmanje sedam vijećnika može se pokrenuti postupak razrješenja
predsjednika i potpredsjednika Gradskog vijeća.
Prijedlog se dostavlja predsjedniku Gradskog
vijeća u pisanom obliku i mora sadržavati obrazloženje prijedloga.
Predsjednik, odnosno potpredsjednik Gradskog
vijeća imaju pravo očitovati se o prijedlogu najkasnije u roku od osam dana od
dostave prijedloga.
Predsjednik Gradskog vijeća dužan je
prijedlog uvrstiti u dnevni red sjednice Gradskog vijeća koja se mora održati
najkasnije u roku od 30 dana od kada je prijedlog zaprimljen.
Ako Gradsko vijeće donese odluku o
razrješenju predsjednika i oba potpredsjednika Gradskog vijeća, mandat i prava
na temelju obavljanja dužnosti im prestaju izborom novog predsjednika Gradsko
vijeće.
Članak
14.
Predsjednik i potpredsjednici Gradskog vijeća
mogu dati ostavku. Dužnost im prestaje danom izbora novog predsjednika Gradskog
vijeća.
Članak
15.
Ako Gradsko vijeće razriješi predsjednika
Gradskog vijeća, a na istoj sjednici ne izabere novog, Gradsko vijeće određuje
koji od potpredsjednik Gradskog vijeća ima sva prava i dužnosti predsjednika
dok se ne izabere novi predsjednik.
Gradsko je vijeće dužno u roku od 30 dana od
donošenja odluke o razrješenja predsjednika izabrati novog predsjednika.
Članak
16.
Prava i dužnosti predsjednika Gradskog vijeća
propisana su Statutom Grada Opatije.
Članak
17.
Predsjednik Gradskog vijeća prema potrebi,
saziva međustranački kolegij koji se sastoji od predsjednika klubova vijećnika.
Članak
18.
Predsjedniku Gradskog vijeća u pripremanju i
organiziranju sjednice Gradskog vijeća pomaže službenik upravnog tijela koje
obavlja stručne poslove za Gradsko vijeće.
V. RADNA TIJELA
Članak
19.
Radna tijela Gradskog vijeća osnovana
Statutom Grada su:
1. Mandatna komisija,
2. Komisija za izbor i imenovanja,
3. Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu
djelatnost.
Pored radnih tijela navedenih u stavku l.
ovog članka, Gradsko Gradsko vijeće posebnom odlukom osniva i druga radna
tijela.
Članak
20.
Mandatnu komisiju čine predsjednik i dva
člana.
Mandatna komisija bira se na prvoj sjednici
Gradskog vijeća iz redova vijećnika.
Članak
21.
Komisiju za izbor i imenovanja, čine
predsjednik i četiri člana.
Komisiju za izbor i imenovanja bira se na
prvoj sjednici Gradskog vijeća u pravilu iz redova vijećnika Gradskog vijeća.
Članak
22.
Komisiju za Statut, Poslovnik i normativnu
djelatnost, čine predsjednik i četiri člana.
Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu
djelatnost, bira se na prvoj sjednici Gradskog vijeća u pravilu iz redova
vijećnika.
Članak
23.
Način rada radnih tijela Gradskog vijeća,
reguliran je Odlukom o osnivanju radnih tijela.
O sazivanju sjednica radnih tijela Gradskog
vijeća, vijećnici koji nisu članovi tih radnih tijela, obavještavaju se putem
oglasne ploče Gradskog vijeća i web stranice Grada Opatije.
U radnim tijelima razmatraju se akti koje
donosi Gradsko vijeće, a odnosi se na djelokrug rada radnog tijela.
Radno tijelo obavezno je o svojim zaključcima
obavijestiti predlagatelja akta i gradonačelnika.
VI. ODNOS GRADSKOG VIJEĆA I GRADONAČELNIKA
Članak
24.
Gradonačelnik i zamjenici gradonačelnika na
prvoj sjednici Gradskog vijeća na kojoj su prisutni polažu prisegu.
Predsjednik Gradskog vijeća čita prisegu
sljedeće sadržaja: »Prisežem svojom čašću da ću dužnost gradonačelnika/nice
Grada Opatije obavljati savjesno i odgovorno, i da ću se u svom radu držati
Ustava Republike Hrvatske, zakona i Statuta Grada Opatije, te da ću se
zauzimati za svekoliki napredak Republike Hrvatske i Grada Opatije«.
Predsjednik Gradskog vijeća poslije pročitane
prisege proziva gradonačelnika koji nakon što je izgovoreno njegovo ime i
prezime, ustaje i izgovara riječ: »Prisežem«.
