8.
Na temelju članka 100. stavak 6. i članka
102. Zakona o prostornom uređenju i gradnji (»Narodne novine« RH broj 76/07) i
članka 26. Statuta Grada Čabra (»Službene novine PGŽ« broj 24/01, 06/02 i
22/05), Gradsko vijeće Grada Čabra, na sjednici održanoj 14. travnja 2009.
godine donijelo je
ODLUKU
O I. IZMJENI I DOPUNI PROSTORNOG PLANA UREĐENJA GRADA ČABRA
OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Donosi se I. Izmjena i dopuna Prostornog
plana uređenja Grada Čabra (»Službene novine PGŽ« broj 25/03), u daljnjem
tekstu: Izmjena i dopuna Plana.
Izmjenom i dopunom Plana mijenjaju se
sljedeći dijelovi osnovnog Plana:
- u tekstualnom dijelu I. Obrazloženje,
dodaje se točka 0. UVOD, podtočka 0.1. Obrazloženje Izmjene i dopune Plana,
- mijenja se poglavlje 3. PLAN PROSTORNOG
UREĐENJA,
- mijenja se normativni dio Plana II. Odredbe
za provođenje,
- mijenjaju se kartografski prikazi Plana.
Sve izmjene u tekstualnom dijelu i u
kartografskim prikazima osnovnog Plana navedene su u sadržaju elaborata Izmjene
i dopune Plana iz članka 2. ovih Odredbi.
Izmjena i dopuna Plana provodi se neposredno
i putem prostornih planova užih područja.
Članak
2.
Izmjena i dopuna Plana sadržana je u
elaboratu »Prostorni plan uređenja Grada Čabra - I. Izmjena i dopuna Plana«
koji se sastoji od dva uveza: Tekstualni i grafički dio i Obvezni prilozi:
Članak
3.
Iza članka 3. dodaje se članak 3.a koji
glasi:
»Obuhvat I. Izmjene i dopune Plana čine
granice građevinskih područja:
naselja N24 Gerovo s izdvojenim poslovnim
zonama K1 i K31, naselja N40 Tršće, N26 Skednari (iz skupine naselja
Hrib), N13 Kamenski Hrib i N38 Vode, te izdvojene ugostiteljsko-turističke zone
T26 uz naselje N59 Vrhovci,
utvrđene na mjerilu katastarskog plana.«
Članak
4.
Članak 5. mijenja se i glasi:
»Pojmovnik osnovnog Plana dopunjen je novim
pojmovima vezanim uz prostorno uređenje, a neki postojeći pojmovi usklađeni su
s definicijama pojmovnika iz Zakona o prostornom uređenju i gradnji (»Narodne
novine« broj 76/07). Usklađenje je izvršeno u segmentu općih pojmova i
definicija te u segmentu koji se sadržajno odnosi na I. Izmjenu i dopunu PPU
Grada Čabra.
Pojmovi koji se koriste u ovom prostornom
planu imaju slijedeće značanje:
Grad Čabar - označava teritorijalno-upravnu
cjelinu kao posebnu jedinicu lokalne samouprave sa statusom Grada.
Statistička naselja u sastavu Grada Čabra -
određena su Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici
Hrvatskoj.
Grad Čabar - označava naselje Čabar.
Prostor je sastav fizičkih sklopova na
površini te ispod i iznad zemlje, do kojih dopiru neposredni utjecaji
djelovanja ljudi,
Prostorna cjelina je prostorno i funkcionalno
zaokruženo područje određene namjene, koje je izgrađeno i uređeno ili koje se
prostornim planom planira izgraditi i urediti prema uvjetima tog plana,
Prostorni razvoj podrazumijeva trajne
promjene prostora koje nastaju djelovanjem ljudi,
Osjetljivost prostora je moguća preobrazba
prostora kao posljedica gospodarskih i društvenih procesa, prirodnih rizika
(poplava, potresa, erozija i dr.) i/ili ugrožavanja okoliša na određenom
području (gubitak osobnosti prostora, neracionalna potrošnja zemljišta i
pritisci koncentracijom stanovništva i djelatnosti na uže obalno područje,
prometna nepovezanost rubnih urbanih i ruralnih područja),
Zaštita prostora je skup odluka, mjera i
uvjeta kojima se osigurava prepoznatljiv red i kultura u prostoru te kvalitetno
uređenje zemljišta.
Krajobraz je određeno područje, opaženo
ljudima, čija je osobnost rezultat međusobnog djelovanja prirodnih i/ili
ljudskih čimbenika i koje obilježava prevladavajuća prisutnost prirodnih
sastojina,
Krajobrazne vrijednosti su svojstvenosti
prirodnoga, kultiviranog ili kulturnog krajobraza, koje određuju njegovu
prirodnu, kulturnopovijesnu i estetsku osobnost,
Zahvat u prostoru je privremeno ili trajno
djelovanje ljudi u prostoru kojim se određuje ili mijenja stanje u prostoru,
Lokacijski uvjeti su kvantitativni i
kvalitativni uvjeti i mjere za provedbu zahvata u prostoru utvrđeni lokacijskom
dozvolom ili rješenjem o uvjetima građenja na temelju dokumenta prostornog
uređenja, ovoga Zakona i posebnih propisa,
Namjena prostora/površina je planirani sustav
korištenja prostora, odnosno uporabe građevina, površina i zemljišta određena
odgovarajućim dokumentom prostornog uređenja,
Osnovna namjena prostora/površina je
planirano korištenje prostora/površina podređeno jednoj funkciji (naselje,
poljoprivreda, šume, promet, gospodarstvo, sport, rekreacija i dr.) unutar koje
se mogu planirati i druge namjene ili sadržaji, koji isključivo proizlaze iz
potrebe osnovne namjene,
Pretežita namjena je planirano korištenje prostora/
površina za više različitih funkcija, od kojih je jedna prevladavajuća,
Naselje - predstavlja fizičku strukturu
grada, sela, zaseoka ili drugog oblika stanovanja i pratećih funkcija u
zatečenom (izgrađenom) ili planiranom (neizgrađenom) obujmu, a određeno je
građevinskim područjem.
Povijesnim dijelovima (jezgrama) naselja
smatraju se zaštićeni najstariji dijelovi grada Čabra, naselja Plešce i
etnološka cjelina naselja Zamost, unutar označenih granica, te cijelo naselje
Sokoli unutar građevinskog područja.
Građevinsko područje naselja utvrđeno
prostornim planom uređenja velikog grada, grada i općine je izgrađeni i uređeni
dio naselja i neizgrađeni dio područja tog naselja planiran za njegov razvoj i
proširenje,
Izdvojeni dio građevinskog područja naselja
je odvojeni dio postojećega građevinskog područja istog naselja nastao
djelovanjem tradicijskih,
prostornih i funkcionalnih utjecaja,
Granica građevinskog područja je linija
razgraničenja površina koje služe za građenje naselja ili površina izdvojenih
namjena izvan naselja od ostalih površina prema kriterijima iz Plana. Granice
građevinskih područja utvrđene su u pravilu granicama katastarskih čestica.
Građevinsko područje naselja je područje na
kojem se predviđa gradnja, odnosno proširenje postojećeg naselja, a sastoji se
od izgrađenog dijela i dijela predviđenog za daljnji razvoj. Unutar njega
smještaju se, osim stanovanja, sve potrebne funkcije sukladne namjeni, rangu
ili značenju naselja, kao što su središnje uslužne funkcije i prateće
gospodarske funkcije, sportsko-rekreacijske površine, površine infrastrukturnih
sustava, javne prometne i zelene površine, groblja i sl.
Središnje uslužne funkcije podrazumjevaju
sadržaje i građevine javne i društvene namjene (uprava i pravosuđe, školstvo,
zdravstvo i socijalna skrb, kultura, sport i rekreacija, udruge, vjerske
ustanove, i dr.).
