22.
Na temelju članka 35. stavka 1. točke 1.
Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj
33/01, 60/01 - vjerodostojno tumačenje, 129/ 05, 109/07, 125/08 i 36/09)
Gradsko vijeće Grada Bakra, na sjednici održanoj dana 10. srpnja 2009. godine
donijelo je
STATUT
GRADA BAKRA
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Statutom podrobnije se uređuje
samoupravni djelokrug i ustrojstvo te način rada tijela Grada Bakra (u daljnjem
tekstu: Grad), obilježja Grada, javna priznanja, ustrojstvo, ovlasti i način
rada upravnih tijela Grada, oblici neposrednog sudjelovanja građana u
odlučivanju o lokalnim poslovima, provođenje referenduma o pitanjima iz
djelokruga Grada, mjesna samouprava, ustrojstvo i rad javnih službi, oblici
suradnje s drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave i druga
pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza Grada.
Članak
2.
Grad je jedinica lokalne samouprave na
području utvrđenom Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici
Hrvatskoj te obuhvaća sljedeća naselja: Bakar- dio, Hreljin, Krasica,
Kukuljanovo, Plosna, Ponikve, Praputnjak, Škrljevo i Zlobin.
Članak
3.
Sjedište Grada je u Bakru, Primorje 39.
Grad je pravna osoba.
II. OBILJEŽJA GRADA
Članak
4.
Dan Grada je 13. srpanj, kada se slavi
blagdan Sv. Margarete, suzaštitnice gradskog središta.
Članak
5.
Grad ima grb i zastavu.
Obilježjima iz stavka 1. ovog članka
predstavlja se Grad i izražava pripadnost Gradu.
Članak
6.
Grb Grada ima oblik poluokruglog štita.
Štit je dvostruko razdijeljen. U prvom polju
crvenobijele četvorine 5X2, u drugome na plavome na tri zelena brijega po jedna
srebrna/bijela kula, a trećem u zlatno/žutom crveno sidro s bijelim konopcem.
Članak
7.
Zastava Grada je omjera 1:2,
bijelo-žuto-plava trobojnica.
Članak
8.
Način uporabe, zaštita i čuvanje grba i
zastave utvrđuju se posebnom odlukom Gradskog vijeća (u daljnjem tekstu:
Vijeće) na temelju koje Gradonačelnik može odobriti njihovu uporabu pravnim
osobama radi promicanja interesa Grada.
III. JAVNA PRIZNANJA
Članak
9.
Vijeće dodjeljuje javna priznanja za iznimna
dostignuća i doprinos od osobitog značenja za razvitak i ugled Grada, a
poglavito za naročite uspjehe u unapređivanju gospodarstva, znanosti, kulture,
zaštite i unapređivanja čovjekovog okoliša, športa, tehničke kulture, zdravstva
i drugih javnih djelatnosti, te za poticanje aktivnosti koje su tome usmjerene.
Članak
10.
Javna priznanja Grada su:
1. Počasni građanin Grada,
2. Nagrada Grada za životno djelo,
3. Nagrada Grada,
4. Zahvalnica Grada.
Članak
11.
Uvjeti za dodjelu javnih priznanja, njihov
izgled i oblik, kriteriji i postupnost njihove dodjele, tijela koja provode
postupak i dodjeljuju priznanja, uređuju se posebnom odlukom Vijeća.
IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I
PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Članak
12.
Ostvarujući zajednički interes u unapređivanju
gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Grad uspostavlja, surađuje i
održava suradnju s drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave
u zemlji i inozemstvu.
Članak
13.
Grad daje inicijativu, mišljenja i prijedloge
nadležnom tijelu u postupku pripremanja i donošenja odluka i drugih općih akata
na razini Županije, zakona i drugih propisa na razini Republike Hrvatske, a
koje ga se neposredno tiču.
Inicijative, mišljenja i prijedloge iz
prethodnog stavka u ime Grada mogu podnositi Vijeće i Gradonačelnik neposredno
nadležnom tijelu i posredno - putem vijećnika i zastupnika.
V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG
Članak
14.
Grad je samostalan u odlučivanju u poslovima
iz svog samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske, zakonom
i ovim Statutom i podliježe samo nadzoru ustavnosti i zakonitosti ovlaštenih
državnih tijela.
Grad u okviru samoupravnog djelokruga obavlja
poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, koji
nisu ustavom ili zakonom dodijeljeni državnim tijelima i to osobito poslove
koji se odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- komunalno gospodarstvo,
- brigu o djeci,
- socijalnu skrb,
- primarnu zdravstvenu zaištu,
- odgoj i osnovno obrazovanje,
- kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
- zaštitu potrošača,
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarnu i civilnu zaštitu,
- promet na svom području,
- te ostale poslove sukladno posebnim
zakonima.
Članak
15.
Grad može, posebnom odlukom Vijeća obavljanje
pojedinih poslova povjeriti Županiji, drugim jedinicama lokalne samouprave, a
može preuzeti i obavljanje pojedinih poslova, ako mu te poslove povjeri druga
jedinica lokalne samouprave.
Odnosi u svezi preuzimanja ili povjeravanja
poslova iz ovog članka regulirat će se, na temelju odluke iz stavka 1. ovog
članka, ugovorom što će ga zaključiti Gradonačelnik.
VI. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U
ODLUČIVANJU
Članak
16.
Građani mogu neposredno sudjelovati u
odlučivanju u lokalnim poslovima putem referenduma i mjesnog zbora građana, u
skladu s zakonom i ovim Statutom.
Članak
17.
Referendum se može raspisati radi odlučivanja
o prijedlogu o promjeni Statuta Grada, o prijedlogu općeg akta ili drugog
pitanja iz djelokruga Vijeća kao i o drugim pitanjima određenim zakonom i
Statutom.
Referendum temeljem odredaba Zakona i ovog
Statuta raspisuje Vijeće.
Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju
referenduma iz stavka 1. ovog članka može temeljem odredaba zakona i ovog
Statuta dati 1/3 vijećnika Vijeća, Gradonačelnik, 1/2 mjesnih odbora ili 20%
birača upisanih u birački popis na području Grada.
Članak
18.