Predsjednik Gradskog vijeća čita zatim
prisegu za zamjenike gradonačelnika sljedećeg sadržaja: »Prisežem svojom čašću
da ću dužnost zamjenika/nice gradonačelnika Grada Opatije obavljati savjesno i
odgovorno i da ću se u svom radu držati Ustava Republike Hrvatske, zakona i
Statuta Grada Opatije, te da ću se zauzimati za svekoliki napredak Republike
Hrvatske i Grada Opatije«.
Predsjednik Gradskog vijeća poslije pročitane
prisege proziva zamjenike gradonačelnika koji nakon što je izgovoreno njihovo
ime i prezime, ustaju i izgovaraju riječ: »Prisežem«.
Članak
25.
Gradonačelnik i zamjenici prisustvuju
sjednicama Gradskog vijeća.
Članak
26.
Gradonačelnik određuje svog predstavnika u
Gradskom vijeću povodom rasprave o prijedlogu odluka i drugih akata.
Članak
27.
Predstavnik gradonačelnika, nazočan na
sjednicama Gradskog vijeća i radnih tijela Gradskog vijeća, sudjeluje u
njihovom radu, iznosi stajališta gradonačelnik, daje obavijesti i stručna
objašnjenja, te obavještava gradonačelnika o stajalištima i mišljenjima
Gradskog vijeća odnosno radnih tijela.
Ako na raspravi nije nazočan predstavnik
gradonačelnika, Gradsko vijeće ili radno tijelo može, smatra li da je
prisutnost predstavnika gradonačelnika neizostavna, raspravu o toj temi
prekinuti ili odgoditi.
Članak
28.
O sazvanim sjednicama predsjednik Gradskog
vijeća i predsjednici radnih tijela Gradskog vijeća izvješćuju gradonačelnika i
izvjestitelje najkasnije 3 dana prije dana održavanja sjednice.
Članak
29.
Gradonačelnik podnosi izvješće o svom radu u
skladu s odredbama Statuta Grada Opatije.
Članak
30.
Prijedlog za traženje izvješća od
gradonačelnika o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga može podnijeti
najmanje sedam vijećnika.
Prijedlog se podnosi u pisanom obliku i mora
biti potpisan od svih vijećnika koji predlažu donošenje zaključka o traženju
izvješća gradonačelnika. U prijedlogu mora biti jasno postavljeno, formulirano
i obrazloženo pitanje o kojem se traži izvješće.
Članak
31.
Predsjednik Gradskog vijeća stavlja prijedlog
za traženje izvješća na dnevni red prve iduće sjednice Gradskog vijeća koja se
održava nakon primitka prijedloga, ali ne prije nego što protekne 8 dana od
dana primitka.
Članak
32.
Predstavnik vijećnika koji su podnijeli
prijedlog za traženje izvješća ima pravo na sjednici Gradskog vijeća izložiti i
obrazložiti prijedlog.
Gradonačelnik ima pravo na sjednici usmeno se
očitovati na podneseni prijedlog.
Članak
33.
Vijećnici koji su podnijeli prijedlog za
traženje izvješća gradonačelnika mogu prijedlog povući najkasnije prije
odlučivanja o prijedlogu.
Ako prijedlog za traženje izvješća
gradonačelnika nije usvojen, prijedlog za traženje izvješća o bitno podudarnom
pitanju ne može se ponovno postaviti prije proteka roka od 90 dana od dana kada
je Gradsko vijeće donijelo zaključak kojim ne prihvaća prijedlog za traženje
izvješća od gradonačelnika.
Članak
34.
Način i postupak pokretanja razrješenja
gradonačelnika propisan je Statutom Grada Opatije.
VII. AKTI GRADSKOG VIJEĆA
Članak
35.
Odluke i druge akte (u daljnjem tekstu: akti)
koje Gradsko vijeće donosi na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i
Statutom potpisuje predsjednik Gradskog vijeća.
Članak
36.
Na izvornike akata Gradskog vijeća stavlja se
pečat Gradskog vijeća.
Pod izvornikom akta Gradskog vijeća
podrazumijeva se onaj tekst odluke odnosno drugog akta, koji je usvojen na
sjednici Gradskog vijeća.
Izvornici akata Gradskog vijeća čuvaju se u
pismohrani Grada Opatije.
Članak
37.
Statut, odluke i drugi opći akti Gradskog vijeća,
rješenje o izboru, imenovanju i razrješenju osoba koje bira ili imenuje Gradsko
vijeće objavljuju se u Službenim novinama Primorsko-goranske županije.
O objavljivanju akata iz stavka 1. ovog
članka, brine se upravno tijelo koje obavlja stručne poslove za Gradsko vijeće.
Članak
38.
Ovlašteni predlagatelji akata koje donosi
Gradsko vijeće jesu: vijećnici, klub vijećnika, gradonačelnik i radna tijela
Gradskog vijeća, osim ako je zakonom propisano da pojedini prijedlog mogu
podnijeti samo određena tijela.