Prateće gospodarske funkcije podrazumijevaju
sadržaje i građevine svih vrsta gospodarskih namjena (poslovnih i ugostiteljsko-turističkih),
te građevine poljoprivredne gospodarske djelatnosti koje se mogu graditi u
naselju.
Površine za izdvojene namjene su površine za
specifične funkcije koje svojom veličinom, strukturom i načinom korištenja
odudaraju od naselja, a određuju se izdvojenim građevinskim područjem. Osnovne
grupe izdvojenih namjena su : gospodarska namjena (poslovna i
ugostiteljsko-turistička namjena), sportsko-rekreacijska namjena, groblja, te
ostale namjene.
Izgrađeni dio građevinskog područja su
izgrađene i uređene građevne čestice i druge površine privedene različitoj
namjeni kao i neizgrađene i neuređene čestice zemljišta površine do 5.000 m
koje s izgrađenim dijelom građevinskog područja čine prostornu cjelinu,
Neizgrađeni dio građevinskog područja je
jedna ili više neposredno povezanih neizgrađenih i neuređenih čestica zemljišta
ukupne površine veće od 5.000 m2,
Površina javne namjene je svaka površina čije
je korištenje namijenjeno svima i pod jednakim uvjetima (javne ceste, ulice,
trgovi, tržnice, igrališta, parkirališta, groblja, parkovne i zelene površine u
naselju, rekreacijske površine i sl.),
Prometna površina je površina javne namjene
ili površina u vlasništvu vlasnika građevnih čestica ili površina na kojoj je
osnovano pravo služnosti prolaza a kojom se osigurava pristup do građevnih
čestica,
Infrastrukturni koridor je prostor namijenjen
za smještaj građevina i instalacija infrastrukturnih sustava unutar ili izvan
građevinskog područja.
Druga infrastruktura su građevine regionalne
i lokalne razine, kojima se osigurava zajednička opskrba, usluge, odnosno drugi
oblici povećanja kvalitete života u naselju ili korisnicima na određenom
području,
Javna infrastruktura državne i regionalne
razine su građevine i uređaji, kojima neposredno upravljaju pravne osobe s
javnim ovlastima u području prometa, energetike, upravljanja vodama i
gospodarenja s drugim vrstama prirodnih dobara ili zaštite okoliša,
Komunalna infrastruktura su građevine i
uređaji infrastrukture lokalne razine, koja se priprema i gradi na temelju
posebnog propisa,
Građevinsko zemljište je zemljište unutar i
izvan građevinskog područja, koje je izgrađeno ili prostornim planom
namijenjeno za građenje građevina i uređenje javnih površina,
Opremanje građevinskog zemljišta je
osiguranje uvjeta za građenje i priključivanje na komunalnu infrastrukturu
kojim se omogućuje građenje i uporaba zemljišta u skladu s namjenom određenom u
dokumentu prostornog uređenja,
Odgovarajuća posebna geodetska podloga je
kartografska podloga (digitalni ortofoto plan s visinskim prikazom - slojnice i
kote s uklopljenim katastarskim planom ili topografski prikaz s uklopljenim
katastarskim planom) izrađena u odgovarajućem mjerilu i ovjerena od nadležnog
tijela za državnu izmjeru i katastar nekretnina,
Građevna čestica je čestica zemljišta s
pristupom na prometnu površinu koja je izgrađena ili koju je u skladu s
uvjetima prostornog plana planirano utvrditi oblikom i površinom od jedne ili
više čestica zemljišta ili njihovih dijelova te izgraditi, odnosno urediti,
Građevna čestica određuje prostor, izgrađen
ili predviđen za izgradnju odnosno uređenje, na kojem se vrši jedna od namjena
predviđenih ovim Planom. Na građevnoj čestici određuje se građenje građevina
koje su u funkciji jedne namjene, odnosno korisnika. Uz pojedinačnu građevinu
(ili kompleks građevina) osnovne namjene mogu se graditi pomoćne građevine.
Izgrađenost građevne čestice je zbroj
izgrađenih površina zemljišta pod svim građevinama na čestici (osnovne i
pomoćnih). Zemljište pod građevinom je vertikalna projekcija svih zatvorenih
dijelova građevine na građevnu česticu. U izgrađenu površinu ne ulaze cisterne,
septičke taložnice, spremnici plina, nafte i slične građevine ukopane u teren,
parkirališne i sportsko-rekreacijske površine, stepenice i prilazi po terenu,
terase u nivou ili izdignute max. 0,8 m od najniže točke okolnog terena, te
strehe, pergole, vrtni roštilji, ogradni i potporni zidovi i slične građevine
kojima se uređuje okoliš.
Ukupnu (bruto) razvijenu površinu čini zbroj
površina svih nadzemnih etaža građevina (osnovne i pomoćnih) na građevnoj
čestici.
Koeficijent izgrađenosti (Kig) je odnos izgrađene površine zemljišta pod svim
građevinama i ukupne površine građevne čestice.
Koeficijent iskorištenosti (Kis) je odnos ukupne (bruto) razvijene površine građevina
na čestici i površine građevne čestice.
Građevna linija određuje položaj osnovne
građevine (vertikalne projekcije najistaknutijeg dijela pročelja) u odnosu na
rub građevne čestice prometnice ili javne prometne površine. Može odrediti i
položaj osnovne građevine u odnosu na obodne građevne čestice ili susjedne
građevine, ako to zahtjeva okolna izgrađenost i konfiguraciji terena.
Regulacijska linija određuje granicu između
građevne čestice javne prometne površine (ceste, ulice, prilaznog puta, trga,
parka i dr.) i građevne čestice osnovne namjene.
Osnovna građevina je svaka građevina (građena
kao pojedinačna građevina ili kompleks građevina) koja isključivo služi za
odvijanje Planom predviđene namjene.
Pomoćna građevina je svaka građevina čija je
namjena u funkciji namjene osnovne građevine.
Pomoćne građevine u funkciji stambenih
građevina su garaže, spremišta, drvarnice, kotlovnice, plinske stanice, vrtne
sijenice, ljetne kuhinje i sl.
Stambena namjena u kontekstu ovog Plana
podrazumijeva stalno stanovanje.
Građevine stambene namjene dijele se na
sijedeće građevine stalnog stanovanja: obiteljske kuće, stambene,
stambeno-poslovne i višestambene građevine.
Vikend kuće grade se u pravilu kao skupne
aglomeracije u vikend naselju - izdvojenoj površini turističko-ugostiteljske
namjene, a iznimno u naselju kao pojedinačne građevine. Namjenjene su
povremenom stanovanju.
Građevine javnih i društvenih namjena služe
zadovoljenju javnih i društvenih potreba stanovništva a obuhvaćaju sadržaje
središnjih upravnih funkcija (uprave i pravosuđa), školstva, zdravstva i
socijalne skrbi, kulturno-zabavnih funkcija, sporta i rekreacije, vjerskih,
političkih i ostalih funkcija. Grade se ili rekonstruiraju u građevinskom
području naselja, eventualno u građevinskom području izdvojenih namjena, a mogu
se graditi i izvan građevinskih područja.
Građevine gospodarske - poslovne namjene u
naselju su manje građevine koje služe obavljanju svih vrsta zanatskih,
uslužnih, intelektualnih, trgovačko-opskrbnih, proizvodno- poslovnih, servisnih
i drugih djelatnosti koje su sukladne stanovanju i ostalim funkcijama naselja i
ne ugrožavaju okoliš.
Građevine gospodarske-ugostiteljsko-turističke
namjene koje se prema ovom Planu smještaju unutar građevinskog područja naselja
su manje građevine namjenjene pružanju ugostiteljskih i turističkih usluga.
Poljoprivredne gospodarske građevine u
naselju su:
- bez izvora zagađenja: sjenici, pčelinjaci,
staklenici, plastenici, gljivarnici, sušionice voća i ljekovitog bilja,
spremišta poljoprivrednih proizvoda, alata, i sl.
