52.
Na temelju stavka 1. članka 6. Zakona o proračunu (»Narodne novine« broj
96/03) i članka 25. Statuta Grada Crikvenice (»Službene novine«
Primorsko-goranske županije broj 26/01) Gradsko vijeće Grada Crikvenice, na 27.
sjednici održanoj dana 22. prosinca 2003. godine donijelo je
ODLUKU
o izvršavanju Proračuna Grada Crikvenice
za 2004. godinu
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom se Odlukom uređuje se struktura prihoda i primitaka te rashoda i
izdataka Proračuna, njegovo izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstva,
upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom, prava i obveze proračunskih
korisnika, ovlasti Poglavarstva i predsjednika Poglavarstva, te druga pitanja u
izvršavanju proračuna.
Članak 2.
Proračun se sastoji od općeg i posebnog dijela, te planova razvojnih
programa.
Opći dio Proračuna čini račun prihoda i rashoda i Računa financiranja. Račun
prihoda i rashoda sastoji se od poreznih i neporeznih prihoda, te ostalih
prihoda kojima se financiraju rashodi utvrđeni za financiranje javnih potreba
na razini Grada Crikvenice na temelju zakonskih i drugih propisa. U Računu
financiranja iskazuju se primici od financijske imovine i primljeni krediti i
zajmovi te izdaci za financijsku imovinu i otplatu zajmova i kredita.
Posebni dio Proračuna sastoji se od Plana rashoda i izdataka proračunskih
korisnika raspoređenih u tekuće i razvojne programe za tekuću proračunsku
godinu.
Planovi razvojnih programa su razvojni programi proračunskih korisnika. Plan
razvojnih programa iskazuje planirane rashode Proračuna za nefinancijsku
imovinu (investicije), kapitalne pomoći i donacije u sljedeće tri godine, a
usklađuje se svake godine.
Članak 3.
Ako se tijekom godine usvoje zakoni i drugi propisi na osnovu kojih nastaju
nove obveze za Proračun, sredstva će se osigurati u Proračunu za sljedeću
proračunsku godinu u skladu sa trogodišnjim projekcijama i mogućnostima.
Članak 4.
U tijeku rasprave o prijedlogu Proračuna podneseni se amandmani, kojima se
predlaže povećanje proračunskih rashoda i izdataka iznad iznosa utvrđenih
prijedlogom Proračuna, mogu prihvatiti pod uvjetom da se istodobno predloži
smanjenje drugih rashoda i izdataka, ali ne na teret proračunske zalihe ili
dodatnog zaduživanja.
II. IZVRŠAVANJE PRORAČUNA
Članak 5.
Ako se u tijeku proračunske godine zbog nastanka novih obveza za Proračun
ili zbog promjene gospodarskih kretanja povećaju rashodi ili izdaci, odnosno
smanje prihodi ili primici Proračuna, Poglavarstvo može obustaviti izvršavanje
pojedinih rashoda ili izdataka najviše 45 dana.
Poglavarstvo donosi privremene mjere obustave. Ako se za vrijeme provođenja
mjera obustave izvršavanje Proračuna, Proračun ne može uravnotežiti, Poglavarstvo
mora najkasnije u roku od 15 dana prije isteka roka za privremenu obustavu
izvršavanja Proračuna predložiti izmjene i dopune Proračuna, kojima se ponovno
uravnotežuju prihodi i primici, odnosno rashodi i izdaci Proračuna.
Članak 6.
Plaćanje preuzetih obveza po ugovorima, koje dospijevaju u sljedećim
godinama mora se kao obveza uključiti u godinu u kojoj obveza dospijeva.
Članak 7.
Plaćanje predujma moguće je samo iznimno i na temelju prethodne suglasnosti
Poglavarstva.
Članak 8.
Predsjednik Poglavarstva odobrava preraspodjelu sredstava na proračunskim
stavkama kod proračunskih korisnika ili između proračunskih korisnika najviše
do 5 % rashoda i izdataka na stavci koja se umanjuje.