Ovlašteni predlagatelji iz stavka 1., izuzev
gradonačelnika, mogu za pojedinu sjednicu Gradskog vijeća podnijeti najviše dva
prijedloga akta.
Članak
39.
Ako predsjednik Gradskog vijeća utvrdi da
podneseni prijedlozi akata nisu sastavljeni u skladu s odredbama ovog
Poslovnika, zatražit će od predlagatelja da u određenom roku i uskladi
prijedlog akta s odredbama ovog Poslovnika.
Za vrijeme dok predlagatelj ne otkloni
nedostatak akta, smatrat će se da ne teku rokovi za razmatranje akata utvrđeni
ovim Poslovnikom, a ako nedostaci ne budu otklonjeni u roku od 15 dana od dana
poziva da se prijedlog akta uskladi, smatrat će se da akt i nije upućen
Gradskom vijeću.
Ukoliko je prijedlog odluke skinut s dnevnog
reda ili odluka nije donesena na Gradskom vijeću, može se ponovno staviti na
dnevni red po isteku roka od 90 dana od dana kada je Gradsko vijeće razmatralo
prijedlog odluke, osim ako Gradsko vijeće ne odluči drukčije.
Članak
40.
Postupak donošenja akta pokreće se
prijedlogom akta.
Prijedlog akta sadrži pravnu osnovu za
donošenje, tekst prijedloga akta s obrazloženjem i tekst odredaba važećeg akta
koji se mijenja odnosno dopunjuje. Uz prijedlog akta može se podnijeti i
odgovarajuća dokumentacija.
Predlagatelj akta odnosno njegov predstavnik
može na početku rasprave podnijeti uvodno usmeno izlaganje i kratko dopunsko
obrazloženje prijedloga.
Predlagatelj odluke ima pravo uzimati riječ u
tijeku rasprave, davati objašnjenja, iznositi svoja mišljenja i izjašnjavati se
o podnesenim amandmanima i o izraženim mišljenjima i primjedbama.
Predstavnik gradonačelnika može tražiti riječ
u tijeku rasprave o aktu i kada gradonačelnik nije predlagatelj. Ista prava ima
i izvjestitelj radnog tijela i Komisija za Statut, Poslovnik i normativnu
djelatnost.
Članak
41.
Ako dva ili više predlagatelja upute posebne
prijedloge odluka kojima se uređuje isto područje, predsjednik Gradskog vijeća
pozvat će predlagatelje da objedine prijedloge odluka u jedan prijedlog.
Ako se ne postigne dogovor, predsjednik
Gradskog vijeća će unijeti prijedloge odluka u prijedlog dnevnog reda sjednice
Gradskog vijeća redoslijedom kojim su dostavljeni.
Članak
42.
Uvodno izlaganje i dopunsko obrazloženje
prijedloga akta može trajati najduže 5 minuta, a za prijedlog proračuna i
prijedlog prostornog plana 15 minuta.
Gradsko vijeće može posebnom odlukom odobriti
i duže trajanje uvodnog izlaganja i obrazloženja od propisanog stavkom 1. ovog
članka.
Članak
43.
Prijedlog za izmjenu ili dopunu prijedloga
akta podnosi se pisano, u obliku amandmana, uz obrazloženje najkasnije dan
prije održavanja sjednice.
Ako se prijedlog općeg akta mijenja ili
dopunjuje, amandmani se mogu podnositi samo na članke obuhvaćene predloženim
izmjenama i dopunama.
Amandman se upućuje predsjedniku Gradskog
vijeća, a predsjednik Gradskog vijeća ga prije odlučivanja dostavlja
vijećnicima, predlagatelju akta i gradonačelniku.
Pravo na podnošenje amandmana imaju ovlašteni
predlagatelji akata iz članka 38. ovog Poslovnika.
Članak
44.
Iznimno, ako se većina prisutnih vijećnika s
tim složi, vijećnik može podnijeti amandman i usmeno, na sjednici, u tijeku
rasprave.
Predlagatelj akta može podnositi amandmane
sve do zaključenja rasprave.
Gradonačelnik može do zaključenja rasprave
podnositi amandmane i na prijedlog akta i kada nije predlagatelj.
Članak
45.
Ako su podneseni amandmani takve naravi da
bitno mijenjaju ili odstupaju od podnesenog prijedloga akta, Gradsko vijeće
može odlučiti da se rasprava odgodi kako bi se vijećnicima ostavilo dovoljno
vremena za pripremu prije odlučivanja.
Članak
46.
O amandmanima se izjašnjava predlagatelj i
gradonačelnik, neovisno da li je on predlagatelj akta ili ne.