- s izvorima zagađenja: staje, kokošinjci,
kunićnjaci i sl.
Okoliš je slobodan, neizgrađen prostor oko
građevina unutar građevne čestice (vrt, okućnica, dvorište i sl.).
Lokalne uvjete čine posebnosti mikrolokacije
(urbanističko-arhitektonske, komunalne, prometne, klimatske, morfologija
krajolika i tipologija gradnje u krugu cca 100 m i sl.).
Etaža je svaki nivo građevine. Po vrsti etaže
mogu biti podzemne (podrum) ili nadzemne (suteren, prizemlje, kat i
potkrovlje). Podzemnom etažom smatra se etaža kod koje je više od 2/3 njene
visine sa svih strana ispod najniže točke konačno uređenog okolnog terena.
Nivelaciona kota od koje se računa katnost
osnovnih građevina je kota poda najniže nadzemne etaže uzdignute maksimalno 1,0
m od najniže točke uređenog terena na dijelu građevne čestice koji pokriva
građevina.
Visine osnovnih građevina od najniže točke
konačno uređenog okolnog terena do krovnog vijenca, ruba krova ili do sljemena
ne propisuju se, zbog arhitekture specifične za planinske predjele, koja mora
biti u skladu s tradicijom goranskog graditeljstva, ali i slobodna u
arhitektonskom izričaju u skladu sa suvremenim zahtjevima, nego se određuju
katnošću tj. brojem etaža građevina.
Svjetla visina etaže je vertikalna udaljenost
između konačno obrađenog poda i stropa iste etaže.
Za svaki novi stambeni prostor etaža mora
imati minimalnu svjetlu visinu 2,40 m, a maksimalnu 3,00 m.
Za nove građevine turističko-ugostiteljske
namjene i društvenih namjena koje se grade neposrednom provedbom Plana svjetla
visina iznosi min. 2,60 m do max. 3,20 m.
Svjetla visina etaže za nove građevine
gospodarskih - poslovnih namjena koje se grade neposrednom provedbom Plana
iznosi min. 2,80 m do max. 6,00 m.
Za pomoćni prostor svjetla visina iznosi
minimalno 2,20 m, a maksimalno 2,80 m.
U postojećim građevinama zadržavaju se
postojeće visine etaža.
Stan je prostor u osnovnoj građevini
predviđen za smještaj jedne obitelji.
Samostalna uporabna cjelina je skup
prostorija namjenjen za stanovanje, poslovnu ili turističko-ugostiteljsku
djelatnost, s neophodnim sporednim prostorijama koje čine građevinsku cjelinu i
imaju poseban ulaz.«
ODREDBE ZA PROVOĐENJE
2.2. Građevinska područja naselja
Određivanje i namjena
Članak
5.
Članak 25. mijenja se i glasi:
»Ovim Planom na području Grada Čabra određuju
se građevinska područja naselja prikazana u tablici 1.:
*Napomena:
I. Izmjenom i dopunom Plana minimalno je
korigiran izgrađeni dio građevinskog područja naselja N24 - Gerovo*, N13 -
Kamenski Hrib*, N26 - Skednari* (u skupini naselja Hrib), N38 - Vode* i N40 -
Tršće*, po granicama izgrađenih čestica. Korigirane površine (u smislu
minimalnog smanjenja ili minimalnog povećanja rubnih čestica) su bez uticaja na
zbroj ukupnog izgrađenog i neizgrađenog dijela svih naselja u Gradu Čabru.
Centralno naselje Čabar obuhvaća građevinsko
područje naselja N65.
Građevinska područja svih naselja prikazana
su u kartografskom prikazu 1. »Korištenje i namjena površina« u mjerilu 1 :
25000, te u kartografskim prikazima 4.1. - 4.15. »Građevinska područja« u
mjerilu 1 : 5000.«
Vrste osnovnih građevina i uvjeti građenja
Članak
6.
Članak 39. mijenja se i glasi:
»Slobodnostojeće građevine stambene namjene
moraju biti udaljene min. 4,0 m od granica građevne čestice sa svih strana,
osim uz prometnu površinu, mjereno od najistaknutijih dijelova, a najmanje 6,0
m od susjednih osnovnih građevina.
Iznimno se za slobodnostojeće građevine
visine jedne nadzemne etaže dozvoljava udaljenost građevine od granica građevne
čestice min. 3,0 m (osim uz prometnicu), a za ostale samo u slučaju ako na
pročelju nema otvora ili je građevina krovnom plohom okrenuta bočnim granicama
građevne čestice.
Minimalna međusobna udaljenost susjednih
građevina mora biti 6,0 m, osim u slučajevima kada je građevinski pravac jedne
od građevina postavljen iza zadnjeg pročelja prednje građevine ili iznimno, uz
međusobnu suglasnost susjeda.
Minimalne udaljenosti građevina stambene
namjene od ruba kolnika prometnice ili granice građevne čestice javne prometne površine
određene su člankom 32., stavak 2. Za višestambene građevine treba uvjetovati
uvećanje navedenih vrijednosti za 1/2 visine građevine gdje god to omogućuju
lokalni uvjeti.
Odrednice prethodnih stavaka vrijede također
za izgradnju stambenih kuća na poluotvoreni način i za izgradnju u nizovima, a
primjenjuju se na slobodna pročelja građevina.«
POLJOPRIVREDNE GOSPODARSKE GRAĐEVINE
Članak
7.
Članak 59. mijenja se i glasi:
»Za neposredno provođenje Plana, određuju se
sljedeći kriteriji građenja:
- oblik i veličina građevne čestice moraju
obuhvatiti sve sadržaje potrebne za obavljanje poljoprivredne djelatnosti, a
utvrđuju se oblikom i veličinom zemljišne čestice (maksimalna veličina čestice
se ne ograničava),
- ukupna maksimalna izgrađenost građevne
čestice iznosi 60 % za građevine bez izvora zagađenja, a 40 % za građevine s
izvorom zagađenja (njihova veličina ograničava se maksimalnim kapacitetom
uzgojnih jedinica iz članka 58. stavak 2),
- maksimalna visina građevine je, u pravilu,
jedna - prizemna - etaža (visine max. 4,0 m), a iznimno dvije etaže - prizemna
i potkrovna (visine max. 6,0 m), ako se u potkrovlju drži sijeno i stočna
hrana,
- minimalna udaljenost građevine bez izvora
zagađenja od granica parcele iznosi min. 3,0 m, odnosno min. 6,0 m od susjednih
osnovnih građevina, iznimno i manja ako je vlasnik planirane gospodarske
građevine ujedno i vlasnik susjedne osnovne građevine,
- građevine s izvorom zagađenja moraju od
susjednih osnovnih građevina biti udaljene najmanje 12,0 m,
- gnojišta moraju biti udaljena min. 15,0 m
od osnovne građevine, ulične ograde i od cisterne za vodu - dno i stijenke
gnojišta do visine 50 cm iznad terena moraju biti izvedeni od nepropusnog
materijala,
- tekućina iz staja, svinjaca i gnojišta ne
smije se razlijevati po terenu, treba je nepropusnim sistemom odvesti u
zatvorene, nepropusne silose ili jame sa nepropusnim dnom, stijenkama i
pokrovom sa otvorima za čišćenje i ventilaciju. U pogledu udaljenosti vrijede isti
uvjeti kao i za gnojišta. Odvoz otpadne vode vrši komunalno poduzeće na
prihvatno mjesto sa uređajem za pročišćavanje otpadnih voda.«
2.3. Izgrađene strukture izvan naselja
Površine za gospodarske-poslovne namjene
Članak
8.
Članak 65. mijenja se i glasi:
»Planom se određuju slijedeća građevinska
područja izdvojenih površina za gospodarske-poslovne namjene:
Površine za poslovne namjene:
K - poslovna namjena - drvoprerađivačka:
postojeći pogoni drvoprerađivačke proizvodnje
K1 u Gerovu, K2 u Tršću,
K3 u Makovom Hribu, K4 u Čabru i K5 u Prezidu.