Vijeće je dužno raspraviti o svakom
prijedlogu za raspisivanje referenduma, a ako prijedlog ne prihvati, dužno je o
razlozima odbijanja obavijestiti predlagatelja.
Članak
19.
Odlukom o raspisivanju referenduma određuju
se pitanja o kojima će se odlučivati referendumom, datum glasovanja kao i
područje odnosno djelatnost o kojoj se provodi referendum.
Članak
20.
Pravo glasanja na referendumu imaju građani
koji imaju prebivalište na području Grada i upisani su u popis birača.
Članak
21.
Prijedlog koji na referendumu nije prihvaćen
može se ponovno iznijeti na referendum u roku određenom zakonom.
Članak
22.
Odluka donesena na referendumu obvezatna je
za Vijeće.
U roku od 6 mjeseci ne može se ponovno
odlučivati na referendumu o prijedlogu ili pitanju, za koje je donijeta odluka
iz stavka 1. ovog članka.
Ukoliko se rok iz stavka 2. ovog članka
drugačije odredi zakonom, postupat će se u skladu sa zakonom.
Članak
23.
Vijeće može tražiti mišljenje od mjesnih
zborova građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Grada
kao i drugim pitanjima određenim zakonom.
Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1.
ovog članka može dati 1/3 vijećnika Vijeća i Gradonačelnik.
Odlukom iz članka 1. ovog članka određuju se
pitanja o kojima će se tražiti mišljenje od zborova građana te vrijeme u kojem
se mišljenje treba dostaviti.
Članak
24.
Građani imaju pravo predlagati Vijeću
donošenje određenog akta ili rješenje određenog pitanja iz djelokruga Vijeća.
O prijedlogu iz stavka 1. ovog članka Vijeće
mora raspravljati ako ga potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih u popis
birača Grada, te dati odgovor podnositeljima najkasnije u roku od tri mjeseca
od prijama prijedloga.
Članak
25.
Tijela Grada dužna su omogućiti građanima i
pravnim osobama podnošenje predstavki i pritužbi na svoj rad kao i na rad
upravnih tijela Grada te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kad ime
se obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih
građanskih dužnosti.
Čelnik tijela Grada odnosno upravnih odjela
Grada dužan je na podnijete predstavke i pritužbe dati odgovor u roku od 30
dana od dana podnošenja predstavke odnosno pritužbe.
Tijela iz stavka 1. ovog članka dužna su u
službenim prostorijama na vidnom mjestu osigurati potrebna tehnička i druga
sredstva za podnošenje predstavki i pritužbi i omogućiti usmeno izjavljivanje
predstavki i pritužbi.
VII. TIJELA GRADA
Članak
26.
Tijela Grada su Vijeće i Gradonačelnik.
1. VIJEĆE
Članak
27.
Vijeće je predstavničko tijelo građana i
tijelo Grada koje donosi akte u okviru djelokruga Grada te obavlja druge
poslove u skladu sa Ustavom Republike Hrvatske, zakonom i ovim Statutom.
Članak
28.
Vijeće odlučuje o pitanjima iz samoupravne
nadležnosti Grada, propisane odredbom iz članka 14.ovog Statuta, kao i o svima
ostalim pitanjima ostvarivanja lokalnih potreba i interesa građana Grada, a
osobito u poslovima koje se odnose na:
- uređenje naselja i stanovanje,
- prostorno i urbanističko planiranje,
- komunalno gospodarstvo,
- brigu o djeci,
- socijalnu skrb,
- primarnu zdravstvenu zaištu,
- odgoj i osnovno obrazovanje,
- kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
- zaštitu potrošača,
- zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
- protupožarnu i civilnu zaštitu,
- promet na svom području,
- te ostale poslove sukladno posebnim
zakonima.
Članak
29.
Mandat članova Vijeća izabranih na redovitim
izborima traje do objave odluke Vlade Republike Hrvatske o raspisivanju izbora
ili do objave odluke Vlade Republike Hrvatske o raspuštanju Vijeća.
Članovima Vijeća izabranim na prijevremenim
izborima mandat traje do isteka tekućeg mandata predstavničkih tijela izabranih
na redovnim izborima.
Vijećnički mandat nije obvezujući i ne može
se opozvati.
Članak
30.
Vijeće:
- donosi Statut Grada,
- donosi Poslovnik o radu,
- donosi odluke i druge opće akte kojima se
uređuju pitanja iz samoupravnog djelokruga Grada,
- donosi odluke o uvjetima, načinu i postupku
gospodarenja nekretninama u vlasništvu Grada,
- donosi odluke o gradskim porezima i
naknadama, pristojbama i drugim prihodima od interesa za Grad,
- donosi Proračun, odluku o izvršavanju
proračuna, polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna,
- odlučuje o stjecanju i otuđivanju
pokretnina i nekretnina Grada čija ukupna vrijednost prelazi 0,5 % iznosa
prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se
odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, odnosno čija je
pojedinačna vrijednost veća do 1.000.000,00 kuna (jedanmilijunkuna),
- donosi odluke o pristupanju međunarodnim
udruženjima lokalnih jedinica drugih država, u skladu sa zakonom,
- raspisuje referendum,
- obavlja izbor, imenovanja, razrješenja
predsjednika i 2 potpredsjednika Vijeća, predsjednika, potpredsjednika i
članova radnih tijela Vijeća, drugih predstavnika Vijeća u tijelima i
institucijama određenih zakonom i ovim Statutom,
- odlučuje o pokroviteljstvu koje prima
Vijeće,
- uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih
tijela Grada,
- osniva javne ustanove i druge pravne osobe
za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od
interesa za Grad,
- obavlja druge poslove koji su mu stavljeni
u djelokrug zakonom i ovim Statutom.
Članak
31.
Poslovnikom Vijeća podrobnije se uređuje
način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice, glasovanje i vođenje
zapisnika kao i održavanje reda na sjednici Vijeća.
Članak
32.
Vijeće, radna tijela Vijeća održavaju
sjednice, u pravilu, u sjedištu Grada.
Sjednicama Vijeća prisustvuje Gradonačelnik.
Sjednice Vijeća su javne, a javnost se može
isključiti iznimno u slučajevima predviđenim posebnim zakonom i općima aktom
Vijeća.
