14.
Na temelju članka 102. Zakona o prostornom
uređenju i gradnji (»Narodne novine« broj 76/07), članka 28. točka 2. Statuta
Primorsko-goranske županije (»Službene novine PGŽ« broj 22/01, 10/06, 16/06 -
pročišćeni tekst, 35/07, 43/07 i 27/08), a uz pribavljenu suglasnost
Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva (Klasa:
350-02/09-11/8; Ur. broj: 531-06-09-04 od 11. ožujka 2009. godine), Županijska skupština
Primorsko-goranske županije, na sjednici 12. ožujka 2009. godine donijela je
ODLUKU
I. izmjenama i dopunama
Prostornog plana Primorsko-goranske županije
Članak
1.
Donosi se Odluka o I. izmjenama i dopunama
Odluke o Prostornom planu Primorsko-goranske županije (»Službene novine PGŽ«
broj 14/00, 12/05 - ispravak i 50/06- ispravak) (u daljnjem tekstu: Izmjene i
dopune Plana).
Članak
2.
Sastavni dio ove Odluke je elaborat »I.
izmjene i dopune Prostornog plana Primorsko-goranske županije« koji se sastoji
od:
A. Tekstualnog dijela:
Odredbe za provođenje
B. Grafičkog dijela:
1. Korištenje i namjena prostora
2. Uvjeti korištenja, uređenja i zaštite
prostora
a) Uvjeti za provođenje plana
C. Obaveznih priloga:
1. Obrazloženje Izmjena i dopuna Plana
2. Izvod iz dokumenata prostornog uređenja
šireg područja:
- Strategija Prostornog razvoja Republike
Hrvatske
- Program prostornog uređenja Republike
Hrvatske (»Narodne novine« broj 50/99)
3. Popis stručnih podloga:
- Prostorno-prometne analize auto-cestovnih
koridora u području riječkog cestovnog prometnog čvora,
- Prijedlog I. izmjene i dopune Prostornog
plana Primorsko-goranske županije, EKSPERTNO MIŠLJENJE,
- Mjere zaštite i uređenja krajobraza uz
autoceste, Glavni elaborat,
- Određivanje koridora riječkog prometnog
čvora, Hidrogeološka i inženjerskogeološka istraživanja,
- Projekt zaštite od buke
4. Popis propisa koje je bilo potrebno
poštivati u izradi Izmjene i dopune Plana:
- Zakon o prostornom uređenju i gradnji
(»Narodne novine« broj 76/07)
- Pravilnik o sadržaju, mjerilima
kartografskih prikaza, obveznim prostornim pokazateljima i standardu elaborata
prostornih planova (»Narodne novine« broj 106/98, 39/04, 45/04 i 163/04)
- Zakon o javnim cestama (»Narodne novine«
broj 180/ 04, 82/06, 138/06 i 146/08)
- Zakon sigurnosti prometa na cestama
(»Narodne novine« broj 67/08)
- Zakon o zaštiti od buke (»Narodne novine«
broj 20/03 i 100/04)
- Zakon o vodama (»Narodne novine« broj
107/05 i 150/ 05)
- Strategija prometnog razvitka RH (»Narodne
novine« broj 139/1999)
- Strategija energetskog razvitka RH
(»Narodne novine« broj 38/02)
- Zakon o energiji (»Narodne novine« broj
68/01, 177/04, 76/07 i 152/08)
5. Zahtjevi i mišljenja iz članka 79. i 94.
Zakona
6. Izvješće o prethodnoj i javnoj raspravi
7. Evidencija postupka izrade i donošenja
Izmjene i dopune Plana
8. Sažetak za javnost
Članak
3.
Izmjene i dopune Plana izradila je Javna
ustanova »Zavod za prostorno uređenje Primorsko-goranske županije«.
Članak
4.
U članku 17. Odluke o donošenju Prostornog
plana Primorsko-goranske županije (»Službene novine PGŽ« broj 14/00,
12/05-ispravak i 50/06-ispravak) tablica 3. zamjenjuje se novom tablicom 3.
koja glasi:
Članak
5.