K1 - poslovna namjena - pretežito usluž:
- postojeće:K11 u Plešcima i
K12 u Vrhovcima (predviđena za
prenamjenu u zonu pretežito uslužne namjene)
- planirane:K13 u Tropetima i
K14 u Prezidu.
K2 - poslovna namjena - pretežito trgovačka:
-postojeća:K22 u Gerovu (predviđena za prenamjenu u zonu pretežito
trgovačke namjene)
- planirane: K21 u Zamostu,
K23 u Tršću i
K24 u Prezidu.
K3 - poslovna namjena - komunalno-servisna:
- postojeća:K32 u Štimcima kraj Parga (cestarska baza),
- postojeća:K31 u Gerovu.«
2.4. Izgradnja građevina izvan građevinskih
područja
Građevine infrastrukture
Članak
9.
Članak 78. mijenja se i glasi:
»Građevine infrastrukture van građevinskih
područja podrazumijevaju izgrađene i neizgrađenene vodove, instalacije, uređaje
i građevine u funkciji sustava prometa i veza, vodnogospodarskog sustava i
energetskog sustava, smještene u infrastrukturne koridore, trase i površine, te
komunalne građevine (odlagalište otpada, nova groblja i sl.), a koji se nalaze
ili se planiraju izvan građevinskih područja naselja i građevinskih područja za
izdvojene namjene.
Grade se neposrednom provedbom, temeljem
odrednica točke 5. ovih Odredbi, kumulativnom primjenom članaka 91. do 105.
Za nove komunalne građevine potrebna je
lokacijska dozvola utvrđena temeljem prihvaćenog idejnog projekta kojim se
moraju odrediti detaljni uvjeti građenja i mjere zaštite okoliša.«
Zdravstvene i rekreacijske građevine
Članak
10.
Članak 79. mijenja se i glasi:
»Pod zdravstvenim i rekreacijskim građevinama
podrazumijevaju se građevine u kojima se odvijaju djelatnosti funkcionalno
vezane za specifičnosti prirodnog područja, a važne su za zdravlje stanovništva
(npr. posebni klimatski uvjeti, kakvoća zraka prve kategorije, ostali prirodni
resursi, ljepota krajobraza i sl.) i omogućuju rekreaciju u slobodnoj prirodi
(npr. konfiguracija terena, vodne površine i sl.).
Zdravstvene građevine su sanatorijumi,
klimatska lječilišta u prirodi i slične građevine namjenjene zdravstvenom turizmu,
uz koje se mogu vezati turističko-ugostiteljski i sportsko-rekreacijski
sadržaji. Grade se isključivo prema lokacijskoj dozvoli utvrđenoj temeljem
prihvaćenog idejnog projekta kojim se moraju odrediti detaljni uvjeti građenja
i mjere zaštite okoliša.
Rekreacijske površine i građevine namjenjene
su različitim vidovima aktivne i pasivne rekreacije i sportova u slobodnoj
prirodi. To su: planinarske staze, biciklističke i mountain-bike staze,
trim-staze, zatim površine i građevine nužne za splavarenje, raffting,
zmajarenje, padobranstvo, rekreativni alpinizam, golf, jahanje, rekreativno
skijanje i skijaško hodanje, te odvijanje najrazličitijih oblika rekreacije u
slobodnoj prirodi.
Uređenje, rekonstrukcija postojećih i
građenje novih rekreacijskih površina sa pratećim građevinama kod kojih su
potrebni manji zahvati (podrazumijeva se tlocrtna projekcija površine do 2000 m2), bez štetnih posljedica po okoliš, mogu se vršiti
neposrednim provođenjem ovog Plana.
Za izgradnju rekreacijskih građevina
(sportskih dvorana, stadiona, manježa, hipodroma, sportskih aerodroma, golf
igrališta i sl.) koja iziskuje veće zahvate u prostoru, a mogući su i štetni
utjecaji na stanje okoliša, treba ishoditi lokacijsku dozvolu utvrđenu temeljem
prihvaćenog idejnog projekta kojim se moraju odrediti detaljni uvjeti građenja
i mjere zaštite okoliša.«
Građevine za istraživanje i iskorištavanje
mineralnih sirovina
Članak
11.
Članak 80. mijenja se i glasi:
»Kriteriji za određivanje mogućih lokacija za
istraživanje i iskorištavanje mineralnih sirovina, su sljedeći:
- istraživanje mineralnih sirovina ne može se
obavljati na mjestima i na način koji ugrožava podzemne vode,
- lokacija za istraživanje i iskorištavanje
mineralnih sirovina mora biti na sigurnoj udaljenosti od naselja, ugostiteljsko-turističkih,
sportsko-rekreacijskih i zaštićenih područja,
- nije dopuštena eksploatacija šljunka uz
vodotokove,
- ne smiju se ugrožavati krajobrazne
vrijednosti,
- transport sirovine predvidjeti izvan
područja naselja.
Osnivanje površina za istraživanje i
iskorištavanje mineralnih sirovina te njihova izgradnja moguće je pod uvjetima
građenja van građevinskih područja isključivo prema lokacijskoj dozvoli
utvrđenoj temeljem prihvaćenog idejnog projekta kojim se moraju odrediti
detaljni uvjeti građenja i mjere zaštite okoliša, uz obvezu procijene utjecaja
na okoliš, ako su utvrđene eksploatacijske rezerve veće od 100.000 m3.
Sanacija područja nakon provedenih istraživačkih
radova ili izvršenog iskorištavanja mineralnih sirovina mora biti sastavni dio
odobrenja za eksploataciju.
Skladišta eksplozivnih materijala potrebnih
za miniranje moraju se smjestiti na sigurnoj udaljenosti od naselja i
infrastrukturnih koridora.«
Stambene i gospodarske građevine
Članak
12.
Članak 81. mijenja se i glasi:
»Na području Grada Čabra izvan građevinskih
područja mogu se graditi stambene i gospodarske građevine za vlastite potrebe i
za potrebe seoskog turizma, a u funkciji obavljanja poljoprivredne djelatnosti,
te gospodarske građevine u funkciji obavljanja šumarske i vodnogospodarske
djelatnosti.
Neposrednom provedbom ovog Plana moguće je
građenje takvih građevina do 600 m2 bruto razvijene površine, visine u pravilu dvije, a iznimno do tri
nadzemne etaže. Rješenjem o uvjetima građenja za njih se određuje jedna
građevinska parcela, propisuju uvjeti namjene i korištenja, uvjeti građenja,
posebni uvjeti infrasrukturnih priključaka, te uvjeti zaštite okoliša.
Za složene građevine stambene i gospodarske
namjene, razvijene površine veće od navedene u stavku 2, treba zatražiti
lokacijsku dozvolu utvrđenu temeljem prihvaćenog idejnog projekta kojim se
moraju odrediti detaljni uvjeti građenja i mjere zaštite okoliša.«
Članak
13.
Članak 82. mijenja se i glasi:
»Neposrednom provedbom se na poljoprivrednim
i šumskim površinama grade slijedeće gospodarske građevine : staklenici,
plastenici, sušilišta voća, građevine za sušenje sijena, kukuruza, za uzgoj
gljiva, zatim pčelinjaci, kunićnjaci, hranilišta i pojilišta za stoku i
divljač, te spremišta alata i poljodjeljske mehanizacije do 30 m2 - ako su prizemni, odnosno max. 60 m2 - ako imaju podrum. Spremišta se grade na
poljoprivrednoj površini minimalne površine 2000 m2. Za svako daljnje povećanje poljoprivredne površine
za 2000 m2 njihova se bruto
razvijena površina povećava za 20 m2. Priključak na javnu prometnicu je put ili cesta min. širine 3,0 m, a
priključkom se može smatrati i postojeći šumski ili poljski put.
