16.
Na temelju članka 95. stavka 4. Zakona o
službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
(»Narodne novine« broj 86/08) i članka 25. Statuta Grada Crikvenice (»Službene
novine Primorsko-goranske županije« broj 26/01 i 8/06), Gradsko vijeće Grada
Crikvenice, na 40. sjednici održanoj 30. ožujka 2009. godine, donijelo je
PRAVILNIK
o ocjenjivanju službenika i namještenika
Grada Crikvenice
I. OPĆE ODREDBE
Članak
1.
Ovim Pravilnikom o ocjenjivanju službenika i
namještenika Grada Crikvenice (u daljnjem tekstu: Pravilnik) utvrđuju se
kriteriji za ocjenjivanje službenika i namještenika Grada Crikvenice i način
provođenja ocjenjivanja.
1. KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE DRŽAVNIH
SLUŽBENIKA
Članak
2.
Stručno znanje, učinkovitost i poštivanje
službene dužnosti državnih službenika (u nastavku teksta: službenik), ocjenjuje
se prema kriterijima:
1. stručnosti, kreativnosti i
samoinicijativnosti u obavljanju poslova,
2. kvalitete i opsega obavljenih poslova i
pridržavanja zadanih rokova u obavljanju poslova,
3. poštivanju radnog vremena.
Članak
3.
Službenik je u obavljanju poslova pokazao
stručnost, kreativnost i samoinicijativnost, kako slijedi:
1.1. a) naročitu stručnost - naročito
dobro poznaje zakone i druge propise, pravila struke i službe, stalno se
stručno usavršava,
b) stručnost - dobro poznaje zakone i druge propise, pravila
struke i službe, redovno se stručno usavršava,
c) zadovoljavajuću stručnost - zadovoljavajuće poznaje zakone i druge propise,
pravila struke i službe, i dalje se stručno usavršava,
d) nedovoljno stručno znanje - nedovoljno poznaje zakone i druge propise, pravila
struke i službe, nedovoljno se stručno usavršava,
1.2. a) naročitu kreativnost -
samostalno pronalazi najbolja rješenja sukladno propisima i pravilima struke,
predlaže rješenja za poboljšanje rada na svom radnom mjestu, u ustrojstvenoj
jedinici i u tijelu,
b) kreativnost - često samostalno pronalazi najbolja rješenja
sukladno propisima i pravilima struke, predlaže rješenja za poboljšanje rada na
svom radnom mjestu, u ustrojstvenoj jedinici i u tijelu,
c) nedovoljnu kreativnost - u obavljanju poslova nije samostalan i vrlo rijetko
pronalazi najbolja rješenja sukladno propisima i pravilima struke,
1.3. a) naročitu samoinicijativnost -
u obavljanju poslova potpuno je samostalan i samoinicijativan, nije ga potrebno
upućivati u rad, pomoć i savjet traži samo u slučaju naročite kompleksnosti
problema zbog čega smatra da treba zauzeti zajednički stav više službenika.
b) samoinicijativnost - u obavljanju poslova uglavnom je samostalan i
samoinicijativan, uglavnom ga nije potrebno upućivati u rad, pomoć i savjet
traži samo u slučaju kompleksnosti problema zbog čega smatra da treba zauzeti
zajednički stav više službenika,
c) nedovoljnu samoinicijativnost - u obavljanju poslova rijetko je samostalan i
samoinicijativan, često ga treba upućivati u rad, objašnjavati obveze i
pomagati u radu, pomoć i savjet traži često.
Članak
4.
Službenik je poslove radnog mjesta obavio u
kvaliteti i opsegu, a u obavljanju poslova pridržavao se zadanih rokova, kako
slijedi:
2.1. a) naročito kvalitetno - u
aktima i ostalim materijalima koje je pripremao nije trebalo ništa mijenjati,
ispravljati niti dodavati, na kvalitetu njegova rada s osnova stručnosti,
pravila struke i službe nije bilo prigovora,
b) kvalitetno - u aktima i ostalim materijalima koje je pripremao
rijetko je trebalo izvršiti manje izmjene, ispravke ili dopune, na kvalitetu
njegova rada s osnova stručnosti, pravila struke i službe uglavnom nije bilo
prigovora,
c) zadovoljavajuće kvalitetno - u aktima i ostalim materijalima koje je pripremao
rijetko je trebalo vršiti izmjene, ispravke ili dopune, na kvalitetu njegova
rada s osnova stručnosti, pravila struke i službe rijetko je bilo prigovora,
d) nedovoljno kvalitetno - u aktima i ostalim materijalima koje je pripremao
često je trebalo vršiti izmjene, ispravke ili dopune, na kvalitetu njegova rada
s osnova stručnosti, pravila struke i službe često je bilo prigovora.