U članku 34. točki 3. podtočki a) podstavak
2. mijenja se i glasi:
»prekrcajne luke-terminali za tekuće terete u
Omišlju«.
U točki 3. podtočka c) mijenja se i glasi:
»c) Cestovne građevine:
. Autoceste i brze ceste:
* Goričan - Zagreb - Rijeka sa prometnim
čvorom Rijeka
* Jadranska autocesta (Trst)/ (Ljubljana)
Rupa - Rijeka - Senj - Zadar - Split
- I. etapa: Rupa - Rijeka - Senj - Otočac i
- II. etapa u dionici sa čvorovima: Rupa -
Permani - Viškovo - Dražice - Grobničko polje - Mali Svib - Križišće - Jadranovo
- Crikvenica (Selce) - Novi Vinodolski (Bribir) - Novi Vinodolski - Senj - Žuta
Lokva, u »koridoru u istraživanju« od Permana do Križišća
* čvor Matulji-tunel Učka (s vezama na luku
Rašica- Bršica, Pazin i Buzet)
- I. etapa postojeća trasa čvor Matulji -
tunel Učka
- II. etapa u dionici: tunel Učka sa
čvorovima - Veprinac - Jušići i/ili Jurdani - Permani, u »koridoru u
istraživanju« od čvora Veprinac do spoja na autocestu Rijeka - Rupa
- brza cesta čvor Križišće - novi most za
otok Krk - Omišalj - Valbiska, u »koridoru istraživanja« čvor Križišće - novi
most za otok Krk - Omišalj.
Granični cestovni prijelazi međunarodnog
značenja:
* Pasjak - Starod I. kategorije,
* Rupa - Jelšane I. kategorije.«
U točki 5. podtočki b) dodaje se podstavak 2.
koji glasi:
»Terminal za prekrcaj ukapljenog prirodnog
plina: Petrokemija na otoku Krku«
U točki 5. podtočki b) podstavak 2. postaje
podstavak 3. i mijenja se i glasi:
. »Plinovodi (planirani):
* magistralni plinovod za međunarodni
transport DN 700 radnog tlaka 75 bara kopnom Pula - Viškovo - Kamenjak -
Delnice - Vrbovsko - Karlovac,
* magistralni plinovod Kamenjak - Kukuljanovo
- Urinj - Omišalj,
* alternativne trase magistralnih plinovoda
za međunarodni transport podmorska dionica Pula - Plomin - Omišalj, i kopnena
trasa Omišalj - Zlobin - Republika Slovenija.«
Članak
6.
U članku 75. stavku 2. umjesto točke stavlja
se zarez i dodaju riječi: »a u grafičkom prikazu 3h/2 »Uvjeti za provođenje
plana« prikazan je koridor autoceste u istraživanju«.
Članak
7.
U članku 77. stavku 1. točka c) mijenja se i
glasi:
»c) državne autoceste i čvorište:
. Zagreb - Rijeka - s čvorištima Vrbovsko,
Ravna Gora, Delnice, Vrata i Oštrovica,
. Jadranska autocesta (Trst - Ljubljana) Rupa
- Rijeka - Senj - Zadar - Split - Dubrovnik.
- u I. etapi sa čvorištima: Rupa, Jurdani, i
cjelovitim čvorištem Rijeka (od Matulja do Križišća), te čvorištima Jadranovo,
Crikvenica - Selce, Novi Vinodolski - Bribir i Novi Vinodolski.
- u II. etapi vanjska dionica sa čvorištima:
Rupa - Miklavija - Permani - Viškovo - Dražice - Grobničko polje - Mali Svib -
Križišće - spoj na trasu Križišće - Žuta Lokva
. Autocesta Matulji - tunel Učka - Kanfanar
- I. etapu predstavlja postojeća trasa čvor
Matulji - tunel Učka sa čvorištem Frančići
- II. etapu predstavlja dionica tunel Učka -
spoj na autocestu Rupa - Rijeka sa čvorištima Veprinac, Jušići i/ili čvor
Jurdani i Permani.
