26.
Na temelju točke VII. Odluke o kriterijima i
mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog
financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2009. godini
(»Narodne novine« broj 8/09) i članka 25. Statuta Grada Crikvenice (»Službene
novine Primorsko- goranske županije« broj 26/01 i 8/06), Gradsko vijeće Grada
Crikvenice, na 40. sjednici održanoj dana 30. ožujka 2009. godine, donijelo je
ODLUKU
o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja osnovnih škola na području Grada
Crikvenice za 2009. godinu
Članak
1.
Ovom se Odlukom utvrđuju kriteriji, mjerila i
postupak dostavljanja relevantnih podataka za financiranje rashoda osnovnih
škola na području Grada Crikvenice (Osnovna škola »Vladimira Nazora« i Osnovna
škola »Zvonka Cara«) te način njihovog plaćanja.
Ovaj odluka provodi se sukladno Proračunu
Grada Crikvenice za 2009. godinu.
Članak
2.
U Proračunu Grada Crikvenice osiguravaju se
sredstva za slijedeće rashode:
- materijalne i finacijske rashode,
- rashode za materijal, dijelove i usluge
tekućeg i investicijskog održavanja,
- rashode za nabavu proizvedene dugotrajne
imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
Kriteriji i mjerila financiranja materijalnih
i financijskih rashoda
Članak
3.
Materijalni i financijski rashodi obuhvaćaju
rashode nužne za realizaciju nastavnog plana i programa osnovnoškolskog
obrazovanja.
Članak
4.
Kriteriji za financiranje materijalnih i
financijskih rashoda škola iz članka 5. i 6. ove Odluke su:
a) stvarni rashodi iz članka 5. ove Odluke,
b) broj osnovnih škola, broj školskih zgrada,
broj učenika i broj razrednih odjela za rahode iz članka 11. ove Odluke.
Članak
5.
Prema kriteriju stvarnog rashoda iz članka 4
a) ove Odluke financiraju se slijedeće vrste rashoda, i to:
- energenti za grijanje, pogon i rasvjetu,
- prijevoz učenika sukladno članku 46. Zakona
o osnovnom školstvu,
- pedagoška dokumentacija za početak i kraj
školske godine,
- otklanjanje nedostataka utvrđenih po
ovlaštenim pravnim osobama i upravnim tijelima (inspekcijski nalazi), kao i
rashodi za redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja čije
neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika škole.
Mjerila za financiranje tekućih izdataka iz
stavka 1. ovog članka su ispostavljeni računi dobavljača za isporučenu robu i
usluge koji moraju biti likvidirani od ovlaštenih zaposlenika škole i Upravnog
odjela za javne potrebe Grada Crikvenice.
Članak
6.
Postupak dostavljanja relevantnih podataka od
značenja za financiranje rashoda i način njihovog plaćanja
Podatke o rashodima iz članka 5. ove Odluke
škole dostavljaju Gradu Crikvenici, Upravnom odjelu za javne potrebe, na
utvrđenim tablicama (s preslikama računa) koje su sastavni dio ove Odluke.
Članak
7.
Energenti
Izdaci za energente koje škola koristi za
grijanje, pogon školskih postrojenja i rasvjetu, škola iskazuje na tablici
ENERGENTI, koju s preslikama likvidiranih računa dostavlja Upravnom odjelu za
javne potrebe Grada Crikvenice u roku od dva dana od dana zaprimanja računa
dobavljača za isporučene energente.
Škola je dužna planirati i voditi evidenciju
o utrošenim količinama energenata po vrstama.
U slučaju nastupanja nepredviđenih okolnosti
zbog kojih bi potrošnja energenata prešla planirane veličine, škola je dužna
unaprijed zatražiti suglasnost Grada Crikvenice za daljnju nabavu energenata.
Članak
8.
Prijevoz učenika
Izdaci za prijevoz učenika sukladno članku
46. Zakona o osnovnom školstvu iskazuju se u tablici PRIJEVOZ UČENIKA. Škola
preslike likvidiranih računa dostavlja Upravnom odjelu za javne potrebe Grada
Crikvenice u roku od dva dana od dana zaprimanja računa dobavljača za izvršeni
prijevoz.
Upravni odjel za javne potrebe vrši računsku
kontrolu ispostavljenog računa prijevoznika na temelju cijene iz zaključenog
ugovora i radnih dana za koje je prijevoz izvršen te likvidira račun na temelju
mjesečnog izvješća osnovne škole o izvršenoj usluzi prijevoza učenika.