Izjašnjavanje prema stavku l. ovog članka je
u pravilu usmeno i iznosi se tijekom rasprave, neposredno prije glasovanja o
pojedinim ili svim amandmanima.
Članak
47.
Amandman koji je podnesen u roku postaje
sastavnim dijelom konačnog prijedloga akta i o njemu se odvojeno ne glasuje:
- ako ga je podnio predlagatelj akta,
- ako ga je podnijela Komisija za Statut,
Poslovnik i normativnu djelatnost i s njime se suglasio predlagatelj akta,
- ako ga je podnio vijećnik ili radno tijelo
i s njime se suglasio predlagatelj akta.
Članak
48.
Ako je konačni prijedlog akta podnio
gradonačelnik, o amandmanu na prijedlog s kojim se nije suglasio gradonačelnik,
glasuje se odvojeno.
Amandman prihvaćen na sjednici Gradskog
vijeća postaje sastavni dio konačnog prijedloga akta o kojem se odlučuje.
Članak
49.
O amandmanima se glasuje prema redoslijedu
članaka konačnog prijedloga akta na koje se odnose.
Ako je na jedan članak konačnog prijedloga
akta podneseno više amandmana, najprije se glasuje o amandmanu koji najviše
odstupa od predloženog rješenja i prema tom kriteriju dalje o ostalim
amandmanima.
Nakon provedene rasprave i odlučivanja o
amandmanima, odlučuje se o donošenju akta.
VIII. DONOŠENJE AKTA PO HITNOM POSTUPKU
Članak
50.
Iznimno, akt se može donijeti po hitnom
postupku samo ako to zahtijevaju osobito opravdani razlozi.
Za donošenje akata po hitnom postupku, ne
primjenjuju se propisani rokovi utvrđeni u članku 62. ovog Poslovnika.
Uz prijedlog akta da se akt donese po hitnom
postupku podnosi se prijedlog akta, a ako prijedlog podnosi vijećnik, tada mora
imati pisanu podršku od sedmorice vijećnika.
Prijedlog za donošenje akta po hitnom
postupku podnosi se predsjedniku Gradskog vijeća najkasnije dan prije
održavanja sjednice Gradskog vijeća.
Predsjednik Gradskog vijeća bez odlaganja upućuje
prijedlog da se akt donese po hitnom postupku vijećnicima, te gradonačelniku,
ako nije predlagatelj.
Članak
51.
Kada se podnosi prijedlog akta po hitnom
postupku prethodno se glasuje bez rasprave o opravdanosti razloga za hitan
postupak i uvrštavanja u dnevni red sjednice, a potom se raspravlja i odlučuje
o aktu.
Članak
52.
Na predloženi akt koji se donosi po hitnom
postupku mogu se podnositi amandmani do zaključenja rasprave.
O postupku s amandmanima iz stavka 1. ovog
članka primjenjuju se odredbe ovog Poslovnika koje se odnose na prijedloge
akata koji se donose u redovnom postupku.
IX. DONOŠENJE PRORAČUNA I GODIŠNJEG OBRAČUNA
PRORAČUNA GRADA
Članak
53.
Prijedlog proračuna, projekciju proračuna za
sljedeće dvije proračunske godine i godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna
Grada podnosi gradonačelnik na način i u rokovima propisanim zakonom.
O prijedlogu proračuna provodi se jedinstvena
rasprava.
Članak
54.
Proračun, izmjene i dopune proračuna i
godišnji obračun proračuna donose se većinom glasova svih vijećnika.
X. VIJEĆNIČKA PITANJA
Članak
55.
Vijećnici mogu postavljati vijećnička pitanja
gradonačelniku, zamjenicima gradonačelnika i pročelnicima upravnih tijela u
svezi poslova iz njihovog djelokruga rada.
Pitanja se postavljaju na sjednici Gradskog
vijeća prije utvrđivanja dnevnog reda usmeno ili u pisanom obliku posredstvom
predsjednika Gradskog vijeća, a vijećnik je dužan navesti kome ga
upućuje.Vijećnik ima pravo postaviti najviše dva vijećnička pitanja, a svako
postavljanje pitanja može trajati najviše pet minuta. Pravo postavljanja
vijećničkog pitanja ima i klub vijećnika, s time da može postaviti samo jedno
pitanje, čije postavljanje može trajati najduže pet minuta.
Odgovori na vijećnička pitanja daju se na
samoj sjednici, a ukoliko to nije moguće, moraju se navesti razlozi zbog kojih
se ne može dati odgovor na samoj sjednici. Odgovor može trajati najviše pet
minuta.
Ako je vijećnik nezadovoljan odgovorom može
zatražiti dostavu pisanog odgovora. Pisani odgovor daje se najkasnije na
sljedećoj sjednici.