. Cestovno čvorište Rijeka prometno povezuje
državne autoceste i čini ga niz čvorišta između Grobničkog polja, Križišća i
Matulja: Grobničko polje, Soboli, Čavle, Matulji, Diračje, Rujevica, Škurinje,
Kozala, Orehovica, Draga, Sv. Kuzam, Meja i Križišće, i drugi potencijalni
čvorovi s pripadajućim cestovnim vezama.«
Iza stavka 1. dodaju se novi stavci 2., 3.,
4. i 5. koji glase:
»Postojeći čvor Orehovica rekonstruirati i
povezati na cestovnu mrežu Grada Rijeke.
Čvor Mali Svib je interregionalni čvor.
Čvorišta Jušići/Jurdani, Permani, Grobničko
polje, Meja i Križišće su čvorišta interregionalne funkcije s lokalnim priključkom.
Čvorišta Miklavija, Viškovo, Dražice,
Jadranovo, Crikvenica-Selce, Bribir-Novi Vinodolski i Novi Vinodolski su
čvorišta samo s lokalnim priključkom.«
Dosadašnji stavak 2. postaje stavak 6.
Članak
8.
U članku 82. stavku 2. riječi: »Prekrcajnu
luku-naftni terminal Omišalj« zamjenjuju se riječima: »Prekrcajne luke, naftni
terminal i terminal za prekrcaj ukapljenog prirodnog plina Omišalj«, a brišu se
riječi: »unutar postojećeg prostora«.
Članak
9.
U članku 85. stavci 1. i 2., brišu se.
Dosadašnji stavci 3. i 4. postaju stavci 1. i
2.
Članak
10.
U članku 96., stavak 2. mijenja se i glasi:
»Alternativnu trasu magistralnog plinovoda,
koja je vezana i uz mogućnost dobave ukapljenog prirodnog plina čini podmorska
dionica Plomin - Omišalj i kopnene trase Omišalj - Zlobin - Republika
Slovenija. Ova trasa je planom naznačena kao strateška rezerva.«
Stavka 3. mijenja se i glasi:
»Terminal za prekrcaj ukapljenog prirodnog
plina smjestiti unutar zone Petrokemija na otoku Krku.«
Članak
11.
U članku 98. dodaje se stavak 2. koji glasi:
»Za građevine autocesta određuju se posebne
mjere očuvanja krajobraznih vrijednosti.«
Članak
12.
Iza članka 108. dodaje se podnaslov: »7.4.
Državne ceste« i članak 108.a. koji glasi:
»Članak
108.a.
Uređenje krajobraza uz autoceste temeljiti na
očuvanju autohtone prirode. Uređenje koje se zasniva na održivom razvoju
dosljedno primijeniti i u krajobraznim osnovama cesta.
Uređenje prostora uz autocestu temeljiti na
zaštiti prirodnog što obuhvaća:
- maksimalnu zaštitu prirodnih elemenata u
okolišu,
- obnovu prirodnog stanja promijenjenog
uslijed građevinskih radova i
- nadomještanje izgubljenih kvaliteta i
uređenje koje omogućava maksimalnu moguću obnovu svih funkcija prirodnog
ekosistema, njegove raznolikosti, produktivnosti i trajne stabilnosti.
Uređenje krajobraza autocesta vršiti
racionalno, što podrazumijeva iskorištavanje raspoloživih sredstava na
najoptimalniji način, te racionalno održavanje i sigurnost odvijanja prometa na
autocesti.
Popravljanje reljefnih oblika ostvariti:
- što blažim nagibima pokosa,
- primjenom zaobljenih rubova usjeka i
nasipa,
- a preporuča se i odvojeno vođenje
usporednih traka na područjima gdje autocesta prati padinu reljefnog uzvišenja.
Pri krajobraznom oblikovanju prostora
koridora autocesta težiti što sličnijem okolnom krajobrazu. Primijeniti
isključivo lokalno, autohtono raslinje, a alohtone vrste koristiti samo
izuzetno. Na mjestima prosjeka šumskog prostora, obnoviti šumski rub.
Barijere za zaštitu od buke i vjetra
prilagoditi krajobrazu. Posebnu pažnju posvetiti njihovom oblikovanju i
usuglašavanju s drugim komponentama autoceste.