Na početku školske godine škola je dužna
dostaviti popis s imenima i adresama prebivališta učenika koji imaju pravo
korištenja prijevoza.
Članak
9.
Pedagoška dokumentacija za početak i kraj
školske godine
Izdatke za pedagošku dokumentaciju za početak
i kraj školske godine, škola iskazuje u tablici: PEDAGOŠKA DOKUMENTACIJA, koju
dostavlja Upravnom odjelu za javne potrebe Grada Crikvenice, s preslikama
računa.
Škola naručuje pedagošku dokumentaciju za
početak i kraj školske godine prema posebnom popisu potrebne pedagoške
dokumentacije koji utvrđuje Ministarstvo prosvjete i športa - Uprava za
školstvo.
Članak
10.
Otklanjanje nedostataka utvrđenih po
inspekcijskim nalazima, kao i rashodi za redovite propisane kontrole
instalacija i postrojenja
Rashode za otklanjanje nedostataka utvrđenih
po inspekcijskim nalazima, kao i rashode za redovite propisane kontrole
instalacija i postrojenja iskazuju se na tablici INSPEKCIJSKI NALAZI I KONTROLA
INSTALACIJA, POSTROJENJA I OPREME. Škola je dužna sama organizirati radove i
redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja u smislu provedbe propisa
o sigurnosti na radu, čije neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole, i
to za:
- ispitivanje hidrantske mreže,
- periodični pregled i kontrolno ispitivanje
te servisiranje vatrogasnih aparata,
- ispitivanje aparata i oruđa s povećanim
opasnostima,
- pregled ispravnosti kotlovnica i ostalih
sustava centralnog grijanja prije početka sezone grijanja,
- ispitivanje električnih instalacija,
- ispitivanje gromobranskih instalacija,
- izrada procjena opasnosti i odgovarajućih
planova prema propisima kojima se regulira zaštita na radu i zaštita od požara.
Ukoliko se u postupku redovitih kontrola
instalacija i postrojenja od strane ovlaštenih pravnih osoba utvrde nedostaci
čije neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole, škola je dužna otkloniti
nedostatke uz prethodnu suglasnost Grada Crikvenice, kao i za otklanjanje
nedostataka utvrđenih po rješenjima upravnih tijela. Uz zahtjev za suglasnost
škola je dužna dostaviti presliku odabrane ponude sukladno Zakonu o javnoj
nabavi.
O izvršenom škola je dužna izvijestiti Grad
Crikvenicu, te dostaviti presliku računa. Sredstva za plaćanje iskazanih
rashoda Grad Crikvenica doznačava na račun osnovne škole, a škola je dužna
izvršiti plaćanje.
Članak
11.
Prema kriteriju iz članka 4 b) ove Odluke
financiraju se slijedeće vrste rashoda:
- uredski materijal,
- komunalne usluge i naknade,
- usluge HT- a (telefonski, telefaks troškovi
i poštarina),
- izdaci za nabavu pribora za izvođenje
nastavnih planova i programa, nabavu sitnog inventara i sredstava zaštite na
radu,
- materijal za čišćenje,
- odvoz smeća,
- potrošak vode i propisane vodne naknade,
- materijal za tekuće održavanje zgrada,
sredstva rada i opreme,
- sredstva za zaštitu na radu,
- bankarske usluge i zatezne kamate te usluge
ZAP-a,
- seminari, stručna literatura i časopisi,
- intelektualne usluge, usluge stručnih
servisa,
- reprezentacija,
- dnevnice i troškovi putovanja na službeni
put, korištenje vlastitog prijevoznog sredstva,
- nužne staklarske usluge,
- osiguranje imovine,
- ostali tekući izdaci koji su nužni za
ostvarivanje nastavnog plana i programa rada škole.
Mjerila za financiranje rashoda iz stavka 1.
ovog članka su:
- cijena po učeniku u iznosu od 400,00 kn
godišnje,
- cijena po razrednom odjelu u iznosu od
7.000,00 kn godišnje,
- cijena po školskoj zgradi u iznosu od
8.500,00 kn godišnje,
- cijena po osnovnoj školi u iznosu od
50.000,00 kn godišnje.