Gradonačelnik, zamjenici gradonačelnika
odnosno pročelnici upravnih tijela dostavljaju pisani odgovor vijećniku
posredovanjem predsjednika Gradskog vijeća. Predsjednik Gradskog vijeća upućuje
pisani odgovor svim vijećnicima.
Članak
56.
Pitanja koja vijećnici postavljaju
gradonačelniku, zamjenicima gradonačelnika i pročelnicima upravnih tijela kao i
odgovor na ta pitanja moraju biti jasni, precizni i kratki, a mogu ukazivati na
prijedlog mogućih mjera, koje se odnose na postavljeno pitanje.
Ako smatra da postavljeno pitanje nije u
skladu s odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Gradskog vijeća će uputiti
vijećnika na to i pozvati ga da svoje pitanje uskladi s tim odredbama.
Ako vijećnik ne uskladi svoje pitanje s
odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Gradskog vijeća neće to pitanje uputiti
tijelu ili osobi kojemu je namijenjeno i o tome će obavijestiti vijećnika.
Članak
57.
Ako bi se odgovor odnosio na pitanje koje
predstavlja profesionalnu tajnu ili je povjerljive naravi, gradonačelnik,
zamjenik gradonačelnika odnosno pročelnik upravnog tijela može predložiti da se
odgovori neposredno vijećniku ili na sjednici Gradskog vijeća bez prisutnosti
javnosti, ili na zatvorenoj sjednici radnog tijela u čiji djelokrug spada to
pitanje.
Članak
58.
Nakon primljenog odgovora vijećnik može na
sjednici Gradskog vijeća iznijeti mišljenje o odgovoru i postaviti dopunsko
pitanje. Iznošenje mišljenja i dopunsko pitanje ne može trajati dulje od dvije
minute.
Vijećnik koji nije bio nazočan na sjednici na
kojoj je predsjednik Gradskog vijeća obavijestio Gradsko vijeće o pitanju koje
je bilo postavljeno i dobivenom odgovoru, može pisano dostaviti mišljenje ili
postaviti dopunsko pitanje.
XI. RED NA SJEDNICI
l. Sazivanje sjednice
Članak
59.
Sjednicu Gradskog vijeća saziva predsjednik
Gradskog vijeća.
Predsjednik Gradskog vijeća je dužan sazvati
sjednicu Gradskog vijeća na obrazloženi prijedlog najmanje jedne trećine
vijećnika ili gradonačelnika, u roku od 15 dana od dana primitka zahtjeva.
Sjednice Gradskog vijeća traju dok se ne
iscrpi utvrđeni dnevni red.
Ukoliko predsjednik Gradskog vijeća ne sazove
sjednicu u roku iz stavka 2. ovog članka, sjednicu će sazvati gradonačelnik u
roku od 15 dana.
Nakon proteka rokova iz stavka 2. i 4. ovog
članka sjednicu Gradskog vijeća može na zahtjev jedne trećine vijećnika sazvati
čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne
(regionalne) samouprave.
Članak
60.
Sjednice Gradskog vijeća sazivaju se pisanim
pozivom, a samo u izuzetno hitnim slučajevima i na drugi način.
Poziv za sjednicu sa materijalima koji se
odnose na prijedlog dnevnog reda dostavlja se vijećnicima osam dana prije
održavanja sjednice. Samo iz osobito opravdanih razloga ovaj rok se može
skratiti.
Poziv i materijal za sjednicu se mogu
dostaviti i elektroničkim putem.
O drugačijem načinu sazivanja sjednice i
opravdanosti razloga za kraće sazivanje sjednice odlučuje predsjednik Gradskog
vijeća.
Materijali za sjednicu Gradskog vijeća
dostavljaju se vijećnicima, gradonačelniku, zamjenicima gradonačelnika,
predstavnicima nacionalnih manjina odnosno predsjednicima vijeća nacionalnih
manjina, predsjednicima vijećima mjesnih odbora na području Grada Opatije,
pročelnicima upravnih tijela, političkim strankama koje imaju vijećnike u
Vijeću i sredstvima javnog priopćavanja.
2. Dnevni red
Članak
61.
Dnevni red sjednice Gradskog vijeća predlaže
predsjednik Gradskog vijeća.
Predsjednik Gradskog vijeća, prijedloge
sastavljene na način propisan Poslovnikom i dostavljene prije pisanog poziva za
sjednicu Gradskog vijeća uvrštava u dnevni red sjednice ovisno o tematici i
aktualnosti prijedloga.