Davati prednost prirodnim odnosno
naturaliziranim barijerama za zaštitu od buke.
Prateće uslužne objekte prilagoditi prirodnim
prostornim osobitostima svake lokacije. Izbjegavati tipska rješenja u cilju
prepoznatljivosti prostora krajobraza.«
Članak
13.
U članku 127. stavku 2. iza točke dodaje se
rečenica koja glasi:
»Unutar zona sanitarne zaštite izvorišta vode
za piće mogu se obavljati sve djelatnosti ukoliko nisu u suprotnosti s važećim
odlukama o zonama sanitarne zaštite izvorišta vode za piće.«
Iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji
glasi:
»Za eventualnu izvedbu zahvata u prostoru
koji nije u skladu s propisanim režimom zaštite u zonama sanitarne zaštite
izvorišta, izraditi projekt u sklopu kojeg treba detaljnim i namjenskim
istražnim radovima ispitati uži lokalitet (»mikrozonu«). Na temelju ovih
istraživanja utvrdit će se pogodnost terena za izvedbu predviđenih zahvata i na
osnovi njegove osjetljivosti odrediti pripadajuće mjere zaštite unutar tog
prostora (»mikrozone«).
U stavku 8. umjesto točke stavlja se zarez i
dodaju se riječi: »a izgradnja uz vodotoke moguća je sukladno odredbama Zakona
o vodama.«
Dosadašnji stavci 3., 4., 5., 6., 7. i 8.
postaju stavci 4., 5., 6., 7., 8. i 9,
Članak
14.
Iza članak 127. dodaje se novi članak 127.a.
koji glasi:
»Članak
127.a.
Koridor autoceste u istraživanju na dionici
Permani - Grobničko polje presijeca tri vodoopskrbna područja: sliv izvora na
širem opatijskom području, sliv izvora u Gradu Rijeci i sliv izvora u Bakarskom
zaljevu.
Za dionicu autoceste od čvora Viškovo prema
čvoru Grobničko polje studijom utjecaja na okoliš odrediti detaljan položaj
trase i mjere zaštite sa svrhom rješavanja tri ključna problema na ovoj
dionici:
- prolazak trase uz planiranu akumulaciju
Kukuljani,
- odvodnju oborinskih voda s autoceste od
čvora Viškovo prema kanjonu Rječine i
- uvjete odvodnje na dionici koja prolazi
kroz vodoopskrbni rezervat i II. zonu zaštite glavnih vodoopskrbnih izvora
grada Rijeke.
Za izgradnju autoceste koja prolazi područjem
vodoopskrbnih rezervata i II. zonom zaštite izvorišta provesti detaljna
istraživanja prema članku 127. stavku 2. ove Odluke, te na osnovi provedenih
istraživanja izmijeniti Odluku o zonama sanitarne zaštite izvorišta vode za
piće na riječkom području, a studijom utjecaja na okoliš odrediti odgovarajuće
mjere zaštite.
Vezano za hidrogeološke karakteristike
područja kroz koji prolazi planirani koridor autoceste daju se sljedeće
odrednice:
- Pri izgradnji druge cijevi tunela kroz Učku
provesti stroge mjere zaštite izvora Tunel Učka;
- Koridor autoceste prilagoditi potrebama
zaštite akumulacije Kukuljani na način da se trasa što više udalji od brane
zbog onečišćenja putem zraka;
- Odvodnju autoceste od čvora Viškovo prema
Rječini riješiti na način da se oborinske vode s ceste ne odvedu u zonu
estavele kod Kukuljana;
- Radi rješavanja odvodnje autoceste na
dijelu trase od čvora Viškovo prema kanjonu Rječine napraviti detaljna
hidrogeološka istraživanja;
- Dreniranje oborinskih voda u tunelu raditi
u prirodne kaverne otvorene prilikom iskopa, a unutrašnje vode tunela
pročistiti odvojeno od oborinskih voda s autoceste i zajedno ih s ovim vodama
odvesti izvan II. zone zaštite i vodoopskrbnog rezervata;
- Na području sjeveroistočnog ruba Grobničkog
polja izbjeći dreniranje oborinskih voda s autoceste prema bujici Sušica i
ponornim zonama povezanim s izvorima Zvir i Zvir II,
- Radi rješavanja odvodnje dionice autoceste
od područja Sušice prema čvoru Grobničko polje izvršiti istraživanja ponorne
zone u Sobolima;
- Dio trase autoceste drenirati prema uvali
Ćićave u uređaj za pročišćavanje oborinskih voda s autoceste iz smjera čvora
Mali Svib prema čvoru Oštrovica;
- Prateće uslužne objekte planirati izvan II.
zone zaštite i vodoopskrbnog rezervata.