Proračunske stavke za otplatu glavnice i kamate javnog duga mogu se
izvršavati u iznosima iznad planiranih.
Članak 9.
Proračunska zaliha osigurava se u iznosu od 100.000,00 kuna i koristit će se
za zakonski utvrđene namjene. O korištenju proračunske zalihe odlučuje
Gradonačelnik, koji je obvezan svaki mjesec izvijestiti Poglavarstvo o
korištenju iste.
Poglavarstvo je obvezno polugodišnje izvijestiti Gradsko vijeće o korištenju
proračunske zalihe.
Članak 10.
Prihodi proračuna ubiru se i uplaćuju u Proračun u skladu sa zakonom i
drugom propisima neovisno o visini prihoda planiranih u Proračunu.
Prihodi koje ostavaruju tijela gradske uprave obavljanjem vlastite
djelatnosti sastavni su dio prihoda Proračuna.
Članak 11.
Proračunski korisnici odgovorni su za naplatu vlastitih prihoda i primitaka
kao i za izvršavanje svih rashoda i izdataka u skladu sa namjenama.
Vlastiti prihodi koje ostvare korisnici Proračuna ne uplaćuju se u proračun,
uz obvezu da o ostvarenim vlastitim prihodima i utrošenim vlastitim prihodima
mjesečno izvještavaju Upravni odjel za financije.
Proračunskim korisnicima ne osiguravaju se sredstva za amortizaciju zgrada i
opreme za 2004. godinu.
III. UPRAVLJANJE FINANCIJSKOM I NEFINANCIJSKOM IMOVINOM
Članak 12.
Raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna upravlja Poglavarstvo.
Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se polagati u poslovnu banku,
poštujući načela sigurnosti i likvidnosti. Odluku o izboru banke donosi
Poglavarstvo.
Članak 13.
U slučaju da prestane javni interes za vlasništvo dionica ili udjela u
kapitalu pravnih osoba, Gradsko vijeće na prijedlog poglavarstva može odlučiti
da se dionice, odnosno udjeli u kapitalu prodaju, ako to nije u suprotnosti s
posebnim zakonom. Ostavrena sredstva od prodaje nefinacijske i financijske
imovine, koriste se samo za otplatu duga u Računu financiranja.
Ako se sredstva iz stavka 1. ovoga članka ostvare u iznosu većem od
potrebnog za otplatu duga iz stavka 1., koristit će se za nabavku nefinancijske
i financijske imovine.
Članak 14.
Uz suglasnost Poglavarstva predsjednik Poglavarstva može otpisati dug ili
djelomično otpisati dug ukoliko bi troškovi postupka naplate potraživanja bili
u nesrazmjeru s visinom potraživanja.
Članak 15.
Za stjecanje imovine bez naknade potrebna je prethodna suglasnost
Poglavarsta ukoliko bi takvo stjecanje prouzročilo veće troškove za Proračun
Grada.
Članak 16.
Nefinancijska dugotrajna imovima mora se osigurati ako postoji zakonska
obveza. O osiguranju nefinanacijske imovine u drugim okolnostima odlučuje čelnik
proračunskog korisnika, poštujući načela učinkovitosti i ekonomičnosti
raspolaganja proračunskim sredstvima, jer se u protivnom naknada za štetu
nastalu na neosiguranoj imovini isplaćuje iz Proračuna.
IV. ZADUŽIVANJE I JAMSTVA
Članak 17.
Grad se može zaduživati uzimanjem kredita ili izdavanjem vrijednosnih
papira, uz prethodnu suglasnost Vlade.
Ukupna godišnja obveza Grada iz stavka 1. ovog članka može iznositi najviše
do 200stvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u kojoj se zadužuje
umanjenih za prihode i primitke od domaćih i inozemnih pomoći, sufinanciranje
građana i zajmova. U iznos ukupne godišnje obveze uključena su i dana jamstva
kao i neplaćene obveze iz prethodnih godina.
Članak 18.