Članak
33.
Vijeće ima predsjednika i dva potpredsjednika
koje bira između vijećnika Vijeća.
Prijedlog za izbor predsjednika i
potpredsjednika može dati Odbor za izbor i imenovanje kao i pet vijećnika
Vijeća.
Predsjednik i potpredsjednik biraju se javnim
glasovanjem.
Za predsjednika i potpredsjednika izabran je
kandidat za kojeg je glasala većina od ukupnog broja vijećnika.
Članak
34.
Kada je predloženo više kandidata za
predsjednika ili potpredsjednika Vijeća, a niti jedan od kandidata ne dobije
većinu glasova od ukupnog broja vijećnika Vijeća, glasovanje se ponavlja, na
način da se glasuje o kandidatima koji su dobili najveći broj glasova, sve dok
jedan od kandidata ne dobije većinu glasova od ukupnog broja vijećnika Vijeća.
Članak
35.
Predsjednik Vijeća:
- predstavlja Vijeće,
- saziva i organizira, te predsjedava
sjednicama Vijeća,
- predlaže dnevni red sjednica Vijeća,
- upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja
u propisani postupak,
- brine se o postupku donošenja odluka i
drugih gradskih akata,
- usklađuje rad radnih tijela Vijeća,
- potpisuje odluke i druge akte koje donosi
Vijeće,
- brine o suradnji Vijeća i Gradonačelnika,
- brine se o zaštiti prava vijećnika Vijeća,
- obavlja i druge poslove određene zakonom i
Poslovnikom Vijeća.
Članak
36.
Vijeće broji 13 članova-vijećnika, izabranih
na način i po postupku propisanom posebnim zakonom.
Članak
37.
Mandatno razdoblje Vijeća traje četiri
godine.
Članak
38.
Vijećniku prestaje mandat prije isteka
vremena na koje je izabran, u slučajevima i u rokovima propisanim Zakonom o
izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne)
samouprave.
Članak
39.
Vijećnik ima prava i dužnosti:
- sudjelovati na sjednicama Vijeća,
- raspravljati i glasovati o svakom pitanju
koje je na dnevnom redu sjednice Vijeća,
- predlagati Vijeću donošenje akata,
podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata,
- postavljati pitanja iz djelokruga rada
Vijeća,
- postavljati pitanja Gradonačelniku i
zamjeniku Gradonačelnika,
- sudjelovati na sjednicama radnih tijela
Vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i glasovati,
- prihvatiti se članstva u najviše 2 radna
tijela u koje ga izabere Vijeće,
- tražiti i dobiti podatke, potrebne za
obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Grada te u svezi s tim koristiti
njihove stručne i tehničke usluge.
Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka,
koji su kao tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje sazna za
vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.
Vijećnik ima i druga prava i dužnosti
utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika Vijeća.
Članak
40.
Vijeće ima Mandatno povjerenstvo.
Mandatna povjerenstvo ima predsjednika i dva člana.
Mandatno povjerenstvo na konstituirajućoj
sjednici izvješćuje Vijeće o provedenim izborima za Vijeće i imenima izabranih
vijećnika, o podnesenim ostavkama na vijećničku funkciju, o zamjenicima
vijećnika koji umjesto njih počinju obavljati vijećničku funkciju te izvješćuje
Vijeće o nastupu zamjenika vijećnika, u slučajevima mirovanja ili prestanka
mandata vijećnika.
Članak
41.
Vijećnik svoju dužnost obavlja počasno i za
to ne prima plaću.
Vijećnik ima pravo na naknadu troškova koje
ostvari obavljanjem dužnosti, u skladu s kriterijima i mjerilima propisanim
posebnom odlukom.
1.1. Radna tijela Vijeća
Članak
42.
Za proučavanje i razmatranje pojedinih
pitanja, te priprema i podnošenje odgovarajućih prijedloga za praćenje
provođenja utvrđene politike i praćenja izvršavanja odluka i akata Vijeća, za
koordinaciju u rješavanju pojedinih pitanja, za proučavanje i raspravljanje i
drugih pitanja iz nadležnosti Vijeća te za izvršavanje određenih zadataka i
poslova od interesa za Vijeće, Vijeće osniva radna tijela Vijeća.
Vijeće može osnovati stalna ili povremena
radna tijela.
Članak
43.
Stalna radna tijela Vijeća su:
- Odbor za statutarno-pravna pitanja,
- Odbor za izbor i imenovanja,
- Odbor za gospodarstvo, razvoj, proračun i
financije,
- Odbor za komunalne poslove, prostorno
planiranje i ekologiju,
- Odbor za zdravstvo, socijalnu skrb i
socijalnu politiku,
- Odbor za odgoj, obrazovanje, znanost,
kulturu i šport.
Stalna radna tijela imaju predsjednika,
potpredsjednika i tri člana.
Članak
44.
Radi razmatranja i drugih pitanja, Vijeće
može uz radna tijela osnovana ovim Statutom, osnivati i druga radna tijela
Vijeća.
Odlukom o osnivanju radnih tijela Vijeća
uređuje se njihov naziv, sastav, djelokrug i način rada.
Članak
45.
Odbor za statutarno-pravna pitanja:
- razmatra prijedloge odluka i drugih akata
koje donosi Vijeće u pogledu njihove usklađenosti sa zakonom i Statutom te u
pogledu njihove pravne obrade i o tome daje mišljenje i prijedloge Vijeću,
- razmatra poticaje za donošenje odluka i
akata,
- utvrđuje i izdaje pročišćene tekstove
odluka i akata Vijeća kada je tim aktima ovlašten ili kada to ocijeni
potrebnim,
- obavlja i druge poslove određene
Poslovnikom Vijeća.
Članak
46.
Odbor za izbor i imenovanja:
- predlaže izbor i imenovanje dužnosnika koje
bira odnosno imenuje Vijeće,
- predlaže imenovanje predstavnika Vijeća u
određena društvena tijela i organizacije,
- priprema i podnosi Vijeću prijedlog za
izbor članova te predsjednika i potpredsjednika radnih tijela Vijeća,
- obavlja druge poslove određene Poslovnikom
Vijeća.