Ako je dnevni red sjednice predložen u
pisanom obliku uz poziv za sjednicu, a nitko od ovlaštenih predlagatelja ne
podnese obrazloženi pisani prigovor na predloženi dnevni red najkasnije dan
prije sazvane sjednice, kojim se traži skidanje s dnevnog reda pojedine točke,
promjena redoslijeda dnevnog reda ili dopuna dnevnog reda, jer na dnevnom redu
nije prijedlog akta kojeg je predložio ovlašteni predlagatelj na način propisan
ovim Poslovnikom, predloženi dnevni red smatra se usvojenim i o njemu se
posebno ne glasuje.
Ukoliko je na dnevni red podnesen pisani
prigovor, o prigovoru se odlučuje na sjednici bez rasprave.
Članak
62.
Ovlašteni predlagatelj ne može ponoviti
prijedlog akta bitno podudarnog sadržaja koji nije uvršten u dnevni red
Gradskog vijeća na način propisan člankom 62. ovog Poslovnika prije proteka
roka od 90 dana od dana odlučivanja Gradskog vijeća o dnevnom redu.
Članak
63.
Dnevni red sjednice Gradskog vijeća utvrđuje
se u pravilu na početku sjednice.
Predsjednik Gradskog vijeća može naknadno,
nakon što je poziv poslan vijećnicima, predložiti i na sjednici dopunu dnevnog
reda ili da se pojedini predmet izostavi iz dnevnog reda.
Ako se predlaže dopuna dnevnog reda,
vijećnicima se uz prijedlog za dopunu daje i materijal po predloženoj dopuni.
O izmjeni dnevnog reda odlučuje se bez
rasprave.
Članak
64.
Prilikom utvrđivanja dnevnog rada najprije se
odvojeno odlučuje o prijedlogu da se pojedini predmet izostavi, zatim da se
dnevni red dopuni pojedinim predmetom, a nakon toga se odlučuje o hitnosti
postupka.
Nakon što je utvrđen dnevni red sjednice
sukladno odredbama ovog Poslovnika, predsjednik Gradskog vijeća objavljuje
utvrđeni dnevni red.
3. Predsjedavanje i sudjelovanje
Članak
65.
Sjednici Gradskog vijeća predsjedava
predsjednik Gradskog vijeća, a u njegovoj odsutnosti ili spriječenosti
potpredsjednika, kojeg odredi predsjednik Gradskog vijeća.
Članak
66.
U radu sjednice, kao gosti mogu prisustvovati
svi oni koje je pozvao predsjednik Gradskog vijeća.
Nitko ne može govoriti na sjednici prije nego
što zatraži i dobije riječ od predsjednika Gradskog vijeća.
Prijave za govor primaju se čim se otvori
rasprava.
Govornika može opomenuti na red ili prekinuti
u govoru samo predsjednik Gradskog vijeća.
Predsjednik Gradskog vijeća se brine da
govornik ne bude ometan ili spriječen u svom govoru.
Članak
67.
Predsjednik Gradskog vijeća daje vijećnicima
riječ po redoslijedu kojim su se prijavili.
Vijećniku koji želi govoriti o povredi
Poslovnika ili o povredi utvrđenog dnevnog reda, predsjednik daje riječ čim je
ovaj zatraži. Govor tog vijećnika ne može trajati duže od tri minute.
Predsjednik je dužan poslije iznesenog
prigovora dati objašnjenje o povredi Poslovnika odnosno utvrđenog dnevnog reda.
Ako vijećnik nije zadovoljan danim objašnjenjem o tome se odlučuje na sjednici
bez rasprave.
Ako vijećnik zatraži riječ da bi ispravio
navod za koji drži da je netočno izložen i koji je bio povod nesporazuma ili
koji zahtijeva objašnjenje, predsjednik će mu dati riječ čim završi govor
vijećnika koji je to izazvao. Vijećnik se u svom govoru mora ograničiti na
ispravak odnosno objašnjenje, a njegov govor ne može trajati duže od dvije
minute.
Članak
68.
Govornik može govoriti samo o temi o kojoj se
raspravlja i prema utvrđenom dnevnom redu.
Ako se govornik udalji od predmeta dnevnog
reda, govori, a nije dobio odobrenje predsjednika, svojim upadicama ili na
drugi način ometa govornika ili u svom govoru grubo vrijeđa osobe koje
sudjeluju u radu Gradskog vijeća, predsjednik Gradskog vijeća će ga opomenuti.
Ako govornik i poslije opomene nastavi sa
ponašanjem zbog kojeg mu je opomena izrečena, predsjednik Gradskog vijeća će mu
oduzeti riječ, a po potrebi i udaljiti ga sa sjednice.
Ako vijećnik odbije napustiti sjednicu u
slučaju iz stavka 3. ovog članka, predsjednik Gradskog vijeća će utvrditi da je
vijećnik udaljen sa sjednice i da se ne broji prilikom glasovanja.
Članak
69.