Neposrednom provedbom Plana, temeljem
rješenja o uvjetima građenja, grade se manje stočarske i peradarske farme,
bruto razvijene površine do 600 m2, u sklopu kojih može biti i stan za vlastite potrebe, a određene su
max. kapacitetom:
do 1000 komada kokoši i ostale peradi,
do 100 komada svinja, ovaca, koza ili sitnije
divljači,
do 50 grla stoke, konja ili krupnije
divljači.
Moraju biti udaljene od građevinskog područja
naselja min. 200 m, od državnih i županijskih prometnica min. 100 m, a od
nerazvrstanih cesta min. 10 m.
Za izgradnju farmi za uzgoj stoke, peradi ili
divljači većih kapaciteta te građevina namjenjenih poljoprivrednoj proizvodnji
veće bruto razvijene površine od navedenih vrijednosti iz stavka 2, treba
ishoditi lokacijsku dozvolu utvrđenu temeljem prihvaćenog idejnog projekta
kojim se moraju odrediti detaljni uvjeti građenja i mjere zaštite okoliša.
Na šumskim površinama i ostalom šumskom i
poljoprivrednom zemljištu mogu se graditi pilane, pogoni za iskorištavanje i
obradu drveta, iskorištavanje mineralnih sirovina i tehničkog kamena, te slične
gospodarske građevine. Građenje je moguće neposrednom provedbom, prema
lokacijskoj dozvoli utvrđenoj na temelju prihvaćenog idejnog projekta kojim se
moraju odrediti detaljni uvjeti građenja i mjere zaštite okoliša.
Neposrednom provedbom, temeljem rješenja o
uvjetima građenja moguće je samo postavljanje uređaja za izvlačenje posječenih
stabala iz šume i malih prenosnih pilana za grubu obradu drveta.«
5.3. Sustav vodoopskrbe i odvodnje
Članak
14.
Članak 109. mijenja se i glasi:
»Gradnju sustava odvodnje vršiti sustavno
zbog zaštite izvorišta vode za piće i očuvanja kvalitete površinskih voda.
Za veća naselja: Čabar, Tršće, Prezid i
Gerovo potrebna je izgradnja kanalizacijskih sustava. Osjetljivost prijemnika
otpadnih voda (podzemne vode i vodotoci visoke kategorije) iziskuje vrlo stroge
kriterije izgradnje kanalizacijskih sustava ovih naselja: razdjelna
kanalizacija sa stupnjem pročišćavanja određenim u Studiji zaštite voda
Primorsko-goranske županije izrađenoj od strane IGH, Poslovni centar Rijeka
(elaborat iz 2007. godine).
Mnogobrojnost manjih naselja nameće
rješavanje otpadnih voda putem individualnih uređaja za obradu otpadnih voda
visokog učinka pročišćavanja (u rangu biološkog postupka pročišćavanja).
Potrebno je rješiti zbrinjavanje mulja iz
uređaja za pročišćavanje otpadnih voda naselja i objekata za zbrinjavanje
otpadnih voda individualnih građevina (sada septičke jame, kasnije uređaji s
višim stupnjem čišćenja) u sklopu rješenja gospodarenja otpadom.
Članak
15.
Iza članka 109. dodaje se Članak 109. a koji
glasi:
»Sustav vodoopskrbe i odvodnje sastavni je
dio ukupnog vodnogospodarskog sustava koji obuhvaća i održavanje vodotoka i
drugih voda te zaštitu od štetnog djelovanja voda.
Izgradnja svih elemenata sustava vodoopskrbe i
odvodnje te građenje građevina u svrhu održavanja vodotoka i drugih voda,
građevina za zaštitu od štetnog djelovanja voda - građevina za zaštitu od
poplava, bujica i erozija kao i građevina za melioracijsku odvodnju, vrši se
neposrednim provođenjem ovog Plana.
6.3. Zaštita kulturno-povijesnih cjelina
b. Kulturno-povijesno nasljeđe od lokalnog
značaja
Članak
16.
Članak 126. mijenja se i glasi:
»Naseljima s povijesnom identifikacijom
smatraju se najstarija čabarska naselja, evidentirana u popisima graditeljske
baštine ovog područja kao ruralne ili urbane cjeline. To su sačuvani izgrađeni
dijelovi (povijesne jezgre) u sklopu naselja Čabar, Plešce, Zamost, Prezid,
Gerovo i Hrib (Skednari).
Za uređenje povijesnih jezgri naselja Čabar,
Plešce i etno-sela Zamost određuje se izrada detaljnog plana uređenja. Do
donošenja detaljnih planova uređenja, u obuhvatima navedenih povijesnih cjelina
dozvoljene su rekonstrukcije radi obnavljanja postojećih trošnih građevina i
radi zadovoljenja osnovnih životnih potreba, u postojećim gabaritima i uz
posebne uvjete nadležne konzervatorske službe.
U sačuvanim povijesnim dijelovima ostalih
naselja iz stavka 1. i u naselju Sokoli koje se cjelovito štiti kao primjer
organičke strukture naselja na stijeni skladno uklop
ljene u krajolik, moguće su
rekonstrukcije i prenamjene postojećih te interpolirana izgradnja novih
građevina temeljem posebnih uvjeta nadležne ustanove za zaštitu kulturne
baštine. Uvjete treba ishoditi u svrhu zaštite i očuvanja ambijentalnih
vrijednosti cjeline naselja, te graditeljskih vrijednosti pojedinačne
građevine.«
8.3. Zaštita voda
Zaštita izvorišta vode za piće
Članak
17.
Članak 137. mijenja se i glasi:
»Slivovi izvorišta Čabranke i Kupe
predstavljaju posebno osjetljive prostore koji imaju visoku kategoriju zaštite
u rangu vodoopskrbnih rezervata.
Sliv izvora Kupe, te svi slivovi izvora
uključenih u vodoopskrbni sustav Grada Čabra štite se odlukom o zonama
sanitarne zaštite izvorišta vode za piće kojom se vrši kategorizacija
sanitarnih zona, propisuju mjere zabrane ili ograničenja u korištenju, mjere
zaštite voda, te način njihovog provođenja po sanitarnim zonama.
Zone sanitarne zaštite određene temeljem
hidrogeoloških istraživanja prikazane su u kartografskom prikazu 3b: Područja
posebnih ograničenja u korištenju, Područja primjene posebnih mjera uređenja i
zaštite, u mjerilu 1 : 25000.
Odvijanje djelatnosti te građenje novih i
rekonstrukcije postojećih građevina unutar zona sanitarne zaštite treba vršiti
u skladu s odredbama Odluke o zonama sanitarne zaštite izvorišta vode za piće
na području Gorskog kotara (»Službene novine PGŽ« broj 23/04) i sukladno
odredbama ovog Plana.
Ishođenje vodopravnih uvjeta Hrvatskih voda,
VGO Rijeka obvezno je za građevine i zahvate u prostoru određene člankom 122.
Zakona o vodama (»Narodne novine« RH broj 107/95 i 150/05). Uz zahtjev za
ishođenje vodopravnih uvjeta dostaviti priloge određene člankom 5. Pravilnika o
izdavanju vodopravnih akata (»Narodne novine« broj 28/86).«
Zaštita površinskih voda
Članak
18.
Članak 138. mijenja se i glasi:
»Sustave vodoopskrbe i odvodnje otpadnih voda
na cijelom području Grada Čabra treba razvijati na osnovi usvojenih koncepcija
i projekata a u svrhu zaštite izvorišta vode za piće, površinskih i podzemnih
voda.
Gradnju uz vodotoke vršiti sukladno članku
106. Zakona o vodama (»Narodne novine« RH broj 107/95 i 150/05).
Za građevine čija namjena može uzrokovati
onečišćenja vode obvezno je ishođenje vodopravnih uvjeta, sukladno članku 122.