Članak
47.
Odbor za gospodarstvo, razvoj, proračun i
financije, razmatra sva pitanja koja su vezana uz proračun, izmjene i dopune
proračuna, odluku o izvršavanju proračuna, polugodišnji i godišnji izvještaj o
izvršenju proračuna, gospodarskog razvitka Grada, razmatra koncepciju i
strategiju razvitka poduzetništva i male privrede.
Članak
48.
Odbor za komunalne poslove, prostorno
planiranje i ekologiju razmatra pitanja u svezi:
- prostornog i urbanističkog planiranja,
- komunalnog gospodarstva,
- zaštite i unapređenja prirodnog okoliša.
Članak
49.
Odbor za zdravstvo, socijalnu skrb i
socijalnu politiku razmatra sva pitanja koja su vezana uz primarnu zdravstvenu
zaštitu i socijalnu skrb stanovništva u Gradu.
Članak
50.
Odbor za odgoj, obrazovanje, znanost, kulturu
i šport razmatra sva pitanja iz odnosnih područja. (odgoja, obrazovanja,
znanosti, kulture i športa).
Članak
51.
Članovi radnih tijela Vijeća mogu biti, osim
vijećnika, i istaknuti stručnjaci te javni i društveni radnici, s time da u
svakome radnom tijelu mora biti najmanje po jedan vijećnik.
2. GRADONAČELNIK
Članak
52.
Gradonačelnik zastupa Grad i nositelj je
izvršne vlasti Grada.
Gradonačelnik ima jednog zamjenika.
Gradonačelnik i zamjenik Gradonačelnika
biraju se na neposrednim izborima sukladno posebnom zakonu.
Članak
53.
Gradonačelnik obavlja izvršne poslove u Gradu
i to:
- priprema prijedloge općih akata,
- predlaže Vijeću donošenje općih kata i
mjera,
- izvršava ili osigurava izvršavanje općih
akata Vijeća,
- daje mišljenje o prijedlozima akata koje
Vijeću podnose drugi ovlašteni predlagatelji,
- utvrđuje prijedlog proračuna te predlaže
Vijeću donošenje proračuna, odluke o izvršavanju proračuna, polugodišnjeg i
godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna,
- usmjerava djelovanje upravnih tijela Grada
u obavljanju poslova iz njihovog djelokruga te nadzire njihov rad,
- upravlja nekretninama i pokretninama u vlasništvu
Grada kao i prihodima i rashodima Grada u skladu sa zakonom, ovim Statutom i
općim aktima Grada,
- odlučuje o stjecanju i otuđivanju
pokretnina i nekretnina Grada čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5 %
iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj
se odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, a najviše do
1.000.000,00 kuna (jedanmilijunkuna), ako je stjecanje i otuđivanje nekretnina
i pokretnina planirano u proračunu i provedeno u skladu sa zakonskim propisima,
- upravlja raspoloživim novčanim sredstvima
na računu proračuna Grada,
- donosi pravilnik o unutarnjem redu upravnih
tijela Grada,
- donosi odluku o utvrđivanju vrijednosti
koeficijenata složenosti poslova radnih mjesta u upravnim tijelima Grada,
- zaključuje kolektivni ugovor radi
utvrđivanja prava i obveza službenika i namještenika zaposlenih u upravnim
tijelima Grada,
- imenuje i razrješava pročelnike upravnih
tijela Grada,
- utvrđuje plan prijma u službu u upravnim
tijelima Grada,
- donosi odluku o kriterijima za ocjenjivanje
službenika i načinu provođenja ocjenjivanja,
- razmatra financijska izvješća o poslovanju,
revizijske izvještaje i izvještaje nadzornih tijela pravnih osoba u kojima Grad
ima udjele u kapitalu,
- odlučuje o davanju suglasnosti za
zaduživanje pravnim osobama u većinskom vlasništvu Grada,
- odlučuje o davanju jamstva pravnoj osobi u
većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Grada i ustanovi čiji je osnivač
za ispunjenje obveza pravne osobe i ustanove,
- donosi sve druge odluke glede pravnih
subjekata koje je Grad osnovao ili u kojima je suosnivač, a koje zakonom nisu
stavljene u nadležnost Vijeća,
- podnosi Vijeću odgovarajuća izvješća,
- član je skupštine u trgovačkim društvima
čiji je suvlasnik ili suosnivač Grad,
- predsjednik je skupštine trgovačkih
društava koja su u većinskom vlasništvu Grada,
- obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela
mjesnih odbora,
- obavlja i druge poslove utvrđene ovim
Statutom i drugim propisima.
Članak
54.
Gradonačelnik je odgovoran za ustavnost i
zakonitost obavljanja poslova u njegovom djelokrugu i za ustavnost i zakonitost
akata upravnih tijela Grada.
Članak
55.
Gradonačelnik dva puta godišnje podnosi
polugodišnje izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine za razdoblje
srpanj-prosinac prethodne godine i do 15. rujna za razdoblje siječanj-lipanj
tekuće godine.
Vijeće može, pored izvješća iz stavka 1. ovog
članka, od Gradonačelnika tražiti izvješće o pojedinim pitanjima iz njegovog
djelokruga.
Gradonačelnik podnosi izvješće po zahtjevu iz
stavka 2. ovog članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva.
Ukoliko jedan zahtjev sadrži veći broj
različitih pitanja, rok za podnošenje izvješća iznosi 60 dana od dana primitka
zahtjeva.
Vijeće ne može zahtijevati od Gradonačelnika
izvješće o bitno podudarnom pitanju prije proteka roka od 6 mjeseci od ranije
podnesenog izvješća o istom pitanju.
Članak
56.
Pored izvješća iz članka 55. ovog Statuta,
Vijeće može tražiti od Gradonačelnika izvješće o pojedinim pitanjima iz
njegovog djelokruga rada.
Izvješće iz stavka 1. ovog članka podnosi se
na način i u postupku utvrđenim Poslovnikom Vijeća.
Članak
57.
Gradonačelnik, u obavljanju poslova iz
samoupravnog djelokruga Grada, ima pravo obustaviti od primjene opći akt Vijeća
ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis te zatražiti od
Vijeća da u roku od 15 dana otkloni uočene nedostatke.