Na sjednici Gradskog vijeća se može odlučiti
da govornik o istoj temi može govoriti samo jedanput.
Vijećnik u raspravi u pravilu može govoriti
najdulje pet minuta.
Iznimno zbog važnosti teme, Gradsko vijeće
može odlučiti da pojedini vijećnik može govoriti i dulje.
Nakon što završe svoj govor svi vijećnici
koji su se prijavili za govor u skladu s člankom 68. ovog Poslovnika, mogu
ponovno zatražiti riječ i tada mogu govoriti još najviše tri minute.
4. Tijek sjednice
Članak
70.
Nakon otvaranja sjednice, a prije utvrđivanja
dnevnog reda predsjednik Gradskog vijeća utvrđuje nazočnost vijećnika.
Ako predsjednik Gradskog vijeća utvrdi da
sjednici nije nazočan dovoljan broj vijećnika, predsjednik Gradskog vijeća
odlaže sjednicu za određeni dan i sat.
Sjednica će se prekinuti i odložiti i u
slučaju kada se za vrijeme sjednice utvrdi da nema nazočnosti većine vijećnika.
Utvrđivanje broja nazočnih vijećnika
predsjednik Gradskog vijeća će provesti i u tijeku sjednice, na zahtjev
vijećnika čiji prijedlog podrži sedmorica vijećnika.
5. Odlučivanje
Članak
71.
Za donošenje akata na sjednici Gradskog
vijeća, potrebna je nazočnost većine vijećnika, osim u slučajevima kada je ovim
Poslovnikom drugačije određeno.
Članak
72.
Gradsko vijeće donosi akte većinom danih glasova,
ukoliko je na sjednici Gradskog vijeća nazočna većina vijećnika, osim ako
Statutom Grada ili ovim Poslovnikom nije drugačije određeno.
Većinom glasova svih vijećnika, Gradsko
vijeće donosi slijedeće akte:
- Statut Grada,
- Poslovnik Gradskog Gradskog vijeća,
- proračun,
- godišnji obračun proračuna,
- odluku o raspisivanju referenduma o
razrješenju gradonačelnika i njegovih zamjenika,
- odluku o raspisivanju referenduma o
pitanjima iz samoupravnog djelokruga utvrđenih statutom Grada Opatija,
- rješenje o izboru i razrješenju
predsjednika i potpredsjednika Gradskog vijeća.
6. Glasovanje
Članak
73.
Glasovanje na sjednici je javno.
Gradsko vijeće može odlučiti da se o nekom
pitanju glasuje tajno.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku.
Glasovanje dizanjem ruku provodi se na način
da predsjednik Gradskog vijeća prvo poziva vijećnike da se izjasne tko je »za«
prijedlog, zatim, tko je »protiv« prijedloga, odnosno da li se tko uzdržao od
glasovanja. Glasovi vijećnika koji su bili nazočni u vijećnici, a nisu
glasovali »za« niti »protiv« prijedloga i nisu se izjasnili da se uzdržavaju od
glasovanja, smatraju se uzdržanim glasovima.
Kod utvrđivanja dnevnog reda glasuje se »za«
ili »protiv«.
Iznimno od odredbe stavka 3. ovog članka, ako
se prilikom glasovanja o amandmanu za njegovo prihvaćanje izjasni manje od
polovice nazočnih vijećnika, predsjednik Gradskog vijeća može odmah
konstatirati da je amandman odbijen.
Glasove prebrojava službenik upravnog tijela
u čijoj je nadležnosti obavljanje stručnih poslova za potrebe Gradskog vijeća.
Članak
74.
Predsjednik Gradskog vijeća objavljuje
rezultat glasovanja.
Na zahtjev vijećnika koji zatraži provjeru
glasovanja, predsjednik Gradskog vijeća nalaže brojanje i ponovno objavljuje
rezultat glasovanja.
Članak
75.
Tajno glasovanje provodi se glasačkim
listićima. Glasački listići su iste veličine, boje, oblika i ovjereni su
pečatom Gradskog vijeća.
Na glasačkom listiću prezimena kandidata
navedena su abecednim redom, a glasuje se na način da se zaokruži redni broj ispred
prezimena kandidata.
Ukoliko se glasuje o pojedinom prijedlogu ili
predmetu pitanje mora biti postavljeno jasno i precizno, a glasuje se »za«,
»protiv« i »uzdržan«.
Glasačke listiće priprema službenik upravnog
tijela u čijoj je nadležnosti obavljanje stručnih poslova za potrebe Gradskog
vijeća i koji pomažu predsjedniku Gradskog vijeća kod tajnog glasovanja.
Predsjednik Gradskog vijeća može odrediti i određeni broj vijećnika koji će mu
pomagati kod tajnog glasovanja.
Članak
76.