- Na cijeloj trasi autoceste sustav odvodnje
oborinskih voda autoceste prilagoditi osjetljivosti prostora u odnosu na
zaštitu krških podzemnih voda, Rječine i mora.«
Članak
15.
U članku 131. stavku 2. briše se rečenica
koja glasi:»Mjerama se određuju posebni kriteriji za građevinska područja:
a) površine naselja,
b) površine izvan naselja za izdvojene zone«.
Iza stavka 3. dodaju se novi stavci 4., 5.,
6., 7. i 8. koji glase:
»Trasa autocesta treba u pravilu izbjegavati
naselja, na udaljenosti od minimalno 700 m.
Uobičajena zaštita od buke na pojedinim dionicama
autoputa su barijere. Odabir tipa akustičkih barijera, uskladiti sa mjerama
očuvanja krajobraznih vrijednosti određenih ovim planom.
Vrsta i kvaliteta barijere treba odgovarati
vjetrovnim uvjetima koji su standardizirani za promatrano područje. Minimalni
indeks zvučne izolacije same barijere treba biti 25 dB. Visina i širina
barijera se mora uskladiti s namjenom prostora koji se štiti od buke, a prema
tablici 14.a.
Tablica
14.a.:
Za zaštitu naselja u zonama buke 2, 3 ili 4
iz tablice 14.a. postavu barijera treba predvidjeti do cca 700 m udaljenosti od
autocesta, prema tablici 14b.
Tablica
14.b.:
Prilikom
gradnje autocesta pridržavati se propisa o razini buke gradilišta.«
Članak
16.
U članku 135. iza stavka 2. dodaje se novi
stavak 3. koji glasi:
»Za izgradnju autoceste određuju se posebne
mjere zaštite od štetnog djelovanja voda sa svrhom maksimalnog smanjivanja
štetnih utjecaja na površinske vodne tokove tijekom građenja i korištenja daju
se sljedeće odrednice:
- budući prijelazi preko vodotoka moraju
premostiti korita tako da svojim građevinama ne zatvaraju protočne profile
glavnih vodotoka i pritoka.
- predvidjeti potrebne protuerozijske radove
(biološke i građevinske) sa svrhom zaštite sliva od erozije.
- velike količine oborinskih voda koje se
stvaraju na površinama prometnice ne smiju se neposredno upuštati u korito
vodotoka (recipijent) bez transformacije (smanjenja) vrha vodnog vala.
- površinske vode s autoceste potrebno je
prije utoka u korito vodotoka zahvatiti retencijskom građevinom sa ciljem
prihvata vodnog vala barem za 60%. Kada se retencijska građevina izgradi u
koritu vodotoka, potrebno je predvidjeti u akumulacijskom prostoru i potrebni
»mrtvi prostor« za prihvat nanosa.
- predvidjeti mjere za sprječavanje štetnih i
nepovoljnih posljedica za vodnogospodarske interese tijekom građenja i
korištenja svih građevina.«
Članak
17.
U članku 142. iza stavka 1. dodaje se novi
stavak 2. koji glasi:
»Iznimno od odredbe stavka 1. izrada urbanističkog
plana uređenja nije obvezna za proizvodne građevine od važnosti za državu iz
članka 34. stavka 1. točke 1. podtočke b.«
Članak
18.
U članku 143. stavku 1. točki 5. iza riječi:
»od značenja za« dodaju se riječi: »državu i«.
Iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji
glasi:
»Stručne podloge iz stavka 1. točke 5. ovog
članka po prihvaćanju Županijske skupštine, biti će osnova za neposredno
provođenje po članku 4. ovog Plana.«
Članak
19.