Zakona o vodama.
Ugroženost voda od utjecaja izvora
onečišćenja čine otpadne vode naselja, otpadne vode drvne i ostale industrije
te procjedne vode sa odlagališta otpada.
Gradnja sustava odvodnje neophodna je zbog
zaštite izvorišta vode za piće i očuvanja kvalitete površinskih i podzemnih
voda.
Za veća naselja (Čabar, Prezid i Gerovo)
potrebno je izgraditi sustave javne odvodnje, te dovršiti započetu izgradnju
sustava Tršće. Određuju se vrlo strogi kriteriji izgradnje kanalizacijskih
sustava ovih naselja: razdjelna kanalizacija sa stupnjem pročišćavanja
određenim u Studiji zaštite voda Primorsko-goranske županije izrađenoj od
strane IGH, Poslovni centar Rijeka (elaborat iz 2007. godine).
Odvodnju otpadnih voda postojeće drvne
industrije i manjih proizvodnih pogona te planiranih novih gospodarskih -
poslovnih i turističko-ugostiteljskih zona rješiti priključenjem na sustave
javne odvodnje uz prethodno pročišćavanje.
Do priključenja na javni sustav odvodnje, u
postojećim pogonima drvne industrije i zanatstva mjere zaštite voda prvenstveno
usmjeriti na postupanje s otpadnim tvarima, a male količine jače onečišćenih
voda predavati ovlaštenoj organizaciji na zbrinjavanje.
Odvodnju otpadnih voda manjih naselja
rješavati putem individualnih uređaja za obradu otpadnih voda visokog učinka
pročišćavanja (u rangu biološkog postupka pročišćavanja).
Zbrinjavanje mulja iz uređaja za
pročišćavanje otpadnih voda naselja i objekata za zbrinajvanje otpadnih voda
individualnih građevina riještiti zajednički za cijelo područje Grada Čabra.«
Zaštita od izvanrednih onečišćenja voda
Članak
19.
Članak 139. mijenja se i glasi:
»Prema Državnom planu za zaštitu voda za
slučaj izvanrednih onečišćenja na vodotocima Kupi i Čabranki, kao državnim
vodama, provoditi interventne mjere temeljem operativnih planova koje donose i
provode Hrvatske vode.
Operativne planove za provedbu mjera u
slučaju izvanrednih zagađenja na lokalnim vodama donosi Skupština
Primorsko-goranske županije, a provode Hrvatske vode.
Operativne planove zaštite voda od
izvanrednih zagađenja moraju izraditi i svi potencijalni zagađivači voda tj.
pravne i fizičke osobe koje svojom djelatnošću mogu zagaditi vode.
Izgradnja sustava vodoopskrbe i odvodnje,
održavanja vodotoka i drugih voda, građevina za zaštitu od štetnog djelovanja
voda, građevina za zaštitu od poplava, zaštitu od erozije i bujica te melioracijsku
odvodnju vrši se neposrednim provođenjem ovog Plana, uz kumulativnu primjenu
svih odredbi koje se odnose na zaštitu izvorišta vode za piće, površinskih i
podzemnih voda, zaštitu od izvanrednih onečišćenja voda i zaštitu od štetnog
djelovanja voda, prema uvjetima i uz suglasnost Hrvatskih voda.«
8.4. Zaštita od buke
Članak
20.
Članak 140. mijenja se i glasi:
»Mjere zaštite od buke za građevinska
područja naselja, površina izvan naselja za izdvojene namjene i za pojedinačne
građevine (naročito građevine društvenih djelatnosti za javne funkcije) treba
provoditi u skladu s važećim zakonskim aktom, Zakonom o zaštiti od buke
(»Narodne novine« RH broj 30/09) i podzakonskim propisima donesenim na temelju
tog Zakona.
Unutar građevinskog područja naselja, u zoni
namijenjenoj isključivo stanovanju, najviše dopuštene ocjenske razine buke
iznose za dan 55 dB(A) a za noć 40 dB(A). U zonama mješovite, pretežito
stambene namjene dopušta se izgradnja manjih obrtničkih i proizvodnih pogona,
uz uvjet da ne stvaraju buku veću od 55 dB(A) danju i 45 dB(A) noću.
U zonama mješovite, pretežito poslovne
namjene sa stanovanjem, najviše dopuštene ocjenske razine buke iznose za dan 65
dB(A) a za noć 50 dB(A).
U izdvojenim zonama gospodarske-poslovne i
proizvodne namjene (proizvodnja, skladišta, servisi), na granici građevne
čestice unutar zone buka ne smije biti viša od
80 dB(A). Na granici ove zone
buka ne smije prelaziti dopuštene razine zone s kojom graniči.
U zonama namijenjenim odmoru, oporavku i
liječenju, najviše dopuštene ocjenske razine buke iznose za dan 50 dB(A) a za
noć 40 dB(A).
Na području Grada Čabra zagađenje bukom je
neznatno. Buku proizvodi u većoj mjeri promet, a manjim dijelom neki proizvodni
pogoni (u drvoprerađivačkim poslovnim zonama).
Potrebno je inicirati praćenje pojava buke,
prema kriterijima dozvoljenih razina za određene subjekte koji je proizvode.
Jedinica lokalne samouprave - Grad Čabar dužna je, na osnovi rezultata snimanja
i mjerenja buke a shodno odredbi Zakona o zaštiti od buke, izraditi kartu buke
i akcijske planove za zaštitu od buke.«
8.5. Mjere posebne zaštite
Zaštita od požara
Članak
21.
Članak 144. mijenja se i glasi:
»Zaštita od požara na području Grada Čabra
provodi se u skladu s Planom zaštite od požara izrađenom prema Procjeni
ugroženosti od požara i tehnoloških eksplozija. Kartografski prikaz sektora,
zona i vatrobranih pojaseva sadržan je u grafičkom prilogu navedene Procjene
ugroženosti.
Projektiranje građevina s aspekta zaštite od
požara vršiti prema pozitivnim hrvatskim zakonima, propisima i prihvaćenim
normama iz oblasti zaštite od požara, te pravilima struke.
Građenje novih i rekonstrukcije postojećih
građevina u naseljima izvoditi na način da se ne povećava ukupno požarno
opterećenje građevine, zone ili naselja kao cjeline. Preporuča se promjena
namjene poslovnih i drugih prostora sa požarno opasnim sadržajima u neopasne.
U cilju smanjenja požarnih opasnosti i
zaštite od požara potrebno je provoditi sljedeće mjere zaštite od požara:
1. Kod projektiranja planiranih građevina na
području Grada Čabra radi veće unificiranosti u odabiru mjera zaštite od
požara, prilikom procjene ugroženosti građevine od požara u prikazu mjera
zaštite od požara kao sastavnom dijelu projektne dokumentacije potrebno je
primjenjivati sljedeće proračunske (numeričke) metode:
- TRVB za stambene građevine i pretežito
stambene građevine s poslovnim prostorima i manjim radionicama,
- TRVB ili GRETENER ili DIN 18230 ili
EUROALARM za poslovne i pretežito poslovne građevine, ustanove i druge javne
građevine u kojima se okuplja ili boravi veći broj ljudi,
- DIN 18230 ili TRVB ili GRETENER ili
EUROALARM za industrijske građevine, razna skladišta i ostale gospodarske
građevine.
2. Kod određivanja međusobne udaljenosti
građevina voditi računa o požarnom opterećenju građevina, intenzitetu
toplinskog zračenja kroz otvore, vatrootpornosti građevina i fasadnih zidova,
meteorološkim uvjetima i dr. Ako se izvode slobodnostojeće niske građevine,
njihova međusobna udaljenost trebala bi biti jednaka visini više građevine,
odnosno minimalno 6,0 m. Međusobni razmak kod stambeno-poslovnih građevina ne
može biti manji od visine sljemena krovišta više građevine. Udaljenost
građevina od ruba javne prometne površine mora biti jednaka polovici visine do
vijenca krova građevine. Ukoliko se ne može postići minimalna propisana
udaljenost među građevinama potrebno je predvidjeti dodatne, pojačane mjere
zaštite od požara.