Ako Vijeće, u slučaju iz st. 1. ovog članka,
ne otkloni nedostatke, Gradonačelnik će o tome, u roku od 8 dana, obavijestiti
predstojnika ureda državne uprave u županiji te čelnika središnjega tijela
državne uprave, nadležnoga za nadzor nad zakonitošću rada tijela jedinica
lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Članak
58.
Gradonačelnika u slučaju duže odsutnosti ili
razloga spriječenosti u obavljanju svoje dužnosti, zamjenjuje zamjenik.
U slučaju iz stavka 1. ovog članka, zamjenik
Gradonačelnika mora sve svoje aktivnosti podrediti i prilagoditi
gradonačelnikovim uputama.
Gradonačelnik može obavljanje određenih
poslova povjeriti zamjeniku.
Pri obavljanju povjerenih poslova zamjenik je
dužan pridržavati se uputa Gradonačelnika.
Povjeravanjem poslova zamjeniku, ne prestaje
odgovornost Gradonačelnika za njihovo obavljanje.
Članak
59.
Gradonačelniku i njegovom zamjeniku prestaje
mandata po sili zakona:
- danom podnošenja ostavke,
- danom pravomoćnosti sudske odluke o
oduzimanju poslovne sposobnosti,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od jednog mjeseca,
- danom pravomoćnosti sudske presude kojom je
osuđen radi počinjenja kaznenog djela protiv slobode i prava čovjeka i
građanina, Republike Hrvatske i vrijednosti zaštićenih međunarodnim pravom,
- danom odjave prebivališta s područja Grada,
- danom prestanka hrvatskog državljanstva,
- smrću.
Vijeće će u roku od 8 dana obavijestiti Vladu
Republike Hrvatske o prestanku mandata Gradonačelnika radi raspisivanja
prijevremenih izbora za novog Gradonačelnika.
Ako je prestanak mandata Gradonačelnika
nastupio u kalendarskoj godini u kojoj se održavaju redovni izbori, a prije
njihovog održavanja, u toj se jedinici neće raspisati i održati prijevremeni
izbori za izbor Gradonačelnika, dužnost Gradonačelnika do kraja mandata
obavljat će njegov zamjenik.
Ako prestane mandat zamjeniku Gradonačelnika
neće se raspisivati prijevremeni izbori.
Članak
60.
Gradonačelnik i njegov zamjenik može se
razriješiti donošenjem odluke na referendumu u slučajevima i po postupku
propisanim zakonom i ovim Statutom.
Vijeće može raspisati referendum o
razrješenju Gradonačelnika i njegovog zamjenika u slučaju:
- kada krše ili ne izvršavaju odluke Vijeća,
- kada svojim radom prouzroče Gradu znatnu
materijalnu štetu.
Pod pojmom znatne materijalne štete iz stavka
2. ovog članka smatra se šteta u iznosu od 1% od proračuna Grada u tekućoj
godini, a ako 1% od proračuna iznosi preko 500.000,00 kuna pod znatnom
materijalnog štetom smatra se šteta u iznosu od 500.000,00 kuna.
Na referendum iz stavka 1. ovog članka shodno
se primjenjuju odredbe Zakona o referendumu i drugim oblicima osobnog
sudjelovanja u obavljanju državne vlasti i lokalne i područne (regionalne)
samouprave.
Prijedlog za raspisivanje referenduma o
razrješenju Gradonačelnika i njegovog zamjenika može podnijeti najmanje jedna
trećina članova Vijeća.
Odluka o raspisivanju referenduma o
razrješenju Gradonačelnika i njegovog zamjenika donosi se većinom glasova svih
članova Vijeća.
Ako na referendumu o pitanju iz stavka 1.
ovog članka bude donesena odluka o razrješenju Gradonačelnika i njegovog
zamjenika, mandat im prestaje danom objave rezultata referenduma, a Vlada
Republike Hrvatske imenovat će povjerenika Vlade Republike Hrvatske za obavljanje
poslova iz nadležnost Gradonačelnika.
Vijeće ne smije raspisati referendum o
razrješenju Gradonačelnika i njegovog zamjenika prije proteka roka od 6 mjeseci
od početka mandata Gradonačelnika i njegovog zamjenika.
Referendum iz stavka 2. ovog članka ne smije
se raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od ranije održanog referenduma.
Članak
61.
Prijedlog za raspisivanje referenduma o
pitanju razrješenja Gradonačelnika i njegovog zamjenika ima pravo Vijeću
podnijeti 20% birača upisanih u popis birača Grada.
Odluku o raspisivanju referenduma Vijeće mora
donijeti u roku od 30 dana od dana prijema prijedloga.
Referendum iz stavka 1. ovog članka ne smije
se raspisati prije proteka roka od 12 mjeseci od ranije održanog referenduma.
Na referendum iz stavka 1. ovog članka
odgovarajuće se primjenjuju odredbe Zakona o referendumu i drugim oblicima
osobnog sudjelovanja u obavljanju državne vlasti i lokalne i područne
(regionalne) samouprave.
Članak
62.
Odnos Vijeća i Gradonačelnika uređuje se
Poslovnikom Vijeća u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
VIII. UPRAVNA TIJELA I JAVNE SLUŽBE GRADA
1. Upravna tijela Grada
Članak
63.
Za obavljanje poslova iz samoupravnog
djelokruga Grada kao i poslova državne uprave prenijetih na Grad ustrojavaju se
upravi odjeli i službe (uprava tijela).
Ustrojstvo i djelokrug upravnih tijela iz
stavka 1. ovog članka uređuje se općima aktom Vijeća.
Upravnim tijelima upravljaju pročelnici koje,
na temelju javnog natječaja imenuje Gradonačelnik.
Gradonačelnik može razriješiti pročelnika pod
uvjetima predviđenim zakonom.
Članak
64.
Upravna tijela samostalna su u okviru svog
djelokruga, a za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje
nadležnosti odgovorni su Gradonačelniku.
Članak
65.
U upravnim tijelima upravne, stručne i ostale
poslove obavljaju službenici i namještenici.