Pravna osoba u većinskom vlasništvu Grada, kao i ustanova čiji je osnivač
Grad smije se zaduživati samo uz suglasnost Poglavarstva, a do nivoa
pokazatelja zaduženosti do 40,0%.
Poglavarstvo Grada može davati jamstvo pravnoj osobi u većinskom vlasništvu
Grada kao i ustanovi čiji je osnivač.
Ugovore o jamstvu sklapa predsjednik Poglavarstva.
Rizici za obveze po danim jamstvima osiguravaju se u Proračunu Grada u
jamstvenoj zalihi do 5 0ospjelih izdanih jamstava.
V. PRAVA I OBVEZA PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 19.
Čelnik proračunskog korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje
dijela Proračuna (razdjela). Odgovoran je za zakonitost, svrhovitost,
učinkovitost i za ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima, te za
preuzimanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje i izdavanje naloga za naplatu u
korist proračunskih sredstava. Čelnik proračunskog korisnika može određena
prava unutarnjim propisima prenijeti na druge osobe te unutarnjim propisima
urediti postupke temeljene na Zakonu o proračunu.
Članak 20.
Financijski kontrolor proračunskog korisnika odgovoran je za zakonito
izvršavanje naloga zakonodavca.
Računopolagač proračunskog korisnika odgovoran je za zakonito i svrhovito
trošenje javnog novca za namjene utvrđene Proračunom i finacijskim planom.
Članak 21.
Proračunski korisnici dostavljaju polugodišnje izvještaje koji zajedno sa
polugodišnjim obračunom Proračuna čine konsolidirani financijski izvještaj koji
se zajedno sa polugodišnjim obračunom Proračuna dostavlja Poglavarstvu do kraja
srpnja tekuće godine. Poglavarstvo polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna
upućuje na usvajanje Gradskom vijeću do 5. kolovoza tekuće proračunske godine.
Planovi proračunskih korisnika konsolidirani na razini upravnog odjela i
Nacrt godišnjeg obračuna Proračuna dostavlja se Poglavarstvu do 31. ožujka
tekuće godine. Prijedlog godišnjeg obračuna Proračuna dostavlja se Gradskom
vijeću na usvajanje do 01. lipnja tekuće godine.
Poglavarstvo Grada Prijedlog godišnjeg obračuna Proračuna dostavlja
Ministarstvu financija i Državnom uredu za reviziju do 31. ožujka tekuće
godine, odnosno 15 dana nakon što ga usvoji Gradsko vijeće o tome izvještava
Ministarstvo financija.
Članak 22.
Izvanproračunski korisnici moraju izraditi godišnji obračun sukladno
odredbama Zakona o računovodstvu, te ga zajedno sa obrazloženjem dostaviti
Upravnom odjelu za financije do 31. ožujka tekuće godine.
Godišnji obračun finacijskog plana izvanproračunskog korisnika Poglavarstvo
predlaže na suglasnost Gradskom vijeću zajedno sa godišnjim obračunom Proračuna
iz članka 21. ove Odluke.
VI. NADZOR PRORAČUNSKIH KORISNIKA
Članak 23.
Unutarnja revizija proračunskog korisnika tijelo je koje neovisno i
objektivno utvrđuje ostvarivanje cjelovitih zadaća i funkcija proračunskih
korisnika, upozorava na nepravilnosti i neusklađenosti sa zakonskim i drugim
propisima kojima je utvrđeno njihovo poslovanje te predlaže mjere za njihovo
otklanjanje i mjere za unapređenje poslovanja proračunskog korisnika.
VII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 24.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Službenim novinama«
Primorsko-goranske županije, a primjenjuje se od 1. siječnja 2004. godine.
Klasa: 400-01/03-01/24
Ur. broj: 2107/01-02-03-7
Crikvenica, 22. prosinca 2003.
GRADSKO VIJEĆE GRADA CRIKVENICE
Predsjednik
Gradskog vijeća
Grada Crikvenice
Nikola Šaban, v. r.