Podaci iz prethodnog stavka utvrđuju se na
dan 30. rujna tekuće školske godine. Školama se mjesečno dostavljaju sredstva
prema zahtjevima koja se dostavljaju Gradu Crikvenici, Upravnom odjelu za javne
potrebe, do 15. u mjesecu za prethodni mjesec.
Likvidiranje i razgraničavanje tekućih
izdataka
Članak
12.
Likvidatori svih tekućih izdataka su škole i
Upravni odjel za javne potrebe Grada Crikvenice.
Ravnatelj škole, likvidator tekućih izdataka
škole i pročelnik Upravnog odjela za javne potrebe odgovorni su za točnost,
pravodobnost i istinitost iskazanih podataka o tekućim izdacima na utvrđenim
tablicama na temelju kojih Upravni odjel za financije Grada Crikvenice vrši
plaćanja, kao i za namjensko trošenje tih sredstava.
Škole i Upravni odjel za javne potrebe Grada
Crikvenice dužni su provoditi kontrolu plaćenih tekućih izdataka prema
iskazanim zahtjevima i dostavljenim izvješćima.
Članak
13.
Ako se objektima ili sredstvima rada zajedno
koriste dvije osnovne škole obvezatne su razgraničiti tekuće izdatke na način
kako slijedi:
1) izdatke koje Grad Crikvenica financira
prema kriteriju stvarnog troška tekućeg izdatka koji je utvrđen u članku 5. ove
Odluke, škole razgraničavaju na način da sporazumno utvrde jednog nositelja tih
izdataka koji te izdatke iskazuje u utvrđenim tablicama. Ako škole ne postignu
sporazum o nositelju tih izdataka primjenjuje se postupak utvrđen u stavku 2.
ovog članka.
2) tekuće izdatke koje škola financira iz
ukupnih sredstava doznačenih na njihove žiroračune prema kriterijima koji su
utvrđeni u članku 5. ove Odluke razgraničavaju se na osnovi posebnog sporazuma
koji te škole zaključuju.
Sporazumom iz stavka 1. ovog članka škole
utvrđuju nositelja tekućih izdataka, kriterije za razgraničavanje te rokove
obračuna i plaćanja, i o tome podnose izvješće Upravnom odjelu za javne potrebe
Grada Crikvenice. Ukoliko škole ne postignu sporazum, Upravni odjel za javne
potrebe Grada Crikvenice dužan je posredovati u zaključivanju tog sporazuma ili
za određivanje nositelja, kriterija za razgraničavanje, rokove obračuna i
plaćanja tekućih izdataka.
Članak
14.
Ako se objektima ili sredstvima rada zajedno
koriste škola i druga ustanova, obvezatni su razgraničiti tekuće izdatke na
način kako slijedi:
Izdatke koje Grad Crikvenica financira školi
prema kriteriju stvarnog troška, utvrđenog u članku 5. ove Odluke
razgraničavaju se na način da se podijele potrebne količine energenata i
ostalih tekućih izdataka razmjerno udjelu u korištenju prostora i sredstava
rada, o čemu zaključuju sporazum. Škola naručuje samo količinu energenata
utvrđenu navedenim sporazumom koja joj je potrebna za njezin redovit rad. Ako
nije moguće podijeliti količinu energenata, potrebno je utvrditi financijsku
obvezu škole u odgovarajućem postotku od ukupnog tekućeg izdatka. Škola
iskazuje ove izdatke u odgovarajućoj tablici, a izdatke za energente na tablici
ENERGENTI na način da u stupcu 14 upiše iznos koji tereti tekuće izdatke škole,
a u stupcu 15 upisuje odgovarajući postotak. Škola je dužna u tablici: ENERGENTI
naznačiti način na koji je izračunala iznos iskazan u stupcu 14 te u privitku
dostaviti presliku računa. Ako se ne postigne sporazum, zadužuje se Upravni
odjel za javne potrebe Grada Crikvenice za posredovanje u zaključivanju tog
sporazuma ili za određivanje nositelja, kriterija, rokove obračuna i plaćanja
tih tekućih izdataka.
Članak
15.
Ova Odluka stupa na snagu danom objave u
»Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 600-01/09-01/22
Ur. broj: 2107/01-01-09-4
Crikvenica, 30. ožujka 2009.
GRADSKO
VIJEĆE GRADA CRIKVENICE
Predsjednik
Gradskog vijeća
Grada Crikvenice
Eduard Rippl, dipl. ing., v.r.