Službenici obavljaju upravne i stručne
poslove iz djelokruga tijela u kojem rade, a namještenici obavljaju prateće i
pomoćne poslove.
Članak
66.
Prava, obveze i odgovornosti kao i druga
pitanja od značaja za rad službenika i namještenika u upravnim tijelima uređuju
se posebnim aktima u skladu s posebnim zakonom.
Članak
67.
Sredstva za rad upravnih tijela osiguravaju
se u Proračunu Grada.
Članak
68.
Službenici u upravnim tijelima poticat će se
na trajno stručno osposobljavanje i usavršavanje putem tečajeva, seminara i
školovanja.
2. Javne službe Grada
Članak
69.
Grad u okviru samoupravnog djelokruga obavlja
djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne potrebe građana na području društvenih
i drugih djelatnosti, za koje je zakonom utvrđeno da se obavljaju kao javna
služba.
Članak
70.
Grad osigurava obavljanje djelatnosti iz
članka 69. ovog Statuta osnivanjem trgovačkih društava, javnih ustanova, drugih
pravnih osoba i vlastitih pogona.
Obavljanje određenih djelatnosti Grad može
povjeriti drugim pravnim osobama temeljem ugovora o koncesiji.
IX. MJESNA SAMOUPRAVA
Članak
71.
Radi ostvarivanja neposrednog sudjelovanja u
upravljanju lokalnim poslovima građani imaju pravo osnivati jedinice mjesne
samouprave.
Članak
72.
Kao jedinica mjesne samouprave, osniva se u
skladu sa zakonom i ovim Statutom, Mjesni odbor.
Mjesni odbor osniva se kao oblik neposrednog
sudjelovanja građana u odlučivanju, o lokalnim poslovima od neposredno i
svakodnevnog utjecaja na život i rad građana.
Mjesni odbori su pravne osobe.
Članak
73.
Mjesni odbor osniva se za dio Grada koji u
odnosu na ostale dijelove čini zasebnu cjelinu.
U Gradu se osnivaju sljedeći mjesni odbori:
- Mjesni odbor Bakar za područje naselja
Bakar,
- Mjesni odbor Hreljin za područje naselja
Hreljin,
- Mjesni odbor Krasica za područje naselja
Krasica,
- Mjesni odbor Kukuljanovo za područje
naselja Kukuljanovo i Ponikve,
- Mjesni odbor Praputnjak za područje naselja
Praputnjak,
- Mjesni odbor Škrljevo za područje naselja
Škrljevo i Plosna,
- Mjesni odbor Zlobin za područje naselja
Zlobin.
Članak
74.
Inicijativu za osnivanje mjesnog odbora mogu
dati:
- postojeći mjesni odbori,
- građani - stanovnici Grada,
- udruge građana sa sjedištem i djelovanjem
na području Grada.
Inicijativa iz stavka 1. ovog članka
dostavlja se ovlaštenim predlagateljima odluka i drugih općih akata iz
nadležnosti Vijeća.
Prijedlog za osnivanje mjesnog odbora mora
sadržavati najmanje ove podatke:
- o nazivu mjesnog odbora čije se osnivanje
predlaže, a koji ne može biti istovjetan nazivu već postojećega mjesnog odbora,
- o području mjesnog odbora čije se osnivanje
predlaže, s opisom granica i grafičkim prikazom obuhvata, označenog na
zemljovidu u mjerilu od najmanje 1:1.000,
- sjedištu mjesnog odbora čije se osnivanje
predlaže, s točnom adresom i smještajem prostorija u kojima će djelovati tijela
mjesnog odbora,
- obrazloženju razloga i potrebe za osnivanje
mjesnog odbora,
- programu rada mjesnog odbora čije se
osnivanje predlaže,
- izvorima i iznosu sredstava potrebnih za
rad mjesnog odbora čije se osnivanje predlaže,
- opsegu i organizaciji
administrativno-stručnih i drugih poslova koje će trebati obavljati za potrebe
funkcioniranja mjesnog odbora čije se osnivanje predlaže.
Prijedlog za osnivanje mjesnog odbora obvezno
se dostavlja Gradonačelniku, radi davanja mišljenja o osnovanosti razloga za
osnivanje mjesnog odbora te osobito o osnovanosti podataka o iznosu i izvorima
sredstava za rad mjesnog odbora čije se osnivanje predlaže.
Članak
75.
Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog
odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.
Vijeća mjesnog odbora imaju od 5 do 9 članova
i to:
- vijeće mjesnog odbora Bakar ima devet
članova,
- vijeće mjesnog odbora Hreljin ima devet
članova,
- vijeće mjesnog odbora Krasica ima sedam
članova,
- vijeće mjesnog odbora Kukuljanovo ima sedam
članova,
- vijeće mjesnog odbora Praputnjak ima sedam
članova,
- vijeće mjesnog odbora Škrljevo ima sedam
članova,
- vijeće mjesnog odbora Zlobin ima pet
članova.
Članak
76.
Vijeće mjesnog odbora donosi program rada
mjesnog odbora, pravila i poslovnik o svom radu, financijski plan i godišnji
obračun te obavlja druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i odlukama
Vijeća i Gradonačelnika.
Članak
77.
Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog
odbora osobito u pogledu:
- vođenje brige o uređenju područja mjesnog
odbora,
- poboljšanju kvalitete stanovanja,
- potreba obavljanja komunalnih i drugih
uslužnih djelatnosti te lokalne infrastrukture,
- osiguravanje potreba stanovnika u oblasti
brige o djeci, obrazovanju i odgoju, javnog zdravlja,
- zaštite okoliša,
- socijalne skrbi stanovništva,
- osiguranje potreba u kulturi, tehničkoj
kulturi, tjelesnoj kulturi i športu,
- davanja mišljenja na određivanje namjene u
slučaju davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu Grada, a koji se nalazi
na području mjesnog odbora,
- davanja mišljenja o trajanju radnog vremena
u trgovini i ugostiteljstvu na području mjesnog odbora,
- davanja mišljenja o raspolaganju
nekretninama Grada koje se nalaze na području mjesnog odbora,
- prenesenih poslova iz samoupravnog
djelokruga Grada.