2.2. a) obavio je u cijelosti poslove radnog
mjesta,
b)
obavio je pretežni dio poslova radnog mjesta,
c)
obavio je veći dio poslova radnog mjesta,
d) obavio
je manji dio poslova radnog mjesta,
2.3. a) pored
obavljenih poslova svoga radnog mjesta, izravno po nalogu nadređenog službenika
obavio je znatan dio poslova radnog mjesta odsutnog službenika ili nepopunjenog
radnog mjesta,
b)
pored obavljenih poslova svoga radnog mjesta, izravno po nalogu nadređenog
službenika obavio je manji dio poslova radnog mjesta odsutnog službenika ili
nepopunjenog radnog mjesta,
c)
pored obavljenih poslova svoga radnog mjesta nije obavljao druge poslove,
2.4. a) poslove je obavio u zadanim rokovima,
b)
poslove je obavio pretežno u zadanim rokovima,
c)
poslove je obavio u manjem dijelu izvan zadanih rokova,
d)
poslove je obavio u većem dijelu izvan zadanih rokova.
Članak
5.
Službenik je u poštivanju radnog vremena
bio:
3.1. a) naročito odgovoran - na vrijeme dolazi na
posao, ne izlazi ranije s posla, ne udaljava se nepotrebno iz radnih
prostorija,
b) odgovoran - uglavnom na vrijeme dolazi na posao, ne izlazi
ranije s posla, ne udaljava se nepotrebno iz radnih prostorija,
c) zadovoljavajuće odgovoran - ponekad kasni na posao i izlazi ranije s posla te
se nepotrebno udaljava iz radnih prostorija,
d) nedovoljno odgovoran - često kasni na posao i izlazi ranije s posla te se
nepotrebno udaljava iz radnih prostorija.
2. KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE NAMJEŠTENIKA
Članak
6.
Stručno znanje, učinkovitost i poštivanje
radne dužnosti namještenika, ocjenjuje se prema kriterijima:
1. stručnost u obavljanju poslova,
2. kvalitete i opsega obavljenih poslova i
pridržavanja zadanih rokova u obavljanju poslova,
3. poštivanju radnog vremena.
Članak
7.
Namještenik je u obavljanju poslova pokazao
stručnost, kako slijedi:
1.1. a) naročitu stručnost - naročito dobro poznaje pravila rada na svom radnom
mjestu u okviru svoje struke,
b) stručnost - dobro poznaje pravila rada na svom radnom mjestu u
okviru svoje struke,
c) zadovoljavajuću stručnost - zadovoljavajuće poznaje pravila rada na svom radnom
mjestu u okviru svoje struke,
d) nedovoljnu stručnost - nedovoljno poznaje pravila rada na svom radnom
mjestu u okviru svoje struke.
Članak
8.
Kvaliteta obavljenih poslova namještenika
ocjenjuje se, kako slijedi:
2.1. a) naročito kvalitetno - na kvalitetu njegova rada s osnova pravila rada i
struke nije bilo prigovora,
b) kvalitetno - na kvalitetu njegova rada s osnova pravila rada i
struke uglavnom nije bilo prigovora,
c) zadovoljavajuće kvalitetno - na kvalitetu njegova rada s osnova pravila rada i
struke rijetko je bilo prigovora,
d) nedovoljno kvalitetno - na kvalitetu njegova rada s osnova pravila rada i
struke često je bilo prigovora.
Na ocjenjivanje opsega obavljenih poslova i
pridržavanja zadanih rokova u obavljanju poslova namještenika odgovarajuće se
primjenjuju odredbe članka 4. točke 2.2., 2.3. i 2.4. ovoga Pravilnika, koje
vrijede za službenike.
Članak
9.
Na ocjenjivanje poštivanja radne dužnosti
namještenika odgovarajuće se primjenjuju odredbe članka 5. ovoga Pravilnika,
koje važe za poštivanje službene dužnosti službenika.
3. NAČIN PROVOĐENJA OCJENJIVANJA
Članak
10.
Rad službenika i namještenika ocjenjuje se
prema svim kriterijima iz članaka 3., 4. i 5. odnosno 7., 8. i 9. ovoga
Pravilnika zaokruživanjem slovne oznake ispred odgovarajuće ocjene za pojedini
kriterij, na obrascu O-1, koji čini sastavni dio ovoga Pravilnika, a svakoj
ocjeni određuje se broj bodova, kako slijedi:
1. za kriterije 1.2. i 1.3. za ocjenu pod
slovnom oznakom
c) određuje se 2 boda,
2. za sve ostale kriterije za ocjenu pod
slovnom oznakom
a) određuje se 10 bodova,
b) određuje se 8 bodova,
c) određuje se 5 bodova,
d) određuje se 2 boda.
Članak
11.
