71.
Na temelju točke VII. Odluke o kriterijima i
mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog
financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2009. godini
(»Narodne novine« broj 8/09) i članka 61. Statuta Grada Rijeke (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 23/01, 4/02, 13/02, 3/05, 9/06, 17/06
- pročišćeni tekst, 8/07 i 44/07) Poglavarstvo Grada Rijeke, na sjednici
održanoj dana 31. ožujka 2009. godine, donijelo je
ODLUKU
o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja
osnovnih škola Grada Rijeke u 2009. godini
I.
Ovom se Odlukom utvrđuju kriteriji, mjerila i
postupak dostavljanja relevantnih podataka za financiranje rashoda osnovnih
škola Grada Rijeke te način njihova plaćanja, sukladno planiranim i osiguranim
sredstvima u Proračunu Grada Rijeke.
Ova Odluka se primjenjuje u suglasju s
Proračunom Grada Rijeke za 2009. godinu i Odlukom o izvršavanju Proračuna Grada
Rijeke za 2009. godinu te Odluci o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje
bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih
potreba osnovnog školstva u 2009. godini (»Narodne novine« broj 8/09).
II.
U Proračunu Grada Rijeke osiguravaju se
sredstva za sljedeće rashode:
- materijalne i financijske rashode,
- rashode za nabavu proizvedene dugotrajne
imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.
III.
Kriteriji i mjerila financiranja materijalnih
i financijskih rashoda
Materijalni i financijski rashodi obuhvaćaju
rashode nužne za realizaciju nastavnog plana i programa osnovnoškolskog
obrazovanja.
IV.
Kriteriji za financiranje materijalnih i
financijskih rashoda škola iz točke V. i VI. ove Odluke su:
a) broj osnovnih škola, broj područnih škola,
broj učenika, broj razrednih odjela, broj osobnih računala u školi, za rashode
iz točke V. ove Odluke,
b) stvarni rashodi iz točke VI. ove Odluke.
V.
Prema kriteriju iz točke IV.a) ove Odluke,
financiraju se rashodi skupine 32 i 34 sukladno Računskom planu za proračunsko
računovodstvo.
Mjerila za financiranje rashoda iz stavka 1.
ove točke su:
- cijena po učeniku u iznosu od 20,00 kuna
mjesečno,
- cijena po razrednom odjelu u iznosu od
300,00 kuna mjesečno,
- cijena po područnoj školi u iznosu od
500,00 kuna mjesečno,
- cijena po osnovnoj školi u iznosu od
6.000,00 kuna mjesečno,
- cijena po računalu u iznosu 30,00 kuna
mjesečno.
Podaci u smislu stavka 1. ove točke utvrđuju
se na dan 30. rujna tekuće školske godine.
Osnovnoj glazbenoj školi »Ivan Matetić
Ronjgov« po ovoj Odluci financiraju se samo materijalni i financijski rashodi
temeljem kriterija iz stavka 1. i mjerila iz stavka 2. ove točke (izuzev po
računalima).
Uz sredstva iz stavka 1. ove točke Centru za
odgoj i obrazovanje osiguravaju se, zbog specifičnosti u ostvarivanju odgojno-obrazovne
djelatnosti s djecom s teškoćama u razvoju, dodatna sredstva u iznosu od
2.000,00 kuna mjesečno.
Školama se mjesečno doznačuju sredstva prema
kriterijima i mjerilima iz ove točke, u pravilu, do 10. u mjesecu za tekući
mjesec. Škola je obvezna dostavljati mjesečni izvještaj o ostvarenim rashodima
(na petoj razini Računskog plana) do 25.-tog u mjesecu za tekući mjesec na
Tablici 1: Izvještaj o ostvarenim mjesečnim rashodima, koja je sastavni dio ove
Odluke.
Tablica iz stavka 1. ovoga članka nije
predmet objave u »Službenim novinama« Primorsko goranske županije.
VI.