Mjesnim odborima povjeravaju se ovi poslovi
iz samoupravnog djelokruga Grada:
- u djelatnosti uređenja naselja-predlaganje
mjera za poboljšanje stanja, sudjelovanje u nadzoru nad izvršavanjem obveza iz
komunalnog reda i dojavljivanje komunalnom redarstvu,
- u djelatnosti uređenja stanovanja-dojava
kvarova na vodovima, instalacijama,
javnim uređajima, oštećenjima kolnika,
pločnika, o nedostatku javnih rasvjetnih tijela, čišćenju snijega i leda,
opskrbi vodom,
- u djelatnosti prostornog i urbanističkog
planiranja- sudjelovanje u raspravama o namjeni površina, o koncepciji uređenja
područja i dr.,
- u djelatnosti brige o djeci - anketiranje o
zainteresiranosti za korištenje vrtića,
- potrebi organiziranja akcija radi dječje
skrbi (cijepljenje, besplatna zdrava hrana),
- sistematski pregledi mimo zdravstvenih
standarda i sl.,
- u djelatnosti socijalne skrbi-detektiranje
potrebnih, pomoć u dostavi hrane i potrepština nepokretnima ili nemoćnima,
- dojava promjena koje su od utjecaja na
stjecanje ili gubitak prava iz socijalnih programa,
- predlaganje općih i konkretnih mjera i
kriterija,
- u djelatnosti primarne zdravstvene
zaštite-kontrola pravilnosti pružanja usluga (radno vrijeme, eventualna naplata
dijela usluga, ophođenje, požrtvovnost, urednost prostora, oprema), predlaganje
mjera za poboljšanje stanja,
- u djelatnosti odgoja i osnovnog obrazovanja
- suradnja s odgovarajućim ustanovama koje djeluju na području mjesnog odbora
ili Grada, djelatno uključivanje u njihove akcije,
- u djelatnosti kulture, tjelesne kulture i
športa-analizom stvarnih potreba i dosegnutim mogućnostima, radi realnog
planiranja i predlaganja optimalnih rješenja,
- u djelatnosti zaštite potrošača - dostava
podataka o pojavama i slučajevima u kojima se oštećuju prava potrošača (cijena,
količine, kakvoća, pogodovanje kupaca, deklaracije o sastavu i porijeklu robe,
kršenje zabrana prometa pojedinih roba ili pojedinim skupinama kupaca),
- u djelatnosti zaštite i unapređenja
prirodnog okoliša - staranje o čistoći, pravilnom rukovanju otpadom, dojava podataka
o prekršiteljima, o stvarateljima divljih deponija ili o neovlaštenim
korisnicima postojećih deponija, o zagađenjima i zagađivačima,
- u djelatnosti protupožarne zaštite -
aktivno sudjelovanje u prevenciji, sudjelovanje i pomoć u radu DVD-ima,
- u djelatnosti civilne zaštite-sudjelovanje
u odgovarajućim jedinicama koje osniva Grad ili lokalna ili šira zajednica.
Članak
78.
Vijeće mjesnog odbora radi raspravljanja o
potrebama i interesima građana, te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od
lokalnog značaja, može sazivati mjesne zborove građana.
Članak
79.
Prostor za kulturne i društvene potrebe u
mjesnim odborima te za obavljanje administrativnih i drugih poslova za mjesne
odbore osigurava Gradonačelnik.
Članak
80.
Rad mjesnih odbora financira se osobito iz
ovih izvora:
- Proračuna Grada,
- priloga građana,
- darova,
- drugih izvora.
Iznos sredstava i način financiranja iz
stavka 1., podstavka 1. ovog članka svake godine se utvrđuje Odlukom o
izvršavanju Proračuna Grada.
Članak
81.
Nadzor nad zakonitošću rada organa mjesnog
odbora obavlja Gradonačelnik koji može raspustiti vijeće mjesnog odbora, ako
ono učestalo krši Statut Grada, pravila mjesnog odbora ili ne izvršava
povjerene mu poslove.
Članak
82.
Posebnom se odlukom uređuje provedba izbora
za članove vijeća mjesnih odbora na području Grada.
X. IMOVINA I FINANCIRANJE GRADA
Članak
83.
Sve pokretne i nepokretne stvari koje
pripadaju Gradu kao i prava koja pripadaju Gradu čine imovinu Grada.
Članak
84.
Na temelju općih akata Vijeća upravljanje i
raspolaganje imovinom u vlasništvu Grada provodi Gradonačelnik pažnjom dobrog
domaćina.
Pojedinačni akt o kupnji, prodaji, davanju na
korištenje, zakupu, podzakupu nekretnina i pokretnina donosi Gradonačelnik.
Pojedinačne akte o osnivanju pravnih osoba,
kao i o prestanku njihovog rada, spajanju ili pripajanju dijela pravnih osoba u
vlasništvu Grada donosi Vijeće.
Gradonačelnik daje suglasnost na raspored
dobiti pravnih osoba, odnosno društva iz stavka 3. ovog članka.
Dobit iz stavka 4. ovog članka, a sukladno
pojedinačnom aktu čini sastavni dio proračuna.
Na temelju proračuna pokrivaju se i gubici u
pravnim osobama odnosno društvima i ustanovama koje je osnovao Grad.
Pojedinačni akt u slučaju potrebe pokrića
gubitaka donosi Gradonačelnik.
Članak
85.
Grad ima prihode kojima u okviru samoupravnog
djelovanja slobodno raspolaže.
Prihodi Grada razmjerni su poslovima koje
Grad obavlja u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Obveze odnosno rashodi Grada razmjerni su
prihodima koje Grad ostvari sukladno utvrđenim izvorima financiranja.
Članak
86.
Prihod Grada su:
- gradski porezi, prirezi, naknade, doprinosi
i pristojbe, u skladu sa zakonom o posebnim odlukama Grada,
- prihodi od stvari u vlasništvu grada i
imovinskih prava,
- prihodi od trgovačkih društava i drugih
pravnih osoba u vlasništvu Grada odnosno u kojima Grad ima udjele ili dionice,
- prihodi od koncesija,
- novčane kazne i oduzeta imovinska korist za
prekršaje koje propiše Grad u skladu sa zakonom,
- udio u zajedničkim porezima sa
Primorsko-goranskom županijom i Republikom Hrvatskom te dodatni udio u porezu
na dohodak za decentralizirane funkcije prema posebnom zakonu,
- sredstva, pomoći i dotacije Republike
Hrvatske predviđena u državnom proračunu,
- drugi prihodi određeni zakonom.