U članku 150. dodaju se stavci 2. i 3. koji
glase:
»Planom je u grafičkom prikazu 3h/2 »Uvjeti
za provođenje plana« određen »koridor autoceste u istraživanju« unutar kojeg će
se sukladno kriterijima iz članka 23. ove Odluke, stručnom podlogom iz članka
143. stavak 1. točka 5. odrediti koridor autoceste.
Koridore trasa plinovoda određenih člankom
96. ove Odluke, odrediti sukladno kriterijima iz članka 23. ove Odluke,
stručnom podlogom.«
Članak
20.
U članku 156. stavku 2. mijenja se podnaslov
točke 1. i glasi:
»1. Istraživanja radi zaštite izvorišta vode
za piće i novelacija odluka o zonama sanitarne zaštite«.
U točki 1. podtočka a) mijenja se i glasi:
»a) Šire riječko područje. Potrebna dodatna
hidrogeološka i druga istraživanja za određivanje zona sanitarne zaštite
izvorišta vode za piće i režima zaštite na širem riječkom području:
. Istraživanja sa svrhom određivanja
razvodnice između sliva izvora u Gradu Rijeci i sliva izvora u Bakarskom
zaljevu.
. Istraživanja u slivu izvora u Gradu Rijeci:
- Ponovno trasiranje ponora Rupa na
Grobničkom polju,
- Utvrđivanje prostiranja sliva izvorišta
Martinšćica u odnosu na ponornu zonu u Sobolima: trasiranje ponora u Sobolima,
- Uspostava limnigrafa na Grobničkom polju i
- Ispitivanje kakvoće vode bunara Marganovo.
* Istraživanja u slivu izvora u Bakarskom
zaljevu:
- Utvrđivanje povezanosti doline Lepenica s
izvorima u Bakarskom zaljevu,
- Aktiviranje hidroloških opažanja na izvoru
Perilo i na Grobničkom polju (Podčaplje).
Za oba sliva neophodna je izrada programa
sanacije kojim će se odrediti sanacijski zahvati na postojećim objektima unutar
zona prema prioritetima u odnosu na ugroženost i značaj izvorišta.«
U točki 1. podtočka c) mijenja se i glasi:
»c) Vinodolsko područje. Radi definiranja
granice sliva izvorišta Novljanska Žrnovnica i boljeg poznavanja dinamike vode
u tom slivu potrebno je provesti dodatna istraživanja.«
Točka 6. mijenja se i glasi:
»6. Opća hidrogeološka istraživanja potrebno
je provoditi radi novih spoznaja o dinamici podzemne vode. Rezultate svih
istraživačkih radova i nove spoznaje o dinamici podzemnih voda primjenjivati na
njihovu zaštitu, te je obvezna novelacija elaborata i odluka o zonama sanitarne
zaštite najmanje svakih deset godina.«
Članak
21.
Ove Izmjene i dopune Plana izrađene su u
četiri (4) izvornika ovjerenih pečatom Županijske skupštine Primorsko-goranske
županije i potpisom predsjednika Županijske skupštine Primorsko-goranske
županije.
Članak
22.
Izvornici Izmjena i dopuna Plana čuvaju se u
pismohrani Primorsko-goranske županije, Upravnog odjela za graditeljstvo i
zaštitu okoliša, Javnoj ustanovi Zavodu za prostorno uređenje
Primorsko-goranske županije i Ministarstvu zaštite okoliša, prostornog uređenja
i graditeljstva.
Članak
23.
Izmjene i dopune grafičkih dijelova Plana i
obvezni prilozi iz članka 2. ove Odluke, koji čine njezin sastavni dio, nisu
predmetom objave.
Članak
24.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana
objave u »Službenim novinama Primorsko-goranske županije«.
Klasa: 021-04/09-02/12
Ur. broj: 2170/1-05-01/5-9-3
Rijeka, 12. ožujka 2009.
PRIMORSKO-GORANSKA
ŽUPANIJA
ŽUPANIJSKA SKUPŠTINA
Predsjednik
Marinko Dumanić, v.r.