Prema kriteriju stvarnog rashoda iz točke
IV.b) ove Odluke, financiraju se sljedeće vrste rashoda, i to:
- energenti za grijanje, pogon i rasvjetu,
- prijevoz učenika sukladno Zakonu o odgoju i
obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi,
- zakupnine za zakupljeni prostor i opremu,
- pedagoška dokumentacija za početak i kraj
školske godine,
- zdravstveni pregledi zaposlenika,
- otklanjanje nedostataka utvrđenih po
ovlaštenim pravnim osobama i upravnim tijelima (inspekcijski nalazi), kao i
rashodi za redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja čije
neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole,
- odvoz komunalnog otpada,
- komunalna naknada i naknada za uređenje
voda.
Mjerila za financiranje rashoda iz stavka 1.
ove točke su ispostavljeni računi dobavljača/izvoditelja (za isporučenu robu,
radove i usluge) školi te rješenja donesena od nadležnih tijela.
VII.
Postupak dostavljanja relevantnih podataka od
značenja za financiranje ostalih rashoda i način njihovog plaćanja
Podatke o rashodima iz točke VI. ove Odluke
škole dostavljaju Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, na
utvrđenim tablicama (s preslikama računa i rješenja) koje su sastavni dio ove
Odluke.
Tablice iz stavka 1. ovoga članka nisu
predmet objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
VIII.
Energenti
Rashodi za energente (električna energija,
centralno grijanje s toplom vodom, lož ulje i plin) koje škola koristi za
grijanje, pogon školskih postrojenja i rasvjetu za odvijanje redovitih školskih
programa, škola iskazuje na Tablici 2: Energenti za grijanje, pogon i rasvjetu.
Škola je dužna planirati, pravovremeno
naručivati, izvršiti plaćanje, te voditi evidenciju o utrošenim količinama
energenata po vrstama.
Potrošnja energenata ne smije prijeći planske
godišnje veličine (za školsku godinu).
U slučaju nastupanja nepredviđenih okolnosti
zbog kojih bi potrošnja energenata prešla planirane veličine, škola je dužna
unaprijed zatražiti suglasnost Grada Rijeke, Odjela gradske uprave za odgoj i
školstvo, za daljnju nabavu energenata uz pismeno obrazloženje.
Ispunjena tablica i preslike računa
dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo odmah po
primitku računa.
Sredstva za plaćanje izdataka za energente
Grad Rijeka doznačava na račun škole sukladno iskazanim podacima.
IX.
Prijevoz učenika
Podaci o javnom prijevozu učenika iskazuju se
u Tablici 3: Prijevoz učenika javnim prijevozom.
Javni prijevoz financira se u iznosu mjesečne
pokazne karte, prema zonama javnog prijevoza. Grad Rijeka zadužuje školu da
pravovremeno organizira prijevoz, izvršava plaćanje ispostavljenih računa, te
vodi evidenciju o izvršenoj usluzi prijevoza učenika.
Na početku školske godine škola je dužna
dostaviti popis s imenima i adresama prebivališta učenika koji imaju pravo
korištenja javnog prijevoza.
Ispunjena tablica i preslika računa dostavljaju
se Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, odmah po primitku
računa. Sredstva za plaćanje rashoda za prijevoz učenika doznačavaju se na
račun osnovne škole sukladno iskazanim podacima.
X.
Zakupnine za zakupljeni prostor i opremu
Rashode za zakupnine škola iskazuje Gradu
Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo na Tablici 4: Zakupnine za
prostor i opremu.
Škola može, kada je to nužno za ostvarivanje
nastavnog plana i programa, uzimati u zakup prostor i opremu.
Škola je dužna prije zaključivanja ugovora o
uzimanju u zakup prostora ili opreme pribaviti suglasnost Grada Rijeke, Odjela
gradske uprave za odgoj i školstvo, na utvrđenu godišnju visinu rashoda za
zakupnine. Uz prijedlog ugovora, škola je dužna dostaviti izvedbeni nastavni
program za školsku godinu po mjesecima i razrednim odjelima s ukupnim mjesečnim
i godišnjim fondom sati nastave te fondom sati zakupa.