Članak
87.
Posebnom odlukom Vijeća utvrđuju se vrste
poreza, kao vlastitih prihoda Grada, porezne obveznike, porezne osnovice, stope
i visine, način obračuna i plaćanje poreza te oslobađanje od plaćanja poreza.
Članak
88.
Planiranje, izrada, donošenje i izvršavanje
proračuna i izvještavanje o izvršenju proračuna provodi se na način, po
postupku i u rokovima sukladno zakonu kojim se uređuje proračun.
Članak
89.
Grad se može zadužiti uzimanjem kredita,
zajmova i izdavanjem vrijednosnih papira sukladno odredbama posebnog zakona.
Grad može davati jamstva i suglasnosti za
zaduživanje sukladno ovom Statutu i zakonu kojim se uređuje proračun.
Članak
90.
Ukupno materijalno i financijsko poslovanje
Grada nadzire Vijeće.
Zakonitost materijalnog i financijskog
poslovanja Grada nadzire Ministarstvo financija odnosno drugo zakonom određene
tijelo.
XI. JAVNOST RADA
Članak
91.
Rad Vijeća, Gradonačelnika i upravnih tijela
Grada je javan.
Članak
92.
Predstavnici udruga građana, građani i
predstavnici medija mogu pratiti rad Vijeća u skladu s odredbama Poslovnika
Vijeća.
Članak
93.
Javnost rada Vijeća osigurava se:
- javnim održavanjem sjednica,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u
službenom glasilu Grada i na web stranicama Grada.
Članak
94.
Javnost rada Gradonačelnika osigurava se:
- održavanjem redovnih mjesečnih konferencija
za medije,
- izvještavanjem i napisima u tisku i drugim
oblicima javnog priopćavanja,
- objavljivanjem općih akata i drugih akata u
službenom glasilu Grada i na web stranicama Grada,
- objavljivanjem izvješća o rezultatima rada
u mandatnom razdoblju.
Članak
95.
Javnost rada upravnih tijela Grada osigurava
se izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja.
XII. AKTI GRADA
Članak
96.
Vijeće, na temelju prava i ovlaštenja
utvrđenih zakonom i ovim Statutom, donosi Statut Grada, Poslovnik Vijeća,
odluke i druge opće akte, proračun, odluku o izvršavanju Proračuna,
polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna i zaključke.
Vijeće donosi rješenja i druge pojedinačne
akte kada, u skladu sa zakonom, rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba.
Članak
97.
Nadzor zakonitosti općih akata koje u
samoupravnom djelokrugu donosi Vijeće, obavlja ured državne uprave u županiji i
nadležna središnja tijela državne uprave, svako u svojem djelokrugu, sukladno
posebnom zakonu.
Gradonačelnik je dužan dostaviti statut,
poslovnik, proračun ili drugi opći akt predstojniku ureda državne uprave u
županiji zajedno sa izvatkom iz zapisnika koje se odnosi na postupak donošenja
općeg akta propisan statutom i poslovnikom, u roku od 15 dana od dana donošenja
općeg akta.
Članak
98.
Gradonačelnik u poslovima iz svog djelokruga
donosi zaključke, rješenja, pravilnike i druge opće akte kada je na to ovlašten
zakonom ili općim aktom Vijeća.
Gradonačelnik donosi rješenja i druge
pojedinačne akte kada, u skladu sa zakonom, rješava o pravima, obvezama i
pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.
Članak
99.
Protiv pojedinačnih akata Vijeća i
Gradonačelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima
fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drukčije propisano, ne može
se izjaviti žalba, već se može pokrenuti upravi spor.
Članak
100.
Radna tijela Vijeća daju mišljenja i
prijedloge Vijeću te donose zaključke i preporuke.
Članak
101.
Opći akti, prije stupanja na snagu, moraju biti
objavljeni u Službenim novinama Primorsko-goranske županije.
Opći akti, u pravilu, stupaju na snagu osmog
dana po objavi. Iznimno, iz osobito opravdanih razloga, općim aktom se može
odrediti da stupa na snagu danom objave.
Opći akt ne može imati povratno djelovanje.
Članak
102.
Gradonačelnik osigurava izvršenje općih akata
na način i u postupku propisanom ovim Statutom te obavlja nadzor nad
zakonitošću rada upravnih tijela Grada koja obavljaju poslove iz samoupravnog
djelokruga Grada.
Članak
103.
Upravna tijela osnovana za obavljanje poslova
iz samoupravnog djelokruga Grada neposredno izvršavaju i nadziru provođenje
općih akata Vijeća i Gradonačelnika.
U provođenju nadzora iz stavka 1. ovog članka
upravna tijela mogu, u slučaju neprovođenja općih akata, poduzeti mjere
propisane tim aktom.
XIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
104.
Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti
jedna trećina vijećnika ili Gradonačelnik.
O prijedlogu Statuta Grada odlučuje Vijeće
većinom glasova svih članova Vijeća.
Članak
105.
Do donošenja općih akata u skladu s odredbama
ovog Statuta primjenjivat se će opći akti Grada u onim odredbama koje nisu u
suprotnosti s odredbama zakona i ovog Statuta.
U slučaju suprotnosti odredbi općih akata iz
stavka 1. ovog članka neposredno će se primjenjivati odredbe zakona i ovog
Statuta.
Članak
106.
Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana
njegove objave u Službenim novinama Primorsko-goranske županije osim odredbe iz
članka 34. ovog Statuta koja stupa na snagu danom objave odluke Vlade Republike
Hrvatske o raspisivanja izbora za članove predstavničkih tijela jedinica
lokalne samouprave.
Članak
107.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje
važiti Statut Grada Bakra (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj
54/06 i 10/07).
Klasa: 021-05/09-01/03
Ur. broj: 2170-02-01-09-8
Bakar, 10. srpnja 2009.
Predsjednik
Gradskog vijeća
Milan Rončević, v.r.