Službenik ili vijećnik koji pomaže
predsjedniku Gradskog vijeća u provođenju tajnog glasovanja predaje vijećnicima
glasačke listiće.
Broj glasačkih kutija i mjesta na koje će se
postaviti određuje predsjednik Gradskog vijeća.
Članak
77.
U slučaju ponovnog glasovanja sjednica se
prekida radi pripreme novih glasačkih listića.
Ponovno glasovanje provodi se istim postupkom
kao i prvo glasovanje.
Članak
78.
Vijećnik može glasovati samo jednim glasačkim
listićem i to osobno.
Nevažeći je nepopunjen listić, listić na
kojem su dopisana nova imena, odnosno glasački listić koji je tako popunjen da
se ne može sa sigurnošću utvrditi za koga ili što je vijećnik glasovao, kao i
listić na kojem je zaokružen veći broj kandidata od broja koji se bira.
Članak
79.
Nakon što su svi nazočni vijećnici predali
glasačke listiće i nakon što je predsjednik Gradskog vijeća objavio da je
glasovanje završeno, prelazi se na utvrđivanje rezultata glasovanja u dvorani u
kojoj se održava sjednica.
Rezultat glasovanja se utvrđuje na osnovi
predanih glasačkih listića.
Rezultat glasovanja utvrđuje predsjednik
Gradskog vijeća u prisutnosti vijećnika koji su mu pomagali kod samog
glasovanja.
Predsjednik Gradskog vijeća objavljuje
rezultate glasovanja na istoj sjednici na kojo je provedeno tajno glasovanje.
XII. ZAPISNICI
Članak
80.
O radu sjednice vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o radu
sjednice, o prijedlozima iznijetim na sjednici, o sudjelovanju u raspravi te o
donesenim odlukama.
U zapisnik se unosi i rezultat glasovanja o
pojedinom predmet.
Članak
81.
Svaki vijećnik ima pravo na početku sjednice
iznijeti primjedbe na zapisnik prethodne sjednice.
O osnovanosti primjedbe na zapisnik odlučuje
se na sjednici bez rasprave. Ako se primjedba prihvati, izvršit će se u
zapisniku odgovarajuća izmjena.
Zapisnik na koji nisu iznesene primjedbe,
odnosno zapisnik u kojem su suglasno s prihvaćenim primjedbama izvršene
izmjene, smatra se usvojenim.
Usvojeni zapisnik potpisuje predsjednik
Gradskog vijeća i službenik koji vodi zapisnik.
Izvornike zapisnika sjednica Gradskog vijeća
čuva upravno tijelo u čijoj je nadležnosti obavljanje stručnih poslova za
potrebe Gradskog vijeća.
Članak
82.
Sjednice Gradskog vijeća tonski se snimaju, a
prijepis tonske snimke sjednice čuva upravno tijelo u čijoj je nadležnosti
obavljanje stručnih poslova za potrebe Gradskog vijeća.
Upravno tijelo u čijoj je nadležnosti
obavljanje stručnih poslova za potrebe Gradskog vijeća je dužno omogućiti
vijećniku, na njegov zahtjev, da sasluša tonski snimak sjednice.
XIII. JAVNOST RADA
Članak
83.
Sjednice Gradskog Vijeća su javne.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Gradskog vijeća, ali ne smiju remetiti red
i tijek sjednice (primjerice, glasno razgovarati, upotrebljavati mobitel i
dr.).
Ukoliko je broj osoba koje prate rad Gradskog
vijeća veći od broja raspoloživih mjesta, predsjednik Gradskog vijeća određuje
broj osoba koje mogu pratiti rad Gradskog vijeća.
Članak
84.
O radu Gradskog vijeća javnost se obavještava
putem sredstava javnog priopćavanja, oglasne ploče ili objavom na web
stranicama Grada Opatije.
Članak
85.
Od dostupnosti javnosti izuzimaju se oni
podaci, koji su u skladu s posebnim propisima klasificirani određenim stupnjem
tajnosti.
Članak
86.
Radi što potpunijeg i točnijeg obavješćivanja
javnosti o rezultatima rada Gradskog vijeća i radnih tijela može se dati
službeno priopćenje za tisak i za druga sredstva priopćavanja, o čemu odlučuje
predsjednik Gradskog vijeća.
XIV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
87.
Ovaj Poslovnik Gradskog vijeća Grada Opatije
stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje
važiti Poslovnik Gradskog vijeća (»Službene novine Primorsko- goranske
županije« broj 23/01,8/06, 18/06 - pročišćeni tekst i 31/06).
Klasa: 021-01/09-01/15
Ur. broj: 2156/01-01-09-1
Opatija, 9. srpnja 2009.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA OPATIJE
Predsjednik
Gradskog vijeća
O'Brien Sclaunich, v.r.