Ispunjena tablica i preslike računa za
zakupninu dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i
školstvo, odmah po primitku računa.
Sredstva za plaćanje rashoda za zakupljeni
prostor i opremu Grad Rijeka doznačava na račun osnovne škole sukladno
iskazanim podacima, a škola je dužna izvršiti plaćanje.
XI.
Pedagoška dokumentacija za početak i kraj
školske godine
Rashode za obveznu pedagošku dokumentaciju za
početak i kraj školske godine škola iskazuje na Tablici 5: Pedagoška
dokumentacija za početak i kraj školske godine.
Škola naručuje pedagošku dokumentaciju za
početak i kraj školske godine prema posebnom popisu koji propisuje Ministarstvo
znanosti, obrazovanja i športa.
Ispunjena tablica i preslike računa
dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, odmah
po primitku računa.
Sredstva za plaćanje rashoda za pedagošku
dokumentaciju Grad Rijeka doznačava na račun osnovne škole sukladno iskazanim
podacima, a škola je dužna izvršiti plaćanje.
XII.
Zdravstveni pregledi zaposlenika
Rashode za zdravstvene preglede zaposlenika
škola iskazuje na Tablici 6: Zdravstveni pregledi zaposlenika.
Zdravstveni pregledi zaposlenika iz stavka 1.
ove točke su obvezni godišnji pregledi zaposlenika škole.
Sredstva se doznačuju školi prema stvarnom
rashodu, najviše do iznosa 165,00 kuna po pregledu za zaposlenike, a 535,58
kuna za preglede kuharica, pomoćnih kuharica te ostalih koji na svojim radnim
mjestima dolaze u neposredan dodir s hranom (prvi godišnji pregled 355,02 kuna,
drugi godišnji pregled 180,56 kuna).
Ispunjena tablica i preslika računa
dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, odmah
po primitku računa.
Sredstva za plaćanje rashoda za zdravstvene
preglede zaposlenika, Grad Rijeka doznačava na račun osnovne škole sukladno
iskazanim podacima, a škola je dužna izvršiti plaćanje.
XIII.
Otklanjanje nedostataka utvrđenih po
inspekcijskim nalazima, kao i rashodi za redovite propisane kontrole
instalacija i postrojenja
Rashodi za otklanjanje nedostataka utvrđenih
po inspekcijskim nalazima, kao i rashodi za redovite propisane kontrole
instalacija i postrojenja škola sukladno važećim propisima škole iskazuju na
Tablici 7: Inspekcijski nalazi i kontrola instalacija, postrojenja, opreme.
Škola je dužna sama organizirati otklanjanje
nedostataka i redovite propisane kontrole instalacija i postrojenja u smislu
provedbe propisa o sigurnosti na radu, čije neotklanjanje ugrožava sigurnost
učenika i škole, i to:
- periodične preglede i kontrolna ispitivanja
te servisiranje vatrogasnih aparata,
- ispitivanje aparata i oruđa s povećanim
opasnostima,
- izradu procjene opasnosti i odgovarajućih
planova prema propisima kojima se regulira zaštita na radu i zaštita od požara,
- ispitivanje hidrantske unutarnje mreže,
- pregled ispravnosti i servisiranje
kotlovnica, toplinskih podstanica, klima uređaja, AKU stanice i ostalih sustava
centralnog grijanja prije početka sezone grijanja,
- ispitivanje električnih instalacija,
- ispitivanje gromobranskih instalacija,
- ispitivanje sustava za dojavu požara,
- ispitivanje tipkala za daljinsku iskapčanje
napajanja,
- ispitivanje panik rasvjete,
- mjerenje emisija onečišćujućih tvari u
zraku,
- ispitivanje svih ostalih aparata i uređaja,
Ukoliko se u postupku redovitih kontrola
instalacija i postrojenja od strane ovlaštenih pravnih osoba utvrde nedostaci
čije neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i škole, škola je dužna otkloniti
nedostatke uz prethodnu suglasnost Grada Rijeke, kao i otkloniti nedostatke
utvrđenih po rješenjima upravnih tijela.