3. Kod projektiranja novih prometnica i
mjesnih ulica ili rekonstrukcije postojećih obvezno je planiranje vatrogasnih
pristupa koji imaju propisanu širinu, nagibe, okretišta, nosivost i radijuse
zaokretanja, u skladu s Pravilnikom o uvjetima za vatrogasne pristupe (»Narodne
novine« broj 35/94, 55/94 i 142/03).
Sve pristupne ceste u dijelovima naselja koje
se planiraju izgraditi sa slijepim završetkom moraju se projektirati sa
okretištem za interventna vozila na njihovom kraju. Nove ceste i rekonstrukcija
postojećih cesta sa dva vozna traka (dvosmjerne) treba projektirati minimalne
širine kolnika od 5 metara.
4. Prilikom gradnje i rekonstrukcije
vodoopskrbnih sustava obvezno je planiranje izgradnje hidrantske mreže sukladno
Pravilniku o hidrantskoj mreži za gašenje požara (»Narodne novine« broj 08/06).
Kod projektiranja nove vodovodne mreže ili
rekonstrukcije postojeće mreže u naselju, obvezno je planiranje hidrantskog
razvoda i postave nadzemnih hidranata.
5. Za gradnju građevina i postrojenja za
skladištenje i promet zapaljivih tekućina i/ili plinova, moraju se poštivati
odredbe članka 11. Zakona o zapaljivim tekućinama i plinovima (»Narodne novine«
broj 108/95) i propisa donesenih na temelju njega.
6. Potrebno je dosljedno se pridržavati
prijedloga tehničkih i organizacijskih mjera iz Procjene ugroženosti od požara
Grada Čabra, te mjera zaštite od požara predviđenih u Odredbama za provođenje
ovog Plana.
7. Temeljem članka 15.a Zakona o zaštiti od
požara (»Narodne novine« broj 58/93, 33/05 i 107/07) izraditi elaborat o
zaštiti od požara za složenije građevine (građevine skupine 2).
Određuju se sljedeće smjernice za izradu
planova užih područja:
- Prilikom izrade urbanističkih planova
uređenja (UPU) ili detaljnih planova uređenja (DPU) naselja ili dijelova
naselja s gustoćom izgrađenosti postojećih dijelova građevinskog područja većom
od 30% i s većim nepokretnim požarnim opterećenjem, interpolirane nove
građevine ili rekonstrukciju postojećih treba projektirati s većim stupnjem
vatrootpornosti (min F120), uz ograničenje broja etaža, obvezu izgradnje
požarnih zidova, ograničenje na poslovne namjene s minimalnim požarnim
opasnostima i projektiranje dodatnih mjera zaštite od požara (vatrodojava i
sl.).
- Prostornim planom užeg područja utvrditi po
mogućnosti koncentrični način izgradnje unutar građevinskog područja, bez
obzira na namjenu, radi što učinkovitije kurativne zaštite od požara, a
izbjegavati longitudinalnu izgradnju.
Na području Grada Čabra od posebne je
važnosti zaštita šuma od požara. U svrhu zaštite od požara šuma i
poljoprivrednih površina propisuje se:
- organizacija osmatračko-dojavne službe
(prema Pravilniku o izradi procjene ugroženosti od požara i tehnoloških
eksplozija),
- osiguranje prohodnosti puteva i staza kroz
šumsko zemljište,
- zabrana loženja vatre izvan naselja i
mjesta koja su posebno označena za tu namjenu, a u svemu prema važećoj
regulativi.«
Zaštita od štetnog djelovanja voda
Članak
22.
Članak 145. mijenja se i glasi:
»Provođenje mjera zaštite od štetnog
djelovanja voda nužno je u vrijeme velikih kiša ili otapanja snijega, te pojave
visokih podzemnih i bujičnih voda na pojedinim područjima (područje Mlake u
Prezidu, djelovi Gerova, močvarni predio Sušica u blizini Voda, Smrečja i Malog
Luga, dio Ravnica, dio Čabra uz Čabranku).
Zaštitu od štetnog djelovanja voda treba
cjelovito sagledati u svrhu daljnje urbanizacije naseljenih područja, nesmetane
evakuacije poplavnih valova i određivanja zaštitnih mjera za spriječavanje
pojave klizišta, odrona i pojačane erozije zemljišta (naročito na većim
nagibima terena i u zonama eksploatacije šuma).
Planom se određuje regulacija bujičnih tokova
i visokih podzemnih voda koje uzrokuju plavljenje terena i dijelova izgrađenih
struktura kao prioritetan zadatak.
Planom je predložena izgradnja retencije s
funkcijom odbrane od poplava i zaustavljanja pronosa nanosa, u obliku manje
akumulacije - umjetnog jezera uz naselje Vode. Prilikom izrade UPU Turističkog
i sportsko-rekreacijskog centra »Jezero Vode« za građevinska područja
izdvojenih namjena T4, R18, R2 i VR treba se pridržavati svih uvjeta i
smjernica utvrđenih od strane Hrvatskih voda, uz korištenje stručnih elaborata
kojima raspolažu Hrvatske vode, VGO Rijeka.
Na rijeci Čabranki i na manjim vodotocima
postoji mogućnost izgradnje mini hidroelektrana kao građevina čija funkcija
bazira na korištenju viškova vode. Prije određivanja potencijalnih lokacija,
nužna je detaljna prostorna analiza i izrada studija kojima treba vrednovati
prirodne datosti, te odrediti obim i intenzitet eksploatacije prirodnog vodnog
resursa.
Na predjelu Mlake u Prezidu te u dijelu
naselja Gerovo, prije realizacije planirane izgradnje, izvršiti potrebna
istraživanja i osigurati zadovoljavajuću sigurnost navedenih zona regulacijom
bujičnih tokova i izgradnjom sustava obrane od poplava. Na cijelom području
vršiti daljnju regulaciju vodotoka i bujica. Obrana od poplava za Gerovčicu I
sadržana je u operativnom planu obrane od poplava na vodama II. reda
Primorsko-goranske županije - Sektor I. - Slivno područje »Gorski kotar«.
Gradnju uz vodotoke vršiti sukladno članku
106. Zakona o vodama, a građenje i rekonstrukcije u ugroženim područjima vršiti
u skladu s odredbama Odluke o zonama sanitarne zaštite izvorišta vode za piće
na području Gorskog kotara, prema odredbama ovog Plana i uz ishođenje
vodopravnih uvjeta Hrvatskih voda, VGO Rijeka.
Zaštitu od štetnog djelovanja voda provoditi
u skladu sa Zakonom o vodama (»Narodne novine« broj 107/95 i 150/ 05) te
Državnim i Županijskim planovima obrane od poplava.»
9. MJERE PROVEDBE PLANA
9.1. Obveza izrade prostornih planova užih
područja
Urbanistički plan uređenja (UPU)
Članak
23.