Ocjena službenika dobiva se zbrojem broja
bodova kojima je njihov rad ocijenjen prema svim kriterijima iz članaka 3., 4.
i 5. ovoga Pravilnika, kako slijedi:
1. »odličan«, ako je zbroj postignutih bodova
službenika od 71 do 80 bodova,
2. »vrlo dobar«, ako je zbroj postignutih
bodova namještenika od 61 do 70 boda,
3. »dobar«, ako je zbroj postignutih bodova
namještenika od 51 do 60 boda
4. »zadovoljava«, ako je zbroj postignutih
bodova službenika od 35 do 50 bodova,
5. »ne zadovoljava«, ako je zbroj postignutih
bodova službenika do 34 bodova.
Članak
12.
Ocjena namještenika dobiva se zbrojem broja
bodova kojima je njihov rad ocijenjen prema svim kriterijima iz članka 7., 8. i
9. ovoga Pravilnika, kako slijedi:
1. »odličan«, ako je zbroj postignutih bodova
namještenika od 51 do 60 bodova,
2. »vrlo dobar«, ako je zbroj postignutih
bodova namještenika od 41 do 50 bodova,
3. »dobar«, ako je zbroj postignutih bodova
namještenika od 35 do 40 bodova
4. »zadovoljava«, ako je zbroj postignutih
bodova namještenika od 30 do 34 bodova,
5. »ne zadovoljava«, ako je zbroj postignutih
bodova namještenika do 29 boda.
Članak
13.
Službenike i namještenike ocjenjuje pročelnik
upravnog tijela odnosno predstojnik ureda, najkasnije do 31. ožujka tekuće
godine za prethodnu kalendarsku godinu.
Ne ocjenjuju se službenici i namještenici
primljeni u službu odnosno u radni odnos na određeno vrijeme te službenici i
namještenici koji su u prethodnoj kalendarskoj godini radili manje od šest
mjeseci, bez obzira na razloge.
Članak
14.
Pročelnika odnosno predstojnika upravnog
tijela/ureda , te unutarnjeg revizora ocjenjuje gradonačelnik.
Članak
15.
Pročelnik i predstojnik upravnog tijela/ureda
donosi ocjenu na temelju prijedloga neposrednog rukovoditelja za pojedinog
službenika ili namještenika.
Neposredni rukovoditelj obvezan je dati svoj
prijedlog ocjene.
Pročelnik/ca upravnog tijela ili predstojnik/ca
ureda, odnosno gradonačelnik dužan je sa prijedlogom ocjene upoznati službenika
i namještenika na kojega se ocjena odnosi najkasnije do kraja veljače tekuće
godine što službenik i namještenik potvrđuje svojim potpisom na obrascu 0-I.
Ako službenik ili namještenik odbije
potpisati da je upoznat s prijedlogom ocjene ili ako zbog njegove odsutnosti iz
službe odnosno s rada takav potpis nije moguće osigurati, o tome će se staviti
bilješka na obrascu iz stavka 3. ovoga članka.
Članak
16.
O ocjeni službenika i namještenika, te
pročelnika upravnog tijela odnosno predstojnika ureda donosi se rješenje.
Ocjena mora biti obrazložena.
Ocjena se unosi u osobni očevidnik službenika
i namještenika.
Članak
17.
O ocjenama službenika i namještenika,
pročelnik upravnog tijela odnosno ureda dužan je sačiniti skupno izvješće te
isto dostaviti gradonačelniku i službi zaduženoj za kadrovske poslove.
Skupno izvješće sastavlja se na obrascu
oznake O - II.
3. STIMULATIVNO NAGRAĐIVANJE SLUŽBENIKA I
NAMJEŠTENIKA I NAČIN PROVEDBE
Članak
18.
Stimulativno nagrađivanje službenika i
namještenika u upravnim tijelima Grada Crikvenice određuje se ukoliko su rad i
učinkovitost službenika odnosno namještenika visoke kvalitete, te ukoliko
službenik odnosno namještenik u obavljanju službe ostvari naročito uspješne i
uspješne rezultate odnosno koji su postigli ocjenu odličan i vrlo dobar.
Članak
19.
Rješenje o određivanju dodatka za uspješnost
na radu (stimulacije) može donijeti Gradonačelnik, na prijedlog čelnika
upravnih tijela.
U obrazloženju rješenja ukratko se navode
razlozi njegova donošenja, obzirom na kvalitetu rada te ostvarenje ciljeva i
rezultata.
Službenik odnosno namještenik može ostvariti
dodatak za uspješnost na radu (stimulaciju) do iznosa od 20% od njegove osnovne
plaće.
4. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak
20.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od
dana objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 120-01/09-01/01
Ur. broj: 2107/01-01-09-4
Crikvenica, 30. ožujka 2009.
GRADSKO
VIJEĆE GARAD CRIKVENICE
Predsjednik
Gradskog vijeća
Grada Crikvenice
Eduard Rippl, dipl. ing., v.r.