Škola naručuje po provedenom postupku
sukladno Zakonu o javnoj nabavi i prethodno ishodovane pismene
suglasnosti Grada Rijeke,
Odjela gradske uprave za odgoj i školstvo.
Sredstva se doznačuju školi za nabavu
materijala i dijelova te usluga tekućeg održavanja i sitnog inventara.
Ispunjena tablica i preslika računa
dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, odmah
po primitku računa.
Sredstva za plaćanje iskazanih rashoda Grad
Rijeka doznačava na račun osnovne škole, a škola je dužna izvršiti plaćanje.
XIV.
Odvoz komunalnog otpada
Rashodi za odvoz komunalnog otpada škola
iskazuje na Tablici 8: Odvoz komunalnog otpada.
Ispunjena tablica i preslika računa
dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, odmah
po primitku računa.
Sredstva za plaćanje rashoda za odvoz
komunalnog otpada Grad Rijeka doznačava na račun osnovne škole sukladno
iskazanim podacima, a škola je dužna izvršiti plaćanje.
XV.
Komunalna naknada i naknada za uređenje voda
Rashodi za komunalnu naknadu i naknadu za
uređenje voda škola iskazuje na Tablici 9: Komunalna naknada i naknada za
uređenje voda.
Škola je dužna plaćati komunalnu naknadu i
naknadu za uređenje voda sukladno rješenjima donesenih od nadležnih tijela.
Ispunjena tablica i preslika računa
dostavljaju se Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, odmah
po primitku računa.
Sredstva za plaćanje rashoda za komunalnu
naknadu i naknadu za uređenje voda Grad Rijeka doznačava na račun osnovne škole
sukladno iskazanim podacima, a škola je dužna izvršiti plaćanje.
XVI.
Rashodi za materijal, dijelove i usluge
tekućeg održavanja
Rashodi za materijal, dijelove i usluge
tekućeg održavanja odnose se na:
- održavanje školskih zgrada i ugrađene
opreme.
XVII.
Održavanje školskih zgrada i ugrađene opreme
Tekuće i investicijsko održavanje
Tekuće održavanje
Sredstva za tekuće održavanje (hitne
intervencije i tekući popravci) su namijenjena za popravke kvarova koji se ne
mogu planirati, uobičajene radove i popravke kojima se imovina održava u
ispravnom stanju, a njihovo neotklanjanje ugrožava sigurnost učenika i rad
škole.
Prijava za izvršavanje hitne intervencije i
tekućeg popravka dostavlja se Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za odgoj i
školstvo.
Po zaprimanju prijave Odjel gradske uprave za
odgoj i školstvo postupa sukladno Naputku o javnim nabavama i drugim aktima
Grada Rijeke, te obavlja poslove stručnog nadzora nad izvršenom hitnom
intervencijom i tekućim popravkom.
Grad Rijeka obavlja plaćanje po ispostavljenom
računu izvoditelja radova.
Investicijsko održavanje
Škola je dužna na zahtjev i u roku koji
odredi Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo, prijaviti svoje potrebe za
investicijskim održavanjem objekta i ugrađene opreme koje koristi, s procjenom
vrijednosti tih ulaganja.
Temeljem prijavljenih potreba i stvarnog
stanja objekata i opreme izrađuje se prijedlog operativnog plana investicijskog
ulaganja u objekte i opremu osnovnog školstva.
Grad Rijeka obavlja plaćanje po
ispostavljenom računu izvoditelja radova.
XVIII.
Plan rashoda za materijal, dijelove i usluge
tekućeg i investicijskog održavanja za rashode iz točke XVII. ove Odluke donosi
Poglavarstvo Grada Rijeke.
XIX.
Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne
imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini
Školske građevine
Škola je dužna na zahtjev i u roku koji
odredi Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo, prijaviti svoje potrebe za
kapitalnom izgradnjom, rekonstrukcijom i sanacijom školskih građevina za čije
je ostvarivanje potrebito višegodišnje ulaganje.
Temeljem prijava škola ocjenjuje se
opravdanost potrebe te izrađuje lista i status kapitalnih projekata osnovnih
škola.
Oprema
Škola je dužna na zahtjev i u roku koji
odredi Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo, prijaviti svoje potrebe za
nabavkom nove opreme, zamjenom dotrajale opreme, nabavkom nedostatnih nastavnih
sredstava i pomagala s procjenom vrijednosti tih potreba.
Po prihvaćenom Planu rashoda iz točke XX. ove
Odluke škole su dužne započeti postupak nabave opreme sukladno Zakonu o javnoj
nabavi.
Po okončanju postupka nabave, Gradu Rijeci,
Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo, potrebno je uz Zahtjev za
doznačavanje sredstava dostaviti ovjerenu presliku računa te svu drugu potrebnu
dokumentaciju.
XX.
Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne
imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini osnovnih škola Grada
Rijeke donosi Poglavarstvo Grada Rijeke, a zatim se prosljeđuje nadležnom
Ministarstvu radi dobivanja prethodne suglasnosti.
XXI.
Osiguranje i štete na imovini
Sredstva za osiguranje imovine škole, i od
opće odgovornosti škola osiguravaju se u Proračunu Grada Rijeke. Odluku o
predmetu i vrsti osiguranja imovine škole donosi Poglavarstvo Grada Rijeke
početkom proračunske godine. Poslove sklapanja Ugovora s osiguravateljima i
naplatu štete obavlja Odjel gradske uprave za financije.
Po sklapanju Ugovora s osiguravateljima Odjel
gradske uprave za odgoj i školstvo obavještava škole o predmetu i vrsti
osiguranja, te načinu postupanja škola po osiguranom štetnom događaju.
XXII.
Ravnatelj škole je odgovoran za točnost,
pravodobnost i istinitost iskazanih podataka o rashodima na utvrđenim
tablicama, prijavama i zahtjevima na temelju kojih Grad Rijeka vrši plaćanja,
kao i za namjensko trošenje tih sredstava.
Ako škola ne dostavi račune u roku (prije
roka dospijeća plaćanja) i na propisan način, plaćanje zateznih kamata škola je
dužna izvršiti na teret sredstava koja se doznačuju prema točci V. ove Odluke.
Škola je obvezna provoditi nabavu roba,
usluga i radova u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi i Naputkom o javnim
nabavama Grada Rijeke.
Škola je obvezna sredstva Proračuna Grada
Rijeka koristiti samo za namjene utvrđene ovom Odlukom.
Škola je obvezna pridržavati se Odluke o
izvršavanju Proračuna Grada Rijeke za 2009. godinu, te dati sve potrebite
podatke, isprave i izvješća koja se od njih zatraže.
XXIII.
Ako se objektima ili sredstvima rada zajedno
koriste osnovna i srednja škola, ili škola i druga ustanova, obvezatne su
zaključiti Sporazum o razgraničenju materijalnih i financijskih rashoda na
sljedeći način:
- rashodi koje škole financiraju iz ukupnih
sredstava prema kriteriju opsega djelatnosti razgraničavaju se sporazumom,
- rashodi koje Grad Rijeka financira prema
kriteriju stvarnog troška razgraničavaju se razmjerno udjelu u korištenju
prostora i sredstava rada kao i ostali rashodi.
Škola je dužna Gradu Rijeci dostaviti
presliku Sporazuma o razgraničenju rashoda.
XXIV.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 022-05/09-01/25-146
Ur. broj: 2170/01-10-30-09-1
Rijeka, 31. ožujka 2009.
POGLAVARSTVO
GRADA RIJEKE
Predsjednik
Poglavarstva
mr. sc. Vojko Obersnel, v.r.