Članak 150. mijenja se i glasi:
»Narodne novine« broj Utvrđuje se obveza
donošenja urbanističkih planova uređenja za slijedeća područja predviđena ovim
Planom:
za građevinska područja naselja:
N65 Čabar i
N24 Gerovo,
za neizgrađene dijelove građevinskih područja
gospodarske-poslovne namjene:
a) poslovne zone pretežito uslužne namjene:
K13 u Tropetima,
K14 u Prezidu,
b) poslovne zone pretežito trgovačke namjene
:
K21 u Zamostu,
K23 u Tršću,
K24 u Prezidu,
za neizgrađene dijelove građevinskih područja
turističko-ugostiteljske namjene:
a) površine stacionarnog turizma (hotel, veći
pansion i sl.):
T13 u Prezidu,
T14 u Milanovom Vrhu
T15 u Lividragi
b) apartmanska naselja:
T21 u Mandlima,
T22 između Plešca i Požarnice,
T23 u Gerovskom Kraju,
T24 između Tršća i Laza,
T25 između Ferbežara i Srednje Drage,
T26 u Vrhovcima,
T27 u Kozjem Vrhu,
c) vikend naselja:
T321 u Smrečju,
T328 u Kraljevom Vrhu,
T346 u Kranjcima,
- u hribskim naseljim:
T314 Brezovci,
T315 Safari,
T316 Putari,
T317 Mošun,
T319 Živci,
- u goračkim naseljima:
T336 Brinovka,
T337 Plešci (Plejsci),
T338 Tušek (Tuški),
za neizgrađene dijelove građevinskih područja
sportsko- rekreacijske namjene:
a) površine za sport i rekreaciju:
R11 između Mandli i Okrivja,
R12 u Plešcima,
R13 u Zamostu,
R16 u Gerovskom Kraju,
R111 i R112 u Čabru,
R113 u Kozjem Vrhu,
R114 u Prezidu,
R115 u Lividragi,
b) Skijaški centar:
R3 Skijaški centar Rudnik kraj Tršća,
c) manja skijališta:
R41 kraj Tršća (između naselja Frbežari,
Srednja Draga i Crni Lazi) i
R42 kraj Prezida (Kovačev Hrib).
za Turistički i sportsko-rekreacijski centar
»JEZERO VODE« u čijem se prostornom obuhvatu nalaze objedinjena građevinska
područja:
- turističko-ugostiteljske namjene: kamp u
prirodi T4 uz naselje Vode,
- izdvojene površine za sport i rekreaciju:
R18 u Vodama,
- izdvojene površine kupališta, sporta i
rekreacije na vodi: R2 uz obalu umjetnog jezera VR - akumulacije Vode.«
Detaljni plan uređenja (DPU)
Članak
24.
Članak 151. mijenja se i glasi:
»Utvrđuje se obveza donošenja detaljnih
planova uređenja za sljedeće obuhvate određene ovim Planom:
- za uređenje povijesne jezgre grada Čabra
- za uređenje povijesne jezgre naselja Plešce
- za uređenje etno-sela u Zamostu
Do donošenja detaljnih planova uređenja u
obuhvatima navedenih povijesnih cjelina dozvoljene su rekonstrukcije u svrhu
obnavljanja postojećih trošnih građevina i zadovoljenja osnovnih životnih
potreba, u postojećim gabaritima i uz posebne uvjete nadležne konzervatorske
službe.«
Članak
25.
Članak 152. mijenja se i glasi:
»Urbanističkim planovima uređenja (UPU) može
se odrediti izrada novih detaljnih planova uređenja (DPU) koji nisu predviđeni
ovim Planom, ukoliko se ocijeni da za to postoje opravdani prostorni i
gospodarski razlozi ili opći društveni interes.«
Članak
26.
Članak 153. mijenja se i glasi:
»Do donošenja navedenih prostornih planova
užih područja ne može se odobriti gradnja novih građevina ni zahvata u uređenju
prostora.
Iznimno od prethodnog stavka, dozvoljavaju se
rekonstrukcije, prenamjene i interpolacije novih građevina:
u izgrađenom dijelu građevinskih područja
naselja:
N65 Čabar, osim u obuhvatu povijesne jezgre,
N24 Gerovo.
U obuhvatu povijesne cjeline naselja Čabar
dozvoljene su samo rekonstrukcije iz članka 21. ove I. Izmjene i dopune Plana.«
9.2. Građevine i zahvati u prostoru za koje
je potrebna procjena utjcaja na okoliš
Članak
27.
Članak 154. mijenja se i glasi:
»Građevine i zahvati u prostoru za koje je
obvezna procjena utjecaja na okoliš i izrada studije o utjecaju na okoliš
(SUO), određene su popisom zahvata koji je sastavni dio Pravilnika o dopuni i
izmjeni pravilnika o procjeni utjecaja na okoliš (»Narodne novine« broj 59/00,
136/04 i 85/06) i člankom 36. Odluke o Prostornom planu Primorsko - goranske
županije (»Službene novine PGŽ« broj 14/00, 12/05 i 50/06).
9.3. Primjena posebnih razvojnih i drugih
mjera
Članak
28.
Članak 157. mijenja se i glasi:
»U svrhu provedbe i razrade planskih postavki
i odrednica ovog Plana, postupnog ostvarenja ciljeva prostornog, gospodarskog i
društvenog razvoja, te provođenja mjera zaštite prostora Grada Čabra, Gradsko
vijeće donosi četverogodišnje Izvješće o stanju u prostoru, u skladu s člankom
47. Zakona o prostornom uređenju i gradnji (»Narodne novine« broj 76/07).
Postojeći četverogodišnji Program mjera za
unapređenje stanja u prostoru Grada Čabra ostaje na snazi do isteka razdoblja
za koje je donesen.
Izvješćem o stanju u prostoru, a osnovom
provedenih analiza, utvrđuju se:
- pokazatelji gospodarskog i društvenog
razvoja, upravljanja prostorom i zaštite prostora,
- potrebne mjere za provedbu dokumenata
prostornog uređenja,
- nositelji pojedinih obveza, rokovi i
troškovi planiranih mjera,
- mjere za provedbu politike prostornog
uređenja (komunalni doprinos, razina uređenosti građevinskog zemljišta za
pojedina uža područja i dr.),
- prioritetno planiranje gradnje građevina od
županijskog značaja,
- izračun komunalne naknade na način da se potiče
privođenje zemljišta planiranoj namjeni,
- uvođenje komunalnog doprinosa za
financiranje građenja građevina i uređaja komunalne infrastrukture,
- osiguranje sredstava za zaštitu i
upravljanje zaštićenih područja i cjelina,
- područja i lokaliteti na kojima će se
provoditi sustavna istraživanja i praćenja pojava i procesa u prostoru,
- mogućnost osiguranja sredstava za
financiranje projekata za potrebe Grada, kao što su izgradnja građevina
društvenih djelatnosti za javne funkcije, prometnica i sličnog,
- mjere za poticanje razvoja određenih
gospodarskih djelatnosti i sl.,
- visina komunalne naknade i komunalnog
doprinosa i područja za koja se oni primjenjuju,
- program financiranja gradnje građevina i
komunalne infrastrukture iz sredstava komunalnog doprinosa,
- poticajne mjere i područja njihove primjene
iz nadležnosti Grada.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak
29.
I. Izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja
Grada Čabra izrađena je u 4 (četiri) izvornika i ovjerena pečatom Gradskog
vijeća Grada Čabra te potpisom predsjednika Gradskog vijeća Grada Čabra.
Članak
30.
Izvornici I. Izmjene i dopune Plana čuvaju se
u pismohranama Upravnog odjela Grada Čabra i Javne ustanove Zavod za prostorno
uređenje Primorsko-goranske županije u Rijeci te u Primorsko - goranskoj
županiji, Upravnom odjelu za graditeljstvo i zaštitu okoliša, Službi za
prostorno uređenje, zaštitu okoliša i graditeljstvo - Ispostava Delnice.
Članak
31.
Odluka o I. Izmjeni i dopuni Prostornog plana
uređenja Grada Čabra stupa na snagu osmog dana od dana objave u Službenim
novinama Primorsko-goranske županije.
Članak
32.
Zadužuje se Upravni odjel Grada Čabra da
izradi pročišćeni tekst Odluke o Prostornom planu uređenja Grada Čabra.
Pročišćeni tekst Odluke objavljuje se u »Službenim novinama Primorsko-goranske
županije«.
Klasa: 021-02/09-01/8
Ur. broj: 2108/01-09-2
Čabar, 14. travnja 2009.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA ČABRA
Predsjednik
Gradskog vijeća
Zoranin Kuzele, dipl. pravnik, v.r.